Zou ik ook wel erg fijn vinden, nu is het een beetje de tijd in de gaten houdenMandarijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:05:
Ik hoop eindelijk een melding wanneer de auto volledig opgeladen is.

Zou ik ook wel erg fijn vinden, nu is het een beetje de tijd in de gaten houdenMandarijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:05:
Ik hoop eindelijk een melding wanneer de auto volledig opgeladen is.
Maar dat kan je toch gewoon in de App zien? Ja, je zal ‘t af en toe moeten checken.Makimba schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:44:
[...]
Zou ik ook wel erg fijn vinden, nu is het een beetje de tijd in de gaten houden
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Een melding zou op zich wel handig zijn.iHansz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:12:
[...]
Maar dat kan je toch gewoon in de App zien? Ja, je zal ‘t af en toe moeten checken.
Mee eens, zeker als je aan het laden bent bij palen met een blokkeertarief.
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
[ Voor 32% gewijzigd door Sepke op 01-12-2024 21:42 ]
ik kwam deze van het weekend tegen op motorshow Essen, in het echt is het toch wel een mooie verschijningBrumax schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nieuwe bodykit, wielen en verlagingsset van Heico.
Kopen of slopen?
https://www.autoblog.nl/n...odykit-tot-nu-toe-6981607
Heb hetzelfde ondervonden op een smalle weg zonder middenstreep, was vergeten de Lane Keeping Aid uit te schakelen en heb 2 keer meegemaakt dat ik een frontale aanrijding kon vermijden door snel te handelen.Njitnuf schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:46:
Deze week 2 keer voorgehad dat de auto mij vanzelf richting het midden van de baan stuurde. Was op een mistige ochtend met veel modder op de (smalle) baan. Ik veronderstel dat dit de 'Hulpfunctie voor op rijstrook blijven rijden' is? Ik zet die rijstrookassistentie nochtans elke keer af (linkse van die 4 opties onderaan). Is er nog een andere optie die ik moet afzetten hiervoor? Iig ongewenste functionaliteit, met een tegenligger was het botsing.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Werkt perfect, op vakantie bij supermarkt gewacht kijkend naar YouTube. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb Youtube premium, misschien dat dat nog verschil maakt.jaychunlai schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:50:
Heeft iemand YouTube al geprobeerd in de auto? Ik kan filmpjes laden me afspelen niet. Vivaldo browser en Chrome gebruikt. De Youtube app zelf werkt ook niet. App gedwongen af te sluiten en cache ook gedumpt maar helaas… moet maar Prime gaan kijken tijdens laden
Werkt bij mij gewoon, nu al meerdere keren gebruikt. En ik heb geen YT Premium, dus lijkt me dat dat niet uitmaakt.jaychunlai schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:50:
Heeft iemand YouTube al geprobeerd in de auto? Ik kan filmpjes laden me afspelen niet. Vivaldo browser en Chrome gebruikt. De Youtube app zelf werkt ook niet. App gedwongen af te sluiten en cache ook gedumpt maar helaas… moet maar Prime gaan kijken tijdens laden
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior
Dat is bij mij ook, maar komt dat niet omdat je aan hebt staan dat deze ingezet mag worden om de temperatuur te regelen?Remmy H schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
Hier ook weer een irritante bug erbij. Als ik de auto gebruik (met de creditcard sleutel) dan staat telkens weer de stuurverwarming aan.
Dat probleem heb ik niet, de spiegels worden bij mij gewoon onthouden.Ook weer een instelling die de auto niet onthoudt net zoals de buitenspiegel afstelling. Ook die moet ik iedere keer opnieuw afstellen als ik de auto gebruik. Wij zitten op sw versie 1.4.2
We gebruiken alleen de keyfob met 3 profielen. De fob hangt aan mijn profiel en de andere twee schakelen handmatig naar hun profiel. Als ik dus instap staat alles dus goed, behalven de rechter buitenspiegel.Remmy H schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
......
Ook weer een instelling die de auto niet onthoudt net zoals de buitenspiegel afstelling. Ook die moet ik iedere keer opnieuw afstellen als ik de auto gebruik.
Wij zitten op sw versie 1.4.2
Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6
markkeip schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:34:
[...]
Die automatische stuurverwarming kan je uitzetten via het klimaat menu. Onderaan op het ventilatortje klikken en dan rechts boven op het tandwieltje, waar je de setting kan vinden. Die setting blijft bij mij gelukkig wel goed opgeslagen.
[ Voor 8% gewijzigd door Brumax op 03-12-2024 09:42 ]
vice versa en weer terug
Ik heb ook premium. Kan ook weer gwn zo'n domme hick-up zijn van t OS zelfZapato schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:01:
[...]
Werkt perfect, op vakantie bij supermarkt gewacht kijkend naar YouTube. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb Youtube premium, misschien dat dat nog verschil maakt.
[ Voor 31% gewijzigd door jaychunlai op 03-12-2024 09:49 ]
Heel slecht, als het om een hardware dingetje ging (bijv je besteld een auto met open dak en dat wordt niet geleverd) dan had je in de hoogste boom geklommen, omdat dit een software ding is moeten we het maar accepteren.jaychunlai schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:47:
Overigens maar een 2e keyfob voor de vrouw thuis maar besteld. Die was het 'kaart tegen de b-pillar aanhouden' proces zat. Ook telefoon niet kunnen laden omdat die kaart daar in moet.
Vermoed dat ze ook niet zo snel de digital key+ gaan releasen (dit jaar en Q1 25) but who knows...
De laatste keer dat er iets gevonden werd was 3 maanden terug:
https://www.reddit.com/r/...ion_contains_digital_key/
Toch wel echt slecht als je me eerlijk vraagtof loop ik gwn weer te klagen?
Beetje wel😜kaart even ervoor houden is genoeg, daarna kan gewoon de telefoon erop om te laden.jaychunlai schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:47:
Overigens maar een 2e keyfob voor de vrouw thuis maar besteld. Die was het 'kaart tegen de b-pillar aanhouden' proces zat. Ook telefoon niet kunnen laden omdat die kaart daar in moet.
Vermoed dat ze ook niet zo snel de digital key+ gaan releasen (dit jaar en Q1 25) but who knows...
De laatste keer dat er iets gevonden werd was 3 maanden terug:
https://www.reddit.com/r/...ion_contains_digital_key/
Toch wel echt slecht als je me eerlijk vraagtof loop ik gwn weer te klagen?
Nee. Vroeg ik me ook al af waar die blijft. Zou zonde zijn als ze die toch niet gaan leveren. Had er eerst op willen wachten, want vond 't toen wel grappig nu niet meer zo, gelukkig niet gewacht.Juancho schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:31:
Is er eigenlijk al meer bekend over de EX30 Cross Country versie? Ik zat eens terug te Googlen maar die zou toch allang, in 2024, op de markt komen? 🤔
Ja ik zelf had er niet 'enorm' veel moeite meer mee, die keyfob 'werkt'. Vrouw thuis daarin tegen kan ik wel wat mee vinden. Kei harde regen, nog even rennen om die b-pillar te doenIT-Crowd schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:01:
[...]
Heel slecht, als het om een hardware dingetje ging (bijv je besteld een auto met open dak en dat wordt niet geleverd) dan had je in de hoogste boom geklommen, omdat dit een software ding is moeten we het maar accepteren.
Tjaaaa, zeg dat maar tegen haar als t kei hard heeft geregendEkran schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:02:
[...]
Beetje wel😜kaart even ervoor houden is genoeg, daarna kan gewoon de telefoon erop om te laden.
Dit staat in de brochure (die van 2023), dus we moeten nog ff wachten.IT-Crowd schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:01:
[...]
Heel slecht, als het om een hardware dingetje ging (bijv je besteld een auto met open dak en dat wordt niet geleverd) dan had je in de hoogste boom geklommen, omdat dit een software ding is moeten we het maar accepteren.
Niet alle mobiele telefoons hebben uwb....iHansz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:12:
[...]
Dit staat in de brochure (die van 2023), dus we moeten nog ff wachten.
[Afbeelding]
Dit staat in de brochure van 1 juli 2024:iHansz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:12:
[...]
Dit staat in de brochure (die van 2023), dus we moeten nog ff wachten.
[Afbeelding]
Zou wel jammer zijn. Ik vind EX30 van buiten best een leuke auto maar mis toch een beetje de stoere body van mijn huidige XC40. Met die cross country versie hoop ik dat de EX30 er net ff wat dikker/stoerder uit komt te zien. Overal las ik dat die in 2024 zou komen maar het is nu bijna 2025 en er is blijkbaar nog helemaal niks van bekend. Ik zal de Volvo dealer eens vragen.iHansz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:04:
[...]
Nee. Vroeg ik me ook al af waar die blijft. Zou zonde zijn als ze die toch niet gaan leveren. Had er eerst op willen wachten, want vond 't toen wel grappig nu niet meer zo, gelukkig niet gewacht.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is en dat loopt nu.IT-Crowd schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:01:
[...]
Nee ik gebruik geen Carplay ondanks dat ik helemaal in de Apple ecosphere vind ik de geïntegreerde Google Maps een groot pluspunt van de auto en carplay daarnaast is m.i. overbodig. Ik heb de YouTube app van AAOS in de playstore gebruikt.jaychunlai schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:43:
[...]
Ik heb ook premium. Kan ook weer gwn zo'n domme hick-up zijn van t OS zelfIk was connected met Apple Carplay, was dat toen bij jouw ook zo?
+1 gegeven. Ik ben benieuwd naar de uitkomstXfadeR schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:58:
[...]
Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is nu loopt.
Zo kan ik namelijk ook auto's verkopen. Adverteren met allerlei opties die je in loop der jaren pas krijgt.
Onacceptabel en onwettelijk dus dit krijgt nog wel een staartje.
Snap ik. Zal eens gaan kijken of dit de fix kan zijnZapato schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:28:
[...]
Nee ik gebruik geen Carplay ondanks dat ik helemaal in de Apple ecosphere vind ik de geïntegreerde Google Maps een groot pluspunt van de auto en carplay daarnaast is m.i. overbodig. Ik heb de YouTube app van AAOS in de playstore gebruikt.
Of het onwettig is zal uiteindelijk een rechter moeten uitmaken, maar denk niet veel kans.XfadeR schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:58:
[...]
Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is nu loopt.
Zo kan ik namelijk ook auto's verkopen. Adverteren met allerlei opties die je in loop der jaren pas krijgt.
Dat zullen we zien. Daar wordt anders over gedacht.Ekran schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:04:
[...]
Of het onwettig is zal uiteindelijk een rechter moeten uitmaken, maar denk niet veel kans.
[ Voor 15% gewijzigd door Hans1956 op 04-12-2024 08:34 ]
Heb je ook de bar slechte radio meegenomen die nooit echt goed werkt en dat handsfree bellen klinkt alsof je in de badkamer staat?XfadeR schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:58:
[...]
Nou nee hoor, ik heb hier een officiële zaak van gemaakt die door een jurist aangenomen is en dat loopt nu.
ik post het volgende week, voor die microfoon ga ik as dinsdag naar de volvo dealer. echt niet te doen zo slecht helaasVicSmurf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:51:
[...]
Heb je ook de bar slechte radio meegenomen die nooit echt goed werkt en dat handsfree bellen klinkt alsof je in de badkamer staat?
Ben benieuwd wat daaruit komt. Ik bel vrij regelmatig in de auto en krijg van mijn vriendin ook regelmatig klachten dat het net lijkt alsof ik door een storm rij.Sepke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:
ik post het volgende week, voor die microfoon ga ik as dinsdag naar de volvo dealer. echt niet te doen zo slecht helaas
Had niet anders verwacht!lmvoo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:24:
Whoop whoop: 5 sterren score voor EX30.
Dit kan toch niet met die slechte Lane Keeping Killer Aid.
[ Voor 6% gewijzigd door puccini op 04-12-2024 14:40 ]
Zoals al eerder aangehaald is dit niet een EX30 kwaal maar hebben meer nieuw op de markt gebrachte auto's hier last van. Is gewoon weer zo'n mooie regel uit Brussel die zo nu en dan niet zo heel goed uitpakt.puccini schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:39:
[...]
Toch wel. Bij mij werkt het goed en is heerlijk rijden. Ik heb sowieso geen last van al die kwaaltjes.puccini schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:39:
[...]
Hier idem, heerlijke auto om in te rijden, zeer tevreden. De software is nog zeker niet bug-vrij, maar daar zijn de updates voor en ik zie zeker voortuitgang. Het gaat ons niet snel genoeg maar vergelijk het maar eens met andere merken zoals Volkswagen maar ook Tesla klanten moeten soms lang wachten op beloofde functies.Zapato schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:15:
[...]
Toch wel. Bij mij werkt het goed en is heerlijk rijden. Ik heb sowieso geen last van al die kwaaltjes.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Ben nog steeds heel benieuwd. Kreeg net weer klachten en zolang ik praat werkt het. Maar op het moment dat ik stop met praten komt er blijkbaar een gons die steeds harder en harder wordt.Sepke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:
[...]
ik post het volgende week, voor die microfoon ga ik as dinsdag naar de volvo dealer. echt niet te doen zo slecht helaas
[ Voor 132% gewijzigd door EdwinW op 04-12-2024 21:25 ]
Dekkert schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:45:
Is he5 bij de Volvo app ook dat die het eerste jaar gratis is, en daarna een betaalde dienst wordt?
Ik heb nergens gezien dat de app en bijbehorende dienstverlening betaald zou worden.tedkroon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:00:
4 jaar gratis!
Heb exact zelfde met die afwijking dat de gons die je noemt bij mij een soort ruis is...mensen aan de telefoon vragen of ik op de snelweg rijd met alle ramen open.rens-br schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:08:
[...]
Ben nog steeds heel benieuwd. Kreeg net weer klachten en zolang ik praat werkt het. Maar op het moment dat ik stop met praten komt er blijkbaar een gons die steeds harder en harder wordt.
Kortom. Eigenlijk gewoon niet te gebruiken om een normaal gesprek te voeren.
[ Voor 9% gewijzigd door robv73 op 05-12-2024 09:06 ]
Neen dat is m.i. onzin, had ik m'n vorige auto ook een Lane Keeping Aid en Lane Departure Warning, maar heb dit probleem in al die 5 jaar niet meegemaakt.IT-Crowd schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:54:
[...]
Zoals al eerder aangehaald is dit niet een EX30 kwaal maar hebben meer nieuw op de markt gebrachte auto's hier last van. Is gewoon weer zo'n mooie regel uit Brussel die zo nu en dan niet zo heel goed uitpakt.
[ Voor 5% gewijzigd door puccini op 05-12-2024 09:35 ]
Vreemd antwoord omdat de Volvo xc40 al jaren op de markt is en net als de EX30 gebruikt maakt van AAOS en niet verschilt van de EX30. Die heeft ook gewoon data nodig. Ik rij er overigens nu ruim 4 jaar in en nog niks gehoord wat data kosten.ACM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:23:
[...]
Toen ik destijds aan de dealer vroeg wat het dan zou kosten om te verlengen wist hij dat nog niet. Hij gaf ook aan dat Volvo dat zelf nog niet wist, met als verklaring dat ze simpelweg nog geen auto's hadden waar dat relevant bij was.
Ja exact dat. Ik wil het dit weekend proberen te reproduceren en zelf te ervaren.en mocht dat lukken dan melding maken hij de dealer.robv73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:05:
[...]
Heb exact zelfde met die afwijking dat de gons die je noemt bij mij een soort ruis is...mensen aan de telefoon vragen of ik op de snelweg rijd met alle ramen open.
Edit: en waar ik me zo aan stoor is dat ze bij de Volvo dealer zeggen..."Nou, dat hebben we nog nooit gehoord!"
Maar was ie op februari dit jaar al (meer) dan 4 jaar op de markt met zo'n iitc-constructie? Hoewel jouw reactie suggereert dat het dan in februari al relevant was, tenzij de XC40 op een andere manier met internet is verbonden dan de EX30.Juancho schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:33:
Vreemd antwoord omdat de Volvo xc40 al jaren op de markt is en net als de EX30 gebruikt maakt van AAOS en niet verschilt van de EX30. Die heeft ook gewoon data nodig. Ik rij er overigens nu ruim 4 jaar in en nog niks gehoord wat data kosten.
[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 05-12-2024 09:36 ]
Eind 2020 volgens mij. Dus dan zou je al iets gehoord moeten hebben lijkt me. De wagen kan immers niets zonder data met het hele AAOS systeem. We hebben allemaal wel ervaren hoe uitermate vervelend het is als je geen data hebt.ACM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:34:
[...]
Maar was ie op februari dit jaar al (meer) dan 4 jaar op de markt met zo'n iitc-constructie? Hoewel jouw reactie suggereert dat het dan in februari al relevant was, tenzij de XC40 op een andere manier met internet is verbonden dan de EX30.
zover ik hoor heeft iedere ex30 rijder er last van. Er was toch iemand in deze groep die Volvo gemaild had?. kan die persoon even het mailadres delen mischien een idee om iedereen hetzelfde te mailen ?.robv73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:05:
[...]
Heb exact zelfde met die afwijking dat de gons die je noemt bij mij een soort ruis is...mensen aan de telefoon vragen of ik op de snelweg rijd met alle ramen open.
Edit: en waar ik me zo aan stoor is dat ze bij de Volvo dealer zeggen..."Nou, dat hebben we nog nooit gehoord!"
Niet iedere, ik in ieder geval niet. Ik heb zojuist nog even gevraagd aan iemand met wie ik regelmatig bel in de auto en die vond de gesprekskwaliteit uitstekend. Ook ik hoor een duidelijk en helder geluid.Volvoex30 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:44:
[...]
zover ik hoor heeft iedere ex30 rijder er last van. Er was toch iemand in deze groep die Volvo gemaild had?. kan die persoon even het mailadres delen mischien een idee om iedereen hetzelfde te mailen ?.
Gelukkig, dat bied in ieder geval hoop dat ze het probleem kunnen oplossen en het dus blijkbaar exemplarisch is.Zapato schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:53:
[...]
Niet iedere, ik in ieder geval niet. Ik heb zojuist nog even gevraagd aan iemand met wie ik regelmatig bel in de auto en die vond de gesprekskwaliteit uitstekend. Ook ik hoor een duidelijk en helder geluid.
Goed om te horen dat het bij jou prima gaat, ik doel op binnenkomende telefonie die erg slecht is. Zelf uitgaande bellen gaat prima en is de kwaliteit correct. Het gaat om het eerste probleem, gebeld worden in de auto klinkt het in de EX30 prima maar de beller heeft een stevige echo en ruis.Zapato schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:53:
[...]
Niet iedere, ik in ieder geval niet. Ik heb zojuist nog even gevraagd aan iemand met wie ik regelmatig bel in de auto en die vond de gesprekskwaliteit uitstekend. Ook ik hoor een duidelijk en helder geluid.
Er is een instelling die het (radio/waarschuwingen/routestem) volume mee laat gaan met het 'lawaai/rijwindgeluid' in de auto. Ik heb ergens gelezen dat dat van invloed is op de microfoon. Als je die instelling lager/uit zet (kans dat je de radio niet meer hoort als je harder rijdt) wordt de 'gons' mogelijk minder.rens-br schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:08:
[...]
Ben nog steeds heel benieuwd. Kreeg net weer klachten en zolang ik praat werkt het. Maar op het moment dat ik stop met praten komt er blijkbaar een gons die steeds harder en harder wordt.
Kortom. Eigenlijk gewoon niet te gebruiken om een normaal gesprek te voeren.
[ Voor 33% gewijzigd door kmat op 05-12-2024 16:57 ]
Gaan we die eens uitzetten morgen. Ik heb het idee dat die functie sowieso niet echt helemaal lekker werkt, volume doet hier nog steeds af en toe heel raar, zal mogelijk ook met die instelling te maken hebben.kmat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:43:
Er is een instelling die het (radio/waarschuwingen/routestem) volume mee laat gaan met het 'lawaai/rijwindgeluid' in de auto. Ik heb ergens gelezen dat dat van invloed is op de microfoon. Als je die instelling lager/uit zet (kans dat je de radio niet meer hoort als je harder rijdt) wordt de 'gons' mogelijk minder.
Ontzettende noobish vraag, maar waar zit de microfoon?Ook is er bij verschillende eigenaren sprake geweest van een beschermfolie (blijkbaar nauwelijks te zien) over de microfoon die door de dealer niet was verwijderd wat het geruis veroorzaakt.
Over het algemeen belt de betreffende persoon mij.Volvoex30 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:29:
[...]
Goed om te horen dat het bij jou prima gaat, ik doel op binnenkomende telefonie die erg slecht is. Zelf uitgaande bellen gaat prima en is de kwaliteit correct. Het gaat om het eerste probleem, gebeld worden in de auto klinkt het in de EX30 prima maar de beller heeft een stevige echo en ruis.
Idem hier, nog nooit klachten gehoord als mensen mij bellen en ik in de auto zit.Zapato schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:53:
[...]
haha, dat weet ik zelf ook niet zeker. Ik denk bovenin bij de leeslampjes en sos/hulpknoppen. Misschien (ff) door de handleiding zoeken? Op reddit gevondenrens-br schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:50:
[...]
Gaan we die eens uitzetten morgen. Ik heb het idee dat die functie sowieso niet echt helemaal lekker werkt, volume doet hier nog steeds af en toe heel raar, zal mogelijk ook met die instelling te maken hebben.
[...]
Ontzettende noobish vraag, maar waar zit de microfoon?
[ Voor 44% gewijzigd door kmat op 05-12-2024 22:20 ]
Dat zie ik hier ook op de laadcurve.speediestb schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:50:
Wie heeft met zijn ex-30 standard range de maximale laadsnelheid op een snellader kunnen halen
Ik kwam met pre-heating niet verder dan 96 kw/h 2 weken geleden bij een buitentemperatuur van 8 graden
[Afbeelding]
Nope, nog geen een keer gezien. Nu heb ik pas twee keer snel geladen, een keer bij een Tesla lader en een keer bij Fastned, in beide gevallen niet gezien.speediestb schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:50:
Wie heeft met zijn ex-30 standard range de maximale laadsnelheid op een snellader kunnen halen
Zoals te zien is in de laadcurve is die 150KW enkel haalbaar tussen de 0% en ongeveer 30% van de accu. Jou foto laat zien dat jou accu status op dat moment 50% is. Dus dan is volgens de laadcurve 96KW het max haalbare.lmvoo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:34:
[...]
Dat zie ik hier ook op de laadcurve.
[Afbeelding]
Zoalls ik het op een andere site al had vermeld.
Ja, als je app geforceerd afsluit en opnieuw start, dan is die weer ingelogd. Het is wel te hopen dat ze dit gaan fixen.Frunnik53 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:02:
Hallo, inmiddels 12000k gereden. Mijn grootste ergernis is het afmelden van de app. Daarna opnieuw aanmelden code via mail invoeren en dat bijna elke dag. Is hiervoor een oplossing?
Mooie update. Persoonlijk ben ik hier heel blij mee:
Nogal een statement wat je maakt. Wat is er mis met deze update als ik vragen mag?puccini schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:15:
[...]
Zoalls ik het op een andere site al had vermeld.
AMATEURS zijn het SCHANDE dat ze met zo'n update durven aankomen.
Geopende App omhoog swipen, daardoor sluit ie geforceerd af. Op welke versie zit je? Versie 1.7 is een week uit, daarin zou dit moeten zijn opgelost. Heb eigenlijk sinds versie 1.6.1 geen last meer van automatisch uitloggen, maar daar heb jij niets aan.Frunnik53 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:22:
Dank voor je snelle reactie. Wat is geforceerd afsluiten op Iphone?
Zoals ik al eerder schreef een ijskristal en nog wat onzin, noem je dat een update, er zijn wel andere problemen met de software. ze moeten zich diep maar dan ook diep schamen.rens-br schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]
Nogal een statement wat je maakt. Wat is er mis met deze update als ik vragen mag?
Ik vind tot stilstand komen bij pilot assist zeker geen onzin. Veel belangrijker dan allerlei kleine probleempjes die niet eens iedereen heeft. Dit kan levens redden.puccini schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:38:
[...]
Zoals ik al eerder schreef een ijskristal en nog wat onzin, noem je dat een update, er zijn wel andere problemen met de software. ze moeten zich diep maar dan ook diep schamen.
Dat hangt er van af hoe het is uitgewerkt. Als de bestuurder niet bij machte is om het voertuig te besturen - bijvoorbeeld omdat hij/zij in slaap is gevallen of zelfs onwel is geworden - dan is het inderdaad beter om tot stilstand te komen om zo ernstige ongevallen te voorkomen...Zapato schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]
Mooie update. Persoonlijk ben ik hier heel blij mee:
Als de auto detecteert dat de bestuurder slaperig is of niet reageert of als je het stuur loslaat, komt de auto automatisch veilig tot stilstand op de rijstrook als je met Pilot Assist rijdt.
Ik denk niet dat de auto heel snel tot stilstaan-modus over gaat. En met stuurbeweging overule je dit proces direct. Zou ik zeggen...ACM schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:05:
[...]
Dat hangt er van af hoe het is uitgewerkt. Als de bestuurder niet bij machte is om het voertuig te besturen - bijvoorbeeld omdat hij/zij in slaap is gevallen of zelfs onwel is geworden - dan is het inderdaad beter om tot stilstand te komen om zo ernstige ongevallen te voorkomen...
Maar bij mijn weten vallen "stuur los" of "slaperig" niet zomaar onder de redenen om midden op de weg te stoppen. Zelfs de vluchtstrook mag je dan niet zomaar gebruiken.
En ik heb met name op het handen aan het stuur best vaak false positives. In mijn ervaring detecteert ie niet of ik het stuur vast heb, maar of ik er actief aan draai.
Maar juist met pilot assist hou ik het stuur vrij losjes vast zodat de auto gewoon zelf kan sturen en beweeg ik dan mee; op lange rechte stukken is het dan heel gebruikelijk dat ik zo weinig aan het stuur draai dat ie tot de conclusie komt dat ik het stuur niet vast heb.
Ik moet er niet aan denken dat ie dan ipv een false positive melding te geven dan maar gewoon helemaal ermee op gaat houden en de wagen begint stil te zetten
Dat hoop ik ook. Maar met die vage formulering kan het bij de eerste melding al zijn of pas na 20 keer aan te dringen toch echt een keer te reageren.lmvoo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:06:
Ik denk niet dat de auto heel snel tot stilstaan-modus over gaat. En met stuurbeweging overule je dit proces direct. Zou ik zeggen...
Ik heb geen pilot assit (core), dus kan niet testen hoe dit werkt. Maar had ik wel Pilot Assist, zou dat zeker iets zijn wat ik graag zou willen uitproberen.ACM schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:05:
[...]
Dat hangt er van af hoe het is uitgewerkt. Als de bestuurder niet bij machte is om het voertuig te besturen - bijvoorbeeld omdat hij/zij in slaap is gevallen of zelfs onwel is geworden - dan is het inderdaad beter om tot stilstand te komen om zo ernstige ongevallen te voorkomen...
Maar bij mijn weten vallen "stuur los" of "slaperig" niet zomaar onder de redenen om midden op de weg te stoppen. Zelfs de vluchtstrook mag je dan niet zomaar gebruiken.
En ik heb met name op het handen aan het stuur best vaak false positives. In mijn ervaring detecteert ie niet of ik het stuur vast heb, maar of ik er actief aan draai.
Maar juist met pilot assist hou ik het stuur vrij losjes vast zodat de auto gewoon zelf kan sturen en beweeg ik dan mee; op lange rechte stukken is het dan heel gebruikelijk dat ik zo weinig aan het stuur draai dat ie tot de conclusie komt dat ik het stuur niet vast heb.
Ik moet er niet aan denken dat ie dan ipv een false positive melding te geven dan maar gewoon helemaal ermee op gaat houden en de wagen begint stil te zetten
robv73 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:59:
Leuk die updates...maar waar blijft de digital-key. Dacht dat deze inderdaad in versie 1.5 zou zitten
Zie steeds een filmpje op Insta voorbij komen van VW, denk een ID.7, die dit ook kan. Je wordt eerst een miljoen keer gewaarschuwd, door geluid, knipperend scherm en schokkend rijden en als dat allemaal niet werkt, gaan alarmlichten aan een stuurt hij vanzelf naar rechts, rekening houdend met verkeer en komt dan tot stilstand op vluchtstrook. Best knap.ACM schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:08:
[...]
Dat hoop ik ook. Maar met die vage formulering kan het bij de eerste melding al zijn of pas na 20 keer aan te dringen toch echt een keer te reageren.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq