Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De verwachting is dat LMU ergens in 2026 voor de consoles zal uitkomen.j.f.otten schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:41:
Jammer dat ik geen pc heb, want dit klikt wel als een leuke game. Is de verwachting dat de game ook naar de PS5 komt? of moet ik toch een game pc gaan komen voor 1 game?
Dat ik nog altijd silver ben van safety rating in die lobbies, blijft mij een raadsel.
Van pos 19 > 8 na 1 bocht, de race zelf ben ik nog naar de 3de plaats gereden.
Die BMW voelt wel enorm goed aan voor te rijden
De FOV goed ingesteld, loadcell pedalen staan nu ook na veel prutsen goed.
Elke dag probeer ik toch een race te doen.
Al moet ik wel eens over mijn schrik geraken voor te qualificeren, maar als ik met zo een gasten rondom mij rij.
Dan kijk ik liever toe van langs achter
Al zou ik veel meer driver rating krijgen.
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Welk jaartal kies je? Je moet 2024 kiezen namelijk als je de Lamborghini’s wilt racen. De game volgt exact de auto's die in een bepaald jaar racen en Lamborghini heeft besloten om in 2025 niet deel te nemen aan het WEC.BNX schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:56:
Kan het zijn dat LMU de 2 Lamborghini’s uit het spel heeft gehaald. Ik mis de hypercar en GT3. Zouden in pack 1 en 5 erbij moeten zitten. Ik lees wel in het algemeen dat in real life ze gestopt zijn in het WEC kampioenschap.
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 04-09-2025 20:04 ]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Je moet eerst in het race weekend hoofdmenu seizoen 2024 kiezen. Standaard staat deze op 2025. Als je 2025 pakt, dan kun je hierna ook 2024, maar dat is alleen om ook met de LMP2’s te racen. Het is wel een beetje verwarrend.BNX schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:20:
Als ik 2024 kies, zie ik alleen maar LMP2’s. Ook al spel integriteit gedaan van de bestanden.
Aaaah! In race weekend kun je onderaan jaartallen nog kiezen 2023/24/25.PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:34:
[...]
Je moet eerst in het race weekend hoofdmenu seizoen 2024 kiezen. Standaard staat deze op 2025. Als je 2025 pakt, dan kun je hierna ook 2024, maar dat is alleen om ook met de LMP2’s te racen. Het is wel een beetje verwarrend.
Deze vielen mij niet op/zag ik niet omdat mijn 7 inch display die dient als HUD ervoor zat… Shame on me! Thanx.
Positie verbeteringen in de race zijn van invloed op je driver rating, niet op je safety rating. Maar dat gaat maar heel langzaam. Bij mij vaak maar 1-2% in de plus of min afhankelijk van het resultaat van de race. Ik ben niet zo snel in de kwalificatie, dus dat is dan ‘negatief’ voor de driver rating. In de race rijd ik meestal wel naar voren, maar ‘netto’ schiet het dan niet echt op. Bij de safety rating wel. Als ik netjes rijd en uit de problemen blijf, kan die zo maar met 20% per race toenemen. Maar er zitten ook races tussen waar je onbedoeld in de chaos terecht komt en dan gaan er zo maar weer wat procentjes vanaf.KBE91 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:47:
Monza blijft toch echt een Wreckfest in die T1.
[YouTube: Le Mans Ultimate 2025 09 04 18 31 30 02]
Dat ik nog altijd silver ben van safety rating in die lobbies, blijft mij een raadsel.
Van pos 19 > 8 na 1 bocht, de race zelf ben ik nog naar de 3de plaats gereden.
Die BMW voelt wel enorm goed aan voor te rijden![]()
De FOV goed ingesteld, loadcell pedalen staan nu ook na veel prutsen goed.
Elke dag probeer ik toch een race te doen.
Al moet ik wel eens over mijn schrik geraken voor te qualificeren, maar als ik met zo een gasten rondom mij rij.
Dan kijk ik liever toe van langs achter![]()
Al zou ik veel meer driver rating krijgen.
Doel ook op de driver rating, dan zou ik in hogere splits komen.PatrickC schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:57:
[...]
Positie verbeteringen in de race zijn van invloed op je driver rating, niet op je safety rating. Maar dat gaat maar heel langzaam. Bij mij vaak maar 1-2% in de plus of min afhankelijk van het resultaat van de race. Ik ben niet zo snel in de kwalificatie, dus dat is dan ‘negatief’ voor de driver rating. In de race rijd ik meestal wel naar voren, maar ‘netto’ schiet het dan niet echt op. Bij de safety rating wel. Als ik netjes rijd en uit de problemen blijf, kan die zo maar met 20% per race toenemen. Maar er zitten ook races tussen waar je onbedoeld in de chaos terecht komt en dan gaan er zo maar weer wat procentjes vanaf.
Dan zouden de races ook clean moeten worden, maar ben gewoon nog niet snel genoeg.
Safety rating gaat wel heel vlot omhoog, tov driver rating gaat het inderdaad traag.
Zeker op Monza ben ik echt een slak, later remmen en trail braken blijft toch een dingetje.
Mag ook niet alles verwachten na 2 jaar stil te liggen.
Gisteren nog een race gedaan, en wanneer een persoon met blauwe vlag je even van de baan wil racen.
Natuurlijk ga ik uit de kant, maar verloor wel 2 plekken daar door. Was dan nog een domme Belg
Volgende geval, rem enorm laat en draai in bij T1, zit al in de bocht en steekt er daar 1 zijn neus in.
Natuurlijk ferme collision en serieus wat straf punten.
Voor de rest hou ik wel van de races, meestal speel ik wel LMGTE, maar Portimao is niet mijn favoriet.
Technisch toch een moeilijk circuit, verlies ook veel mijn auto in sommige bochten.
Portimao vind ik ook lastig, net als Bahrein. Monza echter heb ik altijd veel op geracet, maar desondanks zit ik meestal zo'n 2 seconden af van de pole in mijn splits.Maar dat vind ik eigenlijk wel lekker. Monza is echt zo'n baan waar je niet middenin het veld wilt zitten bij de start en de eerste 2 rondjes. Dat is vaak drama online.KBE91 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:34:
[...]
Doel ook op de driver rating, dan zou ik in hogere splits komen.
Dan zouden de races ook clean moeten worden, maar ben gewoon nog niet snel genoeg.
Safety rating gaat wel heel vlot omhoog, tov driver rating gaat het inderdaad traag.
Zeker op Monza ben ik echt een slak, later remmen en trail braken blijft toch een dingetje.
Mag ook niet alles verwachten na 2 jaar stil te liggen.
Gisteren nog een race gedaan, en wanneer een persoon met blauwe vlag je even van de baan wil racen.
Natuurlijk ga ik uit de kant, maar verloor wel 2 plekken daar door. Was dan nog een domme Belg![]()
Volgende geval, rem enorm laat en draai in bij T1, zit al in de bocht en steekt er daar 1 zijn neus in.
Natuurlijk ferme collision en serieus wat straf punten.
Voor de rest hou ik wel van de races, meestal speel ik wel LMGTE, maar Portimao is niet mijn favoriet.
Technisch toch een moeilijk circuit, verlies ook veel mijn auto in sommige bochten.
Iemand die wat tips kan geven hoe ik me aanpas van brons naar zilver races?
Als LMP2 een hoop GT3s voorbijslalommen is echt wel tof.
Misschien ben je hier iets mee > https://ultimatesetuphub.com/setupsDontLikeJelly schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:04:
Ik heb mijn SR ge-upgrade naar Silver en in die races sukkel ik. Daar zijn geen fixed setups meer en maar ik heb geen idee wat het minimum is dat ik moet doen om wat kompetitief te zijn. Nergens een guide gevonden om wat te helpen, in ACC vindt je veel guides over banden druk en temperatuur enzo (ACC is dan ook een bandensimulartor) maar voor Le Mans niet veel info gevonden en ik rij precies op ijsblokken rond de hele race. Zou al blij zijn als ik het gevoel heb met gelijke wapens te strijden, de onboards van de leiders in de races zijn alleszins indrukwekkend... gaan stukken sneller als ik.
Heb de setup shops toegevoegd aan topic start. Er zijn er enkele. Eigen setup maken, of leren maken is op zich ook al uitdagend.DontLikeJelly schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:04:
Ik heb mijn SR ge-upgrade naar Silver en in die races sukkel ik. Daar zijn geen fixed setups meer en maar ik heb geen idee wat het minimum is dat ik moet doen om wat kompetitief te zijn. Nergens een guide gevonden om wat te helpen, in ACC vindt je veel guides over banden druk en temperatuur enzo (ACC is dan ook een bandensimulartor) maar voor Le Mans niet veel info gevonden en ik rij precies op ijsblokken rond de hele race. Zou al blij zijn als ik het gevoel heb met gelijke wapens te strijden, de onboards van de leiders in de races zijn alleszins indrukwekkend... gaan stukken sneller als ik.
Zijn er tips om aan LMU te wennen als je iRacing gewend bent? Er zullen ongetwijfeld dingen anders zijn aan hoe de auto's zich gedragen?
En ik zie bijvoorbeeld twee stsndaard setups staan, LMU en Coach Dave. Welke is daarvan bijvoorbeeld beter om te pakken?
Lastige vraag. Ik heb bijna geen ervaring met iRacing (is meer dan 10 jaar terug), dus kan weinig zeggen over de verschillen. Wat betreft de verschillende setups. LMU is de default setup van Studio 397 volgens mij. Die is wellicht wat veiliger/conservatiever dan die van Coach Dave. Ik denk dan ook dat die van Coach Dave uiteindelijk sneller is als je een meer ervaren sim racer (in LMU) bent. Maar wat let je om het zelf uit te testen? Ik heb dat zelf ook nog nooit gedaan, dus misschien moet ik mijn eigen advies maar eens opvolgen.rubbels schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:53:
Gisteren dan toch LMU gekocht. Ik kom vanaf iRacing (ga ze naast elkaar blijven doen), maar dit voelt toch behoorlijk anders.
Zijn er tips om aan LMU te wennen als je iRacing gewend bent? Er zullen ongetwijfeld dingen anders zijn aan hoe de auto's zich gedragen?
En ik zie bijvoorbeeld twee stsndaard setups staan, LMU en Coach Dave. Welke is daarvan bijvoorbeeld beter om te pakken?
Oefen oefen oefen. Ik neem aan dat je zo ook in iRacing begonnen bent. En voor wat betreft de setups, probeer ze allebei en kijk welke je zelf het prettigst vindt.rubbels schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:53:
Gisteren dan toch LMU gekocht. Ik kom vanaf iRacing (ga ze naast elkaar blijven doen), maar dit voelt toch behoorlijk anders.
Als ik een (voor mij) nieuwe auto probeer dan gebruik ik wel de standaard setup,
En voor de koude banden lees ik dat je best wild moet rijden met lage TC om die warm te krijgen.
Ook ergens iemand gezien die de bandendruk aanpast maar daarvoor niet echt een vuistregel gezien.
Bandendruk wordt eigenlijk zo laag mogelijk gehouden. Heb nog nooit een aanpassing hierin gezien.DontLikeJelly schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:05:
Thx voor de setup links.
En voor de koude banden lees ik dat je best wild moet rijden met lage TC om die warm te krijgen.
Ook ergens iemand gezien die de bandendruk aanpast maar daarvoor niet echt een vuistregel gezien.