Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
Geedeejee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:15:
[...]

Ok thanks! Enig idee wanneer dit opgelost wordt? Vertrek vrijdag naar de Provence … ;)
Ik vroeg het in de chat. De eerste zei even updaten en resetten. hielp natuurlijk niet. De tweede persoon daarna gaf aan dat het kwam door Google. Lekker makkelijk over de schutting gooien.
vroeger werkte ook de weer app tijdens het rijden, nu ook niet meer.

Ronduit slecht weer, maar goed we zijn het gewend nu.

Las al een opmerking dat de toon in het forum anders is. Denk dat vele zich erbij neergelegd hebben en we maar accepteren dat bv carplay nog niet werkt en dat je de auto niet met je telefoon kan openen. Terwijl dit wel bij de verkoop en in de specificaties staat! En dat je nog steeds bij elke rit zaken moet uitzetten bv cruisecontrol op kort en dat je lichten aanzetten een aardig karwei is tijdens het rijden.

Kortom hij rijd nog steeds heerlijk maar de rest is Volvo onwaardig en slecht!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:49
Bartbo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:06:
[...]

Las al een opmerking dat de toon in het forum anders is. Denk dat vele zich erbij neergelegd hebben en we maar accepteren dat bv carplay nog niet werkt en dat je de auto niet met je telefoon kan openen. Terwijl dit wel bij de verkoop en in de specificaties staat! En dat je nog steeds bij elke rit zaken moet uitzetten bv cruisecontrol op kort en dat je lichten aanzetten een aardig karwei is tijdens het rijden.

Kortom hij rijd nog steeds heerlijk maar de rest is Volvo onwaardig en slecht!
Is denk ik ook een persoonlijke kwestie. Ik zit helemaal in het Apple ecosysteem maar ik mis CarPlay niet en ook Waze of welke andere route planner niet. GoogleMaps en Android Automotive functioneren voor mij prima. Dat de AAC standaard altijd op lang staat was bij mijn vorige auto (Renault) ook zo. En of ik de auto open met de keyfob of mijn telefoon: soit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06
ajouwens schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:43:
@tdolder nog even een vraag mbt je gemiddelde verbruik tijdens de vakantie, 15,6kWh/100km is zuinig. Ik heb geen zware rechtervoet, maar ik zit gemiddeld op de 17,5. Heb je veel achter vrachtwagens gehangen, of heb je 18” wielen onder je EX30?
Ik heb een ultra met 20" wielen 8)
We hebben op de snelweg gereden met ACC aan, snelheid 100-105 km/h.
De meeste kortere dagtochtjes snelweg gemeden, zie je ook nog eens veel meer.

De climate control staat bij ons standaard op eco 21 graden.
(Buiten)Temperatuur was natuurlijk ideaal voor zuinig rijden.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
@Bartbo Dat de digitale sleutel en Carplay later kwamen is nooit een geheim geweest, was ons bekend bij bestellen vorig jaar. De driver alert en snelheidsalert kan je Volvo mi niet kwalijk nemen, dat is gewoon verplicht vanuit de EU. Met 1.4 is het mi een grote verbetering.

Enige issue is de sleutel die in huis te dichtbij blijft en dus na een tijd de auto niet meer opent als je aan komt lopen. Wel als je van verder weg komt.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:18
Rij nu een paar weken de SMER Plus. Super auto zeker sinds update 1.4.
Vroeg me af of het normaal is dat bij de plus versie de spiegelafstelling niet wordt ge saved in je profiel?
Bij het wisselen van bestuurder dienen we steeds de spiegels opnieuw af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@radioth Je hebt de elektrische stoelen nodig om de spiegelstand op te slaan.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
ruudbeest schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:57:
Rij nu enkele dagen met 1.4 en als ik aan het laden ben begint mij het vermoeden te bekruipen dat als de optie dagelijks laden 90% vanzelf naar aangepast laden 100% schiet.

Heb nu al enkele keren gehad dat de auto toch tot 100% geladen is waarbij ik toch zou zweren dat het ingesteld stond voor 90%.

Iemand zelfde ervaring?
Ik heb dit nu ook 3x gehad, wel op in totaal iets van 20 laadbeurten in 14 dagen. Ik zie geen logica in wanneer dit wel of niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:38:
@radioth Je hebt de elektrische stoelen nodig om de spiegelstand op te slaan.
Dat is dus de theorie, hij vraagt altijd netjes of hij de gewijzigde spiegel instellingen op moet slaan maar na een profiel wissel komen ze dus niet terug (heb een ultra met elektrisch verstelbare stoelen).

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
IT-Crowd schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:01:
[...]

Dat is dus de theorie, hij vraagt altijd netjes of hij de gewijzigde spiegel instellingen op moet slaan maar na een profiel wissel komen ze dus niet terug (heb een ultra met elektrisch verstelbare stoelen).
Volgens de Vlaamse prijslijst is het zo. De Nederlandse vermeldt niet dat de plus het wel zou hebben.

Mijn Plus vraagt het niet eens meer sinds 1.4 overigens.

En de configurator zegt nu dit bij de ultra: De instellingen voor de bestuurdersstoel en de buitenspiegels kunnen worden opgeslagen in uw persoonlijke profiel, en worden gekoppeld aan uw persoonlijke smartcardsleutel of Key Tag.

[ Voor 19% gewijzigd door Ophidian op 16-07-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
Helaas is mijn IITC er nu ook mee gestopt, na drie dagen gewerkt te hebben. Ik heb handmatig een account aangemaakt op de IITC pagina van Vodafone. Koppelen in de app resulteert in de melding ‘Execution failed, please try again’. Ik weet dat dit waarschijnlijk al eerder is gevraagd, maar heeft iemand een suggestie wat te doen in dit specifieke geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Ook hier géén verbinding meer.. grrr
zal ongetwijfeld weer spontaan terugkomen net zoals het gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:02
Volvoex30 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Hi, Duurde bij mij 3 dagen ( ook net voor het weekend)
Nou, je hebt gelijk. Kon vandaag het account aanmaken via de App, maar ben op m'n werk dus kan nog niets uitproberen in de auto. Fingers crossed. *O*

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geedeejee
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Tijs2001 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:56:
Ook hier géén verbinding meer.. grrr
zal ongetwijfeld weer spontaan terugkomen net zoals het gestopt is.
Hier ook nul verbinding … geen spotify (krijg melding ‘er is iets misgegaan’), google assistant kan geen verbinding maken met het internet en Waze werkt uiteraard nog steeds niet. Nog mensen met dit probleem?

Ik dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar niet …en er is niets wat we hier aan kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:55
Het lijkt erop dat de home assistant addon na de zomervakantie gaat kunnen werken.

https://community.home-as...our-aaos-volvo/585699/368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:31
@tdolder
En OPD? Aan of uit? Ik denk dat OPD voor een hoger verbruik zorgt.
Vandaag 15,8 gereden, zonder OPD. 🤔

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
ajouwens schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:29:
@tdolder
En OPD? Aan of uit? Ik denk dat OPD voor een hoger verbruik zorgt.
Vandaag 15,8 gereden, zonder OPD. 🤔
OPD staat bij ons Aan!

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06
Milian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:19:
Het lijkt erop dat de home assistant addon na de zomervakantie gaat kunnen werken.

https://community.home-as...our-aaos-volvo/585699/368
HA doet het tegenwoodig prima hier met volvo2mqtt.
Krijg alles binnen wat het tot nu toe ondersteund

Zelf een card erbij gemaakt die bijhoudt of ik een beetje op schema zit met jaarlijkse kilometers binnen m'n lease contract. Ben nog niet blij met de benamingen van sommige values maar zo zie ik snel of ik uitkom of niet. Als het stuuricoontje rood is zit ik boven de marge, anders is ie groen. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBjrq6aa5z3IsdhZQffey_oMg3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SZ3aNVjt4yfE12suDlsF6afZ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door XfadeR op 17-07-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milian
  • Registratie: December 2015
XfadeR schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Zelf een card erbij gemaakt die bijhoudt of ik een beetje op schema zit met jaarlijkse kilometers binnen m'n lease contract. Ben nog niet blij met de benamingen van sommige values maar zo zie ik snel of ik uitkom of niet. Als het stuuricoontje rood is zit ik boven de marge, anders is ie groen. ;-)

[Afbeelding]
Werkt het ontgrendelen en verwarming/airco aanzetten bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
Milian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:32:
[...]

Werkt het ontgrendelen en verwarming/airco aanzetten bij jou?
Ah nee sorry, het is inderdaad nog maar 1 kant op dus kan nog niks vanuit HA naar de auto sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
JSD00 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:47:
Helaas is mijn IITC er nu ook mee gestopt, na drie dagen gewerkt te hebben. Ik heb handmatig een account aangemaakt op de IITC pagina van Vodafone. Koppelen in de app resulteert in de melding ‘Execution failed, please try again’. Ik weet dat dit waarschijnlijk al eerder is gevraagd, maar heeft iemand een suggestie wat te doen in dit specifieke geval?
Op wonderbaarlijke wijze is dit na een dag opgelost. Ik heb de dealer gebeld, zij hebben mijn kenteken doorgegeven aan Volvo in een soort melding en nu kon ik vanmiddag zo de stappen doorlopen om IITC te activeren. En inderdaad, de auto heeft een kwartier later internet en het abonnement heeft de correcte tijdsduur in de app. Vreemde gang van zaken, maar blijkbaar kan Volvo toch achter de schermen wel een en ander regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52

Swerfer

Hmm...

XfadeR schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:21:
[...]

[Afbeelding]
Zolang er geen SoC is, is de add-on voor mij nutteloos. Ik hoop dat die snel ergens in een add-on/integratie gaat komen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
Swerfer schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:17:
[...]
Zolang er geen SoC is, is de add-on voor mij nutteloos. Ik hoop dat die snel ergens in een add-on/integratie gaat komen...
Ja dat is inderdaad jammer. Die mis ik ook wel. Je kan 'm moeilijk terugrekenen uit "distance to empy battery" want die is varibel dus je weet niet altijd wat 100% is of was.

Vreemd dat SoC er nog niet in zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
Weet iemand hoe je afstand tot voorligger permanent op kort kan houden. Deze instelling schiet steeds terug naar lang. Heb de meest recente software update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:56
- verkeerde topic..

[ Voor 144% gewijzigd door DoubleDot op 18-07-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 13:32
Hmm grappig… al tijdje 1.4 in de wagen maar vandaag weer geen internet. IITC gecheckt en t is niet meer verbonden… zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
AAA1111 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:51:
Weet iemand hoe je afstand tot voorligger permanent op kort kan houden. Deze instelling schiet steeds terug naar lang. Heb de meest recente software update gehad.
Dat is (nog) niet mogelijk. Hopelijk wordt dat bij een vlgde update meegenomen, tenminste als dat niet tegen de EU-regels indruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-09 23:48
Hebben er meer mensen problemen met de EX30 app? Ik moet telkens opnieuw inloggen (met verificatie-pincode via de mail). Als ik dan de code intyp, kom ik weer op de inlogpagina terecht en begint het riedeltje weer opnieuw...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:32

Hans1956

Pixel 8 Pro

Hier alles normaal. App start op zonder pincode en de info klopt.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HermanvdB
Daniel L. schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:36:
Hebben er meer mensen problemen met de EX30 app? Ik moet telkens opnieuw inloggen (met verificatie-pincode via de mail). Als ik dan de code intyp, kom ik weer op de inlogpagina terecht en begint het riedeltje weer opnieuw...
Soms krijg ik de melding dat ik niet aangemeld kan worden. In plaats van opnieuw aanmelden sluit ik de app af en open ik deze weer. In bijna alle gevallen lukt de aanmelding dan wel. Scheelt opnieuw aanmelden en de pincode in te voeren. Want dat is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinwerts
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-08 09:37
Vandaag mijn EX30 opgehaald.

Als ik iphone op de oplader leg dan laad hij niet op. Hij geeft aan dat ik een betaling moet bevestigen.

Iemand een oplossing voor het niet opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:17
alwinwerts schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:40:

Als ik iphone op de oplader leg dan laad hij niet op. Hij geeft aan dat ik een betaling moet bevestigen.

Bij mij laadt hij wel op ondanks de melding. Die melding is een iPhone ding. Heb ik ook bij de sportschool om aan te melden op een apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 10-07 19:02
alwinwerts schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:40:

Dit is een instelling op iPhone dat ie de wallet opent, heb dit ook maar opladen werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 14:46
Ja ik heb hetzelfde, geen idee waar dit vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds 1.4 en app update....

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Tip: Niet opnieuw inloggen. In plaats daarvan app afsluiten en nogmaals proberen. Werkt bij velen van ons bijna 100%

Dit is eerder al meerdere malen hier gemeld.

..oO( Lezen mensen dit forum niet ofzo? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
mausy5043 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:29:
[...]

Maar het wordt steeds meer om te lezen…… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-09 18:57
mc Donald Oosterhout..snellader van tesla 29cent ..werkt altijd.jaapdik schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:22:
Laadproblemen.
Bij sommige publieke laadpalen lukt het laden niet. De dichtstbijzijnde voor mij in Oosterhout blijft wachten op de Volvo, die weer op de laadpaal wacht; licht is groen, maar wordt niet blauw.
Is dit een handshake probleem? Of een time-out? Aan de pas ligt het niet; de paal iets verderop (zelfde firma, ander type paal) doet het probleemloos.

Nu het volgende: vanwege schade (auto achterop gehad) heb ik een leenauto; ook een EX30.
Die heeft exact hetzelfde; ene paal werkt niet, de andere wel. Ook onderweg kwam ik soms een "probleempaal" tegen. Amsterdam, Dongen en zelfs de snelladers bij Hank.

Ik draai nog op 1.3.1. Herkent men dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-09 23:48
mausy5043 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:29:
[...]

Tip: Niet opnieuw inloggen. In plaats daarvan app afsluiten en nogmaals proberen. Werkt bij velen van ons bijna 100%

Dit is eerder al meerdere malen hier gemeld.

Dat doe ik bijna dagelijks, die hack ken ik. Dit was echt een andere bug. Inmiddels zit ik er weer in, geen idee wat het nu heeft opgelost.

Overigens kan / wil niet iedereen 214 pagina’s forum bijhouden. Ik doe m’n best 😏.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
DEEJEEY schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:02:
[...]

Dit is een instelling op iPhone dat ie de wallet opent, heb dit ook maar opladen werkt gewoon.
Klopt, zwaar irritant dat ie de wallet telkens opent.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
ajouwens schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:50:
[...]

Klopt, zwaar irritant dat ie de wallet telkens opent.
Heb je dit gedrag ook op andere draadloze opladers? Zo ja, dan moet je naar je IPhone kijken. Zonee, dan kan het bij de lange lijst van EX30-bugs. Ik heb dit gedrag althans nog nooit gezien bij enige andere draadloze oplader in een auto.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Of-Aaargh schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:20:
[...]

Heb je dit gedrag ook op andere draadloze opladers? Zo ja, dan moet je naar je IPhone kijken. Zonee, dan kan het bij de lange lijst van EX30-bugs. Ik heb dit gedrag althans nog nooit gezien bij enige andere draadloze oplader in een auto.
Apple Pay heeft niks met wireless charging te maken, dus ik vermoed dat het te maken heeft met het triggeren van de NFC. In de XC40 Recharge moet ik mijn sleutel ook op de laadpad leggen, dus wellicht moet dit bij de EX30 ook gebeuren voor de keycard en wordt hier NFC voor gebruikt. Ik ga voor jullie handleiding niet uitspitten van de EX30, maar kunnen jullie ergens de NFC uitzetten (bij connectiviteit bv.)? Indien niet dan zal dit inderdaad een bugje zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@RigolleM Lijkt mij niet, dan werkt je key card niet meer namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Ophidian schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:53:
@RigolleM Lijkt mij niet, dan werkt je key card niet meer namelijk ;)
Om te testen hé.. of het daar aan ligt, dan kan je dit melden aan Volvo (als het al niet is gemeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
We gebruiken beide een iPhone (SE & 14 Pro) maar geen last van openen Wallet tijdens laden. Misschien doordat wij ieder onze keycard gebruiken. Dus eerst keycard aanbieden, auto accepteert en dan pas iPhone op oplader leggen. Dus dat mogelijke reader (met NFC) wordt gedeactiveerd? Als dit klopt, klinkt mij logisch, dan is ‘t geen bug. 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
[...]

Nee, alleen nu in de EX30.
Nooit gezien bij 2 eerdere auto's met draadloos opladen. Ook draadloze thuislader vertoont dit gedrag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
De bug ligt bij Apple. Ik heb dit ook in de sportschool bij connecten apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:38
ajouwens schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Nee, alleen nu in de EX30.
Nooit gezien bij 2 eerdere auto's met draadloos opladen. Ook draadloze thuislader vertoont dit gedrag niet.
ga er vanuit dat je niet de core versie hebt? die heeft geen draadloze oplader namelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volvo heeft hier een artikel over:
https://www.volvocars.com...c79227e8c0a801512df3818f#

Zover ik weet: Als ze straks de sleutels via de iPhones werkend hebben en de juiste configuratie volgen dan zal die chip zo werken dat de iPhone alleen op bepaalde Pass Type Identifiers zal reageren en dat is de Volvo sleutel. Zo lang Volvo die functie nog niet gelanceerd heeft hebben we helaas met dit probleem te maken.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
RigolleM schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Om te testen hé.. of het daar aan ligt, dan kan je dit melden aan Volvo (als het al niet is gemeld).
Ah we praten langs elkaar heen. Ik dacht de NFC reader van de auto. Maar je bedoelt in de telefoon. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 15:23
De eerste 1500 kms staan inmiddels op de teller. Sinds versie 1.4 en werkend internet eigenlijk maar weinig meer te klagen.
Heb maar 2 ergernissen meer momenteel: Radio, zowel FM als DAB+ is bar slecht in mijn omgeving, volgens de dealer heeft de een er wel last van en een ander niet, schijnt heel wisselend te zijn. Met werkend internet is dit geen issue meer, gewoon internetradio gebruiken.
Andere puntje is Waze die het sinds v1.4 niet meer doet, maar ik verwacht hier met v1.4.1 wel de oplossing voor.

De auto stond al lekker in de wax, recent nog voorzien van een laagje Mezerna Endless Shine. Heerlijk product, snel en eenvoudig aan te brengen en prachtig resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CUPzdKiusqOwZDh1_YimUZX5vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KrakPFox96Q5NvDsGyqOd46.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i1JESV5ju8PJS1f_UQm6218e1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1boHdsU9TjHfwLVkKFTIOYpL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Werner op 19-07-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
[...]

Bij de Lynk & Co is dit gedrag idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Anton Krikke schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:53:
[...]

Bij de Lynk & Co is dit gedrag idem dito.
Het is meer dan een oplader. Het heeft ook een nfc voor de keycard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Je moet gewoon een betaling aan je auto doen om te mogen laden 😁

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Werner schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:23:
[...] Radio, zowel FM als DAB+ is bar slecht in mijn omgeving, [...]
Tip: installeer een internet radio app. Zelf gebruik ik "Open Radio". Daarin heb ik mijn favoriete radiozenders ingesteld. Werkt (bij mij) altijd. Geen DAB+ of FM meer nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton Krikke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siztbU35EzlOaEn04Ks7MRq06Js=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lIPaxabM5HN8oHEwGN0pPQJL.png?f=fotoalbum_large
Na de 4daagse zowel mijn eigen batterij als de vd auto leeg. Maar met zulke hoge oplaadstroom snel weer vol. 162 kw had ik nog niet vaak gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
Anton Krikke schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:41:
[Afbeelding]
Na de 4daagse zowel mijn eigen batterij als de vd auto leeg. Maar met zulke hoge oplaadstroom snel weer vol. 162 kw had ik nog niet vaak gezien.
Eigen batterij net zo snel opgeladen?? 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
Vdb64 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:05:
[...]

Eigen batterij net zo snel opgeladen?? 😁
Duurt ietsje langer. Ik denk ook vier dagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Vanaf 3:15 de laadtest van de EX30 en daarna vergelijk met Megane - Kona - iX3 en id.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OHlk8Y1d9BJQ5IA-MCcfpHKk14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oklyYUggKyjdiBjsRXvdfWW2.png?f=fotoalbum_large

YouTube: Volvo EX30 69 kWh charges way better than the Id.3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-07 19:26
Ik had de 500 nog niet aangetikt maar dat is wel lekker hier op vakantie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmPPbhf0lgn93XBRbdOJ64dQ990=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yzyq8QNqpjAW06cZwFGGMyuX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-09 09:23
JJ88 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:30:
Ik had de 500 nog niet aangetikt maar dat is wel lekker hier op vakantie :)

[Afbeelding]
Hoe doe je dat? Louter bergaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Van boven de Brenner naar verona dan lukt dat wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 13-07 19:26
Niet tijdens het rijden. Net opgeladen bij 30 graden verder niets bijzonders.
jaapdik schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:44:
[...]

Hoe doe je dat? Louter bergaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-09 12:55

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

Iemand al ervaring met de Apple Watch app van Volvo. Ik ben verbonden met de auto. Ik zie het % oplopen wanneer de auto aan de lader staat, maar als ik de portieren wil ontgrenden via de Apple Watch of de ventilatie aan wil zetten dan krijgen ik een foutmelding: "Mislukt. The operation couldn't be completed. (Model.Car.Action error 0.). Wat doe ik fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
ofheroes schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:10:
Iemand al ervaring met de Apple Watch app van Volvo. Ik ben verbonden met de auto. Ik zie het % oplopen wanneer de auto aan de lader staat, maar als ik de portieren wil ontgrenden via de Apple Watch of de ventilatie aan wil zetten dan krijgen ik een foutmelding: "Mislukt. The operation couldn't be completed. (Model.Car.Action error 0.). Wat doe ik fout?
Ik heb zo'n vermoeden dat het alleen werkt met de Volvo app en niet met de EX30 app? Dus alleen met andere type Volvo's.
Ik heb zelf namelijk ook een Apple Watch maar zie geen Volvo app, wellicht omdat ik enkel de EX30 op m'n telefoon heb staan omdat die andere niet werkt.....en ik denk voor de watch ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
@ofheroes Je bedoeld met de 'Volvo Cars' App? Die werkt niet met de EX30. Die heeft een aparte 'Volvo EX30' App en die werkt niet met de Apple Watch. Je ziet dus wel via de 'Volvo Cars' App jouw auto, maar je kunt er niets mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Jr912bAtGSXMap_oNcXc1YISN0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKreol2COe7n0h3eNw8x6lRf.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door iHansz op 22-07-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-09 14:01
ofheroes schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:10:
Inderdaad er is (nog) geen Apple Wacht app voor de EX30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
JJ88 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:30:
Ik had de 500 nog niet aangetikt maar dat is wel lekker hier op vakantie
Snap er niks van hoe jullie zo’n laag verbruik hebben. Ik kom niet lager dan gemiddeld 21 kWh/100 km. Ik heb een SMER plus, geen loodzware rechtervoet, geen stuur of stoelverwarming en airco op Eco. Gemiddelde snelheid ligt op 48 km/u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 14:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeMMGFeNt-1PBRuBz4iUjIqjFOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNDBUyDjGeI0lqhe7gvdwhuT.jpg?f=fotoalbum_large

Stukje met de bepakte caravan gereden, 30kWh/100km. Zo’n 230km bereik. Niet slecht.

Reed dikke prima met een caravan van pak em beet 1.300kg erachter :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDQzN6PX1AvF3pM6l0zDcvHYvno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xA1PYMB607qfByNAf4Dqz8Ue.jpg?f=fotoalbum_large

Wel lekker rustig zo. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 08:51
https://www.geelyevs.com/collections/volvo-ex30-accessories

Iemand hier al eens iets besteld? Ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
Is niet van Geely/Volvo, maar de “trunk ambient light” lijkt me een mooie oplossing tov dat l*lige lampje dat er nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 21:17

TheFruitNerd

iets met fruit

HermanvdB schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Snap er niks van hoe jullie zo’n laag verbruik hebben. Ik kom niet lager dan gemiddeld 21 kWh/100 km. Ik heb een SMER plus, geen loodzware rechtervoet, geen stuur of stoelverwarming en airco op Eco. Gemiddelde snelheid ligt op 48 km/u.
Zelf rijd ik in de Twin dus begrijp ik dat mijn verbruik hoger zal liggen dan bij anderen, maar toch.

Globaal zijn mijn bevindingen als volgt;
Veel binnenwegen: 17,5 a 18,0 is realistisch
Snelweg (braaf 100): 19,5 a 20,0 is realistisch
Snelweg (niet braaf): 20,0+

De boordcomputer geeft over de afgelopen 7.500km nu een gemiddelde van 20,0 aan.

Daarbij moet ik zeggen dat met het mooie weer van de laatste tijd hij echt fors zuiniger is. Dan kom ik met gecombineerd verkeer (als ik braaf rijd) rond de 17,0 uit. Oh en ik heb OPD uit. Niet omdat ik het niet fijn vind, in tegendeel. Maar ik wil niet dat zodra ik het pedaal los laat de remlichten aan gaan. Dat vind ik onrust creëren voor de mede weggebruikers.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
TheFruitNerd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:43:
[...]
Maar ik wil niet dat zodra ik het pedaal los laat de remlichten aan gaan. Dat vind ik onrust creëren voor de mede weggebruikers.
Als het goed is gaan de remlichten dan ook niet gelijk aan tenzij je natuurlijk je voet in 1 klap van het stroompedaal afhaalt want dan moet/wil je blijkbaar fors remmen. Maar als je gewoon met je stroompedaal speelt om bijv rustig beetje bij beetje af te remmen voor een stoplicht dan zal het remlicht niet gelijk aan gaan maar waarschijnlijk pas op het laatste stukje voor je echt stil staat.

Dit is iig wel zo bij de XC40. Lijkt me ook totaal niet veilig als het remlicht bij de EX30 gelijk al aangaat, ookal ga je minimaal van het stroompedaal af om ietsjes af te remmen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Juancho schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Als het goed is gaan de remlichten dan ook niet gelijk aan tenzij je natuurlijk je voet in 1 klap van het stroompedaal afhaalt want dan moet/wil je blijkbaar fors remmen. Maar als je gewoon met je stroompedaal speelt om bijv rustig beetje bij beetje af te remmen voor een stoplicht dan zal het remlicht niet gelijk aan gaan maar waarschijnlijk pas op het laatste stukje voor je echt stil staat.

Dit is iig wel zo bij de XC40. Lijkt me ook totaal niet veilig als het remlicht bij de EX30 gelijk al aangaat, ook al ga je minimaal van het stroompedaal af om ietsjes af te remmen.
Best kans dat ik het verkeerd heb begrepen; ik heb het ook (nog) niet kunnen testen.

Voor zover ik begrepen heb, gaan bij een bepaalde deceleratie je remlichten branden (bron). Dat kan zijn door te remmen, ACC of OPD. Mijn aanname (kan onjuist zijn) is dat bij gebruik van OPD de remlichten dus automatisch aan gaan.

Is er wellicht iemand die hier meer van weet?

-edit-
Volgens Volvo zelf (bron) gaan de remlichten aan bij een deceleratie groter dan 1.0 m/s2. Als ik de reacties van Volvo zo lees dan gaan bij gebruik van OPD dus inderdaad de remlichten branden.

[ Voor 11% gewijzigd door TheFruitNerd op 23-07-2024 13:19 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
HermanvdB schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Wat voor ritten maak je? Kort? Lang? Als ik maar 15 minuten rijdt, ligt het vaak hoger dan een langere rit.
En als ik een lange rit in de file afleg, is het vaak weer heel gunstig voor het verbruik (maar niet voor mijn agenda/humeur :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TheFruitNerd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:55:
-edit-
Volgens Volvo zelf (bron) gaan de remlichten aan bij een deceleratie groter dan 1.0 m/s2. Als ik de reacties van Volvo zo lees dan gaan bij gebruik van OPD dus inderdaad de remlichten branden.
Bij de XC40 zeker weten niet gelijk als je voorzichtig speelt met het OPD/Stroompedaal. Je kan dat bijv. eens testen door, als het (veilig) kan, je stroompedaal iets los te laten als je langs een verkeersbord rijdt. Kijk dan in je spiegel of dat bord oplicht of niet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Tijdje terug reed ik voor zo witte Vito met blauw / rode striping. Het was in de schemering dus de bus lichte mooi op. Ik zou er zelf heel erg onrustig van worden als ik achter mijzelf had gereden.....

Vind OPD zoiezo niet prettig rijden dus heb het dan ook uitgeschakeld.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Net even met de dealer gebeld om een update te vragen voor de levertijd en die gaf aan dat de auto naar verwachting in week 32, in plaats van week 46, bij hun afgeleverd wordt. oOo

Dan zal die nog rijklaar enzo gemaakt moeten worden, dus komt er ongetwijfeld nog 2 weken (o.i.d.) bij, maar wel heel fijn dat hij nu dus ongeveer 12 weken eerder komt dan verwacht.

Ik heb eind januari een EX30 SR Core gray besteld, met stoelverwarming en trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
Vandaag kwam ik tot deze vervelende ontdekking op vakantie. Ik zag op het scherm met achteruitrijden ineens een zwart vlak. Wat blijkt; de camera is een heel stuk in de bumper verdwenen en ik krijg hem er met een geen mogelijkheid uit. Geen flauw idee wat er is gebeurd. Ik zie verder geen schade op de bumper. Dat wordt volgende week langs de dealer..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wmx7AwW_S_1DPnrDWCArEdVTyC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBq3hCxZ66gLewOF0KNI7nUR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
lmvoo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Wat voor ritten maak je? Kort? Lang? Als ik maar 15 minuten rijdt, ligt het vaak hoger dan een langere rit.
En als ik een lange rit in de file afleg, is het vaak weer heel gunstig voor het verbruik (maar niet voor mijn agenda/humeur :'( )
De ritjes zijn zo’n 50 tot 60 km, voor 70% snelweg, 30% bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Deze lijken mij zeer interessant, al geloof ik een geluidsreductie van 35 decibel niet, of de plofkap had rechtstreeks in de luchtstroom gezeten en dan heb je wel een hele slechte afdichting gehad. Elke 3db is een halvering van de geluidsreductie. 3 tot 6 decibel vind ik geloofwaardiger en al heel veel.

Ik denk dat ik een rondomset ga uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Juancho schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Bij de XC40 zeker weten niet gelijk als je voorzichtig speelt met het OPD/Stroompedaal. Je kan dat bijv. eens testen door, als het (veilig) kan, je stroompedaal iets los te laten als je langs een verkeersbord rijdt. Kijk dan in je spiegel of dat bord oplicht of niet.
Zoals @IT-Crowd ook al bevestigde, gisteravond even getest maar inderdaad wanneer OPD aan staat, gaan de remlichten branden bij het loslaten van het stroompedaal. Er zit een vertraging op van een halve tot hele seconde, maar elke keer dat je het los laat gaan de remlichten aan.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-09 14:01
Is het niet zo dat er wordt geadviseerd om de OPD op de snelweg uit te zetten, dus alleen binnen de bebouwde kom gebruiken, ik weet niet meer precies waar maar heb het ergens gelezen. (zal eens op zoek gaan)

[ Voor 12% gewijzigd door puccini op 24-07-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 26-09 14:03
Hallo allemaal, mischien een rare vraag maar hoe vaak mag je achter elkaar snelladen ( 300 kw) ?. Ik ga binnenkort een lange rit maken van 1200 km en er wordt aangegeven ivm overbelasting niet meer dan 3 x snelladen te doen?... als dat zo is gaat het wel een hele lange rit worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Volvoex30 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:17:
er wordt aangegeven ivm overbelasting niet meer dan 3 x snelladen te doen?... als dat zo is gaat het wel een hele lange rit worden :-)
Waar wordt dat aangegeven?

300 kW laden wordt sowieso lastig, de auto laad niet sneller dan 175 kW.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 24-07-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
rens-br schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Van een kennis die bij Toyota werkt. ik kon er zelf namelijk niets over vinden op het net behalve dat meerder malen snelladen de batterij sneller achteruit kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Volvoex30 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Van een kennis die bij Toyota werkt. ik kon er zelf namelijk niets over vinden op het net behalve dat meerder malen snelladen de batterij sneller achteruit kan gaan.
Is dit niet zo'n gevalletje net als elke keer tot 100% laden?
Momenteel laad ik ook wat vaker bij Tesla SC (niet dagelijks 3x en sowieso niet tot 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

rens-br schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb even liggen slapen denk ik; het was toch altijd max 150kW?
Of is het voor MY25 aangepast?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-09 18:20
Hallo allemaal, mischien een rare vraag maar hoe vaak mag je achter elkaar snelladen ( 300 kw) ?. Ik ga binnenkort een lange rit maken van 1200 km en er wordt aangegeven ivm overbelasting niet meer dan 3 x snelladen te doen?... als dat zo is gaat het wel een hele lange rit worden :-)
Nog niet eerder gehoord. Vorige week 1.175 km in 1x gereden en zeven keer aan de tesla snellader gehangen.

Kwam relatief uitgerust thuis (dat was vroeger wel anders). Die verplichte laadstops, het rijcomfort en de stoel van de ex30 doen wonderen.

En die 153 kW 8) zie je maar heel even als je leeg genoeg bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
@Volvoex30 Maar wat is achter elkaar? In die 1200 km, laadt je een keer snel en ga je daarna weer rijden, voordat je weer gaat snelladen, etc. En of je dat nou in een dag doet of er zit een dag tussen, dat weet de batterij niet. Ben met de vorige auto (Honda e met beperkte actieradius) afgelopen weken in Wales geweest. Heb daar veelvuldig snelgeladen, anders werd het wel erg lange dagen. Net zoals 2 jaar gelden een rondje zuid Noorwegen gedaan. Weet niet of de accu ervan geleden heeft. Qua door de boordcomputer opgegeven actieradius zag ik geen afname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TheFruitNerd schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Ik heb even liggen slapen denk ik; het was toch altijd max 150kW?
Of is het voor MY25 aangepast?
Ik dacht inderdaad ook dat het max 153kW was, maar als je op de website van Volvo klikt op de 'i' bij 'Laadsnelheid bij gelijkstroom' staat daar:
** Gebruikelijke oplaadtijd van 10 naar 80 procent met 175 kW snelladen met gelijkstroom (CCS2).
Dus nu ben ik in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
rens-br schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Ik dacht inderdaad ook dat het max 153kW was, maar als je op de website van Volvo klikt op de 'i' bij 'Laadsnelheid bij gelijkstroom' staat daar:

[...]

Dus nu ben ik in de war.
Die 175 Kw klopt prima, de 300 kw laadstations zijn gelukkig in Frankrijk steeds meer een gewoonte aan het worden dit ipv de standaard 7 kw laadpaal bij een verlaten tankstation :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajouwens
Tijdens mijn vakantie in 3 weken tijd 4000km gereden en alleen maar snelladers (80-90%) gedaan. Heb ooit een test rapportage van Tesla gelezen waar gekeken werd hoe de batterij er aan toe was na alleen maar snelladen tov alleen maar langzaam laden. Geen noemenswaardige extra “slijtage” bij snelladen tov langzaam laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larstiaan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 18:18
klopt het dat Google maps geen geluidssignaal geeft bij flitspalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
larstiaan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:37:
klopt het dat Google maps geen geluidssignaal geeft bij flitspalen???
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
ajouwens schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Tijdens mijn vakantie in 3 weken tijd 4000km gereden en alleen maar snelladers (80-90%) gedaan. Heb ooit een test rapportage van Tesla gelezen waar gekeken werd hoe de batterij er aan toe was na alleen maar snelladen tov alleen maar langzaam laden. Geen noemenswaardige extra “slijtage” bij snelladen tov langzaam laden.
Had ergens ooit wel iets gevonden hierover:
https://www.recurrentauto.../impacts-of-fast-charging

(Wel een beetje off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
TheFruitNerd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:43:
[...]

Zelf rijd ik in de Twin dus begrijp ik dat mijn verbruik hoger zal liggen dan bij anderen, maar toch.

Globaal zijn mijn bevindingen als volgt;
Veel binnenwegen: 17,5 a 18,0 is realistisch
Snelweg (braaf 100): 19,5 a 20,0 is realistisch
Snelweg (niet braaf): 20,0+

De boordcomputer geeft over de afgelopen 7.500km nu een gemiddelde van 20,0 aan.

Daarbij moet ik zeggen dat met het mooie weer van de laatste tijd hij echt fors zuiniger is. Dan kom ik met gecombineerd verkeer (als ik braaf rijd) rond de 17,0 uit. Oh en ik heb OPD uit. Niet omdat ik het niet fijn vind, in tegendeel. Maar ik wil niet dat zodra ik het pedaal los laat de remlichten aan gaan. Dat vind ik onrust creëren voor de mede weggebruikers.
Waar lees je het verbruik uit over de genoemde 7.500km? Op het display wordt bij het totaal aantal verreden km's het verbruik getoond van de laatste rit en niet over het totaal aantal verreden km's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:32

Hans1956

Pixel 8 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MO8o5kD2c-c0NOn7dsP3W1hfVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ijLF5I6FDJpOWCoQutny5sX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vanmiddag geladen dus huidige trip is 0 , maar de tweede regel geeft toch het totaal gebruik van 16.4 kWh/100 km over de 4114 kilometers sinds de laatste reset. Of is dat niet correct?
Dit komt van mijn SMER Plus.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
Hans1956 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:21:
[Afbeelding]

Ik heb vanmiddag geladen dus huidige trip is 0 , maar de tweede regel geeft toch het totaal gebruik van 16.4 kWh/100 km over de 4114 kilometers sinds de laatste reset. Of is dat niet correct?
Dit komt van mijn SMER Plus.
16.4 is van de laatste trip. Kijk maar na in het rijlogboek.
Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste