Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ricmaniac schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:45:
Nee bedoel inderdaad dat... ik zal het vanavond nog eens checken :P ik was niet aan het spelen gisteren maar misschien ligt het aan mij dan inderdaad. Of het waren toevallig net 2 quests die niet echt een marker hadden ofzo. weet niet of dat mogeliijk is.

Meestal doe ik een sidequest gelijk als ik hem oppak though. Wil niet te veel andere dingen doen omdat ik "bang" ben dat het een timed sidequest is en het niet meer te halen is :P

Weet niet of die er in zitten en als het er in zit zal het niet zo veel zijn maargoed.
Heb even een screenshot gemaakt zoals het eruit ziet bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhfpsB8IsLY5r_EDSs7xMC1BIsQ=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/uLtgG8ZkbfE0MxwfRNHth9S8.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Mijn tweede run is op zich wel lekker effectief. Gewoon lekker naar de missies waarbij ik af en toe toch soms nog word afgeleid door het deuntje van kistjes :P. Ik ben echt een OP tank op wat makkelijkere moeilijkheidsgraad, maar dat vind ik voor een tweede run niet erg. Waar ik in mijn eerste run echt lange pittige gevechten had is het nu haast one shots :)

Ben net in het tweede gebied aangekomen, dus die is voor morgen!

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-02-2025 22:52 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 08:32

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ben gisteravond hiermee begonnen op gamepass en...ik vind er serieus geen zak aan. The Outer Worlds vond ik ook al tegen vallen maar dit..dit voelt als een mmo. Of een RPG ultra lite.

De dialogen zijn gort droge expositie dumps. Loot mechanisme met grinden voor materials vind ik ook al helemaal niets. Het is voornamelijk combat combat combat met weinig afwisseling.

Nu kom ik net van KCD2 af maar in mij opinie doet deze bijna alles beter.

[ Voor 8% gewijzigd door RoamingZombie op 25-02-2025 11:37 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:17
Ik speel nu wand / grimoire en pistol / grimoire echt bizar hoe sterk deze combi is.. (moet alleen zelf niet te hard geraakt worden haha) echt veel plezier nog aan het spel (zit er nu 12 uur in geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:10
Hmmz, tweede avond op rij dat ik even niet in 'Avowed' kom. Ik merk dat ik dialogen skip en op automatische piloot door het spel beweeg ... Raar. Eigenlijk is dit sinds ik in 'Emerald Stair' ben gearriveerd. :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:46
RoamingZombie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:09:
Ben gisteravond hiermee begonnen op gamepass en...ik vind er serieus geen zak aan. The Outer Worlds vond ik ook al tegen vallen maar dit..dit voelt als een mmo. Of een RPG ultra lite.

De dialogen zijn gort droge expositie dumps. Loot mechanisme met grinden voor materials vind ik ook al helemaal niets. Het is voornamelijk combat combat combat met weinig afwisseling.

Nu kom ik net van KCD2 af maar in mij opinie doet deze bijna alles beter.
Beetje appels met peren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Yonix schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:08:
Hmmz, tweede avond op rij dat ik even niet in 'Avowed' kom. Ik merk dat ik dialogen skip en op automatische piloot door het spel beweeg ... Raar. Eigenlijk is dit sinds ik in 'Emerald Stair' ben gearriveerd. :s
Ik vond Emerald Stair (met name het begin) zelf het minste van de vier main gebieden. Kwam voornamelijk door de omgeving aan de oostzijde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nou ik heb toevallig echt precies hetzelfde. merk dat ik vaker Dialogues begin te skippen en als ik er dan even bij stil sta dat ik dat ineens doe dan kom ik tot de conclusie dat sommige storylines of de manier hoe het verteld word me niet zo boeit.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ricmaniac schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Nou ik heb toevallig echt precies hetzelfde. merk dat ik vaker Dialogues begin te skippen en als ik er dan even bij stil sta dat ik dat ineens doe dan kom ik tot de conclusie dat sommige storylines of de manier hoe het verteld word me niet zo boeit.
Ah dat ligt dus niet aan mij. Dat herken ik ook heel erg. Af en toe wil je gewoon even lekker exploren en beetje killen i.p.v. veel te lange verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Brummetje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:42:
[...]

Ah dat ligt dus niet aan mij. Dat herken ik ook heel erg. Af en toe wil je gewoon even lekker exploren en beetje killen i.p.v. veel te lange verhalen.
Mja normaal heb ik dat niet echt met deze games. Kingdom come deliverance bijvoorbeeld volg ik echt alles. En in deze game had ik het eerst ook maar op 1 of andere manier begint het een beetje meh te worden.

Main story volg ik wel gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Beetje appels met peren toch?
Ligt er aan. Ik ben de oude appels en peren van deze developer gewend en had daar mijn verwachtingen op gebaseerd. Ik hoopte ook dat Outer Worlds een eenmalige uitglijder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond The Outer Worlds echt fantastisch. Ook zin in Avowed maar eerst KCD2 maar even uitspelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zo zie je maar weer. Zoveel mensen zoveel wensen :) Gisteren alle side quests in het tweede gebied afgerond. Kan nu door naar de main missie. Eind deze week staat deze game wel op 1.000GS :)

[ Voor 57% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-02-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik merk ook dat ik me erdoorheen moet beuken, ik blijf het spelen omdat het Obsidian is. Outer Worlds vond ik ook erg middelmatig. Ik denk dat ik het dit weekend nog een kans geef en dan waarschijnlijk stop. Zal het eerste spel van Obsidian zijn waar ik niet doorheen kom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
mister_S schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:22:
Ik merk ook dat ik me erdoorheen moet beuken, ik blijf het spelen omdat het Obsidian is. Outer Worlds vond ik ook erg middelmatig. Ik denk dat ik het dit weekend nog een kans geef en dan waarschijnlijk stop. Zal het eerste spel van Obsidian zijn waar ik niet doorheen kom :(
Als je toch denkt dat je waarschijnlijk stopt, kun je vast wel wat leukers bedenken dan een spel spelen wat je niet aanstaat. Met deze mindset ga je hem toch niet meer leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik hoop dat de Obsidian magie me nog grijpt als ik wat verder kom, dus daarom nog een keertje kijken in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
mister_S schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:55:
Ik hoop dat de Obsidian magie me nog grijpt als ik wat verder kom, dus daarom nog een keertje kijken in het weekend.
Welke magie van Obsidian bedoel je precies? Want The Outer Worlds (2019) vond je matig. Bedoel je dan Pentiment (2022), Grounded (2022) of daarvoor nog met Pillars of Eternity (2018) of Tyranny (2016) of Armored Warfare (2015) of The stick of Truth (2014) of wellicht toch Fallout New Vegas (2010) of Never Winters Night 2 (2006) of toch Star wars Knights of the Old Republic II (2004).

Want "magie" van een game van 20 jaar geleden toepassen op recente titels is niet heel logisch maar dat is mijn mening :). Nostalgie in games doet vaak meer kwaad dan goed.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-02-2025 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:56
Wat...een...game! Met momenten kijk ik bijna met open mond naar de prachtige (Ultrawide) beelden (gebruik van lichtinval anyone...?). Draait helemaal prima op m'n 7900XT i.c.m. AMD 7 5700X3D.

Ben nu na goede 10 uur in het tweede gebied. Snap de opmerkingen die ik lees in dit topic m.b.t. doorklikken in dialogen. Daar maak ik mij af en toe ook schuldig aan. Maar als ik dan ergens al hakkend met m'n zwaard en/of schietend met een pistool een verstopt kistje zie en open maak. Nou, dan ben ik weer helemaal het mannetje hoor.

Ik heb m'n euro wat betreft Gamepass er nu al ruimschoots uit. Erg blij dat de term 'afwisselen' i.c.m. KCD2 in dit topic viel en ik kan niet wachten om weer verder te gaan. :9

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:24
Ik ben het er wel mee eens dat je soms gewoon door gaat klikken, in mijn geval heb ik dit ook.

Ik merk dat er gewoon teveel informatie in te korte tijd binnenkort in avowed. Van de week even 2 dagen de game links laten liggen en gisteren weer opgepakt, dat werkt wel beter. Na een paar dagen niet zit ik er weer beter in en voel ik de aandrang om weer verder te willen gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
uchiha tijntje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Welke magie van Obsidian bedoel je precies? Want The Outer Worlds (2019) vond je matig. Bedoel je dan Pentiment (2022), Grounded (2022) of daarvoor nog met Pillars of Eternity (2018) of Tyranny (2016) of Armored Warfare (2015) of The stick of Truth (2014) of wellicht toch Fallout New Vegas (2010) of Never Winters Night 2 (2006) of toch Star wars Knights of the Old Republic II (2004).

Want "magie" van een game van 20 jaar geleden toepassen op recente titels is niet heel logisch maar dat is mijn mening :). Nostalgie in games doet vaak meer kwaad dan goed.
Als je dan een opsomming maakt, doe het dan goed en vergeet de eerste pillars of eternity uit 2015 niet, die ik overigens aanzienlijk beter vond dan deel 2 (deadfire) uit 2018 ;)

• uchiha tijntje
janus_freggel schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:57:
[...]

Als je dan een opsomming maakt, doe het dan goed en vergeet de eerste pillars of eternity uit 2015 niet, die ik overigens aanzienlijk beter vond dan deel 2 (deadfire) uit 2018 ;)
Ik zal er vast nog wel een paar hebben gemist, maar uiteraard had ik deze niet hoeven te missen :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Denk dat het skippen van dialogue ook een beetje te maken heeft misschien of je al bekend ben met de PoE (Pillars of Eternity) lore . Als je Pillars of Eternity 1 en 2 hebt gespeeld begreep ik van andere dan, dan geniet je van de hoeveelheid lore in deze game on average.

Ik heb die games niet gespeeld zoals heel veel mensen die wel Avowed aan het spelen zijn en dan is Lore misschien wat moeilijker te volgen.

Neemt niet weg dat de game leuker is dan ik verwacht had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05 09:05
Twee avonden geleden ook maar eens Avowed afgeslingerd, nu twee avondjes gespeeld en... Wat een ontiegelijke afgang is dit zeg. Pas twee avondjes gespeeld maar ik voel nu al totaal geen motivatie meer om het vanavond nog op te starten.

Wereld voelt steriel, kunstmatig en compleet levenloos. Er is weinig tot geen interactie met de wereld en niets en niemand reageert ook maar enigszins op wat je doet. Dit doet Skyrim toch een heel stuk beter, hell zelfs Oblivion uit 2006(!!!) doet niet vele, vele en vele malen beter.

Combat is leuk en speelt lekker weg maar dat is dan ook gelijk het enige wat Avowed biedt en dan wordt het snel eentonig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ricmaniac schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:03:
Denk dat het skippen van dialogue ook een beetje te maken heeft misschien of je al bekend ben met de PoE (Pillars of Eternity) lore . Als je Pillars of Eternity 1 en 2 hebt gespeeld begreep ik van andere dan, dan geniet je van de hoeveelheid lore in deze game on average.

Ik heb die games niet gespeeld zoals heel veel mensen die wel Avowed aan het spelen zijn en dan is Lore misschien wat moeilijker te volgen.

Neemt niet weg dat de game leuker is dan ik verwacht had :)
Andersom juist. Ik heb die spellen gespeeld en ben er dus bekend mee. Dan heb ik dus geen behoefte aan lore dumps. Maar ook in het algemeen vind ik de dialogen en quests ondermaats.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vond Emerald Stair ook tegenvallen na Dawnshore. Sowieso is het een deprimerend gebied. :P

spoiler:
Wilde eerst wat main quest doen en dan de side quests, maar na de wending in het verhaal voelt dat raar. Dawnshore was wat dat betreft meer open-ended.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
En dat is de 1.000 GS. :) De 2e run was echt een speedrun op story mode.

De beste tip die ik mensen mee wil geven is om op de moeilijkste moeilijkheidsgraad het spel te spelen. Op die manier heb ik de gameplay loop echt als verslavend ervaren. Uitdagende combat, voorzichtig zijn in het verkennen van de map omdat je anders tegen te sterke vijanden aanloopt maar toch continue de behoefte hebt aan exploreren om zo steeds betere gear te vinden dan wel huidige gear te upgraden.

Een tweede tip is om alle vormen van HUDs uit te zetten. Dat maakt het exploreren en vechten een stuk leuker in mijn optiek. Geen health van jezelf en vijanden in beeld zorgt ervoor dat je steeds meer op je hoede bent (als je uiteraard op een moeilijker niveau speelt).

Daarnaast de volgende twee kritiekpuntjes.
Ik vond dat de side quests wel wat unieker mochten qua karakters of storyline. In mijn 1e playthrough had ik dat gevoel nog niet zo erg. Maar in mijn 2e playthrough merkte ik wel dat daar wat meer in had gezeten.
Het begin van het tweede gebied (oostzijde) vond ik ten opzichte van het eerste gebied wat magertjes. Dat deed wat afbreuk aan de game vanwege het uitstekende eerste gebied. Het derde en vierde gebied vond ik wel weer tof qua exploreren en biome.

Wat ik echt tof zou vinden is als er ooit een vervolg komt op Grounded ze de combat van Avowed toepassen :P

Nu op naar de volgende game. Ik denk Lost Records, Bloom and Rage. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zit nog maar een paar uurtjes in deze game maar vind hem erg gaaf! De laatste tijd best een aantal nieuwe games gespeeld die ik uiteindelijk aan de kant heb gelegd omdat ze me niet wisten te grijpen. Dragon Age the Veilguard was daarvan wel het toppunt. Wat een domper na de diepgang eerder in de serie om zo’n doodsaaie hack & slash buttonmasher voorgeschoteld te krijgen. Ik hou er van om te verkennen en dat kan in Avowed erg goed. Het doet af en toe een beetje voelen als een immersive sim á la Dishonored / Prey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:41
Vandaag een paar uurtjes kunnen spelen, het blijft toch echt wel een gaaf spel. Een mooie grafische wereld die leeft en elke keer wel weer nieuwe missies bied :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:10
En ik heb ‘Avowed’ niet meer gespeeld sinds afgelopen dinsdag. Heel gek, maar het ‘klikte’ opeens niet meer. :S

Nu vooral bezig met ‘Balatro’, maar misschien dat ik ‘Avowed’ in de toekomst nog eens start. Who knows.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 02-03-2025 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Yonix schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:40:
[...]

En ik heb ‘Avowed’ niet meer gespeeld sinds afgelopen dinsdag. Heel gek, maar het ‘klikte’ opeens niet meer. :S

Nu vooral bezig met ‘Balatro’, maar misschien dat ik ‘Avowed’ in de toekomst nog eens start. Who knows.
Hier precies hetzelfde, wel weer begonnen met een. PT pillars of eternity deel 1. Die vind ik toch wel een klasse of wat beter geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

janus_freggel schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Hier precies hetzelfde, wel weer begonnen met een. PT pillars of eternity deel 1. Die vind ik toch wel een klasse of wat beter geschreven...
Same. ben ook ineens halverwege met Avowed gestopt. maar bij mij komt het vooral door andere games denk ik. niet per se dat ik Avowed heel slecht vind.

Ga hem nog wel uitspelen uiteindelijk want voelt slecht om het niet afgemaakt te hebben haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
Weer flink op avontuur geweest;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5NHhgU0hP2_eEmoECyBkR-59hs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aaRi1vcQQJlN4JNpatNYNLNK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaY21mg0IAubTZx6J0DnTEafecY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uzfQfhGkme6xsZeP3RLASEjJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwDQoJ2v-zMyT9zCmEH7HsPLhwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bE2UTwaqYfZPJX8OWjJV5tJ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiLgXuSpgTd5PlY3qkAWwFxHJ2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Xa4rGoVuSf6kv7YtROQ9bEm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rApZ26HqktqROTVuXIl2eqSkM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CxDgZCiztFxCM7IZ1qlFE8zA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSNe9IYGmhpGTbpFcox_KsP0Ftg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Syv2GbN1p36nKhF0rtL47cr8.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toch de draad weer op proberen te pakken na een klein weekje pauze ofzo en kwam er nu wel weer in. Wil toch de story nog afmaken. blijf zo'n dubbel gevoel houden met dit spel haha.

Toch leuk maar ook vaak dat ik denk.. dit is niet zo heel sterk :P

Af en toe stilstaan bij die uitkijkpunten met mooi uitzicht is de wereld wel gewoon mooi in elkaar gezet. Niet wat ik van avowed verwacht had maar op zichzelf gewoon mooi.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRa-C3W5UmP2qszBJCHYsOH9vcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9zyoKiuq3edgjX3J19qG0IfL.png?f=fotoalbum_large

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsaken
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-05 16:24
Combat is goed en graphics zijn ok. Al de rest, not so much!
Voila dat is mijn mening, like it or not. Dit spel is een 2de DA: TV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 11:40
Forsaken schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:54:
Combat is goed en graphics zijn ok. Al de rest, not so much!
Voila dat is mijn mening, like it or not. Dit spel is een 2de DA: TV.
Het exploren vind ik ook fantastisch. Zojuist de game uitgespeeld na ongeveer 50u. Het begin was lastig, voelde mij compleet underleveled zoals ik in dit topic wel heb laten merken. Toch doorgezet en iets meer de focus op het exploren ipv alleen main quest. Uiteindelijk met een shotgun + book en arquebus build vrij eenvoudig door de mid/endgame gekomen.

8.5/10 wat mij betreft. Na ook 50u in kcd2 is het soms ook wel even lekker om gewoon spulletjes in je kistje te stoppen zonder 10 minuten in-game te strompelen naar je Inn:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_ISoyjMqxh8ryZG07fDmomBIjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyDgBF2cD1fjnXUfjs7aIVjo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVnzTjNyG-qNUXMSg0sj_QzBDlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfLACCTlzMXYHyW0S7P6VIaS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ykh4nBpOVi1T3UK88N3RP0Mbvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzdjxlMnG9SH82SctLtyXGJf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZOR6NCOo6CWzF0Isk-NlKdAE0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SZ24AYb70LtuIwakZnwYzP4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChdgqsVcDiL3NdMhqp_RfuD2Qac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbFemiZtSKM7OKyQjOwYEnAE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit inmiddels rond de 35 uur, ben net een paar uur bezig in de vierde wereld. Geen idee hoelang het verhaal is van Avowed maar voelt alsof ik zeker nog een lange weg te gaan heb, wat perfect zou zijn!

De wereld is inderdaad leuk om te ontdekken, maar de mensen maken het een beetje saai. Ze reageren nergens op, zelfs niet als je het eten voor hun neus weg steelt of bij een offerings plek, je kan gewoon alles stelen en zelfs nadat je geweigerd word tot toegang langs ze lopen en je word gewoon niet aangevallen :p.

Hoop wel dat er snel een update komt met fotomodus!

[ Voor 67% gewijzigd door G_Dragon op 09-03-2025 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 21:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ziet er goed uit, je hebt je wel de moeite genomen om de mooiste momenten te gebruiken :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Linksquest schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:08:
Ziet er goed uit, je hebt je wel de moeite genomen om de mooiste momenten te gebruiken :P
Doe mijn best zonder fotomodus :p
Moet telkens de hele hud uitschakelen en weer aanzetten als ik klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
G_Dragon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Doe mijn best zonder fotomodus :p
Moet telkens de hele hud uitschakelen en weer aanzetten als ik klaar ben.
Ik zou de hele HUD sowieso uitschakelen. Ook als je speelt. Dat maakt de beleving echt beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 20:13
Net uitgespeeld. Leuk spel maar moet wel toegeven dat ik tegen het einde een beetje dialoog moe werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:47
Ik heb er net een paar uurtjes op zitten en ben level 8 zo uit m'n hoofd tot nu toe erg naar m'n zin maar merk ook dat je voorzichtig moet spelen en vijanden al gauw veel HP hebben. Gelukkig kan een companion aardig wat tanken wat scheelt in damage krijgen. :P

Waar ik alleen een beetje over twijfel, ik speel nu graag met een 2 handed sword en pistool, maar vind het ook leuk om soms wat magic te gebruiken. Alleen vind ik dat het levelen dmv enemies killen erg traag gaat, main story quests levelen je soms in 1 keer. Om die reden wil ik m'n skill tree goed kiezen, maar is het oké om bijvoorbeeld wat punten bij warrior te stoppen, maar ook wat bij de archer en mage kant? Of kan je beter focussen op 1 tree? Ik moet ze nu slim kiezen voor m'n gevoel omdat levelen niet zo snel gaat.. Wil ook niet underpowered zijn omdat ik niet op 1 tree heb gefocust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Na 48 uur heb ik Avowed uitgespeeld en het was een leuk avontuur. Overal waren grotten, verborgen locaties en kisten met interessante loot te vinden. Het verkennen bleef tot het einde erg leuk!

De AI was helaas erg matig, de mensen reageerden nergens op want je kon zelfs hun eten stelen zonder dat ze iets deden. Dat is een van mijn weinige kritiekpunten.

Kleine tip:
spoiler:
Maak in The Garden een handmatige save. Als je eenmaal in het eind gebied bent, kun je niet meer overal heen reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:06
Hapkoek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:37:
Waar ik alleen een beetje over twijfel, ik speel nu graag met een 2 handed sword en pistool, maar vind het ook leuk om soms wat magic te gebruiken. Alleen vind ik dat het levelen dmv enemies killen erg traag gaat, main story quests levelen je soms in 1 keer. Om die reden wil ik m'n skill tree goed kiezen, maar is het oké om bijvoorbeeld wat punten bij warrior te stoppen, maar ook wat bij de archer en mage kant? Of kan je beter focussen op 1 tree? Ik moet ze nu slim kiezen voor m'n gevoel omdat levelen niet zo snel gaat.. Wil ook niet underpowered zijn omdat ik niet op 1 tree heb gefocust.
Niet teveel overthinken zou ik zeggen. Ik speel gewoon waar ik lol mee beleef en dat gaat prima. Ik ben nu voornamelijk ranger met wat warrior punten. Heavy armor, dodgen en sliden, zwaard in een hand, pistool in de andere, en Arquebus als secondary.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hapkoek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:37:
Ik heb er net een paar uurtjes op zitten en ben level 8 zo uit m'n hoofd tot nu toe erg naar m'n zin maar merk ook dat je voorzichtig moet spelen en vijanden al gauw veel HP hebben. Gelukkig kan een companion aardig wat tanken wat scheelt in damage krijgen. :P

Je kunt altijd heel makkelijk respeccen. Kost weinig geld. Heb dat gewoon een paar keer gedaan om wat diverse builds te proberen :). Als je niet op het moeilijkste niveau speelt kun je weinig fout doen met je keuzes voor je build.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Lang interview met de game director:

https://www.eurogamer.net...ome-from-your-own-history

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Nieuwe update is live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Net KCD2 uit en aan Avowed begonnen. Om eerlijk te zijn begrijp ik geen ene klap van de dialogen. Er komen allerlei karakters uit de lucht vallen in gesprekken en lore. Heb ik een game hiervoor gemist oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Timothy3000 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:47:
Net KCD2 uit en aan Avowed begonnen. Om eerlijk te zijn begrijp ik geen ene klap van de dialogen. Er komen allerlei karakters uit de lucht vallen in gesprekken en lore. Heb ik een game hiervoor gemist oid?
Het speelt zich af in dezelfde wereld als Pillars of Eternity. Maar verhaal is niet zo heel ingewikkeld? Althans herinner me niet dat ik volledig overladen werd met namen en lore die ik niet kon plaatsen. En als je namen of begrippen niet kent, kun je altijd even op linker of rechter stick (?) klikken om wat achtergrond informatie te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ingewikkeld niet perse maar in de eerste gesprekken had ik al zoiets van damn wat een infodump haha. Vond de intro van Outer Worlds pakkender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind de converasties af en toe ook een beetje vermoeiend, zeker zonder voorkennis, ik heb pillars of eternity niet gespeeld. Desalniettemin vermaak ik me nog steeds. Ben in Shatterscarp aangekomen, echt een hele mooie regio waar de engine ook straalt. Dat vond ik in Emerald Stair wat minder. Nog steeds wel fan van dat alles gewoon 'klopt'. Gebouwen en mensen hebben altijd een soort logische plek in de wereld of het verhaal, ik zie nog weinig filler content (op de totems en bounty's na, maar ook die zijn goed gedaan i.t.t. veel andere games), en de side quests zijn over het algemeen erg leuk om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
Net begonnen, fantastisch spel :)

Vraagje: heeft de 'wand' ook maar iets te maken met je grimoire en je spells? Of maakt het voor een mage niet uit of je nu een wand of een pistol in je rechter hand hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
PearlChoco schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:15:
Net begonnen, fantastisch spel :)

Vraagje: heeft de 'wand' ook maar iets te maken met je grimoire en je spells? Of maakt het voor een mage niet uit of je nu een wand of een pistol in je rechter hand hebt?
Nee daar kwam ik echt pas na 40 uur achter ofzo…. Voor je spells heb je geen wand nodig. Enkel een boek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:18:
[...]

Nee daar kwam ik echt pas na 40 uur achter ofzo…. Voor je spells heb je geen wand nodig. Enkel een boek. :)
Ha dus die wand is gewoon een wapen dat die kleine magic bolts afvuurt, verder niets? Want dan ga ik switchen naar pistol denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
PearlChoco schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:25:
[...]

Ha dus die wand is gewoon een wapen dat die kleine magic bolts afvuurt, verder niets? Want dan ga ik switchen naar pistol denk ik :)
Jep, en zeker switchen. Want pistol is cool :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
Net de Dawntreader sidequest gedaan. Fantastisch!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IPfIz9MXpYrF7PxxhxhPFdSx-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kp3ARNIlzIeRonxMwk73JYx1.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.