[PC] Le Mans Ultimate

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Jammer dat er geen GTE races zijn deze week... Erg van genoten afgelopen week op Sebring! Zonder ABS vind ik het een stuk leuker rijden dan de GT3s. Ze zouden wel meer type races mogen indelen vind ik, er zijn momenteel genoeg spelers. Op de discord gaf een admin aan dat dat blijkbaar een erg veel werk is om te programmeren waar ze nu geen tijd voor hebben. Lijkt mij een beetje raar als het zo moeijlijk is om extra dailies op te zetten.

Wel blij om een LMP3 met het stuur links te krijgen :) Dat rijdt toch een stuk fijner.

Boris96

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Even kort de 1.2 release gespeeld in VR. Helaas wordt OpenXR Toolkit geblocked door het Easy Anti-cheat (EAC) systeem, waardoor ik de toolkit niet meer kan gebruiken. Ik gebruikte deze met name om de FPS en CPU/GPU headroom te monitoren in VR, waardoor ik de graphics settings optimaal kon configureren. Dat is toch wel een flink nadeel van deze 1.2 versie.

Verder had ik meteen een probleem met een ELMS race op Spa met een veld van LMP2, LMP3 en LMGT3. Ik had de nieuwe Ginetta LMP3 gekozen, maar op de starting grid wil LMU dat ik in het veld van de GT3’s start. Sluit ik aan bij de LMP3’s, dan krijg ik steeds een speed warning met als resultaat een drive through penalty. In het veld van de GT3’s starten lukt ook niet, want dan krijg ik ook een penalty. Ik kan deze race dus zo niet starten zonder penalty.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
En ik heb een Rookie badge gekregen? En dat terwijl ik al 55 races online gereden heb en een G1 SR heb. Vreemd…

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 09-12-2025 17:12 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
Het schijnt dat er bij de initiële badge bepaling gekeken wordt naar de laatste 10 races van de afgelopen weken. Ik heb de afgelopen weken geen online races gedaan op LMU… dus… nu een Rookie.

Zojuist de eerste online race in de LMGT3’s gedaan op Monza Curva Grande variant. Als 7e gekwalificeerd. Bij de Variante Della Roggia werd ik echt licht van achteren aangetikt wat net genoeg was om mijn auto in de rondte te sturen. Ik kon de race hervatten op plek 15… maar uiteindelijk weer opgeklommen naar plaats 7, dus toch nog een mooie race.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:45

Meneer iCy

swarma

Vanavond eens het spel gestart, zonder instellingen aan te passen maar wat is dit spel dan toch echt funest voor je lichaam. Heb nog niet heel lang een (2ehandse) fanatec set (csl DD 8nm met Formula 2.5x stuur). Speel voornamelijk F1 25. Met de default settings tril je gewoon weg na een aantal flat spots 🤣👀.

Instellingen van mijn fanatec goed gezet en wat een verademing. Nu rijd het wel goed. Volgende week eens echt verdiepen in het spel. Jammer dat er niet echt een career mode in zit zoals andere ook al aangeven.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:08
Ik speel deze ook wel eens van tijd tot tijd maar blijft voor mij toch een vrij platte sim vinden.
Grafisch vind ik het matig (op een stevige pc) en ook de ffb is gewoon niet goed in de Gt3 wagens. Zeker in het donker zie het er gewoon slecht uit. Snelheidsbeleving heb ik door veel aanpassingen aan de fov nu wel redelijk goed gekregen.
Het laden zou toch ook iets sneller mogen gaan anno 2026 (bijna :))
Geluid vind ik wel fijn en ook het contact tussen wagens komt heel realistisch over.

Blijf deze sowieso af en toe wel eens opstarten.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:31

jbbrans

Grote update, eerst 15,7GB daarna nog een 1,5GB, maar niet helemaal naar mijn zin.

- tijdens een offline weekend kwam ik eerst niet van van plek, terwijl de andere auto's al wegreden. Bij een tweede poging kwam ik wel weg, maar drukte ik op backspace om de opwarmronde over te slaan. Hierna begon de race meteen, zo leek het. Vlag ging naar groen, de auto's gingen op race snelheid, maar bleven redelijk naast elkaar rijden. Niet helemaal duidelijk wat de status was.
- mijn fps monitor overlay wordt geblokkeerd, waarschijnlijk door de easy anti cheat. Aangezien het toch wel een zware belasting doet op je systeem, zou ik toch deze data af en toe willen zien om je settings te kunnen optimaliseren.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

@jbbrans Ik zet altijd de steam fps monitor aan, die is sinds een tijdje uitgebreid met grafiekjes e.d. en is ook aanpasbaar. En die werd bij miij niet geblokkeerd (al is het een tijdje geleden dat ik LMU heb opgestart)

• PatrickC
_Eend_ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:47:
@jbbrans Ik zet altijd de steam fps monitor aan, die is sinds een tijdje uitgebreid met grafiekjes e.d. en is ook aanpasbaar. En die werd bij miij niet geblokkeerd (al is het een tijdje geleden dat ik LMU heb opgestart)
De Steam FPS monitor werkt inderdaad prima met deze 1.2 versie van LMU en de ingebouwde Easy Anti-cheat.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste