• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:24
Vraagje voor de series x spelers van avowed:

Quality, balanced of performance?

Quality lijkt wat traag

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
Zijn er nog steeds mensen die game reviews serieus nemen?
Het is altijd negens en tienen en rara wie er voor dat nummer betaald.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
janus_freggel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:44:
Vraagje voor de series x spelers van avowed:

Quality, balanced of performance?

Quality lijkt wat traag
Mocht je een tv hebben die het ondersteund zou ik 40fps proberen. Lees dat dat wel sweet spot zou zijn.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
uchiha tijntje schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:48:
[...]

Mocht je een tv hebben die het ondersteund zou ik 40fps proberen. Lees dat dat wel sweet spot zou zijn.
Zit ik idd nu op, is inderdaad beter dan de quality setting lijkt het

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Dhrax

Prog Lord

Eerste indruk is zeer goed, game draait als een zonnetje (4080) en de 'typische' UE problemen zie ik vooralsnog niet.
Je merk aan alles dat ze de tijd genomen hebben. De wereld is mooi en nodigt uit tot onderzoek. In de eerste 30 min al een variété aan items, wapens en gear gevonden. Qua builds kun je ook alle kanten op.

Hier gaan de nodige uurtjes in zitten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 23:10
Dhrax schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:17:
Eerste indruk is zeer goed, game draait als een zonnetje (4080) en de 'typische' UE problemen zie ik vooralsnog niet.
Je merk aan alles dat ze de tijd genomen hebben. De wereld is mooi en nodigt uit tot onderzoek. In de eerste 30 min al een variété aan items, wapens en gear gevonden. Qua builds kun je ook alle kanten op.

Hier gaan de nodige uurtjes in zitten :D
Eens! Draait hier als een 'tiet' (RTX 4090 Mobile). Heel blij dat ze een shader compilation hebben ingebouwd, want dat helpt (vrijwel) altijd tegen stutters e.d. :)

De eerste indruk(ken)? Wauw! Je wordt meteen al in een gevarieerde wereld gedropt. Tof ook hoe ze de combat dynamisch hebben gemaakt middels verschillende load-outs.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMucBxU1Zg0jN5L_-f87N1hx4kU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k1DoULVVye2Dti58NsWiOiO3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37LnjCsbFeRe7nj2GWDVUDLtiSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j8i3SP00VneLXQYWca8aXCxC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekq9agj7df_Y_del2Sp5po4ajLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uAp0bSmtCcsp1N7rJkxlLTxR.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast kun je switchen tussen 3rd-person en 1st-person. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfVj7lYOS_IAaRYjZ3hgU32nXOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d4MdFQkrIWjnfLQ1W5uO1SMV.png?f=fotoalbum_large

Alleen jammer dat er geen dedicated photo mode in het spel zit, maar goed dat lossen we op met Unreal Engine Unlocker. :P

Anyhow, Avowed is een spel waar ik mij zeker mee ga vermaken de komende dagen / weken. Obsidian did it again! O+ Back to form. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 13-02-2025 23:06 ]

• janus_freggel
Ik zit er ook al in, net aangekomen in paradis en al 2x een respec gedaan. Nog geen idee hoe ik ga spelen.

Ook nog geen idee hoe ik mijn tijd tussen kingdom come en avowed ga verdelen. :)

• just88just
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 17:12
Weet iemand of er HDR aanwezig is en hoe ik dat moet aanzetten? Ik speel via MS Store

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:41
Geen fotomodus? Waarom..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:01
Westland1940 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:07:
Wat gek eigenlijk, het spel komt blijkbaar vandaag uit? Ik had geen idee. Wat een magere marketing campagne is hier opgezet. Wat is de reden hiervoor?
De launch van het spel wordt gegijzeld gehouden voor een extra €20. Het is niet eens een multiplayer game waarin je zou kunnen beargumenteren dat de live servers pas over 5 dagen live gaan. “Modern” gaming. Wat een farce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:21
TrafalgarLaw schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:24:
[...]

De launch van het spel wordt gegijzeld gehouden voor een extra €20. Het is niet eens een multiplayer game waarin je zou kunnen beargumenteren dat de live servers pas over 5 dagen live gaan. “Modern” gaming. Wat een farce.
Ach, als er mensen zijn die dat ervoor willen betalen dan doen ze maar.
Ik wacht wel gewoon 5 dagen. Is mij zeker geen 20€ waard...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Aangezien het spel voor velen pas volgende week speelbaar is, zouden we het op prijs stellen als een ieder tot die tijd gretig gebruik maakt van de spoiler tags. Dank!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-05 11:57
Ik heb (denk ik) de tutorial gedaan en ben aangekomen in de eerste stad.
Speelt tot dusver lekker weg en het spel vertelt je duidelijk hoe alles werkt.

De omgeving vind ik erg mooi. De gezicht animaties zijn wat houterig maar niet storend IMO.
Voice acting is in orde. Niet van heel hoog niveau maar zeker niet slecht.

Je kan makkelijk switchen tussen 1st of 3rd person. Heb zelf tot nu toe voor 1st person gekozen maar ga later eens kijken hoe 3rd person voelt.

Morgen weer verder :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Nou… ik speel op de moeilijkste moeilijkheidsgraad en de vijanden doen behoorlijk damage zeg :P

Lang leve mijn boog en entanglement! Heb wel de FOV op 105 gezet. Dat speelt toch wel fijner dan de standaard FOV op 90.

——-

Wilde maar een klein uurtje spelen. Niet gelukt helaas :) Nu toch maar echt te bed. Wekker gaat weer vroeg. Morgen eens ff denken voor wat voor build ik wil gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-02-2025 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:37
Man, man, man wat een gezeik weer. Ik wilde deze game uitproberen, dus ik dacht laten we Game Pass Ultimate aanschaffen. Kan ik het niet aanschaffen, dus weer contact opgenomen met Microsoft, is geblokkeerd wegens security reasons. Kost dus 72 uur om het weg te halen.

Dus krijg ik te horen "Je kunt in de tussen tijd een giftcard kopen", dus ik koop me een gift card van kaartdirect.nl waar ik eerder ook al iets had gekocht. Ik betaal, bestelling geannuleerd maar wel geld afgeschreven. Daar koop ik dus ook nooit meer iets.

Wat een gezeik om een Game Pass Ultimate abo te krijgen man! Dacht ik even vandaag Avowed even te proberen..... Ben nu al 4 uur verder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:25
Op mijn Ryzen 5 5600 / 3060 TI / 32 GB ram / M2 SSD / 1080p

Draait echt goed, spel heeft hem wel automatisch gezet op Quality DLSS.
Van die 20 euro upgrade, als ik mijn plezier voor die 5 dagen eruit haal ben ik al blij.

Zou er wel geen 90 voor over hebben, daarvoor krijg je te weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door KBE91 op 14-02-2025 06:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Vortigen schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:31:
Ik heb (denk ik) de tutorial gedaan en ben aangekomen in de eerste stad.
Speelt tot dusver lekker weg en het spel vertelt je duidelijk hoe alles werkt.

De omgeving vind ik erg mooi. De gezicht animaties zijn wat houterig maar niet storend IMO.
Voice acting is in orde. Niet van heel hoog niveau maar zeker niet slecht.

Je kan makkelijk switchen tussen 1st of 3rd person. Heb zelf tot nu toe voor 1st person gekozen maar ga later eens kijken hoe 3rd person voelt.

Morgen weer verder :)
Ben benieuwd hoe 3rd person jou en de rest bevalt? Ik kon er in gevechten niet echt aan wennen, je merkt dat het echt als 1st person is ontwikkeld, wellicht doe ik iets fout of moet ik wat instellingen aanpassen. Voor nu even 1st voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Toonen1988 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 01:38:
Man, man, man wat een gezeik weer. Ik wilde deze game uitproberen, dus ik dacht laten we Game Pass Ultimate aanschaffen. Kan ik het niet aanschaffen, dus weer contact opgenomen met Microsoft, is geblokkeerd wegens security reasons. Kost dus 72 uur om het weg te halen.

Dus krijg ik te horen "Je kunt in de tussen tijd een giftcard kopen", dus ik koop me een gift card van kaartdirect.nl waar ik eerder ook al iets had gekocht. Ik betaal, bestelling geannuleerd maar wel geld afgeschreven. Daar koop ik dus ook nooit meer iets.

Wat een gezeik om een Game Pass Ultimate abo te krijgen man! Dacht ik even vandaag Avowed even te proberen..... Ben nu al 4 uur verder....
Om het gezeik groter te maken. Je hebt de deluxe edition of update nodig om vanaf gisteren te kunnen spelen. 18e komt die in gamepass.

Wat prima gecommuniceerd is trouwens voordat je klaagt waar dat op slaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
janus_freggel schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:08:
[...]

Ben benieuwd hoe 3rd person jou en de rest bevalt? Ik kon er in gevechten niet echt aan wennen, je merkt dat het echt als 1st person is ontwikkeld, wellicht doe ik iets fout of moet ik wat instellingen aanpassen. Voor nu even 1st voor mij
Vind hem ook echt een 1st person game. Zou pas overschakelen naar 3rd als je misselijk wordt van 1st( anders zie ik geen reden om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:04

JanAd

Wind’s howling

RenegadexRIPxx schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:50:
[...]

Ach, als er mensen zijn die dat ervoor willen betalen dan doen ze maar.
Ik wacht wel gewoon 5 dagen. Is mij zeker geen 20€ waard...
Idd, ik heb mij bij Starfield nog laten vangen. Maar dat was toch echt de laatste keer dat ik mij door zo'n hype laat meesleuren.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Yonix schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:05:
[...]

Eens! Draait hier als een 'tiet' (RTX 4090 Mobile). Heel blij dat ze een shader compilation hebben ingebouwd, want dat helpt (vrijwel) altijd tegen stutters e.d. :)

De eerste indruk(ken)? Wauw! Je wordt meteen al in een gevarieerde wereld gedropt. Tof ook hoe ze de combat dynamisch hebben gemaakt middels verschillende load-outs.
spoiler:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast kun je switchen tussen 3rd-person en 1st-person. (y)

[Afbeelding]

Alleen jammer dat er geen dedicated photo mode in het spel zit, maar goed dat lossen we op met Unreal Engine Unlocker. :P

Anyhow, Avowed is een spel waar ik mij zeker mee ga vermaken de komende dagen / weken. Obsidian did it again! O+ Back to form. ;)
Ziet er goed uit, ben heel benieuwd naar volgende week. Heb inmiddels wat Youtube filmpjes gekeken en denk dat ik voor Balanced mode ga, want met VRR zal dit vast en zeker prima draaien. De gameplay die wij zagen ging nog niet zonder schok en stoot, zelfs mijn vrouw die er nooit op let zei dat zelfs :P

Hoe ervaar jij dit en op welke modus speel jij ? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
G_Dragon schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Ik speel op de laptop met alles op 'Epic' (2560x1600) en DLSS3 (Quality) + Frame Generation. Loopt als een zonnejte!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:17
Ja fantastisch spel, ik ga hier heel wat uur in door brengen. Zelfs op m'n Steam Deck behoorlijk goed te doen (wel FPS drop en lelijk maar, gewoon om te blijven ontdekken terwijl ik op de bank zit heel lekker).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janus_freggel
G_Dragon schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Ziet er goed uit, ben heel benieuwd naar volgende week. Heb inmiddels wat Youtube filmpjes gekeken en denk dat ik voor Balanced mode ga, want met VRR zal dit vast en zeker prima draaien. De gameplay die wij zagen ging nog niet zonder schok en stoot, zelfs mijn vrouw die er nooit op let zei dat zelfs :P

Draait top op balanced mode op de series x. Vrr heb ik uitstaan, want dat gooit op mijn samsung tv de gamma naar +100 oid... jammer. Maar draait goed op 120hz zonder vrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Wat een game zeg! vanmorgen maar opnieuw begonnen, kwam er gisteren na wat biertjes niet helemaal in.

In elke hoek is wel iets te vinden of beleven, deze gaat veel tijd kosten... en ik vraag me nu al af, wat als ik iets anders had gekozen?

Net als bij bg3, deze pt maar opschrijven wat ik kies, zodat ik de volgende iets anders kan doen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
JanAd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Idd, ik heb mij bij Starfield nog laten vangen. Maar dat was toch echt de laatste keer dat ik mij door zo'n hype laat meesleuren.
Bij starfield had ik er wel spijt van, hoewel als bijna 50er om 2.00 uur snachts je wekker zetten... dat is lang geleden en was wel eens leuk :)

Bij Avowed, geen moment spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
just88just schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:16:
Weet iemand of er HDR aanwezig is en hoe ik dat moet aanzetten? Ik speel via MS Store
Staat bij mij standaard aan op de series x, maar volgens mij niet vanuit de game zelf mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 20:13
Is de Avowed release date op game pass aangepast? Eerst stond er 13 februari om 19:00 en nu is het 18 februari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:31:
Vanavond om 19:00 te spelen via game pass :) ik heb er echt zin in
uchiha tijntje schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:35:
[...]

Om 15:00 de reviews. :) kan pas morgenmiddag beginnen helaas…

Wel vandaag te spelen via de pre order variant / update versie van gamepass. Anders pas de 18e natuurlijk :)
@Piet_Piraat7:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Dood gemaakt met een blije mus hier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:05:
Dood gemaakt met een blije mus hier..
Blij gemaakt met een dode mus gok ik? En volgens mij was het altijd duidelijk maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-05 15:33
Leuk spel, door de early access payment bait ben ik voor de FTL release gegaan. Draait uitstekend met een 4070 mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
janus_freggel schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:40:
[...]

Bij starfield had ik er wel spijt van, hoewel als bijna 50er om 2.00 uur snachts je wekker zetten... dat is lang geleden en was wel eens leuk :)

Bij Avowed, geen moment spijt van!
Ja bij StarField had ik er ook geen spijt totdat ik door een update niet meer verder kon omdat mijn saves telkens vastliepen en het spel gewoon crashte, sinds dien StarField nooit meer aangeraakt maar ook geen early acces meer gekocht bij andere spellen. Wacht door die vervelende ervaring nu liever tot de dag van release :)

Misschien was het gewoon domme pech? Toch is het vertrouwen in early acces daardoor wel een beetje ver weg :p

Ben wel echt onwijs nieuwschierig naar Avowed, zie nog weinig mooie screenshots voorbij komen. Wees niet bang om jullie avontuur te delen met ons :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 11:40
Ben nu bij de 3e main missie (An untimely end) en het spel lijkt wel bugged ofzo. Alle vijanden hebben 3 skulls, zijn dus niet kapot te krijgen en oneshotten mij ongeveer. Kan ook (nog) weinig upgraden aan mijn wand en vraag mij af hoe zinvol dat is. Difficulty op normal. Hoort dit zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:38:
Ben nu bij de 3e main missie (An untimely end) en het spel lijkt wel bugged ofzo. Alle vijanden hebben 3 skulls, zijn dus niet kapot te krijgen en oneshotten mij ongeveer. Kan ook (nog) weinig upgraden aan mijn wand en vraag mij af hoe zinvol dat is. Difficulty op normal. Hoort dit zo te zijn?
Welk level ben je? Ik heb nu ook an untimely end als main missie. En ben level 5 en heb mijn main wapens geleveld (+3/3 van common quality). Maar doe ook veel side missies en exploreer ook veel. Speel zelf op Path of the Damned maar tot nu toe eigenlijk altijd wel gewoon obstakels kunnen overwinnen, en het gaat steeds makkelijker. Zie je bij de missie in de log ook drie skulls? Ik zie er bij mij twee. Denk dat het dan vooral zinvol is om je wapens en armor te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vermaak me trouwens erg goed :). De verticaliteit in levels is mooi gedaan waardoor ik ook wel de steden en dungeons etc. wil ontdekken. Nu nog een archer / stealth build. Maar straks eens kijken of ik een mage build kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik ben level 6. Ja er staan ook 3 skulls bij de main missie in de journal. Uitdaging is helemaal prima maar ik zit nu minutenlang op 1 vijand te spammen. Snap niet helemaal waarom een main missie op dit punt minimaal 3 niveaus boven mijn level zit. Heb aardig wat wapens gevonden, maar niks geupgrade (mis wat takjes) en heb de unique gear van de pre-order. Ga de difficulty ook niet veranderen, dan maar weer terug naar KCD2.

Ah, kijk:

A note on difficulty
When checking your journal, odds are you’ll find that the difficulty indicator for this quest has three skulls on it, indicating that you may be woefully unprepared to face your killer. This is because difficulty does not scale with the levels you earn, but by the weapons and armor you have equipped. To take on the major threats of this quest, you’ll want to upgrade your gear to +3 of its Common Quality by the time you find the assassin’s lair, otherwise you’ll be dealing very little damage, and taking a ton in return.

https://www.ign.com/wikis/avowed/An_Untimely_End_Walkthrough

Blijkbaar moet ik eerst takjes gaan grinden?

[ Voor 74% gewijzigd door thecompany op 14-02-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:15:
Ik ben level 6. Ja er staan ook 3 skulls bij de main missie in de journal. Uitdaging is helemaal prima maar ik zit nu minutenlang op 1 vijand te spammen. Snap niet helemaal waarom een main missie op dit punt minimaal 3 niveaus boven mijn level zit. Heb aardig wat wapens gevonden, maar niks geupgrade (mis wat takjes) en heb de unique gear van de pre-order. Ga de difficulty ook niet veranderen, dan maar weer terug naar KCD2.

Ah, kijk:

[Afbeelding]

https://www.ign.com/wikis/avowed/An_Untimely_End_Walkthrough

Blijkbaar moet ik eerst takjes gaan grinden?
Je damage van wapens zit vooral in het upgraden van de wapens inderdaad en niet in je level zelf. Die takjes zijn ook gewoon te koop dan wel door bepaalde wapens te dismantlen in je inventory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Je damage van wapens zit vooral in het upgraden van de wapens inderdaad en niet in je level zelf. Die takjes zijn ook gewoon te koop dan wel door bepaalde wapens te dismantlen in je inventory.
Helder, bedankt. Dan ga ik mij eerst daar in verdiepen voordat ik verder ga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Wat een heerlijk spel. _/-\o_ Vanavond weer twee uurtjes gespeeld en ik moet nog aan de tweede main quest beginnen ('A Message From Afar'), dus dat is een goed teken. :P

Ben vooral bezig geweest met het verkennen van de onwijs mooie spelwereld, wat side quests gedaan en uiteindelijk nog in een dungeon beland; erg belonend allemaal. (y)

En wat is het spel mooi! :9~
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3q6WdsVaYXNaLcBb2YXgpFIkQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hoeTswGetpwpMKBzaqE0GvKF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBEk9gatBOiYuw7TqSyfhYK1xV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ua3vCg70gM65vBcMZZFC2P30.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me563R4MXIxLn-3PfarUrlEBRtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfnkilL3F2N2e49dpIs1EV4q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzJeWhSYObTyI1OF5eE_q_lWyjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EEq7uRmTXO6I8hCLahUy2kgS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfav7liVxK_Ycmy5MTVwhD2DZfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9rn1Qv4gwlcdGRT2gwsNHeqB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/te4kSV4JCpfcCcSWbM20JASWB7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tXXFrGB4H15UWF9kpAT01uq0.png?f=fotoalbum_large

Ja, Avowed is de RPG waar ik op hoopte. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:24:
[...]

Helder, bedankt. Dan ga ik mij eerst daar in verdiepen voordat ik verder ga.
Moest je tegen
spoiler:
Thalla the taskmaster?
?

Dat was een leuk maar pittig gevecht. Tanglefoot for the win!

———

Had mijn boogje geüpgrade en was mijn main wapen totdat ik een one handed pistol gevonden heb met shock effect! Boogje kan bijna gedismantled worden. Leuk dat je makkelijk diverse builds kunt maken. Kosten voor respec is goed te doen. Weer veel te veel uurtjes in gestopt vanavond :)

De vijanden scalen niet mee. Dus het is wel tof dat als je bijvoorbeeld in een gebied komt uit het begin en je daar erg moeite mee had, je nu heb kunt one shotten ipv andersom :P

En heerlijk. Een rpg game waar je eigenlijk niet kunt overencumberen! Ideaal.

[ Voor 47% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2025 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Game Pass is gratis? Waar?

[ Voor 28% gewijzigd door Linksquest op 15-02-2025 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Gamepass Ultimate is 18 euro per maand. Als je dacht dat je de 13e kon spelen met Gamepass Ultimate komt dat toch echt door jezelf want dat is in dit topic diverse malen voorbij gekomen. Verder is het gamepass topic hier te vinden: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:19:
[...]

Moest je tegen
spoiler:
Thalla the taskmaster?
?

Dat was een leuk maar pittig gevecht. Tanglefoot for the win!

———

Had mijn boogje geüpgrade en was mijn main wapen totdat ik een one handed pistol gevonden heb met shock effect! Boogje kan bijna gedismantled worden. Leuk dat je makkelijk diverse builds kunt maken. Kosten voor respec is goed te doen. Weer veel te veel uurtjes in gestopt vanavond :)

De vijanden scalen niet mee. Dus het is wel tof dat als je bijvoorbeeld in een gebied komt uit het begin en je daar erg moeite mee had, je nu heb kunt one shotten ipv andersom :P

En heerlijk. Een rpg game waar je eigenlijk niet kunt overencumberen! Ideaal.
Ja, die was goed te doen! Maar daarna kom ik verschillende "eenvoudigere" vijanden tegen die flink overleveled zijn. Dus ga even een guide volgen om wat upgrade items te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Mwoah, te drukke hud en grafisch helemaal niet veel beter dan een Skyrim (2011!). Wacht wel op TES6.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
Tristan Wins schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:18:
Mwoah, te drukke hud en grafisch helemaal niet veel beter dan een Skyrim (2011!). Wacht wel op TES6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05x9F8N-BQh0cT31IfxAXsuQHwQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/OLIDsnpfr39JJ6Jwt1xp83AU.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09
Tristan Wins schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:18:
Als je grafisch verbeteringen verwacht van TES6, dan heb ik slecht nieuws voor je ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 21:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Modbreak:Ik heb net 10+ berichten verwijderd over een discussie dat niks met het spel te maken heeft. Laat iedereen zelf weten of hij wel of niet wilt betalen voor een premium versie om zo een paar dagen eerder te spelen, hier hoeft met niet voor op de man te gaan reageren. Graag het nu gewoon bij de game zelf houden voor de mensen die graag daar over willen praten. Wil je toch graag een discussie voeren over of je wel of niet extra wilt betalen om eerder te spelen, voel je dan vrij om daar een apart topic over te openen

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Welke Klasse spelen jullie?

Ik ben nu bezig met een bow en mace/shield load out, maar deze gaat wat vervelend. Nu eens proberen hoe het op full magic gaat werken :)

[ Voor 38% gewijzigd door janus_freggel op 15-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
janus_freggel schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:43:

Ik ben nu bezig met een bow en mace/shield load out, maar deze gaat wat vervelend. Nu eens proberen hoe het op full magic gaat werken :)
Ik was een archer, totdat ik een pistol vond met shock damage :) Nu gebruik ik die in combinatie met een schild met extra stamina. Zodra ik een unique wand vindt ga ik een magic build proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09
Waar spelen jullie op? Ik twijfel een beetje tussen PC / Xbox. PC heeft de laatste tijd wat aan "populariteit" bij mij ingeboet en ik merk dat ik meer naar het "plug and play" principe van de bank neig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91

Zwaard en schild en secondary een wand, heeft me al handig geholpen zonder te spoilen wat er je ermee kan.

Net level 7 geworden, al paar uniques kunnen vinden en geupgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix

Ik ben een Court Augur (level 4) en switch tussen:
• One-Handed Melee met Fire Damage (‘Sheathed in Summer’, Unique) + Common Round Shield;
• Common Wand + Common Grimoire of Elements.

Character sheet:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1kiz5keXk5X8RBmMA2bxY0vJxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnDk7J6ABnvQxILJt4jSsfaj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9T4MrIRbmrqxJCtzj4hwzqhUMBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6IDesxOCH8nT4hfUYXbLoZOE.png?f=fotoalbum_large

Ik wil vanavond heel graag verder spelen, maar we hebben bezoek. Argh! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Zal de game wel een keer checken als ik toevallig gamepass nodig heb voor wat anders, maar de reviews waren voor mij duidelijk genoeg, zeker geen game waar ik grof geld aan uit ga (en wil) geven. altijd een eigen oordeel vellen , had wel hoge verwachtigen en ook zin in het spel, maar dat is nu wel een stuk minder :D

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Nu toch even op 3rd person gezet, moet zeggen na een tijdje dat dit toch wel iets lekkerder speelt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Nu net klaar met het eerste gebied na 17 uur.
Heb volgens mij wel echt bijna elk hoekje onderzocht :) Echt mijn type game. Geen hele grote open wereld maar juist grote semi-open gebieden die goed gebalanceerd zijn in tempo en exploration. Zeker in combinatie met de goede traversal / movement in de game, waarbij me de verticaliteit wel opvalt. Rennen kost gelukkig geen stamina. Kan me verder niet herinneren dat ik voor een jump echt mis heb gesprongen. Het zijn echt “quality of life zaken” die ik graag zie in games als deze. Ik had het clunky verwacht maar dat is dus niet zo.

Op de moeilijkste niveau is de combat ook leuk en uitdagend, zeker als je afwisselt in builds. Was eerst te bang dat CQC wat te moeilijk was dus had me gefocust op long range. Maar met zwaard en schild werkt ook uitermate prima. :) Nog wel een beetje voorzichtig met het upgraden van de unique fine wapens, want wil uiteindelijk geen tekort krijgen in upgrade materialen :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2025 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janus_freggel
uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:04:
Nu net klaar met het eerste gebied na 17 uur.
Heb volgens mij wel echt bijna elk hoekje onderzocht :) Echt mijn type game. Geen hele grote open wereld maar juist grote semi-open gebieden die goed gebalanceerd zijn in tempo en exploration. Zeker in combinatie met de goede traversal / movement in de game, waarbij me de verticaliteit wel opvalt. Rennen kost gelukkig geen stamina. Kan me verder niet herinneren dat ik voor een jump echt mis heb gesprongen. Het zijn echt “quality of life zaken” die ik graag zie in games als deze. Ik had het clunky verwacht maar dat is dus niet zo.

Op de moeilijkste niveau is de combat ook leuk en uitdagend, zeker als je afwisselt in builds. Was eerst te bang dat CQC wat te moeilijk was dus had me gefocust op long range. Maar met zwaard en schild werkt ook uitermate prima. :) Nog wel een beetje voorzichtig met het upgraden van de unique fine wapens, want wil uiteindelijk geen tekort krijgen in upgrade materialen :)
Blijft een geweldige game, zelfs de sidequests zijn soms volledige verhalen op zich... ik zit er nu een uur of 10 in, vooral side quest gedaan en nog steeds in het eerste gebied. Op de wereldkaart maat 1/8 deel oid.... als dit in verhouding staat dan ben ik wel een uurtje of 100 onderweg om dit uit te spelen, zeker als je alle lore wil lezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Yonix schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Ik ben een Court Augur (level 4) en switch tussen:
• One-Handed Melee met Fire Damage (‘Sheathed in Summer’, Unique) + Common Round Shield;
• Common Wand + Common Grimoire of Elements.

Character sheet:

Ik wil vanavond heel graag verder spelen, maar we hebben bezoek. Argh! 8)7
Was je bezoek nog enigszins op tijd weg? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
uchiha tijntje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Was je bezoek nog enigszins op tijd weg? ;)
Nee, dat werd 23:30u en toen had ik echt geen zin / fut meer om nog achter de laptop te kruipen. :')

Maar vanavond een nieuwe ronde, met nieuwe kansen! Zin in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Haha veel plezier vanavond. Ik heb inmiddels alle wapens wel afgewisseld. Nu een magic build. Die bevalt erg goed met als secondary een sword/shield voor snelle vijanden.

Erg leuk dat je zo makkelijk kunt respeccen. In dit soort games ben je zo snel gelocked in een bepaalde richting waardoor je eigenlijk helemaal niet goed weet wat de game te bieden heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-02-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
spoiler:
Als je die totem kan vinden, zoek maar al de 6 onderdelen ervoor. Krijg je een enorm boost van.
Het is wel even zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qt0UOGQhK7Kd_PKrKwAxpCsnT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fn1DfOPXF25PyTOqSTouF55Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
https://www.reddit.com/r/...mething_or_is_the_combat/

Ben blijkbaar niet de enige die enorme difficulty spikes ervaart. Flink lopen upgraden kwa wapens en armor, dacht klaar te zijn voor area 2, binnen 30 seconden alweer in de clinch met 3-skull-enemies die mij oneshotten. Had even geen zin in alle side quests en wilde even focussen op een beetje exploration + main missions. Dat kan blijkbaar niet, zelfs niet op difficulty normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:56
Ik ben erg in dubio wat betreft deze game. Bij launch van KCD2 die game gelijk gehaald. Geniet daar enorm van. Zo sfeervol, zo'n heerlijk langzame gameplay.

Na het zien van wat reviews en beelden van Avowed lijkt me dat ook een zeer toffe game. Compleet anders dan KCD2 maar desalniettemin helemaal in mijn straatje. Al denk ik dat twee van die soort uitgebreide games naast elkaar spelen erg lastig gaat worden. Maandje Gamepass vanaf de 18de lonkt echter wel hoor...
Keuzes, keuzes, keuzes... (luxe, ik weet het) en zo speel ik natuurlijk nooit van mijn leven een game uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Espresso14 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:54:
Ik ben erg in dubio wat betreft deze game. Bij launch van KCD2 die game gelijk gehaald. Geniet daar enorm van. Zo sfeervol, zo'n heerlijk langzame gameplay.

Na het zien van wat reviews en beelden van Avowed lijkt me dat ook een zeer toffe game. Compleet anders dan KCD2 maar desalniettemin helemaal in mijn straatje. Al denk ik dat twee van die soort uitgebreide games naast elkaar spelen erg lastig gaat worden. Maandje Gamepass vanaf de 18de lonkt echter wel hoor...
Keuzes, keuzes, keuzes... (luxe, ik weet het) en zo speel ik natuurlijk nooit van mijn leven een game uit ;)
Mijn mening, speel tot je KCD2 beu bent en start dan met deze.

thecompany schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:35:

Ben blijkbaar niet de enige die enorme difficulty spikes ervaart. Flink lopen upgraden kwa wapens en armor, dacht klaar te zijn voor area 2, binnen 30 seconden alweer in de clinch met 3-skull-enemies die mij oneshotten. Had even geen zin in alle side quests en wilde even focussen op een beetje exploration + main missions. Dat kan blijkbaar niet, zelfs niet op difficulty normal.
Het probleem dat ik heb ermee, de materialen zijn heel lastig te vinden.
Vooral die planten, moet je wel heel de map voor af lopen voor een paar te vinden.
Zit nu ook hard stuck tot ik eigenlijk tier 3 gear heb. Dat is ook op normal difficulty.

Vandaar doe ik gewoon side questen, dan kom ik ze tegen.
Explore ik de map, en ook veel kisten die ja kan open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Ik ben ook vrij snel na launch in KCD2 gedoken maar ga zeker Avowed tussen door ook spelen, beetje afwisselen :)

De verhalen die ik hier lees en de screenshots die ik zie maken me steeds meer nieuwschierig naar Avowed, het ziet er echt wel goed en intressant uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:46

Lekker eerst KC uitspelen en dan aan Avowed beginnen. Ga ik ook doen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:56
G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Ik ben ook vrij snel na launch in KCD2 gedoken maar ga zeker Avowed tussen door ook spelen, beetje afwisselen :)

De verhalen die ik hier lees en de screenshots die ik zie maken me steeds meer nieuwschierig naar Avowed, het ziet er echt wel goed en intressant uit :o
Ah kijk, het toverwoord valt: afwisselen. ;) Ik denk dat ik die ga inzetten om maandje gamepass voor mezelf te verantwoorden. Aan degene die het spel al spelen: blijf maar door komen met die screenshots (in spoilertags ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
KBE91 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Mijn mening, speel tot je KCD2 beu bent en start dan met deze.
[...]

Het probleem dat ik heb ermee, de materialen zijn heel lastig te vinden.
Vooral die planten, moet je wel heel de map voor af lopen voor een paar te vinden.
Zit nu ook hard stuck tot ik eigenlijk tier 3 gear heb. Dat is ook op normal difficulty.

Vandaar doe ik gewoon side questen, dan kom ik ze tegen.
Explore ik de map, en ook veel kisten die ja kan open doen.
Je kan ook fine gear kopen en die upgraden, dan zit je direct een stuk beter dan common lvl3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:46
Espresso14 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:37:
[...]

Ah kijk, het toverwoord valt: afwisselen. ;) Ik denk dat ik die ga inzetten om maandje gamepass voor mezelf te verantwoorden. Aan degene die het spel al spelen: blijf maar door komen met die screenshots (in spoilertags ;))
Vindt je dat afwisselen niet vervelend als je games in hetzelfde genre speelt? Ik vind het echt lastig om spellen tegelijk te spelen. Dan kom ik er net niet helemaal goed in en zit ik half met mijn hoofd bij de andere game.

Als je een tijdje wacht pak je ook patches ed mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thecompany
Timothy3000 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Vindt je dat afwisselen niet vervelend als je games in hetzelfde genre speelt? Ik vind het echt lastig om spellen tegelijk te spelen. Dan kom ik er net niet helemaal goed in en zit ik half met mijn hoofd bij de andere game.

Als je een tijdje wacht pak je ook patches ed mee.
Na 50u kcd2 in 1 week vind ik afwisseling juist heerlijk. Helaas is deze (Avowed) game mij iets te frustrerend kwa combat, waardoor ik inderdaad moet wachten op patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:35:

Area 1 is prima te doen met common 3/3.

Ben nu in area 2 op de moeilijkste difficulty. En dat brengt wel wat uitdaging met zich mee maar als je exploreert vind je behoorlijk wat upgrade materiaal dan wel wapens die je kunt dismantlen voor upgrade materiaal.

Vooral de range vijanden zijn tricky en de healers. Die moeten als eerste het loodje leggen om het gevecht te managen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:27:
[...]

Na 50u kcd2 in 1 week vind ik afwisseling juist heerlijk. Helaas is deze (Avowed) game mij iets te frustrerend kwa combat, waardoor ik inderdaad moet wachten op patches.
Patches? Voor wat? Er is niets kapot aan het systeem anders dan dat je gewoon je wapens en armor moet levelen? Als je patches in het algemeen bedoeld. Dat is altijd mooi meegenomen :)

De damage die vijanden uitdelen is erg hoog zeker als je met light armor die wat underleveld is loopt. Maar alles is te counteren met builds. Shield houdt erg veel tegen. Heavy armor is handig. Of lekker ranged gaan met invisibility.

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-02-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
uchiha tijntje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Patches? Voor wat? Er is niets kapot aan het systeem anders dan dat je gewoon je wapens en armor moet levelen? Als je patches in het algemeen bedoeld. Dat is altijd mooi meegenomen :)
Dit is de allereerste game in jaren die ik tegenkom waar ik nonstop tegen een muur aanloop kwa overleveled enemies. Elden Ring + DLC, Black Myth etc allemaal uitgespeeld maar dit slaat nergens op en kan onmogelijk de bedoeling zijn.

Ik geef toe, het heeft ook meer met hoe ik een game in ga te maken, maar als het spel zelf al een indicatie geeft dat ik voor een reguliere main missie veel te underleveled ben, terwijl ik alles heb geüpgrade en op een "normaal" level zit... Dan wacht ik wel totdat ze dit patchen of anders maar niet, genoeg andere games dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:06:
[...]

Dit is de allereerste game in jaren die ik tegenkom waar ik nonstop tegen een muur aanloop kwa overleveled enemies. Elden Ring + DLC, Black Myth etc allemaal uitgespeeld maar dit slaat nergens op en kan onmogelijk de bedoeling zijn.

Ik geef toe, het heeft ook meer met hoe ik een game in ga te maken, maar als het spel zelf al een indicatie geeft dat ik voor een reguliere main missie veel te underleveled ben, terwijl ik alles heb geüpgrade en op een "normaal" level zit... Dan wacht ik wel totdat ze dit patchen of anders maar niet, genoeg andere games dit jaar.
Ik wil je ook niet overtuigen om het te blijven spelen hoor :).

Echter als je het hebt over patches, dan heb je het er over dat het spel in mijn optiek kapot is. Dat is het niet. Als je enkel main missies doet, dan loop je gok ik inderdaad tegen een barrière aan. Je zit dus echter niet op een normaal level met geupgrade wapens voor die main missies in tegenstelling tot wat je zelf aangeeft.

Als ik twee of drie skulls zie dan weet ik dat ik waarschijnlijk het niet ga overleven maar toch probeer ik het een keer :p en als het niet lukt kom ik later terug.

Je was in KCD2 toch ook niet binnen 2 uur bij de bruiloft missie of wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-02-2025 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
uchiha tijntje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:11:
[...]

Ik wil je ook niet overtuigen om het te blijven spelen hoor :).

Echter als je het hebt over patches, dan heb je het er over dat het spel in mijn optiek kapot is. Dat is het niet. Als je enkel main missies doet, dan loop je gok ik inderdaad tegen een barrière aan. Je zit dus echter niet op een normaal level met geupgrade wapens voor die main missies in tegenstelling tot wat je zelf aangeeft.
Je zegt het zelf al: als je enkel main missies doet dan loop je tegen een barrière aan. Side quests horen je iets over leveled te maken, danwel meer informatie te geven over de omgeving/verhaal. Als side quests vereist zijn om niet opeens compleet underleveled te zijn tijdens de main quests, maak ze dan niet optioneel! Het is niet heel erg ingewikkeld mijn inziens. Dus ja, mijn inziens is er iets goed kapot in het spel.

Ik snap dat de meeste mensen hier elk hoekje exploren, danwel heel erg goed zijn, maar op level "normal" moet de experience ook gewoon "normal" zijn, niet ontzettend frustrerend. Daarvoor heb ik eerder genoemde games;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:20:
[...]

Je zegt het zelf al: als je enkel main missies doet dan loop je tegen een barrière aan. Side quests horen je iets over leveled te maken, danwel meer informatie te geven over de omgeving/verhaal. Als side quests vereist zijn om niet opeens compleet underleveled te zijn tijdens de main quests, maak ze dan niet optioneel! Het is niet heel erg ingewikkeld mijn inziens. Dus ja, mijn inziens is er iets goed kapot in het spel.

Ik snap dat de meeste mensen hier elk hoekje exploren, danwel heel erg goed zijn, maar op level "normal" moet de experience ook gewoon "normal" zijn, niet ontzettend frustrerend. Daarvoor heb ik eerder genoemde games;)
Nog in ieder geval. 1 tip van mijn kant :) Side quests zijn niet nodig om te levelen. De difficulty van de vijanden zit hem vooral in het upgraden van je wapens en armor. En die kun je vrij eenvoudig vinden door een beetje exploreren.

Er is een keuze gemaakt tussen het niet scalen van vijanden wat ik zelf goed kan waarderen. Door die keuze zit er hier en daar een difficulty spike. Zo werd ik finaal afgemaakt door een bounty in de 1e wereld. Echter met een paar uurtjes verder ontdekken had ik een build waarin hij uiteindelijk finaal werd afgemaakt :)

Als je echt wil dat je van main missie naar main missie kunt zonder tegen difficulty spikes aan te lopen dan denk ik niet die wens uit gaat komen.

Ik ga ff testen wat het upgraden van wapens uitmaakt voor de missies (skulls). Ben zelf ook wel ff benieuwd naar aanleiding van je verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-02-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Even voor de zekerheid in spoilers vanwege de namen van de missies. Verder is het spoilervrij.

De bovenste foto laat mijn huidige missies zien met de moeilijkheidsgraad (skulls).

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WA7DjN2TR-IMF5fJ670d9xeTj08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9yjrfS8LvTe1PxwFF7ls65fz.png?f=fotoalbum_large

Deze volgende foto (1 minuut later) laat mijn missies zien nadat ik mijn wapens en armor heb geupgrade (van 0/3 naar 3/3).

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/600LFkqNN_zUU9pUGYTLP4eQ1QA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JwcUgR0pZ4yg4HqLkq8iswo0.png?f=fotoalbum_large

Dus zonder levelen in character of ability. Gewoon puur de wapens en armor. Dus dismantle wapens en armor die je niet nodig hebt, level daarmee je wapens en vooral je armor en exploreer een klein beetje en dan zou je weinig moeite moeten hebben denk ik. :)

En maak gebruik van je companions. Die hebben goede abilities als crowd control en stun opbouw.

——-

@KBE91 Nice, exceptional quality heb ik nog niet :). Heb denk ik wel de resources ervoor maar zoals in elke RPG ben ik twijfelachtig om het uit te geven :P

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-02-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Heb een unique wapen gevonden.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCTGlyl4avKwdxtNsh7Qqh8qCW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lwIUFjfEo6G9JSYd41F5Nqcs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

On_E

Housemusic

Ik heb een unique dagger, maar genoeg geld om een veel betere te kopen bij een merchant in Paradis. Alleen vraag ik me af of dat niet zonde van het geld (3600) is…

Die unique dagger kan ik ook upgraden tot ‘fine quality’ zoals die van de merchant, maar wat als ik dan zo weer een betere vind in een chest bv. Dan is het weer zonde van de materials.

Keuzes. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
On_E schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:49:
Ik heb een unique dagger, maar genoeg geld om een veel betere te kopen bij een merchant in Paradis. Alleen vraag ik me af of dat niet zonde van het geld (3600) is…

Die unique dagger kan ik ook upgraden tot ‘fine quality’ zoals die van de merchant, maar wat als ik dan zo weer een betere vind in een chest bv. Dan is het weer zonde van de materials.

Keuzes. :D
Haha dat heb ik dus ook. Wat wel zo is, is dat als je bestaande wapens upgrade en je komt een betere tegen, je deze vrij goed kunt dismantlen. Alleen geld krijg je er dan niet voor terug. Heb nog eigenlijk geen wapens of armor gekocht. Ik denk altijd dat de beste loot wordt gevonden :P
Alleen wil ik zo weinig mogelijk unique items dismantlen, terwijl dat juist het meeste oplevert.

Hmmm net een merchant die bijvoorbeeld flink wat exceptional spul heeft maar voor de prijs van al mijn goud… nee dankjewel. Ik ga wel looten en op zoek naar Adra :P

———

Na een avondje verder spelen ben ik een soort van Harry Potter on steroids :P Heb nu wel een goede combinatie tussen attribute points, abilities en een paar unique wapens met goede buffs en dan nog wat accessories die je build kracht bij zetten en je bent echt het mannetje, of in het geval van mijn karakter, het vrouwtje :)

Fireball!!

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-02-2025 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
uchiha tijntje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:00:
Even voor de zekerheid in spoilers vanwege de namen van de missies. Verder is het spoilervrij.

De bovenste foto laat mijn huidige missies zien met de moeilijkheidsgraad (skulls).

spoiler:

Deze volgende foto (1 minuut later) laat mijn missies zien nadat ik mijn wapens en armor heb geupgrade (van 0/3 naar 3/3).

spoiler:

Dus zonder levelen in character of ability. Gewoon puur de wapens en armor. Dus dismantle wapens en armor die je niet nodig hebt, level daarmee je wapens en vooral je armor en exploreer een klein beetje en dan zou je weinig moeite moeten hebben denk ik. :)

En maak gebruik van je companions. Die hebben goede abilities als crowd control en stun opbouw.

——-

@KBE91 Nice, exceptional quality heb ik nog niet :). Heb denk ik wel de resources ervoor maar zoals in elke RPG ben ik twijfelachtig om het uit te geven :P
Bedankt wederom voor het meedenken! Ik ga binnenkort nog eens een poging doen. Wat betreft je foto, je gaat van 2 naar 3 skulls, heb je ze omgedraaid? En die companions gaan bij mij ook binnen 30 seconden dood, dus heel veel aan hun abilities heb ik vooralsnog niet;) Zijn beide volledig geüpgrade trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
thecompany schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Bedankt wederom voor het meedenken! Ik ga binnenkort nog eens een poging doen. Wat betreft je foto, je gaat van 2 naar 3 skulls, heb je ze omgedraaid? En die companions gaan bij mij ook binnen 30 seconden dood, dus heel veel aan hun abilities heb ik vooralsnog niet;) Zijn beide volledig geüpgrade trouwens.
Ik heb ze per ongeluk omgedraaid inderdaad :) Zal het ff aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
wat ik heb gezien qua screenshots en de paar reviews die ik zag lijkt het me wel een erg leuke game.
kleine vraag, zijn je volgers inderdaad niet zo goed qua combat als mensen zeggen, of is het overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik heb mijn Xbox gisteravond op New Zealand gezet, ben benieuwd of ik vanavond al aan de slag kan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
samlans schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:42:
wat ik heb gezien qua screenshots en de paar reviews die ik zag lijkt het me wel een erg leuke game.
kleine vraag, zijn je volgers inderdaad niet zo goed qua combat als mensen zeggen, of is het overdreven?
Je volgers zijn inderdaad niet zo heel goed als je er niets mee doet. Als je gebruik maakt van hun abilities zijn ze wel erg functioneel vind ik. Met name voor bijvoorbeeld aggro te trekken, dan wel stun damage dan wel crowd control. :) ze hebben alleen wel wat weinig health (op moeilijkste niveau zijn ze vrij kwetsbaar in ieder geval).

Was vandaag lekker een dagje vrij. Ben inmiddels op de 30 uur aanbeland en nog steeds maar in het tweede gebied. Misschien dat ik maar eens verder moet gaan met de main quest :P

Ben wel benieuwd naar de achievements. Volgens mij zijn er wel een aantal missable vanwege uitkomsten van bepaalde quest. Dus ik houd voor de zekerheid wel wat manual saves achter de hand. :)

En voor nieuwe spelers morgen. Ik zou aanraden om de game niet op een te makkelijke stand te zetten. Denk dat de combat het beste tot zijn recht komt als de vijanden wat harder slaan. :)

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-02-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11
Zijn de pieken in moeilijkheid omdat het spel eist dat je moet grinden? Is dat op hard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:16

R.G

G_Dragon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:50:
Ik heb mijn Xbox gisteravond op New Zealand gezet, ben benieuwd of ik vanavond al aan de slag kan! :)
Kan je dat oneindig doen? Of max aantal x per jaar?
De game is woensdag uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
R.G schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:38:
[...]

Kan je dat oneindig doen? Of max aantal x per jaar?
De game is woensdag uit?
Game komt morgen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
mister_S schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:28:
Zijn de pieken in moeilijkheid omdat het spel eist dat je moet grinden? Is dat op hard?
Het spel vereist dat je je items flink moet upgraden voordat je verder gaat in de main mission. Daar heb ik op normal difficulty al last van. Ben nu terug gegaan naar het eerste gebied en daar de hele map aan het verkennen. Gebied 1 is goed te doen zodra je flink geüpgrade hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Inmiddels aangekomen in het derde gebied. Wel even genoeg gespeeld dit lang weekend haha.

Paar tips voor degenen die morgen beginnen. In spoilers voor de zekerheid ook als zijn het geen bijzonderheden:

spoiler:
  • Als je een beetje houdt van exploreren, zet de moeilijkheidsgraad lekker hoog. In tegenstelling tot de vele filmpjes lieten zien, is de combat best uitdagend en gevarieerd. De moeilijkheidsgraad is volgens mij ingame wel aan te passen (check het aan het begin even voor de zekerheid). Voor de achievementsjagers onder ons. Er is een achievement voor uitspelen op het moeilijkste niveau.
  • Kom je vijanden tegen die te moeilijk zijn. Loop weg en kom later terug als je wat sterker bent. Het is geen Sekiro :P
  • Exploreren en kistjes open maken is de makkelijkste manier om upgrade materiaal te verkrijgen. Dan wel door direct het materiaal te krijgen dan wel door wapens die je niet gebruikt te dismantlen in je inventory (lang op x drukken). Upgraden van wapens en armor is belangrijker dan upgraden van je level. Ben nu zelf level 15 na 2 gebieden, maar heb denk ik wel alles gevonden wat er te vinden valt.
  • Respec is goedkoop waardoor je goed kan experimenteren als je nieuwe wapens vindt. Zelf speel ik vooral op long range met magic en een achterlijk gave arquebus (two handed ranged wapen). Maar close quarter combat voelt ook goed, maar pas daar wel je build dan op aan. Heavy armor, schild, one handed wapen als 1 klasse en daarnaast een mage met support spells. Daarnaast gebruik de ringen etc die je build versterken.
  • Maak gebruik van je compagnons. Die kunnen je goed helpen, maar vergt wel je eigen inzicht en acties. Het is intuïtief genoeg om elk gevecht ze goed in te zetten. Een andere tip is om als kracht invisibility te kiezen. Mocht je in het gedrang komen en je compagnons zijn down, met invisibility kun je ze reviven zonder dat je gevaar loopt.

Have fun :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond weer een onwijs toffe sessie gehad, vooral genoten van de side quest waar je krijgt te maken met
spoiler:
het orakel van Eothas
. Verder vooral bezig geweest met exploreren en genieten van Kai als companion. :D

En heb ik al gezegd hoe mooi het spel is? En @uchiha tijntje weet het, als ik screenshots maak van een spel, dan zit het vaak goed. :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4SzS7CkBR8Gm6smlD5rUbOTcts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8JVmFrP9Ni9TNz0Sr4FhQ0Mb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sexB5lMYb_rrI78YmAtjEhDJK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DnMT4bll9edC4h3TXXpMbWuu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFVRYQGhHKtGRF_h69X9EMuyy-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yOp1MLqU4KFDdPXErOVYBWa4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McQuPGQ1glj-mYDMzfbf-MV_Qt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kUNejBHRjzNZWEZ1cSFaHO8W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ_0-iwmgMUzeSZMf4a6yrvFr24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpO7zsbUna2mP7yGK5iABEu0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjHHpfjY44nX0JoJoo5o5ZRG7IU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wewqSC6efC4UjFWBVGfTPske.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2gNa0tFKpyQzXcvaTclUpLrmrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7lnpkwQHOm4aePp1AQzyIOYS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP1bqbnaS_LTavYe-nr5EQxS5zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tKOC9NDTw6NUfD2XzNV8Ml0Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhD_h83_VXRCCw5_g0Gr6CNuDak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bKqIheqsAcO4J7AoIjS9I2RO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WJ8XwOJ7ciil8hvbFQq1QLdjYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LYElcUTsyp9xi9WZsti6N8d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzK_RMER_fG9nmAcd406HCGuQRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZnepsn3mmiQ5DAqvT6wzkLR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Yonix schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:12:
Vanavond weer een onwijs toffe sessie gehad, vooral genoten van de side quest waar je krijgt te maken met
spoiler:
het orakel van Eothas
. Verder vooral bezig geweest met exploreren en genieten van Kai als companion. :D
En hoe is die side quest afgelopen bij jou :P

spoiler:
Zelf was ik nieuwsgierig of ik echt het loodje zou leggen als ik me kandidaat zou stellen… nou dat was dus inderdaad het geval :P. Uiteindelijk heb ik hem laten leven, en hopelijk overdenkt die zijn zonden. Ben veel te goed in dit soort games want je kunt hem ook zelf onder dat apparaat van hem laten staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
uchiha tijntje schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:21:
[...]

En hoe is die side quest afgelopen bij jou :P

spoiler:
Zelf was ik nieuwsgierig of ik echt het loodje zou leggen als ik me kandidaat zou stellen… nou dat was dus inderdaad het geval :P. Uiteindelijk heb ik hem laten leven, en hopelijk overdenkt die zijn zonden. Ben veel te goed in dit soort games want je kunt hem ook zelf onder dat apparaat van hem laten staan. :)
spoiler:
Ik heb hem uiteindelijk overgehaald om zichzelf op te offeren voor zijn god. The thing is: nothing happened. :P Echter, de entiteit die mij steeds benadert via de Adra / The Wheel (?) zag potentie in het standbeeld en heeft mij gevraagd het geheim te houden – en het te bewaren voor later. Who knows, misschien komt het nog ergens terug? We'll see. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ook de game maar eens downloaden in Gamepass :) hou normaliter wel van dit type RPG's maar op 1 of andere manier sprak Avowed mij helemaal niet aan voor langere tijd. Nu al een paar dagen een beetje streams aan het kijken zonder op te letten op plot en dergelijke en heeft mij toch wel overtuigd om het te proberen :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 19:40

Dhrax

Prog Lord

Lekkere game hoor tot noch toe, heb er inmiddels een goede 10 uur inzitten. De wereld is echt prachtig en de voice acting is van erg hoog niveau. Game speelt lekker vlot en het hele systeem (combat, items, upgrades e.d.) zit gewoon goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39
Heb hem gedownload op de pc, morgenavond beginnen (gamepass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
We zitten klein beetje over de helft van de story.

Ondertussen een nieuwe unique wapen gevonden, die wel meer stun geeft voor mijn build.
Heb wel mijn zwaard moeten dismantelen voor de materialen.

Gear upgraden gaat wel stuk vlotter precies.
Mijn 2de totem ook gevonden en al voor de helft gevuld.

Door je might hoog te houden, kan je wel extra coins krijgen bij sommige missies.
Dat ontdekken in deze game is toch echt hemels.

spoiler:
Zeker met die 2de companion die een skill heeft, dat toont waar de kisten liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Happy Launch Day *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
Nog 10 uur voor de steam release en dan kunnen we op avontuur gaan
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.