✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou heb ik wel zin gekregen in het spel maar dat uurtje kan ik ook nog wel wachten dan haha
hier helaas eerst de kinderen enzo in bed gooien, ik begin rond 20:45Ricmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:02:
Lol dit is ook raar. De steam release komt een uurtje eerder uit dan Gamepass volgens Polygon
Nou heb ik wel zin gekregen in het spel maar dat uurtje kan ik ook nog wel wachten dan haha
ik ga spelen als een soort stealth/rogue en ranged weapons, ik heb echt geen idee hoe de game gaat werken ik heb gisteren alleen ff op Twitch gekeken maar verder dan dat ga ik er blank in en heb geen idee wat ik kan verwachten
[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 18-02-2025 09:16 ]
Kan me wel een keer herinnering toen ging ik naar het MBO stond er een enorme rij voor de Bart Smit (11+ jaar geleden) voor de nieuwe call of duty, weet niet eens meer welke denk de eerst Black opsG_Dragon schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:24:
[...]
Jammer dat er elke launch weer van die ... tijden zijn, pas in de avond weer dus.
Ik weet dat ik laatste de launch tijden heb gepost, maar het blijft frustrerend.
Een wereldwijde release om 08:00 of 13:00 zou veel logischer en slimmer zijn, dan loopt geen enkel land te wachten. Ik weet nog wel dat ik toen voor Red Dead Redemption 2 een dag vrij heb genomen om lekker in de ochtend al te beginnen
maar heb ook nog foto's in mijn geheugen van mensen die voor een winkel slapen voor games of kaarten
Zou het ook prettiger vinden als de spellen gewoon rond de lunch uitkomen, laat ik steam het installeren en ga tijdens het installeren even snel lunchen omdaarna te game
heb alleen nog nooit vrij genomen van werk of school om te game, wel een weekend vrij gehouden van de release date
Maar hoe zie je dat dan voor je, een wereldwijde release die overal ter wereld om 08:00 of 13:00 is?G_Dragon schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:24:
[...]
Jammer dat er elke launch weer van die ... tijden zijn, pas in de avond weer dus.
Ik weet dat ik laatste de launch tijden heb gepost, maar het blijft frustrerend.
Een wereldwijde release om 08:00 of 13:00 zou veel logischer en slimmer zijn, dan loopt geen enkel land te wachten. Ik weet nog wel dat ik toen voor Red Dead Redemption 2 een dag vrij heb genomen om lekker in de ochtend al te beginnen
Leuk vind ik het ook niet, want ben ook best gaan uitkijken naar Avowed, maar voor heel de wereld de release op hetzelfde moment snap ik wel. Alleen jammer dat het dan begin werkdag in Amerika is ipv Europa.
early acces icm twitch is gewoon ook zeer slimme marketing.Dioscuri schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:44:
[...]
Maar hoe zie je dat dan voor je, een wereldwijde release die overal ter wereld om 08:00 of 13:00 is?![]()
Leuk vind ik het ook niet, want ben ook best gaan uitkijken naar Avowed, maar voor heel de wereld de release op hetzelfde moment snap ik wel. Alleen jammer dat het dan begin werkdag in Amerika is ipv Europa.Toch wel slim, het extra zetje hype die zo'n early access geeft.
Patch 1.2.2 is here, bringing a variety of fixes and improvements based on your feedback. From crash and quest fixes to gameplay tweaks and UI updates, we’ve addressed several community-requested issues to make your experience even better.
As always, if you run into any other issues or have feedback, be sure to reach out—we appreciate your support!
Community-Requested Fixes
Updates to Equipment Tier difference feedback and penalties/bonuses:
Changed Tier penalty system from a hard tier to tier system and made it dynamic based on players equipment and the tier (and sub-tier) of the enemy. Tier difference rules now only apply when there is a +/- 4 level gap.
Tier II enemies will now play a small reaction animation when struck by lower-tier weapons, instead of not reacting at all.
Reduced damage reduction when player weapons are closer in tier to an enemy.
Significantly decreased how often companions comment about player needing better armor and/or weapons.
Upgrade materials can no longer be sold to merchants to inadvertently make upgrading difficult. We have a longer-term fix involving buying back from merchants in the works.
Missing NPCs
In specific situations, some NPCs weren’t where they should be. Saving the game, and re-loading will put them back where they should be. We will have a fix soon that fixes the situation completely and doesn’t require a save and load.
Quest & Exploration Fixes
The brambles in the Delemgan Glade will now vanish when the Adragan Heart is acquired, preventing players from getting stuck inside.
Grysca (the apothecary) now correctly speaks with the player to advance An Untimely End, even if they previously encountered a bug with Thalla the Ogre spawning twice.
Added a system to respawn key characters when loading a save if they were previously missing and blocking quest progression (including Ambassador Hylgard and The Watcher Runyd).
Companion & NPC Improvements
Reviving companions in combat now restores them to 75% of their maximum health instead of 50%.
Starting health of companions has been increased to help with their viability in combat.
Merchants & Economy
Merchants at the Dawnshore docks now offer 'Fine' gear in addition to 'Common' gear.
Crashes & Major Issues
Removed chance to crash when casting Corrosive Siphon on destructible objects.
Optimized resource handling of VFX while the game is paused via radial menus to prevent rare leaks and crashes.
Quest & Area Design
Fixed invisible collision blocking the player in Strangleroot.
Prevented players from charging into unintended areas in Strangleroot, avoiding quest progression issues.
Enemies now navigate the bridges of the lava tubes more consistently.
First Contact with the Enemy quest now progresses correctly if all badges are collected before speaking to Nauki.
Players can now complete Steel Resolve after the main quest in Emerald Stair if they had completed enough objectives beforehand.
Kowha now responds correctly if the player returns to them after starting One Last Drink.
Dialog with Giatta upon leaving Naku Tedek now triggers consistently when loading saves before the conversation.
Updated Mapping the Living Lands quest conditions to allow starting from future regions before talking to the quest giver in Dawnshore.
Updated A Lady Never Tells quest flow so it correctly completes in the quest log when starting via the courtesan, getting the shipment, then speaking to Giuliana.
Governor Ignasi’s option to turn in the spy can now only be triggered once instead of being repeatable.
Conversations with leaders in the final area no longer end prematurely when choosing the Let me reconsider option.
Made an additional ending option for the leadership conclave available to players who initially backed out but wish to reconsider.
Adjusted environment art near the Trantons bounty in Emerald Stair to prevent bounty loot from becoming unobtainable.
Previously missing voice-over lines in ambient content now play correctly.
Systems & Gameplay Improvements
Seeds of Vengeance summons now scale correctly with health and damage.
One-handed weapon Parry enchantments now function as intended.
Party buffs from the player now correctly target companions only, instead of summoned creatures.
Kai no longer gets stuck if using Unbending Defense while mid-air with Leap of Daring.
Improved frame rate when rendering damage numbers on multiple enemies at once.
Improved item randomization when restocking shops.
Blast ability for wands now plays the correct visual and sound effects.
Improved logic for animations on companions at the end of combat.
Improved transitions on the top of Mt. Forja.
Fixed interaction inconsistencies with objects and NPCs obscured by other characters.
Controllers no longer rumble when loading a save before the final boss fight.
Fixed issues with pond coin interactions.
Added error codes for save game failures.
Improved where characters are looking during certain conversations.
Audio Improvements
Cutscene in Naku Kebel now properly plays sound effects.
Eating food from the radial menu now provides audio feedback.
Increased volume of Woedica’s voiceover audio.
Player voice now plays more consistently for abilities with vocal components.
Improved transitions between music intensity levels when exploring.
Music during the end slides now plays at the intended volume.
Visual & Art Fixes
Updated Banner Dwarf’s outfit LODs to reduce clipping during animation.
Captain Ngunu’s neck is now properly merged with his head.
Steel Garrote Soldiers have re-grown their missing hands.
Improved shadow quality on Xbox Series X Performance Mode.
User Interface (UI) & Controls
Cloud transfer prompt is now properly centered on ultrawide displays.
Xbox cloud transfer dialog buttons no longer shake rapidly when hovering over the bottom part of the button.
Initial splash screens now properly support Chinese characters.
Interaction prompts pop up more reliably.
Opening a radial menu after leaving and returning to the game no longer triggers the pause menu.
Removed unintended English characters in the One Last Drink quest journal for non-English languages.
Cloud save UI now defaults to selecting the recommended option.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
First person. Heel af en toe 3rd person als ik een mooie screenshot wil makenRicmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:19:
Spelen jullie voornamelijk first person of third person?
Ik speel als archer dus doe eigenlijk alles firstperson. Voelt ook alsof de game daar meer voor gemaakt is uiteraard.
Wil hem zo graag mogelijk in 1 playtrough 100%en als ik dat wil uiteindelijk. Maar denk dat er vast wel quests zullen zijn waar je dan een extra save moet maken o.i.d.
Speel in ieder geval wel op de moeilijkste difficulty
/f/image/N5WfMAUUSvPJwTg5SRwUyKNZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iTiur1gU0TQT7tC3o2IWBx1g.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XMZS9NTmBhUykB7rfLbzYnHU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/paRCv3rZNwTXi68GcjX6US5d.png?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier een goed overzicht van alle quests. Op fextralife kun je dan wel zoeken naar hoe je deze moet beginnen. Er zijn een aantal wel missable, waaronderRicmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:18:
Heeft iemand misschien iets van een lijst gevonden met alle sidequests en mainquests met points of no return of missables zeg maar? Ik zit te googelen maar heb nog niet iets diudelijks gevonden.
Wil hem zo graag mogelijk in 1 playtrough 100%en als ik dat wil uiteindelijk. Maar denk dat er vast wel quests zullen zijn waar je dan een extra save moet maken o.i.d.
Speel in ieder geval wel op de moeilijkste difficulty
https://www.trueachieveme...-achievement?showguides=1
Nee en ja.Galvatron schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:19:
Is Avowed een beetje vergelijkbaar met Skyrim (TeS games)?
Ja. Het speelt zich af in een fantasie wereld die je in 1st en 3rd person kan spelen.
Nee. De gameplay loop is heel anders dan Skyrim en de wereld is veel compacter.
Als je het gaat spelen en je een Skyrim verwacht, zal je denk ik teleurgesteld raken.
Had verwacht dat je alles kon oppakken, dat valt wel tegen. Zag in het eerste kasteel mooie zwaarden tegen de muur, maar die kan je dus niet pakken.
Het exploren is echt heel leuk in dit spel. Overal zit wel iets verstopt. Dit doe ik altijd in spellen en hier voelt het echt goed.
Het vechten moet ik even aan wennen en niet alle icoontjes die je op het scherm ziet begrijp ik nog, maar dat komt wel.
Mijn maps zijn dan ook volledig zichtbaar gemaakt, waarbij ik redelijk systematisch te werk ga om elk hoekje te ontdekken, tenzij ik weer afgeleid wordt door een POI
Verder ben ik wel blij met mijn build nu. Ik hield eigenlijk alle opties open omdat ik alle uniques wapens en armor nog had bewaard. Maar ik was toch op zoek om mijn build wat meer kracht bij te zetten door te upgraden en dat kon het makkelijkst met het dismantlen van gear die ik toch niet gebruikte. Mijn build is dan ook als volgt (even in spoilers voor de zekerheid):
-Exeptional Monoletta's Conduit, met extra wand range en grimoire of greater elements. Fireball for the win!
-Superb quality Two handed ranged unique Arquebus met trick shot en extra reload speed
-Handschoenen met extra reload speed en efficientere essence costs
-Schoenen met extra essence en +2 intellect en +1 perception
-Ringen met extra ranged damage
-En dan nog mijn minions / summons in de vorm van drie spinnen en een beer die erg goed werken als crowd control.
Zolang ik goed crowd control kan organiseren in gevechten ben ik vrij OP. Als echter teveel vijanden close combat kunnen komen met op afstand een paar ranged vijanden dan ben ik de klos
Alweer zin om vanavond verder te spelen.
voorkeur duidelijk pc
enige pluspunt aan de xone versie is dat de laadtijden 3x sneller is, aanzienlijk fijner als je vaak dood gaat
Ik kan geen goed beeld krijgen bij dit spel. Lijkt wat op Kingdoms of Amalur (OK spel), maar aan de andere kant ook op Dark Messiah (geweldig).
Ik vind van wel. Wat @uchiha tijntje opzich zegt klopt wel maar ik als iemand die paarhonderd uur in skyrim hebt gestopt vind dit ook gewoon ontzettend leuk en zie wel degelijk vergelijkenissen waardoor je dit leuk vind als je skyrim leuk vindGalvatron schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:19:
Is Avowed een beetje vergelijkbaar met Skyrim (TeS games)?
Maar dat gezegd hebbende is het zeker niet zo groots of diepgaand als de elder scrolls games.
De combat kan als je enkel 1 type build gebruikt en niet op het moeilijkste niveau speelt zeker repeterend zijn. Maar dat is niet anders dan in andere rpg games naar mijn mening. Zo heb ik heel Skyrim gespeeld als een sneaky archermister_S schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:32:
@uchiha tijntje merk je al wat van de combat die erg repeterend wordt? Dat lees je wel overal.
Ik kan geen goed beeld krijgen bij dit spel. Lijkt wat op Kingdoms of Amalur (OK spel), maar aan de andere kant ook op Dark Messiah (geweldig).
De afwisseling in combat ligt vooral aan je eigen keuzes. Je kunt hele leuke builds maken die goed afwisselen. Dat is hier meer mogelijk dan in andere rpgs heb ik het gevoel. De respecs zijn goedkoop en zorgen voor de nodige afwisseling. En mijn tip. Speel op moeilijkste niveau.
/f/image/0kyaHZCd0DdTc50uXV1fiyuP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LIEuFIgzminrRJdY5gwqXKcE.png?f=fotoalbum_large)
Parry is een skill die je eerst moet unlocken voordat je echt de perfect block hebt. Weet niet of je die hebt geunlocked. Is een skill onder de rangers.G_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:59:
Vandaag weer een paar uurtjes gespeeld, beetje de map verkend en twee hoofdmissies gedaan. Het blocken word ik langzaam steeds beter in, maar het perfect blocken lukt mij nog niet echt. Jullie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh dan zal ik daar nog even naar gaan kijken, thanks! Want misschien ben ik wel voor het niks aan het oefenenuchiha tijntje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:08:
[...]
Parry is een skill die je eerst moet unlocken voordat je echt de perfect block hebt. Weet niet of je die hebt geunlocked. Is een skill onder de rangers.
Als je close combat build hebt is het wel een handige skill in combinatie met je schildG_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:14:
[...]
Oh dan zal ik daar nog even naar gaan kijken, thanks! Want misschien ben ik wel voor het niks aan het oefenen
Ja precies, dan moet ik even gaan kijken of ik die skill al heb. Ik wissel heel erg af tussen schild en axe naar Wand en boek, snoep een beetje van twee kantjesuchiha tijntje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:20:
[...]
Als je close combat build hebt is het wel een handige skill in combinatie met je schild
Leuke vergelijking om te kijken maar waarom moet alles altijd compared wordenGalvatron schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:23:
Vergelijking tussen Avowed en Skyrim YouTube: Avowed vs The Elder Scrolls V: Skyrim - Details and Physics Comparison
Het kan gewoon allebei leuk zijn ook al is 1 van de 2 beter in wat voor manier dan ook XD
Dat bevestigd het ook voor mij, dat het prima in mijn straatje valt qua type game en ik de Avowed ook zeker ga spelen. Het laat ook zien dat Skyrim nog steeds leuk meekomt. Hopelijk sleutelen ze nog even verder aan Avowed met patches of mods, zit nog wel wat meer in het vat denk ik.Ricmaniac schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:26:
[...]
Leuke vergelijking om te kijken maar waarom moet alles altijd compared worden![]()
Het kan gewoon allebei leuk zijn ook al is 1 van de 2 beter in wat voor manier dan ook XD
Maak een save bij deze sidequest voor achievement X en doe eerst deze sidequests voordat je Y doet omdat je hem anders niet meer kan doen
Ik heb het erg naar me zin in de game en volg alles zelf in principe maar ik wil het wel zo graag mogelijk in 1 playtrough doen en het feit dat er dan missables zijn vind ik irritant haha
Dat overzicht is er nog niet. Niet zover ik heb kunnen vinden. Anders dan de twee quests die ik aangaf die missable zijn.Ricmaniac schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:44:
Ik ben nog steeds op zoek naar een duidelijke post van iemand ergens die zegt:
Maak een save bij deze sidequest voor achievement X en doe eerst deze sidequests voordat je Y doet omdat je hem anders niet meer kan doen![]()
Ik heb het erg naar me zin in de game en volg alles zelf in principe maar ik wil het wel zo graag mogelijk in 1 playtrough doen en het feit dat er dan missables zijn vind ik irritant haha
Voor zover ik weet zijn er twee missable side quests.
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-02-2025 21:51 ]
Had een erg tof moment waar ik stuitte op een Yellowband Camp, met aardig wat double skulls (moeilijkheidsgraad) en die heb ik tóch succesvol kunnen clearen. Feels good!
Trouwens, moet nog even langs ‘The Beastmaster’ om wat bounties in te leveren; zal eens opzoeken waar ik die in Paradis kan vinden.
Ik vind het spel onwijs gaaf, het raakt precies de juist snaren.
Op de maketplace, bij het bountyboard.Yonix schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:21:
Vanavond weer een goede sessie gehad.Kleine stappen verder in de main story, maar mij vooral gericht op het verkennen van de omgevingen - ‘The Living Lands’ calls!
Had een erg tof moment waar ik stuitte op een Yellowband Camp, met aardig wat double skulls (moeilijkheidsgraad) en die heb ik tóch succesvol kunnen clearen. Feels good!
Trouwens, moet nog even langs ‘The Beastmaster’ om wat bounties in te leveren; zal eens opzoeken waar ik die in Paradis kan vinden.
Ik vind het spel onwijs gaaf, het raakt precies de juist snaren.
Ik kwam er trouwens pas vrij laat achter dat er ook zoiets was, dat is het leuke van niet alles vooraf doorlezen
Jij als FFXIV speler zou moeten weten dat Glamour (Transmog) de echte endgame isRicmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:19:
Oke we zijn van start. Tof trouwens dat er transmog in de game zit
Maar het eerste wat ik lees is iets over spinnen, had ook niet anders verwacht in een spel zoals dit maar kan iemand mij vertellen of ze allemaal vrolijke kleurtjes hebben of zitten er ook zwarte spinnen in?
Had al gelezen dat er behoorlijk veel zijn door de game heen.
Zijn er jump scares met die dingen?
Die zijn er in verschillende vormen, maten en ook kleuren van realistisch tot minder realistisch. Ik heb ook een hekel aan die beesten maar kan er gelukkig in spellen en films nog wel tegen omdat ik weet dat ze nep zijnSipio schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:20:
Hmm ok daar wijn we weer, ik zit volop in KCD2 maar ik had dit spel gedownload via gamepass en een Character aangemaakt (altijd leuk in games)
Maar het eerste wat ik lees is iets over spinnen, had ook niet anders verwacht in een spel zoals dit maar kan iemand mij vertellen of ze allemaal vrolijke kleurtjes hebben of zitten er ook zwarte spinnen in?
Had al gelezen dat er behoorlijk veel zijn door de game heen.
Zijn er jump scares met die dingen?
Tnx iig
Ik had dit ook altijd heel erg. Ben daar redelijk goed van genezen door Hogwarts Legacy.. ik durfde in die game letterlijk the forbidden forest niet in door alle zichtbare spinnenwebben enzo haha had er echt veel last van. sinds ik die game toch heb uitgespeeld merk ik in andere games veel minder dit issue.Sipio schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:59:
@G_Dragon Hmja ik weet ook dat het pixels zijn maar mijn fobie trekt die beweging van de 8 poten niet, ik kan er gewoon moeilijk maar kijken, het zou helpen als ze vrolijk gekleurd zijn maar dat is niet altijd zo dus.
Tnx iig
In het echt heb ik een echte fobie voor spinnen ook.
Vind ze in deze game niet zo heftig.
Tja het is niet anders, er zijn meerdere games die ik moet laten liggen.
DLC van Witcher 3 nooit aan begonnen, skyrim pas met mods gespeeld, ik heb zelfs de rad Scorpions van Fallout weg gemod
Maar goed deze game zit in GP dus kan altijd ff stukje proberen

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Zit dit nog uberhaubt in het spel? Niks van wat ik van de game zie komt overeen met die trailer namelijk
C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
Die trailer is 5 jaar oud. Dat was gewoon een teaser met concept art. Ik geloof niet dat toen nog maar iets van het spel ontwikkeld was anders dan het idee dat het zich in hetzelfde universum afspeelt als Pillars of Eternity en een first person RPG zou zijnFrez schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:48:
Vraagje voor wie al ver in de game is, in de announcement trailer was een grot te zien. Dit zag er enorm gaaf en indrukwekkend uit.
Zit dit nog uberhaubt in het spel? Niks van wat ik van de game zie komt overeen met die trailer namelijk
[YouTube: Avowed - Official Announce Trailer]
Deze specifieke scène zit er vast niet in. Ik ben hem in ieder geval niet tegen gekomen.
/f/image/ky4np4l6YTJTxIEH2PmrXgsy.png?f=fotoalbum_large)
Weer een paar uur verder, maar nog geen hoofd missie verder want de hoofd missie die ik momenteel speel is best wel lang
@uchiha tijntje Je had gelijk, ik heb die perfect parry nu gevonden thanks!
Ik kan je uit ervaring wel vertellen dat de omgevingen onwijs mooi zijn en dat er, vrij vroeg in het spel, een grot / dungeon zit die pretty impressive is.Frez schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:48:
Vraagje voor wie al ver in de game is, in de announcement trailer was een grot te zien. Dit zag er enorm gaaf en indrukwekkend uit.
De quest in ‘questy’ (
Zit nu wel in dubio: net thuis van een avondje voortgangsgesprekken en ik zou eigenlijk nog wel even willen gamen, maar het was een lange dag. Morgenavond een avondje met vrienden, dus dat gaat hem dan ook niet worden.
Keuzes, keuzes …
Klopt helaas waren dat toen geen graphics, het heeft hier ook best lang geduurd om te accepteren dat het spel ver van die kwaliteit uit zou gaan zien. Ben inmiddels een aantal uur aan het spelen, het speelt wel lekker weg. Maar de wereld voelt toch ergens nog wel wat leeg aan alsof er toch iets mist, kan het ook nog niet echt omschrijven en misschien word dit beter als ik verder in het verhaal kom.Frez schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:48:
Er is nog zoveel onduidelijk omdat je echt midden in een verhaal terecht komt en zoveel vragen niet beantwoord zijn
Is het de belichting (raytracing GI), de visuele stijl, of gewoon de felle kleuren die het altijd goed doen op de menselijke psyche. Of dat je het niet verwacht van de klassiekere RPG (of Obsidian).
Momenteel is het genieten van elke grot en vergezicht. Ik ben nog wel in de honeymoon fase dus dat zal nog wel veranderen. De wereld die leeg voelt heb ik geen last van, zo lang het exploratiegedeelte en de gevechten deze kwaliteit blijven behouden.
Ik speel met een boog en wissel het af met magic, de combat is leuk maar niets bijzonders nu. Ik heb dus nog wel weinig gespeeld
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, de eerste indruk is "leuk maar hoe lang?". Is wel typisch Obsidian, soms wat knullig
Nee.Frez schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:48:
1) Breek wapens en armor wat je niet gebruikt uit elkaar
2) Neem een lvl 1 spell book mee. Hiermee kan je alle elements casten, ook al ben je warrior. Als je dan ergens komt wat je moet verbranden, onder stroom zetten of juist ijs maken dan kan je dat met dat boek. Upgraden hoeft niet. Heel handig voor exploren.
Ik ben deze post niet vergeten en heb mijn 'afwissel' argument gebruikt hoor. Twee weken Gamepass voor een euro. Vroeger kocht je er een McKroket voor. Nu heb ik er ontzettend veel plezier van m.b.t. Avowed.G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:12:
[...]
Ik ben ook vrij snel na launch in KCD2 gedoken maar ga zeker Avowed tussen door ook spelen, beetje afwisselen
De verhalen die ik hier lees en de screenshots die ik zie maken me steeds meer nieuwschierig naar Avowed, het ziet er echt wel goed en intressant uit
Even wat anders dan het realisme van KCD2. En wat voelt dat goed zeg. Prachtige omgevingen. De fantasy setting. Het ontdekken en het openen van de kistjes. Dit valt helemaal in mijn straatje. Wat ben ik blij dat ik mij momenteel wat minder laat leiden door Youtube a.k.a. de vele reviews die ik op voorhand kan kijken bij een game. En dat ik mij hier dan toch negatief door laat leiden. Nu heb ik o.a. genoten van Veilguard, geniet ik onwijs van KCD2 maar nu dus ook even van deze top game. Het draait tot nu toe ook vlekkeloos op mijn oude beestje met een AMD 3600 en 2060 super (die hopelijk eind dit weekend een upgrade krijgt naar een 4070 super).
Dit weekend weinig tijd om te spelen. Maar ik heb gewoon weer ouderwets het gevoel van: ik wil die pc weer aanslingeren, headsetje op en ontdekken, vechten en weer ontdekken.
[ Voor 0% gewijzigd door Espresso14 op 21-02-2025 14:05 . Reden: typo ]
Hoe tof is het als je alleen maar dit soort beelden ziet ipv de hud
Oja, ik loop nu met twee hele coole handguns akimbo

Ja is compleet anders dan kingdom come. Daar voelt het veel meer dynamisch, avowed is statisch, minder levendG_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:23:
[...]
Klopt helaas waren dat toen geen graphics, het heeft hier ook best lang geduurd om te accepteren dat het spel ver van die kwaliteit uit zou gaan zien. Ben inmiddels een aantal uur aan het spelen, het speelt wel lekker weg. Maar de wereld voelt toch ergens nog wel wat leeg aan alsof er toch iets mist, kan het ook nog niet echt omschrijven en misschien word dit beter als ik verder in het verhaal kom.
Er is nog zoveel onduidelijk omdat je echt midden in een verhaal terecht komt en zoveel vragen niet beantwoord zijn
Vind het een erg leuke actie RPG, nog iets leuker dan de laatste Dragon Age. Tot nu toe in ieder geval wel eens met het gemiddelde reviewcijfer.
Speel trouwens het liefste met een grimoire en een pistool, vooral leuk om vijanden te freezen en ze dan in stukjes te schieten.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
/f/image/5CaNIWDGIlRSOB6Y4hZxCYY0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LT3uVORtd2kcEooDjgo7DB5K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oyq6DmLivYjCWxYSKEOKGSHE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jXp48PPFtJCFRAa8q4WdCRUX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L2x7keWantmub8NSHRVIyXi5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7rAqSYGklgdhosuGpcYwB8pi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L0pDrDCg9CaEjHZzMzJvfJXz.png?f=fotoalbum_large)
.
Envoys! Patch 1.2.3 is now available! This update includes important fixes, so be sure to update your game when you see it!https://t.co/p7GLT26ivX pic.twitter.com/A4k2cWmjVG
— Avowed (@AvowedtheGame) 21 februari 2025
Crashes & Major IssuesQuests & Area Design
- Resolved a crash related to GameThread timing out.
- The player will no longer crash after pressing ESC upon climbing a ladder.
- The player will no longer crash when playing on PC with an Xbox Account is signed in and internet connection is lost.
- The player will no longer experience a rare crash related to rendering.
Systems, Gameplay, and Balance Updates
- Yatzli now correctly advances "A Path to the Garden" quest even if "One Last Drink" was completed before meeting Temerti & Yatzli in Thirdborn.
- Ofryc will now appear as intended in Paradis near the end of the quest "Dawntreader".
- "Shadows of the Past" quest now progresses correctly if the player enters Naku Kubel immediately after it becomes accessible.
- Sanza now correctly rewards the player when turning in the first map to him.
- Wilfrith's Map is now removed from the player's inventory when giving it to Sanza.
- A "Quest Available" icon is no longer present on the map for a quest giver in Shatterscarp if they have been killed.
- A conversation with Yatzli during the quest "The Siege of Paradis" will no longer drop earlier than intended.
- A dream conversation in Dawnshore no longer ends earlier than intended.
- Corrected some conditionals that were preventing certain end slides from playing.
- The quest marker for the quest “Precious Light” appears where intended if Adelgund was spoken before the quest starts.
- Amadio in Emerald Stair no longer reacts as if the xaurips have been killed if they've been damaged by an elemental interaction.
- Some dreamthralls outside of Naku Kubel will no longer drop dead out of nowhere.
- Some xaurips in the Deadfall Highlands in Shatterscarp will no longer follow the player outside of the intended area.
- Barrier collision is now correctly removed after the conversation in front of Naku Kubel in Shatterscarp and fast travelling to Party Camp.
- The encounter for Belderreno's bounty now spawns more reliably.
- The player can no longer skip talking to Darle after burning the nests as part of the quest "Fires in the Mine".
- The player can no longer pick up 4 of the same Great Sword outside of Paradis.
- The player can now give the illicit goods to Daiko under certain conditions as part of the quest "The Wasteland Courier".
- The player can now properly exit the conversation with Forgemaster Dela in Solace Keep if they are unsure which weapon they want to upgrade.
- The player can no longer use parkour on the rocks to bypass part of the quest "Boundaries of Antiquity".
- The Pyromancer in Dawnshore no longer clips into and out of the ground.
- The quest "Message From Afar" will complete properly if the player exited The Strangleroot in an unintended way.
- There is now a proper quest marker for the quest "Mapping the Living Lands: Galawain's Tusks".
Audio Improvements
- Corrected the requirements for the achievement “The Outer Worlds.”
- Arcane Veil Balance Adjustments:
- Damage Reduction: 50% → 25%
- Cooldown: 10s → 15s
- Environmental Fixes:
- Characters are no longer affected by electrified water when standing above it, jumping over it, or standing on an ice platform.
- Companion Behavior:
- Companions will now assist in combat more reliably.
- Companions will no longer rarely disappear after skipping a cutscene.
- Combat Encounters:
- Encounters with waves of enemies now spawn more reliably.
- Fixed rare cases where NPCs would teleport under the map.
- Improved behavior for water-borne electrical damage.
- Melee weapons (except one-handed swords) now properly trigger camera shakes when hitting enemies.
- Newly spawned enemies during combat now detect the player correctly.
- Player Movement & Camera Fixes:
- Fixed an issue where the Steel Garotte guard's weapon would enlarge when taking damage before a conversation.
- The player camera no longer lurches when opening a small lockbox.
- The player will no longer:
- Levitate briefly after opening a sarcophagus.
- Momentarily uncrouch when opening a small lockbox.
- Be unable to move after loading a save where Arcane Veil was active.
- Get stuck aiming down sights after a cutscene.
Camera Framing Adjustments:
- Adjusted music mix volumes based on story moments and vistas in:
- Emerald Stair
- Galawain's Tusks
- Shatterscarp
- The Garden
- Sound Fixes:
- "Arduous Delay of Motion" ability now plays an audio effect upon enemy impact.
- "Barbaric Shout" now correctly plays the shout sound every time it is used.
- Visual & Art Fixes
User Interface (UI) & Controls
- Before dispelling the barrier to Naku Kubel.
- In conversations with gossiping Fiorian Citizens in Emerald Stair.
- During "The Siege of Paradis" quest.
- In Naku Kubel.
- With Cinzia in Thirdborn
- Improved fog appearance in the opening area of The Garden.
- Adjusted lighting near the Shrine to Skaen in Emerald Stair.
- NPCs now correctly look at the player rather than at the camera during the debate with Giatta, Vidarro, and Quillici in Fior mes Iverno.
- Removed graphical artifacts from the dreamscourge effect in Emerald Stair near Farmer's Market
Misc.
- Fixed "Insufficient Funds" and strikethrough text incorrectly appearing in store screens.
- Cloud Syncing:
- When saving fails, a more descriptive error message now appears.
- If save sync fails after logging in, a dialog will now display listing the failed save syncs.
- HUD & Indicators:
- Adjusted directional damage indicators to not display during damage-over-time effects.
- Fixed an issue where damage numbers were previously failing to appear.
- Clarified text for Cross Save pop-ups.
- Loot windows now show correct values for stacked coins.
- Controller & Inventory Fixes:
- Steam & Xbox icons now appear in the Main Menu to indicate the logged-in account.
- Settings now correctly apply saved controller layouts after restarting the game.
- Upon crafting the maximum amount of an item, focus now returns to that item’s recipe entry.
- Inventory values are now hidden for items that cannot be sold (e.g., quest items and upgrade materials).
- Corrections were made to the Credits
- Tutorials in French no longer have images with English text.
Dat bijltje heb ik nu ook! Is een fijn bijltje, met name de ‘10% (?) frost damage accumulation’ bij zware aanvallen.G_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:59:
Vandaag weer een paar uurtjes gespeeld, beetje de map verkend en twee hoofdmissies gedaan. Het blocken word ik langzaam steeds beter in, maar het perfect blocken lukt mij nog niet echt. Jullie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gisteravond toch nog wat uurtjes kunnen maken, want de avond met vrienden ging niet door - you don’t hear me complain.
Ben op dit moment level 7 en doe het rustig aan. Wat de main story betreft ben ik bij het gedeelte waar ik
/f/image/GPzok88CLObOBL9s7KhJM6OX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hwW4rlVBYc3xNe683OMFgzfT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/j1c9xYsVweG1N9s7vMEuhmwo.png?f=fotoalbum_large)
Trouwens, de view distance (op ‘Epic’) is echt, uhm, epic! Waarschijnlijk zal Nanite (UE5-feature) hier een belangrijke rol in spelen.
/f/image/GBmHdmKgyVdXmYKcNAjX3abg.png?f=fotoalbum_large)
En de belichting (RT i.c.m. Lumen) maakt een groot verschil. Hieronder een voorbeeld, in drie plaatjes, van een loods waar ik twee deuren open:
/f/image/DYo9NBPE8rV7V8wvDVvLwzdP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OZZ7YIkx6c1t05SygY7lRwZn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/S0BzA7RtmYYGRD3sSzeX1ErY.png?f=fotoalbum_large)
Yeah, I’m loving it!
Ja fijn he! Ik heb gisteren nog een nieuw zwaard gekregen met vuur schade, maar nog niet gebruikt. Ziet er wel veel sneller uitYonix schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:29:
[...]
Dat bijltje heb ik nu ook! Is een fijn bijltje, met name de ‘10% (?) frost damage accumulation’ bij zware aanvallen.
Oh echt? Ik heb die gene laten leven zodat ik later in het spel nog wat aan die persoon hebspoiler:. Verder zoveel mogelijk verkennen en genieten van de vistas.mijn moordenaar heb gevonden - én vervolgens heb gedood

Heb redelijk wat save punten gemaakt, zodat ik terug kan vallen.
Van toen ik level 3 was, en allemaal voor er gevraagd werd. Ben je zeker van door te gaan, er is geen weg meer terug. Dan mag je het vergeten van nog side questen te doen. Vandaar dat ik manueel ook veel heb opgeslagen.
Ben nu ongeveer lvl 7, en ik geniet volop!!!
Die nanites Tech met die draw distance geeft echt mooie beelden!!! Ik speel als battlemage.
Ik heb ook het vergelijk filmpje met skyrim bekenen en avowed.. en eerlijk.. het zal me een worst wezen of ik niet de broodjes van tafel af kan slaan.. ik ben meer het type, laat die NPC lekker eten =)!!! Hadden ze NPC een meer Ritme kunnen krijgen, dagbesteding, jah.. maar ook daar heb ik me niet aan gestoord.. merkte het pas op toen ik het filmpje bekeek.
Ben met uurtje thuis, het weer is perfect om te gamen!! Me happy for today =)!!!
Draait bij mij super op me GameRig! Alles epic, mooi 100fps. Op en top!!
Geniet van deze mooie game peeps!
:strip_exif()/f/image/6tB8H7vdNBUOxJqnBMvOhT8r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben nu level 9 en zou naar de volgende regio kunnen, maar ik merk dat ik ‘Dawnshore’ nog niet wil verlaten; er is nog genoeg te doen.
Dus weer wat bounties geclaimd en onderweg leuke unique items gevonden.
/f/image/kCmV0SoMLcd2cY9HZDV7NTm1.png?f=fotoalbum_large)
Daarnaast is er nog één treasure die ergens goed verstopt ligt.
Trouwens, de tip van @On_E om de grimoire te koppelen met een pistol is goud. ‘Wizard with a pistol, baby!’ - Tiny Tina #Borderlands
Over items en gear gesproken: ik merk wel dat ik vooral mijn huidige gear blijf upgraden en zelden iets vind dat écht voelt als een upgrade. De prijzen bij de vendors zijn steep, dus die sla ik over. Wordt dit beter naarmate je vordert in het spel?
Ja zo sta ik er tegenwoordig ook meer in. Als je het gaat vergelijken is het best wel insane though wat ze zo veel jaar geleden met skyrim al hadden neergezet. maar dat betekend niet dat je met Avowed geen plezier kan hebbenDunello schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:48:
Ik heb ook het vergelijk filmpje met skyrim bekenen en avowed.. en eerlijk.. het zal me een worst wezen of ik niet de broodjes van tafel af kan slaan.. ik ben meer het type, laat die NPC lekker eten =)!!! Hadden ze NPC een meer Ritme kunnen krijgen, dagbesteding, jah.. maar ook daar heb ik me niet aan gestoord.. merkte het pas op toen ik het filmpje bekeek.
Geniet van deze mooie game peeps!
Veel plezier!
Helaas kom ik niet verder, telkens wanneer ik
[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 22-02-2025 13:08 ]
Omg…. Ik zit 60 uur ofzo in het spel. Bijna uitgespeeld en kom er op deze manier achter dat je magic kunt doen alleen met de grimoire?!?[b]Yonix schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:14:[/b
Trouwens, de tip van @On_E om de grimoire te koppelen met een pistol is goud. ‘Wizard with a pistol, baby!’ - Tiny Tina #Borderlands
Over items en gear gesproken: ik merk wel dat ik vooral mijn huidige gear blijf upgraden en zelden iets vind dat écht voelt als een upgrade. De prijzen bij de vendors zijn steep, dus die sla ik over. Wordt dit beter naarmate je vordert in het spel?

Qua upgrades. Als je continue dezelfde build blijft zijn het continue kleine upgrades waardoor je dat gevoel kan hebben. Ik zou dan ook als tip mee willen geven om af en toe volledig te respeccen naar een andere build waarvoor je bijvoorbeeld net een nieuw wapen hebt gevonden.
Veel mensen staan er niet bij stil hoe belangrijk belichting is. Het creëert niet alleen de atmosfeer en immersie, maar het zorgt ook ervoor hoe goed een spel eruit ziet. Je kunt de beste en gedetailleerde textures hebben, maar als de belichting slecht is, ziet het er nog belemmerd uit.Yonix schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:29:
[...]
En de belichting (RT i.c.m. Lumen) maakt een groot verschil. Hieronder een voorbeeld, in drie plaatjes, van een loods waar ik twee deuren open:
[ Voor 74% gewijzigd door BM op 22-02-2025 18:09 ]
Waar iedereen een beetje bang voor was bij het zien van de filmpjes was de combat. Zelf had had ik daar ook wat minder hoge verwachtingen van want dat is niet waar Obsidian specifiek in uitblinkt. Maar de combat heeft me echt verrast. Zeker op path of the damned difficulty. De manier waarop je kan afwisselen in wapens en eenvoudig kunt respeccen maakte het erg vermakelijk. Wel heb ik me circa de laatste 30% gefocust op magic (inclusief stomme wand
/f/image/F0ca2sNN1vhsVomIcU7QB0Xt.png?f=fotoalbum_large)
Was een beetje een glass canon maar door een goed dodge en slide systeem werkte dat toch erg prettig. In mijn volgende playthrough word ik een tank met een two handed axe en zal dat op een wat lagere difficulty spelen denk ik dus dat komt helemaal goed.
Want ik ga sowieso wel een tweede playthrough doen. Ik was nu een goodie two shoes waarbij ik niemand voor het hoofd wilde stoten. In mij volgende playthrough word ik echt uber evil. En gelukkig is er enigszins een achievement aan gekoppeld zodat ik op het slechte pad blijf
Het parcours gedeelte hebben ze ook mooi uitgewerkt. Het deuntje van een kist maakte het toch zo dat ik elk hoekje van de map wel heb ontdekt. Lekker klimmen, klauteren en springen. Voordat ik naar een volgende stad ging moest de hele map toch wel “vrij gespeeld” zijn op de overzicht kaart.
Het spel heeft verder prachtige omgevingen en graphics. Dat besefte ik met name nadat ik alle hud’s had uitgezet. Dat kwam de grafische pracht en praal maar ook de immersie in gevechten ten goede.
/f/image/zatmY2kuVA0tmFSgsuO7CmHY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ulv4AXXWowf8i4C5PgUnBfS3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yLliU4yU34GlyxcmvH3OAA71.png?f=fotoalbum_large)
Geen zicht op je health of mana zorgt ervoor dat je meer let op wat er allemaal gebeurd. Daarnaast zie je ook geen health bars meer van vijanden wat het ook leuk maakt omdat je niet weet hoever je bent in een boss fight. Ik zou dat echt aan iedereen willen adviseren. Je zult wellicht vaker op de map moeten kijken in je menu maar dat nam ik graag voor lief.
Normaliter heb ik weinig op met de grote main storyline in rpg’s en heb ik vaak meer plezier met de side quests. Baldurs gate of The Witcher zijn goede voorbeelden. Jaren na het spelen van dit soort games herinner ik me nooit de main story line maar wel specifieke side quests. Maar hier was het een beetje andersom. Ik vond dat de side quest soms iets unieker en uitbundiger qua karakters hadden mogen zijn. De main story kon ik me goed mee vermaken en me in verplaatsen, met name gelet ook op de huidige staat van de wereld, waarbij ik toch veel vergelijkingen zag helaas. Ook de wijze waarop je communiceert met je “god” vond ik goed gedaan.
Ik wacht nog even met het starten van een tweede playthrough totdat ik wat meer duidelijkheid heb over de achievements die ik moet halen. Zo heb ik een achievement gemist voor het halen van alle side quests. Dat vond ik wel jammer aangezien ik echt alles afgespeurd heb om zo niets te missen, maar een side quest is gekoppeld aan de uitkomst van een main quest. Dat is vrij stom hoe ze dat hebben bedacht.
Echter een tweede playthrough is geen straf, want heb ontzettend genoten.
Nice man! mooie post. Ik zeg echt net 2 minuten geleden tegen een maat. ik twijfel.. ga ik nu KCD2 spelen of eerst verder met Avoweduchiha tijntje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:58:
En dat was Avowed.Wat een gave game! Mijn save game zegt dat ik er 61 uur in heb zitten, maar zo voelde het totaal niet. Het vloog voorbij voor mijn gevoel. Hierbij mijn ervaringen:
Waar iedereen een beetje bang voor was bij het zien van de filmpjes was de combat. Zelf had had ik daar ook wat minder hoge verwachtingen van want dat is niet waar Obsidian specifiek in uitblinkt. Maar de combat heeft me echt verrast. Zeker op path of the damned difficulty. De manier waarop je kan afwisselen in wapens en eenvoudig kunt respeccen maakte het erg vermakelijk. Wel heb ik me circa de laatste 30% gefocust op magic (inclusief stomme wand) en akimbo hand guns inclusief summons. Dat speelde echt heel tof. Mijn beer vond dat ook trouwens!
[Afbeelding]
Was een beetje een glass canon maar door een goed dodge en slide systeem werkte dat toch erg prettig. In mijn volgende playthrough word ik een tank met een two handed axe en zal dat op een wat lagere difficulty spelen denk ik dus dat komt helemaal goed.
Want ik ga sowieso wel een tweede playthrough doen. Ik was nu een goodie two shoes waarbij ik niemand voor het hoofd wilde stoten. In mij volgende playthrough word ik echt uber evil. En gelukkig is er enigszins een achievement aan gekoppeld zodat ik op het slechte pad blijf
Het parcours gedeelte hebben ze ook mooi uitgewerkt. Het deuntje van een kist maakte het toch zo dat ik elk hoekje van de map wel heb ontdekt. Lekker klimmen, klauteren en springen. Voordat ik naar een volgende stad ging moest de hele map toch wel “vrij gespeeld” zijn op de overzicht kaart.Door het soepel en snel kunnen bewegen was dat erg vermakelijk. De keuze om geen penalty aan rennen te koppelen in de vorm van stamina of de keuze om loot gewoon direct naar je kamp te sturen zodat je niet met 2 km per uur terug hoeft te lopen was essentieel. Hoop dat meer rpg’s dat gaan hanteren.
Het spel heeft verder prachtige omgevingen en graphics. Dat besefte ik met name nadat ik alle hud’s had uitgezet. Dat kwam de grafische pracht en praal maar ook de immersie in gevechten ten goede.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen zicht op je health of mana zorgt ervoor dat je meer let op wat er allemaal gebeurd. Daarnaast zie je ook geen health bars meer van vijanden wat het ook leuk maakt omdat je niet weet hoever je bent in een boss fight. Ik zou dat echt aan iedereen willen adviseren. Je zult wellicht vaker op de map moeten kijken in je menu maar dat nam ik graag voor lief.
Normaliter heb ik weinig op met de grote main storyline in rpg’s en heb ik vaak meer plezier met de side quests. Baldurs gate of The Witcher zijn goede voorbeelden. Jaren na het spelen van dit soort games herinner ik me nooit de main story line maar wel specifieke side quests. Maar hier was het een beetje andersom. Ik vond dat de side quest soms iets unieker en uitbundiger qua karakters hadden mogen zijn. De main story kon ik me goed mee vermaken en me in verplaatsen, met name gelet ook op de huidige staat van de wereld, waarbij ik toch veel vergelijkingen zag helaas. Ook de wijze waarop je communiceert met je “god” vond ik goed gedaan.
Ik wacht nog even met het starten van een tweede playthrough totdat ik wat meer duidelijkheid heb over de achievements die ik moet halen. Zo heb ik een achievement gemist voor het halen van alle side quests. Dat vond ik wel jammer aangezien ik echt alles afgespeurd heb om zo niets te missen, maar een side quest is gekoppeld aan de uitkomst van een main quest. Dat is vrij stom hoe ze dat hebben bedacht.
Echter een tweede playthrough is geen straf, want heb ontzettend genoten.Om dan ook maar even mooi af te sluiten met een mooie screenshot (en kleine spoiler).
spoiler:
Nu lees ik dit en ga ik toch eerst Avowed doen hahah
Heb je misschien toevallig een linkje van jou pistoleer build? ik ben nu archer maar zat toevallig te denken om ook dual pistols te gaan.
Geen linkje, maar ff gekeken.Ricmaniac schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:27:
[...]
Nice man! mooie post. Ik zeg echt net 2 minuten geleden tegen een maat. ik twijfel.. ga ik nu KCD2 spelen of eerst verder met Avowed![]()
Nu lees ik dit en ga ik toch eerst Avowed doen hahah
Heb je misschien toevallig een linkje van jou pistoleer build? ik ben nu archer maar zat toevallig te denken om ook dual pistols te gaan.
Mijn build zoals ik ben geëindigd is als volgt:
Akimbo pistols: Magic Mistol en Caeroc’s Pride. Die tweede is vrij vroeg te vinden. Die laatste laat in de game.
Magic:
Whisper of exiles met Eilara’s grimoire. Beide wat laat in de game te vinden.
Armor:
Arcenist Gambeson. Heb deze erg lang gehad vanwege extra essence en 15% area of effect damage.
Wavebinder bracers. Met name handig vanwege efficiëntere essence en 15% reload speed voor de akimbo
Shoes of glimmering merchant.. Deze voornamelijk vanwege extra points in perception en intellect (handig voor magic en ranged).
Accessories
Crystalline Egg. Voor iemand die spinnen haat. Maar ze wel graag als medestander wil summonen was dit wel een leuke
Ashfall’s legacy. Extra (crit)damage voor pistols.
Ring of peerless marksman. Ook extra damage voor ranged wapens.
En qua abilities voornamelijk in ranger categorie gericht op alle vormen van ranged damage en uiteraard de beer summon
Is best valluable om exploration nuttig te maken in je game.
Moet het? Nee niet per se. Is het spel beter als je het wel doet ? Zeker weten
Is wel een leuk spel, maar het verschil in kwaliteit met KCD2 is voor mij wel groot. Tot nu is het een goede 7.5/10. De prijs van 70 euro begrijp ik niet helemaal, dat is het echt niet waard voor mij.
Zo sta ik er hetzelfde in. Maar daarom speel ik eerst Avowed voornamelijk nu omdat ik daar sneller klaar mee ben en dan daarna meer op KCD kan focussen om zo niet de hele tijd 2 verhalen te moeten volgen jamister_S schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:35:
Ik denk dat het geen goed idee is om deze om en om met KCD2 te spelen, dus eerst ga ik KCD2 afronden. Avowed is wel erg gamey, ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen.
Is wel een leuk spel, maar het verschil in kwaliteit met KCD2 is voor mij wel groot. Tot nu is het een goede 8/10. De prijs van 70 euro begrijp ik niet helemaal, dat is het echt niet waard voor mij.
Ik begrijp niet echt wat je met gamey bedoeld? bedoel je daarmee meer arcade achtig? Dan ja en dat maakt Avowed voor mij wat makkelijk om even snel een uurtje aan te besteden als ik maar een uurtje heb. Of ik begrijp niet goed wat je met gamey bedoeld
70 euro vind ik ook niet terecht. Het is dat die in gamepass zit anders zat ik hem nu niet te spelen denk ik.
Maar de markt laat wel zien dat we die kant op bewogen zijn dat er nog maar weinig (non-indie) games uitkomen die lager dan 69,95 zijn.
En gezien de development kosten van die AAA studios moeten ze wel... en alsnog lijken ze het vaak niet terug te verdienen de laatste tijd.
Ik vind het geen slecht spel, maar het is nu alsof ik wissel tussen Cyberpunk en Veilguard, twee compleet verschillende niveaus en gedachten van spelontwikkeling. Ik moet ook bekennen dat ik de lore van de PoE franchise enorm saai vind, dat speelt ook mee.
Straks eens even installeren op mijn ROG ally. Kijken hoe die daarop draait. Heb de pracht en praal al een keer gezien dus nu mag dat ook op een kleiner schermpje op de bank.
Ik heb enkel in de eerste paar uur een schild gebruikt. Zeker niet essentieel. Maar kan wel handig zijn als je one handed wil gaan met wat defense en veel stamina.Piet_Piraat7 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:30:
Is er iemand al wat verder die mij kan zeggen of ik beter voor 2 handed wapens of 1 handed en shield kan gaan? Ik ben halverwege het tweede gebied. 2 handers zijn leuk maar misschien is een schild later essentieel?
Death to all spiders
ben jaloers op je setup, zo clean!!Yonix schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:14:
Vanochtend nog even kunnen gamen:
[Afbeelding]
Ben nu level 9 en zou naar de volgende regio kunnen, maar ik merk dat ik ‘Dawnshore’ nog niet wil verlaten; er is nog genoeg te doen.![]()
Dus weer wat bounties geclaimd en onderweg leuke unique items gevonden.
[Afbeelding]
Daarnaast is er nog één treasure die ergens goed verstopt ligt.
eigen stekje? geen kinderen en geen vrouw?
Dank, dat is de ‘gamekamer’ - stond tot afgelopen december nog een pc (Ryzen 7950X, RTX 4090), maar daar heb ik afscheid van genomen. Zit liever aan de eettafel, achter de laptop:Kol Nedra schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:56:
[...]
ben jaloers op je setup, zo clean!!
eigen stekje? geen kinderen en geen vrouw?
:strip_exif()/f/image/wHIX8W0Q6vpEfSlsUqpSmfHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Of ik speel op de PS5 Pro beneden:
:strip_exif()/f/image/mTrDPHnQnohzGWYzNUPdo5Rn.jpg?f=fotoalbum_large)
En wel een vrouw en kind.
Moet elke minuut de map opendoen om te kijken of ik nog de juiste kant op ga….
Vrij irritant!
Klopt die kan ik ook nergens vinden, wel iets wat erg handig zou zijn.P3rf3ct1on schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:43:
Kan je geen waypoint marker zetten of mis ik iets??
Vrij irritant!
Je hebt geen waymarkers idd. Dat was op zich wel een handige toevoeging geweest zoals bijv. de quest markers wel laten zien waar je heen “moet”, je moet het doen met het kompas voor de windrichtingen.P3rf3ct1on schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:43:
Kan je geen waypoint marker zetten of mis ik iets??
Vrij irritant!
Dat is toch ook zo? Ik zie volgens mij van alle quests die ik heb gewoon de icons op de map.Ricmaniac schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:40:
Ja ik had het sowieso fijn gevonden als je gewoon al je quests in je log op de map zou zien en niet alleen de ene die je trackt.
hmm krijg ik niet voor elkaar. heb alleen de main quest er staan en 1 sidequest waarvan ik kiez dat die hem moet tracken. de rest van de geaccepteerde quests zie ik niet tenzij ik ze als tracked quest zet.Brummetje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:44:
[...]
Dat is toch ook zo? Ik zie volgens mij van alle quests die ik heb gewoon de icons op de map.
De sidequests die ik nog niet heb geaccepteerd maar wel heb discovered qua exploration zeg maar zie ik wel op de map
Je ziet als het goed is van elke side missie een icoon op de map waar je heen moet. Je kunt er echter maar 1 activeren zodat je die als way marker in beeld ziet.Ricmaniac schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:47:
[...]
hmm krijg ik niet voor elkaar. heb alleen de main quest er staan en 1 sidequest waarvan ik kiez dat die hem moet tracken. de rest van de geaccepteerde quests zie ik niet tenzij ik ze als tracked quest zet.
De sidequests die ik nog niet heb geaccepteerd maar wel heb discovered qua exploration zeg maar zie ik wel op de map
Precies dit ja. Of bedoel jij iets anders @Ricmaniac ?uchiha tijntje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:06:
[...]
Je ziet als het goed is van elke side missie een icoon op de map waar je heen moet. Je kunt er echter maar 1 activeren zodat je die als way marker in beeld ziet.
Meestal doe ik een sidequest gelijk als ik hem oppak though. Wil niet te veel andere dingen doen omdat ik "bang" ben dat het een timed sidequest is en het niet meer te halen is
Weet niet of die er in zitten en als het er in zit zal het niet zo veel zijn maargoed.
Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.