Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 26 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:34
Juancho schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:45:
Is keyless entre geen standaard dan? Gewoon je pasje/sleutel in de jas/broekzak, hand voor het portier en de auto gaat open? En voor het rijden hoef je niks anders te doen dan rem intrappen en in D/R te selecteren. Aangezien de stoel als start trigger werkt.

Hoe hoe werkt dat in de EX30 ivm de EX40?
Keyless drive is niet standaard, pas vanaf de duurdere Plus-uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Is keyless entre geen standaard dan? Gewoon je pasje/sleutel in de jas/broekzak, hand voor het portier en de auto gaat open? En voor het rijden hoef je niks anders te doen dan rem intrappen en in D/R te selecteren. Aangezien de stoel als start trigger werkt.
Nee, helaas niet, daar kwam ik ook pas achter na het bestellen van de EX30. De Core vind ik wat dat betreft eigenlijk net niet uitgerust genoeg. (Ik heb 'helaas' ook de Core versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:25
Ik las hier over wijzigingen in de bestelling van de EX30, bijvoorbeeld voor de nieuwe optie voor elektrisch verstelbare stoelen. Lijkt mij ook ideaal.

Ter info: Ik heb net even Care by Volvo gebeld om te vragen naar de mogelijkheden. Kleine wijzigingen in de bestelling (bijvoorbeeld de stoelen) waren wel mogelijk geweest, maar voor mijn bestelling zou de 'cut-off' voor wijzigingen rond 14 maart hebben gelegen. Nu is de bestelling dus niet meer te wijzigen. De auto wordt namelijk over twee weken gebouwd en op 25-6 bij de dealer afgeleverd.

Ik ga ervan uit dat dat proces niet veel verschilt tussen CbV en reguliere bestellingen. Als je dus nog wijzigingen wil doen; wees er tijdig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:10
ajouwens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:11:
Zojuist door de dealer gebeld, ik mag mijn witte EX30 SMER volgende week vrijdag op gaan halen (moet nog een trekhaak onder). #zinin 😃
Wat is de reden dat de trekhaak er later onder komt? Is dat vanwege de issues die eerder vermeld zijn in dit topic?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:26
Ktenolix schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:02:
[...]

Wat is de reden dat de trekhaak er later onder komt? Is dat vanwege de issues die eerder vermeld zijn in dit topic?
Welke issues waren dat dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

Reinier schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:53:
[...]

Kwestie van even buiten de auto luisteren lijkt me. Het viel mij op dat het buiten de auto behoorlijk luid klinkt, dat gezoem plus een soort pulserende piep bij achteruitrijden.
Heb dat geprobeerd, maar elke keer als ik uitstap stopt de auto. :+

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Hoe hoe werkt dat in de EX30 ivm de EX40?
Bij de Core niet. Daar moet het pasje op een specifieke plek onder het handschoenenkastje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Zapato schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Welke issues waren dat dan?
Het uitschakelen van sommige veiligheidsfuncties als er “iets” aan de trekhaak hangt, zoals ACC.
Een trekhaak is een accessoire en geen optie. Dat heeft voordelen voor wat betreft belasting of evt. bijtelling als deze achteraf wordt aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

Reinier

\o/

mausy5043 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Heb dat geprobeerd, maar elke keer als ik uitstap stopt de auto. :+
Je hebt geen buurvrouw o.i.d.? ;)
Je raam kan niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
mausy5043 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:00:
[...]

Bij de Core niet. Daar moet het pasje op een specifieke plek onder het handschoenenkastje liggen.
Op dit moment wel, maar “binnenkort” kun je de Core o.a. starten d.m.v. een iPhone of Android m.b.v. een Digitale Sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

EdwinW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:24:
[...]

Op dit moment wel, maar “binnenkort” kun je de Core o.a. starten d.m.v. een iPhone of Android m.b.v. een Digitale Sleutel.
Maar wordt er nog steeds wel active entry verwacht. Dus of je nu je pasje of telefoon gebruikt. Je moet hem tegen de deur aanhouden.

Echt wel een gemis. Zelfs de Renault Clio, van 30k, die ik eerste paar weken van zit jaar gereden heb had passive entry. Hence. Elke auto van de afgelopen tijd herkent de sleutel en gaat gewoon open. Vind dat echt een gemis.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 27-03-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
EdwinW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Het uitschakelen van sommige veiligheidsfuncties als er “iets” aan de trekhaak hangt, zoals ACC.
Een trekhaak is een accessoire en geen optie. Dat heeft voordelen voor wat betreft belasting of evt. bijtelling als deze achteraf wordt aangebracht.
Dat uitschakelen is geen issue maar zoals het bedoeld is. Ik zou het ook liever anders willen, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 16:45
Ktenolix schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:02:
[...]

T
Een trekhaak is een accessoire, die wordt er bij de dealer onder geplaatst. En ze hadden al een aantal EX30’s om uit te leveren. Het is gewoon wat druk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27

Hans1956

Pixel 8 Pro

johnsmith schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:47:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
OBD2 komt nu (experimenteel) beschikbaar voor de EX30, zie YouTube: Volvo EX30 (and maybe Smart #1)⚡ hidden parameters in OBD2 port | C...
Volvo wil geen gebruik van de OBD poort. Ik kreeg vandaag de afleveringsbrief vanwege aflevering morgen en daar stond onder andere in:

Aansluiten en/of koppelen van externe apparatuur

Uw nieuwe Volvo is voorzien van elektronica en software welke ontregeld kunnen worden door externe apparatuur.

De oorzaak van de storingen is dan vaak niet te lokaliseren en uw kosten kunnen fors oplopen omdat u als klant geen wijzigingen mag aanbrengen aan uw Volvo.

Het product kan eenvoudig lijken of de externe partij (vaak internetaanbieders) geven garantie maar dit kan conflicteren met de Volvo garantie.

Met name “kastjes” die worden aangesloten via de OBD zij zeer riskant.

De OBD-poort is een soort stopcontact in je auto waarmee je toegang hebt tot de software in je auto en bevindt zich meestal links onder het stuur.

Onderstaand een aantal voorbeelden waarbij wij adviseren deze niet te gebruiken of enkel in overleg met onze technische medewerkers.

· Kilometer administratie via OBD

· GPS tracker/Track & Trace via OBD (om uw auto te lokaliseren)

· Reset units via OBD

· Registratiesystemen van verzekeraars/leasemaatschappijen via OBD

· Marteralarm/Marter verjager bekabeld (wij kunnen een alternatief met batterij leveren)

· DashCams

· Alarmsystemen

· Portierverlichting, extra verlichting, elektronische accessoires (te koop via AliExpress)

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:43
JSD00 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:58:
Ik las hier over wijzigingen in de bestelling van de EX30, bijvoorbeeld voor de nieuwe optie voor elektrisch verstelbare stoelen. Lijkt mij ook ideaal.

Ter info: Ik heb net even Care by Volvo gebeld om te vragen naar de mogelijkheden. Kleine wijzigingen in de bestelling (bijvoorbeeld de stoelen) waren wel mogelijk geweest, maar voor mijn bestelling zou de 'cut-off' voor wijzigingen rond 14 maart hebben gelegen. Nu is de bestelling dus niet meer te wijzigen. De auto wordt namelijk over twee weken gebouwd en op 25-6 bij de dealer afgeleverd.

Ik ga ervan uit dat dat proces niet veel verschilt tussen CbV en reguliere bestellingen. Als je dus nog wijzigingen wil doen; wees er tijdig bij.
Hebben ze ook nog aangegeven of je MY2024 of MY2025 gaat krijgen? Die van mij wordt vlgde week gebouwd en zou 2 weken eerder bij dealer zijn.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
iHansz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Hebben ze ook nog aangegeven of je MY2024 of MY2025 gaat krijgen? Die van mij wordt vlgde week gebouwd en zou 2 weken eerder bij dealer zijn.
Nee, hebben ze niet aangegeven. Voor die nieuwe stuurknoppen zou MY2025 wel fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Iemand anders ook last van dat de gevaren verlichting aangaat bij het instappen? En ook de trekhaak wil niet in...

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 22:22
Reinier schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:25:
Bij mij is dit dus geen goede oplossing.

...

Ben ineens een additional driver :)
Dan ben ik toch niet de enige met dit probleem. Hier ook dezelfde errors.

Is al zo sinds de aflevering (3 weken geleden) bij de dealer.
Ze hebben al 2x een reset van de toewijzing geprobeerd maar nog geen verschil.
Zelf ook al de volledige wagen gereset, Volvo ID verwijderd, etc, zonder succes.

Ook Volvo Customer Care kon niet helpen. Ik wacht nu op meer nieuws van de dealer die het aan het uitzoeken is samen met Volvo.

Internet in de wagen heb ik overigens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
ajouwens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:23:
[...]

T
Een trekhaak is een accessoire, die wordt er bij de dealer onder geplaatst. En ze hadden al een aantal EX30’s om uit te leveren. Het is gewoon wat druk 😉
Dat eerste snap ik :) Ik was inderdaad benieuwd of het vanwege de drukte uitgesteld is. Benieuwd of dat bij mij ook zou zijn.

Heb ook de volvo dakdragers & dakkoffer erbij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-05 22:07
rens-br schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Echt wel een gemis. Zelfs de Renault Clio, van 30k, die ik eerste paar weken van zit jaar gereden heb had passive entry. Hence. Elke auto van de afgelopen tijd herkent de sleutel en gaat gewoon open. Vind dat echt een gemis.
Ook de instapper van de Renault Clio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
iHansz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:04:
[...]

De verkoop van MY25 is gisteren gestart en gaat medio april in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
Waar kan ik het totaal aantal kilometers zien die de auto heeft gereden? Is dat het aantal kilometers dat staat onder "Sinds laatste reset" op de pagina met "Tripinformatie"? Achter deze kilometerstand staat de knop "Resetten". Ik neem aan dat je hiermee niet het totaal aantal met de auto gereden kilometers reset?

[ Voor 28% gewijzigd door Jan Ausems op 28-03-2024 09:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-06 13:01
Gisteren met de caravan gereden. De Defa plakspiegels bleven prima zitten. Wel wat klein zichtveld. De SMER heeft totaal geen moeite met de caravan Fendt 445 en de stabiliteit is geweldig. Verbruik viel ook enorm mee 0,26 kWh/km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 21:50
Jan Ausems schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:36:
Waar kan ik het totaal aantal kilometers zien die de auto heeft gereden? Is dat het aantal kilometers dat staat onder "Sinds laatste reset" op de pagina met "Tripinformatie"? Achter deze kilometerstand staat de knop "Resetten". Ik neem aan dat je hiermee niet het totaal aantal met de auto gereden kilometers reset?
Normaal staat dat rechtsboven in het display. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsi8mcaZa7Xl6fJ6uE1KysB0Fbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSSpSDK1TtISTyz0XZ7hvVzg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
VicSmurf schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Normaal staat dat rechtsboven in het display. [Afbeelding]
Tjongejonge, hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
Jan Ausems schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:21:
[...]

Tjongejonge, hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien. Dank!
Haha nou, er staat ook best veel info op allerlei plekken bovenaan het scherm. Ik vind dat het nog wel iets gestructeerder kan >:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ktenolix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgLTiOBLJ8THHZDfkYshkTflpzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYlQXfhV1BV2juBEZ5ZPTS1b.png?f=fotoalbum_large

Begint nu toch wel spannend te worden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 17:38
Ktenolix schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:21:
[Afbeelding]

Leuk!

Zijn er ook al wat mensen die een SMSR versie binnenkort kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
jboerma100 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:49:
Gisteren met de caravan gereden. De Defa plakspiegels bleven prima zitten. Wel wat klein zichtveld. De SMER heeft totaal geen moeite met de caravan Fendt 445 en de stabiliteit is geweldig. Verbruik viel ook enorm mee 0,26 kWh/km.
Das een netjes verbruik voor zo'n combinatie. Heb je misschien ook een foto van deze mooie combinatie?
Deed de ACC het nog met de caravan er achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:43
Verbruik viel ook enorm mee 0,26 kWh/km.
Inderdaad, dat stelt me een beetje gerust. Ik had al gerekend met 30 tot 40 KWH/100km, met boot achter de auto.
Je mag dan nog wel iets van 90 km/u rijden om dat verbruik te halen?

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
JLC_NL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Das een netjes verbruik voor zo'n combinatie. Heb je misschien ook een foto van deze mooie combinatie?
Deed de ACC het nog met de caravan er achter?
De ACC is uitgeschakeld en dat is toch wel een puntje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 16:59
Mijn dealer wist me te vertellen dat in de aankomende weken een update komt met een fix omtrent het niet onthouden van de instellingen (bv. stuurwiel verwarming, afstand voorligger, laadsnelheid beperking). Tevens zou de range enigszins verruimd worden. Ik ben benieuwd; we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
Ik ben zojuist langs de dealer gereden met mijn EX30 SMER Plus. Ik heb de auto een kleine week in mijn bezit, maar internet (IITC) doet het nog steeds niet. Er wordt links en rechts veel over gemopperd in fora (als deze). Men vertelde mij dat een Volvo-server waarop de particuliere rijders van de EX30 draaien voor problemen zorgt. Het is niet van vandaag of morgen opgelost, maar er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Nu ben ik wel benieuwd of het klopt dat IITC bij lease-rijders het inderdaad wel doet en bij particuliere rijders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Jan Ausems schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:23:
Ik ben zojuist langs de dealer gereden met mijn EX30 SMER Plus. Ik heb de auto een kleine week in mijn bezit, maar internet (IITC) doet het nog steeds niet. Er wordt links en rechts veel over gemopperd in fora (als deze). Men vertelde mij dat een Volvo-server waarop de particuliere rijders van de EX30 draaien voor problemen zorgt. Het is niet van vandaag of morgen opgelost, maar er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Nu ben ik wel benieuwd of het klopt dat IITC bij lease-rijders het inderdaad wel doet en bij particuliere rijders niet?
Wij hebben de auto particulier gekocht en hebben gewoon internet in de auto. We hebben er niks voor hoeven doen. Alleen vorige week vrijdag was er de hele dag een storing waardoor we geen internet hadden. Sinds zaterdag of zondag weer wel. Ik zie in de app van mijn vrouw (de eigenaar) een notificatie om IITC af te ronden o.i.d. geen idee waarom aangezien het "werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
VicSmurf schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Wij hebben de auto particulier gekocht en hebben gewoon internet in de auto. We hebben er niks voor hoeven doen. Alleen vorige week vrijdag was er de hele dag een storing waardoor we gaan internet hadden. Sinds zaterdag of zondag weer wel. Ik zie in de app van mijn vrouw (de eigenaar) een notificatie om IITC af te ronden o.i.d. geen idee waarom aangezien het "werkt".
Verbaas je niet verwonder je slechts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Jan Ausems schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Verbaas je niet verwonder je slechts!
Misschien als ik de registratie afrond gaat het werken bij jou :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
Ktenolix schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:21:
[Afbeelding]

Dealer gebeld. Auto bleek volgende week pas binnen te komen :?
Aflevering is gepland op 19-4. Nog 3 weekjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46
Vandaag mijn EX30 opgehaald. 🙂

Bij het wegrijden deed het internet het heel even. Volgens de dealer is er een landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

NokiaFan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:05:

Bij het wegrijden deed het internet het heel even. Volgens de dealer is er een landelijke storing.
Zou geen kwaad kunnen als Volvo een keer een status pagina in het leven zou roepen. Zoiets als deze https://www.githubstatus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
NokiaFan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:05:

Ik had vanmiddag nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Zapato schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Ik had vanmiddag nergens last van.
ik heb ook geen probleem meer met internet (op dit moment; afkloppen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
In de Facebook groep Volvo EX30 NL/B wordt melding gemaakt van een folie voor op het scherm. Voor de geïnteresseerden:
https://www.facebook.com/...ermalink/760241799414150/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Kennen jullie onderstaande foutmelding en hebben jullie dat kunnen oplossen? Ik heb vanmiddag mijn SMER+ opgehaald bij de dealer en daar de App gekoppeld en alles werkte. Thuis nu echter niet meer. App al gereset, Volvo ID gewist en opnieuw aangemaakt met zelfde email, maar de fout blijft. Mijn auto heeft internet via 5G, WiFi en Bluetooth is gekoppeld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfUtHZc0m4K-1VAlOHv3Ap1IvWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dyKuNmeX7MgimxrrRGMCKck.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de auto koppel in de app na een app-reset, dan staat er 'Start het gebruik van de app' of zoiets, maar als ik die aanklik, zegt hij dat er geen internetverbinding is...

[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 28-03-2024 18:20 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Heeft iemand al succesvol de EX30 in Home Assistant kunnen koppelen? De Volvo On Call integration maakt verbinding met het Volvo ID, maar er komen geen devices of entities tevoorschijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 21:41
ik heb daar ook last van.Net auto opgehaald alles ingesteld en toen kreeg ik ook die melding .Swerfer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:18:
Kennen jullie onderstaande foutmelding en hebben jullie dat kunnen oplossen? Ik heb vanmiddag mijn SMER+ opgehaald bij de dealer en daar de App gekoppeld en alles werkte. Thuis nu echter niet meer. App al gereset, Volvo ID gewist en opnieuw aangemaakt met zelfde email, maar de fout blijft. Mijn auto heeft internet via 5G, WiFi en Bluetooth is gekoppeld...

[Afbeelding]

Als ik de auto koppel in de app na een app-reset, dan staat er 'Start het gebruik van de app' of zoiets, maar als ik die aanklik, zegt hij dat er geen internetverbinding is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jboerma100
Swerfer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:45:
Heeft iemand al succesvol de EX30 in Home Assistant kunnen koppelen? De Volvo On Call integration maakt verbinding met het Volvo ID, maar er komen geen devices of entities tevoorschijn...
Volvo On Call werkt nog niet. https://github.com/Dielee/volvo2mqtt heb ik nog niet kunnen testen schijnt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:23
jboerma100 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Volvo On Call werkt nog niet. https://github.com/Dielee/volvo2mqtt heb ik nog niet kunnen testen schijnt te werken?
"error" : {
"message" : "NOT_FOUND",
"description" : "Car model is not supported"

Nog niet aan de praat gekregen :-(

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

jboerma100 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Dank voor de link. Helaas zit de EX30 niet in de API. Dit staat ook zo vermeld in de issues. Ik krijg dezelfde foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Swerfer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:18:

[Afbeelding]

Ik heb nu precies hetzelfde. Vanmiddag bij het wegrijden werkte het nog bij de dealer. Inmiddels vermoed ik dat daar de internetverbinding van hun eigen kantoor werd gebruikt.

Na het verwijderen van mijn Volvo ID (en het opnieuw aanmaken met hetzelfde e-mailadres) loop ik nu ook vast bij het opstarten van de EX30 app. Had ik het maar niet gedaan, want nu werkt de EX30 app ook niet meer.

Vodafone interface (IITC) ziet er op z’n zachts gezegd onduidelijk uit en die geeft aan dat met je telefoon(?) contact moet maken met de wifi hotspot van de auto.

Van de regen in de drup. Morgen zelf nog een keer pielen en anders maar weer naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik ga morgen ook weer verder pielen en anders naar de dealer. Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
VicSmurf schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Normaal staat dat rechtsboven in het display. [Afbeelding]
Dit (en nog meer van dit soort informatie) is voor mensen die in het dagelijks leven gebruik maken van een leesbril (en buiten het lezen verder geen bril nodig hebben), veel te klein op het scherm. Ik mag hopen dat er opties zijn om het lettertype een stuk te vergroten. Anders is het zo jammer dit.
(en ja, ik heb met de EX30 gereden, dus spreek uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:50
JSD00 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:58:
Kan de handmatig verstelbare stoel ‘hetzelfde’ of is die minder uitgebreid te verstellen?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
janremie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:24:
[...]

Leuk!

Zijn er ook al wat mensen die een SMSR versie binnenkort kunnen verwachten?
Binnenkort niet echt maar hij is wel vervroegd van week 40 naar week 22! Dus begin juni.
Besteld in Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:00
NokiaFan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Ik heb nu precies hetzelfde. Vanmiddag bij het wegrijden werkte het nog bij de dealer. Inmiddels vermoed ik dat daar de internetverbinding van hun eigen kantoor werd gebruikt.

Na het verwijderen van mijn Volvo ID (en het opnieuw aanmaken met hetzelfde e-mailadres) loop ik nu ook vast bij het opstarten van de EX30 app. Had ik het maar niet gedaan, want nu werkt de EX30 app ook niet meer.

Vodafone interface (IITC) ziet er op z’n zachts gezegd onduidelijk uit en die geeft aan dat met je telefoon(?) contact moet maken met de wifi hotspot van de auto.

Van de regen in de drup. Morgen zelf nog een keer pielen en anders maar weer naar de dealer.

Het is niet mogelijk om het internet van de EX30 als hotspot te gebruiken. Denk dat de meeste dat in de app zien als abonnement, is echter niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
Gluten Parody schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Kan de handmatig verstelbare stoel ‘hetzelfde’ of is die minder uitgebreid te verstellen?
Je hebt in die elektrische stoel ook een verstelbare lendensteun, dat heeft de handmatige niet. Verder geloof ik dat ze wel hetzelfde zijn in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jouw reactie staat in de quote. Even verplaatsen voor de duidelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 01-06 11:21
Sinds vandaag lukt snelladen niet meer. Normaal laden 11KW doet het wel. Verschillende aanbieders geprobeerd, Fastned/Shell/leap24, auto herkent dat er een stekker ingeplugd is. Echter begint het laden niet door een communicatie fout, dit geeft het display van de lader aan. Tevens geeft het display van de lader constant aan dat batterij soc 10% is, wat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:53
JSD00 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:31:
[...]

Je hebt in die elektrische stoel ook een verstelbare lendensteun, dat heeft de handmatige niet. Verder geloof ik dat ze wel hetzelfde zijn in te stellen.
Kantelen van het zitvlak zit ook niet op de handmatige volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ekran schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:29:
Het is niet mogelijk om het internet van de EX30 als hotspot te gebruiken. Denk dat de meeste dat in de app zien als abonnement, is echter niet mogelijk.]
Dat was mij ondertussen wel duidelijk. :) De onduidelijkheid zit hem erin dat de Vodafone website daarop hint:

“Er zijn geen auto's gekoppeld aan uw account

Ga alstublieft in uw auto naar uw account om de service in te schakelen.
U moet in uw auto zitten, verbinding maken met de Wi-Fi-hotspot van de auto en in uw account inloggen.”

^ Dit staat er bij mij.

Verder heb ik momenteel meer vragen:

1) Is er een Volvo EX30 rijder momenteel in staat om onderweg Google services zoals live verkeer, spraakbesturing etc. te gebruiken ZONDER gebruik te maken van de persoonlijke hotspot van je smartphone?

2) Is er op dat moment ook een icoon LTE/5G zichtbaar, rechtsboven in het touchscreen van je EX30? Nogmaals zonder hotspot, maar gebruikmakende van de ingebouwde simkaart van je auto.

3) Is er iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe je het IITC abonnement activeert. Met Volvo ID verwijderen en opnieuw aanmelden in de auto kom ik er in ieder geval nog niet uit. :)

4) Na het succesvol activeren van je IITC abonnement, wat staat er dan in deze IITC website van Vodafone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-05 12:43
Swerfer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:18:

[Afbeelding]

Ik heb gisteren 2,5 uur bij de dealer gezeten met deze verbindings problemen, zowel met de app alsook met Vodafone. Ook na diverse resets van de auto en accounts bij Volvo en na overleg met de importeur was het niet op te lossen. Er zal door de dealer een rapport gemaakt worden met de problematiek inclusief 16 screenshots van de app ter onderbouwing. Dit zal naar Zweden gaan naar de ontwikkelaars van de software. Uiteindelijk zal het allemaal wel opgelost worden maar dat gaat nog wel even duren vrees is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonBuskens
Ruvo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:45:
Mijn dealer wist me te vertellen dat in de aankomende weken een update komt met een fix omtrent het niet onthouden van de instellingen (bv. stuurwiel verwarming, afstand voorligger, laadsnelheid beperking). Tevens zou de range enigszins verruimd worden. Ik ben benieuwd; we gaan het zien.
Voor de stuurwielverwarming is een instelling om die bij koud weer default aan/uit te zetten. Klik op het ventilator icon en dan rechtsboven op het tandwiel. Laatste optie in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
Kwakjan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:18:
In de Facebook groep Volvo EX30 NL/B wordt melding gemaakt van een folie voor op het scherm. Voor de geïnteresseerden:
https://www.schutzfolien24.de/c/ALL/volvo-ex30-12,3zoll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:35
NokiaFan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 04:48:
[...]

Dat was mij ondertussen wel duidelijk. :) De onduidelijkheid zit hem erin dat de Vodafone website daarop hint:

“Er zijn geen auto's gekoppeld aan uw account

Ga alstublieft in uw auto naar uw account om de service in te schakelen.
U moet in uw auto zitten, verbinding maken met de Wi-Fi-hotspot van de auto en in uw account inloggen.”

^ Dit staat er bij mij.

Verder heb ik momenteel meer vragen:

1) Is er een Volvo EX30 rijder momenteel in staat om onderweg Google services zoals live verkeer, spraakbesturing etc. te gebruiken ZONDER gebruik te maken van de persoonlijke hotspot van je smartphone?

2) Is er op dat moment ook een icoon LTE/5G zichtbaar, rechtsboven in het touchscreen van je EX30? Nogmaals zonder hotspot, maar gebruikmakende van de ingebouwde simkaart van je auto.

3) Is er iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe je het IITC abonnement activeert. Met Volvo ID verwijderen en opnieuw aanmelden in de auto kom ik er in ieder geval nog niet uit. :)

4) Na het succesvol activeren van je IITC abonnement, wat staat er dan in deze IITC website van Vodafone?
Goedemorgen Nokiafan,

1. Ik gebruik geen hotspot maar heb gewoon internet en kan alle google services gebruiken.
2. Hij schakelt op het scherm tussen 5G en LTE
3. Heeft de dealer gedaan dus kan ik je helaas niet uitleggen. Hopelijk een ander lid.
4. Geen toegang tot ivm punt 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
JJ88 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:53:
[...]

Goedemorgen Nokiafan,

1. Ik gebruik geen hotspot maar heb gewoon internet en kan alle google services gebruiken.
3. Heeft de dealer gedaan dus kan ik je helaas niet uitleggen. Hopelijk een ander lid.
Bij mij exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Dank. Ik heb zojuist een volledige reset gedaan. De auto op mijn thuis wifi netwerk aangesloten en getracht alles nogmaals uit te voeren. Het mag niet baten. Ik ga straks wel naar de dealer. Misschien dat hij nog een idee heeft en anders ga ik hem vragen om melding te maken van:

1) het internet dat niet werkt
2) de auto niet meer te koppelen is met de EX30 app, zodra je je Volvo ID hebt verwijderd

[ Voor 0% gewijzigd door NokiaFan op 29-03-2024 08:36 . Reden: App ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

NokiaFan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:20:

2) de auto niet meer te koppelen is met de EX30, zodra je je Volvo ID hebt verwijderd
Bij mij wilde de App al niet meer werken voordat ik de poging deed met het verwijderen en opnieuw instellen van het Volvo ID.

Dus gisteren 14.00 auto bij dealer opgehaald waarbij app werkte. Na rit naar huis werkte de App niet meer.

Ik hoor graag wat de dealer zegt en of het opgelost wordt. Ik kan zelf vandaag niet langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Waar hebben jullie de Life Hammer gemonteerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsr9m1Jczbd4m0j9uVweE6aln38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eivBNMwR3SgFnRDOj8keVftR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:13:
Binnenkort niet echt maar hij is wel vervroegd van week 40 naar week 22! Dus begin juni.
Besteld in Januari.
Wow. Dat is een een gigantisch verschil. Mijn SMSR(Core) is eind januari besteld en vooralsnog staat de leverdatum op week 46. Straks maar eens met de dealer bellen om te vragen of ze een update hebben.

Als ik dan toch de dealer aan de lijn heb. Ik lees dat MY2025 is uitgekomen of althans aangekondigd is. Maar buiten de achterkant (label) en stuurwiel, zit er geen verschil tussen MY24/MY25 bij de Core versie, toch? Ik las namelijk iets van elektrische stoelen, maar dat heeft de Core volgens mij sowieso niet.

Nieuwe label is overigens wel een achteruitgang, al zeg ik het zelf. Vond het op de C-stijl mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 16:59
Swerfer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:16:

[Afbeelding]
In de deurvakken, zodat we er in elke scenario bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ruvo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:48:
[...]

In de deurvakken, zodat we er in elke scenario bij kunnen.
Aan de binnenkant van het deurvakken, met de klem vastgezet? Had jij er 2 gekregen, omdat je over deurvakken (meervoud) spreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems

[Afbeelding]
Wordt de Life Hammer standaard meegeleverd bij de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jan Ausems schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Wordt de Life Hammer standaard meegeleverd bij de auto?
Bij mij 1 stuks. Ik heb hem nu zo gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RwhR9_SBJYUrpqgOqiNVSXa8hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swQAzLPcKw34GdlcNMtBKiNG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
Swerfer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:08:
[...]

Bij mij 1 stuks. Ik heb hem nu zo gemonteerd:

[Afbeelding]
Bij mijn auto is geen Life Hammer meegeleverd. Waar heb je die gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jan Ausems schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Bij mijn auto is geen Life Hammer meegeleverd. Waar heb je die gevonden?
In het middenconsole in het onderste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
Swerfer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:14:
[...]
In het middenconsole in het onderste gedeelte.
Dank voor je reactie. Bedoel je in het bakje met de eland erop of onder de twee klepjes die je open kunt klappen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jan Ausems schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Dank voor je reactie. Bedoel je in het bakje met de eland erop of onder de twee klepjes die je open kunt klappen?
Onder de 2 klepjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik ga rond 11.00 een rondje IJsselmeer rijden, 270 km. Het grootste deel wordt snelweg waar ik de ACC op 105 km/u ga zetten. Ik zal de verbruiksgegevens hier delen. Ik start met 100% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampshef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Leuk om te lezen! Heb je toevallig cruise control geprobeerd? En waar liep je tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 14:53

BPi

Ik heb gisterenochtend voor het eerst een EX30 zien rijden. Einde middag een truck vol met auto's in folie. Ik dacht dat er toch al flink wat waren uitgeleverd
:?

Broertjes van mijn X nog geheel niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-de-j
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb nog steeds geen internet in de auto, ondanks de bevestiging per mail van Vodafone dat mijn abonnement actief is. Mijn dealer (Broekhuis) zei dat het bij hun zakelijke klanten werkt, maar bij hun privé klanten niet. Ze hebben dat nu gebundeld aangekaart (bij Volvo? Bij Vodafone?) dus ik hoop maar weer op een snelle oplossing. Navigeren zonder verkeersinformatie of info van mijn Google-account is wel een beetje terug in de tijd….
En ook heel benieuwd naar de update die hieronder genoemd wordt; ik vind het verbruik wel erg hoog - in de verste verte niet de 15,7 kWh / 100 km die in het vooruitzicht werd gesteld. Mijn vorige auto (Kona) zat daar 2 weken geleden nog met gemak onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
JJ88 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:53:
[...]

Goedemorgen Nokiafan,

Ik heb precies hetzelfde als hierboven omschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rellumnevs
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:13
Ik heb sinds 1 maart een EX30 TMP ultra zwart en gisteravond had ik iets wat ik hier nog niet gelezen heb. Ik wilde gisteravond naar huis rijden en het scherm gaf alleen maar kleuren. Een hele cyclus die zicht bleef herhalen (helemaal rood, groen, blauw, wit, deel grijs, kleuren etc). Afsluiten en openen van de auto gaf geen oplossing. Uiteindelijk maar met een handdoek over het scherm en GPS-snelheid via de telefoon zijn we naar huis gereden. Alles werkte inclusief piepjes maar het scherm dus niet. Thuis (23:45 uur) de volvo assistent knop gebruikt en daar werd mij verteld dat ik de auto moest afsluiten en 10 minuten met de sleutel weg van de auto. Timer gezet en ja het scherm werkte weer. Scheelt weer een bezoek aan de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BLQ2SWsl0nsSp72Hb5j21fUTWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gJVdsaNdZYXhTDScbzNyKV7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Update: Het IITC internet abonnement zou je volgens de monteur in de app moeten activeren. Probleem is dat ik nu de EX30 app niet kan openen.

Dit wordt over het weekend getild, omdat de technische helpdesk in Brussel na Pasen weer bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-de-j
dennistd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:06:
[...]

Kantelen van het zitvlak zit ook niet op de handmatige volgens mij.
Sterker nog: de bijrijdersstoel is bij de handmatige niet in hoogte te verstellen. Wel een beetje zielig eigenlijk voor een auto van meer dan 40 mille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-de-j
NokiaFan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:52:
Update: Het IITF internet abonnement zou je volgens de monteur in de app moeten activeren. Probleem is dat ik nu de EX30 app niet kan openen.

Dit wordt over het weekend getild, omdat de technische helpdesk in Brussel na Pasen weer bereikbaar.
Tja, die stappen heb ik bij aflevering met de dealer doorlopen. Via mail de bevestiging van Vodafone dat het abonnement is geactiveerd, maar het staat nog niet vermeld in de app bij abonnementen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 16:03
Sinds begin maart heb ik mijn SMER+ (Privé aangeschaft met mijn hard verdiende euro’s). Met verbazing lees ik hier alle problemen van anderen met de Volvo App en IITC via Vodafone. In mijn auto werkt dit alles vanaf het begin zonder problemen. Ook het uitvallen van de radio bij remmen is mij bespaard gebleven.
De enige twee issues zijn het laden (steeds terug naar 6 kW) en de afstand tot de voorgang die niet wordt opgeslagen.
Ik wens iedereen veel wijsheid en sterkte en hoop dat deze issues bij jullie snel opgelost worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
Swerfer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:24:
[...]
Dank voor de link. Helaas zit de EX30 niet in de API. Dit staat ook zo vermeld in de issues. Ik krijg dezelfde foutmelding.
De API krijgt wel al een paar gegevens terug. Model/Jaar en de afbeeldingen van je auto. Verder alle sensoren nog op onbekend. De EX30 zal idd nog wel niet helemaal vrijgegeven zijn voor de API.
Heb HA gekoppeld aan Google Home en dat is ook al geweldig. Gewoon de garagedeur openen met HeyGoogle of het knopje op stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuzoC5V15HnBeV6OP8LBtm2fPrg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fIyOQzFA4x7ndrzbVZeO8dpa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j30nkEbfmnPR7kN7UbJzfYYkNTs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GCKymbFIVA6APIQhfw7BwK1d.png?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jboerma100
BPi schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:42:
Ik heb gisterenochtend voor het eerst een EX30 zien rijden. Einde middag een truck vol met auto's in folie. Ik dacht dat er toch al flink wat waren uitgeleverd
:?

Broertjes van mijn X nog geheel niet gezien.
Er zijn nu 1861 EX30’s op kenteken gezet volgens RDW data.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madje1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-04 10:20
lorenzo.dk schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:10:
[...]Allereerst hartstikke gefeliciteerd met de auto! Ik ben zeer benieuwd naar hoe jij het geluid uit de soundbar ervaart sinds er geen speakers in de achterdeuren etc zitten :)
De soundbar in de Core valt mij echt reuze mee. Ik vind het nog een vrij ruimtelijk geluid en prima bas. Beetje vergelijkbaar met een TV-soundbar van €250,- denk ik.
dennistd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:57:
Moet het pasje daar tijdens de hele rit blijven liggen of alleen eenmalig om de auto te kunnen 'starten'?
Eenmalig inderdaad. Als de key tag ook op de telefoon komt (met een update), zou dat al top zijn. Dan leg je de telefoon op die plek, wat ik anders ook zou doen.

Verder zou het handig zijn als Volvo een widget maakt voor de telefoon, waarmee je met één druk op de knop je auto kan ver-/ ontgrendelen. Maar dat zal geen prio hebben voor ze.

[ Voor 17% gewijzigd door Madje1 op 29-03-2024 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

tdolder schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:
[...]

De API krijgt wel al een paar gegevens terug. Model/Jaar en de afbeeldingen van je auto. Verder alle sensoren nog op onbekend. De EX30 zal idd nog wel niet helemaal vrijgegeven zijn voor de API.
Heb HA gekoppeld aan Google Home en dat is ook al geweldig. Gewoon de garagedeur openen met HeyGoogle of het knopje op stuur.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik wil eigenlijk maar 1 ding in HA en dat is een sensor met het percentage accu. Die heb ik nodig om zo optimaal mogelijk te kunnen laden met mijn dynamische energiecontract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje1
Volgens mij heb ik er nog niemand over gehoord, maar ik heb de volgende twee bugs:
  • Bij iedere nieuwe rit werkt ACC niet direct. Ik moet dan eerst in de instellingen de ACC naar Limiter zetten en weer terug. Dan werkt het weer.
  • Nu twee keer gehad dat de tijd niet goed staat (ca. 2:00 in plaats van 7:00). Ik heb wel 'gewoon' verbinding in de auto, dus hij zou de juiste tijd van het netwerk moeten halen. Nu maar op handmatig gezet.
Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Kwakjan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als hierboven omschreven.
+1
De app geeft aan dat ik IITC registratie moet afronden. En ondanks dat ik geen problemen heb met IITC is een 1-tje bij de meldingen in app irritant. Uiteraard heb ik gekeken of dit kan verhelpen 8)

Dit zijn de meldingen als je dealer IITC heeft geactiveerd. Links melding in de EX30 app rechts de foutmelding tijdens afronden registratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbMHSKIx_0ik1RtLv8oYXdm_Hn0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tdQzUkqxrQ4S1sC4tdz1tOqx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0d-aOaq1n6JBZSbNyn3AuQ8B-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AWRogxZbctOmRVW1MsAzoZzu.png?f=fotoalbum_tile

Dit gemeld bij Volvo en zij geven aan dat Vodafone werkt aan een oplossing.

Ik ben vervolgens verder gaan testen door een account aan te maken met zelfde mailadres als Volvo ID en dan vervolgens opnieuw proberen de registratie af te ronden. Als je tijdens het afronden inlogt in de Vodafone site met je aangemaakte account krijg je de volgende melding. Het activeren vanuit de deal is vermoed ik niet gebeurt met mijn mailadres van mijn VolvoID. (Ik ga mijn dealer nog vragen hoe zij IITC activeren voor hun klanten.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsCDIWTK6yrAddoAmdrGcBpD27Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q1JTVWREEU8IA8h3uNC8de6w.png?f=user_large

Ik denk dat we voor dit issue Wel internet maar melding in de app dat je IITC moet instellen nog even geduld moeten hebben voor een oplossing vanuit Vodafone/Volvo.
Wellicht moeten ze de dealers ook even de instructie geven IITC in te stellen via de app van de klant met aangemaakt VolvoID van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 14:25
Madje1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:38:
[...]

De soundbar in de Core valt mij echt reuze mee. Ik vind het nog een vrij ruimtelijk geluid en prima bas. Beetje vergelijkbaar met een TV-soundbar van €250,- denk ik.

[...]
Goed om te horen dat het meevalt! Vooral dat het ruimtelijk is, hier twijfelde ik namelijk nog over. Daarnaast lijkt mij het dat je de eerste hier bent die een core heeft ontvangen. Wanneer had je deze besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:13:
Besteld in Januari.
Net de dealer gesproken en de SMSR auto's waren eerst nog niet ingepland in de fabricage en daarom was de datum vrij ver naar achteren gezet. Nu lijkt er inmiddels toch wat ruimte te zijn in de planning. Helaas was er voor mijn auto nog geen update in de leverdatum.

Ook gaf hij aan dat ik 'gewoon' de MY2024 ga krijgen i.p.v. de MY2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madje1
lorenzo.dk schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Goed om te horen dat het meevalt! Vooral dat het ruimtelijk is, hier twijfelde ik namelijk nog over. Daarnaast lijkt mij het dat je de eerste hier bent die een core heeft ontvangen. Wanneer had je deze besteld?
Begin augustus. Ruimtelijk geluid voor zover dat kan als het enkel van voren komt natuurlijk. Maar ik ben er content mee!

[ Voor 13% gewijzigd door Madje1 op 29-03-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Klopt het dus dat ook de passagiers in de EX30 die achterin zitten amper geluid horen? Dit is in de XC/C40 modellen echt vreselijk slecht. Komt door het gekozen. HK dirac audio systeem met dolby. Klinkt leuk maar mensen achterin horen amper muziek.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
rens-br schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:54:
[...]

Net de dealer gesproken en de SMSR auto's waren eerst nog niet ingepland in de fabricage en daarom was de datum vrij ver naar achteren gezet. Nu lijkt er inmiddels toch wat ruimte te zijn in de planning. Helaas was er voor mijn auto nog geen update in de leverdatum.

Ook gaf hij aan dat ik 'gewoon' de MY2024 ga krijgen i.p.v. de MY2025.
Ja, dat zal het waarschijnlijk zijn geweest dat ze überhaupt nog niet waren ingepland en eerst de duurdere SMER's willen verkopen. Misschien heb ik dan geluk gehad dat er voor mijne precies een plekje was ;-)
Ik wist ook wel dat ik 24 model ging krijgen. Ben ik qua EX30 logo blij mij want vind dat mooier dan achterop maar ik had wel graag de nieuwe stuurbuttons gekregen....maarja, je kan niet alles hebben. Ben al bij dat ik 'm eerder krijg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
rellumnevs schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:46:
Ik heb sinds 1 maart een EX30 TMP ultra zwart en gisteravond had ik iets wat ik hier nog niet gelezen heb. Ik wilde gisteravond naar huis rijden en het scherm gaf alleen maar kleuren. Een hele cyclus die zicht bleef herhalen (helemaal rood, groen, blauw, wit, deel grijs, kleuren etc). Afsluiten en openen van de auto gaf geen oplossing. Uiteindelijk maar met een handdoek over het scherm en GPS-snelheid via de telefoon zijn we naar huis gereden. Alles werkte inclusief piepjes maar het scherm dus niet. Thuis (23:45 uur) de volvo assistent knop gebruikt en daar werd mij verteld dat ik de auto moest afsluiten en 10 minuten met de sleutel weg van de auto. Timer gezet en ja het scherm werkte weer. Scheelt weer een bezoek aan de dealer.

[Afbeelding]
Not cool. Ik las op reddit dat een reboot zou kunnen helpen. Zie handleiding: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:24

[Afbeelding]
Ik vind het bijzonder dat autofabrikanten en Volvo in het bijzonder hier nog steeds geen af fabriek netjes ingebouwde optie voor hebben bedacht. Voor zover ik weet is dit alleen in de Xiaomi SU7 (nee, das geen smartphone) het geval.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rellumnevs
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:13
Brumax schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:33:
[...]

Not cool. Ik las op reddit dat een reboot zou kunnen helpen. Zie handleiding: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
Bedankt voor de tip. Klopt, dat hebben we ook geprobeerd, dat had ik hier al gelezen, maar helaas geen effect.
Ik vroeg nog aan de persoon van de volvo assistant of het rebooten via de SOS-knop een optie (staat in de handleiding) was maar die optie kende hij raadde het ook niet aan.
Pagina: 1 ... 26 ... 88 Laatste