Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-06 17:29
Slijmspoor schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:22:

Sinds de update naar 1.4 worden ook heel veel ritten niet geregistreerd in de app. Bij jullie ook?
Dit heb ik de laatste tijd inderdaad ook heel vaak, overigens al voor 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-06 18:20
woutse schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:28:
Mijn auto vrijdag opgehaald. Zat 1.4 al op. Nog geen issues ervaren. Rijdt heerlijk, Alleen werkt internet nog niet...
[Afbeelding]

Is hier al een oplossing voor bekend?
Weet niet wat je hier mee wilt? Je kunt geen hotspot van je auto maken. Heb hier nooit wat mee gedaan en internet werkt prima. Garage moet gewoon met werkend internet afleveren!

[ Voor 3% gewijzigd door Ekran op 08-07-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04

Afgelopen zaterdag een nieuwe bug ontdekt: de volume knop zat vast, zowel op het stuur als op de touchscreen kon ik bewegen en zelf helemaal af zetten zonder dat de muziek zachter/harder of uit ging... Dit was wel weer helemaal opgelost bij de volgende rit. Iemand dit ook al voorgehad?

Sinds de update naar 1.4 worden ook heel veel ritten niet geregistreerd in de app. Bij jullie ook?
Na 1.4 kon ik op een gegeven moment ook geen volume regelen. Ook is een rit niet geregistreerd en de DAB radio/rem problemen niet opgelost.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15
dennistd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:13:
[...]

Vandaag de Volvo On Call hierover gebeld vanuit de auto, die kon er niks mee. Hierna Vodafone IITC gebeld, na 2x een verbroken verbinding kreeg ik een vriendelijke Vlaming aan de lijn, maar die kon ook helemaal niets doen. Enige dat hij kon zien was dat de auto wel verbinding had (ja, dat zie ik ook als ik inlog, maar een dataverbinding is er echt niet). Uiteindelijk de dealer maar gebeld en daar kan ik maandagmiddag langskomen. Hopelijk dat die wel een oplossing heeft :/
Nou, vanmiddag bij de dealer geweest: helaas had die ook geen oplossing voor het internet. Wel gehoord dat er meer klanten zijn die sinds donderdag geen internet meer hebben. Ze hebben de auto helemaal uitgelezen en een rapport naar Volvo gestuurd, als ik aan het eind van de week nog steeds geen data heb moet ik me weer melden. Wel hebben ze meteen even 1.4 geïnstalleerd op mijn verzoek, dus qua software ben ik nu bij.

Gekke is overigens dat toen de auto aan de computer hing in de werkplaats de API (volvo2mqtt in Home Assistant) ook ineens actuele data doorgeeft. Is die een 1.4-dingetje of is het toeval dat dit nu ook lijkt te werken?

[ Voor 6% gewijzigd door dennistd op 08-07-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13:12
Vandaag de kaap van 10000km behaald, met een gemiddeld verbruik van 14.7 kWh/100km. Niet slecht mijn gedacht. Na 10000 km reset de auto automatisch het verbruik, wat ik wel een beetje jammer vind. (ik heb het over het gedeelte "sinds laatste reset").

Afgelopen zaterdag een nieuwe bug ontdekt: de volume knop zat vast, zowel op het stuur als op de touchscreen kon ik bewegen en zelf helemaal af zetten zonder dat de muziek zachter/harder of uit ging... Dit was wel weer helemaal opgelost bij de volgende rit. Iemand dit ook al voorgehad?

De vastzittende radio herken ik. Er kwam ook een telefoontje binnen en de muziek bleef doorspelen. Het was een best belangrijk telefoontje, ik moest hem even op een parkeerplaats zetten. Alles uit en het telefoontje zonder auto voeren. Bij het weer starten bleef de radio zijn probleem houden. De volgende morgen was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-06 07:22
De auto gaat niet altijd vanzelf op slot. Zojuist via de app voor de tweede x geconstateerd dat weglopen niet altijd resulteert in een goed afgesloten auto. Toch maar weer omkijken of de app checken de komende tijd.

Overigens niks te klagen hier. Radio en internet doen t goed, update kwam vanzelf (hele verbetering wat betreft gepiep. Nu alleen als t ook terecht is (gaap, teveel op t scherm kijken). Straks op vakantie de pilot assist eens goed uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06 09:19
hansmw schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:05:
[...]

Na 1.4 kon ik op een gegeven moment ook geen volume regelen. Ook is een rit niet geregistreerd en de DAB radio/rem problemen niet opgelost.
Dit heb ik ook gehad. Erg irritant omdat ik de volume hard had gezet voor één nummer maar niet meer zachter kon zetten. Vervolgens de auto 'opnieuw opgestart' door - en pijl naar beneden ingedrukt te houden, kwartier later had ik het weer, kon ik weer opnieuw opstarten. Dit inderdaad sinds 1.4.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 14:12
Mavi86 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:04:
@Teacup42 ik krijg ook al 3 dagen meldingen op mijm telefoon dat er een update klaarstaat. Maar er komt niks binnen.
CbV gebelt en die zeggen dat ik beter langs de dealer kan rijden voor de update.. onhandig allemaal
En op dag 4 kreeg ik de update toch OTA binnen.
Dus inmiddels is deze geïnstalleerd!

Gister de auto mooi kunnen laden terwijl we een middag/avond in Noordwijk. Dat is dan toch wel weer een voordeel van electrisch rijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MX7k2Hz70OXW0apNXV-6AjUaBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UVPjYVXRxMBmecbv9QVdrpA.jpg?f=fotoalbum_large

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 13:25
Klopt het dat de "De functie Performance All-Wheel Drive inschakelen" er voor zorgt dat de OPD niet meer werkt? Dat is bij mijn (twin) het geval. Is dit een bug, of wellicht juist logisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BananeBoerBob
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-06 18:43
woutse schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:19:
Klopt het dat de "De functie Performance All-Wheel Drive inschakelen" er voor zorgt dat de OPD niet meer werkt? Dat is bij mijn (twin) het geval. Is dit een bug, of wellicht juist logisch?
Dit is correct inderdaad. Destijds was de verklaring van Volvo dat dit niet in combinatie ging omdat ze het afremmen op de motor niet goed kregen. Erg logisch vind ik het niet, andere auto's kunnen dit wel. Met software kan dit opgelost worden maar dit zal waarschijnlijk helaas geen prioriteit voor ze hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-06 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56XP0FpW3wPXLFfxBn4EqNu4swc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhVlMbFeWUmMAemxc0083pDF.jpg?f=fotoalbum_large

Jackson Pollock is er niks bij, en ik maar denken dat elektrisch rijden goed voor het milieu is 😉.

We zijn net terug uit de Dordogne, in totaal zo’n 2500 km gereden. Als reis-auto is de EX30 zeker geslaagd, alleen het ontbreken van internet de 2e week was wat lastig. Laden met de stops aangegeven de Google Maps ging prima 👌🏼. Verder af en toe wat gekke software fratsen maar het loste zichzelf meestal snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 13:25
Ekran schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Weet niet wat je hier mee wilt? Je kunt geen hotspot van je auto maken. Heb hier nooit wat mee gedaan en internet werkt prima. Garage moet gewoon met werkend internet afleveren!
Nee gaat niet om een hotspot. Het is inderdaad niet werkend afgeleverd. Auto is besteld via Care By Volvo trouwens.

Koppeling auto/Vodafone lukt dus niet. Ik weet niet aan wie of wat dat ligt. 30 seconden de SOS knop inhouden, en scherm reset heeft vanmiddag in ieder geval niet geholpen: (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Maatje van me heeft vorige week een Y opgehaald. Hij had van die mooie bakken besteld, zodat je losse zaken niet door de hele achterbak rollen en uiteindelijk onder de losse vloerplank belanden. Iemand zoiets al gevonden voor de EX30?
https://www.amazon.nl/BAS...accessoires/dp/B0BN4Y61XX

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Del Boske schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:59:
Maatje van me heeft vorige week een Y opgehaald. Hij had van die mooie bakken besteld, zodat je losse zaken niet door de hele achterbak rollen en uiteindelijk onder de losse vloerplank belanden. Iemand zoiets al gevonden voor de EX30?
https://www.amazon.nl/BAS...accessoires/dp/B0BN4Y61XX
Ik heb drie van die kunstof ikea bakken onder de vloer gezet past in de breedte en hoogte precies, aan de voorkant randje over waar de laadkabel past. Kost (bijna) niks.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:00
IT-Crowd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Ik heb drie van die kunstof ikea bakken onder de vloer gezet past in de breedte en hoogte precies, aan de voorkant randje over waar de laadkabel past. Kost (bijna) niks.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giGuchsr-mCKSPXziA-MBnByj9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cluCmp8cH2T4WRksafbN4e9z.png?f=fotoalbum_large

OCD triggered ;(

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
Draadloos opladen. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:44
Nog niet eerder gezien/mee gemaakt. Wel nice dat opladen nu ook OTA kan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 07:12
dennistd schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Nou, vanmiddag bij de dealer geweest: helaas had die ook geen oplossing voor het internet. Wel gehoord dat er meer klanten zijn die sinds donderdag geen internet meer hebben. Ze hebben de auto helemaal uitgelezen en een rapport naar Volvo gestuurd, als ik aan het eind van de week nog steeds geen data heb moet ik me weer melden. Wel hebben ze meteen even 1.4 geïnstalleerd op mijn verzoek, dus qua software ben ik nu bij.

Gekke is overigens dat toen de auto aan de computer hing in de werkplaats de API (volvo2mqtt in Home Assistant) ook ineens actuele data doorgeeft. Is die een 1.4-dingetje of is het toeval dat dit nu ook lijkt te werken?
Bij mij lijkt sinds gisteren de data ook weer in Home Assistant binnen te komen. Hopen dat dit zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Zijn de bakken uit deze serie (heb ze alleen zonder deksel). Was volgens mij de kleinste waardoor er precies 3 naast elkaar paste.

https://www.ikea.com/nl/n...parant-s09440839/#content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 07-06 08:48
Wat is dat pijltje naast “EX30”..? Heb je meerdere dat je daarmee van auto kan wisselen?

Dat rare plaatje heb ik ook een paar dagen gehad en was opeens weer goed na het openen van de achterklep :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:04
038harold schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:05:
[...]

Bij mij lijkt sinds gisteren de data ook weer in Home Assistant binnen te komen. Hopen dat dit zo blijft.
Ik heb nog steeds geen internet sinds donderdag. Dealer geeft aan niks te kunnen betekenen en dat Volvo (servers) zelf probeert contact te leggen met de autos die geen internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:20

Hans1956

Pixel 8 Pro

[quote]Ktenolix schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:32:
[Afbeelding]

Sinds vanmorgen staat de auto bij mij ook weer op de juiste plaats in de app.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
DEEJEEY schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Wat is dat pijltje naast “EX30”..? Heb je meerdere dat je daarmee van auto kan wisselen?

Dat rare plaatje heb ik ook een paar dagen gehad en was opeens weer goed na het openen van de achterklep :?
Ja, daar staat m'n oude V60 ook nog bij (die krijg ik niet weg :+ )

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 14:46
Vraag: Ik heb al een aantal keer gehad dat als ik mijn EX30 in de drive mode zet(D) de aurto gelijk begint de rijden zonder dat ik het gaspedaal indruk. Normaal gebeurde dit niet, ook al heb ik OPD(One Pedal Drive) bij default aan staan.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vdb64
  • Laatst online: 06-06 10:18
Gannicus schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:53:
Vraag: Ik heb al een aantal keer gehad dat als ik mijn EX30 in de drive mode zet(D) de aurto gelijk begint de rijden zonder dat ik het gaspedaal indruk. Normaal gebeurde dit niet, ook al heb ik OPD(One Pedal Drive) bij default aan staan.
Waarschijnlijk heb je dan de gordel niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
Bedankt, die had ik inderdaad niet om op de momenten, het was alle keren bij een parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
Had je je gordel toevallig niet om? Dan gebeurt het namelijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
Zapato schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Had je je gordel toevallig niet om? Dan gebeurt het namelijk bij mij.
Klopt die had ik inderdaad niet om, wist niet dat het zo zou moeten werken, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiser90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:21
Heb dit ook al een aantal keren gehad, gebeurd inderdaad wanneer je de gordel niet om hebt. Geen flauw idee waarom btw?

Daarnaast erger ik me ook nog steeds heel erg aan het automatisch naar achter rijden in de achteruit. Ik kom vanaf een tesla en daar ging je pas achteruit als je "gas" gaf. Kortom de auto bleef gewoon stil staan als je hem in de achteruit zetten. Bij de volvo moet je ten alle tijden de rem ingedrukt houden wanneer je niet achteruit wilt rijden. |:(

Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
Cruiser90 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Heb dit ook al een aantal keren gehad, gebeurd inderdaad wanneer je de gordel niet om hebt. Geen flauw idee waarom btw?

Daarnaast erger ik me ook nog steeds heel erg aan het automatisch naar achter rijden in de achteruit. Ik kom vanaf een tesla en daar ging je pas achteruit als je "gas" gaf. Kortom de auto bleef gewoon stil staan als je hem in de achteruit zetten. Bij de volvo moet je ten alle tijden de rem ingedrukt houden wanneer je niet achteruit wilt rijden. |:(
Inderdaad, beide situaties zijn naar mijn mening niet echt ideaal.
Had het graag anders gezien of dat het een optie was in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 17:21
Gannicus schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Inderdaad, beide situaties zijn naar mijn mening niet echt ideaal.
Had het graag anders gezien of dat het een optie was in het menu.
Eigenlijk is het raar: je zou toch verwachten dat als je riem niet om hebt de auto ook niet gaat rijden zonder dat je het stroompedaal indrukt in stand D en met OPD aan?
Zelf vind ik het niet storend dat de auto in stand R rijdt zonder dat je het stroompedaal indrukt. Je kan met de rem de snelheid beter doseren en minder risico dat je te snel naar achter gaat, vooral bij parkeren in krappe onoverzichtelijke plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
Weer een app update 1.6.0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mMvHxhduoTYi-UaXnbT3pClQek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3JVRJTHQ8DQxtCmgOld1CYEn.png?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

HermanvdB schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Je kan met de rem de snelheid beter doseren en minder risico dat je te snel naar achter gaat, vooral bij parkeren in krappe onoverzichtelijke plaatsen.
Het is een faal van Volvo's OPD. Ik had een Nissan Leaf en die kon je perfect doseren. Als je 0,1 km/h wilde rijden, dan kon dat, ook achteruit. Bij Volvo begint hij te horten en stoten rond de 1 km/H.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
Skaninchen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Ik heb nog steeds geen internet sinds donderdag. Dealer geeft aan niks te kunnen betekenen en dat Volvo (servers) zelf probeert contact te leggen met de autos die geen internet hebben.
Net naar dealer geweest, die hebben de software geupdate naar 1.4, nadat ik sinds donderdag geen LTE meer had en de update bij 92% bleef hangen via wifi.
Tada, LTE doet het nu weer... Ik blij, maar toch allemaal wel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-06 23:54
Ik heb de afspraak bij de dealer net kunnen afbellen, zowel het internet als de update naar 1.4 werkten ineens weer 🧐. Bijzonder, maar fijn dat het opgelost lijkt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• tdolder
Weer veilig thuis van onze vakantie in Toscane.

Totaal 3170 vakantie kilometers met gemiddeld verbruik van 15,6 kWh/100km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmyHM_i95YUjZv9QHGYBsi_4RiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLSFfrqgzPUixtVI7aD7bQMj.jpg?f=fotoalbum_large

De terugreis was met software 1.4. Ik kreeg na installatie ook de mail van Vodafone dat mijn IITC bundel is gestart maar dit was maanden hebt geval (sinds maart) 8)7

De driver alert is echt een stuk minder irritant en we hebben deze niet uitgezet via de snelle toegang button om te zien of het echt verbeterd is. Dit was voor ons het geval. (misschien leuke andere functie voor die button?8) )
Helaas wordt afstand tot voorganger voorkeur niet opgeslagen.

Tijdens eerste deel van onze terugreis (net 2 uur onderweg) hadden we nog een rare ervaring. We waren lekker aan het toeren op de ACC gaat ineens het scherm op zwart en stopte de ACC. Even schrikken en weer "gas" geven bracht ons gelijk weer op snelheid. Ook het bovenste deel van display kwam vrij vlot weer terug samen met Volvo logo. We hadden dus last van een spontane reboot. Hierna de rest van de 1200km geen last meer van gehad, gelukkig!!
Ik ga na een volgende update maar voor de zekerheid een reboot doen van het besturingssysteem via de bekende toetsen.

Wij zijn zeer tevreden met de auto. Het is een comfortabele auto om mee op vakantie te gaan. Wegligging is top en snelweg rijden is heerlijk relaxed, op het zwarte scherm "incident" na :*)
Vrijwel de hele reis hadden we ACC met lane assist aanstaan. Af en toe heeft de auto moeite met vrachtwagens helemaal op wegwerkzaamheden stukken.
Wij hebben geladen bij Tesla superchargers en vooral in Zwitserland en Italië zijn deze vaak bij grote winkelcentra waar je even lekker koffie en wat eten kunt scoren. Ook toiletten zijn in deze centra prima. Je moet er wel vaak even voor van de snelweg maar dat vind ik geen probleem, het is tenslotte vakantie...
In de kofferbak hadden we: een koelbox, grote koffer, 2 sporttassen en een kleine koffer. De 2e kleine koffer moest maar op de achterbank. Voldoende ruimte voor ons tweeën.

De laatste stop was bij een groot laadplein Kreuz Hilden (40 superchargers 22 Fastned en een NIO swap station). Hier hebben we onze FastNed account op de autocharge functie even getest. Dit moet Tesla ook gaan doen voor non-Tesla's echt handig _/-\o_
Van de prijs per kWh van Fastned schrok ik wel even € 0,69 :/ Bij Tesla was dit stuk lager vaak rond de €0,45 (met abo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXpiPi9uKyHc59jr4k89ASa1WjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoTQDIaqje91zBC1efDGEsGt.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:13
Ik overweeg privé een EX30 aan te schaffen bij pensionering en er dan zeer veel jaren mee te rijden. Aan Volvo gevraagd hoe lang de software ondersteund wordt. Ontving bijgaand antwoord.
Benieuwd wat Tweakers er van vinden/denken.
Alvast dank voor jullie reactie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aluwW8QYYIBJ5EshgFBFjX9izAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3E2hES3BxUzJXsZ1T0U3vLJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Xjohan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:47:
Ik overweeg privé een EX30 aan te schaffen bij pensionering en er dan zeer veel jaren mee te rijden. Aan Volvo gevraagd hoe lang de software ondersteund wordt. Ontving bijgaand antwoord.
Benieuwd wat Tweakers er van vinden/denken.
Alvast dank voor jullie reactie!
[Afbeelding]
Wat er staat zou ik ook antwoorden. De auto blijft werken. Softwarematig blijft het systeem werken op de laatst ondersteunde stand, maar kunnen app's ondersteuning verliezen. En dan de belangrijkste; Google Maps en heel misschien de radio.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:32
Swerfer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Het is een faal van Volvo's OPD. Ik had een Nissan Leaf en die kon je perfect doseren. Als je 0,1 km/h wilde rijden, dan kon dat, ook achteruit. Bij Volvo begint hij te horten en stoten rond de 1 km/H.
Klopt, met name achteruit een heuveltje is bijna niet te doseren.
Wat helpt is de gordel afdoen 8)7 , dan reageert het als een conventionele automaat, langzaam de rem loslaten en hij " kruipt" achteruit.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

johnsmith schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:31:
[...]

Klopt, met name achteruit een heuveltje is bijna niet te doseren.
Wat helpt is de gordel afdoen 8)7 , dan reageert het als een conventionele automaat, langzaam de rem loslaten en hij " kruipt" achteruit.
Vooruit kan je je gordel afdoen om te kruipen mbv de rem. Achteruit werkt OPD niet dus moet je toch al de rem gebruiken. Met een goede OPD kan je ook achteruit fatsoenlijk zonder rem perfect doseren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:32
Swerfer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:44:
[...]
Vooruit kan je je gordel afdoen om te kruipen mbv de rem. Achteruit werkt OPD niet dus moet je toch al de rem gebruiken. Met een goede OPD kan je ook achteruit fatsoenlijk zonder rem perfect doseren...
Het probleem komt bij een heuveltje, dan is normaal gesproken rem loslaten niet voldoende, je moet dan stroom geven. En dan is het snel weer teveel. Met gordel af kun je dan wel gedoseerd het rempedaal loslaten.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
@tdolder leuk om te lezen. En je hebt me twee goede tips gegeven. De fastned autocharge en de koelbox. Die ga ik ook even gebruiken voor de aankomende vakantie :)

Welke koelbox heb je ?

[ Voor 7% gewijzigd door Mavi86 op 10-07-2024 22:15 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 12:01
Voor de HA users....ik heb ineens weer data op alle sensors waar het voor een paar weken weg was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

IT-Crowd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Doelde meer op bakken om de gaten aan weerszijden van de laadvloer te vullen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpMbDp7azNoEFh39EINiByuk8ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXA3c5ffuXOydpHITNPzzBgL.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15
Daniel L. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:36:
Ik heb de afspraak bij de dealer net kunnen afbellen, zowel het internet als de update naar 1.4 werkten ineens weer 🧐. Bijzonder, maar fijn dat het opgelost lijkt.
Hier werkt het internet ook weer gelukkig. Toch bijna een week zonder gezeten, hoop niet dat dat nog vaker gaat gebeuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Mavi86 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:09:
@tdolder leuk om te lezen. En je hebt me twee goede tips gegeven. De fastned autocharge en de koelbox. Die ga ik ook even gebruiken voor de aankomende vakantie :)

Welke koelbox heb je ?
Een blauwe ;) er staat geen merkje op...deze hebben we al heel lang. Het is eentje met een 12v plug en een stekker voor stopcontact. Als ik het goed heb 24L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
ah oke, gewoon een standaard koelbox :)

[ Voor 185% gewijzigd door Mavi86 op 11-07-2024 10:24 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
ik moet zeggen dat sinds de 1.4 update er prima te rijden is met de driver alert aan. Ik heb er nog weinig last van.
alleen de lane assist zet ik elke rit nog aan. Dat vind ik echt een draak van een "hulpmiddel"

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbrand
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-06 20:42
Ex30 Wifi wachtwoord kan maar 24 chars aan, irritant want mij ww is al jaren 26 chars en zit in al mijn apparaten zonder enig probleem. Heb het tijdelijk opgelost met een guest account maar hopelijk is dit in 1.4.1 opgelost😕
Ook mijn bluetooth mediaspeler kan wel verbinden maar speelt geen audio af, dit is ook vervelend bij het niet werken van iitc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Fbrand schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:30:
Ex30 Wifi wachtwoord kan maar 24 chars aan, irritant want mij ww is al jaren 26 chars en zit in al mijn apparaten zonder enig probleem. Heb het tijdelijk opgelost met een guest account maar hopelijk is dit in 1.4.1 opgelost😕
Dat probleem had ik ook. Ik heb de EX30 ook verbonden met het guest-netwerk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fbrand
Om het opvallende harman kardon logo te camoufleren heb ik simpelweg deze gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f70PjPVlsiD32OyOP9oeRq9U3OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywbnKfb3N3ExpUhyaS0mLcVD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 13:51
Mavi86 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:58:
ik moet zeggen dat sinds de 1.4 update er prima te rijden is met de driver alert aan. Ik heb er nog weinig last van.
alleen de lane assist zet ik elke rit nog aan. Dat vind ik echt een draak van een "hulpmiddel"
je bedoelt vast uit zetten :-) en je hebt gelijk, dacht eerst dat het goed verbetert was met 1.4 maar merk na een week rijden dat de lane assist toch nog hard aan stuur trekt.

Helaas moet ik nu wel cruise control vaak weer activeren, omdat hendel naar beneden niks doet. En natuurlijk op kort zetten.

Blijft jammer dat dit soort kleine zaken niet goed geregeld worden, want hij rijd verder heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
Laadproblemen.
Bij sommige publieke laadpalen lukt het laden niet. De dichtstbijzijnde voor mij in Oosterhout blijft wachten op de Volvo, die weer op de laadpaal wacht; licht is groen, maar wordt niet blauw.
Is dit een handshake probleem? Of een time-out? Aan de pas ligt het niet; de paal iets verderop (zelfde firma, ander type paal) doet het probleemloos.

Nu het volgende: vanwege schade (auto achterop gehad) heb ik een leenauto; ook een EX30.
Die heeft exact hetzelfde; ene paal werkt niet, de andere wel. Ook onderweg kwam ik soms een "probleempaal" tegen. Amsterdam, Dongen en zelfs de snelladers bij Hank.

Ik draai nog op 1.3.1. Herkent men dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-06 17:29
tdolder schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:09:
Weer veilig thuis van onze vakantie in Toscane.

Totaal 3170 vakantie kilometers met gemiddeld verbruik van 15,6 kWh/100km.

[Afbeelding]

De terugreis was met software 1.4. Ik kreeg na installatie ook de mail van Vodafone dat mijn IITC bundel is gestart maar dit was maanden hebt geval (sinds maart) 8)7

De driver alert is echt een stuk minder irritant en we hebben deze niet uitgezet via de snelle toegang button om te zien of het echt verbeterd is. Dit was voor ons het geval. (misschien leuke andere functie voor die button?8) )
Helaas wordt afstand tot voorganger voorkeur niet opgeslagen.

Tijdens eerste deel van onze terugreis (net 2 uur onderweg) hadden we nog een rare ervaring. We waren lekker aan het toeren op de ACC gaat ineens het scherm op zwart en stopte de ACC. Even schrikken en weer "gas" geven bracht ons gelijk weer op snelheid. Ook het bovenste deel van display kwam vrij vlot weer terug samen met Volvo logo. We hadden dus last van een spontane reboot. Hierna de rest van de 1200km geen last meer van gehad, gelukkig!!
Ik ga na een volgende update maar voor de zekerheid een reboot doen van het besturingssysteem via de bekende toetsen.

Wij zijn zeer tevreden met de auto. Het is een comfortabele auto om mee op vakantie te gaan. Wegligging is top en snelweg rijden is heerlijk relaxed, op het zwarte scherm "incident" na :*)
Vrijwel de hele reis hadden we ACC met lane assist aanstaan. Af en toe heeft de auto moeite met vrachtwagens helemaal op wegwerkzaamheden stukken.
Wij hebben geladen bij Tesla superchargers en vooral in Zwitserland en Italië zijn deze vaak bij grote winkelcentra waar je even lekker koffie en wat eten kunt scoren. Ook toiletten zijn in deze centra prima. Je moet er wel vaak even voor van de snelweg maar dat vind ik geen probleem, het is tenslotte vakantie...
In de kofferbak hadden we: een koelbox, grote koffer, 2 sporttassen en een kleine koffer. De 2e kleine koffer moest maar op de achterbank. Voldoende ruimte voor ons tweeën.

De laatste stop was bij een groot laadplein Kreuz Hilden (40 superchargers 22 Fastned en een NIO swap station). Hier hebben we onze FastNed account op de autocharge functie even getest. Dit moet Tesla ook gaan doen voor non-Tesla's echt handig _/-\o_
Van de prijs per kWh van Fastned schrok ik wel even € 0,69 :/ Bij Tesla was dit stuk lager vaak rond de €0,45 (met abo)

[Afbeelding]
Dank voor het delen van je ervaringen. Wij zijn gisteren naar Schwarzwald gereden en zijn even enthousiast over onze EX30 als vakantie-auto. :)

Overigens kun je bij Fastned ook een maandabonnement afsluiten (11,99), scheelt je 30% bij het opladen. Een abonnement bij Tesla is overigens nog wel voordeliger volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
TotalBB schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:03:
[...]

Dank voor het delen van je ervaringen. Wij zijn gisteren naar Schwarzwald gereden en zijn even enthousiast over onze EX30 als vakantie-auto. :)

Overigens kun je bij Fastned ook een maandabonnement afsluiten (11,99), scheelt je 30% bij het opladen. Een abonnement bij Tesla is overigens nog wel voordeliger volgens mij.
Klopt €9,99 per maand. Deze alleen even voor de vakantie afgesloten. Dit is bijvoorbeeld prijs nu in Enschede bij supercharger met abo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2S2KFT-9QSiYpn4bAhD7GHLrxVU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XqBECeAd96dAVEKcOZYlxoPw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:46
Lang gewacht en stil gezwegen, nooit gedacht en toch gekregen. 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhSm18oMIXD6TpT6op9Bda5xZh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQtYMxA0crWjEPmDMiHWJaq4.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige wat nog niet lukt is IITC. Zie de blauwe regel “Maak een account”, maar daarop klikken geeft geen reactie. Morgen nog maar eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door iHansz op 11-07-2024 21:37 ]

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ammkuYz59LmI8IUlPwy3JD28NT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpALo2HrhDbyCdFzF9KAZF5k.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 logo's aan de zijkanten in Onyx Black laten spuiten 🖤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLyroon
  • Laatst online: 07-06 09:35
Ik zit inmiddels een week zonder internet in onze EX30. Wat zien anderen die momenteel zonder internet zitten? Ik zie recht boven wel LTE staan, maar bij het aanklikken van apps krijg ik de melding 'geen internetverbinding'. Omdat er wel LTE in beeld staat lijkt het er dus op dat ik internet zou moeten hebben. Af en toe verspringt LTE ook naar 5G voor enkele seconden of minuten, maar dan ook geen internet...

Ook geprobeerd om mijn Volvo ID te verwijderen en opnieuw te activeren, nu heb ik een melding dat de setup niet is voltooid met daarbij een foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtbxDnesNovj6H88_f3dBnSm1dY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejTxHVnF3ppxvJdjcTCja5gd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fbrand
Ik heb precies hetzelfde helaas. En bij internetinthecar.vodafone.com:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix-UVDwgscsb8FivWNqmMsZDOyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A1k4Wd9v3cx2ytQN9fggl5GF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door Fbrand op 11-07-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 17:45
Wegens de problemen met FM/DAB gebruik ik nu gewoon TuneIn als radio. Dat werkt perfect. Ik had alleen dat ik elke keer als ik de auto stapte de radio niet vanzelf weer ging spelen en dus op de play-knop gedrukt moest worden.

Sinds ik wifi uitgezet heb en hij niet meer verbindt met mijn wifi-netwerk thuis, werkt het probleemloos. Wellicht het proberen waard voor anderen met dit probleem. Er is weinig mis met mijn wifi, maar misschien toch net een timing-dingetje.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
DonLyroon schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:49:
Ik zit inmiddels een week zonder internet in onze EX30. Wat zien anderen die momenteel zonder internet zitten? Ik zie recht boven wel LTE staan, maar bij het aanklikken van apps krijg ik de melding 'geen internetverbinding'. Omdat er wel LTE in beeld staat lijkt het er dus op dat ik internet zou moeten hebben. Af en toe verspringt LTE ook naar 5G voor enkele seconden of minuten, maar dan ook geen internet...

Ook geprobeerd om mijn Volvo ID te verwijderen en opnieuw te activeren, nu heb ik een melding dat de setup niet is voltooid met daarbij een foutmelding.
[Afbeelding]
Welke versie heb je nu? Had ook sinds afgelopen donderdag geen internet. Updaten naar 1.4 bij dealer heeft het verholpen. Volgens de dealer hadden ze niks anders gedaan.

Die profielen en co zou ik niet vertrouwen ivm prive bezit, leasen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-06 18:14
Skaninchen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:43:
[...]

Welke versie heb je nu? Had ook sinds afgelopen donderdag geen internet. Updaten naar 1.4 bij dealer heeft het verholpen. Volgens de dealer hadden ze niks anders gedaan.

Die profielen en co zou ik niet vertrouwen ivm prive bezit, leasen, etc.
Ik heb in het begin heel veel problemen gehad met internet. Resetten, accounts verwijderen etc. etc. Allemaal gedaan, samen met de dealer. Dit loste niks op. Heeft heeft niks te maken met SW versies in de auto of de app maar enkel met problemen op de servers van Volvo en Vodafone en de communicatie tussen die 2. Uiteindelijk werkte het opeens bij mij met SW 1.2.1 zonder dat ik iets gedaan had. Sindsdien geen problemen meer. Draai nu 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:56
Afgelopen week de dealer geïnformeerd naar de levering. SMER Ultra zou eind juni afgeleverd worden. Volgens de dealer staat auto al even in Gent in afwachting van vervoer naar de dealer... Er zouden echter capaciteit problemen zijn bij de vervoerder waardoor levering uitgesteld is tot (naar verwachting) tweede week augustus.
Zijn er nog meer mensen in afwachting van levering die soortgelijk verhaal hebben gehoord?

#geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Laatst online: 14:04
Bij mij ook het geval zou eerst begin augustus zijn en nu begin september, dus inderdaad, Geduld :)

[ Voor 18% gewijzigd door puccini op 12-07-2024 10:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 17:12
Net bericht gekregen van dealer dat mijn SMER PLUS afgeleverd is , kan hem 23 juli ophalen🥳

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iHansz
Zo komen ze binnen (gisteren te Naarden). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1u8t52m0UrZu8Xh7HyIvQ23uWAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUUs1KSxthsIfybhgsXPloGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-06 21:14

[Afbeelding]
Mij werd vorige week verteld bij de dealer dat sinds een bepaalde update standaard er altijd LTE getoond wordt, ook al heeft de auto geen verbinding.
Zou best wel eens kunnen kloppen want ik heb 2 weken rondgereden zonder internet connectie, maar er werd wel altijd LTE getoond. Soms wijzigde dit in 3G of 5G, maar meestal stond er LTE.

Bij mijn laatste bezoek heeft de monteur iets gedelete in hun systeem en de auto plus de EX30 app opnieuw ingesteld. Sindsdien heb ik terug internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz

[Afbeelding]
Heb hetzelfde als jij. In auto ook LTE/5G in beeld, maar ook ‘geen internetverbinding’ bij bv Google Assistent. Kan in App blauwe regel met ‘Maak een account’ aanklikken tot ik een ons weeg, maar er gebeurd niets. Moeten denk ik wachten tot auto bekend is bij Volvo/Vodafone of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 06-06 16:34
iHansz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:35:
[...]

Heb hetzelfde als jij. In auto ook LTE/5G in beeld, maar ook ‘geen internetverbinding’ bij bv Google Assistent. Kan in App blauwe regel met ‘Maak een account’ aanklikken tot ik een ons weeg, maar er gebeurd niets. Moeten denk ik wachten tot auto bekend is bij Volvo/Vodafone of zo?
Hi, Duurde bij mij 3 dagen ( ook net voor het weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Fbrand schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:24:
Om het opvallende harman kardon logo te camoufleren heb ik simpelweg deze gebruikt:
[Afbeelding]
Was ik ook van plan, maar het logo heeft me nog niet gestoord zoals tijdens de proefrit. Dus laat ‘t maar even.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

iHansz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:29:
[...]

Was ik ook van plan, maar het logo heeft me nog niet gestoord zoals tijdens de proefrit. Dus laat ‘t maar even.
Ik heb de EX30 3 maanden en mij nog nooit gestoord aan het logo. De weerspiegeling zit totaal niet in het blikveld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
Swerfer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Ik heb de EX30 3 maanden en mij nog nooit gestoord aan het logo. De weerspiegeling zit totaal niet in het blikveld...
Mij stoort het ook niet, het was me eigenlijk ook nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 17:45
tdolder schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:31:
[...]

Mij stoort het ook niet, het was me eigenlijk ook nog nooit opgevallen.
Waarschijnlijk maar net hoe de zon valt tijdens je dagelijkse rit. Elke ochtend had ik er last van, op de terugweg niet zo veel. De reflectie stoorde mij mateloos in ieder geval. Ik had er eerst maar tijdelijk een stukje duct tape overheen gedaan, en nu zit er een klein 3d printje overheen.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:37

Mga1600

[P8]

Grappig om te zien:

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Wat me al een aantal keer was opgevallen is dat bij het wisselen van profiel de rechter buitenspiegel niet terug wordt gezet in "mijn" instelling en ik deze dus handmatig terug moet zetten.
Stoel gaat zeker naar de juiste positie en de linker spiegel lijkt ook gewoon goed te gaan.

Zijn er meer mensen die dat is opgevallen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Zeker grappig... Wat eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Swerfer schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:48:
[...]
Zeker grappig... Wat eigenlijk?
Sorry er was een stuk tekst weggevallen in mijn enthousiasme.

Grappig om te zien dat in een paar weken tijd de toon van de berichten hier veranderd is van een nauwelijks ingehouden wanhoop over allerlei zaken toen niet werkten tot een uitwisseling van kleinere irritaties en wensen en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 18:52
Rij nu enkele dagen met 1.4 en als ik aan het laden ben begint mij het vermoeden te bekruipen dat als de optie dagelijks laden 90% vanzelf naar aangepast laden 100% schiet.

Heb nu al enkele keren gehad dat de auto toch tot 100% geladen is waarbij ik toch zou zweren dat het ingesteld stond voor 90%.

Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 17:21
ruudbeest schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:57:
Rij nu enkele dagen met 1.4 en als ik aan het laden ben begint mij het vermoeden te bekruipen dat als de optie dagelijks laden 90% vanzelf naar aangepast laden 100% schiet.

Heb nu al enkele keren gehad dat de auto toch tot 100% geladen is waarbij ik toch zou zweren dat het ingesteld stond voor 90%.

Iemand zelfde ervaring?
Hier gaat het laden altijd netjes naar de ingestelde waarde van 90%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fbrand
Mga1600 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Sorry er was een stuk tekst weggevallen in mijn enthousiasme.

Grappig om te zien dat in een paar weken tijd de toon van de berichten hier veranderd is van een nauwelijks ingehouden wanhoop over allerlei zaken toen niet werkten tot een uitwisseling van kleinere irritaties en wensen en ervaringen.
In een auto waarin iitc niet werkt vanaf aflevering, die verder voor een groot deel afhankelijk is van internet kan ik niet afdoen als kleine irritatie. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IT-Crowd schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:01:
Wat me al een aantal keer was opgevallen is dat bij het wisselen van profiel de rechter buitenspiegel niet terug wordt gezet in "mijn" instelling en ik deze dus handmatig terug moet zetten.
Stoel gaat zeker naar de juiste positie en de linker spiegel lijkt ook gewoon goed te gaan.

Zijn er meer mensen die dat is opgevallen ?
Dit heb ik ook met beide spiegels.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Fbrand schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:01:
[...]

In een auto waarin iitc niet werkt vanaf aflevering, die verder voor een groot deel afhankelijk is van internet kan ik niet afdoen als kleine irritatie. Sorry.
wat ik bedoelde - het gaat over een reflectie hier en een wens daar. Verder lees ik mooie verhalen over tevreden vakantie kilometers etc
Een internet auto zonder internet afleveren zou natuurlijk nooit mogen. De dealer moet zich rot schamen dat hij dat toch gedaan heeft.
Maar ik krijg de indruk dat het een exemplarisch defect is, met de goede software versie lijkt het bij anderen te werken toch? Een exemplarisch defect moet de dealer kunnen oplossen lijkt me. En een vervangende auto meegeven gedurende de reparatietijd. Het is wat je zegt zeker bij een auto die leeft bij de gratie van internet kun je dat niet wegwuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Als ik alle problemen met internet vergelijk dan kom ik tot de conclusie dat het niet aan de auto ligt zolang je LTE of 3/4/5G in beeld hebt. Op dat moment ligt het aan de Vodafone-kant. Dan moeten Volvo en Vodafone met elkaar gaan babbelen, want ergens is het abonement niet goed gekoppelt met het account van de EX30. De dealer kan daar zelf niets mee en moet hoger in de Volvolijn klimmen.

Heb je LTE, 3/4/5G in beeld, dan heeft de auto verbinding met zendmasten, anders krijgt je de verbindingskwaliteit niet te zien, alleen zit er geen internetaccount op de verbinding.

Vergelijk het met je telefoon-abonnement. Ben je door je databundel heen heb je 'geen' internet maar je telefoon geeft nog gewoon 5G of zo aan...

[ Voor 24% gewijzigd door Swerfer op 14-07-2024 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:44
versie 1.4 hier: afstand van cruise control wordt niet onthouden. Ene keer wel en de andere keer staat die weer op lang.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JSD00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRAUVkTfbqEHEBH1YminA1eXpBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWeGYjpL6JC9Z3xoSm6stgBA.jpg?f=fotoalbum_large

Gistermiddag heb ik mijn SMER Plus in ontvangst mogen nemen! Eerste 300 kilometers hier in de buurt zitten erop, wat een heerlijke auto zeg! Meer dan voldoende vermogen en heerlijk stil. Gelukkig nog geen bugs tegengekomen op versie 1.4 en ook altijd nog internet gehad.

Enige nadeel dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat het zitvlak van de bestuurdersstoel niet te kantelen is op de plus-editie, daardoor heb ik wat minder steun bij mijn bovenbenen. Nu opgelost door de hele stoel maar extra omhoog te zetten, maar ik moet er nog maar eens voor gaan zitten om dat goed af te stellen (pun intended).

Donderdag hoop ik ermee naar Kopenhagen te rijden, zal nadien een kort verslagje typen met mijn ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Laatst online: 14:04
Mooi hoor, en veel plezier !
Ik zit ook nog te wachten op levering van een Onyx SMER Plus.
Ben benieuwd hoe zo'n eerste reis naar Kopenhagen verloopt?

[ Voor 8% gewijzigd door puccini op 15-07-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsvc
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
jaapdik schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:22:
Laadproblemen.
Bij sommige publieke laadpalen lukt het laden niet. De dichtstbijzijnde voor mij in Oosterhout blijft wachten op de Volvo, die weer op de laadpaal wacht; licht is groen, maar wordt niet blauw.
Is dit een handshake probleem? Of een time-out? Aan de pas ligt het niet; de paal iets verderop (zelfde firma, ander type paal) doet het probleemloos.

Nu het volgende: vanwege schade (auto achterop gehad) heb ik een leenauto; ook een EX30.
Die heeft exact hetzelfde; ene paal werkt niet, de andere wel. Ook onderweg kwam ik soms een "probleempaal" tegen. Amsterdam, Dongen en zelfs de snelladers bij Hank.

Ik draai nog op 1.3.1. Herkent men dit?
Ik heb dit probleem ook met mijn ex30. En vrijwel alleen bij straat laadpalen, de ene werkt wel en de ander niet. Enigzins frusterend.. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe laadpas aangevraagd, maar weet vrijwel zeker dat het issue daarmee niet verholpen gaat zijn. Jij inmiddels al iets ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
nsvc schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:29:
[...]

Ik heb dit probleem ook met mijn ex30. En vrijwel alleen bij straat laadpalen, de ene werkt wel en de ander niet. Enigzins frusterend.. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe laadpas aangevraagd, maar weet vrijwel zeker dat het issue daarmee niet verholpen gaat zijn. Jij inmiddels al iets ontdekt?
Nee, een andere laadpas ( ik heb er nu 3) was de oplossing niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gannicus
jaapdik schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:29:
[...]

Nee, een andere laadpas ( ik heb er nu 3) was de oplossing niet.
Erg vervelend.
Ik heb zelf ook een EX30 maar heb het probleem niet.
Je zou kunnen proberen om de laadstroom te beperken, dit heeft mij 1x geholpen bij een paal waar al een auto stond te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 09:44
Momenteel een tripje in Frankrijk aan het maken, Tesla superchargers werken prima, alleen kan ik deze niet selecteren als ik in de auto een rit invoer en hij zelf de tussenlaadstops adviseert. Als ik deze dan wil wisselen, kan ik die van Tesla niet selecteren of doe ik iets verkeerd? Tijdelijke oplossing is de locatie die de wagen adviseert invoeren in de Tesla-app, zien wat de de Tesla opties zijn en dat adres dan als bestemming invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geedeejee
  • Laatst online: 18-07-2024
Hi, nieuw hier en sinds kort ook een EX30. Hebben jullie ook problemen met Waze?
Als ik stilsta bij vertrek kan ik (met geluk, want staat niet meteen online) een bestemming ingeven. Van zodra ik begin te rijden valt Waze weg en krijg ik melding ‘Niet beschikbaar tijdens het rijden. Wacht tot u geparkeerd staat, om afleiding te voorkomen’.

Wat dus wil zeggen dat ik vandaag Waze niet kan gebruiken …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
DarthGoofy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:26:
Momenteel een tripje in Frankrijk aan het maken, Tesla superchargers werken prima, alleen kan ik deze niet selecteren als ik in de auto een rit invoer en hij zelf de tussenlaadstops adviseert. Als ik deze dan wil wisselen, kan ik die van Tesla niet selecteren of doe ik iets verkeerd? Tijdelijke oplossing is de locatie die de wagen adviseert invoeren in de Tesla-app, zien wat de de Tesla opties zijn en dat adres dan als bestemming invoeren.
Ik heb ingesteld dat hij alleen maar Tesla-superchargers uitzoekt. Dat is ergens een instelling in Maps, kan niet precies herinneren waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:22
DarthGoofy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:26:
Eindbestemming invoeren. Laten uitrekenen en dan op routedetails drukken. Kan je bovenin filters aanpassen en alleen non-tesla aanvinken. Pakt ie alleen de tesla laders.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Geedeejee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:00:
Hi, nieuw hier en sinds kort ook een EX30. Hebben jullie ook problemen met Waze?
Als ik stilsta bij vertrek kan ik (met geluk, want staat niet meteen online) een bestemming ingeven. Van zodra ik begin te rijden valt Waze weg en krijg ik melding ‘Niet beschikbaar tijdens het rijden. Wacht tot u geparkeerd staat, om afleiding te voorkomen’.

Wat dus wil zeggen dat ik vandaag Waze niet kan gebruiken …
Dat schijnt een bug te zijn die is geintroduceerd met 1.4 welke ze met 1.4.1 weer moeten gaan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geedeejee
  • Laatst online: 18-07-2024
ivarga schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Dat schijnt een bug te zijn die is geintroduceerd met 1.4 welke ze met 1.4.1 weer moeten gaan oplossen
Ok thanks! Enig idee wanneer dit opgelost wordt? Vertrek vrijdag naar de Provence … ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Geedeejee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:15:
[...]

Ok thanks! Enig idee wanneer dit opgelost wordt? Vertrek vrijdag naar de Provence … ;)
Haha geen idee , ik hoop voor de 23ste want dan haal ik de mijne pas op , maar ik dat is wishful thinking denk ik 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
@tdolder nog even een vraag mbt je gemiddelde verbruik tijdens de vakantie, 15,6kWh/100km is zuinig. Ik heb geen zware rechtervoet, maar ik zit gemiddeld op de 17,5. Heb je veel achter vrachtwagens gehangen, of heb je 18” wielen onder je EX30?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
De fitcam dashcam is nu beschikbaar voor de EX30: https://fitcamx.com/colle...-for-volvo-ex30-2024-2025

Afbeeldingslocatie: https://fitcamx.com/cdn/shop/files/ex30.jpg?v=1721098980&width=1080

Zie verder ook de reddit

[ Voor 15% gewijzigd door Brumax op 16-07-2024 12:24 ]

vice versa en weer terug

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 07:12
Geedeejee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:15:
[...]

Een workaround: stel in wat je in moet stellen voor vertrek en open als laatste Waze, stel je bestemming in en rijd achteruit en daarna vooruit. Waze werkt dan zolang je geen andere instellingen meer doet. De ene bug die een workaround is voor een andere bug... :?
Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste