[XB|PC] Microsoft Flight Simulator 2024

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
SacreBleu schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:36:
[...]

Klopt, niet voor de linkerhand. Er zit wel een slider in the base die je kunt gebruiken.
Als je je linkerhand wil gebruiken voor throttle, dan moet daar nog een losse throttle bij.

Die hoeft niet persé van Winwing te zijn, natuurlijk dus opties heb je nog.
Een instap daarin is the Thrustmaster TWCS Throttle, volgens mij valt dat dan nog binnen budget.
Ik ben nieuw met dit soort dingen, maar de slider in de Wingwing is er maar 1, dat betekent dus dat ik met flightsims geen controle heb over (een eventuele) linker/rechter motor. Ik weet ook niet in hoeverre dat echt nodig is, want ik zie dat de meeste throttles maar 2 hendels hebben (hoe doe je dat dan met 4 motoren?) , de Extreme 3d Pro heeft ook maar 1 hendel voor thrust. op zich zou ik dan met alleen de joystick redelijk goedkoop uit moeten zijn ook nog , dat is dan toch een leuke bonus.

- edit , inmiddels besteld (de ursa minor)

[ Voor 8% gewijzigd door Visgek82 op 07-02-2025 19:23 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40
Visgek82 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Ik ben nieuw met dit soort dingen, maar de slider in de Wingwing is er maar 1, dat betekent dus dat ik met flightsims geen controle heb over (een eventuele) linker/rechter motor. Ik weet ook niet in hoeverre dat echt nodig is, want ik zie dat de meeste throttles maar 2 hendels hebben (hoe doe je dat dan met 4 motoren?) , de Extreme 3d Pro heeft ook maar 1 hendel voor thrust. op zich zou ik dan met alleen de joystick redelijk goedkoop uit moeten zijn ook nog , dat is dan toch een leuke bonus.
het is natuurlijk maar net hoe realistisch je het wilt maken. In fs2020 (en waarschijnlijk ook fs2024) kun je die ene slider toewijzen aan het bedienen van 2 (of zelfs 4) motoren. In de praktijk werkt dat natuurlijk uitstekend want alleen in bijzondere gevallen (engine out of soms bij taxieen) wil je apart controle over een van de 2 (of 4) motoren hebben,
En als je twee hendels hebt dan kun je de linker motoren aan de ene hendel toewijzen en de rechterhendel aan de rechtermotoren. Heb je nog steeds geen controle over alle 4 de motoren apart maar wel per kant.
Alles is dus een kwestie van geld versus realisme.
Er bestaan ook wel degelijk controllers met 4 assen om de 4 motoren apart te besturen
Maar ja die kosten wat meer dan die ursa major.

[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 07-02-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
killerbee1958 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:03:
[...]

het is natuurlijk maar net hoe realistisch je het wilt maken. In fs2020 (en waarschijnlijk ook fs2024) kun je die ene slider toewijzen aan het bedienen van 2 (of zelfs 4) motoren. In de praktijk werkt dat natuurlijk uitstekend want alleen in bijzondere gevallen (engine out of soms bij taxieen) wil je apart controle over een van de 2 (of 4) motoren hebben,
En als je twee hendels hebt dan kun je de linker motoren aan de ene hendel toewijzen en de rechterhendel aan de rechtermotoren. Heb je nog steeds geen controle over alle 4 de motoren apart maar wel per kant.
Alles is dus een kwestie van geld versus realisme.
Er bestaan ook wel degelijk controllers met 4 assen om de 4 motoren apart te besturen
Maar ja die kosten wat meer dan die ursa major.
Da's zo , heb even wat filmpjes gekeken, maar wil voor 60 euro zo'n Wingwing ursa wel bestellen. En dus dat ook gedaan net. Beetje vage site, maar volgens mij is alles goed gegaan. Heeft iemand hier enig idee hoe lang dat ongeveer duurt en waar het vandaan moet komen? hoop niet dat er nog een berg inklaringskosten aan vast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Visgek82 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Da's zo , heb even wat filmpjes gekeken, maar wil voor 60 euro zo'n Wingwing ursa wel bestellen. En dus dat ook gedaan net. Beetje vage site, maar volgens mij is alles goed gegaan. Heeft iemand hier enig idee hoe lang dat ongeveer duurt en waar het vandaan moet komen? hoop niet dat er nog een berg inklaringskosten aan vast zitten.
Via winwing zelf?
Ja vage site.
Maar komt gewoon uit een warehouse uit duitsland. Dus heb nooit nog inklaringskosten moeten betalen na bestelling van hun site.
Er is nu ook iets onderweg voor me, via DHL, (left efis). Vorige duurde maar paar dagen voordat t er was.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
456 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Via winwing zelf?
Ja vage site.
Maar komt gewoon uit een warehouse uit duitsland. Dus heb nooit nog inklaringskosten moeten betalen na bestelling van hun site.
Er is nu ook iets onderweg voor me, via DHL, (left efis). Vorige duurde maar paar dagen voordat t er was.
Ja, wingwing, de EU kant. Ah, top. dan zal het wel snel binnen zijn , me dunkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Visgek82 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Ja, wingwing, de EU kant. Ah, top. dan zal het wel snel binnen zijn , me dunkt :)
kan soms overigens ook juist wel lang duren.
Wacht nu al sinds 8 januari op mijn glareshield en sinds 17 januari op mijn MCDU.

Beiden gaan nog even duren lijkt het en bij vragen krijg je niet echt een goed antwoord. Maar ervaringen van anderen geven aan dat het altijd wel komt ook al duurt het soms even.

maar jouw joystick staat als available in eu warehouse, dus goed kans dat je hem snel hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 07-02-2025 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
Voor wie een goede snelle prive jet ........ bedoel turbo prop zoekt.
Piaggio P.180 van FlightFX's is echt gruwelijk.
Voor MSFS2020 en MSFS2024

Nu te koop in game store MSFS2020
Deze is het

https://msfsaddons.com/20...-simulator-on-february-6/

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 20:35

djbarney

XBL: DeejayBarney

killerbee1958 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:49:
[...]

kan soms overigens ook juist wel lang duren.
Wacht nu al sinds 8 januari op mijn glareshield en sinds 17 januari op mijn MCDU.

Beiden gaan nog even duren lijkt het en bij vragen krijg je niet echt een goed antwoord. Maar ervaringen van anderen geven aan dat het altijd wel komt ook al duurt het soms even.

maar jouw joystick staat als available in eu warehouse, dus goed kans dat je hem snel hebt.
De mcdu is volgens mij nog steeds alleen preorder toch? Mijn preorder is in ieder geval nog niet van status veranderd en heb ook de optie nog niet gekregen om m af te rekenen. Ben wel benieuwd, de reviews van de boeing modellen zagen er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
djbarney schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:19:
[...]

De mcdu is volgens mij nog steeds alleen preorder toch? Mijn preorder is in ieder geval nog niet van status veranderd en heb ook de optie nog niet gekregen om m af te rekenen. Ben wel benieuwd, de reviews van de boeing modellen zagen er goed uit.
klopt. maar in eerste instantie waren er berichten (kan ze niet meer terugvinden) dat de MCDU/FMC's eind januari beschikbaar zouden komen,
Nu kan het goed zijn dat dit ook zo is, maar dat het aantal bestellingen zo overweldigend groot was dat ze er gewoon niet tegenop kunnen produceren.

De MCDU staat nu in EU store nog steeds overigens met > 45 days levertermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:48
ravw schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:59:
Voor wie een goede snelle prive jet ........ bedoel turbo prop zoekt.
Piaggio P.180 van FlightFX's is echt gruwelijk.
Voor MSFS2020 en MSFS2024

Nu te koop in game store MSFS2020
Deze is het

https://msfsaddons.com/20...-simulator-on-february-6/
Deze is idd heel nice. Ik woon zelf in de regio Zaanstad en krijg vooral in de zomer heel veel over van en naar Schiphol. Als ik dan wat exotisch hoor check ik altijd flightradar even en dit toestel komt zo nu en dan voorbij. Heel karakteristiek geluid vooral bij het stijgen, high pitch. Ook altijd leuk een uur of 4/5 na een F1 race in Spanje, Italië, Monace etc. Dan komt er een hele trein van dit soort exoten binnen vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
JimmyNL schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:17:
[...]

Deze is idd heel nice. Ik woon zelf in de regio Zaanstad en krijg vooral in de zomer heel veel over van en naar Schiphol. Als ik dan wat exotisch hoor check ik altijd flightradar even en dit toestel komt zo nu en dan voorbij. Heel karakteristiek geluid vooral bij het stijgen, high pitch. Ook altijd leuk een uur of 4/5 na een F1 race in Spanje, Italië, Monace etc. Dan komt er een hele trein van dit soort exoten binnen vliegen.
Hier op EHRD kwam hij ook vaak.
Heel herkenbaar geluid inderdaad.
Vloog hier altijd over mijn huis heen.
Dat geluid maakt deze in MSFS2020 / MSFS2024 ook.
Ik zat al heel lang te wachten op een goede P180 voor in de flightsim

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-04 18:10

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Vanavond eens wat anders geprobeerd: online gevlogen.
Op het forum van MSFS staan aankondigingen voor online events, en vanavond was dat een tripje met de blimp (Skyship 600) naar de Superbowl. Erg amerikaans, maar wel heel leuk om met een stuk of vijftien van die dingen onderweg te zijn.
Aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSi995TlWXl7pNO0taf005GrkIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9S10L8m9GLv168cq3vhgGSr.jpg?f=fotoalbum_large

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:51
YouTube: Welcome to the A350 Airliner - Part 1 | Microsoft Flight Simulator

Misschien wordt dit dan de reden voor mij om 2024 weer eens op te starten 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Komt ook naar MSFS 2020. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
De P180 is al doorgevoerd in MSFS2024 alleen kan hem nog niet Streamen. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OStuaBe_9yde73tn_e-xX8jN2WE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XYRPtm4lLiZsqEF0mmVNores.png?f=fotoalbum_large

Maar is echt een mooie vliegtuig voor die prijs.
Nog geen 25 euro op MP van MSFS2020
Hier screenshots uit MSFS2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQk1C5n-IfeMIHwHyf8iNnEqamI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxEyYJSyMBJLTD1ZnJ0TWqiU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 08-02-2025 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGDrQXgG20QH6Tp2n8a6JFGS1X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnlp3ObixryPlmvWJz87U92k.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders die nog met de hele rits Cross the Land vliegt? :D

Moet zeggen dat MSFS 2024 nog wel redelijk stabiel is met free flight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
DeadKnight schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:30:
[Afbeelding]

Iemand anders die nog met de hele rits Cross the Land vliegt? :D

Moet zeggen dat MSFS 2024 nog wel redelijk stabiel is met free flight.
deed niet mee met cross the land maar kwam wel tussen erg druk verkeer net bij landing op EHAM.
Leuk om dat ook eens mee te maken en te horen hoe lastig ATC het soms heeft om de zaak uit elkaar te houden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:19
killerbee1958 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:28:
[...]

deed niet mee met cross the land maar kwam wel tussen erg druk verkeer net bij landing op EHAM.
Leuk om dat ook eens mee te maken en te horen hoe lastig ATC het soms heeft om de zaak uit elkaar te houden. :)
In totaal 22x gewisseld van freq gedurende vlucht! Heb van Koeweit tot Amsterdam continue ATC gehad, zeer goed geregeld dus!

Wacht nog wel even tot ik volledig de switch maak naar 2024 voor vatsim.
FSLTL werkt nog niet naar behoren, dus zie overal witte kisten staan en AI-traffic staat uit maar zie nog steeds AI-traffic op airports.

Maar overal volledige vlucht eigenlijk weinig problemen gehad..
Heb wel het probleem dat Thrustmaster TCA Throttle af en toe uitvalt en ineens in ze reverse gaat... iemand anders hier ook problemen mee gehad?

Grafisch ziet het er wel allemaal prachtig uit in 2024! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEWVejALg0JGXGPJ2d7HRlh4M9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIGjoO5E8rFv5dA2ZMYu7RCx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iDcGZSlPAhItq85iNH-qxxcgws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MXun01iTLdFVlaIk2AFsv1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
DeadKnight schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:31:
[...]

FSLTL werkt nog niet naar behoren, dus zie overal witte kisten staan en AI-traffic staat uit maar zie nog steeds AI-traffic op airports.
Heb je ze wel allemaal uit staan in alle groepen die AI ?

Algemene instellingen aanpassen:

Ga naar het hoofdmenu en selecteer 'Opties'.
Kies 'Algemeen' en vervolgens 'Online'.
Stel 'Aircraft Traffic Type' in op 'Uit'.

Grafische instellingen aanpassen:

Ga terug naar het 'Algemeen' menu en selecteer 'Grafisch'.
Scroll naar beneden tot u 'Air Traffic' en 'Traffic Airport Quality' vindt.
Zet zowel 'Air Traffic' als 'Traffic Airport Quality' op 'Uit'.

VR
Opties → Algemeen → Verkeer
Zet "AI-vliegtuigverkeer dichtheid" op 0
Zet "Statische vliegtuigen op luchthavens" op Uit
Opties → Algemeen → Online
Zet "Live AI-verkeer" op Uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Visgek82 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Ik heb afgelopen woensdag de (left) EFIS besteld/betaald. Op vrijdag de DHL tracking code, en morgen staan ze voor de deur.
Dit ter indicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 07:18
Gans de dag nog niet voorbij het laadscherm geraakt.

Mijn ISP heeft al heel de dag, denk al dagen problemen. Websites laden enorm traag, en dus ook deze game.

Met andere games totaal geen probleem, misschien een poortje dat ik moet open zetten ?

Eerst met 2020 hadden we problemen met onze ISP.
Nu gaan we op 2024 nog problemen hebben ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb tijdens de Black Friday sale van Virpil vorig jaar de VPC Rotor TCS Plus collective met een Hawk-60 grip besteld. Die zijn vorige week geleverd.

Ik heb de collective en throttle assen toegewezen aan collective en throttle bij de instellingen.
Collective doet het prima. Mijn motortoerental blijft constant, en als ik de collective omhoog trek zie ik de torque oplopen, en gaat de heli omhoog. En andersom.
Als ik aan mijn throttle greep draai zie ik ook mijn collective omhoog komen, en de heli stijgt ongecontroleerd op. De throttle bedient blijkbaar twee assen, maar daar zie je bij de instellingen niets van terug.
Ik heb het met de Airbus H125, de Bell 407 en de Cabri G2 getest.

Hoort dit zo?
Heb ik een instelling verkeerd?
Zit er een bug in MSFS 2024? :+

Edit: MSFS heeft me wel weer een bijzondere registratie gegeven: AA-DOG. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uitvreter op 12-02-2025 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdQdfG8pyZffJuVBQM80hNHnfz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mqI7kn5IaEeej5b1sdP2fKI6.png?f=fotoalbum_large

Als ik dat goed omgezet heb, 85 euro kan dit ?

60 pond = 70 euro en dan nog 21 % btw erbij kom ik neer op 85 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:05
24-28, gaan bij mij lichtelijk de alarmbellen af. Is het ding af of niet, zitten er nog bugs in? Moet er cosmetisch nog e.e.a. gebeuren? Valse spanning opbouwen? Doe dan gewoon release op 1 maart ofzo.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:33
Uitvreter schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:31:
Als ik aan mijn throttle greep draai zie ik ook mijn collective omhoog komen, en de heli stijgt ongecontroleerd op. De throttle bedient blijkbaar twee assen, maar daar zie je bij de instellingen niets van terug.
Ik heb het met de Airbus H125, de Bell 407 en de Cabri G2 getest.
https://www.faa.gov/sites...ing_handbook/hfh_ch03.pdf

ik denk dat je je op de collective moet concentreren en de throttle enkel in de goede zone moet houden

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
De P 180 avanti is nu ook in MSFS2024.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bunhcsVdObU1Grtiyc8U2b_a7xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLEUoOcdh4lerqNY2R7r9qcz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
Wil upgraden van 32gb naar 64gb. Heeft het nog zin om te upgraden naar DDR5? Of is dat verschil nauwelijks merkbaar? Icm 14700k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Maulet schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:17:
[...]

https://www.faa.gov/sites...ing_handbook/hfh_ch03.pdf

ik denk dat je je op de collective moet concentreren en de throttle enkel in de goede zone moet houden
Er is genoeg om je op te concentreren zonder dat je ook nog op je throttle moet letten. Dat ben ik met je eens. :)

De meeste heli's hebben een governor die ervoor zorgt dat het rotortoerental constant blijft als je met je collective meer of minder vermogen vraagt. Een soort van cruise control die de snelheid vast houdt.
Sommige (kleine) heli's hebben dat niet, of in andere kun je zo'n governor uit zetten (stom, ik weet het). Dan moet je dus zelf je rotortoerental regelen met je throttle grip.
En omdat ik een collective met een throttle grip heb wil ik die natuurlijk werkend hebben ook. ;)

Nou blijkt alleen dat als je die grip koppelt aan "THROTTLE AXIS" in de setup, je een probleem hebt dat je tegelijk met de throttle ook je collective bedient. Dat is wat ik eerder beschreef.

Het Flightsimulator Forum had er ook een topic over, en de oplossing is om de throttle grip te koppelen aan "SET HELICOPTER THROTTLE AXIS".
De throttle axis in de settings (b)lijkt bedoeld voor een vliegtuigmotor. Die is blijkbaar zo geprogrammeerd dat bij idle power de propellor bladhoek (pitch) naar 'fijn' loopt. Zodra je gas geeft neemt ook je propellor pitch weer toe.
In een heli merk je dat doordat zodra je gas geeft, de bladhoek van je propellor (je rotor) toeneemt, alsof je aan je collective trekt.

Met de throttle grip gekoppeld aan 'set helicopter throttle axis' werkt het goed. Met de Guimbal Cabri G2 en de Robinson R66 kan ik zo (met de governor uit) zelf mijn rotortoerental regelen, zonder dat mijn collective mee beweegt.
Bij andere heli's (Airbus H125) is de draaigrip alleen een switch die de governor omschakelt van een laag toerental op de grond naar een hoog toerental als je wilt gaan vliegen. Bij de Skycrane draait de grip helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Remco Tr schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:16:
Wil upgraden van 32gb naar 64gb. Heeft het nog zin om te upgraden naar DDR5? Of is dat verschil nauwelijks merkbaar? Icm 14700k
Met die cpu zou ik zeker voor ddr5 gaan.
Maximale snelheid (niet overclocked) is ddr4 is 3200 MT/s
ddr5 gaat al naar 7200MT/s (heb zelf 6400MT/s).
14700k gaat max naar 5600MT/s
Dit alles bij geen overclocking/XMP profiel enabler.

Kijk wel even of je moederbord ddr5 ready is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
456 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:12:
[...]

Met die cpu zou ik zeker voor ddr5 gaan.
Maximale snelheid (niet overclocked) is ddr4 is 3200 MT/s
ddr5 gaat al naar 7200MT/s (heb zelf 6400MT/s).
14700k gaat max naar 5600MT/s
Dit alles bij geen overclocking/XMP profiel enabler.

Kijk wel even of je moederbord ddr5 ready is.
Ja dat is het ding moederbord heeft DDR4 dus word wel moederbord/ram upgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:25
Na lang twijfelen of ik het moest doen en veel reviews gelezen te hebben. Heb ik vandaag nog een upgrade uitgevoerd naar 64GB. Voornamelijk voor Flight Simulator komt dit goed te pas en ik dacht mijn systeem wordt er nog beter op door om naar 64GB te upgraden :) .

Ik heb gekozen voor een G.Skill Trident Z RGB 64GB (2x32GB) 3600MHz CL16 met XMP profiel met timing: CL16-22-22-42 1.45V (2x32GB) ook heb ik gecheckt of dit werkt op mijn AMD moederbord X570 en hij stond erbij. Ik heb tot heden: G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 met XMP profiel en met timing: CL16-16-16-36 1.35V (2x16GB).

Ik wilde eerst G.Skill 64GB DDR4 (2x32GB) 4000MHz kiezen en mijn X570 kan 4000MHz tot 4400MHz hebben maar op de site van G.Skill stond er geen ondersteuning bij voor X570, daarom twijfelde ik en was bang voor de stabiliteit. Daarnaast ging de CL naar 18 en ik wilde dit graag CL16 behouden.

Ik wilde pas nieuwe geheugen bij het upgraden naar DDR5. Nu heb ik gelezen dat AMD Zen 6 pas aan het einde van 2026 gaat verschijnen, en ik waarschijnlijk pas in 2027 de upgrade van mijn moederbord, processor en geheugen DDR5 dan pas zal laten uitvoeren. Zen 6 zal vermoedelijk DDR5 gaan krijgen omdat ik heb gelezen dat dit de laatste AM5 socket gaat zijn, voordat AM6 komt.

Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn voornamelijk in Flight Simulator 2024. Op mijn 32GB werd 27GB al gebruikt. Ik doe straks het virtual geheugen in Windows uit.

Ik zou nu meteen DDR5 hebben gekozen als dat kon. DDR5 heb je meer toekomst dan DDR4 dat bijna langzamerhand gaat verdwijnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Van der Berg op 16-02-2025 23:04 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Omdat er opeens twee vragen over geheugen waren heb ik vanmorgen even lopen knutselen.
De vraag is: maakt geheugensnelheid wat uit en maakt geheugenhoeveelheid wat uit.
Ter leering ende vermaeck. :P

In theorie kan DDR5 geheugen bijna twee keer zo snel data leveren dan DDR4. Dat komt gedeeltelijk omdat het een hogere klokfrekwentie aan kan, maar ook omdat het technisch iets anders opgebouwd is.
Flight Simulator leude altijd al zwaar op de grafische kaart, en vooral op de processor. Bij versie 2024 zijn de CPU-honger en de GPU-honger ongeveer in evenwicht: van beide kun je niet genoeg hebben.
Over geheugen ben ik weinig tegen gekomen. Daarom een paar testjes gedaan.

Ik heb voor verschillende geheugenconfiguraties de frame rate in MSFS gemeten. Ik heb telkens een Cessna 172 cold&dark op Schiphol-Oost geparkeerd, clear skies en geen traffic.

Standaard zit er 64 GB geheugen in mijn PC, geheugenklok 2400 MHz (4800 MT/s). Ik heb de geheugenklok in het BIOS aangepast, en bij verschillende snelheden de resulterende frame rate gemeten.
2400 MHz --> 67 fps
1700 MHz --> 66 fps
1200 MHz --> 65 fps
Conclusie: de snelheid van het geheugen heeft niet of nauwelijks invloed op je frame rate.

Daarna heb ik een van de twee dimms eruit gehaald, en getest met 32 GB op 2400 MHz (4800 MT/s). De resulterende frame rate was 67-68 fps.
Conclusie: 32 GB geeft geen lagere frame rate dan 64 GB.

Waarom dan wel 64 GB kiezen? Met 32 GB begint het fysieke geheugen behoorlijk vol te raken. De framecounter van MSFS geeft als geheugengebruik 25 GB, HWiNFO geeft 22.5 GB. Het verschil is mij niet duidelijk.
Wel heb ik mensen gehoord die tijdens een vlucht meer dan 30 GB geheugengebruik zagen.
Ik neem aan dat ik niet uit hoef te leggen wat swappen is, en waarom je het niet wilt hebben op het moment dat je met 25 knopen crosswind net je meesterlijke landing flare wilt laten zien.
Met 64 GB heb je (subjectief) minder vaak de micro stutters die het swappen zo irritant maken. Helemaal weg is het bij 64 GB niet, omdat Windows ook als het geheugen niet vol is dingen naar disk schrijft of leest.

64 GB is dus aan te raden boven 32 GB maar ik zou niet veel geld uitgeven voor sneller geheugen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik had ergens gelezen dat de marketplace 18 februari online zou komen.
Op dit moment is het "coming soon" bordje op de winkeldeur al omgedraaid, en staat er '
"market place inaccessible".

We zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Uitvreter schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:56:
Omdat er opeens twee vragen over geheugen waren heb ik vanmorgen even lopen knutselen.
De vraag is: maakt geheugensnelheid wat uit en maakt geheugenhoeveelheid wat uit.

In theorie kan DDR5 geheugen bijna twee keer zo snel data leveren dan DDR4. Dat komt gedeeltelijk omdat het een hogere klokfrekwentie aan kan, maar ook omdat het technisch iets anders opgebouwd is.
Flight Simulator leude altijd al zwaar op de grafische kaart, en vooral op de processor. Bij versie 2024 zijn de CPU-honger en de GPU-honger ongeveer in evenwicht: van beide kun je niet genoeg hebben.

Ik heb voor verschillende geheugenconfiguraties de frame rate in MSFS gemeten. Ik heb telkens een Cessna 172 cold&dark op Schiphol-Oost geparkeerd, clear skies en geen traffic.

Standaard zit er 64 GB geheugen in mijn PC, geheugenklok 2400 MHz (4800 MT/s). Ik heb de geheugenklok in het BIOS aangepast, en bij verschillende snelheden de resulterende frame rate gemeten.
2400 MHz --> 67 fps
1700 MHz --> 66 fps
1200 MHz --> 65 fps
Conclusie: de snelheid van het geheugen heeft niet of nauwelijks invloed op je frame rate.

Daarna heb ik een van de twee dimms eruit gehaald, en getest met 32 GB op 2400 MHz (4800 MT/s). De resulterende frame rate was 67-68 fps.

Waarom dan wel 64 GB kiezen? Met 32 GB begint het fysieke geheugen behoorlijk vol te raken. De framecounter van MSFS geeft als geheugengebruik 25 GB, HWiNFO geeft 22.5 GB. Het verschil is mij niet duidelijk.
Wel heb ik mensen gehoord die tijdens een vlucht meer dan 30 GB geheugengebruik zagen.
Ik neem aan dat ik niet uit hoef te leggen wat swappen is, en waarom je het niet wilt hebben op het moment dat je met 25 knopen crosswind net je meesterlijke landing flare wilt laten zien.
Met 64 GB heb je (subjectief) minder vaak de micro stutters die het swappen zo irritant maken. Helemaal weg is het bij 64 GB niet, omdat Windows ook als het geheugen niet vol is dingen naar disk schrijft of leest.

64 GB is dus aan te raden boven 32 GB maar ik zou niet veel geld uitgeven voor sneller geheugen. 8)
top test wat mij betreft, en onderschrijft ook de ervaringen die ik had nadat ik er hier vorig jaar 64gb in geprikt heb. wat denk ik nog wel een goede zou zijn, is om dit eens met een airliner te proberen. de cessna 172 heeft amper textures, geluiden en andere resources die in het ram opgeslagen zouden moeten worden, zodra je hier bijvoorbeeld een meegeleverde inibuilds a320 in zou laden, al dan niet met drone cam door de cabine vliegt en dan de checks op ram usage nogmaals doet, dan zie ik hier bij mijn configuratie dat er zeker meer dan 32gb gebruikt word. heb de 2e lat er nog niet uitgetrokken om te testen hoe de ervaring dan is, maar dit lijkt me nog wel een essentiele andere kant van de medaille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Heeft dit geen invloed in games: Ik heb 32GB 3600MHz CL16-16-16-36 1.35V, en ik ga naar 64GB 3600MHz CL16-22-22-42 1.45V. Het lijkt dat ik erop achteruit ga, maar ik zie op YouTube vergelijking dat het helemaal niks uitmaakt. Mijn gevoel zegt dat ik er beetje op achteruit ga? Wel heb ik 64GB nu. Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 17-02-2025 16:05 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

maakt voor flightsim waarschijnlijk inderdaad vrijwel niets uit, dat zijn zulke kleine stukjes optimalisatie, zou daar geen extra moeite in steken om daar ook het allersnelste in te stoppen, gezien die latjes vaak een stuk duurder zijn. in een van de roundups voor snel geheugen voor ryzen cpu's kwam dit ook vaker aan bod: review: Rammen met Ryzen - Het beste DDR5-geheugen voor Ryzen 9000 leuk voor de stats, meetbaar wellicht sneller, maar merkbaar? niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 22-04 18:43
Uitvreter schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:56:

2400 MHz --> 67 fps
1700 MHz --> 66 fps
1200 MHz --> 65 fps

Top!! Ben wel benieuwd wat het effect is als je test met de Fenix, veel traffic, externe etc etc. Of er dan nog steeds geen/weinig verschil is tussen 32 en 64 gig geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Sparkiezz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:57:
[...]

Top!! Ben wel benieuwd wat het effect is als je test met de Fenix, veel traffic, externe etc etc. Of er dan nog steeds geen/weinig verschil is tussen 32 en 64 gig geheugen.

Deze persoon heeft zo iets ongeveer getest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
RTX 5090 binnen. 8)
Ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 17-02-2025 18:30 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Die hoeveelheid VRAM is lekker om te zien. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNRxnQ2IKIB2MsdpwI7YjDEUNKU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WkaTzROrebBzOsyNo3Y67jRI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Rivanov schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:14:
Die hoeveelheid VRAM is lekker om te zien. :+

[Afbeelding]
Is dat tijdens msfs? 10gb in gebruik? Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
456 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Is dat tijdens msfs? 10gb in gebruik? Nice!
Dat is MSFS 2024 inderdaad. Met de Gimbal helicopter in Dubai.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

djbarney schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:04:
top test wat mij betreft, en onderschrijft ook de ervaringen die ik had nadat ik er hier vorig jaar 64gb in geprikt heb. wat denk ik nog wel een goede zou zijn, is om dit eens met een airliner te proberen. de cessna 172 heeft amper textures, geluiden en andere resources die in het ram opgeslagen zouden moeten worden, zodra je hier bijvoorbeeld een meegeleverde inibuilds a320 in zou laden, al dan niet met drone cam door de cabine vliegt en dan de checks op ram usage nogmaals doet, dan zie ik hier bij mijn configuratie dat er zeker meer dan 32gb gebruikt word. heb de 2e lat er nog niet uitgetrokken om te testen hoe de ervaring dan is, maar dit lijkt me nog wel een essentiele andere kant van de medaille
Ik heb opnieuw getest, deze keer met de Inibuilds A330, en dat geeft een iets ander beeld. De A330 is complexer en gebruikt meer geheugen. Dat betekent dat MSFS vaker 'main thread limited' is, en dan maakt geheugensnelheid wel uit. Zolang de sim GPU limited is, zoals bij een simpele kist of eenvoudige scenery, maakt de snelheid van het geheugen niet uit (zoals mijn conclusie vanmorgen was).
Getallen voor de Airbus, met 64 GB geïnstalleerd:
2400 MHz (4800 MT/s) --> 55 fps.
1200 MHz (2400 MT/s) --> 43 fps.
Als ik 32 GB geheugen gebruik op 2400 MHz krijg ik een frame rate van 50 fps.
Snelheid en hoeveelheid van het geheugen zijn, als je door je main thread (CPU) gelimiteerd bent, dus wel van invloed. Best logisch natuurlijk. Als niet de GPU de limiterende factor is maar de CPU, dan is minder of langzamer geheugen van invloed.
De 32 GB i.p.v. 64 GB geeft een ongeveer 10% lagere frame rate.
Geheugen dat half zo snel is geeft 22% minder frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:26
Top dat je dit allemaal test. Wat dat betreft vreet je echt wat uit. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Dhr. Satoshi schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:55:
Top dat je dit allemaal test. Wat dat betreft vreet je echt wat uit. Dank je.
Kan niets anders dan het hier volledig mee zijn, top dat je hierin gedoken bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_824
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07-04 11:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqVELQDTHfhZ6kEmPFXmjxWCvMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vjj7taa8XkFVJmF7Zakf29am.png?f=fotoalbum_large

Maar dit is van de officiele website van PDGM.
Maar je hebt 2 keuzes toch?
Flight Simulator 2020 en Flight Simulator 2024?

Maar ik heb dit probleem.
Ik vlieg het liefst in Pay-Ware kisten van PDGM.
Inderdaad kost dit geld.
Maar je haalt hier juist het meeste plezier uit je Flight-Sim.

Op deze officiele website van PDGM is het me niet echt duidelijk welke versie PDGM de Flight Simulator ondersteunt? De 2020 Versie of de 2024 versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
PMDG werkt enkel op dit moment officieel in 2020.
Je kunt het echter wel werkend krijgen in MSFS 2024. Simpelweg de folder naar de Community map slepen.
Máár, let op. Je moet wel een "work-a-round" gebruiken om te kunnen vliegen.

- Start je vlucht in take-off mode op de startbaan
- Verplaats jezelf vervolgens naar een gate en zet het vliegtuig in Cold & Dark

Als je vanuit de World Map gaat starten aan de gate, dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_824
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07-04 11:33
Rivanov schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:45:
PMDG werkt enkel op dit moment officieel in 2020.
Je kunt het echter wel werkend krijgen in MSFS 2024. Simpelweg de folder naar de Community map slepen.
Máár, let op. Je moet wel een "work-a-round" gebruiken om te kunnen vliegen.

- Start je vlucht in take-off mode op de startbaan
- Verplaats jezelf vervolgens naar een gate en zet het vliegtuig in Cold & Dark

Als je vanuit de World Map gaat starten aan de gate, dan werkt het niet.
Dan ga ik het liefst voor de Flight Simulator 2020.

Dit is gewoon Plug And Play met de Steam versie toch?
Ik koop hem het liefst via Steam.

Ik ga altijd voor de 777 en de 737 PMDG versie.
Dit is toch gewoon die vliegtuigen kopen via de officiele website van de PMDG toch?
Daarna krijg je bij de install toch gewoon de optie instaleren voor Steam toch?

Ik heb nu nog die oude Flight Simulator X Steam Editie.
Maar het probleem is meestal bij de Flight Simulator
als je eenmaal in de lucht hangt dan weet je niet meer goed wat je moet doen en ga je je vervelen.
Je kijkt een paar keer om je heen tijdens een vlucht en kapt dan de game weer af.
Ze zeggen dan van dat je veel beter een vlucht kunt programeren met je Plane.
Dit heb ik ook wel eens gedaan maar ook dit gaat snel vervelen.
Je kapt dan de game weer af omdat je niks verder te doen hebt in je Plane.

Offtopic:
Ik heb de volgende oplossing hier voor gevonden.
Ik speel ook de game digital combat simulator, DCS.
Ik heb hier ook 2 pay-ware kisten hier bij.
De F16 en de F18.
Ik kan dan elk geval nog schieten.
Je hebt dan wat te doen verder.

[ Voor 29% gewijzigd door Maverick_824 op 18-02-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Er zou vandaag toch de Marked place in MSFS2024 actief worden gemaakt voor zo ver in het begrepen had.
Maar ik zie nog niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
LOL. Dat VRAM en RAM. :+

A380 op Dubai International (Enhanced van Inibuilds).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVMneVHADMWJ4sROdTqZR3JEsoc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dpZ703kCWWo0jtwco08gIpoz.png?f=user_large

FPS is overigens nog met de default Frame Generation 2x.
Moet Multi Frame Generation 4x nog testen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYR81aYBnUOT2mZGu_sy3uy9ogA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xcmVOZFIblp20SvciLOJiJ0q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTvlNm5yUark4-SUD1NkSrCarb4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NmNP9PNMJ1khkmalJlMwDKky.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1nLh4foT_k7tJKak2Dg3_qrcZk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4jN86UmigVDGwEw2vdsrLLPS.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 73% gewijzigd door Rivanov op 18-02-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Maverick_824 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:39:
Op deze officiele website van PDGM is het me niet echt duidelijk welke versie PDGM de Flight Simulator ondersteunt? De 2020 Versie of de 2024 versie?
Sorry hoor :D maar het staat er zo duidelijk in jouw screenshot. In de eerste regel dat het voor 2020 is, en in de tweede dat het niet voor 2024 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Van der Berg schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:02:
Heeft dit geen invloed in games: Ik heb 32GB 3600MHz CL16-16-16-36 1.35V, en ik ga naar 64GB 3600MHz CL16-22-22-42 1.45V. Het lijkt dat ik erop achteruit ga, maar ik zie op YouTube vergelijking dat het helemaal niks uitmaakt. Mijn gevoel zegt dat ik er beetje op achteruit ga? Wel heb ik 64GB nu. Hoe denken jullie hierover?
De kloksnelheid is voor beide typen geheugen gelijk, het verschil zit hem alleen in de timings: het duurt bij het 64 GB geheugen een aantal klokcycli langer voordat de informatie uit het geheugen gehaald is, en beschikbaar voor de CPU. Maar dan praat je over tienden van een nanoseconde, meer niet.
Bovendien, vergeet niet dat je de meeste tijd helemaal niet direct uit je ram geheugen leest, maar uit het veel snellere cache geheugen dat in je processor zit. Dat probeert te voorspellen welke geheugeninhoud je waarschijnlijk als volgende wilt hebben, en haalt dat alvast op. Zo wordt de invloed van die timings nog kleiner.
Het feit dat je met 64 GB voldoende ram hebt om te voorkomen dat windows gaat swappen, is volgens mij veel beter merkbaar. Je upgrade is dus gewoon een goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Zijn er enthousiastelingen hier die van een 1440p monitor overgestapt zijn naar 4k maar zoiets hebben van had niet gehoeven? Ik heb nu nog een LG ultragear 27 inch en overweeg een 32 inch 4k (MSI). Het prijskaartje houdt me voorlopig nog even tegen maar lees ook dat de verhouding in pixels bij overgaan naar een groter scherm niet superveel verschil maakt.

Ik vind FS2024 in high/ultra er nu al mooi uitzien maar als ik er in fps wat op achteruit ga en visueel de overstap niet heel groot is... Het is ook alleen voor FS2024.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:06:
Zijn er enthousiastelingen hier die van een 1440p monitor overgestapt zijn naar 4k maar zoiets hebben van had niet gehoeven? Ik heb nu nog een LG ultragear 27 inch en overweeg een 32 inch 4k (MSI). Het prijskaartje houdt me voorlopig nog even tegen maar lees ook dat de verhouding in pixels bij overgaan naar een groter scherm niet superveel verschil maakt.

Ik vind FS2024 in high/ultra er nu al mooi uitzien maar als ik er in fps wat op achteruit ga en visueel de overstap niet heel groot is... Het is ook alleen voor FS2024.
Dat is ongeveer de vraag die ook bij mij speelt. Ik heb nu een Dell P2720D op 2560 x 1440 en wil overgaan naar een Dell UltraSharp U3425WE 3440 x 1440. Voornamelijk voor werk maar vraag me ook af wat dit voor FSMS betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:16
ravw schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:16:
Er zou vandaag toch de Marked place in MSFS2024 actief worden gemaakt voor zo ver in het begrepen had.
Maar ik zie nog niets?
Is weer uitgesteld omdat de bèta voor SU1 langer doorloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rdluca schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Dat is ongeveer de vraag die ook bij mij speelt. Ik heb nu een Dell P2720D op 2560 x 1440 en wil overgaan naar een Dell UltraSharp U3425WE 3440 x 1440. Voornamelijk voor werk maar vraag me ook af wat dit voor FSMS betekent.
Ja die 3440 ga je een klein beetje merken , het word iets meer view aan de zijkanten.
Ik ben een jaar geleden al over gestapt naar een 3400 X 1440 en dat is toch wel even iets meer view dan zo standaard scherm
Ik ben toen ook van een 32 inch naar een 34 Inch gegaan en dat speeld toch wel gruwelijk.
Voor MSSF2024 en TWS 5 en ETS 2 en ATS zou ik eigenlijk een 59 inch willen hebben.

Maar die overstap die jij gaat doen had ik allang gedaan.
Maar goed de laatste in de 20 inch monitor die ik gezien heb is denk ik al meer dan 10 jaar geleden. (Als het al niet langer is.
Dus ik ben al heel lang een groot scherm gewent.
32/34 is hier dus normaal.
Had al wel verwacht dat 32 inch nu al basis was maar dat is dus nog lang niet zo.
24/27 inch is nog steeds de standaard.

Als je het ook als werkmonitor gaat gebruiken zou ik niet eens twijfelen, 34 inch is veel rustiger voor je ogen.

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 19-02-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ik ben zelf destijds van een 1440p 60hz dell ultrasharp scherm naar uitvoering: LG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart overgestapt, en merk vooral dat de extra toegevoegde waarde in iets hogere field of view ligt, ten koste van wat fps. nu speel ik niet alleen flight sim, dus de hogere max fps word in andere games wel gebruikt, maar waar ik vooral profijt van heb is de g-sync waarbij juist de lagere framerates van de sim er minder stotterend en storend uit zien dan op het oude scherm.

ik merk wel dat zodra ik alles op ultra zet zoals ik kon doen bij msfs 2020, mijn 3080oc bij msfs 2024 gewoon niet meer toereikend is om dit op die resolutie in volledig ultra met speelbare framerates op het scherm te krijgen. afhankelijk van welke videokaart je hebt, zal je dus mogelijk ofwel in moeten leveren op kwaliteit, ofwel op framerate.

nu dat ik dat scherm gewend ben, zou ik echter niet snel weer terug willen naar een "ouderwets" klein plat scherm zoals ik voorheen had, ik vind het fijn dat ik juist met dit scherm ook daadwerkelijk een iets breder zichtveld heb, en daarmee iets meer situational awareness in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Ik heb afgelopen weekend m'n triple 27" vervangen door triple 32". Welliswaar 1440p en geen 4K (dat is zelfs voor m'n 5090FE een tikkie too much).. maar alleen het grotere formaat maakt alles veel meer immersive. D

Dus ik zou enkel en alleen voor de grootte al de overstap maken naar 32", mocht ik in jouw schoenen staan. :)
Maar als je bij single monitor blijft, dan beter een (ultra)wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 14:46
Ik heb een pc gebouwd voor MSFS en XP met een AMD 9800X3D, RX 7900 XTX en 32GB DDR5 6000. Draait allemaal als een zonnetje, zelfs op 5k. Boven verwachting. Zou dit voldoende zijn om VR te kunnen draaien met bijvoorbeeld een Meta quest 3s?
Doel voor mij is procedures oefenen (VFR), vliegvelden verkennen en radio (Vatsim) voor PPL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Rivanov schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Ik heb afgelopen weekend m'n triple 27" vervangen door triple 32". Welliswaar 1440p en geen 4K (dat is zelfs voor m'n 5090FE een tikkie too much).. maar alleen het grotere formaat maakt alles veel meer immersive. D

Dus ik zou enkel en alleen voor de grootte al de overstap maken naar 32", mocht ik in jouw schoenen staan. :)
Maar als je bij single monitor blijft, dan beter een (ultra)wide.
Met een 5090FE en dan nog niet een triple 32 4k aan kunnen dat geloof ik niet ....

Ik ken mensen die draaien 3 keer een 55" Odyssey Ark 2nd Gen. 4K UHD 165Hz 1ms op een RTX 4080 met gemak.

Met een kaart van 3000 euro en dan dit niet kunnen draaien dan zal die bij mij gelijk retour gaan.

Deze had die knul al staan 3 jaar geleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UZHNSHIE7oilcmkHGO36Su3rC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uw8aTuX0MCBtpsWJhli5o0Jg.webp?f=fotoalbum_large

Nog met de RTX 30xx serie gamed.
Dan moet een RTX50XX dit toch makkelijk kunnen draaien zonder warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
ravw schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Met een 5090FE en dan nog niet een triple 32 4k aan kunnen dat geloof ik niet ....

Ik ken mensen die draaien 3 keer een 55" Odyssey Ark 2nd Gen. 4K UHD 165Hz 1ms op een RTX 4080 met gemak.

Met een kaart van 3000 euro en dan dit niet kunnen draaien dan zal die bij mij gelijk retour gaan.

[Afbeelding]

Tuurlijk kan die het draaien.. maar op welke graphics settings en FPS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
@TukkerTweaker goed om te lezen, ik krijg de komende dagen eenzelfde systeem.
@djbarney @Rivanov inderdaad, ik neig ook wel een beetje naar de ultrawides als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rivanov schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Tuurlijk kan die het draaien.. maar op welke graphics settings en FPS?
Hij draait met een RTX 3080 Ti gewoon op 3 x 4K
gemiddeld 60 fps.
Dan zou een RTX 50XX ook wel vast kunnen houden.
Hij doet dan wel vaak race games.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 19-02-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
ravw schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Hij draait met een RTX 3080 Ti gewoon op 3 x 4K
gemiddeld 60 fps.
Dan zou een RTX 50XX ook wel vast kunnen houden.
Voor MSFS is dat voldoende. Maar niet voor m'n simracing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rivanov schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Voor MSFS is dat voldoende. Maar niet voor m'n simracing. :)
Hij doet juist veel Simracing.
Hij heeft niets met vliegen.
Maar het is maar wat je wil.
Maar 3 x 32 inc op 4K moet die kaart toch wel een beetje stabiel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
cbr600f4i schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:05:
@TukkerTweaker goed om te lezen, ik krijg de komende dagen eenzelfde systeem.
@djbarney @Rivanov inderdaad, ik neig ook wel een beetje naar de ultrawides als alternatief.
Als je ruimte heb zou ik zelf voor zo iets gaan.

https://www.bol.com/nl/nl...tESw.2_66.68.ProductTitle

Deze Niet doen is een stroomvreter .
Je heb ze al die veel minder stroomverbruiken

Ik zelf gebruik nu deze.
https://www.bol.com/nl/nl...VB8A.2_3_6.7.ProductTitle

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 19-02-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik wilde eventjes kwijt dat ik makkelijk alle spellen top kan spelen op mijn GIGABYTE M32U 4K 144Hz maar dit is op mijn 4090 OC kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ravw schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

Prachtig! Als ik ooit een grotere woning heb of krijgt, dan wil ik net als jouw dezelfde opstelling qua monitoren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 19-02-2025 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Van der Berg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Prachtig! Als ik ooit een grotere woning heb of krijgt, dan wil ik net als jouw dezelfde opstelling qua monitoren :)
Nee deze is niet van mij ik zit nog met een 34 inch monitor.
Die Ark dingen zijn wel mijn wens maar mij veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:13:
[...]

Als je ruimte heb zou ik zelf voor zo iets gaan.

https://www.bol.com/nl/nl...tESw.2_66.68.ProductTitle

Deze Niet doen is een stroomvreter .
Je heb ze al die veel minder stroomverbruiken

Ik zelf gebruik nu deze.
https://www.bol.com/nl/nl...VB8A.2_3_6.7.ProductTitle
49 inch denk ik net teveel van het goede ondanks dat ik wel ruimte heb. 34-38 lijken me mooie afmetingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 20:03
Van der Berg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:52:
Ik wilde eventjes kwijt dat ik makkelijk alle spellen top kan spelen op mijn GIGABYTE M32U 4K 144Hz maar dit is op mijn 4090 OC kaart :)
Ik gok dat iedereen binnen en buiten Tweakers inmiddels wel weet dat je een 4090 OC kaart van GIGABYTE hebt ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:19
Wat is het triest qua updates in de stabiele versie van Microsoft Flight Simulator 2024. Nu heb ik al meer dan een maand geen update gehad voor het spel. Ik weet dat er een bèta is, maar het spel is al een bèta dus die kans heb ik laten gaan. De Marketplace doet het al niet sinds de game uit is en mijn gekochte vliegtuigen doen het maar half of helemaal niet. Dit is wel de slechtste start van een vlieg simulator ooit. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.

Is er al nieuws over een aankomende update?

Ik doe wel elke dag een vlucht van een uur tot een klein uurtje in de Airbus A320 van LFVR. Ik vlieg dan van Berlijn naar Amsterdam of van Londen naar Amsterdam. Ik heb de game gratis via Game Pass, maar anders had ik denk ik al een terugbetaling gevraagd voor dit half af spel. Het was potentieel zo’n mooie vlieg simulator. Ik wil normaal kunnen vliegen en mijn derde vlieg rond de wereld doen van Amsterdam naar Amsterdam in zeven vluchten.

Meer mensen teleurgesteld over deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:23
Dennis585 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:15:
Wat is het triest qua updates in de stabiele versie van Microsoft Flight Simulator 2024. Nu heb ik al meer dan een maand geen update gehad voor het spel. Ik weet dat er een bèta is, maar het spel is al een bèta dus die kans heb ik laten gaan. De Marketplace doet het al niet sinds de game uit is en mijn gekochte vliegtuigen doen het maar half of helemaal niet. Dit is wel de slechtste start van een vlieg simulator ooit. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.

Is er al nieuws over een aankomende update?

Ik doe wel elke dag een vlucht van een uur tot een klein uurtje in de Airbus A320 van LFVR. Ik vlieg dan van Berlijn naar Amsterdam of van Londen naar Amsterdam. Ik heb de game gratis via Game Pass, maar anders had ik denk ik al een terugbetaling gevraagd voor dit half af spel. Het was potentieel zo’n mooie vlieg simulator. Ik wil normaal kunnen vliegen en mijn derde vlieg rond de wereld doen van Amsterdam naar Amsterdam in zeven vluchten.

Meer mensen teleurgesteld over deze game?
vind het nu juist veel beter draaien als eerst.
ja er zijn bugs, en daar zijn ze mee bezig.
De fenix heb ik geen problemen mee iig.

is de a320 van LFVR wel al compatible met msfs 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:48
Ik zit zelf in de beta en dat is eigenlijk nog erger. Ja de textures zijn beter (draw distance, pop/up-in niet) maar het loopt zó vaak vast (xbx) dat het gewoon onbruikbaar is geworden. Veel frustratie. Ik heb het aan de wilgen gehangen tot minimaal SU3. Dat er in de buglijst items als LOD en pop-up nu nog in de categorie 'under investigiation' staan is belachelijk. Hoezo, er zijn honderdduizenden meldingen, fb groups, filmpjes, screenshots. Dat klinkt dan als gog we hebben het gezien maar we weten nog niet hoe het kan. Gelukkig ook via gamepass want anders was ik nog veel geïrriteerder geweest 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:22:
[...]

is de a320 van LFVR wel al compatible met msfs 2024?
Ja al van dag 1.
Alle vliegtuigen van LFVR waren gelijk geupdate toen MSFS2024 uitkwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Toch wel erg gaaf die Cessna 185 Skywagon.
(gratis in de beta en later voor iedereen. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIXwq0sQ87kix0ir0aJPJKypFk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzb4xT5asQRIC9doE9n1wnEk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BDlLI6vvwjyubodtoxLdVd06uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BoT4CmN329HyVdpAnZp1890.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 21-02-2025 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:02:
[...]

Ja die 3440 ga je een klein beetje merken , het word iets meer view aan de zijkanten.
Ik ben een jaar geleden al over gestapt naar een 3400 X 1440 en dat is toch wel even iets meer view dan zo standaard scherm
Ik ben toen ook van een 32 inch naar een 34 Inch gegaan en dat speeld toch wel gruwelijk.
Vandaag mijn LG Ultragear 34 inch curved binnen (3440x1440), een klein vluchtje met de Caravan gedaan en, ja, had ik eigenlijk eerder moeten doen. Groter hoeft ie van mij ook niet. Vind het een mooie tussenoplossing voor VR en scherm, toch net wat meer het idee dat je in het vliegtuig zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
cbr600f4i schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Vandaag mijn LG Ultragear 34 inch curved binnen (3440x1440), een klein vluchtje met de Caravan gedaan en, ja, had ik eigenlijk eerder moeten doen. Groter hoeft ie van mij ook niet. Vind het een mooie tussenoplossing voor VR en scherm, toch net wat meer het idee dat je in het vliegtuig zit.
Ja het is echt een mooi formaatje.
Niet te groot maar net genoeg, als je de FOV een beetje goed houd is het net REAL.
Ik zelf gebruik hem al 2 jaar dacht ik.
Vind 32 Net iets te klein maar deze is groot zat.
AL zou groter wel mooier wezen maar dat komt nog wel als mijn home cockpit er is.
Of misschien wel twee 34 ultra wide inch schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
cbr600f4i schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Het biedt echt een meerwaarde. Zo ook in de meeste andere games.

Ik zit hier ook met een 34" curved en het is echt een genot. Dit icm met een RTX 3080 en een i5-4460.
Tijd voor upgrade want dat hele fs2024 doet het niet eens op dit systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Hier ook een 34" curved , niet te veel maar wel een beetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hk57nHkt3mrsVV2J5PPl1afSPxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJkjoe0fCP0jL0Tj4W86o9ed.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
Tijd voor een apart FS curved topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:35:
Tijd voor een apart FS curved topic?
Nou nee.
Het zou een goede oplossing zijn om hardware-onderwerpen los te koppelen van deze draad, aangezien dit onderwerp steeds vaker terugkomt en er duidelijk vraag naar is.

Wanneer we de afgelopen maanden terugblikken, lijkt de focus meer op hardware te liggen dan op MSFS2024 zelf.
Als het delen van routes en screenshots, die direct gerelateerd zijn aan MSFS2024, hier niet langer gewenst is, dan zou het logisch zijn om hardware-gerelateerde discussies ook in een aparte sectie onder te brengen. 8)

Ik begrijp niet waarom racesimulatoren wel een aparte sectie krijgen, terwijl flightsimulatoren dat niet hebben. Racesims beschikken over een eigen toegewezen ruimte, terwijl alle onderwerpen met betrekking tot flightsimulatoren nu versnipperd en verspreid staan. Het zou logisch en overzichtelijker zijn om ook voor flightsimulatoren een specifieke sectie in te richten.

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 22-02-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
ravw schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Nou nee.
Het zou een goede oplossing zijn om hardware-onderwerpen los te koppelen van deze draad, aangezien dit onderwerp steeds vaker terugkomt en er duidelijk vraag naar is.

Wanneer we de afgelopen maanden terugblikken, lijkt de focus meer op hardware te liggen dan op MSFS2024 zelf.
Als het delen van routes en screenshots, die direct gerelateerd zijn aan MSFS2024, hier niet langer gewenst is, dan zou het logisch zijn om hardware-gerelateerde discussies ook in een aparte sectie onder te brengen. 8)

Ik begrijp niet waarom racesimulatoren wel een aparte sectie krijgen, terwijl flightsimulatoren dat niet hebben. Racesims beschikken over een eigen toegewezen ruimte, terwijl alle onderwerpen met betrekking tot flightsimulatoren nu versnipperd en verspreid staan. Het zou logisch en overzichtelijker zijn om ook voor flightsimulatoren een specifieke sectie in te richten.
Het zou wel tof zijn voor de screenshots. Al het moois bij elkaar _/-\o_

Mag ik vragen hoe je processor bevalt? Ik twijfel een beetje tussen de 7800X3D en 9800X3D i.c.m. FS2024.

[ Voor 4% gewijzigd door Dhr. Satoshi op 22-02-2025 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:02
Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:27:
[...]

Mag ik vragen hoe je processor bevalt? Ik twijfel een beetje tussen de 7800X3D en 9800X3D i.c.m. FS2024.
Er is al een apart draadje voor alle screenshots, speciaal om dit topic leesbaar te houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
[...]

9800x3D nemen. Waarom zou je nu een “oudere” CPU nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Hammie schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Er is al een apart draadje voor alle screenshots, speciaal om dit topic leesbaar te houden ;)
Leesbaarheid is een relatief begrip en wordt hier slechts door een enkeling bepaald. Omdat vier van de zeventig mensen geen screenshots wilden, is het verwijderd. Toch blijft de inhoud prima leesbaar, aangezien dit altijd al een thread was waarin screenshots werden gedeeld van vluchten door de flightsim-community.

Het is opmerkelijk dat men graag mooie vluchten wil maken, maar zodra iemand daadwerkelijk indrukwekkende vluchten plaatst, wordt het plotseling als ‘te veel’ bestempeld. Wat ik vooral jammer vind, is dat een kleine minderheid hier nog steeds een onevenredig grote invloed uitoefent. Er wordt wel naar kritiek geluisterd, maar als ik met voorstellen of opmerkingen kom, lijkt daar nauwelijks aandacht voor te zijn.

Eerst was er kritiek op mijn taalgebruik, vervolgens waren het de ‘te vele’ screenshots, daarna was er ineens discussie over het aantal X-Plane posts. Maar het doorspitten van 378 VR-gerelateerde vragen, dát zou dan wel bevorderlijk zijn voor iemands welzijn of leesbaarheid?

Het argument van ‘leesbaarheid’ voelt dan ook vooral als een loos begrip dat wordt ingezet wanneer het uitkomt. Helaas is dit tekenend voor de maatschappij van vandaag: als één of twee mensen ergens moeite mee hebben, moet direct de hele groep zich aanpassen.

De laatste jaren merk ik ook steeds vaker dat het schrijven van meer dan vier zinnen al als ‘te veel’ wordt beschouwd. Waar gaat het naartoe als een bericht van tien zinnen meteen leidt tot beschuldigingen van het gebruik van ChatGPT? Dit lijkt steeds meer de tendens op het internet: oppervlakkige communicatie krijgt de voorkeur, terwijl diepgaande of goed geformuleerde reacties direct in twijfel worden getrokken. Het is zorgwekkend dat inhoud en nuance hierdoor verloren dreigen te gaan.

Maar we moeten gewoon weer eens gewoon meer genieten van onze hobby.
En niet te veel azijn drinken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
[...]

Kijk hier even:

[Flightsim] Screenshots collage

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 22-02-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis585
Wat een flut spel. Voor het eerst kan ik het spel niet spelen doordat het spel blijft hangen op ‘Gegevens Synchroniseren’. De slechtste vlieg simulator die ik mee heb gemaakt tot nu toe. Er komt ook maar geen update voor dit flut spel. Zo jammer want ik deed graag vluchten maken.

Hopen dat er deze week na ruim een maand eindelijk een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis585
Ik heb mijn PC herstart en weer een vlucht kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik heb sinds ruim een week weer een nieuwe PC in huis, die FS2020 op prima settings kan draaien. Eerlijk is eerlijk: het ziet er prachtig uit.
FS2020 had ik enige tijd geleden al voor een zacht prijsje opgepikt. En van mijn helaas overleden schoonvader heb ik enkele jaren terug een mooie Flight set geërfd: Logitech Pro Flight Yoke i.c.m. wat handige / mooie addons zoals een radio display, multi display en flaps/landing gear.

FS draait als een zonnetje en de Yoke + attachments werken ook.

Nu zit ik even met het volgende:
  1. Ik heb FS2020 gekocht toen FS2024 al uit was. Ik las destijds dat er veel problemen waren met 2024 en dat upgraden het nog niet echt waard was tot de bugs waren opgelost. Is dat sentiment inmiddels veranderd? Ik heb “om te proberen” een XBOX game pass voor 1 Euro voor 2 weken aangeschaft, maar wellicht is het dan interessant om ‘m door te laten lopen omdat ik dan beide varianten heb? Of lekker bij FS2020 blijven?
  2. Zijn er nog no-brainer beginner guides? Youtube of geschreven maakt me niet zoveel uit. Ik ken de basics wel een klein beetje qua flaps/ILS/headings etc, maar het in de praktijk brengen blijkt toch wat lastiger :+ Ik hoef echt geen pro te worden, maar de basics om te navigeren / starten / landen / taxiën etc lijkt me wel leuk zodat ik zelf wat vluchten uit kan stippelen.
  3. Het valt me op dat de standaard Bing maps behoorlijk verouderd zijn. Onze woning is 8 jaar oud maar als ik er overheen vlieg is het nog steeds een bouwplaats :P Ik lees her en der dat updates mogelijk zijn maar zie daar ook verschillen in?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:00
@Denman

1: dat is erg persoonlijk, de een ondervind geen problemen de ander kan nog geen fatsoenlijke vlucht maken, als je 2024 kan proberen via gamepass zou ik zeggen: geef het een kans, zeker als de eerste grote patch uit is (ergens de komende weken)

2: ik zou beginnen met 1 vliegtuig en je dat eigen maken, er zijn honderden tutorials op YT.

3: 2024 bevat de nieuwe maps

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
@Denman Als je een nieuwe pc hebt die FS2020 goed draait zal die ongetwijfeld FS2024 ook goed draaien er vanuitgaande dat je specs nog een paar jaar meekunnen. Aangezien je waarschijnlijk GA zal vliegen, om je vaardigheden op te bouwen de komende tijd, is FS2024 de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-04 22:57
Ik vlieg graag met de Deimos G39 Griffin, werkt perfect met FS2020 maar in FS2024 heb ik toch 2 issues. Ten eerste is de HUD heel slecht af te lezen en ten tweede mis ik de canopy. Is iemand anders dit al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
DutchRookie007 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:57:
Ik vlieg graag met de Deimos G39 Griffin, werkt perfect met FS2020 maar in FS2024 heb ik toch 2 issues. Ten eerste is de HUD heel slecht af te lezen en ten tweede mis ik de canopy. Is iemand anders dit al opgevallen?
Nog niet officieel MSFS 2024 supported?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Wat is volgens jullie de beste koop (dus prijs/kwaliteit) qua rudder pedals? Ik heb een tijdje geleden de fout gemaakt door Thrustmaster t-flight pedals te kopen, deze zijn na een jaar eigenlijk al onbruikbaar. Ik moet de deadzone in het midden zo groot instellen dat het bijna niet meer werkbaar is, anders schiet hij alle kanten uit. Ik heb zoveel negatieve ervaringen met Thrustmaster spullen inmiddels (de Z as op mijn TCA airbus sidestick is inmiddels ook onbruikbaar) dat ik dit merk inmiddels liever oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
mvbo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:56:
Wat is volgens jullie de beste koop (dus prijs/kwaliteit) qua rudder pedals? Ik heb een tijdje geleden de fout gemaakt door Thrustmaster t-flight pedals te kopen, deze zijn na een jaar eigenlijk al onbruikbaar. Ik moet de deadzone in het midden zo groot instellen dat het bijna niet meer werkbaar is, anders schiet hij alle kanten uit. Ik heb zoveel negatieve ervaringen met Thrustmaster spullen inmiddels (de Z as op mijn TCA airbus sidestick is inmiddels ook onbruikbaar) dat ik dit merk inmiddels liever oversla.
Ik gebruik al jaren de Logitech G Flight Rudder Pedals
En heb geen problemen.
Maar goed het zijn ook de eerste rudders die ik gekocht heb, en ik zou niet weten hoe andere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Ik heb nu mijn company en ook mijn eerste vliegtuig gekocht (een skyhawk), maar ik begrijp niet hoe ik nu daar dan missies mee kan doen? ik zou meer moeten kunnen verdienen, maar alle bedragen zijn nog hetzelfde.. Ik snap het niet. kan iemand mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Svennie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:00:
@Denman

1: dat is erg persoonlijk, de een ondervind geen problemen de ander kan nog geen fatsoenlijke vlucht maken, als je 2024 kan proberen via gamepass zou ik zeggen: geef het een kans, zeker als de eerste grote patch uit is (ergens de komende weken)

2: ik zou beginnen met 1 vliegtuig en je dat eigen maken, er zijn honderden tutorials op YT.

3: 2024 bevat de nieuwe maps
Eens, ik zou echter ervoor kiezen om de laatste beta build te gebruiken als test basis ipv de reguliere. die werkt hier toch een stuk beter. ook zijn de laadtijden veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:26
Gaat er iemand naar FSWeekend op 15-16 maart in Lelystad? Ik kom vanuit Belgie wel eens een kijkje nemen en ik hoop er wat Winwing spullen op de kop te kunnen tikken.
mvbo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:56:
Winwing of Virpil rudders zouden prijs/kwaliteit top zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Pana op 25-02-2025 20:40 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste