Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 52 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:38
Heb de auto al een maand, altijd internet gehad en nu opeens niet.
Ik heb gisteravond wel iets nieuws gedaan, namelijk automatisch updaten aangezet, stond schijnbaar uit en wie weet komt 1.4 binnenkort.

Wat doe je nu? Wachten tot ie het weer doet. Heeft tot nu toe altijd gewerkt. Vraag mij af of automatisch updaten aanzetten iets heeft getriggerd, geen idee. Het automatisch updaten stond iig weer uit, dat schijnt ie niet te onthouden?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 09:56
Skaninchen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:27:
Ik heb gisteravond wel iets nieuws gedaan, namelijk automatisch updaten aangezet, stond schijnbaar uit en wie weet komt 1.4 binnenkort.

Wat doe je nu? Wachten tot ie het weer doet. Heeft tot nu toe altijd gewerkt. Vraag mij af of automatisch updaten aanzetten iets heeft getriggerd, geen idee. Het automatisch updaten stond iig weer uit, dat schijnt ie niet te onthouden?!
Wat je kunt proberen is de SOS knop 20 seconden in drukken en kijken of de data verbinding dan weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 09:16

Mga1600

[P8]

Skaninchen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:27:

Ik denk dat de server gisteren een hikkertje had….., ik was met de C40 ook ineens internet kwijt. Gebeurt anders eigenlijk nooit. Ik heb een reset gedaan en toen werkte alles weer zoals het hoort.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
Mga1600 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat de server gisteren een hikkertje had….., ik was met de C40 ook ineens internet kwijt. Gebeurt anders eigenlijk nooit. Ik heb een reset gedaan en toen werkte alles weer zoals het hoort.
Welke reset (zie online meerdere namelijk) heb je precies uitgevoerd en werkte het daarna meteen weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik ben mijn EX30 (SMER+) nu voor het eerst met 16A aan het opladen (negatieve prijzen *O*), maar het valt me op dat ie niet meer trekt dan 14,8A. Totaal vermogen blijft ook rond de 10,5kW hangen waar ik 500W hoger zou verwachten. Is dat een beperking van de 11kW-lader in de EX30 of ligt het toch aan mijn laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Skaninchen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Welke reset (zie online meerdere namelijk) heb je precies uitgevoerd en werkte het daarna meteen weer?
In de (X)C40 gaat dan vrees ik anders, je hebt daar twee soorten reset: via de knop voor de voorruitverwarming die je lang moet indrukken tot het sos lampje gaat knipperen waarna het systeem een tijdje aan de gang gaat, de boel afsluit en de communicatie module vervolgens herstart. Die herstelde de verbinding . De andere is via de homeknop die alleen het scherm en de actieve apps sluit en weer opnieuw opstart. Hoe dat resetten in de EX30 werkt weet ik niet. Maar bij mij was er instant succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

dennistd schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:21:
Ik ben mijn EX30 (SMER+) nu voor het eerst met 16A aan het opladen (negatieve prijzen *O*), maar het valt me op dat ie niet meer trekt dan 14,8A. Totaal vermogen blijft ook rond de 10,5kW hangen waar ik 500W hoger zou verwachten. Is dat een beperking van de 11kW-lader in de EX30 of ligt het toch aan mijn laadpaal?
Dat ligt aan de EX30. Mijn lader kan veel meer leveren, maar ik heb ook max 10,5 kW...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

dennistd schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:21:
Is het niet zo dat je een load-balancer in de meterkast hebt die de laadstroom ‘afremt’ omdat je ook nog andere verbruikers aan hebt staan waardoor je in totaal anders boven de gezekerde stroomsterkte (25 A per fase?) uit zou komen. Dat heb ik hier nog wel eens - daarom ben ik zo blij met die load balancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik had vanmorgen ook problemen met DAB, Maps die de route niet wilde updaten als ik van de route afweek en verkeerde tijd (21:05). Resetten tijdens rijden werkte niet. Ik zal straks eens kijken of alles goed werkt en anders alsnog een reset uitvoeren.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Nu online
Mga1600 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Is het niet zo dat je een load-balancer in de meterkast hebt die de laadstroom ‘afremt’ omdat je ook nog andere verbruikers aan hebt staan waardoor je in totaal anders boven de gezekerde stroomsterkte (25 A per fase?) uit zou komen. Dat heb ik hier nog wel eens - daarom ben ik zo blij met die load balancer.
Nee, volgens mijn SmartEVSE trok ik nog geen 8A per fase uit het net, de rest kwam uit mijn zonnepanelen (eerst via meter 1 eruit (opbrengst 16,8ct/kWh) en daarna via meter 2 er weer in (kosten -1,3ct/kWh). Maar het lijkt dus echt aan de auto te liggen lees ik hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
De Volvo EX30 is per 1 juli fors duurder geworden. De prijsstijging staat los van de komende importheffingen op Chinese auto's. Door de prijsstijging van 1700 euro komen alleen nog de goedkoopst gemotoriseerde modellen met kleine accu (behalve de Core SMER) in aanmerking voor SEPP-subsidie.
Ik twijfelde al aan de aankoop, gezien de vele software-problemen die dit model plagen, maar nu prijst Volvo zich volgens mij uit de markt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-06 12:45
Zojuist de 1.4 update over the air ontvangen en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 06-06 09:15
Nieuw op dit forum, dus misschien is mijn vraag de revue al gepasseerd. Ik heb in april mijn EX30 besteld welke als het begin september bij mij voor de deur staat. Nu ben ik recentelijk in een hogere salarisschaal ingedeeld waardoor mijn leasebedrag is gestegen. Nu wil ik eigenlijk nog enkele accessoires toevoegen aan mijn EX30 (bijvoorbeeld elektrische stoelen) die ik eerst niet had omdat deze mij iets te prijzig waren. Is dat mogelijk? Of is ergens te zien welke upgrades je achteraf nog kan laten toevoegen bij een dealer oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 10:37
Makimba schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:10:
Nieuw op dit forum, dus misschien is mijn vraag de revue al gepasseerd. Ik heb in april mijn EX30 besteld welke als het begin september bij mij voor de deur staat. Nu ben ik recentelijk in een hogere salarisschaal ingedeeld waardoor mijn leasebedrag is gestegen. Nu wil ik eigenlijk nog enkele accessoires toevoegen aan mijn EX30 (bijvoorbeeld elektrische stoelen) die ik eerst niet had omdat deze mij iets te prijzig waren. Is dat mogelijk? Of is ergens te zien welke upgrades je achteraf nog kan laten toevoegen bij een dealer oid?
Stoelen kan je achteraf niet meer toevoegen. Wellicht als je auto nog niet gebouwd is, dat het nog te regelen valt. Dealer ASAP bellen is mijn advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schokkerino
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:15
Vraag het eens na bij de fleet-afdeling op je werk. Ik had via mijn werk ook een EX30 besteld in februari en kreeg gisteren pas te horen dat deze op dezelfde dag nog in productie zou gaan, of net uit productie ging komen (de dealer kon niet precies zien welke van de twee het was). Dus ik denk dat het nog wel mogelijk zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

HermanvdB schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:09:
Zojuist de 1.4 update over the air ontvangen en geïnstalleerd.
+1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbwHlActZwEwI909B6FppWsA6EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKz84SOa08uShgBpKJYFfAWB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xm_iqAwENluu89xdfgQW-kSJqsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wGfYaChOMo7PJsxJUcZIOhT.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in de App een melding en zelfs een email!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-03 16:05
De dealer heeft een datum tot wanneer je nog wijzigingen kunt aangeven. Ik heb b.v. nog in de laatste week voordat die datum verstreek de kleur veranderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:26
Nou, het lijkt erop dat de wittebroodsweken voorbij zijn met onze EX30. De eerste bugs beginnen zich na een paar weken te manifesteren (allemaal bekende dingetjes, hier al vaak genoemd). Met veel kan ik leven, for the time being, maar nu is er eentje sinds vandaag erg hardnekkig: het internet wil niet meer. Nogal onhandig, gezien we in Frankrijk zitten en we de navigatie veelvuldig nodig hebben. Ik heb inmiddels geprobeerd:

- Auto afsluiten, weglopen en het een paar uur later nog een keer proberen;
- Reset scherm d.m.v. knoppen op het stuur;
- Reset modem door SOS knop ingedrukt te houden;
- Opnieuw inloggen bij Vodafone / Volvo;
- EX30 app opnieuw koppelen aan mijn profiel met QR code op het scherm;
- Hotspot maken, maar dat is natuurlijk een noodoplossing.

Iemand nog briljante ingevingen die me verder kunnen helpen?

De auto rijdt verder overigens heerlijk, ook lange afstanden (1000 km enkele reis) zijn prima te doen met snelladen onderweg. Maar zonder internet is het wat k*t nu…

Plaatje voor de sfeer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ltpd8q_UM8BskoGPKv6LkPPZIgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3idicti4u8PISrHORmIFAJKc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel L. op 04-07-2024 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
Daniel L. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:06:
Nou, het lijkt erop dat de wittebroodsweken voorbij zijn met onze EX30. De eerste bugs beginnen zich na een paar weken te manifesteren (allemaal bekende dingetjes, hier al vaak genoemd). Met veel kan ik leven, for the time being, maar nu is er eentje sinds vandaag erg hardnekkig: het internet wil niet meer. Nogal onhandig, gezien we in Frankrijk zitten en we de navigatie veelvuldig nodig hebben.

Plaatje voor de sfeer:

[Afbeelding]
Ik heb vandaag ook hetzelfde gedaan, helaas... Sinds wanneer heb je dit probleem? Ik sinds vandaag of gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-06 15:50
Na 4 dagen bij de dealer auto weer terug, beeldscherm gereset..update naar 1.4.. maar nu bij remmen en stilstand voor stoplichten stopt de radio ermee. Iemand een idee hoe dit is te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
Skaninchen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Ik heb vandaag ook hetzelfde gedaan, helaas... Sinds wanneer heb je dit probleem? Ik sinds vandaag of gisteren
Sinds vandaag. Ik vind het ook bijzonder dat ‘ie wel gewoon “LTE” aangeeft op het display en in de Vodafone app aangeeft verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 17:19
Swerfer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:10:
[...]
+1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook in de App een melding en zelfs een email!
Hier in Toscane ook de melding voor update 1.4
Nu maar hopen dat ik niet de Italiaanse versie krijg😂😂 Na de pizza maar even kijken hoever de download is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLXtoksQM1LHmszWv3eBbc6XXXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zd5mKltqLsCPqBJDByWll6rh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6822Lk2fxNQnFfAI8JTAT4NM7s8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pflclMyb9QrcL8YOAIurwsFc.jpg?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-mU-IyxyGOcStmzsRV8BRuMr8Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FqU4BCKav3CMM42jdWrVWANy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:49
Zit er ook iemand met een trekhaak tussen die 1.4 met OTA heeft ontvangen? Ik las ergens dat auto’s met trekhaak geen OTA update kregen. Ik heb het zelf bij de dealer laten updaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Zapato op 04-07-2024 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Zapato schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:34:
Zit er ook iemand met een trekhaak tussen die 1.4 met OTA heeft ontvangen? Ik las ergens dat auto’s met trekhaak geen OTA update kregen. Ik heb het zelf bij de dealer laten updaten.
Ik heb een trekhaak en de installatie is nu klaar. Dus ik kreeg deze netjes via OTA.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
tdolder schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:39:
[...]

Ik heb een trekhaak en de installatie is nu klaar. Dus ik kreeg deze netjes via OTA.
Top! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 21:01
Ik krijg de melding dat de nieuwe software update klaarstaat maar ik krijg hem niet gedownload. Hij zegt dat ik automatisch update aan moet hebben staan maar het lijkt erop dat dit het geval is ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDoR-qEr0nXohvoD-WqiKyKrShc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnhteUDw0080ZCNf1nC0wvuK.jpg?f=fotoalbum_large

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 10:00
Of-Aaargh schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:05:
De Volvo EX30 is per 1 juli fors duurder geworden. De prijsstijging staat los van de komende importheffingen op Chinese auto's. Door de prijsstijging van 1700 euro komen alleen nog de goedkoopst gemotoriseerde modellen met kleine accu (behalve de Core SMER) in aanmerking voor SEPP-subsidie.
Ik twijfelde al aan de aankoop, gezien de vele software-problemen die dit model plagen, maar nu prijst Volvo zich volgens mij uit de markt.
Nee hoor. Ook de Single Motor Extended Range is nog met SEPP te bestellen. Die versie is ook minder in prijs gestegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tdolder
Hier nog even een vakantie update vanuit Italië. We hebben er bijna 2000 vakantie kilometers opzitten. Wat een heerlijke auto om mee op vakantie te zijn. Wegligging is top. Ook op de slechte Italiaanse binnenwegen. Diverse ritjes in de bergen gemaakt en dat is echt een feestje. Ook fijn dat de auto veel vermogen heeft. Verbruik tot nu toe is prima en voldoende range. We zetten de klima regelmatig via de app aan zodat we na bezoek strand of stadje lekker in een koele auto stappen. Dit is tot nu toe 1 x niet gelukt op afstand.

Vanaf nu verder met 1.4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XdTxli7daLqLLXak1kkv3TBmOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvU4ka42Ww6aRPlf3HQe5pz3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rm80w9mLVxHN7fU7pb0IO1B5Zg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6iuaVlzqsKwa3ZB6cNy79JC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDo_dscDZVCM5idSvtlNlfJM7lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bf1DpBNS4COrN77z6woksQJt.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 13:12
Broodje 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Nu online
Zou het toeval zijn? Vanmorgen een mailtje van Vodafone dat ik mijn emailadres moest verifiëren. Dat netjes gedaan uiteraard, en nu heb ik ineens geen internet meer.... Als ik inlog bij Vodafone staat de auto wel als verbonden. De EX30-app lijkt ook wel te communiceren, maar in de auto werkt het niet meer (zowel Maps, Assistant als diverse apps).

[ Voor 34% gewijzigd door dennistd op 05-07-2024 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-06 14:41
Yes, ik heb een trekhaak en gisteren de OTA naar 1.4 mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Dat was vanochtend een vervelende verrassing. Gisteren toen ik thuiskwam is een update naar 1.4 uitgevoerd, maar vanochtend toen ik weg wilde rijden was de auto niet opgeladen. Tijdens de update heb ik de auto aangesloten op mijn laadpunt en laden gestart via een oplaadschema. Dit is echter niet uitgevoerd. In de app kan ik het oplaadschema ook niet meer uit zetten. In de auto lukt het wel om het laden direct te starten.
Ik ga er van uit dat dit wordt veroorzaakt door de combinatie van factoren: update en wachten op het schema. Vanavond nog maar eens proberen en voor nu even wachten tot er een paar kilometers bijgeladen zijn.

Terug van weggeweest en auto opnieuw aan lader met oplaadschema. Werkt nu wel, denk toch dat installatie van de update het schema heeft verstoord en dat dit een eenmalig iets is.

[ Voor 12% gewijzigd door HermanvdB op 05-07-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Gisteren avond ook een melding gekregen dat 1.4 klaar stond en gelijk uit laten voeren.
Vanochtend het eerste ritje met 1.4 en inderdaad heerlijk rustig geen pingeltje gehoord dat ik op moest letten, die hoeft dus niet meer uitgezet te worden.
Ook het gevoel dat de lane assist iets minder agressief ingrijpt, maar dat kan ook een gevoel zijn na weken zonder te hebben gereden.

Radio speelt gewoon op DAB (verder geen verandering, stopt nog steeds met spelen als je remt).
Auto was vanochtend gewoon opgeladen.

Stond al een afspraak bij de dealer voor de update want volgens de dealer was deze update te groot om als OTA verstuurd te worden, die afspraak gaan we dus maar afzeggen.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 19:28
Van welke versie komen jullie af? Hadden jullie 1.3.x wel al draaien of 1.2.x.

Zelf zit ik nog steeds op 1.2.1 zonder ooit een melding of iets van een update. Heb liever een OTA dan dat ik tijd moet vrijmaken voor een update bij de dealer, maar als die nooit gaat komen is er geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:18
Mavi86 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:06:
Ik krijg de melding dat de nieuwe software update klaarstaat maar ik krijg hem niet gedownload. Hij zegt dat ik automatisch update aan moet hebben staan maar het lijkt erop dat dit het geval is ?
[Afbeelding]
Deze melding krijg ik ook terwijl automatische update gewoon aan staat volgens de app.
Is er ook nog een instelling in de auto waar je dit aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
lmvoo schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:12:
[...]

Nee hoor. Ook de Single Motor Extended Range is nog met SEPP te bestellen. Die versie is ook minder in prijs gestegen.
I stand corrected. De SMER Plus valt nog nét binnen de grens (koopprijs 45.995,- fiscale waarde 44.900,-). Maar je kunt niet niets extra meer toevoegen (geen andere lakkleur, stoelverwarming of getinte ramen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:08
Vdb64 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Deze melding krijg ik ook terwijl automatische update gewoon aan staat volgens de app.
Dat lijkt me wel dat je dat ook in de auto moet instellen .
Bekijk de handleiding eens https://www.volvocars.com/nl/support/search?q=updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Vdb64 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Ja ik weet het niet. ik heb in de autostellingen gezocht maar zie niks staan om aan te vinken.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 07-06 08:48
Mavi86 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Ja ik weet het niet. ik heb in de autostellingen gezocht maar zie niks staan om aan te vinken.
Er is ook geen optie om dit in te stellen in de auto. Enige mogelijkheid is via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
oke, daar zie ik overigens ook niks om in te stellen. hij staat al op Automatic Software downloads : ingeschakeld

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 11:18
Grelis schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:16:

Zelf zit ik nog steeds op 1.2.1 zonder ooit een melding of iets van een update. Heb liever een OTA dan dat ik tijd moet vrijmaken voor een update bij de dealer, maar als die nooit gaat komen is er geen keuze.
Ik had hetzelfde, afgelopen week maar bij de dealer langs geweest. Het duurde ongeveer 75 minuten. En ik zit nu op 1.4. De volgende updates zouden weer OTA moeten binnenkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sepio op 05-07-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Ik had origineel de 1.2.1 versie en ben bij de dealer geweest voor 1.3, 1.4 is nu OTA gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

HermanvdB schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:21:
Dat was vanochtend een vervelende verrassing. Gisteren toen ik thuiskwam is een update naar 1.4 uitgevoerd, maar vanochtend toen ik weg wilde rijden was de auto niet opgeladen. Tijdens de update heb ik de auto aangesloten op mijn laadpunt en laden gestart via een oplaadschema. Dit is echter niet uitgevoerd. In de app kan ik het oplaadschema ook niet meer uit zetten. In de auto lukt het wel om het laden direct te starten.
Ik ga er van uit dat dit wordt veroorzaakt door de combinatie van factoren: update en wachten op het schema. Vanavond nog maar eens proberen en voor nu even wachten tot er een paar kilometers bijgeladen zijn.
Bij een laatste OTA voor de C40 stond expliciet dat de laadcyclus na de update handmatig gestart moest worden…..misschien is dat hier ook aan de hand? Overigens werd in den beginne bij de 40-serie gezegd dat de kabel bij het updaten niet aangesloten mocht zijn……later werd dat niet meer genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder

Ik kom van 1.3.1 deze via dealer laten installeren omdat ik deze niet via OTA kreeg. Nu 1.4 via OTA.
Vanochtend weer de bergen in gereden zonder dat de driver alert zat te zeuren. Wellicht was de snelle toegang voor uitzetten driver alert niet eens nodig geweest 😂
Over aantal dagen weer terug naar NL (1300km) genoeg tijd om 1.4 goed te testen 😊

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

1.4 is op zich een prima verbetering. Wat ik nog wel mis en voor mij is dat ook het belangrijkste, een (veel) krachtigere OPD met vloeiend stoppen. Dus niet van 1km/h meteen op de rem. Tevens mis ik OPD in de achteruit. Ze zouden in een volgende update een 3-keuze OPD kunnen maken. Uit - normaal - krachtig. Een normaalstand zodat mensen die OPD aan hebben staan niet plotseling met een veel krachtigere OPD te maken krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Swerfer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:45:
1.4 is op zich een prima verbetering. Wat ik nog wel mis en voor mij is dat ook het belangrijkste, een (veel) krachtigere OPD met vloeiend stoppen. Dus niet van 1km/h meteen op de rem. Tevens mis ik OPD in de achteruit. Ze zouden in een volgende update een 3-keuze OPD kunnen maken. Uit - normaal - krachtig. Een normaalstand zodat mensen die OPD aan hebben staan niet plotseling met een veel krachtigere OPD te maken krijgen.
Ik sluit me hierbij aan. @ Volvo +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
Daniel L. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:06:
Nou, het lijkt erop dat de wittebroodsweken voorbij zijn met onze EX30. De eerste bugs beginnen zich na een paar weken te manifesteren (allemaal bekende dingetjes, hier al vaak genoemd). Met veel kan ik leven, for the time being, maar nu is er eentje sinds vandaag erg hardnekkig: het internet wil niet meer. Nogal onhandig, gezien we in Frankrijk zitten en we de navigatie veelvuldig nodig hebben. Ik heb inmiddels geprobeerd:

- Auto afsluiten, weglopen en het een paar uur later nog een keer proberen;
- Reset scherm d.m.v. knoppen op het stuur;
- Reset modem door SOS knop ingedrukt te houden;
- Opnieuw inloggen bij Vodafone / Volvo;
- EX30 app opnieuw koppelen aan mijn profiel met QR code op het scherm;
- Hotspot maken, maar dat is natuurlijk een noodoplossing.

Iemand nog briljante ingevingen die me verder kunnen helpen?

De auto rijdt verder overigens heerlijk, ook lange afstanden (1000 km enkele reis) zijn prima te doen met snelladen onderweg. Maar zonder internet is het wat k*t nu…

Plaatje voor de sfeer:

[Afbeelding]
Net vrij uitgebreid met Care by Volvo gesproken. Het blijkt een bekend probleem te zijn dat het internet het in Frankrijk ineens niet meer doet. Volvo / Vodafone zijn blijkbaar al een tijd in gevecht met de Franse providers om de dekking voor Volvo rijders “open te zetten”. Goed om te weten dus voor degenen die naar Frankrijk op vakantie gaan. Totdat we thuis zijn dus maar op de hotspot verder.

Heb via diezelfde hotspot geprobeerd 1.4 te downloaden, die bleef op 92% steken. Wederom met CbV gebeld en die gaven aan dat je dan langs de dealer moet. Afspraak dus maar gemaakt (pas de 15e plek, helaas).

Heeft me al met al toch een paar gefrustreerde uurtjes weggegooide tijd opgeleverd. Ben overigens wél steeds vriendelijk te woord gestaan door CbV maar helemaal happy ben ik er niet mee. Toch een van de nadelen van “early adopter” zijn, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Daniel L. schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Net vrij uitgebreid met Care by Volvo gesproken. Het blijkt een bekend probleem te zijn dat het internet het in Frankrijk ineens niet meer doet. Volvo / Vodafone zijn blijkbaar al een tijd in gevecht met de Franse providers om de dekking voor Volvo rijders “open te zetten”. Goed om te weten dus voor degenen die naar Frankrijk op vakantie gaan. Totdat we thuis zijn dus maar op de hotspot verder.

Heb via diezelfde hotspot geprobeerd 1.4 te downloaden, die bleef op 92% steken. Wederom met CbV gebeld en die gaven aan dat je dan langs de dealer moet. Afspraak dus maar gemaakt (pas de 15e plek, helaas).

Heeft me al met al toch een paar gefrustreerde uurtjes weggegooide tijd opgeleverd. Ben overigens wél steeds vriendelijk te woord gestaan door CbV maar helemaal happy ben ik er niet mee. Toch een van de nadelen van “early adopter” zijn, denk ik.
Ik ben dit voorjaar op vakantie geweest in Frankrijk en hier geen last van gehad. Wel heb ik paar keer gehad dat het 1 of 2 minuten duurde voor er verbinding was. Ik heb overigens een lease auto en ik denk daarom geen Vodafone, ik heb geen idee welke provider er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 19:28
Daniel L. schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Ik heb ook geen internet sinds gisteren (ik was in Duitsland onderweg, maar ben nu weer thuis)
Net ook via hotspot 1.4 geprobeerd te downloaden, en bij mij blijft ie ook op 92% hangen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergerie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-03 09:53

Voel je niet alleen. Ik zit ook nog op 1,2.1 met aflever datum 9 maart 2024. Alleen gisteren een mail van volvo ontvangen dat ik een OTA naar 1.4 kan verwachten over enkele dagen. Ik laat het systeem z’n werk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

sk22 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Ik heb ook geen internet sinds gisteren (ik was in Duitsland onderweg, maar ben nu weer thuis)
Net ook via hotspot 1.4 geprobeerd te downloaden, en bij mij blijft ie ook op 92% hangen... :-(
Volgens mij doet die hotspot daar ook helemaal niks aan. Alles gaat via het LTE/5G modem als ik het goed begrijp.

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
mausy5043 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Volgens mij doet die hotspot daar ook helemaal niks aan. Alles gaat via het LTE/5G modem als ik het goed begrijp.
Ik heb gisteren juist via mijn hotspot de download afgerond omdat het via het modem van de auto zo langzaam ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Zapato schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:07:
[...]

Ik ben dit voorjaar op vakantie geweest in Frankrijk en hier geen last van gehad. Wel heb ik paar keer gehad dat het 1 of 2 minuten duurde voor er verbinding was. Ik heb overigens een lease auto en ik denk daarom geen Vodafone, ik heb geen idee welke provider er achter zit.
Ik rijdt de EX30 ook via zakelijke lease, maar voor zover ik kan zien loopt IITC ook hier gewoon via Vodafone. Volgens mij is dit een regeling tussen Volvo en Vodafone en heeft dit niets te maken met de manier waarop de auto is betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grelis
Net in de auto de 1.4 update melding gekregen en is nu aan het installeren. Na accepteren kreeg ik twee minuten de tijd om de auto te verlaten.

Kom direct van 1.2.1 af zonder hiervoor ook maar enige melding te hebben gehad voor 1.3.x. Het kan dus zonder een dealer/garage bezoek. Nu nog hopen dat het soepel verloopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
IT-Crowd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Ik rijdt de EX30 ook via zakelijke lease, maar voor zover ik kan zien loopt IITC ook hier gewoon via Vodafone. Volgens mij is dit een regeling tussen Volvo en Vodafone en heeft dit niets te maken met de manier waarop de auto is betaald.
Ik heb ook geen IITC account in de app staan en nooit iets hoeven activeren. Internet werkte al bij afleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:35
Nou, ik heb vandaag ook (op vakantie) de update naar 1.4 gehad. Helemaal soepel verlopen, totdat ik de eerste keer weg wil rijden: doen de knipperlichten het niet. Misschien de Franse slag, maar ik had deze bug nog niet eerder gezien. Een reset deed gelukkig wonderen :)

Verder redelijk tevreden over het op vakantie gaan met de fietsendrager. De snelheidsbegrenzer werkt me verrassend goed, en langs de Franse snelwegen is het tot nu toe goed te doen met laden. Kan ook door het hoogseizoen komen.

1 lader waar het niet lekker liep: de Tesla supercharger. Die bleef steken op 39 kW. Iemand een idee waardoor dat kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
Goede updates wel :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hd-Zx_rRe-JwK-KHMw0pAUIK3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srWcIfzQjtsnzeCSwIeriKc7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
EmielZ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:36:
Nou, ik heb vandaag ook (op vakantie) de update naar 1.4 gehad. Helemaal soepel verlopen, totdat ik de eerste keer weg wil rijden: doen de knipperlichten het niet. Misschien de Franse slag, maar ik had deze bug nog niet eerder gezien. Een reset deed gelukkig wonderen :)

Verder redelijk tevreden over het op vakantie gaan met de fietsendrager. De snelheidsbegrenzer werkt me verrassend goed, en langs de Franse snelwegen is het tot nu toe goed te doen met laden. Kan ook door het hoogseizoen komen.

1 lader waar het niet lekker liep: de Tesla supercharger. Die bleef steken op 39 kW. Iemand een idee waardoor dat kan komen?
Ik laad alleen bij Tesla via abo tijdens onze vakantie. Zeer tevreden en goede snelheid. Bij start laden vanaf 20% vaak max 150kW dan volgt deze redelijk de laadcurve.
Wel even de supercharger opnemen in je route zodat de accu voorbereid wordt op de laadsessie.
Als het druk is en je moet delen (paalnummer A/B..) dan lager.
Onder de 20% start het laden ook een lage laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
mausy5043 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Het is mij een raadsel. LTE doet het sinds gisteren niet meer. Dealer zegt, download gewoon via hotspot. Zie vandaag dat ie dat inderdaad doet, maar dan bij 92% blijft hangen.
De app of auto reset vaker ook de auto update, geen touw aan vast te knopen.

Dealer meende ook dat Volvo om de zoveel dagen probeert te connecten met de auto en als dat niet lukt, "iets" met Vodafone doet. Geen idee of dit BS is of niet, maar de dealer geeft aan dat zij er niet veel aan kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCjCq-jD0Ob6ncg6QEpIixJps14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3in9WzVFx4SoGQyZpNl6Ydp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Skaninchen op 05-07-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-06 13:48
Meer mensen die nu fastned als betalingsfilter in google maps hebben? Super handig! Hij laadt alleen bij mij geen stations zien op dit moment als ik een route plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
Bergerie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Voel je niet alleen. Ik zit ook nog op 1,2.1 met aflever datum 9 maart 2024. Alleen gisteren een mail van volvo ontvangen dat ik een OTA naar 1.4 kan verwachten over enkele dagen. Ik laat het systeem z’n werk doen.
Vanmiddag werd de download gestart en tijdens het boodschappen doen is eea geïnstalleerd. Ik kom van 1.2.1 en heb nu 1.4. Nog geen gekke dingen mee gemaakt. Lijkt allemaal probleemloos te draaien 🤞

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
lorenzo.dk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:08:
Meer mensen die nu fastned als betalingsfilter in google maps hebben? Super handig! Hij laadt alleen bij mij geen stations zien op dit moment als ik een route plan.
Hij laadt, dat is een leuke typo in dit geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Zojuist verplichte veiligheids maatregelen die autofabrikanten moeten inbouwen getoond met een EX30 als voorbeeld bij RTL nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Nu online
dennistd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 02:32:
Zou het toeval zijn? Vanmorgen een mailtje van Vodafone dat ik mijn emailadres moest verifiëren. Dat netjes gedaan uiteraard, en nu heb ik ineens geen internet meer.... Als ik inlog bij Vodafone staat de auto wel als verbonden. De EX30-app lijkt ook wel te communiceren, maar in de auto werkt het niet meer (zowel Maps, Assistant als diverse apps).
Vandaag de Volvo On Call hierover gebeld vanuit de auto, die kon er niks mee. Hierna Vodafone IITC gebeld, na 2x een verbroken verbinding kreeg ik een vriendelijke Vlaming aan de lijn, maar die kon ook helemaal niets doen. Enige dat hij kon zien was dat de auto wel verbinding had (ja, dat zie ik ook als ik inlog, maar een dataverbinding is er echt niet). Uiteindelijk de dealer maar gebeld en daar kan ik maandagmiddag langskomen. Hopelijk dat die wel een oplossing heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:03
Zojuist de auto gewassen en gestofzuigd. Bij het uitrijden kreeg ik een storing te zien over de 'elektrische aandrijving'; maar het was ook weer snel weg. Verder niets vreemds gemerkt. Iemand bekend met zo'n storing? In de handleiding kan ik het niet terugvinden binnen de 'waarschuwings- en indicatiesymbolen'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HermanvdB
Nu twee keer op en neer geweest naar Utrecht na de update naar 1.4. Het is wel wennen nu een kritische medepassagier ontbreekt 😉. Geen enkele keer een melding gehad dat ik moet opletten....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:47
Ook trekhaak SMER plus, van 1.2.1 naar 1.4 via ota. geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teacup42
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-05 20:55
Ik zit met een vraagstuk waarmee iemand mij hopelijk kan helpen:

- Ik rijd de SMER;
- Ik zit op versie 1.3.1;
- Ik heb LTE verbinding;
- De app geeft meestal aan dat de automatische updates ingeschakeld zijn;
- Als in de app staat dat ze zijn uitgeschakeld moet ik de app helemaal stoppen en opnieuw openen, dan staan de automatische updates weer aan (zowel bij de auto settings als in de privacy settings);

De app geeft nu al een tijdje aan dat er een nieuwe software versie is, maar zowel in de app als in de auto kan ik nergens vinden dat ik de update kan downloaden.

Komt dit iemand bekend voor? Want steeds een melding krijgen dat er een update is en hem dan niet kunnen downloaden en installeren is nogal vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
Teacup42 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:16:

- Ik rijd de SMER;
- Ik heb LTE verbinding;
- Als in de app staat dat ze zijn uitgeschakeld moet ik de app helemaal stoppen en opnieuw openen, dan staan de automatische updates weer aan (zowel bij de auto settings als in de privacy settings);

De app geeft nu al een tijdje aan dat er een nieuwe software versie is, maar zowel in de app als in de auto kan ik nergens vinden dat ik de update kan downloaden.

Komt dit iemand bekend voor? Want steeds een melding krijgen dat er een update is en hem dan niet kunnen downloaden en installeren is nogal vreemd.
Kijk eens in de instellingen onder software update en of er iets wordt gedownload en is blijven hangen. Zie je btw een wolkje met een pijltje omlaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Skaninchen schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Kijk eens in de instellingen onder software update en of er iets wordt gedownload en is blijven hangen. Zie je btw een wolkje met een pijltje omlaag?
De app reageert niet goed als je deze naar de achtergrond zet. Opnieuw starten moet de laatste status geven. Voor wat betreft de update als deze gedownload wordt zie je op het hoofdscherm een download icoontje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg7lh8Zf8bcPXl3KNevYGUoJCvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBNhPTrud6JdgdWSSobIkDEA.jpg?f=fotoalbum_large

In de auto kun je update volgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyGmzr5dc7bQ_c11QxQ9_CihmYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzXBWt7hZM4aZv6tQUYh0GYj.jpg?f=fotoalbum_large

maar ook via de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vj6JyrAqSWeSMyjOBnvh_wrJgag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J4I9o6SjyQgMgtqcGj1T4H1c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:43
Konila schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
Iets anders;

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het opladen van de auto via een normaal 220 stopcontact of de “granny cable”? Eventueel mensen die zo’n kabel hebben en aanbevelingen hebben welke te kopen?
Ik gebruik al een paar maanden deze. Wordt niet heet en is goed in te stellen, prima ding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFqQBKEB2S2JpmEWUKdB3YiQLjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUgPmJicRhkHIR3YmCvtkVax.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teacup42
tdolder schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:03:
[...]

De app reageert niet goed als je deze naar de achtergrond zet. Opnieuw starten moet de laatste status geven. Voor wat betreft de update als deze gedownload wordt zie je op het hoofdscherm een download icoontje:
[Afbeelding]

In de auto kun je update volgen:

[Afbeelding]

maar ook via de app:

[Afbeelding]
Dit is bij mij niet zichtbaar. Ik zie bijvoorbeeld in de auto bij Software update alleen maar "Geïnstalleerde software" en "Informatie over beveiligingsupdate". Het wolkje zie ik ook niet.

Laatste status is iig "Automatic software downloads: Ingeschakeld". Kan het zijn dat de update nog gepushed moet worden naar mijn auto? Zo ja, dan vind ik het wel vreemd dat ik steeds een melding krijg dat er een software update klaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Teacup42 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Dit is bij mij niet zichtbaar. Ik zie bijvoorbeeld in de auto bij Software update alleen maar "Geïnstalleerde software" en "Informatie over beveiligingsupdate". Het wolkje zie ik ook niet.

Laatste status is iig "Automatic software downloads: Ingeschakeld". Kan het zijn dat de update nog gepushed moet worden naar mijn auto? Zo ja, dan vind ik het wel vreemd dat ik steeds een melding krijg dat er een software update klaar staat.
Klopt dan moet je de update nog ontvangen.
Wel gek dat er een melding staat dat er een update klaarstaat. Kun je screenshot delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teacup42
tdolder schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:11:
[...]

Klopt dan moet je de update nog ontvangen.
Wel gek dat er een melding staat dat er een update klaarstaat. Kun je screenshot delen?
Ik krijg alleen berichtjes van de app (die ik al weg geswiped heb) dus een screenshot wordt lastig. En ik heb ook een mail ontvangen dat er een update aan komt. Maar dan kijk ik het nog wel ff aan.

Side note: ik vind het trouwens wel vreemd dat Volvo van een update zo'n heisa maakt. Volgens mij moeten bug-fixes (zeker in het begin) direct naar Productie worden gezet en niet opsparen om dan als pakketje aan te bieden. Maar goed, daar zullen ze wel een reden voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_rt_n
  • Laatst online: 24-12-2024
Teacup42 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:16:

- Ik rijd de SMER;
- Ik heb LTE verbinding;

Hier denk ik hetzelfde verhaal. Steeds als de auto actief is komen er berichten binnen op de app dat er een update klaar staat. In de auto zelf is er nergens een melding of indicatie dat er iets is gedownload. Sinds 1.3.1 (die via de dealer is geïnstalleerd want OTA kwam hij niet) is er wel wat veranderd in de app. Voorheen kon ik de automatische updates in- of uitschakelen, nu is die optie er niet meer. De app doet dit nu random zelf. De ene keer staan ze aan, de volgende keer als ik hem open staan ze weer uit. Heb al een oude versie van de app geïnstalleerd om te kijken of dit het probleem was, dat heeft niks opgelost. Mijn volgende plan is om de auto te resetten en opnieuw aan de app te koppelen, hier alleen wat huiverig voor omdat dit in april een hoop ellende opleverde met de 'kan niet authenticeren' meldingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPRwcRNHqSJ8sYhVp8NqNY81HUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUBygIDFGdUiJBnk632OKawj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XV15QBgKE4lNKkaUEV-_45mZKGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOYZ1adsENdncI52CaE6Vapa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USYWWjL0ekkou2lY1f978JdKUr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NowHphVdaM7I7mzAbE10CuIO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door M_rt_n op 06-07-2024 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teacup42
M_rt_n schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Hier denk ik hetzelfde verhaal. Steeds als de auto actief is komen er berichten binnen op de app dat er een update klaar staat. In de auto zelf is er nergens een melding of indicatie dat er iets is gedownload. Sinds 1.3.1 (die via de dealer is geïnstalleerd want OTA kwam hij niet) is er wel wat veranderd in de app. Voorheen kon ik de automatische updates in- of uitschakelen, nu is die optie er niet meer. De app doet dit nu random zelf. De ene keer staan ze aan, de volgende keer als ik hem open staan ze weer uit. Heb al een oude versie van de app geïnstalleerd om te kijken of dit het probleem was, dat heeft niks opgelost. Mijn volgende plan is om de auto te resetten en opnieuw aan de app te koppelen, hier alleen wat huiverig voor omdat dit in april een hoop ellende opleverde met de 'kan niet authenticeren' meldingen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, dit speelt bij mij ook. Mocht je toch alles gaan resetten, dan hoor ik graag hoe het is vergaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Konila
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01 22:00
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou echt nog even geduld hebben. Ik had dit namelijk ook allemaal de afgelopen twee dagen. Precies dezelfde melding en app meldingen. Daarnet toen ik de auto parkeerde zei de auto ineens dat 1.4 was gedownload en kon installeren. +/- 20 min later is hij geïnstalleerd en staat ie erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
@Teacup42 ik krijg ook al 3 dagen meldingen op mijm telefoon dat er een update klaarstaat. Maar er komt niks binnen.
CbV gebelt en die zeggen dat ik beter langs de dealer kan rijden voor de update.. onhandig allemaal

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
Mavi86 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:04:
@Teacup42 ik krijg ook al 3 dagen meldingen op mijm telefoon dat er een update klaarstaat. Maar er komt niks binnen.
CbV gebelt en die zeggen dat ik beter langs de dealer kan rijden voor de update.. onhandig allemaal
Ik lees net dat het probleem bij de Android app ligt.
Probeer in te loggen op een iPhone.
Daar kun je de automatische update uit en aan zetten.
Dit schijnt het probleem op te lossen zodat de update uitgevoerd wordt.

Hopelijk lost dit het probleem op 🙂

[ Voor 3% gewijzigd door Vdb64 op 07-07-2024 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

De Android app is redelijk dramatisch de laatste tijd. Als ik die open dan moet ik eigenlijk altijd wel de app afsluiten en opnieuw opstarten voordat de informatie die getoond wordt betrouwbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Hoewel de meesten hier zich erg druk maken over het aantal kWh/100km dat de auto zegt te verbruiken, heb ik toch nog eens in mijn oude data zitten graven. Wat mij betreft doen die kWh/100km er eigenlijk niet zo toe. Het gaat volgens mij meer om de "cost of operation". Dus (los van de afschrijving enzo) het aantal euro/100km dat ik uiteindelijk kwijt ben.

Het fijne van rekenen met euros is ook dat ik daarmee mijn oude ICEs kan vergelijken.
  • Van 2007 tot 2013 reed ik een Citroen C4 met een gemiddelde verbruik over die periode van 10.92euro/100km.
  • Van 2013 tot 2017 reed ik een Prius met een verbruik van rond de 5.75euro/100km.
  • Van 2017 tot 2021 reed ik een Toyota Auris voor 7.82euro/100km (merk op dat de benzineprijs destijds al wat aan het stijgen was).
  • Van 2021 tot 2023 heb ik in een Kia e-Niro (64kWh/warmtepomp) rondgereden voor 3.99euro/100km.
  • In 2023 heb ik nog een half jaartje in een Volvo C40 Plus Recharge gereden voor 5.25euro/100km.
  • En sinds begin dit jaar kost mijn EX30 Ultra SMER mij gemiddeld 5.64euro/100km.
Omdat ik maar relatief kort met beide Volvo's gereden heb is de prijs per 100km lichtjes aan de hoge kant. Ik verwacht op termijn de EX30 nog wel onder de 5 euro te krijgen, maar de prestaties van de e-Niro ga ik niet evenaren vrees ik. Valt me toch lichtjes tegen, want die Kia is ook niet een van de lichtsten en ik reed daar echt niet als een bejaarde in rond.

N.B.: voor alle BEVs reken ik vooralsnog met een vast kWh-prijs. Ik heb dankzij zonnepanelen en een vast contract geen last gehad van de "Oekraine-crisis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Nu online
Sowieso lopen de prijzen voor stroom veel meer uiteen dan die voor benzine. Ik heb donderdag en gisteren in totaal 53kWh 'getankt' voor €0,96 dankzij dynamische prijzen die net boven of zelfs iets onder de 0ct/kWh lagen. Maar als je afhankelijk bent van een publiek laadpunt kan die 53kWh je ook zomaar ruim boven de €20 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
baldbelow schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Ik gebruik al een paar maanden deze. Wordt niet heet en is goed in te stellen, prima ding!

[Afbeelding]

https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Hier dezelfde, werkt uitstekend op ons vakantie-adres 👍🏼.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

[...]

Mijn volgende plan is om de auto te resetten en opnieuw aan de app te koppelen, hier alleen wat huiverig voor omdat dit in april een hoop ellende opleverde met de 'kan niet authenticeren' meldingen.
Nutteloze aktie. Dan kom je alleen maar van de regen in de drup.
Afblijven en afwachten is het devies. De app is onbetrouwbaar. Meestal moet ik de app starten, afsluiten en opnieuw starten voordat ik betrouwbare info heb. De OTA komt in porties en (je zit op 1.3.1) download zal automagisch starten. De snelheid van downloaden is net zo betrouwbaar als de IITC. Dus, niet op gaan zitten wachten, maar gewoon je ding doen en de auto haar ding laten doen. Als je over een week of 2 nog niks hebt, dan ff langs de dealer.

Maar vooral: niet gaan lopen kl*ten met je account of de auto. Laat dat lekker aan de dealer. (ik denk dat dit advies wel in de TS mag worden opgenomen)

[ Voor 3% gewijzigd door mausy5043 op 07-07-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Heeft iemand zijn 12V accu wel eens leeg gehad zonder aanwijsbare reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Konila schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
Iets anders;

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het opladen van de auto via een normaal 220 stopcontact of de “granny cable”? Eventueel mensen die zo’n kabel hebben en aanbevelingen hebben welke te kopen?
Ik heb die Granny van Volvo zelf (gekregen) en die werkt echt prima voor ‘noodgevallen’ maar het schiet natuurlijk niet erg op.
Naast de gewone kabel (die ik echt bijna nooit gebruik omdat ik thuis aan de lader een vaste kabel heb) heb ik als derde nog een 3-fase kabel met rode CEE stekker omdat een aantal ‘adressen’ waar ik regelmatig kom een 3 fasen stopcontact hebben. Het opladen daarmee gaat net zo als met de Wallbox (11kw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
Daniel L. schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Hier dezelfde, werkt uitstekend op ons vakantie-adres 👍🏼.
Nadeel van opladen via een normaal stopcontact is dat de laadverliezen veel hoger zijn en kunnen oplopen tot 30%. Dit is door ADAC uitgezocht voor verschillende EV’s. Zal voor een EX30 niet anders zijn denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:58
Swerfer schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:28:
Heeft iemand zijn 12V accu wel eens leeg gehad zonder aanwijsbare reden?
Nog geen problemen gehad met 12V accu. Dit verwacht ik na twee tot vijf jaar pas. Twee andere EV's meegemaakt met slechte 12V accu omdat er nooit veel stroom loopt van bijvoorbeeld een startmotor bij een ICE.

De auto/electronica zou de 12V accu periodiek moeten bewaken op SOC (state of charge) en tussendoor bijladen wanneer nodig. Echter bij een slechte 12V accu valt alles dood. (en gaan de deuren dus ook niet open van buitenaf)

Gelukkig heeft de EX30 een aansluiting links onder de bumper voor bijladen.
Pas wel op met laden. Max 40 Ampère gebruiken i.v.m. zekering. (geen startkabel zonder begrenzing dus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjNzNQsE5JZPsu1RCake-4h8OL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZkkVrSJUm4iP61yKOuYoIAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3vP_KyRMO75ipNQFxeGk55hbto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2BGoXoz5C2mdsxFAfYjjb8N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Patrick-99 op 07-07-2024 19:46 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vdb64
Vdb64 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:42:
[...]

Ik lees net dat het probleem bij de Android app ligt.
Probeer in te loggen op een iPhone.
Daar kun je de automatische update uit en aan zetten.
Dit schijnt het probleem op te lossen zodat de update uitgevoerd wordt.

Hopelijk lost dit het probleem op 🙂
Ik kan melden dat dit inderdaad werkt.
Versie 1.4 kwam na het aanmelden van de app op iPhone vanzelf binnen en is inmiddels geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-06 17:29
Vanochtend ineens een mailtje van Vodafone dat de IITC-bundel is gestart, terwijl dit al direct na de levering (eind april) is geactiveerd en altijd probleemloos heeft gewerkt. Internet doet het nog steeds, maar de vermelding onder Abonnementen in de app is nu wel verdwenen. Hopelijk is dit geen voorbode van problemen, want we gaan woensdagochtend op vakantie en dan is een goede online verbinding wel nodig. Moet ik me zorgen maken?

Overigens vrijdag de update naar 1.4 doorgevoerd, wellicht heeft dit er iets mee te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:42
Vanochtend ook een mail van Vodafone gekregen met de mededeling dat mijn databundel was gestart. Exact dezelfde mail al op 22 mei gekregen, toen ik de IITC procedure in de EX30 app had doorlopen.
Enige verschil bij mij is dat ik sinds aflevering tot afgelopen vrijdag geen internet had.
Vrijdag is er in de garage v1.4 op gezet (de OTA bleef hangen op 93%) en de monteur heeft iets gereset bij Volvo. Toen had ik plots wel internet.
Nu maar hopen dat het zo blijft.

Overigens heb ik bij abonnementen nooit iets zien staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Werner op 08-07-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-06 17:29
Werner schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:06:
Vanochtend ook een mail van Vodafone gekregen met de mededeling dat mijn databundel was gestart. Exact dezelfde mail al op 22 mei gekregen, toen ik de IITC procedure in de EX30 app had doorlopen.
Enige verschil bij mij is dat ik sinds aflevering tot afgelopen vrijdag geen internet had.
Vrijdag is er in de garage v1.4 op gezet (de OTA bleef hangen op 93%) en de monteur heeft iets gereset bij Volvo. Toen had ik plots wel internet.
Nu maar hopen dat het zo blijft.

Overigens heb ik bij abonnementen nooit iets zien staan.
Dank voor je reactie, dan heeft het waarschijnlijk met de update naar 1.4 te maken. Dit stelt me wel gerust. :)

Ik dacht dat de bundel altijd onder Abonnementen stond vermeld in de app, maar misschien vergis ik me dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
TotalBB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Ik dacht dat de bundel altijd onder Abonnementen stond vermeld in de app, maar misschien vergis ik me dan.
Dat was ooit wel het geval, maar al een paar maanden niet meer. Ik heb nooit problemen met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:24
Ff een vraagje aan de huidige bezitters (mijne krijg ik deze maand)
Kunnen we stellen dat in de laatste 1.4 update vele frustraties opgelost zijn? ( afgezien van een kakkie met Waze🤣)
Welke daadwerkelijke bugs zijn er nog ?
Dus niet de frustraties van wettelijke beperkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 12:18

TheFruitNerd

iets met fruit

ivarga schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:18:
Ff een vraagje aan de huidige bezitters (mijne krijg ik deze maand)
Kunnen we stellen dat in de laatste 1.4 update vele frustraties opgelost zijn? ( afgezien van een kakkie met Waze🤣)
Welke daadwerkelijke bugs zijn er nog ?
Dus niet de frustraties van wettelijke beperkingen.
Persoonlijk vind ik 1.4 inderdaad een goede update.
Aantal punten waar ik nog tegenaan loop zijn;
- FM radio kraakt regelmatig
- DAB radio valt weg bij remmen
- GPS is af en toe de weg kwijt (gisteren nog)
- Pop-up voor parkeersensoren kom nog steeds hinderlijk in beeld

Verbetering zit er zeker in hoe snel de IR sensor reageert; dat is een heel stuk beter nu.
Daarnaast heb ik het idee dat de ACC iets minder agressief is.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:25
Mijn auto vrijdag opgehaald. Zat 1.4 al op. Nog geen issues ervaren. Rijdt heerlijk, Alleen werkt internet nog niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6aGHSRwmSmXA3UZeTsmvvJEHUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4daOjr7fQYobRdcQue5WAsOO.jpg?f=user_large

Is hier al een oplossing voor bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:25:
[...]

- Pop-up voor parkeersensoren kom nog steeds hinderlijk in beeld
Ik ontdekte laatst dat je deze weg kunt swipen! Dus naar links swipen als het in beeld komt.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-06 09:30
Vandaag de kaap van 10000km behaald, met een gemiddeld verbruik van 14.7 kWh/100km. Niet slecht mijn gedacht. Na 10000 km reset de auto automatisch het verbruik, wat ik wel een beetje jammer vind. (ik heb het over het gedeelte "sinds laatste reset").

Afgelopen zaterdag een nieuwe bug ontdekt: de volume knop zat vast, zowel op het stuur als op de touchscreen kon ik bewegen en zelf helemaal af zetten zonder dat de muziek zachter/harder of uit ging... Dit was wel weer helemaal opgelost bij de volgende rit. Iemand dit ook al voorgehad?

Sinds de update naar 1.4 worden ook heel veel ritten niet geregistreerd in de app. Bij jullie ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Slijmspoor op 08-07-2024 14:25 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 88 Laatste