Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik heb zo’n vermoeden dat jij geen gebruik maakt van dynamisch rijbereik, maar dat het op “gecertificeerd” staat.Slijmspoor schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:37:
Kleine week met de auto nu, heb zonder moeite altijd rond de 15 kWh/100km. 591km gereden en geeft al op 90% 432km. Snelweg altijd acc 105km/h. [Afbeelding]
Held dat je bij 25 graden zonder airco rijdt om energie te besparen!Slijmspoor schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:37:
Kleine week met de auto nu, heb zonder moeite altijd rond de 15 kWh/100km. 591km gereden en geeft al op 90% 432km. Snelweg altijd acc 105km/h. [Afbeelding]
Nee hoor, staat weldegelijk op dynamisch! In het begin gaf hij telkens rond de 300km aan op 90%. Ik heb wel het gevoel dat dit natuurlijk ook sterk afhangt van de buitentemperatuur. Deze ochtend was het weer wat kouder en dan zag ik de kilometers wel sneller zakken.NokiaFan schreef op maandag 15 april 2024 @ 06:04:
[...]
Ik heb zo’n vermoeden dat jij geen gebruik maakt van dynamisch rijbereik, maar dat het op “gecertificeerd” staat.Zie Systeem > Eenheden.
Airco staat altijd aan (op 20°C, ook de eco modus en meestal blazer stand op laag). Enkel Airco even uitgezet als de temperatuur goed was, anders werd het te koudOf-Aaargh schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:09:
[...]
Held dat je bij 25 graden zonder airco rijdt om energie te besparen!
ja, maar ik moet het er nog opplakken.Slijmspoor schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:18:
Heeft er iemand al zo'n folie/beschermglaasje besteld voor de display?
Heb het er op geplakt. Eerst wel de af fabriek folie verwijderd. Pas perfect, en het display is beter afleesbaar met zonnebril op.
Waar hebben jullie dat gekocht? Ik vind nu 2 websites:jboerma100 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:50:
[...]
Heb het er op geplakt. Eerst wel de af fabriek folie verwijderd. Pas perfect, en het display is beter afleesbaar met zonnebril op.
https://www.schutzfolien24.de/c/ALL/volvo-ex30-12,3zoll/
en
https://www.grizzprotecto...-3-2024-2024-kristallklar
Via schutzfolien24.de 10% korting, levering duurt ruim een week. Schijnt dat nog niet alle merken voorradig zijn, kreeg de duurdere versie opgestuurd. Zie ook deze link https://www.facebook.com/...ermalink/764246565680340/Slijmspoor schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:14:
[...]
Waar hebben jullie dat gekocht? Ik vind nu 2 websites:
en
Zag bij Amazon deze .jboerma100 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:29:
[...]
Via schutzfolien24.de 10% korting, levering duurt ruim een week. Schijnt dat nog niet alle merken voorradig zijn, kreeg de duurdere versie opgestuurd. Zie ook deze link https://www.facebook.com/...ermalink/764246565680340/
:strip_exif()/f/image/i0VwR8352DNYoFAjdXhi2ikO.jpg?f=fotoalbum_large)
Is vastgemaakt aan het scherm. Kan mss wel handige plaats zijn om de snelheid wat groter te gaan tonen.
https://www.bol.com/be/nl...r-mount/9300000177243675/
27 april mag ik mijn Core gaan oppikken.
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
ik heb deze gekocht en inmiddels erop zitten. Ik vind het resultaat prima.Slijmspoor schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:14:
[...]
Waar hebben jullie dat gekocht? Ik vind nu 2 websites:
en
https://www.schutzfolien2...x30-12,3zoll-1853726.html
[ Voor 5% gewijzigd door Kwakjan op 15-04-2024 15:34 ]
Netjes hoor. Ik rekende met 90% van 480 km en dat is precies 432 km.Slijmspoor schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:46:
[...]
Nee hoor, staat weldegelijk op dynamisch! In het begin gaf hij telkens rond de 300km aan op 90%. Ik heb wel het gevoel dat dit natuurlijk ook sterk afhangt van de buitentemperatuur. Deze ochtend was het weer wat kouder en dan zag ik de kilometers wel sneller zakken.
[...]
Airco staat altijd aan (op 20°C, ook de eco modus en meestal blazer stand op laag). Enkel Airco even uitgezet als de temperatuur goed was, anders werd het te koud
Dealer heeft aangeven dat Volvo op de achtergrond werkt aan de oplossing. Heeft mijn input toegevoegd aan het dossier.Ophidian schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:17:
@NokiaFan Still no internet. Dus ben benieuwd of je verder komt met je dealer.
Update 1.3 was nog niet beschikbaar vanochtend.
Wat ik lees op diverse fora is dat OTA updates meestal 2 weken na de release uitkomen. Ik heb update 1.3 deze week bij de dealer ingepland.NokiaFan schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:03:
[...]
Dealer heeft aangeven dat Volvo op de achtergrond werkt aan de oplossing. Heeft mijn input toegevoegd aan het dossier.
Update 1.3 was nog niet beschikbaar vanochtend.
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
32A limit is voor 3 fase laden.Zapato schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:15:
Zondag eerste vakantie rit en aan de snellader. Moet ik hem bij de snellader nu op max 32A zijn of geen limiet?
Voor de snellader gaat het met gelijkstroom dus daar heeft de slider geen invloed op.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi
OTA ingepland bij de dealer?acbs2 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:31:
[...]
Wat ik lees op diverse fora is dat OTA updates meestal 2 weken na de release uitkomen. Ik heb update 1.3 deze week bij de dealer ingepland.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi
Er is een mogelijkheid om het display te 'bevriezen' als je de folie erop plaktKwakjan schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:24:
[...]
ik heb deze gekocht en inmiddels erop zitten. Ik vind het resultaat prima.
https://www.schutzfolien2...x30-12,3zoll-1853726.html
/f/image/3MGKeCvkaCgdoZp768gBDcKr.png?f=fotoalbum_large)
Zijn er inmiddels mensen met CbV die SEPP-subsidie hebben aangevraagd? Zo ja, hoe is dat verlopen?
Je kan ook de thuis knop ingedrukt houden en dan activeert deze reinigingsmodus ook.Kwakjan schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:55:
[...]
Er is een mogelijkheid om het display te 'bevriezen' als je de folie erop plakt[Afbeelding]
Zoiets als hier: https://www.hatchbag.nl; alleen hebben ze (nog) geen EX30 versie.
Met zo'n beschermzak kun je alleen niet meer de verstelbare bodem gebruiken, of heb ik dat mis? Ik vind trouwens die hatchbag spuuglelijk, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.ajouwens schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:13:
Heeft er iemand al een goede kofferbak beschermer gevonden? Met goed passende zijkanten, die niet met klittenband (plak)stroken aan de originele kofferbak bekleding bevestigd moeten worden.
Zoiets als hier: https://www.hatchbag.nl; alleen hebben ze (nog) geen EX30 versie.
Ik ben bang dat de oorzaak ligt in een email die ik gisteren kreeg van Vodafone met het verzoek om mijn email adres te bevestigen. Dat heb ik keurig gedaan maar na afloop kreeg ik al het gevoel dat ook dit wel weer eens fout zou kunnen gaan. Helaas is dat is ook gebeurd.
Mijn advies is om, als u een soortgelijke email krijgt, even te wachten met bevestigen omdat ik sterk de indruk heb dat er een relatie is tussen het bevestigen van de email en het wegvallen van de Internet verbinding.
Volvo maakt leuke auto's maar de automatiseringskant is wel zeer zwak te noemen!
EX30 Plus SMER 19"
hier hetzelfde. Ik doe maar niks. Vaak gaan deze dingen vanzelf weer overEkran schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:54:
Sinds gisteravond geen signaalsterkte meer zichtbaar bij LTE. Heb nog wel internetverbinding, meer mensen hier last van?
Alleen bij online kopen, niet bij het abonnement.JSD00 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:00:
Een poosje geleden heeft er hier een discussie plaatsgevonden over Care by Volvo en SEPP-subsidie. Een dealer zou hebben aangegeven dat die combinatie mogelijk is/was, terwijl dat toen nog onduidelijk was.
Zijn er inmiddels mensen met CbV die SEPP-subsidie hebben aangevraagd? Zo ja, hoe is dat verlopen?
Daar hebben trouwens meer EV's last van, maar had gehoopt dat de EX30 daar van gespaard zou blijven... Gelukkig voor deze eigenaar heeft ie nog wat peut over in de accu.
Op wonderbaarlijke manier is de Internet verbinding weer terug gekomen maar nu staat wel LTE in het scherm maar dan zonder signaalsterkte aanduiding. Apart!hansmw schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:24:
Vandaag weer een bijzondere ervaring met de EX30. Een paar dagen na aflevering had ik pas Internet in de auto. Die verbinding is wekenlang stabiel gebleven tot vandaag....... Weer geen Internet.
Ik ben bang dat de oorzaak ligt in een email die ik gisteren kreeg van Vodafone met het verzoek om mijn email adres te bevestigen. Dat heb ik keurig gedaan maar na afloop kreeg ik al het gevoel dat ook dit wel weer eens fout zou kunnen gaan. Helaas is dat is ook gebeurd.
Mijn advies is om, als u een soortgelijke email krijgt, even te wachten met bevestigen omdat ik sterk de indruk heb dat er een relatie is tussen het bevestigen van de email en het wegvallen van de Internet verbinding.
Volvo maakt leuke auto's maar de automatiseringskant is wel zeer zwak te noemen!
EX30 Plus SMER 19"
Ha ik ga me dus wel thuis voelen in een EX30... mijn skoda roept dit ook als het koud is.iHansz schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:40:
En de eerste met een 12V accu probleem: https://www.reddit.com/r/...c4t3xj/12v_battery_issue/![]()
Daar hebben trouwens meer EV's last van, maar had gehoopt dat de EX30 daar van gespaard zou blijven... Gelukkig voor deze eigenaar heeft ie nog wat peut over in de accu.
Lol... ik bel naar de dealer, die zegt 'geen idee. Wij weten van niks, en anders zie je hem wel in de app staan'acbs2 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:31:
[...]
Wat ik lees op diverse fora is dat OTA updates meestal 2 weken na de release uitkomen. Ik heb update 1.3 deze week bij de dealer ingepland.
Ik kom ook wel even naar de dealer van jouw

Mijn dealer heeft helaas vanwege veel uitleveringen geen plekje deze week en volgende week. Dus helaas wachten op OTA. Geen probleem natuurlijk maar had graag 1.3 getest dit weekend.jaychunlai schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:25:
[...]
Lol... ik bel naar de dealer, die zegt 'geen idee. Wij weten van niks, en anders zie je hem wel in de app staan'
Ik kom ook wel even naar de dealer van jouw
Bij mijn weten kun je alleen SEPP-subsidie aanvragen bij koop of Private Lease, bij dit laatste alleen wanneer de leasemaatschappij het keurmerk Private Lease heeft.JSD00 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:00:
Een poosje geleden heeft er hier een discussie plaatsgevonden over Care by Volvo en SEPP-subsidie. Een dealer zou hebben aangegeven dat die combinatie mogelijk is/was, terwijl dat toen nog onduidelijk was.
Volvo heeft een private lease afdeling via volvocar Financialservices, deze heeft het keurmerk Private Lease. Daar zou je dus in aanmerking kunnen komen voor de subsidie.
Care by Volvo is geen private lease maar een auto abonnement. Dit valt niet onder het keurmerk Private Lease, dus daarmee zou je dan geen aanspraak kunnen maken op de subsidie.
Welkom bij de club😕hansmw schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:10:
[...]
Op wonderbaarlijke manier is de Internet verbinding weer terug gekomen maar nu staat wel LTE in het scherm maar dan zonder signaalsterkte aanduiding. Apart!
Na een half uurtje weer opnieuw in de auto gestapt en het was weer ok.
Ik zeg: kom maar op met die update!
EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023
Er zouden vandaag op de achtergrond een aantal auto’s handmatig worden gekoppeld/geactiveerd. Weet niet of het hier om alle privé gekochte auto’s gaat of alleen voor de gevallen met issues die bekend zijn bij Volvo. Vanaf vrijdag a.s. zou dit ook mogelijk moeten worden voor de eindgebruikers zelf.
De bevestigingsmail die vanuit Vodafone wordt gestuurd nadat er een abonnement is geactiveerd zou het teken zijn dat het succesvol is afgerond. Dan zou je internet moeten hebben in de auto.
Update 1.3 was nog niet vrijgegeven in VIDA. Je dealer kan de update dus nog niet voor je uitvoeren.
Het gaat om privé auto.
EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023
Nee, al deze IITC issues verlopen via je Volvo dealer die het aanmeldt bij Volvo Zweden. Er zijn meerdere oorzaken van het probleem begrijp ik van mijn dealer en die worden pluk voor pluk aangepakt.Del Boske schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:42:
Is het nodig om zelf nog actie te ondernemen richting Vodafone? Ik heb in het geheel geen contact gehad met Vodafone...
Het gaat om privé auto.
Ik heb exact hetzelfde. Abonnement nu voor het eerst zichtbaar in de app maar nog geen LTE/5G zichtbaar in de auto. Alleen verloopt mijn abonnement op 6 maart 2028.Anton Krikke schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:06:
Vanochtend heb ik ineens in de EX30 app een toegevoegd abonnement. En wel Internet in de auto (verloopt op 14-03-2028). Meteen de dealer gebeld om te melden dat het abo nu zichtbaar is. Maar helaas in de auto zelf die ze meteen hebben gecheckt nog geen LTE/5G zichtbaar. Vooralsnog rondkarren in de C40. Ik vermoed dat in Gothenburg heel wat druk op de ICT jongens en meisjes staat, maar bij Vodafone ook.
[ Voor 3% gewijzigd door RonBuskens op 17-04-2024 10:36 ]
Hier hetzelfde, Verloopt 02 23, 2028 Gebeurt denk ik toch van alles op de achtergrond! 23 feb. Is wel de datum dat ik het heb geactiveerd! Ben benieuwd of de signaalsterkte bij de LTE ook weer terug is. Had nog wel internetverbinding.RonBuskens schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:22:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Abonnement nu voor het eerst zichtbaar in de app maar nog geen LTE/5G zichtbaar in de auto. Alleen verloopt mijn abonnement op 6 maart 2028.
Update:13:13u signaalsterkte weer terug!
[ Voor 3% gewijzigd door Ekran op 17-04-2024 13:13 ]
Ik denk ik meld het maar voor diegene die problemen hebben en Volvo lease. Dan hoef je in ieder geval niet te gaan zoeken of zeuren bij je dealer over zaken die bij Volvo lease iets anders lopen...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Heb je private Lease of Business Lease?Swerfer schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:59:
Ik heb een leasecontract bij Volvo. Ik heb vanaf het begin internet en na een week deed bij mij de App wat hij moest doen. Ik lees bij velen over Vodafone, IITC en abonnement in de app, maar ik heb geen van alle in de app. Waarschijnlijk wordt dit bij lease anders geregeld.
Ik denk ik meld het maar voor diegene die problemen hebben en Volvo lease. Dan hoef je in ieder geval niet te gaan zoeken of zeuren bij je dealer over zaken die bij Volvo lease iets anders lopen...
Ik heb private lease bij Volvo en geen Internet. De zakelijke Lease bestellingen hebben af fabriek (dus al In China) een werkend internet. Als Private lease klant wordt je met problemen gewoon doorverwezen naar je dealer.
Bij de zakelijke klanten waren bij de hele vroege leveringen ook internet issues, maar die zijn al een tijd geleden opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door Anton Krikke op 17-04-2024 14:52 ]
Ik heb private lease.Anton Krikke schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:50:
[...]
Heb je private Lease of Business Lease?
Ik heb private lease bij Volvo en geen Internet. De zakelijke Lease bestellingen hebben af fabriek (dus al In China) een werkend internet. Als Private lease klant wordt je met problemen gewoon doorverwezen naar je dealer.
Bij de zakelijke klanten waren bij de hele vroege leveringen ook internet issues, maar die zijn al een tijd geleden opgelost.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Mijn auto is een zakelijk lease auto waarbij het internet tot nu toe nog nooit heeft gewerkt.
Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6
Aanvulling: enige dat ik nog niet kan is automatische software-updates aanzetten in de app.
[ Voor 22% gewijzigd door Zapato op 17-04-2024 15:33 ]
Voor Volvo is Leaseplan een zakelijke klant. Dus is het internet in China al geactiveerd.Zapato schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:18:
Private lease (Leaseplan) - vanaf begin heeft internet gewerkt, werkte al bij aflevering, nooit problemen mee gehad. In de app staat bij abonnementen niets.
Aanvulling: enige dat ik nog niet kan is automatische software-updates aanzetten in de app.
Blijkbaar niet voor alle Leaseplan auto's want mijn zakelijke lease komt daar ook vandaan maar helaas geen InternetAnton Krikke schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:43:
[...]
Voor Volvo is Leaseplan een zakelijke klant. Dus is het internet in China al geactiveerd.
Heb je het al wel gemeld via je dealer? Zo ja al terugkoppeling gehad? Heb jij de auto al heel vroeg in het jaar ontvangen?IT-Crowd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:57:
[...]
Blijkbaar niet voor alle Leaseplan auto's want mijn zakelijke lease komt daar ook vandaan maar helaas geen Internet
Rechtsboven staat dat het LTE netwerk bereikbaar is en de balkjes geven de sterkte aan. De software is 1.2.
In de app zie ik niks mbt een Vodafone of ander abonnement.
Een collega die de auto afgelopen vrijdag haalde heeft wel internet maar bij hem werkt de app niet. Zelfde type auto, zelfde leasemaatschappij, ook een recente iPhone, zelfde dealer.
Aanvulling:
Verkoper gaf aan dat het advies bij problemen was om niet de accounts opnieuw te gaan koppelen maar om af te wachten. Hij gaf ook aan dat het leek of het batch gerelateerd was. De ene reeks met auto’s had geen enkel probleem, en een andere reeks had wel weer problemen.
[ Voor 22% gewijzigd door Sepio op 17-04-2024 16:36 ]
Gefeliciteerd met je aanwinst!Sepio schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:25:
Ik heb sinds gisteren een EX30 Core ER via Alphabet lease. Bij het ophalen kon ik met de EX30 app op mijn iPhone zonder problemen de QR code scannen. De auto was daarna direct zichtbaar in de app. Daarna via de auto ingelogd op mijn Google account. Alles bij elkaar duurde het een minuut of 2.
Rechtsboven staat dat het LTE netwerk bereikbaar is en de balkjes geven de sterkte aan. De software is 1.2.
In de app zie ik niks mbt een Vodafone of ander abonnement.
Een collega die de auto afgelopen vrijdag haalde heeft wel internet maar bij hem werkt de app niet. Zelfde type auto, zelfde leasemaatschappij, ook een recente iPhone, zelfde dealer.
Aanvulling:
Verkoper gaf aan dat het advies bij problemen was om niet de accounts opnieuw te gaan koppelen maar om af te wachten. Hij gaf ook aan dat het leek of het batch gerelateerd was. De ene reeks met auto’s had geen enkel probleem, en een andere reeks had wel weer problemen.
Fleet auto’s hebben dit probleem niet, die worden vooraf geconfigureerd.
Dan ben jij zo’n beetje de enige haha.HermanvdB schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:54:
Privé gekocht met zuurverdiende en gespaarde euro’s. App en internet hebben het vanaf het begin gewerkt en nu nog steeds. Geen enkel probleem gehad, ik kan zelfs remmen zonder dat de radio stopt.
Neen, de actie ligt in eerste instantie bij Volvo. Zie mijn eerdere bericht hierover.Del Boske schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:42:
Is het nodig om zelf nog actie te ondernemen richting Vodafone? Ik heb in het geheel geen contact gehad met Vodafone...
Het gaat om privé auto.
Heb je de bevestigingsmail al ontvangen vanuit Vodafone? Zie mijn voorgaande bericht.IT-Crowd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:12:
Ook bij mij is er sinds vanochtend een "Internet in de auto" abonnement zichtbaar in de app, tot nu toe kwam er in de app bij abonnementen een rode melding naar boven "er is iets mis gegeaan, probeer het later opnieuw". Er lijkt dus iets te gebeuren, maar helaas in de auto nog geen internet verbinding (buiten de Wifi verbinding vanuit huis).
Mijn auto is een zakelijk lease auto waarbij het internet tot nu toe nog nooit heeft gewerkt.
Nee hoor ik heb ook zelf aangeschaft ;-)
Dat bedoelde ik ook. De enige privé koper zonder een enkel issue.
Haha, ik heb ook geen issue met IITC en ook (bijna geen) Radio issue. 1e week een paar keer daarna niet meer gehad.NokiaFan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:36:
[...]
In de app staat bij abonnementen : Internet in de auto setup not complete.
CbV abo hier. IITC werkte vanaf dag 1, nu (pas) ook in de app als zodanig zichtbaar (expires 19 jan 2028).IT-Crowd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:12:
...
EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Maak daar maar 2 van. Prive aankoop, geen enkel probleem met internet.. wel met wat andere softwarematige zaken die reeds bekend zijn dus ik kan niet wachten op de update. Met name die 6A laad beperking is erg irritant in het dagelijkse gebruik.NokiaFan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:36:
[...]
Verder overigens erg blij met de auto an sich
(even het N=1 verhaal uit de wereld helpen hehe)
[ Voor 5% gewijzigd door Skinny op 17-04-2024 23:11 ]
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Had jij bij het wegrijden bij de dealer internet in jouw auto en heb jij dit op de dag van aflevering samen met hem geïnstalleerd/geactiveerd?Skinny schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:10:
[...]
Maak daar maar 2 van. Prive aankoop, geen enkel probleem met internet.. wel met wat andere softwarematige zaken die reeds bekend zijn dus ik kan niet wachten op de update. Met name die 6A laad beperking is erg irritant in het dagelijkse gebruik.
Verder overigens erg blij met de auto an sich
(even het N=1 verhaal uit de wereld helpen hehe)
Zie jij ook netjes een IITC-abonnement in de IITC omgeving van Vodafone?
Bij mij was de linker zwarte dop (whatever het is) iets losgedraaid, dat was een hele snelle fix. Misschien is dat bij de jouwe ook het issue?Ophidian schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:09:
Onze EX30 gaat binnenkort terug voor vervanging onderdeel slot achterklep. Regelmatig storing omdat hij niet wil sluiten.
Hij is gisteren bij dealer geweest om te beoordelen wat er was, denk dat ze dat geprobeerd hebben, maar moest toch wat vervangen worden zeiden ze.Reinier schreef op donderdag 18 april 2024 @ 06:23:
[...]
Bij mij was de linker zwarte dop (whatever het is) iets losgedraaid, dat was een hele snelle fix. Misschien is dat bij de jouwe ook het issue?
Bij de ER varianten, hoe lang duurt het bij jullie voordat het klimatiseren klaar is? 15 of 30 minuten?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Morgen is het voor mij dan eindelijk zo ver
In Zeeland is het ook nog stil! Ik heb er precies één, in Cloud Blue, gespot.Ktenolix schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:26:
Gisteren zag ik voor het eerst een grijze Core rijden. Omgeving Randstad waren ze al veel te zien op de snelweg (ook omdat ik er op gefocust ben). In de Achterhoek gelukkig nog niet zoveel gezien.
Morgen is het voor mij dan eindelijk zo ver
Wat bedoel je precies met dat het alsnog moeilijk gaat worden? Er rijden toch genoeg auto’s rond zonder die update?BdogNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:53:
Haalt iemand vandaag z'n EX30, of gisteren opgehaald? Mijn dealer zegt dat het alsnog moeilijk gaat worden omdat er vanuit Volvo een verplichte update zou zijn die er nog niet is🤨
I intend to live forever - so far, so good.
Heb de auto nu een week of 2 en is al een keer terug geweest bij de dealer. Die geven aan dat ik moet wachten op de software update, dan komt alles vast goed.Anton Krikke schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:21:
[...]
Heb je het al wel gemeld via je dealer? Zo ja al terugkoppeling gehad? Heb jij de auto al heel vroeg in het jaar ontvangen?
Ja tijdens oplevering van de auto netjes een bevestiging gehad dat de bundel nu actief was.NokiaFan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:27:
[...]
Heb je de bevestigingsmail al ontvangen vanuit Vodafone? Zie mijn voorgaande bericht.
Afgelopen vrijdag opeens een mailtje om mijn email adres opnieuw te bevestigen.
Ik kreeg te horen dat de update nog niet is vrijgegeven.Buzzin Hornet schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:47:
Mogelijk dat ze 1.3 erop willen hebben vanuit Volvo? Vanuit mijn dealer hoorde ik dat ze vandaag de eerste auto gingen updaten, dus hopen dat hij vrij is gegeven.
Ja, precies dit heb ik zojuist ook letterlijk bij de dealer te horen gekregen. Er schijnen 4 LPF's rond te rijden maar in theorie is het onveilig. Ze verwachten dat de 1.3 update er wel ieder moment zal zijn. Wel gek, overdracht van auto zonder dat je weg mag rijden omdat de software niet up-to-date isAEX30 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:54:
Ik werd vorige week opgebeld dat de geplande uitlevering van mijn EX30 (LFP accu) on-hold is.

Daar is 1.3, op de website dan
Autowasmodus
Je kunt de autowasmodus nu in het menu Settings activeren. Ga naar Controls, Car modes en Car wash mode om deze modus te activeren. De modus wordt automatisch gedeactiveerd als de auto harder dan 20 km/u (12 mijl/u) rijdt. Maar we raden je aan om de autowasmodus handmatig te deactiveren voordat je de openbare weg oprijdt om ervoor te zorgen dat je alle functies van de auto kunt gebruiken.
Automodi
Waar vind je de autowasmodus?
De autowasmodus bereidt je auto voor op de wasstraat: de ruiten worden gesloten, de ruitenwissers worden uitgeschakeld, de buitenspiegels worden ingeklapt en de luchtrecirculatie wordt geactiveerd.
De autowasmodus is actief
De autowasmodus is actief.
Verbeteringen en opgeloste bugs
Als je een maximale stroomlimiet voor opladen hebt ingesteld, onthoudt je auto dit na elke rijcyclus.
De kleuren van het beeld naar achteren van de parkeercamera zijn nu natuurlijker.
Verbeteringen in de radio, inclusief een betere ontvangst.
Er zijn verschillende bugs opgelost die geen impact op de prestaties of andere gecertificeerde eigenschappen hebben.
[ Voor 84% gewijzigd door Buzzin Hornet op 18-04-2024 13:57 ]
Opvallend dat er release datum 15 april staat maar de dealer hem niet eens heeftBuzzin Hornet schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:57:
https://www.volvocars.com...30/software-release-notes
Daar is 1.3, op de website dan
[...]
[ Voor 176% gewijzigd door EdwinW op 18-04-2024 14:20 ]
Hoe weet je dan dat ie daadwerkelijk is vrijgegeven? Vanochtend was er nog niet bij de dealer namelijk.EdwinW schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:18:
YES!. Software versie 1.3 is vrijgegeven. Release info staat op https://www.volvocars.com...30/software-release-notes
Autowasmodus
Je kunt de autowasmodus nu in het menu Settings activeren. Ga naar Controls, Car modes en Car wash mode om deze modus te activeren. De modus wordt automatisch gedeactiveerd als de auto harder dan 20 km/u (12 mijl/u) rijdt. Maar we raden je aan om de autowasmodus handmatig te deactiveren voordat je de openbare weg oprijdt om ervoor te zorgen dat je alle functies van de auto kunt gebruiken. De autowasmodus bereidt je auto voor op de wasstraat: de ruiten worden gesloten, de ruitenwissers worden uitgeschakeld, de buitenspiegels worden ingeklapt en de luchtrecirculatie wordt geactiveerd.
Verbeteringen en opgeloste bugs
* Als je een maximale stroomlimiet voor opladen hebt ingesteld, onthoudt je auto dit na elke rijcyclus.
* De kleuren van het beeld naar achteren van de parkeercamera zijn nu natuurlijker.
* Verbeteringen in de radio, inclusief een betere ontvangst.
* Er zijn verschillende bugs opgelost die geen impact op de prestaties of andere gecertificeerde eigenschappen hebben.
Dit vind ik ook. Redelijk summier verhaal.Zapato schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:27:
Wat in de release notes staat lijken me nu niet echt kwesties die zeer dringend zijn.
Waarschijnlijk willen ze niet al te veel aan de grote klok hangen. Er lezen misschien wel concurrenten en journalisten mee en die wil je niet teveel info geven. Ik zie de 'Telegraaf koppen' op b.v. Autoweek al voor me.

Ja, zou goed kunnen maar de release datum van 15 april is natuurlijk dan wel echt raar. Vooral als hierdoor sommigen de auto niet hebben kunnen ontvangen (zoals bij mij het geval).EdwinW schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:24:
@BdogNL Mogelijk dat deze versie voor zowel consumenten als dealers tegelijk is vrijgegeven, wellicht vanwege de urgentie.
[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 18-04-2024 14:53 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Zodra het is afgerond en ik een beetje ervaring heb kunnen opdoen, zal ik het hier delen.
Top👍NokiaFan schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:15:
Ik zit nu bij de dealer om update 1.3 te installeren. De workshop manager belde mij op en vroeg of ik tijd had.
Zodra het is afgerond en ik een beetje ervaring heb kunnen opdoen, zal ik het hier delen.
Ik heb m morgenochtend bij de dealer ingepland staan.
https://www.volvocars.com...30/software-release-notes
Blijkbaar al gepost
[ Voor 25% gewijzigd door jaychunlai op 18-04-2024 17:01 ]
Ik heb al een Z-398-?? (Geen ex30) gezien vanmiddag. Die was van afgelopen maandag.iHansz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:27:
Wanneer begint eigenlijk de nieuwe kentekenreeks? Ze zitten nu op Z-289-JX.
Volgens de kenteken voorspeller 19 juni dit jaar.iHansz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:27:
Wanneer begint eigenlijk de nieuwe kentekenreeks? Ze zitten nu op Z-289-JX.
Ik kijk net in mijn app. Waar ik vroeg in de middag nog 1.2.1. zag staan zie nu hetzelfde schermpje. Ik zie in de app ook dat de auto van buiten naar binnen is gezet bij de dealer. Dus ik verwacht morgen groen licht en mijn auto weer in ontvangst te kunnen nemenSwerfer schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:08:
Geen versie-informatie meer in de app. Ik zit nu nog in Portugal en kan niet in mijn auto kijken naar de versie, maar iets is in ieder geval in gang gezet...
[Afbeelding]