Dus de update is dan wel al beschikbaar bij de dealers in Nederland? Of zou dit al van een OTA zijn?
Kijk hier echt hard naar uit
Is bij de dealer zeker beschikbaarWardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:19:
Dus de update is dan wel al beschikbaar bij de dealers in Nederland? Of zou dit al van een OTA zijn?
Volgens diezelfde screenshot had de eigenaar van deze EX30 vandaag een afspraak bij Volvo in Beesd. Dus gok zo dat de garage de update voor hem/haar heeft gedaanWardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:19:
Voor mij was het bij vorige auto navigatie (Apple Maps), Apple Music, berichten en bellen. Alles kan ik ook zonder Carplay, en heb bovendien voor de navigatie geen telefoon nodig. Navigatie met ingebakken Google Maps in de EX30 heeft veel voordelen tov Apple Maps. Estetisch vind ik Carplay zoals het er op die foto uitziet ook niet passen bij de rest van het scherm/auto.EdwinW schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:49:
Apple CarPlay is (veel) meer dan alleen bellen en berichten ....
Ik moet wel zeggen, het kleurenthema / design van Apple match echt totaal niet met het design van de default interface. Ik heb echt zelden twee interfaces gezien die minder bij elkaar passen. (en daardoor echt enorm vloeken)iHansz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:10:
Gepikt van een ander forum (is dus niet mijn auto):
[Afbeelding]
Apple CarPlay
[ Voor 40% gewijzigd door puccini op 04-09-2024 16:08 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Dit is een setting in Maps die je kunt aanpassen.WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:19:
maar hier thuis merk ik gewoon dat die een route bepaalt die het zuinigste is en dus niet perse de snelste.
Ik heb net naar een aantal YouTube reviews gekeken o.a. van Out of Spec reviews die aangeven dat andere testers issues hadden maar zijn niet. vanaf 3:46 .iHansz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:08:
"Had liever eerst de Digitale sleutel plus gehad in 1.4.2" Die wil je niet hebben, want in de EX90 werkt dat (vooralsnog?) voor geen meter. Lees de testreviews van dat model maar na.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3
Jeetje. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.iHansz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:10:
Gepikt van een ander forum (is dus niet mijn auto):
[Afbeelding]
Apple CarPlay
Hoe kom je daar nou toch bij? De bovenkant is nog steeds van de auto. Daar komt ook Apple niet aan. En de onderste twee regels krijgt Appie duidelijk ook niet. 2/3de van het scherm is voor Apple. Niet het volledige scherm.WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:19:
Ik vind het wel echt goed dat het het volledige scherm inneemt.
Ik meen dat dat in te stellen is.WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:19:
maar hier thuis merk ik gewoon dat die een route bepaalt die het zuinigste is en dus niet perse de snelste.
5950Wp PV (APSystems), ECODAN Warmtepomp, 51kwh EV(Volvo EX30), HomeAssistant, Ubiquiti netwerk, vanaf dec Tibber
I raise you MINI CarPlay:rens-br schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:34:
[...]
Ik moet wel zeggen, het kleurenthema / design van Apple match echt totaal niet met het design van de default interface. Ik heb echt zelden twee interfaces gezien die minder bij elkaar passen. (en daardoor echt enorm vloeken)
:strip_exif()/f/image/6IsPjXOzG2tTj6EJYw1mljE4.jpg?f=fotoalbum_large)
THANKS!WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:35:
Je kan je CarPlay background zelf aanpassen naar wit of zwart dus dan blend die wel wat beter denk ik.
:strip_exif()/f/image/PO3Ckzwi8oGrhb8xrmjtI3fi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kWEFAfoCATA1WTJDMRSDGroo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Y20BVTXpeETxXjBS0lE7Iex.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door NokiaFan op 05-09-2024 16:50 ]
Zie nu 4G ipv LTE! Merk je nog verschil in internetverbinding?NokiaFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:46:
Zojuist ook even naar de dealer gereden voor 1.4.2. Even een paar foto’s om weer te geven hoe dit eruit ziet:
Het nieuwe startscherm
[Afbeelding]
CarPlay in dark mode
Zojuist ook even naar de dealer gereden voor 1.4.2. Even een paar foto’s om weer te geven hoe dit eruit ziet:
Het nieuwe startscherm
[Afbeelding]
CarPlay in light mode
[Afbeelding]
Nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar de problemen met de DAB+ i.c.m. het remmen lijkt opgelost. Ook is de bas nu acceptabel bij de Dynamische setting van de equalizer.
Neen. Is er iets waar ik op moet letten?Ekran schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:50:
[...]
Zie nu 4G ipv LTE! Merk je nog verschil in internetverbinding?
Niet speciaal maar viel mij opNokiaFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]
Neen. Is er iets waar ik op moet letten?
Eindelijk CarPlay en dan Google maps gebruiken via CarPlay?CarPlay in Light mode
Nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar de problemen met de DAB+ i.c.m. het remmen lijkt opgelost. Ook is de bas nu acceptabel bij de Dynamische setting van de equalizer.
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Ik was aan het navigeren met Google Maps (ook prima ervaringen mee), de screenshots waren informatief bedoeld.HermanvdB schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:55:
[...]
Eindelijk CarPlay en dan Google maps gebruiken via CarPlay?
LTE is ongeveer hetzelfde als 4G zover ik weet. Dus dus is slechts een ander icoon. Maar andere Tweakers weten dit vast beter dan ik.
[ Voor 9% gewijzigd door NokiaFan op 05-09-2024 17:34 ]
Ik ga morgen een stukje rijden. Dan zal ik dat testen. Ben zelf ook benieuwd naar de verbetering t.a.v. m de verkeersbordherkenning.iHansz schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:57:
Ben dan wel benieuwd hoe of wat met "Adapt to speed limit" @NokiaFan.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
4G en LTE is hetzelfde. Met 1.4 heb ik regelmatig 5G trouwens.Ekran schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:50:
[...]
Zie nu 4G ipv LTE! Merk je nog verschil in internetverbinding?
Nope, 4G is niet hetzelfde als LTE. 4G is stuk sneller.Rob Voets schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:08:
[...]
4G en LTE is hetzelfde. Met 1.4 heb ik regelmatig 5G trouwens.
Ik vind het internet daar heel onduidelijk over. Bij de één is het hetzelfde en bij de ander 3.9G. Overigens merk ik geen enkel verschil als de verbinding LTE is of 5G.XfadeR schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:31:
[...]
Nope, 4G is niet hetzelfde als LTE. 4G is stuk sneller.
LTE is iets tussen 3G en 4G in.
Als ik hem in Drive zet kan ik dit uitschakelen. Moment dat je begint te rijden verdwijnt het welkom scherm.Grelis schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:21:
@mjustin
Kan je vanuit het welkomsscherm de Lane Keeping Aid uitzetten?
Ik zie in de schreenshots de instelling uitgegrijsd omdat de auto niet in Drive staat. In de handleiding wordt aangegeven dat het welkomsscherm weg gaat bij het inzetten van een versnelling.
Dat is wel bijzonder eigenlijk. Dus je kan je telefoon wel draadloos via CarPlay verbinden, maar je kan de EX30 op dat moment geen gebruik laten maken van het internet van je telefoon?mjustin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:49:
Gisteren ook de nieuwe update ontvangen.
Heb wel nog steeds veel problemen met het internet, wat ik tot nu toe deed was de hotspot van mijn gsm gebruiken voor de wagen.
Maar dit kan niet i.c.m. Carplay helaas.
Jep als je Carplay inschakelt krijg je melding dat Wifi niet beschikbaar is in de EX30. Idem op de iPhone.NokiaFan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:34:
[...]
Dat is wel bijzonder eigenlijk. Dus je kan je telefoon wel draadloos via CarPlay verbinden, maar je kan de EX30 op dat moment geen gebruik laten maken van het internet van je telefoon?
Volgens een verkoper die ik gisteren sprak had CarPlay veel kunnen oplossen in het begin, toen er veel problemen met het internet in de EX30 waren. Maar als ik jouw bericht zo lees, had dat alsnog weinig uitgemaakt.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Neen, het lijkt erop dat alleen Google Maps en Android Automotive toegang tot deze gegevens van de auto heeft.Mx. Alba schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:34:
Werkt die batterij integratie trouwens ook als je Waze gebruikt?
ABRP ook dacht ik.Skaninchen schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:21:
[...]
Neen, het lijkt erop dat alleen Google Maps en Android Automotive toegang tot deze gegevens van de auto heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door NokiaFan op 08-09-2024 08:22 ]
[ Voor 6% gewijzigd door XfadeR op 07-09-2024 09:24 ]
Om de ABRP-app te kunnen gebruiken, is een OBD (On-Board Diagnostics) dongle vereist.
ALs carplay actief is kan je gewoon "hey Google, en opdracht geven" iig bij mij werkt dat , en switchen tussen carplay en google maps etc schijnt ook te werken.NokiaFan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:07:
Vandaag wat meer rondgereden met versie 1.4.2. De verkeersbordherkenning lijkt een stukje accurater te zijn. Het automatisch aanpassen aan de toegestane snelheid werkt op zich ook wel, maar ik weet niet of ik dit veel zal gaan gebruiken. Ik zie de meerwaarde er nog niet van in.
Ben nog niet uitgevonden hoe je iemand via een voice command kan bellen, terwijl CarPlay actief is. “Hey Google, bel …”’wordt niet ondersteund, zolang CarPlay actief is.
Dit wordt er gezegd door Volvo in de release notes: “Als CarPlay actief is, kun je met Siri communiceren door de knop voor spraakbesturing op het stuur enkele seconden ingedrukt te houden. Je kunt meer lezen over Apple CarPlay in de gebruikershandleiding.”
Zal het later in de week nogmaals proberen.
Elke keer dat je wegrijd, wordt via een notificatie melding gemaakt dat er een telefoon is verbonden met CarPlay. Dat vind ik een beetje overdreven.
Krijg echt een melding: “Sorry ik kan niet bellen als Apple CarPlay aanstaat. Als je door wilt gaan, kun je Apple CarPlay gebruiken of uitzetten wanneer dit veilig kan.”Volvoex30 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:25:
[...]
ALs carplay actief is kan je gewoon "hey Google, en opdracht geven" iig bij mij werkt dat , en switchen tussen carplay en google maps etc schijnt ook te werken.
voorla ben ik blij met de whatsapp functie, berichten gesproken ontvangen etc.
[ Voor 6% gewijzigd door NokiaFan op 07-09-2024 10:01 ]
Kan je niet Hey Siri roepen? En dat hij dan vanuit Carplay belt naar persoon X?NokiaFan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:59:
[...]
Krijg echt een melding: “Sorry ik kan niet bellen als Apple CarPlay aanstaat. Als je door wilt gaan, kun je Apple CarPlay gebruiken of uitzetten wanneer dit veilig kan.”
Kan wel Siri gebruiken door de spraak knop op het stuur enkele seconden in te drukken en vervolgens “Bel [naam]” te zeggen, dus op zich kloppen de release notes van Volvo wel.
Spraakcommando’s als “Hey Google, navigeer naar [naam bedrijf] of [adres]” werkt nog wel.
Vraagje: heb je het zelf al werkend gehad?Skaninchen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:13:
[...]
Om de ABRP-app te kunnen gebruiken, is een OBD (On-Board Diagnostics) dongle vereist.
Bron: https://obdwarenhuis.nl/b...er-voor-elektrische-autos
Nope. Dat werkt niet. Enkel de voice commando knop op het stuur.mjustin schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:12:
[...]
Kan je niet Hey Siri roepen? En dat hij dan vanuit Carplay belt naar persoon X?
Of inderdaad de stuurknop ingedrukt houden of even de Home button in Carplay zelf.
ABRP geïnstalleerd in de EX30 heeft toegang tot de SoC waarde. De laatste 'peiling' zie je dan ook terug in de app op je telefoon. Die koppeling is helaas niet realtime.Skaninchen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:13:
[...]
vice versa en weer terug
[ Tesla MIG MYP ]
Bedankt voor je antwoord. Ze rijd zelf een Ioniq 4 en ik een model y, ik denk dat ze gewoon moet wennen aan de regen-sterkte van de EX30. Misschien nog een keer een proefrit doen. Al het andere leek erg fijn met de auto.Ophidian schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:43:
@Cyw00d Dit is niet in te stellen, zal vermoedelijk ook niet komen. De andere elektische modellen hebben dit ook niet
[ Tesla MIG MYP ]
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Met de laatste versie van de app (v1.6.1) zou dat gefixed moeten zijn.rens-br schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:12:
En ik heb uiteraard de EX30 App in gebruik, maar het lijkt erop dat ik elke dag opnieuw op die App moet inloggen. Echt heel onhandig. Ervaart iemand dat ook?
Je kunt de hoogte van de klepinstelling vinden in de Handleiding, zodat je nooit meer problemen hebt in je garage.Hans1956 schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:08:
Gisteren in de parkeergarage liet ik zonder naar het plafond te kijken de achterklep opengaan. Toen die halverwege was zag ik een buis onder het plafond heel snel dichtbijkomen. Toch maar de achterklep vastgepakt en tegengehouden. Dat ging makkelijk dus hij stopt bij redelijk lichte tegendruk. Weer op de knop gedrukt en sluiten ging zonder problemen. Ook later nog eens helemaal openen en sluiten ging gelukkig goed.
Helaas, ook vanmorgen werd ik weer uitgelogd in de app. Straks maar eens de app er helemaal vanaf gooien, opnieuw installeren en inloggen.XfadeR schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:16:
Met de laatste versie van de app (v1.6.1) zou dat gefixed moeten zijn.
Ik hoef niet niet elke keer meer in te loggen maar wel telkens reload doen, maar dat is minder irritant dan opnieuw inloggen.
In plaats van opnieuw in te loggen, heb je geprobeerd de app volledig te sluiten via het multitask-overzicht en daarna opnieuw te starten? Dit werkt altijd voor mij.rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:07:
[...]
Helaas, ook vanmorgen werd ik weer uitgelogd in de app. Straks maar eens de app er helemaal vanaf gooien, opnieuw installeren en inloggen.
Ah, dat lijkt inderdaad ook te werken, i.p.v. opnieuw inloggen. Wat een gekke / vreemde bug is dat.imre81 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:21:
In plaats van opnieuw in te loggen, heb je geprobeerd de app volledig te sluiten via het multitask-overzicht en daarna opnieuw te starten? Dit werkt altijd voor mij.
Ja hoor. Je kunt geluid aanzetten, uitzetten of alleen meldingen. Bij "geluid aan" en "alleen meldingen" zal Waze dit duidelijk melden met beeld en geluid.larstiaan schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:01:
Kan iemand mij vertellen of Waze ook een (duidelijk) geluidssignaal geeft bij flitsers?
Ik reed vrijwel altijd met Waze aan, dat werkte voor flitsers perfect. Ik hoop dat de nieuwe update snel bij mijn auto doorkomt, rijdt toch net even wat fijner als je weet dat je niet echt verrast wordt (ik wil per ongeluk nog wel eens iets te hard rijden).rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:00:
Ik heb fervent gebruiker van FlitsMeister, ideaal om meldingen te krijgen van gevaarlijke situaties en afgesloten rijstroken.![]()
Maar nu is het zo dat er geen Flitsmeister app is voor Android Automotive. Ik heb dat nu opgelost door Flitsmeister te starten en het HSP profiel te kiezen. (muziek gaat via de Spotify app op de auto) Meldingen komen dan wel door, maar er zit wat vertraging in en ik heb ook het idee dat niet alle meldingen even goed doorkomen.
Zijn er mensen die dit anders hebben opgelost? Of is dit (helaas) the way to go?
Jazeker! Je kunt apps sideloaden (https://www.reddit.com/r/ex30/s/2qlSU1l3H3). Op die manier heb ik de flitsmeister apk versie te weten installeren. Werkt perfect. Wel alleen geluid want je kunt de app niet gebruiken wanneer je aan het rijden bent.rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:00:
Ik heb fervent gebruiker van FlitsMeister, ideaal om meldingen te krijgen van gevaarlijke situaties en afgesloten rijstroken.![]()
Maar nu is het zo dat er geen Flitsmeister app is voor Android Automotive. Ik heb dat nu opgelost door Flitsmeister te starten en het HSP profiel te kiezen. (muziek gaat via de Spotify app op de auto) Meldingen komen dan wel door, maar er zit wat vertraging in en ik heb ook het idee dat niet alle meldingen even goed doorkomen.
Zijn er mensen die dit anders hebben opgelost? Of is dit (helaas) the way to go?
Oeh nice, klinkt wel echt als een ontzettende Tweaker oplossing. Alleen geluid is meer dan prima. Kan de app ook autostarten?Rodo998 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:12:
Jazeker! Je kunt apps sideloaden (https://www.reddit.com/r/ex30/s/2qlSU1l3H3). Op die manier heb ik de flitsmeister apk versie te weten installeren. Werkt perfect. Wel alleen geluid want je kunt de app niet gebruiken wanneer je aan het rijden bent.
Nee dat niet. Maar ff app aanklikken telkens als je gaat rijden is ook geen probleem imo. Zou in ieder geval niet meer zonder willenrens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:13:
[...]
Oeh nice, klinkt wel echt als een ontzettende Tweaker oplossing. Alleen geluid is meer dan prima. Kan de app ook autostarten?
Ga ik eens kijken of ik ook Tasker o.i.d. geïnstalleerd krijg om auto starten aan te zetten.Rodo998 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:57:
Nee dat niet. Maar ff app aanklikken telkens als je gaat rijden is ook geen probleem imo. Zou in ieder geval niet meer zonder willen
Flitsmeister is via Apple CarPlay te gebruiken in 1.4.2. Dus, heb je een iPhone dan is dit een optie.rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:00:
Waar heb je de flitsmeister apk verkregen?Rodo998 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:12:
[...]
Jazeker! Je kunt apps sideloaden (https://www.reddit.com/r/ex30/s/2qlSU1l3H3). Op die manier heb ik de flitsmeister apk versie te weten installeren. Werkt perfect. Wel alleen geluid want je kunt de app niet gebruiken wanneer je aan het rijden bent.
[ Voor 6% gewijzigd door dennistd op 09-09-2024 15:37 ]
Je was me net voor met je berichtje ;-)dennistd schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:32:
Voor de gebruikers van Home Assistant: de EX30 geeft nu via de volvo2mqtt-addon ook het accuniveau weer, net als een aantal andere sensoren (waarvan ik niet weet of ze werken omdat ik nog niet weer opgeladen heb).
Kan zijn dat je de addon even opnieuw moet starten om de nieuwe sensoren te zien.
[Afbeelding]
Nice! Goed gespotdennistd schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:32:
Voor de gebruikers van Home Assistant: de EX30 geeft nu via de volvo2mqtt-addon ook het accuniveau weer, net als een aantal andere sensoren (waarvan ik niet weet of ze werken omdat ik nog niet weer opgeladen heb).
Kan zijn dat je de addon even opnieuw moet starten om de nieuwe sensoren te zien.
[Afbeelding]
speediestb schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:53:
Ik ben de Home assistant aan het instellen maar stuit op de melding:
Mislukt om add-onconfiguratie op te slaan: Missing option 'volvoData' in root in Volvo2Mqtt (982ee2c4_volvo2mqtt). Got {'updateInterval': 300, 'babelLocale': 'nl', 'TZ': 'Europe/Amsterdam', 'debug': False, 'disable_logging': False, 'mqtt': {'broker': 'auto_broker', 'port': 'auto_port', 'username': 'auto_user', 'password': 'auto_password'}}
Zie de afbeelding
[Afbeelding]
In bijna elke auto die ik heb gereden was er wel (significante) vertraging tussen een flitsmeister melding en het moment dat het over het audiosysteem komt. Daarnaast vond ik het vreselijk dat de radio opeens zacht (of stil) gaat bij elke flitspaalmelding. Ik heb dan ook al ruim 10 jaar mijn telefoonspeaker ingesteld voor de meldingen van Flitsmeister. Met Macrodroid zet ik automatisch het volume van de telefoon hoog als hij de auto ziet, en weer op een normaal niveau als de auto disconnect.rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:00:
De app heeft gewoon toegang tot je batterijpercentage zonder OBD te hoeven gebruiken. Hopelijk werkt ABRP straks met 1.4.2 ook tijdens het rijden (en ze niet alleen Waze gefixt hebben).Skaninchen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:13:
[...]
Ik kom hier een flink lijstje tegen: https://developer.android...id/car/VehiclePropertyIdsNetRipper schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:56:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er ergens een specificatie is van wat zo'n app allemaal uit een EV kan lezen qua informatie, naast het batterijniveau. Kon het zo snel niet vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door dennistd op 10-09-2024 01:01 ]
[ Voor 21% gewijzigd door NokiaFan op 10-09-2024 15:33 ]
Ik denk dat jij nog een van de weinige bent die al Carplay heeft dus of je zal moeten wachten tot wij ook de update hebben ontvangen en er mee kunnen spelen of jij zoekt het ff uit zodat jij het ons kan vertellenNokiaFan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 05:59:
Ik loop nog een beetje te pielen met Waze i.c.m. CarPlay. Heb Waze als app op zowel mijn iPhone als de EX30 geïnstalleerd.
Zodra CarPlay is geactiveerd, dan kan ik Waze enkel gebruiken via CarPlay. Volgens mij wordt dan de data via mijn telefoon gebruikt en bij voorkeur maak ik gebruik van het abonnement in de EX30.
Is dit op te lossen, zonder CarPlay te deactiveren? Waze (EX30) kan wel worden gestart overigens, maar de route kan niet worden bepaald.
De Spotify app (van de EX30) kan ik wel gebruiken, zodra CarPlay is geactiveerd.
/f/image/dlHrLOCPLfiLFZqrJEZtIrNx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 10-09-2024 11:59 ]
Check even de instellingen via profiel (rechtsonder) en dan Privacy -> Automatic software downloads. Als je het daar ook niet kan beheren dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken, bij mij ging de instelling alle kanten op over de laatste maanden maar rondom de OTA releases ging hij steeds alsnog magisch naar Enabled en kreeg ik de updates vanzelf binnen.rens-br schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:58:
Ik heb een EX30 in de lease, die momenteel 1.4 draait en de setting in de app geeft het volgende aan:
[Afbeelding]
Volgens de Volvo garage was dit de stand waar die op hoort als je een lease auto hebt, maar ik heb er persoonlijk een beetje een hard hoofd in dat ik nu updates ga krijgen.
I intend to live forever - so far, so good.
De volgafstand wordt globaal opgeslagen, maar helaas niet per profiel, waardoor ik hem maar weer op de lange afstand heb gezet.imre81 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:38:
Aan de enkelen die de 1.4.2 update al ontvangen hebben:
Is er toevallig al iets gedaan aan het probleem van het niet onthouden van de instellingen voor pilot assist? Ik weet dat lane keeping, snelheidswaarschuwingen, enzovoort altijd ingeschakeld moeten zijn bij het opstarten van de auto op basis van regelgeving. Ik bedoel specifiek pilot assist in vergelijking met de snelheidsbegrenzer en de volgafstand van pilot assist. Deze twee instellingen zouden niet sticky moeten zijn, maar dat zijn ze wel. Ik gebruik zelf zelden pilot assist en bijna altijd de snelheidsbegrenzer. Het is frustrerend om deze instellingen bij elke rit opnieuw te moeten activeren.
Ik ben de enige die de auto rijdt, en bij mij springt hij steeds terug. Hoe kun je de instellingen globaal opslaan? Of zit jij al op 1.4.2?038harold schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:27:
[...]
De volgafstand wordt globaal opgeslagen, maar helaas niet per profiel, waardoor ik hem maar weer op de lange afstand heb gezet.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq