Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:08:
[...]
Welke apps? Enige app waar ik het bij heb is Reddit. Jammer dat een alternatief (Sync) niet meer bestaat. Voelde zoveel beter aan. ;(
Bol, Albert Heijn, Google Play, om een paar te noemen. Met custom kernel zijn deze merkbaar smoother.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:59
Heb zelf geen problemen met de AH app of de play store. Toch vreemd dat sommigen daar wel problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Reddit, XDA, GSM Arena, overal meldingen van choppy Play Store. Ziet er niet uit en is belachelijk op een telefoon van dit prijspeil, imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 16:12
Tuktop schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:36:
[...]

Misschien gelijk een fix voor het probleem dat @Mafs meldt :)
Helaas, heb de update gisteravond nog even gedaan maar geen geluk. Toch maar een contact met Google opnemen denk ik. Misschien toch een defecte modem/wifi chip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Atomsk schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:56:
[...]

"Snel overzicht" widget gebruiken met zwarte achtergrond? Als vervanging van tijd en weer.
Daar zit dan toch geen tijd bij, of kijk ik verkeerd?
Ook is het weer icoontje in dat geval nog steeds gekleurd bij mij.
Tuktop schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:46:
[...]

De app is inderdaad niet zichtbaar in de app drawer. Ik denk dat dat komt omdat de weer-app een onderdeel is van de Google app, dus niet zelfstandig. Je kunt wel, als je er eenmaal inzit, via je account-icoontje rechtsboven een shortcut maken op je homescreen. Vanuit die shortcut open je eigenlijk direct het weer-gedeelte van de Google app.
Gebruik het zelf niet (want clean homescreen), maar goede tip, dank!
Brad Pitt schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:57:
Je kan ook een willekeurige weer app met custom click functie gebruiken om Google Weather op te roepen. Heb bij de widget van Chronus ingesteld dat Google geopend moet worden. Zal met veel andere widgets ook wel kunnen.
[Afbeelding]
Goede tip! Had ik niet aan gedacht. Zal eens op zoek gaan naar een transparante weather widget die me bevalt.
Brad Pitt schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:41:
Reddit, XDA, GSM Arena, overal meldingen van choppy Play Store. Ziet er niet uit en is belachelijk op een telefoon van dit prijspeil, imho.
Also: ik keek op de iPhone 15 Pro van m'n vriendin mee: dat ding is echt butter smooth vergeleken met de Pixel 8 Pro zeg, echt een verschil. Was me nog niet eerder opgevallen dat er zoveel kleine stutters in de interface van de Pixel zitten. Zelfs mijn oude OnePlus 8 Pro scrolt een stuk smoother. :|

[ Voor 15% gewijzigd door Majesty op 06-02-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Twijfel toch om te rooten, kijken of het echt helpt om een andere kernel te draaien en wat soepeler te hebben plus video out over USB-C is wel nice zeker gezien ik een mobiel scherm heb die ik regelmatig gebruik maar nu niet kan met de telefoon.
Zit enkel met de backup van alle data, wil natuurlijk liever niets kwijt raken qua apps, indeling etc etc.

Wat betreft Reddit @xtreme_lunatic probeer Infinity eens, heerlijke app en met een google collab zelf te bouwen met je eigen API voor alle functionaliteiten. Dm maar voor meer info ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 06-02-2024 09:27 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 12:17
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:08:
[...]

Welke apps? Enige app waar ik het bij heb is Reddit. Jammer dat een alternatief (Sync) niet meer bestaat. Voelde zoveel beter aan. ;(
Ik heb het eigenlijk ook alleen op Reddit en dan voornamelijk wanneer ik snel door de hele feed scroll om een ouder bericht te zoeken. Edge case voor mij dus ik heb er geen last van. Alles in de interface en browser enzo gaat hier, zoals verwacht, zonder hiccups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Snap ook niet helemaal waar mensen over klagen, heeft het niet te maken met buffering van inhoud van een pagina oid? Kom zelf van een 60Hz scherm, vind 120Hz een verademing. Geen issues hier, telefoon doet het prima.

Iemand een idee hoe je 'snel overzicht' kan customizen? Heb hem liever iets groter.

@Brad Pitt At A Glance, er zijn blijkbaar 2 varianten. Een kleine die je niet kan verwijderen en 1tje vanuit Google Assistant. (grotere)

[ Voor 18% gewijzigd door Harmen op 06-02-2024 09:56 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Harmen schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:44:
Snap ook niet helemaal waar mensen over klagen, heeft het niet te maken met buffering van inhoud van een pagina oid? Kom zelf van een 60Hz scherm, vind 120Hz een verademing. Geen issues hier, telefoon doet het prima.

Iemand een idee hoe je 'snel overzicht' kan customizen? Heb hem liever iets groter.
Dat het met bufferen te maken heeft kan uiteraard best, maar dat andere kernels of andere telefoons het veel en veel beter doen is dan wel wat vreemd/irritant.

Wat is snel overzicht, die knoppen boven als je status balk omlaag sleept?

Edit: ah ok, ja vond dat nogal kostbare screen estate innemen dus nooit gebruikt eigenlijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 06-02-2024 10:07 . Reden: Antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Dat haperen in apps merk ik toch ook hoor, zeker als je wat sneller scrolt. Waar het door komt geen idee, want ook al is de hardware niet het beste van het beste, het zou meer dan voldoende moeten zijn voor een perfecte Android ervaring.

Kan niet zeggen dat ik spijt heb van mijn overstap van "Alles Apple" naar Pixel en Linux, maar hoop wel dat de Pixel nog wat gaat verbeteren met de updates. (Linux niks over te klagen overigens op mijn oude X1 carbon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas533
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 09:31
Ik heb een pixel 8 pro. Tot op heden werkt circle to search nog steeds niet. Meerdere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Laatst online: 28-09 20:48
jonas533 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:34:
Ik heb een pixel 8 pro. Tot op heden werkt circle to search nog steeds niet. Meerdere met dit probleem?
Werkt hier al wel een krappe week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pill even aan gezet om te testen maar de adblocker zorgt ervoor dat de helft van de resultaten onzichtbaar is dus deze functie ga ik niet gebruiken, pill weer uit :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTgBQHm5o7ZhOHbkLtvf_3mrJA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oFx7MEZIXAUMybuU8kldyLe6.png?f=fotoalbum_large
Wel eindelijk weer transparante statusbar pull down, vond dat witte vlak echt zo kaal altijd. Beetje bij beetje happier 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 06-02-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik zit trouwens nog steeds op de Play store update van november, wordt dat niet geupdate? En waarom zijn die twee updates eigenlijk los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-TheNose- schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:35:
Ik zit trouwens nog steeds op de Play store update van november, wordt dat niet geupdate? En waarom zijn die twee updates eigenlijk los van elkaar?
Wees er maar blij mee dat ze los van elkaar zijn. Op die manier kunnen er toch nog essentiele updates worden uitgerold voor telefoons die verder geen OS/software-updates meer krijgen.
Ik zit al een tijdje op januari.

Ga eens naar de Play Store, icoontje rechtsboven, Instellingen, Over uitvouwen, Play Store-versie > Play Store updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:31
De laatste februari update voor de P8 (26,27MB) kon eerst niet geïnstalleerd worden bij mij. Pas na het toestel eerst terug op te starten, was de foutmelding weg en lukte de installatie wel. Ondertussen staat de progressie balk al ongeveer 10min op dezelfde plek en is de "Installing security Update...." al bijna een half uur bezig...

Duurde het bij anderen ook zo lang? Ik heb geen root of beta, gewoon standaard toestel met standaard apps.

edit: net gedaan, net als ik deze comment ging posten. Dus ongeveer een half uur voor een update van 27MB. Lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44
jonas533 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:34:
Doe je het wel goed? Ik dacht dat circle to search werd opgeroepen door de balk beneden naar boven te swipen. Maar je moet de balk ingedrukt houden.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas533
Ja ik gebruik de navigatie knoppen. Als ik de home knop lang indruk krijg ik de Google Assistent maar kan dan niets omcirkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 20:45
jonas533 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:35:
Ja ik gebruik de navigatie knoppen. Als ik de home knop lang indruk krijg ik de Google Assistent maar kan dan niets omcirkelen.
Ik gebruik gestures en als ik helemaal onderaan de rand van het scherm (in het midden) druk krijg ik circle to search... wel leuk om te doen moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
jonas533 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:35:
Dan is het om de een of andere reden nog niet actief bij jou, want wat je omschrijft is wel de juiste manier om het te activeren.

Edit: misschien moet je het nog activeren (hoewel dat bij mij vanzelf ging):
'Omcirkel en zoek' aanzetten in de navigatiemodus met 3 knoppen:
  • Open Instellingen Instellingen.
  • Zoek naar Startknop ingedrukt houden om te zoeken.
  • Tik op Startknop ingedrukt houden om te zoeken.
  • Zet Startknop ingedrukt houden om te zoeken aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Tuktop op 06-02-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas533
Ja zo dacht ik het ook. Vind alleen de optie startknop vasthouden voor de assistent. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Laatst online: 05-09 18:21
Kijk is ook naar Pixel tips voor de zekerheid Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYF1U3XK1vvwv0jDHaMTHCNwJh0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cKFEef1t5ViGdxfnJia8LWmu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Even vraagje over de dual sim, 1 sim moet bij de pixel 8 pro een e-sim zijn. Ik las dat daar in het begin problemen mee waren bij sommige providers. Ik zit in NL bij odido en in BE bij mobile vikings (=Proximus netwerk)... zijn er hier nog gebruikers die bij Odido of Proximus zitten die een Google 8 Pro hebben met E-sim kaart zonder problemen of net wel met problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mafs
Mafs schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 06:57:
[...]

Helaas, heb de update gisteravond nog even gedaan maar geen geluk. Toch maar een contact met Google opnemen denk ik. Misschien toch een defecte modem/wifi chip
Kleine update betreft de trage wifi!
Bleek dus dat WMM uit staat op mijn router (Netgear R7000) om één of andere reden hebben al onze andere apparaten hier geen problemen mee maar de Pixel dus wel.

Setting voor zowel de 2.4 als de 5Ghz weer aangevinkt en ja hoor, 400mbps.

Misschien heeft iemand er nog wat aan!

Iemand trouwens nog tips voor een goede screenprotector? Heb nu een 'New C' van Amazon maar die is compleet los aan de randen. In combinatie met een Spigen Liquid Air hoesje trouwens, hoesje komt niet tegen het glas van de screenprotector aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:27
Mafs schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:42:
Iemand trouwens nog tips voor een goede screenprotector? Heb nu een 'New C' van Amazon maar die is compleet los aan de randen. In combinatie met een Spigen Liquid Air hoesje trouwens, hoesje komt niet tegen het glas van de screenprotector aan.
Ik gebruik deze https://www.caseologycase...screen-protector-snap-fit op mijn Pixel 8 met een Spigen Liquid Air case ... En die zit en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:51
vtrke schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:51:
Even vraagje over de dual sim, 1 sim moet bij de pixel 8 pro een e-sim zijn. Ik las dat daar in het begin problemen mee waren bij sommige providers. Ik zit in NL bij odido en in BE bij mobile vikings (=Proximus netwerk)... zijn er hier nog gebruikers die bij Odido of Proximus zitten die een Google 8 Pro hebben met E-sim kaart zonder problemen of net wel met problemen?
Ik heb Odido met een pixel 8 (dus niet pro) en e-sim. Tot nu toe geen problemen ervaren. Misschien dat 5g iets meer batterij gebruikt maar nog niet getest of het veel scheelt met op 4G zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-09 22:04
krijn1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Ik heb Odido met een pixel 8 (dus niet pro) en e-sim. Tot nu toe geen problemen ervaren. Misschien dat 5g iets meer batterij gebruikt maar nog niet getest of het veel scheelt met op 4G zetten.
Hier een Simyo (KPN) e-Sim, en een Odido sim; Vooralsnog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:03
Odido met e-sim en Pixel 8 pro, ik ervaar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mafs schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:42:
[...]
Ik gebruik de Spigen variant. Aanbrengen was eenvoudig, blijft prima zitten tot nu toe. Protector is vierkant zonder randen en heeft geen inkeping. Wat mij wel opviel is dat hij ietsje naar rechts zit, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen... geen idee! :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Protectors cases etc. alhier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafs
duvekot schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik deze https://www.caseologycase...screen-protector-snap-fit op mijn Pixel 8 met een Spigen Liquid Air case ... En die zit en werkt prima.
Harmen schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik de Spigen variant. Aanbrengen was eenvoudig, blijft prima zitten tot nu toe. Protector is vierkant zonder randen en heeft geen inkeping. Wat mij wel opviel is dat hij ietsje naar rechts zit, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen... geen idee! :?
Jullie worden bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik gebruik mobile vikings en het werkt zoals met simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:38

crashtestdummy

Ajoeto member

Ik gebruik op mijn 8 pro probleemloos de combinatie Odido e-sim en Vodafone sim. Beide op 5G.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:47
crashtestdummy schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Ik gebruik op mijn 8 pro probleemloos de combinatie Odido e-sim en Vodafone sim. Beide op 5G.
Ik gebruik op mijn normale P8 probleemloos deze combinatie maar dan andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Brad Pitt schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:51:
Pill even aan gezet om te testen maar de adblocker zorgt ervoor dat de helft van de resultaten onzichtbaar is dus deze functie ga ik niet gebruiken, pill weer uit :)
Andere adblocker en de plaatjes doen het weer en circle to search doet het ook gewoon zonder de zichtbare pill :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:22
Ik gebruik op mijn pixel 8 pro bij privé DNS "dns.adguard-dns.com" werkt perfect en geen last van reclame etc... Ben nog geen website tegen gekomen die daardoor niet goed werkt. En als je wel een website tegen komt die niet lekker werkt, dan heb je een tokkel bij quick settings om die DNS even uit te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Barfman op 08-02-2024 23:14 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02
Barfman schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:12:
Ik gebruik op mijn pixel 8 pro bij privé DNS "dns.adguard-dns.com" werkt perfect en geen last van reclame etc... Ben nog geen website tegen gekomen die daardoor niet goed werkt. En als je wel een website tegen komt die niet lekker werkt, dan heb je een tokkel bij quick settings om die DNS even uit te zetten.
Ik heb wel soms problemen hiermee (bijvoorbeeld als ie per ongeluk bij de McDonalds op de wifi gaat), hoe krijg ik die toggle in de quick settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:22
Je moet een apk installeren en daarna kan je de apk weer verwijderen
https://xdaforums.com/t/h...-off-private-dns.4557183/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:09
Heb een raar probleem met de kleurechtheid van een foto genomen met m'n 8 Pro

Onderstaand oogt de fiets gewoon blauw terwijl deze in werkelijkheid petrol achtig is (matt ocean blue zoals ze het noemen). Zit meer groen in. Zie onderste 2 foto's geplukt van internet.

Wat gaat er mis?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC7qYj0FRaVocfXCIPfNVAw4AtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqmOUipo1ilGXpniQDn1aw1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScUncDzIxVT2L85xjP7N2A4I-c8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LkJAQLC01WKg5u5L62D7nUf9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWJnK9RXkAErAZ2?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 5% gewijzigd door RF1000 op 10-02-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Foto's twee en drie lijken ook geheel niet op elkaar :?

De derde foto lijkt, imho, prima op jouw foto. Hoe is het licht, hoe staat de zon, wat is er nabewerkt, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-09 22:53
Is foto's van het internet plukken niet appels met peren vergelijken?

[ Voor 64% gewijzigd door Frappuccino op 11-02-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Laatst online: 28-09 21:28
Hallo iedereen,

Even een vraagje. Ik sta op het punt om een pixel 8 aan te schaffen.

Er is alleen 1 feature waarover ik niet geheel zeker ben dat het ook op de Pixel 8 zit:

Ik gebruik op mijn Samsung altijd "standen en routines" om bijvoorbeeld automatisch muziek af te spelen indien de telefoon verbinding maakt met de bluetooth van mijn auto.

Maar ook wanneer ik snachts muziek wil luisteren:
Indien mijn bluetooth hoofdtelefoon wordt verbonden, schakelt mijn telefoon automatisch de "niet storen" stand uit, en wordt de app gestart waarmee ik muziek luister.

Alles geheel automatisch zonder dat ik zelf de telefoon in handen heb.

Zitten deze mogelijkheden ook op de Google Pixel 8?

Ik betwijfel dit namelijk na het lezen van dit artikel:
https://www.reddit.com/r/...d_about_routines_pixel_8/

Dit zou voor mij een dealbreaker kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Huizinity schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:14:
Hallo iedereen,

Even een vraagje. Ik sta op het punt om een pixel 8 aan te schaffen.

Er is alleen 1 feature waarover ik niet geheel zeker ben dat het ook op de Pixel 8 zit:

Ik gebruik op mijn Samsung altijd "standen en routines" om bijvoorbeeld automatisch muziek af te spelen indien de telefoon verbinding maakt met de bluetooth van mijn auto.

Maar ook wanneer ik snachts muziek wil luisteren:
Indien mijn bluetooth hoofdtelefoon wordt verbonden, schakelt mijn telefoon automatisch de "niet storen" stand uit, en wordt de app gestart waarmee ik muziek luister.

Alles geheel automatisch zonder dat ik zelf de telefoon in handen heb.

Zitten deze mogelijkheden ook op de Google Pixel 8?

Ik betwijfel dit namelijk na het lezen van dit artikel:
https://www.reddit.com/r/...d_about_routines_pixel_8/

Dit zou voor mij een dealbreaker kunnen zijn
Wat jij wilt kan gewoon met de bekende automatiserings apps (Tasker, Macrodroid, Automate) die voor alle Android toestellen beschikbaar zijn.

Dat reddit artikel gaat o.a. over de WiFi, dat kun je alleen met root bedienen via apps van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 17:48
Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Zit op een custom rom, ga óf weer terug naar stock of ik ga weer eens verder kijken.

Batterij vind ik simpelweg slecht. Heb toch af en toe ook een serieuze freeze. Draadloos laden zorgt al heel snel voor warme telefoon, zeker in de auto bijvoorbeeld. Dan stopt de telefoon dus met laden.

Helemaal onder de streep vind ik het de fijnste Android tot nu toe maar mis wel nét dat stukje overtuiging. Voelt soms ook echt of de processor het niet zo goed trekt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Frappuccino schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:02:
Is foto's van het internet plukken niet appels met peren vergelijken?
Ik bedoel aan te geven dat m'n foto's die ik met de Pixel genomen zijn totaal niet de kleur weergeven zoals de fiets zelf is. Maar het lijkt niet specifiek te liggen aan de Pixel, ook met andere telefoons (pixel 7a en Oneplus Nord) is de kleur gewoon blauw ipv petrol. Dus het lijkt een probleem va de nabewerking in de telefoon.

Maar de vraag blijft, hoe kan je dit voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
RF1000 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Ik bedoel aan te geven dat m'n foto's die ik met de Pixel genomen zijn totaal niet de kleur weergeven zoals de fiets zelf is. Maar het lijkt niet specifiek te liggen aan de Pixel, ook met andere telefoons (pixel 7a en Oneplus Nord) is de kleur gewoon blauw ipv petrol. Dus het lijkt een probleem va de nabewerking in de telefoon.

Maar de vraag blijft, hoe kan je dit voorkomen?
Fotografeer de fiets eens in raw formaat (JPEG+RAW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Even getest. Maakt voor de kleur niet uit (blijft blauw) alleen de glimmende delen springen er anders uit in jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Laatst online: 28-09 21:28
RepareerDroid schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Wat jij wilt kan gewoon met de bekende automatiserings apps (Tasker, Macrodroid, Automate) die voor alle Android toestellen beschikbaar zijn.

Dat reddit artikel gaat o.a. over de WiFi, dat kun je alleen met root bedienen via apps van derden.
Oke, Thnx. Heb m besteld. Er is momenteel een kortingsactie bij Belsimpel waardoor je 150 euro korting krijgt bij de Pixel 8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 15:29
KaiseRRuby schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:14:
Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Zit op een custom rom, ga óf weer terug naar stock of ik ga weer eens verder kijken.

Batterij vind ik simpelweg slecht. Heb toch af en toe ook een serieuze freeze. Draadloos laden zorgt al heel snel voor warme telefoon, zeker in de auto bijvoorbeeld. Dan stopt de telefoon dus met laden.

Helemaal onder de streep vind ik het de fijnste Android tot nu toe maar mis wel nét dat stukje overtuiging. Voelt soms ook echt of de processor het niet zo goed trekt ofzo.
Je kan de software wel aanpassen, maar het blijft een Tensor/Exynos chip.

Heb de Google Pixel 8 Pro (zwart) gehad en uiteindelijk toch teruggestuurd.

Accu is gewoon bar slecht voor een heavy user en gepaard met langzaam laden (onderhand laad de pixel het langzaamste op van alle telefoons) is het geen fijn toestel.

Toch is het heel jammer, want ik vind de blauwe bijvoorbeeld de mooiste telefoon die nu te koop is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gemini doet nu ook in Europa, met de app die je kan sideloaden.
Is nog leerzaam ook, punt 2 wist ik niet :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGHlIpNzcaholr878J0BmMnU1cY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3jcGvlCulh1yVQ78MBZru52h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17
Brad Pitt schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:38:
Gemini doet nu ook in Europa, met de app die je kan sideloaden.
Is nog leerzaam ook, punt 2 wist ik niet :)[Afbeelding]
Wel alleen nog maar in Engels én hij spreekt niet terug, wat er wel voor zorgt dat ik op mijn telefoon moet kijken en niet handsfree met de Assistent kan praten. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 11:20
injectx schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Wel alleen nog maar in Engels én hij spreekt niet terug, wat er wel voor zorgt dat ik op mijn telefoon moet kijken en niet handsfree met de Assistent kan praten. Of mis ik iets?
Nadat ik op het luidspreker icoontje klikte werkte het erna prima. Alles wordt uitgesproken.
Ik had persoonlijk iets hogere verwachtingen.
Het kan bijvoorbeeld geen herinnering plannen, alarm instellen of zoeken binnen een applicatie.

Edit:
Ik begin nu trouwens ook Nederlandse reacties terug te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Redesign1 op 12-02-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:30
Toch grappig om te lezen dat de verbindingsproblemen een hit and miss zijn.
Sommige hebben 0 problemen waar andere oproepen missen, ik behoor helaas tot het 2de kamp.
SMSjes ontvangen van gemiste oproepen, zie regelmatig de signaal iconen "leeg" vallen.
Muziek streamen werkt niet soepel, in de auto moet dit vaak bufferen, apps die zeggen geen internet te hebben zoals de bankieren app.
Gebruik de reguliere P8 met 256GB opslag, fysieke sim van Youfone en een E-Sim van KPN zelf.
De KPN E-Sim staat ingesteld als de internet SIM, VPN uit, aanpasbare connectiviteit uit en WiFi bellen ook uit, zit ik op WiFi dan heb ik met de connectiviteit geen problemen.
Inmiddels ook custom rom geprobeerd, geen verbetering in het gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:14:

Die problemen herken ik wel. Vooral Android Auto en draadloos samen... De telefoon is dan rete traag vanwege de warmte ontwikkeling. Tijdelijke oplossing is het ding voor de koude uitblazer van de airco houden ;w

Het probleem is echt: wat is een alternatief? De pixel 8 (non pro) heeft een fijn scherm formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb net een pixel 8 (android 14) geïnstalleerd en setup gestart. Mijn gegevens komen een OnePlus 8T (android 13). Na installatie is 48gb aan fotos niet gekopieerd en kom erachter dat het systeem folder van mijn pixel 8 56gb (van 128gb).

Wtf. Files cleanen kan het systeem folder niet cleanen, is dan ook afgesloten van mijn toegang.

Wat gaat hier toch mis? Nog een keer wipen en installatie starten?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Apart, bij mij is de system folder de helft. Misschien inderdaad eens opnieuw doen.
Zelf heb ik het altijd via de backup van Google Photos laten lopen (originele kwaliteit upload), dus dit probleem niet tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ReseT schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:47:
Heb net een pixel 8 (android 14) geïnstalleerd en setup gestart. Mijn gegevens komen een OnePlus 8T (android 13). Na installatie is 48gb aan fotos niet gekopieerd en kom erachter dat het systeem folder van mijn pixel 8 56gb (van 128gb).

Wtf. Files cleanen kan het systeem folder niet cleanen, is dan ook afgesloten van mijn toegang.

Wat gaat hier toch mis? Nog een keer wipen en installatie starten?
Had het voor de nacht maar laten staan. In de ochtend waren wel alle fotos aanwezig. Dus het lijkt erop dat mijn mediagegevens onder systeem vallen. Een bij nieuwe installatie nog tijd nodig heeft om alles te indexeren. Eind goed al goed. :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 23:36
Ik overweeg een Google Pixel 8 Pro
Wat zijn de plus en minpunten van deze smartphone in het kort 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
zuukie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:10:
Pluspunten
Zeer helder scherm
Zeer goede camera met uitstekende zoomfunctie
Strakke software zonder tierlantijnen
Zeven jaar software-updates

Minpunten
Teleurstellende accuduur
Opladen gaat relatief traag
Niet de snelste soc
Flink duurder dan voorganger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
RepareerDroid schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Pluspunten
Zeer helder scherm
Zeer goede camera met uitstekende zoomfunctie. Eens, wel vind ik de witbalans (koud/warm) in veel situaties, met name met kunstlicht, een stuk te koud.
Strakke software zonder tierlantijnen. Yes, ik mis wel wat vrijheid in customization
Zeven jaar software-updates

Minpunten
Teleurstellende accuduur. Niet helemaal mee eens, ik kom er zeer makkelijk een dag mee door zonder na te denken. Met een beetje opletten lukt 2 dagen ook nog wel.
Opladen gaat relatief traag. Mee eens maar het is zeker niet traag imo
Niet de snelste soc
Flink duurder dan voorganger. Klopt, gelukkig zijn er al een hele hoop goede deals te vinden.
Ben het in grote lijnen eens met wat @RepareerDroid noemde dus ik gebruik bovenstaande punten en voeg daar in schuingedrukt mijn nuances/mening aan toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:58

13art

Moderator Mobile
Zelf ook al reviews gelezen. Bijv op hier op Tweakers? Daar staan keurig de plus en minpunten. Beetje eigen inzet wordt altijd wel gewaardeerd hier.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:27
Mijn mening (had de Pixel 8 Pro van okt-dec):

Pro's:
- Supergoed scherm
- Schone software, mooie animaties, 7 jaar updates
- Over het algemeen uitstekende camera (mee eens met de opmerking hierboven met de koelheid van fotos in warm kunstlicht)

Minpunten:
- Slechte accuduur als je veel buitenhuis bent. Max 3-3,5u SOT op 4G/5G voor mijn gebruik (bij ~15u standby)
(Heb nu de OnePlus Open, die zelfs met veel meer pixels op een groter uitgevouwen scherm veel meer SOT haalt)
- Had veel bugs, o.a. met Bluetooth apparaten (niet kunnen verbinden, wegvallen verbinding etc). Geen idee of het nu gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
vandeven66 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:57:
[...]

Mijn mening (had de Pixel 8 Pro van okt-dec):
Minpunten:
- Slechte accuduur als je veel buitenhuis bent. Max 3-3,5u SOT op 4G/5G voor mijn gebruik (bij ~15u standby)
(Heb nu de OnePlus Open, die zelfs met veel meer pixels op een groter uitgevouwen scherm veel meer SOT haalt)
- Had veel bugs, o.a. met Bluetooth apparaten (niet kunnen verbinden, wegvallen verbinding etc). Geen idee of het nu gefixt is.
Toch wel gek want ik had na 15 uur op 4G (tbv test wifi uitgeschakeld) 3 uur SoT nog 40% over.

Ook geen enkel probleem met bluetooth en heb veel verschillende apparaten gekoppeld: diverse speakers, oordopjes, bluetooth receiver dongle van de auto en m/kb als test.

Ach ja, ervaring met apparaten zal altijd van persoon tot persoon verschillen. Goed om ze allemaal mee te kunnen nemen als je dit toestel overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:27
Tuktop schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Toch wel gek want ik had na 15 uur op 4G (tbv test wifi uitgeschakeld) 3 uur SoT nog 40% over.

Ook geen enkel probleem met bluetooth en heb veel verschillende apparaten gekoppeld: diverse speakers, oordopjes, bluetooth receiver dongle van de auto en m/kb als test.

Ach ja, ervaring met apparaten zal altijd van persoon tot persoon verschillen. Goed om ze allemaal mee te kunnen nemen als je dit toestel overweegt.
Is dat op 4G gewoon thuis of ook echt reizend? (Die sot die ik noemde was minimaal 2,5u reizende sot)
Want dat is waar de Exynos modems zoveel moeite mee hebben. In iedergeval in mijn ervaring wordt de accu helemaal leeggezogen wanneer het signaal slecht wordt + veel mastwisselingen.
Waar de Exynos modems wel goed in doen in mijn ervaring is maximum snelheden op 4G/5G.

Van het Bluetooth probleem weet ik overigens echt de oorzaak niet van, ik had na een maand een vervangend apparaat van Google gehad en nog steeds zelfde problemen (accuduur en bluetooth) dus daar lag het niet aan.

Overigens, waar de Pixel 8 Pro nu voor gaat (zo'n 640 euro bij Belsimpel) is het wel een no-brainer. Dan zijn die dingetjes wel mee te leven, maar ik had er toch ruim 1000 euro voor betaald en dan zijn er betere all-rounders. (al zijn de Pixel foto's ongevenaard vind ik)

[ Voor 13% gewijzigd door vandeven66 op 18-02-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
vandeven66 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Is dat op 4G gewoon thuis of ook echt reizend? (Die sot die ik noemde was minimaal 2,5u reizende sot)
Want dat is waar de Exynos modems zoveel moeite mee hebben. In iedergeval in mijn ervaring wordt de accu helemaal leeggezogen wanneer het signaal slecht wordt + veel mastwisselingen.
Waar de Exynos modems wel goed in doen in mijn ervaring is maximum snelheden op 4G/5G.

Van het Bluetooth probleem weet ik overigens echt de oorzaak niet van, ik had na een maand een vervangend apparaat van Google gehad en nog steeds zelfde problemen (accuduur en bluetooth) dus daar lag het niet aan.

Overigens, waar de Pixel 8 Pro nu voor gaat (zo'n 640 euro bij Belsimpel) is het wel een no-brainer. Dan zijn die dingetjes wel mee te leven, maar ik had er toch ruim 1000 euro voor betaald en dan zijn er betere all-rounders. (al zijn de Pixel foto's ongevenaard vind ik)
Dat was wel echt een groot deel van de dag op pad ja, wel voornamelijk in de stad (Utrecht) en omgeving dus dat maakt wel verschil denk ik. Ik heb de volledige prijs voor de P8P betaald maar dus wel de PW2 'gratis' erbij (waar ik erg blij mee ben) en op de zaak gekocht, dus ook helemaal prima wmb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de Pixel 8 nu een dikke 2 week. Bevalt goed tot nu toe! 8)
Ben nog geen rare dingen tegen gekomen wat niet goed werkt oid, geen omkijken naar. Dat is ook wel lekker, OnePlus 6 met LineageOS 20 had regelmatig issues met nfc betalingen. :?

Accuduur is ook meer dan prima. Doe gemakkelijk 1,5 dag met de accu. Laad hem regelmatig bij draadloos via (Hema) lader. Voor mijn gevoel kan draadloos laden sneller, doe nu iets van 30% per uur. :)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Harmen schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:44:
Heb de Pixel 8 nu een dikke 2 week. Bevalt goed tot nu toe! 8)
Ben nog geen rare dingen tegen gekomen wat niet goed werkt oid, geen omkijken naar. Dat is ook wel lekker, OnePlus 6 met LineageOS 20 had regelmatig issues met nfc betalingen. :?

Accuduur is ook meer dan prima. Doe gemakkelijk 1,5 dag met de accu. Laad hem regelmatig bij draadloos via (Hema) lader. Voor mijn gevoel kan draadloos laden sneller, doe nu iets van 30% per uur. :)
Volgens mij heb ik jou wel eens gezien in de Evolution X telegram groep (kan dat?). Hoe dan ook, ik heb eens iets geschreven over de batterij en het opladen:
Ik heb wat metingen zitten doen en eigenlijk alleen met een 30W lader met PD3.0 haal je de beloofde 30W waar mee is geadverteerd. Batterijduur is inderdaad ronduit slecht, maar ik verwacht wel een update die het gaat verbeteren.

To summarize, here are the different charging speeds you can potentially achieve with the Google Pixel 8 Pro, depending on the charging method you choose:

Wired charging using the Google 30W USB-C charger: 30W
Wireless charging on Qi-certified BPP wireless chargers: 5W
Wireless charging on Qi-certified EPP wireless chargers: 12W
Wireless charging using Google Pixel Stand 2: 23W
Het opladen is iets anders voor de non-pro 8. Links de specs van de pro, rechts non-pro. Maar het principe blijft hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_nHuAOgxm8-CQ3HhvQ0Z-IVwTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7fF9MxAswFQo7f7IWvN2VA5A.png?f=fotoalbum_large

Heb mijn P8pro te koop staan trouwens. Vind het een fijn toestel maar het komt echt power tekort plus de batterij is echt heel slecht.

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Ben ook bezitter van de pixel 8 en mijn vrouw heeft al een tijdje de 8 pro.

Wat erg opvallend en vervelend is, is dat de 8 niet ondersteund wordt door de ASN bank voor mobiel betalen. Vreemd genoeg wordt de 8 pro wel ondersteund.

Iemand een idee waarom dit is?

ASN bank:
Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat u de melding krijgt dat uw apparaat niet wordt ondersteund.

Helaas komt dit omdat de app niet goed op uw toestel werkt en hierdoor niet op uw toestel gebruikt mag worden.

De enigste oplossing voor uw probleem is om de Mobiel betalen app op een ander toestel te gebruiken.

Mijn excuses dat ik u niet anders kan informeren.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:33
RobbieN schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:38:

Wat erg opvallend en vervelend is, is dat de 8 niet ondersteund wordt door de ASN bank voor mobiel betalen. Vreemd genoeg wordt de 8 pro wel ondersteund.

ASN bank:

[...]
Niet toevallig je toestel geroot? Zie op de website van ASN dat dat een beperking is. Verder vind ik het vrij bijzonder dat een specifiek toestel wordt uitgesloten.

• Tuktop
RobbieN schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:38:

ASN bank:

[...]
Mijn vriendin heeft ook de Pixel 8 en kan probleemloos betalen met ASN.

• RobbieN
Zojuist nogmaals naar de playstore gegaan, nu kan ik (in tegenstelling tot gisteren) de app wel installeren. Vreemd, net zoals het antwoord van ASN die stelt dat de Pixel 8 niet ondersteund wordt.

Nu helemaal blij met de pixel :-)

• Tuktop
RobbieN schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:06:
Zojuist nogmaals naar de playstore gegaan, nu kan ik (in tegenstelling tot gisteren) de app wel installeren. Vreemd, net zoals het antwoord van ASN die stelt dat de Pixel 8 niet ondersteund wordt.

Ja, dat antwoord van ASN is echt zeer onbenullig...
En ook nog eens met spelfouten, je zou meer zorgvuldigheid verwachten van een bank.

[ Voor 9% gewijzigd door Tuktop op 22-02-2024 20:18 ]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
RobbieN schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:06:

Ik heb dat ook gehad met een Pixel en de SNS app. Mijn vermoeden is dat het te maken had dat mijn Pixel een monthly update nog niet had gehad die al wel uit was en dat de app wel wilde installeren nadat die update doorgevoerd was. Toevallig bij jou ook zoiets geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Tuktop schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:30:
[...]
Ja dat antwoord van ASN is echt zeer onbenullig...
Standaard antwoord zonder enig kennis van zaken.

• RobbieN
EdwinB schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:13:
[...]

..... Toevallig bij jou ook zoiets geweest?
Nope, had juist gekeken of ik volledig up to date was.
Dit leek mij namelijk ook een legitieme reden...

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:40
Is het mogelijk om met de 8 Pro bij ING in te loggen en te betalingen te bevestigen met gezichtsherkenning / face id of kan dit alleen nog met de vingerafdrukscanner?

[ Voor 17% gewijzigd door cordonbleu op 22-02-2024 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
cordonbleu schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:55:
Is het mogelijk om met de 8 Pro bij ING in te loggen en te betalingen te bevestigen met gezichtsherkenning / face id of kan dit alleen nog met de vingerafdrukscanner?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOBkBf3cOEEKYUuWmojfkEvZt6E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l6n6T4SAKAiYKTe33DfBtwXh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
cordonbleu schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:55:
Face unlock en fingerprint hebben dezelfde mate van veiligheid op de P8, althans wat functionaliteit betreft. Er is afaik niets wat wél met fingerprint kan en niet met face unlock.

Face unlock werkt alleen niet (goed) als er weinig licht is.

• Caelorum
Wat een app wel kan is dat het nog een bevestiging vraagt zoals ook te zien op de foto van @Brad Pitt. Bij een vingerafdrukunlock is die bevestiging instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tuktop schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:50:
[...]

Face unlock en fingerprint hebben dezelfde mate van veiligheid op de P8, althans wat functionaliteit betreft. Er is afaik niets wat wél met fingerprint kan en niet met face unlock.

Klopt, een redelijk zeldzame functie op Android. P8 heeft het, Honor magic 5/6 heeft het en verder weet ik weinig recente toestellen die lvl3 biometrics hebben met face unlock. Gave feature wat mij betreft. De iPhones hebben het standaard trouwens.

Heb gisteren met P8Pro weer teruggeflasht naar stock. Google biedt daar een standaard tooltje voor aan, gaat vanuit de browser. Bootloader wordt dan weer gelockt, dus je bent weer helemaal stock. Google vind het ook niet erg trouwens als je dat doet, je garantie blijft gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Caelorum schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:52:
Wat een app wel kan is dat het nog een bevestiging vraagt zoals ook te zien op de foto van @Brad Pitt. Bij een vingerafdrukunlock is die bevestiging instant.
Juist, bij ING moet ik het nog bevestigen maar bij LastPass zit ik er meteen in met mijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
1Password vereist ook dat je nog een bevestiging geeft. Mijn inziens ook de enige goede manier, want als er een wachtwoord ingevuld moet worden, wil ik mogelijk niet dat het meteen gebeurd alleen maar omdat ik even naar het scherm kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tuktop schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:50:
[...]

En als het niet lukt om in te loggen/bevestigen met gezichtsherkenning, bijvoorbeeld ivm te weinig licht? Valt hij dan terug naar de vingerafdrukscanner of kan dat niet en ben je dan genoodzaakt je code in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Je kan altijd meteen je vinger erop leggen als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
iestyn99 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:42:
Je kan altijd meteen je vinger erop leggen als je dat wil.
Het ging hier dan dus over de bank app van ING he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
cordonbleu schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:03:
[...]

Het ging hier dan dus over de bank app van ING he.
Als hij je niet kan zien, dan komt meteen het vingerafdruk symbool tevoorschijn, dus ja, dan kan je meteen je vinger gebruiken. Een dan kom je er direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik vraag me toch af of de accuduur niet beter kan met behulp van software... Samsung is het ook gelukt met de S24+ die een 4900 mah accu heeft (i.c.m. Exynos chip MET dezelfde modem) en die scoort weer erg goed?

S24+ op Wi-Fi = 21u 14m
P8P op Wi-Fi = 13u 10m

S24+ op 4G = 15u 13m
P8P op 4G = 9u en 41m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Laatst online: 10:10
Knamix schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:25:
Ik vraag me toch af of de accuduur niet beter kan met behulp van software... Samsung is het ook gelukt met de S24+ die een 4900 mah accu heeft (i.c.m. Exynos chip MET dezelfde modem) en die scoort weer erg goed?

S24+ op Wi-Fi = 21u 14m
P8P op Wi-Fi = 13u 10m

S24+ op 4G = 15u 13m
P8P op 4G = 9u en 41m
Samsung heeft toch een hele nieuwe generatie Exynos gebruikt voor de s24? Onze pixel is nog op een ouder proces gemaakt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
haaibaa2 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Samsung heeft toch een hele nieuwe generatie Exynos gebruikt voor de s24? Onze pixel is nog op een ouder proces gemaakt dacht ik.
Processor is anders ja, maar de modem is de Exynos 5300 (dus identiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Laatst online: 10:10
Knamix schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Processor is anders ja, maar de modem is de Exynos 5300 (dus identiek).
Dan denk ik dat de batterij verbetering in de rest van de processor zit. Software kan natuurlijk ook, maar ik denk dat Googles versie van Android zuiniger is dan die van Samsung hoor. Ik kom zelf van een s20Fe waarvan de accu in het begin ook best goed was, maar die van de pixel 8 pro is echt zo ontzettend veel beter. Ik kan er serieus wel 2 dagen mee doen. En dan game ik ook nog. Dat kon ik met de s20Fe echt niet meer hoor, die moest ik 2 keer per dag opladen inmiddels. Ik snap dus ook niet zo goed waar dat gedoe om die batterij vandaan komt, ik heb echt geen moeite met de batterij van de Pixel 8 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Batterij gebruik is ook persoonlijk. Zelf doe ik twee dagen met de batterij. Nu bijvoorbeeld 9 uur screentime en 3 uur daarvan een game.
Maar ik heb bijv. geen social media apps geïnstalleerd staan. Doe kunnen echt veel accu slurpen. Heb ook private dns en vpn en die filteren ook een hoop zooi weg op websites en in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Caelorum schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:15:
Batterij gebruik is ook persoonlijk. Zelf doe ik twee dagen met de batterij. Nu bijvoorbeeld 9 uur screentime en 3 uur daarvan een game.
Maar ik heb bijv. geen social media apps geïnstalleerd staan. Doe kunnen echt veel accu slurpen. Heb ook private dns en vpn en die filteren ook een hoop zooi weg op websites en in apps.
Ja op wifi si het top... Ga je op mobiele data dan gaat het rap ;)

Dit kan zo de helft schelen aan screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik weet niet waar de knipoog voor is. Ik ben ook geregeld hele dagen buiten huis en op kantoor (daar ga ik het wifi niet op) met vergelijkbare stats en dat gaat ook prima.

Het zal ook vooral liggen aan waar je bent. Welke masten, frequentie, hoe vaak je telefoon met het internet wil connecten (die social media apps doen het bijv. vaak), hoeveel shit er mee draait als je een website bezoekt enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 24-02-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 22:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1KeVhDTqMBqr7cyu68L2F0mA10=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x0eronnuEZ9eXvdoOpTddeYa.png?f=fotoalbum_large

Iemand meer last van slechte accuduur?
Dit is toch gewoon slecht?

Iemand misschien een tip wat te doen?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nope. 8 uur gisteren eraf gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpe_DAycKsJUvp2jVyILPRB22Gs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TYKEPDOdYnLi6nrXJnczmXvc.png?f=fotoalbum_large
Er is wel een beetje bijgeladen tussentijds, anders was die zo rond 2 uur vanmiddag leeg geweest, na dus 6 uur screen time en 30 uur sinds geladen te zijn.
Maar ik heb voor mijn doen wel bovengemiddeld veel een game gespeeld met de telefoon. Op kantoordagen haal ik makkelijk de twee dagen.

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 24-02-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Caelorum schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:52:
Nope. 8 uur gisteren eraf gehaald:
[Afbeelding]
Er is wel een beetje bijgeladen tussentijds, anders was die zo rond 2 uur vanmiddag leeg geweest, na dus 6 uur screen time en 30 uur sinds geladen te zijn.
Maar ik heb voor mijn doen welbovengemiddeld veel een game gespeeld met de telefoon. Op kantoordagen haal ik makkelijk de twee dagen.
Ja maar daar gaat het dan al mis.. 2 uur en 46 minuten op mobiele data en de rest op Wi-Fi

In mijn ervaring gaat het heel snel als je Google Maps bijv gebruikt.

Tijdens mijn gebruik met een P8P had ik rond de 5 uur SOT en dat is best laag voor een 5050mah accu.

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 24-02-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Knamix schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:47:
[...]

Ja maar daar gaat het dan al mis.. 2 uur en 46 minuten op mobiele data en de rest op Wi-Fi

In mijn ervaring gaat het heel snel als je Google Maps bijv gebruikt.

Tijdens mijn gebruik met een P8P had ik rond de 5 uur SOT en dat is best laag voor een 5050mah accu.
Caelorum schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:42:
Ik weet niet waar de knipoog voor is. Ik ben ook geregeld hele dagen buiten huis en op kantoor (daar ga ik het wifi niet op) met vergelijkbare stats en dat gaat ook prima.

Het zal ook vooral liggen aan waar je bent. Welke masten, frequentie, hoe vaak je telefoon met het internet wil connecten (die social media apps doen het bijv. vaak), hoeveel shit er mee draait als je een website bezoekt enz.
En ja het ligt vooral ook aan wat je doet. Google Maps maakt ook vrij intensief gebruik van het internet en als je modem constant aanstaat ben je wel de lul met deze telefoon inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2024 05:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Vroem schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:47:
[...]

Ow ik had anrdoid auto niet draadloos maar via de 12V aansluiting tbv android auto...
Nieuw toestel ontvangen, probleem opgelost :)

Android auto doet het nu goed, zowel bekabeld als draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:33
Ik twijfel toch wel beetje tussen de blauwe en de zwarte variant. Vind het heel lastig om van filmpjes of foto's in te schatten hoe de blauwe uitziet. Ben benieuwd naar wie de blauwe heeft, en hoe het bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
Ik had dezelfde twijfels. Ben toch voor de blauwe gegaan. Hij is echt licht blauw, baby Blue, ik vind hem wel mooi, een beetje apart. Als je een zwarte originele achterkant erop zet, dan heb je gelijk een zwarte telefoon, dan heb je dus beide :) Ik vind overigens de originele achterkanten de mooiste en ze hebben en lekker rubber achtige feel.
Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires