[XB|PC] Microsoft Flight Simulator 2024

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
martin484 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:08:
[...]

Mooi scherm, veel plezier ermee :-)
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw groter scherm (heb nu een 27 inch scherm). Nu is deze denk ik minder geschikt voor thuiswerk?
Tsja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik werk er ook gewoon op. En so far so good. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
martin484 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:08:
[...]

Mooi scherm, veel plezier ermee :-)
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw groter scherm (heb nu een 27 inch scherm). Nu is deze denk ik minder geschikt voor thuiswerk?
Groter is beter.
Een grotere monitor biedt simpelweg meer schermruimte, waardoor je minder hoeft te scrollen of vensters hoeft te minimaliseren. Dit is vooral handig als je:

Meerdere documenten of spreadsheets tegelijk open hebt
Veel multitaskt met verschillende programma’s
Gedetailleerd werk doet, zoals grafisch ontwerp of videobewerking

Met een groter scherm kun je meerdere vensters naast elkaar zetten, wat efficiënter werkt dan constant schakelen tussen tabbladen of vensters.

Minder oogbelasting en meer comfort

Een groot scherm betekent niet per se dat alles kleiner wordt weergegeven – je kunt juist alles groter en scherper instellen zonder detail te verliezen. Dit voorkomt dat je continu moet inzoomen of voorover leunt, wat weer minder belasting voor je ogen en nek oplevert.

Bij een 27-inch monitor moet je soms nog goed focussen op details, terwijl een 32-inch of ultrawide monitor meer rust geeft voor je ogen omdat je alles overzichtelijker kunt positioneren.

Als je alleen simpele taken doet, zoals e-mails beantwoorden of af en toe wat browsen, dan zal een 27-inch scherm voldoende zijn. Maar als je intensief werkt, multitaskt of veel details moet zien, dan maakt een groter scherm absoluut een groot verschil in productiviteit en comfort.

Natuurlijk moet je wel de juiste afstand aanhouden: een 34-inch scherm op 30 cm van je gezicht is niet ideaal, maar met een goede opstelling kan een groter scherm echt een gamechanger zijn voor je werkplek.
En voor games ook.
;)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Offtopic. -Mog

[ Voor 84% gewijzigd door Mog op 19-03-2025 10:11 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:45
Ik heb nu al een tijdje voor o.a. Microsoft Flight Simulator 2024 Premium uitvoering de overstap gemaakt naar QD-OLED van MSI MAG 321UP een 4K 32-inch met 165Hz met 0,03ms:

Met een aanbieding gekocht van €999 voor €799.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0wSE9rWa7m0ZgN5OS-H25az3eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMt4G40NKl0Va88eQd2Rm7Pi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcWi-8QfKKvYkAxzDkRa1rGLZE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvyhGD2EfoOsx7o1JYg7pgTP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbnfy83Yv87ICdb9UyIzTlHwDWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmMKtgpidJ2PWv31zKoUepPq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvvJtgsPQ6RpEqjH_peaeS22srM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adwsFKfZ30yeL2T0tzZmCyek.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor had ik een GIGABYTE M32U monitor een 32-inch 4K resolutie met 144Hz refresh rate met een
speciale SS-IPS paneel.

Ik gebruik Displayport 1.4 en heb G-Sync aangezet in de instellingen van nVidia, monitor ondersteunt Freesync Pro en doet G-Sync ook.

165Hz vs. 240Hz op 4K:
240Hz wordt nog steeds niet benuttigd op 4K. Bijna alle OLED monitoren hebben Displayport 1.4 en videokaarten 1.4a. Behalve de GIGABYTE AORUS F032U2P monitor deze heeft Displayport 2.1 en heeft een glanzend scherm en was toen €1050. Daarom mijn keuze voor een 165Hz en mijn MSI is Anti-Glare coating erop met Anti-reflectie mat wat ik persoonlijk erg fijn vind.

Voor Flight Simulator wilde ik graag 34-inch OLED (QD-OLED) maar dit was weer een 1440p en ik wil 4K.

Gisteren heb ik mijn allereerste gaming-stoel besteld voor o.a. Flight Simulator om beter te zitten: Een Corsair T3 Rush (2023) - Charcoal. Ik heb tot heden een IKEA MILLBERGET serie. Ik ben erg benieuwd met deze upgrade. Als speler moet je ook een goede gaming-stoel hebben vind ik :)

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 19-03-2025 11:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die wat tips hebben voor addons om naar uit te kijken? Ik zit zelf te wachten op de JustFlight Fokker 70/100 en de Black Square Starship. Staan officieël alleen voor MSFS2020 maar ik gok dat die zo spoedig mogelijk ook MSFS2024 gaan supporten.

@ravw Ik bedoel dit in de meest positieve manier, en is geen aanval. Helemaal top dat jij je gedachten beter wilt verwoorden met behulp van AI schrijftools en/of AI agents zoals ChatGPT, maar dan moet je het ook niet vreemd vinden dat dat soms opvalt... My two cents: Zet er gewoon even bij dat je een dergelijke AI prompt tool hebt gebruikt. Kan niemand erover zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Flight Simulator vraagje: Heeft er iemand ervaring met 16-cores? Ik ben van plan om waarschijnlijk binnenkort te upgraden met de nieuwe AMD Ryzen 9 9950X3D. Ik heb nu een Ryzen 7 5800X met een 4090 OC. Heeft Flight Simulator 2024 baat bij 16-cores 32-TH? Ik ben ook van plan om dan het volgende te nemen:

• MSI MPG X870E Carbon WiFi, ATX, AM5
• G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB(2x32GB) 6000MHz CL30
• Noctua NM-AM5/4-MP78
• Arctic Silver 5 Premium Silver 3,5 gram

De rest van mijn bestaande systeem neem ik over

Ik twijfel nog, en kan nog eens €200 besparen, om voor een Ryzen 7 9800X3D te kiezen met 8-cores. Hij is netzosnel als de 9950X3D (de 9950X3D kwam net iets sneller uit in games). Gezien ik naar de toekomst kijkt lijkt mij die 16-cores ideaal. Graag zou ik weten of mijn gedachten klopt en Flight Simulator schaalt naar meer cores?

Ik denk dat Flight Simulator 2024 eventueel baat heeft bij de Turbo van 5.7GHz (de 9800X3D 5.2GHz). Alleen op software gebied blijft de 9950X3D sneller. Bij mij is hoofdzakelijk gebruik gamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHfPHTRo19Q7uG1mGf7bUvo5wJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZWxZJra4Pn8yssgTzd1oI4V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 19-03-2025 12:26 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:11

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Modbreak:Ik heb enkele offtopic reacties verwijderd over het gebruik van LLM’s om posts leesbaarder te maken. Het is toegestaan om LLM’s hiervoor te gebruiken (zie huisregels), maar niet om volledige reacties te genereren. Het onderscheid hiertussen is lastig te maken. Goed leesbaar betekent niet alleen foutloos, maar ook begrijpelijk voor andere leden. Mijn advies: houd je reactie beknopt en to the point. Nu weer verder over Microsoft Flight Simulator 2024.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 20:44
Wat is jullie workflow in de volgende combi?
MSFS 2024 - Simbrief - Fenix A320?
- Ik maak een route in SimBrief (van A naar B zonder approach)
- Ik importeer deze route via de MSFS EFB (Navigraph plugin) in de world map
- Stuur de route naar ATC
- Start de vlucht, importeer de data via de Fenix EFB
- ATC herkent mijn vlucht niet??? Blijkbaar wordt deze ingeladen als VFR?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 08:02
Van der Berg schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:10:
Flight Simulator vraagje: Heeft er iemand ervaring met 16-cores? Ik ben van plan om waarschijnlijk binnenkort te upgraden met de nieuwe AMD Ryzen 9 9950X3D. Ik heb nu een Ryzen 7 5800X met een 4090 OC. Heeft Flight Simulator 2024 baat bij 16-cores 32-TH? Ik ben ook van plan om dan het volgende te nemen:
Ik heb vandaag net mijn "nieuwe" pc klaar. Direct met F2024 gestart.
Over New York Manhattan is de 9950X3D een grote stap ivm m'n vorige 7800X3D!
Niet alleen qua FPS, je merkt het gewoon.
De omgeving laad veel sneller, en de weergave is praktisch vloeiend zonder schommelingen of pieken.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er!k schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:37:
Niet de default ATC gebruiken, die is verre van betrouwbaar..

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Er!k schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:37:
ik die niks met die atc. die is heel slecht en al sinds msfs x niet meer geupdate.

ik gebruik beyond atc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 08:35
Wilde schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Niet de default ATC gebruiken, die is verre van betrouwbaar..
Het is hierboven al een paar keer genoemd maar blijf gewoon weg van default ATC.
Beyond ATC kost je de kop niet en is vele malen beter dan de default ATC.
BATC kan je zowel middels spraak aansturen maar je kan ook gebruik maken van prefabricated answer of zelfs het hele radioverkeer automatisch laten verlopen.

Bij gebruik van BATC kun je de import van SImbrief via MSFS overigens ook overslaan.
Direct FP inladen via EFB in de Fenix bus die je gebruikt en BATC pakt ook meteen je laatste FP van Simbrief.

Als laatste toch ook weer even een schaamteloze plug voor VATSIM hier doen. ATC met echte personen blijft toch het leukst en is ook het minst voorspelbaar en daardoor uitdagender dan BATC.
Maar ik weet dat er veel angst is om op VATSIM te vliegen. Niet echt nodig maar goed dat is een gevoel van veel en dat kan je dus niet zomaar wegnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Van der Berg schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:10:

• MSI MPG X870E Carbon WiFi, ATX, AM5
• G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB(2x32GB) 6000MHz CL30
• Noctua NM-AM5/4-MP78
• Arctic Silver 5 Premium Silver 3,5 gram

De rest van mijn bestaande systeem neem ik over

Ik twijfel nog, en kan nog eens €200 besparen, om voor een Ryzen 7 9800X3D te kiezen met 8-cores. Hij is netzosnel als de 9950X3D (de 9950X3D kwam net iets sneller uit in games). Gezien ik naar de toekomst kijkt lijkt mij die 16-cores ideaal. Graag zou ik weten of mijn gedachten klopt en Flight Simulator schaalt naar meer cores?

Ik denk dat Flight Simulator 2024 eventueel baat heeft bij de Turbo van 5.7GHz (de 9800X3D 5.2GHz). Alleen op software gebied blijft de 9950X3D sneller. Bij mij is hoofdzakelijk gebruik gamen.

[Afbeelding]
Zoals al in andere topics aangegeven.. als je je PC enkel voor gaming gaat gebruiken heeft de 9950x3D vrijwel géén enkele meerwaarde en kun je beter voor de 9800x3D gaan. Die is over het algemeen beter dan de 9950x3D. Ga je ook andere taken op de PC doen zoals video- en/of fotobewerking dan is de 9950x3D "beter".

Maar je gaat er bij gaming niets van merken en is de 9800x3D een betere keuze.

Ook kun je geld besparen op je moederbord. X870 is voor velen ook al "overkill".
Met een B650 of B850 kun je ook prima uit de voeten.. tenzij je 4 NVME drives wilt plaatsen i.p.v. 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 20-03-2025 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
killerbee1958 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Het is hierboven al een paar keer genoemd maar blijf gewoon weg van default ATC.
BATC kan je zowel middels spraak aansturen maar je kan ook gebruik maken van prefabricated answer of zelfs het hele radioverkeer automatisch laten verlopen.

Bij gebruik van BATC kun je de import van SImbrief via MSFS overigens ook overslaan.
Direct FP inladen via EFB in de Fenix bus die je gebruikt en BATC pakt ook meteen je laatste FP van Simbrief.

Als laatste toch ook weer even een schaamteloze plug voor VATSIM hier doen. ATC met echte personen blijft toch het leukst en is ook het minst voorspelbaar en daardoor uitdagender dan BATC.
Maar ik weet dat er veel angst is om op VATSIM te vliegen. Niet echt nodig maar goed dat is een gevoel van veel en dat kan je dus niet zomaar wegnemen
Ik wil dolgraag beginnen met Vatsim, maar ik vond het nog lastig omdat ik puur VR vlieg. Dat betekent alles onthouden en weinig mogelijkheden om snel op te schrijven. Heb soms moeite goed te verstaan wat ze zeggen.. heb je daar specifiek tips voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Moeilijk te verstaan ATC gewoon een Spraak-naar-tekst tool gebruiken zo dat je het kunt lezen.
Daarom vlieg ik ook niet online de helft is gewoon niet te verstaan.
Hier in Europa gaat het redelijk , maar buiten Europa is het niet te doen.
Daar lijken ze allemaal ADHD te hebben met 4 trays redbull op.
Dat is voor mij gewoon te druk.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

killerbee1958 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:21:
[...]

precies dit, ik heb ook de stap gemaakt naar beyondatc met het uitkomen van msfs 2024, en gebruik de built-in atc alleen nog voor career mode daar waar het nodig is.. ik heb zelf alleen geen zin om constant frequenties te moeten monitoren op vatsim omdat er wellicht een controller online komt, ik wil ook gewoon op mn gemak even naar het toilet kunnen, en vind het ook prettig om instructies nog even terug te kunnen lezen.

Vatsim is super tof, maar ik merk dat ik er zelf gewoon erg vermoeid door raak omdat het vaak te snel gaat, ook al geef je aan dat je beginnend vatsimmer bent. als gevolg betrapte ik mezelf er op dat ik steeds vaker routes uitzocht waar amper drukte was, en dan soms vluchten volledig zonder atc had, ook weer niet ideaal.. beyondatc is daarin voor mij best of both worlds. ik kan oefenen met de uitspraak, even pauzeren als het nodig is en beyondatc op auto-respond zetten, en met de traffic injection, modelmatching met fstl models en nu ook die llm support die redelijk goed op context antwoord kan geven op vragen zoals je die wellicht aan een vatsim controller ook zou kunnen stellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• killerbee1958
Wilde schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Ik wil dolgraag beginnen met Vatsim, maar ik vond het nog lastig omdat ik puur VR vlieg. Dat betekent alles onthouden en weinig mogelijkheden om snel op te schrijven. Heb soms moeite goed te verstaan wat ze zeggen.. heb je daar specifiek tips voor?
Inderdaad is het lastig als je puur VR vliegt.
Maar niet onmogelijk.
De tips die ik voor je heb.

1. Ken je Flightplan. Een van de dingen die ATC nog wel eens wil doen is je een direct to geven. Meestal is dat een direct van een van de waypoints van je vliegplan
2. SImbrief geeft tegenwoordig aardig correct de juiste sid en star aan (als je die laat meegenereren). Daarmee heb je dan ook weer als voordeel dat je al weet wat je kan verwachten als je departure of landing clearance krijgt
3. Ken je vliegtuig. Zodat als je een heading of waypoint instructie krjigt dat je weet hoe je dat in het door jou gevlogen toestel moet invoeren
4. Ken het NATO alfabet uit je hoofd.

Maar nu komt de allerbelangrijkste tip :)
durf toe te geven dat je iets niet begrijpt of niet goed verstaan hebt. In 95 % van de gevallen helpt de controller je. (tuurlijk werkt dat niet als je gaat proberen meteen op EGLL op rush-hour op vatsim te komen, dus zoek inderdaad wel een gebied waar de controller niet onder druk staat).

Als voorbeeld wil ik even hier aangeven dat ik sinds kort CPDLC geconfigureerd heb voor mijn FBW Neo en Fenix. Ik kreeg dat echter niet lekker aan de gang en legde dat ook uit aan een duitse controller (langen radar geloof ik).
Guess what, die gast bood aan om me via Discord, na afloop van zijn controller shift even te helpen.
Na afloop van mijn vlucht en zijn controller shift hebben we samen uitgevonden wat ik verkeerd deed.

Het lijkt hier soms wel eens alsof controllers er alleen maar op uit zijn om je af te z..ken, maar niets is minder waar, Controllers zijn, net als wij vliegers, gewoon enthousiaste hobbisten die het leuk vinden om kennis te delen.
Maar dat kunnen ze alleen doen als jij durft aan te geven dat je die hulp nodig hebt.

Vaak zit het probleem aan onze kant. de schaamte om toe te geven dat je iets niet weet. Maar geloof me, niemand weet alles. Dus gewoon toegeven dat je iets niet weet wordt je beter van.

PS: ik ben ook zo een hobbiest die graag mensen helpt. Dus als je persoonlijk geholpen wil worden om op Vatsim te vliegen dan mag je me altijd een DM sturen

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Heb naar BATC gekeken, maar ik mis een in-game panel en real-time AI zoals FSLTL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 09:37
Ik blijf maar vechten met de controls in 2024. De mouse sensitivity issues zouden moeten zijn gefixt in SU1 maar ik heb er nog steeds heel veel problemen mee. De kleinste beweging draait je soms gelijk 180 graden rond, en geen van de instellingen doen iets. Iemand van jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
mvbo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 00:01:
Ik blijf maar vechten met de controls in 2024. De mouse sensitivity issues zouden moeten zijn gefixt in SU1 maar ik heb er nog steeds heel veel problemen mee. De kleinste beweging draait je soms gelijk 180 graden rond, en geen van de instellingen doen iets. Iemand van jullie hier een oplossing voor?
non repro, mijn vriend, hier is alles fijn, net zoals in 2020
heeft je muis een DPI knopje?

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Er!k schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:30:
Heb naar BATC gekeken, maar ik mis een in-game panel en real-time AI zoals FSLTL...
Je hebt VR toolbar voor BATC die ook non-vr gewoon goed werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
Er!k schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:30:
je kan gewoon de ingame panel installeren.

en de AI komt van traffic wat op dat tijdstip was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:44:
[...]

je kan gewoon de ingame panel installeren.

en de AI komt van traffic wat op dat tijdstip was.
Waar vind je die? Of bedoel je via fsdesktop?

Edit: Nevermind, ik lees de posts van beneden naar boven 8)7 Zie nu de VR toolbar genoemd worden, deze heb ik gevonden. Thanks voor de tip!

[ Voor 20% gewijzigd door mvbo op 21-03-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-05 01:55
FYI, mochten jullie een update zien in MSFS 2024 :F

https://forums.flightsimu...-21-2025-23-30-utc/712300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Ik heb de beta niet, maar na een kleine update vandaag waren ook een paar aksen van mijn flightstick "resetet"...

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Holy shit. What have they done. M'n complete Community folder is ook weg.
WTF.

Wat een ongelofelijke shitshow is dit. Moet weer ál m'n settings opnieuw instellen. Alle streaming content weer disablen waarvan ik een Community versie heb. |:( |:(

Vermoedelijk zijn alle insiders binnen SU1 Beta betrokken.

Gelukkig manage ik al mijn add-ons in separate folders en link ik deze via Add-On Linker aan de Community folder. Maar dan nog.. wat een PITA.

[ Voor 80% gewijzigd door Rivanov op 22-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier een SU1 Beta gebruiker eerste uur totaal geen last .....
Maar denk dat er verschil zit tussen steam en de MS winkel.
Ik zie alleen maar klachten komen die hem gekocht hebben in de MS store.
Terwijl ik nog geen steam gebruikers ben tegen gekomen.
Dus denk dat het niet aan SU1 Beta beta ligt maar aan de manier hoe die MSstore vs SU1 Beta vs nieuwe pruts werk van Asobo werkt.
De boze mensen zijn niet mild.

Even afkloppen ik heb geen hinder alles inde Community staat er gewoon nog.
Hier Steam gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:13:
Hier een SU1 Beta gebruiker eerste uur totaal geen last .....
Maar denk dat er verschil zit tussen steam en de MS winkel.
Ik zie alleen maar klachten komen die hem gekocht hebben in de MS store.
Terwijl ik nog geen steam gebruikers ben tegen gekomen.
Dus denk dat het niet aan SU1 Beta beta ligt maar aan de manier hoe die MSstore vs SU1 Beta vs nieuwe pruts werk van Asobo werkt.
De boze mensen zijn niet mild.

Even afkloppen ik heb geen hinder alles inde Community staat er gewoon nog.
Hier Steam gebruiker.
Ook steam gebruiker en geen last, je conclusie lijkt te kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Van der Berg
Vandaag (25 Maart 2025) heb ik mijn nieuwe gamingstoel de Corsair T3 Rush (2023) Charcoal ontvangen. De stoel zit heerlijk en heb goede steun. Vooral tijdens Microsoft Flight Simulator zit deze perfect! Ik had hiervoor een IKEA MILLBERGET. Wat een verschil nu met de IKEA versie, de Corsair is totaal anders. Tijdens het vliegen moet er ook een goede stoel beschikbaar zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_h_7r4B1lrUjyBm-YkpW9JSeVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DftWZ5UPR0QmHAFsOS5jZg4B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 22-03-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Vandaag ook mezelf maar even verwent met een tablet.
Die kan dan gelijk als EFB gaan dienen.

En voor muziek tijdens de vluchten..
Lenovo Tab Plus - 128GB - Grijs.
Schermformaat: 11.5 in 128 GB opslag Werkgeheugen: 8 GB WiFi Android 14 - Nu 15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BntzRywq6oM4XxX07OPRQKZAh8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqPcPAmhzreSwWI7u6Qi7Mtg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7xh-Mtbf8mv93rFg5Ck_MQsw9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTf6O4rvgVODgCBmRH8nY8nt.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar wel erg mooi geluid
Want er zit dus boxen in van JBL
JBL-luidsprekers met Hi-Fi Matrix-structuur Experimenteer met acht JBL®-luidsprekers. Dit hifi-systeem beschikt over 26 W stereovermogen en een grote luidsprekerbox van 22 cc die statische ruis vermindert en de helderheid verhoogd. Bovendien zorgen vier matrix-tweeters en vier krachtig gebalanceerde woofers voor scherpe hoge tonen en diepe lage tonen. Afgestemd door Dolby Atmos®
_/-\o_

Dus ga me wel vermaken op de lange vluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Een ding dat me opvalt: Dit topic (vergeleken met het 2020 topic toentertijd) is een stuk minder actief, en er worden meer randzaken besproken (wat ik helemaal niet erg vind!). Zou 2024 dan misschien toch tegenvallen en zijn er veel mensen afgehaakt? Of zijn er nog zo weinig goede planes uit waardoor het minder gespeeld wordt? Ik probeer een beetje mijn eigen onderbuikgevoel bij 2024 te begrijpen aan de hand van wat andere mensen er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Ik speel veel minder MSFS de laatste tijd en dat komt deels ook doordat het best wel wat tijd kost om alle hardware aan te sluiten (joystick, rudder, honeycomb throttle).

Ben eigenlijk op zoek naar een oplossing hiervoor. Bv een flight stand waar ik alles op kan monteren en dan in een keer kan plaatsen, en na het vliegen weer kan weghalen als ik de pc voor andere dingen wil gebruiken.

Heeft iemand tips?

Eigenlijk zou zoiets als dit perfect zijn, met de joystick links en honeycomb throttle rechts.
Ik kwam de flightstand pro van NextLevelRacing tegen, maar 550 euro voor een paar stalen frames vind ik een beetje over de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 15:09
mvbo schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:23:
Een ding dat me opvalt: Dit topic (vergeleken met het 2020 topic toentertijd) is een stuk minder actief, en er worden meer randzaken besproken (wat ik helemaal niet erg vind!). Zou 2024 dan misschien toch tegenvallen en zijn er veel mensen afgehaakt? Of zijn er nog zo weinig goede planes uit waardoor het minder gespeeld wordt? Ik probeer een beetje mijn eigen onderbuikgevoel bij 2024 te begrijpen aan de hand van wat andere mensen er van vinden.
Ik heb msfs 2024 zelf lang links laten liggen omdat het simpelweg niet speelbaar was met een 3070TI. Heb nu een andere videokaart en dat gaat al beter, maar nog steeds is het vram gebruik vrij extreem. Voor mijn gevoel is MSFS 2024 nog een beta. Simpele dingen werken gewoon nog niet goed. Fenix liveries installeren bijv. In msfs 2020 werkt alles gewoon lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Het belangrijkste is dat MSFS2020 destijds écht iets teweegbracht in zowel de gamewereld als de flightsim-community.
Dat gevoel is bij de opvolger, MSFS2024, een stuk minder.

Daarnaast zijn alle nieuwkomers van toen inmiddels ook ‘captains’, waardoor er simpelweg minder vragen zijn. We kennen het platform inmiddels vrij goed, en daardoor verschuift de focus nu meer naar randzaken.

Er wordt tegenwoordig dan ook veel meer gesproken over hardware rondom de sim dan over de sim zelf. Maar ja, wat moet je nog schrijven?
Echt baanbrekend nieuws is er momenteel niet.

Af en toe zie je iets voorbijkomen waar je enthousiast van wordt, zoals de Winwing-hardware voor de Airbus — waar ik trouwens nog steeds wacht op die FMC’s. Maar dat zijn uitzonderingen.

Dus ja, dat het allemaal wat stiller is geworden, klopt wel. Toch zie je dat het soms weer even opleeft, en daarna weer inzakt.

Vroeger kon ik dat nog aanvullen met screenshots en leuke vluchten in het MSFS2020-topic, maar dat is er nu ook een beetje weggevallen. >:)

Daarnaast zie je dat veel mensen nu actief zijn in het Train Sim World 5-topic, vooral omdat dinsdag – als alles goed gaat – de route Zwolle – Groningen uitkomt, inclusief de Koploper.

Dat zorgt ervoor dat dat topic de laatste weken flink is opgebloeid.

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 23-03-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik speel Microsoft Flight Simulator 2024 Premium Deluxe uitvoering. Alleen vind ik het enige minpuntje van het spel dat AI-PILOOT ontbreekt. Dat maakt het makkelijkste voor mij. In 2020 gebruikte ik dat standaard. Nu moet ik handmatig vliegen of op de automatische piloot en die doet het ook niet vaak goed. Gisteren was ik opgestegen vanaf Schiphol met een A330-300ER onderweg naar Bangkok. Boven Duitsland ging het mis.

Ik heb geprobeerd om AI-PILOOT handmatig toevoegen te voegen in de mapje maar in het spel zie ik dat nergens terug

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 23-03-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Van der Berg schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Boven Duitsland ging het mis.
Als je maar weet wat er misging.
Dat is het geen probleem.

Dan kun je daar op letten.

Dat de meeste hier nu alles "goed"doen wil nog niet zeggen dat we altijd zo gevlogen hebben.
Ach ben vaak zat neergestort of zonder brandstof komen te zitten o wat voor iets dan ook.

Dan weet je dat voor de volgende keer..
Daar leer je van, verwacht niet dat je alles binnen een paar maanden helemaal goed doet ,, het komt van zelf gewoon blijven herhalen op een gegeven moment weet je het wel en blijven kijken naar youtube filmpjes of gewoon vragen als je ergens niet uit komt.
Zonder AI is veel leuker en ook krijg je veel meer waardering en een goed gevoel als je het gehaald heb.
begin des noods weer even helemaal op nieuw met alles dingen die je fout heb aangeleerd gaan erg lastig er uit.

Ik heb jaren geleden weken in bed gelegen savonds om handleidingen en zo door te nemen. :D
Slapen .. wat is dat .. daar hebben we koffie voor uitgevonden.
Ach er komt een moment dat je het door gaat krijgen.
Dit heb ik trouwens vaker gedaan .. de PMDG B737 leren toen hij voor het eerste uitkwam.
AAAAAAAAGh zo veel lezen.
maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. ik zit er voor de airbussen ook aan te denken om ze te kopen de echte hand boeken. maar goed doe het nu via Youtube en zo .

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 23-03-2025 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Dat werkt ook niet. Maar je haalt er ook meer plezier uit om te leren vliegen, dan enkel AI piloot. Dan kun je net zo goed een YouTube video van MSFS opzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ravw schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:51:
[...]
Als je maar weet wat er misging.
Dat is het geen probleem.

Dan kun je daar op letten.

Dat de meeste hier nu alles "goed"doen wil nog niet zeggen dat we altijd zo gevlogen hebben.
Ach ben vaak zat neergestort of zonder brandstof komen te zitten o wat voor iets dan ook.

Dan weet je dat voor de volgende keer..
Daar leer je van, verwacht niet dat je alles binnen een paar maanden helemaal goed doet ,, het komt van zelf gewoon blijven herhalen op een gegeven moment weet je het wel en blijven kijken naar youtube filmpjes of gewoon vragen als je ergens niet uit komt.
Zonder AI is veel leuker en ook krijg je veel meer waardering en een goed gevoel als je het gehaald heb.
begin des noods weer even helemaal op nieuw met alles dingen die je fout heb aangeleerd gaan erg lastig er uit.

Ik heb jaren geleden weken in bed gelegen savonds om handleidingen en zo door te nemen. :D
Slapen .. wat is dat .. daar hebben we koffie voor uitgevonden.
Ach er komt een moment dat je het door gaat krijgen.
Dit heb ik trouwens vaker gedaan .. de PMDG B737 leren toen hij voor het eerste uitkwam.
AAAAAAAAGh zo veel lezen.
maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. ik zit er voor de airbussen ook aan te denken om ze te kopen de echte hand boeken. maar goed doe het nu via Youtube en zo .
Waar ik mee zit, hoe bepaal ik welke koers ik moet vliegen op de automatische piloot naar mijn bestemming? Het is waar maar ik haalde zeker ook plezier net AI-PILOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Rivanov schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:51:
Dat werkt ook niet. Maar je haalt er ook meer plezier uit om te leren vliegen, dan enkel AI piloot. Dan kun je net zo goed een YouTube video van MSFS opzetten. ;)
Ik was vaak de passagier in Flight Simulator 2020 Premium Deluxe uitvoering. Het was leuk vond ik. Ik zat vaak naast het raam en AI-PILOOT deed alles van opstijgen tot landen en naar de gate toe :)

Oke, ik heb zelf heel vaak gevlogen. Mijn eerste Flight Simulator gaat terug naar 98 As Real As It Gets

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 23-03-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Van der Berg schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:57:
[...]

Waar ik mee zit, hoe bepaal ik welke koers ik moet vliegen op de automatische piloot naar mijn bestemming? Het is waar maar ik haalde zeker ook plezier net AI-PILOOT
Deze vraag begrijp ik niet helemaal (zal wel aan mij liggen overigens hoor).
Maar als je een simbrief Flighplan laad in je MCDU (A3xx) of FMC (boeings) dan gaat de autopilot (zodra die op LNAV staat, (dit is bij de airbus de nav ingedrukt), de route, conform flightplan, volgen.
Hoef je als piloot ook weinig meer aan te doen, anders dan zo nu en dan even checken of de AP nog de juiste route volgt.

Overigens is er een apart draadje ((Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes) waar je dit soort vragen het beste kunt droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:03

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Blijkbaar komt CRJ V2 uit eind maart voor zowel 2020 alsmede 2024! Ben erg benieuwd, sowieso visuele updates die mij niet erg interesseren ([i.e. aan de cabin) maar ook flight model improvements.. zou leuk zijn als het eens een fijne kist wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 22:40
Heeft er iemand enig idee waar je de beste settings kan vinden voor jouw setup? ik ben Youtube/forums massaal settings aan het opzoeken en krijg telkens niet het gewenste resultaat. Nog steeds soms stutters en blurry (wat soms lijkt op wat je ziet als het heel warm is buiten als de zon schijnt).

Ik heb een 7800X3D, 64GBRAM, SSD, RTX 5080 OC. En ik speel op 4K.

Ik heb ook onlangs software geïnstalleerd genaamd lossless Scaling, ook dat blijkt niet te werken zoals het hoort volgensmij.

Als iemand enige idee hebt, bij voorbaat heelveel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:03

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Aan je specs zou het niet moeten liggen in ieder geval... heb je het al eens geprobeerd zonder dlss of je blurry er dan ook is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:07

Jrrri

Simulant

Ik ben een beetje afgehaakt omdat de 2024 update voor mij eigenlijk teleurstellend weinig nieuws bracht ten opzichte van 2020. Door streaming is het beeld vaker slecht, functionaliteit is niet aanwezig en eerlijk gezegd heb ik momenteel ook geen tijd en zin om me in alle wijzigingen te verdiepen. Ook heb ik sterk het gevoel: ik wacht wel even een paar updates af tot het uit de bètafase is.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42
Jrrri schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:53:
[...]

Ik ben een beetje afgehaakt omdat de 2024 update voor mij eigenlijk teleurstellend weinig nieuws bracht ten opzichte van 2020. Door streaming is het beeld vaker slecht, functionaliteit is niet aanwezig en eerlijk gezegd heb ik momenteel ook geen tijd en zin om me in alle wijzigingen te verdiepen. Ook heb ik sterk het gevoel: ik wacht wel even een paar updates af tot het uit de bètafase is.
Ben ook afgehaakt.

Heb nu nog 2020, maar volgens de berichten zal de support daarvan stoppen in 2028. Dat is dus al over 3 jaar.

Ben niet bereid mee te werken aan deze moneygrab van Microsoft. Als 2020 niet meer werkt is de kans nog groter dat ik terugga naar Prepar3D.

Merk aan mezelf dat het pure instrumentvliegen me nog de meeste voldoening geeft, de mooie graphics zijn een bonus maar niet doorslaggevend. En dat gevoel had ik met FSX en zelfs FS2004 al. De betere graphics van 2020 hebben m'n Flight Sim immersion in ieder geval niet verbeterd. Een hardware cockpit (heb ik gehad, maar verkocht) doet wat dat betreft veel meer, ongeacht de software.

Dus als last resort kan ik weer lekker naar een nog oudere versie :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:58
Een ding dat me opvalt: Dit topic (vergeleken met het 2020 topic toentertijd) is een stuk minder actief.... Ik probeer een beetje mijn eigen onderbuikgevoel bij 2024 te begrijpen aan de hand van wat andere mensen er van vinden.
Voor mij is dat ook omdat de xbox versie zo slecht is en vol met bugs en vastlopers zit dat ik het los heb gelaten. Ik probeer bij elke SU even opnieuw en besluit dan of te wachten of weer verder te gaan. Dat maakt mij bijdrage in het forum dus ook een stuk minder en dat geld voor meer mensen hier denk ik. En daarbij gaat het veel over randzaken idd wat voor mij nog niet interessant is omdat eerst de basis maar eens moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 20:15
ik heb het al weer een tijd niet opgestart, het liep bij mij op zich wel goed, weinig problemen maar het greep me ook niet zo veel als ik zou willen. Dit heb ik ook gehad bij 2020, dan speel ik het weken/maanden zowat dagelijks en dan ineens maanden niet meer, dat komt wel weer.

Ook speelt mee dat ik een nieuwe PC wil/moet gaan bestellen (mijn laptop trekt het allemaal nog wel maar maakt zo langzamerhand meer herrie dan de vliegtuigen). Daarnaast heb ik een HP Reverb dus die gaat gebricked worden en heb ook een PSVR2 maar die kan niet op mijn laptop aangesloten worden. Komt daar nog bij alle ellende rond de beschikbaarheid van de nieuwe videokaarten, helpt ook niet mee. Nog even en het wordt weer echt mooi weer dan speel ik sowieso veel minder en kan ik de nieuwe PC wellicht uit stellen tot het najaar.

Alles bij elkaar ben ik er even klaar mee merk ik :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 25-03-2025 12:16 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
danheb ik dus ook....dat je het k het weken/maanden zowat dagelijks en dan ineens maanden niet meer.

Gewoon even helemaal zat ..
Nu deze weken erg weinig games aan het doen , af en toe even train sim world 5 maar verder .. heel af en toe is een RPG er tussen door .
Maar ben even gewoon de motivatie kwijt.
Even met andere dingen bezig ...
Zoals je schreef dat komt wel weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik ben ook minder aan het vliegen met Microsoft Flight Simulator 2024.

Ik ken de vlieg simulators nu wel en ik heb alle vliegtuigen die ik wou vliegen nu gevlogen. Ik heb dan ook ruim 1.500 uur in verschillende vlieg simulators zitten.

Ik wacht met smart op de updates voor Microsoft Flight Simulator 2024. De updates komen helaas wat weinig voor en sinds de laatste update van twee weken geleden zijn er nieuwe fouten geïntroduceerd. Ik wil ook mijn derde ga de wereld rond vliegen maken, maar daar zijn nog vele updates van het spel nodig.

Ik speel wel andere spellen ondertussen. Van oude klassiekers tot de nieuwste spellen. Ik heb iRacing ontdekt wat ik elke dag tussen de andere spellen door speel. Er komen ook nog nieuwe spellen uit dit jaar die op mijn verlanglijst staan.

Het is ook vrij rustig in dit topic, waaraan je kan zien dat er minder gespeeld wordt en er wordt veel over het spel geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Afgezien van het feit, dat ook mijn interesse in MSFS2024 momenteel op een laag pitje staat, lurk ik wel al enige maanden diverse fora.
En ik moet zeggen dat een lijst als dit qua release notes voor de BETA van SimUpdate2, mij dermate positief stemt dat ik binnenkort tóch het maar weer eens op ga starten ;)

https://forums.flightsimu...otes-march-25-2025/712825

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
456 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:37:
Afgezien van het feit, dat ook mijn interesse in MSFS2024 momenteel op een laag pitje staat, lurk ik wel al enige maanden diverse fora.
En ik moet zeggen dat een lijst als dit qua release notes voor de BETA van SimUpdate2, mij dermate positief stemt dat ik binnenkort tóch het maar weer eens op ga starten ;)

https://forums.flightsimu...otes-march-25-2025/712825
Nou, ik geloof het allemaal niet meer zo met Asobo. Mooie lijstjes met notes, maar voorlopig is het nog een instabiel verhaal 4 maanden na release. Lijkt wel alsof ze de mensen/kennis niet meer hebben om zaken normaal te krijgen.

Een voorbeeld: de fix om in de G1000 het witte plane icoontje terug te krijgen. Staat er nu weer tussen en is inmiddels de 4e keer dat ie gefixt is! :)

Ik vermaak me zelf vol met Xplane. Stabiliteit vind ik echt belangrijk. Ik kom thuis uit werk en wil een stukje vliegen ipv shit en ongein gaan zitten fixen en altijd dat gezeur met stotters….

[ Voor 7% gewijzigd door Wilde op 26-03-2025 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:46

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Een ding dat me opvalt: Dit topic (vergeleken met het 2020 topic toentertijd) is een stuk minder actief,
Ik zeg: post natale depressie. ;)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik ben juist overgegaan naar MSFS 2024. Even door de zure appel heen... Net alles weer opnieuw geïnstalleerd en een paar vluchten kunnen doen. Ook meteen BeyondATC aangeschaft i.c.m. de Fenix. Hierover nog een vraag:
- Ik plan een vlucht (EHRD - EBBR)
- Simbrief geeft het plan tot WOODY
- BeyondATC geeft me vlak voor WOODY de STAR en baan op
- Later krijg ik ook nog een transition. Hoe zet je deze in de MCDU? Moet je dan eerst weer een andere baan kiezen en dan nog een keer de oorspronkelijke baan/STAR/Transition???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
sidneyajax schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:42:
Heeft er iemand enig idee waar je de beste settings kan vinden voor jouw setup? ik ben Youtube/forums massaal settings aan het opzoeken en krijg telkens niet het gewenste resultaat. Nog steeds soms stutters en blurry (wat soms lijkt op wat je ziet als het heel warm is buiten als de zon schijnt).

Ik heb een 7800X3D, 64GBRAM, SSD, RTX 5080 OC. En ik speel op 4K.

Ik heb ook onlangs software geïnstalleerd genaamd lossless Scaling, ook dat blijkt niet te werken zoals het hoort volgensmij.

Als iemand enige idee hebt, bij voorbaat heelveel dank!
Je zou kunnen proberen met de kwaliteit-rendement schuif in Nvidia app langzaam lager gaan tot het lekker loopt. Tijdens het vliegen kun je ook gewoon een hoop extras uitzetten... vooral dingen die meer processor gebonden zijn

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Voor VR is SU2 klaarblijkelijk wel een breakthrough door het toevoegen van Foveated Rendering.
Met dank aan Pimax die dit gepushed heeft bij Asobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Rivanov schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 06:27:
Voor VR is SU2 klaarblijkelijk wel een breakthrough door het toevoegen van Foveated Rendering.

[YouTube: MSFS 2024 Sim Update 2 CHANGES EVERYTHING! Foveated Rendering with EYE TRACKING IS HERE! This is BIG]
klinkt goed, dan wordt het tijd om weer een keer de boel op te starten _/-\o_ Die is nog in Beta, dus of de Beta installeren of nog even wachten

en dan moet je natuurlijk wel een headset hebben met eye tracking

[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 27-03-2025 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:09
Rivanov schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 06:27:
...
Jammer dat ik dan geen eye tracking heb. Daarnaast vind ik de overige problemen veel erger en hebben mijn sim/speelervaring zo aangetast dat ik niet meer speel. Daar wacht ik dan ook nog wel meer op. Zo jammer dat ik hier een Alpha en Bravo heb liggen die nu niet gebruikt worden. 2020 opstarten heb ik op een of andere manier ook geen zin meer in... zal wel aan m`n Burn-Out liggen :/

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
@PThijssen Sterkte met je Burn out.
Weet er alles van ..... En dan kan ik al spreken van een jaartje of 25 dat het me bezig houd ( want het is over gegaan in een CPTSS (complex trauma) ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:27
Iemand dit al voorgehad?

Had een hele tijd geleden MSFS 2024 Premium Deluxe gekocht maar uiteindelijk toch gerefund wegens de staat van de sim.
Onlangs na SU1 toch terug aangekocht, maar deze keer de Standard Edition.
Ingame heb ik echter nog steeds de Standard to Premium Deluxe upgrade als "owned" staan en kan ik effectief nog starten met de H225, 747-400, C17, etc.

Foutje in het systeem of kijk ik ergens over?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54IuRY4dseMCvb_JoQVvQRZZcmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMwRKcEB8H1KPvtuPsvHySES.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 22:40
Maulet schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 00:31:
[...]

Je zou kunnen proberen met de kwaliteit-rendement schuif in Nvidia app langzaam lager gaan tot het lekker loopt. Tijdens het vliegen kun je ook gewoon een hoop extras uitzetten... vooral dingen die meer processor gebonden zijn
Thanks! Het lijkt er op dat de beta versie het heeft opgelost. Ik heb enkel nog een andere vraagje ik ik heb een 5080 maar mijn DLSS blijft op x2 staan terwijl ik die probeer op x3 of x4 te zetten. Maar steeds veranderen de DLSS naar 2x. Enige suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

sidneyajax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Thanks! Het lijkt er op dat de beta versie het heeft opgelost. Ik heb enkel nog een andere vraagje ik ik heb een 5080 maar mijn DLSS blijft op x2 staan terwijl ik die probeer op x3 of x4 te zetten. Maar steeds veranderen de DLSS naar 2x. Enige suggesties iemand?
dat is inderdaad een bug in su2 beta, staat op het su2 deel van t officiele forum ook vaker benoemd. vermoedelijk met een volgende build wel opgelost denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
Fenix heeft zojuist de nieuwe roadmap vrijgegeven! We krijgen dit jaar een A320/A321neo en de weerradar!!! Lees hier het bericht: https://www.fsvisions.nl/...eo-een-weerradar-en-meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Ik vind het toch knap hoeveel patches Inibuilds al heeft uitgebracht sinds de release van dit toestel

https://forum.inibuilds.c...VHpc6OgKnSC7YPd3Ss.RAJcpk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Er!k schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:43:
Fenix heeft zojuist de nieuwe roadmap vrijgegeven! We krijgen dit jaar een A320/A321neo en de weerradar!!! Lees hier het bericht: https://www.fsvisions.nl/...eo-een-weerradar-en-meer/
De weer radar is echter alleen de standaard asobo weergave. Ze gaven aan in de discord dat het zo vaak gevraagd werd als "its better than nothing" dat ze die basic asobo radar nu dus ook geimplementeerd hebben.

Ben wel super benieuwd naar de neo's die ze gemaakt hebben. De nieuwe su2 beta build is net overigens ook uitgekomen, waarin ook de fenix weer werkt zonder direct te crashen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, vlucht van Miami naar Boston met de Fenix om mijn Pi MCDU te testen.
Ik heb een Raspberry Pi 5 met touch display omgebouwd tot losse unit met een 3D print. zodat ik de Fenix MCDU erop kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDFS90tgOaKzyIzkhsq8yYAbm9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoNKEgjPhZu7ElY4nlH1d4zf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPqd-QYslW_dC0wHxMu2Evu4sjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYYs6NOdPivfLGBK0G2U4YE6.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hoogie2004 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:12:
Zo, vlucht van Miami naar Boston met de Fenix om mijn Pi MCDU te testen.
Ik heb een Raspberry Pi 5 met touch display omgebouwd tot losse unit met een 3D print. zodat ik de Fenix MCDU erop kan zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar kan ik zo iets kopen? Is dat duur? Erg handig die kastje! of werkt dat via mijn tablet de Tab S10+?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33

Hoogie2004

Whohooooo

Van der Berg schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:58:
[...]
Waar kan ik zo iets kopen? Is dat duur? Erg handig die kastje! of werkt dat via mijn tablet de Tab S10+?
Als je een tablet hebt, kan je die ook gebruiken. De Fenix A320 (en alle varianten) hebben hun tablet + MCDU beschikbaar op een url die je kan openen op een ander apparaat in je netwerk (adres kan je vinden in de Fenix tablet, home page, onder de knop external device).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NH91mos7y9g67GL0dkLi1XcmaE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEBDa6TfOuUpy9wMccww1b2b.png?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbee1958
Cariernb schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 23:33:
Ik vind het toch knap hoeveel patches Inibuilds al heeft uitgebracht sinds de release van dit toestel

ben je nou vergeten de /s aan te zetten?

Want het feit dat er zoveel patches nodig zijn, en het nog steeds niet goed is, geeft aan dat Inibuilds meedoet aan het laten betalen voor niet werkende software.
Ik ben daar wel een beetje klaar mee. Net als met FS2024.
Leveranciers moeten eerst maar eens leren fatsoenlijk te testen voordat ze releasen en niet aan cash grabs te doen.
En als dat niet lukt, dan eerlijker zijn en aangepaste bedragen vragen zodat je op de een of andere manier gecompenseerd wordt voor het testen van hun software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
killerbee1958 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:49:
[...]

En als dat niet lukt, dan eerlijker zijn en aangepaste bedragen vragen zodat je op de een of andere manier gecompenseerd wordt voor het testen van hun software
Wie zegt dat ze dat al niet doen ...
Als ik eigenlijk iets wil verkopen voor 100 maar ik bied het aan omdat ik denk dat het onder maats is om daar 100 euro voor te vragen.
En ja verkoopt het voor 70 euro , dan zijn er altijd mensen die gaan klagen en het liefs alles maar gratis krijgen of willen hebben.
En ontwikkelen kost geld , dus ja als ze op die manier hun bedrijf kunnen redden is het een win win.
Jij kan eerdere het product gebruiken en hun krijgen even net iets sneller hun inkomsten.
Ja ik snap het wel maar ja in deze tijd waar alles om de centen draait kom je daar bijna niet onderuit
Mede ook omdat nu alles ook via Cloud en Downloaden gaat dus updates en andere zaken zijn snel hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Wie zegt dat ze dat al niet doen ...
Als ik eigenlijk iets wil verkopen voor 100 maar ik bied het aan omdat ik denk dat het onder maats is om daar 100 euro voor te vragen.
En ja verkoopt het voor 70 euro , dan zijn er altijd mensen die gaan klagen en het liefs alles maar gratis krijgen of willen hebben.
En ontwikkelen kost geld , dus ja als ze op die manier hun bedrijf kunnen redden is het een win win.
Jij kan eerdere het product gebruiken en hun krijgen even net iets sneller hun inkomsten.
Ja ik snap het wel maar ja in deze tijd waar alles om de centen draait kom je daar bijna niet onderuit
Mede ook omdat nu alles ook via Cloud en Downloaden gaat dus updates en andere zaken zijn snel hersteld.
Nou als ik kijk naar inibuilds en asobo dan zie ik prijzen die in de toekomst echt niet nog eens omhoog gaan dus dat het nu voor een lagere prijs in de markt is gezet gezien de gebrekkige kwaliteit dat geloof ik niet.
(Op steam heb je soms early access games die wel echt lager geprijsd worden en inderdaad bij volledige release in prijs omhoog gaan. Dan begrijp ik het nog)

Maar goed, er blijkt voldoende publiek te zijn die bereid is om te betalen om te mogen testen dus dan begrijp ik de bedrijven wel weer dat ze hier gretig gebruik van maken.

Je opmerking dat mensen het voor niets vinden is trouwens geheel bezijden de waarheid. Zoals ik al opmerkte begrjip ik een lagere prijs en hoeft het ook niet voor niets.,(alhoewel je daar ook nog een boom over kan opzetten want wie betaalt al die testuren dan?_

We worden het vast niet eens. En dat mag ook. Ik laat het hier dus maar even bij.

Ik ga lekker mijn vluchtje naar LCLK in de fenix bus afmaken in fs2020. Alles voor de volle 100 % betaald. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Cariernb schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 23:33:

Beschamend eigenlijk, het aantal patches dat ze al uit hebben gebracht sinds release. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

en als ze het vertikken om te patchen zoals een hoop andere add-on makers doen, of er een jaar over doen, dan zit ook iedereen te klagen :D feit is dat de simulator ook een constante moving target is, zeker msfs 2024, dus daar zullen ze hoe dan ook bovenop moeten blijven zitten om de boel te laten werken.

Dat ze bij inibuilds al snel een minimum viable product de markt op gooien, dat blijkt eigenlijk elke keer wel weer, ook met de inibuilds vliegtuigen die ze in msfs 2024 meeleveren is altijd wel wat niet helemaal lekker. En als we dan naar de "grote jongens" kijken zoals pmdg en fenix, die patchen ook met enige regelmaat. Ik snap dus niet helemaal waarom dit bij inibuilds dan ineens beschamend of bijzonder genoemd word.

ik wacht nog eventjes af voor ik die a350 aanschaf, en als ik dat dan doe, word het gewoon in de marketplace, en nadat ik eerst eens even bij de diverse twitch streamers meegekeken heb hoe het ding zich nou in realiteit gedraagt. de inibuilds demo filmpjes klinken altijd erg geweldig, maar achteraf vallen er toch dingetjes door de mand die niet goed (genoeg) zijn uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Rivanov schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Beschamend eigenlijk, het aantal patches dat ze al uit hebben gebracht sinds release. :+
Zo zou je inderdaad ook kunnen bekijken. De prestatie is nog steeds niet optimaal, maar goed :9
killerbee1958 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:49:
[...]

ben je nou vergeten de /s aan te zetten?

Want het feit dat er zoveel patches nodig zijn, en het nog steeds niet goed is, geeft aan dat Inibuilds meedoet aan het laten betalen voor niet werkende software.
Ik ben daar wel een beetje klaar mee. Net als met FS2024.
Leveranciers moeten eerst maar eens leren fatsoenlijk te testen voordat ze releasen en niet aan cash grabs te doen.
Enerzijds was het deels(!) positief bedoeld, maar eerlijk gezegd is het toch best beschamend. Ben het helemaal eens met de andere punten! Ben benieuwd hoe PMDG het aanpakt als ze de 777 uitbrengen. Ik verwacht/hoop dat het een stuk beter wordt dan bij Ini :>

[ Voor 60% gewijzigd door Cariernb op 31-03-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28
Even een vraagje van een flight sim noob , In carriere modus heb ik vaak nog altijd de blauwe skyboxes aan staan die mij een beetje sturen, zodat ik wat beter weet waar ik moet wezen , maar ik merk vaak wel dat vooral bij de final ze er behoorlijk mis kunnen zitten, met als gevolg dat ik gewoon veel te hard aan kom op final waardoor ik niet fatsoenlijk meer kan landen. In hoeverre kan ik hier in carriere modus van af wijken , zodat ik bv al eerder lager ben of minder snelheid heb, zonder dat het punten kost? of is het beter om die blauwe dingen gewoon helemaal uit te zetten?

Er gaan wel meer dingen mis , wellicht kan iemand hiermee helpen. Ik was laatst een vip transport aan het doen in een 172 skyhawk, en volgens de traffic control moest ik klimmen naar 22,000 voet. na mixture aanpassingen ging dat vrij goed, echter kreeg ik op 22,000 de melding dat er te weinig zuurstof was. Ik heb de hele vlucht moeten pingelen tussen 20k en 22k om genoeg zuurstof te houden in de cockpit , met als gevolg elke keer ATC die aan het mekkeren was dat ik niet op de juiste hoogte zat. uiteindelijk de missie volbracht met een -17% score op airline procedures, maar ik kon niet anders. Hoe kan ik dit voorkomen en wat deed ik hier verkeerd?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
de Cessna 172 heeft een Maximale hoogte van 13000 voet (3962 m)
Dus je zit veel te hoog .. ja van die ATC dar doe je niets aan .. dat is een foutje van MSFS2024
Gewoon even je verlies pakken of even door spoelen naar het volgende deel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Visgek82 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:19:
Even een vraagje van een flight sim noob , In carriere modus heb ik vaak nog altijd de blauwe skyboxes aan staan die mij een beetje sturen, zodat ik wat beter weet waar ik moet wezen , maar ik merk vaak wel dat vooral bij de final ze er behoorlijk mis kunnen zitten, met als gevolg dat ik gewoon veel te hard aan kom op final waardoor ik niet fatsoenlijk meer kan landen. In hoeverre kan ik hier in carriere modus van af wijken , zodat ik bv al eerder lager ben of minder snelheid heb, zonder dat het punten kost? of is het beter om die blauwe dingen gewoon helemaal uit te zetten?

Er gaan wel meer dingen mis , wellicht kan iemand hiermee helpen. Ik was laatst een vip transport aan het doen in een 172 skyhawk, en volgens de traffic control moest ik klimmen naar 22,000 voet. na mixture aanpassingen ging dat vrij goed, echter kreeg ik op 22,000 de melding dat er te weinig zuurstof was. Ik heb de hele vlucht moeten pingelen tussen 20k en 22k om genoeg zuurstof te houden in de cockpit , met als gevolg elke keer ATC die aan het mekkeren was dat ik niet op de juiste hoogte zat. uiteindelijk de missie volbracht met een -17% score op airline procedures, maar ik kon niet anders. Hoe kan ik dit voorkomen en wat deed ik hier verkeerd?
aanvullend op het advies van ravw, die blauwe boxes kosten geen punten, maar zijn alleen ter indicatie voor de cargo en passagier vluchten. ik heb ze na die sightseeing onzin waar je constant moet cirkelen, ook meteen uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28
djbarney schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:24:
[...]

aanvullend op het advies van ravw, die blauwe boxes kosten geen punten, maar zijn alleen ter indicatie voor de cargo en passagier vluchten. ik heb ze na die sightseeing onzin waar je constant moet cirkelen, ook meteen uitgezet
Maar hoe doe jij die sightseeing dan zonder? Het cirkelpad staat niet aangegeven op de map...

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Visgek82 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:40:
[...]

Maar hoe doe jij die sightseeing dan zonder? Het cirkelpad staat niet aangegeven op de map...
Voor sightseeing was het inderdaad nodig, maar zodra ik voldoende geld had om cargo te gaan doen, heb ik mn sightseeing cessna verkocht en die blauwe indicators uitgezet. Heb nog wel een button op de joystick assigned aan een toggle voor als dit eens nodig zou zijn, maar vond die sightseeing missies zo saai dat ik ze niet meer doe. Cargo met cessna caravan of vip missies met de cirrus vision jet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
Weet iemand hoe ik de balk in VR weg krijg zodra ik rond loop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjnlHvdNhhq9-tm96qrhePLQoZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lim3qJBqL7iMUfwNtrRQSrAM.jpg?f=fotoalbum_large

Provbeer van alles

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
appie35 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:25:
Weet iemand hoe ik de balk in VR weg krijg zodra ik rond loop?

[Afbeelding]

Provbeer van alles
Is al een bug vanaf dag 1 (een van de duizenden). Krijg je niet weg.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ja wel geen VR gebruiken >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb mijn nieuwe televisie besteld een LG OLED 65-inch B4 (2024) 120Hz en G-Gysnc televisie. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal zijn in Flight Simulator 2024. Heeft er iemand al misschien ervaring mee in FS2024?

Ik speel op een RTX 4090

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 07-04-2025 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wat voor ervaring verwacht je te horen? Het is gewoon een extra groot display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Rivanov schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:42:
Wat voor ervaring verwacht je te horen? Het is gewoon een extra groot display.
Ik dacht op zo'n groot scherm wellicht meer van de cockpit te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Van der Berg schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:07:
[...]

de grootte van het scherm of welke videokaart die pixels naar t scherm stuurt heeft weinig te maken met hoeveel pixels je er op hebt (vooral in breedte bij msfs). Als je van je vorige scherm van minder resolutie naar hogere resolutie gaat met deze stap, kan je wellicht idd meer van je cockpit zien. Uiteindelijk is "Field of view" hetgeen dat bepaalt hoeveel zichtveld je precies hebt. Er is een topic over op t msfs forum: https://forums.flightsimu...-field-of-view-fov/537738 maar of je daaruit kan halen wat je zoekt.. not sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
[...]

dan moet je een wide screen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Dan stuur 'm maar retour en koop een ultrawide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
[...]

Eerst informatie inwinnen en dan pas kopen. Zoals de anderen ook al aangeven heb je meer aan een UltraWide scherm dan "alleen maar" 4K. Het hangt er ook vanaf van welk scherm je vanaf komt. Heb je nu nog een 1080p scherm, ja, dan ga je meer cockpit zien opdat er nu in feite 4 van de schermen in één zitten.

edit: kijkende naar je profiel heb je nu een MSI MAG 321UP QD-OLED 4K, dat is gewoon dezelfde resolutie en dus ga je niet meer zien.

[ Voor 11% gewijzigd door PThijssen op 07-04-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
PThijssen schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:00:
[...]

Eerst informatie inwinnen en dan pas kopen. Zoals de anderen ook al aangeven heb je meer aan een UltraWide scherm dan "alleen maar" 4K. Het hangt er ook vanaf van welk scherm je vanaf komt. Heb je nu nog een 1080p scherm, ja, dan ga je meer cockpit zien opdat er nu in feite 4 van de schermen in één zitten.

edit: kijkende naar je profiel heb je nu een MSI MAG 321UP QD-OLED 4K, dat is gewoon dezelfde resolutie en dus ga je niet meer zien.
Mijn huidige televisie is een Full-HD OLED LG 55EG910V Curved model 2015. Deze gaat vervangen worden.

De MSI MAG 321UP QD-OLED GAMING monitor gebruik ik weer bij voor mijn computer

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 07-04-2025 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
ravw schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:34:
[...]

Ja wel geen VR gebruiken >:) ;)
Dank, dat was het probleem :+

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 15:19

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Al sinds het begin van MSFS2024 loop ik tegen iets raars aan; op de 1 of andere manier wil hij niet samenwerken met mijn headset.
Dat is zelfs zo erg; dat de game niet eens Launched op het moment dat ik m'n headset aan heb en via bluetooth verbonden ben met een generieke USB adapter. Hij blijft dan hangen vlak voordat "Asobo" in beeld zou moeten komen. Druk ik de headset uit, dan gaat de game wel verder met laden.

Helaas helpt het niet om later alsnog de headset aan te zetten, hij wordt gewoon gedetecteerd maar geen geluid afgespeeld, ook niet wanneer ik 'm dedicated maak.

Andere games (waaronder FS2020, War Thunder en al het andere wat ik heb) hebben hier geen last van. Zelfs Youtube wil niet dat wanneer ik uit de game Alt-Tab dat ik dan nog wat kan afspelen.

Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken? Mijn eigen vermoeden is dat het ergens de driver is van de USB dongle, maar heb geen idee hoe/wat/waarom/waar te checken..

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
NLBUURMAN schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:29:
Al sinds het begin van MSFS2024 loop ik tegen iets raars aan; op de 1 of andere manier wil hij niet samenwerken met mijn headset.
Dat is zelfs zo erg; dat de game niet eens Launched op het moment dat ik m'n headset aan heb en via bluetooth verbonden ben met een generieke USB adapter. Hij blijft dan hangen vlak voordat "Asobo" in beeld zou moeten komen. Druk ik de headset uit, dan gaat de game wel verder met laden.

Helaas helpt het niet om later alsnog de headset aan te zetten, hij wordt gewoon gedetecteerd maar geen geluid afgespeeld, ook niet wanneer ik 'm dedicated maak.

Andere games (waaronder FS2020, War Thunder en al het andere wat ik heb) hebben hier geen last van. Zelfs Youtube wil niet dat wanneer ik uit de game Alt-Tab dat ik dan nog wat kan afspelen.

Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken? Mijn eigen vermoeden is dat het ergens de driver is van de USB dongle, maar heb geen idee hoe/wat/waarom/waar te checken..
Even van ChatGPT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oo8gExcmN3OH2GQNvr6IbYUFZ8g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nfAwXRvwHYDUHyTae2pwubra.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4niYN4jrzxbcOaV42Zh1GLJk44=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VujaY3X8GKD7L34b7k52aCn9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSsuQapEzzi31IurqRW_EYsLz54=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nDVibkvv1qD91sPBhAftrfvP.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9azekRGRYoSIQXBk30YFm7OJgU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PI29skMoPPIHlyyYUTsajFXg.png?f=fotoalbum_tile

Chat GPT zegt ook nog eens : Laat maar weten welke dingen je al hebt geprobeerd, dan denk ik verder mee. En als je even de naam en model van je headset en dongle weet, kan ik nog preciezer kijken. ;)

PS: IK heb al heel veel pc problemen en rare dingen opgelost via deze AI.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-04-2025 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 15:19

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ravw schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:47:
[...]

Even van ChatGPT
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Chat GPT zegt ook nog eens : Laat maar weten welke dingen je al hebt geprobeerd, dan denk ik verder mee. En als je even de naam en model van je headset en dongle weet, kan ik nog preciezer kijken. ;)

PS: IK heb al heel veel pc problemen en rare dingen opgelost via deze AI.
Het betreft een uitvoering: Philips TAH8506BK/00 (Zwart)
daarbij een generieke cheap Aliexpress bluetooth dongle.
Het kromme is dat na vele dingen proberen ik wel kan launchen; maar niets hoor... het lijkt er op dat Realtek afsluiten hierin ook hielp; en voor de rest zijn de drivers up to date

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
NLBUURMAN schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:39:
[...]

Het betreft een uitvoering: Philips TAH8506BK/00 (Zwart)
daarbij een generieke cheap Aliexpress bluetooth dongle.
Het kromme is dat na vele dingen proberen ik wel kan launchen; maar niets hoor... het lijkt er op dat Realtek afsluiten hierin ook hielp; en voor de rest zijn de drivers up to date
Chat GPT
Het lijkt inderdaad een complex probleem met de interactie tussen je headset, de USB Bluetooth-adapter en MSFS2024. Gezien de informatie die je geeft, denk ik dat het inderdaad ergens bij de drivers van de Bluetooth-adapter of de headset zelf kan liggen. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem verder te isoleren en hopelijk op te lossen:

Probeer een andere Bluetooth-adapter: Aangezien de adapter van Aliexpress mogelijk generieke drivers heeft, kan het zijn dat deze niet goed samenwerkt met MSFS2024. Als je een andere (bij voorkeur een meer betrouwbare merkadapter) kunt proberen, zou dat kunnen helpen om te zien of de adapter de boosdoener is.

Kijk naar de geluidsinstellingen in Windows: Soms kan het zijn dat de game de headset niet herkent als standaard geluidsapparaat. Ga naar de geluidsinstellingen in Windows (Rechtermuisklik op het luidsprekerpictogram rechtsonder, kies 'Geluiden' en ga naar het tabblad 'Afspelen'). Kijk of je headset daar verschijnt als een uitvoerapparaat en of het als standaard is ingesteld. Soms moet je dit handmatig aanpassen voor de juiste werking.

Bluetooth-driver updaten: Je kunt proberen de Bluetooth-stuurprogramma's opnieuw te installeren of bij te werken. Ga naar de apparaatbeheerder (Device Manager), zoek de Bluetooth-adapter, klik met de rechtermuisknop en kies 'Stuurprogramma bijwerken'. Dit kan een effect hebben als de huidige driver conflicten veroorzaakt.

Game-specifieke instellingen: Het kan ook helpen om MSFS2024 te openen zonder de headset aangesloten te hebben, en daarna pas de headset aan te sluiten nadat de game volledig geladen is. Als het geluid dan niet werkt, probeer dan in de game de audio-instellingen te resetten of handmatig het geluid naar de headset te sturen.

Realtek afsluiten: Aangezien je aangaf dat het afsluiten van Realtek in sommige gevallen helpt, zou ik ook willen suggereren om te kijken of er andere achtergrondprocessen of programma’s (zoals audio- of Bluetooth-software) kunnen interfereren. Controleer ook of er updates zijn voor de Realtek drivers die mogelijk deze conflicten kunnen verhelpen.

Probeer het zonder Bluetooth: Als tijdelijke oplossing kun je proberen om de headset via een USB-kabel of een andere verbinding aan je pc te koppelen. Dit kan helpen om te testen of de Bluetooth-verbinding echt de oorzaak van de problemen is.

In-game Audio-uitvoer aanpassen: In MSFS2024 kun je proberen de audio-uitvoer handmatig in de instellingen van de game te wijzigen om ervoor te zorgen dat het geluid via de juiste hardware wordt gestuurd, in plaats van automatisch te vertrouwen op de detectie van de headset.

Het probleem ligt waarschijnlijk in de Bluetooth-integratie met MSFS2024, aangezien andere games geen problemen vertonen. Als geen van deze stappen helpt, kan het handig zijn om ook in de community van MSFS2024 te kijken of andere gebruikers hetzelfde probleem ervaren en eventueel een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Van der Berg schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:00:
[...]

Mijn huidige televisie is een Full-HD OLED LG 55EG910V Curved model 2015. Deze gaat vervangen worden.

De MSI MAG 321UP QD-OLED GAMING monitor gebruik ik weer bij voor mijn computer
Je schiet niks op met je upgrade in MSFS v.w.b. FOV in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 08-04-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:46

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Rivanov schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:11:
[...]

Je schiet niks op met je upgrade in MSFS v.w.b. FOV in ieder geval.
Dat vind ik best kort door de bocht.
Qua resolutie ga je er misschien niet op vooruit maar je schermoppervlak wordt zeker groter.
Als je niet verder van je scherm af gaat zitten wordt je beeldhoek, je 'venster' waardoor je naar je cockpit en naar de wereld kijkt, dus ook groter.
Met de breedte van je scherm, en de afstand die je voor je scherm zit, kun je met wat simpele goniometrie je beeldhoek bepalen. Met je zoomlevel stel je dan een realistische weergave in.
Breder scherm = lagere zoomfactor = meer cockpit.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Laatst online: 29-05 05:31
Is er inmiddels iets veranderd voor Xbox-spelers? Ik heb het spel bij de release gekocht, maar vanwege de vele bugs en matige graphics heb ik het sindsdien links laten liggen. Zijn er ondertussen patches uitgekomen die bijvoorbeeld de draw distance hebben verbeterd, zonder dat alles in één grote blur verandert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennie
wat vet, ik wist niet dat het bestond,ipv een lange lijst met taxi banen is het enkel: "follow the green" _/-\o_

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste