Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 60 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-05 16:55
Hoewel ik nog geen update naar 1.4.2 heb, zag ik net dat bij de apps nu ook Qobuz kan worden geïnstalleerd.
Goed nieuws voor de liefhebbers van goede muziek in uitmuntende geluidskwaliteit (dat lukt natuurlijk alleen op je hifi-installatie en niet in de auto...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:59
imre81 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:09:
[...]

Ik ben de enige die de auto rijdt, en bij mij springt hij steeds terug. Hoe kun je de instellingen globaal opslaan? Of zit jij al op 1.4.2?
Ik zit al op 1.4.2,. Voor deze versie sprong het bij mij ook terug. Wanneer je de enige bestuurder bent of 1 profiel gebruikt, dan werkt dit vanaf 1.4.2.

Wij gebruiken 4 profielen, maar tot nu toe houdt een profiel alleen maar de apps-omgeving vast, oftewel Spotify, Waze etc. Nog maar erg weinig wat betreft de auto zelf. Dus geen settings als One Pedal drive, afstand tot voorganger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imre81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 20:56
038harold schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:04:
[...]

Ik zit al op 1.4.2,. Voor deze versie sprong het bij mij ook terug. Wanneer je de enige bestuurder bent of 1 profiel gebruikt, dan werkt dit vanaf 1.4.2.

Wij gebruiken 4 profielen, maar tot nu toe houdt een profiel alleen maar de apps-omgeving vast, oftewel Spotify, Waze etc. Nog maar erg weinig wat betreft de auto zelf. Dus geen settings als One Pedal drive, afstand tot voorganger etc.
Oké, dus zelfs als je 4 profielen hebt, blijft een aanpassing van OPD of volgafstand actief voor de volgende trip, ongeacht de bestuurder? Als je OPD uitzet en je partner de volgende ochtend de auto start, zal OPD dan ook voor haar uitstaan?

Zou je kunnen kijken of dit ook geldt voor de snelheidsbegrenzer in plaats van de pilot assist? Het telkens moeten inschakelen van de snelheidsbegrenzer bij elke rit is veruit mijn grootste ergernis met de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweku
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-06 11:57
Ik heb hier thuis Tibber als energieleverancier. Tibber meldt dat ze het mogelijk maken om het laden te optimaliseren adhv de energieprijzen.

Tibber heeft ook zoiets als grid rewards. Iets wat voor mij nog vrij wazig klinkt. De belofte is dat je geld kan verdienen door Tibber de laadmomenten te laten kiezen. Daarnaast kan Tibber ook iets optimaliseren op het laden uit zonnestroom. De werking daarvan is voor mij een beetje vaag.

Tot 2 maanden geleden kon ik in Tibber niet connecten met de EX30. Ik zag in dit topic toevallig dat de volvo-api's uit waren gebreid voor home assistent. En blijkbaar is dit ook voor Tibber mogelijk. En hoera, ik kan per vandaag in Tibber verbinden met de EX30. Ik heb daarna meteen het slim laden met powerups en zonnestroom allemaal net ingeschakeld. Ben benieuwd wat ik hiervan ga merken.

Heeft iemand toevallig al ervaring met laden met Tibber icm de EX30? Wat merken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:04
ik heb alleen de load balancer van Tibber dus ik ben ook echt benieuwd naar jouw ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
Tweku schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:22:
Ik heb hier thuis Tibber als energieleverancier. Tibber meldt dat ze het mogelijk maken om het laden te optimaliseren adhv de energieprijzen.

Tibber heeft ook zoiets als grid rewards. Iets wat voor mij nog vrij wazig klinkt. De belofte is dat je geld kan verdienen door Tibber de laadmomenten te laten kiezen. Daarnaast kan Tibber ook iets optimaliseren op het laden uit zonnestroom. De werking daarvan is voor mij een beetje vaag.

Tot 2 maanden geleden kon ik in Tibber niet connecten met de EX30. Ik zag in dit topic toevallig dat de volvo-api's uit waren gebreid voor home assistent. En blijkbaar is dit ook voor Tibber mogelijk. En hoera, ik kan per vandaag in Tibber verbinden met de EX30. Ik heb daarna meteen het slim laden met powerups en zonnestroom allemaal net ingeschakeld. Ben benieuwd wat ik hiervan ga merken.

Heeft iemand toevallig al ervaring met laden met Tibber icm de EX30? Wat merken jullie?
Koppelen ook gelukt. Bedankt voor de tip!

Wel grappig een week gelden nog bericht gehad van Tibber support dat de koppeling met de EX30 waarschijnlijk lang op zich laat wachten, als deze er al komt.
Mooi dat Volvo de API heeft aangepast.
Mijn contract met Tibber gaat in op 1 oktober dus kan daarna pas ervaringen delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGiTL7RVzZeX0UkDyo78ZRJLaD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eHFFCF7mCjQ0SicjxsEfD1W3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rydDLY86u3KlOb2sV_9ovcqzUDc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/c3N57eknOhJaVeZVMbw3TdRb.png?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:00:
Ik heb fervent gebruiker van FlitsMeister, ideaal om meldingen te krijgen van gevaarlijke situaties en afgesloten rijstroken. ;)

Maar nu is het zo dat er geen Flitsmeister app is voor Android Automotive. Ik heb dat nu opgelost door Flitsmeister te starten en het HSP profiel te kiezen. (muziek gaat via de Spotify app op de auto) Meldingen komen dan wel door, maar er zit wat vertraging in en ik heb ook het idee dat niet alle meldingen even goed doorkomen.

Zijn er mensen die dit anders hebben opgelost? Of is dit (helaas) the way to go?
Flitsmeister installeren werkt. Ik heb een oudere versie (versie 11.9.4) erop gezet die nog ondersteuning heeft voor auto starten via Bluetooth. Dus nu heb ik in de EX30 app ingesteld dat deze moet starten als mijn telefoon verbonden is met Bluetooth en dat werkt perfect. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Meer mensen problemen met het automatisch uitloggen van Spotify? Dat heb ik nu al een paar keer gehad en vandaag al 2x.

Gebeurd nadat ik de auto een half dag niet gebruikt hebt. Maar toestraks ook toen ik hem in parkeer stand had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 06-06 21:09

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

[quote]speediestb schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:53:
Ik ben de Home assistant aan het instellen maar stuit op de melding:
Mislukt om add-onconfiguratie op te slaan: Missing option 'volvoData' in root in Volvo2Mqtt (982ee2c4_volvo2mqtt). Got {'updateInterval': 300, 'babelLocale': 'nl', 'TZ': 'Europe/Amsterdam', 'debug': False, 'disable_logging': False, 'mqtt': {'broker': 'auto_broker', 'port': 'auto_port', 'username': 'auto_user', 'password': 'auto_password'}}

Zie de afbeelding

[Afbeelding]
[/quote

Ik probeer Home Assistent in te stellen en kan de Volvo on Call wel vinden en aanmelden, maar zie daarna geen items. Kan jij me helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
rens-br schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:09:
Meer mensen problemen met het automatisch uitloggen van Spotify? Dat heb ik nu al een paar keer gehad en vandaag al 2x.

Gebeurd nadat ik de auto een half dag niet gebruikt hebt. Maar toestraks ook toen ik hem in parkeer stand had gezet.
Ja, is echt bloedirritant. Hopen dat ze dat snel oplossen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 17:12
ofheroes schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:12:
Mislukt om add-onconfiguratie op te slaan: Missing option 'volvoData' in root in Volvo2Mqtt (982ee2c4_volvo2mqtt). Got {'updateInterval': 300, 'babelLocale': 'nl', 'TZ': 'Europe/Amsterdam', 'debug': False, 'disable_logging': False, 'mqtt': {'broker': 'auto_broker', 'port': 'auto_port', 'username': 'auto_user', 'password': 'auto_password'}}

Zie de afbeelding

[Afbeelding]
[/quote

Ik probeer Home Assistent in te stellen en kan de Volvo on Call wel vinden en aanmelden, maar zie daarna geen items. Kan jij me helpen?
De volvo2mqtt plugin accepteerd geen rare tekens in het password . Nadat ik mijn password had aangepast werkte het bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 21:58
Ik heb niet de Volvo on Call add-on gebruikt maar de knop Afbeeldingslocatie: https://my.home-assistant.io/badges/supervisor_add_addon_repository.svg op de pagina https://community.home-as...ct-your-aaos-volvo/585699

Het werkt goed met de mosquito mqtt broker

Het enige wat mij opviel is dat de auto vergrendelen niet lukt (er gebeurt niks als ik op de vergrendelknop druk in HA)

Dit is mijn cardview op de iphone in HA
Ik rij een EX30 SMSR CORE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af-lu2y3nWuneRI6Oho6vqcsruQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R5CIhHE12QrCtGGNyiLhlLX0.png?f=fotoalbum_large
ofheroes schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:12:

Zie de afbeelding

[Afbeelding]
[/quote

[ Voor 12% gewijzigd door speediestb op 11-09-2024 00:27 ]

• ivarga
speediestb schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:04:
Ik heb niet de Volvo on Call add-on gebruikt maar de knop [Afbeelding] op de pagina https://community.home-as...ct-your-aaos-volvo/585699

Het enige wat mij opviel is dat de auto vergrendelen niet lukt (er gebeurt niks als ik op de vergrendelknop druk in HA)

[Afbeelding]

[...]
De airco knop werkt bij mij ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door ivarga op 11-09-2024 05:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofheroes

ofheroes

Ik heb niet de Volvo on Call add-on gebruikt maar de knop [Afbeelding] op de pagina https://community.home-as...ct-your-aaos-volvo/585699

[Afbeelding]

[...]
Dank voor jullie reacties. Helaas draai ik Home Assistant via een Docker container op een Synology NAS, en laat die versie nu juist geen add-ons toestaan.... Ik zal dus op zoek moeten naar een alternatieve manier om HA draaiend te krijgen op mijn Synology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47
rens-br schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:09:

Welke versie heb je? Want dit lijkt in versie 1.4.2 opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NokiaFan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:37:
Welke versie heb je? Want dit lijkt in versie 1.4.2 opgelost.
Ik draai nog 1.4, fijn dat het in de volgende versie opgelost lijkt. 1.4.2 heb ik nog niet aangeboden gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:12
Mavi86 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:44:
Sinds enige tijd ervaar ik een piepend geluid vanuit rechtsachter. Het lijkt vanuit de kofferbak te komen maar misschien is het ook wel de demper/schokbreker Het is een geluid wat veroorzaakt wordt door trillingen heb ik gemerkt. ik ben al "dagen"aan het zoeken wat het kan veroorzaken maar geen idee. Iemand hier mee te maken gehad? Ik doe sowieso dalijk even telefoontje naar de dealer en dan hoop ik dat het voor de vakantierit nog verholpen kan worden
Oke kleine update. Nadat we terugkwamen van onze vakantie in Frankrijk had ik de afspraak bij dealer. Het zat dus in een totaal andere hoek. Toen ik een keer het achterportier hard dicht gooide hoorde ik waar het geluid vandaan kwam.. de kentekenplaat.
Bij de aflevering zijn er te lange schroeven gebruikt om de kentekenplaat vast te zetten. Deze trilde tegen de bumper aan wat het geluid veroorzaakte.
Daarna zijn wij voor een tweede keer naar Frankrijk gereden en heerlijk die rust 8) _/-\o_

Sowieso is de auto echt goed bevallen. Mijn vorige vakanties waren met brikken van 12 / 15+ jaar oud. Nu was het heerlijk zoeven door de heuvels en bochten.

Er is wel een nieuwe ergernis ( bij mijn vriendin) wanneer zij met haar pasje de auto opent verandert de stoel vaak niet naar haar positie. Misschien wel vaker niet dan wel.
Hebben meer mensen dit ondervonden?

[ Voor 3% gewijzigd door Mavi86 op 11-09-2024 09:47 ]

www.mariovisser.com

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 12:01

[...]
247KM met een SoC van 98%? Dat is wel vrij laag voor een 51kWh. :o

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:19:
247KM met een SoC van 98%? Dat is wel vrij laag voor een 51kWh. :o
Gezien ik de auto sinds donderdag heb nog niet al teveel ervaring mee, maar dat is ook ongeveer wat er bij mij op het scherm staat. En met een gemiddeld verbruik van ongeveer 19 / 20 kwh/100km is dat ook niet zo'n hele gekke afstand. En dus 268 / 255 km bereik.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 11-09-2024 11:25 ]

• XfadeR
rens-br schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:21:
[...]

Gezien ik de auto sinds donderdag heb nog niet al teveel ervaring mee, maar dat is ook ongeveer wat er bij mij op het scherm staat. En met een gemiddeld verbruik van ongeveer 19 / 20 kwh/100km is dat ook niet zo'n hele gekke afstand. En dus 268 / 255 km bereik.
Bij 100% heb ik 336KM en ik ben absoluut geen zuinige rijder! Weliswaar geen Core maar een Plus, toch wel een 51kWh batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDKRbjUfnWb6l0ZWIWdXBdgIv2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yyx963pIJdGfjf0hRArjJ0T1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:31:
Bij 100% heb ik 336KM en ik ben absoluut geen zuinige rijder! Weliswaar geen Core maar een Plus, toch wel een 51kWh batterij.

[Afbeelding]
Dat is behoorlijk veel. Dan zou jij uitkomen op 15.2 kwh/100km, dat is echt extreem zuinig hoor. Het enige wat ik kan bedenken is dat theoretische hoeveelheid is, maar in praktijk niet haalt. Immers geeft de Volvo website ook een gecombineerde accuradius weer van 337 km.

Als voorbeeld, screenshot uit de app, auto hangt momenteel aan de lader en is bijna vol:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eufP8-o5Fhg9yuCQZSFYmqDMmcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ya0QOW8l5axBwGfcdg175Nzi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 11-09-2024 11:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Overigens gisteren voor het eerst met een aanhanger gereden, ook dat rijdt zo heerlijk. Had one panel drive aanstaan en dat ging goed met de aanhanger. De 'test aanhanger verlichting' is ook ideaal. Reed heerlijk stabiel en lekker wendbaar. Ik ben zeer tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oad3C5iUkZZKikoyRK6tPHvBmxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDfrgh7e06yzLi311Po5cOFn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 11-09-2024 11:55 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
rens-br schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:49:
Overigens gisteren voor het eerst met een aanhanger gereden, ook dat rijdt zo heerlijk. Had one panel drive aanstaan en dat ging goed met de aanhanger. De 'test aanhanger verlichting' is ook ideaal. Reed heerlijk stabiel en lekker wendbaar. Ik ben zeer tevreden.

[Afbeelding]
Hoe werkt die test? Ik heb met mijn fietsendrager nog niet echt uitgevonden hoe het werkt. Moet je dan na kiezen test uitstappen en gaan kijken of alle lampen branden?

• Mavi86
Mijn EX30 laat een bereik zien bij 100% van zo'n 380 tot 400 km

Op vakantie al eens 420 zien staan ( Normandië ) met eigenlijk geen snelweg

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
rens-br schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:47:
[...]

Dat is behoorlijk veel. Dan zou jij uitkomen op 15.2 kwh/100km, dat is echt extreem zuinig hoor. Het enige wat ik kan bedenken is dat theoretische hoeveelheid is, maar in praktijk niet haalt. Immers geeft de Volvo website ook een gecombineerde accuradius weer van 337 km.
Uiteraard is het altijd theoretisch maar ik moet zeggen dat ik in praktijk er niet ver vandaan zit. En nee, ik kom niet eens onder de 18 kWh/100 uit, zit meestal hoger dan dat. App geeft een gemiddelde van 18,3 aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1uLbitPcuG6GOOCJecV9vDD1aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIFdkWaI8Q3eq5zyl3nMlYfj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znYsfmHFuqlUGgKsPMyID-w6kzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyzM7OCZG0Kg3vShyoeUinW9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
Mavi86 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:11:
Mijn EX30 laat een bereik zien bij 100% van zo'n 380 tot 400 km

Op vakantie al eens 420 zien staan ( Normandië ) met eigenlijk geen snelweg
Maar dat zal geen SR (51kWh) zijn maar een ER (69kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zapato schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:08:
[...]

Hoe werkt die test? Ik heb met mijn fietsendrager nog niet echt uitgevonden hoe het werkt. Moet je dan na kiezen test uitstappen en gaan kijken of alle lampen branden?
Je zet dat aan, dan geeft de auto ook aan dat je moet uitstappen en de verlichting moet controleren.

Maar hij zet dan één voor één de lampen aan volgens een bepaald patroon, bijv. eerst hoofdverlichting, daarna remlicht, achteruit licht, knipperlicht, e.d.

Hiermee kan je dus eenvoudig zien of alle lampen het doen, zonder dat je iemand nodig hebt die een voor een alle knoppen / rempedaal intrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
ofheroes schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:19:
[...]

Dank voor jullie reacties. Helaas draai ik Home Assistant via een Docker container op een Synology NAS, en laat die versie nu juist geen add-ons toestaan.... Ik zal dus op zoek moeten naar een alternatieve manier om HA draaiend te krijgen op mijn Synology.
Ik draai HA op mijn QNAP in virtualisation station

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
XfadeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:14:
[...]

Maar dat zal geen SR (51kWh) zijn maar een ER (69kWh)
Oh excuus, je hebt gelijk :+

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
XfadeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:12:
[...]

Uiteraard is het altijd theoretisch maar ik moet zeggen dat ik in praktijk er niet ver vandaan zit. En nee, ik kom niet eens onder de 18 kWh/100 uit, zit meestal hoger dan dat. App geeft een gemiddelde van 18,3 aan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier is de app misleidend, want hier zie je het gemiddelde van de laatste rit!

vice versa en weer terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:39
Tweku schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:22:

Ik heb zelf nu al een aantal maanden Tibber en het bevalt me zeer goed met de EX30. Ik hang hem vaak 1 a 2x per week aan de oplader en hij gaat dan inderdaad kiezen wanneer die slim laad (prijs het laagst). Vaak gezien dat hij dan eerst aangeeft bijvoorbeeld in de middag te gaan laden. Maar dan in de middag zelf ziet Tibber dat er ondersteuning van het stroomnet nodig is om de druk te verlichten en dan kun je dus Grid Rewards verdienen. Zaterdag middag zo even 6 euro verdient aan korting op de maand rekening. Als je dit dus een paar keer per maand hebt tikt het lekker aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
XfadeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is al vaker voorbijgekomen, maar het verbruik in de EX30 geeft enkel het verbruik van de laatste rit weer. In de auto is dit trouwens per 10.000 km. Dit wordt dus gereset na 10.000 km. :(

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:48
... In de auto is dit trouwens per 10.000 km. Dit wordt dus gereset na 10.000 km. :(
Dat was in m'n vorige Honda e ook zo. Waarom dat is? Geen idee.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:58
Is het al iemand gelukt om het kentekenbewijs van de SMER van 1400 kg trekgewicht naar 1600 kg verhoogd te krijgen?

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:42
jboerma100 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:28:
Is het al iemand gelukt om het kentekenbewijs van de SMER van 1400 kg trekgewicht naar 1600 kg verhoogd te krijgen?
Gisteren de SMER plus ontvangen, vandaag het kenteken met 1600 Kg geremd gewicht.

• jboerma100
puccini schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:51:
[...]

Gisteren de SMER plus ontvangen, vandaag het kenteken met 1600 Kg geremd gewicht.
De eerste serie SMER’s zijn afgeleverd met 1400 kg trekgewicht op het kentekenbewijs. Als we dat geweten hadden we deze auto zeker niet gekocht. Tot nu toe is het radiostilte bij Volvo en de dealer.

[ Voor 7% gewijzigd door jboerma100 op 11-09-2024 17:50 ]

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:42
jboerma100 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:46:
[...]

De eerste serie SMER’s zijn afgeleverd met 1400 kg trekgewicht op het kentekenbewijs. Als we dat geweten hadden we deze auto zeker niet gekocht. Tot nu toe is het radiostilte bij Volvo en de dealer.
Of het nu 1600 of 1400 kg trekgewicht is, voor een caravan zou ik nooit een elektrische auto kopen want dan sta om de 1,5 uur bij de lader!

[ Voor 26% gewijzigd door puccini op 11-09-2024 19:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 13:36
Als je de caravan alleen gebruikt om binnen Nederland naar een camping te gaan of om bijvoorbeeld een boot naar de haven te rijden dan is die range niet zo’n groot probleem.

En verder is het natuurlijk aan ieder voor zichzelf te bepalen of dat vaak moeten stoppen om te laden een probleem is voor een lange reis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:39
jboerma100 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:46:
[...]

Wij hebben een wat oudere showroom SMER gekocht die ook 1400 kg trekgewicht op het kenteken heeft. De verkoper heeft toegezegd dat ze de auto op 1600 kg gaan zetten. Ik ben benieuwd

• pvhpsb
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-02 16:45
ofheroes schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:19:
[...]

Op de Synology NAS kan je HomeAssistant ook draaien in een virtuele machiene.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jboerma100
puccini schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:50:
[...]

Of het nu 1600 of 1400 kg trekgewicht is, voor een caravan zou ik nooit een elektrische auto kopen want dan sta om de 1,5 uur bij de lader!
Duidelijk dat je geen ervaring hebt als EV caravan rijder. De EX30 haalt makkelijk de 250 km met onze caravan. Dus even rusten, je hebt vakantie, en weer door. Nadeel is dat je soms de caravan bij laden los moet koppelen.

• rens-br

rens-br

jboerma100 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:24:
[...]

Duidelijk dat je geen ervaring hebt als EV caravan rijder. De EX30 haalt makkelijk de 250 km met onze caravan. Dus even rusten, je hebt vakantie, en weer door. Nadeel is dat je soms de caravan bij laden los moet koppelen.
Dat valt mij op zich niet tegen, al zullen ervaringen wellicht verschillen.

Paar weken gelden heb ik een (nagenoeg lege) (huif)aanhanger getrokken met een Skoda Enyaq met 55 kWh accu, die auto mag 1000 kilo trekken, afstand was een kleine 90 km en de auto had nog 10% toen ik aankwam op bestemming.

Hopelijk is dat met de EX30 wat beter gesteld.

• rens-br

rens-br

Ik probeer Domoticz te verbinding met mijn EX30, maar ik loop vast op het maken van een API key. Als ik de stapen probeer op de Volvo website krijg ik standaard 'no healthy upstream' error melding.

Is het aanmaken van een API key ook nodig bij de HA versie en lopen mensen dan ook tegen hetzelfde aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Recent een rit gehad van 210KM met een 1000KG boot aan de haak.
Vol vertrokken en na 210KM nog 20% in de accu, dus dat viel niet tegen.

Blijft jammer dat niet op zijn minst de cruise control blijft werken.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
Weet iemand hoe de distributie van OTA update werkt?
Is het op datum van bestelling of locatie gebaseerd?
Zijn er al gebruikers in dit forum die al via OTA op versie 1.4.2

#ongeduldig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 23:11
Hier ook ruim 1000 km gereden met boot er achter. Die is 2.5 meter breed.
Ik kon gemiddeld 250 km halen, met een snelheid van zo'n 95 km/uur als het kan. Dat wordt meestal een gemiddelde snelheid van zo'n 80 en dus ongeveer na 3 uur weer laden.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 09:16

Mga1600

[P8]

robv73 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:14:

Met de (X)C40 heb ik de ervaring dat zo’n update hier in NL in het algemeen zo’n 3 weken na de releasedatum binnen begint te komen en dan duurt het nog een paar dagen tot iedereen ‘m binnen heeft. Dus kennelijk worden er batches per land gemaakt en binnen een land weer wat kleinere batches. Hoe dat met de andere auto types van Volvo met dezelfde software (90 serie, 60 serie, deel van de 40 serie) weet ik niet. De EX30 heeft natuurlijk een heel ander ‘pakket’ (wat als ik de presentaties niet geloven in 2025) de standaard gaat worden en ook naar alle andere series gaat.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Volvoex30
  • Laatst online: 06-06 16:34

even naar de dealer, met een uurtje klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
Volvoex30 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:57:
[...]

even naar de dealer, met een uurtje klaar
+1 ook #ongeduldig.

Ik mis de button 'zoek naar update' :P

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

• ivarga
Ik kreeg vandaag de opmerking van een collega dat mijn carkit erg schel klinkt en ook omgevingsgeluiden hard doorgeeft . Klinkt dit bekend bij anderen ? En zijn hier instellingen voor , ik zie alleen maar een volume instelling voor telefoongesprekken.
SMER plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

rens-br schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:25:
Ik probeer Domoticz te verbinding met mijn EX30, maar ik loop vast op het maken van een API key. Als ik de stapen probeer op de Volvo website krijg ik standaard 'no healthy upstream' error melding.

Is het aanmaken van een API key ook nodig bij de HA versie en lopen mensen dan ook tegen hetzelfde aan?
HA configuratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmbPYOQl1zP03Y_mAvexiWKzkh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGbe7Ph2Jj6DNINDnkScJHSh.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• robv73
ivarga schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:26:
Ik kreeg vandaag de opmerking van een collega dat mijn carkit erg schel klinkt en ook omgevingsgeluiden hard doorgeeft . Klinkt dit bekend bij anderen ? En zijn hier instellingen voor , ik zie alleen maar een volume instelling voor telefoongesprekken.
SMER plus
Ik krijg ook deze klachten...niet zo zeer over schel geluid maar overheersende achtgrood geluiden. Met name ventilator (ook op lage stand) en windruis

• ofheroes

ofheroes

ivarga schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:26:
SMER plus
Ik hoor hetzelfde inderdaad. Vind het geluid van de carkit ook erg goedkoop klinken. Bij mijn Tesla model 3 ging het geluid gewoon over de speakers.

• Zapato
  • Laatst online: 21:02
Carkit, dat hadden we vroeger toch? Telefoongesprekken gaan bij mij gewoon over de speakers. Waar zouden ze anders over moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Zapato schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:50:
Carkit, dat hadden we vroeger toch? Telefoongesprekken gaan bij mij gewoon over de speakers. Waar zouden ze anders over moeten gaan?
Whats in a name , met carkit bedoel ik natuurlijk gewoon het audio systeem van auto 😉.
En geluid over de speakers is goed alleen microfoon is dan minder blijkbaar . Hoprlijk komt hier ook nog een updat voor dan

• ivarga
https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=414

Heb hier een topic erover gevonden waarin een gebruiker aangeeft in een teams gesprek wel goede audio te hebben ,hopelijk dus in software op te lossen en niet een crappy mic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• javdam1970
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 21:12
jboerma100 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:24:
[...]

Helemaal mee eens en wat een fantastische trekker is het! Ik heb alleen Volvo gevraagd om een update voor de Cruise control met aanhanger aan te kunnen zetten en dat er niet steeds van die vervelende p[opups komen bij lage snelheid. Daar zou naar gegeken worden.

Overigens kan je dat allemaal via de EX30 app melden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javdam1970

Same here, gebeurt niks en ik zou ook graag de update willen ontvangen _/-\o_

• Baqsteen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 09:35
Vandaag ed ex30 ontvangen, smer core.

Klopt het dat hier geen sfeerverlichting op deze versie zit? Ik kan het niet vinden in ieder geval.

• Myquandro
Wat is “sfeer” verlichting? Op deze uitvoering zit wel gewoon verlichting in de deurvakken en bij het dashboard, maar het is niet in te stellen en een specifieke sfeer mee te maken.

• Baqsteen
Myquandro schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:57:
Wat is “sfeer” verlichting? Op deze uitvoering zit wel gewoon verlichting in de deurvakken en bij het dashboard, maar het is niet in te stellen en een specifieke sfeer mee te maken.
Ik dacht te herinneren dat de ex30 die thema verlichting heeft, maar dat zal dan alleen op de plus en ultra uitvoering zitten. Met thema verlichting doel ik dan op die 5 soorten verlichting voor in de cabine (noorderlicht etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Baqsteen op 12-09-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:11
Baqsteen schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:20:
[...]

Ik dacht te herinneren dat de ex30 die thema verlichting heeft, maar dat zal dan alleen op de plus en ultra uitvoering zitten. Met thema verlichting doel ik dan op die 5 soorten verlichting voor in de cabine (noorderlicht etc.)
Ik heb een plus met de sfeerverlichting en in mijn ogen mis je helemaal niks haha

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
[...]

Dat is niet beschikbaar op de Core. Alleen de Plus en Ultra hebben deze verschillende Themes.
Voor mij persoonlijk hoeft dat allemaal niet.

• javdam1970
[...]

idd alleen plus en ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baqsteen
Thanks allemaal voor de reactie. Ik heb er ook ff naar gekeken en ik denk ook niet dat ik het zal missen 🫣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Reed eens de zonsondergang tegemoet, met de sfeerverlichting met ook rood/oranje gloed en dat was wel heul gaaf om te zien. Binnen werd buiten en buiten werd binnen. 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zo te zien is de VCCAPI ook nodig voor HA configuratie, inmiddels is het aanmaken van zo'n key wel gelukt. Volvo had denk ik gewoon een storing o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo-EX30
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-11-2024
tdolder schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:14:
[...]

Koppelen ook gelukt. Bedankt voor de tip!

Wel grappig een week gelden nog bericht gehad van Tibber support dat de koppeling met de EX30 waarschijnlijk lang op zich laat wachten, als deze er al komt.
Mooi dat Volvo de API heeft aangepast.
Mijn contract met Tibber gaat in op 1 oktober dus kan daarna pas ervaringen delen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Vraagje: Hoe heb je hem precies gekoppeld? Ik zie de EX30 in de Tibber app niet terug in het rijtje van geschikte Volvo-modellen. Heb je de Recharge gekozen of de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Buzzin Hornet schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:07:
[...]

Check even de instellingen via profiel (rechtsonder) en dan Privacy -> Automatic software downloads. Als je het daar ook niet kan beheren dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken, bij mij ging de instelling alle kanten op over de laatste maanden maar rondom de OTA releases ging hij steeds alsnog magisch naar Enabled en kreeg ik de updates vanzelf binnen.
Net even aangedacht om die te maken, maar ik kan de genoemde setting niet vinden, dit staat er bij mij onder Privacy:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjSryXLr9RIKmimNnkaDKxCRmCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrO6hbosyTGt4wgxWudxW0s4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMnkh6e8xtzvoa1roJZdeq4XMF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KNnADLL8yYie50MDusy0yFJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 13-09-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:16:
[...]

Net even aangedacht om die te maken, maar ik kan de genoemde setting niet vinden, dit staat er bij mij onder Privacy:
[Afbeelding][Afbeelding]
Op je telefoon moet je zijn, sorry voor de onduidelijkheid!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEjXQTQSRCbRZqqHcZSNmKFR3UE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfsONtfM5TYaREbPfmvsRtql.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Buzzin Hornet schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:29:
[...]

[Afbeelding]
Aha die stond op uitgeschakeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0dTuoO_TpnAUdX4sgXRLFI2jGo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AOda4m2XEbMk5SKjCrh1Gi06.png?f=fotoalbum_tile

Nu maar op inschakelen gezet, ben benieuwd of updates nu wel werken.

Wel handig, we hebben het tijdens het afleveren nog gehad over de app settings, in combinatie met OTA updates, maar dit vinkje zijn we dus vergeten.

Nu staat de andere setting in de app ook meteen goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH_3pwsAcKr0tTovVfvPF3lDk-Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vgVK1pcLrIhbYIULDyi6oQa1.png?f=fotoalbum_tile

Dus het lijkt erop dat het nu goed ingesteld staat. Laat 1.4.2 maar komen.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 13-09-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
Bij mij staat die optie in de app ook uit maar ik heb niet de mogelijkheid om daar de automatische updates aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

killabee.nl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:59:
Bij mij staat die optie in de app ook uit maar ik heb niet de mogelijkheid om daar de automatische updates aan te zetten.
Waar niet?
- Onder Auto -> Software voor de auto
- Profiel -> Privacy -> Automatic software downloads

Ik kon onder de eerste optie ook niks selecteren, maar bij de tweede kon ik het dus wel aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
rens-br schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:02:
[...]

Waar niet?
- Onder Auto -> Software voor de auto
- Profiel -> Privacy -> Automatic software downloads

Ik kon onder de eerste optie ook niks selecteren, maar bij de tweede kon ik het dus wel aanzetten.
Als ik ga naar - Profiel -> Privacy -> Automatic software downloads
Dan heb ik daar niet de mogelijkheid om de updates aan te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speediestb
Aliexpress levering binnen.
Zwarte ga ik monteren en de zilveren als ik weer naar origineel moet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED-ps5oYJwPBIiozettFI6CeKjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wL6XSbjIjyYjq1Eae3Gsx9BE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17:05
killabee.nl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:09:
[...]

Als ik ga naar - Profiel -> Privacy -> Automatic software downloads
Dan heb ik daar niet de mogelijkheid om de updates aan te zetten.
Bij mij kan dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 22:56
Auto niet van je zelf maar lease?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• speediestb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1y3qZO1Rs8Em4746eL40t4VFRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VyZJ4zzq5Rzs8oybOXJg2eA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBeNY9EzyXbcWfCoFIGmBJyG1b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izVPOvvWDqsK417WVNTVXero.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

VicSmurf schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:57:
[...]

Bij mij kan het wel, maar mijn auto is van de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:57
Hoe zorg je ervoor dat je dit zo netjes recht plakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javdam1970
Buzzin Hornet schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:29:
[...]

[Afbeelding]
Ik kan dat helemaal niet uit of inschakelen in de app. Staat ingeschakeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javdam1970
Net eens een chat in de Volvo app gedaan over hoe dat zit met de OTA updates:

- Supersnel reactie, en het leek van een human te zijn :-)
- Vraag over de OTA en de nieuwe update hoe lang dat nog duurt maar het proces is dat ze de updates pushen van hun kant. Vandaar dat het een aantal weken duurt, ik vermoed wegens bandbreedte..
- Er zit geen volgorde in de batches

Hopelijk geeft dit wat inzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 07-06 08:48
javdam1970 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:49:
Net eens een chat in de Volvo app gedaan over hoe dat zit met de OTA updates:

- Supersnel reactie, en het leek van een human te zijn :-)
- Vraag over de OTA en de nieuwe update hoe lang dat nog duurt maar het proces is dat ze de updates pushen van hun kant. Vandaar dat het een aantal weken duurt, ik vermoed wegens bandbreedte..
- Er zit geen volgorde in de batches

Hopelijk geeft dit wat inzicht.
Mijn ervaring is dat de OTA vaak vanaf de 3e week na release automatisch gedownload wordt door de auto. Eigenlijk al sinds dat de eerste OTA (eind maart/begin apr) is dit zo..

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-05 07:48
Staat erg mooi het zwarte logo.
Zijn de standaard letters een beetje makkelijk te verwijderen?

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17:05
VicSmurf schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:57:
[...]

Nee. Eigen auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Myquandro
Ik heb nu sinds een week de EX30 SMER Core en de eerste 1600km erop zitten. De eerste ervaring is in het algemeen erg positief. De auto rijdt lekker, goede zit positie en de combinatie van range en snelladen maakt lange ritten ook prettig.

Wel valt mij bij die lange ritten op dat als ik onder de 14% acculading komt de auto echt even tijd nodig heeft om met een hoog vermogen te laden, terwijl als ik met 15 a 20% aan het laden begint de auto vrijwel direct met meer dan 150kW gaat laden. Dus op lange ritten veel dieper gaan dan 15% lijkt niet echt op te schieten. Maar met wat meer ervaring en experimenteren kom ik misschien nog tot een andere conclusie.

Wel vallen mij een paar dingen op. Namelijk dat de cruise control niet altijd wil activeren. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren om te ontdekken of het willekeurig is wanneer de auto dit niet goed doet of dat het te maken heeft met de manier waarop ik de auto ontgrendel en in drive zet of iets dergelijks. Een ander punt is dat het instellen van een pincode voor het dashboardkastje niet werkt. Die code onthoudt de auto misschien één keer en daarna niet meer. En tot slot is de herkenning van de maximumsnelheid gewoon niet goed. Veel te vaak geeft de auto een incorrecte maximumsnelheid aan waardoor de snelheidswaarschuwing elke functie verliest. Voorbeelden zijn vooral als er voorwaarden zijn zoals 130 op bepaalde tijden of een aparte maximumsnelheid voor voertuigen boven de 3,5t.

Maar goed, ik ben in elk geval overtuigd van de auto en wil in elk geval niet meer terug naar een auto met verbrandingsmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 08-06 11:18
Myquandro schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:11:

Wel vallen mij een paar dingen op. Namelijk dat de cruise control niet altijd wil activeren. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren om te ontdekken of het willekeurig is wanneer de auto dit niet goed doet of dat het te maken heeft met de manier waarop ik de auto ontgrendel en in drive zet of iets dergelijks.
Dat is een bug in de software. Even in het menu omschakelen van cruise control naar snelheid begrenzen en terug naar cruise control lost het op. Tip: met de + op je stuur kan je na de cruise control weer aanzetten waarbij de auto terug gaat naar de laatst ingestelde waarde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NokiaFan
Heb dit de afgelopen week bewust wat langer getest en misschien is het bij jullie al lang bekend, maar de afstand tot de voorligger blijft in versie 1.4.2 eindelijk goed opgeslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vrijdag had ik automatische software updates aangezet en kreeg daarna ineens een melding in de App dat ik een ITC account moest aanmaken. Aangezien ik al internet in de auto had, heb ik die melding genegeerd.

Maar daarna had ik geen internet meer. Dus nu toch alsnog maar een account aangemaakt. Straks maar eens kijken of ik weer internet heb.

Edit: Internet deed het gelukkig weer.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-09-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speediestb
JSD00 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:28:
[...]

Hoe zorg je ervoor dat je dit zo netjes recht plakt?
Ik heb het met schilderstape per letter de plek gemarkeerd terwijl de oude letters er nog op zitten en dan de tape omgeklapt om ruimte te creëren. Zo kon ik de letters met de föhn eerst warm maken en dan met een nylon visdraad erachter met een flossende beweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speediestb
Remmy H schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 06:59:
[...]

Staat erg mooi het zwarte logo.
Zijn de standaard letters een beetje makkelijk te verwijderen?
Dankjewel, zie voor instructies mijn andere reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
Mijn rijlogboek is vandaag ineens helemaal leeg terwijl dit in de privacy nog steeds ingeschakeld is. Er zaten nog geen 400 ritten in.

Nog meer mensen hier last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d_e0TiR6pT8Wdo7P3TsiZNXoAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mxbu4bQNO5RcEV5UKcgQqwkW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Mijn rijlogboek is vandaag ineens helemaal leeg terwijl dit in de privacy nog steeds ingeschakeld is. Er zaten nog geen 400 ritten in.

Nog meer mensen hier last van?
Hier ook! 🙋‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 22:59
NokiaFan schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:02:
Heb dit de afgelopen week bewust wat langer getest en misschien is het bij jullie al lang bekend, maar de afstand tot de voorligger blijft in versie 1.4.2 eindelijk goed opgeslagen. :)
Inderdaad, maar helaas niet in je profiel. Dus, het wordt als algemene instelling opgeslagen en geldig voor iedereen. Als gevolg dat ik het maar op de lange afstand laat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Is alweer opgelost. Even App geforceerd sluiten. Even gegevens refreshen en daarna staat alles er weer uit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
038harold schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:09:
[...]

Inderdaad, maar helaas niet in je profiel. Dus, het wordt als algemene instelling opgeslagen en geldig voor iedereen. Als gevolg dat ik het maar op de lange afstand laat staan.
Iedereen? Met hoeveel personen deel je de EX30? :) Ik had al zoiets gelezen, mogelijk wordt dit nog verholpen bij een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
Afgelopen vrijdag bij dealer geweest en na lang aandringen heeft die versie 1.4.2 geïnstalleerd. In de eerste instantie werd gezegd....dit is een lease auto en mag niet door ons geïnstalleerd worden maar moet wachten op OTA.... Gelukkig wilden ze uiteindelijk toch installeren na lang 'zeuren'

Auto geeft netjes versie 1.4.2 aan, de EX30 app zegt na twee dagen nog steeds versie 1.4. Herkennen jullie dit (diegene die ook versie 1.4.2 hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-06 10:00
robv73 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:33:
Afgelopen vrijdag bij dealer geweest en na lang aandringen heeft die versie 1.4.2 geïnstalleerd. In de eerste instantie werd gezegd....dit is een lease auto en mag niet door ons geïnstalleerd worden maar moet wachten op OTA.... Gelukkig wilden ze uiteindelijk toch installeren na lang 'zeuren'

Auto geeft netjes versie 1.4.2 aan, de EX30 app zegt na twee dagen nog steeds versie 1.4. Herkennen jullie dit (diegene die ook versie 1.4.2 hebben)?
Software update factuur naar de leasemij :o
1.4 is denk ik de app versie. 1.4.2 is de auto software.

Ik verwacht hem volgende week te kunnen downloaden in de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• javdam1970
Myquandro schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:11:
Ik heb nu sinds een week de EX30 SMER Core en de eerste 1600km erop zitten. De eerste ervaring is in het algemeen erg positief. De auto rijdt lekker, goede zit positie en de combinatie van range en snelladen maakt lange ritten ook prettig.

Wel valt mij bij die lange ritten op dat als ik onder de 14% acculading komt de auto echt even tijd nodig heeft om met een hoog vermogen te laden, terwijl als ik met 15 a 20% aan het laden begint de auto vrijwel direct met meer dan 150kW gaat laden. Dus op lange ritten veel dieper gaan dan 15% lijkt niet echt op te schieten. Maar met wat meer ervaring en experimenteren kom ik misschien nog tot een andere conclusie.

Wel vallen mij een paar dingen op. Namelijk dat de cruise control niet altijd wil activeren. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren om te ontdekken of het willekeurig is wanneer de auto dit niet goed doet of dat het te maken heeft met de manier waarop ik de auto ontgrendel en in drive zet of iets dergelijks. Een ander punt is dat het instellen van een pincode voor het dashboardkastje niet werkt. Die code onthoudt de auto misschien één keer en daarna niet meer. En tot slot is de herkenning van de maximumsnelheid gewoon niet goed. Veel te vaak geeft de auto een incorrecte maximumsnelheid aan waardoor de snelheidswaarschuwing elke functie verliest. Voorbeelden zijn vooral als er voorwaarden zijn zoals 130 op bepaalde tijden of een aparte maximumsnelheid voor voertuigen boven de 3,5t.

Maar goed, ik ben in elk geval overtuigd van de auto en wil in elk geval niet meer terug naar een auto met verbrandingsmotor.
Nooit meer terug naar een verbrandingsmotor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
iHansz schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:18:
[...]

Is alweer opgelost. Even App geforceerd sluiten. Even gegevens refreshen en daarna staat alles er weer uit in.
Ja idd. Opgelost thx
Pagina: 1 ... 60 ... 88 Laatste