Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04
Even een update van mijn SMER.
Vanaf de aflevering zaten er vervelende trillingen in de EX30, voelbaar bij alle snelheden maar sterk tussen 70-85km en 100-110km.
De eerste actie van de dealer was nabalancere maar dat loste niets op.
De volgende voorgestelde actie was ongeveer 50km rijden op de snelweg met lage bandenspanning (1.5-1,9bar). Dat leek aanvankelijk te helpen maar geleidelijk aan kwamen de trillingen terug
Vervolgens ben ik naar een dealer verwezen met een geavanceerder apparaat waarmee weggedrag kon worden gesimuleerd. Daarbij bleek dat drie banden gedraaid moesten worden tov van de velg en daarna in balans waren, volgens de dealer “groen”). Eén velg-band combinatie was niet op te lossen en bleef steken op “geel”.
Het gaat hier om 19 inch Good Year banden.

Advies van Volvo Car NL was om eerst een paar duizend km met de auto te rijden omdat dit het probleem ook kon oplossen.
Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn en heb dat de dealer laten weten.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

Er zijn meerdere manieren van balanceren:

'Eenvoudig' balanceren. Een wiel los op een balanceerapparaat.

Gemonteerd balanceren. Daarmee kan je zelfs de onbalans van de assen en de wieldop meenemen.

Je wilt zo min mogelijk balanceerlood (geen echt lood meer tegenwoordig). Dat betekent meestal eerst het draaien van de band op de velg en meestal komt het balanceerlood ergens tegenover het ventiel te zitten. Bij goed balanceren wordt er zelfs balanceerlood aan zowel de binnenkant als de buitenkant in de velg aangebracht.

Bij lijkt het alsof alles is meegenomen met het balanceren, inclusief de wieldoppen. Er staat een rode en gele stip op mijn banden en een gele stip op mijn wieldoppen. De gele stippen komen overeen, de rode heb ik nog geen idee over. Op onderstaande foto staat de stip vlak bij het ventiel, maar bij een andere band geheel ergens anders. Mijn banden zijn in week 49 van 2023 geproduceerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SUC8I1Yk2hFQhbO5N2S8V4t13o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMO8JqgfFyVFxFTIC5kWLUki.jpg?f=fotoalbum_large

Naast balanceren is uitlijnen ook zeer belangrijk. Een slecht uitgelijnd auto kan ook trillingen bij bepaalde snelheden geven.

Oh ja, mijn auto trilt niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Laatst online: 15-03 10:04
Swerfer schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:25:
Er zijn meerdere manieren van balanceren:

'Eenvoudig' balanceren. Een wiel los op een balanceerapparaat.

Gemonteerd balanceren. Daarmee kan je zelfs de onbalans van de assen en de wieldop meenemen.

Je wilt zo min mogelijk balanceerlood (geen echt lood meer tegenwoordig). Dat betekent meestal eerst het draaien van de band op de velg en meestal komt het balanceerlood ergens tegenover het ventiel te zitten. Bij goed balanceren wordt er zelfs balanceerlood aan zowel de binnenkant als de buitenkant in de velg aangebracht.

Bij lijkt het alsof alles is meegenomen met het balanceren, inclusief de wieldoppen. Er staat een rode en gele stip op mijn banden en een gele stip op mijn wieldoppen. De gele stippen komen overeen, de rode heb ik nog geen idee over. Op onderstaande foto staat de stip vlak bij het ventiel, maar bij een andere band geheel ergens anders. Mijn banden zijn in week 49 van 2023 geproduceerd.

[Afbeelding]

Naast balanceren is uitlijnen ook zeer belangrijk. Een slecht uitgelijnd auto kan ook trillingen bij bepaalde snelheden geven.

Oh ja, mijn auto trilt niet...
Dank voor de uitgebreide reactie. Als het gedoe blijft zal ik hem ook laten uitlijnen. Mijn XC40 EV trilde al vanaf het begin vanaf 100km tot 110km. Ik dacht er vanaf te zijn met de EX30 maar dat valt nog niet mee :-(
Mijn banden zijn van week 46 2023.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:25
Prijslijst 8 januari
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPtQ2i6B9si-iqWz0lwi_EiLS30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5wbWcV43aLWCTINEpSYXy5h.jpg?f=fotoalbum_large

Prijslijst 22 april
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Se_wkJPfWW-tOZ8Oy6OB3e8jX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmQ3zXjKrttThcRUWODwr1Rj.jpg?f=fotoalbum_large

Duidelijke aanpassing in verbruik. En het verschil tussen de bandenmaten wat betreft verbruik lijkt niet heel groot.

Voel me toch een klein beetje bedrogen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

bemeall

Down Under!

Hier ook een offerte voor de EX30 SMSR.

Wat zit er standaard eigenlijk bij qua laadkabel? Ik dacht alleen een kabel voor aan de publieke laadpaal. In de offerte heb ik het volgende staan:
Opladen
16A (3 fase) Mennekes - Mennekes 7 meter laad kabel
Ingebouwde oplader van 11 kW (OBC)
Thuislaadkabel, mobiel 7 m (10 A)
Laadpaalkabel, 6 m (22 kW)
Dit lijkt alsof het er meerdere zijn. Wat moet/gaat de dealer leveren :?

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

bemeall schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:48:
Hier ook een offerte voor de EX30 SMSR.

Wat zit er standaard eigenlijk bij qua laadkabel? Ik dacht alleen een kabel voor aan de publieke laadpaal. In de offerte heb ik het volgende staan:

[...]

Dit lijkt alsof het er meerdere zijn. Wat moet/gaat de dealer leveren :?
linkje naar de post met fotos:
mausy5043 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:01:
De originele Volvo kabel is 5m 32A.
Die anderen kun je bijbestellen. Zou ik niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door mausy5043 op 01-04-2024 21:27 ]

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Cheetha schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:34:
Prijslijst 8 januari
[Afbeelding]

Prijslijst 22 april
[Afbeelding]

Duidelijke aanpassing in verbruik. En het verschil tussen de bandenmaten wat betreft verbruik lijkt niet heel groot.

Voel me toch een klein beetje bedrogen….
Ophidian schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:42:
Interessant, het verbruik op de website voor de ER en Twin zijn naar boven bijgesteld. Eerst was dit 15,7kWh/100 km met 480 WLTP range. Nu is het 17,0kWh/100km met 476 range. De SR is niet veranderd.
Was al in oktober zo.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Laatst online: 21:25
Ophidian schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:30:
[...]

[...]

Was al in oktober zo.
Dan hebben ze er lang over gedaan on dat in de prijslijst aan te passen. Ik heb me steeds gebaseerd op die van januari 2024. En sorry dat ik jouw post heb gemist 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:03
hansmw schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:02:
Even een update van mijn SMER.
Vanaf de aflevering zaten er vervelende trillingen in de EX30, voelbaar bij alle snelheden maar sterk tussen 70-85km en 100-110km.
De eerste actie van de dealer was nabalancere maar dat loste niets op.
De volgende voorgestelde actie was ongeveer 50km rijden op de snelweg met lage bandenspanning (1.5-1,9bar). Dat leek aanvankelijk te helpen maar geleidelijk aan kwamen de trillingen terug
Vervolgens ben ik naar een dealer verwezen met een geavanceerder apparaat waarmee weggedrag kon worden gesimuleerd. Daarbij bleek dat drie banden gedraaid moesten worden tov van de velg en daarna in balans waren, volgens de dealer “groen”). Eén velg-band combinatie was niet op te lossen en bleef steken op “geel”.
Het gaat hier om 19 inch Good Year banden.

Advies van Volvo Car NL was om eerst een paar duizend km met de auto te rijden omdat dit het probleem ook kon oplossen.
Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn en heb dat de dealer laten weten.
Ben dit een tijdje terug ook tegengekomen op één van de Facebook-groepen. Kwam er op neer dat de oorzaak hiervan het twee maanden stilstaan op de boot is. Oplossing zou zijn om een tijdje te rijden met hogere bandenspanning dan normaal en een tijdje met lagere bandenspanning. Hierna zou de band zich weer rond gevormd moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
dennistd schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:48:
[...]

Ben dit een tijdje terug ook tegengekomen op één van de Facebook-groepen. Kwam er op neer dat de oorzaak hiervan het twee maanden stilstaan op de boot is. Oplossing zou zijn om een tijdje te rijden met hogere bandenspanning dan normaal en een tijdje met lagere bandenspanning. Hierna zou de band zich weer rond gevormd moeten hebben.
In bijvoorbeeld het Tesla topic of recenter het Kia EV9 topic lees je precies dezelfde verhalen. Had het zelf in 2019 ook met een Tesla. Heeft ca 1500km geduurd maar toen was ik het wel kwijt, die trilling.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:07
Himalaya schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:15:
[...]

In bijvoorbeeld het Tesla topic of recenter het Kia EV9 topic lees je precies dezelfde verhalen. Had het zelf in 2019 ook met een Tesla. Heeft ca 1500km geduurd maar toen was ik het wel kwijt, die trilling.
Bijzonder. Mijn huidige Honda e heeft ook een bootreis gemaakt (van Japan naar Rotterdam) en die heeft nergens last van gehad, maar die staat dan ook standaard op Michelin Pilot Sport 4 waar ik meer vertrouwen in heb.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
iHansz schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:11:
[...]

Bijzonder. Mijn huidige Honda e heeft ook een bootreis gemaakt (van Japan naar Rotterdam) en die heeft nergens last van gehad, maar die staat dan ook standaard op Michelin Pilot Sport 4 waar ik meer vertrouwen in heb.
Precies die banden zaten ook onder mijn Tesla ;)

Je leest het in veel van de (overzeese) EV topics

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampshef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
mausy5043 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Wat is dat voor lijst? Op de Volvo site staat niks.
Dealer las hem voor aan de telefoon, dus zal intern document zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

bemeall

Down Under!

mausy5043 schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:26:
[...]

linkje naar de post met fotos:

[...]

Die anderen kun je bijbestellen. Zou ik niet doen.
Interessant, want deze staan allemaal op de offerte zonder meerprijs. Benieuwd wat uiteindelijk geleverd gaat worden.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:26
kampshef schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:06:
[...]

Dealer las hem voor aan de telefoon, dus zal intern document zijn.
Off dus gewoon ontsproten aan de fantasie van de dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:25
Hoi, even nieuwsgierig. Zijn er in dit topic ook mensen die domoticz gebruiken ?

Reden van de vraag: ik heb deze domoticz plugin voor de xc40 geschreven. Ik ben even nieuwsgierig of die ook voor de ex30 werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kammika schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:59:
Hoi, even nieuwsgierig. Zijn er in dit topic ook mensen die domoticz gebruiken ?
Ja zeker. Domoticz gebruiker hier. Ik heb de auto alleen nog niet binnen (duurt nog tot november o.i.d.) Maar ik zou wel interesse hebben in een EX30 plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKazan1962
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-09-2024
azaden mooie keus, heb je de auto al mogen ontvangen, ik wil de spatlappen gaan kopen maar benieuwd
0f je er over te vrede bent, wij hebben de SMER Ultra Chrystal White gekocht met 20" velgen, die ik mooier vond staan ook al verbruikte je dan wat meer en is het comfort iets minder dan 19" of 18" velgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Kammika schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:59:

Reden van de vraag: ik heb deze domoticz plugin voor de xc40 geschreven. Ik ben even nieuwsgierig of die ook voor de ex30 werkt…
De API werkt nog niet voor de EX30: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt/issues/176

Ik zal het wel eens proberen zodra de onze er is, kijken wat ie doet.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 01-05 21:41
Iemand al iets gehoord over de niet werkende app??
Of een oplossing gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35
Ootje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:12:
Iemand al iets gehoord over de niet werkende app??
Of een oplossing gehoord ?
Probleem schijnt met een OTA en/of app update pas te worden opgelost. Mijn dealer kon er vandaag niet uitkomen, ook niet met de hulp van Volvo Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
Vervangt de app ook de sleutelkaart?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Gluten Parody schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:41:
Vervangt de app ook de sleutelkaart?
Nee, je kan de EX30 app wel gebruiken om de auto te vergrendelen/ontgrendelen, maar in principe is het handiger om dit op termijn met de NFC van je smartphone te doen. Dat wordt vanaf de Plus versie mogelijk, maar daarvoor volgt er ook nog een update van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

NokiaFan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:44:
[...]

Nee, je kan de EX30 app wel gebruiken om de auto te vergrendelen/ontgrendelen, maar in principe is het handiger om dit op termijn met de NFC van je smartphone te doen. Dat wordt vanaf de Plus versie mogelijk, maar daarvoor volgt er ook nog een update van de auto.
Op termijn kan een geschikte telefoon straks de key hub (Hoe heet dat ding ook al weer?) vervangen. Ik hoop dat die optie snel gaat komen, maar eerst moet de App sowieso stabiel werken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Swerfer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:58:
[...]
Op termijn kan een geschikte telefoon straks de key hub (Hoe heet dat ding ook al weer?) vervangen. Ik hoop dat die optie snel gaat komen, maar eerst moet de App sowieso stabiel werken...
Voor mij hoeft het niet. Als ik die keyfob in huis bij me draag, gaat de auto elke keer van het slot af als ik te dicht bij de voorkant van het huis kom. Nou staat daar ook de bank, dus...
Keyfob ligt nu achter in huis. Niet echt handig. Maar nog altijd handiger dan dat kaartje, want dat moet je fysiek op de deurstijl houden en da's dan ook weer reuze onhandig, omdat de auto dan niet op slot gaat als ik er van weg loop. En don't get me started about ontgrendelen met de app.

[ Voor 3% gewijzigd door mausy5043 op 02-04-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Volgens mij is Niham Den Haag een beetje van het padje.
https://selekt.volvocars....bc-49fc-8c17-459efa436449

EX30 Ultra voor meer dan een ton. Er staan er 3 op de website met elk exact 3001 km op de teller. Hmm...

[ Voor 8% gewijzigd door mausy5043 op 02-04-2024 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Ik heb de auto maar aan de WIFI van huis verbonden. Zo kan de auto iig de OTA updates binnenhalen, als ze bij Volvo de problemen hebben opgelost...

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
mausy5043 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:10:

EX30 Ultra voor meer dan een ton. Er staan er 3 op de website met elk exact 3001 km op de teller. Hmm...
Toen onze XC40 nog in bestelling stond in 2022 met al die tekorten hadden zij ook een XC40 voor een ton staan. Moet bijna wel een fout zijn.

Edit: Mei 2022 idd
WildOne schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:41:
Volgens mij hebben ze bij de dealers ook door dat er voorlopig niks uit de fabriek komt rollen

https://www.niham.nl/occasions/detail/30648053

7(8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Ophidian op 02-04-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 07-06 08:48
Del Boske schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:13:
Ik heb de auto maar aan de WIFI van huis verbonden. Zo kan de auto iig de OTA updates binnenhalen, als ze bij Volvo de problemen hebben opgelost...
Vraag me af of dat werkt.. In sommige artikelen staat dat het alleen werkt via de mobiele verbinding..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hytwThvRtf3yQgLyYSHRw3FForg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcj1etLDIz5WJyytCnSB43sa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
mausy5043 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:10:

RDW: €48450…

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
DEEJEEY schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:05:
[...]

Vraag me af of dat werkt.. In sommige artikelen staat dat het alleen werkt via de mobiele verbinding..
[Afbeelding]
Ik twijfel ook erg of de OTA wordt gedownload via een extern WiFi netwerk of een persoonlijke hotspot. Die van mij staat nu bij de dealer. Daar hebben ze sowieso wel een optie om de software te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theden
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat een feestje! Eindelijk heeft mijn vrouw haar EX30 Ultra binnen. 4 weken geleden was het eindelijk zo ver.
Maar wat een ellende die auto, ik lees bij jullie ook over van alles en nog wat.
Bizar dat een merk zoals Volvo perfecte auto’s maakten (ooit ) en nu ze een elektrische auto mogen maken, dan missen ze op alle fronten de ….boot :)

Veiligheid! Een ingebouwde camera die continue je ogen en gezocht in de gaten houd, zodra je dan naar rechts MOET kijken omdat er simpel weg recht voor je niks zit, dan begint hij te piepen over aandacht. De geeuw en ogen dicht is dan wel weer prettig.
Errors bugs en problemen:
Mijn vrouw heeft die rare dikke keycard hoofdsleutel, waar ineens spontaan de deuren niet zomaar meer mee open gaan, dan moet ze een paar weg lopen….vind ze niet leuk als het regent.
Stoelverwarming gaat ineens elke keer spontaan aan.
Laden werkt niet “standaard” op 32A maar moet je handmatig terug zetten elke keer, vergeet je dat. Dan heb je na 6 uur laden een paar druppels stroom binnen gekregen.
Regelmatig is er de interne simkaart nergens mee verbonden, met als gevolg geen live data van bijvoorbeeld Google maps mbt files en je percentage laadvermogen.
DAB radio? Valt vaak weg of soort gewoon.
Nu ineens vannacht is de klok gewist en was het net 30 min geleden 0:00
Scherm lijkt ineens wel een oude televisie die storing heeft…. Met die kleuren strepen.

Hij rijd wel lekker…. Dat wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ivarga schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:15:
[...]

Off dus gewoon ontsproten aan de fantasie van de dealer ;)
Het is bij software-ontwikkeling vrij gebruikelijk dat er met losse taken wordt gewerkt die dan gaandeweg afkomen. Het is zelfs heel ongebruikelijk dat alle voor een bepaalde versie geplande op te lossen problemen en veranderingen allemaal precies tegelijk klaar zijn.
Hoewel het wel gebruikelijk is dat je die als eindgebruiker pas te weten krijgt bij een release.

Het is daarbij ook eenvoudig mogelijk om bijvoorbeeld automatisch een lijst te maken van van wat er ondertussen opgelost is. Of dat men een meer beschrijvende lijst steeds bijwerkt zodra een probleem is opgelost, zodat dat niet allemaal achteraf hoeft.

Een andere mogelijkheid is dat er al een pre-release versie is met zo'n zelfde changelog.

Als de dealer bij zo'n lijst kan, dan is het niet heel gek dat hij al dingen kan voorlezen die wij nog niet kunnen inzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

DEEJEEY schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:05:
[...]

[Afbeelding]
Hm, dat is minder. Dit betekent dat vrijwel elke EX30 terug moet naar de dealer om de nieuwe update binnen halen 8)7
Zullen ze bij de dealer blij mee zijn...
theden schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:09:
Wat een feestje! Eindelijk heeft mijn vrouw haar EX30 Ultra binnen. 4 weken geleden was het eindelijk zo ver.
Maar wat een ellende die auto, ik lees bij jullie ook over van alles en nog wat.
Bizar dat een merk zoals Volvo perfecte auto’s maakten (ooit ) en nu ze een elektrische auto mogen maken, dan missen ze op alle fronten de ….boot :)

Veiligheid! Een ingebouwde camera die continue je ogen en gezocht in de gaten houd, zodra je dan naar rechts MOET kijken omdat er simpel weg recht voor je niks zit, dan begint hij te piepen over aandacht. De geeuw en ogen dicht is dan wel weer prettig.
Errors bugs en problemen:
Mijn vrouw heeft die rare dikke keycard hoofdsleutel, waar ineens spontaan de deuren niet zomaar meer mee open gaan, dan moet ze een paar weg lopen….vind ze niet leuk als het regent.
Stoelverwarming gaat ineens elke keer spontaan aan.
Laden werkt niet “standaard” op 32A maar moet je handmatig terug zetten elke keer, vergeet je dat. Dan heb je na 6 uur laden een paar druppels stroom binnen gekregen.
Regelmatig is er de interne simkaart nergens mee verbonden, met als gevolg geen live data van bijvoorbeeld Google maps mbt files en je percentage laadvermogen.
DAB radio? Valt vaak weg of soort gewoon.
Nu ineens vannacht is de klok gewist en was het net 30 min geleden 0:00
Scherm lijkt ineens wel een oude televisie die storing heeft…. Met die kleuren strepen.

Hij rijd wel lekker…. Dat wel
Een aantal dingen is even zoeken naar de juiste instelling (stoelverwarming, laden op 6A), een ander deel moet je elke keer uitzetten (piepjes bij het wegkijken).
Wellicht heeft de auto toch nog niet de nieuwste update (1.2.1). Dit was iig bij mij de oorzaak van het oude televisiebeeld ;)

Voor mij is het zeker geen drama auto. Ja, ze hadden het beter moeten doen bij Vovlo voordat ze deze op de markt brachten, maar aan de andere kant hadden we dit kunnen/moeten verwachten bij een geheel nieuwe auto (en dan met name de software). Gelukkig maken ze bij Volvo al vele decennia goede auto's en kunnen veel van de op/aanmerkingen softwarematig opgelost worden.
Met ruim 5K op de teller ben ik nog steeds blij met m'n EX30 :*)

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
ACM schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:14:
[...]

Het is bij software-ontwikkeling vrij gebruikelijk dat er met losse taken wordt gewerkt die dan gaandeweg afkomen. Het is zelfs heel ongebruikelijk dat alle voor een bepaalde versie geplande op te lossen problemen en veranderingen allemaal precies tegelijk klaar zijn.
Hoewel het wel gebruikelijk is dat je die als eindgebruiker pas te weten krijgt bij een release.

Het is daarbij ook eenvoudig mogelijk om bijvoorbeeld automatisch een lijst te maken van van wat er ondertussen opgelost is. Of dat men een meer beschrijvende lijst steeds bijwerkt zodra een probleem is opgelost, zodat dat niet allemaal achteraf hoeft.

Een andere mogelijkheid is dat er al een pre-release versie is met zo'n zelfde changelog.

Als de dealer bij zo'n lijst kan, dan is het niet heel gek dat hij al dingen kan voorlezen die wij nog niet kunnen inzien.
En toch vind ik het, als leek, raar dat deze perikelen nu pas naar boven komen en niet tijdens de testen die Volvo met de auto gehad zou moeten hebben. Ik rij nu nog met een een Honda e met 5(!) schermen voor je neus (2 digitale spiegels en 3 normale schermen), wat draait nog op Android 8(!), en buiten dat het heeeeeel traag is, nog nooit een bug gehad. Je kunt gewoon wisselen tussen de schermen (van links naar rechts en weer terug), een aquarium te voorschijn toveren (doe je één keer), via HDMI aansluiting gamen, Apple CarPlay werkt meteen draadloos bij 't instappen, etc., etc. Nu lopen ze bij Honda nou ook niet bepaald voorop qua EV's en/of digitale techniek, maar het werkt allemaal wel. Ik hou echt m'n hart vast. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

iHansz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:03:
En toch vind ik het, als leek, raar dat deze perikelen nu pas naar boven komen en niet tijdens de testen die Volvo met de auto gehad zou moeten hebben.
Dat spreek ik ook zeker niet tegen en ben ik zelfs met je eens :) Maar ik vond het niet netjes dat er werd gesuggereerd dat de dealer maar wat loopt te verzinnen.
Del Boske schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:58:
Een aantal dingen is even zoeken naar de juiste instelling (stoelverwarming, laden op 6A), een ander deel moet je elke keer uitzetten (piepjes bij het wegkijken).
Maar bij diverse gebruikers lijken die eerste paar instellingen blijkbaar wel zo nu en dan terug te gaan naar de standaardinstelling.

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 03-04-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-06 10:00
mausy5043 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:34:
[...]

Voor mij hoeft het niet. Als ik die keyfob in huis bij me draag, gaat de auto elke keer van het slot af als ik te dicht bij de voorkant van het huis kom. Nou staat daar ook de bank, dus...
Keyfob ligt nu achter in huis. Niet echt handig. Maar nog altijd handiger dan dat kaartje, want dat moet je fysiek op de deurstijl houden en da's dan ook weer reuze onhandig, omdat de auto dan niet op slot gaat als ik er van weg loop. En don't get me started about ontgrendelen met de app.
Je kunt wel instellen dat-ie niet automatisch de portieren opent en de lampen aanzet bij het naderen van de auto. Mijn bank is ook heel dicht bij de auto ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:26
ACM schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:14:
[...]

Al jouw verklaringen zijn heel plausibel , maar het feit blijft dat de mijne net zo plausibel is . Aangezien het gesprek telefonisch verlopen is . Ik zeg niet dat het zo is , ik sluit het alleen niet uit 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Baqsteen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:37
Vandaag de EX30 besteld :)
Plus, cloud blue extended range met elektrische stoelen optie en getint glas.
Levering oktober, ben benieuwd :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 23:23
Vandaag proefrit gemaakt in de EX30. Rijdt erg fijn. Redelijk sober interieur, maar wel een prettige auto. Wel heel jammer dat Carplay nog niet aanwezig is, dat is wel een dingetje voor mij aangezien ik dat dagelijks gebruik. Iig een interessante kandidaat voor de volgende leasewagen voor werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

App doet het weer *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdfYgonQ6jBweMtsp4x2-fLB7b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByrDtcaVsrzx4qp9Ggoidioj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Nu sniffen en kijken of ik de API rechtstreeks kan benaderen voor gebruik in Home Assistant O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 22:35
Het is wel warm bij jou ;) . Dat red ik in Utrecht niet …

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

caspervc schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:17:
[...]

Het is wel warm bij jou ;) . Dat red ik in Utrecht niet …
Viel mij ook al op. Is in een parkeergarage. Of mijn accu's staan in de fik :o

Lekkere locatie-aanduiding ook. Militair coördinaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 03-04-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:23
Bij mij werkt de app ook weer.

Maar met de dataverbinding is nog steeds wat mis. Ik kan de deuren openen en sluiten via de app. Ook als de auto geen wifi en geen bluetooth verbinding heeft. Dat wijst er toch op dat hij iets van een dataverbinding moet hebben.

Maar ik zie geen LTE/5G symbool en als ik spotify open zegt hij dat ik geen internetverbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:20
Swerfer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:19:
[...]

De temperatuur is de temperatuur binnen in de auto. Moest er gisteren ook even naar kijken maar heb dit filmpje gevonden waar het op het begin verklaart wordt.

YouTube: The new Volvo EX30 app overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
[...]
Of mijn accu's staan in de fik :o
Dan had ik wel sirenes gehoord, want je bent wel erg dichtbij m'n werkplek... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
[...]

Sta je toevallig in Westraven geparkeerd? Dan heb ik je auto net zien staan haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

[...]
Plus codes zijn geen militaire coordinaten. Ze zijn alleen nog niet ingeburgerd ;-)
https://maps.google.com/pluscodes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Konila schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:06:
[...]

Sta je toevallig in Westraven geparkeerd? Dan heb ik je auto net zien staan haha
Dat was dan niet de mijne. Die van mij stond op de Kromhoutkazerne. @iHansz: zelfde werkplek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Iets verderop, bij de UU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

iHansz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:24:
[...]

Iets verderop, bij de UU.
Ah, ok. Ligt iets verder om de hoek 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schokkerino
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:11
Heb mijn EX30 Twin Motor Ultra iets meer dan een maand geleden besteld, vandaag pas effectief besteld bij leasingmaatschappij met als verwachte leverdatum juli 2024. Hopelijk verloopt de levering wat vlotter en krijg ik hem vroeger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
De after service monteur heeft het bij mij ook voor elkaar gekregen. Nu alleen nog het IITC abonnement activeren en ik verwacht mijn EX30 weer op te kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Vildhjarta schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:04:
Vandaag proefrit gemaakt in de EX30. Rijdt erg fijn. Redelijk sober interieur, maar wel een prettige auto. Wel heel jammer dat Carplay nog niet aanwezig is, dat is wel een dingetje voor mij aangezien ik dat dagelijks gebruik. Iig een interessante kandidaat voor de volgende leasewagen voor werk.
Wat doe je momenteel precies met CarPlay?

Want je kan bijvoorbeeld Spotify ook los installeren en met je eigen account inloggen. Telefoonfuncties zijn er in mijn ogen ook voldoende aanwezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iHansz
NokiaFan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:16:
[...]

Wat doe je momenteel precies met CarPlay?
Ik bv heb geen Spotify, maar Apple Music. Je hebt veel Apps in CarPlay die ook op je iPhone staan. Daarbij afspraken in agenda met adres, worden meteen weergegeven als complete route. Daarbij vind ik de lay-out van Apple Kaarten rustiger ogen dan Google Maps. Berichten van Telegram worden door Siri voorgelezen en/of beantwoord. Maar ieder z’n meug natuurlijk. Zou ook enorm balen als CarPlay pas veel later zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-06 15:50
Zijn er ook ex30 rijders die wel acc hebben bij gebruik trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
iHansz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:34:
[...]

Ik bv heb geen Spotify, maar Apple Music. Je hebt veel Apps in CarPlay die ook op je iPhone staan. Daarbij afspraken in agenda met adres, worden meteen weergegeven als complete route. Daarbij vind ik de lay-out van Apple Kaarten rustiger ogen dan Google Maps. Berichten van Telegram worden door Siri voorgelezen en/of beantwoord. Maar ieder z’n meug natuurlijk. Zou ook enorm balen als CarPlay pas veel later zou komen.
Je moet wel in de gaten houden dat Carplay niet met de data van de auto aan de slag kan. AAOS uiteraard wel. Denk bijv. aan het voorverwarmen van je batterij als je gaat snelladen. Vanuit de EX40 wagens hoor je juist eigenlijk al vrij snel dat Apple gebruikers Carplay niet eens meer nodig hebben en dat AAOS gewoon voldoet. En ja, je zal zeker nog wat dingen missen want AAOS is verre van heilig en compleet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Francisco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:29:
Zijn er ook ex30 rijders die wel acc hebben bij gebruik trekhaak?
Ik neem aan van niet. Het is geen bug, dus elke auto moet hetzelfde 'probleem' hebben. Het is wachten op een update en dan hopen of het (al) is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 22-03 08:34
Heb je nog bijzondere handelingen verricht of werkte de app plotseling wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

AAA1111 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:27:
[...]

Heb je nog bijzondere handelingen verricht of werkte de app plotseling wel?
Vanmorgen deed hij het nog niet en vanmiddag ineens wel. Ik heb zelf niets gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-06 15:50
Na 5 weken nog steeds geen internet dus geen navigatie, geen erkenning op mijn display of ik verlichting aan heb of niet en geeft ook geen km stand aan en verkeerde tijd en zo kan ik nog wel ff doorgaan..niet echt positief voor een auto van 47000 € .De app werkt wel,maar ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
Swerfer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:30:
[...]

Vanmorgen deed hij het nog niet en vanmiddag ineens wel. Ik heb zelf niets gedaan.
Automagisch noemen we dat 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Wat vinden jullie van de temperatuur in de EX30? Vanuit de dealer stond hij op 22 graden en heb ik hem verlaagd naar 21. Ik vond dat niet warm genoeg en heb hem op 22 gezet. Zelfs dan vind ik het nog maar net gaan.

Verder staat mijn auto al weer 4 uur in een onverwarmde garage en de App zegt dat het nog steeds 22 geraden is (22,1).

Misschien staan die 2 los van elkaar, maar in mijn ogen klopt het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Swerfer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:43:
Wat vinden jullie van de temperatuur in de EX30? Vanuit de dealer stond hij op 22 graden en heb ik hem verlaagd naar 21. Ik vond dat niet warm genoeg en heb hem op 22 gezet. Zelfs dan vind ik het nog maar net gaan.

Verder staat mijn auto al weer 4 uur in een onverwarmde garage en de App zegt dat het nog steeds 22 geraden is (22,1).

Misschien staan die 2 los van elkaar, maar in mijn ogen klopt het niet helemaal.
Ik heb de temp op 21 staan mijn vrouw op 20. Ik vind 21 graden een prima temperatuur. Dit weekend gaan we op wat langere afstanden rijden. (Totaal ongeveer 500km) eens zien hoe dat gaat.
De auto staat bij ons in de garage en geeft 10,7 graden aan. Volgens HA esp sensor is het 13,5 graden.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Die temperatuur indicatie blijft zo staan totdat je de klimaatregeling start. Dus, daar heb je niks aan.
De auto stuurt haar status naar Volvo als je haar afsluit. De app haalt de status op bij de servers van Volvo.
De auto update daarna de status niet meer. Alleen als ze aan het laden is, wordt met enige regelmaat de SoC en range up-ge-date, maar verder niks.

[ Voor 3% gewijzigd door mausy5043 op 03-04-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Daarom hoeft de auto ook geen LTE/5G verbinding actief te hebben als je met de app de info ophaalt. Die info komt namelijk niet uit de auto maar van de Volvo-servers....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Juancho schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:56:
[...]

Je moet wel in de gaten houden dat Carplay niet met de data van de auto aan de slag kan. AAOS uiteraard wel. Denk bijv. aan het voorverwarmen van je batterij als je gaat snelladen. Vanuit de EX40 wagens hoor je juist eigenlijk al vrij snel dat Apple gebruikers Carplay niet eens meer nodig hebben en dat AAOS gewoon voldoet. En ja, je zal zeker nog wat dingen missen want AAOS is verre van heilig en compleet.
In theorie kan CarPlay dat wel uitlezen, maar nog niet in Nederland en alleen met een beperkt aantal auto's: https://support.apple.com...-routing-iphc5e3a4b4b/ios

Je krijgt hiermee een een route met laadstops vergelijkbaar met hoe Google Maps die maakt. Voorverwarmen zal waarschijnlijk niet gebeuren inderdaad.
Als we Next Gen CarPlay op de EX30 krijgen (die kans is heel klein) zou er vergaande interactie kunnen plaatsvinden tussen CarPlay en de auto, die zou namelijk het hele scherm en alle functionaliteiten overnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
mausy5043 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:13:
Daarom hoeft de auto ook geen LTE/5G verbinding actief te hebben als je met de app de info ophaalt. Die info komt namelijk niet uit de auto maar van de Volvo-servers....
Vandaar dat de auto continu offline is volgens UniFi das wel jammer ook voor de updates. Had wel het idee dat dit in het begin niet zo was. Zal nog eens controleren in de logs.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
NokiaFan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:13:
[...]

De after service monteur heeft het bij mij ook voor elkaar gekregen. Nu alleen nog het IITC abonnement activeren en ik verwacht mijn EX30 weer op te kunnen halen.
Bij mij idem dito vandaag heeft de werkplaats voorman met Volvo Nederland mijn vastgelopen app gecleaned op de Volvo Servers. Vanavond kon ik de connectie weer maken, De app werkt nu vlekkeloos. Start gemaakt met aanmaken vodafone account. Daarvoor moet morgen de dealer een koppeling realiseren/autoriseren tussen auto en vodafone en dan "I am in the game". Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
JSD00 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:17:
[...]

In theorie kan CarPlay dat wel uitlezen, maar nog niet in Nederland en alleen met een beperkt aantal auto's: https://support.apple.com...-routing-iphc5e3a4b4b/ios

Je krijgt hiermee een een route met laadstops vergelijkbaar met hoe Google Maps die maakt. Voorverwarmen zal waarschijnlijk niet gebeuren inderdaad.
Als we Next Gen CarPlay op de EX30 krijgen (die kans is heel klein) zou er vergaande interactie kunnen plaatsvinden tussen CarPlay en de auto, die zou namelijk het hele scherm en alle functionaliteiten overnemen.
Ik vraag me af of een merk als Volvo dat veel investeert in AAOS (ism Google) dit gaat vrijgeven. Wat je doet is eigenlijk je core systeem, AAOS, bewust laten vervangen door Carplay. Zou het niet zo slim vinden om alle functies, zoals voorverwarmen batterij vrij te geven voor externe systemen als Carplay.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:23
mausy5043 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:13:
Maar die data op de servers van Volvo komt uiteindelijk gewoon uit de auto. De servers van google kunnen echt niet zelf het laadnivo van de auto bedenken bijvoorbeeld. Dus zal er ergens een verbinding moeten zijn om die data vanuit de auto op de Volvo server te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door RonBuskens op 04-04-2024 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-06 23:53
ik heb een aantal keer in een auto gereden met stoelverwarming en ik vind dat een geweldige toevoeging. Maar elke euro is er één dus ben ik aan het overwegen dit wel of niet te doen in de Volvo.
De Volvo heeft de optie optie om van te voren de auto op te warmen toch? Is de stoelverwarming dan nog wel écht "noodzakelijk" ?

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mavi86 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:22:
ik heb een aantal keer in een auto gereden met stoelverwarming en ik vind dat een geweldige toevoeging. Maar elke euro is er één dus ben ik aan het overwegen dit wel of niet te doen in de Volvo.
De Volvo heeft de optie optie om van te voren de auto op te warmen toch? Is de stoelverwarming dan nog wel écht "noodzakelijk" ?
Ik heb die optie er speciaal wel bijbesteld, vind het in de winter echt ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:58
Mavi86 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:22:
Wij waren ook in dubio en blij dat we het toegevoegd hebben. Het lager kunnen zetten van de verwarming in de winter en dus besparing op de energie was de main reason. Maar het is heerlijk en dan moet de echte winter nog komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
jboerma100 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:35:
[...]

Wij waren ook in dubio en blij dat we het toegevoegd hebben. Het lager kunnen zetten van de verwarming in de winter en dus besparing op de energie was de main reason. Maar het is heerlijk en dan moet de echte winter nog komen.
Goeie deal voor 360 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Geen EV nemen zonder stoelverwarming. Dat is denk ik zelfs een optie die serieus effect kan hebben op de inruilwaarde later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 09:44
Ik zou ook de zetelverwarming nemen, deze werkt prima. Vind de temperatuur binnenin ook te laag. Mijn Mini Countryman SE stond steeds op 21°, momenteel staat de EX30 op 24° en dat vind ik maar juist aangenaam. Misschien klopt de meting nog niet 100%? Dacht dat ze met de 2025 update trouwens ook een extra vochtigheidsmeter gingen installeren om de airco beter te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
Hebben er mensen alweer iets gehoord over aflevering van hun auto? Blijft angstvallig stil hier momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:37

TheFruitNerd

iets met fruit

mausy5043 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:10:
Die temperatuur indicatie blijft zo staan totdat je de klimaatregeling start. Dus, daar heb je niks aan.
De auto stuurt haar status naar Volvo als je haar afsluit. De app haalt de status op bij de servers van Volvo.
De auto update daarna de status niet meer. Alleen als ze aan het laden is, wordt met enige regelmaat de SoC en range up-ge-date, maar verder niks.
Is er een bepaalde reden waarom het op deze manier werkt? Dwz, dat je de temperatuur ziet van het moment van afsluiten? De app voor mijn huidige V40 geeft de temperatuur van dat moment aan. Vooral in de winter ideaal, dan weet ik of de standkachel aan moet of niet :9

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lmvoo
Konila schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:02:
Hebben er mensen alweer iets gehoord over aflevering van hun auto? Blijft angstvallig stil hier momenteel.
Hoe bedoel je? Deze maand (dus 2 dagen) zijn er 100 afgeleverd. Ik krijg mijn gele raket vandaag! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ik ook vandaag, een standaard range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Ophidian schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:30:
Ik ook vandaag, een standaard range
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw range-statistieken! Heb ook een SR besteld, maar komt past in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

JSD00 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:38:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw range-statistieken! Heb ook een SR besteld, maar komt past in juni.
Mijne pas in november. :'( dus ben ook heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:11:
[...]

Is er een bepaalde reden waarom het op deze manier werkt? Dwz, dat je de temperatuur ziet van het moment van afsluiten? De app voor mijn huidige V40 geeft de temperatuur van dat moment aan. Vooral in de winter ideaal, dan weet ik of de standkachel aan moet of niet :9
Je stelt de timer in en de auto regelt de klimaatcontrole dan zelf. Daarvoor hoef je dus niet de temperatuur in de gaten te houden.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:37

TheFruitNerd

iets met fruit

Brumax schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:28:
[...]

Je stelt de timer in en de auto regelt de klimaatcontrole dan zelf. Daarvoor hoef je dus niet de temperatuur in de gaten te houden.
Correct, dat kan nu bij de V40 ook. Maar door variabele tijden is niet elke dag hetzelfde. Is ook verder niet relevant, maar wel interessant om te weten dat de EX30 geen actuele buitentemperatuur in de app vermeldt.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Er zijn al 2.122 EX30's op kenteken gezet. :) Inmiddels zijn we al bij kenteken Z-999-BD beland :P

UitvoeringAantalPercentage
SMER1.85487.4%
TMP26412.4%
SMSR4 :P 0.2%

KleurAantalPercentage
Vapour Grey94444.5%
Onyx Black44220.8%
Cloud Blue36517.2%
Crystal White30714.5%
Moss Yellow643%

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:19
Brumax schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:28:
[...]

Ik heb regelmatig problemen met deze timer.
Heb hem ingesteld voor iedere werkdag, maar vaak werkt hij niet.
Het lukt ook regelmatig niet deze te starten via de app, bijvoorbeeld een kwartier voordat ik van werk zou vertrekken.
Ik krijg dan de melding in de app 'kan het klimaat in EX30 niet regelen'.
Mijn vermoeden is een soort van communicatie probleem.
Als ik de auto een keer geopend heb en weer sluit doet hij het vaak wel weer.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ktenolix schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:34:
Er zijn al 2.122 EX30's op kenteken gezet. :) Inmiddels zijn we al bij kenteken Z-999-BD beland :P

SMER1.85487.4%
TMP26412.4%

KleurAantalPercentage
Vapour Grey94444.5%
Onyx Black44220.8%
Cloud Blue36517.2%
Crystal White30714.5%
Moss Yellow643%
Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan deze data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warretravel
  • Laatst online: 15-09-2024

SMER1.85487.4%
TMP26412.4%

KleurAantalPercentage
Vapour Grey94444.5%
Onyx Black44220.8%
Cloud Blue36517.2%
Crystal White30714.5%
Moss Yellow643%
4 SMSR op kenteken. Ik ben benieuwd naar hun range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

warretravel schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:04:
[...]

4 SMSR op kenteken. Ik ben benieuwd naar hun range.
De 25% daarvan is van één Tweaker. :+

@Ophidian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
rens-br schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:03:
[...]

Op https://opendata.rdw.nl
Kies hierna voor “basisregistratie Voertuigen”
En dan het bovenste dataset selecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 04-04-2024 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
rens-br schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:03:
[...]

Via deze site: https://opendata.rdw.nl/n...rtuigen/m9d7-ebf2/explore

Wel nog even filteren op 'Handelsbenaming' EX30 en alle data rolt eruit. Loopt vaak wel een paar dagen achter, maar leuk om te zien hoe de EX30 als een speer gaat. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Heeft er al iemand ervaring met YouTube Music als app op de EX30? Ik heb de app geïnstalleerd, maar er vindt geen synchronisatie met mijn telefoon plaats. Voor Spotify werkt dat allemaal heel keurig maar Youtube Music krijgt ik niet aan de praat. Ik kan ook niet zoeken, dan zegt hij dat er geen content is om in te zoeken. Ook de playlists op de telefoon worden niet getoond.

Weet iemand hoe dat wel voor elkaar te krijgen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo

SMER1.85487.4%
TMP26412.4%

KleurAantalPercentage
Vapour Grey94444.5%
Onyx Black44220.8%
Cloud Blue36517.2%
Crystal White30714.5%
Moss Yellow643%
Ik heb Z-xxx-BX gekregen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Oké, ik heb mijn EX30 weer terug en ik zie de auto in de EX30 app. Probleem zat hem in het feit dat het niet in sync was. En dat nieuwe pogingen met het verwijderen van een Volvo ID en het opnieuw proberen het allemaal erger zou maken. Moest door iemand op de achtergrond worden opgelost. Was volgens mijn dealer niet anders op te lossen.

Het is nu nog wachten op de activatie van mijn IITC abonnement. Ook dat moet iemand van buitenaf fixen. Dit zou op een backend server moeten gebeuren en wordt op z’n vroegst begin volgende week opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:59
Kwakjan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:18:
Heeft er al iemand ervaring met YouTube Music als app op de EX30? Ik heb de app geïnstalleerd, maar er vindt geen synchronisatie met mijn telefoon plaats. Voor Spotify werkt dat allemaal heel keurig maar Youtube Music krijgt ik niet aan de praat. Ik kan ook niet zoeken, dan zegt hij dat er geen content is om in te zoeken. Ook de playlists op de telefoon worden niet getoond.

Heb je een abbo bij YouTube? Zonder werkt het niet, met abbo werkt het prima, zal in de EX30 niet anders zijn dan in mijn Google-auto.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:40
Kwakjan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:18:

Ik gebruik het in mijn EX30. Ik heb inderdaad wel YT Premium. Er hoeft ook niets gesynchroniseerd te worden, het is een app op zich.

[ Voor 5% gewijzigd door Zapato op 04-04-2024 18:13 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdDMU9vKw8CK1O4yEXBvGoFLbio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6ZMOLYvay7k1C3T9Fme3YgWB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOiJEIcRN5e6lJEz6_cXC5LZy2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G1hizIMq7tsjzXvpdPfk60e8.jpg?f=user_large

Volgens de dealer is nu zo'n 1 op de vijf waarbij internet niet werkt bij aflevering, wij zijn er 1 van helaas. Er gaat op de achtergrond blijkbaar iets niet helemaal goed waardoor de auto wel aan je naam zit, maar je hem niet meer kan openen. Voor nu geduld, maar we hadden het al verwacht. Update 1.3 zou binnen 2 weken te verwachten zijn.

Verbruik nu nog niet echt wat van te zeggen. Het waaide flink op de snelweg naar huis (wind tegen), maar stond nu op 19,7 over 16 kilometer. Terwijl op een stuk zonder wind hij tussen de 16,5 en 18,0 bij 100kmh deed. Dus dat gaan we zien over de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 22-03 08:34
NokiaFan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:47:
Oké, ik heb mijn EX30 weer terug en ik zie de auto in de EX30 app. Probleem zat hem in het feit dat het niet in sync was. En dat nieuwe pogingen met het verwijderen van een Volvo ID en het opnieuw proberen het allemaal erger zou maken. Moest door iemand op de achtergrond worden opgelost. Was volgens mijn dealer niet anders op te lossen.

Het is nu nog wachten op de activatie van mijn IITC abonnement. Ook dat moet iemand van buitenaf fixen. Dit zou op een backend server moeten gebeuren en wordt op z’n vroegst begin volgende week opgelost.
Dank voor de ervaringen. Mijn app doet het nog steeds niet…
Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste