Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 17 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hans1956

Pixel 8 Pro

Ik denk dat het in de toelichting staat:

Updates in software 1.2.1
Releasedatum software: 2024-02-09. De software wordt beschikbaar via OTA binnen twee tot drie weken na de releasedatum van de software.

Dat is dus ongeveer nu beschikbaar.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Wie o wie rijdt binnenkort in de special edition :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1sbztFc3n0WfoGSdZ0xUe1C_A4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CtTgOTeJ4XQkRxJYrnuL0w6z.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38
Die blauwe kleur staat hem goed!

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ophidian schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:18:
Wie o wie rijdt binnenkort in de special edition :+

[Afbeelding]
Ik denk grote IKEA-fans, of aanhangers van het Zweedse voetbalelftal? Of heel hard willen roepen "ik rij heus niet in een Chinese auto hoor! Dit. Is. Een. Zweedse. Auto! Nou ja, een beetje dan. De carrosserie en het interieur zijn in Zweden ontworpen. Maar de kleuren zijn echt Zweeds! Kijk maar!" :P

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:55
Die kleur doet me denken aan één van mijn vorige Volvo V40's. Is een prachtige kleur, beetje paars/blauw (naam was toen volgens mij Power blue, dus niet die rebel blue wat echt heel opvallend licht blauw was), echt super mooi. Zou mooi zijn als Volvo die kleur, dus los van die lelijke gele streep, zou toevoegen aan de keuzelijst.

Edit: ff opgezocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwtdQUJn21pMTpM8Ke8RYeXYAss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nrd8Pmqx0jsw5ezGGvT79J3u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 20-02-2024 09:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
@Juancho geinig, mijn V60 hiervoor was ook exact dezelfde kleur :) Stond hem zeer goed! Kids vonden het ook mooi, die zijn nu boos omdat de nieuwe auto grijs is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:06
Kleur is wel nice , zonder die gele streep uiteraard . Ik mis wel het contrast met het zwarte dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
Juancho schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:23:
Die kleur doet me denken aan één van mijn vorige Volvo V40's. Is een prachtige kleur, beetje paars/blauw (naam was toen volgens mij Power blue, dus niet die rebel blue wat echt heel opvallend licht blauw was), echt super mooi. Zou mooi zijn als Volvo die kleur, dus los van die lelijke gele streep, zou toevoegen aan de keuzelijst.

Edit: ff opgezocht:

[Afbeelding]
Ik heb een paar jaar geleden een V40 in deze kleur gehad. Supermooi!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In het kader van delen, als je een ex30 hebt die heel langzaam laadt en de auto toont ook echt dat het 30+ uur duurt en je weet dat de paal meer kan leveren. In de laadopties zit een optie ‘laden beperken’. Deze aanvinken en meteen uitvinken zorgt dat de auto weer normaal gaat laden. Eerste keer 3 palen geprobeerd voordat ik iets deed waardoor dit was opgelost. Maar nu al 3x gehad en dit is dus de oplossing. Als test nu de optie aangezet met slider op de maximale waarde om te kijken of het dan weg blijft.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:03

mausy5043

Don't panic.

Iemand zich al verbaasd over het nieuwe (lees: renamed) EV assortiment van Volvo?

[ Voor 10% gewijzigd door mausy5043 op 20-02-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gewoon de nieuwe branding van Volvo. De XC/C40 veranderen mee met de EX serie. Is maar een naampje. De XC40 die ik heb is van het eerste uur en is al tig keer van naam veranderd 😏

Edit: er zijn wel een paar extra dingen overigens, oa wat meer kleuren zoals de cloud blue van de EX30. die was er niet voor de XC40.

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 20-02-2024 20:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat alle EX__ op hetzelfde platform zouden komen waarbij de XC__ uitgefaseerd zou worden. Maar nu renamen ze de XC40 gewoon. Ach ja.

Vrijdag m'n EX30 ophalen en dan zien we wel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Even een update wat betreft het verbruik. Zit nu op ruim 1300 km en een gemiddelde van 18.2kW/100km.
Inderdaad rijden met een andere mindset dan een brandstofauto. Als je eenmaal die switch hebt kunnen maken, is het lekker relaxed.

Bij het rijden met een aanhanger/fietsendrager is de ACC niet beschikbaar! Ik mag hopen dat ze dat gaan aanpassen. Wordt anders een lange rit als je met je caravan naar Zuid Frankrijk wil...

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Dat mag toch geen probleem zijn ,dat zou een tegenvaller zijn als de acc niet beschikbaar is bij aanhanger/fietsdrager. Mijn huidige auto heeft daar gelukkig geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Del Boske schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:31:
Even een update wat betreft het verbruik. Zit nu op ruim 1300 km en een gemiddelde van 18.2kW/100km.
Inderdaad rijden met een andere mindset dan een brandstofauto. Als je eenmaal die switch hebt kunnen maken, is het lekker relaxed.
Super net verbruik hoor! Ik neem tenminste aan dat je dus ook in kouder en natter weer hebt gereden. Als het weer wat warmer wordt, geen regen/wind en het zonnetje schijnt dan moet je nog een flink stuk omlaag gaan. Als je dan bijv. rond de 13-15kW zit heb je toch een heel net verbruik? Je kan het niet vergelijken met mijn lompe XC40 (en 1e exemplair die sowieso heel onzuinig is) maar voor je beeldvorming, ik zit nu rond de 24-27kW (het was rond vriespunt nog een stukje hoger) en straks in de lente/zomer zit ik vaak rond de 20-22kW.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 20-02-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Juancho schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:44:
[...]

Super net verbruik hoor! Ik neem tenminste aan dat je dus ook in kouder en natter weer hebt gereden. Als het weer wat warmer wordt, geen regen/wind en het zonnetje schijnt dan moet je nog een flink stuk omlaag gaan. Als je dan bijv. rond de 13-15kW zit heb je toch een heel net verbruik? Je kan het niet vergelijken met mijn lompe XC40 (en 1e exemplair die sowieso heel onzuinig is) maar voor je beeldvorming, ik zit nu rond de 24-27kW (het was rond vriespunt nog een stukje hoger) en straks in de lente/zomer zit ik vaak rond de 20-22kW.
Die auto's beweren ook maar wat. Het heet niet voor niks een "guess-o-meter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 17:36
Dat ziet er al heel wat beter uit dan vorige berichten.
Ben wel benieuwd hoe je dan rijdt, ik heb ook een proefritje gemaakt en kon toen ook 18 KW/100 km halen.
Maar dat was wel een stukje op een rustige snelweg, ACC op 100 km/h en alle verwarming uit :S

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04

Bij het rijden met een aanhanger/fietsendrager is de ACC niet beschikbaar! Ik mag hopen dat ze dat gaan aanpassen. Wordt anders een lange rit als je met je caravan naar Zuid Frankrijk wil...
Wat was je gemiddelde snelheid? En maak je gebruik van OPD?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14

Als je het bewust dik afdrukt valt het extra op dat je de verkeerde eenheden gebruikt. Je betaalt toch je stroom per kWh en niet per kW? Verbruik is dus in kWh/100 km.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Francisco
Ik vind de update van Del Boske heel fijn wel jammer dat hij dan afgerekend wordt op een tikfout... denk dat de meeste mensen in deze topic wel begrijpen dat dit KWh moet zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
Francisco schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:30:
Ik vind de update van Del Boske heel fijn wel jammer dat hij dan afgerekend wordt op een tikfout... denk dat de meeste mensen in deze topic wel begrijpen dat dit KWh moet zijn
Het is geen afrekening, en het is geen KWh maar kWh. :)

Zonder gekheid, iedereen maakt wel eens een tik- of ander foutje, en de meesten zullen het direct begrijpen, maar voor diegenen die er voor het eerst mee te maken hebben is het wel zo fijn dat ze niet in verwarring worden gebracht.

Back on topic, verbruik is redelijk in de lijn der verwachtingen.

@NokiaFan OPD heeft geen invloed op het verbruik, behalve als de bestuurder zich vanwege OPD anders gaat gedragen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Nieuwe software versie 1.2.1 is vrijgegeven.

Releasedatum software: 2024-02-09. De software wordt beschikbaar via OTA binnen twee tot drie weken na de releasedatum van de software.

* Je kunt via de digitale assistent met de spraakbesturing berichten schrijven en versturen. Als je een tekstbericht ontvangt, zie je een melding op het display.
* De nauwkeurigheid van het geschatte laadniveau van de accu bij aankomst op een geselecteerde navigatiebestemming is verbeterd.
* Een probleem waarbij werd aangegeven dat stekkers van type 2 niet compatibel waren met jouw EX30 bij het zoeken naar laadstations in Google Maps is opgelost.
* De release notes over de software kunnen na het installeren van deze update in de auto worden bekeken. Ze staan ook in de Volvo EX30-app en op de ondersteuningswebsite van Volvo Cars.
* Bij auto's met het QuantumLogic Surround-audiosysteem is de standaardinstelling voor QuantumLogic Surround nu Uit in plaats van Medium. Het geselecteerde niveau wordt in het actieve profiel opgeslagen.
* Bug fixes en algemene verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
guido66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:49:
[...]

@NokiaFan OPD heeft geen invloed op het verbruik, behalve als de bestuurder zich vanwege OPD anders gaat gedragen.
??

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik lees op de ANWB website (https://www.anwb.nl/auto/...at-is-regeneratief-remmen)

“Beschikt een auto over one pedal driving, dan maakt deze gebruik van de hoogste stand van regeneratief remmen.”

Dus dit lijkt me wel degelijk relevant voor mijn vraag aangaande het verbruik. :)

[ Voor 8% gewijzigd door NokiaFan op 21-02-2024 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
@NokiaFan bijna alle elektrische auto's (uitzondering is Tesla) gebruiken blended braking. Afremmen gebeurt altijd zoveel mogelijk via regeneratie en als dat niet voldoende is gaan de schijfremmen meedoen.

OPD instellingen bij Volvo en de meeste andere merken, bepalen alleen met welk pedaal je wat doet. Achter de schermen blijft de werking exact gelijk en gaat er dus ook niks veranderen aan het verbruik.

Met OPD uit regenereer je via het rempedaal
Met OPD aan door het gaspedaal omhoog te laten komen.
Alle andere standen (indien aanwezig) zit ergens tussen deze 2 uitersten in.

En niet om de ANWB af te vallen, maar hier op het forum zit meer kennis en ervaring.

Niet remmen, maar langzaam uitrollen is het zuinigste, uiteraard. Regeneratie is ook niet 100% efficiënt, verre van dat.

[ Voor 17% gewijzigd door guido66 op 21-02-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Recent een proefrit gehad en toch behoorlijk enthousiast geworden over de EX30. Ik vermoed dat de meeste mensen hem hier in de lease hebben, maar zijn er ook kopers die een leuke korting voor elkaar hebben gekregen? Ik vraag me een beetje af wat de speelruimte is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:54
Recoil schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:31:
Recent een proefrit gehad en toch behoorlijk enthousiast geworden over de EX30. Ik vermoed dat de meeste mensen hem hier in de lease hebben, maar zijn er ook kopers die een leuke korting voor elkaar hebben gekregen? Ik vraag me een beetje af wat de speelruimte is..
Heel wat pagina's hiervoor was het even aan bod gekomen. Bleek vooral dat op de banden wel wat gedaan kon worden; voor de rest, op de wagen zelf, zat er niet veel ruimte om te onderhandelen. Volgens mij kwam dat een beetje naar voren.

Correct me if I'm wrong, voordat ik afgebrand word _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-10 18:28
Volvo heeft wel actie voor dealers om vreemdmerkrijders over de streep te trekken een EX30 aan te schaffen, maar veel marge geven ze niet, tenminste was mijn ervaring. 🥸

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
NokiaFan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:51:
[...]

Wat was je gemiddelde snelheid? En maak je gebruik van OPD?
Ivm OPD, ik herinner me het niet precies in de EX30, maar het zal wel weer niet 'buitenom' het touchscreen kunnen aangepast worden. Vermoedelijk is het, met de drang naar minimalisme, net zoals in de polestar.

Het hangt ervan af hoe fijn je het vindt om een paar lagen diep te graven in settings, en dan weer uit de settings weg te navigeren naar waar je was. Ik heb daar een hekel aan. Vooral rijdend. (ik ben groot en zit vaak ook verder van het middenscherm). Betekent dus ook dat ik OPD nauwelijks gebruik.

OPD is zeer fijn in de stad, 50-70km/u, met veel afwisselend rijden (stop and go). Daarbuiten vind ik het heel storend. Dus op de snelweg, 130km/u. Ik rijd zelden met CC aan, dus het minste dat je je voet even verplaatst, en je hangt al in de remmen.

Combinatie van bovenstaande, en veel snelwegkilometers, zorgen er voor dat ik steeds in OPD low, of hoogstens medium zit. Misschien iets om mee te nemen voor je je rijk rekent met de regeneratie. Sowieso als je op de gewone rem staat, gebruik je ook eerst regen zoals hier gemeld. Dus het verandert weinig. Gewoon rjistijl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnsmith
OPD kan met 1 knop aan/uit, volgens de handleiding:

--
Je kunt een specifieke actie aan de aanpasbare knop op het stuurwiel toewijzen. Dat doe je door te selecteren welke functie je met deze knop wilt bedienen.
De beschikbare instellingen zijn:
Screen view Wissel tussen weergavestanden in het bestuurdersinformatiegebied.
One pedal drive Schakel one-pedal drive in of uit.
Speed limit warnings Schakel waarschuwingen voor snelheidslimieten in en uit.
--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
Er is geen speelruimte. De dealers krijgen €800 op de verkoopt van een EX30. Ik heb de auto prive gekocht en verkoop zelf mijn huidige Volvo V40 T3 (iemand interesse?). Ik krijg wel korting op een trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18
johnsmith schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:00:
OPD kan met 1 knop aan/uit, volgens de handleiding:

--
Je kunt een specifieke actie aan de aanpasbare knop op het stuurwiel toewijzen. Dat doe je door te selecteren welke functie je met deze knop wilt bedienen.
De beschikbare instellingen zijn:
Screen view Wissel tussen weergavestanden in het bestuurdersinformatiegebied.
One pedal drive Schakel one-pedal drive in of uit.
Speed limit warnings Schakel waarschuwingen voor snelheidslimieten in en uit.
--
Ik vermoed dat de meeste mensen die laatste optie zullen gebruiken voor de programmeerbare knop.
Of gewoon je heel keurig aan de snelheidslimieten houden, ongeacht de "duwers" achter je >:)

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnsmith
Ja, dat is erg lastig, dat je hier maar 3 mogelijkheden hebt.
We weten dat na een herstart veel instellingen verplicht aan moeten staan, maar je zou eigenlijk een "profiel" met instellingen moeten kunnen maken die je met 1 druk op de knop in of uit kunt schakelen. Lijkt me nog steeds volgens de regeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
Jan Ausems schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:05:
[...]

Er is geen speelruimte. De dealers krijgen €800 op de verkoopt van een EX30. Ik heb de auto prive gekocht en verkoop zelf mijn huidige Volvo V40 T3 (iemand interesse?). Ik krijg wel korting op een trekhaak.
Klinkt bekend. Ik heb ook zelf mijn auto verkocht en een EX30 met trekhaak aangeschaft. Door de trekhaak kreeg ik wel geteld 1% korting...

Ik kreeg ook te horen dat de dealer niets verdient op de verkoop van de EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
guido66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:26:
@NokiaFan bijna alle elektrische auto's (uitzondering is Tesla) gebruiken blended braking. Afremmen gebeurt altijd zoveel mogelijk via regeneratie en als dat niet voldoende is gaan de schijfremmen meedoen.

OPD instellingen bij Volvo en de meeste andere merken, bepalen alleen met welk pedaal je wat doet. Achter de schermen blijft de werking exact gelijk en gaat er dus ook niks veranderen aan het verbruik.

Met OPD uit regenereer je via het rempedaal
Met OPD aan door het gaspedaal omhoog te laten komen.
Alle andere standen (indien aanwezig) zit ergens tussen deze 2 uitersten in.

En niet om de ANWB af te vallen, maar hier op het forum zit meer kennis en ervaring.

Niet remmen, maar langzaam uitrollen is het zuinigste, uiteraard. Regeneratie is ook niet 100% efficiënt, verre van dat.
Begrijp ik nu goed dat je bij rustig remmen geen gebruik maakt van de schijfremmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@Mate68 Inderdaad, je kunt zelfs behoorlijk afremmen. 1 van de grootste euvel bij EV's is roestende remschijven, omdat rustige rijders ze amper of niet gebruiken.

Af en toe even stevig remmen om ze schoon te houden. 8)

Het regeneratieve remvermogen ligt volgens mij meestal in de buurt van de helft van het motorvermogen, maar daar is amper info over te vinden. Ook gebeurt dit afremmen uiteraard alleen op de aangedreven wielen, dus in bepaalde situatie zullen de schijven op de andere wielen mee gaan doen om de auto in balans te houden, of je moet 4wd hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door guido66 op 21-02-2024 22:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• johnsmith
guido66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:53:
@Mate68 Inderdaad, je kunt zelfs behoorlijk afremmen. 1 van de grootste euvel bij EV's is roestende remschijven, omdat rustige rijders ze amper of niet gebruiken.

Af en toe even stevig remmen om ze schoon te houden. 8)
Nu ik toch in de handleiding zit: Volvo heeft hier al over nagedacht:
--
N.b.
Automatische activering van de schijfremmen

Vaak heb je genoeg aan regeneratief remmen om de auto af te remmen. Daarom kan het zijn dat de schijfremmen langere tijd niet worden gebruikt. Om te zorgen dat ze toch schoon, droog en paraat blijven, activeert de auto bij lichte remmanoeuvres de schijfremmen geregeld tegelijk met het regeneratief remmen.
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Oke, goed om te weten dat bij normaal remmen de schijven meestal met rust gelaten worden. Weer wat geleerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mate68
guido66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Als je het bewust dik afdrukt valt het extra op dat je de verkeerde eenheden gebruikt. Je betaalt toch je stroom per kWh en niet per kW? Verbruik is dus in kWh/100 km.
Ik heb even een stukje gekopieerd uit het Topic over "laadpalen, passen en providers". Heeft mij super geholpen om het één en ander weer even op te helderen!!!

Even opfrissen:
AFKORTINGEN
V = Volt = Spanning
A = Amperage = Stroomsterkte
W = Watt = V*A = Verbruik
kWh = Kilowattuur = een uur lang 1000 Watt
AC = Alternating Current = Wisselstroom
DC = Direct Current = Gelijkstroom

Het verschil tussen kW / kWh is het makkelijkst uit te leggen als het verschil tussen PK's en Liters.

Een waterkoker van 10A op 230V verbruikt 2300 Watt. Een kWh geeft de hoeveelheid energie aan. Hoe vol zit je batterij of hoeveel heb je geladen. Als je de waterkoker in het voorbeeld hierboven theoretisch een uur aan zou laten staan, dan verbruikt hij in dit uur 2,3 kWh.

Een kW = kilo-Watt is een aanduiding voor vermogen, 16 Ampère stroomsterkte op 230 volt (16x230) is 3680 Watt (3,7 kW)

Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "Dit laadpunt levert 11 kiloWatt vermogen"

Als je een uur lang op dit 11kW laadpunt laadt dan heb je er 11kWh bij geladen.
Let goed op hoe je kW en kWh gebruikt. Het is makkelijk te verwarren.
Ezelsbruggetje: de 'h' is nodig om een 'hoeveelheid' aan te geven.

Een AC laadpunt is een laadpunt op wisselstroom en dat komt [naast uit elk stopcontact in elk Europees huis of bedrijfspand] ook uit alle reguliere straat laadpalen. Om de batterij in je auto te laden gebruik je de on-board-charger (OBC) wat in feite een grote laptop adapter is die in je auto zit. Dit kan in verschillende vermogens, varierend van 3,7 tot 22kW.

Een DC laadpunt is een laadpunt waarbij door vaste apparatuur in een kast op hoge vermogens AC stroom wordt omgezet naar DC (gelijkstroom) waarmee de batterij rechtstreeks wordt gevoed, zonder tussenkomst van de OBC dus. Dit wordt gebruikt door bijvoorbeeld de snelladers van Fastned, met vermogens tussen de 20 en de 350kW voor personenauto's en van 150kW tot 2MW voor vrachtverkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
EV rijden is nog niet zo simpel als ik dit lees..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:43
Ik heb een (mijns inziens) zeer goede inruilprijs gekregen: mijn huidige auto zou volgens de ANWB-koerslijst €1800 opleveren bij 'Inruilen bij een autobedrijf'. Ik kreeg er in eerste instantie al zonder problemen €3000 voor, en nadat ik om de extra garantie (2jr, €810) vroeg kwam ie zelfs op €3400 als inruilprijs. Moet zeggen dat ik wel een trekhaak (€1195) en allseasonbanden ipv zomerbanden (€650) heb op de EX30 SMER Plus straks. Al met al op een prijs van €48.745 dus toch een 'korting' van €1600 gekregen door de hoge inruilprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-10 20:00
dennistd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:14:
[...]

Ik heb een (mijns inziens) zeer goede inruilprijs gekregen: mijn huidige auto zou volgens de ANWB-koerslijst €1800 opleveren bij 'Inruilen bij een autobedrijf'. Ik kreeg er in eerste instantie al zonder problemen €3000 voor, en nadat ik om de extra garantie (2jr, €810) vroeg kwam ie zelfs op €3400 als inruilprijs. Moet zeggen dat ik wel een trekhaak (€1195) en allseasonbanden ipv zomerbanden (€650) heb op de EX30 straks. Al met al op een prijs van €48.745 dus toch een 'korting' van €1600 gekregen door de hoge inruilprijs.
Netjes, ik ben op 300 euro korting voor 2 jaar extra garantie en 700 euro extra inruil uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
johnsmith schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:21:
Ja, dat is erg lastig, dat je hier maar 3 mogelijkheden hebt.
We weten dat na een herstart veel instellingen verplicht aan moeten staan, maar je zou eigenlijk een "profiel" met instellingen moeten kunnen maken die je met 1 druk op de knop in of uit kunt schakelen. Lijkt me nog steeds volgens de regeltjes.
Dan moet je een Dacia Spring hebben, die heeft behalve een knop om veiligheidsasstistenten uit of aan te zetten ook een menuoptie om te kiezen welke assistenten aan die knop gekoppeld zijn. Dat zouden meer merken moeten doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10 15:44
Mate68 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:47:
[...]
Ik kreeg ook te horen dat de dealer niets verdient op de verkoop van de EX30.
Zou ik ook zeggen als dealer. Hoef je geen korting te geven :9

• NokiaFan
Met pijn en moeite geblindeerde ramen (achteraf) erbij kunnen praten. Kom al bijna 10 jaar bij dezelfde Volvo dealer voor onderhoud, dus "durfde" ik dit wel te vragen. :) Geen inruil, auto ga ik particulier verkopen.

De marge voor de dealer zit tussen de 4 en 7%, afhankelijk van model en uitvoering.

Volgens de verkoper verdienen ze ook bijna niet aan de afleverkosten. Ik vind deze voor een EV behoorlijk hoog.

• johnsmith
Mijn volgende auto wordt een Dacia :o

• Amos_x
knip

[ Voor 98% gewijzigd door Amos_x op 22-02-2024 09:24 ]

• Ruvo
  • Laatst online: 08:01
Tip: ga rondshoppen als je een inruil hebt. Bij mijn inruil was het taxatie verschil tussen 3 dealers 3000 euro (en dan kun je alsnog zelf bepalen of je het zelf wenst te verkopen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Francisco
Bij 2 dealers geshopt, 2000 euro verschil. Krijg net bericht dat de smer binnengerold is. Begin volgende week aflevering

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-10 17:29
Net gebeld door dealer. Ophalen 11 maart. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 13-07 19:26
En ik ben ook gebeld. Ophalen op 5 maart :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ktenolix
Binnenkort dus een stuk meer EX30's op de weg :)

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:03

BPi

Ktenolix schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:54:
Binnenkort dus een stuk meer EX30's op de weg :)
Zijn er al mensen die een EX30 in ontvangst hebben genomen en in Breda woonachtig zijn?
Het lijkt mij wel leuk om hem eens naast mijn X te zetten voor wat vergelijkend warenonderzoek.

Ik heb er nog geen enkele zien rijden. Ook elders niet

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 22-02-2024 17:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-10 08:36
Idd wel leuk te vermelden bij welke dealer/regio de auto afgeleverd word.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

• basvandepol
  • Niet online
Cheetha schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:21:
[...]

Netjes, ik ben op 300 euro korting voor 2 jaar extra garantie en 700 euro extra inruil uitgekomen.
Ik kon kiezen tussen 50% korting op een set winterwielen (winterbanden incl velgen) of voor een gratis set winterbanden alleen. Heb gekozen voor het laatste.

• basvandepol
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die gekozen hebben voor de aanvullende garantie? Dus 2 jaar extra garantie voor €810?
Ik vond het wel een nette deal, dus toch maar gedaan.

• iHansz
basvandepol schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:49:
Zijn er nog meer mensen die gekozen hebben voor de aanvullende garantie? Dus 2 jaar extra garantie voor €810?
Ik vond het wel een nette deal, dus toch maar gedaan.
Denk dat ik dat ook ga doen. Eigenlijk zou dat standaard moeten zijn.

• Ruvo
Het is ons niet aangeboden. Kan dat nog als we de auto bij de dealer ophalen?

• Ophidian
Ruvo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:03:
Het is ons niet aangeboden. Kan dat nog als we de auto bij de dealer ophalen?
Volgens mij moet dat voor registratie op kenteken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24
Wat kost die extra garantie zonder korting?
Is dat 2 jaar extra?

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 13-07 19:26
Zwijntje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:21:
Die van mij komt van Hedin in Hillegom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
hansmw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:42:
Is dat 2 jaar extra?
€ 810 voor 2 jaar extra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Van Volvo: ‘Verlengde garantie kan worden afgesloten tot maximaal 30 dagen na eerste tenaamstelling van de NIEUWE Volvo.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvandepol
  • Niet online
hansmw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:42:
Is dat 2 jaar extra?
Klopt.
Standaard is 3 jaar (max 100.000 km) fabrieksgarantie.
Dat kun je voor €410 verlengen met 1 jaar (max 200.000 km) en voor €810 verlengen met 2 jaar (max 200.000 km).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
basvandepol schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:24:
[...]

Klopt.
Standaard is 3 jaar (max 100.000 km) fabrieksgarantie.
Dat kun je voor €410 verlengen met 1 jaar (max 200.000 km) en voor €810 verlengen met 2 jaar (max 200.000 km).
Bijna goed. :)

“Iedere nieuwe Volvo EX30 heeft standaard twee jaar fabrieksgarantie. Die garantieperiode kunt u met Volvo Verlengde Garantie eenvoudig uitbreiden tot maximaal 5 jaar. “

https://www.henkscholten.nl/verlengde-garantie

[ Voor 4% gewijzigd door NokiaFan op 22-02-2024 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
NokiaFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:28:
[...]

Bijna goed. :)

“Iedere nieuwe Volvo EX30 heeft standaard twee jaar fabrieksgarantie. Die garantieperiode kunt u met Volvo Verlengde Garantie eenvoudig uitbreiden tot maximaal 5 jaar. “

https://www.henkscholten.nl/verlengde-garantie
Bijna goed, 3 jaar garantie, Henkie zit ernaast.

Garantie
Uw auto heeft een garantie van 3 jaar (of 100.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt). De garantie dekt alle onderdelen die gerepareerd of vervangen moeten worden als gevolg van fabricagefouten (behoudens bepaalde uitzonderingen). Onze servicepartners zullen het onderdeel of de onderdelen gratis repareren of vervangen, zelfs als er tijdens de garantieperiode van eigenaar wordt gewisseld. De garantie op uw accu is 8 jaar geldig (of 160.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruvo
Wat zijn de redenen waarom jullie de 2j extra garantie van €810 een mooie deal vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvandepol
  • Niet online
Ruvo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:51:
Wat zijn de redenen waarom jullie de 2j extra garantie van €810 een mooie deal vinden?
Voor de prijs van 2% van de nieuwwaarde heb ik de zekerheid dat ik de komende 5 jaar niet voor financiële verrassingen kom te staan. Dat geeft mij een fijn gevoel.

De EX30 is natuurlijk de eerste volledig nieuw ontworpen elektrische Volvo. Dus stel dat er toch kinderziekten in zitten of blijkt dat binnen 5 jaar onderdelen defect gaat dan ben ik er zeker van dat die onder de garantie worden gerepareerd/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ophidian schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Bijna goed, 3 jaar garantie, Henkie zit ernaast.

Garantie
Uw auto heeft een garantie van 3 jaar (of 100.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt). De garantie dekt alle onderdelen die gerepareerd of vervangen moeten worden als gevolg van fabricagefouten (behoudens bepaalde uitzonderingen). Onze servicepartners zullen het onderdeel of de onderdelen gratis repareren of vervangen, zelfs als er tijdens de garantieperiode van eigenaar wordt gewisseld. De garantie op uw accu is 8 jaar geldig (of 160.000 km, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt).
Dat is niet zo handig van Henk dan. Ik zal de verkoper erop aanspreken zodra ik hem weer zie. :)

Drie jaar garantie lijkt mij persoonlijk genoeg. Qua onderhoud verwacht ik ook minimale kosten in deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
basvandepol schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:11:
[...]

Voor de prijs van 2% van de nieuwwaarde heb ik de zekerheid dat ik de komende 5 jaar niet voor financiële verrassingen kom te staan. Dat geeft mij een fijn gevoel.

De EX30 is natuurlijk de eerste volledig nieuw ontworpen elektrische Volvo. Dus stel dat er toch kinderziekten in zitten of blijkt dat binnen 5 jaar onderdelen defect gaat dan ben ik er zeker van dat die onder de garantie worden gerepareerd/vervangen.
Nou. De EX30 is wat verschillend plaatwerk op hetzelfde onderstel waar onder andere ook de smart 1 en zeekr op staan, en een doorontwikkeling is van een 2021 polestar platform. Zonder echt noemenswaardige problemen (technisch/mechanisch). Geely maakt op zich best een goed platform.

Doen alsof deze auto 'volledig nieuw ontworpen is', is verkeerd geïnformeerd zijn en denken in het klassieke framework van de 'oude Europese merken' die alles vanaf nul ontwerpen in een bureautje in Zweden.

Die garanties zijn trouwens het papier nauwelijks waard waarop ze getypt zijn. Je zal zien dat kinderziektes en kleine mankementjes nauwelijks gecovered zijn, of dat ze het altijd wel kunnen afschuiven op 'eigen onoordeelkundig gebruik' of zaken die nu eenmaal gebeuren.

Ik zou het ook nemen, daar niet van, het is een extra stok achter de deur en je staat 'iets' sterker als het er op aan komt, maar ik zou er niet veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Hmm ik merk ook een verschil omtrent de onderhoudsgarantie. Volvocars zegt 5j of 150k km terwijl dealers het over 3j of 100k km hebben (of, naast fabrieksgarantie, niet eens specificeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Ruvo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:56:
Hmm ik merk ook een verschil omtrent de onderhoudsgarantie. Volvocars zegt 5j of 150k km terwijl dealers het over 3j of 100k km hebben (of, naast fabrieksgarantie, niet eens specificeren).
In Nederland is er vanuit Volvo geen onderhoudsgarantie.

Onderhoud & garantie
Bij de aanschaf is 3 jaar onderhoud inbegrepen (alleen voor C40 en XC40 Recharge) en kunt u rekenen op 3 jaar fabrieksgarantie (alle volledig elektrische modellen). De accu heeft een garantietermijn van 8 jaar.

In België wel
Gratis service
Wij dekken(4) gedurende 5 jaar of 150.000 km uw onderhoudsbeurten, inclusief slijtageonderdelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ophidian op 23-02-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Goed om de prijs van 5 jaar garantie te weten. Die 810 euro moet je dus eigenlijk bij de prijs van de Volvo optellen als je vergelijkt met auto's met 5 jaar of meer fabrieksgarantie, zoals het grotere zusje Zeekr X. Dan wordt dat laatste bij vergelijkbare uitrusting en motorisering onder de streep 49165,- (Volvo EX30 Ultra SMER, met stoel- en stuurverwarming) versus 40500,- (Zeekr X LR RWD, inclusief SEPP). Wel een fors verschil...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 18:41
Zwijntje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:21:
Wij gaan 16 maart onze EX30 ophalen bij Harrie Arendsen in Hengelo (OV). Daarna te zien in Enschede 8)

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
tdolder schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:19:
[...]

Wij gaan 16 maart onze EX30 ophalen bij Harrie Arendsen in Hengelo (OV). Daarna te zien in Enschede 8)
Welke productiedatum heeft je EX30? Die van mij kan ik daar (denk ik) eind maart ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Ophidian schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:01:
[...]

In Nederland is er vanuit Volvo geen onderhoudsgarantie.

Onderhoud & garantie
Bij de aanschaf is 3 jaar onderhoud inbegrepen (alleen voor C40 en XC40 Recharge) en kunt u rekenen op 3 jaar fabrieksgarantie (alle volledig elektrische modellen). De accu heeft een garantietermijn van 8 jaar.

In België wel
Gratis service
Wij dekken(4) gedurende 5 jaar of 150.000 km uw onderhoudsbeurten, inclusief slijtageonderdelen.
Het is mij nog niet duidelijk. NL biedt inderdaad ander onderhoud/service dan Belgie, maar onduidelijk wat dat concreet inhoudt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jRcLmq1gCRoMDb2lKCm1Bcl72c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ITHQTjWZIzkIQxJAphUimeBD.png?f=fotoalbum_large

Een zuidelijke dealer geeft daarentegen "3 jaar onderhoud of 100.000 km" aan.
De bovengenoemde Henk benoemt in zijn prijslijst ook nog iets anders: "Naast de uitgebreide garantie heeft uw Volvo een carrosseriegarantie van 12 jaar"
Ik verifieer het maar even bij mijn eigen dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 18:41
Ktenolix schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:41:
[...]

Welke productiedatum heeft je EX30? Die van mij kan ik daar (denk ik) eind maart ophalen.
Goede vraag, heb wel een VIN ontvangen maar weet niet wat de productiedatum is. Ik heb de bestelling geplaatst sept 2023.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:54
tdolder schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:40:
[...]

Goede vraag, heb wel een VIN ontvangen maar weet niet wat de productiedatum is. Ik heb de bestelling geplaatst sept 2023.
Hoogstwaarschijnlijk ergens in december, heb zelf rond zelfde tijd besteld. Auto is net binnen bij de dealer (net gebeld). Aflever tijd nog even onbekend.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

guido66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Mijn welnederige excuses ;)
Is idd kWh.
Omdat ik regelmatig met een aanhanger rijd, zal het verbruik wel wat oplopen. Deze week een hele grote aanhanger ingeruild voor een iets minder grote (en beter gestroomlijnd). Verbruik met de oude was schrikbarend (36 kWh/100km). Moest ruim 100 km, dus wel even langs de snellader gegaan.
OUD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1f-U5CiThkVLN4jwR2PerDMeig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7576ECmCDuArCGxkFM9d4jF.jpg?f=fotoalbum_large
NIEUW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sBUUnEQrMvGIRXoafU3C33jwy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OYaXLsBBcIzPlK9zZZUJeEu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Gaaf om te zien @Del Boske !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
offtopic:
Weer eens wat anders, een diesel-EX30 :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:03

BPi

Del Boske schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:01:
[...]

Mijn welnederige excuses ;)
Is idd kWh.
Omdat ik regelmatig met een aanhanger rijd, zal het verbruik wel wat oplopen. Deze week een hele grote aanhanger ingeruild voor een iets minder grote (en beter gestroomlijnd). Verbruik met de oude was schrikbarend (36 kWh/100km). Moest ruim 100 km, dus wel even langs de snellader gegaan.
OUD:
[Afbeelding]
NIEUW:
[Afbeelding]
Mooie kar!
En mooie kar er achter!
Is het verbruik met de nieuwe trailer echt zichtbaar lager? Heeft meer stroomlijn, lager dak en lagere vloer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Ja, is absoluut lager. Hoeveel precies weet ik nog niet. Heb op de terugweg niet vergelijkbare snelheid aangehouden, +/- 10 km/h sneller. Verbruik was toen 31 kWh/100 km.
Je kunt wel zien wanneer ik geswitched ben van aanhanger...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCDxfVD_ntyYdaO_CjbUvikA2ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWOYSFPiYr8bQ36PrDapWA3o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Mooi om te zien :) benieuwd wat het verbruik met caravan zou zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 17:09
Wauw, ik ga kijken of ik de EX30 kan gaan bestellen! Dus ik volg het forum vanaf nu ;)

Vooral erg benieuwd naar de real range.

Rij nu een Model 3, daarvoor een Y, daarvoor een Lynkco. Maar heb daarvoor altijd wel Volvo gereden (C30, V40, V40, XC40) dus wil weer terug. Tesla is niks voor mij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• korenaga
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 23:40
Ik had vandaag toevallig een afspraak voor de APK van mijn huidige auto bij de Volvo dealer in Zoetermeer. Nee, komt er net een trailer aanrijden met ook mijn ex30 erop.

Heb mij laten vertellen dat er nog een hoop in de haven staan, kortom voor een aantal van ons goed nieuws de komende dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkTNhKhHuagAJshDs7_iucg8t4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne6F1aMSVO7d3dggfDWON3Wf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door korenaga op 23-02-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:54
Hoe is jullie ervaring met de DAB+ ontvangst. Hij schakelt erg vaak terug naar FM is mijn ervaring na 1 dag rijden met de EX30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@korenaga
Dat laatste kan goed kloppen. Gisteren waren er 480 Volvo EX30 in NL op kenteken gezet, maar vandaag zijn het er 565. 290 daarvan zijn nog niet uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vdb64 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:30:
Hoe is jullie ervaring met de DAB+ ontvangst. Hij schakelt erg vaak terug naar FM is mijn ervaring na 1 dag rijden met de EX30
Nog niet goed, hoop dat het opgelost wordt. Dat FM schakelen kan je nog uitzetten via radio settings maar ook binnen DAB wisselt hij non stop binnen DAB frequenties op de A2 bij Kink bvb. Hierdoor is er niet naar te luisteren.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 29-09 19:29
Is dit de batch die in voor 2e helft Maart in de planning stond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
EdwinW schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:31:
@korenaga
Dat laatste kan goed kloppen. Gisteren waren er 480 Volvo EX30 in NL op kenteken gezet, maar vandaag zijn het er 565. 290 daarvan zijn nog niet uitgegeven.
Via google kan ik dit nergens terugvinden. Heb je een linkje? Dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
Cheetha schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:40:
[...]

Via google kan ik dit nergens terugvinden. Heb je een linkje? Dank!
https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore

Filter zetten op handelsbenaming EX30

Nog geen SMSR geregistreerd :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 23-02-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-10 08:36
Ophidian schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:50:
[...]

https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore

Filter zetten op handelsbenaming EX30

Nog geen SMSR geregistreerd :+
Interessante link!
Ander feitje: SMER: 1400kg trekgewicht, Twin: 1600kg

En al 33 gele op kenteken :o

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EdwinW
Nog een paar statistieken op basis van de 565 stuks EX30 die nu op kenteken zijn gezet in NL:
De gemiddelde catalogusprijs van de EX30 is € 47.665,04
Meest voorkomende (modus) uitvoering is € 48.450 (SMER, Ultra, Vapour Grey, Indigo interieur).

De verhouding van de 5 beschikbare kleuren:
Geel335,8 %
Zwart14926,3 %
Wit7212,7 %
Grijs20936,9 %
Blauw10218 %

Single Motor vs Twin Motor

Single Motor47483,9 %
Twin Motor9116,1 %

[ Voor 22% gewijzigd door EdwinW op 23-02-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
En 91 van de 565 is twin motor.

Dank voor de link @Ophidian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
Iemand heeft het kenteken: X-999-XX te pakken :P een witte SMER zo te zien.

Benieuwd of dat iemand van hier is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:43
Nav de prijslijst van vorig jaar die hier deze week voorbij kwam eens de verschillen op een rijtje gezet tussen de versie van 4 september 2023 en 1 januari 2024 (beide modeljaar 2024)

2023: Trekgewicht SMER 1600kg
2024: Trekgewicht SMER 1400kg

2023: De Single Motor Extended Range- en Twin Motor Performance-varianten hebben voorspoilers met automatische lamellen voor een 0° tot 90° openingshoek.
2024: De Single Motor, Single Motor Extended Range- en Twin Motor Performance-varianten hebben automatische spoilersluiters.

2023: Om bij een publiek laadpunt de Volvo EX30 op te laden is een laadpas vereist om het stroomverbruik te verrekenen. Bij uw Volvo EX30 krijgt u een laadpas van Plugsurfing meegeleverd.
2024: Om bij een publiek laadpunt uw Volvo op te laden is een laadpas vereist om het stroomverbruik te berekenen. Bij uw Volvo kunt u via de Volvo Cars app bij onze partner Digital Charging Solutions een laadpas aanvragen

Maximaal toelaatbaar totaalgewicht:
2023: SM ????; SMER 2205; TWIN 2318
2024: SM 2210; SMER 2240; TWIN 2335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Ik ben dan wel benieuwd welke laadpas de nieuwe EX30 eigenaren bij hun auto hebben gekregen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 29-09 19:29
Heb er al 2 besteld.. van de anwb en fatteval, heb ze al binnen gekregen en ik denk dat ik daar wel mee voorruit kan .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
Ootje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:47:
Heb er al 2 besteld.. van de anwb en fatteval, heb ze al binnen gekregen en ik denk dat ik daar wel mee voorruit kan .
Ik heb er 7. Ben mij zo aan het inlezen en voorbereiden,...

Wordt er zelf al een beetje gek van ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Vanavond de auto voor het eerst aan de laadpaal gehangen. De stroom sijpelde erin. Nu blijkt dat af fabriek de stroom begrensd is op 6 A. Die is actief ook al staat die begrenzer in de instellingen uit. Als je de begrenzer in de instellinge aanzet zie je dat ie op 6A staat. Ik heb hem op 31 A gezet en de auto begon meteen harder te zuigen. Daarna kon begrenzer weer uit en bleef het allemaal werken.

Ik verwacht dat er wel meer settings zulen zijn die je gewoon even aan/uit moet togglen om hem uit de fabrieksstand te halen. Dus, tip: overal aan zitten :-)
Pagina: 1 ... 17 ... 98 Laatste