Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
:strip_exif()/f/image/jikpPRiXUy7EoR9JEM3moAT5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ten eerste verwacht er geen wonderen van. Het merendeel van de bekende issues wordt later pas opgelost.
Ik zag vandaag een vrij lange lijst met ook issues die mij nog niet bekend waren, maar het gros ervan zal dus vanaf 1.4 en verder worden opgelost.
Het goede nieuws
Eén van de meeste irritante issues is inmiddels wel opgelost: het negeren van de aanpassing van de 6 ampère naar bijv. 32 ampère of het uitschakelen van de laadbeveiliging in het geheel.
De batterij van de keyfob zal proactief worden vervangen door je dealer. Deze zou met deze update ook beter moeten reageren (lees het openen van je deuren).
DAB radio lijkt iets beter bij het remmen, maar nog niet in het geheel opgelost.
Minder goed nieuws
Ik mocht helaas geen foto’s maken bij de dealer, maar zover ik kon meelezen leek ongeveer 25% van de issues te worden opgelost met versie 1.3.
- De verschillende issues rondom het gebruik van een fietsendrager of andere dingen die je voortrekt wordt later opgelost.
- De afstand tot de voorligger blijft helaas nog niet bewaard.
- Driver Alert wordt nog geoptimaliseerd.
- Apple CarPlay volgt ook later. Nog niet zeker voor 1.4.
[ Voor 29% gewijzigd door NokiaFan op 19-04-2024 08:24 ]
Is dit niet gewoon zo'n EU regel die nooit gaat veranderen?NokiaFan schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:40:
De afstand tot de voorligger blijft helaas nog niet bewaard.
Ik hoop van niet. “Lang” is echt te veel van het goede.Grelis schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:55:
[...]
Is dit niet gewoon zo'n EU regel die nooit gaat veranderen?
Oh ja. Ik heb gelezen dat ie verder wordt geoptimaliseerd. Uitschakelen zal niet zomaar kunnen.Ophidian schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:06:
Ik hoop meer dat de driver alert uit kan blijven, mijn god wat is die irritant.
Snelkoppeling op het stuur mag ook. Maar ik heb geleerd dat ik een scheef hoofd heb, hoe ik ook kijkt, dat ding zeikt elke minuut... Heb je er ook niks aan, omdat ik hem meteen uitzet.NokiaFan schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:25:
[...]
Oh ja. Ik heb gelezen dat ie verder wordt geoptimaliseerd. Uitschakelen zal niet zomaar kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 18-04-2024 21:33 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Bij mij nog niet, maar dit is ook niet software gerelateerd. Kan er bijna een boek over schrijven. Met de dealer overlegd vandaag. Hij heeft meerdere auto’s uitgeleverd met internet issues. Mijn usecase zat er overigens niet bij.Francisco schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:29:
Is het internet probleem opgelost bij versie 1.3 ?
Vandaag tweemaal opnieuw contact met Vodafone Support opgenomen. Zij wijzen naar Volvo. Het modem- en chassisnummer dient te worden gesynchroniseerd te worden met Vodafone.
Volgens Volvo wordt dit sinds afgelopen dinsdag elke dag handmatig gedaan en vanaf eind deze week zou dit geautomatiseerd moeten gebeuren.
Wat lijkt het issue? Disclaimer: dit is mijn usecase en geldt alleen voor privé aangeschafte auto’s.
Je moet vóór het uitleveren van de auto geen IITC-abonnement aanvragen ook al vraagt de EX30 app hierom. Mogelijk is dit inmiddels opgelost op het moment van schrijven en was ik gewoon te vroeg.
Bij het uitleveren van de auto kun je dit samen met de dealer vanaf scratch doen. Het lijkt erop dat je jezelf met hetzelfde e-mailadres als je voor het Volvo ID gebruikt moet registreren bij Vodafone.
Je moet je e-mailadres en telefoonnummer verifiëren en op de achtergrond zou er dan een steaming abonnement gekoppeld moeten worden aan je auto.
Zodra je een bevestiging vanuit Vodafone ontvangt dat je IITC-abonnement is geactiveerd zou je internet in je EX30 moeten hebben. Dit is niet dezelfde e-mail als het Post-contract dat je direct ontvangt na registratie.
Op aanraden van de Vodafone medewerker heb ik vandaag het IITC-account laten verwijderen. Hij heeft dit voor mij geregeld. Ik heb vervolgens een nieuw account via de EX30 app geregistreerd.
Ik zag vandaag voor het eerst een LTE icoon. Nog geen internet. In overleg met de dealer besloten om dit nog een paar dagen aan kijken. Volgens Vodafone kan dit tot vier/vijf dagen duren. Mogelijk loopt er vannacht een sync?
Wordt vervolgd.
Een hele matige vertaling van ‘saved cars’?Cheetha schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:18:
Iemand een idee wat deze toevoeging onder je volvo id betekent?
[Afbeelding]
Slechte vertaling uit engels naar Nederlands. Saved is vertaald als gered! Er zijn geen auto's opgeslagen.Cheetha schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:18:
[Afbeelding]
Nu ben ik toch minder optimistisch over het verlossende telefoontje van mijn dealer morgen dat mijn EX30 een werkend internet heeft. Staat nu al 10 dagen daar. Jammer dat 1.3 zo ingekort is qua bugfixes.NokiaFan schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:46:
[...]
Bij mij nog niet, maar dit is ook niet software gerelateerd. Kan er bijna een boek over schrijven. Met de dealer overlegd vandaag. Hij heeft meerdere auto’s uitgeleverd met internet issues. Mijn usecase zat er overigens niet bij........
Zoals ik het nu allemaal lees heeft dat internetprobleem helemaal niks te maken met de software in de auto. Dus je kunt de auto wel bij de dealer laten staan maar die kunnen daar dan niks mee doen. Hooguit dat je zo de druk op de dealer wat verhoogt om het probleem op te gaan lossen met Volvo Nederland en Vodafone.Anton Krikke schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:31:
[...]
Nu ben ik toch minder optimistisch over het verlossende telefoontje van mijn dealer morgen dat mijn EX30 een werkend internet heeft. Staat nu al 10 dagen daar. Jammer dat 1.3 zo ingekort is qua bugfixes.
Helemaal eens. Ik vind het persoonlijk zonde om je nieuwe auto zo lang bij de dealer te laten staan, terwijl deze met een persoonlijke hotspot prima te gebruiken is. Natuurlijk is het een extra handeling voor het wegrijden en is het niet optimaal.RonBuskens schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 05:44:
[...]
Zoals ik het nu allemaal lees heeft dat internetprobleem helemaal niks te maken met de software in de auto. Dus je kunt de auto wel bij de dealer laten staan maar die kunnen daar dan niks mee doen. Hooguit dat je zo de druk op de dealer wat verhoogt om het probleem op te gaan lossen met Volvo Nederland en Vodafone.
Ik ben keer op keer in overleg met mijn dealer gegaan wat het beste is om te doen. Ook kreeg ik voor twee dagen vervangend vervoer mee (een zelfde EX30 met internet
Hihihi slechte Chinese vertaling.Cheetha schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:18:
[Afbeelding]
Ze bedoelde waarschijnlijk deze geredde EX30.Cheetha schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:18:
[Afbeelding]
https://www.autonews.com/...-ex90-and-ex30-crash-test

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Zal misschien al voorbij zijn gekomen maar bij Tesla heb ik er gewoon een sticker overheen geplakt. Werkt primaOphidian schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:06:
Ik hoop meer dat de driver alert uit kan blijven, mijn god wat is die irritant.
Wanneer besteld?JSD00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:43:
Zojuist kreeg ik mail met daarin de mededeling dat mijn EX30 SMSR staat op het punt staat om gebouwd te worden! Weet iemand wanneer er weer schepen vanuit China naar hier vertrekken?
Dat wordt niet getolereerd door het Driver Alert systeem van de EX30. Het systeem wordt verder geoptimaliseerd en is in de basis goed bedoeld.Electromonkey schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:27:
[...]
Zal misschien al voorbij zijn gekomen maar bij Tesla heb ik er gewoon een sticker overheen geplakt. Werkt prima.
Vanochtend anders geen problemen gehad met het afdekken. Kreeg een enkele piep en het oranje koffiekopje verscheen op het scherm, verder niets meer gehoord.NokiaFan schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:52:
[...]
Dat wordt niet getolereerd door het Driver Alert systeem van de EX30. Het systeem wordt verder geoptimaliseerd en is in de basis goed bedoeld.
In ieder geval fijner dan elke keer een piepje als je een keer over je schouder kijkt of iets te lang naar de navigatie.
Zou toch mooi zijn als dat nieuwe flitsmeister ding met snelheidsindicatie er voor geplakt kan worden. Twee vliegen in een klap
Waar had je het mee afgedekt?Grelis schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:08:
Vanochtend anders geen problemen gehad met het afdekken.
Vanochtend even tijdelijk met het doosje van mijn zonnebril om te testen.

Moet nog een oplossing verzinnen die er ook een beetje fatsoenlijk uitziet en blijft zitten in bochten.
Hier ook!Francisco schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:08:
Vanmorgen ineens internet in de auto, na 2 maanden...gelukkig
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik heb het net gecheckt. Ik heb ook internet. Heeft dus idd niks te maken met de software in de auto want die is nog steeds 1.2.1.Francisco schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:08:
Werkt bij mij wel gewoon als ik mijn hand ervoor hou. Er komt dan wel een oranje koffie kopje tevoorschijn. Maar verder lijkt het gewoon te "werken"NokiaFan schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:52:
[...]
Dat wordt niet getolereerd door het Driver Alert systeem van de EX30. Het systeem wordt verder geoptimaliseerd en is in de basis goed bedoeld.
Ik ga met mijn 3D printer er een kapje overheen printen met een telefoonhouder "ingebouwd". Samen met de WiCAN (https://www.crowdsupply.com/meatpi-electronics/wican) kan ik wellicht ook nog achter het stuur de snelheid en andere informatie laten zien....Grelis schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:08:
[...]
Vanochtend anders geen problemen gehad met het afdekken. Kreeg een enkele piep en het oranje koffiekopje verscheen op het scherm, verder niets meer gehoord.
In ieder geval fijner dan elke keer een piepje als je een keer over je schouder kijkt of iets te lang naar de navigatie.
Zou toch mooi zijn als dat nieuwe flitsmeister ding met snelheidsindicatie er voor geplakt kan worden. Twee vliegen in een klap
Geen idee of het gaat werken maar we gaan het zien :-)
[ Voor 3% gewijzigd door VicSmurf op 19-04-2024 11:24 ]
Zijn dit privé gekochte auto’s? En hebben jullie ook de bevestigingsmail vanuit Vodafone ontvangen?
I intend to live forever - so far, so good.
Dit duurt een week of 2 a 3, ik ben langs de dealer gegaan om hem te installeren.Ekran schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:08:
Iemand al melding in app dat update 1.3 klaarstaat?
I intend to live forever - so far, so good.
Staat in de app binnen 3 wkn. Hoelang duurt de installatie bij de dealer?Buzzin Hornet schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:09:
[...]
Dit duurt een week of 2 a 3, ik ben langs de dealer gegaan om hem te installeren.
Ja prive gekocht. Ik heb geen vodafone mail gehad vandaag. Zie overigens geen vodafone abo in mijn app.NokiaFan schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:06:
[...]
Zijn dit privé gekochte auto’s? En hebben jullie ook de bevestigingsmail vanuit Vodafone ontvangen?
Die mail al twee weken terug gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 19-04-2024 13:19 ]
Hier precies hetzelfde. Eindelijk! Ben nu wel benieuwd of de update naar versie 1.3 nu OTA kan.Francisco schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:08:
Vanochtend ook laten doen. Ik moest een uur wachten tot hij klaar was.Ekran schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:18:
[...]
Staat in de app binnen 3 wkn. Hoelang duurt de installatie bij de dealer?
Waar er voor aanvang werd aangegeven max 1.5 uur.
Een uur geleden werd er aangegeven: nog 20 min. En 20 min geleden nog 1 min.
Hoop dat ze m niet bricken ofzo😅
:strip_exif()/f/image/adZFFQP90okzQw0L7YAXw0k4.jpg?f=fotoalbum_large)
Versie 1.2.1 staat er op. Heb direct de mankementen te pakken die hier te lezen zijn; radio storing zodra de auto remt, geen internet en de stuurverwarming springt spontaan aan
App koppelen ging zonder problemen. Krijg daar wel de melding dat ik internet moet activeren.
/f/image/3S3VjOoasmhqzaDgJsbPLCGF.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ja, dit topic staat er vol meeKtenolix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:22:
App koppelen ging zonder problemen. Krijg daar wel de melding dat ik internet moet activeren.
Stuurverwarming standaard niet in laten schakelen is een optie in de instellingen (maar die setting wordt bij sommigen genegeerd).
[ Voor 13% gewijzigd door acbs2 op 19-04-2024 14:36 ]
Gefeliciteerd!Ktenolix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:22:
Eindelijk is m’n EX30 dan eindelijk afgeleverdechter zonder trekhaak en accessoires.
Versie 1.2.1 staat er op. Heb direct de mankementen te pakken die hier te lezen zijn; radio storing zodra de auto remt, geen internet en de stuurverwarming springt spontaan aan
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Ja oké, ik was benieuwd vooral naar mensen die ook CbV hebben. Ik kom op een pagina van Vodafone om gegevens in te vullen. Probeer dat wel eens uit.Reinier schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:25:
[...]
Ja, dit topic staat er vol mee
Stuurverwarming standaard niet in laten schakelen is een optie in de instellingen (maar die setting wordt bij sommigen genegeerd).
Dank voor de tip van stuurverwarming!
Ik krijg nu cruise control niet meer aan..
Net mijn Smsr opgehaald en idd firmware 1.2.1. Met als gevolg dat ik hem niet direct de showroom uit kon rijden..lol (bekende bug). Er zal een reden zijn waarom ze niet doen. (niet lang genoeg online geweest?) Maar ik had wel werkend internet (leasebakje).iHansz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:03:
[...]
Gefeliciteerd!Wel bijzonder dat jouw dealer een auto aflevert zonder software-update. Zoveel moeite kost dat toch niet? Hadden ze gisteren toch wel even kunnen doen? Wanneer worden de trekhaak en accessoires gemonteerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Hans72 op 19-04-2024 16:16 ]
Wel apart dat je dealer hem afleverde in een grasveld 😂Ktenolix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:22:
Eindelijk is m’n EX30 dan eindelijk afgeleverdechter zonder trekhaak en accessoires. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Felici
Felici...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ja ze hadden het wel ontzettend druk gaven ze aan. De bedoeling was wel dat de accessoires bij aflevering erbij zaten, maar dat is kennelijk niet goed gecommuniceerd. Ging de medewerker nog achteraan, maar volgende week ga ik nog wel ff bellen.iHansz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:03:
[...]
Gefeliciteerd!Wel bijzonder dat jouw dealer een auto aflevert zonder software-update. Zoveel moeite kost dat toch niet? Hadden ze gisteren toch wel even kunnen doen? Wanneer worden de trekhaak en accessoires gemonteerd?
Het is één grote zand zooi bij ons in de straat vanwege werkzaamheden.. zo jammer van de mooi gepoetste auto. Is nu al viesSwerfer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:32:
[...]
Wel apart dat je dealer hem afleverde in een grasveld 😂
Felici...
De update zou max 90 min duren, aldus mijn dealer. 10:15 ging die aan de stekker en 14:15 waren de updates geïnstalleerd. Updates want naast de main package software 1.3 gaf het systeem aan dat er een verplichte DHU update (infotainmentscherm) moest plaatsvinden. Waar laatstgenoemde ervoor zorgde dat mijn auto na voltrekking updates naar factory settings was gereset en ik alles opnieuw moest gaan koppelen en er vervolgens daar achter kwam dat mijn internetverbinding ook niet meer werkte. Desalniettemin het scherm wel signaalsterkte en LTE toonde was er geen mobiele data verbinding. Maar goed alles dus via de hotspot met mijn mobiel moest gaan doen. Na een 20 min middels de hotspot alles ingelogd en settings gewijzigd te hebben, terug naar binnengereden.
Monteur bevestigde idd geen dataconnectie in de auto desondanks wel tonen signaal op het display maar moest een ticket inschieten en had geen oplossing. Gaf aan dat de DHU update niet voor elke auto geldt maar dat hierdoor ook de TCAM update en dat daar het probleem in zou moeten zitten waardoor ik geen connectie meer ervoer.
Softresets via t stuur en sos knop voor modem had ik ook al uitgevoerd.
Rond 16:45 terwijl ik nog telefonisch bij Volvo NL mijn beklag aan het doen was (ook een gesprek van 45 min waar de zeer behulpzame medewerker allerlei oplossingen bij HQ aant lospeuteren was, vervangend vervoer, creditering van kosten mobiel abo om hotspot GB’s te compenseren etc.) herstelde de internetverbinding zichzelf op wonderbaarlijke wijze.
1 andere ex30 die later de werkplaats inreed was zo gepiept en had idd geen verplichte DHU update 🤣
Die behield dus wel alle settings en IITC verbinding.
Neen.Gluten Parody schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:55:
Voor de Ultra-rijders, heeft de elektrische stoel ook een entry mode zoals bij Tesla?
De manual staat hier: https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30
[ Voor 15% gewijzigd door mausy5043 op 19-04-2024 20:01 ]
EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)
Had op de wegterug van werk een doekje erover gegooid en merkte dat er een piepje kwam na sommige bochten. Misschien dat de sensor even uit gaat als er scherp gestuurd wordt. Krijg je wel wat vaker een melding dan alleen een keerVicSmurf schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:22:
[...]
Werkt bij mij wel gewoon als ik mijn hand ervoor hou. Er komt dan wel een oranje koffie kopje tevoorschijn. Maar verder lijkt het gewoon te "werken"
Met 0% nog wel zo'n 8 km met aanhanger kunnen rijden en daarmee was ik thuis 😅
0% is dus niet per se 0 km.
EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023
Oef. Dat was even met geknepen billetjes rijden?Del Boske schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 02:23:
Ik heb zojuist de auto naar 0% gereden. Met gesloten aanhanger erachter ging het toch wat sneller dan gedacht...
Mooi. Ongeveer 10% laadverliezen dus.Del Boske schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:20:
[Afbeelding]
Best wel, gelukkig is de accu weer meer dan vol.😅
Ik heb die optie niet in de handleiding kunnen vinden. Lees ik misschien ergens overheen?
EX30 Plus SMER 19"
Ik ken het ontwerp van de auto niet zo in detail. Ik dacht dat de warmtepomp alleen voor de cabine was.hansmw schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:43:
Naar mijn mening zou het handig zijn om vóór een langere rit, bij lagere temperaturen, de batterij te kunnen voor-verwarmen terwijl de EX30 nog aan de laadpaal hangt. Dat zou prima kunnen via de warmtepomp.
Ik heb die optie niet in de handleiding kunnen vinden. Lees ik misschien ergens overheen?
Échte kerels /Dutch Dare Devils bestaan dus nog...Del Boske schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 02:23:
Ik heb zojuist de auto naar 0% gereden. Met gesloten aanhanger erachter ging het toch wat sneller dan gedacht...
Wat was je verbruik en je rijstijl/snelheden /kg om een indruk te krijgen van een "caravan" tocht?
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ben je tevreden met de Zappi? Ik overweeg namelijk ook een Zappi.Del Boske schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:20:
[Afbeelding]
Best wel, gelukkig is de accu weer meer dan vol.😅
Hier ben ik ook benieuwd naar.Jan Ausems schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:18:
[...]
Ben je tevreden met de Zappi? Ik overweeg namelijk ook een Zappi.
Daar zitten veel meer mensen met Zappi ervaring, ruim 3 jaar al in mijn geval. En die ervaring is 100% positief.
[ Voor 12% gewijzigd door guido66 op 20-04-2024 09:56 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Verbruik met deze aanhanger ligt rond de 34 kW/100km. Snelheid 90-95 km/uur. Dus niet achter een vrachtwagen blijven hangen.
Gewicht aanhanger rond de 1200 kg.
:strip_exif()/f/image/9OYaXLsBBcIzPlK9zZZUJeEu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Del Boske op 20-04-2024 10:10 ]
EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023
Na 5 weken met IITC..... vanochtend geen IITC meer
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi
Bij mij exact het zelfde verhaal. Het is toch wel droevig gesteld met deze service. Ik had aanloop-problemen met mijn volledig elektrische XC40 maar dit is veel erger. Kennelijk heeft Volvo niets geleerd op dit punt.tdolder schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:27:
Ik was één van de happy few die vanaf ontvangst van de EX30 gewoon IITC had.
EX30 Plus SMER 19"
Na tcam reset SOS button >30 sec ingedrukt houden en daarna ook infotainment reset uitgevoerd. Na 2.5 uur had ik weer internet. Wellicht werkt dit ook voor jullie?
[ Voor 4% gewijzigd door acbs2 op 20-04-2024 10:40 ]
Hier ook, sinds gisteren geen iitc meer. Al die weken geen problemen gehad en nu zijn wij blijkbaar aan de beurttdolder schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:27:
Ik was één van de happy few die vanaf ontvangst van de EX30 gewoon IITC had.
[ Voor 31% gewijzigd door Ophidian op 20-04-2024 11:56 ]
Björn komt tot een kleine 12 km (zonder aanhanger), dus jij moet heel close geweest zijnDel Boske schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 02:23:
[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 20-04-2024 12:42 ]
:strip_exif()/f/image/f4Ydt9Htavks6KOc0ITvJ7cG.jpg?f=fotoalbum_large)
Laadkabel past gewoon in de frunk.. toegegeven dat het wel prutswerk is om hem erin te krijgen. Dus als je regelmatig de kabel gebruikt is het minder praktisch. Maar ik gebruik hem amper verwacht ik. Bagageruimte achter kan ik dan voor andere rotzooi gebruiken.
Idem.guido66 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:54:
@Jan Ausems @pc1t die vraag kunnen jullie beter stellen in Thuisladen van je EV deel 2
Daar zitten veel meer mensen met Zappi ervaring, ruim 3 jaar al in mijn geval. En die ervaring is 100% positief.
Als ik daar zo naar kijk, krijg ik daar een eng gevoel bij en zou dit eigenlijk niet willen adviseren. De dikke kabel moet een hele krappe radius maken zo en op den duur kan dat tot draadbreuk leiden.Ktenolix schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:01:
[Afbeelding]
Laadkabel past gewoon in de frunk.. toegegeven dat het wel prutswerk is om hem erin te krijgen. Dus als je regelmatig de kabel gebruikt is het minder praktisch. Maar ik gebruik hem amper verwacht ik. Bagageruimte achter kan ik dan voor andere rotzooi gebruiken.
Zit op SW 1.3 versie.Videodek schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:14:
Heeft iemand al de wasstraat-instelling gevonden? EX30 ER+
Wow 🤩 deze is echt zoveel mooier dan met dat zwarte dak. Prachtig zo. Misschien ramen wel even blinderen nog?Ktenolix schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tussen de buien door wat foto’s gemaakt
Heb je de laadcurve al eens bekeken? De hoogste snelheid behaal je juist tussen de 10 en 35%, daarna neemt deze af. Je zou ongeveer 30 minuten nodig moeten hebben om van 10 tot 80% te laden. Er zijn heel veel reviews terug te vinden op YouTube die dit aantonen. Zie bijvoorbeeld deze: YouTube: EX30 Charging 🔋 Part 2 with preheating?ajouwens schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:43:
Iemand al ervaring met het snelladen? Nu 2x geladen bij Fastned (150kW), vanaf ong 40% tot 90%. En dat duurt dan zo’n 30 minuten. Had het iets sneller verwacht. Ik heb beide keren de laadpaal ingevoerd in de Google navigatie, maar kon nergens ontdekken of voorverwarming geactiveerd was.
De accu wordt voorverwarmd zolang je als bestemming een snellaadstation invoert in je navigatie en wanneer je accu nog minimaal 20% SoC heeft. Mogelijk wordt dit en de laadcurve nog verbeterd.
[ Voor 7% gewijzigd door NokiaFan op 20-04-2024 17:10 ]
Ik rijd helemaal niet zo veel/vaak, maar de auto heeft er in een kleine maand 10GB doorheen gejaagd (met wat vraag ik me dan afM_rt_n schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:42:
[...]
Ach, dan maar ff op de hotspot en kijken of het zich in het weekend weer zelf oplost.
Herkenbaar.Reinier schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:13:
[...]
Ik rijd helemaal niet zo veel/vaak, maar de auto heeft er in een kleine maand 10GB doorheen gejaagd (met wat vraag ik me dan af). Dat is bijna de hele bundel van mijn 4G hotspot. Let dus wel op als je een hotspot gebruikt.
Ik zit sinds gistermiddag op 1.3 en zojuist de wasstraat modus getest. Na het inschakelen geeft die met een blauwe balk onderin de melding kan modus niet activeren of iets dergelijks. Echter heeft de auto wel de buitenspiegels ingeklapt, luchtrecirculatie gestart, wisser automodus uitgezet en mogelijke openstaande ruiten gesloten. Dus hii doet wel alles verder wat die zou moeten doen. Daarna op de band op N zetten en wassen maar.
Verder merk ik op 1.3 dat de UI vele malen sneller start en toepassingen laad en de mobiele netwerkverbinding consistent betere dekking geeft middels de streepjes die netwerksterkte aanduiden. Ook lijkt het infotainment gedeelte bij mij niet meer uit zichzelf te verspringen naar simpele weergave waardoor je middels de actiebutton even ingedrukt te houden dit weer herstelt. De door mij onder de actie knop geprogrammeerde opd en eigenlijk alle knoppen op het stuur lijken ogenschijnlijk responsiever te reageren. Verder heb ik de bug waar ik toch wel dagelijks last van had dat de (A)CC terwijl deze in de settings wel aanstond niet aanging nadat ik de stalk naar beneden duwde. Dan moest ik tijdens het rijden naar het menu en de setting togglen naar snelheidsbegrenzer terug naar CC.
Al met al een voor op het eerste oog welkome update.
Het is (ook) mijn ervaring niet dat de SMER accu terugloopt in snelheid tegen de 90-100%. Ook bij mijn vorige auto's was dat geen issue. Ik begrijp niet waar die veronderstelling vandaan komt.Ophidian schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:23:
@Del Boske Kan je eens een screenshot posten van die laadsessie? Ben benieuwd of de ER naar het einde toe wel terugzakt in laadsnelheid zoals mijn XC40 ook doet. Die doet de laatste 5-10% op zon 4kW. De LFP die gaat tot einde vol door nl.
Omdat ik het wel zie bij mijn EVs. De Corsa altijd, de XC40 soms. Bij de EX30 vooralsnog niet, dus ben benieuwd of dit accu specifiek zou zijn. Zeker gezien de EX30 SR geen accu percentage instelbaar heeft en vaker naar 100% moet, zal ik het sneller opmerken of het zo blijft.mausy5043 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:56:
[...]
Het is (ook) mijn ervaring niet dat de SMER accu terugloopt in snelheid tegen de 90-100%. Ook bij mijn vorige auto's was dat geen issue. Ik begrijp niet waar die veronderstelling vandaan komt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G7SkHk1AfHkjznrDhQllGbQM.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8LFttlg7Qt2oLrqOmyhnqFo5.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 21-04-2024 09:27 ]