Ik lees dat sommige al de update 1.3 hebben. Worden nu ook de instellingen bewaard? Zoals lampen altijd aan, stuur trillen uit zetten en bewaren, etc… of is dit nog steeds drama?
Lampen altijd aan gaat sowieso niet. Heeft te maken met homologatie/typegoedkeuring.Bartbo schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:58:
Ik lees dat sommige al de update 1.3 hebben. Worden nu ook de instellingen bewaard? Zoals lampen altijd aan, stuur trillen uit zetten en bewaren, etc… of is dit nog steeds drama?
Zou het wel fijn vinden als de adaptive cruise afstand altijd op kort staat bijv.
Bedankt Deejeey,
Ik heb dat ook werkend gekregen. Bij mij in de app staat dus nu onder ‘extra bestuurders beheren’ ‘U en 1 andere bestuurders’. Maar vreemd genoeg worden de ritten die mijn vrouw onder haar profiel maakt niet opgenomen in rijlogboek. In de app bij mij en in die bij haar staan alleen de ritten die onder mijn profiel (‘hoofdbestuurder’) gemaakt zijn. Wat is dit nu weer?? Is dat bij u/jou ook het geval?
Ik heb dat ook werkend gekregen. Bij mij in de app staat dus nu onder ‘extra bestuurders beheren’ ‘U en 1 andere bestuurders’. Maar vreemd genoeg worden de ritten die mijn vrouw onder haar profiel maakt niet opgenomen in rijlogboek. In de app bij mij en in die bij haar staan alleen de ritten die onder mijn profiel (‘hoofdbestuurder’) gemaakt zijn. Wat is dit nu weer?? Is dat bij u/jou ook het geval?
Hmm. Vanaf de eerste dag altijd internet gehad. Sinds gisteren niets meer, in de app zie ik nog wel het Vodafone IITC abonnement. Zou dit vanzelf goed komen?
Gisteren heen en weer naar Leuven gereden, totaal ca 500 km met veel snelweg (max 100), 10-13 graden buiten, veel wind. Gemiddeld 0,18 kWh/km.
Paar issues:
In de omgeving Leuven en niet in de buurt snelweg met 10 % lading op zoek naar snellader viel GPS uit. Niet fijn. Met de Google maps op de telefoon uiteindelijk eentje gevonden. Na resetten dashboard (15 sec drukken op - en op neerwaarts driehoekje bij de stuurwielknoppen) en automatische herstart gelukkig weer GPS.
Google is vaak volkomen in de war wat betreft max toegestane snelheid. Na 19 uur op snelwegen heel vaak 100 ipv 120. In de stad op heel veel plekken 30 waar het 50 is enz. Irritant als je de waarschuwing hebt ingeschakeld.
Rijlogboek in de app wordt niet bijgehouden als de rit wordt uitgevoerd onder profiel van de tweede bestuurder, die wel in de app vermeld staat als extra bestuurder. Ook in de app van tweede bestuurder staan alleen de ritten die onder ‘hoofdprofiel’ zijn gemaakt.
In de app kan ‘automatisch software updates’ niet worden ingeschakeld. Melding: ‘alleen de eigenaar kan automatische software updates aan- en uitschakelen’. Is dat bij private lease dan de leasemaatschappij?
Overigens heel fijne rijeigenschappen enz.
Paar issues:
In de omgeving Leuven en niet in de buurt snelweg met 10 % lading op zoek naar snellader viel GPS uit. Niet fijn. Met de Google maps op de telefoon uiteindelijk eentje gevonden. Na resetten dashboard (15 sec drukken op - en op neerwaarts driehoekje bij de stuurwielknoppen) en automatische herstart gelukkig weer GPS.
Google is vaak volkomen in de war wat betreft max toegestane snelheid. Na 19 uur op snelwegen heel vaak 100 ipv 120. In de stad op heel veel plekken 30 waar het 50 is enz. Irritant als je de waarschuwing hebt ingeschakeld.
Rijlogboek in de app wordt niet bijgehouden als de rit wordt uitgevoerd onder profiel van de tweede bestuurder, die wel in de app vermeld staat als extra bestuurder. Ook in de app van tweede bestuurder staan alleen de ritten die onder ‘hoofdprofiel’ zijn gemaakt.
In de app kan ‘automatisch software updates’ niet worden ingeschakeld. Melding: ‘alleen de eigenaar kan automatische software updates aan- en uitschakelen’. Is dat bij private lease dan de leasemaatschappij?
Dit is opvallend ja, zeker gezien de XC40 dit veel beter doet met Google Maps. En jammer dat de 3D er nog niet is terwijl de XC40 dat wel heeft.Isola schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:55:
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Apart, ik heb dit echt nog nooit gezien (Kia e-Niro, Volvo C40, Volvo EX30).Ophidian schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:26:
[...]
Omdat ik het wel zie bij mijn EVs. De Corsa altijd, de XC40 soms. Bij de EX30 vooralsnog niet, dus ben benieuwd of dit accu specifiek zou zijn. Zeker gezien de EX30 SR geen accu percentage instelbaar heeft en vaker naar 100% moet, zal ik het sneller opmerken of het zo blijft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EDIT: bedenk nu dat ik "maar" 1 fase heb en dus nooit boven de 5.3kW tank, dus mogelijk dat ik het daarom nooit heb gezien. Het lijkt alsof bij jullie bij het naderen van de laadlimiet de fases 1-voor-1 afgeschakeld worden.
[ Voor 11% gewijzigd door mausy5043 op 21-04-2024 13:27 ]
EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)
Ook jammer is, dat je de lampen niet "even snel" aan kunt schakelen. We zijn nu een weekendje op de Veluwe en daar ga je vaak over stukken dichtbebost gebied waar dan een bord bij staat "Ontsteek uw lichten" (deze) of zoiets. En de auto schakelt dan niet de verlichting aan, terwijl dat ik dat in zo'n geval dus wel zou willen.lmvoo schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:28:
[...]
Lampen altijd aan gaat sowieso niet. Heeft te maken met homologatie/typegoedkeuring.
[ Voor 12% gewijzigd door mausy5043 op 21-04-2024 13:32 ]
Wij zien alle ritten in het logboek, zowel de hoofdbestuurder ritten als de ritten van de extra bestuurder. Misschien even in de app kijken bij de privacy instellingen (rechts onderin op het poppetje>privacy). Meende dat je hier per app/profiel het rij logboek moest inschakelen.Isola schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:55:
Gisteren heen en weer naar Leuven gereden, totaal ca 500 km met veel snelweg (max 100), 10-13 graden buiten, veel wind. Gemiddeld 0,18 kWh/km.
Paar issues:
Wij hebben ook private lease en kunnen ook niet die optie voor “auto update inschakelen” aanvinken. Van Volvo destijds begrepen dat het in een backend systeem wel aan zou staan, maar dat je als bestuurder niet de rechten in de app hebt om het aan/uit te zetten. Updates uitvoeren kan desnoods ook altijd bij de dealer natuurlijk. Net als het internet, ik heb als private lease rijder hier nooit iets voor hoeven doen en werkt probleemloos sinds dag 1 (ergens eind feb). In de app zul je bij de optie abonnementen hier ook niks van terug zien overigens.
Software blijft nog wel echt gaar… hopelijk 1.3 binnenkort. Lange tijd 5G gehad, plotseling vanaf gister niets meer..
Dat kan toch niet ? In landen Scandinavië en bv Polen is het verplicht om overdag je lichten aan te hebben. Nu moet je steeds zoeken om ff je lichten aan te doen ?lmvoo schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:28:
[...]
Lampen altijd aan gaat sowieso niet. Heeft te maken met homologatie/typegoedkeuring.
Zou het wel fijn vinden als de adaptive cruise afstand altijd op kort staat bijv.
Distance is dus ook zo’n dingetje. Maar probeer maar je cruise control 2 km harder te zetten. Ik snap degene niet die dat ontwikkeld heeft. Kort indrukken is 5km harder en lang indrukken 1 km. Maar ff snel 2 km harder lukt je zo dus nooit. Waarom niet andersom. Kort indrukken = 1 km harder en lang indrukken 5.
Echt mooie auto, rijd lekker maar nee als ik dit wist..
Ik ben niet anders gewend dat kort indrukken 5km hoger/lager is en inhouden met 1km steeds verhoogt/verlaagt. Langer inhouden = steeds 1km
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Zijn jullie profielen wel aan een eigen unieke sleutel gekoppeld? Als jullie één sleutel gebruiken is dat misschien de oorzaak.Isola schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:32:
Bedankt Deejeey,
Specifiek een sleutel koppelen aan profiel is niet nodig. Wij hebben dit ook niet en gebruiken alleen de keytag, die is ook niet gekoppeld aan een profiel.Anton Krikke schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:31:
[...]
Zijn jullie profielen wel aan een eigen unieke sleutel gekoppeld? Als jullie één sleutel gebruiken is dat misschien de oorzaak.
Het is een privacy instelling in de app om de ritten te mogen registreren.
Als je langzamer laadt dan zie je dat inderdaad niet terug. Bij 3F laden is het een normaal fenomeen richting de 100%. Volgens mij gaat er niet een fase vanaf maar loopt het op alle 3 de fasen terug.mausy5043 schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:21:
[...]
Apart, ik heb dit echt nog nooit gezien (Kia e-Niro, Volvo C40, Volvo EX30).
EDIT: bedenk nu dat ik "maar" 1 fase heb en dus nooit boven de 5.3kW tank, dus mogelijk dat ik het daarom nooit heb gezien. Het lijkt alsof bij jullie bij het naderen van de laadlimiet de fases 1-voor-1 afgeschakeld worden.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Waarom maskeren mensen altijd hun nummerplaat als ze een foto plaatsen??
Je ziet ze toch ook gewoon in het openbaar?
Wat heb je te verbergen?
Je ziet ze toch ook gewoon in het openbaar?
Wat heb je te verbergen?

Dank voor je reactie. Mijn ‘extra bestuurder’ heeft bij de privacy-instellingen rijlogboek ingeschakeld, maar desondanks verschijnen de ritten onder haar profiel niet in de app. Wat kan er nog meer oorzaak zijn??DEEJEEY schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:28:
[...]
Wij zien alle ritten in het logboek, zowel de hoofdbestuurder ritten als de ritten van de extra bestuurder. Misschien even in de app kijken bij de privacy instellingen (rechts onderin op het poppetje>privacy). Meende dat je hier per app/profiel het rij logboek moest inschakelen.
Wij hebben ook private lease en kunnen ook niet die optie voor “auto update inschakelen” aanvinken. Van Volvo destijds begrepen dat het in een backend systeem wel aan zou staan, maar dat je als bestuurder niet de rechten in de app hebt om het aan/uit te zetten. Updates uitvoeren kan desnoods ook altijd bij de dealer natuurlijk. Net als het internet, ik heb als private lease rijder hier nooit iets voor hoeven doen en werkt probleemloos sinds dag 1 (ergens eind feb). In de app zul je bij de optie abonnementen hier ook niks van terug zien overigens.
Heb ik geen probleem mee hoor..kenteken zichtbaar
Vooral de stand van de stoel, de temperatuur in de cabine en de radiozender zijn geliefde discussiepunten in een relatie.Francisco schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:55:
Wat is de reden dat bestuurders diverse profielen willen... ik rij samen met mijn vrouw op 1 profiel en zie daar de meerwaarde niet van
Tja, dan hebben wij wel geluk... we hebben dezelfde stand van de stoel en voor de rest hebben we ook geen probleem...
:strip_exif()/f/image/2ChwObWmQIf4C2b9whbsnJDn.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat betekent die kleur bij de rechtervoorportier? De deur is dicht en de auto is afgesloten.
Edit: Raam stond op een piepklein kiertje.
[ Voor 4% gewijzigd door Jan Ausems op 22-04-2024 08:37 ]
Je kunt toch ook de driver alerts uitzetten? Werkt bij mij wel....VicSmurf schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:22:
[...]
Werkt bij mij wel gewoon als ik mijn hand ervoor hou. Er komt dan wel een oranje koffie kopje tevoorschijn. Maar verder lijkt het gewoon te "werken"
Volvo maakt het ons niet gemakkelijk. Die instelling is ver weggestopt.JJ88 schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:33:
[...]
Je kunt toch ook de driver alerts uitzetten? Werkt bij mij wel....
En je moet het voor elke rit uitschakelen! Super irritant net als alle andere optie zoals trillen stuur afstand tot voorganger, lichten aan.mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:45:
[...]
Volvo maakt het ons niet gemakkelijk. Die instelling is ver weggestopt.
Je moet dus 5 minuten eerder instappen om alle settings goed te zetten, er wordt niks opgeslagen
En als je pech hebt popt schermpje van de parkeersensoren op en kun je nergens op klikkenBartbo schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:54:
[...]
En je moet het voor elke rit uitschakelen! Super irritant net als alle andere optie zoals trillen stuur afstand tot voorganger, lichten aan.
Je moet dus 5 minuten eerder instappen om alle settings goed te zetten, er wordt niks opgeslagen

vice versa en weer terug
Ik vind dit dus ook super storend. Als ik heel kort twee keer naar rechts kijk, voor bijvoorbeeld aanpassen van route oid, zijn er al verschillende meldingen. Alsof je een klein kind bent dat constant gecorrigeerd moet wordenBartbo schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:54:
[...]
En je moet het voor elke rit uitschakelen! Super irritant net als alle andere optie zoals trillen stuur afstand tot voorganger, lichten aan.

Verder staat bij mij de stuurwielverwarming op vol vermogen als het koud is, dat valt ook niet te overrulen naar een gewenste setting? Ook valt mij op dat direct na het volledig opladen de auto niet meer doorlaadt. Dus wanneer de auto een paar dagen stil staat rijdt je weg met 97% ipv 100%, in de app kan je wel laden starten selecteren maar dan gebeurt er niets (start niet opnieuw met laden, ondanks aangesloten laadkabel).
Voorlopig dus nog een redelijke lijst met dingen die nog niet lekker werken waarbij Volvo, los van de EU regelgeving, softwarematig wel erg gericht is op veiligheid. Hopelijk gaan ze hier allemaal nog wat aan doen want dit is gewoon irritant allemaal! Misschien goed als we zorgen dat dit soort punten bij Volvo bekend zijn (voor het geval zij niet meelezen)?
Wel zonde want de basis is er wel maar dit valt allemaal wel een beetje tegen
Ik vind al die functies juist perfect en zou verplicht/onuitschakelbaar moeten zijn in iedere auto.
Kom op zeg, de auto piept al als een idioot als ik naar m'n buitenspiegel loer of als ik hardop met Kinderen voor Kinderen Lorna Shore meezing. Dat is echt vervelend en al die vals positieven zorgen ervoor dat je zo'n systeem niet meer serieus neemt.Zapato schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:21:
Ik vind al die functies juist perfect en zou verplicht/onuitschakelbaar moeten zijn in iedere auto.
En nog zo'n annoyance: je kunt al rijdend niet van profiel wisselen. Waarom in vredesnaam!
Ik vind het behoorlijk bizar dat iets dat veiligheid zou moeten bevorderen juist zorgt voor extra afleiding. We slaan echt ouderwets door. Lane keeping assist is prima en genoeg, de rest is veel te opdringerig.Reinier schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:24:
[...]
Kom op zeg, de auto piept al als een idioot als ik naar m'n buitenspiegel loer of als ik hardop met Kinderen voor Kinderen Lorna Shore meezing. Dat is echt vervelend en al die vals positieven zorgen ervoor dat je zo'n systeem niet meer serieus neemt.
En nog zo'n annoyance: je kunt al rijdend niet van profiel wisselen. Waarom in vredesnaam!
Die snap ik dan wel weer. Stel je voor dat in het andere profiel heel andere stoel instellingen staan, schuift je stoel opeens tijdens het rijden 20cm naar voren waardoor je klem zit tussen het stuur (of naar achteren waardoor je niet meer bij de pedalen kunt).Reinier schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:24:
[...]
...
Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6
Okee goed punt. Geldt ook voor de spiegels natuurlijk.IT-Crowd schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:29:
[...]
Die snap ik dan wel weer. Stel je voor dat in het andere profiel heel andere stoel instellingen staan, schuift je stoel opeens tijdens het rijden 20cm naar voren waardoor je klem zit tussen het stuur (of naar achteren waardoor je niet meer bij de pedalen kunt).
Als er twee transpondersleutels bij de auto zouden zitten was dit voor mij geen issue meer (ik vind de RFID-kaarten onhandig). Dan hoef je niet handmatig van profiel te wisselen.
Voor zover ik merk, lijkt de snelheid niet van Google maps te komen (welke normaal wel zeer vaak correct is), maar van de on-board camera die de borden leest... Deze mist vaak de juiste borden en resulteert dus in foute snelheden.Isola schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:55:
Paar issues:
en er komt nog een tijd dat je dan misschien ook echt niet meer harder kuntSamXevor schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:55:
[...]
Voor zover ik merk, lijkt de snelheid niet van Google maps te komen (welke normaal wel zeer vaak correct is), maar van de on-board camera die de borden leest... Deze mist vaak de juiste borden en resulteert dus in foute snelheden.

anyway, in Eindhoven staat langs de Boutenslaan een bord 10 bij het tankstation. Mijn C40 geeft dan ook in het display 10 aan in plaats van de toegestane 70. Stel nou dat de auto ook af gaat remmen tot 10...
/f/image/IGtEXwLPCAscl9JYQoVhFjFQ.png?f=fotoalbum_large)
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Iemand (met een trekhaak) al iets verder met het trekgewicht van de SMER?
Volvo Nederland heeft mij in de chat en telefonisch bevestigd dat die naar 1660KG kan. Dealer heeft dat ook aangegeven maar zegt nu met Volvo Nederland aan het uitzoeken te zijn hoe dit te gaan regelen.
Alle SMER's geproduceerd na week 12 dit jaar zouden automatisch op 1600KG moeten staan (specificaties op de site van Volvo zijn ook aangepast).
Volvo Nederland heeft mij in de chat en telefonisch bevestigd dat die naar 1660KG kan. Dealer heeft dat ook aangegeven maar zegt nu met Volvo Nederland aan het uitzoeken te zijn hoe dit te gaan regelen.
Alle SMER's geproduceerd na week 12 dit jaar zouden automatisch op 1600KG moeten staan (specificaties op de site van Volvo zijn ook aangepast).
Heb de aanvraag met de documenten van Volvo ingeleverd bij de RDW. Helaas afgewezen omdat er een hellingproef gedaan moet worden. Heb dit al eens eerder doorlopen en toen was het geen probleem. Volvo mag het nu afmaken.IT-Crowd schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:34:
Iemand (met een trekhaak) al iets verder met het trekgewicht van de SMER?
Volgens mij is dat Occupant Sensing functie. Zit alleen op UK en US auto's (want verplicht).DEEJEEY schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:40:
[Afbeelding]
Ik zag bij iemand deze optie, “presence warning”. Hoort deze optie bij de Ultra uitvoering? Ik heb die optie in de SMER Plus niet namelijk of is dit een optie die van het land afhankelijk is. Net als dat je in sommige landen een geluidje hoort als de auto op slot gaat..
Volgens mij niet elke rit. Als je bijv even parkeert (supermarkt) en weer door gaat, staat bij mij de snelheidswaarschuwing (ISA) gewoon uit. Zal eens kijken of dat ook met Driver Alert is.Bartbo schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:54:
[...]
PreciesReinier schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:24:
[...]
Kom op zeg, de auto piept al als een idioot als ik naar m'n buitenspiegel loer of als ik hardop met Kinderen voor Kinderen Lorna Shore meezing. Dat is echt vervelend en al die vals positieven zorgen ervoor dat je zo'n systeem niet meer serieus neemt.
Zijn er al mensen die de internetverbinding in de auto weer terug hebben nadat ze, net als ik, vorige week ineens de internetverbinding kwijt waren?
Heb sinds 3 dagen geleden geen internet verbinding meer (maandje lang er van kunnen genieten)Kwakjan schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:45:
Zijn er al mensen die de internetverbinding in de auto weer terug hebben nadat ze, net als ik, vorige week ineens de internetverbinding kwijt waren?
Ik heb nog niet de reset knop ingedrukt, heb gelezen op FB forum dat het ook niet zou gaan fixen dus ik bespaarde mezelf de moeite.
Dealer gaf aan dat ze de meldingen ook binnen hebben gekregen en dat er werkplaats afspraken komen om te herstellen (hoe en wat... ik heb geen flauw idee).
1.3 is overigens te downloaden vanaf volgende week via de auto, mits je internet of wifi hebt
[ Voor 6% gewijzigd door jaychunlai op 22-04-2024 14:05 ]
Hier sinds vrijdag geen internet meer in de auto. Heb nog even de hoop gehad dat deze op wonderbaarlijke wijze weer zou werken na het weekend maar helaas. Heb voor morgen een werkplaats afspraak gemaakt om het te laten herstellen. De werkplaats wist mij te vertellen dat dit ongeveer een uurtje zou duren. Dus blijkbaar is er een fix? Ik zal morgen een update geven of het geholpen heeft of niet.Kwakjan schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:45:
Volgens mij mag dit ook helemaal niet, borden zo aan de linkerzijde van een uitrit plaatsen. Met dat bord op deze plaats ten opzichte van de rijbaan lijkt het ook daadwerkelijk dat die 10km ook als maximum-snelheid voor de rijbaan geldt. Dus dat is geen fout van de auto, maar van de wegbeheerder. En een argument om voorlopig maar geen zelfrijdende auto's in Europa in te voeren.cyberdj schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:15:
[...]
en er komt nog een tijd dat je dan misschien ook echt niet meer harder kunt![]()
anyway, in Eindhoven staat langs de Boutenslaan een bord 10 bij het tankstation. Mijn C40 geeft dan ook in het display 10 aan in plaats van de toegestane 70. Stel nou dat de auto ook af gaat remmen tot 10...
[Afbeelding]
Blijkbaar wordt op de verkeerde plaatsing van verkeersborden door particulieren in Eindhoven niet echt gehandhaafd, dit bord staat er volgens Streetview al minimaal 9 jaar.
Gisterenmiddag sos knop 30 sec. ingedrukt gehouden en bij mij doet internet het weer.Kwakjan schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:45:
Ota updates trouwens alleen via het internet van de auto en niet via WiFi !
Wie reed er gistermiddag rond de klok van 4 in z'n Cloud Blue EX30 op de linkerbaan, met een vaartje van 140, over de A2 bij Vianen richting het zuiden? Niet zeuren over hoog verbruik hè?

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
let but sit.
[ Voor 94% gewijzigd door mausy5043 op 22-04-2024 14:51 ]
Dat werd hierboven ook al gemeld en ik had daar inderdaad niet bij stilgestaan.mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:47:
[...]
In het profiel zit ook de stand van de stoel. Ik vermoed dat Volvo het niet op zijn/haar geweten wil hebben dat door een profielwissel ongelukken gebeuren.
Mijn partner en ik zijn even groot en hebben stoel & spiegels hetzelfde staan
@Reinier Ja ik zag het ook net :-D
Bedoelen ze dan niet gewoon 1.3 installeren via de werkplaats computer? Ik ben benieuwd of het morgen bij je verholpen is.M_rt_n schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:16:
[...]
Hier sinds vrijdag geen internet meer in de auto. Heb nog even de hoop gehad dat deze op wonderbaarlijke wijze weer zou werken na het weekend maar helaas. Heb voor morgen een werkplaats afspraak gemaakt om het te laten herstellen. De werkplaats wist mij te vertellen dat dit ongeveer een uurtje zou duren. Dus blijkbaar is er een fix? Ik zal morgen een update geven of het geholpen heeft of niet.
Als ze denken dat daarmee het probleem verholpen moet zijn vind ik het prima. Heb wel duidelijk aangeven dat ik sinds het begin gewoon internet heb gehad en het sinds vrijdag niet meer werkt. Heb trouwens zelf ook de reset met de sos knop gedaan en het infotainment systeem gereset. Voor mij heeft dat niet geholpen. Laat ze bij de garage dan maar gaan klooien. Zonder internet ga ik 1.3 sowieso niet krijgen dus ik hoop dat ze dat dan meteen doen.Ruvo schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:07:
[...]
Bedoelen ze dan niet gewoon 1.3 installeren via de werkplaats computer? Ik ben benieuwd of het morgen bij je verholpen is.
OTA niet via WiFi dat lijkt mij heel vreemd. De handleiding geeft aan dat je verbonden moet zijn met internet en dat ben je als je via WiFi bent verbonden.Ekran schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:36:
[...]
Gisterenmiddag sos knop 30 sec. ingedrukt gehouden en bij mij doet internet het weer.
Ota updates trouwens alleen via het internet van de auto en niet via WiFi !
https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
[ Voor 29% gewijzigd door tdolder op 22-04-2024 15:47 ]
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi
Toch hoor/lees ik overal dat het via een hotspot niet kan.tdolder schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:43:
[...]
OTA niet via WiFi dat lijkt mij heel vreemd. De handleiding geeft aan dat je verbonden moet zijn met internet en dat ben je als je via WiFi bent verbonden.
Hier nog 1, auto geeft (als ik bij de rode pijl de berg op rij) 30 aan, wel met "zone" eronder, heb nog niet gekeken wat de EX30 hier aangeeft.Of-Aaargh schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:19:
[...]
Volgens mij mag dit ook helemaal niet, borden zo aan de linkerzijde van een uitrit plaatsen. Met dat bord op deze plaats ten opzichte van de rijbaan lijkt het ook daadwerkelijk dat die 10km ook als maximum-snelheid voor de rijbaan geldt. Dus dat is geen fout van de auto, maar van de wegbeheerder. En een argument om voorlopig maar geen zelfrijdende auto's in Europa in te voeren.
Blijkbaar wordt op de verkeerde plaatsing van verkeersborden door particulieren in Eindhoven niet echt gehandhaafd, dit bord staat er volgens Streetview al minimaal 9 jaar.
:strip_exif()/f/image/ahgr6tCr157sBE7I1ZQbDEV3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben het volkomen met je eens dat het "10" bord bij de vorige post/foto daar helemaal niet mag staan, dat zou je aan de rechterkant van de rijstrook bij het tankstation verwachten.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Vroeg mij af hoe je reset via sos knop? Kon ook niks vinden in de handleiding..M_rt_n schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:17:
[...]
Als ze denken dat daarmee het probleem verholpen moet zijn vind ik het prima. Heb wel duidelijk aangeven dat ik sinds het begin gewoon internet heb gehad en het sinds vrijdag niet meer werkt. Heb trouwens zelf ook de reset met de sos knop gedaan en het infotainment systeem gereset. Voor mij heeft dat niet geholpen. Laat ze bij de garage dan maar gaan klooien. Zonder internet ga ik 1.3 sowieso niet krijgen dus ik hoop dat ze dat dan meteen doen.
Staat er niet in. Bij mij lijkt het niets te doen, ik zie niets op het display gebeuren en het ledje op de knop blijft knipperen. Ook als ik hem 14 minuten ingedrukt houd.jaychunlai schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:19:
[...]
Vroeg mij af hoe je reset via sos knop? Kon ook niks vinden in de handleiding..
Leuk knoppie, dus 1x indrukken is bellen en ingedrukt houden voor unlimited time is niks?Reinier schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:23:
[...]
Staat er niet in. Bij mij lijkt het niets te doen, ik zie niets op het display gebeuren en het ledje op de knop blijft knipperen. Ook als ik hem 14 minuten ingedrukt houd.
Had je toch dat kwartier moeten volmaken 😂Reinier schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:23:
[...]
Staat er niet in. Bij mij lijkt het niets te doen, ik zie niets op het display gebeuren en het ledje op de knop blijft knipperen. Ook als ik hem 14 minuten ingedrukt houd.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
tdolder schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:43:
[...]
OTA niet via WiFi dat lijkt mij heel vreemd. De handleiding geeft aan dat je verbonden moet zijn met internet en dat ben je als je via WiFi bent verbonden.
:strip_exif()/f/image/CspoXHy5hC3vvyYSzmuWSmR8.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de Volvo website staat er wisselende info daarover.. Dit artikel is dan weer van toepassing op auto’s met Google AAOS, wat de EX30 heeft..
Is de EX30 dan zo anders ontworpen wat betreft de internet verbinding in vergelijking met andere Volvo’s? Alle modellen hebben volgens mij een mobiele verbinding, hebben die dan ook deze problemen met dat ze geen verbinding hebben..? Wat maakt de EX30 op dat vlak anders dan een XC40 of 90 wat dan ook..
Welkom in de wondere wereld van de Volvo Software! Ik heb de tip van het indrukken van de SOS knop geprobeerd en dat gaf geen resultaat. Onze auto staat op de oprit bij huis en binnen bereik van het wifi netwerk. Dus maar even contact gemaakt met dat netwerk. Vervolgens de wifi van de auto weer uitgezet en wat wonder: het internet blijft aanwezig. Even de auto verlaten zodat hij alles afsloot en weer opnieuw gekeken. Het internet is nog steeds aanwezig! Hopelijk morgen ook nogKwakjan schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:45:
Je zult de SOS knop 30 ingedrukt moeten houden om het modem/de simkaart te resetten.jaychunlai schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:19:
[...]
Vroeg mij af hoe je reset via sos knop? Kon ook niks vinden in de handleiding..
Heb jij een privé gekochte auto en heb je versie 1.3 al geïnstalleerd? In mijn geval bood 1.3 overigens geen oplossing, dus ik ben benieuwd wat jouw dealer precies gaat doen om de internetverbinding weer te fixen.M_rt_n schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:16:
[...]
Hier sinds vrijdag geen internet meer in de auto. Heb nog even de hoop gehad dat deze op wonderbaarlijke wijze weer zou werken na het weekend maar helaas. Heb voor morgen een werkplaats afspraak gemaakt om het te laten herstellen. De werkplaats wist mij te vertellen dat dit ongeveer een uurtje zou duren. Dus blijkbaar is er een fix? Ik zal morgen een update geven of het geholpen heeft of niet.
Volgens mij is dat het driver alert icoonmausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Vandaag verscheen dit oranje symbooltje. Iemand een idee wat dit betekent? Ik kon het niet in de handleiding vinden. Na een korte stop was het weer weg.
Ik snap niet wat je bedoelt. Het verscheen tijdens de rit. Driver alert aan of uit maakt niks uit.
Ding gereset maar niks veranderd. Ben benieuwd of dit nu alleen bij particuliere auto's gebeurd...NokiaFan schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:18:
[...]
Je zult de SOS knop 30 ingedrukt moeten houden om het modem/de simkaart te resetten.
Dit is de herkenning van de verkeersborden. Heb ik ook een keer gehad. Ik tikte er op en toen was het weg (terwijl de bovenbalk niet touch gevoelig zou zijn)mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Vandaag verscheen dit oranje symbooltje. Iemand een idee wat dit betekent? Ik kon het niet in de handleiding vinden. Na een korte stop was het weer weg.
Boerenverstand: er gaat een belletje als je te hard rijdt?mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Zojuist geprobeerd, maar bij mij heeft dit helaas niet tot een oplossing geleid. Sinds zaterdag heeft de auto (privé aankoop) geen internet meer. Een beetje “wet tot behoud van ellende” omdat ik komende dagen de auto en na igatie veel nodig heb.Kwakjan schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:39:
[...]
Welkom in de wondere wereld van de Volvo Software! Ik heb de tip van het indrukken van de SOS knop geprobeerd en dat gaf geen resultaat. Onze auto staat op de oprit bij huis en binnen bereik van het wifi netwerk. Dus maar even contact gemaakt met dat netwerk. Vervolgens de wifi van de auto weer uitgezet en wat wonder: het internet blijft aanwezig. Even de auto verlaten zodat hij alles afsloot en weer opnieuw gekeken. Het internet is nog steeds aanwezig! Hopelijk morgen ook nog
Morgen gaat de auto naar de dealer voor versie 1.3 en hoop dat ze het internet gefixt krijgen.
Ik heb een privé gekochte auto met 1.2.1. Denk dat het verschil tussen jouw en mijn situatie is dat jij (als ik mij het goed herinner) vanaf het begin af aan al geen internet hebt gehad? Dat van mij werkte prima tot afgelopen vrijdag.NokiaFan schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:21:
[...]
Heb jij een privé gekochte auto en heb je versie 1.3 al geïnstalleerd? In mijn geval bood 1.3 overigens geen oplossing, dus ik ben benieuwd wat jouw dealer precies gaat doen om de internetverbinding weer te fixen.
Ik las ook ergens op dit forum (of was het Facebook) dat de internet problemen geautomatiseerd ipv handmatig opgelost werden vanaf afgelopen vrijdag? Je zou haast denken dat daar een link ligt..(zet zn tinfoil hat op). Ben in ieder geval erg benieuwd wat de werkplaats morgen gaat doen.
Hier ook sinds vrijdag voor het eerst internet issues. Vanmiddag bij de dealer 1.3 laten installeren, je raadt het al, nog geen internet. We moeten het morgenochtend opnieuw proberen maar temper je verwachtingen voor 1.3 mbt internet iig een beetje ;-)M_rt_n schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:11:
[...]
Ik heb een privé gekochte auto met 1.2.1. Denk dat het verschil tussen jouw en mijn situatie is dat jij (als ik mij het goed herinner) vanaf het begin af aan al geen internet hebt gehad? Dat van mij werkte prima tot afgelopen vrijdag.
Ik las ook ergens op dit forum (of was het Facebook) dat de internet problemen geautomatiseerd ipv handmatig opgelost werden vanaf afgelopen vrijdag? Je zou haast denken dat daar een link ligt..(zet zn tinfoil hat op). Ben in ieder geval erg benieuwd wat de werkplaats morgen gaat doen.
De rest van de mogelijke fixes gaan we deze week ervaren
[ Voor 3% gewijzigd door Skinny op 22-04-2024 18:18 ]
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Hij geeft dit aan als hij de verkeersborden niet meer kan herkennen. In de instellingen kan je het ook niet meer aan of uit zetten. Mijn vrouw merkte dit vaak in Amsterdam toen internet nog niet werkte. Misschien soort overload door alle borden oid?mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Staat niet in de handleiding dit symbool in de oranje kleur grappig genoeg. Alleen als hij zwart is.
Klopt. Ik heb meerdere keren status updates gedeeld hier. Ben desalniettemin benieuwd wat jouw dealer morgen gaat doen en of het internet daarna werkt.M_rt_n schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:11:
[...]
Ik heb een privé gekochte auto met 1.2.1. Denk dat het verschil tussen jouw en mijn situatie is dat jij (als ik mij het goed herinner) vanaf het begin af aan al geen internet hebt gehad? Dat van mij werkte prima tot afgelopen vrijdag.
Zojuist via de EX30 app mijn beklag gedaan en aangegeven dat er op fora zoals deze, andere sites en hun eigen Facebook pagina’s genoeg issues rondom de internetverbinding zijn terug te lezen. Terwijl de vriendelijke medewerkster mij in eerste instantie verwees naar m’n dealer om (opnieuw) een technisch rapport aan te maken, heb ik gevraagd om mijn case door te zetten naar Beesd (kantoor Volvo).
Ik vind het vooral kwalijk dat wij als eigenaar totaal niet op de hoogte worden gehouden en dat we zelf overal proactief achteraan moeten gaan. Je kan toch vrij eenvoudig een nieuwsbrief of iets dergelijks sturen?
[ Voor 27% gewijzigd door NokiaFan op 23-04-2024 11:19 ]
mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/6VJwF2MsF9o2QQYaUyJxUorK.jpg?f=fotoalbum_large)
Staat in de handleiding bij snelheidslimieten
Weet iemand of je een minimale snelheid moet rijden (> 25km?) om "forward collision warning" te krijgen. Afgelopen zondag bijna(!) mijn 2 weken oude EX30 in de prak gereden als ik niet gewaarschuwd was door mijn vrouw die rechts naast mij zat. Een busje van rechts vond het nodig om in een rustige buurt met kleine straatjes toch een behoorlijke snelheid te rijden (50?). Helaas zat hij op het moment van kijken achter de A stijl, en bovendien werd ik ook bezig gehouden door een auto van links die ook graag voorrang wilde nemen waar deze dat niet had. Hard op de rem trappen heeft me gered, maar geen hulp van alle veiligheidssystemen.
Maar dan is ie zwart. Niet oranje.DEEJEEY schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:42:
[...]
[Afbeelding]
Dit kom ik tegen op het officiële facebook kanaal: ‘ there is no preconditioning button, however, when you pre-condition your car prior to driving this will also include the battery.’hansmw schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:43:
Naar mijn mening zou het handig zijn om vóór een langere rit, bij lagere temperaturen, de batterij te kunnen voor-verwarmen terwijl de EX30 nog aan de laadpaal hangt. Dat zou prima kunnen via de warmtepomp.
Ik heb die optie niet in de handleiding kunnen vinden. Lees ik misschien ergens overheen?
Dit betekent een fout in het lezen/bepalen van de snelheidslimieten. Verdwijnt doorgaans vanzelf weer. KOmt volgens mij bijna bij iedereen voor.mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Kwam het maar altijd voor, dan kan ik een andere functie aan de programmeerbare knop op het stuur geven 😜Anton Krikke schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:38:
[...]
Dit betekent een fout in het lezen/bepalen van de snelheidslimieten. Verdwijnt doorgaans vanzelf weer. KOmt volgens mij bijna bij iedereen voor.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Vanmiddag uit het niets opeens Internet in de auto

Klok stond wel gelijk verkeerd maar dat was vanavond uit zichzelf weer goed.
Ik ben blij nu alleen hopen dat het stand houdt.
Klok stond wel gelijk verkeerd maar dat was vanavond uit zichzelf weer goed.
Ik ben blij nu alleen hopen dat het stand houdt.
Oké dat is de knop links onderaan op het stuur de twee rechthoeken toch, die druk ik nu altijd in als ik de auto in stap. Want de borden herkenning is een ramp, mag overal 120 overdag haha, was dat maar waar!DEEJEEY schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:42:
[...]
[Afbeelding]
Wat is de knop er boven ? Als ik daarop druk gebeurt er niks ? En ik kan zo snel niks terug vinden in de handleiding
Bedoel je de knop om acc met pilot assist te wisselen?Bartbo schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:36:
[...]
Oké dat is de knop links onderaan op het stuur de twee rechthoeken toch, die druk ik nu altijd in als ik de auto in stap. Want de borden herkenning is een ramp, mag overal 120 overdag haha, was dat maar waar!
Wat is de knop er boven ? Als ik daarop druk gebeurt er niks ? En ik kan zo snel niks terug vinden in de handleiding
De knop met de twee rechthoeken staat standaard ingesteld om de weergave van het display te wisselen, maar is tevens de programmeerbare knop. Dus OPD of snelheidswaarschuwingen in- en uitschakelen.Bartbo schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:36:
[...]
Oké dat is de knop links onderaan op het stuur de twee rechthoeken toch, die druk ik nu altijd in als ik de auto in stap. Want de borden herkenning is een ramp, mag overal 120 overdag haha, was dat maar waar!
De knop erboven is voor het inschakelen van de auto pilot, maar die kan je pas gebruiken nadat je de rechterpook tijdens het rijden naar beneden hebt geduwd.
Dit bord staat dan weer correct, aan de rechterkant van de weg waar het voor bedoeld is, en het is duidelijk dat het niet voor de doorgaande weg geldt. Benieuwd wat de verkeersbordherkenning doet; ik vermoed dat het correct genegeerd wordt.cyberdj schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:58:
[...]
Hier nog 1, auto geeft (als ik bij de rode pijl de berg op rij) 30 aan, wel met "zone" eronder, heb nog niet gekeken wat de EX30 hier aangeeft.
[Afbeelding]
Ben het volkomen met je eens dat het "10" bord bij de vorige post/foto daar helemaal niet mag staan, dat zou je aan de rechterkant van de rijstrook bij het tankstation verwachten.
Bij dat tankstation in Eindhoven staat ook een bord rechts aan het begin van de inrit. Maar waarschijnlijk reden er teveel auto's met 70 km/u het tankstation in, zodat ze maar een extra bord geplaatst hebben, plus drempels.
Gisteren werkte de zetelverwarming (beide) niet meer, sprong steeds af, hoorde steeds een klik, zoals een zekering die steeds opnieuw afspringt. Na een chat via de app moest ik een reset van het middendisplay uitvoeren, daarna was het probleem gelukkig opgelost.
Wat is eigenlijk het beste kanaal om feedback door te geven? Via de app had een vrij lange mail getypt maar bij het drukken op verzenden kreeg ik de melding "Kan bericht niet verzenden"

Hier ook een particuliere rijder zonder internet. Ik heb me ook nooit hoeven aanmelden bij Vodafone. Het werkte direct bij aflevering.jaychunlai schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:02:
[...]
Ding gereset maar niks veranderd. Ben benieuwd of dit nu alleen bij particuliere auto's gebeurd...
Dit betekent dat de auto niet in staat is om de snelheidswaarschuwingen te geven. Ik heb dit ook een aantal keren gehad maar nu mijn internetverbinding werkt zie ik het niet meer. Ik vermoed dat de auto data van het net haalt om de snelheidsmeldingen te genereren en dat dit dus niet goed werkt zonder internetverbinding. Maar goed, dit laatste is mijn aanname.mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Klopt wat je zegt, ik heb het ook eens gehad toen ik de auto kortstondig in P had gezet voor iets in de koffer te leggen. Toen ik hem weer in drive zetten ging dat oranje lampje branden (dit gedurende de hele rit, ook al heb/ had ik constant internet verbinding). Dit komt volgens mij omdat de auto elke keer je van P naar D gaat, gaat die de snelheidslimiet (proberen) laden. Als dit niet direct lukt, krijg je dat oranje symbool. Volgens mij als je de auto dan terug in P zet en dan weer in D gaat die dat opnieuw doen en is het weer weg, indien hij de snelheidslimiet kan laden (heb dit overigens zelf nog niet geprobeerd).RonBuskens schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:50:
[...]
Dit betekent dat de auto niet in staat is om de snelheidswaarschuwingen te geven. Ik heb dit ook een aantal keren gehad maar nu mijn internetverbinding werkt zie ik het niet meer. Ik vermoed dat de auto data van het net haalt om de snelheidsmeldingen te genereren en dat dit dus niet goed werkt zonder internetverbinding. Maar goed, dit laatste is mijn aanname.
Ben er inmiddels al achter, feedback kan het beste naar contact.vcnl@volvocars.com worden gemaild. Denk dat het handig is om belangrijke punten uit het forum hier naar toe te sturen. Ik heb dat in ieder geval betreft mijn punten gedaan.BdogNL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:54:
Wat is eigenlijk het beste kanaal om feedback door te geven? Via de app had een vrij lange mail getypt maar bij het drukken op verzenden kreeg ik de melding "Kan bericht niet verzenden"
Update vanuit de dealer: het LTE icoon blijft zichtbaar in versie 1.3 ongeacht of er data binnenkomt.
Wij gaan nu de volgende stappen doorlopen:
Update: vooralsnog geen vooruitgang. Nog altijd geen IITC-abonnement zichtbaar in de EX30 app. En ook geen gekoppeld ITTC-abonnement zichtbaar in de Vodafone IITC-omgeving.
Wij gaan nu de volgende stappen doorlopen:
- Einde eigendom (actie dealer in VIDA)
- 60 minuten wachten
- De EX30 applicatie koppelen (als je de melding krijgt "kan de applicatie niet voorbereiden", negeer je de melding gewoon)
- 30 minuten wachten
- EX30 applicatie herstarten, controleer de status van het IITC en vervolledig de registratie
Update: vooralsnog geen vooruitgang. Nog altijd geen IITC-abonnement zichtbaar in de EX30 app. En ook geen gekoppeld ITTC-abonnement zichtbaar in de Vodafone IITC-omgeving.
[ Voor 12% gewijzigd door NokiaFan op 23-04-2024 12:49 ]
Ben ik ook al tegenaan gelopen, het blijkt vrij moeilijk te zijn om apps te ontwikkelen en te zorgen voor een goede UI/UX.BdogNL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:01:
[...]
Ben er inmiddels al achter, feedback kan het beste naar contact.vcnl@volvocars.com worden gemaild. Denk dat het handig is om belangrijke punten uit het forum hier naar toe te sturen. Ik heb dat in ieder geval betreft mijn punten gedaan.
Ik heb de volgende zaken gemeld:
- Bij remmen/OPD gaat DAB radio regelmatig uit
- Stuurverwarming standaard naar stand 3
- ACC afstand tot voorligger gaat standaard naar “Lang”
- Radio staat standaard uit bij wegrijden
- Driver Alert te strak ingesteld
- Pilot Assist werkt niet optimaal
- Verkeersbordherkenning idem
[ Voor 29% gewijzigd door NokiaFan op 23-04-2024 12:03 ]
Niet helemaal gerelateerd voor ons:
Flitsmeister Dash is vandaag voor pre-order. Mits je toch denkt 'Ik mis een HUD en Flitsmeister', wellicht 2 vliegen in 1 klap.
https://www.flitsmeister.nl/dash
Flitsmeister Dash is vandaag voor pre-order. Mits je toch denkt 'Ik mis een HUD en Flitsmeister', wellicht 2 vliegen in 1 klap.
Er zit helaas wel een verplicht abonnement aan vast, daar heb ik geen zin in.jaychunlai schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:04:
Niet helemaal gerelateerd voor ons:
Zie ook:
nieuws: Flitsmeister onthult nieuw DASH-accessoire
Dit leek me interessant ivm een Ex30 die waarschijnlijk binnenkort besteld gaat worden, in principe alleen voor het feit dat je dan de snelheid zou kunnen zien zonder naar het centrale beeldscherm te kijken, maar dit wordt dan een beete een dure grap met dat abbo. Maar eens kijken of er nog alternatieven voor te vinden zijn tzt als de levering van de auto gepland is.Skaninchen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:12:
[...]
Er zit helaas wel een verplicht abonnement aan vast, daar heb ik geen zin in.
Zie ook:
Heb zelf ook hekel aan bindende subs... Geshared omdat het natuurlijk voor ieder anders valt.Skaninchen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:12:
[...]
Er zit helaas wel een verplicht abonnement aan vast, daar heb ik geen zin in.
Zie ook:
Vind hem zelf ook best prijzig...
Vanochtend weer de 30s SOS knop geprobeerd zonder enige feedback/resultaat. Vervolgens weggereden, en ineens weer internet.
Dus iedere dag weer een...Ruvo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:55:
Vanochtend weer de 30s SOS knop geprobeerd zonder enige feedback/resultaat. Vervolgens weggereden, en ineens weer internet.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/z0H9YLI4NJFvoeoKbA3B4raa.gif?f=user_large)
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24