Iemand?DeJurist schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:26:
Is er inmiddels iets veranderd voor Xbox-spelers? Ik heb het spel bij de release gekocht, maar vanwege de vele bugs en matige graphics heb ik het sindsdien links laten liggen. Zijn er ondertussen patches uitgekomen die bijvoorbeeld de draw distance hebben verbeterd, zonder dat alles in één grote blur verandert?
Er zijn nog geen updates geweest op de "live" versie, dus nee, er is niets veranderd. Je kunt je als het goed is op de Xdoos ook inschrijven op de beta versie en daar zijn al wel een paar updates van geweest. Enige is wel dat veel van de dingen die je in de beta nu doet ook alleen in de beta blijven. Al je progress als je career doet, komt dus niet in de live versie.
https://www.flightsimulat...e-sim-update-2-beta-test/
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Dat valt tegen. Ik heb 90 euro voor dit spel betaald. Echt een verspilling geweest.Soliest schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:09:
[...]
Er zijn nog geen updates geweest op de "live" versie, dus nee, er is niets veranderd. Je kunt je als het goed is op de Xdoos ook inschrijven op de beta versie en daar zijn al wel een paar updates van geweest. Enige is wel dat veel van de dingen die je in de beta nu doet ook alleen in de beta blijven. Al je progress als je career doet, komt dus niet in de live versie.
https://www.flightsimulat...e-sim-update-2-beta-test/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zo jammer dat het niet automatisch gaat die updates. (cloud) maar dat je hem appart moet opzoeken ikn de store. en dan nog een soort van "in eigendom krijgen" moet doen.
Heb heel even kort over san francisco gevlogen, zag nog niet echt 1 2 3 verbetering.
Van de week nog maar eens bekijken.
Heb heel even kort over san francisco gevlogen, zag nog niet echt 1 2 3 verbetering.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ja het is vreemd had ook wel gedacht dat ze het gelijk zouden invoeren.appie35 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:47:
Zo jammer dat het niet automatisch gaat die updates. (cloud) maar dat je hem appart moet opzoeken ikn de store. en dan nog een soort van "in eigendom krijgen" moet doen.
Maar ik denk dat je hem zelf in je lijst moet zetten anders heb je hem niet in MSFS2020.
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 23-04-2025 08:53 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Is deze update alleen voor 2024 of ook voor 2020? *edit, ook voor 2020 :-)ravw schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:05:
[...]
Ja het is vreemd had ook wel gedacht dat ze het gelijk zouden invoeren.
Maar ik denk dat je hem zelf in je lijst moet zetten anders heb je hem niet in MSFS2020.
Ik heb ze beide maar gebruik vooralsnog alleen 2020 nog omdat deze me tot op heden beter bevalt.
[ Voor 3% gewijzigd door martin484 op 24-04-2025 00:42 ]
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Je ziet het toch zelf of je het in FS2020 aangeboden krijgt? Ik denk van niet, maar wie weet 
Niet geïnstaleerd, ga toch niet vliegen over steden in de US van NA.
9950x3d+4090+64DDR
Vanmorgen kon ik dit nog niet checken, nu heb ik het wel gezien dat het ook voor 2020 is ;-)Maulet schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:59:
Je ziet het toch zelf of je het in FS2020 aangeboden krijgt? Ik denk van niet, maar wie weet
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Begrijp daarom nog steeds niet waarom er überhaupt een '2024' is gekomen.Maulet schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:37:
Nee, toch! Fijn!
Je vraagt je soms af Waarom heb ik bloos 2024 gekocht....
De scenery wordt toch gestreamed, dus kwaliteitsverbeteringen daaraan zijn ten allen tijde mogelijk. Heb je geen nieuwe versie voor nodig. Hetzelfde geldt voor in feite voor de onderliggende sim. Die heeft al tig updates gehad, waarom dan een nieuwe versie waarmee je meer stappen achteruit dan vooruit zet?
Een abonnementsmodel was wat dat betreft logischer geweest.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niks mis met FS2024, wel alles mis met het hele development stuk. De hele migratie van FS2020 onderdelen bukt nog onder duizenden bugs laat staan de 3rd party add-ons. Fenix nog in experimentele fase, PMDG nog steeds niet over naar FS2024. We zijn een half jaar verder en het is nog niet stabiel. Het stukje software biedt vele mogelijkheden maar ze hadden beter een jaar kunnen uittrekken voor mooie presentaties en hernoemen naar FS2025.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik twijfel nog, ik heb de 300 al, misschien als die niet meer dan 50 euro kost. Wel wat leuke short haul vluchten gevonden voor de 200s binnen Amerika en KLM heeft ook wat korte vluchtjes her en der. Mocht de 757 nog een half jaar duren dan is de kans groot dat ik m alsnog snel aanschaf.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik kan echt niet wachten tot deze en de -300 uitkomen. Ik ben de CTD’s met de A350 tijdens long hauls inmiddels helemaal zat

Ik ben net begonnen met de VIP missies in de Cessna Citation CJ4. even wennen maar wel een fijn vliegtuig.
Alleen een raadsel waarom die spandbanden meevliegen
/f/image/Xz3C2UVvJgPTLv6CFArEERDz.png?f=fotoalbum_large)
Potjedrie. 2 minuten voor mijn landing klapt de sim eruit.
Niet de eerste keer helaas
/f/image/Xz3C2UVvJgPTLv6CFArEERDz.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Mavi86 op 28-04-2025 21:05 ]
www.mariovisser.com
Ik gok dat je die banden in je walk around eraf hoort te halenMavi86 schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:33:
Ik ben net begonnen met de VIP missies in de Cessna Citation CJ4. even wennen maar wel een fijn vliegtuig.
[Afbeelding]
Ah die skip ik altijd. Ga gelijk maar take off met alt+N
Alleen dat doek voor het raam haalde ik eraf. Maar klinkt wel logisch ja haha
Alleen dat doek voor het raam haalde ik eraf. Maar klinkt wel logisch ja haha
www.mariovisser.com
Een vraag Hebben meer problemen met de laatste driver van Nvidia? 576.02?
Heel mijn systeem is eeneens traag.
Kijk eens naar windows update en data soort dingen.appie35 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:12:
En GPU driver zal geen traagheid geven..
Windows Update is daar een meester in.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
https://forums.flightsimu...6-02-discussion/717031/74appie35 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:12:
https://forums.flightsimu...le-add-on-conflict/718697
Zijn er wel een paar die problemen hebben met die driver.
YouTube: I think NVIDIA is doing this on purpose now... New driver issues. BE...
Lang verhaal kort: als je met deze driver je systeem laat slapen, blijft vervolgens de temperatuursensor van de GPU "hangen". Als je custom fan profiles hebt, gaat de GPU fan dus niet harder draaien, en raakt je GPU oververhit. Er is een (bijna niet te vinden) hotfix, of je moet reverten naar een oudere driver.
Lang verhaal kort: als je met deze driver je systeem laat slapen, blijft vervolgens de temperatuursensor van de GPU "hangen". Als je custom fan profiles hebt, gaat de GPU fan dus niet harder draaien, en raakt je GPU oververhit. Er is een (bijna niet te vinden) hotfix, of je moet reverten naar een oudere driver.
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Dat is om het extra SPANned te makenMavi86 schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:33:
Er schijnt gister een update geinstalleerd te zijn op mijn pc voor msfs2024 , ruim 6 gb. Is dat nu dan sim update 2? kan er niks over vinden, zelfs geen changelog.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Als het goed is niet, deze lijkt me met 6GB ook wat klein voor een simupdate. Ik had gister toevallig ook nog gezocht op de release van, de betreffende update maar kreeg enkel resultaten over de bèta hiervanVisgek82 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:42:
Er schijnt gister een update geinstalleerd te zijn op mijn pc voor msfs2024 , ruim 6 gb. Is dat nu dan sim update 2? kan er niks over vinden, zelfs geen changelog.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Het delen van eigen advertenties, marktplaats of V&A is niet toegestaan
[ Voor 94% gewijzigd door Linksquest op 14-05-2025 10:03 ]
Bij mij 403?Quote aanpas door moderator
Ziet er goed uit!
[ Voor 78% gewijzigd door Linksquest op 14-05-2025 10:05 ]
msfs 2024 heeft eigenlijk nooit goed gedraaid bij mij. Enorme stutters, belabberde FPS zelfs op lage settings, mouse acceleration issues waardoor het bijna onmogelijk was om rond te kijken in de cockpit. Ik had het eigenlijk opgegeven totdat ik gister een herinstallatie van Windows heb uitgevoerd en een schone install van fs 2024.
Alle issues weg.
Waar het nou aan gelegen heeft is mij een raadsel. Ik draaide alle laatste drivers (nu weer) en zelfde Windows versie. Ik had amper add-ons draaien (had alles al uitgeschakeld om dit uit te sluiten). Het loopt nu zo vloeiend en zelfs op 4k/ultra heb ik amper stutters. Zelfs de Inibuilds a350 draait beter dan op 2020.
Ik denk dat ik 2020 niet eens meer ga installeren, aangezien de PMDG 777F deze week uitkomt voor 2024 en dit mijn meest gebruikte toestel is..
Heel vreemd, maar ben er heel blij mee :-)
Alle issues weg.
Waar het nou aan gelegen heeft is mij een raadsel. Ik draaide alle laatste drivers (nu weer) en zelfde Windows versie. Ik had amper add-ons draaien (had alles al uitgeschakeld om dit uit te sluiten). Het loopt nu zo vloeiend en zelfs op 4k/ultra heb ik amper stutters. Zelfs de Inibuilds a350 draait beter dan op 2020.
Ik denk dat ik 2020 niet eens meer ga installeren, aangezien de PMDG 777F deze week uitkomt voor 2024 en dit mijn meest gebruikte toestel is..
ik vermoed je grapics settings in msfs24, en voornamelijk de lods auto adjust.mvbo schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:53:
msfs 2024 heeft eigenlijk nooit goed gedraaid bij mij. Enorme stutters, belabberde FPS zelfs op lage settings, mouse acceleration issues waardoor het bijna onmogelijk was om rond te kijken in de cockpit. Ik had het eigenlijk opgegeven totdat ik gister een herinstallatie van Windows heb uitgevoerd en een schone install van fs 2024.
Alle issues weg.
Heb hier ook naar gekeken, maar ik heb hier dezelfde settings ingevoerd als ik voor de installatie had. Het enige wat ik me nog kan bedenken, is dat ik op mijn oude installatie AMD AFMF (fluid motion frames) aan had staan. Dit staat nu uit, omdat ik tijdens de installatie van de drivers de melding kreeg dat het voor mijn systeem waarschijnlijk niet nodig was om dit te gebruiken. Ik zal vanavond anders eens kijken wat er gebeurt als ik dit aan zet, misschien is dat wel de oorzaak geweestDirtyrockers schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:35:
[...]
ik vermoed je grapics settings in msfs24, en voornamelijk de lods auto adjust.
ik heb het ook een keer gehad dat de performance ruk was. ff op de default knop gedrukt... en draaide weer als een zonmvbo schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:45:
[...]
Heb hier ook naar gekeken, maar ik heb hier dezelfde settings ingevoerd als ik voor de installatie had. Het enige wat ik me nog kan bedenken, is dat ik op mijn oude installatie AMD AFMF (fluid motion frames) aan had staan. Dit staat nu uit, omdat ik tijdens de installatie van de drivers de melding kreeg dat het voor mijn systeem waarschijnlijk niet nodig was om dit te gebruiken. Ik zal vanavond anders eens kijken wat er gebeurt als ik dit aan zet, misschien is dat wel de oorzaak geweest
Sim Update 2 is uit! https://www.fsvisions.nl/msfs-2024-sim-update-2-uitgebracht/
Ik krijg het -ook met SU2- niet voor elkaar om mijn chocks terug te plaatsen na de vlucht in de Ini A330.
Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Het beste kun je blijkbaar ook de laatste nvidia drivers plaatsen.
Vandaag FS2024 gekocht. Mijn eerste FS sinds FSX (2020 heb ik overgeslagen).
Maar... ik krijg de game niet aan de praat. Tijdens het laadscherm, bij de stap Loading World Data, CTD bij 54%. Promovideo op de achtergrond hapert een seconde of wat voordat het gebeurd. Geen verdere foutmelding na de CTD.
Al geprobeerd:
- cloud save verwijderd via shellcommando (game is nog niets een keer succesvol opgestart dus daar zal niets in hebben gezeten, maar goed)
- Community-map verwijderd (die was sowieso nog leeg omdat ik een geheel nieuwe speler ben)
- StreamedPackages map verwijderd
- video-entries uit de usercfg.opt file verwijderd
Game is gekocht bij Microsoft zelf (Windows App Store) en is de standard edition.
Mijn PC is een i5-12400 met 32GB RAM (DDR4), een RTX4060 en 2x 1TB SSD (snelle PCIe4.0 SSD's), Win11 Pro (legaal). Alle drivers en Win11 zelf zijn helemaal up-to-date.
Geen vreemde hardware - ik speel met een Xbox One Series controller (originele van Microsoft) en ik heb een Logitech MX Master 3S muis (met Logi+ software dus) en een simpel blue switch mechanisch toetsenbordje zonder speciale software..
Ik heb de game nu ge-uninstalled en ga het morgen weer proberen. Heeft iemand ondertussen dit al eerder meegemaakt en misschien de verlossende tip?
NB: het is dus niet de bekende "loading screen blijft eeuwig op '68% Loading World Data' hangen" bug (want ik krijg een CTD).
Maar... ik krijg de game niet aan de praat. Tijdens het laadscherm, bij de stap Loading World Data, CTD bij 54%. Promovideo op de achtergrond hapert een seconde of wat voordat het gebeurd. Geen verdere foutmelding na de CTD.
Al geprobeerd:
- cloud save verwijderd via shellcommando (game is nog niets een keer succesvol opgestart dus daar zal niets in hebben gezeten, maar goed)
- Community-map verwijderd (die was sowieso nog leeg omdat ik een geheel nieuwe speler ben)
Game is gekocht bij Microsoft zelf (Windows App Store) en is de standard edition.
Mijn PC is een i5-12400 met 32GB RAM (DDR4), een RTX4060 en 2x 1TB SSD (snelle PCIe4.0 SSD's), Win11 Pro (legaal). Alle drivers en Win11 zelf zijn helemaal up-to-date.
Geen vreemde hardware - ik speel met een Xbox One Series controller (originele van Microsoft) en ik heb een Logitech MX Master 3S muis (met Logi+ software dus) en een simpel blue switch mechanisch toetsenbordje zonder speciale software..
Ik heb de game nu ge-uninstalled en ga het morgen weer proberen. Heeft iemand ondertussen dit al eerder meegemaakt en misschien de verlossende tip?
NB: het is dus niet de bekende "loading screen blijft eeuwig op '68% Loading World Data' hangen" bug (want ik krijg een CTD).
[ Voor 13% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 15-05-2025 22:32 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Gewoon in programma’s deïnstalleren en vanuit de Microsoft store opnieuw installerenHeroic_Nonsense schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:27:
Vandaag FS2024 gekocht. Mijn eerste FS sinds FSX (2020 heb ik overgeslagen).
Al geprobeerd:
Zag hem voorbijkomen inderdaad. Nu eerst even uit de beta stappen, herinstalleren en kijken of het wat is geworden nu.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik kreeg na de update 20 FPS in de cockpit en 40 buiten, totaal niet vloeiend... Toen zga ik in de settings dat FSR is toegevoegd (heb een 3080). Aangezet, standaard op 2.0 en nu dubbele fps en een soepele ervaring
Dan heb je gelukEr!k schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
Ik kreeg na de update 20 FPS in de cockpit en 40 buiten, totaal niet vloeiend... Toen zga ik in de settings dat FSR is toegevoegd (heb een 3080). Aangezet, standaard op 2.0 en nu dubbele fps en een soepele ervaring
" Added FSR Frame Generation. It can be activated in graphics settings. It can cause crash for some users on Nvidia cards at the moment."
Even een update:niki_lauda schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:41:
[...]
Gewoon in programma’s deïnstalleren en vanuit de Microsoft store opnieuw installeren
Het bleek de NVidia-app te zijn die roet in het eten gooide. Na die verdwijderd te hebben en vervolgens FS24 opnieuw re installeren, start de game wél door.
Dank voor het meedenken!
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Na een hele tijd niks meer met 2024 te hebben gedaan, maar weer eens aangezwengeld om te kijken of het al is verbeterd :
Inmiddels al meer als anderhalf uur bezig en nog geen centimeter gevlogen.
Het is goed om te zien dat zelfs na maanden updates asorbo het nog steeds direct kan laten merken wat voor een kansloze bende 2024 is.
[Dit is sarcasme]
Dat was 2024 weer voor heel wat maanden, terug naar DCS.
Inmiddels al meer als anderhalf uur bezig en nog geen centimeter gevlogen.
Het is goed om te zien dat zelfs na maanden updates asorbo het nog steeds direct kan laten merken wat voor een kansloze bende 2024 is.
[Dit is sarcasme]
Dat was 2024 weer voor heel wat maanden, terug naar DCS.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ook ik ben weer ruim een half uur bezig geweest om het enigszins draaiende te krijgen. Er zijn wel wat dingen vooruitgegaan, maar bij lange na nog niet werkbaar. Gelukkig heb ik wel een paar vluchten kunnen doen in FreeFlight. Daar heb ik dus kunnen zien dat ze voor VR wel een paar dingen hebben opgelost, maar er zijn ook weer wat nieuwe ergernissen bijgekomen.
Ik stap weer terug in mijn Asp Explorer in Elite
Ik stap weer terug in mijn Asp Explorer in Elite
De pmdg 777f komt maandag uit voor 2024. Kijk er erg naar uit, een goede boeing te kunnen vliegen in 2024
.
en is dat een gratis upgrade vanaf de 2020 777f of een aparte bestelling?mvbo schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:14:
De pmdg 777f komt maandag uit voor 2024. Kijk er erg naar uit, een goede boeing te kunnen vliegen in 2024.
De 77F en 77W zijn gratis als je ze al had in 2020. Maar voor zover ik het weet zijn dit geen native 2024 vliegtuigen. Ik twijfel nog om de 772 aan te schaffen, wellicht als de herfst intreedt en de dagen weer korter worden. Hopelijk is de 757 dan al uit voor 2024 al zou het me niet verbazen dat we voor 2024 nog een jaar moeten wachten. Neem ik denk ik de iFly max8 nog eerder.
Hebben jullie nog een navigraph abonnement nu fs2024 gratis LIDO charts aanbiedt? Ik denk nu ik fs2024 eindelijk goed heb draaien dat abonnement maar op ga zeggen. Via planner.flightsimulator.com kan ik net zo makkelijk alle charts opvragen (die ik tot nu toe nodig heb gehad) en vind persoonlijk LIDO fijner dan Jeppesen.
ik gebruik nog steeds navigraphmvbo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:43:
Hebben jullie nog een navigraph abonnement nu fs2024 gratis LIDO charts aanbiedt? Ik denk nu ik fs2024 eindelijk goed heb draaien dat abonnement maar op ga zeggen. Via planner.flightsimulator.com kan ik net zo makkelijk alle charts opvragen (die ik tot nu toe nodig heb gehad) en vind persoonlijk LIDO fijner dan Jeppesen.
vanwege simbrief, de laatste airac.
ook vanwege de diverse addons.
bijv de a350 kan daarmee ook btv doen. en omdat ik zeker ervan ben dat simbrief de beste route maakt.
Sim Update 3 Beta is ook al uit.
Met een lang gewenste feature; downloadable content!
Met een lang gewenste feature; downloadable content!
Ik heb een vraag ik probeeer in de store iets te kopen maar de sim blijft maar draaien.
Hebben jullie dit ook?
En hoe log ik uit bij mijn account (in de sim)
/f/image/duATuz0mmiY6ixJ3V99tfFlC.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: Ik kan dan ook niks meer dan afsluiten met Alt +F4
Hebben jullie dit ook?
/f/image/duATuz0mmiY6ixJ3V99tfFlC.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door appie35 op 19-05-2025 10:33 ]
Is dit je eerste poging dat je iets uit de store probeerde te halen? Ben benieuwd of het bij een tweede (verse poging, na een volledige herstart) het beter werkt.appie35 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:32:
Ik heb een vraag ik probeeer in de store iets te kopen maar de sim blijft maar draaien.
Hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
In mijn ervaring is alles wat uit die cloud moet komen nog steeds erg traag en vaak onbereikbaar... Heb ook geen idee wanneer dat opgelost gaat worden, zo moeilijk moet dat niet zijn. Anders moet het FS2024 team maar even buurten bij de beheerders van MS365
Kan je ergens zien of je SU2 hebt of wordt dit standaard geïnstalleerd? Ik zag geen update melding voorbijkomen.
Zojuist de 777F van PMDG geinstalleerd, hij is net uitgekomen. Wow wat zijn die GE90's enorm als je er langs loopt
Framerate is echt top ook, eerste cargo vlucht is al onderweg!
Interesseert mij ook... of je met de beta bezig bent en wat je van deze extra vindt!appie35 schreef op maandag 19 mei 2025 [~ i.Stijn] 0:32:
Hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
Ik heb location manager en weather presets op de kooplijst:)
9950x3d+4090+64DDR
Die wordt standaard geïnstalleerd.cbr600f4i schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:16:
Kan je ergens zien of je SU2 hebt of wordt dit standaard geïnstalleerd? Ik zag geen update melding voorbijkomen.
SU3 Beta 1 is wederom compleet r*k!
Su 3 compleet rk? Met welke instellingen?Toegegeven, ik heb slechts Schiphol, een paar kisten en de west Europa bestanden laten downloaden om uit te proberen. In VR en met Fstl draait het soepel op dit moment, veel beter dan het streamed deed.
Hier op de Xbox is Su3 beta ook compleet ruk. Sommige toestellen zijn compleet onbestuurbaar, vastlopers, het is een drama. Ik heb de afgelopen 6 maanden FS totaal links laten liggen en de hoop dat het nu wel eens beter zou kunnen zijn. Wat een tegenvaller. Inmiddels is de lol er zo ver af dat mijn flightsim hobby er totaal aan is. Ik ga er dan ook niet meer mee verder. Zo bizar dat ze iets zo naar de Filistijnen kunnen helpen. Zeer zeer slecht.
Bij mij start de SU3 niet eens op 
Blijft hangen op 95%...
Tja, tis een beta hè.
Blijft hangen op 95%...
Tja, tis een beta hè.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Allen hierboven: waarom gaan juliie niet terug naar FS2020?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Jup zit ik ook op, nooit eraf gegooid.
Maar heb voor 2024 goede hoop dat t ooit nog iets wordt voor me - dus met elke SU (al is het een beta) kijk ik altijd even of het is verbeterd, of iig veranderd. Maar zolang ik juist 2020 gebruik, kan ik er maar weinig mn weg in vinden.
En voor de career heb ik m niet nodig (met OnAir lokaal draaiend).
Maar heb voor 2024 goede hoop dat t ooit nog iets wordt voor me - dus met elke SU (al is het een beta) kijk ik altijd even of het is verbeterd, of iig veranderd. Maar zolang ik juist 2020 gebruik, kan ik er maar weinig mn weg in vinden.
En voor de career heb ik m niet nodig (met OnAir lokaal draaiend).
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Zojuist afscheid genomen van mijn HP refverb g2. Windows ging een update draaien.
Nu maar wachten op mijn PIMAX headset.
Mocht iemand nog een workarround weten dan hoor ik het graag
Windows update terugdraaien?appie35 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:44:
Zojuist afscheid genomen van mijn HP refverb g2. Windows ging een update draaien.
Of anders een dual boot aanmaken met WIndows 10.
Waarom kies je dan de beta? Pijnig jezelf niet en gebruik de stableJimmyNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:07:
Hier op de Xbox is Su3 beta ook compleet ruk. Sommige toestellen zijn compleet onbestuurbaar, vastlopers, het is een drama. Ik heb de afgelopen 6 maanden FS totaal links laten liggen en de hoop dat het nu wel eens beter zou kunnen zijn. Wat een tegenvaller. Inmiddels is de lol er zo ver af dat mijn flightsim hobby er totaal aan is. Ik ga er dan ook niet meer mee verder. Zo bizar dat ze iets zo naar de Filistijnen kunnen helpen. Zeer zeer slecht.
Stable? Nou dat is een staat die ik sinds dag één nog nooit heb mogen ervaren op de Xbox helaasniki_lauda schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:35:
[...]
Waarom kies je dan de beta? Pijnig jezelf niet en gebruik de stable
Dus veel xbox gebruikers zitten in de beta om een stap verder te kunnen kijken.. maar het is gewoon van de ene ellende in de andere. Kansloos project, vervelend dat ik het moet zeggen.
Als ik sinds november 3 crashes heb is het veel. Vlieg meerdere dagen in de week maar ja wel een PC.JimmyNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:37:
[...]
Stable? Nou dat is een staat die ik sinds dag één nog nooit heb mogen ervaren op de Xbox helaas![]()
Dus veel xbox gebruikers zitten in de beta om een stap verder te kunnen kijken.. maar het is gewoon van de ene ellende in de andere. Kansloos project, vervelend dat ik het moet zeggen.
Ik heb nog geen crash gehad met SU2, ook niet met WASM kisten. Ik ben nu echt helemaal om naar 2024, loopt nu echt veel soepeler dan 2020. Ik kan met mijn 7800x3d en 7900XT icm FSR2 alles makkelijk op 4k/ultra en 60fps draaien, zelfs op complexe payware airports
Beta 3.
Gisteravond bleef het laadscherm op 59% hangen en schoot na 15 minuten door naar 81% om verder te gaan. Steden west Europa update installatie liep echter vast en deze heb ik vanochtend afgebroken.
@appie35 VR. Dat is de reden dat ik voor alsnog bij windows 10 blijf. Als ik windows 11 moet gaan gebruiken, zal ik de laatste built blijven blokkeren. Voorlopig zie ik nog geen open source alternatief, maar om nou de Reverb te gaan vervangen omdat er iets uit windows gesloopt is, liever niet.
Dat budget gaat bij voorkeur naar de PH-BAN en mijn landingskaart op EHSE.
Gisteravond bleef het laadscherm op 59% hangen en schoot na 15 minuten door naar 81% om verder te gaan. Steden west Europa update installatie liep echter vast en deze heb ik vanochtend afgebroken.
@appie35 VR. Dat is de reden dat ik voor alsnog bij windows 10 blijf. Als ik windows 11 moet gaan gebruiken, zal ik de laatste built blijven blokkeren. Voorlopig zie ik nog geen open source alternatief, maar om nou de Reverb te gaan vervangen omdat er iets uit windows gesloopt is, liever niet.
Dat budget gaat bij voorkeur naar de PH-BAN en mijn landingskaart op EHSE.
Voor mij werkt MSFS2024 nu goed in SU2... Ook al mijn MSFS 2020 add-ons geïnstalleerd en nu onderweg van Dalaman naar Istanbul (LTFJ) in de Fenix
Leuk. En hoe kun je nu de SU2 installeren daar de SU3 uit is?
Edit:
ik dacht dat ik, na de SU3 te deinstaleren, terug was op "niet beta", maar... wat?! Ik kijk net naar de Release notes in het spel en die heeft het over SU2.... Hoe in hemelsnaam werkt dit "eco"sisteem?
Edit:
ik dacht dat ik, na de SU3 te deinstaleren, terug was op "niet beta", maar... wat?! Ik kijk net naar de Release notes in het spel en die heeft het over SU2.... Hoe in hemelsnaam werkt dit "eco"sisteem?
[ Voor 63% gewijzigd door Maulet op 25-05-2025 22:52 ]
9950x3d+4090+64DDR
SU3 is (hele vroege) beta en ik zou echt afraden hier überhaupt naartoe te upgraden, tenzij je van plan bent tegen heel veel bugs aan te lopen en deze netjes te melden bij MS. Volgens mij moet je niks deïnstalleren maar je uitschrijven uit het betaprogramma, dit zal waarschijnlijk in de windows store of steam kunnen, afhankelijk van waaruit je hem start. SU2 is de huidige release, dus dan klopt het verder wel gewoon toch?
[ Voor 22% gewijzigd door mvbo op 26-05-2025 08:46 ]
Na beta 2 was bij mij de aanmelding voor de beta op xbox insider afgelopen. Bij de volgende start installeerde release 2. Voor beta 3 moest ik mijzelf weer via insiders aanmelden waarna de beta actief werd, dus hoogstwaarschijnlijk is fs2024 al naar release su2 bijgewerkt @Maulet
Ja! Zeker! Ik heb me gewoon bij Xbox Insiders afgemeld nadat ik gezien heb dat SU3 voor mij te buggy is. Daarna heeft Xbox Games wat bestanden veranderd en in het spel zie ik SU2. (ik dacht dat de vroegere Beta 'SU2' genoemd was, en dat de niet-beta versie ook niet een "SU" naam gebruikte... pardon!)mvbo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:44:
SU3 is (hele vroege) beta en ik zou echt afraden hier überhaupt naartoe te upgraden, tenzij je van plan bent tegen heel veel bugs aan te lopen en deze netjes te melden bij MS. Volgens mij moet je niks deïnstalleren maar je uitschrijven uit het betaprogramma, dit zal waarschijnlijk in de windows store of steam kunnen, afhankelijk van waaruit je hem start. SU2 is de huidige release, dus dan klopt het verder wel gewoon toch?
9950x3d+4090+64DDR
Godver, ben je anderhalfuur aan het vliegen, beslist het spel je ineens terug te plaatsen boven je startbaan. Net als je na meer dan een uur over water weer aan land komt en het net interessant begint te worden, en natuurlijk ook met onvoldoende brandstof aan boord om nog op je bestemming te komen.
Dus een restart dan maar van de "missie". Start je terug en in plaats van dat er een grote tankwagen voor je vliegtuig staat, is het deze keer een bus. En dat op een klein vliegveldje waar 4 andere Cesna's geparkeerd staan waarbij de parking zo dicht tegen de runway ligt dat je niet eens een taxibaan hebt die naam waardig. Waarom het spel zo noodzakelijk die voertuigen daar moet plaatsen?
Hopen dat ik dit keer wel op bestemming aankom.
Dus een restart dan maar van de "missie". Start je terug en in plaats van dat er een grote tankwagen voor je vliegtuig staat, is het deze keer een bus. En dat op een klein vliegveldje waar 4 andere Cesna's geparkeerd staan waarbij de parking zo dicht tegen de runway ligt dat je niet eens een taxibaan hebt die naam waardig. Waarom het spel zo noodzakelijk die voertuigen daar moet plaatsen?
Hopen dat ik dit keer wel op bestemming aankom.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dat is dus een van de redenen dat ik het nu niet meer speel. Mijn Alpha en Bravo liggen stof te happen (heb geen zin om 2020 nog te spelen). Echt heel erg jammer van dit soort onzin. Gewoon luchtjes maken van a naar b werkt nog wel goed, maar ik wil nu eenmaal missies vliegen en carrière maken. Anders is het ook maar zo saai.
Precies dit. Daarbij zag ik de laatste keer 'proberen' na lange tijd dat mijn opgebouwde missie stats compleet weg waren. Maanden grinden naar de maan. Weliswaar was alles maxed out, dus ik had 1.000.000.000 credits, de beste terminal, een 737 max (die het overigens niet te doen is qua bugs). Maar dat wil ik helemaal niet, nu is het 'belonen en verdienen' helemaal naar de gallemiezen. Nog los van dat mijn Caravan, Vision Jet en mijn PC12 ook weg zijn.Soliest schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:09:
Dat is dus een van de redenen dat ik het nu niet meer speel. Mijn Alpha en Bravo liggen stof te happen (heb geen zin om 2020 nog te spelen). Echt heel erg jammer van dit soort onzin. Gewoon luchtjes maken van a naar b werkt nog wel goed, maar ik wil nu eenmaal missies vliegen en carrière maken. Anders is het ook maar zo saai.
Het is toch onvoorstelbaar hoe slecht dit product is en hoe er om wordt gegaan met updates? Dus we fixen wat en introduceren gelijk weer 35 nieuwe problemen.
Yep, kan je eindelijk landen, krijg je terwijl je nog aan het afremmen bent, in het midden van de landingsbaan, de melding dat je zonder toestemming de taxibaan bent opgereden, en omdat het spel denkt dat je op de taxibaan zat, toch ook nog een tweede fout aanrekenen natuurlijk want je ging ook te snel op die "taxibaan"
Ik kan perfect begrijpen dat AI soms iets mis intepreteert, en als het een eenmalige fout was, zou ik het nog met de mantel der liefde kunnen bedekken. Maar dat was spijtig genoeg niet de eerste keer in de afgelopen dagen dat het spel dit doet. Ook niet mijn enige klacht over de AI luchthavens trouwens. Ook enkele dagen terug was ik met de Skyhawk op Haneda aan het taxiien, en het was net alsof iemand er onzichtbare verkeersdrempels had neergelegd, zie je ineens die neus de lucht ingaan en je vliegtuig bijna verongelukken terwijl je netjes de taxibaan volgt. Kan goed zijn dat de gevolgen met een passagiesjet een stuk kleiner zijn, maar dit soort foutjes hoort gewoonweg niet.
Na zo een weekend, nu we eindelijk terug kunnen vliegen na maanden te veel zichtsproblemen te hebben gehad, heb ik veel zin om alles opnieuw op te bergen en het misschien volgende winter nog 1 kans te geven.
Ik kan perfect begrijpen dat AI soms iets mis intepreteert, en als het een eenmalige fout was, zou ik het nog met de mantel der liefde kunnen bedekken. Maar dat was spijtig genoeg niet de eerste keer in de afgelopen dagen dat het spel dit doet. Ook niet mijn enige klacht over de AI luchthavens trouwens. Ook enkele dagen terug was ik met de Skyhawk op Haneda aan het taxiien, en het was net alsof iemand er onzichtbare verkeersdrempels had neergelegd, zie je ineens die neus de lucht ingaan en je vliegtuig bijna verongelukken terwijl je netjes de taxibaan volgt. Kan goed zijn dat de gevolgen met een passagiesjet een stuk kleiner zijn, maar dit soort foutjes hoort gewoonweg niet.
Na zo een weekend, nu we eindelijk terug kunnen vliegen na maanden te veel zichtsproblemen te hebben gehad, heb ik veel zin om alles opnieuw op te bergen en het misschien volgende winter nog 1 kans te geven.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ergens halverwege beta update hadden ze aangegeven dat de progressie gereset zou worden en de live versie apart zou zijn. Als je dus altijd Beta gespeeld hebt, ja, dan is alles gereset, maar heb je ook een hoop geld gekregen en alle brevetten vrij. Dat is dus ook weer een reden voor mij om niet meer in de beta aan te melden. Geen progressie...JimmyNL schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:23:
[...]
Precies dit. Daarbij zag ik de laatste keer 'proberen' na lange tijd dat mijn opgebouwde missie stats compleet weg waren. Maanden grinden naar de maan. Weliswaar was alles maxed out, dus ik had 1.000.000.000 credits, de beste terminal, een 737 max (die het overigens niet te doen is qua bugs). Maar dat wil ik helemaal niet, nu is het 'belonen en verdienen' helemaal naar de gallemiezen. Nog los van dat mijn Caravan, Vision Jet en mijn PC12 ook weg zijn.
Het is toch onvoorstelbaar hoe slecht dit product is en hoe er om wordt gegaan met updates? Dus we fixen wat en introduceren gelijk weer 35 nieuwe problemen.
Heb na een testvlucht in su3 beta fs2024 er helemaal afgemieterd. Ragequit zullen we maar zeggen.
En ja su3 is een beta, maar dat is su2 (en heel fs2024) ook nog steeds, in feite. Het is een komen en gaan van bugs. Dan ineens audio stotteringen, dan een atis die op een 3 seconde loop zich eindeloos gaat herhalen en niet te stoppen is. Grafische glitches, fps drops, het squelsh geluid van de atc die blijft hangen. CTD’s in VR, verschillende beelden in VR per oog(wordt je heul scheel van!). Wasm crash gehad in de 777F.. releasenotes die totaal niet overeen komen met de werkelijkheid. Dit 6 maanden na release. Is het mij niet meer waard voorlopig.
Ik check na de zomer weer eens in om te zien of het beter is, of Asobo tegen die tijd de zelf ook de handdoek in de ring gegooid heeft
En ja su3 is een beta, maar dat is su2 (en heel fs2024) ook nog steeds, in feite. Het is een komen en gaan van bugs. Dan ineens audio stotteringen, dan een atis die op een 3 seconde loop zich eindeloos gaat herhalen en niet te stoppen is. Grafische glitches, fps drops, het squelsh geluid van de atc die blijft hangen. CTD’s in VR, verschillende beelden in VR per oog(wordt je heul scheel van!). Wasm crash gehad in de 777F.. releasenotes die totaal niet overeen komen met de werkelijkheid. Dit 6 maanden na release. Is het mij niet meer waard voorlopig.
Ik check na de zomer weer eens in om te zien of het beter is, of Asobo tegen die tijd de zelf ook de handdoek in de ring gegooid heeft
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Er zitten nog zoveel bugs in helaas maar vergeet niet, veel van die bugs zitten ook nog steeds in FS2020. Zwevende jetways, kapotte jetways. Mijn idee is dat ze teveel te snel willen, we zijn nu een half jaar verder en het is nog steeds niet waar FS2020 was. Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal wel wordt opgelost maar dit is wel eentje van de lange adem zeg… Ik kijk ook zo af en toe of er verbetering in zit, blij dat de zomer voor de deur staat want ik heb wel wat beters te doen
Hopelijk is de 757 dan ook gereed.
Voor mij draait het wel soepel, fps gewijs dan.
Wolken hebben soms enorme korrelachtige structuur.
Had ik ook bij XP12, maar sinds hun nieuwe update is dat verdwenen.
Moet ergens een setting mis staan hebben in FS24.
Vorige week FS24 dan maar gekocht voor 40 euro met een kortings code.
Gamepass begon te duur te worden voor enkel maar dat te spelen, de andere games raakte ik gewoon niet aan door tijdsgebrek.
Wolken hebben soms enorme korrelachtige structuur.
Had ik ook bij XP12, maar sinds hun nieuwe update is dat verdwenen.
Moet ergens een setting mis staan hebben in FS24.
Vorige week FS24 dan maar gekocht voor 40 euro met een kortings code.
Gamepass begon te duur te worden voor enkel maar dat te spelen, de andere games raakte ik gewoon niet aan door tijdsgebrek.
ik kwam vanmorgen deze link tegen
After 50 SAR-missions I'm done...
They lied to us!
- No missions where you hoist people from land (you can't even use the hoist on SAR-missions when you've unlocked it unless it's at sea).
- No sinking ship.
- No rescue boats around.
- No crashed car.
- No missions at night.
- No missions when it's snow or fog or bad weather etc.
- No cool rescue helicopter colors (they're grey, white or blue).
- No scenario where you save more than 1.
It's always the same scenarios.
1 mountain climber with an orange backpack OR
1 lost at sea in a orange boat (wich turns out to be a life raft)
And please tell me, in what country does the rescue swimmers or any other helicopter crew that operates at sea wear BLUE flight/drysuits?!?!?!?
To make it even worse, sometimes the crew are old ladys that looks like they're 60+ and they're supposed to be hoist opperators and rescue swimmers... come on -.-
I've not found any 5 star SAR-missions yet but so far it seems they will all be the same as the 1-4 star missions.
I sure hope they will add more SAR-missions with more variety.
This flightsim had so much potential if they'll just make a few things more realistic.
Bron:
https://www.facebook.com/...rmalink/1759845511599345/
Ben het er wel mee eens (de missies dan) het is allemaal groter gemaakt dan het is.
Ik zelf ga nu niet eens beginnen aan de missies.
Heeft iemand al een Banner missie gedaan, bestaan deze wel?
(ik hoor of zie er niemand over?
After 50 SAR-missions I'm done...
They lied to us!
- No missions where you hoist people from land (you can't even use the hoist on SAR-missions when you've unlocked it unless it's at sea).
- No sinking ship.
- No rescue boats around.
- No crashed car.
- No missions at night.
- No missions when it's snow or fog or bad weather etc.
- No cool rescue helicopter colors (they're grey, white or blue).
- No scenario where you save more than 1.
It's always the same scenarios.
1 mountain climber with an orange backpack OR
1 lost at sea in a orange boat (wich turns out to be a life raft)
And please tell me, in what country does the rescue swimmers or any other helicopter crew that operates at sea wear BLUE flight/drysuits?!?!?!?
To make it even worse, sometimes the crew are old ladys that looks like they're 60+ and they're supposed to be hoist opperators and rescue swimmers... come on -.-
I've not found any 5 star SAR-missions yet but so far it seems they will all be the same as the 1-4 star missions.
I sure hope they will add more SAR-missions with more variety.
This flightsim had so much potential if they'll just make a few things more realistic.
Bron:
https://www.facebook.com/...rmalink/1759845511599345/
Ben het er wel mee eens (de missies dan) het is allemaal groter gemaakt dan het is.
Ik zelf ga nu niet eens beginnen aan de missies.
Dat is toch gewoon 'aerial advertising' ?appie35 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:05:
Heb er een paar gedaan, maar was redelijk irritant met juiste pad volgen op de juiste snelheid/hoogte, en dan nog de drop-off van de banner als je klaar bent wat ik blijkbaar niet goed deed.
SAR met vliegtuig vond ik nog wel leuk als afwisseling met de standaard A->B missies. Heb je tenminste zelf controle over hoe/waar je vliegt. Met heli nog niet gedaan, maar verwacht meer van hetzelfde.
Hoe is jullie ervaring inmiddels met heel het stream gedoe? Ik merk hier vaak nog steeds issues, textures die low res zijn of niet laden, scenery die ook mega low res is (of niet inlaadt) en voor o.a. framedrops zorgt. Als ik aankom op EHAM lijkt het vaak net FS2020 op ultra low settings.
Mega mega irritant en voor mij een reden dat ik de sim bijna niet meer aanraak...
Mega mega irritant en voor mij een reden dat ik de sim bijna niet meer aanraak...
Na lange tijd vorige week weer eens geprobeerd met SU2, maar het was niet te doen. Allemaal rare textures, alles zag er super lelijk uit (dit was met alle settings op ultra en een RTX 4090). Ook ongelooflijk veel framedrops trouwens. Maar weer verwijderd. Misschien na SU3 nog eens proberen.Saven schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:44:
Hoe is jullie ervaring inmiddels met heel het stream gedoe? Ik merk hier vaak nog steeds issues, textures die low res zijn of niet laden, scenery die ook mega low res is (of niet inlaadt) en voor o.a. framedrops zorgt. Als ik aankom op EHAM lijkt het vaak net FS2020 op ultra low settings.
Ik speel MSFS 2024 nu al een paar maanden en merk dat ik MSFS 2020 eigenlijk niet meer aanraak. Wat jij beschrijft, herken ik helemaal. Bij sommige (payware) airports (met name bij approach) merk ik precies hetzelfde als jij. Een goed voorbeeld is EGLL van iniBuilds, waar de prestaties echt kunnen tegenvallen.Saven schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:44:
Aan de andere kant zijn er ook luchthavens waar alles juist soepel verloopt, zoals KSFO van Flightbeam of VHHH van WF Scenery. Het lijkt ook af te hangen van het vliegtuig dat je gebruikt.
Kortom, ik herken je problemen volledig. Tegelijkertijd moet ik ook eerlijk zeggen dat het regelmatig gewoon goed gaat en alles er fantastisch uitziet en soepel draait. Wanneer dit echter consequent het geval zal zijn, vraag ik me steeds af

Streaming via de wifi gaf bij grote PG gebieden zoals Las Vegas problemen zoals jij beschrijft. Aangesloten op de kabel wordt alles goed ingeladen.Saven schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:44:
Hogere climb and descent rate instellen? 10 foot per minuut is we heeel langzaam.BassieB schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:46:
Ik ben de planner aan het verkennen maar krijg er geen goed plan uit. Loop steeds tegen deze foutmelding aan. Allemaal forums afgezocht maar heb nog steeds geen idee wat ik hier moet invullen. Iemand een tip voor mij?[Afbeelding]
10 ft per minuut is ongeveer 3 meter per minuut stijgen en dalen. Zelfs een luchtballon doet dat sneller
Sterker nog, ik ren sneller de trap op 
Een Airbus 321neo kan, zonder comfortproblemen voor de passagiers, met 2500 ft/m klimmen tot 5000 ft, en daarna 2000 ft/m tot ongeveer FL150 en 1800 ft/m tot FL240. Daarboven 1000 ft/m, met een ceiling (max hoogte) van FL390 (39000 ft, oftewel bijna 12 km hoogte).
Dalen is max 2500 ft/m (approachdaling is max 1500 ft/m).
EDIT: hier een mooi overzicht wat het toestel kan hebben: https://contentzone.euroc...ICAO=A321&ICAOFilter=A321
Een Airbus 321neo kan, zonder comfortproblemen voor de passagiers, met 2500 ft/m klimmen tot 5000 ft, en daarna 2000 ft/m tot ongeveer FL150 en 1800 ft/m tot FL240. Daarboven 1000 ft/m, met een ceiling (max hoogte) van FL390 (39000 ft, oftewel bijna 12 km hoogte).
EDIT: hier een mooi overzicht wat het toestel kan hebben: https://contentzone.euroc...ICAO=A321&ICAOFilter=A321
[ Voor 44% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 04-06-2025 16:40 ]
Hoe kom je aan die maxima? Er zijn helemaal geen limitaties voor wat betreft climb and descent rates.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:08:
10 ft per minuut is ongeveer 3 meter per minuut stijgen en dalen. Zelfs een luchtballon doet dat snellerSterker nog, ik ren sneller de trap op
Een Airbus 321neo kan, zonder comfortproblemen voor de passagiers, met maximaal 2500 ft/m klimmen tot 5000 ft, en daarna 2000 ft/m tot ongeveer FL150 en 1800 ft/m tot FL240. Daarboven is stijgen met max 1000 ft/m toegestaan (volgens Airbus), met een ceiling (max hoogte) van FL410 (41000 ft, oftewel 12,5 km hoogte).
Dit zijn maxima. Hoeveel het precies is, hangt af van het gewicht van het vliegtuig op dat moment, en bedrijfsprocedures van de airline waar je voor vliegt. Nood breekt natuurlijk altijd wetten, dus als ATC zegt dat je NU moet klimmen, dan doe je dat zo snel mogelijk.
Wat op de site staat zijn waarschijnlijk gemiddeldes waar controllers rekening mee kunnen houden. Geen limieten in ieder geval.
[ Voor 5% gewijzigd door upclocker op 04-06-2025 10:23 ]
Zie bron - wellicht kan het toestel veel meer hebben, maar dat is wat men voorschrijft.upclocker schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:21:
[...]
Hoe kom je aan die maxima? Er zijn helemaal geen limitaties voor wat betreft climb and descent rates.
Of lees ik dit verkeerd?
Iemand ook problemen met de Pilot Voice en Character dat deze niet herinnerd/behouden wordt nadat je deze hebt aangepast? Ik erger me kapot aan de standard voice dus ik pas deze iedere keer aan in het profiel maar het wordt niet opgeslagen of wel opgeslagen maar zodra je een vlucht begint is het gewoon weer de standaard stem. Waarom erger ik me dubbelkapot aan deze stem, het is harder dan de overige geluiden, niet in te stellen qua volume, en een overdreven acteer stem.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Als het vermoeden bestaat dat het niet mag waarom dan een vage link posten? Denk maar niet dat ik klik op iets waarvan uit niets blijkt dat het ook maar iets met FS2024 te maken heeft. Hoeveel moeite is het om wat context erbij te plaatsen?Kloever schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:22:
Als het niet mag hoor ik het wel....
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/360313
[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 24-06-2025 22:26 ]
Je hebt nog nooit van pepper gehoord? Bijzonder. Maar goed, voor jou...het is een link naar een aanbieding voor MSFS2024. Als je er niet op wilt klikken dan is dat niet erg.cbr600f4i schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:25:
[...]
Als het vermoeden bestaat dat het niet mag waarom dan een vage link posten? Denk maar niet dat ik klik op iets waarvan uit niets blijkt dat het ook maar iets met FS2024 te maken heeft. Hoeveel moeite is het om wat context erbij te plaatsen?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
is dat zo vreemd danKloever schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:21:
[...]
Je hebt nog nooit van pepper gehoord? Bijzonder. Maar goed, voor jou...het is een link naar een aanbieding voor MSFS2024. Als je er niet op wilt klikken dan is dat niet erg.
PSN ID: Svennie-NL
Ik denk van niet dan. Pepper is een verzamelpagina van allemaal aanbiedingen. Van Albert Heijn tot aan Zalando. En dit is een aanbiedingen voor een versie van MSFS2024 voor 67 euro ipv 139. Verkoop gaat via Bol(partner). (En de vraag of mag of niet...het kan gezien worden als een vraag en aanbod)Svennie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:33:
[...]
is dat zo vreemd dan, ik ken de site ook niet. Zoals al gezegd, wat meer context erbij zou wel zo aardig zijn geweest
[ Voor 7% gewijzigd door Kloever op 25-06-2025 07:48 ]
Zelf ook nog nooit van pepper gehoord. Leuk om nog zo iets te zien en voor hier ook wel ok denk ik. Zoals al aangegeven is wat meer context handiger voor de meeste. Niet iedereen weet van dit soort sites af en ik ben ook wat huiveriger geworden met het zomaar klikken op linkjes.Kloever schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:47:
[...]
Ik denk van niet dan. Pepper is een verzamelpagina van allemaal aanbiedingen. Van Albert Heijn tot aan Zalando. En dit is een aanbiedingen voor een versie van MSFS2024 voor 67 euro ipv 139. Verkoop gaat via Bol(partner). (En de vraag of mag of niet...het kan gezien worden als een vraag en aanbod)
"assumption is the mother of all fu'ps"
Het gaat er niet om of ik van pepper heb gehoord, het gaat erom dat je de moeite niet eens neemt om überhaupt aan te geven waar het om gaat. Is het een vliegtuigstoel in de aanbieding, een complete cockpit, een joystick, weet ik veel.Kloever schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:21:
[...]
Je hebt nog nooit van pepper gehoord? Bijzonder. Maar goed, voor jou...het is een link naar een aanbieding voor MSFS2024. Als je er niet op wilt klikken dan is dat niet erg.