Goede avond allemaal.
Ik zit met een vraag over mijn Nvidia Shield TV Pro 2019 en de aansluiting op mijn Samsung Qled TV.
Ik probeer uit te vinden wat de beste beeldinstellingen zijn voor mijn Shield met betrekking tot de TV. Ik lees dan dat voor 4K 60hz beelden en hoger een HDMI 2.1 poort nodig is. Die heeft de Samsung en deze HDMI poort is HDMI4. Echter HDMI 4 poort op de TV is niet de Earc aansluiting dat is HDMI3.
Ik kom er online niet uit welke poort voor mij het beste is om te gebruiken. De Nvidia handleiding geeft geen duidelijkheid de handleiding van de Samsung al helemaal niet.
Het systeem is op onderstaande manier verbonden met elkaar.
Ziggo mediabox
Sony Bluray speler
Nvidia Shield tv Pro 2019
Allemaal aangesloten op een Yamaha RX V-6A HC receiver. deze is verbonden met de Earc poort HDMI3 op de Samsung TV. Deze poort ondersteund geen HDMI 2.1.
Er zitten verder geen bronnen aangesloten op de TV en ik gebruik de smarthub van de TV niet doordat deze niet lekker werkt met de Yamaha receiver via Earc (af en toe een knetter over de luidsprekers en geluid valt soms een seconde weg bekend probleem van de combinatie). Om die reden heb ik de Shield gekocht.
Aangezien is de TV alleen voor weergave gebruik en niet voor audio is dan heb ik de EARC functie toch niet nodig en zou ik de HDMI kabel toch gewoon in HDMI4 kunnen prikken met 2.1 ondersteuning? En ondersteund de HDMI4 2.1 poort dan wel het uitgestuurde Dolby Atmos Signaal?
Wat heb ik zelf geprobeert:
Handleidingen Nvidia en Samsung doorgespit
Via google zoekbalk een antwoord op mijn vraag te vinden dat lukt niet en maakt het voor mij alleen nog maar onduidelijker. Earc kan 2.0 en 2.1 zijn en Earc is nodig voor de weergave van Dolby Atmos maar in een ander topic weer niet. Ik begrijp het niet meer.
Wie kan mij helpen?
Groet Richard
Systeem:
Samsung 55Q80A
Yamaha RX-V6A HT Receiver DTSX en Dolby Atmos EARC
Nvidia Shield TV PRO 2019
Sony BDS3700 Bluray spelers
Ziggo next mediabox
Gigabit Modem met 1000MB internet
Quadral Shogun Front Speakers
Quadral Certo Center
Quadral Ascent 450 Suround
Quadral Ascent 250 Height
Magnat Alpha 30A Subwoofer
Audioquest Blueberry HDMI 2.1 kabels van ieder apparaat naar de versterker en van de versterker naar de TV.
[
Voor 0% gewijzigd door
Richard1972 op 28-10-2023 19:53
. Reden: schrijffout ]