Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:42
Jef61 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:31:
Bij mij werkt Videoland sinds een aantal dagen niet meer op de Shield. Heb al van alles geprobeerd, rebooten, cache leeg maken, app opnieuw installeren. App blijft halverwege het opstartscherm hangen. Iemand die dit herkent en nog mooier een oplossing heeft?

Ik stream Videoland nu via de Chromecast en dat werkt prima.
Gebruik je toevallig AdGuard Home op je netwerk? Las gisteren in het AdGuard Home topic dat bij iemand videoland ook niet werkte. Na het whitelisten van een domein, deed die het weer.

Hier is de link naar het bericht.

AdGuard DNS zou ook nog een optie kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Glassertje op 02-12-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:57
Glassertje schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:29:
[...]

Gebruik je toevallig AdGuard Home op je netwerk? Las gisteren in het AdGuard Home topic dat bij iemand videoland ook niet werkte. Na het whitelisten van een domein, deed die het weer.

Hier is de link naar het bericht.

AdGuard DNS zou ook nog een optie kunnen zijn.
Ah shit natuurlijk, heb hier een PiHole in het netwerk staan die kan natuurlijk de oorzaak zijn.
Dat ding doet zo geruisloos zijn werk dat je vergeet dat die er ook nog is 8)7 _/-\o_

Zal straks even proberen of deze de oorzaak is van het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hotfix 9.2.0 op de ene, 8.2.3 op de andere. Beide 2019 Pro modellen.

Beiden doen (of eigenlijk deden), het verder wel prima.

Met die laatste updates voor build 9 ging het verder vrij probleemloos, nu draait deze enkel nog als server.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jef61 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:12:
Ah shit natuurlijk, heb hier een PiHole in het netwerk staan die kan natuurlijk de oorzaak zijn.
Dat ding doet zo geruisloos zijn werk dat je vergeet dat die er ook nog is 8)7 _/-\o_

Zal straks even proberen of deze de oorzaak is van het probleem.
Zie :
- wouser in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"
- wouser in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"

;)

Wat een draak van een dienst trouwens...
Lijkt de laatste tijd alleen maar problemen op te leveren bij heel veel gebruikers! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:57
Oké, Videoland werkt weer op de Shield na whitelisten op de PiHole.
Wel typisch dat alleen de Shield stopte met werken, in de browser en Android app werkte Videoland nog. Dat was ook de reden dat ik het probleem in de Shield aan het zoeken was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jef61 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:45:
Wel typisch dat alleen de Shield stopte met werken, in de browser en Android app werkte Videoland nog. Dat was ook de reden dat ik het probleem in de Shield aan het zoeken was.
Dan weet je nu in ieder geval zeker dat je maar liefst !! 2 !! apparaten of applicaties hebt die je lokale DNS Server niet respecteren! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dat ik dit topic nu pas zie. Al jaren trouwe gebruiker van meerdere Shields. Helaas die stomme reclame in de top van het homescreen. Ik wil ervan af. De grap is ook nog eens dat het ookal is bekeken hier in huis :’), het doel vervalt dus. Ik heb een pi-hole server draaien maar ik wil wel op de nieuwste firmware blijven zitten. Dit topic doorgezocht maar geen antwoord kunnen vinden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kecin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:07:
Dat ik dit topic nu pas zie. Al jaren trouwe gebruiker van meerdere Shields. Helaas die stomme reclame in de top van het homescreen.
Heb je de TS gelezen? Staat gewoon in hoe je daar vanaf kan komen.

Tip:

"Hoe kan ik Google's launcher vervangen?"

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-12-2023 15:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:02
Ike. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:36:
[...]

“Dolby Vision in Kodi is only supported in MP4 containers in v19 and v20. For Dolby Vision in MKV containers you either need a special build (like Maven's KodiNerds build) or use a nightly of Kodi v21 Omega which has ffmpeg 5.x incorporated.”
Ook de streams in MP4 met DV werken niet, ze starten wel op maar al snel loopt het beeld vast!
Dan gebruiken we wel de streams met HDR10(+) tot er eventueel een oplossing komt. 🙏

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
ppeter schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:19:
[...]

Ook de streams in MP4 met DV werken niet, ze starten wel op maar al snel loopt het beeld vast!
Dan gebruiken we wel de streams met HDR10(+) tot er eventueel een oplossing komt. 🙏
Of Plex. Of Emby. Of Jellyfin gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
@Kecin @The Zep Man Als alternatief kun je ook de volgende URLs blokkeren in de DNS (Pi-Hole / Adguard Home):

code:
1
2
androidtvwatsonfe-pa.googleapis.com
androidtvchannels-pa.googleapis.com

Als je dan de cache / update verwijdert van de Google TV launcher, zal je zien dat je in de (hele) oude launcher terecht komt. Na een paar uur / dag zal je echter weer automatisch naar de moderne launcher geüpdatet worden, maar nu alleen met een generieke Google Play reclame. Dat bevalt wat ons betreft een stuk minder invasief dan de echte reclame.

Anderzijds is ProjectIvy Launcher een erg mooi alternatief. En gewoon beschikbaar in de Play Store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alex3305 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:15:
@Kecin @The Zep Man Als alternatief kun je ook de volgende URLs blokkeren in de DNS (Pi-Hole / Adguard Home):

code:
1
2
androidtvwatsonfe-pa.googleapis.com
androidtvchannels-pa.googleapis.com

Als je dan de cache / update verwijdert van de Google TV launcher, zal je zien dat je in de (hele) oude launcher terecht komt. Na een paar uur / dag zal je echter weer automatisch naar de moderne launcher geüpdatet worden, maar nu alleen met een generieke Google Play reclame. Dat bevalt wat ons betreft een stuk minder invasief dan de echte reclame.
Ik ben wat extremer. Reclame is reclame, en ik kijk geen reclame. Bovendien kan Google ten alle tijden die URL's vervangen met een update, dus geen zekerheid voor de toekomst.
Anderzijds is ProjectIvy Launcher een erg mooi alternatief. En gewoon beschikbaar in de Play Store.
Niet opensource, 'in-app purchases', enkel een vaag e-mailadres als verdere referentie... Nope. Daar zitten voor mij te veel risico's aan.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2023 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Zep Man schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:24:
[...]

Heb je de TS gelezen? Staat gewoon in hoe je daar vanaf kan komen.

Tip:

"Hoe kan ik Google's launcher vervangen?"
Ja, helemaal doorgelezen en zelfs geliked. Ik wist niet dat ik de hele launcher zou moeten gaan vervangen, had gehoopt op een wat minder grondige oplossing. De rest van de Google omgeving bevalt me prima (en belangrijker nog, de vrouw snapt het, haha).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kecin schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:11:
Ja, helemaal doorgelezen en zelfs geliked. Ik wist niet dat ik de hele launcher zou moeten gaan vervangen, had gehoopt op een wat minder grondige oplossing. De rest van de Google omgeving bevalt me prima (en belangrijker nog, de vrouw snapt het, haha).
Er zijn launchers die nog simpeler zijn, zoals de gerefereerde Leanback on Fire. Minder kans dat men een fout tabblad kiest en niet weet hoe terug te komen, want er zijn geen tabbladen meer. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeter
alex3305 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:12:
[...]

Of Plex. Of Emby. Of Jellyfin gebruiken.
@Kodi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:47
Kodi is niet echt te vergelijken met de andere genoemden. Dat zijn server oplossingen met een centrale database. Dus met zoals Ziggo dat verkocht 360° kijkplezier.

Neemt niet weg dat Kodi vernieuwender is dan Plex, Emby of Jellyfin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gijpie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:26:
Kodi is niet echt te vergelijken met de andere genoemden.

Dat zijn server oplossingen met een centrale database.
Kodi i.c.m. MariaDB opzetten is zo gedaan! :Y)

Ik blijf het de beste optie vinden vergeleken met alle andere software, want dat goede met scrapen en naar veel te grote schermruimte opvretende afbeeldingen kijken vind ik echt helemaal niks! :X :/

Lekker snel en overzichtelijk door mappen bladeren en de database alleen laten bijhouden wat je al hebt gekeken of waar je bent gebleven = HEEEERLIJK!!! :Y) 8) :*) <3 _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
Al jaren gebruik van Kodi naar tevredenheid en ondertussen al een hele tijd stabiel en goed werkende!
Alleen het afspelen van content met DV (streams via addons) is nog niet mogelijk. Gelukkig is er steeds een versie met HDR10 of in het slechtste geval in SDR of 1080p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:19:
[knip]

Niet opensource, 'in-app purchases', enkel een vaag e-mailadres als verdere referentie... Nope. Daar zitten voor mij te veel risico's aan.
https://xdaforums.com/t/a...ojectivy-launcher.4436549

Een app, ook installeerbaar vanuit de Play Store, is voor mij een tamelijk veilige keuze.

Je maakt het dramatischer dan het is (in mijn ogen). Je bent niet verplicht iets aan te kopen, de launcher werkt ook prima zonder er een cent aan uit te geven, en blijft dat ook doen.

Ik heb al van alles gebruikt, maar deze blijft mijn nummer 1, op alles wat op Android en Google TV draait 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:24:
Je maakt het dramatischer dan het is (in mijn ogen). Je bent niet verplicht iets aan te kopen, de launcher werkt ook prima zonder er een cent aan uit te geven, en blijft dat ook doen.
Bron? Want de launcher die ik gebruik komt uit een APK die ik zelf beheer, waarvan ik weet dat er in de code niets zit dat roet in het eten kan gooien.

Dat geld geaccepteerd wordt zet de deur open voor zaken die de kwaliteit van het product verder gaan verlagen. Voor veel zaken kan ik daaromheen werken, maar ik wil geen ruimte hebben voor bullshit voor een launcher als kritisch systeemcomponent.

Op dit moment zit achter geld:
Premium version on Google Play will give you :
- ability to choose a custom background image
- unlimited parental control protected apps (only 1 in free version)
- unlimited display profiles (only 1 in free version) ***Only on supported devices (if it doesn't work on the free release, that won't change on premium)***
- the satisfaction of supporting this project
- more to come
Neuh, bedankt. Er is te veel onzin in het verleden geweest over launchers, inclusief gestolen code. Daar ben ik allergisch voor. Opensource or bust.

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:27:
Bron? Want de launcher die ik gebruik komt uit een APK die ik zelf beheer, waarvan ik weet dat er in de code niets zit dat roet in het eten kan gooien.

Dat geld geaccepteerd wordt zet de deur open voor enshittification. Voor veel zaken kan ik daaromheen werken, maar ik wil geen ruimte hebben voor bullshit voor een launcher als kritisch systeemcomponent.
Hoeveel apps, vanuit de Play Store geïnstalleerd, hebben een mogelijkheid tot aankoop ingebouwd om extra's vrij te kunnen schakelen. Dat is het overgrote deel.

Die vertrouw jij dan allemaal niet begrijp ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:32:
Hoeveel apps, vanuit de Play Store geïnstalleerd, hebben een mogelijkheid tot aankoop ingebouwd om extra's vrij te kunnen schakelen. Dat is het overgrote deel.

Die vertrouw jij dan allemaal niet begrijp ik?
Klopt. En die gebruik ik ook niet.

Wat ik gebruik is opensource, of betreft applicatie van dienstleveranciers waar voor de dienst betaald wordt en niet de applicatie. Zowel op mijn Android smartphone (AOSP zonder Googlecode) als op Android TV.

Niet alleen heb ik zero tolerance voor bullshit. Ik heb ook zero tolerance voor ruimte voor bullshit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:33:
Klopt. En die gebruik ik ook niet.

Wat ik gebruik is opensource, of betreft applicatie van dienstleveranciers waar voor de dienst betaald wordt en niet de applicatie. Zowel op mijn Android smartphone (AOSP zonder Googlecode) als op Android TV.
Tja? Dat is dan een keuze, maar dan wel een persoonlijke. Want jouw reactie geeft aan dat niemand tot een app aankoop over moet gaan, voor geen enkele dan. Duidelijk, dan denken we daar gewoon verschillend over 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:36:
Want jouw reactie geeft aan dat niemand tot een app aankoop over moet gaan, voor geen enkele dan.
Nu leg je mijn woorden in de mond, want ik redeneerde vanuit eerste persoon. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:37:
Nu leg je mijn woorden in de mond, want ik redeneerde vanuit eerste persoon. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten.
Vanuit jouw beleving, zo bedoelde ik dat 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:39:
[...]

Vanuit jouw beleving, zo bedoelde ik dat 👍
[...]

Tja? Dat is dan een keuze, maar dan wel een persoonlijke. Want jouw reactie geeft aan dat niemand tot een app aankoop over moet gaan, voor geen enkele dan. Duidelijk, dan denken we daar gewoon verschillend over 😉
Does not compute. Ik heb nergens aangegeven wat anderen (niet) moeten doen. Dat was geen onderwerp van discussie.

Verder suggereer je dat ik nooit betaal voor software. Ik heb veel meer gedoneerd in geld en tijd aan software als dat de gemiddelde persoon in zijn hele leven aan software en hardware koopt. Software die vele mensen vrij en gratis kunnen gebruiken zonder dat zij daar zelf voor hoeven te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2023 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Want jouw reactie geeft aan dat niemand tot een app aankoop over moet gaan, voor geen enkele dan.
Ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar met die hele "Freemium" onzin die nu al heel wat jaren maar blijft doorgaan helaas! :r

Die onzin moet nou echt eens een keer stoppen! :F

Maar goed...

Google Android/Android TV is sowieso een hopeloze toestand waar gelukkig steeds vaker leukere alternatieven voor erbij komen die niet zo'n zeikerig OS zijn en je ook niet constant met allerlei onzinnige meldingen bestoken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er wordt wel lekker selectief gequote? 😏

Ik begrijp geschreven tekst zoals ik dat nu eenmaal begrijp, een ander kan dat niet voor mij bepalen, dat zou mooi worden. En ik heb het zo begrepen zoals ik erop heb gereageerd, punt

Ik kan hier ook van alles neer gaan zetten wat ik in mijn leven allemaal heb aangepakt en opgelost, geheel belangeloos, maar dat voegt totaal niets toe aan waar het uiteindelijk over ging. Geen idee wat de gemiddelde mens allemaal wel of niet heeft gedaan in zijn leven, dat boeit me verder ook niet zo als ik er niet direct wat mee te maken heb.

Ik vind Projectivy een fijne launcher en heb het premium gedeelte met een gerust hart aangeschaft. Ik heb niet de kennis om dit zelf te ontwikkelen en ondersteun dat soort projecten graag als ik dat enigszins kan. Dat is iets wat ik al een groot deel van mijn leven heb gedaan, met groot plezier. Geen idee of dit gemiddeld is of niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:14:
Er wordt wel lekker selectief gequote? 😏

Ik begrijp geschreven tekst zoals ik dat nu eenmaal begrijp, een ander kan dat niet voor mij bepalen, dat zou mooi worden. En ik heb het zo begrepen zoals ik erop heb gereageerd, punt
Ik denk dat het minder selectief citeren is, en meer wild schrijven en terugkrabbelen van wat eerder geschreven is zodra anderen met argumenten aankomen waar je niets inhoudelijks tegenin kan brengen. In plaats daarvan leg je anderen woorden in de mond, schrijf je suggestieve zaken die anderen onterecht in een kwaad daglicht plaatsen, en speel je het slachtoffer zodra je daarop wordt aangesproken.

Fijn dat jij fijn vindt wat je fijn vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 08-12-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
The Zep Man schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat het minder selectief citeren is, en meer wild schrijven en terugkrabbelen van wat eerder geschreven is zodra anderen met argumenten aankomen waar je niets inhoudelijks tegenin kan brengen. In plaats daarvan leg je anderen woorden in de mond, schrijf je suggestieve zaken die anderen onterecht in een kwaad daglicht plaatsen, en speel je het slachtoffer zodra je daarop wordt aangesproken.

Fijn dat jij fijn vindt wat je fijn vindt.
Ik heb gemist welke launcher jij gebruikt. Ik nieuwsgierig :P
Ik gebruik ook projectivy en ook betaald.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Adguard heeft gisteren de eerste beta uitgebracht voor Android TV. Eindelijk komt er een fatsoenlijke adblocker naar Android TV. Kunt nog geen lijst kiezen/toevoegen, maar verwacht wel dat dit nog komt.

Changelog.

Voor wie een licentie hebben en willen testen, kunnen hier de beta APK downloaden.

[ Voor 18% gewijzigd door Glassertje op 16-12-2023 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Glassertje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:03:
Adguard heeft gisteren de eerste beta uitgebracht voor Android TV. Eindelijk komt er een fatsoenlijke adblocker naar Android TV. Kunt nog geen lijst kiezen/toevoegen, maar verwacht wel dat dit nog komt.

Changelog.

Voor wie een licentie hebben en willen testen, kunnen hier de beta APK downloaden.
Een app tegen ads op AndroidTV ?
Wat valt er dan tegen te houden?
SmartTube voorkomt al ads in YouTube.

Verder ben ik nog geen ads tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Jazco2nd schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:08:
[...]

Een app tegen ads op AndroidTV ?
Wat valt er dan tegen te houden?

Verder ben ik nog geen ads tegengekomen.
Android TV is wel wat meer dan YouTube. Wat dacht je van apps, waar reclame in zit? Ook trackers worden tegen gehouden.

Ik gebruik zelf al AdGuard Home, dus had er al weinig last van, maar kan me voorstellen dat er wel behoefte voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Glassertje schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:20:
[...]

Android TV is wel wat meer dan YouTube. Wat dacht je van apps, waar reclame in zit? Ook trackers worden tegen gehouden.

Ik gebruik zelf al AdGuard Home, dus had er al weinig last van, maar kan me voorstellen dat er wel behoefte voor is.
Dat is dus juist mijn vraag. Waar zitten die ads dan?
Want apps in videostreams ga je met een dns blocker niet tegenhouden..
Waar zie jij nog meer ads? In welke apps? Ik ben er nog nooit een tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Jazco2nd schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:12:
[...]

Dat is dus juist mijn vraag. Waar zitten die ads dan?
Want apps in videostreams ga je met een dns blocker niet tegenhouden..
Waar zie jij nog meer ads? In welke apps? Ik ben er nog nooit een tegengekomen.
Dan heb je geluk dat je ze nog nooit gezien hebt, maar ze zijn er wel degelijk. Welke apps dat zijn, doet er niet toe. Ik heb nergens gemeld dat het ads in videostreams blokkeert.

En zoals ik al eerder verteld heb, blokkeert die ook trackers. en die zie je idd ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Glassertje schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:28:
[...]

Dan heb je geluk dat je ze nog nooit gezien hebt, maar ze zijn er wel degelijk. Welke apps dat zijn, doet er niet toe. Ik heb nergens gemeld dat het ads in videostreams blokkeert.

En zoals ik al eerder verteld heb, blokkeert die ook trackers. en die zie je idd ook niet.
Nouja zeg. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Dus hoor graag welke apps. Al is het maar om mijn setup te testen of ze doorkomen (minimale lijsten in Adguard Home).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Jazco2nd schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:43:
[...]

Nouja zeg. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Dus hoor graag welke apps. Al is het maar om mijn setup te testen of ze doorkomen (minimale lijsten in Adguard Home).
Eerst melden dat je geen ads ziet, waarna je vervolgens zegt, dat je AdGuard Home gebruikt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:28
ppeter schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:34:
Al jaren gebruik van Kodi naar tevredenheid en ondertussen al een hele tijd stabiel en goed werkende!
Alleen het afspelen van content met DV (streams via addons) is nog niet mogelijk. Gelukkig is er steeds een versie met HDR10 of in het slechtste geval in SDR of 1080p.
Ik gebruik al tijden de Kodi addons voor o.a. Netflix, Disney+ en Amazon en die ondersteunen allemaal DV streams hoor. Mits je uiteraard de 2019 versie van de Shield hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Glassertje schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:55:
[...]

Eerst melden dat je geen ads ziet, waarna je vervolgens zegt, dat je AdGuard Home gebruikt. 8)7
Dan zie je alsnog popups en lege plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
Mr Magic schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:39:
[...]

Ik gebruik al tijden de Kodi addons voor o.a. Netflix, Disney+ en Amazon en die ondersteunen allemaal DV streams hoor. Mits je uiteraard de 2019 versie van de Shield hebt.
Via de genoemde apps werken de streamdiensten met DV gewoon perfect! Alleen als ik met Kodi via een video Addon wil streamen, dan werken de streams met DV niet en met HDR10 gewoon wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
ppeter schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:18:
[...]

Via de genoemde apps werken de streamdiensten met DV gewoon perfect! Alleen als ik met Kodi via een video Addon wil streamen, dan werken de streams met DV niet en met HDR10 gewoon wel?
Weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb. Maar heb je Kodi buiten playstore geinstalleerd? Daarmee zou DV wel moeten werken. Playstore versie doet dat niet en de andere versie wordt niet goed gekeurd door playstore ivm ondersteuning (of juist niet) van de oude android versies dacht ik.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glassertje schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:55:
Ik vond jouw eerste reactie eerlijk gezegd nog vager :
Glassertje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:03:

Changelog.

Waarom zou ik op maar 1 apparaat een DNS Based Ads Blocker installeren als ik het ook voor heel mijn netwerk kan draaien op basis van dezelfde dienst :?

IMHO zou er veel meer waarde in een Custom ROM voor de Shield TV zitten waarbij je allerlei Google crap eruit kan slopen of überhaupt niet standaard aanwezig is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
nero355 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:17:
[...]

Ik vond jouw eerste reactie eerlijk gezegd nog vager :

[...]

Waarom zou ik op maar 1 apparaat een DNS Based Ads Blocker installeren als ik het ook voor heel mijn netwerk kan draaien op basis van dezelfde dienst :?

IMHO zou er veel meer waarde in een Custom ROM voor de Shield TV zitten waarbij je allerlei Google crap eruit kan slopen of überhaupt niet standaard aanwezig is :Y)
Zo vaag is mijn bericht niet. Niet iedereen heeft de apparatuur of de kennis om AGH of PiHole te installeren. Dan is dit toch een mooie uitkomst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:28
ppeter schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:18:
[...]

Bij de meeste addons moet je wel expliciet in de instellingen aangeven dat je DV wilt streamen. Soms moet je daar ook nog de HEVC optie bij aanzetten. Daarnaast moet je ook zorgen dat je de InputStream:Adaptive addon hebt geinstalleerd.
mucuracat schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:43:
[...]

Weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb. Maar heb je Kodi buiten playstore geinstalleerd? Daarmee zou DV wel moeten werken. Playstore versie doet dat niet en de andere versie wordt niet goed gekeurd door playstore ivm ondersteuning (of juist niet) van de oude android versies dacht ik.
Dat klopt niet helemaal. Kodi 20 ondersteunt al langer DV voor streams en MP4-bestanden. Alleen voor DV in MKV-bestanden heb je Kodi 21 nodig. Als je jezelf inschrijft voor het beta-programma van Kodi via de Google Play Store, krijg je momenteel de Omega Beta 2 versie aangeboden:

https://play.google.com/apps/testing/org.xbmc.kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glassertje schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:10:
Zo vaag is mijn bericht niet. Niet iedereen heeft de apparatuur of de kennis om AGH of PiHole te installeren.
Dan is dit toch een mooie uitkomst?
Nee, want diezelfde mensen zijn beter af met zoiets :
Jazco2nd schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:08:
En zo heb je allerlei alternatieve Clients voor dingen als Twitch en dergelijken... :)

Het is net zoiets als Blokada installeren op je Android telefoon/tablet : Leuk, maar niet handig voor je batterij en alleen op 1 apparaat actief :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Is het ook mogelijk om op een externe harde schijf bestanden te schrijven vanaf de nas

Denk aan downloads en of bestanden ?
Ik kan alleen maar lezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:50:
Is het ook mogelijk om op een externe harde schijf bestanden te schrijven vanaf de nas

Denk aan downloads en of bestanden ?
Ik kan alleen maar lezen
Tuurlijk kan dat en eigenlijk zou je dat al moeten weten, niet lullig bedoeld.
Op de NAS kun je eea configureren (via de browser naar het ip adres van de nas).
Wat niet verstandig is om de NAS (of elk ander apperaat op je netwerk) voor iedereen toegankelijk te maken.
Het toelaten van een 'gast' account, zonder wachtwoord, laat dan alles zien maar je kunt niet 'schrijven'.
Deze instelling werkt wellicht makkelijk omdat opeens iedereen op je netwerk toegang heeft naar je media.

Kijk eens of je op de NAS ook een apparte account kunt aanmaken die dan alleen in een bepaalde folder schrijfrechten heeft.
Maak hier dan niet meteen een admin account van want dan zou iemand die de inloggegevens steelt, via een fout in je mediaspeler of software, ook kunnen verkennen wat er allemaal te halen is op je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
Mr Magic schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:10:
[...]

Bij de meeste addons moet je wel expliciet in de instellingen aangeven dat je DV wilt streamen. Soms moet je daar ook nog de HEVC optie bij aanzetten. Daarnaast moet je ook zorgen dat je de InputStream:Adaptive addon hebt geinstalleerd.

[...]

Dat klopt niet helemaal. Kodi 20 ondersteunt al langer DV voor streams en MP4-bestanden. Alleen voor DV in MKV-bestanden heb je Kodi 21 nodig. Als je jezelf inschrijft voor het beta-programma van Kodi via de Google Play Store, krijg je momenteel de Omega Beta 2 versie aangeboden:

https://play.google.com/apps/testing/org.xbmc.kodi
Normaal staan alle instellingen in de addon goed en van inputstream:Adaptive addon heb ik nog niet gehoord?
Ook bij de MP4-streams gaat het de 1ste minuut goed, maar loopt het beeld dan toch weer vast?
Kodi is idd via de Playstore geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Agent-X schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:00:
[...]

Tuurlijk kan dat en eigenlijk zou je dat al moeten weten, niet lullig bedoeld.
Op de NAS kun je eea configureren (via de browser naar het ip adres van de nas).
Wat niet verstandig is om de NAS (of elk ander apperaat op je netwerk) voor iedereen toegankelijk te maken.
Het toelaten van een 'gast' account, zonder wachtwoord, laat dan alles zien maar je kunt niet 'schrijven'.
Deze instelling werkt wellicht makkelijk omdat opeens iedereen op je netwerk toegang heeft naar je media.

Kijk eens of je op de NAS ook een apparte account kunt aanmaken die dan alleen in een bepaalde folder schrijfrechten heeft.
Maak hier dan niet meteen een admin account van want dan zou iemand die de inloggegevens steelt, via een fout in je mediaspeler of software, ook kunnen verkennen wat er allemaal te halen is op je netwerk.
Ik denk dat je me niet zo begrijpt

Stel ik installeer een downloader (torrent) op m’n shield kan ik geen download folder instellen op m’n NAS of externe harde schijf enkel het interne geheugen

Dat is eigenlijk wat ik wil bewerkstelligen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:19:
[...]

Ik denk dat je me niet zo begrijpt

Stel ik installeer een downloader (torrent) op m’n shield kan ik geen download folder instellen op m’n NAS of externe harde schijf enkel het interne geheugen

Dat is eigenlijk wat ik wil bewerkstelligen
Je kunt op de Shield een netwerklocatie mappen en de schrijfrechten zijn afhankelijk van de aanbieder/account.
Your SHIELD TV device can add Network Addressable Storage (NAS) devices

Daarnaast zou ik op de Shield naar het overzicht van je applicaties gaan om te kijken of bepaalde rechten niet zijn toegwezen (voor die torrent client etc).
Meer info --> Media Storage Options for NVIDIA SHIELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik kon altijd de tv uitschakelen via google assitent stem commando.

Sinds aantal weken kan dit niet meer. Hij zegt dat er geen apparaat is gekoppeld deze moet toevoegen in google Home. Daar staat de Shield gewoon tussen heb deze verwijderd in de google home app en opnieuw erin gezet niks helpt.

Iemand een idee om dit weer werkend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik wil graag een serie op Prime opnieuw kijken, maar als ik de eerste aflevering start, dan springt hij meteen naar het einde en start hij meteen aflevering 2. Met “start over” kan ik alleen S01E02 vanaf het begin starten of de laatste aflevering van seizoen 2.

Iemand enig idee hoe je een serie opnieuw begint vanaf S01E01 met de Prime app op de Shield?

Edit: netwerkkabel in de LG gestoken, Prime app via WebOS gestart, aflevering opnieuw gestart, terug naar Shield: “resume”.
Kutgoogle :P

[ Voor 16% gewijzigd door Ample Energy op 20-12-2023 09:20 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb de vraag een tijdje geleden ook gepost, sindsdien veel gezocht en geprobeerd maar nog geen goede oplossing:

Ik heb veel vakantiefoto’s en video op mijn.l betaalde Onedrive. Lijkt mij heel relaxed om dit te bekijken om de Shield. Alleen hoe?

De Kodi onedrive addon krijg ik niet werkend en lijkt niet meer ondersteund…

Plek gebruik ik niet maar kan die zomaar als source een onedrive hebben?

-en wat is het gaaf om te gamen op de Shield via sunlight/Moonlight zeg. Vergt wel wat zoekwerk om alles werkend te krijgen maar daarna is de game zo opgestart. Vooral gedoe als je monitor 1080 is en je tv 4K. Gebruik nu custom resolution DSR-DL 1.78 voor een resolutie op 2560*1440. Hiervan maakt de Shield van weer uopscale 4k. Nog niet zo mooi als 4k custom resolution maar waanzinnig fps voordelig.

[ Voor 33% gewijzigd door Deruxian op 22-12-2023 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Deruxian Kun je OneDrive foto's/video's niet casten vanaf een telefoon of tablet? Dat is niet native, maar is wellicht het meest eenvoudige? Want voor Google Photo's is er ook geen native app voor zover ik weet. Of heb je een andere usecase die ik even mis?

Ik zou trouwens niet zo happig zijn om zomaar een Kodi add-on te vertrouwen met mijn OneDrive gegevens :X. Plex kan geen cloud provider als bron hebben, tenminste niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

alex3305 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:05:
@Deruxian Kun je OneDrive foto's/video's niet casten vanaf een telefoon of tablet? Dat is niet native, maar is wellicht het meest eenvoudige? Want voor Google Photo's is er ook geen native app voor zover ik weet. Of heb je een andere usecase die ik even mis?

Ik zou trouwens niet zo happig zijn om zomaar een Kodi add-on te vertrouwen met mijn OneDrive gegevens :X. Plex kan geen cloud provider als bron hebben, tenminste niet out of the box.
Dat zou nog een optie kunnen zijn. Heb wel een iPhone. Volgens mij wel vaak gedoe met grotere filmpjes foto’s vanwege slechte Bluetooth kan ik mij herinneren van toe ik nog AirPlay had op mijn oude Apple TV
Zie nu ook wel wat betaalde applicaties in de shop staan die kunnen casten, zal eens kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:42:
Volgens mij wel vaak gedoe met grotere filmpjes foto’s vanwege slechte Bluetooth kan ik mij herinneren van toe ik nog AirPlay had op mijn oude Apple TV
Ehm... AirPlay dan wel Casten doe je via WiFi over je lokale netwerk gewoon :?

Een Chromecast heeft zelfs de optie om het P2P te doen via een code die op de TV of Monitor wordt weergegeven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:53:
Ik heb de vraag een tijdje geleden ook gepost, sindsdien veel gezocht en geprobeerd maar nog geen goede oplossing:

Ik heb veel vakantiefoto’s en video op mijn.l betaalde Onedrive. Lijkt mij heel relaxed om dit te bekijken om de Shield. Alleen hoe?
OneDrive synchroniseren naar een lokale NAS. Met Kodi via SMB of NFS een verbinding maken en de foto's bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:07
****** kan verwijderd worden *****

[ Voor 90% gewijzigd door bruce the boss op 23-12-2023 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04
bruce the boss schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:15:
Ik wil via mijn laptop verbinding maken met de Shield maar hij vraag dan om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik heb geen idee wat ik daar moet invullen en kan iemand me daar me helpen?

Kan met niet herinneren dat ik dat ooit ergens heb ingesteld.
Instellingen > Apparaatinstellingen > Opslag > Bestanden kopieren over netwerk aanklikken

Kan zijn dat de benaming iets afwijkt ik heb de shield in het engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 12:46
Zijn er nog meer mensen waarbij NLZIET op de Shield niet meer werkt/te openen is? Is ook niet meer te vinden in de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 08:10
YaYo86 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:36:
Zijn er nog meer mensen waarbij NLZIET op de Shield niet meer werkt/te openen is? Is ook niet meer te vinden in de Store.
Staat er hier gewoon op en werkt ook

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
sten123 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:37:
[...]

Staat er hier gewoon op en werkt ook
Huh wat gek. Suggesties om dit te fixen bij mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
YaYo86 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:47:
[...]

Huh wat gek. Suggesties om dit te fixen bij mij?
Rebootje van je device en dan kijken of die weer in de appstore staat?
Eventueel kijken of je een update hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
sten123 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:58:
[...]

Rebootje van je device en dan kijken of die weer in de appstore staat?
Eventueel kijken of je een update hebt
Helaas allemaal niet van toepassing. Zojuist ook een reset gedaan maar zie hem nog steeds niet in de Store..

Edit: met Viaplay heb ik hetzelfde issue tho

[ Voor 6% gewijzigd door YaYo86 op 23-12-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Heb je je regio wel op Nederland staan?

Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
sten123 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:55:
Heb je je regio wel op Nederland staan?

Vreemd hoor.
Heb gezocht maar heb niet kunnen vinden waar daar moet staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wanneer ik mijn Sony koptelefoon via Bluetooth verbind met de ShieldTV Pro, speelt audio van alle apps netjes via mijn koptelefoon.
Behalve Kodi.

De ShieldTV Pro is via HDMI direct op mijn Yamaha receiver aangesloten (Dolby processing uitgeschakeld op de Shield en Passthrough correct enabled in Kodi).
Wanneer ik mijn koptelefoon met de receiver verbind, gaat ook audio van Kodi naar de koptelefoon, logisch lijkt me.

Echter, de antennes van de receiver zitten aan de achterkant. De verbinding is te slecht. Audio komt nauwelijks door.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook Kodi netjes via ShieldTV Pro audio output (Bluetooth koptelefoon) afspeelt? Ipv deze instelling te negeren?

EDIT: dan moet je dus passthrough uitschakelen.

Overigens, niet gerelateerd:

Ik moet om de haverklap Kodi geforceerd stoppen + cache wissen om iets probleemloos af te spelen tegenwoordig. Echt iets van de laatste weken.
Behalve system audio settings en wat player instellingen (subtitles) heb ik alleen de Jellyfin addon in gebruik. Dat is ook de enige manier hoe ik Kodi gebruik.
Verder dus alles default. Erg irritant dat het zo instabiel is.
Nog altijd beter dan de Jellyfin app helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 24-12-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:37:
Wanneer ik mijn Sony koptelefoon via Bluetooth verbind met de ShieldTV Pro, speelt audio van alle apps netjes via mijn koptelefoon.
Behalve Kodi.
Dan moet je de Bluetooth wel als Output selecteren natuurlijk! :)
De ShieldTV Pro is via HDMI direct op mijn Yamaha receiver aangesloten (Dolby processing uitgeschakeld op de Shield en Passthrough correct enabled in Kodi).
Wanneer ik mijn koptelefoon met de receiver verbind, gaat ook audio van Kodi naar de koptelefoon, logisch lijkt me.
Uiteraard :)
Echter, de antennes van de receiver zitten aan de achterkant. De verbinding is te slecht. Audio komt nauwelijks door.
Als de Bluetooth ook via de WiFi Antennes gaat dan zou je die kunnen verlengen zoals dat kan met WiFi Antennes : https://duckduckgo.com/?q...sion&iax=images&ia=images
Dus rommelen met langere kabels en standaarden voor je antennes eventueel en zo :)
Ik moet om de haverklap Kodi geforceerd stoppen + cache wissen om iets probleemloos af te spelen tegenwoordig. Echt iets van de laatste weken.
Behalve system audio settings en wat player instellingen (subtitles) heb ik alleen de Jellyfin addon in gebruik. Dat is ook de enige manier hoe ik Kodi gebruik.
Verder dus alles default. Erg irritant dat het zo instabiel is.
Nog altijd beter dan de Jellyfin app helaas.
Ik zou op het Kodi Forum naar soortgelijke ervaringen op zoek gaan of daar een topic starten, want hier in het Kodi Topic op GoT ga je niet echt genoeg succes boeken vrees ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
nero355 schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:11:
[...]

Dan moet je de Bluetooth wel als Output selecteren natuurlijk! :)
in Kodi bestaat die optie niet. Maar door pass through uit te schakelen was het opgelost. Wel irritant. Als ik zin heb maak ik een feature request aan om de output van AndroidTV te respecteren wanneer dit Bluetooth is.

Dank voor die antenne verlenging. Mijn receiver is natuurlijk netjes met een netwerkkabel aangesloten voor internet :) Bluetooth gebruik ik liever via de Shield, dat is veel makkelijker ivm de handige GUI en remote. Makkelijk schakelen tussen Bluetooth of geen Bluetooth.

Dus de BT optie op mijn receiver is echt puur back up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Heeft een van jullie ps remote goed werkend gekregen?

Ik heb de Android tv versie gesideload en dat werkt niet omdat de shield Android 12 apps niet ondersteund.

De ps remote Android (telefoon) versie werkt goed alleen daar wordt de DualSense controller niet ondersteund. Installeren was al een heel klus, uiteindelijk de 2FA code veld via een muis kunnen invoeren.

Zou een perfecte app zijn als het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:34:
In Kodi bestaat die optie niet. Maar door pass through uit te schakelen was het opgelost. Wel irritant. Als ik zin heb maak ik een feature request aan om de output van AndroidTV te respecteren wanneer dit Bluetooth is.
Zal wel een Android TV dingetje zijn dan, want onder andere OS'en kan ik gewoon van alles en nog wat op allerlei manieren selecteren :)
Dank voor die antenne verlenging. Mijn receiver is natuurlijk netjes met een netwerkkabel aangesloten voor internet :)
d:)b
Bluetooth gebruik ik liever via de Shield, dat is veel makkelijker ivm de handige GUI en remote. Makkelijk schakelen tussen Bluetooth of geen Bluetooth.

Dus de BT optie op mijn receiver is echt puur back up.
Over het algemeen gebruikt men dezelfde optie als in Laptops voor BT en WiFi namelijk zoiets : uitvoering: Intel Wi-Fi 6E AX211 (Gig+, vPro)
Dus daarom hoop ik dat het verlengen van je WiFi Antennes je Bluetooth ook beter zal laten werken :)

Wat ik nog vergeten was :

Check of je zo'n PCIe WiFi kaartje ergens kan vinden voor weinig : Gigabyte GC-WB1733D-I
En dan gebruik je de Antenne daarvan voor je Versterker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Gebruiken jullie de upscale (AI / AI Enhanced) op de Shield of laten jullie dit over aan de tv zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArniD
Deruxian schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:59:
Gebruiken jullie de upscale (AI / AI Enhanced) op de Shield of laten jullie dit over aan de tv zelf?
Ik gebruik die van de Shield, die is een heel stuk beter dan die van de TV (LG OLED),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ArniD schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik die van de Shield, die is een heel stuk beter dan die van de TV (LG OLED),
AI enhanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Ja gebruik de AI Enhanced en detail op Medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
nero355 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Geen kunstmatige beeldverbeteraars zijn de beste beeldverbeteraars wat mij betreft !! ;)
Ben ik het mee eens.
Maar deze van de Shield is de enige uitzondering.
Het enige wat hij doet is upscalen naar 4K en doet dat echt heel erg goed.
Maar gezien heel veel content al 4K is wordt hij ook niet constant gebruikt (4K video doet de upscaler niks mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Deruxian schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:59:
Yup de ShieldTV Pro upscaler is erg goed (720p/1080p naar 4K). Zeker als de bron goede kwaliteit is maar lagere resolutie. Eigenlijk download ik het meeste nieteens in 4K om die reden :)

Mijn Yamaha receiver doet ook 4K upscaling maar haalt het niet bij de ShieldTV.

Ik kan me voorstellen dat de nieuwste TVs, zeker van Sony bijvoorbeeld (altijd erg goede beeldverbeteraars gehad) misschien wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Zit die upscaler alleen in het laatste pro model?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
DeTjuk schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:25:
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:47
DeTjuk schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:25:
Nee, ook in de Shield TV.

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Dank beide, dat verklaart waarom ik op het oudere model dit nog nooit ben tegengekomen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:53
Sinds eens paar dagen kamp ik met een probleem met de Ziggo GO app op mijn Shield Pro.

De eerste 7 zenders lopen niet meer vloeiend. Hakkelen continu. Andere zenders gaan prima, evenals terugkijken en ‘on demand’.

Modem / router al gereset, utp kabeltje vervangen. Nog geen oplossing kunnen vinden.

Iemand hier toevallig een idee?

Bastard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Duvel_33 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:57:
Sinds eens paar dagen kamp ik met een probleem met de Ziggo GO app op mijn Shield Pro.

De eerste 7 zenders lopen niet meer vloeiend. Hakkelen continu. Andere zenders gaan prima, evenals terugkijken en ‘on demand’.

Modem / router al gereset, utp kabeltje vervangen. Nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik zie niet bij staan dat je shield een keer herstart hebt. Dat wil wel eens (vaak) helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duvel_33
mucuracat schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Ik zie niet bij staan dat je shield een keer herstart hebt. Dat wil wel eens (vaak) helpen.
Ahja dat had ik wellicht ook even moeten melden. Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Ook de cache en gegevens gewist.

Geen resultaat helaas.

Bastard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:03
Duvel_33 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:57:

Alleen herstarten van de Shield is soms niet voldoende. De Ziggo app gedwongen stoppen, alle geheugens van de app leegmaken en daarna moet je opnieuw inloggen. Dat helpt bij mij meestal wel als er problemen zijn. De app is er sinds de grote "upgrade" van 2022 helaas niet beter op geworden. Maar door om de paar maand bovengenoemde handelingen te verrichten valt er mee te leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
Sinds de upgrade in 2022 werkte de oplossing van @Jan Dee bij mij ook, maar tijdelijk. De permanente oplossing was om geen Ziggo GO meer te gebruiken en maar over te stappen naar de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
alex3305 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:52:
Sinds de upgrade in 2022 werkte de oplossing van @Jan Dee bij mij ook, maar tijdelijk. De permanente oplossing was om geen Ziggo GO meer te gebruiken en maar over te stappen naar de concurrent.
Haha, ja dat is ook een optie.

Het verwijderen van alle gegevens etcetera opnieuw aanmelden allemaal al gedaan. Geen resultaat.

Ik gebruik de app eigenlijk best veel. Kijk bijna nooit via de Next. Eigenlijk ook nooit problemen gehad. Tot nu..

Wat ik helemaal vreemd vind is dat het enkel de eerste 7 zenders betreft.

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Vanwege een ISP aanpassing/overstap mijn IP LAN reeks recentelijk aangepast van 192.168.1.1 in 192.168.2.254 (standaard netwerk KPN Experiabox 12)

Gezien ik nog altijd niet online ben en dus geen update kan krijgen van deze box de paar apparaten welke bekabeld zijn aangesloten=ten voorzien van een nieuw/vast IP

Nu merk ik op dat na deze aanpassing de Nvidia Shield TV dit niet zo leuk vind, wanneer ik in Kodi / Systeem kijk zie ik vaak dat bij IP Adres: bezig vermeld is. Wanneer ik de netwerkkabel kort verwijder van de switch en opnieuw aansluit wordt hier het IP adres getoond. Als ik dan snel ben kan ik de media op mijn NAS ook browsen via NFS. Echter komt het ook geregeld voor dat zodra je een bladwijzer aankiest (NFS pad) dat deze blijft hangen en een zandloper getoond wordt. Iemand die dit bekend voorkomt en/of een oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duvel_33 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:53:
Wat ik helemaal vreemd vind is dat het enkel de eerste 7 zenders betreft.
Kan het zijn dat het om Multicast vs. Unicast IPTV zenders gaat :?

Volgens mij heb ik weleens over zoiets gelezen namelijk, maar ik weet het niet meer helemaal zeker...

Ik denk dat je dat het makkelijkst zo kan testen :
- Verwijder ALLE apparaten van je netwerk achter de Router van je ISP.
En dan bedoel ik ook echt ALLES : Andere Routers/Switches/Accesspoints/LAN Clients/WiFi Clients/enz.
- Sluit de Nvidia Shield TV als ENIGE aan en dan DIREKT op de Router van je ISP.
Dus echt : Router <-- UTP Kabel --> Nvidia Shield TV

En kijk dan eens of je normaal alle zenders kan bekijken :)
bluecupra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:34:
Vanwege een ISP aanpassing/overstap mijn IP LAN reeks recentelijk aangepast van 192.168.1.1 in 192.168.2.254 (standaard netwerk KPN Experiabox 12)

Gezien ik nog altijd niet online ben en dus geen update kan krijgen van deze box de paar apparaten welke bekabeld zijn aangesloten=ten voorzien van een nieuw/vast IP

Nu merk ik op dat na deze aanpassing de Nvidia Shield TV dit niet zo leuk vind, wanneer ik in Kodi / Systeem kijk zie ik vaak dat bij IP Adres: bezig vermeld is. Wanneer ik de netwerkkabel kort verwijder van de switch en opnieuw aansluit wordt hier het IP adres getoond. Als ik dan snel ben kan ik de media op mijn NAS ook browsen via NFS. Echter komt het ook geregeld voor dat zodra je een bladwijzer aankiest (NFS pad) dat deze blijft hangen en een zandloper getoond wordt.

Iemand die dit bekend voorkomt en/of een oplossing hiervoor heeft?
Ik zou eens gewoon alles opnieuw configureren omtrent je Shield TV/Kodi/NAS setup om zeker te weten dat je niet nog steeds met verkeer via twee verschillende subnets zit op je netwerk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Ik zou eens gewoon alles opnieuw configureren omtrent je Shield TV/Kodi/NAS setup om zeker te weten dat je niet nog steeds met verkeer via twee verschillende subnets zit op je netwerk! :)
Inmiddels ook al gedaan, cache als alle gegevens van Kodi verwijderd en aansluitend opnieuw ingesteld. Dit werkt nu weer naar behoren. Erg vreemd dat er kennelijk in de bladwijzers toch iets van het oude subnet achterblijft op het moment dit aangepast is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluecupra schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:03:
Inmiddels ook al gedaan, cache als alle gegevens van Kodi verwijderd en aansluitend opnieuw ingesteld. Dit werkt nu weer naar behoren. Erg vreemd dat er kennelijk in de bladwijzers toch iets van het oude subnet achterblijft op het moment dit aangepast is.
Ik besef net dat ik je nog het volgende had moeten vertellen :

Zorg ervoor dat je afhankelijk bent van DNS namen en niet van IP adressen!

Iets als nas.thuis.lan werkt altijd als je alles goed opzet, want op het moment dat je IP adressen veranderen dan pas je dat alleen op je DNS Server aan en heb je verder nergens last van :)
Daarmee voorkom je ook bijvoorbeeld dat je in het geval van een Shared Database via MySQL/MariaDB voor Kodi moeilijk moet gaan doen met een SQL query loslaten op je database om in alle records het verkeerde IP adres te laten fixen!

Als je dat eenmaal bent gewend dan wil je niet meer anders! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:23
Ik wilde mensen niet onthouden van het feit dat ik een nieuwe launcher gebruik..

Ik gebruikte hiervoor altijd Leanback Launcher, maar deze had eigenlijk net te weinig opties.

Ik was de open source lancher Flauncher tegen gekomen, en ik ben erg te spreken. Het is alsnog clean en simpel, maar je kunt net wat meer instellen.

Misschien hebben anderen er wat aan. Hij staat gewoon in de Playstore :)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:57
Ik ben sinds een paar dagen over op Projectify. Ik heb in het verleden geen alternatieve launchers gebruikt maar ik wilde gewoon af van de reclame die getoond werd op het homescherm.

Installeren van Projectify is ook heel simpel te doen via de playstore. Daarnaast kan je de app ook zo instellen dat deze standaard gestart wordt wanneer de shield opstart en ook wanneer je op de Home knop klikt.
Ik ben er blij mee. Het ziet er mooi uit. Je hebt daarnaast ook voldoende opties om het scherm aan te passen. De app is volledig gratis te gebruiken. Er zijn wel enkele opties verstopt achter een paywall maar die heb je niet per se nodig. Als ik Reddit moet geloven dan nemen de meeste mensen premium om de ontwikkelaar te supporten en niet omdat ze de extra functies nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:35:
Ik wilde mensen niet onthouden van het feit dat ik een nieuwe launcher gebruik..

Ik gebruikte hiervoor altijd Leanback Launcher, maar deze had eigenlijk net te weinig opties.

Ik was de open source lancher Flauncher tegen gekomen, en ik ben erg te spreken. Het is alsnog clean en simpel, maar je kunt net wat meer instellen.

Misschien hebben anderen er wat aan. Hij staat gewoon in de Playstore :)
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:35:
Zolang deze bug niet is opgelost hebben mensen met een USB-gebaseerde afstandsbediening niet veel aan deze launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:23
The Zep Man schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:47:
[...]

Zolang deze bug niet is opgelost hebben mensen met een USB-gebaseerde afstandsbediening niet veel aan deze launcher.
Goed om te weten, maar om eerlijk te zijn ken ik best veel mensen met een Shield, maar ik ken dan weer niemand die een alternatieve AB gebruikt.

Maar het is wel goed om te weten voor anderen hier die eventueel wel een toetsenbord of een andere alternatieve AB gebruiken :)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Heb de laatste tijd weer last van de bug dat het geluid na 1 minuut streamen (via apps of van eigen server) weer begon na te ijlen. Andersom is wel een instelling voor om dat tegen te gaan maar als het geluid achterloopt bij het beeld niet.
Neergelegd bij Nvidia Support en na 2 weken gaan ze nu "The first 9.1.1+ Hotfix deployed on 7/6/2023 as 33.2.0.201" naar mijn Shield sturen.
Vanavond maar even controleren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik haak even snel in op de laatste posts.
Over de alternatieve launchers, ik gebruik nog steeds de oudere versie en weiger om bij de handmatige updates 'Android TV Home' aan te vinken. Hier heb je natuurlijk niets aan wanneer je al gebonden bent aan die update.

Met die suffe disclaimer wil ik even benoemen dat de Flauncher weinig actief lijkt waar er nog wel leven zit de andere benoemde optie Projectivy.

En dan @snah001 , via welke speler (Kodi?) speel je het af en hoe is de Shield aangesloten.
Via de TV en dan de TV naar een receiver of direct op een receiver die dan weer het spul doorgeeft naar de TV?

(En welke TV/receiver etc)
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.