Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-12 13:45
Dus de update is dan wel al beschikbaar bij de dealers in Nederland? Of zou dit al van een OTA zijn?
Kijk hier echt hard naar uit :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@WardGeerts ik weet het je morgen te vertellen. Ik haal dan mijn EX30 op bij de garage en ga ik er even vanuit dat ze dan de software hebben geüpdatet naar de laatste versie.

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:29
WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:19:
Dus de update is dan wel al beschikbaar bij de dealers in Nederland? Of zou dit al van een OTA zijn?
Is bij de dealer zeker beschikbaar

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 17:21
WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:19:
Volgens diezelfde screenshot had de eigenaar van deze EX30 vandaag een afspraak bij Volvo in Beesd. Dus gok zo dat de garage de update voor hem/haar heeft gedaan ;)

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:55
Ik vind het er maar druk en slordig uitzien. Apple Music kan via Bluetooth evenals bellen en berichten. Ik denk niet dat ik CarPlay ga gebruiken.

• EdwinW
Apple CarPlay is (veel) meer dan alleen bellen en berichten ....

• Rob Voets
EdwinW schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:49:
Apple CarPlay is (veel) meer dan alleen bellen en berichten ....
Voor mij was het bij vorige auto navigatie (Apple Maps), Apple Music, berichten en bellen. Alles kan ik ook zonder Carplay, en heb bovendien voor de navigatie geen telefoon nodig. Navigatie met ingebakken Google Maps in de EX30 heeft veel voordelen tov Apple Maps. Estetisch vind ik Carplay zoals het er op die foto uitziet ook niet passen bij de rest van het scherm/auto.

• WardGeerts
Ik vind het wel echt goed dat het het volledige scherm inneemt. Ik hoop, maar vrees van niet, dat apps zoals Waze en maps en abrp gaan kunnen intappen op de status van de batterij. Dat zou die google maps helemaal overbodig maken. Versta me niet verkeerd. Ik heb op onze vakantietrip naar Frankrijk alleen op de google maps gereden en dat was prima, maar hier thuis merk ik gewoon dat die een route bepaalt die het zuinigste is en dus niet perse de snelste.

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:10:
Gepikt van een ander forum (is dus niet mijn auto):

[Afbeelding]

Apple CarPlay
Ik moet wel zeggen, het kleurenthema / design van Apple match echt totaal niet met het design van de default interface. Ik heb echt zelden twee interfaces gezien die minder bij elkaar passen. (en daardoor echt enorm vloeken)

• WardGeerts
Je kan je CarPlay background zelf aanpassen naar wit of zwart dus dan blend die wel wat beter denk ik.

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-12 14:09
Leuk als alternatief in geval van nood, maar met deze vormgeving ziet het er niet uit.
Echt lelijk, kan me niet voorstellen dat dit de vormgeving is van de nieuwe Apple Carplay !
En ben als Apple fan erg teleurgesteld :|

[ Voor 40% gewijzigd door puccini op 04-09-2024 16:08 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 13:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, ziet ernaar uit dat de leaseprijzen in 3 maanden tijd zo'n 10% gestegen zijn... Dus die lijst van 3 maanden oud waar ik in had gekeken kan de prullenbak in, een EX30 ER Ultra gaat niet in mijn budget passen helaas. Maar een EX30 ER Plus wel. Climate pack erbij kan ook nog. Jammer van het panoramadak en de elektrisch verstelbare stoelen... Maar ja zonder die dingen overleef ik het ook wel. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:37
Carplay was voor mij altijd de eis voordat ik de EX30 kocht. Nu denk ik dat ik het niet ga gebruiken. Moet eerlijk zeggen als Apple Fan (niet doorvertellen ;-) dat ik echt tevreden ben over android automotive.
Wat wel mooi zou zijn een Apple Music android app. Via bluetooth gaat ook prima, maar een app zou wel handig zijn.
Had liever eerst de Digitale sleutel plus gehad in 1.4.2

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-12 16:54
"Had liever eerst de Digitale sleutel plus gehad in 1.4.2" Die wil je niet hebben, want in de EX90 werkt dat (vooralsnog?) voor geen meter. Lees de testreviews van dat model maar na.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• imre81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 08:39
WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:19:
maar hier thuis merk ik gewoon dat die een route bepaalt die het zuinigste is en dus niet perse de snelste.
Dit is een setting in Maps die je kunt aanpassen.

• tdolder
iHansz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:08:
"Had liever eerst de Digitale sleutel plus gehad in 1.4.2" Die wil je niet hebben, want in de EX90 werkt dat (vooralsnog?) voor geen meter. Lees de testreviews van dat model maar na.
Ik heb net naar een aantal YouTube reviews gekeken o.a. van Out of Spec reviews die aangeven dat andere testers issues hadden maar zijn niet. vanaf 3:46 .

Dus wil graag testen ;)

YouTube: I Drive The Volvo EX90 For The First Time! Highway ADAS, City Drivin...

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-12 18:13

mausy5043

Don't panic.

iHansz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:10:
Gepikt van een ander forum (is dus niet mijn auto):

[Afbeelding]

Apple CarPlay
Jeetje. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ik vind het wel echt goed dat het het volledige scherm inneemt.
Hoe kom je daar nou toch bij? De bovenkant is nog steeds van de auto. Daar komt ook Apple niet aan. En de onderste twee regels krijgt Appie duidelijk ook niet. 2/3de van het scherm is voor Apple. Niet het volledige scherm.

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

maar hier thuis merk ik gewoon dat die een route bepaalt die het zuinigste is en dus niet perse de snelste.
Ik meen dat dat in te stellen is.

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-12 14:40
Eigenlijk het enige wat ik mis (als Waze lokaal weer goed werkt) is het oplezen en versturen van whatsapp berichten , dit werkt helaas niet zonder carplay . Als hier een dedicated app voor zou zijn op AAO dan zou ik geen meerwaarde meer zien in Carplay

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-12 13:56
Heb de auto nu een paar dagen, rijdt heerlijk, maar heb een paar puntjes die ik een beetje gek vind:
  • De Adaptive Cruise Control grijpt zo nu en dan vrij hard in qua remmen. Ook vind ik de afstand tot mijn voorligger soms wel erg lang. Ik heb dit een aantal keer op mijn profiel teruggezet naar afstand 'kort', maar de auto zet dit elke keer zelf weer terug naar lang.
  • De radio doet gek zoals ik ook hier op het forum lees. Dat zou met de nieuwe update moeten worden opgelost.
  • Wanneer ik in de auto stap geeft de auto/Google soms aan dat wanneer ik nu naar huis zou rijden de batterij een negatief percentage zou overhouden (ook al zou ik het makkelijk moeten halen). Wanneer ik daadwerkelijk de navigatie aan zet wordt dit 'opgelost'.
Punten die ik echt waardeer:
  • Het interieurdesign is echt mooi!
  • Optrekken is echt een feest
  • Qua ruimte zit ik als bestuurder (ongeveer 1.88) perfect, ik rij veelal alleen, dan is het echt een heerlijke auto!

• mmsrho
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-12 16:21
Sinds eind juni in bezit van Ex 30 SMER. Naast de bekende software-issues erg tevreden. Er is een trekhaak geinstalleerd (nog maar een keer gebruikt).
Mijn probleem: het lukt mij niet park assist te activeren. Ik volg de instructies van de handleiding maar krijg slechts het camerabeeld. Geen knop Park Pilot Assist, geen pijltjes, geen parkeervakken.
Zit Park Pilot Assist niet op de SMER of ligt het aan het feit dat er een trekhaak onder zit (niet uitgeklapt).
Meer mensen dit probleem?

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10 13:38
Of het er wel of niet op zit hangt af van de uitvoering van de auto. Heb je een Core, Plus of Ultra?

• mmsrho
Sorry, vergeten. Het is een Plus.

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10 13:38
Op de Core en Plus zitten Park Assist en Park Assist Camera. Dat betekent dat je met de camera achter de auto kunt kijken en dat de auto een signaal geeft als je te dicht bij een object komt.

Op de Ultra zit Park Assist Pilot waarmee je de auto het inparkeren kunt laten overnemen. Dat zit dus niet op jouw model.

• mmsrho
Dank! Dat scheelt weer nadenken over wat er wellicht niet goed is.

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12 19:29
Gisteren ook de EX30 besteld in het zwart met het Plus pakket. Ben heel erg benieuwd hoe deze gaat bevallen! Is de levertijd van 4-5 maanden realistisch of hebben mensen de auto ook al eerder ontvangen?

5950Wp PV (APSystems), ECODAN Warmtepomp, 51kwh EV(Volvo EX30), HomeAssistant, Ubiquiti netwerk, vanaf dec Tibber

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-12 17:45
Voor de mensen hier die nieuwsgierig zijn naar hoe een Digital Key (Plus) werkt en aangemaakt wordt; ik kwam vanochtend dit filmpje tegen:

https://vm.tiktok.com/ZIJW8FdEB/

Dit laat dan wel een Seal zien, maar dit proces kan niet veel verschillen met dat van de EX30

• rens-br

rens-br

Vanmorgen mijn EX30 ook in ontvangst genomen, ben er echt ontzettend blij mee. Auto rijdt echt heerlijk. Software op de auto is momenteel 1.4, helaas nog geen 1.4.2, maar blijkbaar was de auto al geüpdatet voor die versie goed en wel was uitgekomen.

• Diederik
  • Niet online
Ik krijg de mijne over 2 weken, dat is een maand eerder dan verwacht. Kan hem volgende week al halen, maar ben met vakantie, voor de laatste keer met een 64kWh Kona.

Invoegen doe je zo!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
rens-br schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:34:
[...]

Ik moet wel zeggen, het kleurenthema / design van Apple match echt totaal niet met het design van de default interface. Ik heb echt zelden twee interfaces gezien die minder bij elkaar passen. (en daardoor echt enorm vloeken)
I raise you MINI CarPlay:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErLqF9NsNNRghwal9nfEUAowtik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IsPjXOzG2tTj6EJYw1mljE4.jpg?f=fotoalbum_large
WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:35:
Je kan je CarPlay background zelf aanpassen naar wit of zwart dus dan blend die wel wat beter denk ik.
THANKS! *O* nooit geweten

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 13:14
Zojuist ook even naar de dealer gereden voor 1.4.2. Even een paar foto’s om weer te geven hoe dit eruit ziet:

Het nieuwe startscherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1-7d9MPF4QihGUlfebWAg9Grks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PO3Ckzwi8oGrhb8xrmjtI3fi.jpg?f=fotoalbum_large

CarPlay in Dark mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuuI2BFHS_mqBFckIYti0YY-G-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWEFAfoCATA1WTJDMRSDGroo.jpg?f=fotoalbum_large

CarPlay in Light mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cXINXTUBaK57OOM62BKKGAT_Eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Y20BVTXpeETxXjBS0lE7Iex.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar de problemen met de DAB+ i.c.m. het remmen lijkt opgelost. Ook is de bas nu acceptabel bij de Dynamische setting van de equalizer.

[ Voor 14% gewijzigd door NokiaFan op 05-09-2024 16:50 ]

• Ekran
NokiaFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:46:
Zojuist ook even naar de dealer gereden voor 1.4.2. Even een paar foto’s om weer te geven hoe dit eruit ziet:

Het nieuwe startscherm
[Afbeelding]

CarPlay in dark mode

Het nieuwe startscherm
[Afbeelding]

CarPlay in light mode
[Afbeelding]

Nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar de problemen met de DAB+ i.c.m. het remmen lijkt opgelost. Ook is de bas nu acceptabel bij de Dynamische setting van de equalizer.
Zie nu 4G ipv LTE! Merk je nog verschil in internetverbinding?

• NokiaFan
Ekran schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:50:
[...]

Neen. Is er iets waar ik op moet letten? :)

• Ekran
NokiaFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]

Neen. Is er iets waar ik op moet letten? :)
Niet speciaal maar viel mij op :)

• HermanvdB
  • Laatst online: 22-12 17:59
CarPlay in Light mode

Eindelijk CarPlay en dan Google maps gebruiken via CarPlay?

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-12 16:54
Ben dan wel benieuwd hoe of wat met "Adapt to speed limit" @NokiaFan.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• NokiaFan
HermanvdB schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:55:
[...]

Eindelijk CarPlay en dan Google maps gebruiken via CarPlay?
Ik was aan het navigeren met Google Maps (ook prima ervaringen mee), de screenshots waren informatief bedoeld.

• NokiaFan
Ekran schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:54:
[...]

Niet speciaal maar viel mij op :)
LTE is ongeveer hetzelfde als 4G zover ik weet. Dus dus is slechts een ander icoon. Maar andere Tweakers weten dit vast beter dan ik. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NokiaFan op 05-09-2024 17:34 ]

• NokiaFan
iHansz schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:57:
Ben dan wel benieuwd hoe of wat met "Adapt to speed limit" @NokiaFan.
Ik ga morgen een stukje rijden. Dan zal ik dat testen. Ben zelf ook benieuwd naar de verbetering t.a.v. m de verkeersbordherkenning. :)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
Ik hoop dat nu ook eruit is dat een anonieme beller niet doorkomt. Nogal irritant als je dienst hebt

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Rob Voets
Ekran schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:50:
[...]

4G en LTE is hetzelfde. Met 1.4 heb ik regelmatig 5G trouwens.

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 18:17
Rob Voets schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:08:
[...]

4G en LTE is hetzelfde. Met 1.4 heb ik regelmatig 5G trouwens.
Nope, 4G is niet hetzelfde als LTE. 4G is stuk sneller.
LTE is iets tussen 3G en 4G in.

• Rob Voets
XfadeR schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:31:
[...]

Nope, 4G is niet hetzelfde als LTE. 4G is stuk sneller.
LTE is iets tussen 3G en 4G in.
Ik vind het internet daar heel onduidelijk over. Bij de één is het hetzelfde en bij de ander 3.9G. Overigens merk ik geen enkel verschil als de verbinding LTE is of 5G.

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-12 14:30
Gisteren ook de nieuwe update ontvangen.
Heb wel nog steeds veel problemen met het internet, wat ik tot nu toe deed was de hotspot van mijn gsm gebruiken voor de wagen.

Maar dit kan niet i.c.m. Carplay helaas. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPxhM5Kzkg5kgT3QE35GuT1uL8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJ30aFqEDlqOZxGEpYfDHjgs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I-8VYFuZdK8JHSLF9yXQwJtagU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sz5UmwX1wXQMjI3CRUj7e5Vy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CrQRAY8gCBPaHnkCGWl8jxe79U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Af0eT7ENNdpwUnYC8pHRqq8n.jpg?f=fotoalbum_large

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 19:07
@mjustin
Kan je vanuit het welkomsscherm de Lane Keeping Aid uitzetten?
Ik zie in de schreenshots de instelling uitgegrijsd omdat de auto niet in Drive staat. In de handleiding wordt aangegeven dat het welkomsscherm weg gaat bij het inzetten van een versnelling.

• mjustin
Grelis schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:21:
@mjustin
Kan je vanuit het welkomsscherm de Lane Keeping Aid uitzetten?
Ik zie in de schreenshots de instelling uitgegrijsd omdat de auto niet in Drive staat. In de handleiding wordt aangegeven dat het welkomsscherm weg gaat bij het inzetten van een versnelling.
Als ik hem in Drive zet kan ik dit uitschakelen. Moment dat je begint te rijden verdwijnt het welkom scherm.
Maar is inderdaad greyed-out zolang je in Park staat.

• Ekran
Benieuwd wanneer de eerste ota 1.4.2 komt ?

• NokiaFan
mjustin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:49:
Gisteren ook de nieuwe update ontvangen.
Heb wel nog steeds veel problemen met het internet, wat ik tot nu toe deed was de hotspot van mijn gsm gebruiken voor de wagen.

Maar dit kan niet i.c.m. Carplay helaas.
Dat is wel bijzonder eigenlijk. Dus je kan je telefoon wel draadloos via CarPlay verbinden, maar je kan de EX30 op dat moment geen gebruik laten maken van het internet van je telefoon?

Volgens een verkoper die ik gisteren sprak had CarPlay veel kunnen oplossen in het begin, toen er veel problemen met het internet in de EX30 waren. Maar als ik jouw bericht zo lees, had dat alsnog weinig uitgemaakt. :)

• mjustin
NokiaFan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:34:
[...]

Dat is wel bijzonder eigenlijk. Dus je kan je telefoon wel draadloos via CarPlay verbinden, maar je kan de EX30 op dat moment geen gebruik laten maken van het internet van je telefoon?

Volgens een verkoper die ik gisteren sprak had CarPlay veel kunnen oplossen in het begin, toen er veel problemen met het internet in de EX30 waren. Maar als ik jouw bericht zo lees, had dat alsnog weinig uitgemaakt. :)
Jep als je Carplay inschakelt krijg je melding dat Wifi niet beschikbaar is in de EX30. Idem op de iPhone.
Carplay gaat over Wifi en ik vermoed dat de apparaten niet met meerdere verbindingen overweg kunnen.

Ik heb jareeeeen met Carplay gereden, eigenlijk al vanaf het beschikbaar kwam destijds. De EX30 is mijn eerste auto zonder en zolang het internet werkt, ben ik eigenlijk best tevreden van Android Automotive.
Zeker de batterij-integratie in Maps.

Voor mij mogen ze Carplay wegnemen als ze het internet met 95% uptime kunnen waarmaken... Maar nu kan ik tenminste overschakelen naar Carplay indien Maps, Spotify, TuneIn,... weer niet werkt omdat er geen internet is :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 13:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Werkt die batterij integratie trouwens ook als je Waze gebruikt?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:48
Mx. Alba schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:34:
Werkt die batterij integratie trouwens ook als je Waze gebruikt?
Neen, het lijkt erop dat alleen Google Maps en Android Automotive toegang tot deze gegevens van de auto heeft.

• Ekran
Skaninchen schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:21:
[...]

Neen, het lijkt erop dat alleen Google Maps en Android Automotive toegang tot deze gegevens van de auto heeft.
ABRP ook dacht ik.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 12:44
Kleine update , in een eerdere post gaf ik aan geen APP meldingen te ontvangen van de Volvo als het alarm is afgegaan.

Deze keer kreeg ik die wel, dus ik weet niet zeker of het aan een update ligt, of wellicht werkte het toen niet goed op het WIFI netwerk waar ik op zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsrnuJ8kFZFaNbQIN4_WrL9c9k0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FtFd9BeLSdPmGNqfdYjlijkT.png?f=user_large

• NokiaFan
Vandaag wat meer rondgereden met versie 1.4.2. De verkeersbordherkenning lijkt een stukje accurater te zijn. Het automatisch aanpassen aan de toegestane snelheid werkt op zich ook wel, maar ik weet niet of ik dit veel zal gaan gebruiken. Ik zie de meerwaarde er nog niet van in.

Ben nog niet uitgevonden hoe je iemand via een voice command kan bellen, terwijl CarPlay actief is. “Hey Google, bel …”’wordt niet ondersteund, zolang CarPlay actief is.

Dit wordt er gezegd door Volvo in de release notes: “Als CarPlay actief is, kun je met Siri communiceren door de knop voor spraakbesturing op het stuur enkele seconden ingedrukt te houden. Je kunt meer lezen over Apple CarPlay in de gebruikershandleiding.”

Zal het later in de week nogmaals proberen.

Elke keer dat je wegrijd, wordt via een notificatie melding gemaakt dat er een telefoon is verbonden met CarPlay. Dat vind ik een beetje overdreven.

Update: helaas toch nog wat storing waargenomen in de radio bij het remmen. :(

[ Voor 24% gewijzigd door NokiaFan op 08-09-2024 08:22 ]

• ivarga
En Waze is ook van Google

• XfadeR
Hier vooralsnog nog op 1.4 maar hebben jullie ook dat als je Google assistant gebruikt door bijvoorbeeld "navigeer naar de Havenstraat" te zeggen, dat hij/zij dan enkel antwoord met "Naar Ha....." en de rest afkapt.
Komt door wellicht door het laden van de route maar is zo slordig en irritant maar vraag me af of jullie dat ook hebben....

[ Voor 6% gewijzigd door XfadeR op 07-09-2024 09:24 ]

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:48
Om de ABRP-app te kunnen gebruiken, is een OBD (On-Board Diagnostics) dongle vereist.
Bron: https://obdwarenhuis.nl/b...er-voor-elektrische-autos

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-12 11:14
NokiaFan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:07:
Vandaag wat meer rondgereden met versie 1.4.2. De verkeersbordherkenning lijkt een stukje accurater te zijn. Het automatisch aanpassen aan de toegestane snelheid werkt op zich ook wel, maar ik weet niet of ik dit veel zal gaan gebruiken. Ik zie de meerwaarde er nog niet van in.

Ben nog niet uitgevonden hoe je iemand via een voice command kan bellen, terwijl CarPlay actief is. “Hey Google, bel …”’wordt niet ondersteund, zolang CarPlay actief is.

Dit wordt er gezegd door Volvo in de release notes: “Als CarPlay actief is, kun je met Siri communiceren door de knop voor spraakbesturing op het stuur enkele seconden ingedrukt te houden. Je kunt meer lezen over Apple CarPlay in de gebruikershandleiding.”

Zal het later in de week nogmaals proberen.

Elke keer dat je wegrijd, wordt via een notificatie melding gemaakt dat er een telefoon is verbonden met CarPlay. Dat vind ik een beetje overdreven.
ALs carplay actief is kan je gewoon "hey Google, en opdracht geven" iig bij mij werkt dat , en switchen tussen carplay en google maps etc schijnt ook te werken.
voorla ben ik blij met de whatsapp functie, berichten gesproken ontvangen etc.

• NokiaFan
Volvoex30 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:25:
[...]

ALs carplay actief is kan je gewoon "hey Google, en opdracht geven" iig bij mij werkt dat , en switchen tussen carplay en google maps etc schijnt ook te werken.
voorla ben ik blij met de whatsapp functie, berichten gesproken ontvangen etc.
Krijg echt een melding: “Sorry ik kan niet bellen als Apple CarPlay aanstaat. Als je door wilt gaan, kun je Apple CarPlay gebruiken of uitzetten wanneer dit veilig kan.”

Kan wel Siri gebruiken door de spraak knop op het stuur enkele seconden in te drukken en vervolgens “Bel [naam]” te zeggen, dus op zich kloppen de release notes van Volvo wel.

Spraakcommando’s als “Hey Google, navigeer naar [naam bedrijf] of [adres]” werkt nog wel.

[ Voor 6% gewijzigd door NokiaFan op 07-09-2024 10:01 ]

• mjustin
NokiaFan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:59:
[...]

Krijg echt een melding: “Sorry ik kan niet bellen als Apple CarPlay aanstaat. Als je door wilt gaan, kun je Apple CarPlay gebruiken of uitzetten wanneer dit veilig kan.”

Kan wel Siri gebruiken door de spraak knop op het stuur enkele seconden in te drukken en vervolgens “Bel [naam]” te zeggen, dus op zich kloppen de release notes van Volvo wel.

Spraakcommando’s als “Hey Google, navigeer naar [naam bedrijf] of [adres]” werkt nog wel.
Kan je niet Hey Siri roepen? En dat hij dan vanuit Carplay belt naar persoon X?
Of inderdaad de stuurknop ingedrukt houden of even de Home button in Carplay zelf.

• EdwinW
Het langer ingedrukt houden van deze ‘spraaktoets’ bij auto’s met Apple Carplay vervangt doorgaans het “Hey Siri” stemcommando. Je kunt daarna de gebruikelijke Siri commando’s geven, zoals “bel naar <persoon>”.

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Skaninchen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:13:
[...]

Om de ABRP-app te kunnen gebruiken, is een OBD (On-Board Diagnostics) dongle vereist.
Vraagje: heb je het zelf al werkend gehad?

Tevens: Via OBD2 is extreem weinig data beschikbaar.
En houd hier (de N.b. aan het eind) rekening mee: https://www.volvocars.com...0d1a409?search=obd&page=0

• NokiaFan
mjustin schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:12:
[...]

Kan je niet Hey Siri roepen? En dat hij dan vanuit Carplay belt naar persoon X?
Of inderdaad de stuurknop ingedrukt houden of even de Home button in Carplay zelf.
Nope. Dat werkt niet. Enkel de voice commando knop op het stuur.

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

ABRP geïnstalleerd in de EX30 heeft toegang tot de SoC waarde. De laatste 'peiling' zie je dan ook terug in de app op je telefoon. Die koppeling is helaas niet realtime.

vice versa en weer terug

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:02
hallo, interesse in de auto voor mijn vriendin. tijdens de proefrit was de regeneratie sterkte niet aan te passen. Kon alleen aan of uit, is dat na de update nog steeds zo?

[ Tesla MIG MYP ]

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
@Cyw00d Dit is niet in te stellen, zal vermoedelijk ook niet komen. De andere elektische modellen hebben dit ook niet

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:02
Ophidian schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:43:
@Cyw00d Dit is niet in te stellen, zal vermoedelijk ook niet komen. De andere elektische modellen hebben dit ook niet
Bedankt voor je antwoord. Ze rijd zelf een Ioniq 4 en ik een model y, ik denk dat ze gewoon moet wennen aan de regen-sterkte van de EX30. Misschien nog een keer een proefrit doen. Al het andere leek erg fijn met de auto.

[ Tesla MIG MYP ]

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:29

Hans1956

Pixel 8 Pro

Gisteren in de parkeergarage liet ik zonder naar het plafond te kijken de achterklep opengaan. Toen die halverwege was zag ik een buis onder het plafond heel snel dichtbijkomen. Toch maar de achterklep vastgepakt en tegengehouden. Dat ging makkelijk dus hij stopt bij redelijk lichte tegendruk. Weer op de knop gedrukt en sluiten ging zonder problemen. Ook later nog eens helemaal openen en sluiten ging gelukkig goed.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

• rens-br

rens-br

Ik heb de auto nu een aantal dagen in bezit en ben tot nu toe echt ontzettend tevreden. Wat een heerlijke auto om te mogen rijden. Echt een genot.

Ik heb nog wel een paar kleine dingen die andere volgens mij ook hebben:
- De knoppen op het stuur zijn een beetje meh kwa respons en voelen echt ontzettend goedkoop aan.
- De volume regeling doet raar. Ik luister alleen muziek via Spotify en het volume gaat wel eens ooit uit het niets omhoog en dan weer naar beneden. Ook al het volume via de stuurknoppen wordt verhoogd, gaat de muziek nog wel eens eerst zachter en daarna harder.

En ik heb uiteraard de EX30 App in gebruik, maar het lijkt erop dat ik elke dag opnieuw op die App moet inloggen. Echt heel onhandig. Ervaart iemand dat ook?

• XfadeR
rens-br schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:12:

En ik heb uiteraard de EX30 App in gebruik, maar het lijkt erop dat ik elke dag opnieuw op die App moet inloggen. Echt heel onhandig. Ervaart iemand dat ook?
Met de laatste versie van de app (v1.6.1) zou dat gefixed moeten zijn.
Ik hoef niet niet elke keer meer in te loggen maar wel telkens reload doen, maar dat is minder irritant dan opnieuw inloggen.
Toch snap ik niet dat ze het zo uitbrengen....wordt er nu helemaal niets meer getest tegenwoordig?

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-12 14:09
Hans1956 schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:08:
Gisteren in de parkeergarage liet ik zonder naar het plafond te kijken de achterklep opengaan. Toen die halverwege was zag ik een buis onder het plafond heel snel dichtbijkomen. Toch maar de achterklep vastgepakt en tegengehouden. Dat ging makkelijk dus hij stopt bij redelijk lichte tegendruk. Weer op de knop gedrukt en sluiten ging zonder problemen. Ook later nog eens helemaal openen en sluiten ging gelukkig goed.
Je kunt de hoogte van de klepinstelling vinden in de Handleiding, zodat je nooit meer problemen hebt in je garage.

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:16:
Met de laatste versie van de app (v1.6.1) zou dat gefixed moeten zijn.
Ik hoef niet niet elke keer meer in te loggen maar wel telkens reload doen, maar dat is minder irritant dan opnieuw inloggen.
Helaas, ook vanmorgen werd ik weer uitgelogd in de app. Straks maar eens de app er helemaal vanaf gooien, opnieuw installeren en inloggen.

• imre81
rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:07:
[...]

Helaas, ook vanmorgen werd ik weer uitgelogd in de app. Straks maar eens de app er helemaal vanaf gooien, opnieuw installeren en inloggen.
In plaats van opnieuw in te loggen, heb je geprobeerd de app volledig te sluiten via het multitask-overzicht en daarna opnieuw te starten? Dit werkt altijd voor mij.

• rens-br

rens-br

imre81 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:21:
In plaats van opnieuw in te loggen, heb je geprobeerd de app volledig te sluiten via het multitask-overzicht en daarna opnieuw te starten? Dit werkt altijd voor mij.
Ah, dat lijkt inderdaad ook te werken, i.p.v. opnieuw inloggen. Wat een gekke / vreemde bug is dat.

• larstiaan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 16:50
Kan iemand mij vertellen of Waze ook een (duidelijk) geluidssignaal geeft bij flitsers?

• 038harold
  • Nu online
larstiaan schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:01:
Kan iemand mij vertellen of Waze ook een (duidelijk) geluidssignaal geeft bij flitsers?
Ja hoor. Je kunt geluid aanzetten, uitzetten of alleen meldingen. Bij "geluid aan" en "alleen meldingen" zal Waze dit duidelijk melden met beeld en geluid.

• rens-br

rens-br

Ik heb fervent gebruiker van FlitsMeister, ideaal om meldingen te krijgen van gevaarlijke situaties en afgesloten rijstroken. ;)

Maar nu is het zo dat er geen Flitsmeister app is voor Android Automotive. Ik heb dat nu opgelost door Flitsmeister te starten en het HSP profiel te kiezen. (muziek gaat via de Spotify app op de auto) Meldingen komen dan wel door, maar er zit wat vertraging in en ik heb ook het idee dat niet alle meldingen even goed doorkomen.

Zijn er mensen die dit anders hebben opgelost? Of is dit (helaas) the way to go?

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-12 13:56
rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:00:
Ik heb fervent gebruiker van FlitsMeister, ideaal om meldingen te krijgen van gevaarlijke situaties en afgesloten rijstroken. ;)

Maar nu is het zo dat er geen Flitsmeister app is voor Android Automotive. Ik heb dat nu opgelost door Flitsmeister te starten en het HSP profiel te kiezen. (muziek gaat via de Spotify app op de auto) Meldingen komen dan wel door, maar er zit wat vertraging in en ik heb ook het idee dat niet alle meldingen even goed doorkomen.

Zijn er mensen die dit anders hebben opgelost? Of is dit (helaas) the way to go?
Ik reed vrijwel altijd met Waze aan, dat werkte voor flitsers perfect. Ik hoop dat de nieuwe update snel bij mijn auto doorkomt, rijdt toch net even wat fijner als je weet dat je niet echt verrast wordt (ik wil per ongeluk nog wel eens iets te hard rijden).

• Rodo998
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-12 22:02

Jazeker! Je kunt apps sideloaden (https://www.reddit.com/r/ex30/s/2qlSU1l3H3). Op die manier heb ik de flitsmeister apk versie te weten installeren. Werkt perfect. Wel alleen geluid want je kunt de app niet gebruiken wanneer je aan het rijden bent.

• rens-br

rens-br

Rodo998 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:12:
Jazeker! Je kunt apps sideloaden (https://www.reddit.com/r/ex30/s/2qlSU1l3H3). Op die manier heb ik de flitsmeister apk versie te weten installeren. Werkt perfect. Wel alleen geluid want je kunt de app niet gebruiken wanneer je aan het rijden bent.
Oeh nice, klinkt wel echt als een ontzettende Tweaker oplossing. Alleen geluid is meer dan prima. Kan de app ook autostarten?

• Rodo998
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-12 22:02
rens-br schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:13:
[...]

Oeh nice, klinkt wel echt als een ontzettende Tweaker oplossing. Alleen geluid is meer dan prima. Kan de app ook autostarten?
Nee dat niet. Maar ff app aanklikken telkens als je gaat rijden is ook geen probleem imo. Zou in ieder geval niet meer zonder willen

• rens-br

rens-br

Rodo998 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:57:
Nee dat niet. Maar ff app aanklikken telkens als je gaat rijden is ook geen probleem imo. Zou in ieder geval niet meer zonder willen
Ga ik eens kijken of ik ook Tasker o.i.d. geïnstalleerd krijg om auto starten aan te zetten.

• 038harold
  • Nu online

Flitsmeister is via Apple CarPlay te gebruiken in 1.4.2. Dus, heb je een iPhone dan is dit een optie.

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-12 11:22
Rodo998 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:12:
[...]

Waar heb je de flitsmeister apk verkregen?

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-12 12:46
Voor de gebruikers van Home Assistant: de EX30 geeft nu via de volvo2mqtt-addon ook het accuniveau weer, net als een aantal andere sensoren (waarvan ik niet weet of ze werken omdat ik nog niet weer opgeladen heb).

Kan zijn dat je de addon even opnieuw moet starten om de nieuwe sensoren te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzLPdR69SDo17MNO5WSvoJAoHOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KjJESBXxJlSiELZgAGhQaeL3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door dennistd op 09-09-2024 15:37 ]

• tdolder
dennistd schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:32:
Voor de gebruikers van Home Assistant: de EX30 geeft nu via de volvo2mqtt-addon ook het accuniveau weer, net als een aantal andere sensoren (waarvan ik niet weet of ze werken omdat ik nog niet weer opgeladen heb).

Kan zijn dat je de addon even opnieuw moet starten om de nieuwe sensoren te zien.

[Afbeelding]
Je was me net voor met je berichtje ;-)

• XfadeR
dennistd schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:32:

[Afbeelding]
Nice! Goed gespot :)
Deze mistte ik al. Fijn dat ie er nu in zit. _/-\o_

• speediestb
  • Laatst online: 18-12 22:35
Ik ben de Home assistant aan het instellen maar stuit op de melding:
Mislukt om add-onconfiguratie op te slaan: Missing option 'volvoData' in root in Volvo2Mqtt (982ee2c4_volvo2mqtt). Got {'updateInterval': 300, 'babelLocale': 'nl', 'TZ': 'Europe/Amsterdam', 'debug': False, 'disable_logging': False, 'mqtt': {'broker': 'auto_broker', 'port': 'auto_port', 'username': 'auto_user', 'password': 'auto_password'}}

Zie de afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jxR0iBKMmkrRnqXIlKmz0yWkb4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1CXd4Trj0S0VV3GmL0YOr812.png?f=fotoalbum_large

• speediestb
  • Laatst online: 18-12 22:35
Ach blijkt dat je in je wachtwoord geen speciale tekens mag hebben van je volvo id.

Opgelost!

8)7
speediestb schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:53:
Ik ben de Home assistant aan het instellen maar stuit op de melding:
Mislukt om add-onconfiguratie op te slaan: Missing option 'volvoData' in root in Volvo2Mqtt (982ee2c4_volvo2mqtt). Got {'updateInterval': 300, 'babelLocale': 'nl', 'TZ': 'Europe/Amsterdam', 'debug': False, 'disable_logging': False, 'mqtt': {'broker': 'auto_broker', 'port': 'auto_port', 'username': 'auto_user', 'password': 'auto_password'}}

Zie de afbeelding

[Afbeelding]

• rens-br

rens-br

Sideloaden van Flitsmeister is in ieder geval gelukt. Morgen eens kijken bij het rijden of het ook werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4aBrZlj1GdZ1UbSaKEIDEOp8W8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbbqDtZzcr8rTsRgDrbMhRRB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwLt0pMXLY_hhu4CfFs0pW-oWV4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNHklhcGJYLzK5jg27qpYg0T.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb ook tasker geïnstalleerd op de auto, om te kijken of ik kan auto starten. Helaas eist tasker de rechten om op de voorgrond te kunnen staan en heeft Android automotive niet zo'n setting.

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 10:34

In bijna elke auto die ik heb gereden was er wel (significante) vertraging tussen een flitsmeister melding en het moment dat het over het audiosysteem komt. Daarnaast vond ik het vreselijk dat de radio opeens zacht (of stil) gaat bij elke flitspaalmelding. Ik heb dan ook al ruim 10 jaar mijn telefoonspeaker ingesteld voor de meldingen van Flitsmeister. Met Macrodroid zet ik automatisch het volume van de telefoon hoog als hij de auto ziet, en weer op een normaal niveau als de auto disconnect.
[...]

De app heeft gewoon toegang tot je batterijpercentage zonder OBD te hoeven gebruiken. Hopelijk werkt ABRP straks met 1.4.2 ook tijdens het rijden (en ze niet alleen Waze gefixt hebben).

Ben eigenlijk wel benieuwd of er ergens een specificatie is van wat zo'n app allemaal uit een EV kan lezen qua informatie, naast het batterijniveau. Kon het zo snel niet vinden.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-12 12:46
NetRipper schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:56:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er ergens een specificatie is van wat zo'n app allemaal uit een EV kan lezen qua informatie, naast het batterijniveau. Kon het zo snel niet vinden.
Ik kom hier een flink lijstje tegen: https://developer.android...id/car/VehiclePropertyIds

Denk alleen niet dat ook alles ondersteund wordt, neem aan dat de fabrikant zelf aangeeft wat hij wel/niet vrijgeeft hiervan.

[ Voor 13% gewijzigd door dennistd op 10-09-2024 01:01 ]

• NokiaFan
Ik loop nog een beetje te pielen met Waze i.c.m. CarPlay. Heb Waze als app op zowel mijn iPhone als de EX30 geïnstalleerd.

Zodra CarPlay is geactiveerd, dan kan ik Waze enkel gebruiken via CarPlay. Volgens mij wordt dan de data via mijn telefoon gebruikt en bij voorkeur maak ik gebruik van het abonnement in de EX30.

Is dit op te lossen, zonder CarPlay te deactiveren? Waze (EX30) kan wel worden gestart overigens, maar de route kan niet worden bepaald.

De Spotify app (van de EX30) kan ik wel gebruiken, zodra CarPlay is geactiveerd.

Update: Waze op de EX30 werkt bij mij ook niet zonder CarPlay of zelfs zonder dat de iPhone is verbonden. Je kan wel een locatie opzoeken, maar er kan geen route worden berekend.

Heeft iemand Waze in versie 1.4(.2) überhaupt al aan de praat kunnen krijgen, dus dat je kan navigeren met de app in de EX30 zelf?

[ Voor 21% gewijzigd door NokiaFan op 10-09-2024 15:33 ]

• ivarga
NokiaFan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 05:59:
Ik loop nog een beetje te pielen met Waze i.c.m. CarPlay. Heb Waze als app op zowel mijn iPhone als de EX30 geïnstalleerd.

Zodra CarPlay is geactiveerd, dan kan ik Waze enkel gebruiken via CarPlay. Volgens mij wordt dan de data via mijn telefoon gebruikt en bij voorkeur maak ik gebruik van het abonnement in de EX30.

Is dit op te lossen, zonder CarPlay te deactiveren? Waze (EX30) kan wel worden gestart overigens, maar de route kan niet worden bepaald.

De Spotify app (van de EX30) kan ik wel gebruiken, zodra CarPlay is geactiveerd.
Ik denk dat jij nog een van de weinige bent die al Carplay heeft dus of je zal moeten wachten tot wij ook de update hebben ontvangen en er mee kunnen spelen of jij zoekt het ff uit zodat jij het ons kan vertellen ;)
Ik zou er trouwens geen moeite mee hebben om data abbo van mijn telefoon te moeten gebruiken deze is toch van de zaak en in mijn focus gebruikte ik deze ook op Carplay

• imre81
Aan de enkelen die de 1.4.2 update al ontvangen hebben:

Is er toevallig al iets gedaan aan het probleem van het niet onthouden van de instellingen voor pilot assist? Ik weet dat lane keeping, snelheidswaarschuwingen, enzovoort altijd ingeschakeld moeten zijn bij het opstarten van de auto op basis van regelgeving. Ik bedoel specifiek pilot assist in vergelijking met de snelheidsbegrenzer en de volgafstand van pilot assist. Deze twee instellingen zouden niet sticky moeten zijn, maar dat zijn ze wel. Ik gebruik zelf zelden pilot assist en bijna altijd de snelheidsbegrenzer. Het is frustrerend om deze instellingen bij elke rit opnieuw te moeten activeren.

• rens-br

rens-br

Ik heb een EX30 in de lease, die momenteel 1.4 draait en de setting in de app geeft het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdWrahyRgbG3UE0YLturbGTaVM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dlHrLOCPLfiLFZqrJEZtIrNx.png?f=fotoalbum_large

Volgens de Volvo garage was dit de stand waar die op hoort als je een lease auto hebt, maar ik heb er persoonlijk een beetje een hard hoofd in dat ik nu updates ga krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 10-09-2024 11:59 ]

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:58:
Ik heb een EX30 in de lease, die momenteel 1.4 draait en de setting in de app geeft het volgende aan:

[Afbeelding]

Volgens de Volvo garage was dit de stand waar die op hoort als je een lease auto hebt, maar ik heb er persoonlijk een beetje een hard hoofd in dat ik nu updates ga krijgen.
Check even de instellingen via profiel (rechtsonder) en dan Privacy -> Automatic software downloads. Als je het daar ook niet kan beheren dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken, bij mij ging de instelling alle kanten op over de laatste maanden maar rondom de OTA releases ging hij steeds alsnog magisch naar Enabled en kreeg ik de updates vanzelf binnen.

I intend to live forever - so far, so good.

• 038harold
  • Nu online
imre81 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:38:
Aan de enkelen die de 1.4.2 update al ontvangen hebben:

Is er toevallig al iets gedaan aan het probleem van het niet onthouden van de instellingen voor pilot assist? Ik weet dat lane keeping, snelheidswaarschuwingen, enzovoort altijd ingeschakeld moeten zijn bij het opstarten van de auto op basis van regelgeving. Ik bedoel specifiek pilot assist in vergelijking met de snelheidsbegrenzer en de volgafstand van pilot assist. Deze twee instellingen zouden niet sticky moeten zijn, maar dat zijn ze wel. Ik gebruik zelf zelden pilot assist en bijna altijd de snelheidsbegrenzer. Het is frustrerend om deze instellingen bij elke rit opnieuw te moeten activeren.
De volgafstand wordt globaal opgeslagen, maar helaas niet per profiel, waardoor ik hem maar weer op de lange afstand heb gezet.

• imre81
038harold schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:27:
[...]

De volgafstand wordt globaal opgeslagen, maar helaas niet per profiel, waardoor ik hem maar weer op de lange afstand heb gezet.
Ik ben de enige die de auto rijdt, en bij mij springt hij steeds terug. Hoe kun je de instellingen globaal opslaan? Of zit jij al op 1.4.2?
Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste