Na een paar weken afwezig te zijn geweest, hierbij een kleine update.
Heb het volgende gedaan:
Electra helemaal af gemaakt (qua kabel goten).
Gaten gemaakt voor de geluidsboxen aansluiting in de achter muur
kabel goot getroken voor de geluidsboxen (moet nog kabels erin)
Extra afvoer in de keuken geplaatst. Nu heb ik er 2,
1 voor de afzuigkap
1 voor de gijzer, hier is het wel nodig, omdat het een afgesloten ruimte is.
Duchebak besteld
W.c. besteld (komen beide in begin december binnen)
Buiten: achter muur aan de buiten kant heb ik schoon gemaakt (nog iets van 10 kruiwagen weg gevoerd)
Hier ga ik een drainage systeem maken.
De muur wat meer opgevult met cement+kalksteen mix. Dit zorgt ervoor dat de muur wat rechter word.
Muistuin Moestuin onderhout gepleegd, en wat groenten bij zeten(het is weer eens herfts/winter, dus onder houds tijd voor de tuin/perceel).
Flinke onweer ziten afwachten, zonder films, aangezien de statische electricieit en onweer zelf een paar keer mijn electra onderuit gooide (niet genoeg voor de hoofdswitch uit te gaan, maar wel lang genoeg om de nas uit te gooien, hier moet ik dus een UPS voor doen).
Electra in de WC/Duche hok aangelegd, omdat het al om 6 uur donker is.
En soms is het wel lekker om nog even snel een duche te doen voor het slapen gaan,
of nog even iets zwaars op de wc achter laten voor het slapen gaan (met licht, en niet een lantaarn, wat ik dus al vaak gedaan heb

)
O ja, bijna vergeten, het belangrijkste, is klaar

De deur ga ik morgen ophalen. In de wax zeten en op zijn plaats (waarschijnlijk wordt het vrijdag of komende weekend geplaatst).
Hieronder wat fotos:
Cement dat gevallen is verwijderen, en verder afgraven
Eind resultaat:
:strip_exif()/f/image/ODH4j3Z2tkRkiDXvgWAoHH3S.jpg?f=fotoalbum_large)
Het loopt gelukkig flink af naar de "ingang" daar wordt het water afgevoerd.
Hier ga ik dus de drainage systeem aanlegen. Een geul maken (waarschijnlijk V vormig) en van die harde noppen plastik erin doen. Vermoed dat de kant van de berg open blijft, zodat het water erin kan stromen, maar niet verder.
Denk ook dat ik het in het midden ga maken, met een kleine helling van beiden kanten aflopend naar het midden.
Net op tijd klaar voor flinke onweer (DANA heeft hier huis gehouden) (moet zegen dat ik dit wel mooi vind):
hier heb ik een extra kabelbuis aangelegd, die in een doos uit komt. Vandaar gaat eentje naar links, andere naar rechts (in de omgekeerde V form).
Eerst had ik 2 gaten gemaakt, totdat ik me realizeerde dat dit boven in de slaapkamer uitkomt ups
Dus moest ik nieuwe maken. De andere worden later wel gedicht.
De speakers komen te hangen aan de muur (heb al de juiste schroeven hiervoor).
Die komen voor de doosjes uit waar de kabels op uit komen.
Heb wat aansluit klemen gevonden, waarop de binnen komende kabel op kan solderen, en de kabel dan door verbind aan de boxen. Kan ook doosje komen die een doorgang heeft voor de kabel zelf, zonder tussen stuk. vind het zelf mooier met tussen stuk.
WC/Duche hok aansluiten op electriciteit:
:strip_exif()/f/image/wAyINkKJYe4uh6nNwhg2RI2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit boven in een peertje, met kabel organizers vast gemaakt, omdat schroeven geen optie is.
Wel heb ik extra t-rex lijm gebruikt, omdat het 3m lijm dat meegeleverd word waarschijnlijk niet genoeg is voor de lange tijd, de kabel die tegen het hout aan zit, die heb ik wel met schroeven kunnen vast maken.
Alles met water dichte doosjes, om kortsluiting door vochtigheid te voorkomen.
Het is allemaal al aangesloten. Werkt perfect.
En dan nu de deur:
Het is gemaakt van eiken hout, paar centimeter dik, weet niet hoeveel maar is wel super stevig.
Tevens lood zwaar.
Dubbel glas zit erin.
Er zit ook een deurtje in om het raam af te sluiten als ik er niet ben.
De deur heeft natuurlijk een slot en de hendels om het te openen.
Dit zijn tevens de enigste moderne onderdelen aan het deur.
De binnen kant:
De buiten kant:
De deuren werden vroeger hier op deze manier gemaakt.
Meestal kleiner, niet omdat het duur was, want was meestal met eigen hout.
Maar omdat mensen kleiner waren, en ook om te voorkomen dat het huis niet te koud of te warm wordt (afhankelijk van zomer/winter).
Deze deur is op maat voor mij gemaakt, en koste me 1300e.
Aluminuim deuren vind ik niks, trekken krom, laten water door als ze niet goed geinstalleerd zijn.
PVC deuren, zijn supper goed, maar ook met een stevige prijskaartje. 2x zoveel als mijn op maat gemaakte deur.