Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 18:04
Wat mij voornamelijk weghoud bij de sim is de verkeerde runway pathing bij missies. Dat als je land op een "veel te kleine" strip je 360 graden moet draaien om naar de exit te rijden. Ook dat je over de strip moet rijden terwijl er een taxiway naast ligt. Is dat al opgelost? Kan ik de beta ook starten als ik hem via GamePass heb?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

Soliest schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:01:
Wat mij voornamelijk weghoud bij de sim is de verkeerde runway pathing bij missies. Dat als je land op een "veel te kleine" strip je 360 graden moet draaien om naar de exit te rijden. Ook dat je over de strip moet rijden terwijl er een taxiway naast ligt. Is dat al opgelost? Kan ik de beta ook starten als ik hem via GamePass heb?
ik heb nog niet uitgebreid in careermode rondgevlogen, vanavond na werk maar ns doen, zag wel een aantal fixes in de patchnotes die duiden op veranderingen op hoe landing / taxiing gescript is, maar heb dat dus nog niet kunnen testen zelf.

je kan je ook gewoon aanmelden via de xbox insider app als je m via gamepass hebt, dat is hoe ik het ook heb gedaan.

heb na de eerste keer starten ook die dlss 310 versie die rivanov hier eerder noemde geinstalleerd, en ook de blurry schermen in de vision jet gisteravond waren daarmee verholpen. we gaan langzaamaan de juiste kant uit, als asobo en microsoft nu nog even dit tempo en kwaliteit blijven vasthouden, zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 11:01
Dit is niet opgelost helaas.

Career mode is nog steeds een drama. Net na landing maar geskipped omdat de radio het weer eens niet deed, spawn ik ondersteboven en crashed mijn vliegtuig.

De missie daarvoor met 3 communicatie fouten afgesloten die allemaal bugs waren, daar gaat je reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:16
Voor de VRer's : d'r's een nieuwe DLSS uit : 3.10.1.0.0
Te krijgen via DLSS swapper.

[ Voor 22% gewijzigd door dierkx36 op 24-01-2025 22:50 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 15:30

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Geen A380, wel met de Cessna 404.
Vanmiddag even gevlogen vanaf Shannon, en daarbij het weer van afgelopen nacht gebruikt. Als je op de baan staat wijst je airspeed indicator al tussen de 40 en de 70 knopen aan. Remmen erop, gas erop, en bij een flinke gust trek je hem zo van de baan af. :o
Circuitje gevlogen (downwind schoot lekker op) en daarna een visual approach met een ground speed van niet meer dan 5 knopen. Die approach ging boven de lampen, vanwege turbulentie, bijna mis, dus ik maakte een doorstart. Gas erop, neus omhoog, maar vooruit kwam ik niet, dus heb ik de go-around maar weer afgebroken en ben toch maar gewoon geland. :P
Lekker spelevaren!

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dierkx36 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:49:
Voor de VRer's : d'r's een nieuwe DLSS uit : 3.10.1.0.0
Te krijgen via DLSS swapper.
No shit. :+
Hou er wel rekening mee dat DLSS Swapper de Frame Generation DLL niet vervangt.
Die moet je dus handmatig downloaden en vervangen.

https://easyupload.io/m/xgy5cc

De derde file; nvngx_dlssg.dll is de Frame Generation file.

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 25-01-2025 07:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:49
Performance verschil is nog steeds best wel groot tussen 2024 en 2020. Blijf nog bij 2020 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjojzq5RTl6IHNuXdjCX4xB0TFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6HPLChJIma96rOc6Kjpzlsn.jpg?f=fotoalbum_large

99 uur gevlogen in Microsoft Flight Simulator 2024 met een vlucht van Heathrow naar Schiphol in mijn favoriete vliegtuig Airbus A320 van LVFR. Ik heb sinds het spel uit is 92 vluchten over de wereld in free flight gedaan. Dat is ook de enige vliegtuig die voor mij redelijk werkt in het spel.

Mijn nieuwe desktop met eventueel een nieuwe monitor stel ik uit tot volgend jaar zodat de Nvidia 5070 TI Super er is en 64gb RAM de nieuwe standaard is. Dat jaartje red ik nog wel met mijn oude desktop.

Microsoft Flight Simulator 2024 voelt en speelt nog wel als een bèta met veel fouten en irritaties. Erg veel updates om dat alles te verbeteren zijn er ook niet geweest. Ik wacht dus geduldig op nieuwe updates om verder te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In plaats van de test versie van 2024 te installeren toch maar 2020 weer uitproberen. Hier kom ik echter weer op het verbeterpunt van 2024... de installatietijd. Ben nu al een uur verder en zit nog steeds te downloaden. 2024 Was binnen een half uur al helemaal klaar en zat ik al in de lucht.. ach ja.

edit: toch ook maar de beta aangezet. Binnen 10 minuten de update binnen en al twee vluchtjes gedaan. 2020 is pas op 72%. 2024 draait als een zonnetje. Vanavond maar echt aan de tand voelen met VR en de nieuwe dlss.

[ Voor 26% gewijzigd door Soliest op 25-01-2025 15:28 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:19
Ik heb mijzelf weer ingeschreven voor het beta programma op mijn series X, zal later mijn bevindingen eens delen, lees wisselende berichten over de beta SU1 hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik lees alleen maar over CTD's op XSX. Niet verassende als de graphics een boost hebben gekregen in de bèta...ik ga er dus nog steeds mijn kostbare tijd niet aan verspillen.

Dat hele Asobo kan de pot op wat mij betreft. Ze krijgen het gewoon niet onder de knie op consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dirk22 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:02:
Performance verschil is nog steeds best wel groot tussen 2024 en 2020. Blijf nog bij 2020 🤭
Hier draait 2024 echt als een zonnetje en vaak zelfs beter dan 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Laatst online: 10:49
@Rivanov Kan 2020 op 4K DLSS, Ultra draaien met lock op 30 fps zonder stuttering en super smooth. Maar 2024 met Beta lukt dat gewoon niet helaas. 🥹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Nieuwe dlss chck, beta versie check, zelden problemen check.
Vandaag weer eens geprobeerd te vliegen rond Rotterdam, maar bij mij nu onspeelbaar. Mega haperingen en stutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

vandaag weer paar vip flights gedaan met de vision jet in career mode met su1 beta, 1x geen clearance mogen ontvangen van atc om daadwerkelijk te landen, wel keurig netjes rondom top of descent de expect ils runway 12, en een descend naar 3000ft gehad, maar uiteindelijk hang je dan keurig netjes established en komt er gewoon geen enkele clearance meer.. ze nemen pas weer contact op om je te vertellen dat je geen clearance had en zo snel mogelijk de runway af moet.. oh well, known bug, word ook nog wel opgelost..

verder nog 3 andere vluchten gedaan, en op alle vluchten was keurig netjes de taxibaan correct, active runways klopten met wind directions, hold shorts keurig aan de juiste kant van de strepen, en geen onzinnige pathing gezien om weer om te keren.. n=1 uiteraard, dus geen idee of dit voor iedereen verbeterd is, maar t lijkt hier prima te gaan nu voor mij iig.

performance is ook een stuk strakker heb ik het idee, alleen bij stockholm landend op bromma een kleine stutter gezien waar de fps richting 20 dook, en een stutter op approach aldaar, maar verder alles keurig netjes.. ben in ieder geval dus voorzichtig happy met de verbeteringen, al is er nog wel een hele bak meer nodig om op gelijke hoogte te komen als msfs 2020, laat staan daar overheen te gaan qua stomme bugs etc oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb met de nieuwe versie van DLSSwapper de nieuwe dll’s geplaatst en vervolgens met Nvidiainspector en de custom XML die profile J gekozen en apply settings geclicked. Daarmee had ik verwacht minder ghosting te hebben in performance mode, maar het is niet minder geworden. Wel een flink hogere FPS. Heb ik een stap gemist ergens?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Rivanov schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:39:
[...]

No shit. :+
Hou er wel rekening mee dat DLSS Swapper de Frame Generation DLL niet vervangt.
Die moet je dus handmatig downloaden en vervangen.

https://easyupload.io/m/xgy5cc

De derde file; nvngx_dlssg.dll is de Frame Generation file.
toevallig vandaag dan de nieuwe grote update voor dlss swapper waarin de frame generation dll dan weer wel mee vervangen word: https://github.com/beerad...swapper/releases/tag/v1.1

scheelt weer een stapje handmatig moeten doen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

franssie

Save the albatross

Gaaf dat jullie er alles aan doen om de mislukte beta aan te praat te houden of te krijgen.
Maar ergens is dat toch vreemd? Als 2020 (als je een dag de tijd hebt voor de install) of XP12 wel gewoon draaien?
Is het dan per sé het willen draaien van het laatste met de laatste hardware? (Ja ik heb ook een PC samen gesteld voor 2024 maar die draait nu lekker XP12)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
franssie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:25:
Gaaf dat jullie er alles aan doen om de mislukte beta aan te praat te houden of te krijgen.
Maar ergens is dat toch vreemd? Als 2020 (als je een dag de tijd hebt voor de install) of XP12 wel gewoon draaien?
Is het dan per sé het willen draaien van het laatste met de laatste hardware? (Ja ik heb ook een PC samen gesteld voor 2024 maar die draait nu lekker XP12)
Ik persoonlijk ben na een lange hiatus pas recent weer in Flightsims gestapt en heb enkel ms2024 en xplanegekocht.. Al moet ik zeggen dat het wel jeukt om 2020 voor een paar tientjes te kopen en daar lekker de pmdg’s te gaan vliegen.. maarja, beetje zonde he als 2024 ooit het stokje alsnog gaat overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wilde schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Ik persoonlijk ben na een lange hiatus pas recent weer in Flightsims gestapt en heb enkel ms2024 en xplanegekocht.. Al moet ik zeggen dat het wel jeukt om 2020 voor een paar tientjes te kopen en daar lekker de pmdg’s te gaan vliegen.. maarja, beetje zonde he als 2024 ooit het stokje alsnog gaat overnemen
Dan zou ik eerst XP spelen, is een hele goede sim, eye candy minder maar soit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

voor mij vooral nieuwsgierigheid naar of/wanneer 2024 beter is dan 2020. ik heb wel 2 kisten van pmdg maar eerlijkheid eerst.. die vlieg ik amper, ben zelf meer van de airbus flow en vlieg dus voornamelijk de fenix en af n toe eens de headwind a330 mods enzovoort. verder vermaak ik me prima met die cirrus visionjet, en zowel fenix als visionjet doen het in principe prima in 2024. en als 2024 hier goed draait, dan draait ie ook soepeler dan 2020 voor mijn machine, daar zijn de stutters toch veel talrijker en vooral dieper dan bij 2024 lijkt het.

heb ze naast elkaar staan, dus als 2024 het niet wil doen of een slechte dag heeft met streamen, dan slinger ik de fenix in 2020 aan en ga ik vrolijk verder waar ik mee bezig was. uiteindelijk moet het doel gewoon zijn om 2020 volledig te kunnen deinstallen omdat 2024 op de meeste fronten beter is.. dat is nu nog niet zo, maar met die eerste sim update maken ze een goede sprong de juiste kant uit, EN op wat brightness issues (nav schermen en headsup displays voornamelijk overbelicht nu) na, hebben ze voor de verandering weinig extra stuk gemaakt zoals asobo meestal deed. erg verfrissend om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@djbarney bedoel ik, gaaf dat je beta tester bent, ik stap weer in als het wel werkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:01
franssie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Dan zou ik eerst XP spelen, is een hele goede sim, eye candy minder maar soit.
Met de juiste addons ( XPlane Map Enhancement of ortho's met Sim heaven) is het verschil minimaal.
Daarin tegen heb je bij XP veel freeware addons , die je vaak in MSFS betalen moet.
En ook de studielevel vliegtuigen zijn Gratis zeker als je Boeing vliegt denk hierbij aan,
Level up en Zibo
De payware addons zijn vaak wel wat duurder dan in MSFS.
Maar wachten op kortingen.

Maar de fanbase is gewoon veel actiever in mods maken in XP dan in MSFS ( mede door het dichttimmeren van de sim door Asobo )
En demotivatie door het steeds weer aanpassen van de basis dingen bij Asobo , dat je nooit echt een stabiel ondergrond heb.
Voor GA is MSFS echt goed en ziet er mooi uit maar als je even Fenix en PMDG weg denkt blijft er van MSFS nog maar weinig over voor de Airliners.
DIt is bij XP ook anders.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Hier werkt 2024 gewoon perfect hoor. :)
Ik doe overigens enkel Free Flight. Al die andere modi heb ik enkel met release aangeraakt en daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Mijn laptop is aan vervanging toe en wil een nieuwe gaan aanschaffen.
Nu weet ik dat een laptop niet ideaal is voor MSFS2024 maar een desktop is voor mij ook niet ideaal en ik zou niet weten wat voor opties ik nog meer zou hebben.

Hebben jullie tips welke laptop goed geschikt is voor MSFS2024 of waar ik specifiek op moet letten? (Processor, videokaart)
Ik gebruik zelf al jaren Asus en ben wel tevreden over dat merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Mikee007 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:15:
Nu weet ik dat een laptop niet ideaal is voor MSFS2024 maar een desktop is voor mij ook niet ideaal en ik zou niet weten wat voor opties ik nog meer zou hebben.

Hebben jullie tips welke laptop goed geschikt is voor MSFS2024 of waar ik specifiek op moet letten? (Processor, videokaart)
Ach hier heb je er een paar
Hier zijn enkele van de beste laptops voor MSFS 2024, met de verwachte prijzen:
1. Alienware X17 R2

CPU: Intel Core i9-12900HK
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti
RAM: 32GB DDR5
Opslag: 1TB SSD
Scherm: 17,3-inch 4K (UHD)
Prijs: Vanaf ongeveer €3.000-€3.500

De Alienware X17 biedt uitstekende prestaties voor gaming en simulatietoepassingen zoals MSFS 2024.
2. Razer Blade 15 Advanced

CPU: Intel Core i9-13900H
GPU: NVIDIA GeForce RTX 4080
Scherm: 15,6-inch 144Hz QHD
Prijs: Vanaf ongeveer €2.500-€3.000

De Razer Blade 15 is dun en licht, maar biedt uitstekende prestaties voor zware games en simulators.
3. Asus ROG Strix Scar 15

CPU: AMD Ryzen 9 7945HX
GPU: NVIDIA GeForce RTX 4080
Scherm: 15,6-inch 165Hz Full HD
Prijs: Vanaf ongeveer €2.200-€2.700

Een krachtige optie voor gamers en simulatieliefhebbers, met een mooie balans tussen prijs en prestaties.
4. MSI GE76 Raider

CPU: Intel Core i9-12900HK
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti of RTX 3080
RAM: 32GB DDR4
Scherm: 17,3-inch 144Hz Full HD
Prijs: Vanaf ongeveer €2.000-€2.500

De MSI GE76 Raider biedt veel rekenkracht voor MSFS en heeft een groot scherm voor een betere visuele ervaring.
5. Gigabyte AORUS 15G

CPU: Intel Core i7-12700H
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3070
RAM: 16GB DDR4 (upgradable)
Opslag: 512GB SSD (upgradable)
Scherm: 15,6-inch 144Hz Full HD
Prijs: Vanaf ongeveer €1.700-€2.100

Een iets meer betaalbare optie, maar nog steeds krachtig genoeg voor MSFS 2024.
Wat te overwegen bij de aanschaf:

GPU: Een krachtige GPU is cruciaal voor MSFS 2024. Hoe hoger de series van de RTX 30xx of 40xx, hoe beter.
CPU: Minimaal een Intel i7 of AMD Ryzen 7. Voor een nog betere ervaring is een i9 of Ryzen 9 ideaal.
RAM: Minimaal 16GB RAM, maar 32GB is beter voor vloeiendere prestaties.
Opslag: Een SSD van minimaal 512GB voor snellere laadtijden, maar 1TB is aan te bevelen voor veel content en mods.

De prijzen kunnen variëren afhankelijk van de winkel en aanbiedingen, dus het is goed om rond te shoppen voor de beste deal!

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gaaf dat jij XP12 cool vindt, maar ergens is het toch vreemd om iets anders af te kraken als 'mislukte beta' alleen omdat dat jou mening is? FS2024 draait voor mij echt als een zonnetje en qua immersie is het gewoon een stuk beter voor mij dan FS2020 of XP12. Ieder z'n ding. Maar een beetje gal spuwen over andermans plezier gaat nergens over :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:47
Propane schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:34:
[...]
Gaaf dat jij XP12 cool vindt, maar ergens is het toch vreemd om iets anders af te kraken als 'mislukte beta' alleen omdat dat jou mening is? FS2024 draait voor mij echt als een zonnetje en qua immersie is het gewoon een stuk beter voor mij dan FS2020 of XP12. Ieder z'n ding. Maar een beetje gal spuwen over andermans plezier gaat nergens over :+ .
Don't feed the troll :P

@Mikee007
Ik heb deze en die trekt het nog steeds, ook in VR (is wel aan vervanging toe, maakt meer herrie dan de vliegtuigen in MSFS zo langzamerhand), dus het hoeft niet zo duur al wat @ravw laat zien

https://tweakers.net/pric...on-gaming-16-a0557nd.html

[ Voor 23% gewijzigd door Svennie op 27-01-2025 11:56 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Svennie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:46:
[...]

dus het hoeft niet zo duur al wat @ravw laat zien
:P

Hij vraagt: Hebben jullie tips welke laptop goed geschikt is voor MSFS2024.
Dan GOED moet wel even aangedikt worden, ja dat iets loopt oke maar dat wil niet zeggen dat het GOED loopt.
En ja ze zijn wat prijzig, maar goed beter even iets meer uitgeven dan straks weer te beginnen over een 'mislukte beta' ;) >:) terwijl de hardware hier dan debet aan is.
EN het is alleen een indicatie van een paar laptops.
Dus het wil niet zeggen dat je een van deze MOET kopen.
maar zorg wel dat je niet in de onderlaag van het systeem eisen zit.
Maar dat je hem aardig/goed kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
Rivanov schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:14:
[...]

Hier werkt 2024 gewoon perfect hoor. :)
Ik doe overigens enkel Free Flight. Al die andere modi heb ik enkel met release aangeraakt en daarna nooit meer.
Ze hadden die hele career mode wat mij betreft als een add-on pack mogen verkopen. De volgende keer koop ik na altijd premium deluxe ook nog gewoon de standaard versie. De kwaliteit van de meegeleverde vliegtuigen vind ik anno 2025 niet echt indrukwekkend en koop toch minimaal Fenix en PMDG. De luchthavens zijn wel ok maar aangezien ik zelden een vliegveld 2x aandoe is dat ook weggegooid geld.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
[...]

@Mikee007
Ik heb deze en die trekt het nog steeds, ook in VR (is wel aan vervanging toe, maakt meer herrie dan de vliegtuigen in MSFS zo langzamerhand), dus het hoeft niet zo duur al wat @ravw laat zien

Die laptop die kan meteen bij het oud vuil voor FS2024. Ben het op dit punt eens met ravw, wil je nog jaren toe dan moet je voor de GPU wat mij betreft al gauw vanaf de RTX4080 en vergelijkbaar.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennie
cbr600f4i schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:53:
[...]
Die laptop die kan meteen bij het oud vuil voor FS2024. Ben het op dit punt eens met ravw, wil je nog jaren toe dan moet je voor de GPU wat mij betreft al gauw vanaf de RTX4080 en vergelijkbaar.
niet zo negatief, hij doet het nog prima, het was ook niet mijn bedoeling om deze laptop aan te raden, ik geef enkel aan dat met een goedkopere laptop MSFS ook werkt, er staat geen budget bij de originele vraag, daarom geef ik aan dat het ook goedkoper kan.

Dat je beter meer geld uit kan geven zodat je beter toekomst bestendig bent ben ik met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Inmiddels wat vluchtjes kunnen maken met de beta SU1 op de Xbox series X. Er is duidelijk een performance verschil te merken. De menu's werken sneller, het uitplotten van een vlucht op de wereldkaart bij missies (de preview van de missie zegmaar) gaat sneller en alles voelt een stuk vlotter. Dat geld ook voor de fps tijdens het vliegen, beduidend hoger en daardoor veel vloeiender. De inputs lijken daardoor ook wat minder quirky.

Maar daar staan ook wel weer tekortkomingen tegenover. Zo is de cursor modus op de ipad / vluchtplanner in de maintenance hall niet meer beschikbaar (ik denk een nieuwe bug) waardoor je je vlucht niet meer op die manier kunt manipuleren. In het vliegtuig werkt dit nog wel. ATC is medium. De helft van de vluchten ging het goed, in de andere helft soms de verbinding bij approach opeens weg, na het landen wel strafpunten dan en geen reactie op taxiën / parkeren waardoor missie niet kan worden afgerond. Blijft hangen in 'vlieg naar punt x'. Daarbij is de tijd nog steeds niet opgelost, ondanks dat dat in de releasenotes wel aangegeven staat. Je vliegt altijd op vol daglicht, nooit ochtend, schemer etc. Ook niet als je bijvoorbeeld om 1300 vertrekt, een vlucht van 7 uur doet maar de cruise skipt. Bij aanvang staat het zonnetje nog steeds exact hetzelfde. Tevens geen ander traffic in de wereld van de missies, je bent helemaal alleen.

Al met al kak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

JimmyNL schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:12:
Inmiddels wat vluchtjes kunnen maken met de beta SU1 op de Xbox series X. Er is duidelijk een performance verschil te merken. De menu's werken sneller, het uitplotten van een vlucht op de wereldkaart bij missies (de preview van de missie zegmaar) gaat sneller en alles voelt een stuk vlotter. Dat geld ook voor de fps tijdens het vliegen, beduidend hoger en daardoor veel vloeiender. De inputs lijken daardoor ook wat minder quirky.

Maar daar staan ook wel weer tekortkomingen tegenover. Zo is de cursor modus op de ipad / vluchtplanner in de maintenance hall niet meer beschikbaar (ik denk een nieuwe bug) waardoor je je vlucht niet meer op die manier kunt manipuleren. In het vliegtuig werkt dit nog wel. ATC is medium. De helft van de vluchten ging het goed, in de andere helft soms de verbinding bij approach opeens weg, na het landen wel strafpunten dan en geen reactie op taxiën / parkeren waardoor missie niet kan worden afgerond. Blijft hangen in 'vlieg naar punt x'. Daarbij is de tijd nog steeds niet opgelost, ondanks dat dat in de releasenotes wel aangegeven staat. Je vliegt altijd op vol daglicht, nooit ochtend, schemer etc. Ook niet als je bijvoorbeeld om 1300 vertrekt, een vlucht van 7 uur doet maar de cruise skipt. Bij aanvang staat het zonnetje nog steeds exact hetzelfde. Tevens geen ander traffic in de wereld van de missies, je bent helemaal alleen.

Al met al kak...
ander traffic tijdens career mode zal je voor elke sessie opnieuw in settings aan moeten zetten, staat ergens onder de kop online, op pc zag ik dan ook ander verkeer rondvliegen tijdens mn vip trip naar stockholm gisteravond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 10-09 23:02
cbr600f4i schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Ze hadden die hele career mode wat mij betreft als een add-on pack mogen verkopen. De volgende keer koop ik na altijd premium deluxe ook nog gewoon de standaard versie. De kwaliteit van de meegeleverde vliegtuigen vind ik anno 2025 niet echt indrukwekkend en koop toch minimaal Fenix en PMDG. De luchthavens zijn wel ok maar aangezien ik zelden een vliegveld 2x aandoe is dat ook weggegooid geld.
Ik moet zeggen dat ik juist enorm onder de indruk ben van de meegeleverde inibuilds airbussen. Tuurlijk, Fenix is een stapje hoger maar toch. Dit is vele malen beter den de default airliners uit msfs 2020 en daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
djbarney schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:27:
[...]
ander traffic tijdens career mode zal je voor elke sessie opnieuw in settings aan moeten zetten, staat ergens onder de kop online, op pc zag ik dan ook ander verkeer rondvliegen tijdens mn vip trip naar stockholm gisteravond
Op de xbox geeft dat geen verschil, althans niet bij mij. Ik heb enkel verkeer gezien tijdens de eerste dagen na de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Sparkiezz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:32:
[...]

Ik moet zeggen dat ik juist enorm onder de indruk ben van de meegeleverde inibuilds airbussen. Tuurlijk, Fenix is een stapje hoger maar toch. Dit is vele malen beter den de default airliners uit msfs 2020 en daarvoor.
Inibuilds is dan wel zo'n beetje de uitzondering maar de rest heeft toch wel wat mods nodig om de foutjes en tekortkomingen weg te werken. ik zie dan liever dat ze wat minder vliegtuigen uitbrengen en meer tijd steken in de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
ravw schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Ach hier heb je er een paar

[...]
Bedankt! Vrij prijzig.
Ik weet dat gaming laptops duur zijn maar rond de 2000 euro vind ik wel vrij fors.
Ik zat zelf te denken tussen de € 1100 - 1400
[...]

@Mikee007

Okee ga ik ook is kijken
Officieel heb ik nog MSFS2020 maar ik denk dat je grafisch vrijwel hetzelfde moet hebben.

Heb ook al is zitten denken om een Xbox te kopen maar met die console schijnt het niet handig te zijn om de game te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 10-09 23:02
cbr600f4i schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:52:
[...]

Inibuilds is dan wel zo'n beetje de uitzondering maar de rest heeft toch wel wat mods nodig om de foutjes en tekortkomingen weg te werken. ik zie dan liever dat ze wat minder vliegtuigen uitbrengen en meer tijd steken in de huidige.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Die Asobo 737 max is een drama (of die hickups van de autopilot moeten bewust gemodelleerd zijn net als het evenbeeld wat uit de lucht kwam vallen 8)7 ).

Maar MSFS heeft het nooit van zijn default planes moeten hebben. Het feit dat er nu toch enkele default airliners in zitten waarmee je zonder problemen op Vatsim kan is toch wel redelijk uniek! EN ja, dat er dan ook wat mindere planes tussen zitten dat neem ik dan graag op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Mikee007 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:24:
Okee ga ik ook is kijken
Officieel heb ik nog MSFS2020 maar ik denk dat je grafisch vrijwel hetzelfde moet hebben.
Op een dergelijke laptop draait MSFS 2020/4 prima, ik speel er zelf al jaren met VR op. Maar verwacht niet op 4K te draaien of alles op ultra. En op drukke vliegvelden stottert het af en toe, dat krijg je er bij omdat je aan de lagere van de systeem eisen zit. Als je voor een game laptop kiest kies dan de laptop variant van een goede GPU, niet een specifieke laptop GPU, liefst een RTX kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Mikee007 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:15:

We zitten niet voor niets op Tweakers ;)
Best Buy Guide: Beste gamelaptops

Normaalgesproken zeg ik vaak dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn, maar bij een sim als deze moet je helaas wel diep in de zakken graaien om een "goede" ervaring neer te zetten. Ga je voor een budget variant, dan moet je zoals andere al hebben aangegeven op lagere resolutie draaien, settings uitzetten of op low spelen, niet zeuren dat het er minder mooi uitziet als op de filmpjes. Kun je daar mee leven, dan kun je een goedkopere laptop nemen, anders toch echt naar de "voor jouw portemonnee" duurste variant. Hoe dan ook, met elke laptop kun je het tegenwoordig wel spelen, maar welke consessies ben je beried te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Soliest schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Normaalgesproken zeg ik vaak dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn, maar bij een sim als deze moet je helaas wel diep in de zakken graaien om een "goede" ervaring neer te zetten. Ga je voor een budget variant, dan moet je zoals andere al hebben aangegeven op lagere resolutie draaien, settings uitzetten of op low spelen, niet zeuren dat het er minder mooi uitziet als op de filmpjes. Kun je daar mee leven, dan kun je een goedkopere laptop nemen, anders toch echt naar de "voor jouw portemonnee" duurste variant. Hoe dan ook, met elke laptop kun je het tegenwoordig wel spelen, maar welke consessies ben je beried te nemen?
Het valt mij echt mee hoe goed MSFS eruit ziet op mijn laptop, heb er 900 voor betaald en ook met VR kan ik het prima spelen, kan alles goed lezen (ik vlieg geen Airbussen/Boeings) en hoef echt niet alles op low te zetten, verre van zelfs. Ik kan een screenshot posten zodat jullie kunnen zien hoe het er in VR uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Svennie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Het valt mij echt mee hoe goed MSFS eruit ziet op mijn laptop, heb er 900 voor betaald en ook met VR kan ik het prima spelen, kan alles goed lezen (ik vlieg geen Airbussen/Boeings) en hoef echt niet alles op low te zetten, verre van zelfs. Ik kan een screenshot posten zodat jullie kunnen zien hoe het er in VR uit ziet.
Top! Maar screenshots zijn niet nodig hoor. Heb hier ook 4 verschillende laptops en verschillende VR brillen liggen, ik weet hoe het werkt. Screenshot gaat sowieso niet goed laten zien wat jij in je bril ziet ;).
Als je geen referentiemateriaal hebt, dan is het meestal wel goed genoeg, tot je een ander systeem naast je hebt staan waar je de settings nog verder kunt opschroeven en echt het verschil kunt zien.

---- nieuwe paragraaf ----

Van het weekend nog SU1 geprobeerd, maar draaide echt belabberd. Nu lees ik diverse berichten dat het er grafisch echt veel beter op is geworden. Vanmiddag maar weer eens aanslingeren en op een andere plek starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik heb net m'n throtlle binnen en direct gemonteerd (ik had de WWII-throttle op de THQ; als iemand die wil en de post wil betalen, schenk ik het)
En dit is dan mijn definitieve "cockpit" :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ6vC7wWLAX2WCKt6_2JUSHs90U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IiF4bsh9iW7HXFTf30x7yrG5.jpg?f=fotoalbum_large

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Soliest schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Top! Maar screenshots zijn niet nodig hoor. Heb hier ook 4 verschillende laptops en verschillende VR brillen liggen, ik weet hoe het werkt. Screenshot gaat sowieso niet goed laten zien wat jij in je bril ziet ;).
Als je geen referentiemateriaal hebt, dan is het meestal wel goed genoeg, tot je een ander systeem naast je hebt staan waar je de settings nog verder kunt opschroeven en echt het verschil kunt zien.

---- nieuwe paragraaf ----

Van het weekend nog SU1 geprobeerd, maar draaide echt belabberd. Nu lees ik diverse berichten dat het er grafisch echt veel beter op is geworden. Vanmiddag maar weer eens aanslingeren en op een andere plek starten.
Hier zero issues met SU1. As we speak met de Fenix A320 onderweg van Madeira naar Porto.
Flawless.

Heb voor de grap eens DLSS én Frame Generation uitgezet.
Dus TAA zonder FG op dit moment. Strak 70FPS in de lucht.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 28-01-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn247
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 09:49
Dit zijn wel hoopvolle berichten zo om te kiezen voor MSFS 2024!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
Mijn nieuwe bevindingen van SU1beta VR:

- perfrmance in free flight is ok. Heel af en toe wat haperingen
- verschillende settings gebruikt
- verschillende landen en plaatsen gevlogen
- performance in missions is een stukje minder. Misschien ook omdat er dan nog twee personen naast je komen te zitten??
- missies zijn nog steeds bugged. Met mijn cessna op 17000 ft is niet aan te raden. Ook na het instellen van een cruise alt van 5000ft voordat de missie begint werkt niet.
- kleine landingsbanen hebben nog steeds de slechte route bepaling en ook nog erg slechte plekken om te parkeren. Het is dat ik er nu op let anders was ik weer gecrashed tijdens het taxien naar de parkeer plek door diepe kuilen etc.

Al met al goed te doen, maar er moet echt nog heel veel gebeuren.

Ohw ja, het weer in de Cessna is ook nog steeds niet te doen, lijkt soms alsof ik in een orkaan vlieg bij minimale wind. Dan sta ik bij a haaks op mijn vliegroute om naar voren te vliegen...

[ Voor 10% gewijzigd door Soliest op 28-01-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-09 12:26
Hier op de xbox x ook maar even poging gewaagd met de bèta update. Maar na 3x een vastloper naar het beginscherm, wacht ik wel tot de rest klaar is met testen.

Ziet er wel mooier uit voor mijn gevoel en ook stukje meer fps voor mijn gevoel. Loopt allemaal soepeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Soliest schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:13:
Mijn nieuwe bevindingen van SU1beta VR:

- perfrmance in free flight is ok. Heel af en toe wat haperingen
- verschillende settings gebruikt
- verschillende landen en plaatsen gevlogen
- performance in missions is een stukje minder. Misschien ook omdat er dan nog twee personen naast je komen te zitten??
- missies zijn nog steeds bugged. Met mijn cessna op 17000 ft is niet aan te raden. Ook na het instellen van een cruise alt van 5000ft voordat de missie begint werkt niet.
- kleine landingsbanen hebben nog steeds de slechte route bepaling en ook nog erg slechte plekken om te parkeren. Het is dat ik er nu op let anders was ik weer gecrashed tijdens het taxien naar de parkeer plek door diepe kuilen etc.

Al met al goed te doen, maar er moet echt nog heel veel gebeuren.

Ohw ja, het weer in de Cessna is ook nog steeds niet te doen, lijkt soms alsof ik in een orkaan vlieg bij minimale wind. Dan sta ik bij a haaks op mijn vliegroute om naar voren te vliegen...
Hij crashed bij mij ook niet meer bij schakelen tussen VR en normaal. Echt een enorme verbetering! Nu de rest nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
Helaas kan ik ook bevestigen dat ik veel CTD's heb op de xbox. Bijna geen vlucht af te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusty322
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 18:02
De eigen ingevoerde registraties werden bij mij wel vastgehouden in de Beta. Ze gebruiken nieuwere maps al is de schaling niet geheel goed (zijn wat opgerekt). Seppe ....pardon Breda International Airport laat nu wel de taxibaan zuid zien. Deze is niet te gebruiken en staat de windsock er bovenop, helaas klopt er verder niet veel aan het standaard veld.

Verder blijft na het afsluiten van FS het icoontje in de werkbalk staan en moet ik deze via taakbeheer weghalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dusty322 op 29-01-2025 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Wilde schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:19:
[...]

Hij crashed bij mij ook niet meer bij schakelen tussen VR en normaal. Echt een enorme verbetering! Nu de rest nog..
Inderdaad, dat was ik even vergeten dat de headset voorheen vaak vast sloeg en nu geen problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Beta 1.3.10.0 release notes
General Bug Fixes

Fixed an issue where going into a showcase “Fixed camera” in the camera panel would cause the camera to go in the cockpit view when reopening the same panel
Fixed multiplayer nameplate display range to low
Fixed UI render issue of items outside of their frame
Fixed profile bar not accessible when using shortcut in the aircraft management page
Fixed unexpected server error after quickly activating and removing active pause
Disabled the skip phase button while in active pause
Backwards Compatibility Bug Fixes

Fixed FS2020 planes exterior lights bleeding into cockpit when displayed in FS2024
Marketplace

Fixed buying content which is already in community preventing from enabling/disabling said content
Activities

Training

Fixed an issue where a player couldn’t pass the “Look Around” objective in “Preflight” training
Aircraft

Boeing 737 MAX 8

Fixed CLB derate logic to be in accordance with the FCOM
CLB 1 and CLB 2 derate modes now revert to CLB when the derate fades out at high altitude
Fixed an issue where CDU2 would be blank when spawning on the runway
Fixed TAKEOFF SPEEDS DELETED sometimes showing incorrectly when spawning on the runway
Fixed ident page navigation database dates
Added LDG ALT flag on PFD and improved landing altitude logic
Removed landing altitude from HUD altitude tape
Now targetting +0.1 psid cabin pressure differential during takeoff
Takeoff prepressurization only happens if the engines are running and bleed air is available now
Removed altitude trend vector from PFD
Cessna 208 B Grand Caravan Ex

Fixed MFD icon being a dot instead of an aircraft
Glass Cockpits

Fixed the avionic displays which became extremely overexposed
G1000 NXI

The autopilot is now inhibited from activating altitude capture mode (ALTS) for a short time each time the autopilot’s pre-selected altitude is manually changed.
Fixed an issue where sometimes approaches added to the flight plan could have improper connections between the approach transition and the final approach segment.
Fixed false positives when filtering RNP AR approaches that are unavailable
Fixed an issue where the electrical power state of NAV/COM radios were sometimes incorrectly represented.
G1000

Fixed aircraft icon on the MFD being displayed as a dot instead of an aircraft.
Garmin G3000 / G5000

The autopilot is now inhibited from activating altitude capture mode (ALTS) for a short time each time the autopilot’s pre-selected altitude is manually changed.
Fixed an issue where sometimes approaches added to the flight plan could have improper connections between the approach transition and the final approach segment.
Fixed the display of waypoint ident in certain parts of the GTC Direct To page.
Garmin G3X Touch

Fixed an issue where after syncing the EFB flight plan to the G3X, enroute waypoints would not be loaded correctly if the first two waypoints in the flight plan were both airports.
The G3X autopilot is now inhibited from activating altitude capture mode (ALTS) for a short time each time the autopilot’s pre-selected altitude is manually changed.
GNS 430/GNS 530

Primus Epic 2.0 Integrated Avionics System

Fixed an issue where old arrival and approach legs were left in the flightplan after being deselected
Fixed an issue where an erroneous leg to the destination runway appeared in the flightplan after the missed approach in some cases
Fixed various input fields not losing focus when the enter key is pressed
Fixed various input fields not being editable via the TSC keyboard
The localizer course is now also set when Tune Nav 1/2 is selected for a localizer
Fixed an issue where some facilities did not appear in the select object dialog, and improved the layout
Fixed an issue where duplicate waypoints with discontinuities appear in the flightplan when amending the route
When the active leg is being tracked by LNAV, it will now display as magenta, matching the map colours
Fixed handling of the enter button on the direc to random window
Pressing the direct to button on the TSC now scrolls the flightplan to the direct to window
Fixed incorrect procedure legs being removed when changing procedures
Fixed erroneous transitions being displayed for SIDs and STARs with no transitions
Fixed STAR/APPR/transition combinations that are not compatible with existing selections being shown
Fixed VECTORS approach transition selected by default and no deselectable
Fixed the activate vectors button positioning and logic
Fixed PFD overlay menu on wrong side when the artifical horizon is on the outboard side (e.g. SeaStar)
Fixed soft buttons on the radio management window affecting other display units as well
Fixed merging of approach transition and final approach when the transition joins the FAF
Fixed flight paths at the connection between STAR and approach transition
3 and 5 letter airport idents are now accepted as origin and destination
Fixed destination fuel remaining unit on the flight management window
Fixed an issue where the rightside TSC outer and inner knob functions were swapped when setting the transponder code
Fixed pilotdefined waypoints failing to insert and not calculating correct flight path
Fixed an issue where TOD/TOC markers could overlap with initial waypoint due to not hiding when below certain speed
Fixed an issue where the origin/destination airport waypoint labels could be range filtered
Fixed flight director coupling button tooltip not appearing
Convert feet in Airport Elevation to meters
The autopilot now rejects invalid flight director coupling flags (L:XMLVAR_AUTOPILOT_LR )
Fixed FMS message alignment on PFD
Selecting to amend the flight plan route now scrolls to the amend route list item
The select object dialog (for duplicates) is now sorted by proximity to the aircraft
Added multi function controller event handling for for COM, NAV, XPDR, DIR TO buttons
Added PBD/PBPB info on Show Info pane
Some avionics settings will now persist between flights
Implemented transponder alternative mode switching
Added a landing gear extended speed limit which can be set from panel.xml using a <Gear type="extended"> tag
Added LIDO and FAA chart viewer, with aircraft ownship implemented and third party ability to extend charts and chart viewer
Pro Line 21 Integrated Avionics System

Fixed mod plan data being displayed on FPLN page after cancelling the mod
Fixed navigation database date handling when the cycle spans between 2 different years
Fixed pilotdefined waypoints failing to insert and not calculating correct flight path
Fixed the flight director roll bar showing a inaccurate direction
UNS-1Ew SBAS-Flight Management System

Fix power/dim overlay not displaying properly on the LIST page
Fix not being able to select a departure if a departure with no transitions has already been selected
Fix departure page not updating runways after inputting a runway
Fixed arrival page not updating data from the flight plan on it being loaded
Fixed merging of approach transition and final approach when the transition joins the FAF
Fixed flight paths at the connection between STAR and approach transition
Fixed pilot-defined waypoints failing to insert and not calculating correct flight path
Flight System

NavData

Updated magnetic variation data to WMM 2025 model
EFB

Fixed issues where Planner app would drop waypoint name, ICAO, and/or altitude from custom waypoints in PLN files
Fixed issue where Add Waypoint button could become invisible on route page in Planner app
Fixed issue where selecting MAN contingency fuel in Planner app did not allow manual fuel entry
Fixed issue where previous METAR could stay visible when selecting new airport that doesn’t have METAR
Added shortcuts to size and rotation on Planner app map when EFB is used in 2D panel mode
Added scale line on Planner app map
Fixed issue with check mark appearing on hover in procedure selection in Planner app
Fixed issue where clicking on the info bar would attempt to interact with the map in Planner app
Added UI feedback to show while chart is loading in chart viewer
Fixed incorrectly positioned aircraft icon in chart viewer while in landscape mode
Chart viewer will now spring chart back into view if moved beyond the view
Addressed issue where back button could go to wrong page from chart viewer
Added mouse wheel zooming in chart viewer in Planner app
Fixed issue where runway length was always in meters on airport information page in Planner app
Fixed airport weather TAF page in Planner app missing hour selector
Online Services

Weather

Fixed “ALL PLAYERS” multiplayer option not saved when setting live time
MyLibrary

Fixed photogrammetry not being disabled in-game when disabling photogrammetry package
Fixed items not sorting correctly when sorting by content size
VR

Fixed environment cockpit occlusion not working in the right eye
Fixed an issue that caused the Yoke Hider interaction to fail in VR on the F18, 208B and 172
Controls

Peripherals

Fixed an issue where the mouse on Xbox was not working properly
Added feedback when setting the input curve axis/sensitivity
Added secondary standalone profiles for certain peripherals
DevMode

Scenery Editor

Fixed “Start” element of type “RUNWAY” unsupported in airport scenery files. Now support them for backward compatibility and also convert them to actual runway starts upon loading in the Scenery Editor.
Fixed incorrect terraforming falloff in FS2020 packages and in the editor.
Fixed incorrect position of building exclusion polygon around taxiway parkings
Fixed taxiway parkings building exclusion not updating during edition in Scenery editor
SDK

WASM API

Fixed WASI fd_readdir implementation not always returning all entries in the scanned folder
Fixed issue where approach suffix was always an empty string in Planned Route API
Exporter 3DSMAX

Fix remove IBL Menu when SDK 2020 is installed
Exporter Blender

Fixed decal extension export
Added “unique_id” to neutral_bone added by Khronos exporter
Fixed “Inverse roughness” parameter on clearcoat material type
Removed “Wear overlay scale” property from sail, tree and vegetation material types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
Op de xbox is een van de belangrijkste dingen opgelost gelukkig. Je kan de muis weer gebruiken om rond te kijken. En voorlopig eerste luchtje luxemburg naar Parijs ging zonder vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Performance op de PC is nu in VR echt ver beneden maat. In het begin toen iedereen echt problemen had kon ik nog goed vliegen, maar dat is nu dus helaas niet meer zo. (SU1 beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 16:27
Soliest schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:53:
Performance op de PC is nu in VR echt ver beneden maat. In het begin toen iedereen echt problemen had kon ik nog goed vliegen, maar dat is nu dus helaas niet meer zo. (SU1 beta)
Heb je dat ook met forced DLSS 4 met preset K? (YouTube: DLSS 4 FIX for MSFS2024/20 | Step by Step Guide to Getting DLSS 4 Wo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Dat gaat volgens mij toch niet werken met mijn kaart.
Ga vanavond nog wel even checken met driver updates en andere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
Nou te vroeg gejuicht voor de xbox de twee vluchten erna, met zelfs opnieuw de xbox opnieuw starten weer vastlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
VR loopt een tijdje soepel en dan afgewisseld met sessies van enorme stutters, gekraak door m’n speakers en soms beland ik op het dak van mn cessna.. wat een instabiele bende nog zeg.. er mogen nog wel 10 grote patchrondes overheen voordat het misschien speelbaar wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
Hills360 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:10:
Nou te vroeg gejuicht voor de xbox de twee vluchten erna, met zelfs opnieuw de xbox opnieuw starten weer vastlopen..
Yes, vaste prik. Ik heb er al veel mee getest maar dit gaat voor nu niet werken. Jammer want grafisch is het veel meer acceptabel sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Laatst online: 10-09 22:04
Ik dacht om gisteravond toch even MSFS 2024 proberen i.p.v. 2020, om in elk geval binnen kort mogelijk de switch te maken na de SU-1 update..

Gamepass van 1 euro gekocht, alleen nu krijg ik het volgende?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5oIP1vRx-ttQChCefxh_Y7p6Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpTMVm3VOUYwb0MW6AezZZYo.jpg?f=fotoalbum_large

Herstarten helpt niet, heb ook nog ingelogd en uitgelogd maar mocht ook niet baten..

Iemand hier toevallig ook last van gehad met een gamepass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Soliest schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:32:
[...]

We zitten niet voor niets op Tweakers ;)
Best Buy Guide: Beste gamelaptops

Ik speel de game nu ook op mijn laptop wel MSFS2020 en kan ook niet alles op Ultra zetten.
Ik merk alleen dat me laptop het steeds moeilijker trekt en daarom alles steeds een stukje terug moet zetten.
Persoonlijk hoef ik niet alles op Ultra te hebben, maar wel minimaal high zou fijn zijn dan heb je namelijk wel de echte ervaring.
Dusja ik ben dan bang dat ik flink in de buidel moet tasten.
Xbox X series is ook nog een optie. Dan ven je voor nog geen 600 euro klaar. Maar ik hoor hele wisselende verhalen en ik weet ook niet of je daar makkelijk addons op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
DeadKnight schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:41:
Ik dacht om gisteravond toch even MSFS 2024 proberen i.p.v. 2020, om in elk geval binnen kort mogelijk de switch te maken na de SU-1 update..

Gamepass van 1 euro gekocht, alleen nu krijg ik het volgende?

[Afbeelding]

Herstarten helpt niet, heb ook nog ingelogd en uitgelogd maar mocht ook niet baten..

Iemand hier toevallig ook last van gehad met een gamepass?
Zelfde mail gebruik en zelfde inlog?
Dus zo wel van Windows als Xbox app
Ook even kijken instore of je alles heb geupdate heb.

Maar kijk eerst even of je Game pass actief is.
Ga naar account.microsoft.com en controleer of je Game Pass-abonnement actief is.

En anders kan je nog even dit doen...
Ga naar Xbox-statuspagina en kijk of er storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Laatst online: 10-09 22:04
ravw schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Zelfde mail gebruik en zelfde inlog?
Dus zo wel van Windows als Xbox app
Ook even kijken instore of je alles heb geupdate heb.

Maar kijk eerst even of je Game pass actief is.
Ga naar account.microsoft.com en controleer of je Game Pass-abonnement actief is.

En anders kan je nog even dit doen...
Ga naar Xbox-statuspagina en kijk of er storingen zijn.
Het hele lijstje van https://flightsimulator.z...zed-Authentication-issues al geprobeerd.

Dan toch maar binnenkort gewoon kopen op steam.

Resterende gamepass word nu gespendeerd aan Indiana Jones, om zo toch nog wat aan de gamepass te hebben. :/

/edit Zojuist gekocht op Steam en start zonder problemen 8)7 Daarnaast gelijk de Fenix A320 erbij gekocht, sinds ik die ook al een tijdje op het oog had..

[ Voor 8% gewijzigd door DeadKnight op 02-02-2025 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Bij mij staat met de laatste driver versie 572.16 DLLS4 (preset K) om de 1 of andere reden uit (net zoals veel anderen hier blijkbaar). Maar zelfs dan is dit wel een update van jewelste op mijn systeem (RTX 4070 en I7 9700K). Ik draai met deze driver op native 4K in ultra mode en de framerate ligt met deze driver op 75 tot 145 fps. Dat haalde ik met de vorige driver alleen op 1440p. Dus zelfs zonder preset K ben ik echt blij met deze driver update

Overigens had ik veel problemen na de installatie van de driver, de unable to retrieve settings melding in mfs2024, die melding was niet weg te krijgen, ook niet na herhaaldelijk opnieuw installeren van de nvidia app. De uiteindelijke oplossing was de driver opnieuw te installeren en dan daarin custom install kiezen met een clean install (knop staat onderin), daarna was alles weer in te stellen in mfs2024. (alhoewel preset K er nog steeds niet is).

Maar goed, de upgrade naar 4k met deze driver is voor mij echt top, het spat van het scherm af en de framerate is erg goed (ook in de clouds).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
robinez schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:54:
Bij mij staat met de laatste driver versie 572.16 DLLS4 (preset K) om de 1 of andere reden uit (net zoals veel anderen hier blijkbaar). Maar zelfs dan is dit wel een update van jewelste op mijn systeem (RTX 4070 en I7 9700K). Ik draai met deze driver op native 4K in ultra mode en de framerate ligt met deze driver op 75 tot 145 fps. Dat haalde ik met de vorige driver alleen op 1440p. Dus zelfs zonder preset K ben ik echt blij met deze driver update

Overigens had ik veel problemen na de installatie van de driver, de unable to retrieve settings melding in mfs2024, die melding was niet weg te krijgen, ook niet na herhaaldelijk opnieuw installeren van de nvidia app. De uiteindelijke oplossing was de driver opnieuw te installeren en dan daarin custom install kiezen met een clean install (knop staat onderin), daarna was alles weer in te stellen in mfs2024. (alhoewel preset K er nog steeds niet is).

Maar goed, de upgrade naar 4k met deze driver is voor mij echt top, het spat van het scherm af en de framerate is erg goed (ook in de clouds).
Hier draait 310.2.1 gewoon hoor met Preset K.
De override werkt trouwens ook goed. Want de DLSS file in de Content folder van MSFS 2024 is de default 3.7.2.0 die bij MSFS 2024 zit. Maar door de NVIDIA App override wordt netjes 310.2.1 ingeladen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 02-02-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 23:31
Een normale video zou aangenamer zijn 😵‍💫. Het is te verwachten dat met de 5900 het wel lekker gaat.
13:40 ik ben direct naar de conclusie gegaan en hij spreek over 60, of 40-50 Fps bij het laag vliegen.... OMM

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Maulet schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:44:
Een normale video zou aangenamer zijn 😵‍💫. Het is te verwachten dat met de 5900 het wel lekker gaat.
13:40 ik ben direct naar de conclusie gegaan en hij spreek over 60, of 40-50 Fps bij het laag vliegen.... OMM
Ja en dat nog met hele lichte basis vliegtuigen ...
Wil dit nog wel eens zien met een Fenix A320 boven New York.
Denk dat er niets meer overblijft van die FPS.
Vind het eerlijk zegt tegen vallen voor zo kaart van die prijs klasse.
Had het zelf veel hoger verwacht .

Van de RTX5090 zou ik toch minimaal 120 fps willen zien in VR .Laag vliegen kost minder dan aan FPS dan hoog vliegen..

Al zit ik er wel aan te denken om een RTX5080 te gaan kopen.
Mits de prijzen normaal zijn.
1000 euro wil ik er nog wel aan uitgeven maar echt niet veel meer.
Dan kan ik straks ook naar een grote ultra wide screen toe.

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 03-02-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Van MSFS Forum.
So i wanted to follow up on the thread I created back in 2022 when the 4090 first released, but now to follow up with the 5090 + multi frame generation (x4), and all I can say is WOW! While I know some people call it “fake frames” and that the FPS isn’t real yada yada yada. One thing however I will say is the game feels buttery smooth. I’ve attached some pictures for reference

Specs:
MSI Suprim 5090
14900KS
32 GB DDR5-8000 CL32
49" Samsung G9 OLED (5120x1440) at 240 HZ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7fpbutHIkzH0jO8cMAGIWFT5QU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/riXPxoq8ndpvBPCFfw37nqBb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCvB3X-8xw8iI5i6gi_0xjVRD7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rwIHKZOMDbxGKptMibJ1uRFT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwiLyAJV-vMeY1Q6YoRthVyIqDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCbdmSXF0GmL9DOvV5G0ReDL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHaS52s-OnCtO40IBOckiXWgbsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynEZAITMOhBnZE6OLUtDOLTL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 09-09 06:57
ravw schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:43:
[...]

Ja en dat nog met hele lichte basis vliegtuigen ...
Wil dit nog wel eens zien met een Fenix A320 boven New York.
Denk dat er niets meer overblijft van die FPS.
Vind het eerlijk zegt tegen vallen voor zo kaart van die prijs klasse.
Had het zelf veel hoger verwacht .

Van de RTX5090 zou ik toch minimaal 120 fps willen zien in VR .Laag vliegen kost minder dan aan FPS dan hoog vliegen..

Al zit ik er wel aan te denken om een RTX5080 te gaan kopen.
Mits de prijzen normaal zijn.
1000 euro wil ik er nog wel aan uitgeven maar echt niet veel meer.
Dan kan ik straks ook naar een grote ultra wide screen toe.
Tegen de tijd dat die prijzen normaal zijn, heeft Asobo al een hele boel patches gedaan. En loopt de game al weer veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
KBE91 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Tegen de tijd dat die prijzen normaal zijn, heeft Asobo al een hele boel patches gedaan. En loopt de game al weer veel beter.
Ja of ze hebben MSFS2028 al weer uit gebracht denkt ik. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:05
Net heb ik Microsoft Flight Simulator 2024 Premium Deluxe 2024 gekocht voor €139,99.
Ik ben ontzettend benieuwd. Uiteindelijk na een lang periode van twijfelen heb ik toch niet gekozen voor de Aviator Edition met een meerprijs van €80 en dat vind ik best veel, bij twijfelen beter de Premium Deluxe editie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2DI6_ON-P4mf14RGOd2zlN3K5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mjq3tY6PezZei4Qn27ZabjEw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Van der Berg op 03-02-2025 13:53 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb mijn eerste vlucht uitgevoerd met Microsoft Flight Simulator 2024 Premium Deluxe. Het viel mij meteen op dat het nog veel realistischer op geworden is en een echt upgrade is ten opzicht van Flight Simulator 2020 Prremium Deluxe dat ik voorheen had. Ik vind erg mooi geworden. Enige nadeel is dat ik nu zelf moet vliegen en dat er geen AI-Piloot meer beschikbaar wat ik heel fijn vond bij Flight Simulator 2020 Prremium Deluxe. Ik heb wel ergens gelezen dat deze functie erbij kan zetten?

Ik heb van Amsterdam Schiphol gevolgen en met opvallend Nederlandse taal (Dit was altijd Engels) in een Airbus A321 naar Brussel Internationaal vliegveld. Het landen ging niet zo goed. Ik ben aan het kijken of ik nog zal upgraden met 64GB DDR4 3600MHz, momenteel 32GB DDR4 3600MHz met 16-16-16-36 timings op XMP. Ik zag tijdens het spel dat er 27GB aan RAM werd gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGH3sn8L_FOkB2SyUsMwRmV13fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txJjYQMMdDI1BKtPSLZ3HNAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp4f9vEjFJIoD-5ciRhH-XyiMpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wV6uuj6xvQv7Jpg5Y8qtzNg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPeBKiHcotCE25qFppUXh8Q7308=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOFHz7hD7943RTM9Quohd0SR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSzgpfgBL32On2YUGAZ7-WG0DA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YESudWWIQVSXNlF4aGHaHRyF.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Developer Update stream nu bezig op Twitch.

https://www.twitch.tv/msfsofficial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hehe Jorg zit continue die Martial Bossaro (Executive Producer) terug te fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
1700 mensen die de stream live bekijken. Bij zo`n sim als deze had ik wel veel meer verwacht. Bij een spel als Elite zitten er vaak een paar duizend meer te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Fijn om te horen dat de developer zelf ook Vram issues heeft op zijn 3070 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Laat die Skywagon maar komen O+
Leuk toestel voor Alaska en omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Time Discussion
08:00 Introductions: Jorg Neumann (Head of Microsoft Flight Simulator), Sebastian Wloch (Asobo CEO), Martial Bossard (Executive Producer), Chris Burnett (Working Title), Jayne (Community Manager & host).
10:00 Jorg: Comments on the game.
11:45 Jorg: Introspection on the launch
17:30 Feedback Snapshot

Bug Fixes
17:30 FPS performance - VRAM bug?
24:45 Ground textures are blurry
25:40 Non-functioning EFB in VR
28:35 2024 Aircraft custom registration
30:00 Mouse freelook axis crosstalk
31:29 Excessive amount of trees
32:15: PC-12 pressurization / oxygen system
32:30 PC-24 is broken
33:00 Helicopters jump in / out of ground effect
35:15 Mouse / clickspots stop working in VR when returning from menu
35:30 Flap speeds in multiple aircraft are low
38:00 Sim freezes when returning to main menu
39:15 No engine or cockpit sounds in audio mixer
40:30 Control axis are not responding
45:15 Helicopters are bouncing & jumping around
45:36 Career mode - no night missions available
. Charter service VIP not populating
47:30 Aircraft external lights barely visible
48:00 Today’s patch has broken Airbus displays.
48:45 2024 Airport Helipad issue tracker
49:40 All freelance mission crash
50:00 G1000 MFD is not showing aircraft track
51:00 Can’t edit fuel amount in career
51:15 Xbox X LOD blurred textures
57:00 Jorg: Answers a question about 3rd-party planes “ready” but not available
. Jorg: Answers a question about WASM
60:00 List of bug avoidance measures in career mode
61:00 Cessna caravan wobbling on autopilot
61:15 Toolbar disappears after leaving VR
61:30 Night lights being faded in one eye (VR)
62:00 Jorg: Answers a question about bug fixes / release notes
63:00 Terrible LOD issues
64:00 More about wobbling (porpoising) when in autopilot
67:00 Partner List
68:00 SIM Update Schedule, Marketplace.
70:00 Wishlist & WU Brazil

Q&A
72:00 What are the planned improvements & updates for VR?
73:00 MFSF 2020: More memory optimization for Xbox in SU16
74:45 Latest news about Reno, Roswell & Red Bull Racing
77:00 Server-side updates
81:00 Can we expect to see DLSS4 in MSFS 2024
81:45 Is all the tech & data discussed in 2024 global preview ( Imagery, DEM, TIN, LIDAR, etc.) in the sim?
84:00 Is the addition of a download feature for scenery & aircraft still planned?
88:00 What is the recommended size for the rolling cache?
93:00 Questions for Chris Burnett (Working title)
Airport parking positions
. Dark charts for night flying
96:00 XBox Series X: Will it be possible to improve LOD in 2024 & increase the terrain render distance without impacting performance.
98:00 More from Sebastian Wloch on the rolling cache & internet connections
101:00 What happen to ATC “own voices”?
102:00 What are the intentions around ATC in 2025?
105:00 Airspace controls, frequencies & the EFB
107:00 Did you engaged with any 3rd-parties w.r.t. ATC?
109:00 Super-heavy cargo missions.
112:00 Will there be a streamlining & simplifying of the peripherals configuration process?
113:00 When will we see the same multiplayer tag ranges as seen in 2020?
114:00 What improvements are you looking at regarding enhancing career mode.
115:00 In career mode, will you add an option to filter the missions by aircraft type?
115:45 Do you plan to implement any real-world features (airspaces, ATC) to make career flights more interesting & challenging.
117:00 Jorg: Discusses the Marketplace & availability.
120:00 Encryption of default 20204 aircraft & modding.
122:00 Will there be a faster speed-to-market for 2024 aircraft & other addons.
124:00 2025 Roadmap
126:00 Make-Good Plane 1: Cessna 185F Video
129:00 Make Good Plane 2: CAP4 Paulistinha
131:00 Livestream Ends

[ Voor 95% gewijzigd door Rivanov op 06-02-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 17:24
ravw schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:14:
Laat die Skywagon maar komen O+
Leuk toestel voor Alaska en omgeving.
Vergeet de Kodiak 100 niet, ideaal voor die regios.
Is net geupdated naar v1.5 (series 2) en dus werkend in FS24. Is een pareltje.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Redelijk kunnen terugkijken. Ik krijg het idee dat er wel wat geknipt is omdat de timeline niet meer overeenkomt. Opvallend is dat de toon wel veranderd is. De euforie heeft plaats gemaakt voor erkenning dat er behoorlijk wat niet goed is. En ze geven aan dat het totale pakket aan bugs en andere uitdagingen wel heel erg breed is. Voor mij persoonlijk als Xbox gebruiker ook fijn om te horen dat er veel getest wordt op dit platform ook. Dat neemt niet weg dat er ondanks dat dus zo een slecht product is neergezet de zorgen daarmee weg genomen zijn of het ooit nog goed komt ;-). Jammer ook dat ze precies voor punt 36 stoppen omdat ik juist daar veel belang in zie. Dat element sloopt voor mij het grootste deel van de ervaring. Hoe dan ook, er wordt hard aan gewerkt en ik verwacht dat er minimaal 5 simupdates nodig zijn voor het Xbox platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
BazerK schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:44:
[...]

Vergeet de Kodiak 100 niet, ideaal voor die regios.
Is net geupdated naar v1.5 (series 2) en dus werkend in FS24. Is een pareltje.
JA die heb ik al vandag 1 beide versies :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

vooral happy dat mijn pre-stream suggestie die ik had ingestuurd, uitgevoerd gaat worden: working title team gaat aan de slag met de ingebouwde atc. nou weet ik ook wel dat die ingebouwde atc waarschijnlijk nooit zo goed gaat worden als beyondatc of sayintentions of whatever externe tooling men nog meer mee aan komt dragen. ik vind echter dat het in de base sim gewoon goed moet zijn, laat die externe tooling dan nog maar beter worden. dat de toon ondertussen wat veranderd is, heel goed, ik heb het idee dat ze nu echt wel door hebben dat ze een behoorlijke miskleun gemaakt hebben door alleen maar naar marketing geblaat te luisteren en te proberen voor kerst te releasen. het verhaal van jorg dat ze voor de release al zoveel duizend bugs hadden opgelost van een buglist van tienduizenden lang is wel bijzonder zwak, en ondergraaft wat mij betreft ook zijn eigen positie..ze wisten dus dondersgoed dat het een pijnlijke release zou worden en gingen er toch gewoon mee door.. heel jammer, hoop dat ze die nu wel echt als lesson learned willen blijven onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heb er sinds vandaag ook 64gb in zitten (ddr5-6400).
Bijzonder dat ie nu idd wel die >32gb pakt, tov (bij 32gb aan max geheugen) eerder slechts 28gb.

Heeft iemand eigenlijk ooit voor elkaar gekregen om de muis invert werkend te krijgen bij de camera als je buiten het vliegtuig staat? Vind t nu een erg onnatuurlijke beweging als je rond wilt kijken (zeker tov 2020, wat ik nog steeds gewend ben, maar die optie zit er bij controls niet in).

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb alles in Windows 11 aangepast en het virtuele geheugen uitgezet en de beste prestaties heb ik gekozen.
Ik wil ook best naar 64GB nu 32GB. Ik wil waarschijnlijk al volgende jaar upgraden met de komst van AMD Zen 6. Ik denk dan kies ik gelijk 64GB (2x32) DDR5. Nu werd er 27GB van mijn RAM gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 07-02-2025 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Van der Berg schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 02:14:
Nu werd er 27GB van mijn RAM gebruikt.
Ja klopt maar het lijkt wel of die dan begrenst word.
Ik heb nu ook 2 weken 64 GB er in zitten
Ik zie nu ook wel momenten voorbij komen dat die over de 32 GB heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dat is ook logisch en goed. Windows pakt gewoon zoveel mogelijk RAM. Anders gaat hij swappen en dat zorgt voor vertraging.
Je hebt niet voor niets die hoeveelheid RAM erin zitten.. beetje zonde als het niet gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Heeft iemand toevallig AI-Piloot aan het praat gekregen? Ik ben bezig geweest en heb van het Internet gedownload voor AI en dat in de mapje community geplaats. Terug in het spel zie ik nergens AI. Iemand enige idee misschien hoe deze ik aan het werk krijg?

Waar ik kan ik de koers vinden, als ik bijvoorbeeld naar Parijs wil vliegen vanaf Amsterdam? Ik wil graag weten of iemand mij dit kan vertellen hoe ik bepaalde bestemming op de automatische piloot kan vliegen tot de bestemming? In Flight Simulator 2020 Premium Deluxe maakte ik altijd gebruik van AI-Piloot.

Sinds kort in FS 2020 doet AI-Piloot het ook al niet. Hij wil niet meer opstijgen en stijgt op en dat raakt hij weer de grond. Iemand herkend dit? Terwijl het vroeger gewoon goed heeft gewerkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 20:11
Van der Berg schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:34:
Heeft iemand toevallig AI-Piloot aan het praat gekregen? Ik ben bezig geweest en heb van het Internet gedownload voor AI en dat in de mapje community geplaats. Terug in het spel zie ik nergens AI. Iemand enige idee misschien hoe deze ik aan het werk krijg?

Waar ik kan ik de koers vinden, als ik bijvoorbeeld naar Parijs wil vliegen vanaf Amsterdam? Ik wil graag weten of iemand mij dit kan vertellen hoe ik bepaalde bestemming op de automatische piloot kan vliegen tot de bestemming? In Flight Simulator 2020 Premium Deluxe maakte ik altijd gebruik van AI-Piloot.

Sinds kort in FS 2020 doet AI-Piloot het ook al niet. Hij wil niet meer opstijgen en stijgt op en dat raakt hij weer de grond. Iemand herkend dit? Terwijl het vroeger gewoon goed heeft gewerkt.

Alvast bedankt!
Volgens mij heeft '24 een prima ingebouwde flightplanner inclusief charts.
Zo niet kijk eens naar Simbrief/Navigraph.

Verder adviseer ik je eens op Youtube wat rond te gaan kijken bij Flightsim content creaters.
Bijv. Cpt. Canada, A330 Driver. Gewoon om eens gevoel te krijgen van wat je nu eigenlijk allemaal (niet) aan het doen bent :+

Als je puur naar AI wilt kijken kun je het net zo goed houden bij streamers kijken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:12
Even een vraagje, komende van een Logitech Extreme 3d joystick , wat is een leuke , niet te dure, kwalitatief goede (dus hall sensors etc) joystick + levers (of hoe die dingen heten) voor FS2024? Buget is ~250e.

Ik hoor eigenlijk bij elke opties wel dat er veel issues mee zijn, snel kapot gaan, of er andere dingen mis zijn. Is er dan niet 1 product wat gewoon "goed" is ?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 22:35
Visgek82 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:20:
Even een vraagje, komende van een Logitech Extreme 3d joystick , wat is een leuke , niet te dure, kwalitatief goede (dus hall sensors etc) joystick + levers (of hoe die dingen heten) voor FS2024? Buget is ~250e.

Ik hoor eigenlijk bij elke opties wel dat er veel issues mee zijn, snel kapot gaan, of er andere dingen mis zijn. Is er dan niet 1 product wat gewoon "goed" is ?
VKB Gladiator of de Winwing Ursa, wellicht te overwegen?
Die laatste heeft wel iets van controverse gehad omdat die hebben afgekeken van VKB.

Er is zeker wel wat op de markt wat 'echt' goed is. Maar daar zijn doorgaans ook de prijzen naar.
Ik heb zelf alles van Virpil, ik vind het absoluut puik spul, maar is wel een rib uit mijn lijf geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door SacreBleu op 07-02-2025 15:36 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb gisteren in de beta weer eens een freeflight geprobeerd. Kort vluchtje met een 321 van Maastricht naar Amsterdam. Echter viel me op dat het hele checklist gebeuren zoals in 2020, doorlopen of af laten vinken / uitvoeren er niet meer bij was. Ook niet bovenin het menu. Ik kreeg ook geen mogelijkheid in de planner van de sim voor IFR te kiezen en zo een aanvliegroute etc te selecteren. Ik kon enkel runways kiezen en daarop volgde een rechte lijn. Na het opstarten ook niets beschikbaar in de MCDU. Is dit wezenlijk veranderd? Ik vond de checklist door de copilot erg handig, je hebt niet altijd zin om de hele riedel af te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

JimmyNL schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:00:
Ik heb gisteren in de beta weer eens een freeflight geprobeerd. Kort vluchtje met een 321 van Maastricht naar Amsterdam. Echter viel me op dat het hele checklist gebeuren zoals in 2020, doorlopen of af laten vinken / uitvoeren er niet meer bij was. Ook niet bovenin het menu. Ik kreeg ook geen mogelijkheid in de planner van de sim voor IFR te kiezen en zo een aanvliegroute etc te selecteren. Ik kon enkel runways kiezen en daarop volgde een rechte lijn. Na het opstarten ook niets beschikbaar in de MCDU. Is dit wezenlijk veranderd? Ik vond de checklist door de copilot erg handig, je hebt niet altijd zin om de hele riedel af te lopen.
De checklist zit tegenwoordig in de EFB die ingebouwd zit in msfs 2024. Default mapping is Tab op je keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:12
SacreBleu schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:35:
[...]

VKB Gladiator of de Winwing Ursa, wellicht te overwegen?
Die laatste heeft wel iets van controverse gehad omdat die hebben afgekeken van VKB.

Er is zeker wel wat op de markt wat 'echt' goed is. Maar daar zijn doorgaans ook de prijzen naar.
Ik heb zelf alles van Virpil, ik vind het absoluut puik spul, maar is wel een rib uit mijn lijf geweest.
De Wingwing Ursa ziet er wel goed uit , betaalbaar ook, maar daar zitten niet van die thrust control levers bij (voor de linkerhand?) , toch? of mis ik iets.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 22:35
Visgek82 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:04:
[...]

De Wingwing Ursa ziet er wel goed uit , betaalbaar ook, maar daar zitten niet van die thrust control levers bij (voor de linkerhand?) , toch? of mis ik iets.
Klopt, niet voor de linkerhand. Er zit wel een slider in the base die je kunt gebruiken.
Als je je linkerhand wil gebruiken voor throttle, dan moet daar nog een losse throttle bij.

Die hoeft niet persé van Winwing te zijn, natuurlijk dus opties heb je nog.
Een instap daarin is the Thrustmaster TWCS Throttle, volgens mij valt dat dan nog binnen budget.

[ Voor 8% gewijzigd door SacreBleu op 07-02-2025 18:46 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste