Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Hier ook software update gehad, op de app bericht dat ie geïnstalleerd kan worden..stap in de auto kan ik het nergens vinden dat ik het instaleren kan..en staat ie gewoon op 1.4 net als op de app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:32
Zojuist 1.4.2 gedownload en geinstalleerd... heb nog geen use case gevonden om carplay te gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
jaychunlai schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:52:
Zojuist 1.4.2 gedownload en geinstalleerd... heb nog geen use case gevonden om carplay te gebruiken
Voor mij is dat wel handsfree whatsapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08

Mga1600

[P8]

jaychunlai schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:52:
Ik heb het inmiddels al een jaar op mijn C40 en ook nog nooit gebruikt. Wacht even: toch wel èèn keer om de afspeelkwaliteit van Spotify via CarPlay te vergelijken met die van de on-board Spotify app. Via Carplay klinkt echt wel een stukje beter, maar is dus meer gedoe.

Kun je trouwens in de EX30 de app AufioWagon installeren? Met FLAC-files op een USB stick geeft dat echt het mooiste mogelijke geluid in onze auto’s (al is het wel een beetje ouderwets medium).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:55:
[...]

Kun je trouwens in de EX30 de app AufioWagon installeren? Met FLAC-files op een USB stick geeft dat echt het mooiste mogelijke geluid in onze auto’s (al is het wel een beetje ouderwets medium).
Van de website van AudioWagon:
Limitations
The app will not work with the Volvo EX30 car, because the Android software in that car does not support USB host mode

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
Gebruikt hier iemand de EX30 samen met Tibber ?
Wij zijn sinds vandaag overgestapt naar Tibber en nu wil ik via de app het Slim laden activeren maar hij doet niks. Ik klik er op maar hij activeert niet.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 00:50
Vraagje,
Gisteren liep ik even het menu door en bij verbindingen staat Bluetooth en 5g aan.
Wifi stond uit.
Moet je je wifi aanzetten of kun je die ook uit laten staan? Onze auto staat in een ondergrondse parkeergarage dus ik heb geen wifi daar.
Maar misschien is het nodig om via wifi je telefoon te verbinden als CarPlay werkt?

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
CarPlay werkt via BT. Ik denk zelfs dat WiFi van de auto uit moet om CarPlay te laten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
Ik ben een stukje gaan rijden en hij is nu aan het downloaden. Moet ik blijven rijden tot de download klaar is?

Ik ben even gestopt om dit te typen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zapato op 22-09-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Bij mij ging het downloaden wel gewoon door toen ik de auto ergens geparkeerd en afgesloten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Gisterenavond na een ritje van 50KM (was geplanned dus niet speciaal voor de update) verscheen de melding in de app dat de update beschikbaar was.
Vanochtend de update zonder problemen kunnen uitvoeren. Vanmiddag eens kijken wat de verbeteringen zijn.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:52
Gisteren zag ik dat de auto de update binnenhaalde, toen ik thuis kwam kreeg ik de melding in de auto (niet in de app) voor het installeren van de update. Als ik nu naar de software update scherm ga in de auto zegt ie dat de update '0' minuten duurt, en kan ik hem niet installeren. Iemand anders hier ook last van? Lijkt in ieder geval dat het downloaden niet goed is gegaan, maar ik betwijfel of de update dat alsnog goed gedownload gaat worden of dat het een ritje naar de dealer wordt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Toen ik vannacht thuis kwam kon ik de knop "update installeren" even ze snel niet vinden in de app. Dus vanochtend even verder gekeken en toen stond hij er wel. Een van de voorwaardes voor installatie was minimaal 50% SoC. Dat was gisteren avond niet het geval maar vanochtend wel dus kon hem probleemloos installeren..
Misschien is dat de reden dat hij niet wil installeren?

Net even een ritje gemaakt met de 1.4.2 versie.
Nu staat inderdaad bij het instappen het settings menu voor ipv google maps. Maar hetgeen wat ik graag uitschakel in de lane assist en die is greyed out zolang de auto niet in drive staat. Zodra je de auto naar drive zet schakelt het scherm naar maps en moet je terug naar de instellingen om alsnog de lane assist uit te schakelen..... Weinig mee opgeschoten dus.
DAB radio ontvangst lijkt wel een stuk verbeterd, op het korte ritje nog geen onderbrekingen tijdens het remmen kunnen constateren.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
Toen ik vanochtend wegreed begon de download van de update 1.4.2 (toen ik keek was het nog 0%) eenmaal uit de auto na 45 minuten rijden zag ik niks meer van de download of de update. Nu weer thuis en nog steeds niet. De update lijkt nu ineens niet meer beschikbaar? Accu is meer dan 70% vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:34
Tweku schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:22:
Ik heb hier thuis Tibber als energieleverancier. Tibber meldt dat ze het mogelijk maken om het laden te optimaliseren adhv de energieprijzen.

Tibber heeft ook zoiets als grid rewards. Iets wat voor mij nog vrij wazig klinkt. De belofte is dat je geld kan verdienen door Tibber de laadmomenten te laten kiezen. Daarnaast kan Tibber ook iets optimaliseren op het laden uit zonnestroom. De werking daarvan is voor mij een beetje vaag.

Heeft iemand toevallig al ervaring met laden met Tibber icm de EX30? Wat merken jullie?
Niet met de combinatie EX30 en Tibber, maar wel met Tibber en mijn EV. En ik vind het echt dramatisch.

Het komt om de haverklap voor dat hun 'slimme laadplan' berekend dat het handig is te laden in de dalen bij bijvoorbeeld 16/ct per kW/h maar dat urenlang je auto niet laad wegens 'Grid Rewards'. Die zijn twee kanten op: soms gaat je auto laden omdat er een overschot is - maar bij deze gaat het om de andere, en krijg je een vergoeding om niet te laden. Alleen: die vergoeding is summier en dient je auto te laden op momenten dat de stroom veel duurder is. Netto kost dit gewoon geld:

3 uur laden met 11kW/h a 16 cent = 5,28
3 uur laden met 11kW/h a 25 cent = 8,25 (stoom is duurder geworden)

En dan krijg je een GridReward van nog net geen 50 cent. Kortom: je betaald 2,50 te veel.

De app geeft vrijwel geen inzicht in kosten laadsessie of de rewards die je krijgt. Die GridRewards zijn ook niet uit te zetten, en bovendien: er zitten fouten in het systeem. Donderdag heb ik mijn EV aangekoppeld; vrijdag zou hij moeten laden, maar door continue GridRewards is er amper wat bij gekomen. Vervolgens is het laadplan niet aangepast, en kom ik er gelukkig nu achter in plaats van maandag als ik naar mijn werk wil. Maar afgelopen weekend was de stroom dikwijls goedkoop (rond de 16 cent) en moet ik nu voor het dubbele gaan laden vanwege fouten van Tibber. En helaas reageren ze bijzonder slecht op vragen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
IT-Crowd schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:10:
Toen ik vannacht thuis kwam kon ik de knop "update installeren" even ze snel niet vinden in de app. Dus vanochtend even verder gekeken en toen stond hij er wel. Een van de voorwaardes voor installatie was minimaal 50% SoC. Dat was gisteren avond niet het geval maar vanochtend wel dus kon hem probleemloos installeren..
Misschien is dat de reden dat hij niet wil installeren?

Net even een ritje gemaakt met de 1.4.2 versie.
Nu staat inderdaad bij het instappen het settings menu voor ipv google maps. Maar hetgeen wat ik graag uitschakel in de lane assist en die is greyed out zolang de auto niet in drive staat. Zodra je de auto naar drive zet schakelt het scherm naar maps en moet je terug naar de instellingen om alsnog de lane assist uit te schakelen..... Weinig mee opgeschoten dus.
DAB radio ontvangst lijkt wel een stuk verbeterd, op het korte ritje nog geen onderbrekingen tijdens het remmen kunnen constateren.
Ja eens. Die lane assist is juist hetgeen ik elke rit opnieuw moet uitvinken en die kun je niet aanpassen in het welkomscherm. Dit voegt voor mij nu niks toe

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 08:23
Mavi86 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:09:
[...]

Ja eens. Die lane assist is juist hetgeen ik elke rit opnieuw moet uitvinken en die kun je niet aanpassen in het welkomscherm. Dit voegt voor mij nu niks toe
Hier ook hetzelfde. Wel blij dat Waze weer werkt.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:05
Onze EX30 als trouwauto 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q-rMZXqwKxqH6eOeXC4zjawRcs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gueHADS3jYMbMQFAesIoQ1hu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o71or3vaA8rvCf41PwD6I0Xzu20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OL7TUrwJBdYxEQ9TbtPIgRaH.jpg?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavi86
Gaaf! En gefeliciteerd:)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Skaninchen schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:50:
[...]

Hier ook hetzelfde. Wel blij dat Waze weer werkt.
Bedoel je dat de Waze app van de EX30 zelf bij jou wel werkt? Ik krijg het hier nog niet voor elkaar om te navigeren. Wel via CarPlay overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
NokiaFan schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:09:
[...]

Bedoel je dat de Waze app van de EX30 zelf bij jou wel werkt? Ik krijg het hier nog niet voor elkaar om te navigeren. Wel via CarPlay overigens.
Klopt, na installatie van 1.4.2 werkt Waze weer bij mij. Moest de app wel gedwongen stoppen, omdat ie niet meteen kon connecten met 4g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hier stond de 1.4.2 update ook klaar, echter wilde hij niet installeren, omdat het aandrijfsysteem niet voorbereid was?

De auto hing op dat moment wel aan de lader. Nu afgekoppeld en opnieuw gestart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKMQymYsBPi6h73o9a2861E7szI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNMD6uog5d2Pq6ksfklhBWcV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cd5QHcb73KI9XPlKAym5VNfD1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpyvCmREqGOeBTtTUaTDX4aC.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: nu wel succesvol geïnstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 22-09-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javdam1970
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-08 21:16
Update installed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 14:46
Na de software update van versie 1.4.2 zag ik dat de beveiligingsupdate versie van het Android OS op level “1 juni 2024”stond. Voorheen stond deze bij mij op 1 september. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Vanmiddag als test de key fob voor een paar uur in de auto gelegd om te zien of de update dan binnenkomt als de auto actief is.
Helaas geen update. Vervolgens even een stukje gaan rijden. Was de straat nog niet uit of het update symbool verscheen.
Terug gereden en in de garage de download afgerond.
1.4.2 staat erop, ging vlotjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onDMuqRl2Ll8iruNmFhlIGtGOHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppP7xhZtP6LKgZMpD1PxAxvr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door tdolder op 22-09-2024 21:06 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Skaninchen schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:11:
[...]

Klopt, na installatie van 1.4.2 werkt Waze weer bij mij. Moest de app wel gedwongen stoppen, omdat ie niet meteen kon connecten met 4g.
Hoe stop je een app gedwongen in de EX30?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 06-09 21:16
Een recente ervaring delen. Bij wegrijden ‘s ochtends ergens in Duitsland geen stemgeluid meer van de Google-mevrouw en bleek al snel ook geen geluid van de richtingaanwijzers. Bovendien werden de richtingaanwijzers niet meer met de pijltjessymbolen weergegeven. Nogal stressy op de autobahn bij veranderen van weghelft en in en uitvoegen. Dus op de eerste parkeerplaats gestopt en systeem gereset via - en naar beneden gericht driehoekje op stuurwiel (15 sec). Daarna probleem opgelost. Iemand deze bug wel eens meegemaakt? Auto software had 1..4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 06-09 21:16
Iets anders. Probleemloos de update naar 1.4.1 laten uitvoeren. Daarna op weg door Zwitserland. Gewoon via de snelwegen. Maar Google was volledig in de war en wilde ons het hele traject van Basel tot Como steeds van de snelweg naar kleine wegen sturen. Rijd je op de snelweg, zegt Google “sla nu af naar de Dorfstrasse”. Kijken of dit morgen zo door gaat in Italië. Iemand dit ook zo gehad? Heeft dit iets met de update naar 1.4.1 te maken? Hopen maar dat Volvo dit forum volgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Die eerste heb ik wel eens eerder over gelezen, het tweede komt me niet bekend voor. Maar hoe kom jij überhaupt aan 1.4.1? Voor zover ik weet is die versie nooit uitgebracht en is direct de stap van 1.4 naar 1.4.2 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Isola schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:52:
Iets anders. Probleemloos de update naar 1.4.1 laten uitvoeren. Daarna op weg door Zwitserland. Gewoon via de snelwegen. Maar Google was volledig in de war en wilde ons het hele traject van Basel tot Como steeds van de snelweg naar kleine wegen sturen. Rijd je op de snelweg, zegt Google “sla nu af naar de Dorfstrasse”. Kijken of dit morgen zo door gaat in Italië. Iemand dit ook zo gehad? Heeft dit iets met de update naar 1.4.1 te maken? Hopen maar dat Volvo dit forum volgt!
Vermijd tol of kies energie zuinige route aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:52
rens-br schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:19:
Hier stond de 1.4.2 update ook klaar, echter wilde hij niet installeren, omdat het aandrijfsysteem niet voorbereid was?

De auto hing op dat moment wel aan de lader. Nu afgekoppeld en opnieuw gestart:
De type-2 lader zelf zit in de auto zelf en bevat ook eigen firmware. Ook de hoofdcomputer en koel/verwarm-systemen van de batterij staan dan aan en bevatten firmware.

Blijkbaar denkt de software van Volvo dat dit een ICE auto is. Notitie niet opladen zou mooi zijn.

P.S. Gister avond zelf update ontvangen.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psuper
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-02 17:07
Verschrikkelijke update. Continu wordt de snelheid van adaptive cruise control aangepast. Had ik de update maar niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Swerfer schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:28:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. ;) Ik heb de app verwijderd en ik opnieuw geïnstalleerd.

Kan nu ook navigeren!

[ Voor 4% gewijzigd door NokiaFan op 23-09-2024 06:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

psuper schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:36:
Verschrikkelijke update. Continu wordt de snelheid van adaptive cruise control aangepast. Had ik de update maar niet geïnstalleerd.
Dat is gewoon een instelling. Deze had standaard uit moeten staan na de update...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55
Swerfer schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:28:
[...]
Naar Instellingen > App rechten (oid) > App selecteren > Gedwongen stoppen

Weet zo niet uit m’n hoofd hoe het menu item heet, iets met Applicatie Rechten

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
Isola schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:47:
Een recente ervaring delen. Bij wegrijden ‘s ochtends ergens in Duitsland geen stemgeluid meer van de Google-mevrouw en bleek al snel ook geen geluid van de richtingaanwijzers. Bovendien werden de richtingaanwijzers niet meer met de pijltjessymbolen weergegeven. Nogal stressy op de autobahn bij veranderen van weghelft en in en uitvoegen. Dus op de eerste parkeerplaats gestopt en systeem gereset via - en naar beneden gericht driehoekje op stuurwiel (15 sec). Daarna probleem opgelost. Iemand deze bug wel eens meegemaakt? Auto software had 1..4.
Ik had laatst hetzelfde. Schrok wel even. Maar meteen weer gestopt en ook gereset. Grappige was dat ie na de reset meteen het knippergeluid liet horen. Heb niet gecheckt of de lichten het wel deden, mijn aanname was van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:07
Patrick-99 schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:35:
[...]

Notitie niet opladen zou mooi zijn.
Bij mij is de update onder het laden uitgevoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
Gebeld met de dealer, die gaat vrijdag de update handmatig uitvoeren. Blijkbaar stond er ook een 'recall' open voor een DHU update die sowieso niet OTA komt. Gaat om een update die de bug zou moeten verhelpen dat de auto in de 'testmodus' komt na het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:22
Geckow schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:32:
[...]

Niet met de combinatie EX30 en Tibber, maar wel met Tibber en mijn EV. En ik vind het echt dramatisch.

Het komt om de haverklap voor dat hun 'slimme laadplan' berekend dat het handig is te laden in de dalen bij bijvoorbeeld 16/ct per kW/h maar dat urenlang je auto niet laad wegens 'Grid Rewards'. Die zijn twee kanten op: soms gaat je auto laden omdat er een overschot is - maar bij deze gaat het om de andere, en krijg je een vergoeding om niet te laden. Alleen: die vergoeding is summier en dient je auto te laden op momenten dat de stroom veel duurder is. Netto kost dit gewoon geld:

En dan krijg je een GridReward van nog net geen 50 cent. Kortom: je betaald 2,50 te veel.

De app geeft vrijwel geen inzicht in kosten laadsessie of de rewards die je krijgt. Die GridRewards zijn ook niet uit te zetten, en bovendien: er zitten fouten in het systeem. Donderdag heb ik mijn EV aangekoppeld; vrijdag zou hij moeten laden, maar door continue GridRewards is er amper wat bij gekomen. Vervolgens is het laadplan niet aangepast, en kom ik er gelukkig nu achter in plaats van maandag als ik naar mijn werk wil. Maar afgelopen weekend was de stroom dikwijls goedkoop (rond de 16 cent) en moet ik nu voor het dubbele gaan laden vanwege fouten van Tibber. En helaas reageren ze bijzonder slecht op vragen hierover.
Daarom stel ik enkel het laadschema vast in van 12:00 tot 15:00 in de ex30 met mobiele lader als ik wil bijladen tot 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbrand
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-07 20:14
Gisteren geupdate naar 1.4.2 en nu heb ik een melding die ik niet kan wegkrijgen dat de passagiersairbag is geactiveerd. Heb al gerestart maar geen effect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1gYnXGcKHjDQmIGuFx7BlTbkS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYzSS9flD9JqKx1R7CffKHps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
op ok klikken (stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbrand
  • Laatst online: 12-07 20:14
Ja idd bedankt 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-07 19:02
Swerfer schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:10:
[...]
Dat is gewoon een instelling. Deze had standaard uit moeten staan na de update...
Waar staat de optie om de ACC automatisch aan te laten passen aan de max snelheden? Onder instellingen>rijden kan ik niks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
DEEJEEY schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:02:
[...]

Waar staat de optie om de ACC automatisch aan te laten passen aan de max snelheden? Onder instellingen>rijden kan ik niks vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jufOBcKB2vDFMuxfVizSucx6pVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gqMSBWs5roCKCpc8upIztnR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 12:19
Hallo Allemaal,
Mischien een rare vraag maar de winter komt er weer aan, ik hoop niet te koud :-) Valt het alleen mij op dat wanneer je de airco op bv 27 graden zet dat het wel iets warmer wordt maar zeker geen 27 graden. in mijn vorige auto xc40 (benzine) was het na 10 minuten met 27 graden ook echt 27 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:27
Zijn er nog meer mensen aan het wachten op de 1.4.2 update?
Ik krijg zowel in de auto als in de app geen update door, hij blijft aangeven dat ik up to date ben met 1.4.
Ook na een hard reset van de app en na een rit van 100km vandaag.

Automatische updates is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-07 19:02
Thanks!.. moest blijkbaar na die update ff stukje rijden en toen verscheen die optie pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
Mandarijntje schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:09:
Zijn er nog meer mensen aan het wachten op de 1.4.2 update?
Ik krijg zowel in de auto als in de app geen update door, hij blijft aangeven dat ik up to date ben met 1.4.
Ook na een hard reset van de app en na een rit van 100km vandaag.

Automatische updates is ingeschakeld.
Heb je al een stukje gereden? Anders krijg je hem niet binnen.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
Volgens mij komt de update vanzelf hoor. je hoeft niet te rijden.
De vorige update kwam bij mij een week later dan de meeste hier op het forum. De 1.4.2 update kwam bij mij gister binnen gewoon toen de auto geparkeerd stond

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Mavi86 schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:28:
De vorige update kwam bij mij een week later dan de meeste hier op het forum. De 1.4.2 update kwam bij mij gister binnen gewoon toen de auto geparkeerd stond
Bij mij begon de update te downloaden na paar honderd meter rijden, kan natuurlijk toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:38:
[...]

Bij mij begon de update te downloaden na paar honderd meter rijden, kan natuurlijk toeval zijn.
Bij mij ook. Gister de hele dag aan de laadpaal gehangen en toen deed ie niks. Kan toeval zijn natuurlijk.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Vreemd ik heb vanmorgen een rit van ruim 100 km gereden naar werk, maar niks helaas.
Ik wacht het nog even af; misschien gebeurt er straks op de terugweg wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
Volvoex30 schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:01:
Hallo Allemaal,
Mischien een rare vraag maar de winter komt er weer aan, ik hoop niet te koud :-) Valt het alleen mij op dat wanneer je de airco op bv 27 graden zet dat het wel iets warmer wordt maar zeker geen 27 graden. in mijn vorige auto xc40 (benzine) was het na 10 minuten met 27 graden ook echt 27 graden.
Dat gevoel heb ik ook, dacht dat mijn sensor stuk was, mijn temperatuur staat steeds op 24 graden en heb de wagen sinds maart. Vond dit juist warm genoeg, terwijl dit in mijn Mini Countryman SE steeds op 21 graden (maximum 22 als het vroor). Blijkbaar komt dit door de andere manier van verwarmen (warmtepomp?) volgens de garagist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:51
DarthGoofy schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:31:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, dacht dat mijn sensor stuk was, mijn temperatuur staat steeds op 24 graden en heb de wagen sinds maart. Vond dit juist warm genoeg, terwijl dit in mijn Mini Countryman SE steeds op 21 graden (maximum 22 als het vroor). Blijkbaar komt dit door de andere manier van verwarmen (warmtepomp?) volgens de garagist.
ik hoop toch dat dit in de winter wel wat beter word... ik vond het vanmorgen wat fris in de auto, en kon die climate control op 27 zetten... maar echt warm kreeg ik het er niet van... als het straks weer onder de 10 graden word buiten hoop ik niet dat ik met de winterjas in de auto moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
erikjanie schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:01:
[...]

ik hoop toch dat dit in de winter wel wat beter word... ik vond het vanmorgen wat fris in de auto, en kon die climate control op 27 zetten... maar echt warm kreeg ik het er niet van... als het straks weer onder de 10 graden word buiten hoop ik niet dat ik met de winterjas in de auto moet zitten.
Bij mij staat hij op 20 en is aangenaam. In de winter (maart) had ik hem op 19 staan. Nou heb ik de verwarming thuis ook op 19 staan. Ik ben niet echt warmbloedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

[...]

De wat 'wazige' verwarming instelling had ik bij de testrit al gemerkt, was voor mij ook de reden om verwarmde stoelen optie erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Laatst online: 12-09 13:48

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

Hier ook nog niets binnen. Wolkje staat wel in beeld en de update is gestopt bij 8%. Heb de auto gisteren de hele dag naastr het huis geparkeerd waar ik redelijke wifi heb, echter is hij niet verder gekomen dan die 8%. Wellicht is beter om Wifi niet aan te zetten en gewoon de update door LTE/5G binnen te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Van wat eerder hier is gemeld, komen deze updates niet binnen via het wifi netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
ofheroes schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:56:
[...]

Hier ook nog niets binnen. Wolkje staat wel in beeld en de update is gestopt bij 8%. Heb de auto gisteren de hele dag naastr het huis geparkeerd waar ik redelijke wifi heb, echter is hij niet verder gekomen dan die 8%. Wellicht is beter om Wifi niet aan te zetten en gewoon de update door LTE/5G binnen te halen?
Ik heb een access point in de garage en de update is wel gestart tijdens rijden maar in de garage is de download verder gegaan. De auto was verbonden via de WiFi en de download ging vrolijk verder.

Volgens de Unifi log nog even 1.97 GB gedownload door de auto. Kan ook kaartupdates zijn...
Bij een volgende update een wat dieper induiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jhzq7Af68PCW42QPTaoWembi4ww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IMJGm4bg4CAyHbCQL90QwDVC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NokiaFan
[...]

Heb je geen stoel- en stuurverwarming? Ik denk dat dit het meest energiezuinige alternatief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
Hij begon versneld te downloaden op het moment ik in de auto ging zitten, na 20 minuten was hij binnen en 20 minuten later na afsluiten, geïnstalleerd. Rijden is niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandarijntje
Mandarijntje schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:57:
Vreemd ik heb vanmorgen een rit van ruim 100 km gereden naar werk, maar niks helaas.
Ik wacht het nog even af; misschien gebeurt er straks op de terugweg wel iets :)
Kleine terugkoppeling; op de terugweg werd hij dus inderdaad gedownload en bij thuiskomst kon deze geïnstalleerd worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 22:45
Vandaag de update 1.4.2 OTA gekregen. Wat een verademing dat de radio nu 'normaal' werkt ook tijdens stilstaan of remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zag dat ie bij mij tijdens het laden tot 94% was gekomen. Daar kwam ik pas achter toen ik weer op mijn normale parkeerplek in onze ondergrondse garage was, dus ik had hem weer buiten gezet in de hoop nog "even" die laatste paar procent te downloaden...

Tijdens de rit naar die parkeerplek en een tijdje naar het dashboard staren was ie gestegen naar 96%. Toen ik daarna een ommetje ging maken dat veel langer duurde dan die rit + staren, was ie niet verder gestegen... dus het lijkt er op dat ie alleen download als het systeem actief is (al dan niet doordat ie aan een laadpunt hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik heb nu ook 1.4.2 geïnstalleerd, maar ik krijg CarPlay niet werkend, ik heb mijn telefoon via BT aan de auto gekoppeld, maar als ik Carplay wil opstarten krijg ik de melding dat ik mijn telefoon moet koppelen via BT .

Ik heb de de BT verbinding met de auto ''vergeten'' en opnieuw gekoppeld maar de melding blijft.

Hebben meer mensen hier last van gehad, en hebben jullie een oplossing?

Telefoon is een Iphone 14 met IOS 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@Roshnak Is wat verwarrend inderdaad. Je moet de microfoon knop ingedrukt houden op je stuur. Dan kan je in de Carplay instellingen van je iPhone de EX30 toevoegen. Dan in de auto naar Bluetooth apparaten gaan. Dan naar de drie puntjes aan de rechterkant voor de instellingen. Staat er onderin CarPlay starten.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:26
Tijdens een giga-stortbui gistermiddag heb ik mij helemaal scheel gezocht om de ruitenwisser achter aan te zetten. Mijn conclusie tijdens het rijden: onmogelijk om te vinden.

Nu kijk ik online en zie dat je daarvoor de knop voor de sproeier voor de ruitenwisser achter 1x voor moet indrukken. Waarom dan wel het icoon voor de sproeier gebruiken op de knop? Bijzondere gedachtegang wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

Roshnak

PSN: Roshgill

Ophidian schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:36:
@Roshnak Is wat verwarrend inderdaad. Je moet de microfoon knop ingedrukt houden op je stuur. Dan kan je in de Carplay instellingen van je iPhone de EX30 toevoegen. Dan in de auto naar Bluetooth apparaten gaan. Dan naar de drie puntjes aan de rechterkant voor de instellingen. Staat er onderin CarPlay starten.
Yes, dit was het inderdaad, hartstikke bedankt!

Wel een beetje een rare manier om het op deze manier te doen, maar dat zal misschien wel aan mij liggen :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

PixelRanger03 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:09:
Tijdens een giga-stortbui gistermiddag heb ik mij helemaal scheel gezocht om de ruitenwisser achter aan te zetten. Mijn conclusie tijdens het rijden: onmogelijk om te vinden.

Nu kijk ik online en zie dat je daarvoor de knop voor de sproeier voor de ruitenwisser achter 1x voor moet indrukken. Waarom dan wel het icoon voor de sproeier gebruiken op de knop? Bijzondere gedachtegang wat mij betreft.
De andere knop is voor de ruitenwisser aan de voorkant, en die gaat dan één keer aan, mocht je ooit je ruitenwisser handmatig willen aanzetten.

Ik was mij overigens van de week ook rot aan het zoeken hoe ik de ruitenwisser achter weer uit kreeg, maar bleek dus één klik te zijn voor aan en weer één voor uit.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 24-09-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ophidian schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:36:
Dat klinkt ontzettend ongebruiksvriendelijk zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Roshnak schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:26:
Ik heb nu ook 1.4.2 geïnstalleerd, maar ik krijg CarPlay niet werkend, ik heb mijn telefoon via BT aan de auto gekoppeld, maar als ik Carplay wil opstarten krijg ik de melding dat ik mijn telefoon moet koppelen via BT .

Ik heb de de BT verbinding met de auto ''vergeten'' en opnieuw gekoppeld maar de melding blijft.

Hebben meer mensen hier last van gehad, en hebben jullie een oplossing?

Telefoon is een Iphone 14 met IOS 18.
Heb je de handleiding gelezen/gevolgd?
https://www.volvocars.com...30/software-release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Als ik CarPlay zou activeren, kan ik dan nog steeds navigeren met Google Maps van Android Automotive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 21:46
Zapato schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:36:
Als ik CarPlay zou activeren, kan ik dan nog steeds navigeren met Google Maps van Android Automotive?
jazeker. Is ook wenselijk omdat in Apple Maps geen batterij integratie zit. Dus in de praktijk ben ik heel blij met CarPlay voor de Muziek app en de Whatsapp integratie, en verder gebruik ik gewoon de standaard interface

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjanie
NokiaFan schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:53:
[...]

Heb je geen stoel- en stuurverwarming? Ik denk dat dit het meest energiezuinige alternatief is.
nope, heb helaas de core :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
McLovinB schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:44:
[...]

jazeker. Is ook wenselijk omdat in Apple Maps geen batterij integratie zit. Dus in de praktijk ben ik heel blij met CarPlay voor de Muziek app en de Whatsapp integratie, en verder gebruik ik gewoon de standaard interface
Top. Dan ga ik het eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik ook, maar dat was bij de Core wel aan te zetten als optie. Net zoals de verduisterde ramen achter en trekhaak.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 24-09-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Geckow schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:32:
[...]

Bedankt voor je reactie! als het ik zo lees is het slim laden niet zaligmakend dus. Wellicht beter om gewoon de uurprijzen in de gaten te houden en te laden wanneer de prijs laag staat?

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
rens-br schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:22:
[...]

Ik ook, maar dat was bij de Core wel aan te zetten als optie. Net zoals de verduisterde ramen achter en trekhaak.
ah, ja ik heb hem geleast via mijn werkgever, en die opties mochten we niet kiezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

erikjanie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:44:
[...]
ah, ja ik heb hem geleast via mijn werkgever, en die opties mochten we niet kiezen helaas.
Ah dat is altijd jammer. Hier ook geleased, maar kon via de bestelportal de verwarming in ieder geval gewoon kiezen. Voor de trekhaak moest ik wel los contact opnemen, maar was verder ook geen probleem.

Verwarming was voor mij wel een 'must', we hebben dat op onze privé auto ook en vind dat erg prettig. Ook merkte ik bij de proefrit, het was die dag niet erg warm, dat het in de auto niet super comfortabel was qua temperatuur en het ook echt wel even duurde voordat het comfortabel werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgeluk
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Beetje een domme vraag misschien maar waar zet ik de automatische update aan in de app/auto?

Ik zie nergens een knop of button die dit activeert en hij download de 1.4.2 versie ook niet automatisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDC0sSLXJ_1N01AnhKptG3uz24U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0bmKIv3KG8d3IYVVkfx06D6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:27
vgeluk schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:07:
Beetje een domme vraag misschien maar waar zet ik de automatische update aan in de app/auto?

Ik zie nergens een knop of button die dit activeert en hij download de 1.4.2 versie ook niet automatisch.

[Afbeelding]
Ditzelfde had ik ook en ik las toevallig op Reddit dat dit te maken heeft met Android. En dat je dit aan moet zetten via een IOS device. Ik heb dat via een ipad gedaan en daar kon ik de optie wel aanzetten.

De optie zit daar wel op een iets andere plek in de app waar je dit kan activeren.

Link naar het artikel op reddit:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[ Voor 14% gewijzigd door killabee.nl op 24-09-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Net even Carplay ingesteld. Ging soepel. Op de iPhone verschijnt de melding dat je de knop op het stuur moet indrukken om in te stellen.

Starten CarPlay: raar dat je elke keer via Bluetooth settings Carplay moet starten. Na instellen zou icoontje Carplay aantikken toch voldoende moeten zijn?
Layout: icoontjes en lettertype veel te groot in relatie met rest van scherm, zou dit niet aanpasbaar zijn voor Volvo om meer te matchen met de rest van scherm layout?

Ik dacht eerst dat ik CarPlay niet zou gaan gebruiken maar aangezien er geen Apple Music app is voor android automotive dan maar Carplay gebruiken. Via de home button op het scherm gaat deze naar de achtergrond en kun je gewoon de Google maps navi blijven gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Mavi86 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor je reactie! als het ik zo lees is het slim laden niet zaligmakend dus. Wellicht beter om gewoon de uurprijzen in de gaten te houden en te laden wanneer de prijs laag staat?
Ik heb Home Assistant thuis en daar heb ik het laden zelf volledig geautomatiseerd. Mijn scripts kijken naar de uurprijzen van vandaag en morgen en kijken naar de huidige batterijlading en kiest de goedkoopste uren uit volgens een schema wat voor mijn woon-werkverkeer is geoptimaliseerd.

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctU_58VlSbTEAxl6kmTNCLp8Bzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dY7oNQz9Gx2N7C8b25V0S9eC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik vind CarPlay niet echt handig, te veel switchen tussen CarPlay en Android Automotive.

Nu wil ik CarPlay er weer afgooien. Kan ik de bluetooth verbinding weer verwijderen? En kan ik de CarPlay app veilig verwijderen?

edit: Net even gekeken in de auto. CarPlay app kun je niet verwijderen. Je kunt wel de CarPlay functie in de bluetooth verbinding uitzetten. Dan heb je er niet direct last meer van. Ik heb nog niet ontdekt hoe de iets langer indrukken van de spraakknop functie weer aan de Google Assistent toe te wijzen. Als je nu per ongeluk die knop iets te lang indruk dan krijg je een melding in het scherm om verbinding te maken en die je alleen weg krijgt door naar de bluetooth instellingen te gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Zapato op 24-09-2024 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
tdolder schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:28:
Net even Carplay ingesteld. Ging soepel. Op de iPhone verschijnt de melding dat je de knop op het stuur moet indrukken om in te stellen.

Starten CarPlay: raar dat je elke keer via Bluetooth settings Carplay moet starten. Na instellen zou icoontje Carplay aantikken toch voldoende moeten zijn?
Layout: icoontjes en lettertype veel te groot in relatie met rest van scherm, zou dit niet aanpasbaar zijn voor Volvo om meer te matchen met de rest van scherm layout?

Ik dacht eerst dat ik CarPlay niet zou gaan gebruiken maar aangezien er geen Apple Music app is voor android automotive dan maar Carplay gebruiken. Via de home button op het scherm gaat deze naar de achtergrond en kun je gewoon de Google maps navi blijven gebruiken.
Bij mij wordt CarPlay automatisch gestart. Dat is ook een instelling, zie https://www.volvocars.com...30/software-release-notes

Daarnaast dient Siri geactiveerd te zijn, om de knop op het stuur te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hans1956

Pixel 8 Pro

Uit de release notes 1.4.2:
Andere verbeteringen:

Verbeterde radio-ontvangst - We hebben ook de ontvangst voor zowel DAB- als FM-radio verbeterd.
Verkeersbordherkenning - verbeterde prestaties.

Gelukkig is Volvo zelf in de release notes van 1.4.2 zo eerlijk om 'verbeterd' te gebruiken. Zowel DAB ontvangst en verkeersbordherkenning geven nog steeds problemen.
Het zijn stapjes in de goede richting maar op deze manier hebben we nog vele updates nodig om tot een 'goed' resultaat te komen. Een releaseplanning zou daarbij meer vertrouwen in de toekomst kunnen geven.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ja, die verkeersbord herkenning blijft problematisch. Zeker als er borden staan met voorwaarden blijft het te vaak verkeerd interpreteren wat voor de auto de juiste snelheid is op dat moment. Daarmee is het automatisch aanpassen aan de geldende snelheid ook een onzinnige functie in mijn ogen. Maar in elk geval kan ik nu na de update makkelijker die snelheidswaarschuwing uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vgeluk schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:07:

[Afbeelding]
Heb je al gekeken onder het privacy menu? Daar moest ik die updates ook inschakelen, zie ook: rens-br in "Het grote Volvo EX30 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Uhm… ligt het aan mij of heb ik te maken met een oplaad bug sinds 1.4.2?

Ik heb nu 3 publieke laadpalen geprobeerd en verschillende kaarten.. maar auto laadt niet op. Laadpunt gaat netjes op slot maar auto doet niks. Tesla supercharger doet het wel. Iemand hier eens mee te maken gehad?

Edit: of heb ik gewoon pech met 3 publieke laders…🤷🏻‍♂️. 4e werkte wel uiteindelijk

[ Voor 14% gewijzigd door jaychunlai op 24-09-2024 22:50 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hmm... Net op mijn werk aangekomen zie ik onderstaande in de mail (ik heb Volvo lease). Vanmiddag even checken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GO4Kb5dYQa3QA91gofRESNQVBE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYorkZGmuTYxz1pfkbRfr0RG.jpg?f=fotoalbum_large

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-09 17:30
Heb ik ook. Ik ben er al eens mee terug geweest, maar reset enzo heeft niet geholpen. Ik weet inmiddels welke laadpalen in de buurt wel werken en welke niet. Maar in een vreemde stad is het maar afwachten. Hij gaat kort op blauw en stopt dan. Ook drie laadkaarten/ druppels geprobeerd. Ik heb ivm schade een tijdje een leenauto gehad. Ook een EX30. Die had het ook bij exact dezelfde palen. Maar dat was over na update naar 1.4. Mijn eigen EX30 zit op 1.4 en heeft het probleem nog steeds. Ik heb geen verstand van auto's maar wel van computers. Het lijkt op een time-out.
jaychunlai schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:05:
Uhm… ligt het aan mij of heb ik te maken met een oplaad bug sinds 1.4.2?

Ik heb nu 3 publieke laadpalen geprobeerd en verschillende kaarten.. maar auto laadt niet op. Laadpunt gaat netjes op slot maar auto doet niks. Tesla supercharger doet het wel. Iemand hier eens mee te maken gehad?

Edit: of heb ik gewoon pech met 3 publieke laders…🤷🏻‍♂️. 4e werkte wel uiteindelijk

[ Voor 15% gewijzigd door jaapdik op 25-09-2024 07:42 ]

• jaychunlai
jaapdik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:38:
Heb ik ook. Ik ben er al eens mee terug geweest, maar reset enzo heeft niet geholpen. Ik weet inmiddels welke laadpalen in de buurt wel werken en welke niet. Maar in een vreemde stad is het maar afwachten. Hij gaat kort op blauw en stopt dan. Ook drie laadkaarten/ druppels geprobeerd. Ik heb ivm schade een tijdje een leenauto gehad. Ook een EX30. Die had het ook bij exact dezelfde palen. Maar dat was over na update naar 1.4. Mijn eigen EX30 zit op 1.4 en heeft het probleem nog steeds. Ik heb geen verstand van auto's maar wel van computers. Het lijkt op een time-out.

[...]
Oh kijk… zo gek ben ik dus ook niet. Heb inderdaad exact hetzelfde. Super frusterend dit, kan toch niet waar zijn…

• rens-br

rens-br

Zelf geen problemen met laadpalen, na ongeveer 2 weken eigenaarschap (afkloppen).

• GJS93
jaapdik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:38:

[...]
Ik heb dat ook wel een paar keer gehad, en mijn werkwijze is nu eerst de druppel tegen de paal, daarna pas de stekker erin. En dan gelijk de stekker er even goed induwen en vasthouden totdat je de vergrendeling hoort, dan gaat het goed bij mij. Of dit ook echt zo werkt of dat het tussen m'n oren zit kan ik niet verifiëren :P

• jaychunlai
GJS93 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:44:
[...]

Ik heb dat ook wel een paar keer gehad, en mijn werkwijze is nu eerst de druppel tegen de paal, daarna pas de stekker erin. En dan gelijk de stekker er even goed induwen en vasthouden totdat je de vergrendeling hoort, dan gaat het goed bij mij. Of dit ook echt zo werkt of dat het tussen m'n oren zit kan ik niet verifiëren :P
edit: druppel tegen de paal, dan de stekker in de paal? of... stekker in de paal, druppel er tegen aan en snel de stekker in de auto? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door jaychunlai op 25-09-2024 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38
jaychunlai schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:56:
[...]

Oh kijk… zo gek ben ik dus ook niet. Heb inderdaad exact hetzelfde. Super frustrerend dit, kan toch niet waar zijn…
Ik zou sowieso je laadpoort en het interne deel eens laten nakijken bij de Volvo dealer. Wat je ook eerst kan doen is een Volvo monteur naar 1 van die laadpalen laten komen. Ze kunnen dan hun laptop met software aansluiten en zo zien of het issue bij je auto ligt of bij de laadpaal. Heeft een Volvo monteur in het begin ook eens gedaan bij mijn XC40.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• jaychunlai
Juancho schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:43:
[...]

Ik zou sowieso je laadpoort en het interne deel eens laten nakijken bij de Volvo dealer. Wat je ook eerst kan doen is een Volvo monteur naar 1 van die laadpalen laten komen. Ze kunnen dan hun laptop met software aansluiten en zo zien of het issue bij je auto ligt of bij de laadpaal. Heeft een Volvo monteur in het begin ook eens gedaan bij mijn XC40.
Check, lijkt me verstandig. Aan de ene kant ben ik wel bang dat zodra er een monteur hier is dat die het wel doet |:(

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
jaychunlai schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:56:
[...]

Oh kijk… zo gek ben ik dus ook niet. Heb inderdaad exact hetzelfde. Super frusterend dit, kan toch niet waar zijn…
Weet je zeker dat het aan de auto ligt? Ik heb dit ook met 2 palen in de straat maar had dit ook met C40 en een LEAF. Vaak gemeld bij de laadpaalaanbieder, dan komt er een monteur.... Ik mijd die nu maar gewoon.

• jaychunlai
lmvoo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:27:
[...]

Weet je zeker dat het aan de auto ligt? Ik heb dit ook met 2 palen in de straat maar had dit ook met C40 en een LEAF. Vaak gemeld bij de laadpaalaanbieder, dan komt er een monteur.... Ik mijd die nu maar gewoon.
Ja daar ben ik zelf ook een beetje bang voor... het is ook totaal niet duidelijk/transparant/overzichtelijk wanneer ze het wel doen of niet doen... Het is wel enorm toevallig dat bij 3 verschillende laadpaalaanbieders het niet werkt en dan vervolgens naar een TotalEnergie die het wel weer doet.

Overigens moet ik hier nog echt wel even goed testen voordat ik aan de bel trek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
jaychunlai schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:22:
[...]

edit: druppel tegen de paal, dan de stekker in de paal? of... stekker in de paal, druppel er tegen aan en snel de stekker in de auto? 8)7
Uiteraard eerst de stekker in de auto, dan druppel aanbieden aan de laadpaal, en daarna de stekker erin, werkt bij mij altijd prima. ;)
Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste