Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 70 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:11
Mandarijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:05:
Ik hoop eindelijk een melding wanneer de auto volledig opgeladen is.
Zou ik ook wel erg fijn vinden, nu is het een beetje de tijd in de gaten houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
Makimba schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:44:
[...]

Zou ik ook wel erg fijn vinden, nu is het een beetje de tijd in de gaten houden 8)7
Maar dat kan je toch gewoon in de App zien? Ja, je zal ‘t af en toe moeten checken.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
iHansz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:12:
[...]

Maar dat kan je toch gewoon in de App zien? Ja, je zal ‘t af en toe moeten checken.
Een melding zou op zich wel handig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zapato schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:24:
[...]

Een melding zou op zich wel handig zijn.
Mee eens, zeker als je aan het laden bent bij palen met een blokkeertarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:24

Hans1956

Pixel 8 Pro

Gisteren na het voorwarmen van de EX30 om de ruiten te ontdooien gestart voor een rit van ca. 300km. Gedurende de eerste ca 40 km kreeg ik regelmatig de melding dat ACC niet functioneerde vanwege een geblokkeerde camera. Na ca 20 km even gestopt en zag ik condens op de ruit ter plekke van de camera. Bij vertrek was er waarschijnlijk meer condens maar dat heb ik niet toen gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WindRyqIAt-m5E9Nf_nhKXgNE3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilHVvtxhdryYoLxhpdKvlrxl.jpg?f=fotoalbum_large

Na de eerste 40 km was er genoeg zon op geweest zodat de camera weer zicht had. Volgende keer ga ik na ontdooien en voor vertrek even wat beter bekijken of er al condens is.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:50
heb ik vd week ook een paar keer last van gehad. zijn die draadjes gekoppeld aan de achterruit verwarming? Ik dacht echt, juist met die koud en meer gladheid heb je de systemen nodig ; ) werken ze niet. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Sepke op 01-12-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njitnuf
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 21:34
Deze week 2 keer voorgehad dat de auto mij vanzelf richting het midden van de baan stuurde. Was op een mistige ochtend met veel modder op de (smalle) baan. Ik veronderstel dat dit de 'Hulpfunctie voor op rijstrook blijven rijden' is? Ik zet die rijstrookassistentie nochtans elke keer af (linkse van die 4 opties onderaan). Is er nog een andere optie die ik moet afzetten hiervoor? Iig ongewenste functionaliteit, met een tegenligger was het botsing :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:51
ik kwam deze van het weekend tegen op motorshow Essen, in het echt is het toch wel een mooie verschijning :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:06
Njitnuf schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:46:
Deze week 2 keer voorgehad dat de auto mij vanzelf richting het midden van de baan stuurde. Was op een mistige ochtend met veel modder op de (smalle) baan. Ik veronderstel dat dit de 'Hulpfunctie voor op rijstrook blijven rijden' is? Ik zet die rijstrookassistentie nochtans elke keer af (linkse van die 4 opties onderaan). Is er nog een andere optie die ik moet afzetten hiervoor? Iig ongewenste functionaliteit, met een tegenligger was het botsing :(.
Heb hetzelfde ondervonden op een smalle weg zonder middenstreep, was vergeten de Lane Keeping Aid uit te schakelen en heb 2 keer meegemaakt dat ik een frontale aanrijding kon vermijden door snel te handelen.
Zoals ik al eerder schreef reed op een smalle weg zonder middenstreep maar wel zijstrepen. Op het moment dat er een tegemoetkomende voertuig aankwam en ik iets naar rechts stuurde kreeg ik onmiddellijk een reactie van de software met een ruk van het stuur naar links. Met ander woorden had ik niet snel gereageerd zou ik frontaal op de tegemoetkomende voertuig zijn gebotst.
Ik noem dat geen veilige auto en zou dit door een derde instantie willen laten onderzoeken of dit te vermijden is, want na melding bij Volvo krijg ik als antwoord dat ik de handen aan het stuur moet houden.
Ja dat raakt je de koekoek, maar zo'r absurde reactie van de software is niet correct.
Daarnaast heb je ook nog de Lane warning welke diep in het menu ligt verscholen en als je die niet uitzet krijg je constant te maken met een trillend stuur. Met andere woorden waardeloos.
Mijn vorige auto had ook Lane Keeping aid maar deze situatie heb ik daar nooit meegemaakt.
Overigens rijdt ik met systeem 1.4.2 en een EX30 SMER plus (2025)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
@puccini Op het Britse EX30 forum klagen ze daar ook (steeds) over. Nu heb ik zelf van de zomer ervaren, met m'n oude auto, dat de wegen in Brittannië erg smal zijn en vaak geen middenstreep hebben zoals in jouw voorbeeld en dan 'ziet' de auto de weg als één complete weg. Als er dan een tegenligger aankomt, dan 'denkt' de auto dat er een aanrijding plaats gaat vinden en dan gaan alle alarmen los. M'n vorige auto uitte dat met allerlei waarschuwingen op 't dashboard, piepgeluiden n trillingen in het stuur. 'Onze' EX30 doet dat op jouw aangegeven voorbeeld, maar... de EX30 is niet de enige! Alle nieuwe modellen op de markt (dus de echt nieuwe, niet een facelift) doen dit nu, zoek maar eens op Reddit. Is een verplichting vanuit de EU. Bij een Renault kun je met één druk op een programmeerbare knop alle systemen uitzetten. Dat zal bij Volvo wel nooit gaan gebeuren. Een tip is, wel kwalitatief uitermate teleurstellend, dat je het uitzet voordat je gaat rijden. Tijdens een trip door Duitsland waar je de ene naar de andere baustelle tegenkomt, hadden ze de strepen op de weg laten staan, en de weg die moest rijden voorzien van gele strepen, dan raakt hij ook helemaal van slag, en de enige optie was om het stuur (zeer) stevig vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Dit is een fietssuggestiestrook. Het is geen fietspad (waar je als automobilist niet over mag rijden), maar een strook die zowel door fietsers als auto’s mag worden gebruikt.
De ID.3 heeft ook dit euvel. Meerdere keren gehad op een binnendoorweg waar ik vaak rij, dat de auto ineens wegstuurde van de onderbroken streep terwijl er tegenliggers kwamen. Na een paar keer in die rit verscheen de volgende melding dat ik de aandacht op de weg moet houden … (maar dat dus wel het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:32
Heeft iemand YouTube al geprobeerd in de auto? Ik kan filmpjes laden me afspelen niet. Vivaldo browser en Chrome gebruikt. De Youtube app zelf werkt ook niet. App gedwongen af te sluiten en cache ook gedumpt maar helaas… moet maar Prime gaan kijken tijdens laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:12
Is er eigenlijk al meer bekend over de EX30 Cross Country versie? Ik zat eens terug te Googlen maar die zou toch allang, in 2024, op de markt komen? 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
jaychunlai schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:50:
Heeft iemand YouTube al geprobeerd in de auto? Ik kan filmpjes laden me afspelen niet. Vivaldo browser en Chrome gebruikt. De Youtube app zelf werkt ook niet. App gedwongen af te sluiten en cache ook gedumpt maar helaas… moet maar Prime gaan kijken tijdens laden
Werkt perfect, op vakantie bij supermarkt gewacht kijkend naar YouTube. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb Youtube premium, misschien dat dat nog verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
jaychunlai schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:50:
Werkt bij mij gewoon, nu al meerdere keren gebruikt. En ik heb geen YT Premium, dus lijkt me dat dat niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 00:50
Hier ook weer een irritante bug erbij. Als ik de auto gebruik (met de creditcard sleutel) dan staat telkens weer de stuurverwarming aan. Iedere keer met instappen en rijden moet ik het weer uitzetten.
Ook weer een instelling die de auto niet onthoudt net zoals de buitenspiegel afstelling. Ook die moet ik iedere keer opnieuw afstellen als ik de auto gebruik.
Wij zitten op sw versie 1.4.2

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Remmy H schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
Hier ook weer een irritante bug erbij. Als ik de auto gebruik (met de creditcard sleutel) dan staat telkens weer de stuurverwarming aan.
Dat is bij mij ook, maar komt dat niet omdat je aan hebt staan dat deze ingezet mag worden om de temperatuur te regelen?
Ook weer een instelling die de auto niet onthoudt net zoals de buitenspiegel afstelling. Ook die moet ik iedere keer opnieuw afstellen als ik de auto gebruik. Wij zitten op sw versie 1.4.2
Dat probleem heb ik niet, de spiegels worden bij mij gewoon onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Remmy H schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
......
Ook weer een instelling die de auto niet onthoudt net zoals de buitenspiegel afstelling. Ook die moet ik iedere keer opnieuw afstellen als ik de auto gebruik.
Wij zitten op sw versie 1.4.2
We gebruiken alleen de keyfob met 3 profielen. De fob hangt aan mijn profiel en de andere twee schakelen handmatig naar hun profiel. Als ik dus instap staat alles dus goed, behalven de rechter buitenspiegel.
Als ik na instappen eerst naar een van de twee andere profielen schakel en dan weer terug naar mijn eigen profiel dan komt de rechter spiegel gewoon mee en staat ie weer zoals ik hem heb ingesteld. De spiegel instelling zit dus netjes in het profiel opgeslagen maar komt alleen niet goed mee met met automatisch wisselen van profiel.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De setting van automatische stuurverwarming zit nogal verstopt..
markkeip schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Die automatische stuurverwarming kan je uitzetten via het klimaat menu. Onderaan op het ventilatortje klikken en dan rechts boven op het tandwieltje, waar je de setting kan vinden. Die setting blijft bij mij gelukkig wel goed opgeslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Brumax op 03-12-2024 09:42 ]

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Zapato schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:01:
[...]

Werkt perfect, op vakantie bij supermarkt gewacht kijkend naar YouTube. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb Youtube premium, misschien dat dat nog verschil maakt.
Ik heb ook premium. Kan ook weer gwn zo'n domme hick-up zijn van t OS zelf :) Ik was connected met Apple Carplay, was dat toen bij jouw ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Overigens maar een 2e keyfob voor de vrouw thuis maar besteld. Die was het 'kaart tegen de b-pillar aanhouden' proces zat. Ook telefoon niet kunnen laden omdat die kaart daar in moet.

Vermoed dat ze ook niet zo snel de digital key+ gaan releasen (dit jaar en Q1 25) but who knows...
De laatste keer dat er iets gevonden werd was 3 maanden terug:
https://www.reddit.com/r/...ion_contains_digital_key/

Toch wel echt slecht als je me eerlijk vraagt :') of loop ik gwn weer te klagen?

[ Voor 31% gewijzigd door jaychunlai op 03-12-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
jaychunlai schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:47:
Overigens maar een 2e keyfob voor de vrouw thuis maar besteld. Die was het 'kaart tegen de b-pillar aanhouden' proces zat. Ook telefoon niet kunnen laden omdat die kaart daar in moet.

Vermoed dat ze ook niet zo snel de digital key+ gaan releasen (dit jaar en Q1 25) but who knows...

Toch wel echt slecht als je me eerlijk vraagt :') of loop ik gwn weer te klagen?
Heel slecht, als het om een hardware dingetje ging (bijv je besteld een auto met open dak en dat wordt niet geleverd) dan had je in de hoogste boom geklommen, omdat dit een software ding is moeten we het maar accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 12:15
jaychunlai schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:47:

Beetje wel😜kaart even ervoor houden is genoeg, daarna kan gewoon de telefoon erop om te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Juancho schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:31:
Is er eigenlijk al meer bekend over de EX30 Cross Country versie? Ik zat eens terug te Googlen maar die zou toch allang, in 2024, op de markt komen? 🤔
Nee. Vroeg ik me ook al af waar die blijft. Zou zonde zijn als ze die toch niet gaan leveren. Had er eerst op willen wachten, want vond 't toen wel grappig nu niet meer zo, gelukkig niet gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
IT-Crowd schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:01:
[...]

Heel slecht, als het om een hardware dingetje ging (bijv je besteld een auto met open dak en dat wordt niet geleverd) dan had je in de hoogste boom geklommen, omdat dit een software ding is moeten we het maar accepteren.
Ja ik zelf had er niet 'enorm' veel moeite meer mee, die keyfob 'werkt'. Vrouw thuis daarin tegen kan ik wel wat mee vinden. Kei harde regen, nog even rennen om die b-pillar te doen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Ekran schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:02:
[...]

Beetje wel😜kaart even ervoor houden is genoeg, daarna kan gewoon de telefoon erop om te laden.
Tjaaaa, zeg dat maar tegen haar als t kei hard heeft geregend :') 1x gedaan en doe ik in ieder geval niet meer :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
[...]

Dit staat in de brochure (die van 2023), dus we moeten nog ff wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT-dQ2jHU-e9i9U7xw2paZFIcsI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rfHCuqp2Al67o5HxuTZfy9AE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:22
iHansz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:12:
[...]

[Afbeelding]
Niet alle mobiele telefoons hebben uwb....

Wikipedia: List of UWB-enabled mobile devices

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:09
iHansz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:12:
[...]

[Afbeelding]
Dit staat in de brochure van 1 juli 2024:

DIGITAL KEY PLUS
Met Digital Key Plus heeft de auto behalve NFC-readers ook zes ultra-wideband-antennes die uw smartphone vanaf 10 meter afstand waarnemen. Bij het naderen wordt u ver- welkomd met lichtsignalen en een lichtkrans rondom de auto, waarna de auto vanzelf ontgrendeld wordt. U gaat zitten en rijdt weg. Om de auto te vergrendelen hoeft u alleen de deur dicht te doen en weg te lopen. Voorzien van 2 NFC- sleutelkaarten en Key Tag. (Smart- phone functionaliteit later in 2024 beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
iHansz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:04:
[...]

Nee. Vroeg ik me ook al af waar die blijft. Zou zonde zijn als ze die toch niet gaan leveren. Had er eerst op willen wachten, want vond 't toen wel grappig nu niet meer zo, gelukkig niet gewacht.
Zou wel jammer zijn. Ik vind EX30 van buiten best een leuke auto maar mis toch een beetje de stoere body van mijn huidige XC40. Met die cross country versie hoop ik dat de EX30 er net ff wat dikker/stoerder uit komt te zien. Overal las ik dat die in 2024 zou komen maar het is nu bijna 2025 en er is blijkbaar nog helemaal niks van bekend. Ik zal de Volvo dealer eens vragen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38
[...]

Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is en dat loopt nu.
Zo kan ik namelijk ook auto's verkopen. Adverteren met allerlei opties die je in loop der jaren pas krijgt.
Onacceptabel en onwettelijk dus dit krijgt nog wel een staartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
jaychunlai schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb ook premium. Kan ook weer gwn zo'n domme hick-up zijn van t OS zelf :) Ik was connected met Apple Carplay, was dat toen bij jouw ook zo?
Nee ik gebruik geen Carplay ondanks dat ik helemaal in de Apple ecosphere vind ik de geïntegreerde Google Maps een groot pluspunt van de auto en carplay daarnaast is m.i. overbodig. Ik heb de YouTube app van AAOS in de playstore gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
XfadeR schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:58:
[...]

Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is nu loopt.
Zo kan ik namelijk ook auto's verkopen. Adverteren met allerlei opties die je in loop der jaren pas krijgt.
+1 gegeven. Ik ben benieuwd naar de uitkomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Zapato schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:28:
[...]

Nee ik gebruik geen Carplay ondanks dat ik helemaal in de Apple ecosphere vind ik de geïntegreerde Google Maps een groot pluspunt van de auto en carplay daarnaast is m.i. overbodig. Ik heb de YouTube app van AAOS in de playstore gebruikt.
Snap ik. Zal eens gaan kijken of dit de fix kan zijn :') Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 12:15
[...]

Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is nu loopt.
Of het onwettig is zal uiteindelijk een rechter moeten uitmaken, maar denk niet veel kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38
Ekran schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:04:
[...]

Of het onwettig is zal uiteindelijk een rechter moeten uitmaken, maar denk niet veel kans.
Dat zullen we zien. Daar wordt anders over gedacht.

Als je het gewoon slikt en over je heen te laat lopen maak je sowieso geen kans ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Info (niet geverifieerd) over update v1.5 https://www.reddit.com/r/ex30/s/EJifHZRPPZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Volgens de genoemde informatie op Reddit helaas geen update van de automatische airconditioning/verwarming en ook niet van ACC tijdens trekhaak gebruik. Dit terwijl er sinds de release van 1.4.2 toch al weer ca 3 maanden verstreken zijn.
Maar laten we de officiële informatie afwachten zodat we niet blijven speculeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Hans1956 op 04-12-2024 08:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Kwam de handleiding van de EX30 in PDF tegen, handig met de control F functie :+

'Toon andere documenten om te downloaden'
https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30/23w36/article

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
[...]

Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is en dat loopt nu.
Heb je ook de bar slechte radio meegenomen die nooit echt goed werkt en dat handsfree bellen klinkt alsof je in de badkamer staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepke
VicSmurf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:51:
[...]

Heb je ook de bar slechte radio meegenomen die nooit echt goed werkt en dat handsfree bellen klinkt alsof je in de badkamer staat?
ik post het volgende week, voor die microfoon ga ik as dinsdag naar de volvo dealer. echt niet te doen zo slecht helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sepke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:
ik post het volgende week, voor die microfoon ga ik as dinsdag naar de volvo dealer. echt niet te doen zo slecht helaas
Ben benieuwd wat daaruit komt. Ik bel vrij regelmatig in de auto en krijg van mijn vriendin ook regelmatig klachten dat het net lijkt alsof ik door een storm rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
ik vraag dan ook even qua die verwarming, al verwacht ik daar geen oplossing voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lmvoo
Whoop whoop: 5 sterren score voor EX30.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLioKoIan_FqNX4IkSnQPNC1rro=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JEiXYJV6DK2JBckJ9MLJ9Iui.png?f=user_large

https://www.euroncap.com/en/results/volvo/ex30/53420

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 12:28
Interessant, die NCAP test. Nou weten we tenminste dat die lane assist goed werkt : :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCjOtj0BVcs8j4TX9gEnjswnVBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QpS6D4Df0gYCy2Pkh2pgTFpc.png?f=fotoalbum_large

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
lmvoo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:24:
Whoop whoop: 5 sterren score voor EX30.
Had niet anders verwacht! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
iHansz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:31:
[...]

Had niet anders verwacht! _/-\o_
Dit kan toch niet met die slechte Lane Keeping Killer Aid. :(

[ Voor 6% gewijzigd door puccini op 04-12-2024 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
puccini schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:39:
[...]
Zoals al eerder aangehaald is dit niet een EX30 kwaal maar hebben meer nieuw op de markt gebrachte auto's hier last van. Is gewoon weer zo'n mooie regel uit Brussel die zo nu en dan niet zo heel goed uitpakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
puccini schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:39:
[...]

Toch wel. Bij mij werkt het goed en is heerlijk rijden. Ik heb sowieso geen last van al die kwaaltjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
Zapato schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:15:
[...]

Toch wel. Bij mij werkt het goed en is heerlijk rijden. Ik heb sowieso geen last van al die kwaaltjes.
Hier idem, heerlijke auto om in te rijden, zeer tevreden. De software is nog zeker niet bug-vrij, maar daar zijn de updates voor en ik zie zeker voortuitgang. Het gaat ons niet snel genoeg maar vergelijk het maar eens met andere merken zoals Volkswagen maar ook Tesla klanten moeten soms lang wachten op beloofde functies.

Wacht wel met smart op de phone key functie....

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sepke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:
[...]

Ben nog steeds heel benieuwd. Kreeg net weer klachten en zolang ik praat werkt het. Maar op het moment dat ik stop met praten komt er blijkbaar een gons die steeds harder en harder wordt.

Kortom. Eigenlijk gewoon niet te gebruiken om een normaal gesprek te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 14-09 18:08
Nvt

[ Voor 132% gewijzigd door EdwinW op 04-12-2024 21:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
Ik vind ook na 10 dkm de Volvo ex30 heerlijk rijden, ben inmiddels gewend aan de breedte van de auto vooral bij het parkeren. Alleen de radio is mijn enige min. punt waar ik wellicht volgend jaar hem laat herstellen onder garantie en voor de rest een echt "scheurijzer" vergeleken bij vele brandstof auto's.

Het design ga ik steeds meer waarderen en vind hem zelfs al sportief te noemen, gelukkig is het geen echte SUV dat vind ik persoonlijk een blokkendoos op wielen. Maar dat is mijn eigen idee omdat de ex30 dat op een geraffineerde wijze de accu's weet weg te werken in een leuk concept met zijn compromissen.

Ben ook content met de aankoop en heb weinig last van de software bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe auto.. De EX30 voert de lijst aan, samen met de iX1, maar de Volvo heeft de voorkeur qua design en merk (er staat privé nog een Volvo op de parkeerplaats).

De SMER Plus lijkt het dus te worden. Hier aan het inlezen op eventuele issues en dan schrik ik toch een beetje.
- klimaat: ik zit gemiddeld zo’n 1000 tot 1200 km. in de week op de weg, dus verwarming, koeling en beslagen ramen moeten geen probleem zijn.
- lane keeping (niet Volvo specifiek) wordt een dingetje. Woon in een buitengebied met veel 60 km/uur wegen zonder middenstreep. Als de auto dan steeds automatisch naar het midden stuurt gaat dat hachelijke situaties opleveren (leuk, die EU wetgeving…….)
- audio: bellen hoort er helaas veel bij, dus dat moet wel goed klinken en geen gedoe opleveren na een gesprek, dan moet radio en navigatie weer normaal terugkomen.

Ik vind de EX30 echt een mooie wagen en hoop dat de problemen meer exemplarisch dan generiek zijn.

Verder kom ik van een Jeep Avenger. Was ook een leuke auto, maar zoals de rest van Stellantis was de app volledig r*k. Zowel qua functionaliteit als functioneren zelf. Zelden zo iets bedroevends gezien, gelukkig heb je de app niet nodig om te kunnen rijden. Dat kan bij Volvo dus alleen maar beter worden denk ik dan.

Is he5 bij de Volvo app ook dat die het eerste jaar gratis is, en daarna een betaalde dienst wordt?

Binnenkort een proefrit, ik kijk er naar uit,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
4 jaar gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dekkert schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:45:
Is he5 bij de Volvo app ook dat die het eerste jaar gratis is, en daarna een betaalde dienst wordt?
Ik heb nergens gezien dat de app en bijbehorende dienstverlening betaald zou worden.

Maar het internet-in-the-car abonnement is voor 4 jaar afgesloten. En zal daarna dus op een manier verlengd moeten worden.

Toen ik destijds aan de dealer vroeg wat het dan zou kosten om te verlengen wist hij dat nog niet. Hij gaf ook aan dat Volvo dat zelf nog niet wist, met als verklaring dat ze simpelweg nog geen auto's hadden waar dat relevant bij was.

Er is hier echter ook wel gesuggereerd dat er 2 internetverbindingen in de auto zitten; een voor de hulpsystemen waar de app ook gebruik van zou maken en een voor effectief het Android systeem (dus navigatie, spotify, youtube, etc). In dat geval zou het zelfs kunnen dat de app ook na 4 jaar blijft werken zelfs als iitc niet verlengd zou worden. Hoelang ze updates uit blijven brengen voor de app is dan helaas wel weer een heel andere vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
rens-br schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:08:
[...]

Ben nog steeds heel benieuwd. Kreeg net weer klachten en zolang ik praat werkt het. Maar op het moment dat ik stop met praten komt er blijkbaar een gons die steeds harder en harder wordt.

Heb exact zelfde met die afwijking dat de gons die je noemt bij mij een soort ruis is...mensen aan de telefoon vragen of ik op de snelweg rijd met alle ramen open. 8)7

Edit: en waar ik me zo aan stoor is dat ze bij de Volvo dealer zeggen..."Nou, dat hebben we nog nooit gehoord!" :(

[ Voor 9% gewijzigd door robv73 op 05-12-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
IT-Crowd schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:54:
[...]

Zoals al eerder aangehaald is dit niet een EX30 kwaal maar hebben meer nieuw op de markt gebrachte auto's hier last van. Is gewoon weer zo'n mooie regel uit Brussel die zo nu en dan niet zo heel goed uitpakt.
Neen dat is m.i. onzin, had ik m'n vorige auto ook een Lane Keeping Aid en Lane Departure Warning, maar heb dit probleem in al die 5 jaar niet meegemaakt.
Trouwens lees ook eens de Engelse site met dezelfde klachten.
Overigens lekker makkelijk om alles op Brussel af te schuiven!

[ Voor 5% gewijzigd door puccini op 05-12-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ACM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:23:
[...]
Toen ik destijds aan de dealer vroeg wat het dan zou kosten om te verlengen wist hij dat nog niet. Hij gaf ook aan dat Volvo dat zelf nog niet wist, met als verklaring dat ze simpelweg nog geen auto's hadden waar dat relevant bij was.
Vreemd antwoord omdat de Volvo xc40 al jaren op de markt is en net als de EX30 gebruikt maakt van AAOS en niet verschilt van de EX30. Die heeft ook gewoon data nodig. Ik rij er overigens nu ruim 4 jaar in en nog niks gehoord wat data kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

robv73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:05:
[...]

Heb exact zelfde met die afwijking dat de gons die je noemt bij mij een soort ruis is...mensen aan de telefoon vragen of ik op de snelweg rijd met alle ramen open. 8)7

Edit: en waar ik me zo aan stoor is dat ze bij de Volvo dealer zeggen..."Nou, dat hebben we nog nooit gehoord!" :(
Ja exact dat. Ik wil het dit weekend proberen te reproduceren en zelf te ervaren.en mocht dat lukken dan melding maken hij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Juancho schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:33:
Vreemd antwoord omdat de Volvo xc40 al jaren op de markt is en net als de EX30 gebruikt maakt van AAOS en niet verschilt van de EX30. Die heeft ook gewoon data nodig. Ik rij er overigens nu ruim 4 jaar in en nog niks gehoord wat data kosten.
Maar was ie op februari dit jaar al (meer) dan 4 jaar op de markt met zo'n iitc-constructie? Hoewel jouw reactie suggereert dat het dan in februari al relevant was, tenzij de XC40 op een andere manier met internet is verbonden dan de EX30.

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 05-12-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ACM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:34:
[...]

Maar was ie op februari dit jaar al (meer) dan 4 jaar op de markt met zo'n iitc-constructie? Hoewel jouw reactie suggereert dat het dan in februari al relevant was, tenzij de XC40 op een andere manier met internet is verbonden dan de EX30.
Eind 2020 volgens mij. Dus dan zou je al iets gehoord moeten hebben lijkt me. De wagen kan immers niets zonder data met het hele AAOS systeem. We hebben allemaal wel ervaren hoe uitermate vervelend het is als je geen data hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 12:19
robv73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:05:
[...]

zover ik hoor heeft iedere ex30 rijder er last van. Er was toch iemand in deze groep die Volvo gemaild had?. kan die persoon even het mailadres delen mischien een idee om iedereen hetzelfde te mailen ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Volvoex30 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:44:
[...]

zover ik hoor heeft iedere ex30 rijder er last van. Er was toch iemand in deze groep die Volvo gemaild had?. kan die persoon even het mailadres delen mischien een idee om iedereen hetzelfde te mailen ?.
Niet iedere, ik in ieder geval niet. Ik heb zojuist nog even gevraagd aan iemand met wie ik regelmatig bel in de auto en die vond de gesprekskwaliteit uitstekend. Ook ik hoor een duidelijk en helder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zapato schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:53:
[...]

Niet iedere, ik in ieder geval niet. Ik heb zojuist nog even gevraagd aan iemand met wie ik regelmatig bel in de auto en die vond de gesprekskwaliteit uitstekend. Ook ik hoor een duidelijk en helder geluid.
Gelukkig, dat bied in ieder geval hoop dat ze het probleem kunnen oplossen en het dus blijkbaar exemplarisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 12:19
[...]

Goed om te horen dat het bij jou prima gaat, ik doel op binnenkomende telefonie die erg slecht is. Zelf uitgaande bellen gaat prima en is de kwaliteit correct. Het gaat om het eerste probleem, gebeld worden in de auto klinkt het in de EX30 prima maar de beller heeft een stevige echo en ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
rens-br schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:08:
[...]

Er is een instelling die het (radio/waarschuwingen/routestem) volume mee laat gaan met het 'lawaai/rijwindgeluid' in de auto. Ik heb ergens gelezen dat dat van invloed is op de microfoon. Als je die instelling lager/uit zet (kans dat je de radio niet meer hoort als je harder rijdt) wordt de 'gons' mogelijk minder.

https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Ook is er bij verschillende eigenaren sprake geweest van een beschermfolie (blijkbaar nauwelijks te zien) over de microfoon die door de dealer niet was verwijderd wat het geruis veroorzaakt.

Het kan natuurlijk ook uiteindelijk gewoon een slechte of kapotte microfoon zijn maar dat hoop ik niet voor je. Of wel, dan moet de dealer het repareren.

[ Voor 33% gewijzigd door kmat op 05-12-2024 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kmat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:43:
Er is een instelling die het (radio/waarschuwingen/routestem) volume mee laat gaan met het 'lawaai/rijwindgeluid' in de auto. Ik heb ergens gelezen dat dat van invloed is op de microfoon. Als je die instelling lager/uit zet (kans dat je de radio niet meer hoort als je harder rijdt) wordt de 'gons' mogelijk minder.
Gaan we die eens uitzetten morgen. Ik heb het idee dat die functie sowieso niet echt helemaal lekker werkt, volume doet hier nog steeds af en toe heel raar, zal mogelijk ook met die instelling te maken hebben.
Ook is er bij verschillende eigenaren sprake geweest van een beschermfolie (blijkbaar nauwelijks te zien) over de microfoon die door de dealer niet was verwijderd wat het geruis veroorzaakt.
Ontzettende noobish vraag, maar waar zit de microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Volvoex30 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:29:
[...]

Goed om te horen dat het bij jou prima gaat, ik doel op binnenkomende telefonie die erg slecht is. Zelf uitgaande bellen gaat prima en is de kwaliteit correct. Het gaat om het eerste probleem, gebeld worden in de auto klinkt het in de EX30 prima maar de beller heeft een stevige echo en ruis.
Over het algemeen belt de betreffende persoon mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 19:09
[...]

Idem hier, nog nooit klachten gehoord als mensen mij bellen en ik in de auto zit.

Als iemand problemen heeft dan belandt het al snel op het internet. Echter diegenen die geen problemen hebben doen dit meestal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07:01
In het kader van een positief tegengeluid: Rij ook al ruim 20.000 km probleemloos en met heel veel plezier rond. Die zware rechtervoet en bijbehorende smile neemt nog steeds niet af. En die paar kleine, meestal niet meer dan een paar tellende durende verassingen, neem ik graag op de koop toe.

Wat betreft bellen geen klachten van de bellers. Zelf schrik ik me wel steeds weer half het apenzuur als iemand mij belt. De beltoon is best hard en hij lijkt de volume-instelling daarvan niet te onthouden. Als iemand daar een oplossing voor weet, graag! En anders zoef ik vrolijk verder 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmat
rens-br schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:50:
[...]

Gaan we die eens uitzetten morgen. Ik heb het idee dat die functie sowieso niet echt helemaal lekker werkt, volume doet hier nog steeds af en toe heel raar, zal mogelijk ook met die instelling te maken hebben.

[...]

Ontzettende noobish vraag, maar waar zit de microfoon?
haha, dat weet ik zelf ook niet zeker. Ik denk bovenin bij de leeslampjes en sos/hulpknoppen. Misschien (ff) door de handleiding zoeken? Op reddit gevonden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-OcLerpkC3PdK-iFvZpQ2d-bQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Sql8Pi4gFwjlUmQVfZBP0X0.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt ook nog de geluidsin-en uitgang wijzigen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsB_JvYcji68yXlRujC6s4m4DNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFROK4oCV1ITqAQ7XiF0iubU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door kmat op 05-12-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
Wie heeft met zijn ex-30 standard range de maximale laadsnelheid op een snellader kunnen halen

Ik kwam met pre-heating niet verder dan 96 kw/h 2 weken geleden bij een buitentemperatuur van 8 graden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/namrWdbAMs8k7-XZGhASboi2fXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsVwjMV1weiNl9Z3u6CXczjF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik heb 128 gehaald aan een Tesla lader.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
Dat is een mooie snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 14:47
Dat moet toch geen probleem zijn? Wij hebben met de megane steevast de max snelheid, zowel als ingevoerd in Google als na een lange rit. Is dit echt een ding bij de EX30? Valt me op dat de cupra hetzelfde "probleem" heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Afgelopen week, zaterdag, bij Tesla Apeldoorn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SqjBcORxRFN3QJf7hWO9mMsfXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQ1OTOzNwbT3E6HdSQjyliPh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

En op zondag bij Tesla Venray:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hb989rTuzBfTAKhdMaFY0A4hU14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3j0g9tuK3I8oD57Eg8DdMVL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
speediestb schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:50:
Wie heeft met zijn ex-30 standard range de maximale laadsnelheid op een snellader kunnen halen

Ik kwam met pre-heating niet verder dan 96 kw/h 2 weken geleden bij een buitentemperatuur van 8 graden

[Afbeelding]
Dat zie ik hier ook op de laadcurve.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

speediestb schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:50:
Nope, nog geen een keer gezien. Nu heb ik pas twee keer snel geladen, een keer bij een Tesla lader en een keer bij Fastned, in beide gevallen niet gezien.

Nu was de accu in beide gevallen ook niet ge-pre-heat, dus zal er bij mij ongetwijfeld iets mee te maken gehad kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:27
lmvoo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:34:
[...]

Dat zie ik hier ook op de laadcurve.

[Afbeelding]
Zoals te zien is in de laadcurve is die 150KW enkel haalbaar tussen de 0% en ongeveer 30% van de accu. Jou foto laat zien dat jou accu status op dat moment 50% is. Dus dan is volgens de laadcurve 96KW het max haalbare.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik53
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-04 13:53
Hallo, inmiddels 12000k gereden. Mijn grootste ergernis is het afmelden van de app. Daarna opnieuw aanmelden code via mail invoeren en dat bijna elke dag. Is hiervoor een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puccini
Zoalls ik het op een andere site al had vermeld.
AMATEURS zijn het SCHANDE dat ze met zo'n update durven aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Frunnik53 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:02:
Hallo, inmiddels 12000k gereden. Mijn grootste ergernis is het afmelden van de app. Daarna opnieuw aanmelden code via mail invoeren en dat bijna elke dag. Is hiervoor een oplossing?
Ja, als je app geforceerd afsluit en opnieuw start, dan is die weer ingelogd. Het is wel te hopen dat ze dit gaan fixen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik53
Dank voor je snelle reactie. Wat is geforceerd afsluiten op Iphone?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Mooie update. Persoonlijk ben ik hier heel blij mee:
Als de auto detecteert dat de bestuurder slaperig is of niet reageert of als je het stuur loslaat, komt de auto automatisch veilig tot stilstand op de rijstrook als je met Pilot Assist rijdt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

puccini schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:15:
[...]

Zoalls ik het op een andere site al had vermeld.
AMATEURS zijn het SCHANDE dat ze met zo'n update durven aankomen.
Nogal een statement wat je maakt. Wat is er mis met deze update als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Frunnik53 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:22:
Dank voor je snelle reactie. Wat is geforceerd afsluiten op Iphone?
Geopende App omhoog swipen, daardoor sluit ie geforceerd af. Op welke versie zit je? Versie 1.7 is een week uit, daarin zou dit moeten zijn opgelost. Heb eigenlijk sinds versie 1.6.1 geen last meer van automatisch uitloggen, maar daar heb jij niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik53
Dank je wel. Ik heb versie 1.6.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Als ik zo de tekst van de update 1.5 lees is dit meer een versie 1.4.5. Echte problemen (verwarming, schokkerige acc, lane keeping die te fel ingrijpt, radio, deur openen, geen acc bij trekhaakgebruik enz.) die in elk forum wel voorbijkomen en ook aan Volvo zijn gemeld lijken nog niet aangepakt te worden. Ik zie wel aanpassingen gedaan worden die ik zou verwachten in versie 5.1 of zo. Eerst de echte problemen en veel gevraagde wensen oplossen Volvo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
Leuk die updates...maar waar blijft de digital-key. Dacht dat deze inderdaad in versie 1.5 zou zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
rens-br schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]

Nogal een statement wat je maakt. Wat is er mis met deze update als ik vragen mag?
Zoals ik al eerder schreef een ijskristal en nog wat onzin, noem je dat een update, er zijn wel andere problemen met de software. ze moeten zich diep maar dan ook diep schamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
puccini schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:38:
[...]

Zoals ik al eerder schreef een ijskristal en nog wat onzin, noem je dat een update, er zijn wel andere problemen met de software. ze moeten zich diep maar dan ook diep schamen.
Ik vind tot stilstand komen bij pilot assist zeker geen onzin. Veel belangrijker dan allerlei kleine probleempjes die niet eens iedereen heeft. Dit kan levens redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zapato schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]

Mooie update. Persoonlijk ben ik hier heel blij mee:
Als de auto detecteert dat de bestuurder slaperig is of niet reageert of als je het stuur loslaat, komt de auto automatisch veilig tot stilstand op de rijstrook als je met Pilot Assist rijdt.
Dat hangt er van af hoe het is uitgewerkt. Als de bestuurder niet bij machte is om het voertuig te besturen - bijvoorbeeld omdat hij/zij in slaap is gevallen of zelfs onwel is geworden - dan is het inderdaad beter om tot stilstand te komen om zo ernstige ongevallen te voorkomen...

Maar bij mijn weten vallen "stuur los" of "slaperig" niet zomaar onder de redenen om midden op de weg te stoppen. Zelfs de vluchtstrook mag je dan niet zomaar gebruiken.

En ik heb met name op het handen aan het stuur best vaak false positives. In mijn ervaring detecteert ie niet of ik het stuur vast heb, maar of ik er actief aan draai.
Maar juist met pilot assist hou ik het stuur vrij losjes vast zodat de auto gewoon zelf kan sturen en beweeg ik dan mee; op lange rechte stukken is het dan heel gebruikelijk dat ik zo weinig aan het stuur draai dat ie tot de conclusie komt dat ik het stuur niet vast heb.

Ik moet er niet aan denken dat ie dan ipv een false positive melding te geven dan maar gewoon helemaal ermee op gaat houden en de wagen begint stil te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
ACM schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:05:
[...]

Dat hangt er van af hoe het is uitgewerkt. Als de bestuurder niet bij machte is om het voertuig te besturen - bijvoorbeeld omdat hij/zij in slaap is gevallen of zelfs onwel is geworden - dan is het inderdaad beter om tot stilstand te komen om zo ernstige ongevallen te voorkomen...

Maar bij mijn weten vallen "stuur los" of "slaperig" niet zomaar onder de redenen om midden op de weg te stoppen. Zelfs de vluchtstrook mag je dan niet zomaar gebruiken.

En ik heb met name op het handen aan het stuur best vaak false positives. In mijn ervaring detecteert ie niet of ik het stuur vast heb, maar of ik er actief aan draai.
Maar juist met pilot assist hou ik het stuur vrij losjes vast zodat de auto gewoon zelf kan sturen en beweeg ik dan mee; op lange rechte stukken is het dan heel gebruikelijk dat ik zo weinig aan het stuur draai dat ie tot de conclusie komt dat ik het stuur niet vast heb.

Ik moet er niet aan denken dat ie dan ipv een false positive melding te geven dan maar gewoon helemaal ermee op gaat houden en de wagen begint stil te zetten
Ik denk niet dat de auto heel snel tot stilstaan-modus over gaat. En met stuurbeweging overule je dit proces direct. Zou ik zeggen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

lmvoo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:06:
Ik denk niet dat de auto heel snel tot stilstaan-modus over gaat. En met stuurbeweging overule je dit proces direct. Zou ik zeggen... :X
Dat hoop ik ook. Maar met die vage formulering kan het bij de eerste melding al zijn of pas na 20 keer aan te dringen toch echt een keer te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ACM schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:05:
[...]

Ik heb geen pilot assit (core), dus kan niet testen hoe dit werkt. Maar had ik wel Pilot Assist, zou dat zeker iets zijn wat ik graag zou willen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
robv73 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:59:
Leuk die updates...maar waar blijft de digital-key. Dacht dat deze inderdaad in versie 1.5 zou zitten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT-dQ2jHU-e9i9U7xw2paZFIcsI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rfHCuqp2Al67o5HxuTZfy9AE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
ACM schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:08:
[...]

Dat hoop ik ook. Maar met die vage formulering kan het bij de eerste melding al zijn of pas na 20 keer aan te dringen toch echt een keer te reageren.
Zie steeds een filmpje op Insta voorbij komen van VW, denk een ID.7, die dit ook kan. Je wordt eerst een miljoen keer gewaarschuwd, door geluid, knipperend scherm en schokkend rijden en als dat allemaal niet werkt, gaan alarmlichten aan een stuurt hij vanzelf naar rechts, rekening houdend met verkeer en komt dan tot stilstand op vluchtstrook. Best knap.

Pagina: 1 ... 70 ... 95 Laatste