Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 61 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-09 08:51
NokiaFan schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:50:
[...]

Iedereen? Met hoeveel personen deel je de EX30? :) Ik had al zoiets gelezen, mogelijk wordt dit nog verholpen bij een toekomstige update.
4 profielen. Gezin met thuiswonende kinderen met rijbewijs. En geen regelmatige bestuurder, dus we wisselen veel tussen profielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 06-09 08:51
robv73 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:33:
Afgelopen vrijdag bij dealer geweest en na lang aandringen heeft die versie 1.4.2 geïnstalleerd. In de eerste instantie werd gezegd....dit is een lease auto en mag niet door ons geïnstalleerd worden maar moet wachten op OTA.... Gelukkig wilden ze uiteindelijk toch installeren na lang 'zeuren'

Auto geeft netjes versie 1.4.2 aan, de EX30 app zegt na twee dagen nog steeds versie 1.4. Herkennen jullie dit (diegene die ook versie 1.4.2 hebben)?
Ja, na de 1.4.2. update gaf de app nog een paar dagen 1.4 aan. Na enkele dagen stond deze ook op 1.4.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
Nou, kom maar door met die update.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy233
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:36
Hebben meer mensen last van problemen bij het instellen van de klimaatregeling vanuit de app? Bij het aanzetten van de klimaatregeling in de app krijg ik een melding dat het niet gelukt is. Ook kan ik de timer niet aanpassen.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Of is het wachten op een sw update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:04
Myquandro schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:11:
Ik heb nu sinds een week de EX30 SMER Core en de eerste 1600km erop zitten. De eerste ervaring is in het algemeen erg positief. De auto rijdt lekker, goede zit positie en de combinatie van range en snelladen maakt lange ritten ook prettig.

Wel valt mij bij die lange ritten op dat als ik onder de 14% acculading komt de auto echt even tijd nodig heeft om met een hoog vermogen te laden, terwijl als ik met 15 a 20% aan het laden begint de auto vrijwel direct met meer dan 150kW gaat laden. Dus op lange ritten veel dieper gaan dan 15% lijkt niet echt op te schieten. Maar met wat meer ervaring en experimenteren kom ik misschien nog tot een andere conclusie.

Wel vallen mij een paar dingen op. Namelijk dat de cruise control niet altijd wil activeren. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren om te ontdekken of het willekeurig is wanneer de auto dit niet goed doet of dat het te maken heeft met de manier waarop ik de auto ontgrendel en in drive zet of iets dergelijks. Een ander punt is dat het instellen van een pincode voor het dashboardkastje niet werkt. Die code onthoudt de auto misschien één keer en daarna niet meer. En tot slot is de herkenning van de maximumsnelheid gewoon niet goed. Veel te vaak geeft de auto een incorrecte maximumsnelheid aan waardoor de snelheidswaarschuwing elke functie verliest. Voorbeelden zijn vooral als er voorwaarden zijn zoals 130 op bepaalde tijden of een aparte maximumsnelheid voor voertuigen boven de 3,5t.

Maar goed, ik ben in elk geval overtuigd van de auto en wil in elk geval niet meer terug naar een auto met verbrandingsmotor.
Onder de 20% wordt het voorverwarmen niet ingezet om extra energieverbruik te voorkomen. Daar is ergens een youtube over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 09:32
jordy233 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:24:
Hebben meer mensen last van problemen bij het instellen van de klimaatregeling vanuit de app? Bij het aanzetten van de klimaatregeling in de app krijg ik een melding dat het niet gelukt is. Ook kan ik de timer niet aanpassen.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Of is het wachten op een sw update?
Is bij mij soms paar keer proberen. Ondanks foutmelding, app sluiten en opnieuw openen. Dan is het vaak zo datie aan staat bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
kmat schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:02:
[...]

Onder de 20% wordt het voorverwarmen niet ingezet om extra energieverbruik te voorkomen. Daar is ergens een youtube over.
Dus op wat koudere/koelere dagen kan het dan inderdaad gunstig zijn om dichter bij 20% te beginnen met laden omdat het accupakket dan beter geprepareerd is voor het snelladen. Maar op wat warmere dagen, als de accu bij gewoon gebruik al wat meer rond de optimale temperatuur zit kan dus dieper ontladen voorafgaand aan snelladen wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:18
iHansz schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:10:
De uitrol komt nog niet echt op gang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
Myquandro schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:14:
[...]

Dus op wat koudere/koelere dagen kan het dan inderdaad gunstig zijn om dichter bij 20% te beginnen met laden omdat het accupakket dan beter geprepareerd is voor het snelladen. Maar op wat warmere dagen, als de accu bij gewoon gebruik al wat meer rond de optimale temperatuur zit kan dus dieper ontladen voorafgaand aan snelladen wel werken?
Bij onze XC40 wel zoals ik afgelopen weken tijdens vakantie heb gemerkt. We hebben ongeveer om de 2 a 2,5 uur gestopt om te laden en de accu is dan gewoon al warm. Ook bij 30% aankomst was het snel de max van 150kWh maar ook bij 15% of 10%. Maargoed, dan rij je dus al een stuk en is de accu minder afhankelijk van het weer.

In NL rijd je denk ik al snel te kort om dit voor elkaar te krijgen en heeft de accu nog wel even pre conditioning nodig. Wat overigens ook altijd prefect werkt als je de snellader invoert in Maps. Bijna nooit problemen met de pieksnelheid. Issue is eerder dat deze vrij snel afzakt. Als dat nou net ff langer doorgetrokken werd zou het helemaal perfect zijn en sta je minimaal bij een snellader.

Maar dat zal iets voor de toekomst zijn en niet voor de XC40 wagens.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Voor mij was het ook de ervaring op een lange rit, maar dan wel bij temperaturen die vrijwel niet boven de 15 graden uitkwamen en veelal rond de 12 a 13 graden lagen. Misschien dat de accu dan gewoon niet warm genoeg wordt tijdens het gebruik. Maar op de weg terug van vakantie ga ik gewoon kijken hoe het dan gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
iHansz schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:10:
iOS18 is sneller binnen en geïnstalleerd. 🤭

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

iHansz schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:50:
[...]

iOS18 is sneller binnen en geïnstalleerd. 🤭
Het is mij nog nooit gelukt om welke iOS-versie dan ook te installeren... Op mijn Samsung...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kM8CfN7KiJkuCxTaAHyGImGCTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ab0gQCUtlNQ3BHgpmSLxpnIN.jpg?f=fotoalbum_large

Een tijdje terug keek ik in de app en zag ik een oranje streep bij een deur. Ik wist toen niet wat het betekende.
Mijn vrouw was op haar werk en de auto stond op de parkeerplaats.

Afgelopen zaterdag parkeerden wij de auto en stonden beide ramen nog open. Auto had ik al op slot gedaan.
Toen wilde ik via de app de ramen sluiten en daar zag ik weer (nu dus 2) die oranje streep.
Hiermee geeft de auto blijkbaar aan dat er nog een raam openstaat maar die kun je dus niet sluiten via de app.

Nu moest ik eerst de auto ontgrendelen, deur open en de ramen handmatig sluiten via de knoppen in de armsteun.
In mijn zakelijke auto kan ik op de afstandsbediening de knop voor vergrendeling ingedrukt houden en sluit de auto de ramen.
Blijkbaar bij de EX 30 dus niet 😕
Toch vreemd voor zo’n type auto.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
Remmy H schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:48:
[Afbeelding]

Een tijdje terug keek ik in de app en zag ik een oranje streep bij een deur. Ik wist toen niet wat het betekende.
Mijn vrouw was op haar werk en de auto stond op de parkeerplaats.

Afgelopen zaterdag parkeerden wij de auto en stonden beide ramen nog open. Auto had ik al op slot gedaan.
Toen wilde ik via de app de ramen sluiten en daar zag ik weer (nu dus 2) die oranje streep.
Hiermee geeft de auto blijkbaar aan dat er nog een raam openstaat maar die kun je dus niet sluiten via de app.

Nu moest ik eerst de auto ontgrendelen, deur open en de ramen handmatig sluiten via de knoppen in de armsteun.
In mijn zakelijke auto kan ik op de afstandsbediening de knop voor vergrendeling ingedrukt houden en sluit de auto de ramen.
Blijkbaar bij de EX 30 dus niet 😕
Toch vreemd voor zo’n type auto.
Bij mij sluiten de ramen uit zichzelf zodra ze op slot gaan. Kan je terug vinden in de instellingen in de auto zelf

Zie handleiding: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

[ Voor 6% gewijzigd door jaychunlai op 17-09-2024 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:04
Als het regent gaan ze ook nog eens automatisch dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:21
jaychunlai schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:09:
[...]

Bij mij sluiten de ramen uit zichzelf zodra ze op slot gaan. Kan je terug vinden in de instellingen in de auto zelf

Zie handleiding: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
Soms is de oplossing zo simpel 😁 Dank voor de tip!
Weer wat geleerd. Toch vreemd dat het niet standaard aan staat….
Maar ja, je kan niet alles verwachten.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
OTA update 1.4.2 is aan 't uitrollen vlgs Reddit en EX30forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 14:34
iHansz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:24:
Hier in België nog niks voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-09 11:51
ik merk er nog weinig van helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:26
Afgelopen vrijdag onze SMER Plus op kunnen halen. Trekhaak zit er helaas nog niet onder, dus daar moet hij nog een keer voor terug. Verder bevalt de auto meer dan prima. Rijdt heerlijk zodra je de Lane keep assist en de speed warnings uitzet. Heerlijk om ook wat mensen te kunnen pesten bij het stoplicht.

Inmiddels 750km gereden en gemiddeld verbruik zit rond de 19kWh per 100km. Zal wellicht wat schelen dat hij op de 20" velgen staat en mijn rechtervoet bovengemiddeld zwaar is. Laden thuis i.c.m. de Easee laadpaal is ook probleemloos.

CarPlay voegt voor mij weinig toe, terwijl ik het in vorige auto's wel altijd gebruikte. IITC heeft vanaf het eerste moment gewerkt en navigeren via CarPlay heeft weer het nadeel dat er geen rekening gehouden wordt met de SoC van de auto. Ook Spotify via het infotainment werkt prima en is ook heel gemakkelijk koppelen per profiel.

Enige nadeel vind ik de 'sleutel', het is niet eens normaal mogelijk om een ring voor iets van sleutels door te voeren. Nu maar aan het klojo-en met een haarelastiekje. Ga dit nog even voorleggen aan de dealer zodra hij terug moet voor de trekhaak.

Goeie foto's volgen nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
Rolt nog niet mijn kant op helaas ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mitchotelli
  • Laatst online: 13:56
@PixelRanger03

Afgelopen week heb ik onderstaande sleutelhanger gekocht voor het Volvo "kastje". Met een klein beetje moeite past deze precies aan de sleutel.

https://www.amazon.nl/CAN...ouder-zwart/dp/B0CRTRMCBW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ggY97Yv8iXJVxrUgN8rVTRwots=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9yoixkVU0JL6ZDE67anBu3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De updates worden per regio vrijgegeven, in de vorige releases was het steeds Zweden en de UK als eerste. En 2x de dag erna Nederland, dus laten we hopen dat wij vanavond aan de beurt zijn.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivarga
Mitchotelli schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:31:
@PixelRanger03

Afgelopen week heb ik onderstaande sleutelhanger gekocht voor het Volvo "kastje". Met een klein beetje moeite past deze precies aan de sleutel.

https://www.amazon.nl/CAN...ouder-zwart/dp/B0CRTRMCBW

[Afbeelding]
Mijn "Quick an Dirty" oplossing totdat de telefoon oplossing uitgerold word ;) . Een dikke Tye-rib

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1S90-5-Zcsw3Ilc80lssX7Fa5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzy87ICtSrKYdG6T2ucQzQgy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imre81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:22
PixelRanger03 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:06:
Nu maar aan het klojo-en met een haarelastiekje.
Tie-wrap werkt perfect.. ;-)

Edit: 🙈 nog niet de andere antwoorden gezien...

[ Voor 11% gewijzigd door imre81 op 17-09-2024 14:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:25
Met de sleutel heb ik eindelijk toegevoegde waarde gevonden van het kleine zakje van mijn spijkerbroek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:05
Zapato schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:39:
Met de sleutel heb ik eindelijk toegevoegde waarde gevonden van het kleine zakje van mijn spijkerbroek.
haha idd, past perfect. Wel risico dat je vergeet dat ie daar zit...iets met was en machine ;-)

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 09:51
Weet of heeft iemand een goed/actueel overzicht van Google commando’s in het Nederlands die werken in de EX30?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 16:25
Buzzin Hornet schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Net terug van vakantie in Frankrijk en heb dit 1x gehad toen ik een stijle heuvel opreed, niet eens heel hard. Melding ging wel vrij snel weg en nadat de auto een keer in de P had gestaan was alles weg qua meldingen en geen issues meer mee gehad. Was wel een vreemd moment maar te kort om er echt last van te hebben.
Ik ben net bij de garage geweest ivm een storing van het bandenspanningssysteem. Ik had tevens aangegeven dat ik twee keer last had van bovenstaande probleem waarbij je de melding “storing elektrisch systeem, verminderd vermogen’ krijgt en de melding na de auto even in de parkeerstand gezet te hebben verdwijnt. (In mijn geval 2x binnen 30 meter van vertrek).

Beide bleken software bugs te zijn en zouden opgelost moeten zijn in 1.4.2 welke ze ook geïnstalleerd hebben.

Aanpassing: versie nummer gecorrigeerd

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:48
Sepio schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:47:
[...]

Beide bleken software bugs te zijn en zouden opgelost moeten zijn in 1.4.1 welke ze ook geïnstalleerd hebben.
1.4.2 neem ik aan? ;-)

• Sepio
Je hebt gelijk. Ik heb het ook aangepast in mijn post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Ik heb vandaag LTE staan en vol bereik, maar geen internet. Dat niet eerder gehad.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Ophidian schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:40:
Ik heb vandaag LTE staan en vol bereik, maar geen internet. Dat niet eerder gehad.
Ik had vandaag ook voor het eerst geen internet , idd LTE met volle bak . Zou het met de updates te maken hebben . Netcongestie 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZml25aGDEr14-A28bLOgzE3gvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5fi8b9BWHg8pjIvOCamuNMx.jpg?f=fotoalbum_largeIk vond het al erg onstabiel...

Home Assistant

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Same. Wat helpt is 30s de sos knop indrukken. Dan geef je de modems een reset. Duurt even en soms moet je het 2x doen. Maar helpt wel bijna altijd.

• humaikani
  • Laatst online: 22-06 22:30
Try to do the SOS reset, if did not work, try to call Vodafone internet in car NL. But if they said, that’s everything is good in their end, then you need to go the dealer to check the issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jep. Dat had ik vanmiddag ook.

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
Ik had ook voor het eerst geen internet vanmiddag

www.mariovisser.com

• DEEJEEY
  • Laatst online: 10-07 19:02
Toch bijzonder dat bij sommige een reset van de TCAM module zou werken dmv de SOS knop, terwijl Volvo zegt dat dit niet werkt en ook in support artikel staat dat dit voor alle modellen van toepassing is behalve bij de EX30.. Overigens zelf geen internet problemen gehad..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag proefritje met een EX30 gemaakt.

Vergeleken met mijn ondertussen 4 jaar oude Tesla Model 3 SR+:

- Performance is vergelijkbaar, lood om oud ijzer.
- De Volvo is veeeeel stiller!
- De touchscreen interface van de Tesla is toch (nog?) veel beter dan die van de Volvo... Maar ik zal er zeker wel aan kunnen wennen.
- Rijhulp van de Tesla een de Volvo voelen heel anders aan... Tesla Autopilot neemt het echt helemaal van je over. Volvo lane keep assist heeft een veel zachtere hand. Ook wel iets waar ik vast wel aan kan wennen.
- Het gaspedaal van de Volvo kan echt een update gebruiken. Die van de Tesla is veel meer een vlakke lijn van maximaal terugwinnen geleidelijk aan naar maximaal gas geven. Die van de Volvo heeft voor mijn gevoel meer een S-achtig profiel. De regeneratie zit in een heel klein stukje aan het begin van het gaspedaal en is lastig te doseren, en ook aan de vol-gas-kant zit aan het eind van het pedaal in een klein stuk een flinke performance increase waardoor ook dat lastiger doseren is. Qua one-pedal-drive vind ik de Tesla echt veel fijner rijden... Maar ook dat kan een kwestie van gewenning zijn natuurlijk.
- Irritante bug: als er een "bing bing bing" waarschuwing is (bijvoorbeeld je raakt uit je rijstrook, de auto vindt dat je niet goed oplet, of je rijdt iets boven de door de auto vermeende maximumsnelheid) en je geeft richting aan, dan wordt alleen die "bing bing bing" ten gehore gebracht - je hoort dan dus niet de tikketik van de richtingaanwijzer. De auto zou toch wel twee geluiden tegelijk af moeten kunnen spelen??? Ik hoop dat dit in een toekomstige versie gefixt gaat worden.
- Die "bing bing bing" waarschuwingen zijn op een heel prettig laag geluidsniveau. Als die dan toch door de EU verplicht worden, liever zo dan super irritant hard zoals ze in de Tesla zijn. :D

Verder een heel fijne auto, had niet anders verwacht van een Volvo natuurlijk. Het voelt van binnen wel veel minder "Volvo" dan de andere Volvo's die ik gehad heb (een 1992 460, een 2000 V40, een 2012 C30 en een 2016 V40), vooral door het gemis aan klokjes en knopjes met dat typische Volvo lettertype... Je merkt overigens ook echt wel dat je in een veel kleinere auto zit dan die Tesla - het interieur voelt heel smal en kort aan. Maar is wel lekker hoog, de in- en uitstap is ook heel fijn.

Lang verhaal kort... Ik heb de opdracht doorgezet om die auto voor me te gaan bestellen. EX30 Single Motor Extended Range Plus in dat standaard blauw-witte kleurtje, standaard Indigo interieur, standaard 19" velgen, klimaatpakket, elektrisch verstelbare stoelen en trekhaak. Komt €13,23 boven mijn budget uit, wellicht dat dat glad te strijken is met een kleine korting (wie weet, ik heb wel dezelfde achternaam als een grote Volvo-dealer in het oosten des lands), anders wordt dat misschien een kleine eigen bijdrage. Of als echt moeilijk gedaan wordt over die overschreiding dan knikkeren we de trekhaak eraf. Ik heb nu bij mijn Tesla ook een trekhaak maar die heb ik in die 4 jaar niet gebruikt - dat is echt zo'n "beter mee verlegen dan om verlegen" ding. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 19-09-2024 09:07 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 09:34
Vanochtend onderweg naar werk, auto liet top LTE bereik zien, geen verbinding mogelijk. Reset TCAM werkte dit keer niet.

• rens-br

rens-br

WhoopJerry schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:31:
Vanochtend onderweg naar werk, auto liet top LTE bereik zien, geen verbinding mogelijk. Reset TCAM werkte dit keer niet.
Hier exact hetzelfde, heb de hotspot maar weer aangeslingerd. Was overigens voor mij de eerste keer dat ik zo'n reset deed, kan dat gewoon terwijl je rijdt, of moet je daarvoor stilstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 09:34
@rens-br Dit kan tijdens het rijden gedaan worden, in tegenstelling tot de reset van het scherm waarvoor je stil moet staan.

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
Voor mij ook geen internet deze ochtend. Sinds begin juni de eerste keer dat internetproblemen ervaar..

www.mariovisser.com

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Hier ook regelmatig problemen met Internet vebinding. Komt bijna altijd vanzelf terug al duurt het soms wel tot een paar dagen...best wel irritant :(

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kan je in zo'n geval de EX30 niet tetheren via je telefoon? Bij Tesla's kan dat wel namelijk en dat is soms heel nuttig als de internetverbinding van de auto kuren heeft.

Regelmatig een paar dagen geen verbinding is toch echt wel een flink issue :o

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 19-09-2024 09:42 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mx. Alba schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:41:
Kan je in zo'n geval de EX30 niet tetheren via je telefoon?
Jawel hoor. De EX30 heeft gewoon wifi, dus dat werkt prima. Hij schijnt alleen wel data te slurpen, niet dat ik daar nou zo'n last van hem met onbeperkt internet, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08

Mga1600

[P8]

Mx. Alba schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:27:
Vandaag proefritje met een EX30 gemaakt.

Vergeleken met mijn ondertussen 4 jaar oude Tesla Model 3 SR+:

- Performance is vergelijkbaar, lood om oud ijzer.
- De Volvo is veeeeel stiller!
- De touchscreen interface van de Tesla is toch (nog?) veel beter dan die van de Volvo... Maar ik zal er zeker wel aan kunnen wennen.
- Rijhulp van de Tesla een de Volvo voelen heel anders aan... Tesla Autopilot neemt het echt helemaal van je over. Volvo lane keep assist heeft een veel zachtere hand. Ook wel iets waar ik vast wel aan kan wennen.
- Het gaspedaal van de Volvo kan echt een update gebruiken. Die van de Tesla is veel meer een vlakke lijn van maximaal terugwinnen geleidelijk aan naar maximaal gas geven. Die van de Volvo heeft voor mijn gevoel meer een S-achtig profiel. De regeneratie zit in een heel klein stukje aan het begin van het gaspedaal en is lastig te doseren, en ook aan de vol-gas-kant zit aan het eind van het pedaal in een klein stuk een flinke performance increase waardoor ook dat lastiger doseren is. Qua one-pedal-drive vind ik de Tesla echt veel fijner rijden... Maar ook dat kan een kwestie van gewenning zijn natuurlijk.
- Irritante bug: als er een "bing bing bing" waarschuwing is (bijvoorbeeld je raakt uit je rijstrook, de auto vindt dat je niet goed oplet, of je rijdt iets boven de door de auto vermeende maximumsnelheid) en je geeft richting aan, dan wordt alleen die "bing bing bing" ten gehore gebracht - je hoort dan dus niet de tikketik van de richtingaanwijzer. De auto zou toch wel twee geluiden tegelijk af moeten kunnen spelen??? Ik hoop dat dit in een toekomstige versie gefixt gaat worden.
- Die "bing bing bing" waarschuwingen zijn op een heel prettig laag geluidsniveau. Als die dan toch door de EU verplicht worden, liever zo dan super irritant hard zoals ze in de Tesla zijn. :D

Verder een heel fijne auto, had niet anders verwacht van een Volvo natuurlijk. Het voelt van binnen wel veel minder "Volvo" dan de andere Volvo's die ik gehad heb (een 1992 460, een 2000 V40, een 2012 C30 en een 2016 V40), vooral door het gemis aan klokjes en knopjes met dat typische Volvo lettertype... Je merkt overigens ook echt wel dat je in een veel kleinere auto zit dan die Tesla - het interieur voelt heel smal en kort aan. Maar is wel lekker hoog, de in- en uitstap is ook heel fijn.

Lang verhaal kort... Ik heb de opdracht doorgezet om die auto voor me te gaan bestellen. EX30 Single Motor Extended Range Plus in dat standaard blauw-witte kleurtje, standaard Indigo interieur, standaard 19" velgen, klimaatpakket, elektrisch verstelbare stoelen en trekhaak. Komt €13,23 boven mijn budget uit, wellicht dat dat glad te strijken is met een kleine korting (wie weet, ik heb wel dezelfde achternaam als een grote Volvo-dealer in het oosten des lands), anders wordt dat misschien een kleine eigen bijdrage. Of als echt moeilijk gedaan wordt over die overschreiding dan knikkeren we de trekhaak eraf. Ik heb nu bij mijn Tesla ook een trekhaak maar die heb ik in die 4 jaar niet gebruikt - dat is echt zo'n "beter mee verlegen dan om verlegen" ding. :)
De EX30 is ook veel stiller dan mijn C40! Heb er laatst een dagje in gereden en vind het heel prettige sturen en rijden! Wel klein (kort) inderdaad en de stoelzittingen mochten wel wat langer (een instelbare zitting verlenging hebben net als in de andere Volvo’s) naar verder heel fijn!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• rickbrg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:15
Voegt weinig toe aan dit draadje maar heb inderdaad ook gezeur met internet sinds de update (van 1.3) naar 1.4.2 bij de dealer. Spijt. Spijt. Spijt.

• Buzzin Hornet
  • Niet online
rickbrg schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:11:
Voegt weinig toe aan dit draadje maar heb inderdaad ook gezeur met internet sinds de update (van 1.3) naar 1.4.2 bij de dealer. Spijt. Spijt. Spijt.
Ik denk dat die problemen los staan van de software, ik zit nog op 1.4 en sinds enkele dagen ook weer gedoe. En was eerder ook al rondom de uitrol van een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Mx. Alba schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:41:
Kan je in zo'n geval de EX30 niet tetheren via je telefoon? Bij Tesla's kan dat wel namelijk en dat is soms heel nuttig als de internetverbinding van de auto kuren heeft.

Regelmatig een paar dagen geen verbinding is toch echt wel een flink issue :o
Tetheren werkt uiteraard wel...maar wil ik eigenlijk niet.... Heb toch niet voor niets IITC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
Heeft iemand al 1.4.2 via OTA ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-09 11:51
lmvoo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:41:
helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Nee nog niet binnen gekregen, vanochtend wel weer gewoon IITC (zonder reset of iets dergelijks, gewoon uit zichzelf weer terug gekomen). Dus alles is weer klaar om de update binnen te halen.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Nope. Las op een Brits forum dat OTA bij hun pas kwam als ze een stukje hadden gereden. Moet je wel weten of NL vandaag aan de beurt is. Maar misschien zijn er wel mensen nu onderweg die iets op ‘t scherm gaan zien.

Had graag willen testen, maar zit op m’n nwe telefoon te wachten, met de melding “Bezorging voor ‘t eind van de dag”. Dan weet je ‘t wel… 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
Sepio schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:47:
[...]

Ik ben net bij de garage geweest ivm een storing van het bandenspanningssysteem. Ik had tevens aangegeven dat ik twee keer last had van bovenstaande probleem waarbij je de melding “storing elektrisch systeem, verminderd vermogen’ krijgt en de melding na de auto even in de parkeerstand gezet te hebben verdwijnt. (In mijn geval 2x binnen 30 meter van vertrek).

Beide bleken software bugs te zijn en zouden opgelost moeten zijn in 1.4.2 welke ze ook geïnstalleerd hebben.

Aanpassing: versie nummer gecorrigeerd
Ik heb ook die melding gekregen storing elektrisch systeem en toen ik stilstond verdween de melding. Heb het ook niet meer terug gekregen. Is dit enkel software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Hmm gisteren tijdens een kort ritje waar ik Google Maps aan had staan merkte ik dat die voor een minuut of 2 een zwart scherm liet zien.

Blijkbaar was Google Maps als app aan het updaten... Stel je voor het was in het buitenland en je staat op het punt waar je een afslag moet nemen.

Zijn er meerdere die dit hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
AAA1111 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook die melding gekregen storing elektrisch systeem en toen ik stilstond verdween de melding. Heb het ook niet meer terug gekregen. Is dit enkel software?
Klinkt als de problemen die bij de XC40 waren voor hun facelift model 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Ja hoor, diverse keren beeld op zwart gehad zelfs het hele scherm zodat je helemaal niets meer kon..veiligheid voor alles bij volvo.. duss niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
AAA1111 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:23:
[...]

De dealer had het speciaal nagekeken en terug gevonden dat het een software bug was die opgelost was in 1.4.2. De bug is dat de communicatie heel even hapert waardoor de veiligheidssystemen van de auto ingrijpen en je de melding krijgt.

Zie video 1:10:29 voor een reactie van Volvo.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 20-09-2024 10:07 . Reden: Timestamp toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kammika schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:59:
Hoi, even nieuwsgierig. Zijn er in dit topic ook mensen die domoticz gebruiken ?

Reden van de vraag: ik heb deze domoticz plugin voor de xc40 geschreven. Ik ben even nieuwsgierig of die ook voor de ex30 werkt…
Inmiddels is de conclusie dus dat deze nog niet helemaal werkt voor de EX30, uitlezen van statussen gaat prima. Verzenden van commando's niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-09 20:17
Na een poging gewaard te hebben om een Lynk & Co te gaan rijden heb ik die opgegeven omwille van Levertijden die niet accuraat zijn, en tijdsdruk (mijn huidige ev6 moet einde deze maand terug naar de lm wegens beëindiging contract dus moet wat anders).
Was verrast hoe goed de service en het meedenken was van de volvo dealer(Alkmaar). Woesdagavond samen de aanvraag gedaan voor een carebyvolvo lease, donderdag middag krijg ik een appje dat de order bij hun binnen was gekomen en vrijdag krijg ik een appje dat de wagen ook daadwerkelijk binnen was gekomen.
Levering zou eventueel de week er op volgend al kunnen echter bij mij agenda technisch niet dus nu a.s. week :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArXdnKtHE303GOtgHPeJzprJp70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuB4Hk6JsWzWyTM4kvfCmfKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Heb ondertussen een bug geconstateerd in versie 1.4.2. Nadat je de vooruitverwarming op 100% hebt ingeschakeld en vervolgens weel uitschakelt, dan blijft de temperatuur op “Hi” staan. In de vorige versies werd de originele temperatuur weer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
iHansz schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:02:
[...]
Nope. Las op een Brits forum dat OTA bij hun pas kwam als ze een stukje hadden gereden. Moet je wel weten of NL vandaag aan de beurt is. Maar misschien zijn er wel mensen nu onderweg die iets op ‘t scherm gaan zien.
Lees net dat Denemarken is kunnen gaan beginnen met updaten. Eerst Zweden en de UK en dan nu Denemarken. Als ze afzakken naar het zuiden, dan zijn wij en Germanië de volgende. Maar wanneer... :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39

Hans1956

Pixel 8 Pro

In het Duitse forum staan vandaag meldingen over de email die Volvo heeft uitgestuurd dat update 1.4.2 er aan zit te komen. Het komt al dichterbij. :w

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4-TgMBgf0s75jKjOKSg-Yvy2pU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/odta3u15erqW6qPoovAcLhaC.webp?f=fotoalbum_large
Met dank aan Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humaikani
  • Laatst online: 22-06 22:30
I received something similar at the beginning of September

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOS4YHWmwj4T9J_wf6hewoA6RKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UBl5jMhmvuv17RgBQ8dSbg1I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdolder
#ongeduldig, ga soms gewoon even in de auto zitten met de hoop dat dan de update komt. Gelukkig staat onze EX30 in de garage en ziet niemand dat ... :+ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door tdolder op 20-09-2024 17:31 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Ik heb sinds een paar dagen software update 1.4.2. Zodra ik de auto uit de parkeerstand haal toont hij een melding over de airbags. En die blijft de hele rit in beeld. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Of is die een nieuwe bug. Pas als je de deur open doet verdwijnt de melding. Een reboot lost het niet op.

Update: via een ander forum heb ik gevonden dat je de melding weg kunt klikken door op OK knop op je stuur (rechterkant) te drukken. Dan verdwijnt de melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J7xOhrsfG96zKPOXdpSGFprIEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgDugatCt7FhlAGJC9dI7MkX.jpg?f=fotoalbum_large

CarPlay doet het overigens prima. Ook de verkeersbord herkenning die einde 30 voorheen nooit zag lijkt het veel beter te doen. Op de plek waar hij er een miste ging de snelheid toch omhoog naar 50 toen ik een meter of 15 op de kruisende weg reed.

[ Voor 21% gewijzigd door Sepio op 20-09-2024 19:00 . Reden: Oplossing voor probleem gevonden. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
NokiaFan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:32:
Heb ondertussen een bug geconstateerd in versie 1.4.2. Nadat je de vooruitverwarming op 100% hebt ingeschakeld en vervolgens weel uitschakelt, dan blijft de temperatuur op “Hi” staan. In de vorige versies werd de originele temperatuur weer gebruikt.
Dit heb ik in 1.4 ook al. Wel gemerkt dat het niet altijd voorkomt, en dat dat in mijn beleveing te maken heeft met hoe je hem op MAX zet. Via het scherm blijft hij vaak na terugschakelen op Hi staan, via de knop op het plafond gaat hij wel terug naar de originele temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
De release notes van 1.4.2 zijn weg in de app 🤔

Op de website staan ze er nog wel 😊

[ Voor 29% gewijzigd door tdolder op 20-09-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
tdolder schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:52:
De release notes van 1.4.2 zijn weg in de app 🤔

Op de website staan ze er nog wel 😊
Ze hebben de tekst kloppend gemaakt met de versie die daar (nog) staat. Best logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Zag dat ie net de nieuwe update tijdens de rit naar huis aan het downloaden was, bij thuiskomst meteen even aan het installeren gezet. Morgen maar even kijken wat ie ervan gemaakt heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:23
Hier is tie ook aan t downloaden.

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:50
Hier nu aan het installeren. Ben benieuwd

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
iHansz schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:03:
[...]

Lees net dat Denemarken is kunnen gaan beginnen met updaten. Eerst Zweden en de UK en dan nu Denemarken. Als ze afzakken naar het zuiden, dan zijn wij en Germanië de volgende. Maar wanneer... :?
Zou je die update dan eerder krijgen als je voor een weekendje naar Denemarken rijdt ?

• iHansz
EdwinW schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:28:
[...]
Zou je die update dan eerder krijgen als je voor een weekendje naar Denemarken rijdt ?
Haha wie weet. Was natuurlijk niet als letterlijk bedoeld. 😇

• WardGeerts
Hier kwam die beschikbaar in de auto met dat symbooltje naast de ontvangstblokjes,maar inmiddels is die alweer verdwenen en als ik op software-update druk dan ziet die niets :(.

• Zapato
Moet je tijdens het downloaden en installeren in de auto blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55
Zapato schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:36:
Moet je tijdens het downloaden en installeren in de auto blijven?
Nee

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
WardGeerts schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:29:
Hier kwam die beschikbaar in de auto met dat symbooltje naast de ontvangstblokjes,maar inmiddels is die alweer verdwenen en als ik op software-update druk dan ziet die niets :(.
Die had ik net ook. Denk dat dat het download symbooltje is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbA980zQXeQJUctFktI2G3bmUYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODjR3Wzh9yomwi3GmfaSM8hp.jpg?f=fotoalbum_large

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vraagje van een toekomstige EX30-rijder: hoe praktisch is de frunk? Hoe vaak gebruik jij die en wat doe je erin?

Nu in mijn Model 3 heb ik er vooral dingen in zitten die ik weinig tot nooit gebruik maar voor het geval dat wel mee wil hebben, zoals de trekhaak, de 220V granny charger, de gevarendriehoek, de witte kentekenplaat, de ruitenkrabbers, EHBO tasje... De frunk van de EX30 is veel kleiner maar misschien net wel groot genoeg dat de 220V-lader erin kan? Zo'n typisch "voor het geval dat" ding. :)

• WardGeerts
Ktenolix schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:41:
[...]

Die had ik net ook. Denk dat dat het download symbooltje is.

[Afbeelding]
En is het bij jou gelukt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fbrand
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-07 20:14
Mx. Alba schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:53:
Vraagje van een toekomstige EX30-rijder: hoe praktisch is de frunk? Hoe vaak gebruik jij die en wat doe je erin?

Nu in mijn Model 3 heb ik er vooral dingen in zitten die ik weinig tot nooit gebruik maar voor het geval dat wel mee wil hebben, zoals de trekhaak, de 220V granny charger, de gevarendriehoek, de witte kentekenplaat, de ruitenkrabbers, EHBO tasje... De frunk van de EX30 is veel kleiner maar misschien net wel groot genoeg dat de 220V-lader erin kan? Zo'n typisch "voor het geval dat" ding. :)
Ik heb mijn laadkabel die ik bijna nooit gebruik een beetje kort opgerold en dan past ie er net in met een beetje op de klep duwen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:08
Mx. Alba schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:53:
Bij mij zit er de 220V laad kabel erin. Voor het geval dat 😉. En mijn gevaren driehoek, omdat ik geen hoedenplank in de auto heb ivm de hond achterin. Schone onderbroek en tandenborstel & pasta passen er nog wel bij, maar dan heb je het wel gehad.
En een losse trekhaak heeft de EX30 niet. De elektrische versie is de beste oplossing ooit gezien om je trekhaak uit het zicht te bewaren als je m niet nodig hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door ajouwens op 21-09-2024 12:44 ]

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Ik heb zelf de oplaadkabel niet in de frunk kunnen krijgen (misschien verschillende lengte kabels?). De ruimte is verder wel voldoende voor wat kleine dingetjes, maar ik vind het verder niet heel bruikbaar. De dealer vertelde me dat je bijvoorbeeld onderhoudsboekjes daar kunt bewaren en een trekhaak lukt ook. Misschien als je op vakantie gaat met een kar kan het een prima plek zijn voor en disselslot.

In elk geval is het een stuk minder ruim dan bij een Tesla Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart0910
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-05 09:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K0GRDxiK-DkG6EBuaQeTDOgxxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6z0GYWuCbENGHuPwXQgkKdhd.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan 25k mee gereden, heel erg tevreden! Wel nog meer tevreden als Apple CarPlay er is en ACC met fietsendrager mogelijk is.

• WardGeerts
Zijn er hier mensen die hun update hebben kunnen installeren zonder eerst een eindje te moeten gaan rijden? Daarnet even met Volvo support gechat en die zeggen dat je infotainmentsysteem actief moet zijn voor de download zelf en dat je dan de installatie kan starten. Maar geen geluk hier… ook al verscheen de update daarnet bij het rijden…

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:20
Bij mij was die 100% gedownload. En nu blijft het hangen op downloaden 0%

• DEEJEEY
  • Laatst online: 10-07 19:02
acbs2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:05:
Hij is nog bezig.. op een gegeven moment krijg je de melding dat je de installatie kan starten en dat je de auto moet verlaten. Is bij elke OTA update bij mij niet anders geweest.

• larstiaan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 16:10
Weet iemand hoe lang de download duurt en hoe lang de installatie?

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:20
acbs2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:05:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIJj41hjOJlxXNWLOrGboW2HMKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3C3CSG9eylSDrtKJXshs42l.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie het morgen wel. Na downloaden 100% blijft het nu op downloaden 0% hangen.

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:23
larstiaan schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:21:
Weet iemand hoe lang de download duurt en hoe lang de installatie?
Downloaden duurde bij mij drie kwartier, waarbij t laatste kwartier om van 99% naar 100% te komen. Daarna een half uurtje installatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb blijkbaar een te slechte internetverbinding om te downloaden. Hij pakt dus geen WiFi en mijn mobiele ontvangst is inderdaad niet altijd even goed. Zal hem straks ergens met een beter bereik neerzetten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tkyibd_yl8qebOQQauENdVqPBYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Di0pMI5LHnnULqTIHilGrAq9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Swerfer op 21-09-2024 14:53 ]

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-08 20:18
Hier krijgen we in de app en op het infotainmentscherm de melding dat we update 1.4.2 installeren. Als we dat bevestigen, krijgen we echter na een tijdje de melding dat 'internet te slecht is' om 'm te installeren. In de app zie ik overigens alleen het scherm 'Automatic software downloads' - ingeschakeld als ik nu op de melding tik.

/edit - Na het versturen zag ik dat in de post hierboven ongeveer hetzelfde staat. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TotalBB op 21-09-2024 14:55 ]

• WardGeerts
Hier ook gedoe… start download maar duidelijk niet lang genoeg in een zone met goede verbinding. Man man man wat een slechte hardware/software zeg… het is ook dan een loterij om die update terug te laten verschijnen. Je zou toch gewoon op nieuwe updates zoeken moeten kunnen drukken ofzo als je zeker bent dat je daar een goede verbinding hebt…

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:18
Met volle verbinding, en op verschillende plekken geprobeerd, na een tijdje draaien de boodschap “slechte verbinding probeer het opnieuw op een andere locatie… Alsof het een 1 april grap is

[ Voor 3% gewijzigd door humme op 21-09-2024 16:23 ]

• Ktenolix
Ze zijn ons gewoon aan het teasen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik sta nu al 20 minuten op 'een andere locatie'. Ik kan mijn auto niet in, dus ik denk dat het nu goed gaat. Hopen dat het niet te lang duurt 😁

Edit:

Yep, installatie gelukt...

[ Voor 11% gewijzigd door Swerfer op 21-09-2024 17:44 ]

• Myquandro
Hier in Frankrijk is de software update ook doorgekomen en gedownload tijdens het rijden. Dus het maakt gelukkig niet uit dat ik nu niet in Nederland ben. Nu nog even een klein halfuurtje wachten op de installatie. Wel onhandig dat je tijdens de installatie de auto niet in kan.
Pagina: 1 ... 61 ... 95 Laatste