Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 63 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GJS93 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:44:
[...]

Uiteraard eerst de stekker in de auto, dan druppel aanbieden aan de laadpaal, en daarna de stekker erin, werkt bij mij altijd prima. ;)
Ik doe tot nu toe stekkers in paal en auto en dan de pas aanbieden. Werkt hier tot nu toe ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:32
rens-br schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:47:
[...]

Ik doe tot nu toe stekkers in paal en auto en dan de pas aanbieden. Werkt hier tot nu toe ook prima.
^ normaliter doe ik dit ook... maar blijkbaar werkt het geheel laden niet op alle palen. Wellicht een andere volgorde... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidex30
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:13
op de volvo website staat het helder beschrevenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uq0o2vsT0XppnKurl1eqC4bCtRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5k0GYzLPisEjgcqjRgG9E3Ps.png?f=fotoalbum_large

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
In de UK moest je juist eerst pas aanbieden aan paal, die piepte dan ter bevestiging, en pas daarna kabel aansluiten. Deed je, wat ik hier altijd doe, eerst kabel aansluiten en dan pas pas aanbieden aan paal, werd er niet geladen.

Maar wat ook kan met het niet willen laden, wat op m'n werk is, zijn dat die palen dynamisch zijn (of Dynamic Load Balancing (DLB). Er komt dan te weinig stroom uit de paal (want paal wordt geknepen) en dan wil je auto niet gaan laden. Had ik vaak, op mijn werk dus, met de Honda e. Of dat ie eerst wel met laden begon, maar als stroom werd afgeknepen, dat die stopte met laden. Heel irritant.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
iHansz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:12:
In de UK moest je juist eerst pas aanbieden aan paal, die piepte dan ter bevestiging, en pas daarna kabel aansluiten. Deed je, wat ik hier altijd doe, eerst kabel aansluiten en dan pas pas aanbieden aan paal, werd er niet geladen.

Maar wat ook kan met het niet willen laden, wat op m'n werk is, zijn dat die palen dynamisch zijn (of Dynamic Load Balancing (DLB). Er komt dan te weinig stroom uit de paal (want paal wordt geknepen) en dan wil je auto niet gaan laden. Had ik vaak, op mijn werk dus, met de Honda e. Of dat ie eerst wel met laden begon, maar als stroom werd afgeknepen, dat die stopte met laden. Heel irritant.
Ik ga dit vanavond wel even proberen bij 1 van de laders waarvan ik weet dat die niet wilde op de 'normale (stekker in de auto, stekker in de paal en druppel tegenaan) manier'.
Van DLB wist ik inderdaad ook af, merk vooral dat Tesla's daar een stuk minder last van hebben. Bij mij huidige opdrachtgever zie ik dat vooral.

[ Voor 9% gewijzigd door jaychunlai op 25-09-2024 15:23 ]

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

TheFruitNerd

iets met fruit

Hans1956 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:51:
Uit de release notes 1.4.2:
Andere verbeteringen:

Verbeterde radio-ontvangst - We hebben ook de ontvangst voor zowel DAB- als FM-radio verbeterd.
Verkeersbordherkenning - verbeterde prestaties.

Gelukkig is Volvo zelf in de release notes van 1.4.2 zo eerlijk om 'verbeterd' te gebruiken. Zowel DAB ontvangst en verkeersbordherkenning geven nog steeds problemen.
Het zijn stapjes in de goede richting maar op deze manier hebben we nog vele updates nodig om tot een 'goed' resultaat te komen. Een releaseplanning zou daarbij meer vertrouwen in de toekomst kunnen geven.
Ik merk een enorme verbetering met DAB ontvangst en stabiliteit. Vooralsnog heb ik geen last meer van wegvallen bij remmen. Ook in tunnels blijft het bereik veel langer hangen. Koppeling DAB-FM is nog steeds ruk, dus die staat uit.

- B.L.A.A.T. -

• imre81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:22
davidex30 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:24:
op de volvo website staat het helder beschreven[Afbeelding]
Grappig, ik had vroeger vaak problemen met laders, en na vijf keer proberen werkte het dan ineens wel. Ik had nooit aan deze volgorde gedacht. Toevallig houd ik tegenwoordig deze volgorde aan (zonder goede reden), en ik heb nog nooit problemen gehad met het laden van de ex30. Zowel in Nederland als in het buitenland is het tot nu toe elke keer in één keer goed gegaan.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

davidex30 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:24:
op de volvo website staat het helder beschreven[Afbeelding]
Dat koppelen doe ik ook zo, maar toen ik een keer de laadpas bij het laadstation hield om de boel te ontkoppelen wilde ie juist weer gaan laden (wellicht hield ik 'm er te lang bij?).

In de praktijk haal ik 'm nu gewoon uit de auto en dan laat het laadstation 'm ook los (uiteraard alleen als de sessie al is beëindigd).

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 25-09-2024 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Zou het uberhaupt uitmaken in NLD hoe de volgorde is? Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dit nodig zou moeten zijn. Maar goed wie ben ik om daar iets over te roepen 8)7 .

Volgens mij is het gewoon, kabels erin, druppel er tegen aan en laden maar. Moet geen rocket science zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door jaychunlai op 25-09-2024 16:05 ]

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:06
Net voor de eerste keer geladen/uitgeprobeerd bij Tesla en Fastnet, beide ging gesmeerd, plug in de auto en opgeven dat je wilt laden in de (tesla/fastnet) app en hupla laden maar. (SMER PLUS)

[ Voor 4% gewijzigd door puccini op 25-09-2024 16:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
En bij FastNed kun je de auto ook koppelen aan je account en automatisch laten verbinden. Ik heb dat gedaan en dan is het gewoon een kwestie van de kabel aansluiten en wordt alles verder geregeld. Je hoeft niets meer te starten, geen pasje bij de paal te houden of iets. Alleen aan het einde even op stoppen drukken en kabel terughangen en je kan weer verder. Vind dat wel een uitkomst bij FastNed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Myquandro schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:16:
En bij FastNed kun je de auto ook koppelen aan je account en automatisch laten verbinden. Ik heb dat gedaan en dan is het gewoon een kwestie van de kabel aansluiten en wordt alles verder geregeld. Je hoeft niets meer te starten, geen pasje bij de paal te houden of iets. Alleen aan het einde even op stoppen drukken en kabel terughangen en je kan weer verder. Vind dat wel een uitkomst bij FastNed.
Klopt, dat is echt superhandig! oOo

• rens-br

rens-br

Myquandro schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:16:
Misschien een ontzettend domme vraag, maar hoe weet Fastned welke auto aan de paal hangt?

Wel handig, ik zie dat mijn leasemaatschappij ook samenwerkt met Fastned en je de laadpas kan koppelen aan de Fastned app. Meteen maar even doen.

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:21
rens-br schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:43:
[...]

Misschien een ontzettend domme vraag, maar hoe weet Fastned welke auto aan de paal hangt?

Wel handig, ik zie dat mijn leasemaatschappij ook samenwerkt met Fastned en je de laadpas kan koppelen aan de Fastned app. Meteen maar even doen.
Volgens Fastned
Activeer Autocharge terwijl je laadt
Als je de laadsessie start in de app én als jouw voertuig geschikt is, zul je bij het starten van je volgende laadsessie de optie zien om Autocharge te activeren. Bevestig en Autocharge is direct geactiveerd.

• rens-br

rens-br

Sepio schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:49:
[...]

Volgens Fastned
Activeer Autocharge terwijl je laadt
Als je de laadsessie start in de app én als jouw voertuig geschikt is, zul je bij het starten van je volgende laadsessie de optie zien om Autocharge te activeren. Bevestig en Autocharge is direct geactiveerd.
Dat zegt toch niks over hoe de paal weet dat jou goedgekeurde auto eraan hangt? Ben vooral benieuwd naar de techniek erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
rens-br schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:53:
[...]

Dat zegt toch niks over hoe de paal weet dat jou goedgekeurde auto eraan hangt? Ben vooral benieuwd naar de techniek erachter.
FastNed registreert het MAC-adres van de auto-laadpoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 12:21
rens-br schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:53:
[...]

Ah de techniek. De oplaadkabel bevat pinnen waarmee de auto en de lader kunnen communiceren.
Zie bijvoorbeeld: https://www.versinetic.co...so-15118-plug-and-charge/ voor meer info.

• larstiaan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 16:10
Blij dat Waze weer werkt met 1.4.2 maar de functie "spraak-naar tekst" gaat bij mij erg slecht.
Ik spreek duidelijk een locatie in maar hij plakt er rare stukken tekst achter en komt (dus) met niet kloppende (buitenlandse) suggesties. (op mobieltje heb ik hier geen last van)
Herkent iemand dit en/of is hiervoor een verklaring/oplossing??

[ Voor 6% gewijzigd door larstiaan op 25-09-2024 17:10 ]

• Zapato
  • Nu online
Vraag aan mensen met 1.4.2 en een Android telefoon. Krijgen jullie ook de melding verbind bluetooth steeds in beeld bij iets langer indrukken spraakknop?

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55
Potverdikkeme!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KerPTfoCI4w5dkL8mSp_dNN2uF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYzMWnRawOvuUdUYV5Sa0Ol3.jpg?f=fotoalbum_large

Bestelbusje keek niet uit bij achteruit parkeren ;( gelukkig heeft ie netjes een briefje met z’n nummer achter gelaten (achter de voorruit). M’n vrouw zag het briefje pas na 30km gereden te hebben :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ktenolix schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:06:
Potverdikkeme!
[Afbeelding]

Bestelbusje keek niet uit bij achteruit parkeren ;( gelukkig heeft ie netjes een briefje met z’n nummer achter gelaten (achter de voorruit). M’n vrouw zag het briefje pas na 30km gereden te hebben :+
Pff... Ik moest 3x kijken wat ik zag. Ik dacht wazig beeld van de achteruitkijkcamera, maar het is een deuk in de zijkant met jouzelf als spiegeling 😂

Zonde, maar wel netjes van dat briefje...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18
Hans1956 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:51:
Uit de release notes 1.4.2:
Andere verbeteringen:

Verbeterde radio-ontvangst - We hebben ook de ontvangst voor zowel DAB- als FM-radio verbeterd.
Verkeersbordherkenning - verbeterde prestaties.

Gelukkig is Volvo zelf in de release notes van 1.4.2 zo eerlijk om 'verbeterd' te gebruiken. Zowel DAB ontvangst en verkeersbordherkenning geven nog steeds problemen.
Het zijn stapjes in de goede richting maar op deze manier hebben we nog vele updates nodig om tot een 'goed' resultaat te komen. Een releaseplanning zou daarbij meer vertrouwen in de toekomst kunnen geven.
Ik heb zo’n vermoeden dat de standaard OTA updates niet alle modules bijwerkt. Ben zelf naar de dealer geweest en er waren minimaal 10 pakketten om te installeren de laatste keer. Mogelijk zit daar de oplossing t.a.v. de radio ontvangst ook bij. Op één keer na geen storing meer gehad bij het remmen.

Verder helemaal eens met je opmerking t.a.v. releases/planning. Het is behoorlijk slecht gesteld qua communicatie vanuit Volvo. En de klachten oppakken doen ze ook niet echt. Ze sturen je met alles naar de dealer om zo de communicatie centraal te houden. :)

• NokiaFan
Vandaag opnieuw problemen met de Waze app. Ook geforceerd stoppen en opnieuw starten bood geen oplossing, terwijl ik wel internet had in de auto.

• rens-br

rens-br

puccini schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:13:
Net voor de eerste keer geladen/uitgeprobeerd bij Tesla en Fastnet, beide ging gesmeerd, plug in de auto en opgeven dat je wilt laden in de (tesla/fastnet) app en hupla laden maar. (SMER PLUS)
/noob vraag. Werkt een Tesla lader ook met een pasje? Of alleen via de App?

• Myquandro
Ik kreeg de Tesla laders die ik gebruikt heb alleen werkend via de app. Ik weet niet zeker of dat voor elke generatie geldt want Tesla zit ondertussen bij V4 laders dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-07 19:02
rens-br schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:03:
[...]

/noob vraag. Werkt een Tesla lader ook met een pasje? Of alleen via de App?
Alleen via de Tesla app idd. Gratis account aanmaken in de app, eenmalig betaalmiddel koppelen (iban etc) en laad sessies starten via de app. Sessies starten doe je door locatie te selecteren en volgens het laadpaal nummer te selecteren in de app (nummer staat op de paal).. that’s it.

• rens-br

rens-br

DEEJEEY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:52:
Alleen via de Tesla app idd. Gratis account aanmaken in de app, eenmalig betaalmiddel koppelen (iban etc) en laad sessies starten via de app. Sessies starten doe je door locatie te selecteren en volgens het laadpaal nummer te selecteren in de app (nummer staat op de paal).. that’s it.
Bij Fastned kan ik de laadpaal van mijn werkgever koppelen, bij Tesla kan je ook laadpassen koppelen, maar mijn laadpas van de zaak (MultiTankCard) staat niet in het rijtje. :( Dus ik zal dan altijd achteraf moeten declareren.

• Zapato
  • Nu online
DEEJEEY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:52:
[...]

Er zijn wel een paar pasjes die je aan de app kunt toevoegen, maar je laadt altijd met de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 16:00
Even over snelladen: Fastned autocharge werkt inderdaad uitstekend. De Tesla app en laden had ik vóór mijn vakantie hier in Nederland geprobeerd en ging ook uitstekend. Alleen ergens middle of nowhere in Duitsland bleken de stekkers van de Tesla Superchargers niet te passen…. Gelukkig stond er vlak in de buurt een andere snellader van andere aanbieder met wel de juist ccs aansluiting!

• Zapato
  • Nu online
HermanvdB schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:27:
Even over snelladen: Fastned autocharge werkt inderdaad uitstekend. De Tesla app en laden had ik vóór mijn vakantie hier in Nederland geprobeerd en ging ook uitstekend. Alleen ergens middle of nowhere in Duitsland bleken de stekkers van de Tesla Superchargers niet te passen…. Gelukkig stond er vlak in de buurt een andere snellader van andere aanbieder met wel de juist ccs aansluiting!
Niet alle Tesla Superchargers zijn open voor niet-Tesla's. Hier kun je vinden welke wel open zijn (en waar de stekker dan naar mijn idee zou moeten passen). In de app kun je ze ook vinden. @HermanvdB zou je eens kunnen kijken of de Tesla supercharger waar jij geladen hebt hier inderdaad niet bij staat?

https://www.tesla.com/fin...0238&zoom=5&filters=party

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 16:00
Zapato schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:18:
[...]

Niet alle Tesla Superchargers zijn open voor niet-Tesla's. Hier kun je vinden welke wel open zijn (en waar de stekker dan naar mijn idee zou moeten passen).
Dat had ik dus van te voren gecontroleerd! Maar toen ik daar aan kwam, bleek de stekker echt niet te passen!
Van de tien laadpalen waren er twee vrij en bij de andere acht stonden Tesla's te laden. Op de twee vrije plaatsen kon ik echt niet terecht. (Maar misschien die andere acht Tesla's ook niet, dat heb ik toen niet bekeken).

• drbijkerk
  • Laatst online: 17-01 11:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvVdp6Z09tycNkf8LbUdvD3GXMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w70PB1PjO7yHSjoOrGxPAwm4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de optie om 'Aanpassen aan snelheidslimite' uit te schakelen niet.
Iemand een oplossing? Het is namelijk wel heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

drbijkerk schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:52:
[...]

[Afbeelding]

Ook niet als hij in Drive staat? Ander naar dealer...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• rens-br

rens-br

[...]

[Afbeelding]

Dat is gek.. En je hebt wel versie 1.4.2?

• DEEJEEY
[...]

[Afbeelding]

En als je de “speed limiter” selecteert? Moet zeggen dat bij mij deze optie dr ook niet gelijk na de update stond, maar pas na een stukje te hebben gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videodek
  • Laatst online: 13-09 21:00
Afgelopen maandag update ontvangen en geïnstalleerd. Vandaag voor het eerst na update weer met auto gereden en opnieuw geen LTE/4G.
Dealer meldt veel problemen te horen. Heeft ook van VolvoNL al gemeld gekregen dat er veel klachten zijn. ‘Ze zijn er mee bezig’….

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Videodek schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:39:
Afgelopen maandag update ontvangen en geïnstalleerd. Vandaag voor het eerst na update weer met auto gereden en opnieuw geen LTE/4G.
Dealer meldt veel problemen te horen. Heeft ook van VolvoNL al gemeld gekregen dat er veel klachten zijn. ‘Ze zijn er mee bezig’….
'Ze zijn er al een half jaar mee bezig' 🧐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 19:09
Om toch zeker niet alleen maar problemen en klachten te melden: afgelopen vrijdag het wolkje zien staan en gezien dat de update toen op 29% download stond. Volgende dag was alles verdwenen, maar zondag kwam het er terug op na een korte rit van slechte enkele kilometers. Binnen het uur was de update geïnstalleerd.

Mijn grootste ergernis was de radio, zowel DAB als FM ontvangst was dusdanig slecht dat deze gewoon niet te beluisteren viel en ik enkel op internet radio aangewezen was. In de grensstreek is dat echter ook niet evident omwille van een vrij grote dode zone bij het wisselen van netwerk.
Nu met de nieuwe update ben ik zeer positief verrast dat de DAB+ het nu wel erg goed doet. Ok, vanaf thuis kan ik bv nog niet de Belgische zenders ontvangen, maar wel probleemloos een groot aantal NL zenders. Als ik zo'n 10 km van de grens af ben dan lukt het wel en is er uitstekend naar te luisteren. Overigens werkt FM nu ook uitstekend.
Geweldig dat ze dit werkend hebben gekregen, had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht.

Het gewijzigde startscherm is even wennen, voegt voor mij persoonlijk weinig toe omdat ik geen instellingen hoef aan te passen. Wel blij dat ook Waze nu weer te gebruiken is tijdens het rijden.

Voor toekomstige updates zou ik het mooi vinden als de ruitenwissers niet standaard op automatische stand komen te staan. Ik zie niet graag dat er bij de eerste druppels al direct gewist wordt, zeker niet als er wat stof/zand op de ruit zit. Dat is meestal het eerste wat ik doe als ik instap, de auto stand van de wissers uitzetten.
Andere puntje wat ook interessant zou zijn is dat Waze ook de SoC zou kunnen uitlezen en net zoals Maps het verbruik voor een rit zou kunnen aangeven. Of omgekeerd, dat Maps dezelfde functies krijgt als Waze mbt tot gevaarlijke situaties, flitsers etc.

Maar voor nu super tevreden met deze update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Werner schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:50:
Het gewijzigde startscherm is even wennen, voegt voor mij persoonlijk weinig toe omdat ik geen instellingen hoef aan te passen.
Voor mij zorgt het welkomsscherm zelfs voor één klik meer om de rij-instellingen aan te kunnen passen. Van mij mag hij weg, of Volvo moet er een shortcut naar 'Meer weergeven' in 'Rij-instellingen' aan toevoegen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Werner schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:50:
Of omgekeerd, dat Maps dezelfde functies krijgt als Waze mbt tot gevaarlijke situaties, flitsers etc.

Maar voor nu super tevreden met deze update.
Dit zit juist sinds kort in een nieuwe Maps update. Zie Maps in mijn XC40...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkvDiLFpqDctrzuBCeYddGouZ38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07llYjVdC0Uf29wjKGAULakG.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:07
Juancho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:17:
[...]

[Afbeelding]
Dit zag ik vandaag ook op mijn EX30! Nog niet geprobeerd te gebruiken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbijkerk
  • Laatst online: 17-01 11:21
Swerfer schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:58:
[...]
Ook niet als hij in Drive staat? Ander naar dealer...
Nee, ook niet als hij in Drive staat
rens-br schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:03:
[...]

Dat is gek.. En je hebt wel versie 1.4.2?
Ja Ik heb wel versie 1.4.2
DEEJEEY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:05:
[...]

En als je de “speed limiter” selecteert? Moet zeggen dat bij mij deze optie dr ook niet gelijk na de update stond, maar pas na een stukje te hebben gereden.
Nee ook geen succes bij het selecteren van de speed limiter.

Ik zal nog maar even afwachten dan en wat meer rijden, alleen rijd ik momenteel niet heel veel op dagelijkse basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08

Mga1600

[P8]

Juancho schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:17:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb vanochtend op twee plaatsen gemeld dat er controles zijn (vaste flitsers) maar toen ik er later vandaag weer langs reed kreeg ik op die plaats geen melding. Dus wat Google net de meldingen duet weet ik niet, maar niet waarschuwen tot dusverre. Van FM kwamen er wel altijd al meldingen op die plekken

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mga1600 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 00:32:
[...]

Ik heb vanochtend op twee plaatsen gemeld dat er controles zijn (vaste flitsers) maar toen ik er later vandaag weer langs reed kreeg ik op die plaats geen melding. Dus wat Google net de meldingen duet weet ik niet, maar niet waarschuwen tot dusverre. Van FM kwamen er wel altijd al meldingen op die plekken
Misschien waarschuwt Google pas na 'X' aantal meldingen om misbruik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Nou, weer iets nieuws. Update is weg. Las ‘t net op Reddit en wilde vandaag gaan updaten, want niet eerder de tijd. Maar update wordt niet meer aangegeven. Poef weg! 🙄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iHansz
Heb net Volvo gecontacteerd. Update is ingetrokken tot nader order. Update zorgde voor andere problemen, welke wilde ze niet zeggen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
Swerfer schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:02:
[...]

Voor mij zorgt het welkomsscherm zelfs voor één klik meer om de rij-instellingen aan te kunnen passen. Van mij mag hij weg, of Volvo moet er een shortcut naar 'Meer weergeven' in 'Rij-instellingen' aan toevoegen...
Precies dit! Omdat hetgeen wat ik wil wijzigen niet aan te passen is in het startscherm moet ik nu voor een tweede keer terug naar de instellingen.
Er schiet me iets te binnen. Kun je de programmeerbare knop op het stuur ook instellen voor de lane assist?

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
Mavi86 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:56:
[...]

Precies dit! Omdat hetgeen wat ik wil wijzigen niet aan te passen is in het startscherm moet ik nu voor een tweede keer terug naar de instellingen.
Er schiet me iets te binnen. Kun je de programmeerbare knop op het stuur ook instellen voor de lane assist?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Haha tot nu toe krijgen we updates, waar niemand volgens mij echt op zaten te wachten (behalve op Carplay na dan).
Die speedlimiet is ook zo super irritant, direct uitgezet en die welkomscherm, doe maar gwn een disable knop. Direct maps en spotify is veel fijner.

De grote vraag: hou zit het nou met de digital keys?

Om de negativiteit te breken: Blijft wel een fijne auto om mee te rijden :')

[ Voor 7% gewijzigd door jaychunlai op 27-09-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
@jaychunlai het is een geweldige auto! En mijn vorige auto had niet eens cruise control, android.. was niet eens een automaat dus ik klaag (bijna) niet :P

Maar hoe meer je hebt ( en betaald ) hoe meer je ook verwacht he :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
jaychunlai schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:04:
Haha tot nu toe krijgen we updates, waar niemand volgens mij echt op zaten te wachten (behalve op Carplay na dan).
Die speedlimiet is ook zo super irritant, direct uitgezet en die welkomscherm, doe maar gwn een disable knop. Direct maps en spotify is veel fijner.

De grote vraag: hou zit het nou met de digital keys?

Om de negativiteit te breken: Blijft wel een fijne auto om mee te rijden :')
CarPlay mag er voor mij weer uit, gebruik ik toch niet. Iedere keer dat ik de spraakknop iets te lang indruk komt hij met een melding kan nu gevonden met Bluetooth. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:41
Hebben mensen (core uitvoering) nog steeds last van volume wisselingen bij spotify met 1.4.2? Met name op de snelweg is dit irritant omdat het volume niet echt harder wilt. Tot de auto harder gaat/afremt; dan knalt ie ineens naar het juiste volume.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

lorenzo.dk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:10:
Hebben mensen (core uitvoering) nog steeds last van volume wisselingen bij spotify met 1.4.2? Met name op de snelweg is dit irritant omdat het volume niet echt harder wilt. Tot de auto harder gaat/afremt; dan knalt ie ineens naar het juiste volume.
Jep, exact dit! Dit gedrag is wel wat minder geworden met de 1.4.2 update, maar ik heb het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Zapato schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:51:
[...]

CarPlay mag er voor mij weer uit, gebruik ik toch niet. Iedere keer dat ik de spraakknop iets te lang indruk komt hij met een melding kan nu gevonden met Bluetooth. Erg vervelend.
Eens, toegevoegd voordat ik word afgeschoten door de heavy users 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
Zapato schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:51:
[...]

Carplay mag van mij blijven als ik geen iitc heb , heb ik tenminste nog het internet op mn iphone 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
ivarga schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:06:
[...]

Carplay mag van mij blijven als ik geen iitc heb , heb ik tenminste nog het internet op mn iphone 😉
Snap de argument. Als IITC niet werkt, gooi ik meestal hotspot aan ofzo, ook opgelost I guess.
Vind het alleen interessant dat er aan 'zoveel' dingen wordt gewerkt behalve aan de belangrijke features.

Of moet ik dit beschouwen als belangrijke feature (nieuwe hoofdscherm/welkoms scherm)?

[ Voor 9% gewijzigd door jaychunlai op 27-09-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 13:48

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

iHansz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:48:
Heb net Volvo gecontacteerd. Update is ingetrokken tot nader order. Update zorgde voor andere problemen, welke wilde ze niet zeggen. Wordt vervolgd.
Dat verklaart een boel. Mijn update was er na 8% mee gestopt. Had hier melding van gemaakt via de chatfunctie in de EX30 app. Kreeg netjes bericht terug dat ze er mee bezig waren en dat ik het nog een weekje aan moest kijken of ie toch niet verder zou gaan met downloaden van de update, en anders contact op te nemen met de dealer. Maar sinds gisteren was de update opeens weg. Ik weet nu waarom. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:12
Ik kreeg een bericht dat de update 1.4.2 beschikbaar was. Maar een dag later niet meer. Ik begreep dat de OTA is uitgesteld om de een of andere reden en dat je nu naar de dealer moet voor die update. Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Rmmkoper schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:46:
Ik kreeg een bericht dat de update 1.4.2 beschikbaar was. Maar een dag later niet meer. Ik begreep dat de OTA is uitgesteld om de een of andere reden en dat je nu naar de dealer moet voor die update. Weet iemand waarom?
iHansz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Het terugtrekken heeft te maken dat update niet bij iedereen helemaal doorkwam. Bleef bv hangen op 90%. Vandaar. Moet binnen 2 tot 3 weken zijn opgelost. Update zal vanzelf weer oppoppen of je kunt naar de dealer, maar die zullen daar niet zo heel blij mee zijn. Al meer dan 8000 EX30’s geleverd in NL. Geduld is ene schone zaak zullen we maar zeggen. 😌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:52
Ik zit nu bij de dealer waar de update wordt geïnstalleerd, het heeft inderdaad te maken met een aantal bugs die erin zitten dat ze met OTA gestopt zijn voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GJS93 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:19:
Ik zit nu bij de dealer waar de update wordt geïnstalleerd, het heeft inderdaad te maken met een aantal bugs die erin zitten dat ze met OTA gestopt zijn voor nu.
Wilde de dealer wel iets loslaten over de bugs die erin zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:52
rens-br schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:45:
[...]

Wilde de dealer wel iets loslaten over de bugs die erin zitten?
Dat bleef helaas heel erg vaag... Alleen dat het best wat tijd kost blijkbaar, ze zijn al 2 uur bezig met updaten en ook met installeren van soort 'service calls'...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mir64za
  • Nu online
Vandaag de Volvo EX30 in ontvangst mogen nemen de Plus long range edition geleverd met 1.4.2 update.
Tot nu toe bevalt de auto prima!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-06 14:26
Iemand al eens een eikel, kastanje of iets dergelijks op het dak van de EX30 horen vallen? Je schrikt je wezenloos. Het is net of er een laag isolatie mist onder het metalen dak. Ook druppels regen die van bomen waait zorgt voor veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Niet alleen iets wat op het dak valt ben ik al eens van geschrokken. Ook al wel een paar keer over putdeksels gereden die waarschijnlijk niet helemaal vast zaten.

Denk dat het een combinatie is. Dat ik die putdeksels zo goed kon horen kwam denk ik vooral doordat de auto zelf bijna geen geluid maakt. Zeker op lagere snelheden als er nog niet of nauwelijks windgeluid is dan vallen andere geluiden gewoon veel meer op.

Maar voor dingen die op het dak vallen valt mij inderdaad ook op dat het dan wel goedkoop en luid klinkt, gebrek aan isolatie materiaal waarschijnlijk de oorzaak voor beide kenmerken. En dat de auto dan ook zo stil is helpt niet mee.

Schrikken doe ik er niet meer van, maar had graag gehad dat ze bij Volvo iets meer geld hadden besteed aan de isolatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DEEJEEY
AMOosterhuis schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:51:
Iemand al eens een eikel, kastanje of iets dergelijks op het dak van de EX30 horen vallen? Je schrikt je wezenloos. Het is net of er een laag isolatie mist onder het metalen dak. Ook druppels regen die van bomen waait zorgt voor veel herrie.
Haha ja met regen viel me ook op. Heb je welles de auto met de hand gewassen? Als je met een spons over het dak gaat drukt het aan alle kanten in en hoor je “blik geluiden”.. zo dun aluminium is het.. neem aan vanwege gewichtsbesparing.

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Myquandro schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:00:
Niet alleen iets wat op het dak valt ben ik al eens van geschrokken. Ook al wel een paar keer over putdeksels gereden die waarschijnlijk niet helemaal vast zaten.

Denk dat het een combinatie is. Dat ik die putdeksels zo goed kon horen kwam denk ik vooral doordat de auto zelf bijna geen geluid maakt. Zeker op lagere snelheden als er nog niet of nauwelijks windgeluid is dan vallen andere geluiden gewoon veel meer op.

Maar voor dingen die op het dak vallen valt mij inderdaad ook op dat het dan wel goedkoop en luid klinkt, gebrek aan isolatie materiaal waarschijnlijk de oorzaak voor beide kenmerken. En dat de auto dan ook zo stil is helpt niet mee.

Schrikken doe ik er niet meer van, maar had graag gehad dat ze bij Volvo iets meer geld hadden besteed aan de isolatie.
Het geluid van vallende voorwerpen op het auto dak weet ik niet, maar toch is de EX30 beter geïsoleerd (qua rijgeluiden dan) dan de 40-serie EV’s! (En ook beter dan een Tesla Model 3 las ik hier een tijdje geleden van een ex-Tesla rijder).

Dit was wat me opviel (los van de beperktere afmetingen) toen ik als C40 rijder een dag een EX30 meekreeg van de dealer: de EX30 is echt aanmerkelijk stiller, hij heeft een comfortabelere vering, en stuurt lekkerder (meer gooi en smijt stuurgedrag mogelijk - bij de 40 voel je in krappe bochten het gewicht van de auto meer), maar hij heeft naar mijn smaak wel wat te krappe stoelen met te korte zittingen (ik miste de verstelbare zitting-verlenging) en het geluid van de HK Soundbar viel me niet mee (ik heb zelf ook HK in de C40- maar dat klinkt echt veel voller)
Het exemplaar waar ik in reed was een Single motor Ultra terwijl mijn eigen C40 een Twin is. Mijn eigen auto heeft dus (nog) veel meer power, maar ik vond de EX30 desondanks ook echt lekker vlot…(en stil…..want daar ging het over…..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:09
Mga1600 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:07:
[...]

Het geluid van vallende voorwerpen op het auto dak weet ik niet [...]
Het exemplaar waar ik in reed was een Single motor Ultra [...]
De Ultra heeft altijd een glazen panoramadak, geen dak van metaal dus. Ook daarom kon je inderdaad niet ervaren hoe het blikken dak van de goedkopere uitvoeringen klinkt. ;)

• Myquandro
DEEJEEY schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:01:
[...]

Haha ja met regen viel me ook op. Heb je welles de auto met de hand gewassen? Als je met een spons over het dak gaat drukt het aan alle kanten in en hoor je “blik geluiden”.. zo dun aluminium is het.. neem aan vanwege gewichtsbesparing.
Het dak is één van de beste plekken om gewicht te besparen. Het dak draagt vaak relatief weinig bij aan de veiligheid in crash tests en gewichtsbesparing in het dak zorgt niet alleen voor een lichtere auto, maar ook een lager zwaartepunt met daardoor betere rij eigenschappen.

• NokiaFan
Waar ik nog weinig over heb gelezen is het feit dat de luchtfilters in de EX30 kwalitatief een stuk minder zijn dan bij andere Volvo’s. Ik ruik regelmatig diesel of andere stank, terwijl ik dit bij mijn vorige Volvo’s nooit heb gehad.

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Of-Aaargh schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:21:
[...]

De Ultra heeft altijd een glazen panoramadak, geen dak van metaal dus. Ook daarom kon je inderdaad niet ervaren hoe het blikken dak van de goedkopere uitvoeringen klinkt. ;)
Het was mooi weer, er viel niets toen ik reed…., zelfs geen regen.

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 09:51
Weet iemand of en hoe je handmatig de parkeersensoren uit kan zetten? Ik overweeg een afneembare Brink trekhaak met een ECS Kabelboom te laten plaatsen op mijn EX30. In de montage handleiding daarvan staat dat bij gebruik de parkeersensoren handmatig moeten worden uitgezet, maar ik kan niet vinden hoe. Voordeel van een dergelijke configuratie is dat bij rijden op snelheid de ACC en dode hoek aanwijzingen zouden blijven werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fbrand
  • Laatst online: 12-07 20:14
Hvan072 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:37:
Weet iemand of en hoe je handmatig de parkeersensoren uit kan zetten? Ik overweeg een afneembare Brink trekhaak met een ECS Kabelboom te laten plaatsen op mijn EX30. In de montage handleiding daarvan staat dat bij gebruik de parkeersensoren handmatig moeten worden uitgezet, maar ik kan niet vinden hoe. Voordeel van een dergelijke configuratie is dat bij rijden op snelheid de ACC en dode hoek aanwijzingen zouden blijven werken.
Geen idee maar ik zou nog maar eens goed nadenken of je niet de volvo trekhaak zou laten monteren.
Het gemak van een knopje om hem te laten zakken en de makkelijke manier van aan/af koppelen zijn erg comfortabel. Dit is mijn eerste trekhaak waarbij ik niet onder de auto hoef te kruipen om de veiligheidskabel en elektrakabel aan te sluiten. Gaat erg simpel en snel zonder vuile handen. Op mijn reis naar de dordogne waarbij ik mijn vouwwagen moest afkoppelen elke keer als ik moest laden was dit een enorm voordeel.
Maar ik hoop wel dat er een software oplossing komt voor acc aanzetten.😀

[ Voor 3% gewijzigd door Fbrand op 28-09-2024 12:23 ]

• Hvan072
Fbrand schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:20:
[...]

Geen idee maar ik zou nog maar eens goed nadenken of je niet de volvo trekhaak zou laten monteren.
Het gemak van een knopje om hem te laten zakken en de makkelijke manier van aan/af koppelen zijn erg comfortabel. Dit is mijn eerste trekhaak waarbij ik niet onder de auto hoef te kruipen om de veiligheidskabel en elektrakabel aan te sluiten. Gaat erg simpel en snel zonder vuile handen. Op mijn reis naar de dordogne waarbij ik mijn vouwwagen moest afkoppelen elke keer als ik moest laden was dit een enorm voordeel.
Maar ik hoop wel dat er een software oplossing komt voor acc aanzetten.😀
Op mijn vorige auto, de XC40 had ik inderdaad de originele Volvo trekhaak, dus ik ken het gemak. In de XC40 bleef echter de cruise control gewoon werken met een geactiveerde trekhaak. In de EX30 niet en voor een reis naar zuid Frankrijk lijkt het me niet comfortabel om het zonder cruise control te doen. Maar ja, ‘vroeger’ wisten we niet beter…….

• Fbrand
  • Laatst online: 12-07 20:14
Hvan072 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:12:
[...]

Op mijn vorige auto, de XC40 had ik inderdaad de originele Volvo trekhaak, dus ik ken het gemak. In de XC40 bleef echter de cruise control gewoon werken met een geactiveerde trekhaak. In de EX30 niet en voor een reis naar zuid Frankrijk lijkt het me niet comfortabel om het zonder cruise control te doen. Maar ja, ‘vroeger’ wisten we niet beter…….
Klopt, het is een hele stap terug om weer zonder cruise control te moeten rijden😔

• Hvan072
Fbrand schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:41:
[...]

Klopt, het is een hele stap terug om weer zonder cruise control te moeten rijden😔
Dus zo’n Brink trekhaak met ECS kabelboom is het overwegen waard, maar kan je de parkeersensoren handmatig uitzetten? Anders wordt je weer gek bij lage snelheid van al de meldingen.

• jaychunlai
Of-Aaargh schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:21:
[...]

Indd, mn eerste keer toen het regende, klonk het toen alsof er een knikker op mn dak viel. Schrok er van zelfs, inmideels wel gewend nu dat het klinkt als een cola blik :)

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 12:28
Hvan072 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:37:
Weet iemand of en hoe je handmatig de parkeersensoren uit kan zetten?
Dan is het ook de vraag of de ESP het slingeren nog kan controleren, is eigenlijk wel een nuttige toepassing en schijnt goed te werken.
uit de handleiding:

Trailer Stability Assistance

Het stabiliteitsregelsysteem2 grijpt in als het een slingerbeweging detecteert bij het trekken van een aanhangwagen. Het systeem regelt nauwkeurig de individuele remacties voor de voorwielen om het slingeren te beperken. Vaak is dit voldoende om de bestuurder te helpen de auto en de aanhangwagen te stabiliseren.
Symbool elektronische stabiliteitsregeling

Zodra het systeem ingrijpt om slingeren tegen te gaan, knippert het symbool van de elektronische stabiliteitsregeling in het bestuurdersinformatiegebied.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

• Hvan072
johnsmith schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:59:
[...]

Dan is het ook de vraag of de ESP het slingeren nog kan controleren, is eigenlijk wel een nuttige toepassing en schijnt goed te werken.
uit de handleiding:

Trailer Stability Assistance

Het stabiliteitsregelsysteem2 grijpt in als het een slingerbeweging detecteert bij het trekken van een aanhangwagen. Het systeem regelt nauwkeurig de individuele remacties voor de voorwielen om het slingeren te beperken. Vaak is dit voldoende om de bestuurder te helpen de auto en de aanhangwagen te stabiliseren.
Symbool elektronische stabiliteitsregeling

Zodra het systeem ingrijpt om slingeren tegen te gaan, knippert het symbool van de elektronische stabiliteitsregeling in het bestuurdersinformatiegebied.
Ja dat is een goede opmerking en iets om rekening mee te houden. Voor mij zou het echter vooral zijn om een fietsendrager te kunnen gebruiken.

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Hvan072 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:12:
[...]

Op mijn vorige auto, de XC40 had ik inderdaad de originele Volvo trekhaak, dus ik ken het gemak. In de XC40 bleef echter de cruise control gewoon werken met een geactiveerde trekhaak. In de EX30 niet en voor een reis naar zuid Frankrijk lijkt het me niet comfortabel om het zonder cruise control te doen. Maar ja, ‘vroeger’ wisten we niet beter…
Bij AAOS auto’s van de 40 serie blijft de ACC wel werken, maar PA aangekoppelde stekker.

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:19
Na de 1.4.2 update staat deze melding continue in het scherm tijdens het rijden. Deze is niet weg te krijgen. Hebben andere dit ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UyTfwBUJPmYlxJ2Vtxw-afYtIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8kLEREv7XkBqyuuhhNuqVD0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jerrymcburg schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:47:
Na de 1.4.2 update staat deze melding continue in het scherm tijdens het rijden. Deze is niet weg te krijgen. Hebben andere dit ook?

[Afbeelding]
Al een paar keer voorbij gekomen. Zoals ook bij de melding staat even op 'Ok' drukken op het stuur.

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Hvan072 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:45:
[...]

Dus zo’n Brink trekhaak met ECS kabelboom is het overwegen waard, maar kan je de parkeersensoren handmatig uitzetten? Anders wordt je weer gek bij lage snelheid van al de meldingen.
Als ik het mij goed herinner van eerder in deze thread kun je de sensor op het scherm uitzetten als je 'em in z'n achteruit zet. Zelf nog geen gebruik van gemaakt.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:19
rens-br schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:58:
[...]

Al een paar keer voorbij gekomen. Zoals ook bij de melding staat even op 'Ok' drukken op het stuur.
Sorry , die had ik gemist. Thnx! Wel bijzonder dat je niet op het touchscreen op 'Ok' kunt klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jerrymcburg schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:25:
[...]

Sorry , die had ik gemist. Thnx! Wel bijzonder dat je niet op het touchscreen op 'Ok' kunt klikken.
Opzich mee eens. De bovenste balk is alleen voor informatie delen en daar valt niks aan te bedienen. Dit werd me meerdere keren gemeld bij het ophalen van de auto. Gok dat ze daar nogal veel vragen over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vier x vier
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08:42
Vraag en opmerking mbt. Apple CarPlay:
Ik ben nieuw in uberhaupt het gebruik van CarPlay en wat me opvalt/tegenvalt is dat er een flinke vertraging zit in de bediening van zowel Spotify en Soundcloud. Zeker meer dan een seconde.

Daarnaast is het binnen zowel Spotify als Soundcloud niet mogelijk om te 'spoelen' in de voortgangsbalk. Bij Spotify kun je een soort van spoelen met de buttons maar bij SC is dit niet mogelijk.

Ervaren anderen dit ook?

Ik had juist gehoopt dat CarPlay een betere gebruikerservaring en vooral een betere maar ook mooiere interface zou geven maar het valt me erg tegen. Ik zie op dit moment voor mijn gebruik dan ook geen meerwaarde ten opzichte van de standaard apps van de EX30.

Is er iets wat ik over het hoofd zie voor een betere gebruikerservaring?

vladi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
Mga1600 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:07:
[...]

Het geluid van vallende voorwerpen op het auto dak weet ik niet, maar toch is de EX30 beter geïsoleerd (qua rijgeluiden dan) dan de 40-serie EV’s! (En ook beter dan een Tesla Model 3 las ik hier een tijdje geleden van een ex-Tesla rijder).

Dit was wat me opviel (los van de beperktere afmetingen) toen ik als C40 rijder een dag een EX30 meekreeg van de dealer: de EX30 is echt aanmerkelijk stiller, hij heeft een comfortabelere vering, en stuurt lekkerder (meer gooi en smijt stuurgedrag mogelijk - bij de 40 voel je in krappe bochten het gewicht van de auto meer), maar hij heeft naar mijn smaak wel wat te krappe stoelen met te korte zittingen (ik miste de verstelbare zitting-verlenging) en het geluid van de HK Soundbar viel me niet mee (ik heb zelf ook HK in de C40- maar dat klinkt echt veel voller)
Het exemplaar waar ik in reed was een Single motor Ultra terwijl mijn eigen C40 een Twin is. Mijn eigen auto heeft dus (nog) veel meer power, maar ik vond de EX30 desondanks ook echt lekker vlot…(en stil…..want daar ging het over…..)
100% ook mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:00
Sinds de laatste update zit ik nu met het probleem dat mijn fob key niet meer wordt herkent.

Als ik de auto nader gaat de auto niet meer automatisch open en in de auto geeft de auto ook aan de sleutel niet te herkennen.

Enigste oplossing om de auto te starten is keycard op de plaats van de draadloos oplaadplek te leggen.

Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
radioth schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:33:
Sinds de laatste update zit ik nu met het probleem dat mijn fob key niet meer wordt herkent.

Als ik de auto nader gaat de auto niet meer automatisch open en in de auto geeft de auto ook aan de sleutel niet te herkennen.

Enigste oplossing om de auto te starten is keycard op de plaats van de draadloos oplaadplek te leggen.

Nee geen issue met de update. Batterij issue van key fob? Gaat de auto wel open als je de key fob tegen de deurstijl houdt?

[ Voor 5% gewijzigd door tdolder op 29-09-2024 16:38 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sinds de update aantal dagen gereden. Gisteren zelfde effect.
Lijkt in 1e instantie lege batterij die ik morgen ga wisselen bij dealer.
Deurstijl scanner opent de auto via de sleutel, starten via de lader positie lukte 1 keer (daarna foute herkenning).
Voorlopig keycard maar gebruiken. Is dit waarom de uitrol van updates via OTA gestaakt is? Afwachten maar.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 14-09 12:15
Patrick-99 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:05:
[...]

Deurstijl scanner opent de auto via de sleutel, starten via de lader positie lukte 1 keer (daarna foute herkenning).
Voorlopig keycard maar gebruiken. Is dit waarom de uitrol van updates via OTA gestaakt is? Afwachten maar.
Key fobe met lege batterij werkt het zelfde als keycard! Zwarte kant tegen deurstijl houden en tegen tel. oplader houden om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 20:32
Ekran schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:09:
[...]

Key fobe met lege batterij werkt het zelfde als keycard! Zwarte kant tegen deurstijl houden en tegen tel. oplader houden om te rijden.
Dit zou idd zo moeten werken. Maar in mijn geval niet. Dealer reactie afwachten.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:00
Patrick-99 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:05:
[...]

Dit kan toch niet op een auto van een paar maand oud dat de batterij nu al vervangen dient te worden. Heb net geen 10.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Heb ex30 nu 7 maand en al de derde batterij in de key fob,maat de key fob reageert meer dan de helft niet op afstand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Francisco schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:00:
Heb ex30 nu 7 maand en al de derde batterij in de key fob,maat de key fob reageert meer dan de helft niet op afstand
Ik heb mijn EX30 nu 5 maanden. De fob heeft altijd gereageerd en nog geen batterij hoeven vervangen. Zeer verschillende ervaringen dus 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online

Hier ook, maar paar uur later werkte het weer. Ook krijg ik piepjes zonder melding. Ik vermoed handen aan het stuur, want die melding krijg ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:19
radioth schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:21:
[...]

Dit kan toch niet op een auto van een paar maand oud dat de batterij nu al vervangen dient te worden. Heb net geen 10.000km.
Ja dit blijkt gewoon te kunnen. Ik heb de auto 4 maanden en inderdaad helemaal leeg. Wel netjes meldingen op de display ontvangen dat de batterij vervangen dient te worden. Dit is 1 minuut werk en kost je "voor de duurste batterij" 2,50 dus dat valt best mee. De dealer gaf ook aan dat het wel erg snel was en normaal minimaal 1 jaar moet meegaan... Had eigenlijk zelf verwacht dat er een usb-c oplader op die Fab zou moeten zitten net als de nieuwe Polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 17:02
De key blijkt een slaap stand te hebben.

Als je sleutels in je broekzak doet gaat hij niet slapen want je beweegt de hele tijd wat de batterij drainend.

Leg je de sluetels thuis gewoon ergens neer dan kan hij wel slapen en gaat batterij heel veel langer mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Scriptkid schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:55:
De key blijkt een slaap stand te hebben.

Als je sleutels in je broekzak doet gaat hij niet slapen want je beweegt de hele tijd wat de batterij drainend.

Leg je de sluetels thuis gewoon ergens neer dan kan hij wel slapen en gaat batterij heel veel langer mee
En zorgen dat ie niet contact kan maken. Dus heb je een oprit naast je huis en ligt die key fob in de gang, stop je key fob in een faraday doosje. https://www.google.nl/url...a1O6XS7Wx6f1&opi=89978449

Pagina: 1 ... 63 ... 95 Laatste