Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Jonasken schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:21:
[...]
Krakende deurrubbers had ik ook. M’n garage heeft met een bepaald product de rubbers behandeld en sindsdien is het gekraak weg en nooit meer teruggekomen.
Benieuwd wat ze hebben gebruikt en hoelang het al werkt.
Bij de laatste beurt heeft de garage "vet" op de rubbers gesmeerd. Eerste weken was inderdaad het kraken weg en was ik erg gelukkig. Nadeel is dat alle rubbers vet aanvoelen als je deze na in/uitstappen per ongeluk aanraakte. Nu, een maandje of twee na de beurt, is het effect volledig verdwenen maar voelen de rubbers nog steeds erg vet aan.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 11:21
IT-Crowd schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:54:
De niet stabiel werkende keyfob is inderdaad een dingetje. Ik bewaar de keyfob thuis in een blikken doosje dan gaat het openen 's ochtends meestal zonder problemen. Vergeet ik de keyfob in zijn slaapplaats te doen en blijft hij in mijn jaszak zitten, dan sta ik de volgende ochtend over het algemeen te kloten om de auto open te krijgen (auto staat voor de deur op de oprit). Daar had ik met mijn vorige auto met keyless entry (een renault megane) nooit last van.
Maar ook het kraken van de deurrubbers vind ik toch ook wel een ergernis die in de top 5 thuis hoort. Misschien dat het glazen dak in mijn Ultra de stijfheid van de carrosserie niet ten goede komt waardoor het gekraak ontstaat??
Verder vind ik dat de auto lekker rijdt, maar mensen die op de achterbank zitten zijn het daar minder mee eens. Die geven aan dat elk versnelling of vertraging van de auto daar heel erg voelbaar is.
Dit staat op het Engelse forum
Het was al die tijd dat kleine rubberen stripje aan de bovenkant,

Elke deur heeft een rubberen afdichting aan de bovenkant (niet de hoofdafdichting), die je af en toe moet smeren, omdat deze kan rammelen wanneer de deur tegen het chassis beweegt. Gebruik bijenwas of iets soortgelijks.

Op elke deur zit een rubberen afdichting aan de bovenkant (niet de hoofdafdichting), die je af en toe moet smeren, omdat deze kan rammelen als de deur tegen het chassis beweegt. Gebruik bijenwas of iets dergelijks.

Ja, goede tip over dat rubberen stukje! Ik heb het ingesmeerd met siliconenkit en voilà, het gerammel/gepiep is weg. Gelukkig maar, want dat soort dingen maken me gek. Heel erg bedankt.

Waarschijnlijk van de deurafdichting. Had dit ook, gebruikte siliconenkit en het gerammel was na een tijdje verdwenen.

Ja, perfect product voor de klus. Ik raad aan om siliconenkit in het deksel van het blikje te spuiten en het er dan op te smeren, want spuiten komt overal terecht. Ik heb het op alle afdichtingen en de extra rubberen afdichting bovenaan de deur gesmeerd en voilà, het gerammel/gepiep is weg. Pff, nogmaals bedankt.

Op elke deur zit een rubberen strip aan de bovenkant (niet de hoofdafdichting), die je af en toe moet smeren, anders rammelt hij als de deur tegen het chassis beweegt. Gebruik bijenwas of iets soortgelijks.

Ja, goede tip over die rubberen strip! Ik heb hem ingesmeerd met siliconenspray en voilà, het gerammel/gepiep is weg. Gelukkig maar, want zulke dingen maken me gek. Heel erg bedankt.

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Bedankt ik ga het eens bekijken, begint toch steeds meer te irriteren.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste