De plus of min iets langer ingedrukt houden.Bart0910 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:43:
Weet iemand of je de cruise control ook plus of minus 1 km/h kan aanpassen (ipv 5)?
Is het zo simpel ja? Morgen meteen proberen, thanks!!
Yes, door het knopje plus of minus langer ingedrukt te houden.Bart0910 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:43:
Weet iemand of je de cruise control ook plus of minus 1 km/h kan aanpassen (ipv 5)?
Edit: nvm late reactie
[ Voor 5% gewijzigd door Brumax op 14-08-2024 22:19 ]
vice versa en weer terug
In theorie wel. Ik vind het zelf best lastig om 'm daadwerkelijk zo in te drukken dat ie +/- 1 gaat, ipv dan toch +/- 5.Bart0910 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:53:
Is het zo simpel ja? Morgen meteen proberen, thanks!!
Maar wellicht dat dat met wat oefenen beter gaat, ik heb niet zo heel vaak dat ik de eerstvolgende veelvoud van 5 niet ook goed vind
Op de A1 bij Apeldoorn wil ik graag 93 rijden, vandaar😁
Net sneller dan de meesten en net niet te hard voor een boete (eigenlijk altijd flitsers daar nu)
Net sneller dan de meesten en net niet te hard voor een boete (eigenlijk altijd flitsers daar nu)
Ja dat kan. De knop plus of min langer indrukken zorgt voor de plus of minus van 1 km/h.Bart0910 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:43:
(Sorry, ik had niet gezien dar er al reacties waren)
[ Voor 15% gewijzigd door Sepio op 15-08-2024 09:02 ]
Ik heb de app van de telefoon verwijderd (inclusief gegevens die er eventueel opgeslagen zijn). En daarna de app opnieuw gedownload en aangemeld met mijn Volvo ID. En nu werkt de app weer zoals vanouds.Kwakjan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:53:
[...]
Ik hoor graag of er iets uitkomt wat ze je zelf kan doen.
Als ik 's ochtends naar werk ga, of de auto heeft een aantal uur stil gestaan en ik loop naar de auto (met de sleutel in m'n zak) sta ik soms wel 15-30 seconden te wachten tot dat de auto zichzelf ontgrendeld. Zou de batterij in de sleutel niet goed zijn, of nu al aan vervanging toe zijn?
Knopje om de kofferbak te openen gaat wel altijd snel, maar de portieren is soms drama
Knopje om de kofferbak te openen gaat wel altijd snel, maar de portieren is soms drama
Dit heb ik ook regelmatig, heb alleen wel het idee dat dit te maken heeft vanuit welke richting ik de auto benader. Als ik via de voorkant van de auto naar de deur loop heb ik het idee dat dit vaker/ altijd voorkomt. Echter als ik vanaf de achterkant van de auto kom aanlopen ontgrendeld die 9 van de 10 keer meteen.DonLyroon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:14:
Als ik 's ochtends naar werk ga, of de auto heeft een aantal uur stil gestaan en ik loop naar de auto (met de sleutel in m'n zak) sta ik soms wel 15-30 seconden te wachten tot dat de auto zichzelf ontgrendeld. Zou de batterij in de sleutel niet goed zijn, of nu al aan vervanging toe zijn?
Volvo EX30 SMER
Het helpt dan om 2 of 3 vingers achter de klink te houden, dan gaat de deur open na max 2s (niet handig als je eerst bij een andere deur staat overigens...)DonLyroon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:14:
I intend to live forever - so far, so good.
Vermoed dat ik ongeduldig ben en 2s niet kan wachten. Overig werkt dit ook maar af en toe.Buzzin Hornet schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:54:
[...]
Het helpt dan om 2 of 3 vingers achter de klink te houden, dan gaat de deur open na max 2s (niet handig als je eerst bij een andere deur staat overigens...)
Sta soms een half minuut en pak maar de key fob en dan met de achterkant op de NFC vlak maar duwen...

Ik zou dit issue vooral melden bij de dealer, volgens die van mij was het niet heel bekend. In het begin heeft dit prima gewerkt, maar sinds 1.3.x niet meer zo goed. Batterij keyfob heb ik al meerdere keren vervangen. Daar ligt het niet aan. Het heeft mijn inziens te maken met de locatie en/of een frequentie van andere auto’s in de buurt. Wanneer ik mijn auto ergens parkeer zonder dat er andere auto’s in de buurt staan, dan werkt het beter.DonLyroon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:14:
haha, ik ervaar precies het omgekeerde. Overigens werkt dan vingers achter de klink prima, hoewel 2s erg lang kan duren.Cruiser90 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:20:
[...]
Dit heb ik ook regelmatig, heb alleen wel het idee dat dit te maken heeft vanuit welke richting ik de auto benader. Als ik via de voorkant van de auto naar de deur loop heb ik het idee dat dit vaker/ altijd voorkomt. Echter als ik vanaf de achterkant van de auto kom aanlopen ontgrendeld die 9 van de 10 keer meteen.
Vandaag de 20K aangetikt!
Ben er nog steeds erg blij mee. Verbruik ligt rond de 17kW/100km.
Enig punt van irritatie (na de 1.4 update) is het niet kunnen gebruiken van de ACC bij een aanhanger of fietsendrager
Is als het nodige over geschreven/gezegd, maar dit blijft voor mij echt een punt...
Ben er nog steeds erg blij mee. Verbruik ligt rond de 17kW/100km.
Enig punt van irritatie (na de 1.4 update) is het niet kunnen gebruiken van de ACC bij een aanhanger of fietsendrager

:strip_exif()/f/image/U6LjcbM5sSGDHTIKRAy08xcA.jpg?f=fotoalbum_large)
EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023
Helaas te vroeg gejuicht. Er is alleen contact met de auto als ik hem net gebruikt/geopend heb en binnen redelijke afstand van de auto ben (wel buiten het bereik van het automatisch openen/sluiten). Toch maar eens de dealer raadplegen.Kwakjan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:56:
[...]
Ik heb de app van de telefoon verwijderd (inclusief gegevens die er eventueel opgeslagen zijn). En daarna de app opnieuw gedownload en aangemeld met mijn Volvo ID. En nu werkt de app weer zoals vanouds.
De App maakt nooit rechtstreeks met de auto contact, maar altijd via een server van Volvo. De afstand tot de auto moet niet uitmaken...Kwakjan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:32:
[...]
Helaas te vroeg gejuicht. Er is alleen contact met de auto als ik hem net gebruikt/geopend heb en binnen redelijke afstand van de auto ben (wel buiten het bereik van het automatisch openen/sluiten). Toch maar eens de dealer raadplegen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Bedankt voor de reactie, weer wat wijzer.Swerfer schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
De App maakt nooit rechtstreeks met de auto contact, maar altijd via een server van Volvo. De afstand tot de auto moet niet uitmaken...
Ik heb dezelfde problemen met de EX30 app op Android.
Deze start soms zonder problemen en kan ik ermee werken.
Maar de meeste tijd start de app niet op. Deze blijft dan hangen op het witte scherm met het Volvo logo in het midden.
Heb al van alles geprobeerd maar geen idee waar dit in zit.
Verwijderen van de app of de opslag van de app leegmaken lost niets op. Enigste is dat je dan opnieuw moet inloggen. Dat werkt dan dus wel.
Op een ander Android toestel had ik precies hetzelfde probleem.
Het maakt ook niet uit of de telefoon via Wifi of 5G verbinding heeft. Het lijkt echt complete willekeur of deze start of niet.
Deze start soms zonder problemen en kan ik ermee werken.
Maar de meeste tijd start de app niet op. Deze blijft dan hangen op het witte scherm met het Volvo logo in het midden.
Heb al van alles geprobeerd maar geen idee waar dit in zit.
Verwijderen van de app of de opslag van de app leegmaken lost niets op. Enigste is dat je dan opnieuw moet inloggen. Dat werkt dan dus wel.
Op een ander Android toestel had ik precies hetzelfde probleem.
Het maakt ook niet uit of de telefoon via Wifi of 5G verbinding heeft. Het lijkt echt complete willekeur of deze start of niet.
Vandaag een update van de dealer, de auto is gisteren 18:15 daar afgeleverd. Nu moet deze nog rijklaar gemaakt worden en een trekhaak eronder. Dinsdag weet de dealer wanneer de defenitieve aflevering gedaan kan worden.poesje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:41:
[...]
In juli heb ik een update gevraagd bij de dealer, en die kon me vertellen dat de auto op de boot stond (Grand Neptune, https://www.marinetraffic...el:GRAND_NEPTUNE#overview ). Deze komt vanavond/morge aan in Zeebrugge. Dan dus de grote vraag wanneer de uiteindelijke uitlevering zal zijn.
:strip_exif()/f/image/wb2kBLcECPdchjc3SZduRwyv.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier even een update n.a.v. onze trip naar de Elzas.
De rit is heerlijk rustig verlopen. De auto rijdt zeer relaxed en het onderweg laden merk je eigenlijk niet. Best fijn om die pauzes te hebben.
Tesla laders zijn echt goedkoop (tenminste als je een abbo hebt afgesloten) €0,35 per KWh is echt niet te duur. Op een andere plek langs de snelweg in Duitsland heb ik ook wel eens net iets meer dan €1,00 betaald. Dat was ff schrikken
Toch zijn er wel een paar punten van aandacht.
1: na de eerste stop in België (van de Valk hotel in Verviers) wilde de navigatie niet meer werken. Internet lag er opeens uit. Gelukkig heb je altijd je telefoon nog maar was toch gek. Na 15 min was er opeens weer internet en navigatie.
2: wat ons ook opviel is met DAB radio luisteren wanneer je rijdt met one pedal drive, en je het gas loslaat dat dan het geluid wegvalt (of de ontvangst) Dit was met meerdere zenders.
3: als de auto in een parkeergarage (niet ondergronds) aan de lader stond en ik de app op mijn mobiel opende, dan zei de app dat de auto in gebruik is? En dan kan je niks bedienen (bv kijken hoeveel er al geladen is) Hier in NL hebben we daar geen last van.
4: regelmatig deed Spotify het niet meer en moest ik steeds opnieuw inloggen. Blijkbaar onthoudt ie niet de inlog gegevens.
Voor de rest is het een super fijne auto en absoluut geen spijt van.
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack
Puntje 4 herken ik ook, ik heb zelf nu de laatste periode dat het frame met km teller wit is en de rest in donkere modus valt. Als ik dan via beeldscherm instellingen de boel van automatisch afhaal en terugzet is dit weer gefixt.
Verder eens fijne auto en goed te lezen dat bij Tesla het laden dan goed te betalen is.
Verder eens fijne auto en goed te lezen dat bij Tesla het laden dan goed te betalen is.
Ik vind het nog steeds wat vervelend hoe je de cruise control (ACC) tijdens het rijden uit moet zetten (hendel naar beneden of rem indrukken).
Nu kwam ik er achter dat dit ook kan door P in te drukken tijdens het rijden : ) Thoughts?
Nu kwam ik er achter dat dit ook kan door P in te drukken tijdens het rijden : ) Thoughts?
Oef.. nooit aan gedacht om tijdens het rijden op de P te drukken (ongeacht ACC of niet)woutse schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:27:
Ik vind het nog steeds wat vervelend hoe je de cruise control (ACC) tijdens het rijden uit moet zetten (hendel naar beneden of rem indrukken).
Dit is eerder besproken en een tijdje gebruikt, soms kreeg je een geluidje en kwam er toen via Reddit achter dat het gebruik van de P knop een andere functie heeft en ben er toen mee gestopt:woutse schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:27:
https://www.reddit.com/r/..._use_of_this_feature_yet/
Heb het overigens een keer geprobeerd om te remmen op deze manier en dat is krachtig en moet je dus vooral doen als je geen mensen achter je hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door Buzzin Hornet op 19-08-2024 11:56 ]
I intend to live forever - so far, so good.
Leest er iemand hier wel eens een handleiding, vermoeiend hewoutse schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:27:
Maar je vindt er wel een heleboel dingen die handig zijn.
En die P gebruiken is een geweldig idee zou ik zeker doen

[ Voor 7% gewijzigd door puccini op 19-08-2024 13:11 ]
Hier vanochtend gebeld, volgende week dinsdag kan ik hem ophalenpoesje schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:34:
[...]
Vandaag een update van de dealer, de auto is gisteren 18:15 daar afgeleverd. Nu moet deze nog rijklaar gemaakt worden en een trekhaak eronder. Dinsdag weet de dealer wanneer de defenitieve aflevering gedaan kan worden.
Punt 2 uitvallen DAB is idd nog steeds niet opgelost, ook niet met update naar 1.4. Weet Volvo hiervan?Kennelijk niet zou je haast zeggen!Remmy H schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:28:
[Afbeelding]
Hier even een update n.a.v. onze trip naar de Elzas.
De rit is heerlijk rustig verlopen. De auto rijdt zeer relaxed en het onderweg laden merk je eigenlijk niet. Best fijn om die pauzes te hebben.
Tesla laders zijn echt goedkoop (tenminste als je een abbo hebt afgesloten) €0,35 per KWh is echt niet te duur. Op een andere plek langs de snelweg in Duitsland heb ik ook wel eens net iets meer dan €1,00 betaald. Dat was ff schrikken
Toch zijn er wel een paar punten van aandacht.
1: na de eerste stop in België (van de Valk hotel in Verviers) wilde de navigatie niet meer werken. Internet lag er opeens uit. Gelukkig heb je altijd je telefoon nog maar was toch gek. Na 15 min was er opeens weer internet en navigatie.
2: wat ons ook opviel is met DAB radio luisteren wanneer je rijdt met one pedal drive, en je het gas loslaat dat dan het geluid wegvalt (of de ontvangst) Dit was met meerdere zenders.
3: als de auto in een parkeergarage (niet ondergronds) aan de lader stond en ik de app op mijn mobiel opende, dan zei de app dat de auto in gebruik is? En dan kan je niks bedienen (bv kijken hoeveel er al geladen is) Hier in NL hebben we daar geen last van.
4: regelmatig deed Spotify het niet meer en moest ik steeds opnieuw inloggen. Blijkbaar onthoudt ie niet de inlog gegevens.
Voor de rest is het een super fijne auto en absoluut geen spijt van.
Wat ik van de dealer heb begrepen is het probleem dat de rem lichten te veel vermogen vragen tijdens het remmen en dus ook tijdens OPD want dan gaan de lampen bij afremmen ook aan.Isola schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:16:
[...]
Punt 2 uitvallen DAB is idd nog steeds niet opgelost, ook niet met update naar 1.4. Weet Volvo hiervan?Kennelijk niet zou je haast zeggen!
Door het teveel stroom vragen valt de DAB antenne weg. Ze gaven aan dat er een nieuwe kabelboom voor komt en dat deze op termijn in de auto's vervangen gaat worden.
Mij werd geadviseerd om zoveel mogelijk streaming te gebruiken tot de oplossing er is.
Blijkbaar niet nee.Isola schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:16:
[...]
Punt 2 uitvallen DAB is idd nog steeds niet opgelost, ook niet met update naar 1.4. Weet Volvo hiervan?Kennelijk niet zou je haast zeggen!
Maar was wel rare ervaring, ik dacht eerst dat het gewoon een slechte ontvangst was maar telkens dat de auto afremde was het. En bij de ene zender was het meteen en bij een andere zender pas als de auto bijna stilstond. Ook dat is dus heel random.
Maar goed, ik stoor mij er niet aan hoor.
Zijn ergere dingen in de wereld…..
Te veel vermogen?? Het is allemaal led verlichting en vreet amper stroom!killabee.nl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:22:
[...]
Wat ik van de dealer heb begrepen is het probleem dat de rem lichten te veel vermogen vragen tijdens het remmen en dus ook tijdens OPD want dan gaan de lampen bij afremmen ook aan.
Door het teveel stroom vragen valt de DAB antenne weg. Ze gaven aan dat er een nieuwe kabelboom voor komt en dat deze op termijn in de auto's vervangen gaat worden.
Mij werd geadviseerd om zoveel mogelijk streaming te gebruiken tot de oplossing er is.
Het gekke is dat ik het thuis in NL nog niet had opgemerkt maar in Frankrijk en bergachtig gebied kwam ik erachter.
En de opmerking van de dealer dat ze de kabelboom gaan vervangen is wel gek want het is niet iets wat je ff doet.
Ja, ik had er ook mijn bedenkingen bij maar dit is wat ze mij verteld heb.Remmy H schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:27:
[...]
Te veel vermogen?? Het is allemaal led verlichting en vreet amper stroom!
Het gekke is dat ik het thuis in NL nog niet had opgemerkt maar in Frankrijk en bergachtig gebied kwam ik erachter.
En de opmerking van de dealer dat ze de kabelboom gaan vervangen is wel gek want het is niet iets wat je ff doet.
Helaas is het bij streaming weer zo dat de volume regeling voor geen meter werkt en elk moment harder/zachter kan gaan (wel ook vooral bij remmen). Soms is het volume helemaal niet te regelen bij mij.Remmy H schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:27:
[...]
Te veel vermogen?? Het is allemaal led verlichting en vreet amper stroom!
In versie 1.4.2 (gaat over paar weken gefaseerd uitrollen) komen ook verbeteringen voor DAB/FMIsola schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:16:
[...]
Is dit al bekend gemaakt?robv73 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:27:
[...]
In versie 1.4.2 (gaat over paar weken gefaseerd uitrollen) komen ook verbeteringen voor DAB/FM

Heb geen officiële documenten o.i.d. gezien maar mijn bron is een werkplaats medewerker bij een Volvo dealer...waar ik net vandaan kom
Vanmiddag voor het eerst met de auto naar de wasstraat geweest. Auto op wasmodus zetten ging prima, net als de auto in neutraal zetten. Helaas sprong ie bij het openen van de deur direct naar P. Opnieuw geprobeerd, zelfde euvel. Uiteindelijk in overleg maar in de auto blijven zitten wat wel goed ging. Heb ik ergens een fout gemaakt of kan het gewoon niet anders?
Het is overigens een wasstraat waar de auto doorheen geduwd wordt met een rol die achter het het achterwiel inhaakt. Normaal gesproken stap je uit voor het 'inhaken', loopt via de shop (betalen) en een gang met ramen naar achteren waar je auto er weer uit komt.
Het is overigens een wasstraat waar de auto doorheen geduwd wordt met een rol die achter het het achterwiel inhaakt. Normaal gesproken stap je uit voor het 'inhaken', loopt via de shop (betalen) en een gang met ramen naar achteren waar je auto er weer uit komt.
Ik ben wel bekend met dat soort wasstraten, maar bij alle straten waar ik ben geweest betaalde je eerst en moest je daarna doorrijden en blijven zitten.dennistd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:05:
Klopt, vorige week ook zo'n wasstraat bezocht en daar moet je gewoon blijven zitten.
Nog wel een dingetje wat ik hier eens gevraagd heb (en geen antwoord op kreeg), in de wasstraatmodus zet hij niet de veiligheidssystemen uit, waardoor je wel steeds waarschuwingen krijgt dat er obstakels naderen en zo. Mijn vorige auto ging toen als een malle remmen, want dacht een aanrijding te voorkomen. De volgende keer zet ik die systemen toch ook eerst maar eens uit. De EX30 zal het ook maar op z'n heupen krijgen om te gaan remmen... Jammer dat dat niet meteen meegaat in de wasstraatmodus.
Nog wel een dingetje wat ik hier eens gevraagd heb (en geen antwoord op kreeg), in de wasstraatmodus zet hij niet de veiligheidssystemen uit, waardoor je wel steeds waarschuwingen krijgt dat er obstakels naderen en zo. Mijn vorige auto ging toen als een malle remmen, want dacht een aanrijding te voorkomen. De volgende keer zet ik die systemen toch ook eerst maar eens uit. De EX30 zal het ook maar op z'n heupen krijgen om te gaan remmen... Jammer dat dat niet meteen meegaat in de wasstraatmodus.
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Net Volvo support aan de lijn gehad en die geven aan dat de nieuwe 1.4.2 firmware binnen enkele weken uitgerold gaat worden en dat de problemen met DAB+ hiermee opgelost worden. De medewerker wist mij ook te melden dat in deze update ook apple carplay zit al wist hij dat niet 100% zeker. Meestal gaat de firmware update 3 weken

Klopt, vanaf week 37 komt de OTA 1.4.2, met daarin ook CarPlay.
Dat zou wel fijn zijn!Hennn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:17:
Als “Waze” dan ook blijft werken tijdens het rijden is het helemaal top.

ik hoop echt dat de digital key eens uitkomt, dan ben ik van dat enorme blok aan m'n sleutelbos af. 🙏🏻
Ik zit volledig in het Apple universum (behalve de auto dus). Ik zie echter nog niet echt de toegevoegde waarde van CarPlay in de EX30. Hooguit voor Apple Music. Voor navigatie vind ik Google Maps in de EX30 erg prettig werken.Hennn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:17:
voor mij is het wel het afspelen van Whatsapp berichten en beantwoorden met stem .Zapato schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:37:
[...]
Ik zit volledig in het Apple universum (behalve de auto dus). Ik zie echter nog niet echt de toegevoegde waarde van CarPlay in de EX30. Hooguit voor Apple Music. Voor navigatie vind ik Google Maps in de EX30 erg prettig werken.
Weet niet of je Iphone gebruikt maar via Carplay werkt het dan sowieso weerRemmy H schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:33:
[...]
Dat zou wel fijn zijn!
Als “Waze” dan ook blijft werken tijdens het rijden is het helemaal top.
I know, maar als het niet hoeft dan liever niet via m’n iPhone Waze gebruiken maar gewoon rechtstreeks via Volvo.ivarga schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:20:
[...]
Weet niet of je Iphone gebruikt maar via Carplay werkt het dan sowieso weer
iPhone gebruik ik dan voor Flitsmeister. (voor eventuele gevaarlijke situaties op de weg 😉)
Hier idem!ivarga schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:17:
[...]
voor mij is het wel het afspelen van Whatsapp berichten en beantwoorden met stem .
Deze moet je echt uitstappen normaal gesproken, zie ook dit promo-filmpje:iHansz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:12:
Klopt, vorige week ook zo'n wasstraat bezocht en daar moet je gewoon blijven zitten.
Bij mij piepte ie ook continu, maar remmen heeft ie gelukkig niet gedaan.Nog wel een dingetje wat ik hier eens gevraagd heb (en geen antwoord op kreeg), in de wasstraatmodus zet hij niet de veiligheidssystemen uit, waardoor je wel steeds waarschuwingen krijgt dat er obstakels naderen en zo. Mijn vorige auto ging toen als een malle remmen, want dacht een aanrijding te voorkomen. De volgende keer zet ik die systemen toch ook eerst maar eens uit. De EX30 zal het ook maar op z'n heupen krijgen om te gaan remmen... Jammer dat dat niet meteen meegaat in de wasstraatmodus.
Is hier al wat geschreven over de ophanging die vrij wobbelig aanvoelt? Vooral met name de achterkant van de wagen in bochten.
Last-minute besloten om toch nog een tripje Italië te doen. Iemand al een oplossing voor een iPad mount voor de kids achterin? Zat te denken aan een klittenband iets, maar blijkt niet te bestaan.
Ik had deze en die werkte goedrickbrg schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:28:
Last-minute besloten om toch nog een tripje Italië te doen. Iemand al een oplossing voor een iPad mount voor de kids achterin? Zat te denken aan een klittenband iets, maar blijkt niet te bestaan.
https://www.pinkorblue.nl...-a362303.html?recommended
[ Voor 12% gewijzigd door Fbrand op 20-08-2024 17:28 ]
Na twee maanden na een ongeval (in de file is iemand achterop gereden) de auto weer terug. Duurde even, want sommige onderdelen hadden nog geen eens een bestelnummer. Nu weer vertrouwd, maar helaas weer software 1.3.
Automatisch update staat uit, maar ik krijg hem niet aangezet in de app. Versie 1.6.
Iemand een idee?
Automatisch update staat uit, maar ik krijg hem niet aangezet in de app. Versie 1.6.
Iemand een idee?
Wij zitten bij Zonneplan (met dynamisch contract+laadpaal) en daar is dat erg handig. Je kunt kiezen tussen handmatig laden, een tijd instellen dat je een bepaald aantal kilometers wilt hebben geladen of - als je meer tijd hebt - gewoon je auto aansluiten. Het laden start dan automatisch op momenten dat de stroom gratis is.Fbrand schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:32:
Wat zou het fijn zijn als de volgende versie van de laadapp ook een knop zou hebben om te laden in de goedkope uren[Afbeelding]
Dus bijvoorbeeld uurprijs < €0,06 😄
https://www.zonneplan.nl/laadpaal/hoe-werkt-het
Inderdaad is dit een prima laadpaal, echter voordat ik die €1600 heb terugverdiend……TotalBB schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:41:
[...]
Wij zitten bij Zonneplan (met dynamisch contract+laadpaal) en daar is dat erg handig. Je kunt kiezen tussen handmatig laden, een tijd instellen dat je een bepaald aantal kilometers wilt hebben geladen of - als je meer tijd hebt - gewoon je auto aansluiten. Het laden start dan automatisch op momenten dat de stroom gratis is.
https://www.zonneplan.nl/laadpaal/hoe-werkt-het
Een slimme volvo app is dan iets voordeliger😉
Hèhè
Eindelijk mag ik aanstaande Dinsdag mijn SMSR _Core_Vapour Grey_Indigo_18"_EX30 ophalen bij NIHAM in Den Haag.
Deze zakelijke leaseauto zou eerst in februari geleverd worden maar dat werd Juni en nu eindelijk eind augustus dus.
Ben erg benieuwd of ik "enthousiast" ga worden, of na alle commotie omtrent de ex-30 "teleurgesteld".
Eindelijk mag ik aanstaande Dinsdag mijn SMSR _Core_Vapour Grey_Indigo_18"_EX30 ophalen bij NIHAM in Den Haag.
Deze zakelijke leaseauto zou eerst in februari geleverd worden maar dat werd Juni en nu eindelijk eind augustus dus.
Ben erg benieuwd of ik "enthousiast" ga worden, of na alle commotie omtrent de ex-30 "teleurgesteld".
Ondanks het grote vermogen... Het blijft een Volvo en geen sportsedan...Peter_joossen schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:23:
Is hier al wat geschreven over de ophanging die vrij wobbelig aanvoelt? Vooral met name de achterkant van de wagen in bochten.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Goedemorgen, even een heel andere vraag en misschien wel een beetje off topic.
Zijn er al mensen hier die een OBD2 app hebben gevonden voor de EX30?
Ik heb een scanner namelijk en die gebuikte ik voor onze vorige auto’s (vag groep en bmw) maar is er een app voor Volvo?
Ik ben gewoon benieuwd wat er uit te lezen valt als ik hem aansluit.
Ik heb een scanner namelijk en die gebuikte ik voor onze vorige auto’s (vag groep en bmw) maar is er een app voor Volvo?
Volgens google zoekmachine (lezen is moeilijk)
De diagnoseaansluiting bevindt zich onder het dashboard, vlak bij de ontgrendelhendel voor de motorkap.
De diagnoseaansluiting bevindt zich onder het dashboard, vlak bij de ontgrendelhendel voor de motorkap.
Dit schrijft Autovisie over het rijgedrag:Peter_joossen schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:23:
"We zijn in de afgelopen maanden best kritisch geweest op de Volvo EX30. En terecht. Maar we zetten hem nu eens in het zonnetje, wan er is ook veel goed aan de Chinese Zweed.
We worden bijvoorbeeld erg vrolijk van zijn rijcomfort. In sommige elektrische auto’s zit een knoerthard randje aan de demping, dat zich vertaalt in een akelige stoterigheid over verkeersdrempels en dwarsrichels. De EX30 heeft daarvan geen last. Hij incasseert oneffenheden rustig – best knap op 20-inch lichtmetalen wielen – en geeft ze beheerst door aan de inzittenden. Zijn onderstel heeft een zacht laagje, maar is zeker niet week. Zo laat de uitgebalanceerde Volvo zich niet verleiden tot overmatig rollen. In snelle doordraaiers, bijvoorbeeld van de ene snelweg naar de andere, pogoot (vorm van dansen) hij niet in en uit zijn dempers, maar gaat hij keurig op één oor liggen, zoals het hoort. Dat zorgt voor vertrouwen. Hobbels en kuilen in het asfalt brengen de EX30 soms even uit balans, maar als je hem gewoon laat ‘staan’, blijft-ie keurig de ingezette lijn volgen."
Kan me daar helemaal in vinden. Vind hem iets te licht sturen, maar voor de rest ligt die goed op de weg. Ook al heeft hij veel vermogen, het is natuurlijk geen sportwagen. Welk merk banden ligt er onder jouw EX30? Klopt de bandenspanning wel?
Puccini, lezen is inderdaad moeilijk voor je, lees de vraag nou nog eens..... ;-)
Dit schrijft Volvo o.a.: "De auto heeft een diagnoseaansluiting waarmee een werkplaats verbinding met de auto kan maken en met de systemen kan communiceren. Sluit geen apparatuur aan die niet is goedgekeurd door Volvo. Verkeerd gebruik van de diagnoseaansluiting kan een negatieve impact op de systemen en software van de auto hebben." https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409 Zou daar dus voorzichtig mee zijn.Remmy H schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:47:
Dus dat! 😉msc6366 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:35:
Puccini, lezen is inderdaad moeilijk voor je, lees de vraag nou nog eens..... ;-)
Volgende week eindelijk mijn Volvo EX30 Black Core ophalen!
Zijn er zaken die ik direct moet instellen, of rekening mee moet houden,om zo mijn rijervaring de eerste paar dagen te bevorderen?
Daarnaast, wat is het daadwerkelijke bereik van de Core variant, ik geloof tussen de 230 - 250km, is dat een beetje oke? Mijn eerste EV ervaring
Zijn er zaken die ik direct moet instellen, of rekening mee moet houden,om zo mijn rijervaring de eerste paar dagen te bevorderen?
Daarnaast, wat is het daadwerkelijke bereik van de Core variant, ik geloof tussen de 230 - 250km, is dat een beetje oke? Mijn eerste EV ervaring
Ik heb een Wi-Fi ODB2 plug en daarmee kan ik de EX30 uitlezen met algemene ODB2-apps. Specifiek voor Volvo (EX30) heb ik niet gevonden, maar ook recentelijk niet naar gezocht.Remmy H schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:47:
Omdat we de auto niet elke dag nodig hebben en dus flexibel kunnen laden, laden we icm Powerplay en zonnepanelen vrijwel gratis op. Dan heb je 'm toch best snel terugverdiend. Overigens kregen we nog 300 euro cashback op de paal omdat we al een dynamisch energiecontract van Zonneplan hebben.Fbrand schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:19:
[...]
Inderdaad is dit een prima laadpaal, echter voordat ik die €1600 heb terugverdiend……
Een slimme volvo app is dan iets voordeliger😉
Heb je dat niet en werk je elke dag van 9 tot 5, dan is het inderdaad een stuk lastiger om zo'n laadpaal snel terug te verdienen.
Vanochtend heb ik toevallig dit filmpje bekeken waar bij een Smart EV de accu niet meer werkte omdat volgens een counter in de BMS de Accu te vaak was aangegaan. Die counter bleek door het aansluiten van een ODBD apparaatje dat de eigenaar van de verzekeringsmaatschappij had gekregen op 0 te zijn gekomen.iHansz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:36:
[...]
Dit schrijft Volvo o.a.: "De auto heeft een diagnoseaansluiting waarmee een werkplaats verbinding met de auto kan maken en met de systemen kan communiceren. Sluit geen apparatuur aan die niet is goedgekeurd door Volvo. Verkeerd gebruik van de diagnoseaansluiting kan een negatieve impact op de systemen en software van de auto hebben." https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409 Zou daar dus voorzichtig mee zijn.
Je kunt CarScanner gebruiken. Maar heel veel info krijg je niet uit de EX30.Remmy H schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:47:
Zie YouTube: Volvo EX30 (Smart #1 Smart #3, Zeekr X, Zeekr 001)⚡hidden battery pa...
3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP
Ja, heb een paar keer Car Scanner Pro met een OBD2 dongle geprobeerd. Maar het is compleet ruk. Ik zou er op dit moment niet aan beginnen.Remmy H schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:47:
Inmiddels is de auto bij de dealer geweest. Ze gaven aan de firmware van een communicatiemodule bijgewerkt te hebben, maar het heeft niet geholpen. Ik kan de auto nog steeds niet op afstand bedienen (tenzij de auto toevallig wakker is door bijv. opladen & aan wifi hangt).NetRipper schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
Ik heb dat ook sinds een kleine week. Daarvoor kon ik prima vergrendelen/ontgrendelen en klimaat beheren. Infotainmentsysteem al herstart, uitloggen/inloggen in de app, app opnieuw geinstalleerd, QR-code opnieuw gescanned, maar het helpt niet. Logboek e.d. werkt wel in de app. Auto heeft gewoon internet verder.
Had er nog niets over gelezen op reddit of hier.
Heb inmiddels afspraak ingepland voor onderzoek bij de dealer, maar staat pas voor de 21e.
De hoop is dat de nieuwe firmware versie het toevallig oplost. In eerste instantie gaven ze inderdaad week 37 voor de nieuwe firmware versie, maar een andere monteur riep direct dat het is uitgesteld. We shall see.
Omdat het probleem nog niet is opgelost zouden ze het probleem wel verder intern escaleren.
Ik gebruik Car Scanner ELM OBD2. Die app heeft een profiel voor de EX30 en een dashboard. Er is ook een melding in het scherm dat de OBD maar 1x per 30sec uit te lezen valt in de EX30, en dat is ook merkbaar in de stats. Het dashboard update dan ook maar 1x in de 30 sec.Remmy H schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:47:
Ik gebruik het eigenlijk alleen om de laadsnelheid te controleren als ik aan het snelladen ben. Snap nog niet helemaal waarom dat niet gewoon in de auto zichtbaar is.
Okay, dat is duidelijk 😁mausy5043 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:16:
[...]
Ja, heb een paar keer Car Scanner Pro met een OBD2 dongle geprobeerd. Maar het is compleet ruk. Ik zou er op dit moment niet aan beginnen.
Thanks voor de info.
Ik heb dit probleem nog nergens gelezen, maar mijn EX30 gaat uit het niets open. Dit is al een keer of 10 gebeurd zonder sleutel in de buurt. Ze hebben de pasjes en kastje allemaal gereset, maar krijgen het probleem niet gevonden. Ze hebben ook het kastje uitgeschakeld en ook dit werkte niet. Zweden is hierover geïnformeerd en maandag moet ik de auto inleveren en krijg ik een leen auto tot ze het probleem hebben gevonden.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad of van gehoord?
Heeft iemand dit ook wel eens gehad of van gehoord?
Hier https://ev-database.org/nl/auto/1909/Volvo-EX30-Single-Motor vind je de realistische getallen onder Praktische Actieradius. Die EV-database cijfers kloppen vaak wel.letmeland schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:34:
Wij hebben stuk of 8 EX30 rijden waarvan 4 single motor core.iHansz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:54:
[...]
Hier https://ev-database.org/nl/auto/1909/Volvo-EX30-Single-Motor vind je de realistische getallen onder Praktische Actieradius. Die EV-database cijfers kloppen vaak wel.
De versie met de 18 inch.
Deze scoort qua daadwerkelijk gebruik/zuinigheid beter dan de ER versie. Zal deels door 19 inch komen en wellicht gewicht.
Praktisch bereik van de collega's is inderdaad zon 300km. Bij gemixed gebruik. Dat rekent door naar zon 16-16,5 kwh/100km.
Praktische range van de ER versie met 19 inch betreft bij ons 320km. Dus in die zin minimaal verschil. Autos mogen bij ons niet verder opgeladen worden dan 90%, die beperking geldt bij LFP niet.
Moet er wel bij zeggen dat deze rijden vanaf half april, dus qua weer nog geen winter gezien of kou.
Lichtjes off-topic maar toch leuk om ook hier even te delen: https://9090day.volvocars.com/
Heeft even geduurd (januari besteld), maar ik mag 5 september mijn EX SR Core ophalen.
Wat raar dat er zo’n verschil in levertijden zit. Ik heb mijn SMSR Plus eind januari besteld en hij was half mei al binnen. Uiteindelijk 1 juni opgehaald. Gek dat er tussen dealers zo’n verschil zit.rens-br schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:33:
Heeft even geduurd (januari besteld), maar ik mag 5 september mijn EX SR Core ophalen.
Hoe dan ook, gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Zit hem waarschijnlijk in de versie. Ik had begrepen dat ze eerst de dure versie maakte en daarna de goedkope. Jij hebt een Plus ik een Core.XfadeR schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 07:27:
[...]
Wat raar dat er zo’n verschil in levertijden zit. Ik heb mijn SMSR Plus eind januari besteld en hij was half mei al binnen. Uiteindelijk 1 juni opgehaald. Gek dat er tussen dealers zo’n verschil zit.
Hoe dan ook, gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Maar ach. In eerste instantie was de levertijd gezet op eind november, dus gelukkig alsnog sneller dan verwacht.
Wat ik destijds van de dealer begreep zat het verschil vooral bij de accu's, de extended range werd eerst gebouwd en later pas de standard range.rens-br schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 07:42:
[...]
Zit hem waarschijnlijk in de versie. Ik had begrepen dat ze eerst de dure versie maakte en daarna de goedkope. Jij hebt een Plus ik een Core.
Maar ach. In eerste instantie was de levertijd gezet op eind november, dus gelukkig alsnog sneller dan verwacht.
Overigens hebben wij gisteren onze standard range plus geel mogen ontvangen, die was 13 januari besteld.
Het radio probleem bij het rijden.
Het uitgaan van de radio bij het rijden (bij sommige springt hij zelfs naar een andere zender) schijnt een probleem te zijn waarbij de software en de remlichten betrokken zijn. (Hoe? Geen idee, ik hoor dit van de monteur).
Opvallend: na reparatie van de EX30 na een forse aanrijding, waarbij alle achterlampen vervangen zijn, heb ik het probleem niet meer. Software was niet veranderd.
Ook zijn de kabelbomen achter vervangen. Dus het is deels hardware/ deels software.
Het uitgaan van de radio bij het rijden (bij sommige springt hij zelfs naar een andere zender) schijnt een probleem te zijn waarbij de software en de remlichten betrokken zijn. (Hoe? Geen idee, ik hoor dit van de monteur).
Opvallend: na reparatie van de EX30 na een forse aanrijding, waarbij alle achterlampen vervangen zijn, heb ik het probleem niet meer. Software was niet veranderd.
Ook zijn de kabelbomen achter vervangen. Dus het is deels hardware/ deels software.
Juich niet te vroeg. Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens komt het weer.jaapdik schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:31:
Het kan niet aan de remlichten liggen. Bij remmen met snelheden boven de 10 tot 20km/h heb je het probleem namelijk nooit (bij mijn auto althans).
Ik merk dat het ook nog afhanelijk van de zender is. Bij NPO 3FM heb ik totaal geen last. Bij 538 wel.Swerfer schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Juich niet te vroeg. Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens komt het weer.
Het kan niet aan de remlichten liggen. Bij remmen met snelheden boven de 10 tot 20km/h heb je het probleem namelijk nooit (bij mijn auto althans).
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi
Voor de geinteresseerden hier wat achtergrond info over de verschillende batterijen en wat wel en niet te doen.
NMC versie: YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!
LFP versie: YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition! (vooral de mensen die denken dat het geen kwaad kan om een LFP batterij altijd op 100% te laden zullen deze video graag bekijken)
NMC versie: YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!
LFP versie: YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition! (vooral de mensen die denken dat het geen kwaad kan om een LFP batterij altijd op 100% te laden zullen deze video graag bekijken)
[ Voor 14% gewijzigd door mausy5043 op 25-08-2024 11:11 ]
Het radio probleem doet zich bij mij ook voor onder het remmen op sommige plekken en dan springt hij regelmatig naar een andere zender. Onder het remmen zullen er wel meer storingen zijn van de motor op het radio signaal. Maar er is meer. Als het DAB radio signaal niet goed meer te ontvangen is gaat hij automatisch over op FM en daar gaat het mis. Er zit een optie in de radio waarbij DAB en FM niet meer automatisch gekoppeld zijn. Kies je een DAB zender dan hoor je even niks meer als het signaal te zwak wordt onder het remmen. Bij enkel FM merk je nauwelijks nog signaal problemen onder het remmen. Maar de tijdelijke workarround is dus de koppeling tussen DAB en FM uitschakelen.jaapdik schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:31:
Met een hele dikke disclaimer:mausy5043 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:41:
"It is important to note that we cannot make conclusive lifetime extrapolation statements, because these cells were stopped for destructive analysis after only 2500 h of testing. The best performing cells retained 97% capacity at that time, while the worst performing cells retained 76% capacity. Some preliminary unpublished results on smaller sample sizes suggest that LFP cells cycled at high average SOC may not experience a continuously rapid capacity fade and could recover in later cycles."
En als je dan dat artikel bekijkt zie je dat 0-100% cycli het niet veel slechter doen dan 0-25% bij 40 graden. Dus niet continu op 100% laten staan, wel lekker gebruiken en dan nog gaat de accu langer mee dan de meeste ermee zullen rijden.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Wat betreft de radio ontvangst blijft het wat tobben. Ik heb wel het idee dat de ene zender er meer last van heeft als de andere. Ook heb ik er op de ene plek meer last van als op de andere, hier de wijk uit geeft altijd ontvangst problemen aan de andere kant van de stad blijft de ontvangst goed tijdens het remmen.
Ik verwacht dat dit meer een hardware oplossing gaat worden dan dat ze dit met een software update kunnen fixen, maar we wachten de volgende update geduldig af.
Heel andere vraag, bij mij begint de bestuurders stoel te kraken. De linker wang van de stoel maakt een wat krakend geluid (rij in een SMER Ultra / Indigo bekleding). Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik verwacht dat dit meer een hardware oplossing gaat worden dan dat ze dit met een software update kunnen fixen, maar we wachten de volgende update geduldig af.
Heel andere vraag, bij mij begint de bestuurders stoel te kraken. De linker wang van de stoel maakt een wat krakend geluid (rij in een SMER Ultra / Indigo bekleding). Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6
Vandaag voor het eerst de auto in de wasstraat gezet. Het viel me op dat nadat ik de auto in de wasstraatmodus had gezet en daarna op 'P' had gedrukt en was uitgestapt de EX30 op slot ging en daarbij de spiegels weer uitklapten. (Ik laat de spiegels nooit inklappen bij op slot gaan). Ik had verwacht dat de wasstraatmodus dit zou 'overrulen'. Dus volgende keer de sleutel er maar in laten liggen zodat de auto niet op slot gaat als ik wegloop.
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Ben wel benieuwd naar de reden om je spiegels niet te laten inklappen , kan er zelf zou gauw geen verzinnen .Hans1956 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:26:
Vandaag voor het eerst de auto in de wasstraat gezet. Het viel me op dat nadat ik de auto in de wasstraatmodus had gezet en daarna op 'P' had gedrukt en was uitgestapt de EX30 op slot ging en daarbij de spiegels weer uitklapten. (Ik laat de spiegels nooit inklappen bij op slot gaan). Ik had verwacht dat de wasstraatmodus dit zou 'overrulen'. Dus volgende keer de sleutel er maar in laten liggen zodat de auto niet op slot gaat als ik wegloop.
Vroeg ik mij ook af. Met uitgeklapt spiegels worden die ook gelijk gewassen. Met mijn Nissan Leaf is het altijd goed gegaan en sommige auto's kan je ze alleen met de hand inklappen of zelfs helemaal niet...ivarga schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:17:
[...]
Ben wel benieuwd naar de reden om je spiegels niet te laten inklappen , kan er zelf zou gauw geen verzinnen .
We hebben sinds maart 2024 de EX30 SMER en hebben ca. 8000km op de teller staan.
Wat mij nu opvalt is dat de laadklep niet vergrendelt als de auto wordt vergrendelt. Nu meen ik mij te herinneren dat dit in het begin wel gebeurde maar weet dit niet zeker. Weet iemand van jullie of dit het geval was?
Het lijkt me toch beter dat de laadklep ook vergrendelt.
Wat mij nu opvalt is dat de laadklep niet vergrendelt als de auto wordt vergrendelt. Nu meen ik mij te herinneren dat dit in het begin wel gebeurde maar weet dit niet zeker. Weet iemand van jullie of dit het geval was?
Dit vind ik ook nog vaag en volgens mij zit hier echt een bug. Ik deel mijn Nissan Leaf kabeltje met de EX30. De Volvo laadt mooi overdag op zonnestroom en als ik dan 's avonds met de Leaf thuis kom, switch ik de kabel van de Volvo naar de Leaf. Let wel, dat is gewoon een kabel die naar de 230V gaat. De ene keer trek ik 'm zo er uit en de andere keer zit 'ie op slot. Elke keer weer een verrassing of ik binnen de keycard moet halen of niet.thasvolvoex30 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:40:
We hebben sinds maart 2024 de EX30 SMER en hebben ca. 8000km op de teller staan.
Ik ben er nog niet achter waarom het soms wel en soms niet. Eerst dacht ik, vol = los, maar dat gaat dus ook niet altijd op....
Bedankt voor jouw reactie,
Wellicht heb ik het niet goed geformuleerd.
Ik bedoel echter het klepje waarachter de laadpoort zit.
Dus als de auto niet aan de laadkabel staat. (tankklepje)
Die heeft hetzelfde probleem hoor. Want als ik het geintje andersom doe (dus de kabel van de Leaf naar de Volvo), zit de klep soms open en soms dicht, de deuren zijn altijd wel gewoon op slot. Ik heb de keycard nooit op zak en probeer het dus altijd eerst voordat ik extra heen en weer loop... Ik ben liever lui dan moe en doe 't vooral ook om de familie ermee te pesten (want de nissan heeft zo ook z'n bugs maar op slot gaat 'ie gelukkig wel gewoon haha).
Tot nu toe lastig om echt consequent te herleiden hoe het komt, omdat we de Volvo niet zo vaak hoeven te laden en dan het liefst ook wat zonnige uren proberen te pakken. Volgens mij is het random.
We hebben 'm nu een maand, altijd versie 1.4 gehad. Een core.
Tot nu toe lastig om echt consequent te herleiden hoe het komt, omdat we de Volvo niet zo vaak hoeven te laden en dan het liefst ook wat zonnige uren proberen te pakken. Volgens mij is het random.
Het viel mij vandaag op dat ik vandaag vaker 5G ipv LTE zag bij de internetverbinding!
Is dit bij meer mensen opgevallen?
Is dit bij meer mensen opgevallen?
Met de kleine of grote accu?Morwen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:20:
Ik heb nog niet gemerkt dat het klepje, waarachter de oplaadpoort zit, vergrendeld is. Bij een benzine auto kan ik me nog iets bedenken dat dit nodig is, maar bij een electrische auto zie ik ook geen nut daarvan in?thasvolvoex30 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:41:
Bedankt voor jouw reactie,
Goedemorgen, ik las op dit forum een paar weken geleden dat er een nieuwe software update in de maak was?. incl Apple carplay? ik heb gezocht op internet maar kon er verder niets over vinden. Iemand hierover gelezen?
Dit heb ik gelezen :
Week 35 bij de dealer beschikbaar, week 37 OTA.
Volgende update staat gepland voor week 46.
Week 35 bij de dealer beschikbaar, week 37 OTA.
Volgende update staat gepland voor week 46.