Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 68 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 11:28
Voorverwarmen werkt hij perfect en is zeer aangenaam. En verder moet je gewoon een beetje zoeken naar de juiste instellingen van de verwarming en dan werkt hij best ok. Ben blij dat je hem zelf kan instellen. De eco-stand werkt ook best wel goed niet in alle gevallen dan schiet hij te kort.

Dit soort dingen is altijd een beetje zoeken, had ik ook bij mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:51
Klopt! Had ooit v1.4.2 in beeld, maar voordat ik die kon installeren, was ie alweer ingetrokken.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06 22:49
Arjan-Assen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:40:
[...]

Edwin, en wanneer had jij besteld? Ik heb ook broekhuis. Zou eind oktober geleverd krijgen, nu nieuwe datum van 5-12 doorgekregen.
leuk Sinterklaascadeau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Laatst online: 08-06 22:49
tedkroon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:27:
Voorverwarmen werkt hij perfect en is zeer aangenaam. En verder moet je gewoon een beetje zoeken naar de juiste instellingen van de verwarming en dan werkt hij best ok. Ben blij dat je hem zelf kan instellen. De eco-stand werkt ook best wel goed niet in alle gevallen dan schiet hij te kort.

Dit soort dingen is altijd een beetje zoeken, had ik ook bij mijn vorige auto.
Is het ook mogelijk meerdere timers tbv voorverwarmen te programmeren? Bijvoorbeeld 's ochtends voordat ik vertrek naar kantoor en 's middags nogmaals voor de rit naar huis? Ik zie in de app alleen één timer die je aan of uit kunt zetten en dus ook maar één tijdstip voorprogrammeren. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:27
Anoniem: 2175480 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:15:
[...]

Toch wel, icoon naast autootje, veldje bovenin.

Opslag kaartgegevens misschien toch op phone als je die gebruikt om te navigeren en niet de UI in de auto.
Bestuurders zonder tijdelijk IITC losten dat op die manier op. Het is maar een idee. Andere verklaringen voor dergelijke opslag en hoog dataverbruik van de phone ken ik niet maar dat zegt ook niets.
Als de app weer vol loopt lijkt het mij niet in orde.
als je echter een query doet in het zoekveld word je doorverwezen naar een van de geinstallleerde navigatie apps , dus dat is niet echt navigeren vanuit de app , ook lijkt me de kaartdata van die de gekozen app niet opgeslagen te worden in de ex30 app . Maar dat is mijn aanname ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gisteren eens gekeken of de top snelheid van de EX30 een beetje klopt. Ik kreeg een icoontje op het scherm bij 180 en de auto wilde niet harder dan 184 rijden. En ook dan zweeft de auto heerlijk over de weg heen. Ben echt heel tevreden.

Echt zuinig was het overigens tijdens dat ritje niet zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5WzLYsNArMu5bxq-rcFD3g0oC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zURpWaeYOTq8LGQ9rVBJK4mM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 07-11-2024 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 08:14
Heb het laatst ook getest en het is inderdaad niet zuinig, maar ik vond het ergens nog meevallen. Bij 110 tot 130 is het verbruik al boven de 200Wh/km. En het energieverbruik neemt kwadratisch toe. Dus mijn inschatting op voorhand was dat bij 180km/h, wanneer je 1,5x zo snel rijdt, het verbruik 2,25x zo hoog zou zijn. Dus rond de 450Wh/km. Dat viel met ongeveer 350Wh/km nog wel mee.

Wat mij verder opviel was dat het regenereren niet leek te werken boven de 150km/h. In de vertraging van de auto was dat niet te merken, maar in de indicator naast de snelheid werd pas weer regeneratie zichtbaar als de auto onder de 150km/h kwam.

En verder doet de EX30 die snelheid echt prima. Voelt nog net zo stabiel en comfortabel als bij lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Myquandro schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:32:
Heb het laatst ook getest en het is inderdaad niet zuinig, maar ik vond het ergens nog meevallen. Bij 110 tot 130 is het verbruik al boven de 200Wh/km. En het energieverbruik neemt kwadratisch toe. Dus mijn inschatting op voorhand was dat bij 180km/h, wanneer je 1,5x zo snel rijdt, het verbruik 2,25x zo hoog zou zijn. Dus rond de 450Wh/km. Dat viel met ongeveer 350Wh/km nog wel mee.
Ik heb het verbruik niet in de gaten gehouden tijdens het rijden, dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen.
En verder doet de EX30 die snelheid echt prima. Voelt nog net zo stabiel en comfortabel als bij lagere snelheden.
Ja, ik vind het haast zonde dat ze hem gelimiteerd (lijken) te hebben op 180 (en een beetje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
De beperking is (bij mij) precies op 180 kijkend naar de GPS. En de reden van die limitering is volgens mij de veiligheid. Volvo stelt die limiet in op elke nieuwe auto, elektrische en benzine.

En ik had in Duitsland een volledig leeg stuk, dus kon makkelijk even een paar keer een blik werpen op het verbruik van dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 13:28
iHansz schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:50:
[...]

Klopt! Had ooit v1.4.2 in beeld, maar voordat ik die kon installeren, was ie alweer ingetrokken.
Ik had precies hetzelfde : ) Vandaag is hij geupdate naar 1.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:51
woutse schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:09:
[...]

Ik had precies hetzelfde : ) Vandaag is hij geupdate naar 1.4.4.
Ging best soepel hè? *O*

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vier x vier
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-05 21:00
IT-Crowd schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:32:
Vanochtend de auto ook voor laten verwarmen en toen ik instapte leek het behaaglijk. Maar na 1,5 uur rijden dacht ik daar toch anders over.

Standaard heb ik de ventilatie op laag staan, geprobeerd deze op medium of hoog te zetten maar had alleen maar het idee dat er nog meer koude lucht het interieur ingeblazen werd. Dat zou dan duiden op een te laag vermogen van de kachel zou ik zeggen. De temperatuur staat ondertussen op 24, maar merk weinig verschil ten opzichte van een lagere instelling.
Ik ervaar hetzelfde. Veel te koud in de auto. De temperatuur stond vandaag zelfs op 26’ stand automatisch/medium. Het voelt alsof de kachel idd veel te weinig vermogen heeft. Wordt wel snel warm maar niet warm genoeg. Lijkt me niet normaal. Temperatuur is natuurlijk subjectief maar ik ben juist iemand die het niet snel koud heeft.

vladi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 16:12
vier x vier schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:52:
[...]
Ik ervaar hetzelfde. Veel te koud in de auto. De temperatuur stond vandaag zelfs op 26’ stand automatisch/medium…
Hier dezelfde ervaring. Daarnaast heb ik me verbaasd over het werkwijze van de ventilator in de “auto” stand. Na bijna 20 kilometer stond de ventilator nog in de hoogste stand te blazen met de temperatuur instelling op 27 graden. Nog steeds klaagden de passagiers af en toe over de koudere “trek” in de auto. Na 23 kilometer zakte de snelheid van de ventilator om vervolgens op heel veel verschillende snelheden verder te gaan. Soms elke paar seconden een andere snelheid, variërend van max naar bijna uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

Sinds deze week ben ik ook naar 26 graden overgestapt. Vond het ook nog steeds frisjes. Ik denk niet dat het aan de capaciteit van de verwarming ligt, maar aan de beroerde regeling. In het begin wordt hij prima warm, maar daarna begint hij koelere lucht te blazen. Ik heb begin dit jaar filmpjes gezien vanuit Zweden bij -15 en daar klaagden ze niet echt over de verwarming. Dus de capaciteit moet voldoende zijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-06 22:23
Ik zou ook denken dat er meer dan voldoende capaciteit is, maar dat de regeling slecht is.
Volgens dit filmpje zit er een 7.4 KW! verwarmingselement in.
https://www.youtube.com/watch?v=fb-O5Iy5HHA
zie 40:17
Als je de tijd hebt, er zit toch vrij veel nieuwe info in deze test.
De tester noemt het weliswaar een battery heater maar het zou me niet verbazen als zo'n element ook ingezet wordt voor interieur verwarming, voor het geval de warmtepomp het niet aan kan.
Bij warmtepompen in woonhuizen is dat in ieder geval vrij normaal.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-06 11:42
Swerfer schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:21:
Sinds deze week ben ik ook naar 26 graden overgestapt. Vond het ook nog steeds frisjes. Ik denk niet dat het aan de capaciteit van de verwarming ligt, maar aan de beroerde regeling. In het begin wordt hij prima warm, maar daarna begint hij koelere lucht te blazen. Ik heb begin dit jaar filmpjes gezien vanuit Zweden bij -15 en daar klaagden ze niet echt over de verwarming. Dus de capaciteit moet voldoende zijn...
Mee eens, ik denk ook de regeling. Nu het best fris is buiten zet ik hem standaard op HI en dan is de auto met 10 minuten op temperatuur en zet hem dan terug op 28 graden. na een 1,5 uur rijden is het weer fris en zet ik hem weer op HI etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:26
Ik snap dat niet. Ik heb hem op 20 graden staan en medium en vind het aangenaam in de auto. Ritjes maximaal 1 uur. Als het software was dan zou het bij mij toch ook koud moeten zijn. Ik heb 1.4.2 software. Ik kan me voorstellen dat bij instellen op >26 graden het systeem het padje kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb hem ergens tussen de 20 en 24 graden staan, maar ik ervaar ook met enige regelmaat koude lucht of tocht in de auto. Dat komt soms ook gewoon uit de lucht uitlaten, die staan dus ook bijna altijd dicht, want ik krijg het er gewoon koud van. Ik kan er nog niet helemaal mijn vinger op leggen waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt inderdaad op tocht, de temperatuur in de auto is wel ok, maar door de luchtstroom/tocht voelt het fris aan.

Lucht uitlaten dichtzetten zorgt voor meer luchtstroom bij de voeten (die ook fris is).

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

Hans1956

Pixel 8 Pro

Gezien de opmerkingen bij de Zeekr001 test na de software update lijkt het dat men binnen Geely toch wel weet hoe software verbeterd moet worden. Zie https://www.bright.nl/nie...-nu-w-l-een-aanrader.html

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblix
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-03 21:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b66kFWL58bN-srqYxmrdj73PXNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJ3LpKk82Q9dEmN9BmhuGgSL.jpg?f=fotoalbum_large

Kan servicevoorwaarden apple carplay niet accepteren. Kan wel op weigeren klikken maar niet op accepteren. Iemand een oplossing?
Heb IOS 18.1, Volvo 1.4.4
Al meerdere keren geprobeerd:
In de Volvo bluetooth Iphone verwijderd
In de Iphone bluetooth Ex30 verwijderd
In de Iphone in Carplay Ex30 verwijderd
Iphone en Volvo infotainment opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
deblix schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:53:
[Afbeelding]

Kan servicevoorwaarden apple carplay niet accepteren. Kan wel op weigeren klikken maar niet op accepteren. Iemand een oplossing?
Heb IOS 18.1, Volvo 1.4.4
Al meerdere keren geprobeerd:
In de Volvo bluetooth Iphone verwijderd
In de Iphone bluetooth Ex30 verwijderd
In de Iphone in Carplay Ex30 verwijderd
Iphone en Volvo infotainment opnieuw opgestart
Al die schuifjes eerst naar rechts schuiven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deblix
  • Laatst online: 25-03 21:21
Dank voor je input en dat was inderdaad het probleem. Nu de oplossing zo simpel blijkt, vraag ik me af waar die blinde vlek vandaan kwam. Toe aan het weekend zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nherfst
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:43
rens-br schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:06:
Ik heb hem ergens tussen de 20 en 24 graden staan, maar ik ervaar ook met enige regelmaat koude lucht of tocht in de auto. Dat komt soms ook gewoon uit de lucht uitlaten, die staan dus ook bijna altijd dicht, want ik krijg het er gewoon koud van. Ik kan er nog niet helemaal mijn vinger op leggen waar het vandaan komt.
Vorige week mijn EX30 mogen ophalen en ook die is zeer fris bij een temperatuur instelling tussen 21-24 graden.
Bij toeval werd ik woensdag gebeld door de dealer of alles naar wens was en gelijk de “klacht” doorgegeven.
Dealer gaf aan dit vaker gehoord te hebben en Volvo schijnt ermee bezig te zijn. Even afwachten dus. Tot die tijd af en toe de temperatuur maar op HI instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 11:28
Viel mij ook op dat je in principe 1 timer hebt, blijft steeds veranderen op deze manier, tenminste dat viel mij op omdat s, middags ik hem moest wijzigen. Dat betekent dat ik straks de ochtend weer op nieuw moet doen. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 22:07
Vandaag proefrit ex30. Mooie stille auto. Radio bleef een groot deel van de tijd aan het rommelen. Na een stop was het stabiel. Geen CC bij fietsdrager is een ding. Het zou eind van het jaar een update opgelost moeten zijn. Wat ik hier teruglees is dit een issue wat al langere tijd speelt. De EV3 is ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:24
2 weken geleden proefrit in Ex30 gedaan. Auto rijdt geweldig en veel power.. Ik vind hem wat kaal (ook de versie die ik reed had niet veel opties (geen open dak, elekrisch verstelbare stoelen)) en last but not least een mindere experience met alleen een "klein ipadje" in het midden. Vandaag in de KIA EV3 gereden en daar zat alles inwat miste in de EX30. Voor mij een no-brainer om voor de EV3 te gaan. De experience achter het stuur heeft voor mij de doorslag gegeven (icm open dak, elektrisch verstelbare stoelen). Opdezelfde reden (experience) TMY ook afgevallen (ook de kleurenkeuze is beperkt en niet mijn smaak). Het was een lange keuze ronde met 10+ proefritten in de diverse merken maar de winnaar (advanced plus/LR) is bekend. Nu wachten tot Januari ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03 08:34
Ondanks het gebruik van een microfiber doekje zijn er de eerste lichte krassen ontstaan op het scherm. Hebben anderen dat ook? (Valt enkel op met lichtinval als het scherm uit is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00
Net terug van een weekje Spanje. Auto achtergelaten bij Quick parking in Amsterdam ;( .
In Spanje een Fiat 500E gehuurd. Grappig autootje maar mijn god wat veel knopjes. Zelfs achterop het stuur zaten knopjes...geef mij maar een scherm.
Bij terugkomst op Schiphol dacht ik lekker even de auto voorverwarmen in dit koude land, helaas auto off-line.
Luxe probleem 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXLdjhkJNOO7PbPUfxhKrcpATy4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h9ClQysbuSeWCNtw4lDR4SMv.png?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
_birdie_ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:08:
2 weken geleden proefrit in Ex30 gedaan. Auto rijdt geweldig en veel power.. Ik vind hem wat kaal (ook de versie die ik reed had niet veel opties (geen open dak, elekrisch verstelbare stoelen)) en last but not least een mindere experience met alleen een "klein ipadje" in het midden. Vandaag in de KIA EV3 gereden en daar zat alles inwat miste in de EX30. Voor mij een no-brainer om voor de EV3 te gaan. De experience achter het stuur heeft voor mij de doorslag gegeven (icm open dak, elektrisch verstelbare stoelen). Opdezelfde reden (experience) TMY ook afgevallen (ook de kleurenkeuze is beperkt en niet mijn smaak). Het was een lange keuze ronde met 10+ proefritten in de diverse merken maar de winnaar (advanced plus/LR) is bekend. Nu wachten tot Januari ...
Ik snap dat je blij bent met je keuze, maar dit lijkt mij meer iets voor het Elektrische Auto topic.

Wat beginnen de ERs te doen qua verbruik dit weer? Ben benieuwd naar het verschil ten opzichte van onze LFP zonder WP.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 22:39
HermanvdB schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:46:
Sinds een paar dagen is mijn EX30 de weg kwijt. De positie op de kaart van Google Maps wijkt hemelsbreed zo’n 800 meter af. De routeplanner geeft ook instructies op basis van de verkeerde lokatie. Een reset van het systeem heeft geen oplossing gegeven.
Iemand een andere suggestie (behalve een ritje naar de dealer)?
Dit heb ik vorige week ook 2 keer gehad, Google maps zat er steeds net naast. Even irritant maar inmiddels niet meer voor gekomen. Apple maps via Carplay ging toen wel goed overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 02-06 12:54
Wellicht is het ergens al een keer voorbij gekomen maar......weet iemand al iets meer (via inside information of andere forums) wanneer Digitale Sleutel (Plus) beschikbaar komt ? De laatste update op de officiele site is alweer van Juni en daarna blijft het angstvallig stil. De tijdelijke Key Tag (we hebben een Plus) is me toch een El Cheapo geval en we zijn hier traditiegetrouw altijd de autosleutels kwijt dus deze functie is echt een asset.......als ie komt. Zojuist in elk geval maar even een hoesje besteld voor de Key Tag want als die 2 keer stuitert ligt ie uit elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Roy Batty op 10-11-2024 11:33 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 09:41
AAA1111 schreef op zondag 10 november 2024 @ 01:14:
Ondanks het gebruik van een microfiber doekje zijn er de eerste lichte krassen ontstaan op het scherm. Hebben anderen dat ook? (Valt enkel op met lichtinval als het scherm uit is).
Zeker weten dat je de beschermfolie er al afgehaald hebt? Er was eerder iemand in deze thread met dezelfde opmerking over krasjes en was de folie er vergeten af te halen :)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 02-06 12:54
NetRipper schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:49:
[...]

Zeker weten dat je de beschermfolie er al afgehaald hebt? Er was eerder iemand in deze thread met dezelfde opmerking over krasjes en was de folie er vergeten af te halen :)
Spot on. Wij hebben de auto vorige week opgehaald en de verkoper was bij de uitlevering het display aan het uitleggen toen ik een flinke luchtbel onder aan het display zag. Hij wreef er over en de luchtbel was weg en de verkoper was er zeker van dat de folie verwijderd was. Toch waren we niet overtuigd, we zagen enkele onregelmatigheden, krasjes, rechts bovenin. Uiteindelijk de poetser uit de werkplaats laten komen en zelfs die was er van overtuigd dat de folie er er niet meer op zat. Toen stonden we dus met z`n 4`en naar dat scherm te turen en te peuteren tot bleek dat de folie er wel degelijk nog opzat.

Je ziet het bijna niet,

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas677
  • Laatst online: 12-04 13:09
Ophidian schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:02:
[...]

Ik snap dat je blij bent met je keuze, maar dit lijkt mij meer iets voor het Elektrische Auto topic.

Wat beginnen de ERs te doen qua verbruik dit weer? Ben benieuwd naar het verschil ten opzichte van onze LFP zonder WP.
Hi,

Hoor graag wat jouw SR doet deze tijd van het jaar, welk verbruik heb je en welke range geeft ie aan op het scherm. Ben in twijfel om hem als zakelijke lease te nemen (ipv een kona wat ik geen mooie auto vind) ik kan alleen een Plus SR kiezen en maak me toch zorgen om de range.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Een beetje afhankelijk van hoe je de accu oplaadt kom ik op basis van het verbruik van de ER in de afgelopen 4 weken (dus redelijk met deze temperaturen) tot de volgende waarden:

De ER laad ik tot maximaal 90%, en rijdt niet verder dan 10% leeg. Die 80% van de accu geeft mij ook bij deze temperaturen nog altijd 285km werkelijke range (320km 90% -> 0%). (Ik rijd dagelijks 230km en dat gaat makkelijk).

De SR heeft een LFP accu, dus die kun je makkelijker tot 100% laden. Dus doe je dat, dan heb je ondanks de kleinere accu (bij gelijk verbruik) 245km aan werkelijke range (275km 100% -> 0%). Of die 40km een groot verschil maken zal voor ieder anders zijn.

Wat nu nog wat onduidelijk is, in elk geval voor mij, is hoe de warmtepomp van de ER zorgt voor een betere range in de winter, maar het is nu nog niet koud genoeg om daar echt iets zinnigs over te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Myquandro op 10-11-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03 08:34
Roy Batty schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:02:
[...]

Spot on. Wij hebben de auto vorige week opgehaald en de verkoper was bij de uitlevering het display aan het uitleggen toen ik een flinke luchtbel onder aan het display zag. Hij wreef er over en de luchtbel was weg en de verkoper was er zeker van dat de folie verwijderd was. Toch waren we niet overtuigd, we zagen enkele onregelmatigheden, krasjes, rechts bovenin. Uiteindelijk de poetser uit de werkplaats laten komen en zelfs die was er van overtuigd dat de folie er er niet meer op zat. Toen stonden we dus met z`n 4`en naar dat scherm te turen en te peuteren tot bleek dat de folie er wel degelijk nog opzat.

Je ziet het bijna niet,
Helaas heel goed gekeken en geprobeerd te pielen, maar folie is er echt wel af…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 15:23
Ik rijd de ER nu enkele dagen. zonder eerder EV ervaring en daarom nog met de rechtervoet van een bezineauto. Ik kom met deze temperaturen bij elke rit tussen de 20 en 21 KW/100km uit. Geen idee of dit netjes is in deze tijd van het jaar. Ik kan ongetwijfeld nog wat winnen door mijn rijgedrag aan te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Myquandro
200Wh/km is niet slecht, maar ook niet heel goed. 170 a 180Wh/km is in mijn ogen een heel haalbaar verbruik deze tijd van het jaar.

De belangrijkste tip is denk ik om niet te hard te rijden. Gewoon 100 op de cruise control scheelt al snel 10 tot soms 20Wh/km ten opzichte van 110 tot 120km/h op de cruise control (werkelijke snelheid ligt dan nog iets van 3km/h hoger).

En verder maakt het natuurlijk uit of je veel lange snelweg kilometers maakt of korte ritten door de stad. In mijn ervaring zijn vooral de kilometers op provinciale wegen erg efficiënt als je rustig uitrolt en weer rustig wegrijdt bij stoplichten en rotondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 21:06
Myquandro schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:37:
Wat nu nog wat onduidelijk is, in elk geval voor mij, is hoe de warmtepomp van de ER zorgt voor een betere range in de winter, maar het is nu nog niet koud genoeg om daar echt iets zinnigs over te zeggen.
Daar hebben ze in Noorwegen al ervaring mee opgedaan: https://youtu.be/a1n54zeuJDM?feature=shared

spoiler: Conclusie van rijtest
De maker van deze YouTube video gaf aan dat deze geteste EX30 ER uitstekende prestaties neerzet bij een temperatuur van -5

[ Voor 16% gewijzigd door EdwinW op 10-11-2024 21:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 15:35
Roy Batty schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:27:
Wellicht is het ergens al een keer voorbij gekomen maar......weet iemand al iets meer (via inside information of andere forums) wanneer Digitale Sleutel (Plus) beschikbaar komt ? De laatste update op de officiele site is alweer van Juni en daarna blijft het angstvallig stil. De tijdelijke Key Tag (we hebben een Plus) is me toch een El Cheapo geval en we zijn hier traditiegetrouw altijd de autosleutels kwijt dus deze functie is echt een asset.......als ie komt. Zojuist in elk geval maar even een hoesje besteld voor de Key Tag want als die 2 keer stuitert ligt ie uit elkaar.
Eerder op andere fora gelezen dat deze gepland staat voor versie 1.5...release in november. Doe de hopelijk veilige aanname dat het gaat over 2024 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdolder
Belangrijke waarschuwing voor de handwassers onder ons!!!!!

Ik was mijn auto met hand en zet hierbij de ruitenwissers in de servicestand.

Na de shampoo en het afspoelen dacht ik, ik zet de deuren even open zodat ik de alles goed kan droogmaken. De auto schakelde hierdoor de servicestand van de ruitenwissers uit waardoor de wisser naar hun beginpositie gezet worden en deze langs de de rand van de frunk schrapen waarbij de lak beschadigd wordt :( |:(

Ik heb melding hiervan gemaakt bij Volvo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSMOF-Koj-vOCnckgYU6xQo4FrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KCYjNuyJs9MtorHTHzPNUI6.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

tdolder schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:11:
Na de shampoo en het afspoelen dacht ik, ik zet de deuren even open zodat ik de alles goed kan droogmaken. De auto schakelde hierdoor de servicestand van de ruitenwissers uit waardoor de wisser naar hun beginpositie gezet worden en deze langs de de rand van de frunk schrapen waarbij de lak beschadigd wordt :( |:(
Voor de duidelijkheid; had je dan ook de motorkap omhoog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Dat is echt balen! Goed dat je de handwassers waarschuwt!

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:21

Ik heb melding hiervan gemaakt bij Volvo.

[Afbeelding]
Sowieso vreemd dat de ruitenwissers aangaan als de auto in P staat. Lijkt me een bug?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:11
Thomas677 schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:28:
[...]

Hi,

Hoor graag wat jouw SR doet deze tijd van het jaar, welk verbruik heb je en welke range geeft ie aan op het scherm. Ben in twijfel om hem als zakelijke lease te nemen (ipv een kona wat ik geen mooie auto vind) ik kan alleen een Plus SR kiezen en maak me toch zorgen om de range.

Dank!
Over de afgelopen 1270 km, 17,8kWh/100 km bij 52 km/h gemiddeld. Range nu aangegeven 260km bij 100% en dat haalt mijn vrouw er ook wel mee (50km is heenrit en is 20% acculading).

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
ACM schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:01:
[...]

Voor de duidelijkheid; had je dan ook de motorkap omhoog staan?
Nee alleen de wissers van het raam afgeklapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
Juancho schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:06:
[...]

Sowieso vreemd dat de ruitenwissers aangaan als de auto in P staat. Lijkt me een bug?
Als de auto in P staat en de wissers op de autostand dan gaan ze wissen bij regen. Dat is geen bug.

De servicestand is er juist voor om de wisserbladen omhoog te zetten zodat je de wissers van het raam af kunt klappen.
Als je dan een deur open doet en de servicestand wordt beëindigd is mijn inziens wel degelijk een bug.

Het beëindigen van de servicestand zou altijd handmatig moeten zijn en niet door bijvoorbeeld een trigger van de deur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tdolder
Net telefoontje ontvangen van Volvo Nederland over het issue met de servicestand van de ruitenwisser.

Zij hebben het getest met een EX30 1.4.2 (zelfde release als mijn EX30) en hebben dit issue niet kunnen reproduceren. Het was helaas een korte test, alle acties gedaan binnen 5 minuten.

Ik heb aangegeven dat er bij mij wel geruime tijd overheen is gegaan voordat ik de deur heb opengedaan na instellen van de servicestand. Eerst afspoelen, foam, wassen met de hand, afspoelen en daarna drogen kost wel paar uurtjes.
VolvoNL gaf aan dat ze daar niet de tijd voor hebben om zolang te wachten 8)7
Het verzoek was om mij te melden bij de dealer zodat zij dit kunnen doen en hiervan een rapport in te sturen die dan rechtstreeks naar Volvo Sweden gaat voor eventuele update.

Ga zelf vandaag nog even testen (inschakelen servicestand-tijd-open deur-issue) en dan berichtje naar de dealer.

UPDATE 15:20
13:05 uur > Servicestand ruitenwisser aangezet.
14:53 uur > Bestuurdersdeur geopend
In het filmpje is te zien dat deur open een trigger is om de servicestand uit te zetten!!
Voor de test uiteraard de wisserbladen op de ruit gelaten om te voorkomen dat ze langs de frunk schrapen :X

[Video: https://www.icloud.com/photos/#056DaYFSmlXwYd-nw3euHaHMw]

[ Voor 17% gewijzigd door tdolder op 12-11-2024 15:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:31
Ik kan deze bug beamen, heb exact hetzelfde voorgehad toen ik de auto pas had. Gelukkig was bij mij er maar een minieme beschadiging aan de rand van de motorkap, ontvet en klein beetje bijgewerkt met een lakstift. Moet nu echt heel goed kijken en zoeken om het nog te vinden.

Wat ik tegenwoordig doe als ik de auto was: eerst ruit nat maken zodat de wissers niet droog erover gaan. Dan de servicestand aanzetten én ook parkeercomfort zet ik aan. Op die manier blijft de servicestand van de wissers behouden, ook als je de deur opent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik vroeg mij steeds af wat bij active cruise control en filerijden bepaalde of ik wel of niet de melding 'Klaar om te rijden?' kreeg na stilstand. Soms gaf hij bij lang stilstaan de melding, maar soms ook al bij kort stilstaan. Vandaag erachter gekomen dat ondanks dat ik de sensor achter het stuur uitgeschakeld heb staan, dat die bepaalt of de auto wel of niet weer zelf gaat rijden. Let je niet op, dan krijg je de melding, en als je gewoon naar voren kijkt op het moment dat de auto voor je gaat rijden, dan gaat hij zelf weer netjes rijden. Zelfs na relatief lang stilstaan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schijtluis93
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-06 14:02
Vraagje met betrekking tot de stuurverwarming, als ik deze inschakel schakelt hij na 3 sec zonder warm te worden continu weer uit. iemand een idee om dit op te lossen, of wordt het alweer een ritje naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Schijtluis93 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:41:
Vraagje met betrekking tot de stuurverwarming, als ik deze inschakel schakelt hij na 3 sec zonder warm te worden continu weer uit. iemand een idee om dit op te lossen, of wordt het alweer een ritje naar de dealer?
Daar heb ik zelf geen last van, staat automatisch in/uitschakelen toevallig aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schijtluis93
rens-br schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:53:
[...]

Daar heb ik zelf geen last van, staat automatisch in/uitschakelen toevallig aan of uit?
Op beide manieren geprobeerd, probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 15:23
Daar heb ik geen last van, net een uur in de auto gezeten met de stuurverwarming op de laagste stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Schijtluis93 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:02:
[...]

Op beide manieren geprobeerd, probleem blijft hetzelfde.
Dan lijkt het me inderdaad dat je terug kan naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb dit in het verleden wel eens gehad met de stoelverwarming, heb je de unit al een keer een herstart gegeven (P stand, stuur knoppen 15s volume omlaag + snelheid - indrukken)? Bij mij verdween het daarna of de volgende keer dat ik in de auto stapte was het weg.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schijtluis93
Buzzin Hornet schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:06:
Ik heb dit in het verleden wel eens gehad met de stoelverwarming, heb je de unit al een keer een herstart gegeven (P stand, stuur knoppen 15s volume omlaag + snelheid - indrukken)? Bij mij verdween het daarna of de volgende keer dat ik in de auto stapte was het weg.
Helaas geen oplossing, gaan we voor 7de keer binnen het half jaar weer naar de garage terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Schijtluis93 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:17:
[...]

Helaas geen oplossing, gaan we voor 7de keer binnen het half jaar weer naar de garage terug...
Je hebt dan wel een 'maandagmorgenmodel' waarom ben je al zovaak teruggemoeten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schijtluis93
rens-br schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:18:
[...]

Je hebt dan wel een 'maandagmorgenmodel' waarom ben je al zovaak teruggemoeten?
Ik had als 1 van de eerste de auto in Nederland.
Dus al heel vaak naar de garage voor software updates.

zaken waarvoor ik onder andere ben terug geweest:
- Trekhaak sensoren waren niet goed afgesteld, bij filerijden continu rear-collision warning.
- Laadkabel stuk (met het advies om deze niet meer in de trunk te doen want de kabel te stug...)
- Auto ontgrendelde alleen kofferbak of alleen portiek of alleen achterdeur compleet random.
- Alarm ging continu af zonder enige reden
- Auto ontgrendeld spontaan terwijl ik niet in de buurt ben (niet opgelost, advies hou de app in de gaten..)
- Hele auto op zwart bij snellaadstation compleet nagekeken we hebben hem gereset.
- Nu mag de auto dus voor de stuurverwarming.

het feit dat de key-less entry totaal niet werkt en je constant 2 minuten naast de auto staat geeft behoorlijk frustratie.

Daarnaast grootste teleurstelling dat de auto het verschil niet ziet tussen een fietsendrager en een aanhanger. bij alle ritten met de fietsen/ skidrager de hele auto pilot niet meer werkt. specifiek bij de aankoop van de auto omgevraagd maar bij aankoppelen fietsendrager werkt AC gewoon. (ik begrijp dat ACC en auto pilot bij een aanhanger niet werken).

daarbij verbaas ik me dan over de snelheidsbegrenzer van de auto welke ik dan maar gebruik met een fietsendrager, de auto overschrijd continu de ingestelde snelheid zonder dat ik hem doortrap om in te halen. de auto geeft de ingestelde snelheid aan als groen maar rijdt heel langzaam steeds iets sneller we hebben al overschrijdingen gehad van 13km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Schijtluis93 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:15:
[...]

het feit dat de key-less entry totaal niet werkt en je constant 2 minuten naast de auto staat geeft behoorlijk frustratie.
Je kan je vingers bij bestuurder tussen het handvat steken en dan gaat hij bij mij normaal na max 2s open. Niet ideaal maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-06 19:44
1.4.4 geladen. Nog steeds na telefoneren het probleem dat de radio niet meer uit wil of zachter/ harder. Wel de mogelijkheid om een andere zender te zoeken. Spotify werkt ook niet. Vorige keer was het de volgende ochtend weg. Maar niet na een paar uur parkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-06 15:50
Ik ben het helemaal met schijtluis93 eens ,heb ook heel veel van zijn problemen zelf ook gehad. En de 24/7 service van volvo is ook een wassen neus. Op vrijdag middag om 16.00 uur een probleem in het buitenland hebben en dat er voor maandag niemand bij je komt. Als ik alles voor de tijd geweten had had ik nooit een ex30 gekocht.volvo onwaardig en dat voor 48000€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njitnuf
  • Laatst online: 07-06 13:32
Schijtluis93 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:15:
[...]
...
- Auto ontgrendeld spontaan terwijl ik niet in de buurt ben (niet opgelost, advies hou de app in de gaten..)
...
Heb ik ook een keer of 3 gehad. Zit ik rustig aan de keukentafel en schieten de lichten van de auto plots aan ... Ik heb de Core versie dus niets van sleutel op afstand en ben enige gebruiker. Ondertussen al een maand geleden dat ik het laatst voorhad. App gaf mij alvast geen waarschuwing over locked/unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 11-06 20:05
Ik laad met mijn ex-30 voor het eerst bij een snellader van 200 kw en de auto staat nu op 36%
Hij geeft aan nog 2 uur en 4 minuten nodig te hebben

Dat is toch veel te traag
Ik heb een ex-30 met de kleine accu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzZGCZ2BrulxjvnMF32eqfV0GVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lynb5NDFpTXMAxWIBtshvPFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bog6RUsRqiKloKsr0vIhc5t4wNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i21zvH271jDPDhNNIwLDMolx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

speediestb schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:41:
Ik laad met mijn ex-30 voor het eerst bij een snellader van 200 kw en de auto staat nu op 36%
Hij geeft aan nog 2 uur en 4 minuten nodig te hebben

Dat is toch veel te traag
Ik heb een ex-30 met de kleine accu.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
In het begin gaat het langzaam en als de laders niet hoeven te delen met andere auto's, dan zou je binnen een minuut of 5 toch wel de 150kwh moeten zien. Zelf kan je niets veranderen, je bent afhankelijk van de laders en wat je auto wil 'ontvangen'. Als het koud is gaat je auto niet met volle kracht laden, tot je accu's wat warmer worden.

Als je tijdens je rit aangeeft waar je van plan bent te laden, dan gaat de EX30 de accu's voorverwarmen zodat er meteen snel geladen kan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 11-06 20:05
De snelheid gaat idd omhoog. Die initiële aangegeven tijd is niet realistisch.
Ik zit nu op 72%
Swerfer schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:47:
[...]
In het begin gaat het langzaam en als de laders niet hoeven te delen met andere auto's, dan zou je binnen een minuut of 5 toch wel de 150kwh moeten zien. Zelf kan je niets veranderen, je bent afhankelijk van de laders en wat je auto wil 'ontvangen'. Als het koud is gaat je auto niet met volle kracht laden, tot je accu's wat warmer worden.

Als je tijdens je rit aangeeft waar je van plan bent te laden, dan gaat de EX30 de accu's voorverwarmen zodat er meteen snel geladen kan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Als je in het navigatiesysteem navigeert naar een snellader dan zal de auto (mits de State of Charge bij aankomt boven de 20% ligt) de accu voorverwarmen. Dan is het laadvermogen veel sneller al heel hoog.

Zie nu dat Swerfer dit ook al benoemde.

[ Voor 10% gewijzigd door Myquandro op 17-11-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:09
Iemand toevallig ervaring met de EX30 all-weather matten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schijtluis93
Francisco schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:15:
Ik ben het helemaal met schijtluis93 eens ,heb ook heel veel van zijn problemen zelf ook gehad. En de 24/7 service van volvo is ook een wassen neus. Op vrijdag middag om 16.00 uur een probleem in het buitenland hebben en dat er voor maandag niemand bij je komt. Als ik alles voor de tijd geweten had had ik nooit een ex30 gekocht.volvo onwaardig en dat voor 48000€
Ik heb er ook echt enorme spijt van, Lease maatschappij wil hem ook niet terugnemen dus moet hem nog 4 jaar rijden. collega's weten ook wel beter en willen de auto niet overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schijtluis93
Buzzin Hornet schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:12:
[...]

Je kan je vingers bij bestuurder tussen het handvat steken en dan gaat hij bij mij normaal na max 2s open. Niet ideaal maar het werkt.
Vanmorgen geprobeerd, helaas zonder resultaat de auto gaat gewoon niet open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Ruvo schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:38:
De oude uitvoering blijft niet goed liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47I7qYInC0lkGGBm6SbmRY21lDs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kCCP0uvpsv64R9VQF6OFxLqB.png?f=user_large
De nieuwe blijft goed op z'n plaats door de versteviging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9Uzab9GO0nUhN1PL1TvB0r7Neg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RzOgEomZhA7FAI0JzShvPFtp.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ruvo schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:38:
Wat zijn all-weater matten?
Schijtluis93 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:13:
Ik heb er ook echt enorme spijt van, Lease maatschappij wil hem ook niet terugnemen dus moet hem nog 4 jaar rijden. collega's weten ook wel beter en willen de auto niet overnemen.
Ik ben juist echt ontzettend tevreden met de auto. Zweeft over de weg, rijdt heerlijk en die acceleratie. O+ _/-\o_ . Ik vind het echt een geweldige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

[quote]rens-br schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:37:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hvqf9F6WaNgk_tY-xnq6PI8To8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBe1P6kcfUnBnbpsUqBiQBS7.jpg?f=fotoalbum_large

Let wel op dat de kwaliteit minder is dan wat het lijkt. Het rubber is dun zeker in vergelijking met wat ik in het verleden in de S60 had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Schijtluis93 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:14:
[...]

Vanmorgen geprobeerd, helaas zonder resultaat de auto gaat gewoon niet open.
Ik denk dat je iets verkeerd doet dan, zie handleiding voor details:
https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Hier werkt dit altijd (met de keyfob in de buurt) en het duurt altijd max 2s.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
rens-br schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:37:
[...]

[...]

Ik ben juist echt ontzettend tevreden met de auto. Zweeft over de weg, rijdt heerlijk en die acceleratie. O+ _/-\o_ . Ik vind het echt een geweldige auto.
Ik ook. In oktober mee naar zuid Frankrijk geweest en man wat rijdt dat heerlijk en relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Buzzin Hornet schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:46:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat @Schijtluis93 iets verkeerd doet, als ik de lijst met problemen lees die de auto heeft, dan staan daar verschillende zaken in met alarm, vergrendelen en ontgrendelen, dat lijkt me allemaal gerelateerd.

Als ik zelf in die positie zou zijn, zou ik ook zeer ontevreden zijn en bij de dealer gaan bivakkeren totdat het opgelost is.

Overigens werkt het vergrendelen en ontgrendelen bij mij nagenoeg probleemloos, alleen wanneer ik een tijdlang redelijk in de buurt van de auto ben dan wil het ontgrendelen nog weleens haperen.

Edit: alternatief voor bivakkeren bij de dealer is om 2 weken te ruilen van auto (met de verkoper) dan kan hij/zij zelf ervaren hoe rot het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Diederik op 18-11-2024 11:58 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:27
Ik heb ook enkel nog minimale probleempjes welke eigenlijk wegvallen door het ultieme rijgenot .
key less werkt voor mij 80 % automatisch en de keren dat ik mijn handgreep moet vastpakken ontsluit de auto binnen 2 seconden . Vervelend voor diegenen die wel problemen ervaren maar ik herken mij er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Buzzin Hornet schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:46:
[...]

Hij doet niets verkeerd. Is mij ook al overkomen. Kon het toevallig oplossen door de achterklep te ontgrendelen waarna de auto na een aantal seconden ontgrendelde.
Voor mij is het elke dag weer een verrassing hoe de auto ontgrendelt gaat worden; op afstand, handgreep of keyfob tegen deurstijl.
Op een Duits forum een identiek probleem gelezen waarbij de auto uiteindelijk afgesleept moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Celf11 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:55:
[...]

Hij doet niets verkeerd. Is mij ook al overkomen. Kon het toevallig oplossen door de achterklep te ontgrendelen waarna de auto na een aantal seconden ontgrendelde.
Voor mij is het elke dag weer een verrassing hoe de auto ontgrendelt gaat worden; op afstand, handgreep of keyfob tegen deurstijl.
Op een Duits forum een identiek probleem gelezen waarbij de auto uiteindelijk afgesleept moest worden.
Je kunt hem altijd nog met de app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Zapato schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:06:
[...]

Je kunt hem altijd nog met de app openen.
Was dat maar zo, één keer geprobeerd. Resultaat was een crash van de app, auto niet open en het alarm ging af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-06 17:10
ja dat is jammer van die app, voordat die goed is opgestart, commando voor ontgrendelen en dan daadwerkelijk de deuren open... tis zonde dat ze iets wat al 30 jaar goed werkt, zo complex hebben willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Sepke schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:54:
ja dat is jammer van die app, voordat die goed is opgestart, commando voor ontgrendelen en dan daadwerkelijk de deuren open... tis zonde dat ze iets wat al 30 jaar goed werkt, zo complex hebben willen maken.
Precies!!
Ik heb richting klantencontact ook gevraagd voor welk probleem dit type sleutel de oplossing was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Ik had thuis ook eigenlijk elke ochtend gezeur met openen (en dus de laadkabel los maken). Moest elke ochtend naar de bestuurdersdeur om daar een paar seconden mijn hand achter de handgreep te houden. Let er op dat je niet tegelijkertijd je duim op het streepje houd want daarmee vergrendel je weer.

De auto staat op de oprit, dus waarschijnlijk bleef de keyfob te dichtbij. Uit de verzameling een blikken doosje gevonden (niet groter als een pak kaarten) en daar gaat de keyfob in zodra ik thuis ben. Sindsdien nooit meer problemen. Ook het spontaan aan gaan van verlichting is met deze truuk verleden tijd.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 12-06 13:56
Ik heb nu ook dit probleem, voor het eerst sinds ik de auto heb (april). Na een week geen autogebruik de melding 'Auto is offline'. Probleem is dat hij niet meer online wil. Na paar keer tevergeefs volgens de procedure was het gelukt. App opnieuw downloaden, in de auto naar je profiel, profiel bijwerken, met app verbinden via QR-code (die een paar keer niet thuis gaf). :( Toen dat na vijf vergeefse pogingen ineens wel lukte zie ik na een uur dat hij weer offline. is Weer een heel irritante bug in de software. Heeft iemand hier ervaring mee?? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
IT-Crowd schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:41:
Ik had thuis ook eigenlijk elke ochtend gezeur met openen (en dus de laadkabel los maken). Moest elke ochtend naar de bestuurdersdeur om daar een paar seconden mijn hand achter de handgreep te houden. Let er op dat je niet tegelijkertijd je duim op het streepje houd want daarmee vergrendel je weer.
Precies wat hier wordt gezegd, je moet dat knopje op het handvat niet aanraken en dan werkt het hier altijd (nogmaals, niet ideaal en soms 2s wachten maar goed. Hopen dat de digitale sleutel straks wel fatsoenlijk gaat werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:25
Schijtluis93 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:13:
[...]

Heb ik bij Zeekr/Arval ook. Je bent niet alleen. Geeft goed gevoel he dat wetende 🤣🤣🤣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 15:14
Net bericht van uit Care by Volvo, komt naar alle waarschijnlijkheid ~€35/maand bij voor de wegenbelasting per 1-1-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Laatst online: 03-06 07:19

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

BPM en wegenbelasting zijn toch niet hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Swerfer schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:55:
Ik vroeg mij steeds af wat bij active cruise control en filerijden bepaalde of ik wel of niet de melding 'Klaar om te rijden?' kreeg na stilstand. Soms gaf hij bij lang stilstaan de melding, maar soms ook al bij kort stilstaan. Vandaag erachter gekomen dat ondanks dat ik de sensor achter het stuur uitgeschakeld heb staan, dat die bepaalt of de auto wel of niet weer zelf gaat rijden. Let je niet op, dan krijg je de melding, en als je gewoon naar voren kijkt op het moment dat de auto voor je gaat rijden, dan gaat hij zelf weer netjes rijden. Zelfs na relatief lang stilstaan...
Ik heb dit zelf de afgelopen dagen uitgeprobeerd en ik kwam tot de volgende conclusie. Als ik in totaal 5 seconde wegkijk in de tijd dat de auto stilstaat, dan gaat de ACC in hold modus. Ook als ik daarna weer mijn focus op het verkeer heb dan wordt de hold modus niet meer gecanceld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-06 13:09
Heeft iemand zijn of haar auto al aan Home Assistant kunnen knopen? Of zit ik dan in de verkeerde thread :')?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 13:25
jaychunlai schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:08:
Heeft iemand zijn of haar auto al aan Home Assistant kunnen knopen? Of zit ik dan in de verkeerde thread :')?
Dat kan zeker en dat doe je met: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 21:31
Celf11 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:17:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Daarnaast heb ik me verbaasd over het werkwijze van de ventilator in de “auto” stand. Na bijna 20 kilometer stond de ventilator nog in de hoogste stand te blazen met de temperatuur instelling op 27 graden. Nog steeds klaagden de passagiers af en toe over de koudere “trek” in de auto. Na 23 kilometer zakte de snelheid van de ventilator om vervolgens op heel veel verschillende snelheden verder te gaan. Soms elke paar seconden een andere snelheid, variërend van max naar bijna uit.
Kan ontvochtigen nog een optie zijn die dit gedrag verklaart? In mijn ICE auto wordt de airco in de herfst soms vol aangezet naast de verwarming, puur om snel te ontwasemen/ontvochtigen. Daarbij voel je door de warme kachellucht heen soms net een streep kou. Zodra je de airco uit zet is dit weg. Maar beslaat mogelijk ook de auto meteen weer door het vocht in het interieur. Op sommige herfstritten blijft dit wel 45 minuten aan staan, waarna de ventilatorstand daalt, de airco uit gaat en je wel een warme auto hebt. Dus dit klinkt herkenbaar, maar zou dat het ook kunnen zijn bij jullie EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Laatst online: 16:49
Celf11 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:17:
[...]

Voor de mensen die dit probleem ervaren. Welke uitvoering rijden jullie? Ik heb zelf een core; ik vraag me af of het airco systeem van de plus/ultra anders werkt? Of dat het dezelfde hardware voor koelen/verwarmen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik heb een plus, en herken de koude tocht ook

[ Voor 50% gewijzigd door Diederik op 19-11-2024 11:55 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

lorenzo.dk schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:53:
[...]

Voor de mensen die dit probleem ervaren. Welke uitvoering rijden jullie? Ik heb zelf een core; ik vraag me af of het airco systeem van de plus/ultra anders werkt? Of dat het dezelfde hardware voor koelen/verwarmen gebruikt.
Core SR. En ervaar ook tocht / kou. Vanmorgen ook weer. Behoorlijk fris in de auto. Verwarming op 24 graden. Auto stand met ventilatie op 2. Roosters aan de voorkant staan standaard dicht. Even opengezet bij wijze van test en zou verwachten dat behoorlijk warme lucht uit zou komen. Niks is minder waar. Er zit een warm wufje tussen verder behoorlijk frisse wind. Dus gauw weer dicht die roosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-06 13:09
Die heb ik inderdaad geprobeerd. Vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze HA add-on. Krijg bijv niet lekker mn credentials etc erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 13-06 07:14
lorenzo.dk schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:53:
[...]

Ik had begrepen dat de Standard Range geen warmtepomp had en dat de verwarming daar anders werkte. Extended Range heeft wel een warmtepomp. Misschien maakt dat een verschil? Ik heb een Core Extended Range en ervaar dit probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
jaychunlai schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:05:
[...]

Die heb ik inderdaad geprobeerd. Vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze HA add-on. Krijg bijv niet lekker mn credentials etc erin.
Ja draait zonder problemen. Handleiding is niet helemaal overzichtelijk maar uiteindelijk lukt het wel.
Eerst je credentails invoeren, dan probeert hij in te loggen op de portal en krijg je een OTP mailtje, die moet je dan in een MTTQ message invoeren. Ben momenteel niet thuis dus kan het niet voor je nakijken welk, was volgens mij iets als Volvo OTP Token. Zodra die ingevoerd is krijg je de info.

Wel gemerkt dat je na een update van dit pakketje even opnieuw moet authenticeren, dus auto update aanvinken is misschien niet de verstandigste keuze.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Pagina: 1 ... 68 ... 89 Laatste