Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 65 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zapato schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:49:
Sinds 1.4.2 kom ik niet meer direct in het hoofdscherm bij instappen, maar in een instellingen scherm. Is het mogelijk dat weer standaard op het hoofdscherm te krijgen. Nu moet ik steeds onnodig op het huisje tikken, geen ramp, maar als het niet hoeft des te beter.
Je kan ook de auto in 'Drive' zetten, dan gaat dat scherm ook gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:06
Ekran schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Staat bij 1.4.3 op het Welkomscherm, kan je het direct uitzetten!
Is 1.4.3 al gesignaleerd via de OTA in Nederland dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Staat bij 1.4.2 ook op het scherm toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pauloootje
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb ingesteld dat de portieren open moeten gaan als je binnen een straal van de auto komt, maar dit werkt bijna nooit.
Elke ochtend moet ik naar de bestuurders kant en even mijn hand om het portier doen en dan gaat hij open, daarna werkt het wel. Als ik dan even weg loop vergrendeld hij en bij aankomst ontgrendel hij netjes. Maar als er dus langer tussen zit dan werkt het niet.

Nu heb ik het op gelost met zo’n
RFID Autosleutel Box (wat overigens goed werkt)
Als ik de tag uit het boxje haal, dan gaat de auto als ik er naar toe loop meteen open. En zo’n box is meteen een stukje veiliger. Als de tag in de box zit en ik sta bij de auto dan gebeurd er niets.
Als ik dan de deksel open doe dan gaat de auto open. Dus voor mij 2 in 1 (besteld via Bol)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4WcnX5drUPMQVs1tZDrxxtY4_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pj90cSd3fB7bREOKrQToMX9D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paUuV0-T5_7pNrKZFd_Wr58xsz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1Ab38dv2uC6dQzmi17RqxFm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
rens-br schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:59:
Staat bij 1.4.2 ook op het scherm toch?
De Lane Keeping aid staat er inderdaad, maar Lane departure warning niet, althans niet bij mij met 1.4.2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

puccini schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:17:
[...]
De Lane Keeping aid staat er inderdaad, maar Lane departure warning niet, althans niet bij mij met 1.4.2 !
Ah. Blijkbaar zijn dat twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-09 21:16
Mijn ex30 smer plus heeft goodyear 19 inch banden. Mijn dealer zegt dat er 18 inch winterbanden onder kunnen, zoals de 18” 5-spoke Aero met Michelin. Deze worden met 20% korting aangeboden. Heeft iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
rens-br schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Ah. Blijkbaar zijn dat twee verschillende dingen.
Ja dat blijkt zo te zijn, beetje vreemd, maar wie weet gaat dat nog veranderen.
In mijn vorige auto was dat 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 20:32
Isola schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:31:
Mijn ex30 smer plus heeft goodyear 19 inch banden. Mijn dealer zegt dat er 18 inch winterbanden onder kunnen, zoals de 18” 5-spoke Aero met Michelin. Deze worden met 20% korting aangeboden. Heeft iemand hier ervaring mee??
Bij aankoop van de auto de 18" 5-spoke Aero winterwielenset mee besteld met iets smallere banden voor betere wieldruk. (Scheelt ook in verbruik i.p.v. 19 inch.) Deze zijn er al even opgezet geweest om de ruimte te checken met de remklauw.

Liggen nu nog in de opslag tot goed koud weer.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puccini
Patrick-99 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Bij aankoop van de auto de 18" 5-spoke Aero winterwielenset mee besteld met iets smallere banden voor betere wieldruk. (Scheelt ook in verbruik i.p.v. 19 inch.) Deze zijn er al even opgezet geweest om de ruimte te checken met de remklauw.

Liggen nu nog in de opslag tot goed koud weer.
Nou gezien winters van de laatste jaren zullen ze hoogstwaarschijnlijk onder het stof komen te liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Zapato schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:49:
Sinds 1.4.2 kom ik niet meer direct in het hoofdscherm bij instappen, maar in een instellingen scherm. Is het mogelijk dat weer standaard op het hoofdscherm te krijgen. Nu moet ik steeds onnodig op het huisje tikken, geen ramp, maar als het niet hoeft des te beter.
Nee. Dit is de nieuwe standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javdam1970
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-08 21:16
XfadeR schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:13:
Ok, weet niet hoe het in de auto zit maar in de app kan ik echter maar 1 enkele timer zetten.
Maar daar heet het ook timeR....zonder s ;-)

[Afbeelding]
Dat noemen ze incrementeel developen, er komen steeds meer features bij :) Je kan via de app dit soort wensen aangeven via 'Contact opnemen' en dan e-mail of feedback geven. Krijg je verder zelf geen feedback van natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 08:23
puccini schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

Nou gezien winters van de laatste jaren zullen ze hoogstwaarschijnlijk onder het stof komen te liggen. ;)
Nogmaals, ik ben het met je eens met Nederland. De opmerking is echter te kort door te bocht als je af en toe naar het buitenland gaat in in die het wel verplicht is om winterbanden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59
Skaninchen schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:46:
[...]

Nogmaals, ik ben het met je eens met Nederland. De opmerking is echter te kort door te bocht als je af en toe naar het buitenland gaat in in die het wel verplicht is om winterbanden te hebben.
Bovendien zijn er nog meer redenen:
- combinatie glad wegdek en achterwiel aandrijving is sub optimaal.
- bij lagere temperaturen en/of meer regen is het ook fijn om meer grip te hebben. Lijkt allemaal weinig uit te maken totdat je een keer hard moet remmen.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Winterbanden zijn niet per se een goede keus voor het Nederlandse winterweer.

Als het sneeuwt, dan zijn winterbanden top. Maar zoveel sneeuwdagen hebben we niet in mijn beleving.

En als het simpelweg geregend heeft, maar de temperatuur is ten minste een paar graden boven nul (dus geen ijzel) dan is een vierseizoenen band een veiligere keuze dan een winterband. Dat verschil is er al bij 2 graden boven nul en neemt toe naarmate het warmer wordt (en pas boven de 12 graden wordt de zomerband dan de betere keus). Is het droog weer en dus ook het asfalt droog, dan maakt het eigenlijk niet eens uit hoe koud het is. Zelfs bij een temperatuur van 0 graden is de zomerband dan de band met de meeste grip, al is het verschil met een vierseizoenenband minimaal bij die temperatuur. En ook hier, hoe warmer het wordt hoe beter de zomerband is relatief tot andere banden.

Nu hebben we in Nederland maar weinig echt helemaal droge winterse dagen. Dus ik zou de band altijd uitkiezen op regenachtige dagen die wel koud zijn. En dan is een vierseizoenenband de beste keus.

Ik heb zelf daarom bij mijn vorige auto wel gedaan aan banden wisselen, maar reed dan in de zomer op een zomerband en in de winter op een vierseizoenenband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Myquandro schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:36:
Winterbanden zijn niet per se een goede keus voor het Nederlandse winterweer.

Als het sneeuwt, dan zijn winterbanden top. Maar zoveel sneeuwdagen hebben we niet in mijn beleving.

En als het simpelweg geregend heeft, maar de temperatuur is ten minste een paar graden boven nul (dus geen ijzel) dan is een vierseizoenen band een veiligere keuze dan een winterband. Dat verschil is er al bij 2 graden boven nul en neemt toe naarmate het warmer wordt (en pas boven de 12 graden wordt de zomerband dan de betere keus). Is het droog weer en dus ook het asfalt droog, dan maakt het eigenlijk niet eens uit hoe koud het is. Zelfs bij een temperatuur van 0 graden is de zomerband dan de band met de meeste grip, al is het verschil met een vierseizoenenband minimaal bij die temperatuur. En ook hier, hoe warmer het wordt hoe beter de zomerband is relatief tot andere banden.

Nu hebben we in Nederland maar weinig echt helemaal droge winterse dagen. Dus ik zou de band altijd uitkiezen op regenachtige dagen die wel koud zijn. En dan is een vierseizoenenband de beste keus.

Ik heb zelf daarom bij mijn vorige auto wel gedaan aan banden wisselen, maar reed dan in de zomer op een zomerband en in de winter op een vierseizoenenband.
Kan je misschien de bron sturen van deze uitgebreide info?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myquandro
Tyre Reviews heeft hier een test van gedaan in December 2019.

YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
Spraak naar tekst werkt bij mij praktisch niet in Waze , kan iemand dit verifieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59
Myquandro schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:36:
…..
Dan zou je dus moeten kiezen voor de Michelin CrossClimate 2 (225/55R18) i.p.v. de aangeboden winterbanden Michelin Pilot Alpin 5 als je voornamelijk in NL rijdt in de winter met misschien af en toe een uitstapje richting het buitenland waar winterbanden (of all season met 3PMSF + M&S) verplicht zijn?

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Hmm... Kwam al eerder voorbij. Korte laadkabel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI3X4NORQmdpRfvWFo4zzM5NmDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j38zTQdksL9lASaHafifz9dg.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Ja, dat is in elk geval in de Nederlandse winter de betere keus. De afweging kan wel zijn of het beter is om het hele jaar op van die CrossClimate 2 banden te rijden die in de zomer slechter zijn dan de zomerband, maar in de winter beter dan een winterband. Of dat je wisselt zodat je in de zomer een beter band hebt. Maar is het je eigen auto ipv een (private)lease dan is de keus te optimaliseren door in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op CrossClimate 2 banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larstiaan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 16:10
ivarga schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:48:
Spraak naar tekst werkt bij mij praktisch niet in Waze , kan iemand dit verifieren ?
Herken dit probleem, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
Swerfer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:47:
Hmm... Kwam al eerder voorbij. Korte laadkabel...

[Afbeelding]
Als ik kijk waar de kabel bovenaan uit de paal komt, dan had je beter die andere kabel (dichterbij) kunnen pakken, scheelt namelijk zo maar 10 cm. :+

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

iHansz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Als ik kijk waar de kabel bovenaan uit de paal komt, dan had je beter die andere kabel (dichterbij) kunnen pakken, scheelt namelijk zo maar 10 cm. :+
Die andere kabel was een Type 2. Dan had ik 4 uur langer moeten staan 😉

Edit: Was waarschijnlijk een Tesla-aansluiting, geen type 2...

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 10-10-2024 17:55 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Swerfer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:36:
[...]
Die andere kabel was een Type 2. Dan had ik 4 uur langer moeten staan 😉
Is het geen Tesla aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Zapato schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

Oh, als die er ongeveer gelijk uitziet als een type 2. Ik zag dat het geen CCS was, dus hing hem meteen terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zapato schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

Verklaard wel waarom die laatst niet paste. /totale laadnoob hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javdam1970
Ik zie vanochtend opeens andere icoontjes voor het rijden op Autopilot. Een kleiner autootje, andere lijntjes..

Geen software update gehad, zit nog op 1.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:46
javdam1970 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:25:
Ik zie vanochtend opeens andere icoontjes voor het rijden op Autopilot. Een kleiner autootje, andere lijntjes..

Heb ik ook een aantal keer gehad. Het zag er allemaal wat statischer uit in plaats van het dynamische waar je ziet of er auto's voor of naast je rijden.
Is echter niet blijvend.

Kon de reden niet helemaal bedenken maar het gebeurde als ik in de auto stapte en het systeem moest nog (opnieuw?) opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

javdam1970 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:25:

Stond 'Calm mode' o.i.d. dan niet aan? (ben even kwijt hoe het exact heet, maar je kan dat aan/uit zetten bij de quick settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ik had denk ik hetzelfde een paar dagen geleden.

Met dat optie knopje links op het stuur dat ik ingesteld heb om one-pedal-drive aan en uit te zetten ging ook de bovenkant van het scherm naar een ander soort weergaven. Er zaten ineens twee functies aan dat knopje gekoppeld, want als ik de OPD via het scherm aan of uit zette, veranderde het bovenste deel van het scherm niet.

Was alleen bij die ene rit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javdam1970
Ok, ben iig blij dat ik niet de enige ben :-). Geen echt issue hoor dus we zien het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Vandaag route gereden in Zuid-Frankrijk op grens Cevennen. Wat een heerlijke auto om door de heuvels te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vandaag een zeer bijzonder probleem ontdekt. Wanneer je OPD aan hebt staan en de auto staat in Drive en stil, en staat dus op de rem vanwege auto hold en je doet dan je gordel af, gaat de auto uit zichzelf weer rijden.

Kortom auto hold gaat er dan vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

rens-br schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:46:
Vandaag een zeer bijzonder probleem ontdekt. Wanneer je OPD aan hebt staan en de auto staat in Drive en stil, en staat dus op de rem vanwege auto hold en je doet dan je gordel af, gaat de auto uit zichzelf weer rijden.

Kortom auto hold gaat er dan vanaf.
Klopt. Zonder gordel om heb je geen OPD. Zeer irritant. Net als dat je in de achteruit geen OPD hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Swerfer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:56:
[...]

Klopt. Zonder gordel om heb je geen OPD. Zeer irritant. Net als dat je in de achteruit geen OPD hebt...
Ja. Niet dat me dat verder iets uitmaakt. Ik rij nooit zonder gordel. Maar stond voor een hek en wilde uitstappen om die open te doen en toen begon de auto uit zichzelf weer te rijden. Erg bijzonder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 12:15
rens-br schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:06:
[...]

Ja. Niet dat me dat verder iets uitmaakt. Ik rij nooit zonder gordel. Maar stond voor een hek en wilde uitstappen om die open te doen en toen begon de auto uit zichzelf weer te rijden. Erg bijzonder.
Je stapt uit en laat de auto in drive staan……?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
rens-br schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:06:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar als ik DIT zo lees:
Auto hold is beschikbaar in stand D of N. Bovendien moet de veiligheidsgordel zijn bevestigd en moet het bestuurdersportier gesloten zijn.
Ik neem aan dat de auto niet op de P stand stond.

Off-topic: Geely, het moedermerk van Volvo, heeft vandaag een concurrent van de EX30 gepresenteerd: de Lynk & Co 02. Groter en beduidend goedkoper dan de EX30

[ Voor 10% gewijzigd door EdwinW op 11-10-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ekran schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Je stapt uit en laat de auto in drive staan……?
Nee. Dat kan ook niet. Bij het openen van de deur gaat de auto automatisch in N. Maar ik doe meestal eerst de gordel los, voordat ik de deur open doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Opmerkelijk. Wat ik doe als ik op bestemming aankom is gewoon de auto in D laten staan. Dan doe ik mijn gordel los en dan binnen 2 a 3 seconde zet de auto zichzelf in P en ontgrendelen de deuren.

Niet dat het veel moeite is om zelf de P in te drukken, maar het scheelt toch weer een handeling.

Dus het verbaasd met te lezen dat in sommige gevallen de auto dan toch in D zou blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Myquandro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:24:
Opmerkelijk. Wat ik doe als ik op bestemming aankom is gewoon de auto in D laten staan. Dan doe ik mijn gordel los en dan binnen 2 a 3 seconde zet de auto zichzelf in P en ontgrendelen de deuren.

Niet dat het veel moeite is om zelf de P in te drukken, maar het scheelt toch weer een handeling.

Dus het verbaasd met te lezen dat in sommige gevallen de auto dan toch in D zou blijven staan.
Ik heb dit gisteren nog een paar keer proberen te reproduceren en het gaat wel goed als de auto helemaal stil staat. Dan is gordel los = auto in P. Als de auto stilstaat, maar auto hold is nog niet ingeschakeld 'rijdt' de auto eigenlijk nog en gaat de OPD eraf als je de gordel losmaakt ergo, de auto gaat dan uit zichzelf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Swerfer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:56:
[...]

Ik snap het wel. De eerste die zich vergist en per ongeluk zich een muur in boort zonder gordel, zal niet lang op zich laten wachten. Nog beter bij de XC40, dan gaat ie gewoon uit D.

Onze eerdere Opels hadden het ook. Geen noodremsysteem actief als je je gordel niet om had. Zou ook nog wel eens een regel kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Ophidian op 12-10-2024 08:47 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ophidian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:46:
[...]

Ik snap het wel. De eerste die zich vergist en per ongeluk zich een muur in boort zonder gordel, zal niet lang op zich laten wachten. Nog beter bij de XC40, dan gaat ie gewoon uit D.
Niet helemaal, tot een bepaalde snelheid heb je wel OPD zonder gordel in de XC40. ik rijd regelmatig naar de openbare laadpaal in de straat, 80m verderop en heb dan nooit de gordel om.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Ik vind het bloed irritant dat je niet twee telefoons tegelijkertijd gekoppeld kan hebben met Bluetooth. Op mijn eigen telefoon heb ik spotify, podimo etc aan via Carplay maar mijn werktelefoon kan dan niet overgaan op de auto, als ik dan gebeld wordt moet ik weer wisselen in het menu en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

BBTM schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:16:
Ik vind het bloed irritant dat je niet twee telefoons tegelijkertijd gekoppeld kan hebben met Bluetooth. Op mijn eigen telefoon heb ik spotify, podimo etc aan via Carplay maar mijn werktelefoon kan dan niet overgaan op de auto, als ik dan gebeld wordt moet ik weer wisselen in het menu en vice versa.
Ik denk dat dat geen specifiek EX30-issue is, maar bij de meeste auto's (alle?) zo is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 00:50
BBTM schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:16:
De nieuwere iPhones kunnen 2 simkaarten gebruiken. Een normale simkaart voor je ene nummer en een E-sim voor het andere nummer. 😉

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Even een blond vraagje. Ben onderweg naar Göteborg. Dacht geeft route in op scherm en die geeft dan aan waar ik kan laden onderweg. Zo geeft Volvo dat ook aan. Maar… enige wat die dan aangeeft is dat ik met -78% accu aankom. Wat doe ik fout? Kan niets hierover vinden in instellingen van Maps. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Laatst online: 16:00
Swerfer schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Ik denk dat dat geen specifiek EX30-issue is, maar bij de meeste auto's (alle?) zo is...
Bij mijn Nissan Leaf kan ik 2 telefoons gebruiken, gaat ook vrij soepel. Erg fijn voor werk. Probleem daarbij is dat je Android Auto alleen via USB kunt laten lopen en nee, dan doet de 2de telefoon niks. Het zou best kunnen zijn dat de belemmering van 1 toestel in de EX30 in Android Auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
iHansz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 07:33:
Even een blond vraagje. Ben onderweg naar Göteborg. Dacht geeft route in op scherm en die geeft dan aan waar ik kan laden onderweg. Zo geeft Volvo dat ook aan. Maar… enige wat die dan aangeeft is dat ik met -78% accu aankom. Wat doe ik fout? Kan niets hierover vinden in instellingen van Maps. 🤔
Als je nog geen laadstop hebt ingegeven is dat min getal waarschijnlijk hoe je er voor zou staan als je retour gaat. Dus weer naar je startpunt, dan zou je met - 78% aankomen. Dat is een functie van AAOS.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:09
Remmy H schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

De nieuwere iPhones kunnen 2 simkaarten gebruiken. Een normale simkaart voor je ene nummer en een E-sim voor het andere nummer. 😉
Daar heb je niets aan als je twee fysieke telefoons hebt. Veel werkgevers zullen niet toestaan dat je je werk-simkaart in je privé-telefoon stopt, of andersom, vanwege veiligheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
Gisteren op pad met fietsendrager. Op de terugweg op de snelweg uit gewoonte de hendel naar beneden gedrukt voor ACC. Even later denk ik huh, ACC staat aan en lane assist werkt ook 8)7
Thuis aangekomen:
- Achteruit rijden was bijna onmogelijk omdat de auto steeds ingreep.
- Fietsdrager eraf en de knop voor inklappen trekhaak doet niets meer.
- Auto geeft vervolgens storing in trekhaak systeem.
- Reset geen resultaat

Vervolgens even in drive stand gezet, paar meter naar voren gereden en weer in park stand en de trekhaak button deed het weer.

Vreemd, hij was een beetje in de war zullen we maar zeggen. Moet zeggen was wel fijn dat ACC het deed met de fietsendrager erop 8)

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Juancho schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Als je nog geen laadstop hebt ingegeven is dat min getal waarschijnlijk hoe je er voor zou staan als je retour gaat. Dus weer naar je startpunt, dan zou je met - 78% aankomen. Dat is een functie van AAOS.
Moet je zelf handmatig laadstops toevoegen? Dacht een soort van ingebouwde ABRP-functie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:07
In huis een podcast aan het luisteren, valt ineens het geluid weg. Bij nader onderzoek bleek de EX30 het geluid over genomen te hebben… De auto was afgesloten en stond naast het huis aan de lader. Firmware1.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 13:48

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

Ik heb hetzelfde. als ik wegrijd hoor ik rechtsachter een krakend geluid, als of de rem inderdaad losgegelaten wordt. dacht dat het aan OPD lag, maar doet het ook als OPD is uitgeschakeld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
iHansz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Moet je zelf handmatig laadstops toevoegen? Dacht een soort van ingebouwde ABRP-functie te hebben.
Laadstops gaat automatisch op basis van de laadvoorkeuren. Het duurt wel even voordat hij klaar is met berekenen en de laadstops laat zien. Als je te snel op “beginnen” klikt stopt dit proces.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fp2DAD_KRDztBF0BUXiWrCGpAOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ9lHvzq0cNliiWAUds4yew1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3-mCCjNycUDNXkVKfRibLKgFIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQyLoL7oo54bURmXGaFQL9Mz.jpg?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
[...]

Maps komt wel met voorstellen maar je mort zelf nog wel iets selecteren ja. Ik heb geen EX30 maar een XC40 maar volgens mij is de AAOS Maps versie niet anders. Maar ik vertrouw Maps absoluut nirt qua voorstellen. Die wijken vaak enorm af van veel handige/betere opties. Dat is iets wat echt nog stukken beter kan bij Maps.

Ik check of altijd even in een externe app of het voorstel van Maps klopt of ik zoek zelf in die externe app (ABRP/Chargemap etc) en stuur die optie naar de auto.

In NL valt dit allemaal overigens wel mee als je alleen maar snellaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hei iHansz

Heb wat zitten spelen met de nav om te kijken wat ie doet bij verre bestemmingen.
Geeft aan dat er laadstops nodig zijn en gaat op zoek en dan kan je nog kiezen welke je wil gebruiken
Bij een route naar Wenen vond GM geen laadstations..
Toen ik Berlijn intikte kwam GM met een enorme omweg via zuidelijk deel vanuit westen.

Wat blijkt?
Bij Instellingen Betalingsopties in GM kan je exploitanten van laders aankruisen. Bij mij alleen FastNed omdat ik daar een paar keer geladen heb. Toen ik het vinkje had weggehaald en weer naar Berlijn ging virtueel kreeg ik een directere route.
Fastned heeft niet veel plekken in het noorden van Duitsland zag ik op hun kaart.

Kennelijk houdt GM dus rekening met de keuzes in de EV betaalopties maar omdat de exploitant(en) niet overal zitten kan je rare routes krijgen of een route waarbij GM geen oplaadpunten weergeeft.

Weer een schooldag

Hälsningar från Göteborg

Henk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:29
[...]

Ja zo is het ook. Ik gebruik ABRP nooit meer omdat Google Maps prima laadplanningen maakt. Ik kijk meestal even naar de voorstellen en dan kun je zelf nog bepaalde stops vervangen als je de aanbieder niet kent. Via de filters kun je tesla of Ionity instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Dank voor alle antwoorden. 🙏 Ik snap ‘t nu helemaal. Toch handig dit, Tweakers. 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:50:
[...]

Hälsningar från Göteborg

Henk
Tack! Det står nu klart. 😎 Ben/woon jij in Göteborg? Morgen naar World of Volvo én bezoek Torslanda. 🥳

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Njitnuf
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 21:34
Voor de geinteresseerden: climate control, auto ontgrendelen, ... lijkt te werken via https://api.volvocars.com (net eens airco aangezet en auto ontgrendeld om te testen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

iHansz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:23:
[...]

Tack! Det står nu klart. 😎 Ben/woon jij in Göteborg? Morgen naar World of Volvo én bezoek Torslanda. 🥳
Nee in Nederland, wel een keer in Stockholm geweest met mijn Finse ex.
Leek mij wel leuk iets in het Zweeds te doen maar denk dat fran uit betekent. Vertaalprogrammaatje werkt niet zo goed dan. Foutje bedankt
Veel plezier daar.
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Njitnuf schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:13:
Voor de geinteresseerden: climate control, auto ontgrendelen, ... lijkt te werken via https://api.volvocars.com (net eens airco aangezet en auto ontgrendeld om te testen)
Klopt. Voor zover ik weet gebruiken de Domoticz en de Home assistant plugin ook die api.

Overigens heb ik daar ook mee zitten spelen en ik kon de statussen wel uitlezen, maar locken enzo werkte niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:34
Alles functies van de Volvo Cars AW app doen het nu ook voor de EX30!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iHansz
Back to Basic 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5pJ6IktLUfhchBmVd-5h5JFzoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj8tVsZvU4dsNrvYjTIj7wUL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:11
Die gele versie is toch wel erg strak ook, mooie auto @iHansz !

Mijn EX30 is inmiddels flink wat kilometers verder en ik wil hem eigenlijk even door de wasstraat gooien (zo'n wasstraat waar je 'doorheen' wordt getrokken). Nu las ik ook dat wanneer de auto nieuw is, je in de eerste maanden niet door de wasstraat moet gaan vanwege de nieuwheid van de lak. Rij er inmiddels bijna twee maanden mee, dat moet wel kunnen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
Makimba schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:

Mijn EX30 is inmiddels flink wat kilometers verder en ik wil hem eigenlijk even door de wasstraat gooien (zo'n wasstraat waar je 'doorheen' wordt getrokken). Nu las ik ook dat wanneer de auto nieuw is, je in de eerste maanden niet door de wasstraat moet gaan vanwege de nieuwheid van de lak. Rij er inmiddels bijna twee maanden mee, dat moet wel kunnen toch?
Ja hoor, kan prima. Ik heb het na een maand al gedaan. Was wel gepruts om hem in neutraal te krijgen maar sinds de 1.2 update is het een stuk makkelijker geworden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 12:19
Makimba schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:

Dat was vanwege de lak die dan verder kan uitharden werd mij vertelt. dit is na 2 maanden wel ok .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volvoex30 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:18:
Dat was vanwege de lak die dan verder kan uitharden werd mij vertelt. dit is na 2 maanden wel ok .
Dat staat inderdaad ook in de handleiding. Maar de auto's uit China zijn sowieso al flink wat weken onderweg (zeker als ze nog steeds niet door het Suezkanaal varen). Dus je hebt best kans dat het op de dag van ontvangst al uitgehard is... Met 2 maanden daarbovenop zou je toch hopen dat het dan wel echt klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Remmy H schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Goh, helaas vind ik dual sim helemaal ruk en heb liever werk en privé gescheiden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iHansz
Apple Car Key feature expanding to three new brands (waaronder Volvo!) soon.

https://9to5mac.com/2024/...to-three-new-brands-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:51
ACM schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Dat staat inderdaad ook in de handleiding. Maar de auto's uit China zijn sowieso al flink wat weken onderweg (zeker als ze nog steeds niet door het Suezkanaal varen). Dus je hebt best kans dat het op de dag van ontvangst al uitgehard is... Met 2 maanden daarbovenop zou je toch hopen dat het dan wel echt klaar is :)
Het is mij ook wel eens verteld, maar aan de andere kant, kreeg ik mijn auto netjes gewassen terug na schadeherstel (incl spuiten) en was duidelijk dat dat na spuiten was gedaan middels een krasstraat. Dus wat dat betreft wat tegenstrijdige adviezen. Of de chineze lak moet van inferieure kwaliteit zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sammy_tukker schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:24:
Het is mij ook wel eens verteld, maar aan de andere kant, kreeg ik mijn auto netjes gewassen terug na schadeherstel (incl spuiten) en was duidelijk dat dat na spuiten was gedaan middels een krasstraat. Dus wat dat betreft wat tegenstrijdige adviezen. Of de chineze lak moet van inferieure kwaliteit zijn O-)
Bedoel je dat delen die niet opnieuw gespoten waren bekrast waren geraakt? Of de vers gespoten delen? Van die laatste zou het me niet verbazen als dat eigenlijk ook eerst wat beter moet uitharden voor het bestand is tegen het geweld van een wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:51
ACM schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:27:
[...]

Bedoel je dat delen die niet opnieuw gespoten waren bekrast waren geraakt? Of de vers gespoten delen? Van die laatste zou het me niet verbazen als dat eigenlijk ook eerst wat beter moet uitharden voor het bestand is tegen het geweld van een wasstraat.
Nee de auto was nog wat nat van de krasstraat (waterdruppels op de bumper en net voor de rubbers en zo) maar geen krassen hoor ;) want dan was ie terug gegaan met de boodschap jullie mogen hem ook nog even polijsten. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Sammy_tukker op 15-10-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sammy_tukker schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:29:
Nee de auto was nog wat nat van de krasstraat (waterdruppels op de bumper en net voor de rubbers en zo) maar geen krassen hoor ;) want dan was ie terug gegaan met de boodschap jullie mogen hem ook nog even polijsten. ;w
Ah je bedoelt dat de verse lak ook gewoon tegen de wasstraat bestendig was.

Tsja, de wijze van aanbrengen is sowieso anders tijdens de productie van de auto. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een advies zijn dat uit voorzichtigheid werd gegeven. Of zoals je aangeeft de lak van wat mindere kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
Ja top in Home Assistant kan ik dit nu bedienen en eerder nog niet.
Fantastisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

speediestb schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ja top in Home Assistant kan ik dit nu bedienen en eerder nog niet.
Fantastisch :)
Hier in de Domoticz plugin lijkt dat ineens ook te werken. Mooi.

Meteen ingesteld dat de auto elke dag om 07.00u en 17.00u climatization aanzet, zodat ik op werkdagen lekker in de auto stap.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 15-10-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergerie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-03 09:53
Een redelijk nutteloze hoeveelheid aan gegevens zolang de Start/Stop Charging niet is opgenomen in deze lijst! Cruciaal als je e.e.a met dynamic energie contract wil afstemmen, i.e. automatiseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bergerie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:18:
Een redelijk nutteloze hoeveelheid aan gegevens zolang de Start/Stop Charging niet is opgenomen in deze lijst! Cruciaal als je e.e.a met dynamic energie contract wil afstemmen, i.e. automatiseren.
Ik regel dat niet met de auto, maar met de lader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergerie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-03 09:53
Swerfer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:31:
[...]
Ik regel dat niet met de auto, maar met de lader....
Je gebruikt waarschijnlijk open source Smart EVSE v3 controller. Echter, de doorsnee commerciele laadpaal, in mijn gevalbijv. Alfen Eve, heeft slechts de keuze tussen RFID of Plug en Charge authorisation. In dat geval dient de start/stop charging van buiten de laadpaal te komen. In dit geval de Volvo EX30 app "Charging schedule" setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bergerie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk open source Smart EVSE v3 controller. Echter, de doorsnee commerciele laadpaal, in mijn gevalbijv. Alfen Eve, heeft slechts de keuze tussen RFID of Plug en Charge authorisation. In dat geval dient de start/stop charging van buiten de laadpaal te komen. In dit geval de Volvo EX30 app "Charging schedule" setting.
Mijn vorige lader was een domme lader. Daar hat ik een WiFi-relais tussen gezet en schakelde ik de lader daarmee in en uit op de momenten dat ik dat wilde. Dat is niet de netste methode, maar werkt wel. Voor home assistant zijn er ook diverse integraties te vinden van slimme laders. Dus als je de juiste lader hebt en domotica hebt, is het een oplossing waar de EX30-integratie de plank mis slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-07 08:54
Vanavond is een lomperik tegen mijn EX30 aangereden. Vermoedelijk tijdens het parkeren. Kom er helaas nooit achter want de dader is gewoon weggereden :(

Gelukkig is hij goed verzekerd via de leasemaatschappij maar ik kan hier zo pissig om worden. Dat je schade veroorzaakt en vervolgens gewoon wegrijdt...

Hoe schatten jullie deze schade in? Ik heb de schade inmiddels online gemeld bij de leasemaatschappij en ik kan een afspraak maken met een tiental partner schadebedrijven.

Het liefst breng ik hem naar Hedin Automotive of Bangarage in Amsterdam Zuidoost, beide Volvo dealers.

Wat is jullie advies? Dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/He36XJ-xQT68HHPlSjV4ItCPgdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32V7fBZ5hNrkmX9kgTGl1Yf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8RTTfYZ5qQ51r4s3fTTLdQfX_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBdHHF28KeHm3BtQm3cmQZkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ben geen schade-expert maar het is denk ik balen dat de schade ook op de wielkast zit - de bumper kan je denk eenvoudig vervangen of geheel overspuiten.

[ Voor 5% gewijzigd door mooiboy op 15-10-2024 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
@mooiboy Balen zeg! Helaas heb ik geen tips. Zou ‘t helemaal aan de dealer en leasmij overlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mooiboy schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:56:
Vanavond is een lomperik tegen mijn EX30 aangereden. Vermoedelijk tijdens het parkeren. Kom er helaas nooit achter want de dader is gewoon weggereden :(

Gelukkig is hij goed verzekerd via de leasemaatschappij maar ik kan hier zo pissig om worden. Dat je schade veroorzaakt en vervolgens gewoon wegrijdt...
Wow... en inderdaad, iets om boos over te worden.
Ik heb de schade inmiddels online gemeld bij de leasemaatschappij en ik kan een afspraak maken met een tiental partner schadebedrijven.

Het liefst breng ik hem naar Hedin Automotive of Bangarage in Amsterdam Zuidoost, beide Volvo dealers.

Wat is jullie advies? Dank.
Het is een leaseauto. Zij bepalen waar je terechtkan, als die dealers er niet bij zitten heb je dan helaas pech.

Je kan de leasemaatschappij natuurlijk bellen met jouw voorstel. Maar je bent helaas op dit soort momenten gebonden aan de overeenkomst en zij hebben dan het laatste woord. Tenzij je de schade op eigen kosten bij zo'n dealer wilt laten verhelpen natuurlijk...
Ben geen schade-expert maar het is denk ik balen dat de schade ook op de wielkast zit - de bumper kan je denk eenvoudig vervangen of geheel overspuiten.
Het voordeel van een leaseauto is dan wel weer; het is niet jouw probleem. Tenzij je na deze leaseauto weer privé wat wilt kopen en dan een verklaring van de schadevrije jaren had willen indienen :/

Mijn advies is simpel: ga naar een van die schadebedrijven, zij beoordelen de schade en dan kan je een afspraak maken voor het daadwerkelijk verhelpen ervan. En ze zullen je dan ook vertellen hoe lang je het zonder de auto moet doen (en je dus met een leenauto zal rondrijden wat vast geen EX30 wordt).

Maar het lijkt me inderdaad niet een schade waarbij je wekenlang deze auto voor zal moeten missen, eerder enkele dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:52
Is er eigenlijk al iemand hier die v1.4.3. heeft? Zo ja, zitten daar nog 'merkbare' verbeteringen in t.o.v. v1.4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
GJS93 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:08:
Is er eigenlijk al iemand hier die v1.4.3. heeft? Zo ja, zitten daar nog 'merkbare' verbeteringen in t.o.v. v1.4.2?
Volgens mij bestaat v1.4.3 helemaal niet , tenminste niet als uitgeleverde versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
ivarga schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:47:
[...]

Volgens mij bestaat v1.4.3 helemaal niet , tenminste niet als uitgeleverde versie
https://www.volvocars.com...36/software-release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Ok , dat wist ik niet , my bad 😉
Dan ben ik ook benieuwd !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
GJS93 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:08:
Ik lees elders dat 1.4.3 alleen is voor auto's waar de download/installatie van 1.4.2 niet voltooid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
Ik krijg ook dat idee. Ofschoon mijn 1.4.2 werkt best goed en zit niet echt te wachten op een verandering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-07 09:34
Inmiddels zo'n 35.000 km met de Volvo EX30 gereden en ik vind het een fijne auto. Met softwareversie 1.4.2 zijn de meeste problemen wat mij betreft opgelost. Ik merk alleen dat de binnenverlichting van de auto regelmatig niet aan gaat als je de deur open doet. De instapverlichting staat wel aan in de instellingen. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

tedkroon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:20:
Ik krijg ook dat idee. Ofschoon mijn 1.4.2 werkt best goed en zit niet echt te wachten op een verandering.
Hier eigenlijk ook prima tevreden met die versie. Enige kleine puntje is dat het geluid soms nog gek doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Ook ik rij al weer wat kilometers in de EX30 (ruim 21k) en ben best tevreden over de 1.4.2 versie.
De pilot assist is een heel stuk stabieler geworden, zo nu en dan een hikup (van de week ging de auto zonder enige aanleiding fors in de ankers). Radio ontvangst is ook 90% verbeterd, alleen op sommige plekken nog het probleem dat de DAB ontvangst weg valt als ik op de rem trap.
Wat ik nog wel mis zijn de digitale sleutels op de telefoon. Ik blijf het gek vinden dat je zo'n functie kunt verkopen als een feature van een duurder model en dan een jaar later nog niet over de brug bent gekomen. Zou wat zijn als je een model koopt met als extra een rechter buitenspiegel en die wordt toch niet geleverd, denk dat niemand dat accepteert. Als het een software feature is lijkt dit de normaalste zaak van de wereld te zijn.
Een ander puntje dat ik een beetje mis is een "pingeltje" als de deuren op slot gaan, betrap mijzelf er nog steeds op dat ik nog wel eens terug loop of om kijk om te kijken of de auto op slot is (zijn spiegels heeft ingeklapt).
En als laatste de bouw kwaliteit is niet helemaal wat ik van een Volvo verwacht, de bestuurders stoel kraakt, er zit een rammeltje in de B pilaar en ook in het dashboard piept/kraakt er iets. Maar dat is misschien het nadeel van zo'n stille auto, je hoort alles wat normaal door de verbrandingsmotor wordt overstemd (radio aan en het probleem is overstemd ;) ).

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:50
mag ik eens vragen of jullie de volgende klacht herkennen? ik heb met tijden dat mensen klagen over een hoop gekraak tijdens het bellen via de carkit van de ex30. het is niet altijd ongeveer 50 / 50, ik ben er nog niet mee naar de dealer gegaan, vooral omdat het niet altijd lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zijn er mensen die het rijlogboek gebruiken? Ik heb dat al een tijdje aanstaan, om enig idee te krijgen van mijn prive / zakelijk km's. Maar nu heb ik het al een paar keer gehad dat hij hele ritten niet toont in de app. Op die manier heb ik er weinig aan.

Mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:04:
Zijn er mensen die het rijlogboek gebruiken? Ik heb dat al een tijdje aanstaan, om enig idee te krijgen van mijn prive / zakelijk km's. Maar nu heb ik het al een paar keer gehad dat hij hele ritten niet toont in de app. Op die manier heb ik er weinig aan.

Vanuit de XC40 is die log volstrekt onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ik heb nu ook een paar ritten gehad die niet goed gelogd zijn. Nu maakt dat voor mij niet zoveel uit, de informatie uit die log hoeft voor mij slechts indicatief te zijn. Maar mocht het nodig zijn om precieze gegevens eruit te halen dan is het niet betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
Sepke schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:01:
mag ik eens vragen of jullie de volgende klacht herkennen? ik heb met tijden dat mensen klagen over een hoop gekraak tijdens het bellen via de carkit van de ex30. het is niet altijd ongeveer 50 / 50, ik ben er nog niet mee naar de dealer gegaan, vooral omdat het niet altijd lijkt te zijn.
Herken dit zeker...krijg regelmatig te horen van diegene die ik aan de telefoon heb....dat er heel veel 'omgevingsruis' is...lijkt gedeeltelijk van de ventilator af te komen. En het is inderdaad niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Sinds 1.4.2 krijg ik geen meldingen meer met handen aan het stuur houden, maar wel piepjes zonder waarschuwingstekst in het scherm. Soms heb ik dan inderdaad 1 hand aan het stuur, maar andere keren ook niet. Geen idee waar dat dan betrekking op heeft. Herkennen meer mensen dit?

Verder kreeg ik afgelopen weekend paar keer de melding van "auto staat stil op de vluchtstrook" en daarbij de vraag of dat nog steeds zo was. Mooie toevoeging in Google Maps. Ook dat je op Google Maps kunt zien wat de bezetting van een laadstation is, is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:04:

Ja, maar als ik dan later in de app keek stonden ze er wel weer. Hele korte ritten naar de supermarkt komen er nooit in.
Pagina: 1 ... 65 ... 95 Laatste