Leuke vorderingen weer.
Veel succes en plezier de komende dagen. En alvast smakelijk voor je eigen groente.
Veel succes en plezier de komende dagen. En alvast smakelijk voor je eigen groente.
Dank. Gaat vast wel lukken. Heb al wat recepten die ik lekker vind klaar ligen.Truus01 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:32:
Leuke vorderingen weer.
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070
Snap je, aan het begin deed ik ook die denk fout. Heb heel wat reviews gelezen.Djampire schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:11:
Ik vrees dat een 24 liter compressor niet genoeg capaciteit zal hebben om langdurig cement op te kunnen spuiten. ik hoop voor je dat het werkt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mee eens. Ik zie wel wat er gaat gebeuren en hoe dat ding zich gedraagt.franssie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:23:
@fcs Eerst proberen, een 24L compressor is altijd handig rondom huis tijdens en na een verbouwing. En die dingen zijn vast ook wel te huur lijkt me mocht het niet opschieten.
Heb je ook een of meerdere mantelbuizen liggen met trekdraad?fcs schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 03:14:
En hier zijn de fotos van afgelopen paar dagen:
buizen in de geul recht gezet, zodat ze niet gekruist zjin.
De geul wordt zeer binnen kort dicht gegooid.
Tevens een buis geplaatst zodat een pijp van de geul midden in het veld uit komt.
En beschermd is, deze buis zorgt ervoor dat het niet gelijk beschadigt raakt mocht er met een tracktor per ongelijk er tegen aan gaat, en beschadigt.
[Afbeelding]
Hier is de fitting waar ik het over had. Deze is van metaal en minimaal 3x zo dun als de andere.
Daarnaast kan ik het ook op warmen, waardoor het makkelijker is om de buis erin te zetten.
[Afbeelding]
Ben begonnen met het maken van de eerste water pomp hok. Met deze laag bakstennen, was ik een halve middag/avond bezig, eerste keer dat ik met steen bezig ben.
[Afbeelding]
Voorderingen:
[Afbeelding]
Laatste laagje krijgt van de smallere bakstenen, zodat ik de andere grotere, niet hoef af te breken.
Dan komt het niet boven de geplande hoogte, 92 cm. vanwegen de deur.
Hierboven komt nog iets om de 2 te verbinden.
En het dak.
[Afbeelding]
Denk dat eerst de pomp erin moet voordat de rest afgemaakt kan worden.
Want klein deurtje (wat eigelijk een buiten zonneweering is die is aangepast met een slot en frame erom heen)
Ben nog niet zeker of ik de binnen en uitgaande buizen vanaf onder of boven in het hok zet.
Denk dat ik het eerst afmaak, en daarna met een slijptool een gat maak. Hier zal ik een buis in zetten, zodat ik dit verder kan beschermen en voorkomen dat er dieren in kunnen zitten en nesten gaan bouwen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
wij zetten normaal een latei boven kozijnen of andere overspanningen:fcs schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 03:14:
Laatste laagje krijgt van de smallere bakstenen, zodat ik de andere grotere, niet hoef af te breken.
Dan komt het niet boven de geplande hoogte, 92 cm. vanwegen de deur.
Hierboven komt nog iets om de 2 te verbinden.
Ha ok, dat is dus de Nederlandse naam Latei Dank hiervoor. Hier heet het Lintel.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:15:
[...]
wij zetten normaal een latei boven kozijnen of andere overspanningen:
https://www.bouwmaat.nl/b...onstructie-buiten/lateien
Een latei kan van diverse materialen zijn en kan bv al zo simpel als een hoeklijn zijn.
Nu zal het bij jouw constructie wel meevallen wat er daadwerkelijk bovenop komt, maar origineel is een latei een dragend deel van de (bovenliggende) constructie.
Heb inderdaad meerdere mantelbuizen in liggen, maar zonder trekdraad.mhr-zip schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:10:
[...]
Heb je ook een of meerdere mantelbuizen liggen met trekdraad?
Kennis van mij had dat gedaan, en nu komen er extra zonnepanelen 80 meter verderop incl utp kabelDan kan je je vroegere *ik* toch wel even een dikke knuffel geven.
Top. Een latei is ook niet nodig rondom inderdaad. Alleen bij overspanningen.fcs schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:55:
[...]
Denk dat ik de cemente T stuk ga gebruiken die al aanwezig is.
Mocht dat 3x niks zijn, dan haal ik het er af (moet even kijken hoe wat en waar).
Het hoeft niet helemaal rondom te gaan. Enkel de deur moet van boven ondersteund worden.
Het dak wordt een fiber cement die ik op maat ga zagen.
Ya, dank voor de fotos voor de uitleg. Die constructie heb ik wel vaker voorbij zien komen op youtube.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:40:
[...]
Top. Een latei is ook niet nodig rondom inderdaad. Alleen bij overspanningen.
Een latei is meestal wel heel uit een bestaande constructie te krijgen als je de load er vanaf haalt en het cement waar deze is ingelegd in te slijpen (diamantschijf in een slijptol).
Mocht je een latei uit een bestaande constructie willen halen, of een willen installeren, dan kan je de load van de latei overnemen door bv te stempelen, voorbeeldjes. De stempels dragen dan de constructie tijdelijk.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
"Hodor"- Hodor
*sowieso
Iets met esphome erop en het werkt prima.fcs schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:54:
Ik denk dat het iets van een electriche oplossing gaat worden. Dat kan ik namelijk ook aflezen vaneer ik thuis ben.
Ja, wat je kan doen is een gat maken in de deksel, daar een installatie buis indoen waarbij beide uiteindes dicht is gemaakt zodat er lucht in de buis zit. En met markeringen van bijv. 10/15 cm om de buis heen zodat je verschillende niveaus hebt van de tape. Je weet niet hoeveel water je er precies in hebt zitten, maar het geeft je wel een grof idee van hoeveel wat je nog over hebt.fcs schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:31:
Vraagje aan wie het weet.
Zijn er manieren of systemen die het water hoogte in de put kunnen meten zonder de deksel (loodzwaar kan het bijna niet op tillen) te open en een meet lint erin te doen?
Dan kan ik zien hoeveel water erinzit en of ik zuinee moet doen.
Vermoed dat ik morgen met het tweede pomp huis kan beginnen. Dit wordt iets van 2 m lang bij 1,5 bij 2 hoog. heb hier nog een deur die ik hiervoor kan geberuiken. Zelfde soort constructie.
Maar een beetje anders 🤪 zoals gewonelijk bij mij hihihi
[ Voor 30% gewijzigd door fcs op 09-07-2024 16:28 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Een waterdichte druk sensor onderin de put aanbrengen? Hiermee kan je de hoogte uitlezen aangezien elke 10 m waterkolom bijna 1 bar is. Als je dan toch al home assistant oid gaat draaien dan zou ik deze kant op gaan denken. Op basis van de waterhoogte kan je dan uitrekenen hoeveel liter water je nog hebt.fcs schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:31:
Vraagje aan wie het weet.
Zijn er manieren of systemen die het water hoogte in de put kunnen meten zonder de deksel (loodzwaar kan het bijna niet op tillen) te open en een meet lint erin te doen?
Dan kan ik zien hoeveel water erinzit en of ik zuinee moet doen.
[ Voor 7% gewijzigd door fenrir op 09-07-2024 17:46 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Opper-prutser
Wij gebruiken dit ook vaak. Zelfs letterlijk van glas. En dus op nieuwe machines, is niets 'ouds' aanFatalZero schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:56:
Op schepen en oude machines heb je ook wel eens "sight glass" zitten. Is vrij makkelijk te maken met kunststof fittings en kunststof buis. Goede analoge robuste oplossing.
[Afbeelding]
Andere oplossing bij meerdere tanks die je moet controleren is een peilstok met transparante buis/tuinslang erop bevestigd met aan de bovenkant een kraantje. Stok erin steken, kraan dichtdraaien. Eruithalen en aflezen. Zo kan je met een natte stok meerdere tanks peilen.
[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 09-07-2024 18:22 ]
Hahahahahahahauasjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:25:
lol, kon het niet weerstaan om te duckduckgo-en:
5 eendjes voor 5eur:
https://www.action.com/nl-nl/p/3013522/eendjes-vissen/
[Afbeelding]
Kan toch niets tegenop kwa kosten?
[ Voor 53% gewijzigd door fcs op 09-07-2024 18:31 ]
Maar werkt dat ook in een IBC tank?Boudewijn schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:39:
Ik gebruik thuis voor het bijhouden van het verbruik van mijn waterontharder een "saltsentry". 35 euro printje dat MQTT praat over wifi
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je geïnteresseerd bent de hoogte van je zoutkorrels in je ibc wel . Maar dat zal niet zijn wat je wilt vermoed ik
[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 09-07-2024 19:47 ]
Hij meet met sonar de hoogte tot het water/zout. Als er wifi in de ibc tank is zal het prima werkensjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:47:
[...]
Als je geïnteresseerd bent de hoogte van je zoutkorrels in je ibc wel . Maar dat zal niet zijn wat je wilt vermoed ik![]()
Lees even de info pagina:
https://www.tindie.com/pr...y-water-softener-monitor/
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 09-07-2024 19:59 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Aah mijn fout. Ik had niet begrepen dat dit ook de waterhoogte meet.Boudewijn schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:57:
[...]
Hij meet met sonar de hoogte tot het water/zout. Als er wifi in de ibc tank is zal het prima werken
En hij registreert ook een plausibele afstand tot het water als het zout op is.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
wasbakfcs schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:26:
Tevens een support gemaakt voor de handwas ding(ben de naam even kwijt😏😂)
Maar natuurlijk duhhhh 😬
Lavabo voor Belgium? 🤣
[ Voor 63% gewijzigd door fcs op 14-07-2024 21:23 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Electrowolf op 15-07-2024 15:13 ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Goede vraag. Roofmate is best wel dik. 4 cm en hard. Ik kan er op staan zonder dat het indeukt.Electrowolf schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:36:
Begrijp ik het goed dat je gaat tegelen naast de douchebak (of hoe dat ook heet...)?
Ik heb er weinig verstand van... maar als je dat op hout met roofmate gaat tegelen, is er dan niet te veel werking/speling? Wanneer een volwassenen met z´n hele gewicht met een been op een tegeltje staat is dat dan genoeg om het tegeltje laten zakken ten opzichte van de andere? Zo ja dan kan er vervolgens een voeg breken en er water door de breuk gaan lopen. (Wat vervolgens ook niet makkelijk weg kan en het hout laat rotten?). Of is dat niet belangrijk/heb ik het mis?
I can see clearly now, the brain is gone...
Wat ik je aanraad om te doen is gebruik te maken van Wedi platen voor i.i.g. op de vloer. Ik zie dat je de wanden met PVC platen hebt gedaan. Zo heb je douchevloeren van Wedi:fcs schreef op maandag 15 juli 2024 @ 06:58:
[...]
Goede vraag. Roofmate is best wel dik. 4 cm en hard. Ik kan er op staan zonder dat het indeukt.
Tevens gaat het een dun laagje cement en lijm hebben. Dus ben niet bang dat dit gaat gebeuren.
Natuurlijk je moet er niet op springen. Maar normaal gebruik moet meer dan een gewicht van een persoon kunnen dragen .
De planken zijn in de tussentijd uitgedroogd, en hard. Dus die krimpen niet meer.
[ Voor 19% gewijzigd door hollandnick op 15-07-2024 09:22 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Wij deden (vroeger) altijd dakbedekking (Bitumen) op de houten vloer met een opstaan rand van 5cm. Daarop storten wij dan een 7 cm cementen vloertje met ijzer-bewapening. Afvoerputje in die vloer zetten voor het storten en daarop een tegelvloertje leggen met voegen dichten met cebarpoeder cement. Ging/gaat altijdfcs schreef op maandag 15 juli 2024 @ 06:58:
[...]
Goede vraag. Roofmate is best wel dik. 4 cm en hard. Ik kan er op staan zonder dat het indeukt.
Tevens gaat het een dun laagje cement en lijm hebben. Dus ben niet bang dat dit gaat gebeuren.
Natuurlijk je moet er niet op springen. Maar normaal gebruik moet meer dan een gewicht van een persoon kunnen dragen .
De planken zijn in de tussentijd uitgedroogd, en hard. Dus die krimpen niet meer.
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Tsjah wat is prefab. Het is gewoon een waterdichte constructieplaat met een gat in het midden, die precies groot genoeg is voor een afvoer. De plaat is dus waterdicht en dik genoeg om op te lopen + het is direct betegelbaar. Tegellijm en tegels en je bent klaar. Maar je moet het natuurlijk helamaal zelf wetenfcs schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:34:
@hollandnick en @Antonio di
Beide dank voor de mogelijke optie.
Bitumen had ik ook gedacht.
Nadeel van cement is dat het zwaar gaat worden.
Het idee is ook dat het verplaatsbaar is.
Dank voor de webi oplossing. Echter, dit is niet het soort constructie om dit soort prefab materialen te gebruiken.
Ben er ook niet zo heel erg fan van moet ik zegen.
Misschien voor een andere oplossing.
Vadaag even terug naar Silves om wat dingen te halen.
Oa mijn tv en 5.1 set en nog wat andere klein spul. Ga komende weken wat langer daar ziten. Zeker nu mijn duche/wc redelijk snel klaar zal zijn.
Heb wat hang spul gekocht om een mooie plank op te hange. Die voor de versterker en frontal gebruikt gaat worden.
Maar goed das voor de komende dagen.
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Die gedachte heb ik ook. Heb alleen niet veel speel ruimte. In ierder geval is er tijd om na te denken en kijken of het echt verplaarst moet worden.Panzer_V schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:00:
@fcs, ziet er weer goed uit.
Hangt je televisie niet wat dicht bij je kachel? Ik kan mij zo voorstellen dat die nogal heet kan worden. Of lijkt dat maar?
[ Voor 66% gewijzigd door fcs op 19-07-2024 13:04 ]
Die thermometer dien je in de schaduw op te hangen om de goede temperatuur weer te geven. Dit is niet de juiste temperatuur nufcs schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:58:
[...]
Die gedachte heb ik ook. Heb alleen niet veel speel ruimte. In ierder geval is er tijd om na te denken en kijken of het echt verplaarst moet worden.
Moet wel zegen dat er in Silves de tv nog dichter bij de openhaard staat dan hier. En werkt goed. Moet even over na denken.
Even een klein edit (kan geen nieuwe post toevoegen omdat het binnen 24 uur is)
Vandaag vind de termometer het leuk om te klimmen. Het is dan wel in de volle zon maar toch geeft het 47g aan... Upsi 😬
[Afbeelding]
Dan maar binnen wat doen.
Kabel brei herstrucktureren.
Nu ik alle onderdelen hier heb.
Aan de achterkant van de plank heb ik wat ruimte gelaten zodat alle kabels daar netjes achter kunnen.
Voor nu gebruik ik de kabels die ik heb. Maar later zal ik wat kortere kabels bestelen.
Een paar patch kabels van 40 cm met nog eens een paar steoom kabels van 40 cm ofzo. Meer heb ik niet nodig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Toch wel representatief als je zelf ook in de zon staat te werken?!Loft schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:08:
[...]
Die thermometer dien je in de schaduw op te hangen om de goede temperatuur weer te geven. Dit is niet de juiste temperatuur nu
wat zou je dan meten?Truus01 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:48:
[...]
Toch wel representatief als je zelf ook in de zon staat te werken?!
https://www.gardentoday.n...je-een-buitenthermometer/Temperatuur
Het meest voorkomende probleem bij temperatuurmetingen is dat er te veel beschutting is tegen wind en te weinig tegen zon en regen. De thermometer kan het best worden geplaatst op een open plek op afstand van gebouwen en beschoeiing en worden voorzien van een speciaal scherm. Indien dat niet mogelijk is, dient u ervoor te zorgen dat de thermometer niet wordt blootgesteld aan direct zonlicht of zich bevindt bij muren of andere oppervlakken die voor opwarming kunnen zorgen.
[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 19-07-2024 17:15 ]
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:14:
Alles mag natuurlijk maar om vergelijkbaar temperatuur te meten hoort een thermometer niet direct in de zon te hangen.
[...]
https://www.gardentoday.n...je-een-buitenthermometer/
Supper heet.
Ik ga een 2de thermometer kopen en die in de schaduw hangen.
Vandaag tikte het even tegen de 48g aan. Daarna ging het naar beneden.
Weet ook dat het glas opwarmt en daarmee de tempratuur. Denk dat ik er een x % vanaf moet halen om op de coreecte tempratuur te komen. Maar toch is het belachelijk warm.
Morgen weer normale tempraturen.
Het idee van een thermometer in de schaduw is dat ik een gemidelde kan hebben.
En ja. Werk in de volle zon maar ook schaduw.
Anyway, het is heet @fcs we snappen het
Behalve dat je dan een heel erg niet-representatief beeld krijgt. Je werkt immers ook niet in een glazen buisje, toch? Wellicht leuk om van dag tot dag te vergelijken, maar het zegt niets over de temperatuur. Meestal probeer ik met een thermometer temperatuur te meten.Truus01 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:01:
@Boudewijn De temperatuur in de zon.
Als je de thermometer in de schaduw hangt, meet je de temperatuur in de schaduw.
Dus dat deze in de zon hangt, weet je de temperatuur waar je ook in staat te werken.
Als je zelf in de schaduw staat te werken, wil je de temperatuur in de schaduw weten.
[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 19-07-2024 17:23 ]
Niet, de plek waar die nu hangt wordt de hele dag opgewarmd door de zon.Truus01 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:48:
[...]Toch wel representatief als je zelf ook in de zon staat te werken?!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Behoudt je in de toekomst dan geen composttoilet, gezien je off grid gedachten? Of bedoel je meer dat je het straks toch moet verplaatsen?Hieronder process voor het maken van de wc.
Solides word opgevangen en bedekt met aarde.
Plas word weggeleid in een buisje naar de septische tank. Ik doe dit niet voor de solides omdat je anders 10 cm breede buizen nodig hebt. En 3x zoveel werk is voor iets tijdelijks.
Ja niet normaal. Heb je ook geen wind daar? Hier tikte het vandaag de 40gr aan. Gelukkig hoef ik geen fysieke arbeid buiten te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 19-07-2024 21:15 ]
Een van de reden om die thermometer te hebben.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:00:
[...]
Compost wc is tijdelijk ja. Maar is ook zo gebouwd dat het ergens anders geplaatst kan worden. Min of meer mobiel.
De grijze en zwarte waters van het hoofd huis gaan allemaal naar de biologische tank dat weer door geeft aan het land.
Ja niet normaal. Heb je ook geen wind daar? Hier tikte het vandaag de 40gr aan. Gelukkig hoef ik geen fysieke arbeid buiten te doen.
Voor medewerkers buiten, als het boven de 35 beginnen wij met verplichte water drink schema’s om uitdroging tegen te gaan, en een verbod op energy drankjes(red bull, monster etc, nemen ze heel serieus: tassen/lunchboxen worden gecontroleerd). Boven de 40 hebben we een roulatie schema: x minuten buiten, x minuten rusten in koeltrailers. Ook zijn er dan verplichte bandana’s enzo tegen zonnesteek.
Anyway; let goed op jezelf in die temperaturen en zeker als je alleen bent.
[ Voor 11% gewijzigd door fcs op 19-07-2024 21:39 ]
Die redenatie klinkt logisch, maar is het niet.Truus01 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:01:
@Boudewijn De temperatuur in de zon.
Als je de thermometer in de schaduw hangt, meet je de temperatuur in de schaduw.
Dus dat deze in de zon hangt, weet je de temperatuur waar je ook in staat te werken.
Als je zelf in de schaduw staat te werken, wil je de temperatuur in de schaduw weten.
Aan de rechterkant, die 2 grote zwarte zijn adapters, voor de NAS en....fcs schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:06:
Even het thermometer verhaal achter ons laten,
Werk tot nu toe:
[Afbeelding]
Alles los gehaalt.
Plankje gemaakt met ruimte erachter.
Daar alle bedrading weg geweekt.
Electra naar rechts en netwerk naar links (achter het plankje)
Weet het, het kan beter, maar is al beter dan wat het was.
In een latere stadium wanneer ik het hoofdhuis al klaar heb, zal ik een server kast halen. En deze oude beestje van een nas upgrades naar iets anders.
Heeft meer tijd in beslag genomen dan ik wou. Maar goed, moest een keer gebeuren.
Dat is een poe injector specifiek voor de starlink. Met nog een rj45 converter van starlink naar hun eigen connectors.Loft schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:32:
[...]
Aan de rechterkant, die 2 grote zwarte zijn adapters, voor de NAS en....
Wat hangt daarnaast? Verbonden met RJ45, maar wat doen die?
Ondanks de warmte, toch lekker bezig
[ Voor 80% gewijzigd door fcs op 20-07-2024 18:05 ]
Je kunt zelf de drukken instellen(uitschakel en inschakel moment).fcs schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:30:
Gisteren zat ik in de weer met de water pomp
Kreng wilt niet afslaan.
Kan hem dus niet aan laten. Deze komt de onderwaterpomp naar de tank te vervangen. Meer druk en meer water. Blijft op 2.8 bar hangen. Heb een gesloten serquit gemaakt waar het water terug gaat naar de put. Om mogelijke pijp issues uit te sluiten. Dan nog gaat het niet af.
Straks maar eens bellen naar de winkel.
Heeft genoeg druk om water op te halen, om tank dat 30 m verder staat bij te vullen. Geen lekages. Dat heb ik gisteren allemaal geelimineerd.
Kunnen 2 dingen zijn, niet genoeg lucht for de druk in de pomp
Defecte uit switch in de pomp
Iets anders wat ik niet weet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De terugslag klep bij de intake heb ik weg gehaalt. Heeft maar 1 nodig beneden in de put.
Teflon heb ik vervangen door canium draaden en een pasta die erbij hoort.
Eens kijken wat de winkel te melden heeft.
@fcs om te testing kan je zoals Tim aangeeft je druksetting verlagen. dan kan je testen of hij überhaupt wel afslaat.Tim123 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:12:
[...]
Je kunt zelf de drukken instellen(uitschakel en inschakel moment).
Geheel mee eens.IJsbeer schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:01:
Ik zou zeggen: ergens nog lucht in het systeem. Lucht blijft een drama...
En je electra... Nou ja, zou niet mijn voorkeur hebben op deze manier
[ Voor 26% gewijzigd door fcs op 24-07-2024 01:00 ]
Jammer van het tijdsverlies maar top dat het gevonden is en simpel gefixed is! scheelt weer heen en weer sturen van de pomp etc etc.fcs schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:34:
Goed nieuws.
Water pomp is gerepareerd door onze tuinman hier in Silves.
Hij heeft heel veel kennis met betrekking tot dit.
Reguleer schroef werkte niet.
Was een veer dat in de switch was blijven haken.
Zat op 3 bar. Terug gechroeft naar 2.7 en nu gaat het wel af.
Test opstelling die ik vanochten heb gemaakt
[Afbeelding]
Deze kan ik vrijdag weer mee nemen en locaal nog eens testen. Nu de schroef werkt 🥳
Vrijdag of maandag komt ook de graafmachine terug. En gaat de geul dicht met nog hier en daar kleine aanpassingen.
Dan kan ik Eindelijk een tracktoor laten komen die alles op 50 cm omploegt zodat "onkruid" wortels in de zon kunnen opdrogen.
En eindelijk kan dat stuk grond gebruikt worden voor gewassen planten.
Soms is het 2 stappen terug doen om weer door te kunnen gaan.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Mensen die flex gebruiken willen vaak ff snel wat klussen, ^^ is dat niet.mhr-zip schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:34:
Ik heb een lichte haat aan flex, maar snap dat het gebruikt wordt.
Als je het netjes wil dan is het vaak makkelijk om op de lange stukken 3/4 buis te gebruiken, die te beugelen en dan de flex er doorheen te schuiven dan zwabbert het alleen nog maar bij de bochten.
Voor mij is het een goed begin. Heb weinig met electra gewerkt. En dit leek me wel een veilige goede manier om te beginnen. Electra kasten laat ik over aan de professionals. Kabels trekken, las dozen ect dat lukt mij wel.Boudewijn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:53:
[...]
Mensen die flex gebruiken willen vaak ff snel wat klussen, ^^ is dat niet.
Goeie tip trouwens, dat wel.
Yep. Daarom heb ik de lasdoos ook buiten gelaten niet in de muur. Vandaag heb ik 3 paar extra handen. Dus geen tijd om even vlug wat te posten. Zal eind dag zijn of anders morgen.Boudewijn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:28:
Voor nu is dit echt prima hoor, zeker als ik zie wat je allemaal doet. je kunt er altijd nog bij, zo te zien.
Tempratuur in de winter varieert heel erg.Panzer_V schreef op zondag 28 juli 2024 @ 07:58:
Lekker bezig! Prachtig om te zien hoe je project stukje bij beetje vordert.
Een vraag voor de leek onder ons… wat is de temperatuur in de winter daar? Ik moet er niet aan denken om hier in Nederland in de winter in mijn badjas door de tuin naar de schuur te lopen om te douchen.
My mistake….ik dacht dat dit je finale oplossing is. Maar het is dus tijdelijk.fcs schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:39:
[...]
Tempratuur in de winter varieert heel erg.
Van +10 of zelfs 20 graden naar -4 a -6 graden in de nacht.
Afgelopen winter had ik forst op mijn auto en water water plasjes bevroren.
Laten we zo zegen, heb in ijsland gekampeerd, zowel zomer als winter waarbii mijn schoen veters bevroren raakten, dus ben wel een beetje gewent.
En dit is een tijdelijke oplossing totdat het hoofdhuis klaar is(ten minste, een gedeelte woonbaar maken) dat natuurlijk een interne wc/duche gaat hebben.
Het is ook handig om deze wc in de buurt van het kantoortje te hebben. Dan hoef ik snachts niet 30 meter te lopen naar de wc...
Het idee hier achter is dat het af te bouwen is en in gedeeltes verplaatst kan worden naar een andere locatie.Panzer_V schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:42:
[...]
My mistake….ik dacht dat dit je finale oplossing is. Maar het is dus tijdelijk.
Dan een compliment. Voor een tijdelijke oplossing ziet dit er echt zeer netjes en professioneel uit!
[ Voor 50% gewijzigd door fcs op 28-07-2024 22:00 ]
Yep. Daar ia aangedacht. Gisteren heb ik het met een plastik zak afgedekt omdat er regen kwam.A4-tje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:58:
Mooi die voortgang, het begint nu echt af en leefbaar te worden 👍
Vergeet je niet een afdakje te maken boven je geiser er dan wat ventilatie mogelijkheden. (Bv dakje iets los van de wandjes plaatsen).
[ Voor 63% gewijzigd door fcs op 30-07-2024 23:05 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq