Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

Hans1956

Pixel 8 Pro

Vandaag een stukje gereden met versie 1.8. Het lijkt alsof de zogenaamde hulp systemen; lane keeping en vermoeidheid detectie wat minder kritisch zijn geworden. Voorheen zag ik regelmatig het advies voor koffie voorbijkomen nu helemaal niet. Ook de lane keeping lijkt wat minder heftig te corrigeren.
Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en er ca 43000 km mee gereden en nu is de software op een nivo dat er eigenlijk 2 jaar geleden had moeten zijn. Ik ben benieuwd hoe dat later dit jaar met de EX60 zal gaan.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

Hans1956

Pixel 8 Pro

Naast het positieve hierboven beschreven zie ik sinds het instellen van de Android digitale sleutel vorige week een melding in de sleutel app; 'De auto heeft weinig stroom' . Na opladen en/of rijden is die melding even weg maar komt na een aantal uren steeds weer terug. Ook na een lange rit van 300 km komt de melding snel weer terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rB-3C4RnqzNWzOgaF_QddYfnQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ysm8BUPv7pQaOf62ArPn2ORl.png?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08:25
dondieke71 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 06:27:
[...]

Na het opnieuw installeren van Waze blijft het oorspronkelijke probleem zich voordoen. Wanneer ik een bestemming invoer, verschijnt er na enige tijd de foutmelding: “Er is een fout opgetreden, probeer opnieuw.” Het scherm gaat dus wel niet meer over naar google maps
Als je op opnieuw proberen klikt dan keert de foutmelding telkens terug. Het is ook mogelijk de melding weg te klikken; in dat geval blijft Waze verder werken, maar zonder dat er een bestemming is ingevoerd.
Ja, hier precies hetzelfde. Ik gebruik hoofdzakelijk twee apps, Waze en Spotify. Na update 1.8, allebei waardeloos. Ik word hier zo moe van...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
038harold schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:25:
[...]

Ja, hier precies hetzelfde. Ik gebruik hoofdzakelijk twee apps, Waze en Spotify. Na update 1.8, allebei waardeloos. Ik word hier zo moe van...
Wat is er mis met Spotify na de 1.8 update? Mijn auto heeft vanmorgen de update geïnstalleerd, maar heb er nog geen ervaringen mee opgedaan.

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:09
Gisteren is 1.8 geïnstalleerd. Vanmorgen reageerde de auto niet meer op de telefoon en moest mijn kaartje ophalen, het wegvallen van de radio bij remmen en stilstaan is nog niet opgelost…

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
humme schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:00:
Gisteren is 1.8 geïnstalleerd. Vanmorgen reageerde de auto niet meer op de telefoon en moest mijn kaartje ophalen, het wegvallen van de radio bij remmen en stilstaan is nog niet opgelost…
Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84613102

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:41
Gisteren is bij mij ook 1.8 geïnstalleerd. Digital key op mijn iPhone 16 en Apple Watch werken gewoon (geïnstalleerd met de oude EX30 app). Ook met Spotify geen enkel probleem, Waze gebruik ik niet en kan ik dus ik niet controleren.

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:58
Wat zijn de (persoonlijke) voor- en nadelen van overstappen van Google Maps naar Waze?
Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van Carplay, maar geloof dat je Waze ook als standaard navigatie app kan gebruiken?

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:11
Meloenen schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:32:
Wat zijn de (persoonlijke) voor- en nadelen van overstappen van Google Maps naar Waze?
Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van Carplay, maar geloof dat je Waze ook als standaard navigatie app kan gebruiken?
Voor mij zijn de voordelen van Google dat je kunt zien hoeveel % batterij je op je route verbruikt + de integratie van laadpalen etc. Je auto 'praat' beter met Google dan met Waze, ook wat betreft accu opwarmen voor snelladen.

Daarentegen vind ik bij Waze de meldingen (flitsers, ongelukken, etc.) fijner, de routing door eventuele verkeersdrukte is beter en ook de rijstrookindicatie (geen idee of dit een woord is, maar welke rijbaan je moet pakken) beter. Wat betreft navigatie vind ik Waze beter, maar blijft een persoonlijke voorkeur.

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:11
De update 1.8 laat bij mij nog even op zich wachten (al is de auto nu ook op 35%, dus even wachten tot die boven de 70% is). De digitale sleutel kon ik wel al aanmaken, keek daar erg naar uit, maar vind het niet per se handig. In plaats dat de auto automatisch open gaat, moet ik op ontgrendelen/vergrendelen klikken op m'n telefoon. Moet ik een instelling aanpassen dat hij dat automatisch doet?

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Makimba schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:38:
De update 1.8 laat bij mij nog even op zich wachten (al is de auto nu ook op 35%, dus even wachten tot die boven de 70% is). De digitale sleutel kon ik wel al aanmaken, keek daar erg naar uit, maar vind het niet per se handig. In plaats dat de auto automatisch open gaat, moet ik op ontgrendelen/vergrendelen klikken op m'n telefoon. Moet ik een instelling aanpassen dat hij dat automatisch doet?
Bij een iPhone moet je dan de 'Passieve toegang' aanzetten en dat doe je in de Wallet-app via het ietje rechtsboven in de Volvo-card. Werkt perfect. Aanlopen auto open, weglopen auto op slot. Krijg daarvan zelfs een bevestiging binnen op de Apple Watch. _/-\o_

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:26
iHansz schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:53:
[...]

Bij een iPhone moet je dan de 'Passieve toegang' aanzetten en dat doe je in de Wallet-app via het ietje rechtsboven in de Volvo-card. Werkt perfect. Aanlopen auto open, weglopen auto op slot. Krijg daarvan zelfs een bevestiging binnen op de Apple Watch. _/-\o_
Het nadeel dan is alleen dat elke keer dat je de hond uitlaat of er met de fiets langsloopt (oprit), de auto unlocked en dan weer locked. Dus ik heb het in de auto ingesteld op dat je wel zelf de auto unlocked door je hand op de binnenkant van de deurhendel te houden (en je vinger of duim aan de buitenkant van de deurhendel - op het streepje - om de auto te locken). Je telefoon blijft gewoon in je zak.

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
humme schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:00:
Het radioprobleem is bij mijn MY24 onlangs opgelost door een extra update bij onderhoud. Sindsdien echt nagenoeg geen problemen meer bij DAB+ en ervaring komt nu wel overeen met de XC40 die ik hiervoor reed. Dus vooral vragen of ze alle beschikbare updates een keer willen installeren en hopen dat het helpt.

I intend to live forever - so far, so good.

• Kylstram
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:25
Hans1956 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:09:
Naast het positieve hierboven beschreven zie ik sinds het instellen van de Android digitale sleutel vorige week een melding in de sleutel app; 'De auto heeft weinig stroom' . Na opladen en/of rijden is die melding even weg maar komt na een aantal uren steeds weer terug. Ook na een lange rit van 300 km komt de melding snel weer terug.
[Afbeelding]
Heeft dat geen betrekking op je 12 volt accu? Verstandig om dat even na te laten kijken, anders kan je zo helemaal je auto niet meer in.

EX30 Core SMSR MY26

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste