Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 24 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02:48
DeJurist schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Hebben ze de letters van VOLVO nu ook gewrapt of is dat gespoten? Wil dat namelijk ook op mijn Jaguar laten doen.
Nee is Volvo original part. (Embleem ''Volvo'' hoogglans zwart 32378590)

Chromen lettertjes eraf en zwarte erop.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-04 13:36
acbs2 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Nee is Volvo original part. (Embleem ''Volvo'' hoogglans zwart 32378590)

Chromen lettertjes eraf en zwarte erop.👍
Yes, heb ik ook besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBlanc
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-03-2024
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de radio? Mijn vader heeft een paar dagen geleden de auto opgehaald en kan geen gebruiken maken van bluetooth / muziek apps.
Radio zit vast op radio rijnmond, andere zender werkt niet en via bluetooth / spotify heeft geen effect en radio zender blijft spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04
Je zou kunnen proberen de tablet te restarten.

Restarting the entertainment system

You can restart the entertainment system using specific buttons on the steering wheel.
If you are having problems with the entertainment system, such as not being able to connect to the internet, restarting it might be a way to resolve these issues.

When you restart the system, the car's display restarts. However, to be able to do this, the car must be at a stand-still with the parking brake applied.

Simultaneously press and hold the decrease set speed and decrease volume buttons on the steering wheel until the display changes.
The entertainment system restarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05 20:15
acbs2 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:36:
Vorige week maandag in ontvangst mogen nemen.
Chrome delete en wrap voorzijde, voorportier ramen getint en achterzijde zwarte originele hoogglans volvo letters afgelopen vrijdag laten doen bij Slot Exclusive in Dodewaard. Zijruiten en achterruit zijn fabrieksaf getint.
SMER Plus Vapour Grey/Indigo
Mooi! Ik krijg ook zwarte letters achter. Wat houdt chrome delete precies in? Het logo aan de voorkant was mijn dealer wat terughoudend mee. Daar zit een radar blijkbaar en dat zou mogelijk voor storing kunnen zorgen. Ik neem aan dat je daar niks van hebt gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acbs2
Cheetha schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Mooi! Ik krijg ook zwarte letters achter. Wat houdt chrome delete precies in? Het logo aan de voorkant was mijn dealer wat terughoudend mee. Daar zit een radar blijkbaar en dat zou mogelijk voor storing kunnen zorgen. Ik neem aan dat je daar niks van hebt gemerkt?
Chrome delete is de term die men gebruikt wanneer onderdelen ontchroomt worden middels deze te “wrappen”.
Klopt ik heb er iig niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05 20:15
acbs2 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:08:
[...]

Chrome delete is de term die men gebruikt wanneer onderdelen ontchroomt worden middels deze te “wrappen”.
Klopt ik heb er iig niets van gemerkt.
Dank voor info. Een aanvullende vraag. Weet je het percentage lichtdoorlatendheid van de achterruiten? En welk percentage heb je bij de voorruiten gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acbs2
Cheetha schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:17:
[...]

Dank voor info. Een aanvullende vraag. Weet je het percentage lichtdoorlatendheid van de achterruiten? En welk percentage heb je bij de voorruiten gebruikt?
Achterruiten geen idee. Dit was fabrieksaf een optie.
Percentage voorportier ruiten tegen de 60% volgens mij. Pin me er niet op vast, iig is er rekening gehouden door de detailer met het maximaal wettelijk toegestane met een marge genomen zodat ik nooit gezeik kan krijgen. Als ik uberhaupt een boete zou krijgen dan gaat de partij die het voor mij uitgevoerd heeft die boete betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 18:40
Merken jullie ook dat de EX30 app erg veel GB's aan data verbruikt op je Android telefoon? Hij heeft bij mij al 6 GB aan mobiele data verbruikt in 3 dagen en 15 GB via WiFi. Dat is wel erg veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Frenkel88 op 18-03-2024 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-04 11:46

mausy5043

Don't panic.

Klopt. Ik heb data verbruik op de achtergrond nu uitstaan. Kijken of ik iets merk van verminderde functionaliteit.

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:24
LeBlanc schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:39:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de radio? Mijn vader heeft een paar dagen geleden de auto opgehaald en kan geen gebruiken maken van bluetooth / muziek apps.
Radio zit vast op radio rijnmond, andere zender werkt niet en via bluetooth / spotify heeft geen effect en radio zender blijft spelen

[ Voor 30% gewijzigd door Vdb64 op 19-03-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Afgelopen weekend wat ritjes gemaakt en wat een heerlijke auto. Één ding is voor mij niet duidelijk. Hoe doe ik lane changing assist? Ik zie wel een grijs blokje naast me op het dashboard verschijnen.

-Moet ik de richtingaanwijzer 'doorduwen' of alleen 'aantikken'?
-Moet ik de richtingaanwijzer weer terugzetten nadat ik op linkerbaan zit?
-Zelfde geldt voor terug naar rechterbaan.
-Kan ik alvast naar links knipperen als het druk is en gaat de auto naar links als het kan?
-Gaat hij inhaalmanoeuvre helemaal afmaken of zijn naar links en rechts 2 handelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkeip
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-04 16:21
Vanmorgen deed m’n pilot assist het opeens niet meer. Ik kon drukken wat ik wilde op het +-icoontje met het stuurwieltje er omheen, maar hij ging niet aan. Heeft iemand anders dit al meegemaakt en hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Er is kennelijk een Facebook groep voor de EX30 waarin Volvo ook participeert. Zit één van jullie daarin en is het de moeite waard? Ik heb zelf geen Facebook en wil het eigenlijk zo houden. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabe
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
markkeip schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:56:
Vanmorgen deed m’n pilot assist het opeens niet meer. Ik kon drukken wat ik wilde op het +-icoontje met het stuurwieltje er omheen, maar hij ging niet aan. Heeft iemand anders dit al meegemaakt en hier een oplossing voor gevonden?
Wel geactiveerd met schakelpootje rechts van het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 19:20
Vandaag tot de verrassing gekomen dat als je de bestuurders gordel niet om hebt dat dan de one pedel drive niet werkt.

Als je de rem los laat begint de auto toch te rijden zelf als de OPD aanstaat.

Jullie mogelijk ook al gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
  • Laatst online: 26-12-2024
Zapato schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:40:
Afgelopen weekend wat ritjes gemaakt en wat een heerlijke auto. Één ding is voor mij niet duidelijk. Hoe doe ik lane changing assist? Ik zie wel een grijs blokje naast me op het dashboard verschijnen.

-Moet ik de richtingaanwijzer 'doorduwen' of alleen 'aantikken'?
-Moet ik de richtingaanwijzer weer terugzetten nadat ik op linkerbaan zit?
-Zelfde geldt voor terug naar rechterbaan.
-Kan ik alvast naar links knipperen als het druk is en gaat de auto naar links als het kan?
-Gaat hij inhaalmanoeuvre helemaal afmaken of zijn naar links en rechts 2 handelingen?
Even uit mijn hoofd. Ri aanwijzer niet doordrukken en pas tikkie geven als je in het scherm een leeg groen vierkantje verschijnt.
Heb het nog maar een paar keer gebruikt en als het niet te druk is werkt het wel aardig.

Wat betreft die Facebook groep. Als je een beetje moeilijke vraag stelt dan verwijzen ze je door, middels een pb, naar je dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 15:43

TheFruitNerd

iets met fruit

Zapato schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:58:
Er is kennelijk een Facebook groep voor de EX30 waarin Volvo ook participeert. Zit één van jullie daarin en is het de moeite waard? Ik heb zelf geen Facebook en wil het eigenlijk zo houden. Mis ik iets?
Ja dat klopt, in de wereldwijde EX30 groep is Volvo aanwezig voor feedback. Het werkt prettig dat je bij vragen een officieel antwoord krijgt. Maar om nou te zeggen dat je echt wat mist; wat mij betreft niet. De bijzonderheden die in die groep naar voren komen, worden hier ook besproken. Wat mij betreft is het een nice to have, maar zeker geen must.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zapato
Dank, dan laat ik Facebook voor wat het is en volg ik de informatie en ontwikkelingen in dit forum.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04
Zapato schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:58:
Gisteren had ik contact met één van de leidinggevenden van Volvo Car Nederland. Ik heb hem aangeraden dit forum ook te gaan volgen….

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Zapato schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:50:
Dank, dan laat ik Facebook voor wat het is en volg ik de informatie en ontwikkelingen in dit forum.
+1 doe ook al heel lang niet meer aan Facebook

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 14:24
Goedemiddag, hebben jullie ook problemen met de verkeersbordherkenning? Als ik bv op een hoofdbaan rij waar 70 km/u mag, geeft hij geregeld aan dat ik maar 50 of zelfs 30 mag rijden. Ik heb er even opgelet en het lijkt dat af en toe de snelheidsbeperking van de zijstraten wordt overgenomen, heel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
weet iemand of de remlichten direct aangaan als je afremt met OPD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Frenkel88 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:20:
Merken jullie ook dat de EX30 app erg veel GB's aan data verbruikt op je Android telefoon? Hij heeft bij mij al 6 GB aan mobiele data verbruikt in 3 dagen en 15 GB via WiFi. Dat is wel erg veel.
Ik zie dat de app ook nog geen enkele review heeft, dus daar zal dan ook op korte termijn niet veel aan gedaan gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Kwakjan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:04:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:39
acbs2 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:36:
Vorige week maandag in ontvangst mogen nemen.
Chrome delete en wrap voorzijde, voorportier ramen getint en achterzijde zwarte originele hoogglans volvo letters afgelopen vrijdag laten doen bij Slot Exclusive in Dodewaard. Zijruiten en achterruit zijn fabrieksaf getint.
SMER Plus Vapour Grey/Indigo
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Errug mooi 👍, lijkt mij ook wel wat , mag ik vragen wat je kwijt was ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 12:45
Kwakjan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:04:
Remlichten zitten niet aan het rempedaal gekoppeld, maar gaan aan bij een bepaalde vertraging. Dit is wettelijk vastgelegd. Dus bij weinig vertraging niet en bij meer vertraging wel.

[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 20-03-2024 18:09 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acbs2
ivarga schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Errug mooi 👍, lijkt mij ook wel wat , mag ik vragen wat je kwijt was ?
Voor prijzen kan je contact opnemen met Bernard van ‘t Slot van Slot Exclusive. https://www.slotexclusive.nl/contact/
Als je lid van de EX30 NL/B Club FB groep bent/wordt kan je aanspraak maken op een extra 10% korting op de totaalprijs.

[ Voor 5% gewijzigd door acbs2 op 20-03-2024 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

guido66 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:08:
[...]

Remlichten zitten niet aan het rempedaal gekoppeld, maar gaan aan bij een bepaalde vertraging. Dit is wettelijk vastgelegd. Dus bij weinig vertraging niet en bij meer vertraging wel.
Het is verdraaid lastig om dit te controleren, maar tot nog toe heb ik hier geen bewijs voor gezien. Als je het "gaspedaal" loslaat en OPD is aan, dan gaan de remlichten direct aan.
Staat OPD uit, dan *denk* ik het niet, maar is echt heel lastig. Ook als er afgeremd wordt door de ACC weet ik niet zeker of de remlichten altijd meteen aangaan. Ik hoop het niet, want dan heb ik heel veel achterliggers al het gveoel gegeven dat ik ze zat te brake-checken. De ACC grijpt soms zonder duidelijke reden in en ik weet niet of dat op de remlichten ook te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Tot het tegendeel bewezen is zou ik er van uitgaan dat je auto voldoet aan de wettelijke eisen. Gas los bij opd aan is een redelijke forse vertraging dus logisch dat ze dan aan gaan. Met opd uit moet je op je rempedaal trappen voor je dezelfde vertraging bereikt.

Als ACC fors afremt kun je er van uitgaan dat de remlichten aangaan, anders zou het niet in orde zijn.

Een voorbeeld van waar het niet goed zat: YouTube: Electric cars prove we need to rethink brake lights

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

https://eur-lex.europa.eu...PDF/?uri=CELEX:42023X0401
Paragraaf 5.2.22.

De vraag is dus vooral wat de auto doet bij vertragingen kleiner dan 1.3 m/s^2, waar ligt de praktische grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
DarthGoofy schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:44:
Goedemiddag, hebben jullie ook problemen met de verkeersbordherkenning? Als ik bv op een hoofdbaan rij waar 70 km/u mag, geeft hij geregeld aan dat ik maar 50 of zelfs 30 mag rijden. Ik heb er even opgelet en het lijkt dat af en toe de snelheidsbeperking van de zijstraten wordt overgenomen, heel verwarrend.
Dit komt bij meerdere merken regelmatig voor. Ik reed langs een afrit, waar een bord 70 stond, en de auto reageerde hier ook op terwijl ik op de hoofdrijbaan reed.

Ik merk wel dat de EX30 nog wat zenuwachtig reageert op het verkeer om hem heen. Snap ik best wel omdat hij nog maar weinig straat ervaring heeft. Ik hoop wel dat hij snel leert van zijn oudere familie leden.

Zo vind ik het nog vervelend dat als de auto op ACC staat de auto bij inhalen niet meteen versnelt als je richting aangeeft. Dit doen veel andere merken beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
Mate68 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:30:

Ik merk wel dat de EX30 nog wat zenuwachtig reageert op het verkeer om hem heen. Snap ik best wel omdat hij nog maar weinig straat ervaring heeft. Ik hoop wel dat hij snel leert van zijn oudere familie leden.
Denk niet dat er AI in verwerkt zit, dus of ie gaat leren? Of ze moeten ‘t apart programmeren bij update zoveel… 8)

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-04 15:38
Vandaag aanhanger er achter gehad en toen werkte de pro pilot niet... niet normaal lijkt mij. Bij mijn vorige auto was dit geen probleem. Is dit te verhelpen, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Francisco schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:15:
Vandaag aanhanger er achter gehad en toen werkte de pro pilot niet... niet normaal lijkt mij. Bij mijn vorige auto was dit geen probleem. Is dit te verhelpen, weet iemand dit?
Zo is het bedoeld, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Vind ik niet, met een fietsendrager heb je dan hetzelfde probleem... en dat zeg ik bij mijn vorige auto deed de pro pilot het gewoon dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Laatst online: 29-04 18:40
mausy5043 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:26:
[...]

Ik zie dat de app ook nog geen enkele review heeft, dus daar zal dan ook op korte termijn niet veel aan gedaan gaan worden.
Goed punt. Ik heb gelijk een review geschreven. De app heeft 23 reviews maar deze worden nog niet getoond, waarschijnlijk omdat dat nog niet zoveel is.(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Francisco schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:27:
Vind ik niet, met een fietsendrager heb je dan hetzelfde probleem... en dat zeg ik bij mijn vorige auto deed de pro pilot het gewoon dan
Daarom, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Verkeersbordenerkenning, internet,radio,pro pilot bij gebruik trekhaak, verbruik...na 4 weken SMER PLUS..valt de auto mij nog niet echt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
Ik lees op het Duitse EX30-forum dat er problemen zijn met de kwaliteit van de trekhaak. Hierdoor worden auto's nu zonder trekhaak door de dealer afgeleverd en zouden al geplaatste trekhaken zelfs vervangen moeten worden.
Meiner wurde von wenigen Tagen ohne AHK ausgeliefert. Laut Händler gibt es ein Problem mit der Zuliefererqualität. Angeblich werden alle bereits gelieferten AHKs wieder getauscht. Mal sehen wie lange das dauert, zu mal ich dringend die AHK brauche (Fahrradträger).
https://www.ex30-forum.de...ahk/?postID=8323#post8323

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
dennistd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 00:20:
Ik lees op het Duitse EX30-forum dat er problemen zijn met de kwaliteit van de trekhaak. Hierdoor worden auto's nu zonder trekhaak door de dealer afgeleverd en zouden al geplaatste trekhaken zelfs vervangen moeten worden.

[...]

https://www.ex30-forum.de...ahk/?postID=8323#post8323
Dit is één specifiek geval, daar maak ik mij niet meteen druk om. Mijn trekhaak wordt vooralsnog gewoon gemonteerd op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Weten jullie iets van een terugroepactie?
Had vanochtend veelkleurige kerstverlichting op het scherm. Ook reset deed niks.
Toch maar even contact gelegd met de dealer en die gaf aan dat er een terugroepactie was? Helemaal niks van gehoord of gezien...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLSGyuYQzPUqPAtHM-oDGMXFRZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEdb4Tk1assHe6OyJ2ioTROy.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Del Boske schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:11:
Had vanochtend veelkleurige kerstverlichting op het scherm. Ook reset deed niks.
Toch maar even contact gelegd met de dealer en die gaf aan dat er een terugroepactie was? Helemaal niks van gehoord of gezien...[Afbeelding]
Op rdw.nl kun je op je kenteken zien of er terugroepakties zijn. Die zijn er voor mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
Del Boske schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:11:
Toch maar even contact gelegd met de dealer en die gaf aan dat er een terugroepactie was? Helemaal niks van gehoord of gezien...[Afbeelding]
Infotainment reset met de knoppen op het stuur dus gedaan, maar zonder resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Klopt inderdaad. 3x geprobeerd.
Hij gaat zo naar de dealer, even kijken wat die verder zegt.
Software staat ook nog steeds op 1.2, dus iets gaat niet helemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 11:10
Ik lees wel heel veel problemen die ook bij de introductie van de XC40 p8 plaatsvonden, je zou verwachten dat dit soort zaken niet meer zouden optreden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
rikoos schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:26:
Ik lees wel heel veel problemen die ook bij de introductie van de XC40 p8 plaatsvonden, je zou verwachten dat dit soort zaken niet meer zouden optreden toch?
Wat zijn de overeenkomsten? Bij de P8 was er niet eens een app :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is er al iemand die de auto met 1.2 gekregen heeft en de 1.2.1 OTA heeft ontvangen? Ik zie dat de app nu wel het vinkje 'Automatic updates' aan heeft staan (die kon ik niet eens activeren) maar verder nog niets gezien wat met de update te maken heeft.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Buzzin Hornet schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:22:
Is er al iemand die de auto met 1.2 gekregen heeft en de 1.2.1 OTA heeft ontvangen? Ik zie dat de app nu wel het vinkje 'Automatic updates' aan heeft staan (die kon ik niet eens activeren) maar verder nog niets gezien wat met de update te maken heeft.
Same here... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53
mausy5043 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:19:
[...]

Het is verdraaid lastig om dit te controleren, maar tot nog toe heb ik hier geen bewijs voor gezien. Als je het "gaspedaal" loslaat en OPD is aan, dan gaan de remlichten direct aan.
Staat OPD uit, dan *denk* ik het niet, maar is echt heel lastig. Ook als er afgeremd wordt door de ACC weet ik niet zeker of de remlichten altijd meteen aangaan. Ik hoop het niet, want dan heb ik heel veel achterliggers al het gveoel gegeven dat ik ze zat te brake-checken. De ACC grijpt soms zonder duidelijke reden in en ik weet niet of dat op de remlichten ook te zien is.
Ik neem aan dat er niet veel verschil is met de XC40 en daar is het toch echt zo dat pas bij een bepaalde kracht de remlichten aangaan. Laatste nog eens gezien door in de achteruit spiegel te kijken bij borden. Dus wat je zegt klopt niet helemaal, als je rustig van het stroom af gaat gaan je remlichten niet aan. Op een bepaald punt natuurlijk wel.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Dit is ook mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
rikoos schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:26:
Volgende week omschakeling naar zomertijd. Ben benieuwd of ze dit bij de EX30 op orde hebben. Mijn voorspelling: niet.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 21-03-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:11
Buzzin Hornet schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:22:
Yes, onze ex30 draait op 1.2.1. Ik heb de ‘automatic updates’ in de app overigens uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59

Reinier

\o/

guido66 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Volgende week omschakeling naar zomertijd. Ben benieuwd of ze dit bij de EX30 op orde hebben. Mijn voorspelling: niet.
Met de Polestar 2 was dat steeds een feest :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 02:33
Vandaag proefrit gemaakt in de SMER Ultra en de bestelling rond gemaakt: Onyx black/Indigo/SMER/Ultra.
Voor wie het interesseert: Volvo kon me bevestigen dat Apple Carplay in een update in het derde kwartaal zou worden uitgebracht, dus hopelijk ergens snel na de zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Juancho schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Ik neem aan dat er niet veel verschil is met de XC40 [...]
Dat blijkt een verkeerde aanname. Ik had hiervoor een C40: wereld van verschil.
Dus wat je zegt klopt niet helemaal, als je rustig van het stroom af gaat gaan je remlichten niet aan.
Ik denk dat ik wel weet wat ik waarneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 19:55
Ik krijg een melding "Storing aanhanger. Service vereist". Ik heb een trekhaak maar er hangt niks aan. Heeft een van jullie dit ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkgKT_6AK7bSFgC0dK3KtzuQ0H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWIZOPEVh6NQrLiY7xhrXfEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
VicSmurf schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:19:
Ik krijg een melding "Storing aanhanger. Service vereist". Ik heb een trekhaak maar er hangt niks aan. Heeft een van jullie dit ook?

[Afbeelding]
Ik had dit bij het afleveren van de auto. Een monteur heeft er toen gelijk naar gekeken en daarna niet meer gehad. Wat het nou precies was heb ik niet gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ruvo schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:02:
[...]

Yes, onze ex30 draait op 1.2.1. Ik heb de ‘automatic updates’ in de app overigens uit staan.
Dus je hebt hem handmatig geïnstalleerd? Of had je in 1x gewoon 1.2.1? Hoe verliep dat proces? En heb je het idee dat er ook echt verbeteringen inzitten ten opzichte van 1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
Buzzin Hornet schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:31:
[...]

Dus je hebt hem handmatig geïnstalleerd? Of had je in 1x gewoon 1.2.1? Hoe verliep dat proces? En heb je het idee dat er ook echt verbeteringen inzitten ten opzichte van 1.2?
Ik heb de auto ontvangen op 28 februari en daar zat toen al versie 1.2.1 op.

Gek dat er nu nog autos geleverd worden met 1.2.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
Morgen heb ik mijn EX30 een week. Wat een heerlijke auto om in te rijden, heb er veel plezier van.
Handig dat je via de EX30 app issues kunt melden. Doe dit ook voor alle bugs die ik tegenkom.

IITC melding in de EX30 app "Remember to setup internet in your EX30..."

Internet was al geactiveerd door de dealer als je dan via de EX30 app het proces wil afronden krijg je een foutmelding. "There was a problem serving the requested page."

Antwoord van Volvo:
"Wanneer de internetverbinding in de auto eenmaal is geactiveerd verlinkt onze internetprovider naar een reeds verlopen pagina. Dit heeft geen invloed op het functioneren van het internet.

De internetprovider is op de hoogte van deze fout en onderneemt stappen om het probleem te verhelpen.
"

DAB issue hiervoor verwijst Volvo mij naar de dealer.
Dit zal dan wel niet via een OTA update opgelost worden. De eerste dagen had ik dit issue vaak, de afgelopen dagen niet meer gehad. Vandaag nog een ritje, ben benieuwd...

"Het betreurt ons te vernemen dat u problemen ondervindt met de DAB-radio.
Wij adviseren u contact op te nemen met een Volvo-dealer, zodat deze het probleem kan onderzoeken.
Als de Volvo-dealer het probleem niet kan achterhalen, zal deze hiervoor een technisch rapport opstellen, die vervolgens gedeeld kan worden met de technische afdeling voor nader onderzoek."

Laad beperking springt terug naar 6A Gemeld maar nog geen antwoord.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
[...]

Wij hebben de auto sinds 2 maart. Ik zie nu dat 1.2.1 sinds 9 februari beschikbaar is. Waarschijnlijk hebben wij altijd 1.2.1 gehad.

https://www.volvocars.com...30/software-release-notes

[ Voor 7% gewijzigd door Ruvo op 22-03-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Is het niet zo dat de leveringen werden vertraagd omdat 1.2.1 handmatig door de dealer gedaan moest worden? Dan zou iedereen toch 1.2.1 moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Volvo Kristian heeft weer 2 nieuwe video's online gezet. Het 6A gedoe wordt ook aangehaald...

YouTube: The Good, after 4.000 km in Volvo's EX30 👍

YouTube: EX30 AC/DC Charging bug-fix and manual preheating. Charging test & ...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:50
[...]

Via de app kan ik de functie ''software update'' ook niet inschakelen en krijg ik de melding ''alleen de eigenaar kan dit inschakelen....'

In mijn geval gaat het wel om een private lease auto via Volvo zelf en ben ik dus ook niet de eigenaar. Geen idee of dat ook daadwerkelijk het verschil maakt. De auto is vanaf dealer al geleverd met 1.2.1 en met werkende internet verbinding etc. Meende ook dat de leveringen destijds iets was vertraagd totdat 1.2.1 beschikbaar was.

Kan jij niet de auto handmatig updaten via instellingen>software? Volgens mij heeft de functie in de app alleen het gevolg dat de auto automatisch de software download ipv dat je zelf de handeling moet doen. Als ik de handleidingen van andere Volvo modellen lees (met Google AAOS) staat daar specifiek als dit niet ingeschakeld is, dat de auto een melding geeft met de vraag of ie het mag downloaden. Daarnaast neem ik aan dat de dealer ook altijd de updates voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
Zapato schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:24:
Is het niet zo dat de leveringen werden vertraagd omdat 1.2.1 handmatig door de dealer gedaan moest worden? Dan zou iedereen toch 1.2.1 moeten hebben.
Dat ging om 1.1 -> 1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
Ga op vakantie naar Sundsval,is 1700 km met trekhaakkoffer. Heb bij ex30 dan geen pro pilot of cruise control... is toch wel een groot probleem. KIA schijnt dit ook te hebben maar daar gaan ze de software aanpassen. Lijkt mij dat ze dat bij volvo ook moeten aanpassen. Ga hierover maar eens kontakke met volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:42
Preheating of niet, zolang het maar een paar minuten scheelt ga ik me er niet druk om maken. Het gebrek aan signalering om een lader te gaan zoeken lijkt me persoonlijk belangrijker. Je wilt niet zonder power komen te staan op weg naar je (snellaad) locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampshef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
MHFK77 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:21:
Kersverse Volvo-rijder hier en afgelopen weekend voor het eerst met fietsendrager de EX30 gereden. Blijkbaar is de Pilot Assist om veiligheidsredenen niet beschikbaar als de trekhaak wordt gebruikt. Maar is er een manier om in ieder geval de Cruise Control werkend te krijgen? Als ik hiermee ver op vakantie ga, zie ik het niet rooskleurig in voor mijn rechtervoet.
Ik krijg net van Volvo Nederland bevestigd dat cruise control inderdaad niet werkt en dat dit ook niet in de pijplijn zit.. Pilot Assist snap ik maar enkel snelheid vast zetten heeft niks met sensoren achter te maken lijkt me?

Twijfel zeer of ik deze auto wel wil gaan afnemen. Staat in bestelling...

[ Voor 8% gewijzigd door kampshef op 22-03-2024 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruvo
Sinds vandaag geen internet meer.. Een reset mocht niet baten. In de app zie ik ook geen IITC meer bij subscriptions. Andere hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 14:50
Ruvo schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:23:
Sinds vandaag geen internet meer.. Een reset mocht niet baten. In de app zie ik ook geen IITC meer bij subscriptions. Andere hetzelfde probleem?
Hier het zelfde probleem sinds vanochtend, geen mobiele verbinding in de auto. Lees op meerdere forums dat veel dit hebben, lijkt een algemeen storing te zijn. Las ook ergens dat Volvo Nederland hiervan op de hoogte is en werkt aan een oplossing.

Overigens heeft bij mij in de app bij subscriptions nooit een IITC abo gestaan. Wellicht omdat alles al door de dealer was geactiveerd bij aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Ja, ik heb ook geen internet. Gebruik nu maar de hotspot van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

kampshef schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:06:
Pilot Assist snap ik maar enkel snelheid vast zetten heeft niks met sensoren achter te maken lijkt me?
Het lijkt me dat een auto met aanhanger anders reageert op de remmen dan zonder? En aangezien de cruise control adaptive is, moet de auto ook kunnen remmen (en zelfs tot stilstand kunnen komen).

Of dat een voldoende goede reden is om het dan helemaal niet te ondersteunen weet ik niet (al is het maar omdat 'iets op de trekhaak' niet automatisch betekent dat er een aanhanger zit), maar ik kan me wel voorstellen dat ze daardoor voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:51
ACM schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:38:
[...]

Het lijkt me dat een auto met aanhanger anders reageert op de remmen dan zonder? En aangezien de cruise control adaptive is, moet de auto ook kunnen remmen (en zelfs tot stilstand kunnen komen).

Of dat een voldoende goede reden is om het dan helemaal niet te ondersteunen weet ik niet (al is het maar omdat 'iets op de trekhaak' niet automatisch betekent dat er een aanhanger zit), maar ik kan me wel voorstellen dat ze daardoor voorzichtig zijn.
Daarom heb je altijd nog de "domme" cruise control waarvan sommige fabrikanten vinden dat die niet meer nodig is helaas. Ik vindt dat acc ook gewoon met een aanhanger zou moeten werken. Misschien juist gezien de voorzichtigheid van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
AFT0570 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:38:
Vandaag proefrit gemaakt in de SMER Ultra en de bestelling rond gemaakt: Onyx black/Indigo/SMER/Ultra.
Voor wie het interesseert: Volvo kon me bevestigen dat Apple Carplay in een update in het derde kwartaal zou worden uitgebracht, dus hopelijk ergens snel na de zomer!
Lekker dan, dit is wat ze nu op hun site hebben staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1TJwsJEpeBp-WApBcK2-1rMO0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeMTHeaEy8WcfpZdkVXcBSzR.jpg?f=fotoalbum_large

7(8)7 7(8)7 7(8)7

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | MY24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BPi
  • Laatst online: 00:49

BPi

[...]

Zie toevallig net deze lezersvraag in AD
https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ruudbeest schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:58:
[...]

Ik heb de auto ontvangen op 28 februari en daar zat toen al versie 1.2.1 op.

Gek dat er nu nog autos geleverd worden met 1.2.0.
Ik heb mijn auto 7 feb opgehaald dus zit sindsdien op 1.2 maar update komt maar niet beschikbaar. Ik vraag mij af of ik de enige ben, vandaar de vraag hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
[...]

De EX30 gaat van mijn shortlist af tot dit hersteld is. Op de P2 en XC40 werkt ACC gewoon met fietsendrager of aanhanger.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59

Reinier

\o/

Vanochtend opgehaald (SMER Plus, Vapour Grey/Indigo, getinte achterruiten, stoel/stuurverwarming). Besteld rond oud & nieuw. De dealer kwam me thuis ophalen 8)
Eerste indruk is positief, moet net als iedereen wennen aan een aantal ontwerpkeuzes maar dat is al een miljoen keer besproken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0xFtIHC6-007or-U-EUb8iYQEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q9ED1EqaGNQgTSUjiLYTdTB.jpg?f=fotoalbum_large

Spotify werkt niet (Geen media beschikbaar om hier door te browsen). Mijn vrouws Google-account koppelen geeft een onbekende fout. Maar ik blijf voorzichtig positief :)

Oh laden ging gewoon met 11kW, dus dat gaat goed. Edit: dat kwam omdat de dealer bij de levering de beperking aan- en uitgezet had tijdens de uitleg. Ik heb de 6A-bug dus ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Reinier op 27-03-2024 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
guido66 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:07:
[...]

De EX30 gaat van mijn shortlist af tot dit hersteld is. Op de P2 en XC40 werkt ACC gewoon met fietsendrager of aanhanger.
Een kijken of iemand van dit forum (met trekhaak-EX30 dit kan verifiëren. Zou vreemd zijn als er verschil is tussen EX30 en XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Ik las ook toevallig dat dit ACC probleem ook bij Kia speelt. Het schijnt dat NL het land van de fietsendrager is. Om die reden zou dit iig bij Kia opgelost worden.
Ze willen dus alleen de aanhanger niet op de ACC bij Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Frenkel88 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Goed punt. Ik heb gelijk een review geschreven. De app heeft 23 reviews maar deze worden nog niet getoond, waarschijnlijk omdat dat nog niet zoveel is.(?)

[ Voor 5% gewijzigd door Mate68 op 22-03-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 12:14
Kwakjan schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Ja, ik heb ook geen internet. Gebruik nu maar de hotspot van mijn telefoon.
Kijkt uit want slurpt GB’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:42
iHansz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:56:
[...]

Lekker dan, dit is wat ze nu op hun site hebben staan.

[Afbeelding]

7(8)7 7(8)7 7(8)7
Snap er niets van waarom dit zolang moet duren, in de L&C werkt dit allang, en ook die valt binnen het Geely concern. Waarom het wiel nog een keer uitvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudbeest
Sinds gister avond 20.30 uur al last van.

Vandaag met volvo dealer contact gehad. Die wisten nog van niks.

Wel de tip gekregen dat je als je de sos knop 30 seconden inhoud dat de sim antenne een reset krijgt. Dus niet het scherm, maar echt de antenne module.

Het gekke is wel, als ik verbinding maak met mijn telefoon wifi hotspot dan heb ik wel LTE/5G verbinding terug. Wifi weg ook geen mobiel indicatie meer

[ Voor 12% gewijzigd door ruudbeest op 22-03-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warretravel
  • Laatst online: 15-09-2024
Heeft al iemand de core SM (dus met de kleine batterij) in zijn bezit? En heeft er al iemand verbruiksgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
warretravel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:01:
Heeft al iemand de core SM (dus met de kleine batterij) in zijn bezit? En heeft er al iemand verbruiksgegevens?
Nee, er is er nog geen op kenteken in NL. Als het goed is krijgen wij hem begin april, hij zou binnen nu en een week bij de dealer moeten zijn.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Ritje 203 km,verbruik volgens display auto 36,5 KWh.thuis aan de lader 43KWh..nogal een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frus
  • Laatst online: 26-04 22:22
Hier in België ook.

In de app kan ik niet controleren want deze kan ik na 2 weken nog altijd niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef94
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
MHFK77 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:21:
Kersverse Volvo-rijder hier en afgelopen weekend voor het eerst met fietsendrager de EX30 gereden. Blijkbaar is de Pilot Assist om veiligheidsredenen niet beschikbaar als de trekhaak wordt gebruikt. Maar is er een manier om in ieder geval de Cruise Control werkend te krijgen? Als ik hiermee ver op vakantie ga, zie ik het niet rooskleurig in voor mijn rechtervoet.
De Kia Niro EV heeft een soortgelijk probleem, las ik in een gebruikersreview: als de trekhaak wordt gebruikt doen de noodstop, ACC en parkeersensoren achter het niet. Maar ook de rest van de rijhulpsystemen gaan uit op bij de Niro. Dus ook geen parkeersensoren voor, lane keeping assist, dode hoek signalering en zelfs geen snelheidsbegrenzer.

Hoe is dat met de EX30? Doen de snelheidsbegrenzer en dode hoek signalering het nog wel als je de trekhaak gebruikt?

Hobbying my way around computers and gadgets since I was a wee lassie in the early '80s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
Ekran schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Kijkt uit want slurpt GB’s
Dat kan je wel zeggen: ik had er vanmiddag via mijn hotspot in korte tijd ruim 4.5Gb doorheen gejast. Waar die data allemaal naartoe gaat is mij een raadsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Ben wel benieuwd wat de SM qua verbruik doet als ik zie dat de SMER ongeveer 70% range haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandepol
  • Niet online
Francisco schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:08:
Ben wel benieuwd wat de SM qua verbruik doet als ik zie dat de SMER ongeveer 70% range haalt.
Je mag gemiddeld uitgaan van 70% van 337km, aangezien de motor precies dezelfde is als de SMER.
Dus max 235 km als je de batterij leeg rijdt van 100% naar 0%. In de praktijk ga je eerder laden, dus de max is wel 200km verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
Kan je via de EX30 app (iPhone) een route plannen en deze vervolgens naar de wagen sturen? Met de app van mijn vorige wagen (Mini) lukte dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
DarthGoofy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:05:
Kan je via de EX30 app (iPhone) een route plannen en deze vervolgens naar de wagen sturen? Met de app van mijn vorige wagen (Mini) lukte dit zonder problemen.
Dit kan via Google Maps (ook op iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
En hoe stuur je dat dan door naar de wagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
DarthGoofy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:10:
En hoe stuur je dat dan door naar de wagen?
Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BGx6fsAzdqgpLM87tpXZUs0ZCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/58ucy5YB2vgFuxBkai39539Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
Aha, lijkt me inderdaad heel logisch 😊 Alleen komt bij mij de wagen en ‘naar voertuig sturen’ niet in de app. Even verder uitzoeken, bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
Jan Ausems schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:13:
[...]

Dat kan je wel zeggen: ik had er vanmiddag via mijn hotspot in korte tijd ruim 4.5Gb doorheen gejast. Waar die data allemaal naartoe gaat is mij een raadsel!
Naar China waarschijnlijk. :+
Pagina: 1 ... 24 ... 87 Laatste