• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:46
Common Causes & Fixes
  • VRAM / RAM Exhaustion:
    • Over time, high texture settings, photogrammetry, or terrain pre-caching can fill up your VRAM and system RAM.
    • Fix: Lower texture resolution, reduce Terrain/Object LOD, or disable ReBAR for MSFS 2024 via Nvidia Profile Inspector to free up VRAM. Ensure you have at least 32GB of system RAM if running heavy add-ons.
  • AI Traffic & Mod Injection (e.g., FSLTL):
    • Background traffic injectors often accumulate data or fail to clear models properly, tanking performance after 15–30 minutes.
    • Fix: Disable external traffic injection programs or lower live/multiplayer traffic density in the simulator settings to test if performance stabilizes.
  • Fauna & Wildlife Bugs:
    • Specific animal spawns have been known to heavily burden the CPU and trigger severe frame drops in certain regions.
    • Fix: Turn off Fauna in the simulator's data/general settings menu.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:03
Settings staan al op Medium en AI traffic, dat moet ik eens bekijken.
Misschien zal dit de grote boosdoener dan wel zijn.

Merci voor de informatie alvast, kan ik vanavond eens rustig uittesten.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 12:48

djbarney

XBL: DeejayBarney

voor mij maakte photogrammetry een enorm verschil in stutters op approach en landing, zeker bij de grotere luchthavens rondom grote complexe steden. staat dus al n tijdje uit en mis t ook eigenlijk niet echt. en inderdaad.. met de huidige prijzen hoop ik dat mn 3080 het nog even een paar jaar wil volhouden anders houd het gewoon op :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:05
Probeer eens als je GPU locked op 60fps in je gpu drivers niet in game kijk dan nog eens.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:03
ravw schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:45:
Probeer eens als je GPU locked op 60fps in je gpu drivers niet in game kijk dan nog eens.
Heb die nu op 30 fps gezet, dan eens kijken dat het daarmee ook beter zou gaan.
Gisteren geland in Liverpool met alles van AI uit.

Het was al beter, maar mijn cpu bleef wel gehamerd worden.
Zeker bij het taxien naar de gate toe.

Had voor de zekerheid ook eens autofps aangezet en mijn task manager open staan.
Cpu zat op 48 % gebruik en ram was eigenlijk ook dik in orde. Had nog genoeg ruimte, en GPU mememory zat op 4GB, dus echt ruimschoots genoeg.

Gewoon enorm irritant dat alles goed gaat, tot dat ik moet landen.
Er is al verbetering, misschien kan ik nog wat dieper zoeken in bepaalde instellingen.
En anders ga ik toch eens moeten kijken voor een 5800x3D.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste