Hans1956 schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:13:
'Adapt to speed limit' impliceert (voor mij) dat de bordenherkenning op 99.99% correct is gekomen. Anders gaat het nog gevaarlijke situaties geven gezien het huidige resultaat van borden herkenning.
Dus hopelijk heel eenvoudig en permanent uit te schakelen.
Er wordt niet gemeld dat die ineens wel goed zou werken

Dus gelukkig is het opt-in (lees ik iig in 'je kunt het aanzetten...') want bij mij is inderdaad ook (te) vaak fout. Zowel bij scenario's waar ik met als zonder acc aan rijd.
Het lijkt iig niks te doen met onderborden zoals "alleen bij nat wegdek", "afslag" of de tijdsslots bij de 100/120 borden. En ik heb ook niet het idee dat ie iets met een einde- of einde-zone-bord doet (bijv zo'n einde 90 bord voor nat wegdek, slecht wegdek of spoorvorming of hier lokaal het einde 30-zone bord).
Naast bordenherkenning zijn er natuurlijk ook nog wat meer generieke verkeersregels die relevant zijn voor snelheidslimieten. Zo wordt in principe alles na/voor (afhankelijk of je binnen/buiten de bebouwde kom bent) een afslag/oprit alles weer 'gereset' in Nederland, tenzij er een zone actief is. Dat gaat bij mij niet direct, hooguit pas na een tijdje als ie terugvalt op de kaart-snelheid.
De standaard maximale snelheid voor autowegen lijkt bij mij ook niet altijd goed te gaan; die zie ik zo nu en dan (ineens) op 90 staan.
Al met al in ieder geval genoeg reden om niet echt vertrouwen in dat systeem te hebben. Sterker nog, ik was voor ik de auto had zelfs van plan het gewoon standaard aan te laten staan omdat ik toch doorgaans wel in de buurt van de max. snelheid rijd, maar daarvoor klopt het te vaak niet