Wat ik nog kan bedenken (omdat ik het ook sinds een paar weken heb) is dat het komt door een update op de LG TV.Stormtrooper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:45:
[...]
Zo'n zelfde probleem heb ik al een tijdje met mijn LG C1.. Op HDMI 1 zit de shield, op HDMI 2 (de eARC poort) zit een oude Home Cinema Center. Normaal: Shield aan, TV gaat aan, HomeCinema schakelt over naar D-In en klaar...
Maar nu, sinds een paar weken niet meer. Begon met dat ik geen geluid had, totdat ik de TV overzette van sound output van HDMI naar glasvezel. Maar ook dat apparatuur elkaar niet meer aan of uit zette.
Alles al gereset en van stroom gehaald enzo.. 1x heb ik weer normaal geluid over HDMI gehad. Alle HDMI kabels eruit gehad, TV van stroom, aan- en uitknop 30 sec ingedrukt, stroom er weer op, alleen de HomeCinema aangesloten, instellingen goed gezet en Youtube op de TV iets af laten spelen... Daarna de Shield er weer op aangesloten en weg was weer het geluid....
Nu weet ik niet of ik dit in de Shield moet zoeken, daar dus alles wat HDMI-CEC is uitgezet. Maar nog steeds geen geluid op HDMI 2. Dus begin heel eerlijk te twijfelen aan de TV nu...
Vanavond nog maar eens alles van het stroom af en alle HDMI uit de TV, kijken of ik dan weer normaal geluid krijg totdat ik de Shield weer aansluit....
Ik ontvang namelijk geen updates op de Marantz. En op de shield staan de updates ook uit. Het enige apparaat wat updates ontvangt is de tv.
@MartijnS72 ik heb enkel de shield eraan hangen. En in de Marantz staat hij ook zo ingesteld dat hij moet opstarten met die ingang. ik denk dus zelf eerder aan een CEC probleem waarbij de tv niet wordt "wakker geschud", maar dit is slechts een vermoeden. Ik weet het niet zeker.
Het probleem heb ik hiervoor ook nooit gehad.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!