Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

iHansz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:13:
de mijne staat ook in een ondergrondse garage, maar zodra ik buiten ben heb ik meteen weer contact
Ik heb een variatie op dit en wat @RPC beschrijft, meestal krijg ik bij uitrijden verbinding.

Maar soms ook niet, en dan maakt het ook niet uit hoe lang de rit is... dan is er pas weer uit zichzelf verbinding bij de volgende keer dat ik de auto gebruik.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30
becopol schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:11:
Hoe meer nieuws ik lees over die accu's hoe meer ik geloof dat wij (iedereen met een ER) binnen een maand ook aan de beurt zijn.

Edit: of zouden ze voor de EU toch net een andere spec hebben voor de accu's. Het lijkt erop dat non-EU landen getroffen zijn.

Edit2: maak hier wel een beetje zorgen over. Als ik buiten moet gaan parkeren dan kost mij dit € 600,- per week (!).
Beetje offtopic! Maar 600 euro per week? Hoe dan? 8)7

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:37
Hoe dan, 16 uur per dag betaald parkeren, zo dannnn.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:33
Danielson schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:30:
[...]

14 uur per dag a 6,5 per uur voor straatparkeren. Er zijn goedkopere opties maar allemaal in een garage.

• krulwilg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:12
Wanneer de auto na het uitrijden van een parkeergarage offline blijft, kun je de SOS-knop +- 30 seconden indrukken. Dit reset de TCAM-module die het internet- en GPS-signaal verzorgt. Dat helpt ook wanneer de GPS-locatie afwijkt, en je zogezegd in het veld aan het rijden bent :)

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:33
Danielson schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:30:
[...]

Hier (Utrecht) ook hoor (bijna). 6,94€ per uur. 14 uur per dag x 6 dagen (zondag is gratis) = 582,96€ per week. Dan woon ik niet eens echt in ‘t centrum.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
_Michael_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:48:
Goedemorgen,

Ik lees eigenlijk al mee vanaf het begin, maar heb tot nu toe nog niet gereageerd, omdat de problemen die ik ervaarde al vaker werden benoemd. Zelf rijd ik een EX30 SMER-Core van april 2024 (besteld in september 2023), zakelijke lease.

Wat mij nu opvalt, is dat de auto bij het voorverwarmen (zowel via de timer als via de app) enorm veel lawaai maakt. De propeller van de warmtepomp staat voluit te draaien. (Je hoort dit binnen en hij staat op de oprit naast het huis) Ik vertrek vroeg voor mijn werk en als ik hem rond 06.00 uur laat voorverwarmen, is het eigenlijk niet te doen voor de buren zoveel herrie hij maakt.

Daarnaast valt me op dat de app aangeeft dat de binnentemperatuur oploopt tot wel 29 °C, en dat je het voorverwarmen niet kunt stoppen totdat je de deuren opent.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik kan me voorstellen dat het te maken heeft met de lagere buitentemperaturen, maar vorig jaar is mij dit niet opgevallen.
Mijn Tesla Y en de Renault ZOE van mijn vrouw horen we ook wel binnen met deze kou. En ze staan onder het slaapkamerraam van onze buren. Gelukkig zijn die er meestal eerder uit dan wij en hadden wij meer last van het ge plong plong plong van hun Kia in de achteruit. Maar ik zou er zelf ook wakker van worden dus probeer er wel een beetje rekening mee te houden.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste