Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:02
Stormtrooper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Zo'n zelfde probleem heb ik al een tijdje met mijn LG C1.. Op HDMI 1 zit de shield, op HDMI 2 (de eARC poort) zit een oude Home Cinema Center. Normaal: Shield aan, TV gaat aan, HomeCinema schakelt over naar D-In en klaar...

Maar nu, sinds een paar weken niet meer. Begon met dat ik geen geluid had, totdat ik de TV overzette van sound output van HDMI naar glasvezel. Maar ook dat apparatuur elkaar niet meer aan of uit zette.

Alles al gereset en van stroom gehaald enzo.. 1x heb ik weer normaal geluid over HDMI gehad. Alle HDMI kabels eruit gehad, TV van stroom, aan- en uitknop 30 sec ingedrukt, stroom er weer op, alleen de HomeCinema aangesloten, instellingen goed gezet en Youtube op de TV iets af laten spelen... Daarna de Shield er weer op aangesloten en weg was weer het geluid....

Nu weet ik niet of ik dit in de Shield moet zoeken, daar dus alles wat HDMI-CEC is uitgezet. Maar nog steeds geen geluid op HDMI 2. Dus begin heel eerlijk te twijfelen aan de TV nu...

Vanavond nog maar eens alles van het stroom af en alle HDMI uit de TV, kijken of ik dan weer normaal geluid krijg totdat ik de Shield weer aansluit....
Wat ik nog kan bedenken (omdat ik het ook sinds een paar weken heb) is dat het komt door een update op de LG TV.

Ik ontvang namelijk geen updates op de Marantz. En op de shield staan de updates ook uit. Het enige apparaat wat updates ontvangt is de tv.

@MartijnS72 ik heb enkel de shield eraan hangen. En in de Marantz staat hij ook zo ingesteld dat hij moet opstarten met die ingang. ik denk dus zelf eerder aan een CEC probleem waarbij de tv niet wordt "wakker geschud", maar dit is slechts een vermoeden. Ik weet het niet zeker.

Het probleem heb ik hiervoor ook nooit gehad.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wachten... schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Wat ik nog kan bedenken (omdat ik het ook sinds een paar weken heb) is dat het komt door een update op de LG TV.

Ik ontvang namelijk geen updates op de Marantz. En op de shield staan de updates ook uit. Het enige apparaat wat updates ontvangt is de tv.

@MartijnS72 ik heb enkel de shield eraan hangen. En in de Marantz staat hij ook zo ingesteld dat hij moet opstarten met die ingang. ik denk dus zelf eerder aan een CEC probleem waarbij de tv niet wordt "wakker geschud", maar dit is slechts een vermoeden. Ik weet het niet zeker.

Het probleem heb ik hiervoor ook nooit gehad.
Ik hoop het, alhoewel ik automatische updates uit heb staan op mijn LG... Maar aan de andere kant update dat ding nu pas updates op het moment dat de TV een reboot krijgt en dat gebeurt niet zo heel vaak. Wordt er wel beetje moe van... Dus ga overal HDMI-CEC tijdelijk maar ff uitzetten behalve op de TV en de HomeCinema....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:04:
Ik heb een poosje mijn Shield TV Pro van de stroom af gehad. Gevolg is dat deze alleen een werkende internet/netwerk verbinding heeft, wanneer ik met de hand de Shield TV Pro de tijd en datum instel. Op zich geen al te groot probleem, maar nu ik het ding "dan maar" weer continue van prik voorzie, wil ik eigenlijk gewoon liever dat het apparaat zelf de tijd bijhoudt. Maar dat lijkt dus niet meer te werken.

Zou een factory reset hier wellicht bij kunnen helpen? Ik gebruik de Shield voornamelijk als viewer/client, dus heb geen data erop staan die ik niet kwijt wil.
Iemand die hiervoor wat tips of adviezen heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:25
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:40:
[...]
Iemand die hiervoor wat tips of adviezen heeft?
In Shield zit geen batterij. Als je het van stroom afhaal lange tijd, dan loopt tijd niet meer gelijk met realtime.
Omdat ze niet gelijk lopen, kan het ook geen verbinding maken met internet, waardoor het ook zijn tijd niet kan synchroniseren.
Hierdoor kom je eigenlijk in een loop (kip of ei).

Is je internet aansluiting met wifi of kabel? Misschien dat het met kabel wel werkt.

Misschien moet je het niet van stroom afhalen, maar afsluiten via Shield zelf. Zodat de stroomkabel wel aangesloten blijft. Alleen om het dan weer aan te zetten, moet je wel kabel uit halen en weer insteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ss5Jt7gbTsL2wjE8Ct1WQgdHx6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zdLj885bfLUSvJ070OhG9RrK.png?f=user_large

Dit kan ook als je op homescreen bent, door lang de terugknop vast te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 02-08-2023 17:15 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mucuracat schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:03:
In Shield zit geen batterij. Als je het van stroom afhaal lange tijd, dan loopt tijd niet meer gelijk met realtime.
Omdat ze niet gelijk lopen, kan het ook geen verbinding maken met internet, waardoor het ook zijn tijd niet kan synchroniseren.
Hierdoor kom je eigenlijk in een loop (kip of ei).

Is je internet aansluiting met wifi of kabel? Misschien dat het met kabel wel werkt.

Misschien moet je het niet van stroom afhalen, maar afsluiten via Shield zelf. Zodat de stroomkabel wel aangesloten blijft. Alleen om het dan weer aan te zetten, moet je wel kabel uit halen en weer insteken.

[Afbeelding]

Dit kan ook als je op homescreen bent, door lang de terugknop vast te houden.
Ik heb de Shield gelukkig wired aangesloten. Ik hoef oo zich niet meer de stroom van de Shield af te hebben, ik laat alles nu weer lekker aangesloten. Enige is alleen dat ik nu handmatig de tijd moet goed zetten, op zich niet zo héél erg, maar als het niet hoeft... Ik zal de tips vanavond even testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:27:
[...]
Ik heb de Shield gelukkig wired aangesloten. Ik hoef oo zich niet meer de stroom van de Shield af te hebben, ik laat alles nu weer lekker aangesloten. Enige is alleen dat ik nu handmatig de tijd moet goed zetten, op zich niet zo héél erg, maar als het niet hoeft... Ik zal de tips vanavond even testen!
Net gecheckt. Bij mij als ik 2 keer op home knop Klik, krijg ik keuze menu om uit te schakelen en zo.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mucuracat schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:41:
Net gecheckt. Bij mij als ik 2 keer op home knop Klik, krijg ik keuze menu om uit te schakelen en zo.
Ah oke. Nou ja, herstart had ik al geprobeerd om internet te fixen terwijl tijdzone op automatisch staat, dus uiteindelijk maar een factory reset gedaan. Dat werkte. Ik heb weer internet (op dat ding) als tijdzone op automagisch staat. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-08-2023 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:58
Wachten... schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:27:
Ik heb hier iets geks mijn mijn Marantz >> LG Oled >> Shield setup.

Ik dacht eerste dat ik het opgelost had, maar blijkbaar nog niet.
Ik heb aan de Marantz mijn TV hangen aan de HDMI uitgang en op één van de ander HDMI in poorten mijn Shield.

Nu werkt in principe alles met HDMI CEC. Dus als ik een knop indruk op de Shield. Dan zet mijn Shield via CEC de versterker aan, en de versterker op zijn beurt weer de TV (dit werkt ook allemaal).

Echter nu het probleem.
Het gebeurt geregeld dat de LG Oled op "Geen signaal blijft staan. Heel soms wil het wel werken als ik de alles weer uit en aan doe, maar soms moet ik echt de versterker en de Shield van het stroom afhalen om alles weer werkend te krijgen.

Ik snap niet zo goed dat hij geen signaal herkend, terwijl de Shield en de Marantz eerst aan gaan. Het signaal is er dus wel degelijk
Ik heb het hier af en toe ook op mijn Denon receiver. Bij het inschakelen van tv, shield en Denon geen geluid. Shield opnieuw opstarten is dan het enige wat bij mij werkt. Ik denk toch een hdmi cec probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
speedmetal35 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

Ik heb het hier af en toe ook op mijn Denon receiver. Bij het inschakelen van tv, shield en Denon geen geluid. Shield opnieuw opstarten is dan het enige wat bij mij werkt. Ik denk toch een hdmi cec probleem.
Ik kan dit bevestigen hiet met een Denon en Samsung tv, 90% van de tijd gaat het prima maar zo nu en dan trek je je haren uit je kop omdat het beeld zwart blijt of idd geen geluid geeft.

Meestal als ik dan een keer alles uitschakel via de ab en dan 10 sec wacht en weer inschakel gaat het goed maar eens in de x weken moet ik de shield een reboot geven om het werkend te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:53:
Goh...

HDMI-CEC die niet doet wat die hoort te doen...

Wat raar...

Alsof @The Zep Man en ik daar nooit wat negatiefs over hebben gezegd en zo... >:) _O- :+
Ach, ook een defecte klok geeft 2x per dag de juiste tijd aan :p

En ook al die andere oplossingen zullen eens in de zoveel tijd problemen hebben. Zo ongeveer alle elektronische (/computer) systemen zijn tegenwoordig zo complex, ten opzichte van 10, 20 jaar geleden dat het ook niet heel gek dat is dat alles eens in de zoveel tijd ineens niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:06:
Ach, ook een defecte klok geeft 2x per dag de juiste tijd aan :p
Ik twijfel weleens of HDMI-CEC zelfs daaraan komt! >:) :+
En ook al die andere oplossingen zullen eens in de zoveel tijd problemen hebben.
Logitech Harmony Remote never crash! :Y) 8) :*) O+

/Rainman referentie
Zo ongeveer alle elektronische (/computer) systemen zijn tegenwoordig zo complex, ten opzichte van 10, 20 jaar geleden dat het ook niet heel gek dat is dat alles eens in de zoveel tijd ineens niet lekker werkt.
Als al die fabrikanten nou eens gewoon fatsoenlijk zouden samenwerken en het volle potentiëel ervan zouden benutten dan zaten we niet in deze shit! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59
Binnenkort maar weer eens gamen op de Shield. Eigenlijk gebruik ik hem alleen voor videostreaming. Ik wil Starfield graag spelen en m'n PC zal hem net niet lekker gaan draaien, en helaas verschijnt ie niet op Ps5. Ik heb me toen ook erg vermaakt met Cyberpunk via GameStream. De input lag was dragelijk en ik denk dat het bij een game als Starfield nog minder uit maakt. M'n oude vertrouwde bedrade xbox 360 controller is helaas gesneuveld dus ik denk dat ik m'n ps5 controller maar telkens moet wisselen tussen de Shield en PS5.

Ben wel benieuwd of hier nog iemand games speelt via de Shield en op wat voor manier. Wat voor controller gebruiken jullie (of toetsenbord/muis?). Streamen jullie vanaf jullie eigen PC of via de cloud?

Edit: ik zie dat het nog niet eens zeker is dat Starfield op Geforce Now komt. :')

[ Voor 5% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 09-08-2023 10:04 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:59
@RozeDwergbanaan
Ik zou graag Mario Kart en Party willen spelen. Maar weet niet hoe.
Nieuwe spellen sta ik ook voor open maar er is geen enkele manier om die te ontdekken. Het "gamen" is echt puur bedoeld voor PC gamers met game collecties lijkt het.

-------------------

Ik heb een andere vraag: sinds ik Dolby Audio Processing uit heb staan, heb ik altijd prima (surround) geluid via mijn rechtstreeks aangesloten receiver. Echt top. Dus ook in Netflix, HBO etc met Dolby Digital Plus.

Het enige waar het "mis" gaat is Kodi icm gedownloade content met AAC audio, dus AAC 5.1 of AAC 7.1. Dan krijgt de receiver 2.0 PCM door.
Hoe zou ik dit kunnen fixen?

Op dit moment, omdat het nogal rot klinkt als dialogen alleen via mijn stereo speakers gaan, pak ik de Yamaha remote en switch ik met 1 knop naar Dolby Pro Logic II(x) Movie. Zodat het algoritmisch herkent wanneer iets dialoog is en dat naar de center speaker stuurt

Maar dat is natuurlijk gek, want het bronbestand heeft 6 kanalen.

Weet iemand of dit op te lossen is? Ik heb het trouwens ook met Dolby Audio Processing aan. Maar die laat ik dus sowieso liefste uit.

Waarschijnlijk moet ik dit in Kodi oplossen.. maar hoe kan je het alleen voor AAC oplossen, zonder "passthrough" uit te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Jazco2nd, hoewel een vorige Kodi versie, kijk hier eens naar; https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=366763

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:27:
Het enige waar het "mis" gaat is Kodi icm gedownloade content met AAC audio, dus AAC 5.1 of AAC 7.1. Dan krijgt de receiver 2.0 PCM door.
Hoe zou ik dit kunnen fixen?

Op dit moment, omdat het nogal rot klinkt als dialogen alleen via mijn stereo speakers gaan, pak ik de Yamaha remote en switch ik met 1 knop naar Dolby Pro Logic II(x) Movie. Zodat het algoritmisch herkent wanneer iets dialoog is en dat naar de center speaker stuurt

Maar dat is natuurlijk gek, want het bronbestand heeft 6 kanalen.

Weet iemand of dit op te lossen is? Ik heb het trouwens ook met Dolby Audio Processing aan. Maar die laat ik dus sowieso liefste uit.
Wat zijn je geluidsinstellingen in Kodi?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
En @The Zep Man
Ik moest inderdaad doen wat daar staat:

Kodi, Settings > System > Audio
1. Allow Passthrough aan
2. Alle formaten daaronder (... capable receiver) aan.
3. Bovenin heel onlogisch "number of channels" op 2.0, al heb je meer speakers op je receiver aangesloten of in je soundbar.
4. Onder passthrough "enable Dolby Digital (AC3) transcoding" al ondersteund je receiver prima Dolby Digital.

De logica:
Al die leuke formaten, Dolby, DTS, schijnen de bandbreedte van PCM met maar 2 kanalen te gebruiken.
Voor formaten zoals AAC, die niet bij video playback via HDMI of SPDIF worden ondersteund door een receiver of soundbar, zal AAC worden omgezet naar PCM.
Maar de meeste/alle receivers en soundbars ondersteunen alleen 2 kanaals PCM, dus vandaar dat je onder "Audio Decoder" 2.0 invult, dit is de Kodi audio decoder die alleen wordt gebruikt wanneer het niet een formaat betreft die via passthrough kan worden doorgegeven. Het heeft dus niks te maken met hoeveel speakerkanalen je receiver heeft.
Vervolgens moet het nog getranscode worden naar AC3 anders werkt het gek genoeg nog niet..
In de omschrijving van deze transcode optie staat bovenstaande ook uitgelegd.

Lekker onlogisch, maar zo werkt het dus..

Ik hoef nu dus alleen nog Dolby Pro Logic IIx Cinema in te schakelen voor series/films die geen surround geluid hebben (en dat doe ik dan met name omdat ik het veel prettiger vind om dialogen via mn center speaker te laten gaan, niet per se voor de surround speakers achter mij).

Scheelt weer, heb dus vrijwel nooit meer de Yamaha remote nodig :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 11-08-2023 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

En @The Zep Man
Ik moest inderdaad doen wat daar staat:

1. Allow Passthrough aan
2. Alle formaten daaronder (... capable receiver) aan.
3. Bovenin heel onlogisch "number of channels" op 2.0, al heb je meer speakers op je receiver aangesloten of in je soundbar.
4. Onder passthrough "enable Dolby Digital (AC3) transcoding" al ondersteund je receiver prima Dolby Digital.

De logica:
Al die leuke formaten, Dolby, DTS, schijnen de bandbreedte van PCM met maar 2 kanalen te gebruiken.
Voor formaten zoals AAC, die niet bij video playback via HDMI of SPDIF worden ondersteund door een receiver of soundbar, zal AAC worden omgezet naar PCM.
Maar de meeste/alle receivers en soundbars ondersteunen alleen 2 kanaals PCM, dus vandaar dat je onder "Audio Decoder" 2.0 invult, dit is de Kodi audio decoder die alleen wordt gebruikt wanneer het niet een formaat betreft die via passthrough kan worden doorgegeven. Het heeft dus niks te maken met hoeveel speakerkanalen je receiver heeft.

Vervolgens moet het nog getranscode worden naar AC3 anders werkt het gek genoeg nog niet..
De meeste HDMI-receiver ondersteunen LPCM, en kunnen dus 5.1 of 7.1 PCM geluid ontvangen. Kodi kan alle audioformaten decoderen en als LPCM versturen.

Als je receiver dat niet aan kan, dan moet je inderdaad doen wat je omschrijft. Een voordeel is wel dat Kodi nu alle geluidsformaten voor je kan afspelen met 5.1 geluid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

De meeste HDMI-receiver ondersteunen LPCM, en kunnen dus 5.1 of 7.1 PCM geluid ontvangen. Kodi kan alle audioformaten decoderen en als LPCM versturen.

Als je receiver dat niet aan kan, dan moet je inderdaad doen wat je omschrijft. Een voordeel is wel dat Kodi nu alle geluidsformaten voor je kan afspelen met 5.1 geluid. :)
Ik ben wel benieuwd hoe Jellyfin AndroidTV app dit aanpakt. Nu ff wat kijken, straks ff testen :)
Gebruik Kodi vooral omdat de Jellyfin app nog altijd kuren heeft.. soms vraag ik me af of de developers de app zelf wel gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

Als je op een instelling staat, is er onderaan vaak ook een uitleg. Dan is het logisch om het op 2.0 te zetten.

Dit is uit wikipedia, maar in kodi staat ook zo iets, kan ik me herinneren.

Select the number of channels supported by the audio connection, or the number of speakers if connected by analogue connections. This setting does not apply to passthrough audio.

Dus je moet passthrough gebruiken voor de beste geluid en is aantal channel niet van toepassing. Waarschijnlijk kost het extra 'energie/kracht', of bewerking als je hoger zet en is dus zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jellyfin for AndroidTV is het crap. Sorry hoor maar ik kan echt niks anders concluderen obv mn ervaringen.
Speel ik MP4 af met 5.1 AAC geluid, krijg je niet alleen stereo geluid, je weet eigenlijk ook helemaal niet hoeveel channels er beschikbaar zijn.
Daarnaast, als je even stukje terugspoelt of vooruit, gaat het beeld heel hakkerig. Plus ineens hoor ik geluid via Center channel. Heel bizar. Maar het beeld is te hakkerig, dus je moet wel stoppen en weer afspelen. En dan heb je weer alleen stereo geluid.

Stap in een tijdmachine jaar geleden, en het was niet veel anders. Ondanks dat ik best geloof dat de devs bergen hebben verzet. Als eindgebruiker merk je daar echt niks van.
Ander voorbeeldje: ene keer zijn de subs gigantisch van formaat, andere keer miniscuul. Ongeacht wat je aan server zijde instelt. In AndroidTV kan je het vergoten, maar dat heeft niet altijd effect.

Erg jammer. Ik gebruikte af en toe nog Jellyfin naast Kodi maar nu definitief over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stormtrooper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Ik hoop het, alhoewel ik automatische updates uit heb staan op mijn LG... Maar aan de andere kant update dat ding nu pas updates op het moment dat de TV een reboot krijgt en dat gebeurt niet zo heel vaak. Wordt er wel beetje moe van... Dus ga overal HDMI-CEC tijdelijk maar ff uitzetten behalve op de TV en de HomeCinema....
(En wellicht ook voor @Jazco2nd)

Je kunt op de Shield een extra (geavanceerder) menu aanzetten en daarin bepaalde CEC instellingen aanpassen, bv het niet laten reageren op andere apparaten bij activatie.
Wel even opnieuw opstarten wanneer je een (enkele) optie aanpast en wellicht werkt het dadelijk weer prima.

Ik heb nu de Shield pro tube via de Denon receiver naar de LG C1 lopen maar voorheen ging dat ook prima (oudere versterker) door deze direct op de TV aan te sluiten.

De TV kan in mijn geval geen DTS doorsturen (license gelul) maar in die situatie kan de Shield dat zelf omzetten. Een ander (niet DTS maar wel digitaal) signaal zou gewoonlijk ook door een oudere receiver herkend worden dus let er op of de Shield op passthrough staat (zet maar op auto), de TV op passthrough staat (kan verschillen per HDMI aansluiting naar de TV) en uiteindelijk de versterker ook op 'een surround' optie staat. (even een paar keer op de 'movie' knop van de versterker (of afstandbediening) klikken wisselt in de regel tussen verschillende voorkeuren)
Kodi (op de Shield) wil je natuurlijk ook op passthrough zetten maar juist het proberen van instellingen kan helpen om te zien wat werkt en dan later waarom.

Mocht het nog niet lukken en je wilt weten waarom; sluit een laptop aan ipv de Shield en kijk wat dan wel of niet afspeelt. Dat is natuurlijk weer nadenken en instellen maar dan kom je wel te weten of het echt bij de Shield of de TV (danwel de versterker indien laptrop->tv) te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botenbouwer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 15:54
Als ik normaal tv zit te kijken start de Nvidia SHIELD pro steeds vanzelf op en veranderd mijn tv scherm naar een SHIELD scherm.
Ik heb een Philips tv, Yamaha rx-a670.
Ik heb de handleiding door gelezen van de Yamaha recieven en verschillende dingen uit geprobeerd maar het werkt nog steeds niet goed.
Graag een reactie waar het aan kan liggen en wat ik moet instellen om dit te voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09:10
botenbouwer schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:34:
Als ik normaal tv zit te kijken start de Nvidia SHIELD pro steeds vanzelf op en veranderd mijn tv scherm naar een SHIELD scherm.
Ik heb een Philips tv, Yamaha rx-a670.
Ik heb de handleiding door gelezen van de Yamaha recieven en verschillende dingen uit geprobeerd maar het werkt nog steeds niet goed.
Graag een reactie waar het aan kan liggen en wat ik moet instellen om dit te voorkomen
HDMI CEC, zie ook de posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 13:55

aspellinside

Out Of Control

Zo te zien komt Samsung met een eigen mediaplayer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MilBFGG-880H38DRqbfeJlKth8w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WqV6RXD6oMI9rJkUZiAJymfv.jpg?f=user_large

Ben benieuwd naar de specs.

Of ik zit er naast en ze komen met een Disney TV. :)

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
aspellinside schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:01:
Zo te zien komt Samsung met een eigen mediaplayer:

[Afbeelding]

Ben benieuwd naar de specs.

Of ik zit er naast en ze komen met een Disney TV. :)
Lijkt mij hier sowieso offtopic ;) Samsung gebruikt zelfs niet eens Android TV dus als ze al met een mediaspeler komen zal ook die wel Tizen draaien, zoals de TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Zit wat in, wist zo snel niet waar ik het nieuwtje anders kwijt kon. Wellicht een Shield concurrent.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aspellinside schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:16:
Zit wat in, wist zo snel niet waar ik het nieuwtje anders kwijt kon. Wellicht een Shield concurrent.
Ze hebben Disney als snelkoppeling toegevoegd op een TV afstandsbediening wellicht en voor een apart TV kleurtje gekozen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Ja, dat zou ook best kunnen. De knoppenvormgeving is ook in de vorm van Mickey. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik overweeg een Nvidia Shield TV (2019). Weet iemand of je hier Firefox op kan draaien met de add-on Ublock Origin? :) Ik zou dan bijvoorbeeld via de browser iets als Videoland willen terugkijken zonder ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:36:
Ik overweeg een Nvidia Shield TV (2019). Weet iemand of je hier Firefox op kan draaien met de add-on Ublock Origin? :) Ik zou dan bijvoorbeeld via de browser iets als Videoland willen terugkijken zonder ads.
Als je al gebruik kunt maken van de Videoland inlog, waarom dan de Android TV app niet gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:49:
[...]

Als je al gebruik kunt maken van de Videoland inlog, waarom dan de Android TV app niet gebruiken?
Ik heb het gratis Videoland abonnement waarmee je tot 7 dagen dingen kan terugkijken, maar dat zit volgebakken met reclame. Als je via een browser met adblocker kijkt heb je geen reclame.. vandaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stin00 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:05:
Ik heb het gratis Videoland abonnement waarmee je tot 7 dagen dingen kan terugkijken, maar dat zit volgebakken met reclame. Als je via een browser met adblocker kijkt heb je geen reclame.. vandaar :+
Ah, jij gebruikt "TV Gemist", duidelijk. Geen voorstel voor browser en blocker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

hardware-lover schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Ze hebben Disney als snelkoppeling toegevoegd op een TV afstandsbediening wellicht en voor een apart TV kleurtje gekozen?
Je zat er niet heel ver naast. :)

https://thatsgaming.nl/sa...ale-editie-van-the-frame/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10
Ik heb wel eens geprobeerd om van mijn NVIDIA Shield te kijken of er enige vorm van computer gebruik mogelijk is. Maar is echt niet te doen.

Het kán. Maar praktisch is het totaal niet

Misschien een Pihole als oplossing hiervoor? Geen ervaring voor de rest ermee.

Iets meer betalen dan de Shield en een goedkope/tweedehands PC'tje kan je wel doen wat je wilt. Heb je ook de beperkingen niet van Android zodra je iets gaat kijken of doen wat buiten de mainstream om gaat.

Edit: om je vraag nog directer te beantwoorden. Als je de mobiele versie van Firefox zou draaien werkt Videoland er niet op. Ze blokkeren mobiel gebruik op Videoland en veel andere betaalde diensten.

[ Voor 26% gewijzigd door polopolo150 op 25-08-2023 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
polopolo150 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb wel eens geprobeerd om van mijn NVIDIA Shield te kijken of er enige vorm van computer gebruik mogelijk is. Maar is echt niet te doen.

Misschien een Pihole als oplossing hiervoor? Geen ervaring voor de rest ermee.

Iets meer betalen dan de Shield en een goedkope/tweedehands PC'tje kan je wel doen wat je wilt. Heb je ook de beperkingen niet van Android zodra je iets gaat kijken of doen wat buiten de mainstream om gaat.

Edit: om je vraag nog directer te beantwoorden. Als je de mobiele versie van Firefox zou draaien werkt Videoland er niet op. Ze blokkeren mobiel gebruik op Videoland en veel andere betaalde diensten.
Dank voor je input! Ik neig nu inderdaad naar een (tweedehands) instap NUC, met Windows ben ik wat flexibeler. Ga dan wel wat andere nadelen ondervinden (audio formats, HDR / Dolby Vision problemen), maar dat moet ik nog even uitvogelen. Ik ben bang dat ik met de Shield tegen wat Android limieten ga aanlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• topsporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:15
Installeer een oude versie van blokada (V4), de nieuwste versies werken niet fijn op android tv. Activeer vervolgens een hostlijst (bijvoorbeeld: Goodbye ads by jerryn70) Dan kun je gewoon de videoland app gebruiken zonder ads. Werkt perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:37
polopolo150 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Firefox, de laatste 'gewone' Android versie (Firefox 116.3.0 arm64-v8a) draait gewoon prima op de Shield, inclusief ublock o.i.d. Je dient alleen over een AirMouse remote of normale muis en toetsenbord te beschikken om makkelijk te navigeren. Firefox kan je downloaden van b.v. APKpure en dan sideloaden naar je Shield.

Maakt alleen geen shortcut aan in de launcher. Alternatieve launcher gebruiken of koppelen aan een knop van je remote met app TVQuickactions (die app doet echt wonderen voor je Shield)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06 16:20
DragonFly schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:48:
[...]
Maakt alleen geen shortcut aan in de launcher. Alternatieve launcher gebruiken of koppelen aan een knop van je remote met app TVQuickactions (die app doet echt wonderen voor je Shield)
Je kan hier zelf een app launcher voor Firefox maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
DragonFly schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Firefox, de laatste 'gewone' Android versie (Firefox 116.3.0 arm64-v8a) draait gewoon prima op de Shield, inclusief ublock o.i.d. Je dient alleen over een AirMouse remote of normale muis en toetsenbord te beschikken om makkelijk te navigeren. Firefox kan je downloaden van b.v. APKpure en dan sideloaden naar je Shield.

Maar hoe is de browsing experience om het echt als desktop vervanger te gebruiken? Discord en office achtige websites vond ik er echt niet fijn op werken.

De NVIDIA Shield word dan wel heel erg geprezen. Maar eigenlijk kan het qua performance niet al te veel. Het is qua CPU en GPU echt niet zo baanbrekend. Voor home theater gebruik natuurlijk wel een van de beste op de markt.

Zal het weer eens proberen. Daar niet van werkt Firefox Android niet met Videoland dus een oplossing voor de vraagsteller is het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door polopolo150 op 30-08-2023 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
polopolo150 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:42:
[...]

Maar hoe is de browsing experience om het echt als desktop vervanger te gebruiken? Discord en office achtige websites vond ik er echt niet fijn op werken.
Mee eens. Maar een Shield is bedoeld als een Media Player, primair te gebruiken met een afstandsbediening en niet voor desktop gebruik. Dat neemt overigens niet weg dat er veel meer met de Shield mogelijk is dan je in eerste instantie zou denken. Het is een kwestie van de juiste Apps en Trucs gebruiken.

Andersom, zoals te vraagsteller noemde, heeft een mini PC die wel voor desktop gebruik geschikt is, ook weer zijn tekortkomingen als huiskamer media player.

Kortom, denk ik dat je - met de juiste tips en tools - vaak je doel beter kan bereiken met een Shield (ondanks de ogenschijnlijke tekortkomingen) dan met een MiniPC aan je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De NVIDIA Shield word dan wel heel erg geprezen. Maar eigenlijk kan het qua performance niet al te veel. Het is qua CPU en GPU echt niet zo baanbrekend. Voor home theater gebruik natuurlijk wel een van de beste op de markt.
Daar zit het hem in. De Shield TV is een appliance, geen general-purpose computer. Al zou ik iets van kantoorwerk erop willen doen, dan zou ik hem als remote terminal gebruiken. Waarschijnlijk met de nodige beperkingen, want één keer een super (Windows)-toets indrukken op het toetsenbord en je ziet waarom dit suboptimaal is. :+

In een situatie met weinig ruimte (vaste werkplek+TV plek) zou ik waarschijnlijk gewoon een mini-PC ernaast zetten voor productiviteit.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2023 10:53 ]

Ik overweeg een Nvidia Shield TV (2019).
Weet iemand of je hier Firefox op kan draaien met de add-on Ublock Origin? :)

Ik zou dan bijvoorbeeld via de browser iets als Videoland willen terugkijken zonder ads.
Heb je al gekeken naar TV Bro :?

Dat is voor zover ik weet de enige fatsoenlijke browser voor Android TV in het algemeen, want de rest is of gewoon troep of zit vol met spyware/adware !!
De NVIDIA Shield word dan wel heel erg geprezen. Maar eigenlijk kan het qua performance niet al te veel.
Het is qua CPU en GPU echt niet zo baanbrekend.
IMHO heeft het gewoon een alternatieve ROM nodig in de vorm van PostmarketOS of Ubuntu Touch of KDE Plasma BigScreen of zo en dan ga je veel meer richting een echt Linux OS i.p.v. dat kreupele Android gedoe! :Y)
DragonFly schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:09:
Andersom, zoals te vraagsteller noemde, heeft een mini PC die wel voor desktop gebruik geschikt is, ook weer zijn tekortkomingen als huiskamer media player.
Met de juiste software erop en de juiste hardware/accessoires erbij kan een DIY HTPC anders wel verdomd goed werken! :Y)

Ik vond mijn Intel NUC Kit DN2820FYKH echt geweldig wat betreft O+ maar toen kwam H.265 om de hoek kijken en werd het tijd voor wat anders...
Kortom, denk ik dat je - met de juiste tips en tools - vaak je doel beter kan bereiken met een Shield (ondanks de ogenschijnlijke tekortkomingen) dan met een MiniPC aan je TV.
Het is meer dat de Shield TV een makkelijke manier is om snel een werkende HTPC te hebben dan een Mini PC naar mijn mening! ;)
The Zep Man schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:52:
Daar zit het hem in. De Shield TV is een appliance, geen general-purpose computer. Al zou ik iets van kantoorwerk erop willen doen, dan zou ik hem als remote terminal gebruiken. Waarschijnlijk met de nodige beperkingen, want één keer een super (Windows)-toets indrukken op het toetsenbord en je ziet waarom dit suboptimaal is. :+
Nvidia Shield TV als Thin Client >:) Dat zou wat zijn! _O_
In een situatie met weinig ruimte (vaste werkplek+TV plek) zou ik waarschijnlijk gewoon een mini-PC ernaast zetten voor productiviteit.
Of je Ubuntu Touch draaiende telefoon met een mooi Dockingstation erbij en dan genieten van Convergence 8) :*) :Y) <3

* me hoopt binnenkort zoiets draaiende te hebben : Digitus DA-70882

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Is er een radio app of mogelijkheid om naar radiozenders via de Shield Pro te luisteren?

• polopolo150
Moris schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:18:
Is er een radio app of mogelijkheid om naar radiozenders via de Shield Pro te luisteren?
Qua Nederlandse radio vind ik Juke de mooiste. Dan zie je welke nummer er wordt afgespeeld op de radiozender met een album cover erbij. Helaas werkt het soms niet lekker om het uit de Play Store te downloaden als Android TV App dus cast ik er naartoe. Met de radio app van een populaire radiozender kan je ook vaak een livestream van de studio streamen met beeld.

Verder zijn er vele radio apps via de Play Store te vinden. Maar als je bijvoorbeeld Tunein (toch wel de populairste) gebruikt mag je eerst hun eigen reclame luisteren (die steeds meer wordt met elke paar maanden) en dan pas de stream van de radiozender die ook hun reclame in start bij opstarten van de stream. Voor sporadisch radio gebruik ermee te leven maar ik luister best vaak waardoor ik steeds meer de originele mobiele app van de radiozender cast naar mijn NVIDIA Shield, vaak voor de studio livestream ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moet je gewoon lekker zelf bouwen :

Pak je Raspberry Pi erbij en installeer dit : https://www.pimusicbox.com/
Of bouw het na i.c.m. een Intel Atom NUC of zo... :)

In principe niks anders dan Linux + MPD/Mopidy en dan een leuke webGUI erbij of een applicatie of zelfs app die het bestuurt : KLAAR!!! :Y)

Radio URL's haal je hier vandaan :
- http://fmstream.org/index.php?s=veronica
- https://hendrikjansen.nl/henk/streaming.html#cz

d:)b

Ik heb zelf dit op het moment draaien :

- Raspberry Pi 3B
- RaspBian / RaspBerry Pi OS
- Mopidy
- webGUI van MusicBox
- MPD plug-in
- JellyFin plug-in

=

100% AWESOME!!!

8) d:)b :*) _O_ :Y) O+

Kijk eens naar Vradio in de Play Store, en leef je uit ;)

Testing, one, two ...

• Moris
Bedoeling is om internetradio te luisteren in de caravan via de Shield Pro.
Geen idee of dit wel kan?

• DragonFly
Moris schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:48:
Bedoeling is om internetradio te luisteren in de caravan via de Shield Pro.
Geen idee of dit wel kan?
Alles kan (nou, bijna alles). Je kan niet alleen radio luisteren, maar ook kijken..,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g3hEz7kPBPDP9zNTIc5P4767EA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lXrdzvH87iVjW5RNtXemeEmY.png?f=fotoalbum_large

Of meezingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hECu9egXvfFilP5jwuZUUzZLDQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9Qx9XPypMUELjZecjEFwFCO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
DragonFly schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:42:
[...]
Alles kan (nou, bijna alles). Je kan niet alleen radio luisteren, maar ook kijken..,
Helaas verbruik ik met jou methode door het ontvangen van video-signaal teveel data, waardoor mijn bundel in korte tijd er doorvliegt.

Het zou fijn zijn mocht er een app zijn waar ik verschillende internet radiozenders mee zou kunnen ontvangen om in het buitenland naar te kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:11:
Helaas verbruik ik met jou methode door het ontvangen van video-signaal teveel data, waardoor mijn bundel in korte tijd er doorvliegt.

Het zou fijn zijn mocht er een app zijn waar ik verschillende internet radiozenders mee zou kunnen ontvangen om in het buitenland naar te kunnen luisteren.
vRadio vond je niet goed genoeg daarvoor?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Laatst online: 01-06 23:45
TuneIn radio werkt goed
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
DragonFly schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

Alles kan (nou, bijna alles). Je kan niet alleen radio luisteren, maar ook kijken..,[Afbeelding]

Of meezingen:
[Afbeelding]
Welke app is dit nou :? ?

Ik had vRadio even geïnstalleerd, maar ik heb niet zo'n mooie UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is echt wat je wilt : nero355 in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2" ;)

Je moet het dan alleen effe combineren met één van deze : https://play.google.com/s...ch?q=mopidy+client&c=apps :)

Maar als je de MusicBox webGUI installeert dan heb je die eigenlijk niet eens nodig, want als je die opent met je favoriete browser dan is het net of je naar een app kijkt! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
Sorry, Het is geen app maar een combinatie van een App en add-ons (en de juiste instellingen). Meeste bestaande radio apps zijn of boring of vol met reclame. Niet met een echte Wow factor dus. Wil je iets volledig naar je hand zetten, dan is daar meer werk voor nodig:

Hieronder een filmpje (inmiddels verwijderd) hoe dat er dan uit ziet met wat voorbeelden van items in eerdere topics genoemd. (Het radio gedeelte begint ongeveer bij 1:30). Gebruikte Apps:

Device: Nvidia Shield 2015

App: Kodi (nexus) met skin Artic Horizon 2
Addons:
- Radio (voor de radio stations)
- Artist Slideshow (voor de Artist background)
- CU Lyrics (voor de songteksten)

App:
SmartTube Next (voor YT filmpjes zonder reclame)
TVquickactions (voor de snelle toegangs iconbar)

Heb voor de radiostations even wat zenders gepakt die niet direct beginnen met een reclameblok (dus niet mijn muziek smaak). De 'GUI', zoals je aangaf, is wel geheel afhankelijk van de gebruikte skin in Kodi.

[ Voor 6% gewijzigd door DragonFly op 02-09-2023 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Inmiddels wordt hier de Shield TV Pro alleen voor Kodi en SmartTube gebruikt. Voor alle streaming ben ik overgestapt op de laatste Apple TV 4K waarbij framerate-switching automatisch verloopt. Een verademing :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
Exirion schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:38:
Inmiddels wordt hier de Shield TV Pro alleen voor Kodi en SmartTube gebruikt. Voor alle streaming ben ik overgestapt op de laatste Apple TV 4K waarbij framerate-switching automatisch verloopt. Een verademing :)
Mja....ben geen Apple fan, maar framerate-switching is geen probleem hoor. Mijn TV geeft keurig aan de overeenkomstige framerate van de videobron aan. Nooit problemen mee gehad eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DragonFly schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:10:
Mja....ben geen Apple fan, maar framerate-switching is geen probleem hoor. Mijn TV geeft keurig aan de overeenkomstige framerate van de videobron aan. Nooit problemen mee gehad eigenlijk
Volgens mij mis je het punt. Ik wil geen motion judder, dus de frame rate moet gelijk zijn aan die van de content die afgespeeld wordt. Je moet maar net ergens kunnen vinden wat de framerate van je film/serie is, of met proberen vaststellen wat de framerate is. Moet handmatig ingesteld worden. Met de streaming applicaties op tvOS gaat het vanzelf. Wat dat betreft is Android TV echt waardeloos omdat ze pas sinds Android TV 12 hier ondersteuning voor toegevoegd hebben.

Edit: Kodi en SmartTube zijn hier wel uitzonderingen op. Het is optioneel, maar ze kunnen de output framerate aanpassen aan de content framerate.

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 02-09-2023 20:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
Exirion schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:44:
[...]

Volgens mij mis je het punt. Ik wil geen motion judder,
Je hebt daar wel een punt. Als iets je stoort, zoek je naar een oplossing. Zou ik ook doen.

In heb er geen last van, althans het stoort me niet. Maar in mij geval laat ik ook alle upscaling en videoprocessing over aan mijn TV (85QN900A). De chip van de TV kan dat vele malen beter dan de Shield en/of Kodi.

Maar dit is een Shield forum topic. Tot ze met iets beters komen voor mijn use case (en de Apple, is gezien het gesloten karakter, dat zeker niet), houd ik het daarbij. Ook de nieuwe generatie Android 12/13 TV dozen (bv RK3588) hebben hun tekortkomingen. Met allerlei trucs, tips en hacks kom je misschien een heel eind als tweaker gebruiker maar de WAF speelt ook een grote factor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DragonFly schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:13:
Je hebt daar wel een punt. Als iets je stoort, zoek je naar een oplossing. Zou ik ook doen.

In heb er geen last van, althans het stoort me niet. Maar in mij geval laat ik ook alle upscaling en videoprocessing over aan mijn TV (85QN900A). De chip van de TV kan dat vele malen beter dan de Shield en/of Kodi.
Hoe goed de frame/motion interpolation op je TV of projector ook is, een output zonder judder ziet er veel beter uit. Als je 24Hz content op 60Hz speelt en de TV het weer laat gladstrijken, is de kwaliteit echt minder dan native 24Hz afspelen. Maar goed, niet iedereen is een purist. Ik ben er heel gevoelig voor. Een F1 race op 50Hz die op 60Hz staat af te spelen, ik kan er echt niet naar kijken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nintendo zou een demonstratie gegeven hebben van de Switch 2, volgens een artikel van dezelfde auteur die in 2016 de eerste was die uitgebreid schreef over de uit te komen NX (Switch).

• De Switch bevat dezelfde SoC(-familie) als de Shield TV.

• Q4 moet nog beginnen.

We gaan het zien of Nvidia dit jaar met iets leuks komt. :)

Als ik moet gokken dan denk ik dat de nieuwe Switch en nieuwe Shield TV (als die komt) gebaseerd zullen zijn op Orin (overzicht). Voor de Shield TV specifiek op de Orin NX-serie, omdat de Orin Nano geen 4k@60Hz voor video output ondersteunt. Sowieso is er ondersteuning voor AV1 in Orin, wat de YT-generatie tevreden moet stellen. :+

Op Wikipedia wordt een T239 genoemd die nog in geen enkel apparaat wordt gebruikt.

[edit]
Nog een mogelijkheid:
• Orin Nano: goedkoper 1080p-model Shield TV.
• Orin NX: reguliere model Shield TV.

[edit2]
De T239 is verwijderd van Wikipedia. De laatste revisie waar die genoemd wordt.

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 13-09-2023 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Is er ondertussen al iemand bezig eigenlijk bezig geweest om wat anders dan Android TV te draaien op de Nvidia Shield TV modellen 2015/2017/2019 :?

Bijvoorbeeld https://plasma-bigscreen.org/ of iets anders ??

Ik heb onlangs een OnePlus 7 Pro bevrijd van Android en omgeflashed naar Ubuntu Touch 20.04 LTS Focal dus ik zie zoiets met de Nvidia Shield TV 2017 eigenlijk ook wel zitten! >:) :Y) :+

Zelfs een mooie dockinstation ervoor gekocht (Een echte! => Digitus DA-70882 en dus niet zo'n suffe USB Type-C Hub met een kabeltje !!! ) en heb nu eindelijk na al die jaren mijn eigen Convergence opstelling! 8) :*) <3 *O* O+

EDIT :
Church of Noise schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:36:
Interessant ideetje, en om er even op verder te gaan: kan je de OP7Pro + docking dan meteen gaan gebruiken ipv een Shield?
(FWIW: ik heb hier 2 Shield's actief, met grote tevredenheid, maar heb ook 2 Samsungs rondslingeren die niet meer gebruikt worden en ik zie wel een use case. al zeker omdat een Shield makkelijker te verkopen is dan een gebruikte smartphone van x generaties terug...)
Ik stel voor dat we effe via DM verder gaan of anders in nero355 in "[OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's" waarbij je eerste reactie een wat betere uitleg van wat je precies bedoelt mag zijn :)

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 13-09-2023 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:01

Church of Noise

Drive it like you stole it

nero355 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:24:
Is er ondertussen al iemand bezig eigenlijk bezig geweest om wat anders dan Android TV te draaien op de Nvidia Shield TV modellen 2015/2017/2019 :?

Bijvoorbeeld https://plasma-bigscreen.org/ of iets anders ??

Ik heb onlangs een OnePlus 7 Pro bevrijd van Android en omgeflashed naar Ubuntu Touch 20.04 LTS Focal dus ik zie zoiets met de Nvidia Shield TV 2017 eigenlijk ook wel zitten! >:) :Y) :+

Zelfs een mooie dockinstation ervoor gekocht (Een echte! => Digitus DA-70882 en dus niet zo'n suffe USB Type-C Hub met een kabeltje !!! ) en heb nu eindelijk na al die jaren mijn eigen Convergence opstelling! 8) :*) <3 *O* O+
Interessant ideetje, en om er even op verder te gaan: kan je de OP7Pro + docking dan meteen gaan gebruiken ipv een Shield?
(FWIW: ik heb hier 2 Shield's actief, met grote tevredenheid, maar heb ook 2 Samsungs rondslingeren die niet meer gebruikt worden en ik zie wel een use case. al zeker omdat een Shield makkelijker te verkopen is dan een gebruikte smartphone van x generaties terug...)

Terug on topic: er wordt regelmatig wel eens gesproken over een volgende generatie Shield (en al zeker als het gaat over AV1), maar zit die er nu écht aan te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
nero355 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:24:
Niet verder gekomen dan een eigen launcher. Viel me vandaag op dat er ook een Lineage OS build is voor de Shield. Maar nog niemand in het topic daarover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Inderdaad is er een Lineage OS build voor, ook de eerste keer dat ik dat hoor al ben ik al een tijdje weg uit het custom rom wereldje.
Ben benieuwd of iemand dat al geprobeerd heeft (zal best wel flashen) maar hoeveel van de functionaliteit is dan gebleven óf verdwenen?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Church of Noise schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:36:
Terug on topic: er wordt regelmatig wel eens gesproken over een volgende generatie Shield (en al zeker als het gaat over AV1), maar zit die er nu écht aan te komen?
De topicwaarschuwing gelezen? Mijn vorige reactie gelezen?

Zo ja, dan ben je up-to-date met alle informatie die er beschikbaar is, feitelijk en gespeculeerd.
snah001 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:06:
Inderdaad is er een Lineage OS build voor, ook de eerste keer dat ik dat hoor al ben ik al een tijdje weg uit het custom rom wereldje.
Ben benieuwd of iemand dat al geprobeerd heeft (zal best wel flashen) maar hoeveel van de functionaliteit is dan gebleven óf verdwenen?
Je gaat dan Widevine L1-ondersteuning missen, wat juist een reden is waarom ik Shield TV's gebruik en niet een willekeurig ander apparaat zonder een vorm van Android.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 13-09-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 21:07
Vraagje:
Met mijn Shield TV 2017 kon ik in Kodi de hoogte van de subtitles aanpassen. Sinds ik de versie Shield Pro 2019 heb lukt dat niet meer? Iemand een tip of instelling om dit te laten werken?
Alvast bedankt!

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
ppeter schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:44:
Vraagje:
Met mijn Shield TV 2017 kon ik in Kodi de hoogte van de subtitles aanpassen. Sinds ik de versie Shield Pro 2019 heb lukt dat niet meer? Iemand een tip of instelling om dit te laten werken?
Alvast bedankt!
Er zijn .mkv bestanden waarbij je de kleur, grootte en andere instellingen van een ondertitel niet kan aanpassen. Heb je meerdere bestanden geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 21:02
Ik heb op mijn shield tv enorm last van judder op mijn streaming apps (Netflix/Disney+)

Nu probeer ik aan de hand van de 1st post Refresh Rate te downloaden, zowel direct via shield als via App Store op een ander apparaat. Op de shield vind ik hem niet. Op andere apparaten wel, maar de shield lijkt niet ondersteund te worden.

Iemand een idee hoe dit te fixen?
ppeter schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:44:
Vraagje:
Met mijn Shield TV 2017 kon ik in Kodi de hoogte van de subtitles aanpassen.
Sinds ik de versie Shield Pro 2019 heb lukt dat niet meer?

Iemand een tip of instelling om dit te laten werken?
Dat heeft natuurlijk niks met de Shield TV generatie te maken! :P

Waar je waarschijnlijk tegenaan loopt :
- Expert Settings niet aangezet ?!
- Mogelijk is de optie niet meer aanwezig in een nieuwere versie ?!

Of dit inderdaad :
Ike. schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:06:
Er zijn .mkv bestanden waarbij de de kleur, grootte en andere instellingen van een ondertitel niet kan aanpassen.

Heb je meerdere bestanden geprobeerd?
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 12:03
maxvdh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:12:
Ik heb op mijn shield tv enorm last van judder op mijn streaming apps (Netflix/Disney+)

Nu probeer ik aan de hand van de 1st post Refresh Rate te downloaden, zowel direct via shield als via App Store op een ander apparaat. Op de shield vind ik hem niet. Op andere apparaten wel, maar de shield lijkt niet ondersteund te worden.

Iemand een idee hoe dit te fixen?
Probeer ook eens te 'spelen' met de instellingen van je TV. Alle beeldverbeteraars uit bijvoorbeeld.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Anoniem: 1486766

Ik zou graag Geforce Now in 4k120 en HDR op mijn tv willen streamen maar de Shield komt niet verder dan 4k60 wat mij niet optimaal lijkt omdat je dan meer latency hebt. Hoop dan ook echt dat we snel wat te horen krijgen over een opvolger van de huidige Shield. Ik zie ook geen goed alternatief met lage latency. Een mini pc lijkt de enige oplossing maar ik heb geen zin in een toetsenbord etc.
Ik vind het een misser dat er nog geen nieuwe Shield is nu Geforce Now zo lekker bezig is. HDMI2.1 zou zeer welkom zijn.
Hoe doen de GFN gebruikers dat hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:39:
Ik zou graag Geforce Now in 4k120 en HDR op mijn tv willen streamen maar de Shield komt niet verder dan 4k60 wat mij niet optimaal lijkt omdat je dan meer latency hebt. Hoop dan ook echt dat we snel wat te horen krijgen over een opvolger van de huidige Shield. Ik zie ook geen goed alternatief met lage latency. Een mini pc lijkt de enige oplossing maar ik heb geen zin in een toetsenbord etc.
Ik vind het een misser dat er nog geen nieuwe Shield is nu Geforce Now zo lekker bezig is. HDMI2.1 zou zeer welkom zijn.
Hoe doen de GFN gebruikers dat hier?
Er zijn tv's (LG en Samsung) met geforce now tegenwoordig. Misschien dat het daarmee wel kan?
Maar tv is iets duurder dan Shield natuurlijk :P

En met shield zou het ook moeten kunnen.
Zou het met je abo te maken hebben? Je moet ultimate membership hebben.
https://nvidia.custhelp.c...e%20rate%20to%20120%20FPS.

Update: Verkeerd gezien, kan toch niet! :(

[ Voor 21% gewijzigd door mucuracat op 28-09-2023 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maxvdh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:12:
Nu probeer ik aan de hand van de 1st post Refresh Rate te downloaden, zowel direct via shield als via App Store op een ander apparaat. Op de shield vind ik hem niet.
Ik heb het net getest op een Shield TV Pro 2019. Refresh Rate van bytearray.mobi is gewoon beschikbaar in de Play Store.

Het is een universal app, dus het zou ook moeten werken op de Shield TV 2019 (zonder Pro. de tube). Mogelijk is de applicatie nooit geoormerkt in de Play Store voor de Shield TV 2019. Als je die hebt, kan je pogen om de XAPK handmatig te downloaden, uit te pakken, en via ADB de relevante APK's te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mucuracat schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:46:
[...]
En met shield zou het ook moeten kunnen.
Zou het met je abo te maken hebben? Je moet ultimate membership hebben.
https://nvidia.custhelp.c...e%20rate%20to%20120%20FPS.
GFN Ultimate 4k120fps via de Shield Pro zou niet moeten kunnen. Waar heb jij dat gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:39:
Een mini pc lijkt de enige oplossing maar ik heb geen zin in een toetsenbord etc.
Dan koop je toch zo'n klein draadloos dingetje erbij dat via Bluetooth of een eigen USB Dongle werkt ??

Zit vaak ook nog een touchpadje achtig iets op dus ook gelijk geen muis meer nodig! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nero355 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:48:
[...]

Dan koop je toch zo'n klein draadloos dingetje erbij dat via Bluetooth of een eigen USB Dongle werkt ??

Zit vaak ook nog een touchpadje achtig iets op dus ook gelijk geen muis meer nodig! :)
Misschien uiteindelijk toch de beste keus inderdaad. Liever een nieuwe Shield maar je hoort er niets over.. Even goed kijken wat ik nu ga doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:39:
[...]

GFN Ultimate 4k120fps via de Shield Pro zou niet moeten kunnen. Waar heb jij dat gelezen?
Oeps, sorry. Met ultimate mogelijk, maar niet met shield tv :(
Had niet in de gaten dat het browser tekst was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 22:33
Sinds mijn pc herinstall kan ik blijkbaar niet meer verbinden vanaf mijn nvidia shield 2017 naar mijn pc.
Ik gebruik de laatste android moonlight versie (v11)
Ik gebruik de laatste nvidia geforce drivers & geforce experience op een windows 10 pc

Ik heb getest met zowel sunshine & geforce experience als streaming server.
Met sunshine krijg ik error 110 (iets ivm portforwarding), terwijl ik de sunshine bat om de portforwarding uit te voeren, toegevoegd heb. Zelf wanneer ik de firewall uitschakel blijf ik dezelfde melding krijgen.
Met geforce experience krijg ik een error 500 Internal server error.

Zijn er nog mensen die problemen hebben hiermee? tot voor de pc herinstall ging alles perfect.
Indien het bij jouw werkt, kan je even je programma versies zeggen aub?

edit: Het vreemde is trouwens, als ik met de sunshine gui bvb cyberpunk instel, en vanaf de nvidia shield het spel opstart, wordt cyberpunk gestart op de pc, maar ik krijg op de shield toch nog de error 110 melding.

edit2: blijkbaar opgelost door te switch naar geforce experience beta versie.

[ Voor 15% gewijzigd door fjskmdl2 op 30-09-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 21:07
nero355 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:14:
[...]

Dat heeft natuurlijk niks met de Shield TV generatie te maken! :P

Waar je waarschijnlijk tegenaan loopt :
- Expert Settings niet aangezet ?!
- Mogelijk is de optie niet meer aanwezig in een nieuwere versie ?!

Of dit inderdaad :

[...]

:)
Expert setting staat aan en de optie is nog wel aanwezig maar kan het niet meer aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZIOqU_Qxulp2SY18cXosSKPzwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ml3EiHmBnlSsk7GefllfEXq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgj-6aWzJx7abpqVEUhFoFYcSTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZQTZMzV6E53Q633POdaB2lb.jpg?f=fotoalbum_large

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Iemand een idee hoe ik ISO dvd's afspeel op mijn Shield TV? De ISO staan op mijn QNAP, maar zowel plex als kodi vindt ze blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:57
Ik kijk altijd veel streams op Twitch, echter zijn een paar grote streamers die ik kijk naar Kick.com gegaan, deze kan ik echter niet op de shield installeren, wel op iedere android telefoon, is er een manier om deze toch in de store te kunnen downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Cyclonic schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:10:
Ik kijk altijd veel streams op Twitch, echter zijn een paar grote streamers die ik kijk naar Kick.com gegaan, deze kan ik echter niet op de shield installeren, wel op iedere android telefoon, is er een manier om deze toch in de store te kunnen downloaden?
Niet in de store waarschijnlijk. Maar de APK valt vast wel online te vinden en te sideloaden. Vraag is dan weer wel hoe goed/slecht dat gaat werken. Navigatie met D-pad zal wel minimaal lastig zijn, als niet tot onmogelijk toe. Dus dan moet je al een pointer device gaan gebruiken (controller kan het volgens mij, een echte muis, een afstandsbediening met ingebakken "air mouse", ...).
Dus dat je technisch de app kunt installeren zegt dan nog niet veel. Want het kan best een extreem onbruikbaar resultaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 18:17
ppeter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Expert setting staat aan en de optie is nog wel aanwezig maar kan het niet meer aanpassen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de optie wel met bijvoorbeeld de default skin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 18:17
johan d schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:42:
Iemand een idee hoe ik ISO dvd's afspeel op mijn Shield TV? De ISO staan op mijn QNAP, maar zowel plex als kodi vindt ze blijkbaar niet.
helpt dit?

https://www.winxdvd.com/dvd-play/can-kodi-play-iso-files.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 22:46
@johan d Plex doet geen iso’s en Kodi indexeert ze niet. Je moet echt in Kodi via Video’s - Bestanden (zo uit mijn hoofd) de iso’s opzoeken. Zo werkt het bij mijn aangesloten hard disks tenminste……

Edit: zie de link hierboven inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 04-10-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johan d schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:42:
Iemand een idee hoe ik ISO dvd's afspeel op mijn Shield TV?

De ISO staan op mijn QNAP, maar zowel plex als kodi vindt ze blijkbaar niet.
Soms moet je .iso of *.iso aan de file extensions list toevoegen zodat Kodi die uitleest geloof ik...

Te lang geleden dat ik daarmee heb gerommeld dus misschien is het al jarenlang niet meer van toepassing! :)
ppeter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zet je Kodi eens op Engels en inderdaad :
Ragnar9999 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:30:
Heb je de optie wel met bijvoorbeeld de default skin?
Dan heb je veel meer kans dat je nuttige info en oplossingen voor bepaalde errors kan opzoeken : https://duckduckgo.com/?q...djust+height+of+subtitles ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 21:02
The Zep Man schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:09:
[...]

Ik heb het net getest op een Shield TV Pro 2019. Refresh Rate van bytearray.mobi is gewoon beschikbaar in de Play Store.

Het is een universal app, dus het zou ook moeten werken op de Shield TV 2019 (zonder Pro. de tube). Mogelijk is de applicatie nooit geoormerkt in de Play Store voor de Shield TV 2019. Als je die hebt, kan je pogen om de XAPK handmatig te downloaden, uit te pakken, en via ADB de relevante APK's te installeren.
Ik heb een platte shield tv uit 2017 enzo tube uit 2019. Op beiden kan ik ze niet installeren via de play store. Als ik op mijn telefoon inlog geeft de Play Store aan dat “no devices are supported”

Edit: heb de app nu handmatig geinstalleerd. Lijkt goed te tot nu toe. Ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door maxvdh op 05-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Kodi heeft de laatste tijd altijd kuren. Vaak geen audio. ShieldTV Pro rebooten en voila alles is gefixed. Tot de volgende dag. Echt irritant.

Dus ik geef Jellyfin weer een kans. Nou, ik snap echt niet dat er zoveel tijd en ontwikkeling in is gegaan (de AndroidTV app) en het nog steeds niet betrouwbaar is voor series.
Bij seriële series heb je het probleem gauw door. Bij series waarbij elke episode op zich staat, ben je in no time door het seizoen heen.

Ik heb inmiddels ook een filmpje gemaakt.

Maar de ontwikkelaars moeten dit toch allang weten? Het speelt echt al meer dan een jaar.

https://github.com/jellyfin/jellyfin-androidtv/issues/3094

Edit:
Reactie gehad, het is een response van Jellyfin Server.
In de web versie en de Android versie wordt slechts 1 Next Up item getoond. Niet een lijst. Dus daar heb je het probleem niet.
Dus ik moet dit nog ff melden als bug bij Jellyfin Server..

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 11-10-2023 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 12:29
Zijn er hier nog meer shield gebruikers die tv kijken met NLziet?
Het heeft heel lang fatsoenlijk gewerkt maar sinds kort is er af en toe niet naar te kijken. Het beeld blijft soms heel even hangen en daarna loopt kort het geluid niet synchroon.
Het lijkt een verbindings probleem te zijn maar Netflix en Hbo bijvoorbeeld streamen probleemloos.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:08:
Het heeft heel lang fatsoenlijk gewerkt maar sinds kort is er af en toe niet naar te kijken. Het beeld blijft soms heel even hangen en daarna loopt kort het geluid niet synchroon.
Het lijkt een verbindings probleem te zijn maar Netflix en Hbo bijvoorbeeld streamen probleemloos.
Geen issues gemerkt met een Pro 2019. App even opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Welke DNS gebruik je voor je netwerk? Anders cloudflare DNS eens instellen. (1.1.1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 12:29
sigmundfreund schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Geen issues gemerkt met een Pro 2019. App even opnieuw installeren?
Ik heb de pro 2017. Maar een nieuwe instal nog niet geprobeerd.
Stom dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht.
DeTjuk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Welke DNS gebruik je voor je netwerk? Anders cloudflare DNS eens instellen. (1.1.1.1)
Goeie vraag. Heb een T-mobile modem en zelf niks aangepast.
Ik ga er vanavond eens even voor zitten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Kapitein Merijn schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

Ik heb de pro 2017. Maar een nieuwe instal nog niet geprobeerd.
Stom dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht.

[...]

Goeie vraag. Heb een T-mobile modem en zelf niks aangepast.
Ik ga er vanavond eens even voor zitten.
Je kunt ook de cache even wissen van betreffende app. Maar ik vermoed dat opnieuw installeren dat ook doet. In apps menu app opzoeken en dan Y-knop lang indrukken dan krijg je menu. Daar kies je info oid... Weet het even niet uit mijn hoofd.

Als je niks hebt veranderd, dan vermoed ik dat je gebruik maakt van T-Mobile haar DNS servers. Kan nooit kwaad deze te vervangen door 1.1.1.1 (=cloudflare).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:02:
Kodi heeft de laatste tijd altijd kuren. Vaak geen audio. ShieldTV Pro rebooten en voila alles is gefixed. Tot de volgende dag. Echt irritant.

Dus ik geef Jellyfin weer een kans. Nou, ik snap echt niet dat er zoveel tijd en ontwikkeling in is gegaan (de AndroidTV app) en het nog steeds niet betrouwbaar is voor series.
Bij seriële series heb je het probleem gauw door. Bij series waarbij elke episode op zich staat, ben je in no time door het seizoen heen.

Ik heb inmiddels ook een filmpje gemaakt.

Maar de ontwikkelaars moeten dit toch allang weten? Het speelt echt al meer dan een jaar.

https://github.com/jellyfin/jellyfin-androidtv/issues/3094

Edit:
Reactie gehad, het is een response van Jellyfin Server.
In de web versie en de Android versie wordt slechts 1 Next Up item getoond. Niet een lijst. Dus daar heb je het probleem niet.
Dus ik moet dit nog ff melden als bug bij Jellyfin Server...
IMHO iets wat velen waarschijnlijk net als ik meteen als eerste uitschakelen en daardoor niet boeiend genoeg is om te fixen :)
DeTjuk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:36:
Als je niks hebt veranderd, dan vermoed ik dat je gebruik maakt van T-Mobile haar DNS servers.
Kan nooit kwaad deze te vervangen door 1.1.1.1 (=cloudflare).
Echte Tweakers draaien hun eigen DNS Server natuurlijk : https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/ :Y) 8) :*) d:)b

Heeft me echt meerdere keren gered van allerlei onzinnige problemen met de DNS Servers van mijn ISP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
nero355 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

IMHO iets wat velen waarschijnlijk net als ik meteen als eerste uitschakelen en daardoor niet boeiend genoeg is om te fixen :)

[...]

Echte Tweakers draaien hun eigen DNS Server natuurlijk : https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/ :Y) 8) :*) d:)b

Heeft me echt meerdere keren gered van allerlei onzinnige problemen met de DNS Servers van mijn ISP ;)
Wat bedoel je met uitschakelen?
Er valt niks in of uit te schakelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeTjuk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:36:
Als je niks hebt veranderd, dan vermoed ik dat je gebruik maakt van T-Mobile haar DNS servers. Kan nooit kwaad deze te vervangen door 1.1.1.1 (=cloudflare).
Quad9 is onafhankelijker, non-profit (minder kans op fratsen) en ook makkelijk te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:34:
Wat bedoel je met uitschakelen?

Er valt niks in of uit te schakelen...
Ik zou zweren dat ik een uitgebreid te configureren Client heb en je daar dat hele "Play Next" en dergelijke uit kan zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
nero355 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:01:
[...]

Ik zou zweren dat ik een uitgebreid te configureren Client heb en je daar dat hele "Play Next" en dergelijke uit kan zetten :?
Jellyfin app voor AndroidTV? Nee joh :) I wish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Yes!
Wij hebben dit de laatste tijd bij het starten van een stream. En soms willen die streams ook helemaal niet starten overigens. Als het beeld blijft hangen, en dat weet ik van Plex, dan moet je even op terugspoelen drukken. Dan synchroniseert het hier weer vanzelf. Dat gaat inmiddels zo feilloos dat het een Pavlov-reactie lijkt.

Als de stream niet wilt starten (op NLZiet) dan moet ik altijd de Shield herstarten om dit weer werkend te krijgen. Ik heb zo'n vermoeden dat (met name) NLZiet Android's ExoPlayer hergebruikt. Dat is de interne videospeler die door de meeste applicaties (Kodi uitgezonderd) gebruikt wordt. En dat wanneer hier iets misgaat de speler dus niet meer gestart gaat worden.

Let wel, ik draai de meest recente firmware 8, 8.2.3 op mijn 2019 Pro, omdat ik versie 9 nooit stabiel werkend heb gekregen. Met name in de laatste periode dat ik die firmware gebruikte, had ik heel veel last van stabiliteitsproblemen. Waaronder de afstandsbediening die de koppeling verloor en de Shield zelf die gewoon vastliep. Een harde restart door de adapter eruit te halen werkte dan wel, maar dat gebeurde dagelijks en soms zelfs vaker.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.