Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 51 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-06 21:14
Klopt, de dashcam blijft altijd aan, zolang mijn Blackvue B124 accu nog stroom heeft. Na 5 minuten op dezelfde positie gaat de dashcam automatisch in parkeermodus.

In mijn vorige auto had ik de B124 accu uitgebreid met een extra LFPO4 accuutje van 12.8V en 12Ah, daarmee had ik tot 3 dagen draaiende in parkeermodus. Helaas past dit accuutje niet onder de laadvloer in de kofferbak.

Heb met het wisselen van auto ook een nieuwe dashcam gekocht, alleen verbruikt dit nieuwe model helaas wat meer stroom. Onder andere doordat de ingebouwde wifi altijd aan is en niet uitgezet kan worden. Op mijn vorige dashcam kon dit wel middels een knopje op de camera, bij deze helaas niet meer.
Dit hogere stroomverbruik icm het langzamere opladen via de sigarettenstekker zorgt er voor dat ik nu met enkel de B124 (capaciteit 6000 mAh) nog geen 8h standby tijd haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
Er komt altijd een keer dat je extra accu/powerbank een keer leeg raakt. Al was het alleen maar dat je te korte stukken rijdt om m goed op te laden. Ik heb een powerbank van 20000mAh. Die gaat bijna 24 uur mee als de dashcam in parkeer modus gaat. Maar is toch gewoon vaak leeg. Ik heb er maar mee leren leven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-06 15:50
Mijn beeldscherm is groen geel blauw alle kleuren van de regenboog. Van de vol vo moet ik maar naar een dealer rijden hier in Denemarken, maar die is al gesloten en morgen ook.is er misschien iemand die weet hoe ik het beeldscherm kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Francisco schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:20:
Mijn beeldscherm is groen geel blauw alle kleuren van de regenboog. Van de vol vo moet ik maar naar een dealer rijden hier in Denemarken, maar die is al gesloten en morgen ook.is er misschien iemand die weet hoe ik het beeldscherm kan resetten?
https://www.volvocars.com...4d48addecc0a801512c8f5561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 09:16

Mga1600

[P8]

Francisco schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:20:
Volgens mij is dat de storing waar die recall voor uitgeschreven is (recall per software update).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Mga1600 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:33:
[...]

Volgens mij is dat de storing waar die recall voor uitgeschreven is (recall per software update).
Welke recall? Ik heb even op rdw.nl gekeken, maar er is geen terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-06 13:48
Hebben andere toevallig ook last van dat waze of abpr niet meer te gebruiken zijn tijdens het rijden? Is bij mij ineens het geval (update 1.4)

Iemand een quick fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47
Ter1972 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Hallo Nokiafan,

Ik heb veel van je berichten gelezen i.v.m. je internet problemen in de auto

Ben ook in bezit van de SMER, en heb sinds aflevering problemen met internet, heb inmiddels de update 1.4 er is van alles gereset, display modem, auto opnieuw geconfigureerd, auto gereset vanuit Volvo server internet opnieuw gepushed vanuit Volvo dit alles heeft helaas niet geholpen.
Dealer vertelde mij dat internet tegenwoordig direct aan de auto gekoppeld is sinds de laatste updates, dit omdat er veel problemen waren m.b.t. de internet verbinding/connectie in de app, de app werkt maar blijf de melding houden dat er een probleem is met verbinden.

Volvo dealer komt er ook niet echt uit dus, heb jij nog suggesties?

Bij voorbaat dank!

Gr, Terence

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervelend zeg, ik weet wat je doormaakt. Was net bij mijn eigen dealer voor update 1.4 en heb even navraag gedaan. Hij had nog niets vernomen dat het nu anders zou werken qua internet.

Ik zou je in ieder geval naar de dealer willen verwijzen. Zij kunnen dan een supportticket voor je aanmaken bij Volvo Support.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
Update 1.4 lost het probleem met de keyfob niet op. Ik weet inmiddels via de dealer dat ik niet de enige ben en dus gaat hij een supportticket aanmaken. Het is heel inconsistent. Soms werkt het, maar meestal niet. Gelukkig heeft de workshop manager het nu ook zelf gezien.

Driver Alert lijkt een stuk relaxter nu. Nog geen waarschuwing gehad. Ook sneller toegankelijk via een snelkoppeling onder het Auto icoon, dus evt. eenvoudiger uit te schakelen.

GPS issue lijkt ook opgelost, maar dat ga ik deze week nog uitgebreider testen.

DBA+ issue blijft bestaan, net als de rest van de eerder genoemde punten.

Bijzonder trouwens dat de EX30 app nog steeds versie 1.3.1 aangeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door NokiaFan op 28-06-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
Zapato schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Welke recall? Ik heb even op rdw.nl gekeken, maar er is geen terugroepactie.
https://www.autoweek.nl/a...lvos-ex30-krijgen-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dat artikel klopt dus niet. Als je op rdw.nl je eigen kenteken intypt dan zie je of er terugroepacties zijn. Dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 21:22
Ambtelijke molens malen langzaam. Als Volvo lang genoeg treuzelt, komt het echt nog wel in de RDW data te staan.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
Zapato schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Dat artikel klopt dus niet. Als je op rdw.nl je eigen kenteken intypt dan zie je of er terugroepacties zijn. Dat is niet het geval.
Heb je het artikel gelezen? Het gaat dus niet om een daadwerkelijke terugroepactie, maar gewoon om een software update die (vaak) OTA zal gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

Konila schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Heb je het artikel gelezen? Het gaat dus niet om een daadwerkelijke terugroepactie, maar gewoon om een software update die (vaak) OTA zal gebeuren.
Letterlijik de eerste zin in dat artikel "De Volvo EX30 is betrokken bij een terugroepactie"
Wij weten wel beter, maar het doorsnee publiek leest het anders.

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
Konila schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Net als mijn telefoon, die heeft ook iedere maand een terugroep actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
NetRipper schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Nee. Ik heb wel "laadschema" en "laadstroom beperken", maar geen keuze voor batterijpercentage. Heb gevonden dat het eerder gemeld is in de thread met foto: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78647584

[...]

Ik heb de Plus, zal vooral een LFP dingetje zijn ;)
Komt door de LFP accu. Het BMS kan door de voltage curve moeilijker inschatten wat percentage is. Daarom moet hij regelmatig naar 100%. Als je dat niet zou doen, loop je risico dat percentage fout is en je dus een plotse verandering zou kunnen krijgen en zelfs stil zou kunnen komen te staan. Daarnaast is de degradatie zoveel minder. Als je 2000 cycli doet degradeert hij nauwelijks en dat is al een half miljoen kilometers. Op 100% zou ik hem niet langdurig laten staan overigens, maar laadt hem wel minimaal 1 keer per week naar 100%.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
Resetten beeldscherm lukte niet vanmiddag..contact met volvo 24/7 gehad...blijkt dan dat je de anwb dienst aan de foon krijgt.. die dan gewoon vertellen dat je zelf maar een volvo dealer op moet zoeken daar ze niet bij je komen omdat de auto wel wil lopen. Dit terwijl je helemaal geen beeld op het scherm hebt.volvo dealer esbjerg gebeld nemen niet op .gesloten tot maandag. Hoezo 24/7 service bij volvo... wat een afknapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Francisco schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:31:
Resetten beeldscherm lukte niet vanmiddag..contact met volvo 24/7 gehad...blijkt dan dat je de anwb dienst aan de foon krijgt.. die dan gewoon vertellen dat je zelf maar een volvo dealer op moet zoeken daar ze niet bij je komen omdat de auto wel wil lopen. Dit terwijl je helemaal geen beeld op het scherm hebt.volvo dealer esbjerg gebeld nemen niet op .gesloten tot maandag. Hoezo 24/7 service bij volvo... wat een afknapper
Tijdelijke oplossing: gebruik een navigatie systeem /flitsmeister op je telefoon. Heb je iig een indicatie van je snelheid. In dit soort gevallen zou je willen dat de EX30 ook een scherm met de basis rij gegevens bij het stuur had zoals bij de EX90.

[ Voor 8% gewijzigd door ajouwens op 28-06-2024 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francisco
Ga ik proberen, morgen terugreis naar huis..thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 12:01
TotalBB schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:40:
[...]

En in de app? Ik kan tikken op 'Gewenst batterijniveau' en vervolgens het percentage instellen met de schuifregelaar.

/edit - Ik zie nu dat je een screenshot deelt uit april, dus waarschijnlijk draai je nog op verouderde software. Welke versie heb je in je auto?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een SMSR Plus maar krijg die optie van batterij ook niet. Niet in de auto en niet in de app.
Laatste app versie en 1.3.1 in auto.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-urSVdcZF8AKKGtef6EKZvMw3E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fe2DBHKCyInW5gqyX316kmz7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-06 08:48
XfadeR schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:34:
[...]

Ik heb een SMSR Plus maar krijg die optie van batterij ook niet. Niet in de auto en niet in de app.
Laatste app versie en 1.3.1 in auto.....

[Afbeelding]
Nee omdat je de standard range hebt met een ander soort accu. Alleen bij de extended range heb je die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
DEEJEEY schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:45:
[...]

Nee omdat je de standard range hebt met een ander soort accu. Alleen bij de extended range heb je die mogelijkheid.
Ah ok, duidelijk. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-04 10:36
Mga1600 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Mijn schoondochter heeft een EX30 PLUS SMER besteld in de standaard kleur lichtblauw (geen meerprijs) en kon dan net onder het SMER plafond nog net elektrisch verstelbare stoelen en stoel/stuurverwarming mee bestellen. Dat zou in MY 24 niet gekund hebben omdat die stoelen-optie toen niet beschikbaar was (en blauw een meerprijs had). Die stoelen wilde ze graag hebben omdat dan de bijrijders stoel ook in hoogte aanpasbaar is.
(Trekhaak etc. zijn opties die achteraf door de dealer gemonteerd worden en gaan dus niet ten koste van de subsidie).
Afgelopen woensdag heb ik mijn EX30 ontvangen (SMER+ cloud blue indigo). Hele mooie auto, flink meer range dan de e-golf die nu na 5 jaar leasen de deur uit gaat. Heel ruimtelijk gevoel vanbinnen en de hond past eindelijk in de kofferbak. Totaal geen knoppen meer is wel wennen. Ik heb de bestelling eind december geplaatst en elektrische stoelen waren geen optie anders had ik ze zeker genomen voor de zitvlakverstelling.

Softwareversie is al 1.4 en als ik dit topic lees ben ik veel bugs bespaard gebleven. Toch onthoudt de auto een hoop instellingen niet (acc afstand, mediabron, internetconnectie, tidal app inlog, oplaadbeperking) Moet zeker nog eens checken of mijn rijdersprofiel is ingeschakeld of dat ik een soort guest mode rondrij

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

Francisco schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:31:
Links en rechts de - en volume down tegelijk indrukken en lang vasthouden moet eigenlijk altijd lukken. Mijn ervaring is soms wel 20 seconde lang. En zorg dat je goed op de knoppen zit en niet ook maar half ernaast...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJdVHW_wCJAKDuOTVFA5rYTjRiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZFfmj7jmeMQRQsv3u7xfocxe.jpg?f=user_large

Bijna de WLTP in GOM. Vanochtend eens de driver alert geprobeerd per ongeluk. Enorm verbeterd met 1.4. Op een rit van 100km, 1 melding en die was compleet terecht, want dat was een dikke gaap :+

Het lijkt alsof de acc iets minder abrupt remt, maar dat nog ff verder testen. Wat al eerder opviel, ook met eerdere software, is dat als er een auto voor je rijdt en die zet net op de grens van de acc afstand, dan gaat hij beetje harder totdat die op de grens zit. Dus als je 103 rijdt, dan doet hij heel subtiel even 104 of 105 en dan weer 103.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Na een hele week rijden eindelijk een range van 447 km bij een volle batterij. Maar het weer EN mijn rijgedrag was er dan ook naar.

(airco aan)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zapato
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ar_qftISPF-XfTZk1HFvX2y_pE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jkk8ngsnYSTnwJJUwPtFvZDU.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 komt in actie bij de KNRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLyroon
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-06 09:35
Hallo, vandaag mijn EX30 Plus uitvoering mogen ophalen. Ik gebruik deze samen met mijn partner. Ik ging ervan uit dat de spiegel instelingen per profiel onthouden werden? Alleen lijkt dit niet het geval te zijn. Op internet kan ik er verder niet over vinden? Kan iemand laten weten of dit per profiel instelbaar is bij de EX30 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
DonLyroon schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:28:
Hallo, vandaag mijn EX30 Plus uitvoering mogen ophalen. Ik gebruik deze samen met mijn partner. Ik ging ervan uit dat de spiegel instelingen per profiel onthouden werden? Alleen lijkt dit niet het geval te zijn. Op internet kan ik er verder niet over vinden? Kan iemand laten weten of dit per profiel instelbaar is bij de EX30 Plus?
Heeft de plus niet zonder elektrische stoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:48
Sneaky.

1. Vóór 28 juni.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ1MakEBV6V3_zF8Qjtjha9jC5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPUm5IXUVOWPxSj2Sb55St1Z.webp?f=user_large

2. Na 28 juni.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbupoil0MaQbJpeboHi-HYajZxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVYvem6lVduXozReoBEofGfM.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NokiaFan
Gisteren nog wat gereden om verder te testen. De volgende zaken lijken opgelost in versie 1.4:

- GPS locatie blijft goed gaan, ook in korte ritjes
- Driver Alert geeft minder of geen false positives
- Telefoon wordt automatisch verbonden via Bluetooth
- Tijd blijft goed weergegeven bij automatische tijdzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

NokiaFan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 06:55:
Gisteren nog wat gereden om verder te testen. De volgende zaken lijken opgelost in versie 1.4:

Zijn er nog extra instellingen die nu wel in het profiel worden opgeslagen? Ik had begrepen dat de ACC-afstand tot de voorganger nu ook op de ingestelde waarde blijft staan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Hebben anderen ook problemen met het alarm dat spontaan af kan gaan? Ik krijg er geen melding van in de app.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Swerfer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:44:
[...]
Zijn er nog extra instellingen die nu wel in het profiel worden opgeslagen? Ik had begrepen dat de ACC-afstand tot de voorganger nu ook op de ingestelde waarde blijft staan...
Op het eerste oog was dit bij mij niet het geval. Zal dit later deze week nog eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-05 16:55
Ktenolix schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:18:
Hebben anderen ook problemen met het alarm dat spontaan af kan gaan? Ik krijg er geen melding van in de app.
Mij inmiddels drie keer overkomen, op verschillende locaties, zonder aanwijsbare oorzaak en zonder melding in de app. Dealer zei "keertje resetten"; daarna nog geen alarm gehad.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Francisco
Wat Swerfer beweert dat je resetten met de knoppen altijd lukt is een misvatting. Heb het wel 100x geprobeerd maar gebeurde niets.van volvo hierover geen reactie gehad..dus gisteren met beeldscherm in discokleuren terug naar Nederland gereden vanuit Denemarken. Over veiligheid gesproken wat volvo hoog in het zadel heeft zitten, moest maar naar Nederland komen...dus geen km teller..geen richtingaanwijzer geen indicatie hoeveel batterij..helemaal niets.. handschoenenvakje waar mijn pasjes,paspoort (grenscontrole door voetbal) kan dan niet open.. dus was ik not amused over deze service van volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 10:37
Francisco schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:24:
Wat Swerfer beweert dat je resetten met de knoppen altijd lukt is een misvatting. Heb het wel 100x geprobeerd maar gebeurde niets.van volvo hierover geen reactie gehad..dus gisteren met beeldscherm in discokleuren terug naar Nederland gereden vanuit Denemarken. Over veiligheid gesproken wat volvo hoog in het zadel heeft zitten, moest maar naar Nederland komen...dus geen km teller..geen richtingaanwijzer geen indicatie hoeveel batterij..helemaal niets.. handschoenenvakje waar mijn pasjes,paspoort (grenscontrole door voetbal) kan dan niet open.. dus was ik not amused over deze service van volvo.
Oh heel interessant! Ik heb de 'discokleuren/RGB test' al meerdere keren gehad en overigens met de knoppen van het stuurwiel vrijwel altijd weten te resetten. 1x niet want toen stond de auto niet in haar parkeerstand.. Geen idee of dit de fix zou kunnen zijn ¯\_(ツ)_/¯

Sta inmiddels bij de dealer om 1.4 maar eens erop te zetten... Merkte dat de app ook minder vaak werkte (kon auto niet koelen tijdens de hitte dagen...) Weet niet of hiermee iets gefixt wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-06 09:30
NokiaFan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 06:55:

Ik rij nu een week met 1.4 en ik heb toch al een aantal keer meer telefoon handmatig opnieuw moeten verbinden. (Dit moest ik bij 1.2.1 bijna nooit doen) Ook Spotify heb ik al 4 keer opnieuw kunnen inloggen. (met 1.2.1 heb ik dat nooit moeten doen).
Swerfer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:44:
[...]
50% van de tijd onthoudt die het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Ik heb het idee dat het ontkoppelen van de telefoon vaker optreedt als ik de auto ontgrendeld heb, maar buiten het bereik loop van de auto.

Afgelopen dagen vaker de auto ontgrendeld om wat spullen in te laden, maar dan moet ik naar binnen de spullen halen waardoor ik (denk ik) buiten bereik kom van de auto. Zodra ik dan weg wil rijden is m’n telefoon niet automatisch gekoppeld.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Versie 1.4 hier: merk nog steeds dat ik bij de lader altijd nog de begrenzer aan moet zetten en naar 32A schuiven. Iemand anders hier ook al mee gestoeid in de nieuwe versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17

Hans1956

Pixel 8 Pro

Begrenzer blijft staan op de ingestelde waarde. In elk geval sinds afgelopen dinsdag.
ACC afstand blijft niet staan, valt terug op maximum stand.
Verder lijkt het alsof de lane assist en de vermoeidheidsherkenning minder kritisch zijn ingesteld bij 1.4. Na de update rijdt het veel relaxter.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
jaychunlai schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:43:
Versie 1.4 hier: merk nog steeds dat ik bij de lader altijd nog de begrenzer aan moet zetten en naar 32A schuiven. Iemand anders hier ook al mee gestoeid in de nieuwe versie?
Dit was bij mij al bij 1.3 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Zapato schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Dit was bij mij al bij 1.3 opgelost.
I guess eenmaling begrenzer aanzetten en altijd op max zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
jaychunlai schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:11:
[...]

I guess eenmaling begrenzer aanzetten en altijd op max zetten?
Hier op 1.3.1 ook op begrenzer op max setting want in AUTO schakelt ie telkens terug naar 6A.
Maar vind zo ook prima want mijn lader geeft toch maar max 25A dus zie ook geen voordeel om 'm op AUTO te zetten. Gewoon max 32A ook al krijgt ie het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-06 12:56
Ik zag op de website van Care by Volvo dat de levertijd van onze EX30 opliep. Volgens mij de verkeerde kant, dus daarna even met CbV gebeld die me doorverwees naar de afleverende dealer. Auto komt nu begin september aan ipv mid augustus. Nog iets langer geduld dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
NokiaFan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Op het eerste oog was dit bij mij niet het geval. Zal dit later deze week nog eens testen.
Afstand tot voorligger lijkt inderdaad te worden opgeslagen. Getest met twee ritten op dezelfde dag. Nog niet na een volle acculading. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
XfadeR schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:43:
[...]

Hier op 1.3.1 ook op begrenzer op max setting want in AUTO schakelt ie telkens terug naar 6A.
Maar vind zo ook prima want mijn lader geeft toch maar max 25A dus zie ook geen voordeel om 'm op AUTO te zetten. Gewoon max 32A ook al krijgt ie het niet. :P
Nice good to know. Thanks! 1.3.1 helemaal overgeslagen want OTA wilde niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Het was te verwachten. Volvo Nederland heeft vandaag de prijzen aangepast vanwege de importheffingen (lees: duurder).
Een standaard (Core) versie met extended range was 41.500 en nu 43.500 Euro.
Begin juni was de levertijd nog 3 - 4 maanden, maar is via 4 - 5 vervolgens naar 5 - 6 maanden wachttijd gegaan

[ Voor 22% gewijzigd door EdwinW op 01-07-2024 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

Reinier

\o/

Dat was bekend, het getoonde kenteken is het eerste van de huidige kentekenreeks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

jaychunlai schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:43:
Niet terug op automatisch zetten, maar op handmatig en 32A laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
Na bijna 2 weken nog steeds geen internet in de EX30, eind van de week moet ik hiervoor naar de garage.
Ondertussen los ik het maar op door met mijn gsm een hotspot te maken.
Dit is enigzins geautomatiseerd met een Routine in de Samsung Galaxy: wanneer mijn gsm Bluetooth connectie maakt met de auto gaat de wifi op degsm uit en wordt hotspot aangezet.
Omgekeerd wanneer de connectie wegvalt, hotspot uit en wifi terug aan.
Werkt best wel goed, een enkele keer pikt de EX30 mijn wifi hotspot niet direct op, maar 9 van de 10 keer werkt het prima.
Vraag me alleen af of er een mogelijkheid is om via zo'n Routine ook te laten switchen tussen sim cards. Standaard staat voor mobiel data de sim card van mijn werk aan, echter deze is gelimiteerd in Mb. Zou mooi zijn mocht ik via een routine ook de gsm van SIM1 naar SIM2 kunnen laten switchen voor mobiel data, wanneer ik in de auto zit.
Al eens op zitten Googlen, maar lijkt op het eerste gezicht niet zo eenvoudig bij Samsung. Iemand hier al ervaring mee?

Naast het internet probleem valt me op hoe slecht de radio ontvangst is. DAB is belabberd en wisselt sterk, plus het probleem dat bij remmen het geluid weg valt. Was vrij snel maar al overgeschakeld naar FM, maar deze ontvangst is ook bar en bar slecht. Geloof niet dat ik al eens zo'n slechte radio ontvangst in een auto heb gehad.

Vrees dat men bij de garage mijn dashcam mogelijk als oorzaak gaan aanduiden, maar die slechte ontvangst en internet issues had ik al voordat die dashcam erin zat. Daarnaast, als ik de dashcam volledig utischakel dat blijft het net zo belabbert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 22:56
Werner schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:56:
Na bijna 2 weken nog steeds geen internet in de EX30, eind van de week moet ik hiervoor naar de garage.
Ondertussen los ik het maar op door met mijn gsm een hotspot te maken.
Dit is enigzins geautomatiseerd met een Routine in de Samsung Galaxy: wanneer mijn gsm Bluetooth connectie maakt met de auto gaat de wifi op degsm uit en wordt hotspot aangezet.
Omgekeerd wanneer de connectie wegvalt, hotspot uit en wifi terug aan.
Werkt best wel goed, een enkele keer pikt de EX30 mijn wifi hotspot niet direct op, maar 9 van de 10 keer werkt het prima.
Vraag me alleen af of er een mogelijkheid is om via zo'n Routine ook te laten switchen tussen sim cards. Standaard staat voor mobiel data de sim card van mijn werk aan, echter deze is gelimiteerd in Mb. Zou mooi zijn mocht ik via een routine ook de gsm van SIM1 naar SIM2 kunnen laten switchen voor mobiel data, wanneer ik in de auto zit.
Al eens op zitten Googlen, maar lijkt op het eerste gezicht niet zo eenvoudig bij Samsung. Iemand hier al ervaring mee?

Naast het internet probleem valt me op hoe slecht de radio ontvangst is. DAB is belabberd en wisselt sterk, plus het probleem dat bij remmen het geluid weg valt. Was vrij snel maar al overgeschakeld naar FM, maar deze ontvangst is ook bar en bar slecht. Geloof niet dat ik al eens zo'n slechte radio ontvangst in een auto heb gehad.

Vrees dat men bij de garage mijn dashcam mogelijk als oorzaak gaan aanduiden, maar die slechte ontvangst en internet issues had ik al voordat die dashcam erin zat. Daarnaast, als ik de dashcam volledig utischakel dat blijft het net zo belabbert.
Zijn allemaal bekende problemen, het probleem van de radio zou zelfs een hardwarematige issue zijn wat niet op te lossen valt met software.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Update 7777.7 km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsQ9LpAJ_0dV78-yOqiAwbAauFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZDNLl2KRRmwPaLOOnqiNt5b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 15:21
Stapte zonet in en zag een kleine update aan de Spotify app. Nu toont deze bij het beluisteren van een podcast de 15s vooruit knop ipv de next knop.

Kleine verandering, maar wel een leuke!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22J17nAqBo53o5_1sItXHD8bVDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4Q7eNH3We9Ei9oMjZktEb6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
LFP is vergelijkbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTp4O4k78xiIrwG7km7LmSLvPW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qG7VP3JXATunoE7c214cT1rm.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner
VicSmurf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:01:
[...]

Zijn allemaal bekende problemen, het probleem van de radio zou zelfs een hardwarematige issue zijn wat niet op te lossen valt met software.
Een eenvoudige haaienvin antenne achterop het dak had volgens mij een hoop van deze problemen kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Weet niet of het voorheen met Spotify al zo was, maar de muziek speelde zojuist af toen ik de auto ontgrendelde.

Update: was omdat de auto aan de lader stond. :)

[ Voor 18% gewijzigd door NokiaFan op 02-07-2024 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-06 07:22
Ik kom met een twin op 18,7 kWh per 100km over ruim 3600 km. Volgens mn scherm. Met de gegevens van de laadpaal kom ik op 20kWh per 100 km. Dat is neem ik aan laadverlies?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Cheetha schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:47:
[...]

Ik kom met een twin op 18,7 kWh per 100km over ruim 3600 km. Volgens mn scherm. Met de gegevens van de laadpaal kom ik op 20kWh per 100 km. Dat is neem ik aan laadverlies?!
Ja dat is het laadverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

mjustin schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:54:
Stapte zonet in en zag een kleine update aan de Spotify app. Nu toont deze bij het beluisteren van een podcast de 15s vooruit knop ipv de next knop.

Kleine verandering, maar wel een leuke![Afbeelding]
Stoelverwarming aan in de zomer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
NokiaFan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:51:
Weet niet of het voorheen met Spotify al zo was, maar de muziek speelde zojuist af toen ik de auto ontgrendelde.
Was bij mij altijd zo. Voor dat ik uitstapte deed ik altijd op pauze…

Merkte trouwens dat de achteruitrijcamera met 1.4 stuk breedere FOV heeft. Zag opeens een deel van mn kenteken. Beeld kwaliteit is stuk beter ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
jaychunlai schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Was bij mij altijd zo. Voor dat ik uitstapte deed ik altijd op pauze…

Merkte trouwens dat de achteruitrijcamera met 1.4 stuk breedere FOV heeft. Zag opeens een deel van mn kenteken. Beeld kwaliteit is stuk beter ook
Ik bedoelde andersom, dus wanneer de auto op slot zit en je opent deze. Moe(s)t dan altijd eerst op play druk, voordat Spotify iets afspeelde. Dit kwam echter omdat de auto aan de publieke laadpaal stond. Vanochtend bij het wegrijden was het weer stil. :)

Nog iets gevonden in versie 1.4: het aanpassen van de snelheid van ACC d.m.v. knoppen op het stuur gaat nu makkelijker. Het is nu mogelijk om vrij eenvoudig de snelheid met 1 km/h aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 15:21
mausy5043 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:56:
[...]

Het was maar 14°, dus ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
NokiaFan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:54:
[...]

Ik bedoelde andersom, dus wanneer de auto op slot zit en je opent deze. Moe(s)t dan altijd eerst op play druk, voordat Spotify iets afspeelde. Dit kwam echter omdat de auto aan de publieke laadpaal stond. Vanochtend bij het wegrijden was het weer stil. :)

Nog iets gevonden in versie 1.4: het aanpassen van de snelheid van ACC d.m.v. knoppen op het stuur gaat nu makkelijker. Het is nu mogelijk om vrij eenvoudig de snelheid met 1 km/h aan te passen.
Oh interessant! Heb daar niet goed opgelet, voor mn gevoel was het 'depends on'. Lange tijd stil dan wel op play klikken, in en uit binnen de 5 min blaast die gewoon vrolijk door.

Hoe is het nu makkelijker geworden met ACC? Korter in drukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 09:16

Mga1600

[P8]

mausy5043 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:56:
[...]

Ik heb mijn stoelverwarming ook altijd (zomer en winter) aan (meestal op1 streepje).
Ook in de zomer voelt dat goed - nooit te heet - en helpt het rugpijn te voorkomen. In de winter is het de meest efficiënte manier om een behaaglijk gevoel te krijgen met minimaal stroomverbruik (stuurverwarming staat ook zachtjes aan). Het stroomverbruik van stoel- en stuurverwarming is heel gering en daardoor kan de interieurverwarming (juist een regelrechte grootverbruiker in en EV) een heel aantal graden lager wat weer fors in de range scheelt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Wij lijken van de lawaaiige "airco" af te zijn. Of het 1.4 is weet ik niet, maar mijn god wat is dat een verbetering. Echt vervelend als hij zo enorm aan het blazen was bij voorverwarmen op de oprit. Nu is het een normaal niveau. Dealer zei dat alle 51kW EX30 hier mee te maken hadden.

Ligt het aan mij of is het sinds 1.4 zo dat de auto stopt met laden als je hem opent en pas weer doorgaat als je hem dicht doet? Logisch zonder unlock knopje. Wat dat betreft had die er wel mogen zijn zoals bij mijn XC40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

jaychunlai schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Hoe is het nu makkelijker geworden met ACC? Korter in drukken?
Langer ingedrukt houden dan gaat de instelling met 1 omhoog, dus geen snel doordraaien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zie hier regelmatig berichten waarin wordt aangegeven dat men op de hoogte is van de status van de bestelde EX30 (geproduceerd, VIN, op transport etc). Ik heb ook een EX30 besteld en verwacht deze medio/eind september. Wat is hier de ervaring over deze statusudates vanuit de dealer? Is het gebruikelijk dat de dealer dit uit zichzelf doet, of kan ik er beter specifiek naar vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Hvan072 Naar vragen. 2 Volvo's besteld bij 2 verschillende dealers, bij beide nooit een update, alleen bij navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:12
Is er iemand al aan de slag geweest met het finetunen van de geluidsinstellingen van de Harman Kardon soundbar? Via de equalizer kun je eea aanpassen en je hebt nog de surround opties maar ik heb me er nog niet echt in verdiept. Ook online kan ik weinig vinden.

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:52
Op het Duitse EX30-forum heeft iemand een hele uitgebreide review van alle instellingen geplaatst: https://www.ex30-forum.de...n/?postID=17724#post17724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
toevallig vind ik de Engelstalige variant hiervan nét op Reddit

https://www.reddit.com/r/..._the_harman_kardon_sound/

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iBsQNoVl7z7ZgI0eMpdI8AIueY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sHoggBYIVR9u47J3xafiH0D.jpg?f=fotoalbum_large

Net even wat aangepast. Klinkt al beter!

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
Er is geen ideale instelling voor want is allemaal persoonlijke smaak.
Daarnaast heeft het ook nog met leeftijd en kwaliteit van je gehoor te maken.
Zelf heb ik de EQ meer iets meer in V-vorm waarbij hoog en laag dus iets meer opgepompt zijn maar nogmaals, dat is persoonlijk.

Verder kan je er ook niet echt in verdiepen imho, de mogelijkheden zijn redelijk beperkt.

[ Voor 14% gewijzigd door XfadeR op 02-07-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 08-06 11:18
Hvan072 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:33:
Ik zie hier regelmatig berichten waarin wordt aangegeven dat men op de hoogte is van de status van de bestelde EX30 (geproduceerd, VIN, op transport etc). Ik heb ook een EX30 besteld en verwacht deze medio/eind september. Wat is hier de ervaring over deze statusudates vanuit de dealer? Is het gebruikelijk dat de dealer dit uit zichzelf doet, of kan ik er beter specifiek naar vragen?
Ik had de 3 Juli 2023 de auto besteld via de leasemaatschappij en daar een indicatie van begin April 2024 gekregen.

Ik heb eind Januari een mail gestuurd of ze al meer wisten, maar geen reactie gekregen.

Toen een paar weken later langs gegaan en niet verder dan receptie gekomen, geen betere status update mogelijk. Ze had er duidelijk geen zin in. Verkoper spreken was niet mogelijk.

Toen een paar weken later gebeld en maar geen betere status update te gekregen.

Ik was me ondertussen aan het afvragen of ik mijn oude auto nog van zomerbanden moest voorzien en wilde daarom gewoon echt meer weten. Voor hetzelfde geld was ie gewoon nog niet besteld of moest ik er nog maanden op wachten. Daarom een paar weken daarna nogmaals langs gegaan in het weekend. Verkoper had geen tijd op dat moment maar zou me die dag terugbellen. Een paar dagen later kreeg ik een mail van de verkoper dat ik de auto de week erop kon ophalen. Het was ondertussen inderdaad begin april.

Ik vond de communicatie erg slecht.

Bij een collega (bij een andere dealer) ging het anders. Die wist precies wanneer zijn auto geproduceerd was, onderweg was naar de dealer in Nederland en wanneer hij geleverd ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Ja, in 2024 zou je met alle digitale mogelijkheden wel wat meer informatie van Volvo verwachten. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
Moet ook nog de dealer bellen om de software update naar 1.4 gedaan te krijgen omdat de OTA (nog steeds) niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 18:20
ajouwens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:26:
Ja, in 2024 zou je met alle digitale mogelijkheden wel wat meer informatie van Volvo verwachten. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
Moet ook nog de dealer bellen om de software update naar 1.4 gedaan te krijgen omdat de OTA (nog steeds) niet werkt.
Ota ook pas 3wkn na 19 juni! Is rond 10 juli.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 22:59
Ekran schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:43:
[...]

Ota ook pas 3wkn na 19 juni! Is rond 10 juli.
OTA zou drie weken na 15 april zijn.... (Ik zit op 1.2.1).

In Zweden en UK schijnt de OTA 1.4 al te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:42
Mavi86 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:51:
[Afbeelding]

Net even wat aangepast. Klinkt al beter!
Aangepast voor Wat, welke soort muziek, via radio, steaming, iphone, etc etc.
Kortom niet voor een ieder geschikt.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 03-07-2024 09:21 . Reden: Goh, kan het ook wat vriendelijker? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 03-07-2024 09:22 . Reden: Hoewel correct, maak de volgende keer een report aan ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicSmurf
puccini schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:10:
[...]

Vanwaar deze reactie, voor hem is het blijkbaar een verbetering. Voor hem dus zeker geen complete onzin ;) .
Je zoekt uiteindelijk "iets" wat voor elke input redelijk goed werkt zonder elke keer weer instellingen te hoeven aanpassen.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 03-07-2024 10:04 . Reden: quote edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
Hans1956 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Langer ingedrukt houden dan gaat de instelling met 1 omhoog, dus geen snel doordraaien meer.
Mijn auto zit op versie 1.3.1, daar is dit ook al mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
puccini schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:10:
[...]

Ik begrijp dat het natuurlijk een persoonlijke voorkeur is en er wellicht geen kant-en klare instelling is voor iedereen. Maar ik vind over het algemeen de soundbar wat bass heavy en meer nadruk legt op de lage tonen. Met deze kleine wijziging wordt dit iets gecorrigeerd. Het maakt daarbij voor mij niet echt uit welke muziek ik luister. Alles klinkt beter :)
Ik luister trouwens voornamelijk muziek via Spotify

Nb: Er is trouwens nog steeds ruimte voor verbetering dus ik sta open voor andere tips.

[ Voor 10% gewijzigd door Mavi86 op 03-07-2024 10:14 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 13:56

ReLight

echo("What Now ? !")

Heb je nog iets byzonder moeten doen om de OTP token te laten lezen? Ik post op de Entity maar de addon pakt 'm niet.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-06 15:51
2 weken geleden bij de lease maatschappij een EX30 besteld ter vervanging van mijn huidige bedrijfswagen (België).
Vandaag geschatte leverdatum gekregen. 20 januari 2025 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
VoedoeAndVodka schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:31:
2 weken geleden bij de lease maatschappij een EX30 besteld ter vervanging van mijn huidige bedrijfswagen (België).
Vandaag geschatte leverdatum gekregen. 20 januari 2025 :X
Iets meer dan 6 maanden, valt opzich nog mee. Ik heb mijn Core versie besteld eind januari, verwachte levertijd is 11 november, bijna 10 maanden dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NokiaFan
Werner schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:35:
[...]

Mijn auto zit op versie 1.3.1, daar is dit ook al mogelijk.
Dit werkte bij mij in 1.3.1 een stuk slechter. Ik kon nauwelijks van 105 naar 107 km/h gaan. Te kort drukken gaf 110 en net te lang 108 of 109.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:42
Mavi86 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Ik begrijp dat het natuurlijk een persoonlijke voorkeur is en er wellicht geen kant-en klare instelling is voor iedereen. Maar ik vind over het algemeen de soundbar wat bass heavy en meer nadruk legt op de lage tonen. Met deze kleine wijziging wordt dit iets gecorrigeerd. Het maakt daarbij voor mij niet echt uit welke muziek ik luister. Alles klinkt beter :)
Ik luister trouwens voornamelijk muziek via Spotify

Nb: Er is trouwens nog steeds ruimte voor verbetering dus ik sta open voor andere tips.
Overigens bedoelde ik het niet onvriendelijk hoor.
Geluid wordt door iedereen anders ervaren, dus je kunt er niet vanuit gaan dat dit een juiste instelling is.
Gewoon goed je oren gebruiken en zelf gaan experimenteren met de EQ ondanks het feit dat het Harman Kardon syteem niet echt geweldig is, dat heb ik wel ervaren in mijn vorige auto's en dat waren geen Volvo's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Zojuist wilde ik Waze gebruiken maar meteen vanaf start rijden, na ingave van een adres, kwam de melding dat de app niet tijdens het rijden gebruikt mag worden en dus geen kaart in beeld. De navigatie werkte wel want ik kreeg wel route aanwijzingen. Hetzelfde met ABRP. Ik gebruik deze apps niet veel maar in elk geval voor de update naar 1.4 (vanaf 1.2.1) werkte Waze tijdens het rijden.
Doe ik iets verkeerd of ligt het ergens anders aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1956 op 03-07-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 08-06 11:18
Hans1956 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:23:
Zojuist wilde ik Waze gebruiken maar meteen vanaf start rijden, na ingave van een adres, kwam de melding dat de app niet tijdens het rijden gebruikt mag worden en dus geen kaart in beeld. De navigatie werkte wel want ik kreeg wel route aanwijzingen. Hetzelfde met ABRP. Ik gebruik deze apps niet veel maar in elk geval voor de update naar 1.4 werkte Waze tijdens het rijden.
Ik heb mijn auto net bij de dealer laten upgraden van 1.2.1 naar 1.4. Ik kreeg dezelfde melding bij het starten van Waze tijdens het rijden. Dat was hiervoor niet zo. Gisteren werkte het nog onder versie 1.2.1. Niet echt handig…

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 03-07-2024 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VicSmurf
Ik zag het zelfde bij een Reddit post die geen Waze kon gebruiken bij 1.4. Zal een nieuwe bug zijn in 1.4, wel erg slecht van Volvo. Er komt vast binnenkort een 1.4.1 aan 🥴

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 07-06 08:48
Hans1956 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:23:
Zojuist wilde ik Waze gebruiken maar meteen vanaf start rijden, na ingave van een adres, kwam de melding dat de app niet tijdens het rijden gebruikt mag worden en dus geen kaart in beeld. De navigatie werkte wel want ik kreeg wel route aanwijzingen. Hetzelfde met ABRP. Ik gebruik deze apps niet veel maar in elk geval voor de update naar 1.4 (vanaf 1.2.1) werkte Waze tijdens het rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gCEYXV23eILK3oO9rb5RfN1cWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kQVUlRGE5Dqljf9GEbNZTDV.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam dit tegen in de Volvo EX30 FB groep, over het niet werken van Waze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 18:20
Lijkt wel of sinds update 1.4 de radio alleen maar fm zenders speelt, en geen DAB meer….?
Dat zou ook verklaren waarom de zenders niet meer wegvallen bij het remmen. Hoe kan ik zien of er daadwerkelijk een DAB zender speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ekran schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:04:
Lijkt wel of sinds update 1.4 de radio alleen maar fm zenders speelt, en geen DAB meer….?
Dat zou ook verklaren waarom de zenders niet meer wegvallen bij het remmen. Hoe kan ik zien of er daadwerkelijk een DAB zender speelt?
In de radio app zie je of het FM of DAB is bij de zendernaam. En je hebt bovenaan drie tabs: FM, DAB en Favorieten, dus daar kun je ook nog kiezen.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 12:18

TheFruitNerd

iets met fruit

Ekran schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:04:
Als je radio selecteert, kun je via het tandwieltje naar opties gaan. Daar kun je FM of DAB selecteren. Zo heb ik daar bijvoorbeeld ook de koppeling tussen FM en DAB uitgezet. Door het geluidverschil schrik je je kapot.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 17:45
Om toe te voegen aan het FM/DAB geneuzel: bij FM vindt ik (de reguliere) Qmusic wel maar bij DAB niet. Als ik de Qmusic op FM pak, gaat hij willekeurig opeens naar Qmusic Limburg op DAB. Hij lijkt te denken dat die twee één en dezelfde zijn ofzo.

En volumeverschil is ook een dingetje ja ;) Ik heb TuneIn geïnstalleerd en gebruik dat nu gewoon.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
Iets anders;

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het opladen van de auto via een normaal 220 stopcontact of de “granny cable”? Eventueel mensen die zo’n kabel hebben en aanbevelingen hebben welke te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04
Ik vraag me al een tijdje het volgende af:
Het is me bekend dat continue naar 100% laden niet goed is voor een accu, zoals die zit in mijn SMER Plus.
Maakt het daarbij verschil of ik laad via mijn eigen laadpaal thuis of een snellader?

Mijn vraag staat even los van de afweging die je onderweg maakt om de rit te optimaliseren. Daarbij weet ik dat niet te vol laden de totale rit-tijd kan verkorten.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 09:44
Konila schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
Iets anders;

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het opladen van de auto via een normaal 220 stopcontact of de “granny cable”? Eventueel mensen die zo’n kabel hebben en aanbevelingen hebben welke te kopen?
Ik laad dagelijks op het werk via een gewoon stopcontact, werkt prima.
Heb de kabel via Volvo aangekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TEeD-duOFcDarjmK743cz9J1DI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MXed4TsZU2K53JLKSBPyjOZF.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 13:36
hansmw schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:58:
Ik vraag me al een tijdje het volgende af:
Het is me bekend dat continue naar 100% laden niet goed is voor een accu, zoals die zit in mijn SMER Plus.
Maakt het daarbij verschil of ik laad via mijn eigen laadpaal thuis of een snellader?

Mijn vraag staat even los van de afweging die je onderweg maakt om de rit te optimaliseren. Daarbij weet ik dat niet te vol laden de totale rit-tijd kan verkorten.
Het niet te vol laden staat los van de manier waarop je laadt. Voor de levensduur is het aan te raden om niet voller dan 80% en niet leger dan 20% te geraken. Maar daarboven (of onder in het geval van leeg rijden) is het natuurlijk geen alles of niets situatie. Volstaat 80% niet, dan is het beter om bijvoorbeeld 85% te kiezen ipv meteen naar 100% te gaan. En dat staat allemaal verder los van de manier waarop je de auto laadt.

Het soort accu maakt ook nog wel uit. De standaard range heeft een LFP accu die veel minder kwetsbaar is en dus vaker tot (bijna) 100% geladen kan worden zonder dat dergelijk gedrag tot extra slijtage aan de accu zal leiden. De extended range heeft een accu type die in vergelijking wat gevoeliger.
Pagina: 1 ... 51 ... 88 Laatste