[XB|PC] Microsoft Flight Simulator 2024

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

Visgek82 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:33:
Ik heb nu mijn company en ook mijn eerste vliegtuig gekocht (een skyhawk), maar ik begrijp niet hoe ik nu daar dan missies mee kan doen? ik zou meer moeten kunnen verdienen, maar alle bedragen zijn nog hetzelfde.. Ik snap het niet. kan iemand mij dit vertellen?
Je hebt in de missions lijst aan de linkerkant een selectie : employee of company, als employee kan je missies doen met allerlei vliegtuigen die niet van jou zijn, initieel dingen als flightseeing sessies en relocation van andermans vliegtuig van 1 airport naar een andere. Als je je vliegtuig eenmaal gekocht hebt moet je dus in die selectie niet meer de employee missies selecteren maar de company mode. Employee missies lever je ongeveer 85 tot 90% van je verdiende geld in bij je employer. Dus maar paar duizend credits per missie ipv tienduizenden tot tonnen.

Je krijgt in company mode missies te zien rondom waar je al ontdekt hebt, je kan op elke airport selecteren en je piloot daarheen laten teleporteren. Als je dat doet "ontdek" je meer missies rondom die locatie. Kies een missie, vliegen volgens het plan zoals je eerder ook al als employee deed en geld investeren in onderhoud van je eigen vliegtuig en vervolgens in je volgende vliegtuig kopen of certificeringen halen zodat je meer missietypes mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pana schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:21:
Gaat er iemand naar FSWeekend op 15-16 maart in Lelystad? Ik kom vanuit Belgie wel eens een kijkje nemen en ik hoop er wat Winwing spullen op de kop te kunnen tikken.

[...]

Winwing of Virpil rudders zouden prijs/kwaliteit top zijn.
Ik wilde zeker gaan, maar ik ben geschrokken van de ticketprijs(+parkeren) en dat vind ik het niet waard om er een paar uurtjes rond te struinen.. Noem me maar een knieperd :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-06 22:58
Maverick_824 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Dan ga ik het liefst voor de Flight Simulator 2020.

Dit is gewoon Plug And Play met de Steam versie toch?
Ik koop hem het liefst via Steam.

Ik ga altijd voor de 777 en de 737 PMDG versie.
Dit is toch gewoon die vliegtuigen kopen via de officiele website van de PMDG toch?
Daarna krijg je bij de install toch gewoon de optie instaleren voor Steam toch?

Ik heb nu nog die oude Flight Simulator X Steam Editie.
Maar het probleem is meestal bij de Flight Simulator
als je eenmaal in de lucht hangt dan weet je niet meer goed wat je moet doen en ga je je vervelen.
Je kijkt een paar keer om je heen tijdens een vlucht en kapt dan de game weer af.
Ze zeggen dan van dat je veel beter een vlucht kunt programeren met je Plane.
Dit heb ik ook wel eens gedaan maar ook dit gaat snel vervelen.
Je kapt dan de game weer af omdat je niks verder te doen hebt in je Plane.

Offtopic:
Ik heb de volgende oplossing hier voor gevonden.
Ik speel ook de game digital combat simulator, DCS.
Ik heb hier ook 2 pay-ware kisten hier bij.
De F16 en de F18.
Ik kan dan elk geval nog schieten.
Je hebt dan wat te doen verder.
Ben je bekend met onderstaande website? Vul een luchthaven in waarvan je wilt vertrekken en kies het type en de gewenste vliegduur, bijvoorbeeld 1-2 uur. Dan krijg je verschillende routes voorgeschoteld. Het is erg leuk om een B737 onder de knie te krijgen door alle checks uit te voeren en zelf alle handelingen te verrichten. De mate waarvan kun je zelf bepalen, veel/weinig autopilot, het houdt je continu bezig. Of je nou point to point vliegt in West-Europa, een heel continent doorkruist of de wereld rond vliegt.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:02
Morgen A350. <3

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 14:28
djbarney schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Je hebt in de missions lijst aan de linkerkant een selectie : employee of company, als employee kan je missies doen met allerlei vliegtuigen die niet van jou zijn, initieel dingen als flightseeing sessies en relocation van andermans vliegtuig van 1 airport naar een andere. Als je je vliegtuig eenmaal gekocht hebt moet je dus in die selectie niet meer de employee missies selecteren maar de company mode. Employee missies lever je ongeveer 85 tot 90% van je verdiende geld in bij je employer. Dus maar paar duizend credits per missie ipv tienduizenden tot tonnen.

Je krijgt in company mode missies te zien rondom waar je al ontdekt hebt, je kan op elke airport selecteren en je piloot daarheen laten teleporteren. Als je dat doet "ontdek" je meer missies rondom die locatie. Kies een missie, vliegen volgens het plan zoals je eerder ook al als employee deed en geld investeren in onderhoud van je eigen vliegtuig en vervolgens in je volgende vliegtuig kopen of certificeringen halen zodat je meer missietypes mag doen.
Thanks. Ik heb het gevonden. Door een bug bij het landen de landing gear beschadigd, zou 27k aan repair kosten, ik dacht dan verkoop ik de skyhawk want de aanschafprijs was ook zoiets. Kreeg ik er 150k voor terug :o dus ik dacht mooooi, kan ik er 4 voor terugkopen...tot ik erachter kwam dat de goedkoopste 2de hands skyhawk zo'n 230k is. Leuk (not) dat er een verkeerd beeld van de prijzen gegeven wordt bij de eerste aanschaf.

Voorlopig ben ik dus druk met transport missies a 6k per stuk, blijkbaar.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Visgek82 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:45:
[...]

Thanks. Ik heb het gevonden. Door een bug bij het landen de landing gear beschadigd, zou 27k aan repair kosten, ik dacht dan verkoop ik de skyhawk want de aanschafprijs was ook zoiets. Kreeg ik er 150k voor terug :o dus ik dacht mooooi, kan ik er 4 voor terugkopen...tot ik erachter kwam dat de goedkoopste 2de hands skyhawk zo'n 230k is. Leuk (not) dat er een verkeerd beeld van de prijzen gegeven wordt bij de eerste aanschaf.

Voorlopig ben ik dus druk met transport missies a 6k per stuk, blijkbaar.
Oh ja dat is idd niet goed aangegeven in de career mode.. het allereerste vliegtuig dat je koopt is heftig afgeprijsd, en daarna kost alles "de normale prijzen". Ze hebben het wel in een verstopte zendesk faq gezet, maar dit hadden ze gewoon in de game moeten laten zien bij het aanschaffen van dat eerste vliegtuig.

https://flightsimulator.z...300945052-Career-mode-FAQ

Maar goed, even doorgrinden dan in employee mode om dan toch een eigen vliegtuig weer te kopen, of je kan je career resetten in je character scherm, gezien je toch opnieuw moet beginnen met een eerste cessna 172, kan je wellicht net zo goed clean beginnen en die eerste c172 weer goedkoop krijgen. Duurt denk ik minder lang dan nu moeten doorsparen voor een 2e hands c172?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
djbarney schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:40:
[...]

Oh ja dat is idd niet goed aangegeven in de career mode.. het allereerste vliegtuig dat je koopt is heftig afgeprijsd, en daarna kost alles "de normale prijzen". Ze hebben het wel in een verstopte zendesk faq gezet, maar dit hadden ze gewoon in de game moeten laten zien bij het aanschaffen van dat eerste vliegtuig.

https://flightsimulator.z...300945052-Career-mode-FAQ

Maar goed, even doorgrinden dan in employee mode om dan toch een eigen vliegtuig weer te kopen, of je kan je career resetten in je character scherm, gezien je toch opnieuw moet beginnen met een eerste cessna 172, kan je wellicht net zo goed clean beginnen en die eerste c172 weer goedkoop krijgen. Duurt denk ik minder lang dan nu moeten doorsparen voor een 2e hands c172?
Geen idee hoe lang dat zou duren :) kijk wel ff wat ik daarmee ga doen. Iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:20
Visgek82 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:51:
[...]
Geen idee hoe lang dat zou duren :) kijk wel ff wat ik daarmee ga doen. Iig bedankt :)
27k grinden of 80k, lijkt me niet zo moeilijk, succes ermee, je bent niet de eerste die hier tegen aan loopt, hadden ze inderdaad beter aan kunnen geven

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Svennie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:57:
[...]

27k grinden of 80k, lijkt me niet zo moeilijk, succes ermee, je bent niet de eerste die hier tegen aan loopt, hadden ze inderdaad beter aan kunnen geven
Plus alle tijd die ik nodig heb om de cert's te halen (en de kosten daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:20
Visgek82 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:59:
[...]
Plus alle tijd die ik nodig heb om de cert's te halen (en de kosten daarvoor)
fair point, niet bij stil gestaan. Als je opnieuw begint: haal het minimum aan certificaten dat je nodig hebt om de volgende stap te kunnen maken. Na de Cessna voor de vracht kan je kan de Vision Jet kopen voor VIP vluchten en daarmee grinden voor de Grand Caravan (het is aan te raden de nieuwe te kopen, de 2e handse hebben veel reparaties nodig). Met de Grand Caravan verdien je 200 tot 300k per vlucht.(medium cargo)

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 08:35
Pana schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:21:
Gaat er iemand naar FSWeekend op 15-16 maart in Lelystad? Ik kom vanuit Belgie wel eens een kijkje nemen en ik hoop er wat Winwing spullen op de kop te kunnen tikken.

[...]

Winwing of Virpil rudders zouden prijs/kwaliteit top zijn.
Ik zou niet teveel op winwing spullen rekenen.
Ik heb sinds 8 jan de glareshield en sinds 17 jan de MCDU in bestelling staan en beiden zijn voorlopig nog niet leverbaar vanuit EU warehouse.

Dus ik zou zeer verbaasd zijn als winwing wel in staat zou zijn om op het fs weekend te leveren, maar ik kan het natuurlijk ook niet uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Svennie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:07:
[...]

fair point, niet bij stil gestaan. Als je opnieuw begint: haal het minimum aan certificaten dat je nodig hebt om de volgende stap te kunnen maken. Na de Cessna voor de vracht kan je kan de Vision Jet kopen voor VIP vluchten en daarmee grinden voor de Grand Caravan (het is aan te raden de nieuwe te kopen, de 2e handse hebben veel reparaties nodig). Met de Grand Caravan verdien je 200 tot 300k per vlucht.(medium cargo)
dat is inderdaad een goede tip, echter zijn de nieuwe caravans wel echt pricy. de 2e hands zijn al niet echt goedkoop maar de ergste kosten zitten daarbij in de turbine motor. vervelend aan de 2e hands markt zoals hij nu in career mode is is dat je een onderhoudcheck kan doen op het 2e hands vliegtuig en daar dan wat info krijgt over de staat van ontbinding.. dat rapport komt niet volledig overeen met de realiteit, waar staat dat de turbine motor op 60% health staat of iets dergelijks, blijkt dat soms slechts 25 tot 30% te zijn na aanschaf. De goedkoopste 2e hands caravan was net in staat om 1 of 2 vluchten te doen voor hij mid-air uitviel door gebrekkig onderhoud, en die motor kost tonnen. Doorsparen voor een nieuwe is dus echt een aanrader, ook al duurt dat veel langer.

Ik heb uiteindelijk die grand caravan weer verkocht na een hoop geinvesteerd te hebben in onderhoud, omdat ik voor de career mode simpelweg de vision jet lekkerder vond vliegen (zonder die annoying kapotte yaw damper in de caravan die constant zwabbert). heb vervolgens een hoop van de certs gehaald en spaar gestaag door met de vision jet tot er weer iets leuks te doen valt. zo af n toe eens afwisselen tussen career mode flights en de free flights met wat airbussen van ofwel fenix of inibuilds, dan valt het grinden ook enorm mee.

Mijn oude cargo cessna 172 heb ik nu de AI crew op aangezet, maar dat is zeker geen vetpot. gemiddeld 20 tot 35 duizend credits per uur dat je zelf vliegt, maar daar moet dan nog onderhoud vanaf. AI crew is niet meer zo slopend als ze voor de eerste patches waren, maar maken wel veel meer schade aan onderstel en wielen dan ik zelf doe. Bij de grand caravan ook geprobeerd, maar daarbij woog de return niet op tegen het onderhoud, dus vandaar dat ik die uiteindelijk weggedaan heb.. koop wel weer n nieuwe als ik daar aanleiding toe zie :P

Voor de verdere career vind ik zelf die firefighting, heli's en al die andere dingen niet zo boeiend, passenger airline flight of de vip flights met de business jets vind ik dan wel interessant, maar die zijn zo duur, en de beschikbare missies nog zo zeldzaam, dat ik die voorlopig even laat zitten. Asobo/Microsoft heeft wel aangegeven dat uiteindelijk ook de Airbussen beschikbaar moeten komen in career mode, dus die stap wil ik dan nog wel gaan proberen te maken. Tot die tijd lekker doorsparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 13:11
Wie gaat er voor de A350?
Zou em graag willen maar bijna 90 euro is toch pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:22
Pana schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:53:
Zou hem graag willen, maar heb nu al last met een A330 op Fs2024 deftig te laten draaien.
Wat gaat dit toestel dan wel niet geven vraag ik mij af, en voor 2020 komt hij ook uit.
Maar heeft gewoon minder toeters en bellen aan boord.

Daarvoor betaal ik geen 90 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMX_xV2C3I6zJvBQKab7U0mjEiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLbKJOtn3sZwAvXbAeLyD5cp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:59
Volgens hun site is hij 72 euro? Of is dat een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
72 euro is hij.

is ook nu uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
KBE91 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Zou hem graag willen, maar heb nu al last met een A330 op Fs2024 deftig te laten draaien.
Wat gaat dit toestel dan wel niet geven vraag ik mij af, en voor 2020 komt hij ook uit.
Maar heeft gewoon minder toeters en bellen aan boord.

Daarvoor betaal ik geen 90 euro.

[Afbeelding]
je kan ook lagere textures downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Je moet er de btw nog bij tellen boys.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW7bQ4X-d7J0yk346dEOUh_waxg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gsiti8orZQyWZ4zxMKFY5Op2.png?f=user_large

Iemand van op Reddit.
Omgerekend 87 euro

[ Voor 74% gewijzigd door KBE91 op 26-02-2025 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
KBE91 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:07:
Je moet er de btw nog bij tellen boys.
ff kijken op mijn rekening.

87,65 heb ik inderdaad betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ze raden heel erg aan om mee te doen aan beta su 1 voor de a350.

Dit omdat er in de stable versie problemen met wasm zijn als er externe factoren aangesproken worden.
inibuilds had hier al heel erg veel last van. (bijv met flightplan uit simbrief halen, daarna hing msfs)

ik heb nu ook dat hij gewoon hangt als ik de cockpit in wilt.

Dus ik switch hem eens over naar de beta om te kijken of dit beter loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Ik haal m wel zodra ie in de marketplace in msfs 2024 verschijnt. Dan zijn denk ik de eerste bugs er ook al wel uit. Ik heb simpelweg geen zin meer in externe installers.. zie door de bomen het bos niet meer, dan weer deze launcher voor een update, dan weer die, en voor je het weet een uur verder voor je inde cockpit zit :p de video's zien er iig wel uit alsof ze hier behoorlijk goed hun best op hebben gedaan, ben benieuwd naar de performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Dirtyrockers schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:33:

Dit omdat er in de stable versie problemen met wasm zijn als er externe factoren aangesproken worden.
inibuilds had hier al heel erg veel last van. (bijv met flightplan uit simbrief halen, daarna hing msfs)

De met msfs 2024 meegeleverde inibuilds a320, a321 en a330 doen het iig prima in su1, simbrief inladen, halverwege nog wat metar/atis etc oppikken, geen enkel probleem daarmee tot dusver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:27
djbarney schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:30:
Ik haal m wel zodra ie in de marketplace in msfs 2024 verschijnt. Dan zijn denk ik de eerste bugs er ook al wel uit. Ik heb simpelweg geen zin meer in externe installers.. zie door de bomen het bos niet meer, dan weer deze launcher voor een update, dan weer die, en voor je het weet een uur verder voor je inde cockpit zit :p de video's zien er iig wel uit alsof ze hier behoorlijk goed hun best op hebben gedaan, ben benieuwd naar de performance
Dat heb ik dus ook.
Dat met FS 2004/FSX gaat me niet meer gebeuren , dat ik gewoon een dag taak heb om alle codes en dingen in te typen en te zoeken.

Ik wacht dus tot het op MP komt.
Zeker nu het gestreamd word, ben je nog sneller klaar als er weer eens een herinstal plaat moet vinden.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 16:37
Zijn er meer mensen waarbij de PC12 niet meer available is in de careermode? Ik heb daar twee maanden voor zitten grinden als een malle en nu is het toestel compleet geblokkeerd. Geen missie mee te vliegen meer 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:51
De Piaggio is een leuk ding, hoewel niet voor akrobatiek en niet erg snel (300kmh gemiddeld). Nu ook in FS2024
Jammer dat de MIG 15bis nog niet in F2024 is. Echt een speelgoed

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Maulet schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:36:
De Piaggio is een leuk ding, hoewel niet voor akrobatiek en niet erg snel (300kmh gemiddeld).
Bedoel jij de Piaggio P.180.....
Die gaat wel een heel stuk harder dan 300 kmh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWxL7oiUV3eRBYrge1NPi-aWwwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mplEYePHo0QiBCu6vjaXzFO4.png?f=fotoalbum_large

Als je dit dan tegenover de Jet aangedreven vliegtuigen zet ...
Embraer 175 797kmh
Airbus A320 967kmh
Dan vind ik het wel erg snel voor een propeller aangedreven vliegtuig. 8)

Vind hem heerlijk vliegen dat toestel trouwens.
Echt een aanrader voor mensen die van zakenvliegtuigen houden.
Binnenkort komt de EVO versie ook uit _/-\o_

Ach niet gemaakt voor stuntvliegen maar hij kan het wel hoor.
(Alleen al de landing in dit filmpje _/-\o_ :9~ )
YouTube: Piaggio Aerospace - P180 Avanti II Acrobatic Display

[ Voor 66% gewijzigd door ravw op 27-02-2025 00:39 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 12:29
Gisteren gekocht en eerste delivery flight mee gedaan in MSFS2024.
Eerste impressie: wow, eindelijk een A350! Vet flight deck, super tof om te interacteren met de specifieke A350 systemen (heb me suf gezocht naar transponder settings :) ), veel coole features zoals brake-to-vacate, de vette OIS, dynamic wetahering en nog veel meer.

Maar.... het beste ding 'leeft' niet voor mij, niet zoals de Fenix A320 doet in ieder geval. Het komt allemaal wat scripted, statisch over.

De Fenix A320 blijft voor mij toch DE benchmark in MSFS airliner-land in mijn to-go airliner.

Verder zijn er (natuurlijk) nog bugs (WASM crashes bijvoorbeeld) maar die worden er vast uitgehaald, niets bijzonders bij een 1.0 release.

Dus, achteraf bekeken, had ik de A350 nog steeds gekocht (want A350!) MAAR ik vrees wel dat ze een hangar queen zal blijven. Voorlopig dan. Een dure hangar queen ook nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Spitfire123 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Gisteren gekocht en eerste delivery flight mee gedaan in MSFS2024.
Eerste impressie: wow, eindelijk een A350! Vet flight deck, super tof om te interacteren met de specifieke A350 systemen (heb me suf gezocht naar transponder settings :) ), veel coole features zoals brake-to-vacate, de vette OIS, dynamic wetahering en nog veel meer.

Maar.... het beste ding 'leeft' niet voor mij, niet zoals de Fenix A320 doet in ieder geval. Het komt allemaal wat scripted, statisch over.

De Fenix A320 blijft voor mij toch DE benchmark in MSFS airliner-land in mijn to-go airliner.

Verder zijn er (natuurlijk) nog bugs (WASM crashes bijvoorbeeld) maar die worden er vast uitgehaald, niets bijzonders bij een 1.0 release.

Dus, achteraf bekeken, had ik de A350 nog steeds gekocht (want A350!) MAAR ik vrees wel dat ze een hangar queen zal blijven. Voorlopig dan. Een dure hangar queen ook nog...
Fenix simuleert hun vliegers buiten de sim normaal toch ? Ini zal gewoon vliegen hoe de physics zijn van de game zelf.

Vandaar dat het gewoon zo veel anders zal aanvoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKzAl66yMqzxSSiTxlr4VGCzHbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UP8bLVXVP3rMFEYMmLkmQZqU.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een beetje drama erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door KBE91 op 27-02-2025 14:43 ]

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:44
Dirtyrockers schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:33:

Ik had precies hetzelfde probleem met de game die voortdurend vastliep. Na het installeren van de update draaien zowel de game als de A350 nu erg soepel _/-\o_

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 13:11
KBE91 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Fenix simuleert hun vliegers buiten de sim normaal toch ? Ini zal gewoon vliegen hoe de physics zijn van de game zelf.

[Afbeelding]

Heb zelf net de Fenix A320 aangeschaft, looooong overdue.
Wel sneu om te weten dat er een Fenix A350 had kunnen zijn.

• mvbo
  • Laatst online: 02-06 16:57
[...]

Ja dit is wel een beetje het gekke van de simwereld waar we inzitten, iedereen kan van alles maken maar je wil niet in elkaars vaarwater zitten. Ik ben bang dat in de toekomst er steeds meer aankondigingen komen van planes waar we dan heel lang op zullen moeten wachten (bluebird 757?) om maar andere devs eerder af te zijn.

• ravw
mvbo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:14:
[...]

Ja dit is wel een beetje het gekke van de simwereld waar we inzitten, iedereen kan van alles maken maar je wil niet in elkaars vaarwater zitten. Ik ben bang dat in de toekomst er steeds meer aankondigingen komen van planes waar we dan heel lang op zullen moeten wachten (bluebird 757?) om maar andere devs eerder af te zijn.
Dat zie je met de airports ook.
Zit je te wachten op die inibuild LOWI, komt GAYA in eens met een geupdate versie van LOWI in MSFS2024.
Met vliegtuigen is dit gelukkig minder.
Maar het enige wat ej hier tegen kunt doen is hoge eisen stellen aan de toestellen en airport.
Er zitten nu addonbouwers op MP waarvan ik zelf nooit als MS/Asobo toestemming had gegeven.
Terwijl die er makkelijk door komen.
En mensne waar hun zaken mee doen na 4 jaar nog steeds geen update voor uit is.
Noem alleen KOS al.... op MP staat nog steeds 1.01 terwijl 1.11 GSX pro werkend maakt.
Terwijl ik al 3 jaar draaid met de "minder legale manier" van dit airport omdat de gekochte versie niet werkt met GSX pro.

En zo zijn er veel addons waarvan ik weet dat ze niet meer werken in zo wel MSFS 2020/2024.
Maar die dan nog steeds verkocht worden.
En dan heb je er een gekocht zo als die van .... Lissabon....
Dan verdwijn die uit je lijst en moet je de nieuwe versie weer kopen ( zelfde maker )
Dan heb ik het niet over V2 V3 of zo nee puur basis.
Maar ergens is het wel mooi dat we nu meer keuze hebben.
Al mis ik die tijden nog wel van Posky _/-\o_

• Wilde
  • Niet online
Hier vandaag overgestapt van een 4070S naar de 5080. Toch wel een enorm verschil. Ik zie nu eindelijk scherp :)

MSFS loopt goed alleen Xplane crashed met een zwart scherm. Ik heb al geupdate naar de laatste Nvidia (572.60) dus ik weet niet helemaal wat dat nog is..

• ravw
Wilde schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:17:
[...]

Hier vandaag overgestapt van een 4070S naar de 5080. Toch wel een enorm verschil. Ik zie nu eindelijk scherp :)

MSFS loopt goed alleen Xplane crashed met een zwart scherm. Ik heb al geupdate naar de laatste Nvidia (572.60) dus ik weet niet helemaal wat dat nog is..
probeer dit eens met Xplane

stappen om het probleem op te lossen:

Wijzig de PCIe-instelling in de BIOS:
Start je computer opnieuw op en ga naar de BIOS-instellingen.
Zoek de PCIe-configuratie-instellingen.
Stel de PCIe-snelheid handmatig in op 'Gen 4' in plaats van 'Auto' of 'Gen 5'.
Sla de wijzigingen op en start het systeem opnieuw op.

Kijk eens of die het dan doet.

En Update stuurprogramma's en BIOS.
Dan alle stuurprogramma's
Het is een nieuwe kaart dus dat kan net even wat problemen geven.
Wat wat oudere drivers en instellingen die niet direct mee genomen worden.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 23:14
[...]

Maar ik ben benieuwd nu ik even tussen de regels door lees welk project ze nu op stapel hebben liggen. Ik heb nog een beetje de hoop op de hele A3xneo serie. Ik vind de widebodies leuk om te hebben maar meestal doe ik short en medium haul.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:27:
[...]

probeer dit eens met Xplane

stappen om het probleem op te lossen:

Wijzig de PCIe-instelling in de BIOS:
Start je computer opnieuw op en ga naar de BIOS-instellingen.
Zoek de PCIe-configuratie-instellingen.
Stel de PCIe-snelheid handmatig in op 'Gen 4' in plaats van 'Auto' of 'Gen 5'.
Sla de wijzigingen op en start het systeem opnieuw op.

Kijk eens of die het dan doet.

En Update stuurprogramma's en BIOS.
Dan alle stuurprogramma's
Het is een nieuwe kaart dus dat kan net even wat problemen geven.
Wat wat oudere drivers en instellingen die niet direct mee genomen worden.
Thanks. En ik zie dat xplane hier niet thuishoort. Ik ga verder in dat topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
cbr600f4i schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:33:
[...]

Maar ik ben benieuwd nu ik even tussen de regels door lees welk project ze nu op stapel hebben liggen. Ik heb nog een beetje de hoop op de hele A3xneo serie. Ik vind de widebodies leuk om te hebben maar meestal doe ik short en medium haul.
Een A330-900 zou welkom zijn van Fenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
KBE91 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:02:
[...]

Een A330-900 zou welkom zijn van Fenix.
Hebben we dar al niet genoeg van?

LVFR, HEADWIND, INIBUILDS.
Zou mooi zijn als die lui van Fenix eens een goede A340 300, of 600 gingen maken.
Blijft toch een machtig vliegtuig om mee te vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Hebben we dar al niet genoeg van?

LVFR, HEADWIND, INIBUILDS.
Zou mooi zijn als die lui van Fenix eens een goede A340 300, of 600 gingen maken.
Blijft toch een machtig vliegtuig om mee te vliegen.
Maar zijn die vliegers van top kwaliteit ? Mij maakt het niet uit hoeveel er zijn, als de ene dev de beste versie maakt. Dan koop ik die met mijn ogen toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
KBE91 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Maar zijn die vliegers van top kwaliteit ? Mij maakt het niet uit hoeveel er zijn, als de ene dev de beste versie maakt. Dan koop ik die met mijn ogen toe.
Ik vlieg ze geen van allen. Het is allemaal sub-kwaliteit. Goed genoeg maar zoals sommigen al zeggen, opvulling voor hun hangar en velen vallen voor het 'echte' vliegen al snel terug op PMDG en Fenix. Aerosoft en Inibuilds brengen vliegtuigen en airports uit alsof het niets is. Voor de echte kwaliteit hebben we het nakijken omdat het financieel niet interessant is, te duur om te maken. Hopelijk brengt de nieuwe SDK van FS2024 daar wel wat verandering in want jaren wachten op een vliegtuig wordt je ook niet vrolijk van.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
cbr600f4i schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Ik vlieg ze geen van allen. Het is allemaal sub-kwaliteit. Goed genoeg maar zoals sommigen al zeggen, opvulling voor hun hangar en velen vallen voor het 'echte' vliegen al snel terug op PMDG en Fenix. Aerosoft en Inibuilds brengen vliegtuigen en airports uit alsof het niets is. Voor de echte kwaliteit hebben we het nakijken omdat het financieel niet interessant is, te duur om te maken. Hopelijk brengt de nieuwe SDK van FS2024 daar wel wat verandering in want jaren wachten op een vliegtuig wordt je ook niet vrolijk van.
Ja dat komt ook omdat sommige teams gewoon maar met een paar man is.
Sommige uitgevers zijn gewoon nu omgebouwd tot fabrieken die alleen maar bezig zijn met het maken van addons.

In de wereld van Microsoft Flight Simulator (MSFS) zijn er verschillende add-on makers, variërend van grote bedrijven met uitgebreide teams tot kleinere bedrijven die vaak met een kleiner team werken. Hier is een overzicht van enkele van de bekendere ontwikkelaars en hun teamgrootte (hoewel de exacte cijfers vaak niet openbaar zijn):
Grote Add-on Makers:

ORBX
Teamgrootte: Groter team (tientallen mensen).
Specialisatie: Landschapspakketten, luchthavens, vliegtuigen en wereldwijde pakketten.
Kenmerk: ORBX is een van de grootste spelers op de markt met een breed scala aan producten en een wereldwijde invloed op de flight sim-community.

Aerosoft
Specialisatie: Luchthavens, vliegtuigen, utilitaire add-ons, en vele andere producten.
Kenmerk: Ze hebben een lange geschiedenis in de flight sim-gemeenschap en bieden een breed scala aan add-ons voor MSFS, evenals voor andere platforms.

Asobo Studio
Teamgrootte: Zeer groot team (honderden mensen).
Specialisatie: De ontwikkelaar van MSFS zelf, verantwoordelijk voor de simulatie-engine.
Kenmerk: Asobo Studio is het ontwikkelteam achter MSFS en werkt samen met derden voor add-ons, hoewel ze zelf geen onafhankelijke add-ons produceren zoals anderen.

Just Flight
Specialisatie: Vliegtuigen en luchthavens.
Kenmerk: Just Flight biedt een breed scala aan vliegtuigen en andere add-ons, met zowel commerciële als niet-commerciële producten.

Kleinere Add-on Makers:

IniBuilds
Teamgrootte: Klein team (enkele tientallen mensen).
Specialisatie: Gedetailleerde vliegtuigen (zoals de A300, A310) en luchthavens.
Kenmerk: IniBuilds staat bekend om hun kwaliteit en gedetailleerde ontwerpen, hoewel ze een kleiner team hebben dan sommige grotere bedrijven.

FlyTampa
Teamgrootte: Klein team (kleiner dan de grotere bedrijven).
Specialisatie: Gedetailleerde luchthavens.
Kenmerk: FlyTampa heeft een kleinere, gespecialiseerde groep die bekend staat om hun gedetailleerde luchthavenontwerpen. Ze richten zich voornamelijk op luchthavens en leveren vaak topkwaliteit.

PMDG
Teamgrootte: Klein tot middelgroot team (tientallen mensen).
Specialisatie: Gedetailleerde vliegtuigen.
Kenmerk: PMDG is beroemd om hun uiterst gedetailleerde vliegtuigen, zoals de 737 en 777. Ze hebben een kleiner team, maar zijn zeer gerespecteerd vanwege hun technische expertise.

SceneryTR
Teamgrootte: Klein team (weinig mensen).
Specialisatie: Luchthavens en landschappen.
Kenmerk: SceneryTR maakt vaak pakketten met specifieke luchthavens en regio's, met een focus op kwaliteit, maar ze zijn een kleiner bedrijf.

SimSkunkWorks
Teamgrootte: Klein team (enkele mensen).
Specialisatie: Vliegtuigen, vooral militaire vliegtuigen.
Kenmerk: Ze zijn klein, maar leveren gedetailleerde add-ons voor vliegtuigen, met een focus op militaire luchtvaart.

Waarbij het me wel opvalt dat de kleine teams vaak veel sneller updates uit brengen dan die grote bedrijven.

Want sommige updates komen gewoon helemaal nooit uit, waar toch veel vraag naar is.
Zelfs mensen die alleen werken brengen vaker hun addons up to date uit. :+
Het gaat bij sommige nu meer om de geldstroming dan dat ze echt voor hun hobby bezig zijn.

De tijd van Lago is allang voorbij. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Ik ben al een tijdje aan het zoeken (niet heel fanatiek hoor) naar een realistische implementatie van de F-16 in MSFS24. Iemand hier die goede ervaringen heeft en wil delen?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 15:38
Dev0o schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:47:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken (niet heel fanatiek hoor) naar een realistische implementatie van de F-16 in MSFS24. Iemand hier die goede ervaringen heeft en wil delen?
Was daar ook voor aan het kijken, geen idee hoe deze loopt onder FS2024, download loopt nu en nog geen idee of het gratis is ;)
doe die link maar even niet

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 28-02-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Petertje750 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Was daar ook voor aan het kijken, geen idee hoe deze loopt onder FS2024, download loopt nu en nog geen idee of het gratis is ;)
Zou die link even weg halen daar zijn ze hier op GoT niet happerig op.
Dit is niet de juiste manier om aan je addons of software te komen.
Iedereen gebruikt het maar is verre weg van legaal.

Ondertussen ook al verwijderd.

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 28-02-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wederom een banger van een trailer door Inibuilds. 8)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Moet zeggen... met de update vliegt de a350 stukken beter, ook kwa performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Petertje750 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:19:
[...]

[mbr] doe die link maar even niet [/]
En, is het wat?
(en is er een legale versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 15:38
Dev0o schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:12:
[...]

En, is het wat?
(en is er een legale versie)
Ja voor MSFS2024 best leuk voor even high speed rond raggen, maar voor realistisch F16 is er eigenlijk alleen maar DCS als je serieus fighterjets wilt vliegen.
3D Cockpit en exterieur is not on pair met de rest van de nieuwe 2024 vliegtuigen, loopt wel achter met look and feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Petertje750 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:09:
[...]

Ja voor MSFS2024 best leuk voor even high speed rond raggen, maar voor realistisch F16 is er eigenlijk alleen maar DCS als je serieus fighterjets wilt vliegen.
3D Cockpit en exterieur is not on pair met de rest van de nieuwe 2024 vliegtuigen, loopt wel achter met look and feel.
thnx, dan laat ik deze liggen voor nu. Het gaat mij juist om een realistische cockpit. DCS is inderdaad erg goed, maar het is nu juist zo gaaf om in de oude vertrouwde viper over bekend terrein te cruisen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 08:35
hoi,

ik kreeg vandaag een email van winwing dat mijn glareshield (3x0 https://eu.wiwingsim.com/view/goods-details.html?id=925) beschikbaar was.n

Toevallig slaagde ik er ook in om gisteravond een te bestellen dus ik heb nu de kans om er twee te laten leveren.

ik heb er natuurlijk geen twee nodig en wil ook niet scalpen maar als er iemand is die snel een glarewing wil hebben voor de winwing prijs van 297,38 dan kun je even via DM contact met me opnemen.

Ik heb 48 uur om de betaling van de tweede te doen. Daarna ga ik hem cancellen

Glareshield is niet meer becschikbaar

[ Voor 3% gewijzigd door killerbee1958 op 05-03-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 18:29
Dev0o schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:01:
[...]

thnx, dan laat ik deze liggen voor nu. Het gaat mij juist om een realistische cockpit. DCS is inderdaad erg goed, maar het is nu juist zo gaaf om in de oude vertrouwde viper over bekend terrein te cruisen..
Je kunt eens kijken naar de Hawk, een fighter/trainer jet. Is momenteel voor mij de beste in deze categorie.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
BazerK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Je kunt eens kijken naar de Hawk, een fighter/trainer jet. Is momenteel voor mij de beste in deze categorie.
Deze Tornado van Indiafoxtecho is ook wel een leuke
https://www.thresholdx.net/review/trifet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
De laatste patch is uit! Honderden correcties
https://forums.flightsimu...23-0-available-now/709405

[ Voor 58% gewijzigd door Maulet op 06-03-2025 20:29 ]

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 07:00
Ik vlieg met de Fenix, vooral free flight en met AI (FSLTL). Is dit al een goed moment om over te stappen naar 24?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Er!k schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:36:
Ik vlieg met de Fenix, vooral free flight en met AI (FSLTL). Is dit al een goed moment om over te stappen naar 24?
Ja dat kan allang , je kunt met die twee gewoon vliegen in free flight .. ik doe niets anders.. fenix werkt goed.
FSLTL draait hier ook in mee

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 06-03-2025 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Er!k schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:36:
100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Sim update 1 is uit, releasenotes @ https://forums.flightsimu...23-0-available-now/709405

Ah zie net dat maulet me al voor was :D

Iig, mensen die in su1 beta zaten krijgen als t goed is met een uurtje of 2 maximaal automatisch ook de release build. Benieuwd wanneer de eerste build voor su2 verschijnt :D

[ Voor 41% gewijzigd door djbarney op 06-03-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
djbarney schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:10:
Sim update 1 is uit, releasenotes @ https://forums.flightsimu...23-0-available-now/709405

Ah zie net dat maulet me al voor was :D

Iig, mensen die in su1 beta zaten krijgen als t goed is met een uurtje of 2 maximaal automatisch ook de release build. Benieuwd wanneer de eerste build voor su2 verschijnt :D
Ik zat in beta maar heb hem al binnen via Steam.
Maar blijft wel op beta staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Heb net even gevlogen over de Galapagos. Gaat goet, en ja, wat vlottere ladingstijd.
Leuk veel schepen, maar de grotere schepen poppen in en uit de virtuale wereld, als ik dat zo zeggen mag!

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:23
Zit al een tijdje op de beta, volgens mij is er dus niet veel nieuws voor mij. Ze hebben wel een hoop gefixed, maar niet op de juiste plekken voor mij. Ik blijf dus nog ff andere games spelen ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 22:46
Hebben jullie ook dat het laadscherm (dus voor je kan vliegen) blijft draaien zonder dat er verder wat gebeurd. Sinds gisteren last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 10:49
Jep ik ook sinds de update last van. Heb 2x kunnen vliegen (op +- 50 pogingen) door gewoon constant escape te doen en opnieuw ctrl+enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ben maar weer even gestopt met 2024. MS Jorg zei dat ze van de vorige release hadden geleerd maar kennelijk zijn ze de lessen alweer vergeten. Het zal nog wel wat updates duren voordat 2024 is waar het vorig jaar al had moeten zijn. Op mijn nieuwe pc toch maar weer FS2020 geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 22:46
Inmiddels opgelost en msfs 2024 laadt weer normaal na de update van 7 maart. Dit heeft bij mij geholpen:

Delete the Streamed Packages folder.
Cached or old data may prevent updated content from loading properly. Delete old versions.

Close MSFS 2024
Delete the "StreamedPackages" folder that is located here by default:
Xbox app/MS store
C:\Users\Username\AppData\Local\Packages\Microsoft.Limitless_8wekyb3d8bbwe\LocalState\StreamedPackages
Steam
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator 2024\StreamedPackages

Hoop dat het bij jullie ook zal helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
DutchRookie007 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:13:
Inmiddels opgelost en msfs 2024 laadt weer normaal na de update van 7 maart. Dit heeft bij mij geholpen:

Delete the Streamed Packages folder.
Cached or old data may prevent updated content from loading properly. Delete old versions.

Close MSFS 2024
Delete the "StreamedPackages" folder that is located here by default:
Xbox app/MS store
C:\Users\Username\AppData\Local\Packages\Microsoft.Limitless_8wekyb3d8bbwe\LocalState\StreamedPackages
Steam
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator 2024\StreamedPackages

Hoop dat het bij jullie ook zal helpen
Ik neem aan verwijder wat in de streamedpackages staat. niet de folder zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
cbr600f4i schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:03:
[...]

Ik neem aan verwijder wat in de streamedpackages staat. niet de folder zelf?
de folder zelf ......
Kan je gewoon doen.
Geen probleem , hier is die weg .. en start gewoon op en kan gewoon vliegen.

Anders zet je er eerst even .OLD achter de mapnaam.\

Ja, je kunt de StreamedPackages-map verwijderen,:

De simulator zal de ontbrekende bestanden opnieuw downloaden zodra je het spel start en verbinding maakt met de servers. Dit kan extra laadtijd en bandbreedte vereisen.

Als er een nieuwe update is uitgekomen, kan het nuttig zijn om de StreamedPackages-map te verwijderen. Hierdoor zorg je ervoor dat MSFS2024 de nieuwste versies van gestreamde content opnieuw downloadt en eventuele conflicten met oude bestanden voorkomt.
Na het verwijderen van de map zal de simulator bij de volgende start automatisch de benodigde bestanden opnieuw downloaden. Dit kan in het begin wat extra laadtijd kosten, maar je hebt dan wel een schone en up-to-date installatie van de gestreamde content. :9

[ Voor 72% gewijzigd door ravw op 09-03-2025 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DutchRookie007 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:39:
Hebben jullie ook dat het laadscherm (dus voor je kan vliegen) blijft draaien zonder dat er verder wat gebeurd. Sinds gisteren last van.
Voordat je fly now doet.

Ff uitzoomen. En dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 02-06 16:57
Voor diegene die de Inibuilds a350 hebben, wat is jullie ervaring qua fps? Vergelijkbaar met de fbw a380? Ik vond deze vrij zwaar voor m'n systeem maar dit was wel al weer een tijdje geleden. Ik hoor alleen veel berichten over dat de a350 zo zwaar is en weet niet of het daarom de 90eu waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 12:29
mvbo schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:41:
Voor diegene die de Inibuilds a350 hebben, wat is jullie ervaring qua fps? Vergelijkbaar met de fbw a380? Ik vond deze vrij zwaar voor m'n systeem maar dit was wel al weer een tijdje geleden. Ik hoor alleen veel berichten over dat de a350 zo zwaar is en weet niet of het daarom de 90eu waard is.
Draait prima, performance vergelijkbaar met bijvoorbeeld PMDG en Fenix. De A380 is veeleisend voor je systeem, bij bij in ieder geval.
Andere vraag is wel of de A350 uberhaubt nu de EUR90 waard is. Imho niet; nog steeds veel crashes en bugs, heel veel scripted systemen. Voelt allemaal een beetje doods aan in vergelijking met de Fenix bussen bijvoorbeeld.
Ik zou met de kennis van nu de A350 niet weer gekocht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Marketplace is live @ravw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ja alleen die Aviator versie

Maar goed er zit beweging is. ;)

Ben benieuwd hoe laat die World update komt en wat er allemaal in zit

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 11-03-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ow echt?
zal zo eens kijken... heb hem wel gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Dirtyrockers schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:14:
[...]

ow echt?
zal zo eens kijken... heb hem wel gemist.
Alleen de updates van Asobo zelf staan er in een wat vliegtuigen die je met de PD versie heb , maar die je nu ook los kunt kopen , geloof ik.
Maar Goed zal nu toch niet lang meer duren voor dat de zooi eens helemaal opgestart word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXMu6-S7Gafz2W-WZ-6008pHZos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SuD7cdrDJLpgGAWX4bVTHZ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 11-03-2025 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@Maulet Héél blij met m'n 9800x3D dus. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 13-03-2025 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Twijfelloos een topper!
En hopelijk spoedig een diepgaande test ivm alle peripherals and extra's rond om F2024

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
ravw schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:18:
[...]

Bedoel jij de Piaggio P.180.....
Die gaat wel een heel stuk harder dan 300 kmh.
Net even getest, ja, de P180. Maar top veilige topspeed is 280, dan rode zone tot 350.
In horizontale vlucht kom je niet boven 300 kmh, hoor!

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
Maulet schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:59:
[...]

Net even getest, ja, de P180. Maar top veilige topspeed is 280, dan rode zone tot 350.
In horizontale vlucht kom je niet boven 300 kmh, hoor!
Hoe hoog zat je , als die te snel in het rood gaat moet je hoger gaan zitten.

Ga eens boven de FL320 zitten.

Want zijn Cruise speed ligt al op 402 knots

P-180 Avanti II Description Powered by two Pratt & Whitney Canada PT6A-66B turboprop engines, the Avanti P180 II can reach a maximum cruise speed of 402 knots (462 mph), making it one of the fastest turboprops available—offering jet-like speeds with the fuel efficiency of a turboprop. 8)

Even wat gegeven van dat toestel
WEIGHTS
Max Take-off Weight 5,489 Kg 12,100 lb
Max Landing Weight 5,216 Kg 11,500 lb
Max Zero Fuel Weight 4,445 Kg 9,800 lb
Standard Empty (Shuttle Configuration) 3,561 Kg 7,850 lb
Max Fuel Capacity 1,271 Kg 2,802 lb
Fuel with Max Net Payload 1,066 Kg 2,350 lb
Max Net Payload 794 Kg 1,750 lb
Net Payload with Max Fuel 589 Kg 1,298 lb
Max Fuel Capacity (Increased Range Config.) 1,451 Kg 3,200 lb

POWERPLANT
2 x Pratt & Whitney Canada PT6A–66B Engines 850shp/634kW each (ISA, sea level), at-rated from 1,630hp
2 x Hartzell ve-scimitar blades low noise Propellers

PERFORMANCE
Maximum Speed (at 31,000ft ISA) 745 km/h 402 KTAS
MMO 0.70 Mach
Max Range (NBAA IFR, Standard Conf.) 2,759 km 1,490 NM
Max Range (NBAA IFR, Increased Range Conf.) 3,278 km 1,770 NM
Service Ceiling 12,497 m 41,000 ft
Rate of Climb (MTOW, 12,100lb) 844 mpm 2,770 fpm
Take-Off Distance (SL, ISA, to clear 50ft) 972 m 3,190 ft
Landing Distance (SL, ISA, 50ft, MLW, no reverse) 1,000 m 3,282 ft
Ik heb al diverse keren gehad dat ik een B737 voorbij ging (AI) op FL350+ :+

Even een klein voorbeeldje:

De Piaggio P180 Avanti heeft een kruissnelheid van ongeveer 600-700 km/u. De afstand tussen Rotterdam The Hague Airport (RTM) en Innsbruck Airport (INN) is ongeveer 750-800 km, afhankelijk van de exacte vliegroute.

Met deze snelheid zou de vlucht ongeveer 1 uur en 15 minuten tot 1 uur en 30 minuten duren, exclusief taxiën, opstijgen en landen.

[ Voor 88% gewijzigd door ravw op 14-03-2025 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
Bedankt, ik ben een bush vlieger en ga bijna nooit in de verre hoogtes! Ik ga zo eens kijken in de dunne luchten!

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Maulet schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:38:
Bedankt, ik ben een bush vlieger en ga bijna nooit in de verre hoogtes! Ik ga zo eens kijken in de dunne luchten!
Ja dat dacht ik wel.....

Ik ben ook als Bush vlieger echt begonnen in FS2000 dacht ik... Fright dogs addon.
Maar met MSFS2020 toch meer airliners gaan vliegen voor al airbus.

Maar het is gewoon leuk om af te wisselen.
Maar je moet veel hoger zitten voor tegen de 0.70 mach aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Negatief resultaat.
Op 35000 m hoogte verandert niets. De snelheidsmeter op het scherm (externe zicht) is rood vanaf 280 kmh en vanaf 350 wordt het vliegtuig een trillende massa metaal. Hoe kun je ooit een dubbele snelheid halen?

Ja de wiki zegt 700+ kmh.... Nu weet ik het niet meer!

In de tussentijd een fototje gemaakt, real time boven Ijsland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_fy06b6LUlrqf8ZKxl8DccgLUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4tEaJiZDnYec1EajPru6BlAM.png?f=fotoalbum_large

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
Maulet schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:04:
Negatief resultaat.
Op 35000 m hoogte verandert niets. De snelheidsmeter op het scherm (externe zicht) is rood vanaf 280 kmh en vanaf 350 wordt het vliegtuig een trillende massa metaal. Hoe kun je ooit een dubbele snelheid halen?

Ja de wiki zegt 700+ kmh.... Nu weet ik het niet meer!

In de tussentijd een fototje gemaakt, real time boven Ijsland.
[Afbeelding]
Kijk hier eens naar omdat je niet op grote hoogtes gewent ben te vliegen.

1. Snelheidslimieten controleren

De P.180 heeft een Vne (Never Exceed Speed) van ongeveer 402 KIAS (747 km/h TAS op FL280). De rode zone op de snelheidsmeter geeft aan dat je de structurele limieten van het toestel nadert. Dit kan verklaren waarom het toestel begint te trillen bij 350 km/h in externe view.

Wat te doen:

Check de Indicated Airspeed (KIAS) in plaats van de externe HUD-snelheid, die waarschijnlijk True Airspeed (TAS) weergeeft.
Gebruik Mach-getallen op hogere hoogtes: De max Mach van de P.180 ligt rond 0.70.

2. Flight Level 350 (FL350) te hoog?

De optimale kruishoogte van de P.180 ligt meestal tussen FL280 en FL310.
Op FL350 kan de lucht te ijl zijn, waardoor de motoren niet genoeg stuwkracht leveren om stabiel te vliegen.
Check of je power settings correct zijn, en probeer een lagere kruishoogte.

3. Overspeed en turbulentie

De P.180 heeft een relatief lage gewicht/vermogen-verhouding en een gevoelige CG (Center of Gravity).
Als je in de rode zone komt, treedt mogelijk compressibility effects en flutter op, waardoor het toestel gaat trillen.

Wat te doen:

Vlieg iets onder de rode zone en gebruik autopilot Mach hold in plaats van KIAS.
Trim je vliegtuig goed en vermijd abrupt sturen bij hoge snelheden.

let op Indicated Airspeed en Mach-getallen in plaats van externe snelheid.

1. Indicated Airspeed (KIAS) vs. True Airspeed (TAS)

KIAS (Indicated Airspeed) → De snelheid die je op je cockpit-instrumenten ziet, gecorrigeerd voor luchtdruk. Dit bepaalt of je in overspeed gaat of niet.
TAS (True Airspeed) → De echte snelheid door de lucht, die hoger is naarmate je hoger vliegt vanwege de dunnere lucht.

Op zeeniveau zijn KIAS en TAS bijna gelijk.
Op FL350 kan je TAS bijna twee keer zo hoog zijn als je KIAS.

Bijvoorbeeld:

Op zeeniveau: 250 KIAS ≈ 250 TAS
Op FL350: 250 KIAS ≈ 450-500 TAS
Dit verklaart waarom je in externe view misschien veel hogere snelheden ziet dan op je cockpitinstrumenten!

2. Waarom Mach belangrijk is op hoge hoogte?

Boven FL280 wordt snelheid meestal in Mach gemeten, omdat de snelheidslimieten door compressibility effects veranderen.

Mach 1.0 = Geluidssnelheid (ongeveer 1225 km/u op zeeniveau)
De Piaggio P.180 heeft een max Mach van ~0.70
Op FL350 is Mach 0.70 ongeveer 400 KIAS, maar bijna 750 km/h TAS!

Als je alleen naar de externe snelheid kijkt, kan het lijken alsof je toestel veel sneller kan, maar in werkelijkheid zit je al tegen de structurele limieten van het vliegtuig.
Dus gebruik puur de cockpit view.

Even voor jou...

Kijk naar KIAS, niet naar TAS
→ Blijf ruim onder de rode zone in je cockpit.
Gebruik Mach-getallen boven FL280
→ Probeer rond Mach 0.65 - 0.70 te blijven.
Controleer je hoogte
→ FL350 is misschien te hoog; probeer FL280 - FL310 voor betere prestaties. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 14-03-2025 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
Super-informatie, Ravw! Heel erg bedankt! Ik ga het maandag bekijken en uitproberen want we gaan morgen heel vroeg op reis naar BCN. Dus even afwachten of ik goed gestudeerd heb😜

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:43
Lag het aan mij of viel fs expo een beetje tegen?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:44
appie35 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:55:
Hoewel ik er zelf (helaas) niet fysiek bij was, vond ik de producten die Winwing presenteerde erg aantrekkelijk. Wat vond je tegenvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 16:56
appie35 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:55:
Ik ga vandaag. Laatste keer dat ik geweest ben was 10 jaar geleden ongeveer. Dus ik ben benieuwd.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Viel erg tegen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Net terug van FS Weekend. De nadruk ligt steeds meer op cockpitbouw heb ik het idee.

Winwing trekt daarbij vooral de aandacht met goede producten voor een spotprijs. Heb even in hun Airbus setup gevlogen en was best onder de indruk. Met een groot team van medewerkers en bezoek van streamers ( o.a. Kenco, Londoncontroller, Swiss001 en TwotoneMurphy) had ik een beetje medelijden met de ProSim ondernemers die best indrukwekkende setups lieten zien, maar die het qua prijs en marketing nooit op kunnen nemen tegen Winwing.

Ik was met mijn zoon van 7. Die heeft met de vliegtuigen en de speeltuinen een prachtige dag gehad.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik probeer nu MSFS 2024 met de Fenix, Simbrief en de default ATC:
1. Via de on-line Simbrief maak ik een vluchtplan (IFR)
2. Ik start MSFS 2024 en op de world map importeer ik deze via de EFB en de Simbrief extensie
3. Het vluchtplan laadt correct, maar als VFR in plaats van IFR
4. ATC herkent zodoende mijn vluchtplan niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Er!k schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:31:
Ik probeer nu MSFS 2024 met de Fenix, Simbrief en de default ATC:
1. Via de on-line Simbrief maak ik een vluchtplan (IFR)
2. Ik start MSFS 2024 en op de world map importeer ik deze via de EFB en de Simbrief extensie
3. Het vluchtplan laadt correct, maar als VFR in plaats van IFR
4. ATC herkent zodoende mijn vluchtplan niet.

Iemand een idee?
Atc niet gebruiken. Default ATC is verre van correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Heb ik altijd prima gebruikt... Maar herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Voor als ik niet in m'n rig zit, een Ultrawide OLED aangeschaft. :)
Kan ik toch fatsoenlijk vliegen i.p.v. op een 27" monitor.

MSI MAG 341CQP QD-OLED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1pSlhv9hcjaImUrpAosbbOah5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOPnaFzdscLJ3eQoildcNjBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcvFJwrZ6xo8qRMtnEhPD_U03Kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSFCGLbGQK2hEuPZwfOl54n0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 19-03-2025 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
@Rivanov Welke poot gebruik jij daar voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:05:
@Rivanov Welke poot gebruik jij daar voor ?
https://www.bol.com/nl/nl...JyhBjg.2_5.6.ProductTitle

Heb ik al heel lang. Hing m'n 27" scherm ook aan. Je kunt kiezen. Of twee schermen, of één scherm en een laptoptray.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-06 15:45
Aan de muur met een klein zwenkarmpje geen optie? Blijft het onder de monitor mooi clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:17:
Aan de muur met een klein zwenkarmpje geen optie? Blijft het onder de monitor mooi clean
Vind het prima zo. :)
Clean genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-06 15:45
Rivanov schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:19:
[...]

Vind het prima zo. :)
Clean genoeg.
Ook netjes idd! Veel plezier met je mooie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:27:
[...]

Ook netjes idd! Veel plezier met je mooie scherm.
Thanks! Het is een beauty. En de beeldkwaliteit ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:06
Rivanov schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:59:
Voor als ik niet in m'n rig zit, een Ultrawide OLED aangeschaft. :)
Kan ik toch fatsoenlijk vliegen i.p.v. op een 27" monitor.

MSI MAG 341CQP QD-OLED

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi scherm, veel plezier ermee :-)
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw groter scherm (heb nu een 27 inch scherm). Nu is deze denk ik minder geschikt voor thuiswerk?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste