Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 27 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvl81
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
guido66 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Ik vind het bijzonder dat autofabrikanten en Volvo in het bijzonder hier nog steeds geen af fabriek netjes ingebouwde optie voor hebben bedacht. Voor zover ik weet is dit alleen in de Xiaomi SU7 (nee, das geen smartphone) het geval.
Mijn noodhamer zat gewoon netjes gemonteerd aan de middentunnel bij de bestuurderskant. Dit zal de dealer dan wel hebben gedaan als onderdeel van het rijklaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-03 16:05
pvl81 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:09:
[...]

Mijn noodhamer zat gewoon netjes gemonteerd aan de middentunnel bij de bestuurderskant. Dit zal de dealer dan wel hebben gedaan als onderdeel van het rijklaar maken.
wil je een foto plaatsen hoe en waar hij is geplaatst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
guido66 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Ik vind het bijzonder dat autofabrikanten en Volvo in het bijzonder hier nog steeds geen af fabriek netjes ingebouwde optie voor hebben bedacht. Voor zover ik weet is dit alleen in de Xiaomi SU7 (nee, das geen smartphone) het geval.
Vraag mij niet hoe ik de Life Hammer in mijn auto over het hoofd heb kunnen zien, maar hij zit keurig netjes aan de bijrijderskant, net als bij mijn vorige auto (Volvo V40).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQkmNz1g41sqa55jOJqZ3g_3ukI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTipjShAfUSCzDgHpTqYtUll.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:36
Binnenkort weer 2 mensen blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhVanFbVRqt5cz9e1YROiKEVbbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2HaxAXm8PK1gxRURqw1vXAU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvl81
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Kwakjan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:16:
[...]

wil je een foto plaatsen hoe en waar hij is geplaatst?
Zoals bij Jan, maar dan aan de bestuurderskant.
Jan Ausems schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Vraag mij niet hoe ik de Life Hammer in mijn auto over het hoofd heb kunnen zien, maar hij zit keurig netjes aan de bijrijderskant, net als bij mijn vorige auto (Volvo V40).

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
rellumnevs schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:46:
Ik heb sinds 1 maart een EX30 TMP ultra zwart en gisteravond had ik iets wat ik hier nog niet gelezen heb. Ik wilde gisteravond naar huis rijden en het scherm gaf alleen maar kleuren. Een hele cyclus die zicht bleef herhalen (helemaal rood, groen, blauw, wit, deel grijs, kleuren etc). Afsluiten en openen van de auto gaf geen oplossing. Uiteindelijk maar met een handdoek over het scherm en GPS-snelheid via de telefoon zijn we naar huis gereden. Alles werkte inclusief piepjes maar het scherm dus niet. Thuis (23:45 uur) de volvo assistent knop gebruikt en daar werd mij verteld dat ik de auto moest afsluiten en 10 minuten met de sleutel weg van de auto. Timer gezet en ja het scherm werkte weer. Scheelt weer een bezoek aan de dealer.

[Afbeelding]
Deze had/heeft er ook last van: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button en het is ook (weer...) een software bug. :'(

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | MY24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 22:49
Oef da's een flinke panel gap.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Nu een dag de SMER+. Mijn bevindingen tot nu toe:

Rijdt heerlijk, lane assist werkt beter dan ik verwachtte. ACC over het algemeen prima, soms naast een (vracht)auto dat hij even inhoudt. Ik mag niet gapen of meezingen, dan moet ik koffie drinken 🙄 Lane assist zeurt wel vaak dat ik het stuur moet vasthouden, terwijl ik die echt wel vasthoud. En dan mijn rondje IJsselmeer:

Bij de start van de route:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hvymCv8T-f6xv_i2K0H2njfXLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8ugi7Ycyel2G6sBZuZdseRO.jpg?f=fotoalbum_large

Na de route:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAr6KsyL61PfJNcEGW8bgBVmihk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrUpepjelegNS6RrDzgsJxxk.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-06 21:11
XfadeR schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:16:
[...]

Ben ik qua EX30 logo blij mij want vind dat mooier dan achterop maar ik had wel graag de nieuwe stuurbuttons gekregen....maarja, je kan niet alles hebben. Ben al bij dat ik 'm eerder krijg. _/-\o_
+1 Vind het logo op de zijkant ook mooier dan achterop.
Zou het tzt niet mogelijk zijn om, al dan niet tegen betaling, de nieuwe stuurbuttons op een MY2024 te krijgen?

Heb mijn EX30 nog niet (besteld 2e week februari dus ga er wel van uit dat ik MY2024 zal krijgen), maar mocht ik problemen met de buttons ervaren dan ga ik dit toch wel eens navragen bij de dealer.

[ Voor 5% gewijzigd door Werner op 29-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

Als ik onderweg naar een laadstation navigeer dan dan gaat de auto vlak voor aankomst opwarmen. Ik neem aan om de batterij temperatuur te optimaliseren voor het laden.
Het zou fijn zijn als het in te stellen is, dat ie dat ook doet als ik naar huis navigeer, zodat ook dan de batterij bij aankomst meteen aan de lader kan bij optimale condities.

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:52
mausy5043 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:59:
Als ik onderweg naar een laadstation navigeer dan dan gaat de auto vlak voor aankomst opwarmen. Ik neem aan om de batterij temperatuur te optimaliseren voor het laden.
Het zou fijn zijn als het in te stellen is, dat ie dat ook doet als ik naar huis navigeer, zodat ook dan de batterij bij aankomst meteen aan de lader kan bij optimale condities.
Ik begreep in een video van 'Volvo Kristian' dat er aan een optie gewerkt wordt om handmatig het voorverwarmen van de accu te activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
mausy5043 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:59:
Volgens mij gebeurt preconditioning alleen bij navigeren naar snellader (DC)? Voor thuislader/slome paal (AC) niet nodig blijkbaar.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:30
Ik dacht heel even dat ik er was. Met een nieuw Volvo ID zag ik de auto op juiste manier in de EX30 app.

Daarna probeerde ik het IITC (ook met een nieuw account en hetzelfde e-mailadres) te activeren, maar toen kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTZjiM4PERQ05YB66R43zV5xlE4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oMmDKgYZSKPDHkQaatMYJRkZ.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens app afgesloten en nu zie ik weer dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9qlDJJPfCq9c6SWADQ480AhVt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hqfNiheTMPaNzQ6jo46hGg3Z.png?f=fotoalbum_large

Misschien morgen nog maar eens proberen. De auto staat wel goed vermeld op de website van Volvocars.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:49
Swerfer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:55:
[...]
Aan de binnenkant van het deurvakken, met de klem vastgezet? Had jij er 2 gekregen, omdat je over deurvakken (meervoud) spreekt?
Yep, zo te zien nagenoeg op dezelfde manier zoals jij het gedaan hebt. Ze komen van de vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-02 16:45
Ik heb va de dealer de Vin code ontvangen. Hoe kan ik nu mijn bestelling bekijken? Mvg, Patrick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

tdolder schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:
[...]

De API krijgt wel al een paar gegevens terug. Model/Jaar en de afbeeldingen van je auto. Verder alle sensoren nog op onbekend. De EX30 zal idd nog wel niet helemaal vrijgegeven zijn voor de API.
Heb HA gekoppeld aan Google Home en dat is ook al geweldig. Gewoon de garagedeur openen met HeyGoogle of het knopje op stuur.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat Volvo wel bezig is inderdaad. Heb nu onderstaande op mijn Dashboard, allemaal uit de API. Sommige sensoren komen ook door, maar allemaal met 'UNSPECIFIED' of 'UNKNOWN'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN4xFRMokfaJd5LplUaTsrwesPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hrUR2qGKZ0MIjYJPktwu82e.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Ik ben in ieder geval niet de enige met het probleem:
https://www.reddit.com/r/...pp_anyone_got_it_working/

Tot nu toe lijkt er geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-03 16:41
Klein vraagje, via men werk heb ik de core editie long range (de gewone niet de plus) besteld.
Maar nu vind ik precies op de website niet echt terug hoe de koffer opengaat? Volgens de website is dat niet met het befaamde knopje achteraan maar handmatig. Iemand die hier meer info over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

dauwie schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:36:
Klein vraagje, via men werk heb ik de core editie long range (de gewone niet de plus) besteld.
Maar nu vind ik precies op de website niet echt terug hoe de koffer opengaat? Volgens de website is dat niet met het befaamde knopje achteraan maar handmatig. Iemand die hier meer info over heeft?
De Core SMER (Volvo kent geen "Long Range") werkt volgens mij niet anders dan de andere uitvoeringen. Wat bedoel je met "het befaamde knopje"?

De gebruiksaanwijzing (hier: https://www.volvocars.com...kofferbak%20openen&page=0) zegt "Open en sluit de achterklep op het display of met de knop op de achterklep."

En over welke website heb jij het waar kennelijk andere info staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

dauwie schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:36:
https://youtube.com/clip/...Yvttb?si=7srVYK08d_iE1ALE

[ Voor 21% gewijzigd door Swerfer op 29-03-2024 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videodek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Vandaag mijn ex30 smer cloudblue opgehaald. Fantastische rijeigenschappen. Wel problemen met continuïteit internet connectie. Ook de aanmelding via de ex30 app werkt (nog) niet. Dealer is op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Nooit in verdiept, maar kun je bij een Tesla Supercharger met je EX30 aankoppelen of heb je dan een adapter nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:20
mausy5043 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:18:
Nooit in verdiept, maar kun je bij een Tesla Supercharger met je EX30 aankoppelen of heb je dan een adapter nodig?
Zeker kan dat. Dan kun je gewoon met de app betalen. Wel even op de website checken dat je een supercharger pakt die dat ook toelaat maar de meeste in europa doen dat wel. Prijzen zijn ook vaak beduidend lager dan ander aanbieders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XJo1pgjhyeZEk333HAknOZLKvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cdZAW7MKXnhUQTcQSLoax0Qm.jpg?f=user_large

Nog geen EX30 (dealer mag nu wel eens gaan bellen :+), maar works like a charm. Aansluiten, lader nummer in de app kiezen en op start rammen. Neem bij voorkeur de 250kW laders. De 150 kW delen tussen A en B. Dus als jij op A staat en er komt iemand bij B staan, dan heb je nog maar 75kW. Daarom zie je Tesla rijders vaak 1 stall er tussen vrij laten, maar dat geldt bij de 250 kW palen al lang niet meer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:50
Superchargers en ook alle andere DC snelladers werken altijd zonder verloop/adapter. Die kabels zijn vloeistof gekoeld en dan zou een adapter een gevaarlijk ding worden met die stromen die lopen.

Dus het past altijd, en als het niet past niet gebruiken! En dat zal je alleen bij de oude Tesla laders met dubbele kabel voor zien komen, daar past de ene kabel/stekker wel en de andere (voor oudere Model S en X) niet.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
Onze SMSR Plus is gisteren binnengekomen bij de dealer. Dus een dezer dagen komen de eerste Non-ER op kenteken. Hopelijk donderdag aflevering einde van de dag, anders de dinsdag of donderdag erop.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ophidian schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:27:
[...]

[Afbeelding]

Nog geen EX30 (dealer mag nu wel eens gaan bellen :+), maar works like a charm. Aansluiten, lader nummer in de app kiezen en op start rammen. Neem bij voorkeur de 250kW laders. De 150 kW delen tussen A en B. Dus als jij op A staat en er komt iemand bij B staan, dan heb je nog maar 75kW. Daarom zie je Tesla rijders vaak 1 stall er tussen vrij laten, maar dat geldt bij de 250 kW palen al lang niet meer.
Welke app is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
De Tesla App.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
Ophidian schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:27:
[...]
Neem bij voorkeur de 250kW laders. De 150 kW delen tussen A en B. Dus als jij op A staat en er komt iemand bij B staan, dan heb je nog maar 75kW. Daarom zie je Tesla rijders vaak 1 stall er tussen vrij laten, maar dat geldt bij de 250 kW palen al lang niet meer.
De 150kW laders zijn overigens eenvoudig te herkennen aan de dubbele laadkabel. Zit er maar één kabel aan een Tesla lader dan zit je goed en maakt het niks uit of je naast iemand gaat staan. Bij laders met twee laadkabels is het een goede gewoonte om als er ruimte is steeds een plek over te slaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Laatst online: 02-06 23:25
Dat kan zeker, en zonder adapter. Let er wel op dat je de juiste connector pakt, er zijn twee typen connectors bij Tesla Superchargers:
- de Tesla connector (met ‘kleine kop’, die lijkt precies op de stekker van een gewone AC laadkabel). Deze werkt alleen op Tesla’s
- de CCS stekker (met ‘dikke Frankenstein kop’) deze connector heeft een extra deel plastic er aan vast met 2 dikkere bussen er in, zoals je ook bij alle andere snelladers hebt). Deze werkt op alle niet-Tesla’s en de laatste bouwjaren Tesla’s

MY25 | Volvo EX40 Plus | Single Motor | Silver Dawn | Connect Microtech/Nubuck/Fjord Blue | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 4 juni 2024,| afgeleverd: 1 juli 2024 | software 3.3.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 22:37
Moet je nog een speciaal account hebben om bij Tesla te laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Vdb64 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:21:
Ik heb mij vandaag aangemeld nav bovenstaande posts. Je kan als gast in de App, maar zodra je wilt gaan laden, moet je inloggen zover ik kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Vdb64 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:21:
App downloaden, registreren en betaalmethode toevoegen (creditcard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Je zult in de Tesla app een betaalmethode aan moeten geven, dan kun je bij alle Tesla stations laden 😉
De stekker is gelukkig in Europa standaard 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Is het jullie ook opgevallen dat als je je gordel niet om hebt dat one pedal drive Dan niet werkt? Ik moest even mijn auto uit de garage halen en 5 meter rijden, maar op dat moment geen one pedal drive. Dat was de 2e keer dat het mij opviel dat One pedal drive het niet deed, ik dacht aan een bug, maar toen besefte ik dat ik die 2 keer geen gordel omhad. Gordel omgedaan om te testen en One pedal drive deed het weer.

Wat ik wel vervelend vind is dat er geen one pedal drive in de achteruit actief is. Juist achteruit wil ik langzaam kunnen rijden, terwijl hij dan juist relatief hard rijdt waarbij je dus constant met de rem moet klooien. Zeker met aanhanger achteruit zou One pedal drive ideaal zijn.

Van mij had de remkracht van de One pedal drive wel wat hoger gemogen. Het is niet slecht, maar Volvo zou eens in een Nissan Leaf moeten rijden. Krachtigere One pedal drive, vooral bij lagere snelheden, en geen 'schok' als je vrijwel stil staat. De Volvo gooit in één keer de rem erop...

[ Voor 21% gewijzigd door Swerfer op 30-03-2024 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 30-05 22:07
Swerfer schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:43:
Van mij had de remkracht van de One pedal drive wel wat hoger gemogen. Het is niet slecht, maar Volvo zou eens in een Nissan Leaf moeten rijden. Krachtigere One pedal drive, vooral bij lagere snelheden, en geen 'schok' als je vrijwel stil staat. De Volvo gooit in één keer de rem erop...
In een C40 of XC40 is de OPD ook een stuk sterker. Ik rem echt nooit met het middelste pedaal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
lmvoo schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:45:
[...]

In een C40 of XC40 is de OPD ook een stuk sterker. Ik rem echt nooit met het middelste pedaal :)
Welk middelste pedaal? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Zapato schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:57:
[...]

App downloaden, registreren en betaalmethode toevoegen (creditcard).
IBAN werkt ook goed. Ze schrijven het ook altijd snel af itt Shell of Vattenfall

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 10:32
Kwam er net achter dat ik de key tag ook kan gebruiken om mijn laadpunt te ontgrendelen. Mijn laadpunt is bij mijn privé parkeerplaats in de kelder en beveiligd met een laadpasje. Ook mijn key tag kan ik toevoegen als geaccepteerd kaartje. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:06

BPi

HermanvdB schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:26:
Kwam er net achter dat ik de key tag ook kan gebruiken om mijn laadpunt te ontgrendelen. Mijn laadpunt is bij mijn privé parkeerplaats in de kelder en beveiligd met een laadpasje. Ook mijn key tag kan ik toevoegen als geaccepteerd kaartje. Handig.
Ik heb mijn telefoon als nfc-kaart aangemeld op mijn Zaptec lader. Vreemd genoeg heeft die het maar een paar keer gedaan. Nu niet meer maar ook geen foutmelding. Eens kijken of bij mij ook de keytag/card en de keyfob aan te melden zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 22-03 08:34
Auto (SMER paar dagen oud). Volvo EX30 app logde spontaan uit en sindsdien bij inloggen app melding “kan geen andere auto selecteren”. Kom dus niet verder. Ook bij optie EX30 toevoegen en QR code scannen deed ie het niet. Daarnaast werkt het internet in auto enkel op wifi, internet abonnement bij dealer wel kunnen activeren zonder dat het werkte. Heb al de auto in geheel gereset, Volvo ID gewist en opnieuw aangemaakt en de knoppen combi op stuur geprobeerd. Zonder resultaat. Tevens sluit sinds reset de auto ook niet automatisch als je wegloopt en als je ernaar toe loopt ook niet. Iemand oplossingen? Problemen al bij dealer gemeld, maar gaat wel even duren met Pasen…

Voor de rest rijdt de auto geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Heb je de optie "ontgrendelen bij naderen" nog aan staan? Die stond bij mij gisteren ook uit. Weet niet of ik dat zelf gedaan heb of dat het vanzelf is gegaan terwijl ik met profiel aan het experimenteren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

AAA1111 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:07:
Auto (SMER paar dagen oud). Volvo EX30 app logde spontaan uit en sindsdien bij inloggen app melding “kan geen andere auto selecteren”. Kom dus niet verder. Ook bij optie EX30 toevoegen en QR code scannen deed ie het niet. Daarnaast werkt het internet in auto enkel op wifi, internet abonnement bij dealer wel kunnen activeren zonder dat het werkte. Heb al de auto in geheel gereset, Volvo ID gewist en opnieuw aangemaakt en de knoppen combi op stuur geprobeerd. Zonder resultaat. Tevens sluit sinds reset de auto ook niet automatisch als je wegloopt en als je ernaar toe loopt ook niet. Iemand oplossingen? Problemen al bij dealer gemeld, maar gaat wel even duren met Pasen…

Welkom bij de club... Dit probleem ervaren velen. Er is nog geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:50:
Heb je de optie "ontgrendelen bij naderen" nog aan staan? Die stond bij mij gisteren ook uit. Weet niet of ik dat zelf gedaan heb of dat het vanzelf is gegaan terwijl ik met profiel aan het experimenteren was.
Aan wie vraag je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
AAA1111 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:07:

Gebaseerd op Reddit (https://www.reddit.com/r/...pp_anyone_got_it_working/) en Facebook (https://www.facebook.com/groups/2330550000438336/?_rdr) posts zijn we niet de enige. Ik heb exact dezelfde issues als jij. Gelukkig kan ik met de Vattenfall app nog wel live zien hoeveel kWh er is geladen.

Mijn EX30 gaat dinsdag weer naar de dealer. Heb wel een beetje met de medewerkers te doen. Je kunt tegenwoordig beter een ICT-opleiding hebben als (after sales) monteur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Productie duurt blijkbaar maar een paar dagen... onze EX30 is 2 maart geproduceerd en wacht nu op transport. Ik heb een VIN via de app. Nog geen tracking kunnen krijgen via de RORO- websites (BL nummer is mij niet bekend)..... Wat is de lever-/transport-tijd in jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Philipvm schip doet er 45 dagen over ongeveer. Onze is rond 16 jan geproduceerd. 15 maart vermoedelijk in Zeebrugge aanbeland en 29 maart bij dealer afgeleverd.

Tracking heeft bij mij nooit iets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
mausy5043 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:50:
Ga ik morgen checken, thanks! Wel gek als dat zo is, weet zeker dat ik niks heb aangepast. En dat het ook toevallig zich voordoet nadat de app niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AAA1111
Swerfer schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:40:
[...]
Welkom bij de club... Dit probleem ervaren velen. Er is nog geen oplossing...
Je mag wel verwachten van een auto van 45k dat een app met naar mijn idee al minimale functies toch niet zoveel bugs kan bevatten. Vraag mij trouwens ook af hoe updates nu gedaan worden als dit probleem zich langer voordoet. Las ergens dat je updates enkel automatisch kan toestaan via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
NokiaFan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Gebaseerd op Reddit (https://www.reddit.com/r/...pp_anyone_got_it_working/) en Facebook (https://www.facebook.com/groups/2330550000438336/?_rdr) posts zijn we niet de enige. Ik heb exact dezelfde issues als jij. Gelukkig kan ik met de Vattenfall app nog wel live zien hoeveel kWh er is geladen.

Mijn EX30 gaat dinsdag weer naar de dealer. Heb wel een beetje met de medewerkers te doen. Je kunt tegenwoordig beter een ICT-opleiding hebben als (after sales) monteur. :)
Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. Ik kan pas later in de week langs gaan. De dealer weet ook te weinig op dit moment en gaat het verkennen.

[ Voor 7% gewijzigd door AAA1111 op 30-03-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 21:41
AAA1111 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:33:
[...]

Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. Ik kan pas later in de week langs gaan. De dealer weet ook te weinig op dit moment en gaat het verkennen.
volgens mij staat de app los van de auto van 45 K.
De app staat gekoppeld aan een server en de auto aan Vodafone.
De app is geen onderdeel van de auto maar maak het wel makkelijk.
Ik had gelezen dat ivm paasweekend het niet gelijk gefixt word en dat de server het probleem is en niet de app.Er zijn meerdere servers vandaar dat sommige apps wel werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ootje
Ik heb mijn auto nu een paar dagen en ben er echt tevreden mee.
Kan al blind alle toeters en bellen uitschakelen .
Verbruik is nu even wat minder, rond de 350 km maar dat lig aan mijn rijstijl en door het uitproberen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AAA1111
Ootje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 03:33:
[...]
Ik had gelezen dat ivm paasweekend het niet gelijk gefixt word en dat de server het probleem is en niet de app.Er zijn meerdere servers vandaar dat sommige apps wel werken.
De aankoop ligt natuurlijk wat genuanceerder in relatie tot de app (werd wel gepromoot als USP), maar ik ervaar ook andere (kleine, maar vervelende) issues met de auto. Het zijn wel zaken die andere merken iets meer op orde hebben.
- internet werkt niet (enkel wifi)
- auto sluit niet als je weg loopt of bij er naartoe lopen. Reageert enkel als m’n hand op de deur hendel zit
- stoel en stuurverwarming gaat spontaan aan als ik in de auto zit
- radio doet ook erg gek op bepaalde momenten
- ACC werkt ook niet soepel
- range klopt voor geen meter

Maar ik blijf positief, de auto rijdt goed en andere eigenschappen/kenmerken komen prima tot hun recht. Maar bovenstaande moet echt opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:13
Ook Europese merken hebben hun problemen hoor. Het zijn niet alleen de Chinese merken als Volvo/Geely waar de online functies en elektronica problemen opleveren. Bij mijn Mini duurde het ook een paar weken voor ze de koppeling van mijn Mini/BMW-account met de auto op orde hadden.
En de Peugeot-app is een redelijke ramp. Traag, en altijd maar afwachten of een actie doorgevoerd wordt in de auto. Maar bij Mini en Peugeot zijn de verwachtingen van de koper misschien wat lager gesteld dan bij Volvo-kopers, gezien de nog steeds bestaande vooroordelen tegenover Engelse en Franse auto's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizzie1984
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-04-2024
AAA1111 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 07:57:
[...]

De aankoop ligt natuurlijk wat genuanceerder in relatie tot de app (werd wel gepromoot als USP), maar ik ervaar ook andere (kleine, maar vervelende) issues met de auto. Het zijn wel zaken die andere merken iets meer op orde hebben.
- auto sluit niet als je weg loopt of bij er naartoe lopen. Reageert enkel als m’n hand op de deur hendel zit

Maar ik blijf positief, de auto rijdt goed en andere eigenschappen/kenmerken komen prima tot hun recht. Maar bovenstaande moet echt opgelost worden.
auto sluit niet als je weg loopt of bij er naartoe lopen. Reageert enkel als m’n hand op de deur hendel zit

Dit zijn opties die je in de auto kan uitzetten. Stuurverwarming staat op automatich aan bij lage temperaturen. Die kan je uitzetten. En automatisch sluiten en openen kan je ook selecteren en werkt nu alleen nog bij de keyfob

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

[...]

Wat klopt er niet? De range die je haalt vergeleken met de WLTP? Of de verwachte range wat de auto aangeeft? Dat laatste is afhankelijk van of je Dynamisch hebt ingesteld staan of niet. Bij dynamisch wordt de range bepaald aan de hand van jouw rijgedrag. Bij mijn rondje IJsselmeer gaf de auto bij de start van de rit aan met 30% weer thuis te komen, dat werd uiteindelijk 28%. Dat vind ik behoorlijk goed. Bij de start kreeg ik ook verwacht bereik te zien van 280km. Dat was erg laag, maar gedurende de rit herstelde dat. Die 280km was waarschijnlijk gebaseerd op de 25km wat er gereden was na de productie. Korte stukjes parkeerplaatsen, boot in en uit, dealerritjes en de rit naar mijn huis.

Daarmee lijkt het er op dat Google zijn %-voorspelling maakt op basis van andere gegevens. Die houdt waarschijnlijk de maximaal toegestane snelheden aan in zijn voorspelling met verbruiksgegevens van Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
Gizzie1984 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:33:
[...]

auto sluit niet als je weg loopt of bij er naartoe lopen. Reageert enkel als m’n hand op de deur hendel zit

Dit zijn opties die je in de auto kan uitzetten. Stuurverwarming staat op automatich aan bij lage temperaturen. Die kan je uitzetten. En automatisch sluiten en openen kan je ook selecteren en werkt nu alleen nog bij de keyfob
De opties kunnen inderdaad uitgezet worden. Alleen die instellingen worden niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
Swerfer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:37:
[...]
Wat klopt er niet? De range die je haalt vergeleken met de WLTP? Of de verwachte range wat de auto aangeeft? Dat laatste is afhankelijk van of je Dynamisch hebt ingesteld staan of niet. Bij dynamisch wordt de range bepaald aan de hand van jouw rijgedrag. Bij mijn rondje IJsselmeer gaf de auto bij de start van de rit aan met 30% weer thuis te komen, dat werd uiteindelijk 28%. Dat vind ik behoorlijk goed. Bij de start kreeg ik ook verwacht bereik te zien van 280km. Dat was erg laag, maar gedurende de rit herstelde dat. Die 280km was waarschijnlijk gebaseerd op de 25km wat er gereden was na de productie. Korte stukjes parkeerplaatsen, boot in en uit, dealerritjes en de rit naar mijn huis.

Daarmee lijkt het er op dat Google zijn %-voorspelling maakt op basis van andere gegevens. Die houdt waarschijnlijk de maximaal toegestane snelheden aan in zijn voorspelling met verbruiksgegevens van Volvo.
Dat laatste zou een goede verklaring kunnen zijn. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Android Car kan geen Wi-Fi-wachtwoorden langer dan 24 tekens aan. Ik heb een wachtwoord van 27 tekens 🤬 Heb nu mijn guest-netwerk moeten koppelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Een trekhaak test:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:28
Mee eens, normale cruise control zou minimaal moeten zijn bij aanhanger/fietsdrager. Op de lijst voor de OTA Volvo!!
Als we met onze gravel bikes op pad gaan is cruise control echt wel gewenst.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ootje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 03:33:
[...]
Misschien 10 jaar geleden. Anno 2024 is een auto zonder fatsoenlijke app (en vooral een EV!) echt gewoon een normale verwachting. Geen goede app betekent:
- niet even snel voor werk voorverwarmen of koelen
- even snel in de parkeergarage de lampen laten knipperen om je auto te vinden
- even checken wat het bereik ook alweer was nadat de auto een paar dagen heeft stilgestaan
- even de update vanaf de bank starten

Bij een brakke app wordt iedere "even" vervangen door een "verdorie, werkt de app nu alweer niet?!".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Voor diegene die Home Assistant gebruiken, ik heb de locatie van mijn Volvo EX30 in HA gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0xUqD06Z2FrVRtXajFinTFJ2xA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hK45xhRGj1aeJWmO3RmwBW64.png?f=user_large

De batterijstatus is nog van mijn Nissan Leaf, die kan je dus vergeten, de laadkabel komt van mijn oplader en niet van de Volvo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
[...]

Klopt helemaal wat je zegt.
Deze auto is compleet nieuw, mijn oude volvo app, nooit problemen mee gehad .Ik denk dat ze andere of nieuwe servers gebruiken met alle kinderziektes erbij en lossen dat altijd op.
Bij mij was het sluiten na weglopen niet stabiel maar nu wel na een dag.
Range klopt nu ook nog niet maar op het forum was eerder aangegeven dat dat een kwestie van tijd is omdat de auto zich moet in leren en dus ga ik ervan uit dat dat ook wel goed komt. Wat ik wel vervelend vind is dat hij de laatse wijzigingen niet onthoud, radio opnieuw aanzetten end.
Ik ga ervan uit dat dat met de tijd ook wel gefixt word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 20:16
tdolder schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Mee eens, normale cruise control zou minimaal moeten zijn bij aanhanger/fietsdrager. Op de lijst voor de OTA Volvo!!
Als we met onze gravel bikes op pad gaan is cruise control echt wel gewenst.
Ik dacht ergens gelezen te hebben in een screenshot van een chat met Volvo op Facebook dat het niet werken van de ACC als er iets aan/op de trekhaak hangt een bug is. Dus dat wordt op termijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 16:45
Swerfer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:05:
Android Car kan geen Wi-Fi-wachtwoorden langer dan 24 tekens aan. Ik heb een wachtwoord van 27 tekens 🤬 Heb nu mijn guest-netwerk moeten koppelen...
Prutsers. Het is ondertussen al 2024 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Ootje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt.
Deze auto is compleet nieuw, mijn oude volvo app, nooit problemen mee gehad .Ik denk dat ze andere of nieuwe servers gebruiken met alle kinderziektes erbij en lossen dat altijd op.
Bij mij was het sluiten na weglopen niet stabiel maar nu wel na een dag.
Range klopt nu ook nog niet maar op het forum was eerder aangegeven dat dat een kwestie van tijd is omdat de auto zich moet in leren en dus ga ik ervan uit dat dat ook wel goed komt. Wat ik wel vervelend vind is dat hij de laatse wijzigingen niet onthoud, radio opnieuw aanzetten end.
Ik ga ervan uit dat dat met de tijd ook wel gefixt word.
Ik rij nu 14 maanden in een Lynk&Co (ook Geely). Vanaf het begin problemen met de (DAB) radio gehad. Diverse update hebben het probleem nooit opgelost. Ook hier zijn er berijders waar het hele probleem van de radio niet speelt, dus er is verschil in software (en misschien wel hardware?). Mijn eerste indruk is dat Geely niet echt veel geleerd heeft in de afgelopen jaren. Laten we hopen dat ze het bij (deze) Volvo beter doen 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

ajouwens schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Prutsers. Het is ondertussen al 2024 !!
Hoeveel karakters denken jij en @Swerfer dat er nodig is en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:20:
[...]

In principe 'onbeperkt', maar in ieder ga al lang genoeg om zinnen te kunnen accepteren. Zinnen zijn makkelijk te onthouden en ook veilig als je er ook cijfers en # of zo inzet. Bijvoorbeeld: Mijn Volvo EX30 is geweldig #VolvoEX30! (39 tekens).

Dit kan je overal toepassen en dan kan je ook al je wachtwoorden onthouden:
  • Mijn wifi is geweldig #wifi!
  • Mijn google is geweldig #google!
  • Mijn tweakers is geweldig #tweakers!
Eén nadeel, is je wachtwoord ergens gelekt, dan kunnen ze eenvoudig je andere wachtwoorden regenereren. Daarom moet je nog een truukje toepassen wat het wachtwoord unieker maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 31-03-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

@Swerfer Ik snap je, maar meer dan 24 karakters is ook weer veel typwerk. 20 tot 24 karakters is voor de meesten van ons veilig genoeg. Je hebt dan een entropy van ongeveer 128 bits. En dat is voorlopig meer dan genoeg. (https://security.stackexc...reasonably-future-proof-1)
Je zou kunnen overwegen om je zinnetjes wat korter te houden. ;-) https://xkcd.com/936/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:46:
@Swerfer Ik snap je, maar meer dan 24 karakters is ook weer veel typwerk. 20 tot 24 karakters is voor de meesten van ons veilig genoeg. Je hebt dan een entropy van ongeveer 128 bits. En dat is voorlopig meer dan genoeg. (https://security.stackexc...reasonably-future-proof-1)
Je zou kunnen overwegen om je zinnetjes wat korter te houden. ;-) https://xkcd.com/936/
Ha, ik gebruik voor mijn WiFi-wachtwoord geen zin, maar dat terzijde. Ik gebruik een serie van een voor mij bekende reeks getallen. Ooit verzonnen en ik heb geen zin om al mijn WiFi-devices van een nieuw wachtwoord te voorzien 🙄

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 31-03-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Oei, dan heb je inderdaad met 27 karakters wel nog een zwak wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Swerfer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Waar kan ik dynamisch in of uitzetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ootje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Waar kan ik dynamisch in of uitzetten?
Bij 'Systeem' --> 'Eenheden':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtBLiMNn7P8ssodCgzh9YufOD5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFzu4BRokg2KAnkx3WLAIzGy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
mausy5043 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Voor elke website of login genereer ik altijd unieke wachtwoorden van 32 karakters met alles erin. Staan bij mij in 1Password.

Helaas zijn er nog steeds websites die daar niet mee om kunnen gaan. Maar zo’n 100 karakters zou wel moeten, zodat je ook wachtwoord zinnen kan gebruiken. (voor de mensen die geen wachtwoord manager willen gebruiken).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ophidian
Lokale dealer heeft ook de Standard Range binnen gehad, dus die worden ook geleverd. Onze komt donderdag, afhankelijk of kenteken op tijd binnen is (door Pasen).

Eerste keer dat ik de 18 inchers in het wild zie, was rondje fietsen, dus maar meteen op de foto :+ Dit is een Standard Range Plus gezien de combi zwart dak en 18 inch velgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3sT156-wboeAPWzELbch1JTcac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HH0el5fSIg7nRh0UhAUK29Pc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNMAYw81mmXZQjS55r5BVUG6-oU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hTuFgAIdO6gKUj7UBVnux3Lo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Laatst online: 01-06 21:10
Toch best mooie velgen voor “standaard”. Gelukkig maar.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampshef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
WhoopJerry schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben in een screenshot van een chat met Volvo op Facebook dat het niet werken van de ACC als er iets aan/op de trekhaak hangt een bug is. Dus dat wordt op termijn opgelost.
Ja dat bericht had ik gekregen en gedeeld inderdaad. Ik heb dit aan mijn dealer doorgegeven en hij zou het uitzoeken. Stond in ieder geval niet op de verholpen bug lijst voor update versie 1.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

kampshef schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:15:
[...]

de verholpen bug lijst voor update versie 1.3...
Wat is dat voor lijst? Op de Volvo site staat niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Eerste 2 standard range staan op kenteken. De Z750GV en de Z749GV. Beide Core uitvoering, Cloud blue en Vapour Grey

[ Voor 27% gewijzigd door Ophidian op 31-03-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
AAA1111 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Dat laatste zou een goede verklaring kunnen zijn. Bedankt.
Maar moet dynamisch aan of uit ?
Scheelt bij mij 150 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Vind het berekenen van de range best wel raar.
90 procent geet hij 266 aan .
50 procent geeft hij 150 km aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 19:01
Ootje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:56:
Vind het berekenen van de range best wel raar.
90 procent geet hij 266 aan .
50 procent geeft hij 150 km aan.
Dit is toch precies goed? 266/90*100 = 295km range. Dus 150km bij 50% lijkt mij perfect voorspeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans72
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-07-2024
Ophidian schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:29:
Eerste 2 standard range staan op kenteken. De Z750GV en de Z749GV. Beide Core uitvoering, Cloud blue en Vapour Grey
Dat is goed nieuws. :) Ik verwacht deze week een SMSR core vapour grey . Geleverd via Athlon dus ik weet niks tot een pensionado hem thuis afleverd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
Weet niet of het is opgevallen, maar maar weet iemand of de auto automatisch vergrendelt bij instappen en wegrijden? Als je het slotje indrukt wordt het oranje en hoor je een duidelijke klik. Anders merk/zie ik niks. Heb het ook niet in de handleiding kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
AAA1111 schreef op maandag 1 april 2024 @ 01:06:
Weet niet of het is opgevallen, maar maar weet iemand of de auto automatisch vergrendelt bij instappen en wegrijden? Als je het slotje indrukt wordt het oranje en hoor je een duidelijke klik. Anders merk/zie ik niks. Heb het ook niet in de handleiding kunnen vinden.
Dat doet die. Moest de eerste keer zelfs zoeken om iemand binnen te laten die ik op moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:55

Hans1956

Pixel 8 Pro

Ik hoor een duidelijke klik na het wegrijden. Heb nog niet kunnen vinden of dat ook uitgezet kan worden.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
Een vraagje. Wat doe je als de 12v accu plat is en de deuren niet meer ontgrendeld kunnen worden. Er is vlgs mij geen fysieke sleutel meer, dus hoe krijg je dan de deuren open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Swerfer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:47:
Voor diegene die Home Assistant gebruiken, ik heb de locatie van mijn Volvo EX30 in HA gekregen:

[Afbeelding]

De batterijstatus is nog van mijn Nissan Leaf, die kan je dus vergeten, de laadkabel komt van mijn oplader en niet van de Volvo...
Begin is er. Hoe heb je de locatie erin gekregen?
De images zijn al wel gaaf en kloppen met mijn uitvoering :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02urPDYVBQFKpazpYSzxn_d-1b0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JxjrFXDhPswjz7e5VVfR1nbB.png?f=user_large

Data is van mijn Wallbox...

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

tdolder schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:56:
[...]

Begin is er. Hoe heb je de locatie erin gekregen?
De images zijn al wel gaaf en kloppen met mijn uitvoering :-)

[Afbeelding]

Data is van mijn Wallbox...
Ik heb HA geïnstalleerd op de EX30. Daarmee kwam de tablet als mobile device in HA terecht. Daar zit de locatie van de tablet in, dus ook van de auto. Ik heb daarbij nog wat YAML geschreven om er ook een device_tracker van te maken met een automation die de locatie koppelt aan de tracker:

know_devices.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
volvo_ex30_zone:
  name: Volvo EX30 zone
  mac:
  icon: mdi:car-electric
  picture: local/images/volvo_ex30.jpg
  track: true

Automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
alias: Volvo EX30 Location
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    minutes: /5
condition:
  - condition: template
    value_template: >-
      {{ state_attr('sensor.volvo_ex30_geocoded_location', 'location') not in
      ['None', 'unavailable', 'unknown'] }}
action:
  - service: device_tracker.see
    data:
      dev_id: volvo_ex30_zone
      gps:
        - "{{ state_attr('sensor.volvo_ex30_geocoded_location', 'location')[0] }}"
        - "{{ state_attr('sensor.volvo_ex30_geocoded_location', 'location')[1] }}"
mode: single
max_exceeded: silent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Swerfer schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:04:
[...]
Ik heb HA geïnstalleerd op de EX30. Daarmee kwam de tablet als mobile device in HA terecht. Daar zit de locatie van de tablet in, dus ook van de auto. Ik heb daarbij nog wat YAML geschreven om er ook een device_tracker van te maken met een automation die de locatie koppelt aan de tracker:

know_devices.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
volvo_ex30_zone:
  name: Volvo EX30 zone
  mac:
  icon: mdi:car-electric
  picture: local/images/volvo_ex30.jpg
  track: true

Automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
alias: Volvo EX30 Location
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    minutes: /5
condition:
  - condition: template
    value_template: >-
      {{ state_attr('sensor.volvo_ex30_geocoded_location', 'location') not in
      ['None', 'unavailable', 'unknown'] }}
action:
  - service: device_tracker.see
    data:
      dev_id: volvo_ex30_zone
      gps:
        - "{{ state_attr('sensor.volvo_ex30_geocoded_location', 'location')[0] }}"
        - "{{ state_attr('sensor.volvo_ex30_geocoded_location', 'location')[1] }}"
mode: single
max_exceeded: silent
Thnx!
O ja slim. Ik had ook al de HA app geïnstalleerd in de auto helmaal niet aan gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ootje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Maar moet dynamisch aan of uit ?
Scheelt bij mij 150 km.
Het moet in de stand die jij wil. AAN dan krijg je de berekende range op basis van het rijgedrag tijdens de laatste rit. UIT dan krijg je de WLTP range. Beide aangepast naar de batterijvulling natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 30-05 22:07
iHansz schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:49:
Een vraagje. Wat doe je als de 12v accu plat is en de deuren niet meer ontgrendeld kunnen worden. Er is vlgs mij geen fysieke sleutel meer, dus hoe krijg je dan de deuren open?
Onder de auto zit een aansluiting om 12V te koppelen. En dan kan de deur weer open :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
lmvoo schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:49:
[...]

Onder de auto zit een aansluiting om 12V te koppelen. En dan kan de deur weer open :).
Slim, en dat wist ik nog niet! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 02-06 17:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Ophidian schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:01:
Lokale dealer heeft ook de Standard Range binnen gehad, dus die worden ook geleverd. Onze komt donderdag, afhankelijk of kenteken op tijd binnen is (door Pasen).

Eerste keer dat ik de 18 inchers in het wild zie, was rondje fietsen, dus maar meteen op de foto :+ Dit is een Standard Range Plus gezien de combi zwart dak en 18 inch velgen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie velgen.
Heel benieuwd hoe deze eruit gaat zien zonder dat zwarte dak gewoon in volledig vapour grey of wit. Iig de versie die mij in de configurator het mooiste leek. Dan wel met getinte ramen nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Laatst online: 01-06 21:10
okio schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:24:
[...]

Mooie velgen.
Heel benieuwd hoe deze eruit gaat zien zonder dat zwarte dak gewoon in volledig vapour grey of wit. Iig de versie die mij in de configurator het mooiste leek. Dan wel met getinte ramen nog.
Zal een foto maken zodra ik de mijne heb. Heb namelijk precies die uitvoering ;) Vapour Grey Core uitvoering.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:55

Hans1956

Pixel 8 Pro

Vandaag heb ik het HarmanKardon logo zwart gemaakt dmv een zwarte 'permanente' stift. Geen spiegeling meer in de ruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJIuR1ba8l8OjnFDcRIOzrSQPsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdriHpFYjoT4OvnSpT8ozGgY.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
Hans1956 schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:12:
Vandaag heb ik het HarmanKardon logo zwart gemaakt dmv een zwarte 'permanente' stift. Geen spiegeling meer in de ruit.
Top. Dat wilde/ga ik ook doen. Het spiegelde mij iets te veel bij de proefrit.

Pagina: 1 ... 27 ... 88 Laatste