Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik heb de zwarte gekocht, omdat de blauwe niet op voorraad was. Pas later zag ik dat de mijne dus ook een zwart metalic camera eiland op de achterkant heeft waar je de krasjes niet zo snel op ziet. Die blauwe heeft het camera eiland in een zilveren metallic kleur. Behalve dat is de blauwe natuurlijk wel heel mooi, maar daar zit bij toch altijd een hoesje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Mijn ultrawide camera focust niet meer.
Gisteren opgestuurd naar Google, vandaag reeds aangekomen in het reparatiecentrum.
Iemand een idee of 7-10 werkdagen dagen klopt vooraleer je je telefoon terug hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 09:01
CedricD schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:12:
Mijn ultrawide camera focust niet meer.
Gisteren opgestuurd naar Google, vandaag reeds aangekomen in het reparatiecentrum.
Iemand een idee of 7-10 werkdagen dagen klopt vooraleer je je telefoon terug hebt?
Heb ik ook last van. Zal hem binnenkort ook opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24
ErikKam schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:24:
[...]

Heb ik ook last van. Zal hem binnenkort ook opsturen
Oei, vervelend zeg. Is het een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
zunrob schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:43:
[...]

Niet dat ik online kon vinden.

Status staat nu op "Apparaat wordt geïnspecteerd".
Ben benieuwd

• zunrob
CedricD schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:25:
[...]

Niet dat ik online kon vinden.

Status staat nu op "Apparaat wordt geïnspecteerd".
Ben benieuwd
Hopelijk sturen ze je snel een nieuwe/gerepareerd toestel toe!

• CedricD
zunrob schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:24:
[...]

Hopelijk sturen ze je snel een nieuwe/gerepareerd toestel toe!
We hebben je apparaat geïnspecteerd en kunnen bevestigen dat de schade onder de garantie valt. Omdat je garantie hebt, zijn er geen kosten in rekening gebracht. We zijn begonnen met de reparatie. Dit duurt meestal twee tot drie werkdagen, plus nog eens twee tot drie dagen om het apparaat naar je terug te sturen. We laten je weten wanneer we je gerepareerde apparaat terugsturen.

Als ik op de store.google.com kijk naar de status zie ik dat ik een refurbished toestel zal krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsqDMJ2H43wcwDvOhbaAEP2Oxd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZbgPzDuAtVsxj8d6g0AtFHO.png?f=fotoalbum_large

Ben er wel gerust in: https://www.reddit.com/r/...bished_pixel_8_pro_is_it/ :)

[ Voor 6% gewijzigd door CedricD op 29-02-2024 08:53 ]

• GoldenLeafBird
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 13:40
Ik heb hetzelfde gehad. Mijn scherm begon kuren te vertonen, en toen heb ik hem teruggestuurd.
In eerste instantie konden ze niets vinden (probleem trad voornamelijk op in de kou), maar nadat ik dat had aangegeven was het probleem inderdaad gevonden, en hadden ze ook een probleem met de charge port ontdekt.

Een paar dagen later een refurbished model op de mat wat niet van nieuw te onderscheiden was voor mijn leken-oog.

• zunrob
Ik lees ik op internet berichten dat Google vaak een nieuw toestel stuurt, mits het toestel nog gewoon verkrijgbaar is. Na die periode zou je vaak een refurbished krijgen. Weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze berichten zijn. Eigenlijk zoals door @CedricD gelinkt hierboven. :)

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 29-02-2024 11:52 ]

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkoJ1yaX_vZQGFKxppUJVmPZTKA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eMBmpU9aQG4A8VTlZl3J9gU0.png?f=fotoalbum_large

Hi allen, net 2 dagen de pixel 8 in gebruik, na de pixel 6.
Ideaal formaat! Lekker vlot, face unlock en vingerafdruksensor top.

Maar de accu is echt mwoah op zijn zachtst gezegd.
Zijn er trucjes die ik moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 09:01
zunrob schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:43:
[...]

Ik heb niet veel gezocht naar kon het ook niet direct vinden. Heb er eigenlijk al een tijdje last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bas Tussengas schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:37:
Maar de accu is echt mwoah op zijn zachtst gezegd.
Zijn er trucjes die ik moet uitvoeren?
Tip, even zoeken in dit topic.
5G uitzetten kan al helpen, maak mij er niet zo druk om. Ben geen heavy user. Heb een draadloze lader op m'n bureau liggen. Handig om even bij te laden.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 12:17
Geinig, de Pixel 8 (Pro) heeft de MWC/GLOMO award gewonnen voor beste smartphone van 2023:
https://www.gsmarena.com/...smartphone-news-61799.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Soort van sanity check. Pixel 8 Pro kwam binnen, maar viel me op dat onderkant van het doosje beschadigd was, er zitten aardig wat krassen (ook onder de rechter sticker). Er zaten bovendien heel veel kleine vezeltjes onder de bovenkant van de sticker.
Krassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meDKJpxOlA9lNjSfzDrVnvPqDww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Et1q5TPKN9tiuQ4s8JwMtj7t.jpg?f=fotoalbum_large

Had er al over gewreven maar je ziet nog wat vezels boven de duim onder de sticker kleven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gtt_grvS33phqTFgZBA4tW87OFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liKaZurY0QzUtuLX9eq3buq3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik me eigenlijk af of hier met de stickers 'getampered' is? De andere sticker zit mooi plat en geen viezigheid. Wel valt op dat ie ietwat scheef zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fHkdhPjzRrlhOZI5wWOE-9PdyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR3Lr6uaCQyHenHAL8Q8sprd.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd naar jullie mening, en hoe dit bij jullie was. Mss draaf in nu door hoor, maar het is een hoop geld. Gekocht bij een van de bekende winkels, nu met een goede actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Als je het niet vertrouwt gewoon melding maken bij die winkel en vragen om om te ruilen.
Ofwel er is mee geknoeid en je hebt er recht op, of er is niet mee.geknoeid en dan zal het de winkel ook niet uitmaken. (Behalve dan dat ze vragen om verzendkosten?>

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 01-03-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 15:29
zunrob schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:54:
Soort van sanity check. Pixel 8 Pro kwam binnen, maar viel me op dat onderkant van het doosje beschadigd was, er zitten aardig wat krassen (ook onder de rechter sticker). Er zaten bovendien heel veel kleine vezeltjes onder de bovenkant van de sticker.
Krassen:
[Afbeelding]

Had er al over gewreven maar je ziet nog wat vezels boven de duim onder de sticker kleven:
[Afbeelding]

Nu vraag ik me eigenlijk af of hier met de stickers 'getampered' is? De andere sticker zit mooi plat en geen viezigheid. Wel valt op dat ie ietwat scheef zit.
[Afbeelding]

Benieuwd naar jullie mening, en hoe dit bij jullie was. Mss draaf in nu door hoor, maar het is een hoop geld. Gekocht bij een van de bekende winkels, nu met een goede actie.
Als dit bij een bekende winkel is (ergens in Groningen ;) ), dan kan je het toestel binnen 30 dagen ruilen zonder opgaaf van reden.

Maar het is een hoop geld en als je even kan wachten zou ik het toestel lekker retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Knamix schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:03:
[...]

Als dit bij een bekende winkel is (ergens in Groningen ;) ), dan kan je het toestel binnen 30 dagen ruilen zonder opgaaf van reden.

Maar het is een hoop geld en als je even kan wachten zou ik het toestel lekker retourneren.
Die winkel in Groningen ja. ;)
Ergens vind ik het ook zonder/slecht voor milieu om te ruilen als er eigenlijk niks is, los van de verzendkosten @Caelorum. Vandaar dat ik even andere meningen zoek!

Edit: overigens op het moment van bestellen was de telefoon niet op voorraad. Hij werd dus later verstuurd. Oftewel er is volgens mij een nieuwe lading binnengekomen waar dit er een van is. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze in de betreffende winkel iets ermee gedaan hebben, en in de fabriek lijkt me al helemaal sterk.

[ Voor 26% gewijzigd door zunrob op 01-03-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
zunrob schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:14:
[...]

Die winkel in Groningen ja. ;)
Ergens vind ik het ook zonder/slecht voor milieu om te ruilen als er eigenlijk niks is, los van de verzendkosten @Caelorum. Vandaar dat ik even andere meningen zoek!

Edit: overigens op het moment van bestellen was de telefoon niet op voorraad. Hij werd dus later verstuurd. Oftewel er is volgens mij een nieuwe lading binnengekomen waar dit er een van is. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze in de betreffende winkel iets ermee gedaan hebben, en in de fabriek lijkt me al helemaal sterk.
Heb je gekeken of er ook outlet modellen waren?

Zo niet, dan zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Knamix schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:18:
[...]

Heb je gekeken of er ook outlet modellen waren?

Zo niet, dan zou ik me geen zorgen maken.
Nee, niet naar gekeken. Maar vanaf de dag dat dit exemplaar werd verzonden werd ook de voorraad weer als "voorradig" aangegeven. Daarvoor was het 'binnen 2 a 4 werkdagen'. Dus denk wel dat dit een nieuwe is, lijkt me ook niet dat je de stickers überhaupt eraf krijgt en dan nog zo relatief netjes terug krijgt geplakt.

Zojuist nog eens goed gekeken, de krassen bevinden zich overigens onder de sticker. Dus de onderkant van het doosje was al beschadigd voordat ze in de fabriek de stickers hebben geplakt. Doemscenario in mijn hoofd is nu dat de (nog open) doos in de fabriek op de grond is gekukeld waarbij die krassen erop zijn gekomen en de telefoon ook eruit gestuiterd is omdat ie nog niet dichtgeplakt was. Maar goed, dat zou ik snel genoeg moeten zien als ik hem open maak.
Deze manier van denken/controleren is overigens een beetje een valkuil van me, ben nogal perfectionistisch, dus waarschijnlijk maak ik het nu allemaal veel te groot. ;)

Iig zojuist even gebeld met de winkel, omruilen mag sowieso (met de doos nog dicht of geopend), dus ik kan er even over nadenken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 01-03-2024 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laatste tijd heb ik iets vreemds. Mijn toetsenbordtekens worden minuscuul! Betreft een P8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMuBJPQkrtZ5MCiR0RYZ7F9MutM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Vu1ozHcUKrSxbEBEFotG0L27.png?f=fotoalbum_medium

Als ik van taal switch wordt mijn toetsenbordtekens veel kleine. Als ik terug naar Engels switch dan gaat het goed. Wat gaat hier toch mis?

Opgelost door even de tekstgrootte even van setting te wijzigen en terug.

[ Voor 6% gewijzigd door ReseT op 03-03-2024 15:20 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ReseT schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:16:
Laatste tijd heb ik iets vreemds. Mijn toetsenbordtekens worden minuscuul! Betreft een P8.

[Afbeelding]

Als ik van taal switch wordt mijn toetsenbordtekens veel kleine. Als ik terug naar Engels switch dan gaat het goed. Wat gaat hier toch mis?

Opgelost door even de tekstgrootte even van setting te wijzigen en terug.
Dat gebeurde ook al de Pixel 7 Pro. Lijkt me een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hmm, bij gebruik van de Spugen Tough Armor werkt de Stand 2 niet (lekker). Vraagt om beter uit te lijnen. Jammer. Overigens lees je die klacht bij veel meer hoesjes. Vraag me bijna af of Google de coil niet gewoon op een andere plaats heeft zitten waardoor deze error komt. Wie van jullie gebruikt de stand 2 en heeft welk compatibel hoesje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
@zunrob ik gebruik de spigen liquid armor met de stand 2 dat werkt prima ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:28
Er is weer een nieuwe update

Google
Hallo
We hebben de maandelijkse software-update voor maart 2024 verstrekt. Alle ondersteunde Pixel-apparaten met Android 14 ontvangen deze software-updates vanaf vandaag. De uitrol zal de komende week in fasen plaatsvinden, afhankelijk van de provider en het apparaat. Software voor Amerikaanse vervoerders is vanaf volgende week beschikbaar. Gebruikers ontvangen een melding zodra de OTA beschikbaar is voor hun apparaat. We raden u aan uw Android-versie te controleren en bij te werken om de nieuwste software te ontvangen.
Details van de beveiligingsoplossingen van deze maand zijn te vinden in het Android-beveiligingsbulletin: https://source.android.com/security/bulletin
Bedankt,
Google Pixel-ondersteuningsteam

Softwareversies
Globaal
Pixel 5a (5G): AP1A.240305.019.A1
Pixel 6: AP1A.240305.019.A1
Pixel 6 Pro: AP1A.240305.019.A1
Pixel 6a: AP1A.240305.019.A1
Pixel 7: AP1A.240305.019.A1
Pixel 7 Pro: AP1A.240305.019.A1
Pixel 7a: AP1A.240305.019.A1
Pixel-tablet: AP1A.240305.019.A1
Pixelvouw: AP1A.240305.019.A1
Pixel 8: AP1A.240305.019.A1
Pixel 8 Pro: AP1A.240305.019.A1

Wat is erbij inbegrepen
De update van maart 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor meer informatie.
Apps
Algemene verbeteringen voor stabiliteit en prestaties met bepaalde systeemapps *[4]
Assistent
Oplossing voor het feit dat de assistent onder bepaalde omstandigheden niet reageerde op verbale opdrachten *[11]
Biometrie
Algemene verbeteringen voor vingerafdrukherkenning en respons onder bepaalde omstandigheden *[3]
Bluetooth
Oplossing voor problemen met de audiokwaliteit met aangesloten Bluetooth-apparaten onder bepaalde omstandigheden *[3]
Oplossing voor het probleem waardoor Bluetooth onder bepaalde omstandigheden niet meer functioneerde *[6]
Camera
Oplossing voor het probleem waardoor de camera onder bepaalde omstandigheden niet meer functioneerde *[8]
Weergave en afbeeldingen
Oplossing voor helderheidsveranderingen in foto en video onder bepaalde omstandigheden *[8]
Oplossing voor het probleem dat er soms voor zorgde dat het scherm onder bepaalde omstandigheden groen werd *[8]
Algemene verbeteringen om stabiliteit en prestaties onder bepaalde omstandigheden weer te geven *[11]
Kader
Oplossing voor probleem bij het starten van de Google Play Store-app onder bepaalde omstandigheden *[4]
Oplossing voor een probleem bij het gebruik van gebaren met meerdere vingers onder bepaalde omstandigheden *[3]
Algemene verbeteringen voor systeemstabiliteit en prestaties onder bepaalde omstandigheden *[6]
Media
Oplossing voor een probleem bij het afspelen van video op Google TV onder bepaalde omstandigheden *[5]
Sensoren
Oplossing voor het probleem waardoor trillingen op nieuwe teksten onder bepaalde omstandigheden niet meer werken *[3]
Oplossing voor het probleem waarbij trillingen in nieuwe teksten af ​​en toe niet meer werkten onder bepaalde omstandigheden *[2]
Systeem
Algemene verbeteringen voor systeemstabiliteit en prestaties onder bepaalde omstandigheden *[1]
Telefonie
Oplossing voor een probleem bij het routeren van oproepen naar verbonden Bluetooth-apparaten onder bepaalde omstandigheden *[9]
Oplossing voor een probleem dat af en toe optrad wanneer het WiFi-pictogram werd weergegeven tijdens een lopend gesprek nadat WiFi was uitgeschakeld. *[2]
Oplossing voor het probleem dat je onder bepaalde omstandigheden niet af en toe kunt bellen of gebeld kunt worden *[4]
Oplossing voor het probleem waarbij mobiele data onder bepaalde omstandigheden niet correct overschakelt *[2]
Oplossing voor probleem met stemvervorming tijdens het bellen *[7]
Gebruikersomgeving
Extra verbeteringen voor de stabiliteit van gezichtsontgrendeling onder bepaalde omstandigheden *[3]
Oplossing voor het probleem waardoor het gamedashboard onder bepaalde omstandigheden niet meer functioneerde *[9]
Oplossing voor een probleem waardoor pictogrammen op het startscherm af en toe onzichtbaar leken *[4]
Oplossing voor het probleem dat er soms voor zorgde dat het behang vastliep of donker werd *[12]
Oplossing voor probleem met animaties tijdens overgangen onder bepaalde omstandigheden*[13]
Oplossing voor het probleem waarbij onder bepaalde omstandigheden onjuiste app-pictogrammen werden weergegeven *[6]
Oplossing voor probleem met onjuiste internetverbindingsstatus tijdens overgangen onder bepaalde omstandigheden *[4]
Oplossing voor problemen met lay-outs en animaties tijdens overgangen onder bepaalde omstandigheden *[4]
Oplossing voor een probleem met het kleurthema voor meldingen onder bepaalde omstandigheden *[10]
Oplossing voor taakbalkpictogrammen en navigatieknoppen die onder bepaalde omstandigheden niet werkten *[14]
Algemene verbeteringen voor prestaties en stabiliteit in bepaalde UI-overgangen en animaties *[4]
Algemene verbeteringen voor de prestaties bij bepaalde UI-overgangen *[8]
Wifi
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van de wifi-verbinding onder bepaalde omstandigheden*[11]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:53
Flinke update ook met z'n 742 MB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de update zojuist geïnstalleerd. De vingerafdrukscanner werkt hier een stuk beter na de update.

Andere veranderingen moet ik nog even checken. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05:28
Frappuccino schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:16:
Flinke update ook met z'n 742 MB.
Zeker .

Duurt even voor hij geïnstalleerd is.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleMaik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Harmen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:20:
Heb de update zojuist geïnstalleerd. De vingerafdrukscanner werkt hier een stuk beter na de update.

Andere veranderingen moet ik nog even checken. :z
Hij lijkt inderdaad responsiever.
Ik krijg vreemd genoeg geen haptische feedback/vibratie meer bij het unlocken met de vingerafdrukscanner.
Ik denk een bug dan.
Ik heb al opnieuw opgestart en wat instellingen gezocht, maar helaas.
Ik kan wel alle haptische feedback aanzetten, maar ik wil gewoon weer alleen de vingerafdrukscanner, zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@LittleMaik Ik heb gewoon haptische feedback na het unlocken met de vingerafdrukscanner.
Al met al weer een mooie update met veel oplossingen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Na de update op de 8 Pro van mijn vriendin is het nu al 2x voorgekomen dat ze de pincode van de sim opnieuw in moet geven; net alsof het toestel opnieuw is opgestart.
Nu had ze de telefoon voor de update pas 1 dag in gebruik, dus weet niet of het door de update komt of al was.

Het is iig niet het herstarten wat nodig is om de update te voltooien. Dat was gisteravond al gebeurd. Herkennen jullie dit?

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 05-03-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:00:

Het is iig niet het herstarten wat nodig is om de update te voltooien. Dat was gisteravond al gebeurd. Herkennen jullie dit?
Nog niet meegemaakt, zal het in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:18

m-buurman

hmmm...coffee!!

LittleMaik schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:37:
[...]

Hij lijkt inderdaad responsiever.
Ik krijg vreemd genoeg geen haptische feedback/vibratie meer bij het unlocken met de vingerafdrukscanner.
Ik denk een bug dan.
Ik heb al opnieuw opgestart en wat instellingen gezocht, maar helaas.
Ik kan wel alle haptische feedback aanzetten, maar ik wil gewoon weer alleen de vingerafdrukscanner, zoals het was.
Ik krijg wél feedback wanneer ik het toestel unlock met de vingerafdrukscanner, echter wanneer gezichtsherkenning me eerder/gelijktijdig herkent dan is er geen feedback. Lijkt inderdaad een klein bugje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist een P8P 256GB kunnen kopen (geseald via marktplaats) voor 600 euro. Koopje dus!

Helaas wel in een beige kleur (porcelain), maar er gaat toch een hoesje omheen dus ik zie er niet veel van.

En anders kan er altijd nog een Dbrand sticker op :).

Heb nu een Xiaomi 14 waarmee ik rond de 6 uur SOT haal en dat is vergelijkbaar moet de P8P volgens mij.

Laadsnelheid wordt wennen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Soundwork schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Whuttt....? Dat hebben ze eruit gehaald :|
In de vorige versies van Android en zeker bij mij vorige Pixel had je een NFC button in de quick keys vanuit meldingen scherm bovenin.

Sinds vandaag de Pixel 8 in gebruik genomen. Met de 30W lader van Google en het Google hoesje in dezelfde kleurstelling. Ziet er tot nu toe allemaal goed uit, maar die datum op het startscherm, die kan zeker net zoals G-zoekbalk ook niet verwijderd worden?
Net Pixel 8 in gebruik.
Wat mij opvalt:
google zoeken onderaan het startscherm krijg ik niet weg, datum op het startscherm krijg ik niet weg.
Krijg gelijk al apple vibes >:)
maar tweede scherm gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Viper® schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Net Pixel 8 in gebruik.
Wat mij opvalt:
google zoeken onderaan het startscherm krijg ik niet weg, datum op het startscherm krijg ik niet weg.
Krijg gelijk al apple vibes >:)
maar tweede scherm gemaakt.
Klopt, Google zoekbalk onderaan kan alleen weg als je een andere launcher gebruikt. Denk ook niet dat dat ooit gaat veranderen.

Als ik de geruchten mag geloven, wordt het met een toekomstige update wél mogelijk om de 'At a glance'-widget (widget met datum en info over agenda/weer) weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleMaik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
m-buurman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Ik krijg wél feedback wanneer ik het toestel unlock met de vingerafdrukscanner, echter wanneer gezichtsherkenning me eerder/gelijktijdig herkent dan is er geen feedback. Lijkt inderdaad een klein bugje
Ik heb zelf geen gezichtsherkenning aan staan, maar dit klinkt wel soortgelijk.
Misschien dat het unlock proces nu net genoeg sneller gaat, dat hij de feedback maar achterwegen laat daardoor?
Het is een beetje speculeren, maar het zou mij niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:18
almere schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:32:
Er is weer een nieuwe update

,,,,

Oplossing voor het probleem dat je onder bepaalde omstandigheden niet af en toe kunt bellen of gebeld kunt worden *[4]

....
Had stille hoop dat het soms niet gebeld kunnen nu verholpen zou zijn. niet dus :(
Blijft raar; net 2 personen waar m'n 8 Pro direct doorschakelt naar m'n voicemail zonder over te gaan en ik dan een sms krijg met een voicemail (niet eens "gemist gesprek"), bij de 3e collega gaat m'n telefoon gewoon over.

[ Voor 38% gewijzigd door RF1000 op 05-03-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zo, sinds die update gaat het fingerprint unlocken serieus sneller inderdaad, wat fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik ben de update nu ook aan het installeren.
Hoop vooral dat Chrome dan eindelijk weer eens normaal werkt. Vanaf november is dat voor mij al onbruikbaar omdat het telkens crasht.
Soms werkt het na een hoop geklooi een paar dagen goed, maar daarna begint het feest weer opnieuw.
Had alle synchronisatie voor Chrome uitgezet, dat hielp best lang, maar sinds afgelopen weekend crasht Chrome telkens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Paling1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:02:
Ik ben de update nu ook aan het installeren.
Hoop vooral dat Chrome dan eindelijk weer eens normaal werkt. Vanaf november is dat voor mij al onbruikbaar omdat het telkens crasht.
Soms werkt het na een hoop geklooi een paar dagen goed, maar daarna begint het feest weer opnieuw.
Had alle synchronisatie voor Chrome uitgezet, dat hielp best lang, maar sinds afgelopen weekend crasht Chrome telkens weer.
Dat is een bekend probleem, ook op de Pixel 7 al. Je moet even alle gegevens van de app verwijderen (opslag en cache), en dan werkt het weer goed voor een (meestal) flink lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

zunrob schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Dat is een bekend probleem, ook op de Pixel 7 al. Je moet even alle gegevens van de app verwijderen (opslag en cache), en dan werkt het weer goed voor een (meestal) flink lange tijd.
Dat heb ik dus al heel vaak geprobeerd. Echt helpen doet het niet. Ik heb ook al paar foutrapporten naar Google gestuurd, maar sinds november is er dus geen echte oplossing. Gebruik nu Firefox, maar af en toe is Chrome gewoon fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Paling1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Dat heb ik dus al heel vaak geprobeerd. Echt helpen doet het niet. Ik heb ook al paar foutrapporten naar Google gestuurd, maar sinds november is er dus geen echte oplossing. Gebruik nu Firefox, maar af en toe is Chrome gewoon fijner.
O, dat is vervelend. Op mijn Pixel 7 Pro is het denk ik een keer of 5 voorgekomen in een jaar tijd.
Ik snap ook niet dat die bug er al zo lang in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 23:18
RF1000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:12:
[...]

Had stille hoop dat het soms niet gebeld kunnen nu verholpen zou zijn. niet dus :(
Blijft raar; net 2 personen waar m'n 8 Pro direct doorschakelt naar m'n voicemail zonder over te gaan en ik dan een sms krijg met een voicemail (niet eens "gemist gesprek"), bij de 3e collega gaat m'n telefoon gewoon over.
Hier hetzelfde probleem op een pixel8 Pro, behoorlijk irritant, heb al van alles geprobeerd, niks helpt, gaat 1 keer over en dan door naar de voicemail of als je deze helemaal uitzet bezet toon.... Hij heeft het bij sommige nummers ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
boeha schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:30:
[...]

Hier hetzelfde probleem op een pixel8 Pro, behoorlijk irritant, heb al van alles geprobeerd, niks helpt, gaat 1 keer over en dan door naar de voicemail of als je deze helemaal uitzet bezet toon.... Hij heeft het bij sommige nummers ..
Toch maar even wat inkoppertjes, wie weet helpt het: Staat 'Niet storen' uit? En staan de betreffende contacten niet geblokkeerd/geforward? En ook al contact opgenomen met de provider over dit issue, wellicht is er aan die kant iets ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Tuktop schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Toch maar even wat inkoppertjes, wie weet helpt het: Staat 'Niet storen' uit? En staan de betreffende contacten niet geblokkeerd/geforward? En ook al contact opgenomen met de provider over dit issue, wellicht is er aan die kant iets ingesteld?
Nog een inkoppertje: Heb je ook een andere telefoon app geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
Tuktop schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Ja...allemaal geprobeerd, ook alle tips van een forum van Google.. ik heb een duo sim...als ik de pixel 8 uitzet en in de andere telefoon de sim aan komen gesprekken gewoon binnen op die telefoon... Simkaart ook al omgewisseld...

Enige wat me opvalt...als ik die persoon terug bel ...zie je die in de bel lijst staan.
. Als deze dan terug belt komt er een verbod bordje bij te staan alsof de Telefoon het nummer blokkeert... Dus ook spam bel filter uit ... Maar niks helpt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Nu heb ik sinds gisteren de Pixel 6 Pro in het bezit en alles is positief behalve de camera...

Wel erg apart, want ik vond de Pixel camera altijd erg goed! Het valt me alleen op dat de Pixel nu veel meer sharpening toevoegt.

Zie voorbeeld foto's hieronder (in vergelijking met een Xiaomi 14).

Xiaomi 14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj4_hFb1ZJATxPmxEgi1VXsOHyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PShvyrq08IXuxl5MTYUUsSBV.jpg?f=fotoalbum_large

Pixel 8 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z03H53okLzEafYkw7WefzNdo7Kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZnffEZN0xEL9WQqtyYLGJJR.jpg?f=fotoalbum_large

Als je gaat inzoomen op de rode Fiat Panda linksonderin, dan lijkt het net een aquarel schilderij op de Pixel 8 Pro waarbij je bij de Xiaomi 14 duidelijk het kenteken kan lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 08-03-2024 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeha
boeha schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:14:
[...]

Ja...allemaal geprobeerd, ook alle tips van een forum van Google.. ik heb een duo sim...als ik de pixel 8 uitzet en in de andere telefoon de sim aan komen gesprekken gewoon binnen op die telefoon... Simkaart ook al omgewisseld...

Enige wat me opvalt...als ik die persoon terug bel ...zie je die in de bel lijst staan.
. Als deze dan terug belt komt er een verbod bordje bij te staan alsof de Telefoon het nummer blokkeert... Dus ook spam bel filter uit ... Maar niks helpt ...
Uiteindelijk de oplossing gevonden....

Als je dus opeens gemiste gesprekken hebt maar de telefoon is niet overgegaan, en deze staan ook niet in de geblokkeerde nummer lijst .. maar de laatste gesprekken lijst geeft een verbod bordje aan bij die persoon ..

Wis het contact uit je contacten lijst, Wis alle gesprekken uit de gesprek lijst...voeg daarna het nummer opnieuw toe met niet exact dezelfde naam, en de gesprekken komen weer door.. dus naam: oud is bijvoorbeeld pietje gsm, maak er Pietje Puk gsm van ..

Heel belangrijk wissen uit je contact lijst en wissen ontvangen gesprekken dan opnieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Vanmiddag de Pixel 8 Pro ingesteld. Hij werd wat warm tijdens het installeren, maar daarna koelde ie af. Blijkbaar ging het herstellen van de whatsapp data in eerste instantie niet goed, daar is ie het afgelopen uur mee bezig geweest. De telefoon werd toen echter wel heet (had hem de hele tijd ik gebruik, beetje browsen enzo). Temperatuur rond de 38 graden Celsius. Dat ie heet wordt bij installeren apps etc. herken ik wel, maar niet van het herstellen van whatsapp data. Herkennen jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Jup, dat werd die hier toen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hmm. Twee rare dingen met de 8 Pro. Hij zit in een Mous 5 Limitless case.

1) Als ie op de Stand 2 aan het laden is krijg ik geen realign errors, en het laden werkt goed en snel. Echter, het scherm wordt soms heel unresponsive, en reageert nauwelijks meer. Van de lader af en het is opgelost.
2) Ik weet dat OLED schermen vaker niet uniform zijn, maar het valt me in het donker op dat een donkergrijze achtergrond niet geheel uniform wordt weergegeven. Onderin lijkt het beeld wat feller te zijn dan bovenin. Je ziet dit alleen als je je in een donkere omgeving bevindt. Iemand anders dit ook opgevallen/zou dit vanavond eens willen bekijken? Heb smooth display aanstaan.

Gebruik het bijgevoegde plaatje, en dan helemaal schermvullend inzoomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiKyfLvPDi9qmCLptErNAi9aATI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l36inrLaddSeVVet0cscZxas.png?f=fotoalbum_large

Met smooth display uit is het scherm overigens een stuk uniformer.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 10-03-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High on Life
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-05 11:09
Nou... Ik heb dus al een poosje nu ook een Google Pixel 8, en om het even zacht uit te drukken, ben ik er niet echt blij mee... Vandaar dat je ook een niet al te positieve review van mij kunt vinden over deze telefoon hier op Tweakers!
Maar daar wil ik nu even niet verder op in gaan!

Ik vond Google Assistent vroeger heel erg interessant en leuk/handig, maar sinds ik ChatGPT eens geprobeerd heb, begin ik mij eigenlijk echt MEGA erg te storen aan hoe dom de Google Assistent eigenlijk wel niet is!
Vroeger toen de assistent nog niet eens beschikbaar was in NL had ik al een manier gevonden om de Engelse versie te gebruiken! Dat was super leuk destijds!

Ik lees echter op internet, dat de assistent op den duur vervangen zal worden door de op BARD gebaseerde Gemini app! Nou wil ik die ook HEEL graag gaan proberen en uittesten enzo, alleen echt veel zin en tijd om uit te zoeken hoe ik die app nu kan installeren en gebruiken, heb ik niet. Momenteel staat er op de app pagina in de Playstore nog dat het niet beschikbaar is in Nederland. Dat snap ik wel, ze moeten misschien nog een hele hoop vertalen, of de AI zelf leren te vertalen 😅 ik ben dan ook niet happig en hoef niet per se een Nederlandse versie!!! Ik wil gewoon de app uitproberen, en ik spreek goed genoeg Engels dat die spraak detectie moeiteloos zou moeten werken bij mij...

Weet iemand iets van een guide te vinden om toch Gemini te kunnen installeren zonder al teveel gedoe of bijvoorbeeld de app te moeten downloaden van een dubieuze site? Het liefst zou ik mijn telefoon laten denken dat ik in de US of UK zit, zodat ik het gewoon uit de Playstore kan downloaden!

Excuses als het antwoord eenvoudig te vinden is hier op Tweakers, zoals ik al zei, weinig tijd en zin 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High on Life
zunrob schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:03:
Hmm. Twee rare dingen met de 8 Pro. Hij zit in een Mous 5 Limitless case.

1) Als ie op de Stand 2 aan het laden is krijg ik geen realign errors, en het laden werkt goed en snel. Echter, het scherm wordt soms heel unresponsive, en reageert nauwelijks meer. Van de lader af en het is opgelost.
2) Ik weet dat OLED schermen vaker niet uniform zijn, maar het valt me in het donker op dat een donkergrijze achtergrond niet geheel uniform wordt weergegeven. Onderin lijkt het beeld wat feller te zijn dan bovenin. Je ziet dit alleen als je je in een donkere omgeving bevindt. Iemand anders dit ook opgevallen/zou dit vanavond eens willen bekijken? Heb smooth display aanstaan.

Gebruik het bijgevoegde plaatje, en dan helemaal schermvullend inzoomen.
[Afbeelding]

Met smooth display uit is het scherm overigens een stuk uniformer.
Allebei geen last van op de 8 non pro. Ik was zelfs verbaasd dat er geen OLED scherm in zat bij de niet-pro, maar ik merk duidelijk dat zwart nooit echt zwart is, en behalve dat, geven de paar kapotte pixels op mijn telefoon licht, wat bij OLED volgens mij niet zou moeten kunnen.
Ik merk wel talloze andere kleine bugs en UI dingetjes die niet kloppen, maar de hoeveelheid bugs, vooral in Google's eigen software, vind ik niet leuk meer...
Het is echt net alsof je met een Pixel 8, gewoon een bèta tester bent :'( (zeker als je de telefoon voor veel dingen gebruikt, ga je echt allerlei gebreken opmerken! Met name bij Chrome en YouTube wordt ik regelmatig gek gemaakt)

[ Voor 3% gewijzigd door High on Life op 10-03-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-09 11:23
High on Life schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Allebei geen last van op de 8 non pro. Ik was zelfs verbaasd dat er geen OLED scherm in zat bij de niet-pro, maar ik merk duidelijk dat zwart nooit echt zwart is, en behalve dat, geven de paar kapotte pixels op mijn telefoon licht, wat bij OLED volgens mij niet zou moeten kunnen.
Ik merk wel talloze andere kleine bugs en UI dingetjes die niet kloppen, maar de hoeveelheid bugs, vooral in Google's eigen software, vind ik niet leuk meer...
Het is echt net alsof je met een Pixel 8, gewoon een bèta tester bent :'( (zeker als je de telefoon voor veel dingen gebruikt, ga je echt allerlei gebreken opmerken! Met name bij Chrome en YouTube wordt ik regelmatig gek gemaakt)
Wat? De Pixel 8 heeft gewoon een OLED-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High on Life
MarnickS schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Wat? De Pixel 8 heeft gewoon een OLED-scherm.
De niet pro ook??? Want ik dacht dat kapotte pixels niet licht zouden moeten geven zonder backlight... Ik kan je een foto sturen, ze zijn best duidelijk zichtbaar, en behalve dat is zwart dus nooit echt zwart, althans niet zo zwart als de omranding van de telefoon 🤔 misschien dat er ergens verkeerde info over het scherm rond gaat, of ik zit er helemaal naast, kan allebei 😅

[ Voor 34% gewijzigd door High on Life op 10-03-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-09 11:23
High on Life schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:34:
[...]

De niet pro ook??? Want ik dacht dat kapotte pixels niet licht zouden moeten geven zonder backlight...
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
High on Life schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:15:
Ik lees echter op internet, dat de assistent op den duur vervangen zal worden door de op BARD gebaseerde Gemini app!

Momenteel staat er op de app pagina in de Playstore nog dat het niet beschikbaar is in Nederland. Dat snap ik wel, ze moeten misschien nog een hele hoop vertalen, of de AI zelf leren te vertalen 😅 ik ben dan ook niet happig en hoef niet per se een Nederlandse versie!!! Ik wil gewoon de app uitproberen, en ik spreek goed genoeg Engels dat die spraak detectie moeiteloos zou moeten werken bij mij...
De Gemini versie komt waarschijnlijk pas veel later naar Europa .. omdat ze aan de Europese richtlijnen moeten voldoen rondom privacy etc.

Dus zal het niet mogelijk zijn om een Engelse versie te installeren totdat deze aan die richtlijnen voldoet.

Je ziet meer en meer dat de grote partijen het "vervelend" vinden dat we in Europa strenge privacy regels hebben .. en ze dus minder makkelijk van alles met je data kunnen doen.

Vandaar dat je bijvoorbeeld ook de Gemini web versie in een uitgeklede vorm hier beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High on Life
duvekot schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:52:
[...]

De Gemini versie komt waarschijnlijk pas veel later naar Europa .. omdat ze aan de Europese richtlijnen moeten voldoen rondom privacy etc.

Dus zal het niet mogelijk zijn om een Engelse versie te installeren totdat deze aan die richtlijnen voldoet.

Je ziet meer en meer dat de grote partijen het "vervelend" vinden dat we in Europa strenge privacy regels hebben .. en ze dus minder makkelijk van alles met je data kunnen doen.

Vandaar dat je bijvoorbeeld ook de Gemini web versie in een uitgeklede vorm hier beschikbaar hebt.
Aaah, dat verklaart wel waarom ik er geen installatie guides voor heb gezien 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Even een vraag: hoe klinkt jullie haptic feedback, oftewel de vibratie motor? Bij mijn 8 Pro klinkt het erg metalig, zie bijvoorbeeld hier https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/gJR3mbGeTs. Het is zo luid dat als je in een rustige ruimte bent je het duidelijk hoort. Op de P8 Pro van mij vriendin hoor je het niet. Daar voel je de feedback wel, maar hoor je het niet.

Ik weet niet hoe ik een poll moet aanmaken, maar hier zijn de twee verschillende soorten geluiden:

1) Metalig/buzzing: https://recorder.google.c...d7-49af-8c13-03faddc14253

2) Solid: https://recorder.google.c...10-4295-af9a-71ca996e1ce3

Ben erg benieuwd hoe die van jullie klinkt, voordat ik het proces van ruilen in ga. Dat is ook weer zo een gedoe, en als er een grote kans is dat ik een unit krijg die hetzelfde is (dus geluid 1), dan is het dat niet waard.

[ Voor 53% gewijzigd door zunrob op 11-03-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
zunrob schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:38:
Even een vraag: hoe klinkt jullie haptic feedback, oftewel de vibratie motor? Bij mijn 8 Pro klinkt het erg metalig, zie bijvoorbeeld hier https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/gJR3mbGeTs. Het is zo luid dat als je in een rustige ruimte bent je het duidelijk hoort. Op de P8 Pro van mij vriendin hoor je het niet. Daar voel je de feedback wel, maar hoor je het niet.

Ik weet niet hoe ik een poll moet aanmaken, maar hier zijn de twee verschillende soorten geluiden:

Ben erg benieuwd hoe die van jullie klinkt, voordat ik het proces van ruilen in ga. Dat is ook weer zo een gedoe, en als er een grote kans is dat ik een unit krijg die hetzelfde is (dus geluid 1), dan is het dat niet waard.
Bij mij klinkt het net als geluid 1. Ik vind het niet storend en het is mij ook niet dusdanig negatief opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
BlakeNL schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:58:
[...]

Bij mij klinkt het net als geluid 1. Ik vind het niet storend en het is mij ook niet dusdanig negatief opgevallen.
Super bedankt dat je het geprobeerd hebt! Ben heel erg benieuwd naar de mening van anderen hier? Kan tot nu toe lastig opmaken hoe de verhoudingen liggen tussen geluid 1 of geluid 2.

Het is meer dat als ik in de avond in bed lig en nog typ, het geluid best wel luid is/opvalt. Dat vind ik wat storend. Zeker gezien de 8 Pro van mijn vriendin in die zin wel stil is. Overdag hoor je het niet en is het eigenlijk dus ook niet hinderlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door zunrob op 11-03-2024 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-09 20:03
zunrob schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:38:

Grappig het verschil, was mij als dusdanig niet opgevallen, maar nu ik het zo hoor dan komen beide geluiden mij bekend voor, inderdaad vooral vanuit de stilte (in bed beide nog even op de telefoon):

Mijn Pixel 8 Pro geluid 2
Pixel 8 van mijn partner geluid 1

Maar stoort niet en het feit dat ik de link nu pas leg zegt wel genoeg.. Daarbij is het alleen in absolute stilte überhaupt hoorbaar, en het feit dat je de trilmotor hoort is omdat er gewoon een hele goede en sterke in de Pixel lijn zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Kenar95 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:55:
[...]

Grappig het verschil, was mij als dusdanig niet opgevallen, maar nu ik het zo hoor dan komen beide geluiden mij bekend voor, inderdaad vooral vanuit de stilte (in bed beide nog even op de telefoon):

Mijn Pixel 8 Pro geluid 2
Pixel 8 van mijn partner geluid 1

Maar stoort niet en het feit dat ik de link nu pas leg zegt wel genoeg.. Daarbij is het alleen in absolute stilte überhaupt hoorbaar, en het feit dat je de trilmotor hoort is omdat er gewoon een hele goede en sterke in de Pixel lijn zit..
Dat is toevallig, hetzelfde als bij ons eigenlijk. Al hebben wij beide de Pixel 8 Pro. Mijn vriendin een blauwe 512 GB, ik een zwarte 512 GB. Je zou bijna denken dat ze allicht verschillende leveranciers/fabrikanten van deze vibratie motoren hebben. Wat voor een 8 Pro heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenar95
zunrob schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:12:
[...]

Dat is toevallig, hetzelfde als bij ons eigenlijk. Al hebben wij beide de Pixel 8 Pro. Mijn vriendin een blauwe 512 GB, ik een zwarte 512 GB. Je zou bijna denken dat ze allicht verschillende leveranciers/fabrikanten van deze vibratie motoren hebben. Wat een 8 Pro heb jij?
Pixel 8 grijsgroen 256gb
Pixel 8 pro obsidiaan 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Die van mij (8 Pro) en die van mn vriendin (8) klinken echt geheel identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:10:
Die van mij (8 Pro) en die van mn vriendin (8) klinken echt geheel identiek.
Ben wel benieuwd hoe, geluid 1 (blikkerig/metalig) of 2 solid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Ben wel benieuwd hoe, geluid 1 (blikkerig/metalig) of 2 solid?
Lastig te zeggen, net even haptische feedback bij typen aangezet maar ik hoor het geluid niet per se, het is vooral voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Lastig te zeggen, net even haptische feedback bij typen aangezet maar ik hoor het geluid niet per se, het is vooral voelbaar.
Merci. In een stille ruimte/als je de telefoon bij je oor houdt is het goed te horen als ie zo blikkerig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 16:21
Zijn er hier meer die last hebben dat de Tweakers site niet smooth scrollt op de Pixel 8 Pro?

Het heeft te maken met het verdwijnen en tevoorschijn komen van de rode Tweakers balk bovenin beeld. Als die balk nog in beeld is en ik begin te scrollen is er een hapering, hierna is het wel soepel. En andersom, als ik terug naar boven scroll en die balk komt weer tevoorschijn is er weer een hapering.

Is hier een oplossing voor? Ik was al aan het zoeken naar een custom ccs die de rode balk dan maar altijd in beeld laat, maar die kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Werkt prima hier, maar ik gebruik wel Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Caelorum schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:03:
Werkt prima hier, maar ik gebruik wel Firefox.
Het is op zowel Chrome als Brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
cordonbleu schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:58:
Zijn er hier meer die last hebben dat de Tweakers site niet smooth scrollt op de Pixel 8 Pro?

Het heeft te maken met het verdwijnen en tevoorschijn komen van de rode Tweakers balk bovenin beeld. Als die balk nog in beeld is en ik begin te scrollen is er een hapering, hierna is het wel soepel. En andersom, als ik terug naar boven scroll en die balk komt weer tevoorschijn is er weer een hapering.

Is hier een oplossing voor? Ik was al aan het zoeken naar een custom ccs die de rode balk dan maar altijd in beeld laat, maar die kon ik niet vinden.
Hier niet waar te nemen, P8P, Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
cordonbleu schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:21:
[...]
Beide maken gebruik van dezelfde engine. Ik verwacht dat het daar dan ook een bug is. Zeker als het ook in Edge gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik woon niet in Almelo, maar elke keer zegt mijn telefoon: dit is het weer in Almelo. Morgen in Almelo.

Ik heb niks tegen Almelo, maar hoe zet ik dit in hemelsnaam uit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Dubrillion schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:27:
Ik woon niet in Almelo, maar elke keer zegt mijn telefoon: dit is het weer in Almelo. Morgen in Almelo.

Ik heb niks tegen Almelo, maar hoe zet ik dit in hemelsnaam uit? :D
Zorgen dat de relatie tussen je IP en de fysieke locatie klopt bij GeoIP providers. Dus begin daar eens mee.

Deel je je locatie met Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:54
duvekot schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:27:
[...]

Zorgen dat de relatie tussen je IP en de fysieke locatie klopt bij GeoIP providers. Dus begin daar eens mee.

Deel je je locatie met Google?
Ik deel mijn locatie, want als ik de weer app open zie ik ook mijn locatie. Wel als ik geen Almelo zie natuurlijk.

Die bovenste moet je even verklaren. Tenzij mijn antwoord al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
cordonbleu schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:21:
[...]
Hier ook, op zowel stock als ook (veel smoothere) custom kernel. Het is heel subtiel dus misschien dat niet iedereen het ziet. Dit is gelukkig veel minder zichtbaar dan de gebruikelijke stutter met de bizar slechte stock kernel scrolling (voor een "high end" device).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Dubrillion schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:22:
[...]

Ik deel mijn locatie, want als ik de weer app open zie ik ook mijn locatie. Wel als ik geen Almelo zie natuurlijk.

Die bovenste moet je even verklaren. Tenzij mijn antwoord al voldoende is.
Probeer dit eens ... En kijk of de locatie die terug komt klopt met waar je bent.

https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
(Scroll naar beneden .. en klik op "Test your IP address")

En naast MaxMind zijn er nog een boel GeoIP providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:17
deVriez schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:23:
Helaas blijf ik problemen houden met bellen. De ontvangende partij verstaat mij na een paar minuten niet meer. Hierdoor moet het belletje afgebroken en weer gestart worden. Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Ik hoor de andere partij wel. Verder instellingen: Wifi automatisch uitzetten = uit. Voorkeursnetwerktype = 4G. Bellen via wifi = uit. 2G toestaan = aan.
Inmiddels heb ik dit probleem ook, vooral op een fysieke Odido simkaart van mijn werk. Privé gebruik ik een Vodafone e-sim, maar daar bel ik nagenoeg nooit mee (en is voor data en bellen eigenlijk meer een back-up simkaart).

Had je inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Brad Pitt schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Hier ook, op zowel stock als ook (veel smoothere) custom kernel. Het is heel subtiel dus misschien dat niet iedereen het ziet. Dit is gelukkig veel minder zichtbaar dan de gebruikelijke stutter met de bizar slechte stock kernel scrolling (voor een "high end" device).
Kan me inbeelden dat niet iedereen het ziet. Die mensen zien de microstutters met scrollen dan vast ook niet. Ik stoor me er toch wel behoorlijk aan, want ik zie het dus wel heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Bij mij is mijn camera glas van mijn Pixel 8 Pro vandaag zomaar gebarsten.
Ik liep ermee rond in mijn broekzak en toen ik mijn telefoon wilde pakken voelde ik glas in mijn zak.
Google geeft hier geen garantie op, terwijl het blijkbaar een bekend probleem is door het gaatje van de microfoon.

Hebben meer van jullie dit probleem gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:11
Joster schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:47:
[...]

Inmiddels heb ik dit probleem ook, vooral op een fysieke Odido simkaart van mijn werk. Privé gebruik ik een Vodafone e-sim, maar daar bel ik nagenoeg nooit mee (en is voor data en bellen eigenlijk meer een back-up simkaart).
Hoe oud is je fysieke simkaart? Ik had dit probleem ook bij een minstens 7 jaar oud Youfone-kaartje en het probleem was weg toen ik die verving door een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
ikdedinges schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:20:
Bij mij is mijn camera glas van mijn Pixel 8 Pro vandaag zomaar gebarsten.
Ik liep ermee rond in mijn broekzak en toen ik mijn telefoon wilde pakken voelde ik glas in mijn zak.
Google geeft hier geen garantie op, terwijl het blijkbaar een bekend probleem is door het gaatje van de microfoon.

Hebben meer van jullie dit probleem gehad?
Wat ontzettend balen. Dit speelde bij de 7 ook al. Ik zou even met Google chatten, paar nummers van vergelijkbare cases op Reddit erbij zoeken en die delen. Bij de 7 is het uiteindelijk wel erbij komen te staan dat het onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
zunrob schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Wat ontzettend balen. Dit speelde bij de 7 ook al. Ik zou even met Google chatten, paar nummers van vergelijkbare cases op Reddit erbij zoeken en die delen. Bij de 7 is het uiteindelijk wel erbij komen te staan dat het onder garantie valt.
Goeie inderdaad! ga ik doen. En anders maar via de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ikdedinges schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Goeie inderdaad! ga ik doen. En anders maar via de verzekering.
Geef je IMEI eens in de Google Store/Pixel repareer website. Je kunt dan kiezen wat je wilt laten repareren, en daar staat ook bij wat er onder de garantie valt. Hopelijk lukt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand anders er ook last van dat af en toe het toetsenbord hangt naar een swipe beweging? Krijg het dan alleen weg door het scherm uit te zetten en weer te unlocken, sinds vorige update heb ik het opeens veel vaker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Ik wil de Pixel 8 Pro aanschaffen
Wil alleen deze 2 punten weten

Stottert/hapert het scrollen in Reddit
Stottert/hapert het scrollen in Twitter

Alvast bedankt voor de gene die dit voor me kan testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 13:40
Fantasio7 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:42:

Met Reddit is me geen gestotter of gehaper opgevallen in de afgelopen weken.
Met Twitter geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Fantasio7 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:42:

Twitter geen ervaring mee, maar de Reddit app heeft imo wel echt zichtbare (micro) stutters. Stoort me persoonlijk niet, maar ik vind wel dat dat beter zou moeten. Verder zie ik weinig stutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sommigen zien stutters, sommigen niet. Ik denk nog steeds dat de mensen die de stutters wel zien gewoon brakke hardware hebben gekregen die Google met software probeert te patchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met andere kernel veel minder stutters dus het is gewoon een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:14:
Met andere kernel veel minder stutters dus het is gewoon een software issue.
Of een hardware issue die met software patches te verminderen is. Ik heb namelijk met de stock kernel geen stutters. En ja, ik zie dat soort dingen doorgaans wel. Ik zie de microstutters bijv. ook wel op mijn LG OLED tv waar veel anderen het niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geen stutters met de stock kernel is onmogelijk op een 8 Pro :)

Mijn oude OP 7Pro is op veel vlakken veel smoother.

Heb ook een LG en smooth motion aangezet (puristen gruwelen nu) anders is het geen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Caelorum schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:08:
Sommigen zien stutters, sommigen niet. Ik denk nog steeds dat de mensen die de stutters wel zien gewoon brakke hardware hebben gekregen die Google met software probeert te patchen.
Duidelijk bij stutters gaat hij retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:22:
Geen stutters met de stock kernel is onmogelijk op een 8 Pro :) [...]
Tja, als we jouw n=1 ervaring wel mogen geloven, maar de mijne niet, dan houd het snel op. Ik hoop voor je dat het een software-issue is (vreemd dat ik hem dan niet heb), maar ik geloof er echt niet in. Het is niet ongewoon om een enkel component bij meerdere fabrieken te sourcen en er later issues mee te hebben, welke in de software worden opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Fantasio7 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Duidelijk bij stutters gaat hij retour
Dan zal hij retour gaan. Je zal 100% stutters zien in de officiële Reddit app.
YouTube: Scrolling stutter issue Pixel 8 Pro
Reddit vanaf 0:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deVriez
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 09:31
M!chiel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:29:
[...]

Hoe oud is je fysieke simkaart? Ik had dit probleem ook bij een minstens 7 jaar oud Youfone-kaartje en het probleem was weg toen ik die verving door een nieuwe.
Yes voor mij ook, nieuwe simkaart van Simpel er in en bijna geen klachten meer. In slechts 2 van de 40 belletjes nog voorgekomen. Kan ook door mijn locatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Cr1ptkeeper schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:22:
[...]

Zojuist geprobeerd, en bij mij ook lichte stotters in de Reddit app. Heb het nog niet als vervelend ervaren. Ik wijt het er ook aan dat ie de data moet laden.

Overigens kreeg ik net in Chrome kort de melding in beeld dat er geen internet connectie was. Zat op 4G, met Simpel netwerk, maar geen idee of het internet daadwerkelijk weg was of een foutje in Chrome.

Als laatste: ik vroeg jullie pas na het trillen van de telefoon. Heb het toestel geruild, en de nieuwe heeft geluid 2, dus niet meer dat metalige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cr1ptkeeper schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:22:
[...]
Dit dus. Bij iedere 8/Pro zal je stutters zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenar95
Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Dit dus. Bij iedere 8/Pro zal je stutters zien.
Ik vraag mij echt af waar iedereen het over heeft met de stutters. Dus oprecht opzoek gegaan naar een situatie waar ik ze dan wel zou kunnen zien, want krijg bijna het gevoel alsof je gek bent als je ze niet hebt/ziet. Overigens de Pixel 8 Pro ook.
Dus heb er nu geen last van in zowel Chrome (bv dit topic), X of Reddit app.
Display staat op 1344x2992 dus eerst deze eens naar 1008x2244 gezet. Los van dat het beeld korrelig wordt, nog steeds geen stutters.
Daarna eens het Smooth Display uitgezet. Man man man, zowel Chrome, X als Reddit vrijwel onleesbaar door de hoeveelheid stutters.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat iedereen die er last van zou hebben, domweg de Smooth Display functie niet aan heeft eraan. Het kan mogelijk wel zo zijn dat deze bij iedereen niet helemaal lekker werkt en in de genoemde apps niet opschakelt naar 120hz?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkpOUaiGRCjPlaE9Y_MjRoEvY6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9fOuBsmuAxyuJ2yLkTQfZxoZ.png?f=fotoalbum_large

Dit zou te controleren zijn door in de ontwikkelaarsopties de vernieuwingssnelheid eens aan te zetten en te kijken wat deze doet bij het scrollen door de diverse apps?
Bij mij is dit strak 120hz in alle apps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI3kc29yjRZ97UjwN6TVU0Yh4GU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QhgMtVWUc6HCeCf1uvvnCoOE.png?f=fotoalbum_large

Maar oprecht hier dus een tweaker die geen last heeft van stutters op zijn Pixel 8 Pro. Ik zet m'n smooth display en volledige resolutie weer aan. 8)
Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires