Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48

MrN

Nou ik heb Nvidia Geforce now genomen een maand als proef voor 20 euro.
Maar dit werkt echt totaal niet de leuke games moet je zelf al hebben anders doen ze het niet.

Iemand tips hoe dit wel beter kan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 17:10
MrN schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:18:
Nou ik heb Nvidia Geforce now genomen een maand als proef voor 20 euro.
Maar dit werkt echt totaal niet de leuke games moet je zelf al hebben anders doen ze het niet.

Iemand tips hoe dit wel beter kan werken?
Euh, wat is het idee dat je van Nvidia Geforce Now hebt?

Het is niet zoals Gamepass. Je dient inderdaad de game zelf al te hebben. De hardware heb je niet nodig, want het wordt gestreamd.

Wat wil je beter laten werken?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48

MrN

Mijn fout ik dacht dat je met het abbonement de games gratis kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik heb sinds een maand een bizar probleem met Netflix op de Shield (2017).

Om de zoveel tijd (dit kan tussen de 5 en 20 minuten zijn) begint in Netflix uit zichzelf ineens de 'cursor' continu een kant op te duwen. De ene keer naar boven/beneden waardoor de interface springt tussen de pauze en de 'play from beginning' knop. De andere keer naar links waardoor hij de huidige video terug begint te spoelen.

Ik heb er filmpjes van gemaakt: http://tyka.net/downloads/netflix1.mov en http://tyka.net/downloads/netflix2.mov

De remote werkt nog wel want je kan nog wel de interface deels navigeren met de richtingen die nog wel werken, maar wat je ook doet, die ene knop blijft "vast" hangen.

Het gekke is, dit gebeurt enkel en alleen in Netflix. Het gebeurt in geen enkele andere app op de Shield. Zodra je ook op de knop met het rondje duwt ga je terug naar het hoofdmenu en is het probleem opgelost. Je kan direct terug naar Netflix zonder de app werkelijk af te sluiten, en verder gaan waar je gebleven was.

Ik snap er niks van en googlen naar dit probleem heeft me nog niks opgeleverd.
Uiteindelijk heb ik een paar dagen geleden één iemand gevonden op Reddit met hetzelfde probleem (https://www.reddit.com/r/...avior_only_when/?sort=new), maar zonder verdere oplossing.

Ik heb geprobeerd:
- Shield te herstarten
- Nieuwe batterijtjes in de remote gezet
- Netflix te uninstallen (dit kan niet echt omdat het een system app is, maar heb hem wel opnieuw geinstalleerd en cache gewist)
- Enkel de game controller gebruiken ipv de gewone remote
- De remote en ook de 2 officiele Shield game controllers verwijderd en opnieuw gepaird

Nu gebeurt het wel heel af en toe dat terwijl m'n zoontje games speelt via Steamlink, de game controller ineens stopt met werken. Enkel het 'rondje' knop werkt dan nog, en door weer opnieuw Steamlink binnen te gaan is alles weer OK. Nog zeldzamer (maar een keer per week) gaat Disney+ spontaan op pauze tijdens de video.

Dus het ligt het niet aan Netflix zelf, hoewel het daar wel ongelofelijk vaak gebeurt. Gisteren in een uur zo'n 5 keer opnieuw moeten quitten en starten.

Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is een complete factory reset van de Shield. Dat is uiteraard een hoop geklooi met alles weer installeren en instellen, vandaar dat ik het nog even heb uitgesteld. Maar goed, misschien weinig andere keus...

Daarom dacht ik eerst even te vragen, zijn er nog andere suggesties voordat ik eraan begin? Ben niet heel erg bekend met Android TV, dus misschien zijn er nog nuttige developer opties of logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
_Tygernoot schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:07:

- Enkel de game controller gebruiken ipv de gewone remote
- De remote en ook de 2 officiele Shield game controllers verwijderd en opnieuw gepaird
En met de game contoller(s) gebeurt exact hetzelfde bij het gebruik van Netflix?

Ik zat te denken aan vuil in de remote oid, maar als het exact hetzelfde gedrag is met de gamecontroller is dat minder aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Tygernoot schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:07:
Ik heb sinds een maand een bizar probleem met Netflix op de Shield (2017).

Om de zoveel tijd (dit kan tussen de 5 en 20 minuten zijn) begint in Netflix uit zichzelf ineens de 'cursor' continu een kant op te duwen. De ene keer naar boven/beneden waardoor de interface springt tussen de pauze en de 'play from beginning' knop. De andere keer naar links waardoor hij de huidige video terug begint te spoelen.
Heb je al eens HDMI-CEC uitgeschakeld op de Shield TV? Dat is ook een vorm van input. Ik heb nog nooit zo'n storing meegemaakt, maar bij diagnosticeren zou ik eerst zoveel mogelijk variabelen uitsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 19-10-2023 09:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Tygernoot
DeTjuk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
En met de game contoller(s) gebeurt exact hetzelfde bij het gebruik van Netflix?
Ik zat te denken aan vuil in de remote oid, maar als het exact hetzelfde gedrag is met de gamecontroller is dat minder aannemelijk.
Inderdaad, het lijkt niet door de remote zelf te komen. Ook met enkel een game controller geconnecteerd gebeurt het nog.
The Zep Man schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:03:
Heb je al eens HDMI-CEC uitgeschakeld op de Shield TV? Dat is ook een vorm van input. Ik heb nog nooit zo'n storing meegemaakt, maar bij diagnosticeren zou ik eerst zoveel mogelijk variabelen uitsluiten.
Dank, zal ik straks even checken.

Ik heb gisteren toch maar eens de volledige factory reset gedaan. We werden er een beetje knuppel van 8)7
Fijn weer alles van scratch instellen, maar goed... Er is nog niet lang genoeg naar Netflix gekeken sindsdien, dus eens afwachten of dit het probleem verholpen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Tygernoot
De factory reset lijkt het (knock on wood) gefixt te hebben. Kennelijk had de Shield het even nodig na zoveel jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Sinds kort Gamelight/Moonlight geïnstalleerd. Erg gaaf om op deze manier een soort console cadeau te krijgen;)

Weten jullie of het volgende klopt?

-HDR kan alleen als host-monitor dit ook ondersteunt? Oplossing is een dummy-HDMI plug.

-Xbox One controller werkt goed via BT of USB op de Shield maar Rumble niet (althans mij lukt het niet)

-om goed 5.1 te krijgen moeten de Steam streaming speakers geactiveerd worden vanuit instellingen en geselecteerd worden als Audio output op de Windows-Host. Dit was even gedoe maar nu heb ik goed 5.1.

-4k terwijl de host monitor 1080 is kan via NVIDIA instellingen en dan 4xDSR selecteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:31
Deruxian schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:04:
Sinds kort Gamelight/Moonlight geïnstalleerd. Erg gaaf om op deze manier een soort console cadeau te krijgen;)

-HDR kan alleen als host-monitor dit ook ondersteunt? Oplossing is een dummy-HDMI plug.
Dummy plug ja. En dan een tool gebruiken waarmee je EDID kan aanpassen. Ik heb een hele goede, alleen ben ik even vergeten hoe die heet.

Ik gebruik de EDID tool voor ultra wide resolutie, voor HDR en ook voor tablet resolutie. Heel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:04:

-Xbox One controller werkt goed via BT of USB op de Shield maar Rumble niet (althans mij lukt het niet)

-om goed 5.1 te krijgen moeten de Steam streaming speakers geactiveerd worden vanuit instellingen en geselecteerd worden als Audio output op de Windows-Host. Dit was even gedoe maar nu heb ik goed 5.1.

-4k terwijl de host monitor 1080 is kan via NVIDIA instellingen en dan 4xDSR selecteren
Zojuist de Xbox controller met USB ingeplugd in de Shield en ik had even een werkende Rumble + X-button.

Even later kreeg ik een melding : give Moonlight acces to controller?

-> annuleer geeft een niet werkende Rumble en niet wrkende -button
-> ok maakt van de controller een muis..

Iemand een idee. Ik vermoed dat er wellicht iets conflicteert met Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deruxian schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:40:
-> ok maakt van de controller een muis..
Hou de startknop op de controller lang ingedrukt. Dat schakelt volgens mij muisinvoer in- en uit. Daar is volgens mij ook een optie in de instellingen van Moonlight voor.

'Start' is deze knop:
Afbeeldingslocatie: https://github.com/TwistedAsylumMC/bedrock-unicode-characters/raw/master/images/xbox-start.png

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 26-10-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Zep Man schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Hou de startknop op de controller lang ingedrukt. Dat schakelt volgens mij muisinvoer in- en uit. Daar is volgens mij ook een optie in de instellingen van Moonlight voor.

'Start' is deze knop:
[Afbeelding]
Bedankt! Ja die had gevonden. Maar hier is er geen Rumble/X-button. Voor de rest werkt hij wel goed.

Wanneer ik Moonlight acces geef aan controller dan heb ik ook een muisfunctie maar dan werkt deze Button niet. Dan ziet hij de controller volledig als muis.

Het gekke is, ik plugde de USB in toen BT aan stond. Toen had in dus even Rumble + werkende X-Button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
Wat als de nieuwe nVidia Shield 2024 Pro ondersteuning zou hebben voor DIY Smart Home.
Dus met Zigbee hub, coordinator en Apps ondersteuning, als de Sonoff iHost of de Hubitat Elevation 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Goede avond allemaal.

Ik zit met een vraag over mijn Nvidia Shield TV Pro 2019 en de aansluiting op mijn Samsung Qled TV.

Ik probeer uit te vinden wat de beste beeldinstellingen zijn voor mijn Shield met betrekking tot de TV. Ik lees dan dat voor 4K 60hz beelden en hoger een HDMI 2.1 poort nodig is. Die heeft de Samsung en deze HDMI poort is HDMI4. Echter HDMI 4 poort op de TV is niet de Earc aansluiting dat is HDMI3.

Ik kom er online niet uit welke poort voor mij het beste is om te gebruiken. De Nvidia handleiding geeft geen duidelijkheid de handleiding van de Samsung al helemaal niet.

Het systeem is op onderstaande manier verbonden met elkaar.

Ziggo mediabox
Sony Bluray speler
Nvidia Shield tv Pro 2019

Allemaal aangesloten op een Yamaha RX V-6A HC receiver. deze is verbonden met de Earc poort HDMI3 op de Samsung TV. Deze poort ondersteund geen HDMI 2.1.

Er zitten verder geen bronnen aangesloten op de TV en ik gebruik de smarthub van de TV niet doordat deze niet lekker werkt met de Yamaha receiver via Earc (af en toe een knetter over de luidsprekers en geluid valt soms een seconde weg bekend probleem van de combinatie). Om die reden heb ik de Shield gekocht.

Aangezien is de TV alleen voor weergave gebruik en niet voor audio is dan heb ik de EARC functie toch niet nodig en zou ik de HDMI kabel toch gewoon in HDMI4 kunnen prikken met 2.1 ondersteuning? En ondersteund de HDMI4 2.1 poort dan wel het uitgestuurde Dolby Atmos Signaal?

Wat heb ik zelf geprobeert:

Handleidingen Nvidia en Samsung doorgespit

Via google zoekbalk een antwoord op mijn vraag te vinden dat lukt niet en maakt het voor mij alleen nog maar onduidelijker. Earc kan 2.0 en 2.1 zijn en Earc is nodig voor de weergave van Dolby Atmos maar in een ander topic weer niet. Ik begrijp het niet meer.

Wie kan mij helpen?

Groet Richard

Systeem:

Samsung 55Q80A
Yamaha RX-V6A HT Receiver DTSX en Dolby Atmos EARC
Nvidia Shield TV PRO 2019
Sony BDS3700 Bluray spelers
Ziggo next mediabox
Gigabit Modem met 1000MB internet

Quadral Shogun Front Speakers
Quadral Certo Center
Quadral Ascent 450 Suround
Quadral Ascent 250 Height
Magnat Alpha 30A Subwoofer

Audioquest Blueberry HDMI 2.1 kabels van ieder apparaat naar de versterker en van de versterker naar de TV.

[ Voor 0% gewijzigd door Richard1972 op 28-10-2023 19:53 . Reden: schrijffout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Richard1972 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:09:
Goede avond allemaal.

Ik zit met een vraag over mijn Nvidia Shield TV Pro 2019 en de aansluiting op mijn Samsung Qled TV.

Ik probeer uit te vinden wat de beste beeldinstellingen zijn voor mijn Shield met betrekking tot de TV. Ik lees dan dat voor 4K 60hz beelden en hoger een HDMI 2.1 poort nodig is. Die heeft de Samsung en deze HDMI poort is HDMI4. Echter HDMI 4 poort op de TV is niet de Earc aansluiting dat is HDMI3.

Ik kom er online niet uit welke poort voor mij het beste is om te gebruiken. De Nvidia handleiding geeft geen duidelijkheid de handleiding van de Samsung al helemaal niet.

Ziggo mediabox
Sony Bluray speler

Allemaal aangesloten op een Yamaha RX V-6A HC receiver. deze is verbonden met de Earc poort HDMI3 op de Samsung TV. Deze poort ondersteund geen HDMI 2.1.

Er zitten verder geen bronnen aangesloten op de TV en ik gebruik de smarthub van de TV niet doordat deze niet lekker werkt met de Yamaha receiver via Earc (af en toe een knetter over de luidsprekers en geluid valt soms een seconde weg bekend probleem van de combinatie). Om die reden heb ik de Shield gekocht.

Aangezien is de TV alleen voor weergave gebruik en niet voor audio is dan heb ik de EARC functie toch niet nodig en zou ik de HDMI kabel toch gewoon in HDMI4 kunnen prikken met 2.1 ondersteuning? En ondersteund de HDMI4 2.1 poort dan wel het uitgestuurde Dolby Atmos Signaal?

Via google zoekbalk een antwoord op mijn vraag te vinden dat lukt niet en maakt het voor mij alleen nog maar onduidelijker. Earc kan 2.0 en 2.1 zijn en Earc is nodig voor de weergave van Dolby Atmos maar in een ander topic weer niet. Ik begrijp het niet meer.

Wie kan mij helpen?

Groet Richard

Systeem:

Samsung 55Q80A
Ziggo next mediabox

..

Audioquest Blueberry HDMI 2.1 kabels van ieder apparaat naar de versterker en van de versterker naar de TV.
"Aangezien is de TV alleen voor weergave gebruik en niet voor audio is dan heb ik de EARC functie toch niet nodig en zou ik de HDMI kabel toch gewoon in HDMI4 kunnen prikken met 2.1 ondersteuning? En ondersteund de HDMI4 2.1 poort dan wel het uitgestuurde Dolby Atmos Signaal?"

Je kunt inderdaad kiezen welke TV hdmi je kiest. Ik zou verwachten dat de 'eARC' ook hdmi 2.1 ondersteund eigenlijk maar uiteindelijk (maakt het niet uit en) wordt het eventueel gebruikte Atmos signaal door de versterker verwerkt en geeft het beeld weer door aan de tv.
Wat meer uitleg heb ik hieronder geplaatst.

"Ik probeer uit te vinden wat de beste beeldinstellingen zijn voor mijn Shield met betrekking tot de TV. Ik lees dan dat voor 4K 60hz beelden en hoger een HDMI 2.1 poort nodig is"

Je hebt begrijpelijk alle extra kastjes via de versterker naar de TV lopen.

Je hebt nu 2 situaties;
Media via (vanaf) de TV afspelen en dan het geluid doorgeven via die enige aansluiting naar de versterker, via eARC. Deze poort op je TV ontvangt dus alles van de versterker en stuurt eventueel ook geluid van de TV terug.

De andere situatie zul je meestal gebruiken; De verbinding van je versterker naar je TV.

Gebruik voor moderne mediaspelers de eerste 3 hdmi poorten.
Je moet daarna wellicht ook even naar de instellingen van je versterker gaan om een die hdmi poorten te `activeren` voor `8k` (hogere brandbreedte) maar dat is wellicht gewoon niet nodig.
De TV zal herkennen indien je via de versterker van bron wisselt en kan daarmee ook van instellingen wisselen.
Bekijk de beeldinstellingen voor eventuele opties om de beeldverwerking op ultra HD te zetten.

Eventuele instellingen op de Shield is dan de laatste stap, evenals hoe je bijvoorbeeld het beste Kodi of Plex kunt configureren.
Voor de Shield, in de instellingen bij `beeld en geluid` kun je HDR, danwel Dolby Vision (indien ondersteund door de TV/versterker) activeren en bij geluid zet je het op doorvoer etc.
Atmos en andere geluidsformaten worden door de mediaspelers naar de versterker gestuurd en dan is een eventuele beperking via eARC niet aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door Agent-X op 28-10-2023 21:52 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:04
Goede avond allemaal.

Ziggo mediabox
Sony Bluray speler

Wie kan mij helpen?

Groet Richard

Systeem:

Samsung 55Q80A
Ziggo next mediabox

Quadral Shogun Front Speakers
Quadral Certo Center
Quadral Ascent 450 Suround
Quadral Ascent 250 Height
Magnat Alpha 30A Subwoofer

De Shied 2019 Pro heeft een HDMI 2.0b poort. Je komt dus nooit hoger dan 4K 60Hz. Het heeft dan ook weinig zin om je te focussen op HDMI 2.1, als je de Shield wilt gebruiken. Vind het overigs wel raar dat alleen je HDMI4 2.1 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Glassertje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

De Shied 2019 Pro heeft een HDMI 2.0b poort. Je komt dus nooit hoger dan 4K 60Hz.
Klopt. Het is wel mogelijk om een hogere refresh rate op lagere resoluties te halen. Zo stream ik wel eens op 1080p@120Hz. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:04
The Zep Man schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Klopt. Het is wel mogelijk om een hogere refresh rate op lagere resoluties te halen. Zo stream ik wel eens op 1080p@120Hz. :P
Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Bedankt voor jullie reacties!

De shield gebruik ik het meeste omdat de smarthub van de Samsung tv en de yamaha receiver via Earc problemen geeft zoals ik al aangaf.

@Glassertje

Ik begrijp dat de Shield geen 2.1 ondersteund ik kan de situatie zo laten als het nu is. HDMI 2.1 heeft voor mij nu nog geen voordeel begrijp ik.

@Agent-X

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Heb de instellingen van de TV en Receiver nogmaals gecontroleerd en alles staat goed ingesteld.

Kan in de handleiding van de Samsung niet uitvinden of de Earc HDMI3 nu versie 2.0 of 2.1 is. Een uitleg over mijn TV op YT gaf aan dat alleen HDMI4 2.1 ondersteund.

Ik laat het nu even zoals het aangesloten is. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
eARC is een techniek waarmee je geluid van een TV of via een HDMI-apparaat aangesloten op de TV kan doorsturen naar een op de TV via HDMI aangesloten receiver. eARC zit inderdaad meestal op een enkele aansluiting.

In jouw geval maakt het niet uit. Elk HDMI-apparaat dat geen 2.1 ondersteunt kan je gewoon direct aansluiten op je receiver. Als je een apparaat hebt dat HDMI 2.1 ondersteunt en je wilt er gebruik van maken (dus bijvoorbeeld 4k@120Hz), dan kan je die op een/de enige HDMI 2.1 aansluiting van je TV aansluiten, en je TV het geluid laten doorsturen naar je receiver. Let wel op dat je TV mogelijk geen DTS-gebaseerde geluidsformaten via eARC kan doorsturen wanneer de TV daarvoor een licentie mist. LPCM (veelal spellen en gedecodeerd geluid afgespeeld via Kodi) en alles Dolby-gebaseerd is vaak geen probleem.

Wat je ook kan doen is al je apparaten aansluiten op je receiver, inclusief HDMI 2.1 apparaten. Je receiver sluit je vervolgens aan op de HDMI 2.1-aansluiting van je TV. Je speelt vervolgens niets af met je TV zelf en maakt niet gebruik van de andere HDMI-aansluitingen op je TV (dus geen eARC), maar je mist dan geen functionaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand BBC iplayer en dan met name UHD werkend gekregen op de Shield.
https://www.reddit.com/r/...zfnrsk/bbc_iplayer_on_4k/

Als ik dit lees moet dat kunnen maar zowel de shield als Dev versie zie ik geen UHD verschijnen wanneer ik in de beta modus ga.

Ook niet bij de programma's waarbij dat het geval zou moeten zijn zoals SAS.
https://www.bbc.co.uk/ipl...hd-connected-tv#supported
https://www.bbc.co.uk/ipl...-availability/uhd-content

De iplayer app zelf krijg ik niet gevonden op mijn LG TV.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 29-10-2023 19:09 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 10:49
Volgens mij werkt de iPlayer alleen in het VK - en is hij dus niet in de Nederlandse LG store te vinden. Met een VPN zal er vast iets te regelen zijn als je de player eenmaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:24
Ik heb hier een probleem met de microfoon van een vrij nieuwe Shield die ik hier heb.

Ik zoek heel veel dingen op via spraak in NLziet, Videoland, Youtube etc.
Echter werkt de microfoon niet op de afstandsbediening. Ook als ik enkel op het microfoon knopje druk, dan komt wel de google assistant naar voren, maar ze 'hoort' niks van wat ik inspreek.

Heeft iemand enig idee waar ik het probleem kan zoeken? Ik heb ook al wat lopen zoeken op internet, maar het is blijkbaar niet echt een veel voorkomend probleem.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:02:
[...]

Heb je de afstandsbediening al gereset en opnieuw gekoppeld?
Nee had ik nog niet gedaan. Ik had ook nog gelezen dat ik even de cache en gegevens kan wissen van de 'google' systeem app

Ik ga dat vanmiddag even proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:02:
[...]

Heb je de afstandsbediening al gereset en opnieuw gekoppeld?
Dit was inderdaad al genoeg om alles weer werkend te krijgen..... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:07
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:08:
Zijn er hier nog meer shield gebruikers die tv kijken met NLziet?
Het heeft heel lang fatsoenlijk gewerkt maar sinds kort is er af en toe niet naar te kijken. Het beeld blijft soms heel even hangen en daarna loopt kort het geluid niet synchroon.
Het lijkt een verbindings probleem te zijn maar Netflix en Hbo bijvoorbeeld streamen probleemloos.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Probleem speelt hier ook, ff een hapering waarna alles een seconde of 10/20 van slag is. We kijken incidenteel naar NLZiet maar het is ons ook opgevallen. Heb jij hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 15:20
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:08:
Zijn er hier nog meer shield gebruikers die tv kijken met NLziet?
Het heeft heel lang fatsoenlijk gewerkt maar sinds kort is er af en toe niet naar te kijken. Het beeld blijft soms heel even hangen en daarna loopt kort het geluid niet synchroon.
Het lijkt een verbindings probleem te zijn maar Netflix en Hbo bijvoorbeeld streamen probleemloos.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
ja.. nog steeds.. eerst maanden geen issues, maar laatste 2 maanden duidelijk wel. Kan bijna geen buffering issue zijn, zit op UTP en als ik kabel eruit trek, duurt het echt minuten voordat beeld stilvalt. Met 1Gb internet en intern netwerk die absoluut niet overloaded is, moet ie dat bijna slapend kunnen. Shield gaat elke avond uit, dus niet eens standby.
Vraag me af of het een OS issue is of een App issue.
Jij nog dingen uitgeprobeerd?
ik denk eens een factory reset, das het enige wat ik nog niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
dooiedodo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:47:
[...]

ja.. nog steeds.. eerst maanden geen issues, maar laatste 2 maanden duidelijk wel. Kan bijna geen buffering issue zijn, zit op UTP en als ik kabel eruit trek, duurt het echt minuten voordat beeld stilvalt. Met 1Gb internet en intern netwerk die absoluut niet overloaded is, moet ie dat bijna slapend kunnen. Shield gaat elke avond uit, dus niet eens standby.
Vraag me af of het een OS issue is of een App issue.
Jij nog dingen uitgeprobeerd?
ik denk eens een factory reset, das het enige wat ik nog niet gedaan heb.
probeer de DNS van Cloudflare (1.1.1.1) eens in te stellen op je router of de shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dooiedodo
DeTjuk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:59:
[...]

probeer de DNS van Cloudflare (1.1.1.1) eens in te stellen op je router of de shield.
mijn adguard loadbalanced over
https://dns10.quad9.net/dns-query
https://dns.adguard.com/dns-query
9.9.9.9
8.8.8.8

geloof niet dat de minieme verstoringen dns gerelateerd zouden zijn als buffer minimaal 1 minuut is.

maar je mag me challangen met een uitleg :)

[ Voor 5% gewijzigd door dooiedodo op 14-11-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
dooiedodo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:01:
[...]

mijn adguard loadbalanced over
https://dns10.quad9.net/dns-query
https://dns.adguard.com/dns-query
9.9.9.9
8.8.8.8

geloof niet dat de minieme verstoringen dns gerelateerd zouden zijn als buffer minimaal 1 minuut is.

maar je mag me challangen met een uitleg :)
Volgens mij heb je voldoende verstand van een DNS in te stellen als ik bovenstaande zo lees. Probeer het, werkt het niet, zet je het weer terug.

Enige uitleg die ik er aan kan geven is dat Cloudflare een van de snelste DNS resolvers is. Ik snap dat je denkt dat dit bij een buffer van 1 minuut dit niet zou moeten uitmaken. Je hoeft het niet te proberen hoor :)

[ Voor 1% gewijzigd door DeTjuk op 14-11-2023 09:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
DeTjuk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:22:
[...]

Volgens mij heb je voldoende verstand van een DNS in te stellen als ik bovenstaande zo lees. Probeer het, werkt het niet, zet je het weer terug.

Enige uitleg die ik er aan kan geven is dat Cloudflare een van de snelste DNS resolvers is. Ik snap dat je denkt dat dit bij een buffer van 1 minuut dit niet zou moeten uitmaken. Je hoeft het niet te proberen hoor :)
proberen kan nooit kwaad, zal het eens bedenken hoe ik het efficients uitprobeer..
nooit gekeken of ik dns records langer vast kan houden lokaal, hoef ik helemaal niet meer naar buiten

[ Voor 8% gewijzigd door dooiedodo op 14-11-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
Bongoarnhem schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:22:
[...]

Probleem speelt hier ook, ff een hapering waarna alles een seconde of 10/20 van slag is. We kijken incidenteel naar NLZiet maar het is ons ook opgevallen. Heb jij hier al een oplossing voor?
Ja, NLZIet gedownload voor WebOS :+

Heb een factory reset gedaan en alleen het broodnodige geïnstalleerd maar helaas zonder succes. Ik was er toen wel een beetje klaar mee en heb het aanpassen van DNS niet meer geprobeerd.
Het lijkt me ook zeer sterk dat het daarmee te maken kan hebben aangezien de LG op hetzelfde netwerk zit aangesloten en op WebOS loopt NLZiet wel vloeiend.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:10:
[...]

Ja, NLZIet gedownload voor WebOS :+

Heb een factory reset gedaan en alleen het broodnodige geïnstalleerd maar helaas zonder succes. Ik was er toen wel een beetje klaar mee en heb het aanpassen van DNS niet meer geprobeerd.
Het lijkt me ook zeer sterk dat het daarmee te maken kan hebben aangezien de LG op hetzelfde netwerk zit aangesloten en op WebOS loopt NLZiet wel vloeiend.
lg tv menu's waren me te traag om apps erop te gebruiken, ga het toch ook maar eens uitproberen. TV heeft ook al utp bekabeling, dus mooi vergelijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
@Bongoarnhem @dooiedodo Even terugspoelen bij het starten van de stream lost het probleem op. Wij hebben hier ook last van op Shield Experience 8. Ik denk dat het te maken heeft met een update van ExoPlayer. Plex heeft hier namelijk bij ons ook af en toe last van. Mijn Fire TV nooit.

@DeTjuk Jouw DNS truc is onzin ;). DNS heeft niets te maken met de stream die blijft hangen bij het starten. Immers is de stream al geresolved, want anders zou deze überhaupt niet gestart kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
alex3305 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:12:
@Bongoarnhem @dooiedodo Even terugspoelen bij het starten van de stream lost het probleem op. Wij hebben hier ook last van op Shield Experience 8. Ik denk dat het te maken heeft met een update van ExoPlayer. Plex heeft hier namelijk bij ons ook af en toe last van. Mijn Fire TV nooit.

en.
als het alleen starten van de stream was , was het niet zo'n issue. Dit is midden in de uitzending dat beeld hakkelt en geluid soms wel soms niet doorgaat.
Heb al eens wat in DNS log terug zitten bladeren, maar alleen images.nlziet domein is soms langzaam (50 ms) verder weinig bijzonders.

exoplayer zegt me even niet iets, ik ga eens bladeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@dooiedodo Dat is echt matig. Daar heb ik gelukkig geen last van. Maakt het nog uit of je Multimedia Tunneling aan hebt staan in de app (onder Profiel)? Ik heb dat namelijk aan staan en zou de afspeelervaring wellicht verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dooiedodo
alex3305 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:55:
@dooiedodo Dat is echt matig. Daar heb ik gelukkig geen last van. Maakt het nog uit of je Multimedia Tunneling aan hebt staan in de app (onder Profiel)? Ik heb dat namelijk aan staan en zou de afspeelervaring wellicht verbeteren.
hmm, nooit gezien, het controleren en proberen ook waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Vriendin van me wil graag Ziggo kijken via de Shield Pro 2019. Is dat mogelijk of alleen met casten vanaf de telefoon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dpdn8GCYHoe4EUIs3EQTMUTMzBE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Hv2pYciUDDZs5eGvoNqPtlk.jpg?f=fotoalbum_medium

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 17:40
Je kunt ook de ziggo app downloaden. Je kunt er echter alleen gebruik van maken als de shield ook inlogt vanaf je ziggo op adres. Dus buitenhuis gaat niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dooiedodo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:02:
TV heeft ook al utp bekabeling, dus mooi vergelijken
Niet helemaal het geval met sommige generaties LG WebOS TV's want die hebben geen 1 Gbps LAN net als je Nvidia Shield TV en moeten het met maar 100 Mbps doen! ;w

Laatst goed gemerkt met het afspelen van een film die een bitrate had die regelmatig boven de 100 Mbps kwam via JellyFin toevallig :
- LG TV = Bufferen om de zoveel tijd... :/
- Nvidia Shield TV = Niks aan de hand! :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ample Energy
  • Nu online
avec_style schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:38:
Je kunt ook de ziggo app downloaden. Je kunt er echter alleen gebruik van maken als de shield ook inlogt vanaf je ziggo op adres. Dus buitenhuis gaat niet werken.
Ah oké, bedankt. Dan moeten we dus blijven casten. De mobiele apps werken gelukkig wel buitenshuis.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 15:56
nero355 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:41:
[...]

Niet helemaal het geval met sommige generaties LG WebOS TV's want die hebben geen 1 Gbps LAN net als je Nvidia Shield TV en moeten het met maar 100 Mbps doen! ;w

Laatst goed gemerkt met het afspelen van een film die een bitrate had die regelmatig boven de 100 Mbps kwam via JellyFin toevallig :
- LG TV = Bufferen om de zoveel tijd... :/
- Nvidia Shield TV = Niks aan de hand! :*)
Nvidia heeft 1Gbps lan. Snelheidstest komt rond de 900 met een 1Gbps internet.
En hier vaker aan de orde geweest. 100Mbps is meer dan genoeg voor je streampjes.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
mucuracat schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:57:
[...]

En hier vaker aan de orde geweest. 100Mbps is meer dan genoeg voor je streampjes.
Wat een onzin. Voor Disney+ en Netflix wel, maar niet voor eigen kopieën van films van Plex of Jellyfin waar @nero355 het over heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:35
Ample Energy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:20:
Vriendin van me wil graag Ziggo kijken via de Shield Pro 2019. Is dat mogelijk of alleen met casten vanaf de telefoon?

[Afbeelding]
De Ziggo app werkt wel buitenshuis. De internetaansluiting moet wel van Ziggo zijn. Dan werkt het gewoon. Via andere providers moet ZIggo TV worden gecast vanaf een mobieltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Jan Dee schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:52:
[...]

De Ziggo app werkt wel buitenshuis. De internetaansluiting moet wel van Ziggo zijn. Dan werkt het gewoon. Via andere providers moet ZIggo TV worden gecast vanaf een mobieltje.
Ja, zie de afbeelding. Ik woon niet eens in de EU en zie die hele app dus niet :P
Snap nu wel waarom.

Maar heb wel een Ziggo-abonnement, dus zou dit wel makkelijk vinden in plaats van via de mobiel. Je wilt pas wat kijken als de batterij bijna leeg is natuurlijk :+

De volgende keer dat mijn ouders wat hebben installeer ik even een VPN-server, dan lukt het installeren van de app hopelijk wel. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Ample Energy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:01:
[...]

Ja, zie de afbeelding. Ik woon niet eens in de EU en zie die hele app dus niet :P
Snap nu wel waarom.

Maar heb wel een Ziggo-abonnement, dus zou dit wel makkelijk vinden in plaats van via de mobiel. Je wilt pas wat kijken als de batterij bijna leeg is natuurlijk :+

De volgende keer dat mijn ouders wat hebben installeer ik even een VPN-server, dan lukt het installeren van de app hopelijk wel. Bedankt voor de info!
Zonder Ziggo abonnement zou het casten vanaf de mobiel ook niet werken. Met een VPN server (thuis met gebruik van de internetdiensten van Ziggo) en bijvoorbeeld OpenVPN op de Shield werkt het prima en kan gebruik worden gemaakt van alle functies die je in de Nederlandse thuissituatie ook hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Jan Dee schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:48:
[...]

Zonder Ziggo abonnement zou het casten vanaf de mobiel ook niet werken. [...]
Even voor de goede orde. Je kunt buiten het Ziggo netwerk (dus bijvoorbeeld op KPN) ook gewoon casten naar een Chromecast. Dus ook naar de Shield. Alleen kun je de Ziggo GO app niet op de Shield gebruiken buiten het netwerk van Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
alex3305 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:06:
[...]

Wat een onzin. Voor Disney+ en Netflix wel, maar niet voor eigen kopieën van films van Plex of Jellyfin waar @nero355 het over heeft.
Ik heb het niet goed gelezen, bericht van nero. Begrijpend lezen soms lastig.
Ik las: bla bla Shield TV bla bla 100 Mbps doen!. 8)7 |:(
nero355 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:41:
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door mucuracat op 17-11-2023 07:38 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picardo
  • Laatst online: 09-05 21:36
Ik heb momenteel iets raars.. Ik heb tivimate geinstaleerd op mijn box. En nu krijg ik de melding : " geen enkele app kan deze actie verwerken "als ik in het zenderoverzicht op enter drukt op een zender.

Google heeft me helaas niet verder kunnen helpen. En ik heb hem ook al opnieuw opgestart.

[ Voor 7% gewijzigd door picardo op 17-11-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 15:46
Bongoarnhem schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:22:
[...]

Hier exact hetzelfde. Netflix, Videoland, etc nergens last van. NLZiet buffert tijdens een serie of live tv kijken opeens 10/20 secde...
Heb hier een FttH lijntje lopen van 1GB up/down doormiddel van Pppoe rechtstreeks op mij switch. Mij Poe switch doet nagenoeg niets, die heeft een CPU verbruik van 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
picardo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:33:
Ik heb momenteel iets raars.. Ik heb tivimate geinstaleerd op mijn box. En nu krijg ik de melding : " geen enkele app kan deze actie verwerken "als ik in het zenderoverzicht op enter drukt op een zender.

Google heeft me helaas niet verder kunnen helpen. En ik heb hem ook al opnieuw opgestart.
Cache van Tivimate legen>opnieuw opstarten?

Als dat niet werkt een herinstallatie van Tivimate?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• picardo
  • Laatst online: 09-05 21:36
Bongoarnhem schreef op zondag 19 november 2023 @ 00:28:
[...]

Cache van Tivimate legen>opnieuw opstarten?

Als dat niet werkt een herinstallatie van Tivimate?
Inmiddels Factory reset gedaan en werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Welke gamecontroller werkt goed met de shieldTV? Mijn zoon van 6 begint ook een beetje te gamen op de lg tv dus hij moet wel een beetje handelbaar zijn voor kleine handjes 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mAiden88 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:42:
Heb hier een FttH lijntje lopen van 1GB up/down doormiddel van Pppoe rechtstreeks op mij switch.
Mij Poe switch doet nagenoeg niets, die heeft een CPU verbruik van 5%.
Sorry, maar waar heb je het over :?

PPPoE = Tunneling die je nodig hebt bij een KPN Glasvezel verbinding in Nederland.
PoE = Power over Ethernet om Accesspoints en Switches van stroom te voorzien.

En een Switch kan over het algemeen geen PPPoE verbinding opbouwen : Daar heb je een Router voor nodig of in ieder geval iets van een Client in de vorm van een (Mini) Computer :Y)
RideWithUz schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:03:
Welke gamecontroller werkt goed met de shieldTV? Mijn zoon van 6 begint ook een beetje te gamen op de lg tv dus hij moet wel een beetje handelbaar zijn voor kleine handjes 😅
- Lees de Topic Start eens door! :P
- Search het vorige deel door als je naar ervaringen op zoek bent! :P

@The Zep Man houdt niet alles voor de lol up-to-date tenslotte... -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@RideWithUz ik heb een Xbox one controller die prima werkt met Moonlight/sunlight met Steam big picture. Wel wat gehannes met instellingen. Mocht je via Geforce Now spelen dan gewoon plug and play volgens mij.

Klopt het dat de Ziggo GO app en de Viaplay app problemen hebben met de automatische refresh rate?
Voetbal en F1 hebben een zeer hinderlijke lag bij snelle beelden…
Netflix/kodi perfect.

De adjust refresh rate (bèta) via quick settings lijkt niks te doen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:17:
Klopt het dat de Ziggo GO app en de Viaplay app problemen hebben met de automatische refresh rate?
Voetbal en F1 hebben een zeer hinderlijke lag bij snelle beelden…
Zie de startpost, 'Het beeld stottert regelmatig'. Dat is niet exact het symptoom wat je omschrijft, maar de oplossing wordt daarin wel genoemd.

Voor Ziggo en F1 (via F1TV of Viaplay) stel je in de Refresh Rate applicatie de standaard refresh rate bij het opstarten van de betreffende applicatie in op 50 Hz. Gebruik niet de auto refresh rate switching.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 20-11-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
alex3305 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:59:
[...]

Even voor de goede orde. Je kunt buiten het Ziggo netwerk (dus bijvoorbeeld op KPN) ook gewoon casten naar een Chromecast. Dus ook naar de Shield. Alleen kun je de Ziggo GO app niet op de Shield gebruiken buiten het netwerk van Ziggo.
Klopt, maar dan heb je nog wel een abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Jan Dee schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:27:
[...]

Klopt, maar dan heb je nog wel een abonnement nodig.
Ja. Ha ha. Maar buiten de komende Champions League wedstrijden heb je sowieso een werkend Ziggo abonnement nodig voor Ziggo GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Bongoarnhem @dooiedodo Terugkomend op het 'NLZiet stotteren probleem'. Mijn vrouw had hier (voor het eerst) last van tijdens The Masked Singer afgelopen vrijdag. Echter werkte andere streams / zenders wel prima. Ik vermoed dus dat dit probleem bij NLZiet ligt.

Ze was vergeten dat we ook nog KPN TV hebben :F en ze dus eigenlijk wel kon kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:10
Ik heb bij NLziet ook een soort hapering, maar niet het idee dat het 20 seconden van slag is.

Wat ik graag zou willen weten is of jullie een launcher kunnen aanraden die meer bewegend beeld heeft.
De knoppen en stilstaande previews steken af op de achtergrond, en als ik bijvoorbeeld netflix opstart krijg je even een zwart scherm. Dan kan je alle blokken van de knoppen en previews blijven zien doordat het lichter zwart is.

Ik heb een Oled televisie, dus blijkbaar brand het in.

Het homescherm staat vaak toch wel enige tijd in beeld.
Ook omdat mijn kinderen zelf tv kijken en hem gewoon aan laten staan op dat scherm.
De oudste zet hem 50-50 wel uit als ze klaar is, maar de jongste snapt dat nog niet.

Klinkt nu alsof ik ze uren voor de tv parkeer, maar dat is eerder het tegenovergestelde.
Waardoor ze nog niet zo handig zijn met afstandsbedieningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
FRANQ schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:31:
Ik heb bij NLziet ook een soort hapering, maar niet het idee dat het 20 seconden van slag is.

Wat ik graag zou willen weten is of jullie een launcher kunnen aanraden die meer bewegend beeld heeft.
De knoppen en stilstaande previews steken af op de achtergrond, en als ik bijvoorbeeld netflix opstart krijg je even een zwart scherm. Dan kan je alle blokken van de knoppen en previews blijven zien doordat het lichter zwart is.

Ik heb een Oled televisie, dus blijkbaar brand het in.

Het homescherm staat vaak toch wel enige tijd in beeld.
Ook omdat mijn kinderen zelf tv kijken en hem gewoon aan laten staan op dat scherm.
De oudste zet hem 50-50 wel uit als ze klaar is, maar de jongste snapt dat nog niet.

Klinkt nu alsof ik ze uren voor de tv parkeer, maar dat is eerder het tegenovergestelde.
Waardoor ze nog niet zo handig zijn met afstandsbedieningen.
Kijk je instellingen na, bij mij schakelt de Shield na 5 a 10 minuten de tv uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
Bongoarnhem schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:26:
[...]

Kijk je instellingen na, bij mij schakelt de Shield na 5 a 10 minuten de tv uit.
Zal ik ook naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Bongoarnhem schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:26:
[...]

Klopt wat @Bongoarnhem zegt. Je kunt veel instellen. Bij mij dimt de scherm eerst na een korte periode en dan schakelt het over op screensaver op LG oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:46
Ik heb sinds vandaag issues met streaming app. Netflix, NL Ziet, Disney.

Netflix geeft een -100 error. NL ziet kom ik wel in maar stream blijft laden, Disney the same.

Op de LG C1 zelf werkt het.

Ik heb al opnieuw wifi connectie opgezet. Zonder resultaat. Iemand een idee? Ik ga zo de stekker

Ik ga het topic even doornemen. Ben aan het overwegen om over te stappen op webos van de LG zelf. Zag al iets over een Smarttube alternatief. Ik kijk nog even naar Kodi (al gebruikt ik dat jaast niet meer). Verder wil ik de TV aan/uit kunnen zetten via voice command op de Nest Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Aerial screensaver, beste tip als je een groot scherm hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:19:
Niet perse, en zeker niet voor Oled. Bij mij gaat het scherm op zwart na x minuten (instelling). Dus niets in slaapstand of uit, gewoon een zwart scherm, zonder dat de TV komt met "geen signaal" oid.

Oude Android TV app die het nog steeds prima doet op de meest recente Android/Google TV apparaten.

Testing, one, two ...

• FJP84
Na een reboot vis stekker in/uit werkt NL ziet nog steeds niet. Andere devixe waaronder LG V1 werkt wel. Iemand een idee?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
FJP84 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:07:
Na een reboot vis stekker in/uit werkt NL ziet nog steeds niet. Andere devixe waaronder LG V1 werkt wel. Iemand een idee?
Beter wifi signaal waar je andere tv staat?

Wat als je IPv6 uitzet (Settings -> Network -> Toggle "Disable IPv6" ) op de shield? Dat fixte bij mij wat verbindings issues.

Apps verwijderen -> reboot -> opnieuw installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Ike. op 23-11-2023 11:05 ]

• mucuracat
FJP84 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:07:
Via kabel of wifi? Heb een app waar ik terug kan spoelen. Met Kabel werkt het niet en met wifi wel. Heel apart maar nu zo opgelost. Wifi snel zat.

Bongoarnhem schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:19:
Welke precies :?

Want wat ik ben tegengekomen heeft heel de tijd een klok in beeld en dat wil je inderdaad niet i.c.m. een OLED TV dus dan ben ik het wel eens met :
d:)b

Maar ik ben dan ook wel benieuwd waar dit precies over gaat :
Bij mij gaat het scherm op zwart na x minuten (instelling). Dus niets in slaapstand of uit, gewoon een zwart scherm, zonder dat de TV komt met "geen signaal" oid.

Oude Android TV app die het nog steeds prima doet op de meest recente Android/Google TV apparaten.
:?
Ike. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:03:
Wat als je IPv6 uitzet (Settings -> Network -> Toggle "Disable IPv6" ) op de shield?

Dat fixte bij mij wat verbindings issues.
Wat was er dan aan de hand precies :?
mucuracat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:17:
Via kabel of wifi? Heb een app waar ik terug kan spoelen. Met Kabel werkt het niet en met wifi wel.

Heel apart maar nu zo opgelost. Wifi snel zat.
Dat is ook redelijk W-T-F 8)7

@nero355, vanwaar de vragende Smiley precies? Wat is niet duidelijk?

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2023 15:50 ]

Testing, one, two ...

@hardware-lover

Je hebt het over een feature dan wel een app waarvan ik eigenlijk niet begrijp :
- Waar die vandaan komt ?
- Hoe die heet ?
- Of die standaard in Android TV zit tegenwoordig of juist in een oude versie daarvan ?

Dus leg effe uit wat je precies bedoelt ?? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:00:
@hardware-lover

Je hebt het over een feature dan wel een app waarvan ik eigenlijk niet begrijp :
- Waar die vandaan komt ?
- Hoe die heet ?
- Of die standaard in Android TV zit tegenwoordig of juist in een oude versie daarvan ?

Dus leg effe uit wat je precies bedoelt ?? :)
Ah, oké ;)

Het is een oude app, genaamd Android TV Black Screen. Volgens mij staat ie niet (meer) in de Play Store, ik installeer deze altijd handmatig. Stel je in als screensaver and that's it. Werkt tot nu toe t/m versie 12 van Android/Google TV, wel zo prettig.

Testing, one, two ...

• FJP84
Ike. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:03:
[...]

Beter wifi signaal waar je andere tv staat?

Wat als je IPv6 uitzet (Settings -> Network -> Toggle "Disable IPv6" ) op de shield? Dat fixte bij mij wat verbindings issues.

Apps verwijderen -> reboot -> opnieuw installeren.
mucuracat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:17:
[...]

Via kabel of wifi? Heb een app waar ik terug kan spoelen. Met Kabel werkt het niet en met wifi wel. Heel apart maar nu zo opgelost. Wifi snel zat.
Ik gebruik WiFi. Ga wat van de volgende opties proberen.

Ik ga ook even spelen met de dev options van de TV icm Homebrew. Eens kijken waar ik de voorkeur aan geef.

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 21:07
Wij hebben een Shield Pro 2019 en streamen met Kodi.
Hebben een probleem met afspelen van streams met Dolby Vision, na een paar seconden staat het beeld stil en gaat niet meer verder? Met HDR 10 geen probleem! Het afspelen van DV met Netflix is geen probleem. Wat zou hier de oorzaak/oplossing kunnen zijn?

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

• Agent-X
  • Niet online
ppeter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:22:
Hebben een probleem met afspelen van streams met Dolby Vision, na een paar seconden staat het beeld stil en gaat niet meer verder? Met HDR 10 geen probleem! Het afspelen van DV met Netflix is geen probleem. Wat zou hier de oorzaak/oplossing kunnen zijn?
Welke Kodi versie?

Heb je 'fps aanpassen' ingesteld?
En hoe audio (passthrough?)
De shield direct op de TV? (kabel is vaak oorzaak indien ze niet 'gecertificeerd' zijn.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
“Dolby Vision in Kodi is only supported in MP4 containers in v19 and v20. For Dolby Vision in MKV containers you either need a special build (like Maven's KodiNerds build) or use a nightly of Kodi v21 Omega which has ffmpeg 5.x incorporated.”

[ Voor 22% gewijzigd door Ike. op 23-11-2023 22:37 ]

• ppeter
  • Laatst online: 27-04 21:07
Agent-X schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:34:
[...]

Welke Kodi versie?

Heb je 'fps aanpassen' ingesteld?
En hoe audio (passthrough?)
De shield direct op de TV? (kabel is vaak oorzaak indien ze niet 'gecertificeerd' zijn.)
Kodi 20.2
FPS ingesteld
Audio passtrough
Shield gaat via nieuwe receiver Marantz. Cinema 40
HDMI ok

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
ppeter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:46:
[...]

Kodi 20.2
FPS ingesteld
Audio passtrough
Shield gaat via nieuwe receiver Marantz. Cinema 40
HDMI ok
Je wil een aangepaste versie gebruiken (Maven build). In de huidige vork (20.x Nexus) zit geen ondersteuning voor Dolby Vision.

Ben je bekend genoeg om eventueel een applicatie, een addon, als zip te importeren binnen Kodi?
Via een app (of de site -> https://repo.kodinerds.net/ kun je de laatste versie downloaden.)
De .apk zelf downloaden en dan openen via de Shield filebrowser kan ook.

Deze zal dan naast de normale Kodi worden geinstalleerd.
Dan kies je voor de (huidige) Nexus build en selecteer je armeabi-v7a voor de Shield Tube of arm64-v8a voor de Pro.

edit: en ik neem aan dat de versterker ook DV lust (en aangevinked).

[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 23-11-2023 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Argh hier nu grote twijfels of ik het het waard vind om van Chromecast 4K over te stappen naar de
Nvidia Shield TV Pro 16GB nu die €184 is met Blackfriday. Onze Chromecast doet wat hij moet doen, maar heeft soms nog wel moeite bij Disney+ of moet soms een keer in de week even opnieuw gestart worden maar voor de rest doet alles het goed. Ik denk dat de Nvidia Shield TV Pro gewoon echt een heel stuk krachtiger is en alleen al die vaste ethernet poort een grote winst is op wifi.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:01:
Argh hier nu grote twijfels of ik het het waard vind om van Chromecast 4K over te stappen naar de
Nvidia Shield TV Pro 16GB nu die €184 is met Blackfriday. Onze Chromecast doet wat hij moet doen, maar heeft soms nog wel moeite bij Disney+ of moet soms een keer in de week even opnieuw gestart worden maar voor de rest doet alles het goed. Ik denk dat de Nvidia Shield TV Pro gewoon echt een heel stuk krachtiger is en alleen al die vaste ethernet poort een grote winst is op wifi.
Anno 2023 is het een moeilijk te rechtvaardigen upgrade gezien het enorme prijsverschil denk ik. Zeker als je opzich niet ontevreden bent over de Google TV. Als het gebrek aan ethernet bij de Google TV een doorn in het oog is kan je altijd de officiële ethernet adapter aanschaffen voor een fractie van de prijs van een SHIELD. Weliswaar 100Mbit, maar dat maakt niet uit tenzij je lokale high bitrate rips kijkt.

De SHIELD is ook niet bepaald de snelste meer met een SoC uit 2015. Bij mij is toch ook wel 1-2 keer per week een reboot nodig om random issues te verhelpen. Dat sommige apps bagger zijn is denk ik een algemeen probleem wat weinig met de hardware zelf te maken heeft. Zie regelmatig dezelfde klachten langskomen mbt de SHIELD op reddit.

De SHIELD moet het vooral hebben van de brede ondersteuning voor codecs en lange termijn support van Nvidia. Voor de rest is het een hard sell tegenwoordig, zelfs met Black Friday prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Frank op 24-11-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:27
G_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:01:
Ik zet mijn Shield altijd uit-uit (lees: stroom er af). Als ik vervolgens na opstarten meteen D+ start is dat een dra-ma. Dus voor "snelle D+" zou ik niet upgraden. Dan is het veel goedkoper om de GTV permanent van stroom te voorzien i.p.v. USB vanaf TV (mocht dat het geval zijn).

Verder eens met @Frank. Toen ik mijn Shield in 2017 kocht was het een redelijk uniek apparaat. Je had of een SmartTV of een ouderwetse Chromecast (met bediening vanaf telefoon dus). Nu zijn er waarschijnlijk tientallen opties die veel goedkoper zijn en waarschijnlijk ook gewoon beter zijn voor simpele streaming (meer codecs / meer HDR opties / ...). Als ik al upgrade, en enige reden daarvoor zou Dolby Vision support zijn, wordt het in ieder geval geen Shield die alweer 4 jaar oud is (maar 2019 model heeft wel DV). Meest waarschijnlijke optie is dan de Nokia Streambox. Kost de helft en ondersteund AFAIK ook DV, zit ethernet op, ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Frank schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:28:
[...]

Anno 2023 is het een moeilijk te rechtvaardigen upgrade gezien het enorme prijsverschil denk ik. Zeker als je opzich niet ontevreden bent over de Google TV. Als het gebrek aan ethernet bij de Google TV een doorn in het oog is kan je altijd de officiële ethernet adapter aanschaffen voor een fractie van de prijs van een SHIELD. Weliswaar 100Mbit, maar dat maakt niet uit tenzij je lokale high bitrate rips kijkt.

De SHIELD is ook niet bepaald de snelste meer met een SoC uit 2015. Bij mij is toch ook wel 1-2 keer per week een reboot nodig om random issues te verhelpen. Dat sommige apps bagger zijn is denk ik een algemeen probleem wat weinig met de hardware zelf te maken heeft. Zie regelmatig dezelfde klachten langskomen mbt de SHIELD op reddit.

De SHIELD moet het vooral hebben van de brede ondersteuning voor codecs en lange termijn support van Nvidia. Voor de rest is het een hard sell tegenwoordig, zelfs met Black Friday prijs.
Zou je kunnen aangeven wat volgens jou dan een betere keus is dan de Nvidia Shield TV? En dan niet een goedkopere optie maar eentje met meer en betere specificaties.?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jan Dee schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:23:
Zou je kunnen aangeven wat volgens jou dan een betere keus is dan de Nvidia Shield TV? En dan niet een goedkopere optie maar eentje met meer en betere specificaties.?
Je zou dan toch iets "specifieker" moeten zijn met zo'n vraag, want de ene gebruiker vind audio codec support heel belangrijk, een andere misschien meer gericht op video codec support, een derde wil misschien voor de snelst mogelijk oplossing gaan voor bepaald gebruik, enz.. Er is niet één simpel antwoord op deze vraag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
Je moet even de kodinerds fork van Kodi installeren, die ondersteunt wel fatsoenlijk DV in MKV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jan Dee schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:23:
[...]

Ik ben zelf redelijk recent volledig overgegaan op de SHIELD dus wat mij betreft is er geen betere :) Maar dat wil niet zeggen dat het altijd de upgrade waard is. Dat ligt volledig aan hoe je content consumeert. Iemand die alleen maar streamt heeft waarschijnlijk meer baat bij een Apple TV. Die heb ik hiervoor gebruikt maar werd die abonnementen zat. SmartTube en S0und (Twitch) alleen al besparen me €24 per maand. En dan heb ik het nog niet eens over Kodi waardoor ik handig kan meeliften op een TV abonnement met Ziggo Sport van familie. Scheelt ook weer €28 per maand. :)

Puur qua specs is de Apple TV de beste streamer. Maar dat zegt niet zoveel. Net als dat de brede codec support van de SHIELD niet voor iedereen relevant is. Of de sideloading.

[ Voor 19% gewijzigd door Frank op 24-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Laatst online: 08-06 21:59
Hallo. Ik heb een Shield model 2015 en wilde gewoon een reset doen maar nu staat het beeld een tijd op “wissen” en het blijft maar staan. Kom geen stap verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb dus de shield en heb daar nu de 8bitdo sn30 Pro controller voor gekocht. :) de bedrade versie om te voorkomen dat we te vaak batterijen moeten opladen enz.

Ik kreeg hem toch niet helemaal meteen werkend. Zodra ik de controller aansluit op een van de usb poorten, bevriest de shield. :9 iemand dit al werkend gekregen, of daar iets van gezien?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domvamer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-01-2024
Mensen die graag een 2de laadkabel hebben voor de black shield pro 2022.
Als je nvidia aanschrijft dat je jouw kabel kwijt bent door een verhuis of dergelijke en dat je graag een Belgische retailer zou hebben om een nieuwe kunnen te kopen krijg je eentje gratis opgestuurd.
Handig als je powerkabel van je shield in de muur ingewerkt zit en je soms je shield in je tuinkamer wilt gebruiken. Want voor alle duidelijkheid het is geen usb C kabel op de box. Ik heb me de pleuris gezocht voor een laadkabel van de shield pro te vinden maar zo makkelijk is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Domvamer Black Shield Pro 2022??

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domvamer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-01-2024
Ahem Nvidia Shield pro Black ... Mijn excuses

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
Afgelopen week heb ik een uitvoering: Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB gekocht ter vervanging van een uitvoering: Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB. Amazon pushte nu full screen video reclame die niet uit te zetten en zonder de mogelijkheid voor een alternatieve launcher zoals op Android met een Play store. Ook miste ik de Cast functie.

Ik snap wel wat je zegt @Frank, maar als ik deze drie producten naast elkaar vergelijk, is de Shield Pro 2019 nog steeds het beste apparaat. De nieuwe Chromecast kan bijvoorbeeld geen Dolby (Digital Plus) content downmixen naar stereo. Wat echt bijzonder irritant is, aangezien Plex dan gaat transcoderen. Ook voelt deze media speler nog steeds trager aan dan de Shield.

De FireTV daarentegen speelt wel alles netjes af. Maar daarvan leek beeld in HDR, ook op een SDR televisie. Dat was ook niet uit te zetten. Ook heb je, zoals ik al benoemde, geen Play Store. En wanneer er geen internetverbinding is werkt de launcher nog maar nauwelijks. Dan moet je namelijk via Instellingen naar Apps om daar apps te kunnen starten. Dat vind ik echt een deal breaker.

De Shield is ook niet heilig overigens. Daar mist, uiteraard, HDR YouTube support en DV red push. Alhoewel ik dat enorm mee vindt vallen. Wel moet je eigenlijk op versie 8.2.3 van de Shield Experience blijven om een stabiel apparaat te hebben. Dat vind ik wel enorm jammer. Ik weet niet of jullie op Experience 9 zitten, maar downgraden heeft bij mij bijna alle problemen opgelost. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat soms video's niet goed afspelen (1x per maand) en er een reboot nodig is. Dat gebeurt met name met HDR video's.

Aan de ene kant zou ik er niet graag meer 200+ euro voor uitgeven. Aan de andere kant heeft mijn Shield wel een enorm hoge WAF. Mede door de stabiliteit (op versie 8) en dat het nagenoeg alles afspeelt zonder zorgen. Dat maakt echt enorm veel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Domvamer schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:38:
Mensen die graag een 2de laadkabel hebben voor de black shield pro 2022.
Als je nvidia aanschrijft dat je jouw kabel kwijt bent door een verhuis of dergelijke en dat je graag een Belgische retailer zou hebben om een nieuwe kunnen te kopen krijg je eentje gratis opgestuurd.
Handig als je powerkabel van je shield in de muur ingewerkt zit en je soms je shield in je tuinkamer wilt gebruiken.
Dus je misbruikt de goedgelovigheid van de Nvidia Support afdeling :?
Want voor alle duidelijkheid het is geen usb C kabel op de box.
Ik heb me de pleuris gezocht voor een laadkabel van de shield pro te vinden maar zo makkelijk is het niet.
Het is dan ook meer een Micro USB kabel die vast zit aan de adapter IIRC en op de adapter verwissel je dan de EU/UK/US opzetstukken :)

Bij mijn 2017 model met Remote + Gamepad zat overigens wel een extra kabel om de Gamepad op te kunnen laden vanaf een willekeurige USB poort/adapter :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 10-06 10:55
alex3305 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:20:
.

De Shield is ook niet heilig overigens. Daar mist, uiteraard, HDR YouTube support en DV red push. Alhoewel ik dat enorm mee vindt vallen. Wel moet je eigenlijk op versie 8.2.3 van de Shield Experience blijven om een stabiel apparaat te hebben. Dat vind ik wel enorm jammer. Ik weet niet of jullie op Experience 9 zitten, maar downgraden heeft bij mij bijna alle problemen opgelost. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat soms video's niet goed afspelen (1x per maand) en er een reboot nodig is. Dat gebeurt met name met HDR video's.
9.1.1. en geen problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Domvamer schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:57:
Ahem Nvidia Shield pro Black ... Mijn excuses
Het ging mij meer over het jaartal 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Fijn. Ik in eerste instantie ook niet. Totdat onze Shield Pro (2019) dagelijks vastliep en wekelijks de verbinding met de afstandsbediening verloor. Ik dacht bijna aan een hardwaredefect. Maar na een downgrade werkt alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
Bij mij werkt Videoland sinds een aantal dagen niet meer op de Shield. Heb al van alles geprobeerd, rebooten, cache leeg maken, app opnieuw installeren. App blijft halverwege het opstartscherm hangen. Iemand die dit herkent en nog mooier een oplossing heeft?

Ik stream Videoland nu via de Chromecast en dat werkt prima.

[ Voor 0% gewijzigd door Jef61 op 02-12-2023 08:36 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.