Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 69 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Sepio schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:36:
[...]

Ik had begrepen dat de Standard Range geen warmtepomp had en dat de verwarming daar anders werkte. Extended Range heeft wel een warmtepomp. Misschien maakt dat een verschil? Ik heb een Core Extended Range en ervaar dit probleem niet.
Vanmorgen 4 graden buiten. 28 graden ingesteld en alsnog niet confortabel warm. Zet ik hem op HI, dan wordt hij wel (te) warm...

SMER+

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18
Swerfer schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:56:
[...]
Vanmorgen 4 graden buiten. 28 graden ingesteld en alsnog niet confortabel warm. Zet ik hem op HI, dan wordt hij wel (te) warm...

SMER+
Zet hem eens op 20 graden midden, misschien jaag je hem een beetje over de top. Dat werkt bij mij goed. (Ook SMER+.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Zapato schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:35:
[...]

Zet hem eens op 20 graden midden, misschien jaag je hem een beetje over de top. Dat werkt bij mij goed. (Ook SMER+.)
Net vanuit mijn werk een en ander getest.

28 graden automatisch gedurende 30 minuten, bleef net niet behagelijk. Eén stand hoger (HI) wordt meteen warmer. Na te warm worden (10 min) weer terug naar 28 en het werd weer frisjes. Manual HI ventilator op strandje rustig gezet, boven en onder warmte en het werd meteen weer warm en zelfs weer te warm.

Conclusie, de capaciteit van de verwarming is ruim voldoende, de regeling ronduit k#t.

Dit kan dus simpel softwarematig opgelost worden of de binnentemperatuursensor is slecht of op een verkeerde positie geplaatst.

@Volvo... Hoe kan zoiets door de tests komen. Vooral omdat velen hier last van hebben...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Het probleem lijkt mij inderdaad te liggen in de sensor in combinatie met de logica over wat de sensor informatie betekent voor de temperatuur in de cabine. Het is een combinatie van beiden, samen ook nog met een input aan de warmtepomp voor hoeveel warmte die moet produceren om het warmteverlies aan de buitenlucht te compenseren. Als de temperatuursensor een bepaalde temperatuur aangeeft weet je immers alleen de temperatuur van dat punt in de auto, daar moet dan dus nog uit afgeleid worden wat de temperatuur in de rest van de cabine is. En afhankelijk van verschillende factoren zoals buitentemperatuur, wind, binnentemperatuur en luchtvochtigheid veranderd ook het energieverlies naar de buitenlucht en dus hoeveel warmte de warmtepomp moet produceren om de temperatuur stabiel te houden.

Hopelijk kan Volvo met software een betere schatting maken van de temperatuur in de cabine en hoeveel warmte de airco warmtepomp moet produceren om die warmte op de ingestelde temperatuur te houden. Anders zal Volvo misschien een terugroepactie moeten doen om de temperatuur sensor te vervangen of misschien de plaatsing te veranderen.

Ook ik ben niet tevreden met hoe de temperatuurregeling werkt en voor zover ik kan inschatten is het niet een klein aantal klachten over dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 19:58
ik merk dat vandaag ook, met name dat de ramen makkelijk beslaan, en dat ook best een tijd duurt om wat schoon te krijgen. staat bij mij op 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurbie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08:26
Heb hetzelfde probleem met de verwarming. Krijg hem niet goed ingesteld.
Lekker met de winter voor de deur!
🥶🥶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TT1964
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-04 12:53
Ook bij mij is de temperatuur regeling niet in orde. De omschrijving van Swerfer is ook op mijn ex30 van toepassing. Ik heb een paar metingen uitgevoerd met een geijkte thermometer. Kachel setpoint 21 graden geeft in de auto een temperatuur van tussen de 14 en 16 graden. De temperatuur is gemeten op de bijrijder stoel. Hierbij zijn de ramen gedeeltelijk beslagen en moet de airco regelmatig naar max. Bij 28 graden setpoint is de temperatuur 21 graden in de auto en is het zicht redelijk. Bij de stand Hi wordt het 26 graden in de auto . Dit is duidelijk te warm. Voorwarmen werkt bijna niet. Na een kwartier is de temperatuurstijging max 3 graden. Dit is mijn derde elektrische auto maar dat software (meerdere issues) en de kachel zo slecht zijn had ik van een Volvo niet verwacht. Dealer geeft aan dat in week 46 bekend wordt wat de aanpassingen in versie 1.5 zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door TT1964 op 19-11-2024 20:36 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:20
Dit is de één wijziging voor de 2025 versie, zou dat dan iets uitmaken? “Zo is de auto uitgerust met een luchtvochtigheidssensor, waardoor de airconditioning efficiënter kan worden gebruikt.

https://www.media.volvoca...rde%20gebruikerservaring.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
iHansz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:57:
Dit is de één wijziging voor de 2025 versie, zou dat dan iets uitmaken? “Zo is de auto uitgerust met een luchtvochtigheidssensor, waardoor de airconditioning efficiënter kan worden gebruikt.

https://www.media.volvoca...rde%20gebruikerservaring.
Nee, maakt geen verschil. Ik heb de EX30 van modeljaar 2025 en die heeft ook de problemen met beslagen ramen en slecht temperatuur regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:38
@TT1964 week 46 was afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwing
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 06:14
Sinds vanmorgen geeft de app aan dat mijn auto in gebruik is terwijl deze buiten geparkeerd en op slot staat. Herkent iemand dit?

Na een stuk rijden nog dezelfde melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpxYeaNQZq1JgUdnQF0jwW6oPF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mp8QVsZsIBpBuEu2c2h6eey2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door mwing op 20-11-2024 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1964
Klopt. Ik zal de dealer mailen of er meer nieuws is. Ik heb met de dealer mijn lijst doorgesproken met problemen. De problemen waren bij de dealer bekend. De meeste problemen zouden met de grote update 1.5 worden opgelost. in week 46 zou bekend worden welke problemen dat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
mwing schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:41:
Sinds vanmorgen geeft de app aan dat mijn auto in gebruik is terwijl deze buiten geparkeerd en op slot staat. Herkent iemand dit?

[Afbeelding]
Niet stiekem een nieuwsgierige buur die zichzelf niet kon bedwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
TT1964 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:55:
[...]

Klopt. Ik zal de dealer mailen of er meer nieuws is. Ik heb met de dealer mijn lijst doorgesproken met problemen. De problemen waren bij de dealer bekend. De meeste problemen zouden met de grote update 1.5 worden opgelost. in week 46 zou bekend worden welke problemen dat zijn.
Een Zweed op Reddit gaf aan, dat het een update wordt die niet OTA kan, maar bij de dealer moet worden geïnstalleerd. Als dat echt zo is, dan hebben ze wat te doen de komende tijd, met die ruim 9000 verkochte EX30's. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-09 11:10
Swerfer schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:57:
[...]
Net vanuit mijn werk een en ander getest.

28 graden automatisch gedurende 30 minuten, bleef net niet behagelijk. Eén stand hoger (HI) wordt meteen warmer. Na te warm worden (10 min) weer terug naar 28 en het werd weer frisjes. Manual HI ventilator op strandje rustig gezet, boven en onder warmte en het werd meteen weer warm en zelfs weer te warm.

Conclusie, de capaciteit van de verwarming is ruim voldoende, de regeling ronduit k#t.

Dit kan dus simpel softwarematig opgelost worden of de binnentemperatuursensor is slecht of op een verkeerde positie geplaatst.

@Volvo... Hoe kan zoiets door de tests komen. Vooral omdat velen hier last van hebben...
Exact hetzelfde wat ik in mijn vorige post gezet had. standaard staat de verwarming bij mij nu op HI en ventilator op rustig. inderdaad nadeel is we ldat de ramen beslaan.... goh en dat in 2024 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 11-09 11:10

[Afbeelding]
Ja, ik had hetzelfde maar na de app verwijderd te hebben en op versie 1.63 app. geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Zou het verwarmings probleem komen door een slecht uitlezing / positionering van de temperatuur sensor.

Zet net met de app de verwarming alvast aan (lekker voor als we zo naar huis rijden ;) ) maar in de app wordt de temperatuur in de auto nu als 23,8 graden aangegeven. Na een dag buiten staan met deze buiten temperaturen is dat wel heel erg onwaarschijnlijk.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Het is een fijne auto (hebben 'm net een week of 2), maar wat kleine dingen die wel serieus irritant zijn. Het is een tweede auto naast een Polestar 2, en ondanks dat vermogen en accu vergelijkbaar zijn is de EX30 wel serieus sneller en speelser om te rijden. Ik vind het wel irritant dat mijn instellingen voor pilot/begrenzer, driver distraction, snelheidswaarschuwingen en lane assistant niet worden onthouden. Daarbij dat als ik lane assistant handmatig uitzet mijn stuur nog steeds trilt als de auto van mening is dat ik de lijnen nader. De temperatuurinstellingen in de auto lijken geen enkele connectie met de realiteit te hebben. Waar de polestar op 20 graden ronduit behaaglijk is heb ik datzelfde niveau van comfort nog niet eens op 26 graden in de EX30. Gaat om een extended range single motor ultra met stuur/stoelverwarming. Die stuur/stoelverwarming maken het dan nog enigszins te doen, maar het is wel triest. Hopelijk gaat een update dat snel oplossen (net als het opslaan van instellingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
Hebben temp. in de auto op 23 graden staan...is nog steeds niet behaaglijk, zeker niet deze periode. Zet nu standaard stoel/stuurverwarming aan op stand 1 of 2.

Blij dat ik die optie aangevinkt heb bij aanschaf...vind het eigenlijk best vreemd dat dit niet standaard op de Ultra uitvoering zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 22:05
Ik heb de SR en voorverwarmen werkt prima, zet hem tussen de 15 - 25 minuten daarna tijdens het rijden zakt de temperatuur iets en schroef ik op naar 23 graden en vind ik het prima. Hij staat op de voorruit en onder ingesteld. De eco staat dacht ik ook aangevinkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grash00
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:36
Helaas geldt voor ons ook dat de Volvo EX30 ernstig tekort schiet op het onderdeel software. Verbetering graag op:
-Airco/verwarming/ventilatie (op normale wijze niet warm te krijgen en slechte ontwaseming
-Radio (geluid weg bij loslaten gaspedaal)
-Telefoon gebruik voor openen en starten nog steeds niet beschikbaar
-App werkt veelvuldig niet bij op afstand inschakelen klimaatregeling omdat de app de auto niet kan vinden
-Software herkent de telefoon niet van de gebruiker en moet dus opnieuw verbonden worden.
@Volvo…. doe er iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Mijn Ultra heeft dit probleem ook, het wordt nooit echt lekker warm en er komt altijd wel ergens koele "tocht" vandaan en bij de huidige temperaturen rond het vriespunt wordt dat zelfs onaangename tocht.
Ik kom ook regelmatig op een Duits forum waar al honderden posts over dit onderwerp zijn geplaatst, inclusief allerlei workarounds die later toch niet lijken te werken. Een ding is wel helder.....de oorverdovende stilte van de kant van Volvo.
Uiteraard heb ik de feedback optie gebruikt, de dealer ingelicht en de klantenservice gemaild. Alleen van de klantenservice iemand gesproken die aangeeft dat ik de verwarming waarschijnlijk niet goed gebruikt omdat zij er niet echt last van heeft. Van de rest hoor ik niets, ook niet over het wegvallen van het radiogeluid bij gebruik van de rem (Daar waar in Duitsland klanten de mogelijkheid krijgen om het lampje van het derde remlicht te vervangen....en dit in veel gevallen lijkt te helpen).
Zoals eerder al geschreven, een mooie en fijn rijdende auto maar bovenstaande zaken beginnen behoorlijk te irriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-09 13:57
Deze ochtend wat zitten spelen met de instellingen en bij deze had ik geen last van koude lucht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N82NJJ96GmJeNObUqej51QbStNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdK7p0sgeoZaQtNILalZDV0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-09 07:04
Slijmspoor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:42:
Deze ochtend wat zitten spelen met de instellingen en bij deze had ik geen last van koude lucht.
[Afbeelding]
Wel erg dat je de temp op 26 graden moet zetten om het een beetje aangenaam te krijgen.
Ik merk ook dat het gewoon echt koud is in de auto, net de chatfunctie van de app gebruikt en die geven aan dat ik het beste contact kan opnemen met mijn dealer omdat het niet normaal is.
Toen ik aangaf dat het vaker voorkomt zoals ik dat lees op forums en facebookgroepen geven ze aan dat het toch raadzaam is om langs de dealer te gaan.
Ergens wel kwalijk dat een "simpele kachel" niet naar behoren functioneert in een auto van die prijsklasse.

Ik heb ergens het gevoel dat ze die kachel bewust wat minder goed laten werken om te kunnen pochen met een actieradius van 475 km, als je het wat aangenamer maakt en de kachel op een comfortabele stand zet valt de actieradius meteen keihard terug (uiteraard logisch) maar als er op mijn scherm ingesteld staat 20 graden, en het word daadwerkelijk niet warmer dan 17 / 18 graden terwijl als je de kachel op 26 graden instelt en het word max 21 graden in de auto de actieradius gelijk keihard afneemt... lijkt me dat een sjoemeltrucje.

Het is maar een gevoel... misschien omdat ik ook oude VW's diesel gereden heb dat ik wat achterdochtig ben 8)7

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik ben nu ook aan het schatten. Benieuwd waar ze mee komen...

Mijn vraag:
Goedemorgen,

Zoals heel veel mensen last hebben van een slecht werkende kachel in de EX30 zou ik graag willen weten of Volvo dit erkent en met een oplossing bezig is. Als ik de kachel op 28 graden zet blijft het kil en bij de stand HI wordt het te warm in de auto. Iets gaat er niet goed en op diverse fora klagen veel mensen over dit probleem.
Antwoord:
Hierover is jammer genoeg niks bekend bij ons. Wij raden u aan uw lokale volvo dealer te bezoeken. Zij kunnen eens kijken waarom deze niet goed werkt en ook een technisch (TIE) rapport aanmaken.

[ Voor 95% gewijzigd door Swerfer op 21-11-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
Een tijdje geleden al telefonisch contact gehad met de dealer en n.a.v. dat contact nog een link gestuurd naar een forum over dit onderwerp. Tot op heden niets gehoord. Zojuist een tweede mail verzonden met een link naar dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 19:58
Slijmspoor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:42:
[Afbeelding]
precies ook vandaag zo zitten spelen, dan wel 24 graden maar idd handmatig gaat wel goed.

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09 17:33
IT-Crowd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:49:
Zou het verwarmings probleem komen door een slecht uitlezing / positionering van de temperatuur sensor.

Zet net met de app de verwarming alvast aan (lekker voor als we zo naar huis rijden ;) ) maar in de app wordt de temperatuur in de auto nu als 23,8 graden aangegeven. Na een dag buiten staan met deze buiten temperaturen is dat wel heel erg onwaarschijnlijk.
Ik heb begrepen dat dat de laatste uitgelezen temperatuur is in de auto toen die online was. De volvo servers lezen niet actief continue de temperatuur van de auto uit om dat door te geven aan de app. Dat is dus nooit actueel, hoogst recent van?. Uitlezen gebeurt pas weer als de auto op een of andere manier (openen, klimaat aanzetten via app?) actief wordt, denk ik.

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09 17:33
vistu schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:31:
Het is een fijne auto (hebben 'm net een week of 2), maar wat kleine dingen die wel serieus irritant zijn. Het is een tweede auto naast een Polestar 2, en ondanks dat vermogen en accu vergelijkbaar zijn is de EX30 wel serieus sneller en speelser om te rijden. Ik vind het wel irritant dat mijn instellingen voor pilot/begrenzer, driver distraction, snelheidswaarschuwingen en lane assistant niet worden onthouden. Daarbij dat als ik lane assistant handmatig uitzet mijn stuur nog steeds trilt als de auto van mening is dat ik de lijnen nader. De temperatuurinstellingen in de auto lijken geen enkele connectie met de realiteit te hebben. Waar de polestar op 20 graden ronduit behaaglijk is heb ik datzelfde niveau van comfort nog niet eens op 26 graden in de EX30. Gaat om een extended range single motor ultra met stuur/stoelverwarming. Die stuur/stoelverwarming maken het dan nog enigszins te doen, maar het is wel triest. Hopelijk gaat een update dat snel oplossen (net als het opslaan van instellingen).
Het trillen is volgens mij ook nog een instelling die je kan aan/uit zetten of een geluidssignaal. Lane assist is niet alleen informeren bij lijnoverschrijding (geluid/trillen) maar ook het automatisch terugsturen (de assist functie). Die terugstuur functie wordt met lane assist aan/uit gezet. Ik zet lane assist ook uit omdat deze naar mijn mening te sterk ingrijpt en op smalle wegen zelfs gevaarlijk is, maar vindt het trillen van het stuur bij ongewenst overschrijden van een lijn als feedback fijn. Overigens gebeurt er op dit punt niets als het linker/rechter knipperlicht wordt gebruikt, wat volgens mij ook heel logisch is.

[ Voor 3% gewijzigd door kmat op 21-11-2024 15:11 ]

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 19:00

[Afbeelding]
Al een oplossing gevonden? Ik heb sinds vanochtend ook deze melding, opnieuw installeren van iPhone app hielp niet.

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
kmat schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:08:
[...]

Het trillen is volgens mij ook nog een instelling die je kan aan/uit zetten of een geluidssignaal. Lane assist is niet alleen informeren bij lijnoverschrijding (geluid/trillen) maar ook het automatisch terugsturen (de assist functie). Die terugstuur functie wordt met lane assist aan/uit gezet. Ik zet lane assist ook uit omdat deze naar mijn mening te sterk ingrijpt en op smalle wegen zelfs gevaarlijk is, maar vindt het trillen van het stuur bij ongewenst overschrijden van een lijn als feedback fijn. Overigens gebeurt er op dit punt niets als het linker/rechter knipperlicht wordt gebruikt, wat volgens mij ook heel logisch is.
Heb je een idee waar ik dat kan instellen? Het zelf ingrijpen vind ik ook gevaarlijk, maar het trillen ook irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
vistu schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:18:
[...]

Heb je een idee waar ik dat kan instellen? Het zelf ingrijpen vind ik ook gevaarlijk, maar het trillen ook irritant.
Hier: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de temperatuur , ff voorverwarmen (mijne staat op 23 graden) en i’m good to go . Heb ook geen stuur of stoelverwarming. Maar kou is dan ook een emotie en emoties kun je uitschakelen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwing
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 06:14
JacquesDoekjes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:11:
[...]

Al een oplossing gevonden? Ik heb sinds vanochtend ook deze melding, opnieuw installeren van iPhone app hielp niet.
Het was vanmorgen plotseling verholpen toen de auto getimed stond voor te verwarmen. Blijkt vaker voor te komen, ook bij andere Volvo's, en gaat na een paar dagen vanzelf over..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
ivarga schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:08:
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de temperatuur , ff voorverwarmen (mijne staat op 23 graden) en i’m good to go . Heb ook geen stuur of stoelverwarming. Maar kou is dan ook een emotie en emoties kun je uitschakelen 🤣
Ik heb ook geen probleem met de verwarming. Staat op 20 graden. Ook geen stuur en stoelverwarming. Thuis staat de verwarming op 19,5, vind ik ook behaaglijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Reinier

\o/

Klopt het dat de verlichting (koplampen, achterlichten) aan blijft als je de parkeerverwarming vanuit de auto aanzet en dan uitstapt? Met de auto op slot.
Spiegels klappen dan ook niet in. Ik vind het vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zapato schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:14:
[...]

Ik heb ook geen probleem met de verwarming. Staat op 20 graden. Ook geen stuur en stoelverwarming. Thuis staat de verwarming op 19,5, vind ik ook behaaglijk.
De ingestelde temperatuur en de daadwerkelijke temperatuur scheelt helaas sowieso wel een paar graden, mogelijk.

Moet zeggen, ik heb de auto nu op 23 graden staan (terwijl ik thuis de verwarming ook op 19.5 heb), automatisch met ventilatoren op het 2e standje en afgelopen dagen was dat eigenlijk comfortabel genoeg.

Al lijkt het wel in het begin alsof het verwarmingssysteem eerst warm moet draaien o.i.d. Want ik ervaar in het begin wel altijd een frisse tocht.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 22-11-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Heeft iemand een idee waarom het stuurverwarmingsicoon soms oranje en soms rood is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 16:31
Zapato schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:14:
[...]

Hier ook geen problemen met de verwarming. Bij ons ook op 20 graden. Wel stuur en stoelverwarming en dat is echt heerlijk ☺️

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 22:05
Vanuit de auto op parkeercomfort blijven bij mij ook de spiegels aan en denk ik ook de verlichting, helaas. Voortaan met de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juzx
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-08 19:33
Zelf ben ik erg tevreden over de EX30 Ultra, de auto rijdt erg fijn! Ook ervaar ik weinig bugs in de SW.

Wat ik wel twee storende zaken vind zijn de key-less entry.. deze herkent mij altijd heel erg laat of soms niet. Batterij is vervangen, bij de garage geweest voor een FW upgrade in de sleutel. Maar dit lijkt niet geholpen te hebben. Andere mensen hier last van of nog tips?

Daarbij zoals andere hier ook last van de verwarming instelling. Ook ik moet deze veel hoger instellen om het fijn warm te hebben in de auto. Ergens tussen de 25 en HI instelling. Hopelijk kunnen ze hier iets mee in de SW want dit is echt een fout/bug. Mensen al bij de garage geweest hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1964
juzx schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:08:
Zelf ben ik erg tevreden over de EX30 Ultra, de auto rijdt erg fijn! Ook ervaar ik weinig bugs in de SW.

Wat ik wel twee storende zaken vind zijn de key-less entry.. deze herkent mij altijd heel erg laat of soms niet. Batterij is vervangen, bij de garage geweest voor een FW upgrade in de sleutel. Maar dit lijkt niet geholpen te hebben. Andere mensen hier last van of nog tips?

Daarbij zoals andere hier ook last van de verwarming instelling. Ook ik moet deze veel hoger instellen om het fijn warm te hebben in de auto. Ergens tussen de 25 en HI instelling. Hopelijk kunnen ze hier iets mee in de SW want dit is echt een fout/bug. Mensen al bij de garage geweest hiervoor?
Auto gaat 12 december naar de dealer. Gepland staat kleine beurt, klacht kachel en een probleem met het stroompedaal. Bij stroom geven komt er een “brom” uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
juzx schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:08:

Helaas geen tips, heb ook behoorlijk veel problemen met de sleutel. Staat op automatisch maar regelmatig moet ik de auto met de deurgreep ontgrendelen, soms met de sleutel op de b-stijl en héél soms door eerste de kofferbak te openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickbrg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 15:52
Snap niet dat er bij de EX30 zo'n waarde gehecht wordt aan het cijfer van de temperatuurinstelling. Bij elke andere auto (Volkswagen, BMW en Volvo) heb ik altijd op 25, 26 of HI gereden omdat dit (zeker) niet zo comfortabel was als de 21 graden thuis. Net als de 'gescheiden temperatuur'-optie wat bij al deze merken een wassen neus is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

rickbrg schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:49:
Snap niet dat er bij de EX30 zo'n waarde gehecht wordt aan het cijfer van de temperatuurinstelling. Bij elke andere auto (Volkswagen, BMW en Volvo) heb ik altijd op 25, 26 of HI gereden omdat dit (zeker) niet zo comfortabel was als de 21 graden thuis. Net als de 'gescheiden temperatuur'-optie wat bij al deze merken een wassen neus is.
Een afwijking an sich is niet erg, maar bij mij is 28 graden nog oncomfortabel bij koud weer en daarna blijft HI over wat te warm is. De auto kan de temperatuur dus niet op een constante comfortabele temperatuur houden en moet ik zelf steeds regelen tussen 28 en HI...

En mijn vorige 2 auto's hadden wel het hele jaar door comfortabele temperaturen bij instelling van 21 graden...

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 23-11-2024 09:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TT1964
rickbrg schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:49:
Ik snap het heel goed. Naast dat de temperatuur onbehaaglijk is, beslaan de ramen dusdanig dat het zicht slecht wordt. Je moet de aircoregeling regelmatig op max zetten. Ik heb 1x zelfs de vluchtstrook moeten bezoeken ivm geen zicht. Probleem: bij 28 graden de eerste 20 km gedeeltelijk beslagen ruiten, bij de high stand wordt de auto veel te warm maar goed zicht. Kortom zeer slechte regeling bij lage temperatuur en regenachtig weer. Een merk wat veiligheid hoog in het vaandel heeft onwaardig. En als dit het enige probleem is: 1 dodehoek detectie vals positieve meldingen en totale uitval
2 pro pilot valt regelmatig uit en melding “handen aan het stuur”
3 key fob werkt elke ochtend niet, vooral bij regen vervelend. Optie in de software om elke portier te
openen met de hand werkt niet, alleen bestuurders portier.
4 voorwarmen voor vertrek : bij vorst max 7 graden in de auto
5 radio in grensstreek onwerkbaar.
6 navigatie regelmatig off line, lang leve CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 15:57
Sinds we een Faraday doosje gebruiken voor de fob hebben we nooit meer problemen met het ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vanochtend maar eens de EX30 proefgereden. Een Chrystal White SMER in ultra uitrusting met climate pack. Nu heb ik hiervoor de Polestar 2 gereden. In de EX30 zit je hoger en oogt het ruimtelijker omdat er geen cockpit ingebouwd is. Verschil suv vs sedan keuze. Wel merk je pontificaal in je gezichtsveld het balkje op wat checkt of je wel op de weg let, je niet onwel wordt etc. Had daar een display van gemaakt die je snelheid weergeeft, accu percentage en blinker links/rechts en of ie in D/R/N/P staat.

De SMER vind ik rap genoeg verder en komt tenminste ook met one pedal tot stilstand. Achterin zit je net zo krap als de Polestar maar ik kan voor een ritje om ergens afgezet te worden dit prima tolereren. Achterin merk je het verschil: de laadruimte houdt niet over. Volvo's autopilot ook nog even getest. Ik wisselde een 60 weg af met snelweg. Zonder midden lijn gaat ie op de 60 weg direct in het midden rijden. Op de snelweg blijft ie netjes binnen de eigen baan en snelheid / afstand tov je voorligger.

Als ik hem zelf zou moeten samenstellen zeg ik EX30 SMER plus Moss Yellow met Climate pack. MY23's zie ik als occasion <45k sepp drempel via de rdw. Maar als ik de configuratie gebruik voor een MY25 ga je er overheen. Zelfs al zou ik de afleverkosten van 1k eraf halen. Je merkt wel dat Volvo een premium rekent in de lease. Afhankelijk, van de looptijd (48-60-72 maand, 10-15-20k km bundel) zit je al snel op 680-720+ in de maand. Als ik de sepp subsidie wegstreep tegen de wegenbelasting die erbij komt vind ik het veel geld. Dan valt koop beter uit dan lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 06-09 21:16
Vandaag kon ik de radio niet meer uitzetten. Direct na het nieuws, dus ik dacht dat is ivm de verkeersberichten, maar daarna ook niet meer uit te zetten. Op het ‘pause’teken || drukken gaf geen reactie. Heel irritant om tijdens het rijden ongewild die radio te moeten horen. Volume zachter betekende ook geen stembegeleiding van de navigatie. Pas bij het afsluiten van de auto stopte de radio. Dus weer een verrassende bug in het systeem, na een half jaar ex30 rijden. Heeft iemand dit ook bij de hand gehad? Is er een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Isola schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:58:
Vandaag kon ik de radio niet meer uitzetten. Direct na het nieuws, dus ik dacht dat is ivm de verkeersberichten, maar daarna ook niet meer uit te zetten. Op het ‘pause’teken || drukken gaf geen reactie. Heel irritant om tijdens het rijden ongewild die radio te moeten horen. Volume zachter betekende ook geen stembegeleiding van de navigatie. Pas bij het afsluiten van de auto stopte de radio. Dus weer een verrassende bug in het systeem, na een half jaar ex30 rijden. Heeft iemand dit ook bij de hand gehad? Is er een oplossing?
Een andere muziek app starten? Geluid naar 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-09 15:45
Isola schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:58:
Ja, heb ik al een paar keer gehad. Opvallend, elke keer had ik net gebeld via het systeem. Alleen een reset hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Joosie200 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:
Als ik hem zelf zou moeten samenstellen zeg ik EX30 SMER plus Moss Yellow met Climate pack. MY23's zie ik als occasion <45k sepp drempel via de rdw. Maar als ik de configuratie gebruik voor een MY25 ga je er overheen.
Bij MY23 SMER Plus kon je ook kiezen tussen of een alternatieve kleur of het climate pakket en evt getint glas als je sepp-subsidie wilde, anders ging je ook over de grens.

Het heeft alleen niet zo'n nut meer om nu nog naar de sepp-subsidie te kijken als je nu nog wat wilt kopen of leasen, die pot is leeg.

[ Voor 39% gewijzigd door ACM op 24-11-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ACM schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:58:
[...]

Bij MY23 SMER Plus kon je ook kiezen tussen of een alternatieve kleur of het climate pakket en evt getint glas als je sepp-subsidie wilde, anders ging je ook over de grens.
Dan heb ik het juiste rekensommetje gemaakt. Dat het voor nieuw op is weet ik. Maar ik heb al een occasion private lease gehad en dus 2k toegekend in maandelijkse bedragen. Daarom zoek ik naar een occasion private lease opvolger of occasion koop. Ook daar raakt de bodem in zicht maar die staat nog niet op nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1964
Joosie200 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:23:
[...]

Dan heb ik het juiste rekensommetje gemaakt. Dat het voor nieuw op is weet ik. Maar ik heb al een occasion private lease gehad en dus 2k toegekend in maandelijkse bedragen. Daarom zoek ik naar een occasion private lease opvolger of occasion koop. Ook daar raakt de bodem in zicht maar die staat nog niet op nul.
Je mag maar 1x subsidie aanvragen, voor zowel nieuw als tweedehands. Je kan wel op naam van je partner aanvragen, aanvraag subsidie als kenteken moeten dan op naam van de partner staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
TT1964 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:59:
[...]

Je mag maar 1x subsidie aanvragen, voor zowel nieuw als tweedehands. Je kan wel op naam van je partner aanvragen, aanvraag subsidie als kenteken moeten dan op naam van de partner staan.
Again, weet ik. Van die loophole kan ik geen gebruik maken. Wel mag ik een nieuw kenteken doorgeven aan de RvO als de opvolger aan dezelfde voorwaarden voldoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM4mmQqWcVyWzvTM2aLcahFfBC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcCbyzYnAkg79s5T7bws4Dhk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik reed een Citroën EC4 en nu ben ik dus aan het kijken of ik een Volvo EX30 in de private lease ga rijden (termijnbedrag loopt door) of kopen (restant van 1,5k direct uitbetaald)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-06 14:26
TT1964 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:40:
[...]

Auto gaat 12 december naar de dealer. Gepland staat kleine beurt, klacht kachel en een probleem met het stroompedaal. Bij stroom geven komt er een “brom” uit de auto.
Heb jij de versie met V8 sound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punky
  • Laatst online: 24-12-2024
Ruvo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:36:
Sinds we een Faraday doosje gebruiken voor de fob hebben we nooit meer problemen met het ontgrendelen.
Wij hebben de sleutel gewoon in een blikken doosje (waar pleisters in hebben gezeten) liggen en sindsdien werkt de keyfob perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjanie
jaapdik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:25:
[...]

Ja, heb ik al een paar keer gehad. Opvallend, elke keer had ik net gebeld via het systeem. Alleen een reset hielp.
dit heb ik ook 1 keer gehad, was op een lange rit van schiphol naar huis op een maandag middag, heb de auto op een parkeerplaats 5 minuten geparkeerd en op slot gedaan, maar helaas bij terugkomst was het probleem er nog steeds, ook volume kon niet aangepast worden.
omdat de radio vrij zachtjes stond kon ik de muziek amper horen, ik heb uiteindelijk de equalizer instellingen allemaal omhoog gezet om het volume aan te passen, niet de mooiste manier maar wel de enige die werkte op dat moment.

volgende dag nergens last meer van, was weer een bijzondere ervaring hahah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapdik
  • Laatst online: 04-09 15:45
erikjanie schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:40:
[...]

dit heb ik ook 1 keer gehad, was op een lange rit van schiphol naar huis op een maandag middag, heb de auto op een parkeerplaats 5 minuten geparkeerd en op slot gedaan, maar helaas bij terugkomst was het probleem er nog steeds, ook volume kon niet aangepast worden.
omdat de radio vrij zachtjes stond kon ik de muziek amper horen, ik heb uiteindelijk de equalizer instellingen allemaal omhoog gezet om het volume aan te passen, niet de mooiste manier maar wel de enige die werkte op dat moment.

volgende dag nergens last meer van, was weer een bijzondere ervaring hahah.
Reset (beide omlaagknoppen op het stuur circa 15 seconden gelijk indrukken) had ook geholpen. Dit werkt alleen bij stilstand in de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBe
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-03 14:47

EBe

Wel merk je pontificaal in je gezichtsveld het balkje op wat checkt of je wel op de weg let, je niet onwel wordt etc. Had daar een display van gemaakt die je snelheid weergeeft, accu percentage en blinker links/rechts en of ie in D/R/N/P staat.

Joosie200 hoe of waarmee heb jij je balkeje voor je aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
EBe schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:37:
Wel merk je pontificaal in je gezichtsveld het balkje op wat checkt of je wel op de weg let, je niet onwel wordt etc. Had daar een display van gemaakt die je snelheid weergeeft, accu percentage en blinker links/rechts en of ie in D/R/N/P staat.

Joosie200 hoe of waarmee heb jij je balkeje voor je aangepast?
Hij vroeg zich af waarom Volvo daar niet zelf aan heeft gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
IT-Crowd schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:46:
[...]

Zo’n display leidt alleen maar af. Ik vind het wel lekker rustig zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30
Valt wel mee. Rijd momenteel in een ID.3 en die heeft ook zo’n gecombineerd klein scherm achter het stuur. Je kunt de indeling aanpassen en de gegevensvelden/view selecteren die je wilt zien. Zoiets hadden ze voor de EX30 ook kunnen toepassen waarbij je de mogelijkheid zou hebben gehad of en welke gegevensvelden je wilt zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:13
IT-Crowd schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:46:
[...]

Wat zou je denken van de gedachte wat achter dit interieur-ontwerp zit.
Moet er niet aan denken al die toegevoege toeters en bellen, dat is nou juist de reden waar voor ik deze auto kocht.
Misschien heb je wel de verkeerde keuze gemaakt en moet je naar een auto met een kermis voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
jaapdik schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:36:
[...]

Reset (beide omlaagknoppen op het stuur circa 15 seconden gelijk indrukken) had ook geholpen. Dit werkt alleen bij stilstand in de P.
Thaanks! ik onthou het voor een volgende keer... bij de EX30 zijn issues er nooit maar 1 keer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vgeluk
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Zijn er meer mensen waarbij ze opeens opnieuw moesten inloggen in de app en opnieuw met de auto moesten verbinden?
Hij maakt nu ook geen verbinding meer en ik moet een account aanmaken via Vodafone (Volvo) internet?
De app zelf maakt nu opeens ook geen verbinding meer met de auto terwijl dat hiervoor nog wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08 15:35
Ik was vorige week op een launch event van EX90 bij de dealer. Hier was ook iemand van Volvo Nederland. Deze vertelde dat de filosofie van Volvo is, dat de bediening voor 80% via stemcommando's moet gaan. Hierdoor zijn geen fysieke knoppen meer nodig. Waarom er geen klein display achter het stuur zit wist hij niet te vertellen. De EX90 heeft er wel een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Onderling1987 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:59:
Ik was vorige week op een launch event van EX90 bij de dealer. Hier was ook iemand van Volvo Nederland. Deze vertelde dat de filosofie van Volvo is, dat de bediening voor 80% via stemcommando's moet gaan. Hierdoor zijn geen fysieke knoppen meer nodig. Waarom er geen klein display achter het stuur zit wist hij niet te vertellen. De EX90 heeft er wel een.
Dit zou de reden zijn: https://www.autovisie.nl/...x30-geen-head-up-display/

N.B. Maakt mij niets uit, mis niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik heb sinds kort dat de stem van de navigatie wat is veranderd. De assistent klinkt nog wel hetzelfde, maar de stem van de navigatie is anders, wat minder natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
Lijkt me een beetje gelul. Tis vooral de grote kostenbesparing en het zo goedkoop mogelijk in de markt zetten van deze EX30. Niet alleen geen drivers display, of geen HUD maar ook het wegwerken van knoppen etc op rare plekken, of hoe ze de ramen bediening hebben weggemoffeld onder 1 knop.

Alles om het zo goedkoop mogelijk te maken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zapato schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:09:
Ik heb sinds kort dat de stem van de navigatie wat is veranderd. De assistent klinkt nog wel hetzelfde, maar de stem van de navigatie is anders, wat minder natuurlijk.
Ja, dat heeft volgens mij ook niks te maken met Volvo, maar de stem van Google Maps is overal veranderd. Ik vind haar iets vriendelijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdolder
Kijktip voor morgenavond.
Het perfecte plaatje met de EX30 als model 🤩

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
Vraag:
Ik lees dat andere modellen van Volvo via google assistant aangestuurd kunnen worden om zo bv vanuit thuis al de deuren te openen.
Heeft iemand dit voor elkaar gekregen ? de filmpjes op de website van Volvo werken in ieder geval niet :-(

https://hooftman.nl/directe-integratie-met-google-assistent/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Anderen ook "last" van dat je vanaf Google Maps op je telefoon niet meer een bestemming naar de auto kunt sturen? Bij mij is de optie "Send to Car" verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

vgeluk schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:25:
Zijn er meer mensen waarbij ze opeens opnieuw moesten inloggen in de app en opnieuw met de auto moesten verbinden?
Hij maakt nu ook geen verbinding meer en ik moet een account aanmaken via Vodafone (Volvo) internet?
De app zelf maakt nu opeens ook geen verbinding meer met de auto terwijl dat hiervoor nog wel zo was.
Voordat je dat allemaal doet. Eerst het volgende proberen: App afsluiten en opnieuw opstarten. In 99.9% van de gevallen werkt dat bij mij.

App klaagt inderdaad regelmatig dat ik niet ingelogd ben of dat de auto niet meer bestaat of onbereikbaar is. App afsluiten en opnieuw opstarten en dan werkt het opeens weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
mausy5043 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:51:
Anderen ook "last" van dat je vanaf Google Maps op je telefoon niet meer een bestemming naar de auto kunt sturen? Bij mij is de optie "Send to Car" verdwenen.
Ik heb geen "Send to car", maar de reguliere optie om een geplande route naar de auto te sturen werkt nog prima hier (android).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqBJWZ_QCMw2Pjhx1iRm66QyVi0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m8vpAjU5VXL2cMt9f9bteH3o.png?f=user_large

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

NetRipper schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb geen "Send to car", maar de reguliere optie om een geplande route naar de auto te sturen werkt nog prima hier (android).
[Afbeelding]
Bij mij is dat dus weg (ook android; engels). Snap er niks van. Er is ook geen instelling waar ik het mee aan/uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

mausy5043 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:12:
[...]

Bij mij is dat dus weg (ook android; engels). Snap er niks van. Er is ook geen instelling waar ik het mee aan/uit kan zetten.
Werkt hier ook gewoon nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulYqvCwkdq-84cfjP5xx-V7BGIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cntvMwOkgE2Q4Ll81NVUHnef.png?f=fotoalbum_large

Niet dat ik de feature vaak gebruik. De auto krijgt het eigenljk te laat door, dus tegen die tijd dat ik in de auto ben gestapt, heb ik de navigatie zelf al ingesteld en komt pas na enkele minuten dit door.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 27-11-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Is de auto nog wel gekoppeld in je Google account? Dat kun je checken bij instellingen > je voertuigen (Android)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vier x vier
  • Laatst online: 11-09 19:14
Nog een navigatie vraag, ik heb het hier voorbij zien komen maar vind het niet terug.
Is het mogelijk om met Goole Maps van de auto zelf aan te geven met welk percentage batterij je wilt aankomen op de bestemming? En kun je dan makkelijk voorafgaand aan vertrek de eventuele laadstops kiezen? Mis ik iets of kijk ik niet goed? Soortgelijk wat ABRP wel duidelijk laat zien.

vladi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

In je auto even uitloggen / inloggen met je Google Account en dan is het weer terug

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Bartbo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:40:
Vraag:
Ik lees dat andere modellen van Volvo via google assistant aangestuurd kunnen worden om zo bv vanuit thuis al de deuren te openen.
Heeft iemand dit voor elkaar gekregen ? de filmpjes op de website van Volvo werken in ieder geval niet :-(

https://hooftman.nl/directe-integratie-met-google-assistent/
Je kunt de EX30 voor zover ik weet (nog) niet rechtstreeks koppelen met Google Home.

Wat wel kan, en heb ik net getest, is via HomeAssistant. HA heeft een integratie voor de Volvo API via MQTT.
Met de Google Assistant-integratie voor Home Assistant Cloud kun je al je Home Assistant-apparaten bedienen via elk apparaat met Google Assistant.

Wel grappig ik bedien mijn garagadeur en andere devices altijd vanuit de auto via de Google Assistant naar HomeAssistant maar van Google Home naar de auto nog niet aan gedacht.
Je kunt overigens de deuren en de airco bedienen. (openen/sluiten en aan/uitzetten).

Ik heb ook koppeling van HA met Woning van Apple en daar zie ik alleen nog maar de Airco als schakelaar en niet openen van de deuren (slot) nog even zoeken waarom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qwEZuw058enVyAp36RNgdA9ZAU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TE7m1K9lQDCF0tqSKRoRpHL3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCeBjn5P-SePn3jiLv-taAusNFE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dHKhLtKdGnKE0FL0e2scMBbX.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 13% gewijzigd door tdolder op 27-11-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 15:07
Heeft iemand hier problemen gehad met TPMS?
Bij de dealer winterbanden wissel gehad en nu constant de melding dat 1 van de sensoren kaduk is.
Elke keer auto starten is automatisch een notificatie op onze telefoons.

Al melding gemaakt bij de dealer en afspraak staat ook. Maar dacht misschien 1 van jullie hier iets over weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
jaychunlai schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:41:
Bij de dealer winterbanden wissel gehad en nu constant de melding dat 1 van de sensoren kaduk is.

Al melding gemaakt bij de dealer en afspraak staat ook. Maar dacht misschien 1 van jullie hier iets over weet :)
Kijk eens op Reddit: https://www.reddit.com/r/...fter_switching_to_winter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 19:09
jaychunlai schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:41:

Deze zomer al een setje 18" velgen met winterbanden gekocht bij Muddekok, wel de originele Volvo set met tpms.

Onlangs de velgen zelf gewisseld, in eerste instantie bleef de auto de waarde van de oude sensoren weergeven, ook al lagen die 15m verderop in het tuinhuis. Bij de eerstvolgende rit het scherm op laten staan met de bandenspanning, na ongeveer 10 minuten verdwenen opeens de uitlezingen en kwamen 1 voor 1 de nieuwe uitlezingen tevoorschijn. Wissel van de tpms sensoren is dus vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Brumax schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:35:
[...]

Is de auto nog wel gekoppeld in je Google account? Dat kun je checken bij instellingen > je voertuigen (Android)
Ja, de auto is niks mis mee.

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
Is er nog een mogelijkheid dat Fitsmeister beschikbaar komt in de playstore in de EX30?

Weet dat het in Apple Car play wel kan maar liever meteen in Android

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
robv73 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:31:
Is er nog een mogelijkheid dat Fitsmeister beschikbaar komt in de playstore in de EX30?

Weet dat het in Apple Car play wel kan maar liever meteen in Android
Nee die zijn gestopt met ontwikkeling vanwege te veel beperkingen vanuit Google. Bovendien moet je de AAOS versie die er was ook helemaal niet willen. Die is echt dramatisch.

Je kan toch beter FM via je Android telefoon gebruiken. Even automatiseren zodat je 0 stappen hoeft te doen. Werkt veel beter.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

robv73 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:31:
Ik heb de app gesideload, werkt prima voor het doorsturen van notificaties, zie ook:
Rodo998 in "Het grote Volvo EX30 topic"
rens-br in "Het grote Volvo EX30 topic"
rens-br in "Het grote Volvo EX30 topic"
Juancho schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:41:
Je kan toch beter FM via je Android telefoon gebruiken. Even automatiseren zodat je 0 stappen hoeft te doen. Werkt veel beter.
Met die methode vind ik het zelf irritant dat de meldingen moeten doorkomen als telefoongesprekken. Er zat bij mij behoorlijke irritante vertraging in.

• Bartbo
tdolder schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:11:
[...]

Je kunt de EX30 voor zover ik weet (nog) niet rechtstreeks koppelen met Google Home.

Wat wel kan, en heb ik net getest, is via HomeAssistant. HA heeft een integratie voor de Volvo API via MQTT.
Met de Google Assistant-integratie voor Home Assistant Cloud kun je al je Home Assistant-apparaten bedienen via elk apparaat met Google Assistant.

Wel grappig ik bedien mijn garagadeur en andere devices altijd vanuit de auto via de Google Assistant naar HomeAssistant maar van Google Home naar de auto nog niet aan gedacht.
Je kunt overigens de deuren en de airco bedienen. (openen/sluiten en aan/uitzetten).

Ik heb ook koppeling van HA met Woning van Apple en daar zie ik alleen nog maar de Airco als schakelaar en niet openen van de deuren (slot) nog even zoeken waarom.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja top dat bedoel ik ook eigenlijk, maar hoe moet ik dan mijn auto toevoegen ? Want als ik op apparaat toevoeg klik dan staat Volvo niet in mijn lijst? Ik kies dan voor "Werkt met google home"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bartbo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:12:
[...]

Ja top dat bedoel ik ook eigenlijk, maar hoe moet ik dan mijn auto toevoegen ? Want als ik op apparaat toevoeg klik dan staat Volvo niet in mijn lijst? Ik kies dan voor "Werkt met google home"
Home Assistant babbelt met jouw auto, en Google Home babbelt dan met Home Assistant.

Dus Auto -> HA -> Google Home.

De route die jij probeert in te stellen (volgens mij) en niet werkt is:
Auto -> Google Home

Heb je Home Assistant draaien?

• Bartbo
rens-br schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:16:
[...]

Home Assistant babbelt met jouw auto, en Google Home babbelt dan met Home Assistant.

Dus Auto -> HA -> Google Home.

De route die jij probeert in te stellen (volgens mij) en niet werkt is:
Auto -> Google Home

Heb je Home Assistant draaien?
Oke maar Home assistant moet je dus thuis op een servertje laten draaien :-(

[ Voor 47% gewijzigd door Bartbo op 28-11-2024 14:33 ]

• rens-br

rens-br

Bartbo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:22:
Ja, dat is wel een beetje het idee van Home assistant.

• IT-Crowd
  • Niet online
Bartbo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:22:
[...]

Inderdaad, maar een Raspberry Pi is al voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartbo
IT-Crowd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:40:
[...]

Inderdaad, maar een Raspberry Pi is al voldoende.
Ja las ik, ga ik die maar eens aanschaffen met black friday, en dan zorgen dat me auto verwarmt wordt als ik me telefoon op pak 's ochtend :-) en open gaat als ik de deur uit ga :-)

• Makimba
  • Laatst online: 12-09 13:16
Ik heb het idee dat sinds de update (1.4.4) mijn EX30 een stuk langzamer laadt. Is er een instelling veranderd waar ik niets vanaf weet? Of heeft dat met de kou te maken? Dit is mijn eerste elektrische winter..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iHansz
🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bptoSx8loHq2736TyAABdKFr-30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QT89AYrlvqkbm7Dj4iAoLzv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Ik hoop eindelijk een melding wanneer de auto volledig opgeladen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 18:07
Mandarijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:05:
Ik hoop eindelijk een melding wanneer de auto volledig opgeladen is.
Daar gebruik ik dan HA weer voor. Beetje om de beperkingen heen werken 😜

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2024/11/volvo-ex-30-heico-zwart-goud-3-4-voor-970x545.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2024/11/volvo-ex-30-heico-zwart-goud.jpg

Nieuwe bodykit, wielen en verlagingsset van Heico.
Kopen of slopen? :o

https://www.autoblog.nl/n...odykit-tot-nu-toe-6981607

[ Voor 14% gewijzigd door Brumax op 29-11-2024 08:37 ]

vice versa en weer terug

Pagina: 1 ... 69 ... 95 Laatste