[PC] Le Mans Ultimate

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 16:21
Mede-auteur:
  • JeGoBE
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-06 21:16

JeGoBE

Inleiding
Tijdens de 24h van Le Mans in 2023, werd bekendgemaakt dat Le Mans Ultimate als officiële race-game voor het FIA World Endurance Championship in Early Access op 20 februari 2024 zou worden uitgebracht op Steam.
Het spel wordt ontwikkeld door Studio397 / Motorsport Games. Studio 397 is dezelfde studio die rFactor 2 ontwikkeld. Motorsport Games nam Studio 397 in 2021 over en beschikt over de licentie voor het FIA World Endurance Championship en de Virtuele 24h van Le Mans.
Hieruit is Le Mans Ultimate als game ontstaan.

Inhoud van het spel
Basis: Seizoen 2023
Circuits: Le Mans, Spa, Bahrain, Sebring, Monza, Portimao, Fuji
Auto’s: Hypercars & GTE
Seizoen 2024:
Gratis: Ford Mustang LMGT3, BMW Hypercar , McLaren 720S LMGT3 Evo
  • DLC Pack 1 - Juli 2024 - Imola, Peugeot 9X8 (2024 spec), Lamborghini SC63
  • DLC Pack 2 - September 2024 - COTA, Isotta Fraschini Tipo 6 LMH-C, Alpine A424 LMDh
  • DLC Pack 3 - December 2024 - Ferrari 296 LMGT3, BMW M4 LMGT3, Corvette Z06 LMGT3.R, Interlagos
  • DLC Pack 4 – Februari 2025 - Aston Martin Vantage AMR LMGT3 & Porsche 911 GT3 R LMGT3
  • DLC Pack 5 - Q2 2025 – Lusail Qatar, Lexus LMGT3, Lamborghini LMGT3
  • DLC Season Pass 2024 omvat alle packs.
Alle circuits zijn laserscanned. Voor de auto's wordt gewerkt met CAD data van teams.
RaceControl
Le Mans Ultimate gebruikt voor het online gedeelte ‘RaceControl’.
  • RaceControl – Lite
    Gratis voor iedereen. Weekly & Special events, daily races.
  • RaceControl – Pro
    Lite + Online Champtionchips, Extended Registration, Prioriteit voor indicent protesten.
  • Racecontrol - Pro +
    Pro + LMU & RF2 DLC
  • Hosted servers voor leagues
  • Jezelf je eigen server/events hosten is mogelijk, maar hiervoor dienen credits aangekocht worden.
Binnen RaceControl wordt er gewerkt met een Driver Rank & Safety Rank. Afhankelijk van de Safety Rank kan je deelnemen aan de easy, advanced, daily races, weekly & special events.
Nuttige links
Communities
Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kM_XAGV_zp4iClRr2Hk3U8w4O0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iS6HPB24I9UIMItjqrDF39Cw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Z9NpLAft8tlsQVpO-oRkvvxpmk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/del0cqFh7nsTywftOkf7mRF7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gne0VWqfEkEfbFH9Rg82rDcwj88=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/datdo6GaGLcwGM1VvE8K5rTV.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_94bz0qNDmW6ot8643nKKwOlqM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nl5KozyCpDaFd4lIOcVPYOOY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nck74zKAKj5kZUmNq68ThNfvEvI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/In8U79gs5bayUTBrDqopysmM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GICnxg4xX6I4gnVR4Y0XNAnECrs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/toHVgUar2yjCZMpC0pC6Zmi4.png?f=fotoalbum_tile
(via LMU Discord Showcase - Marius Nicolae)

[ Voor 133% gewijzigd door JeGoBE op 01-04-2025 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
Racedepartment is er mee aan de slag gegaan, staat een artikeltje op hun site evenals een gameplay filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:07
Als ik dat youtube filmpje bekijk word ik eigenlijk direct al een beetje verdrietig. Ik hoop echt dat de demo die ze lieten zien bij Le Mans een 'snel in elkaar gezet' dingetje is puur om iets te kunnen laten zien.

Ik ben aan de ene kant een beetje bang dat dit gewoon een rfactor2 kopie gaat worden. Alleen dat met uitsluitend WEC content. Dat zou zonde zijn want die content is voor een groot deel ook al beschikbaar in rfactor2 (als je maar betaalt).

Aan de andere kant hoop ik dat ze toch een mooi en uniek spel neer gaan zetten. De rfactor2 basis is natuurlijk meer dan prima. Als ze het goed uitwerken kan het naar mijn idee echt een toffe game worden.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk al heel lang uit naar deze race klasse. In Project Cars 2 heb ik heeeeeeel veel rondjes gereden op Le Mans in een LMP2. Zwakke punten bij PC2 waren het maximaal aantal deelnemers voor een race. Maar ook de strategie van de AI die werkelijkwaar he-le-maal nergens op sloeg. Ik ben zelf niet echt een online racer. Ik vind het supergaaf om langere races te rijden. En ik vind de voertuigen die in het WEC meerijden gewoon echt heel vet. Dit gaat voor mij boven formule auto's.

Bij rfactor2 ontbreekt bij mij eigenlijk nog het endurace pack, wat ik aan de ene kant graag wil hebben maar aan de andere kant gewoon duur vind. Zeker met deze game in het vooruitzicht, want als dit echt een goede game wordt geef ik mijn centen liever hieraan uit.

Ik ben dus vooral benieuwd naar het hele single player gedeelte. Mijn hoop is dus dat deze game het volgende kan bieden:
- goede AI, die wel overwogen normale doordachte keuzes maakt. Zowel op de baan als qua strategie.
- goede instelmogelijkheden van een single event, voldoende deelnemers, correct aantal voertuigen per klasse.
- liefst zelfs dat je per klasse het aantal deelnemers aan kan geven
- een garage 56 deelnemer zou ook wel grappig zijn maar dat vind ik geen must, meer een leuke toevoeging

Ten opzichte van rfactor2 zou het fijn zijn als vooral de instelmogelijkheden wat duidelijker en overzichtelijker gemaakt worden. Een goed duidelijk menu, voldoende mogelijkheden om alles naar je eigen hand te zetten en je eigen 'ultimate Le Mans' race te creëren.

Kortom; vergeleken met rfactor2 valt er veel te winnen. Ik hoop echt dat dit goed uitgewerkt wordt. Dan zou het kunnen dat ik hier echt heel blij van ga worden.

December is mooi, want het is nu te warm in de gameroom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
Poljert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:09:
Als ik dat youtube filmpje bekijk word ik eigenlijk direct al een beetje verdrietig. Ik hoop echt dat de demo die ze lieten zien bij Le Mans een 'snel in elkaar gezet' dingetje is puur om iets te kunnen laten zien.

Ik ben aan de ene kant een beetje bang dat dit gewoon een rfactor2 kopie gaat worden. Alleen dat met uitsluitend WEC content. Dat zou zonde zijn want die content is voor een groot deel ook al beschikbaar in rfactor2 (als je maar betaalt). ....
Van wat ik vluchtig op racedepartment heb gelezen is het vooralsnog inderdaad wat je zelf beschrijft.
Zelf word ik er ook niet echt enthousiast van, maar wie weet verrassen ze ons nog.

Tot die tijd houd ik het bij Assetto Corsa met content manager en de nodige mods om het voor zover mogelijk te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:03
@BiaggioLuciano
De makers van rFactor 2 zijn ISI. ;) rFactor 2 is na een lange beta in 2016 overgenomen door Studio 397, een NL game development studio, die de game hebben gemoderniseerd naar DX11, VR en nog een hoop verbeteringen, 2 x een nieuwe UI en een hoop extra officiële tracks en auto’s. Studio 397 is in 2021 weer overgenomen door Motorsport Games, maar de naam Studio 397 bleef wel bestaan en zij bleven rFactor 2 ook doorontwikkelen. Deze nieuwe Le Mans Ultimate wordt ook door Studio 397 ontwikkeld en zal de rFactor 2 engine, isiMotor2.5, gaan gebruiken.

Dat wat we tot nu toe gezien hebben van LMU veel lijkt op rFactor 2 is dan ook niet vreemd. Persoonlijk ben ik ook blij dat dat zo is, want dat lijkt mij een goed startpunt om vanaf te vertrekken. De WEC content die we al in rFactor 2 hebben is van hoge kwaliteit en de physics en FFB worden over het algemeen gezien als de betere van de sim racers (persoonlijke voorkeuren verschillen natuurlijk).

De game zal in eerste instantie het huidige WEC gaan simuleren met alle tracks en auto’s. Persoonlijk hoop ik dat dat in de toekomst zal worden uitgebreid met historische content. Gaan we alleen de toekomstige WEC krijgen, dan zullen het de nieuwe hypercars van BMW en Lamborghini moeten worden en GT3’s ipv de GTE’s.

Ik heb op FB gevraagd of ze ook officiële video content van de game willen tonen en hun antwoord was… SOON. Voorlopig is dit het enige,

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 17-06-2023 21:58 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Poljert Dat Endurance pack is al heel vaak in een Steam Sale voorbij gekomen. Vind je ‘m dan nog te duur?
En in rFactor 2 kun je ook instellen hoeveel auto’s je per race klasse wilt hebben, maar hoe je dat moet doen is niet helemaal logisch en wat bewerkelijk. Daarom gebruik ik het zelf ook nooit en laat het maar random bepalen door de game. In LMU is dat hopelijk veel simpeler. 8)

[ Voor 57% gewijzigd door PatrickC op 17-06-2023 21:59 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:51

Mystikal

It never hurts to help!

Zojuist de releasenotes van AMS2, die ook de track Le Mans hebben gekocht en ook de endurance races gaan doen.

Worden concurrenten op dat vlak.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
PatrickC schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:39:
@Poljert Dat Endurance pack is al heel vaak in een Steam Sale voorbij gekomen. Vind je ‘m dan nog te duur?
De game zelf is vaak wel in de sale. Maar de DC's heb ik nog niet in de sale gezien.

Ik houd me aanbevolen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Poljert op 21-06-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mystikal schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:33:
Zojuist de releasenotes van AMS2, die ook de track Le Mans hebben gekocht en ook de endurance races gaan doen.

Worden concurrenten op dat vlak.
Ja, dat was wel verrassend. MSG heeft dus niet de exclusieve rechten het lijkt. En Reiza heeft het ook over historische content, daar heb ik bij LMU nog niets over gezien. Maar krijgt AMS2 ook alle tracks die in het WEC worden gebruikt? Sebring voor AMS2 zou ik wel mooi vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 20:21
Poljert schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:17:
[...]

De game zelf is vaak wel in de sale. Maar de DC's heb ik nog niet in de sale gezien.

Ik houd me aanbevolen ;)
Dat is toch wel een nadeel van die aparte store binnen Steam waar zij mee werken. Was het gewone DLC geweest dan had je die gewoon aan je verlanglijst kunnen toevoegen zodat je een melding krijgt wanneer hij in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 02-06 20:51

Mystikal

It never hurts to help!

PatrickC schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Ja, dat was wel verrassend. MSG heeft dus niet de exclusieve rechten het lijkt. En Reiza heeft het ook over historische content, daar heb ik bij LMU nog niets over gezien. Maar krijgt AMS2 ook alle tracks die in het WEC worden gebruikt? Sebring voor AMS2 zou ik wel mooi vinden.
Op dit moment is daar nog niets over bekend en dus moet je er voor nu uitgaan dat ze er niet bij zitten.
Dat gezegd hebbende moet er nog wel een deel van de America DLS uitgebracht worden en wellicht dat ze daarin wel de Sebring doen. Ze rijden daar ook met de Indy namelijk en dan zouden ze 2 vliegen in 1 klap kunnen slaan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Bla bla bla… zeer teleurstellend… lijkt meer op een Thrustmaster commercial. Geen enkele in-game beelden, maar alleen een hoop gebakken lucht…

[ Voor 38% gewijzigd door PatrickC op 23-06-2023 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Le Mans Ultimate UI Preview and Update from Head of Studio 397
https://lemansultimate.co...e-from-head-of-studio-397

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Na al het negatieve MSG, toch weer wat positiefs, we hebben een release date! *O*

[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 08-11-2023 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Oh spannend! 20 februari, best wel snel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
BiaggioLuciano schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:54:
Oh spannend! 20 februari, best wel snel eigenlijk.
Planning was eigenlijk Q4 2023, maar planningen lopen meestal uit, dus dan vind ik 20-feb-24 nog wel meevallen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Eindelijk in game video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Ziet er wel aardig uit, maar was niet enorm onder de indruk of zo. Grafisch lijkt het niet direct een enorme hoogvlieger te zijn, en op basis van deze beelden met een gamepad heb je eigenlijk ook niet echt een idee hoe de feeling ingame zal zijn. Voor alsnog lijkt het in ieder geval niet heel veel toe te voegen aan alles wat er al is verder.

Ik snap ook niet zo goed waarom voor Monza wordt gekozen om als eerste te tonen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 09:31
kroegtijger schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:42:
[...]

Ziet er wel aardig uit, maar was niet enorm onder de indruk of zo. Grafisch lijkt het niet direct een enorme hoogvlieger te zijn, en op basis van deze beelden met een gamepad heb je eigenlijk ook niet echt een idee hoe de feeling ingame zal zijn. Voor alsnog lijkt het in ieder geval niet heel veel toe te voegen aan alles wat er al is verder.

Ik snap ook niet zo goed waarom voor Monza wordt gekozen om als eerste te tonen.
Ik snap deze hele teaser uberhaupt niet. Okay, het laat het geluid goed horen... maar onrealistisch gebruik van DoF in de cockpit-view, Monza in de zomer op een heldere dag, gameplay met een gamepad? Dit is vragen om kritiek en voedt het idee van 'Rf2 reskin'. 8)7

Wat is uberhaupt de target-audience van deze titel? Fanatieke simracers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Monza (Italië) zal wellicht gekozen zijn vanwege Ferrari?

Grafisch vond ik het er prima uit zien (op die overdreven DoF na), maar dat vind ik ook van rFactor 2. Ik heb nu sinds kort ook een nieuw systeem met een RTX 4080 en heb alles op de hoogste settings staan en dan vind ik rF2 echt niet onderdoen tov ACC met alles op Epic.

Ik vind de physics en FFB veel belangrijker. Uit zo’n video’s kunnen we dat nooit afleiden. Ik hoop minimaal op hetzelfde als rF2 en dat ze het niet ‘versimpelen’ om het meer simcade te maken.

Mijn wens is al heel lang om een dedicated WEC game te hebben en dit lijkt er aan te voldoen. Maar dan hoop ik wel dat er ook flink wat historische DLC gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 16:04
Ziet er grafisch inderdaad prima uit. Bij RF2 is dat heel erg afhankelijk van de content. De motor geluiden in RF2 zijn ook vaak erg slecht.
Ik hoop alleen dat de game vanaf dag 1 VR ondersteund. Met de physics en FFB van RF2 en het verbeterde MP systeem zou dit wel een hit kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Kan niet wachten op de gameplay beelden. Moet het voorlopig daar mee doen totdat ik een nieuwe pc heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
BiaggioLuciano schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Kan niet wachten op de gameplay beelden. Moet het voorlopig daar mee doen totdat ik een nieuwe pc heb.
Mijn 2 maand oude systeem met RTX 4080:en Ryzen 7 7800X3D is er klaar voor! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Car en Track list bij release. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sq67CcsU39N4nAbkYSxO1Z13Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPo2SpStTuXXnEp3EyZEu45s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSHK_ubxHQOzT26Nwoa3_JncYtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWZ2OTqKmlmmLfMhSVE225K2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BkEzZzY2vV77dhSkUsPNJA67S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SIh6xf5FZsqkKpaek3Xj5bt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Ben verbaast wbt Vanwall. Glickenhaus kan ik wel begrijpen. Tracklijst is wel een mooie. Ik hoop wel dat ze die ieder seizoen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dit ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nog 2 dagen tot de Early Access release van LMU. Na al die jaren eindelijk een dedicated Endurance/WEC game. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de game zal zijn.

Wie gaat ‘m meteen aanschaffen? Voor €30 is het natuurlijk een bescheiden bedrag, maar de content is natuurlijk ook beperkt qua auto’s en tracks. Verder is er natuurlijk ook een overlap met rFactor 2 official DLC mbt een aantal circuits en auto’s. Ik ben dan ook benieuwd naar de verschillen. Is er verbetering zichtbaar/merkbaar?

Qua nieuwe content na release zal het 2024 seizoen van het WEC, wat komende week begint, waarschijnlijk de focus hebben langs verbeteringen aan de game zelf. Voor de verdere toekomst hoop ik vooral op historische content uit de verschillende tijdperken. Maar dan moet Studio 397/MSG de diepe financiële malaise waarin ze verkeren wel gaan overleven, En de grote vraag is of de markt voor LMU wel groot genoeg is hiervoor, omdat er al een tijdje geen nieuwe DLC meer is uitgebracht voor rFactor 2.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 18-02-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 15:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb deze video ook even bekeken met een koptelefoon op… het geluid is echt subliem… niet alleen van de auto maar ook van de hele omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
PatrickC schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:11:
Wie gaat ‘m meteen aanschaffen?
Voor die drie tientjes ga ik hem wel aanschaffen, denk ik. Ik vermoed dat de definitieve release uiteindelijk wel duurder zal zijn, dus dan heb ik hem alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-06 19:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxSAC25AvCD5v2ghRb6S1UNGjuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WD5kbJL56Bl5JRBMB1C9pMt.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt er op dat we 'm morgen om 13:00 uur kunnen downloaden/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51

Niellie41

[object Object]

PatrickC schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:11:
Wie gaat ‘m meteen aanschaffen?
Ik pas. Te weinig tijd om meerdere spellen te spelen en ben niet geïnteresseerd om tegen AI te rijden.

Dan heb ik het nog niet over hoe MSG en de ACO zelf. Ik hoop voor S397 dat het gaat lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Niellie41 , Le Mans Ultimate maakt gebruik van de nieuwe RaceControl die recent voor rFactor 2 is ontwikkeld, dus naast tegen AI racen is online racen ook gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51

Niellie41

[object Object]

Huugje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:13:
@Niellie41 , Le Mans Ultimate maakt gebruik van de nieuwe RaceControl die recent voor rFactor 2 is ontwikkeld, dus naast tegen AI racen is online racen ook gewoon mogelijk.
Dan zit ik nog steeds met het andere probleem: te weinig tijd om meerdere spellen te spelen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:47

En instructies voor Triple Monitors.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 14:43
Eerste indruk. Gaaf! Maar ook anders. Ik ben ACC gewend en dit is even wennen. Vooral met het rempunt. Mijn Fanatec zit op 60% remdruk en ik overrem me steeds. En die flatspots voel je! Verder erg zwaar voor je pc, ik merk dat mijn monitor het ook niet geweldig vond. Maar de eerste rondjes waren erg leuk. Hier ga ik me zeker mee vermaken!

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Hmmm ben dan benieuwd hoe zwaar als jij het voor een 3080 al zwaar vind...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
paragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:52:
Hmmm ben dan benieuwd hoe zwaar als jij het voor een 3080 al zwaar vind...
Moet er nog even goed voor gaan zitten hoor. Maar was net thuis, snel installeren en even racen. Maar viel me op dat niet alles naar Epic of High ging. Zal straks de fps counter eens aan zetten

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Even een half uurtje getest en eerste indruk is gemixt positief Ik kan alles op ultra zetten met mijn RTX 4080 op 3440x1440 resolutie op 165Hz. Wat me opviel is dat bij de eerste sessies de G-Sync indicator steeds verdween na even rijden. Bij de laatste sessie bleef deze wel actief.

Rij impressie is toch wel anders dan rFactor 2. Voor mijn Fanatec GT DD Pro 8nm stuur heb ik dezelfde Fanatec settings gebruikt als voor rFactor 2, omdat deze game ook die engine gebruikt. Ik heb alleen in een paar GTE’s gereden en het voelt anders aan dan die in rF2… al een paar keer gespind omdat ik overstuur niet op tijd kon opvangen. Dat gebeurt mij zelden in rF2.

Ik ben ook al een aantal bugs tegen gekomen. Bij de eeste sessies, met alleen de GTE’s, was er geen enkele AI. Dit AI aantal (per klasse) kun je ook nergens instellen volgens mij? Ook de UI werd steeds maar trager. Verder was op een gegeven moment de maximum race tijd 18 minuten geworden. Een restart van de game loste dit allemaal weer op.

Wat ik verder nog niet heb kunnen vinden is de FFB strength per auto. Dit lijkt een generieke setting voor alle auto’s te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:13
PatrickC schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:20:

Ik ben ook al een aantal bugs tegen gekomen. Bij de eeste sessies, met alleen de GTE’s, was er geen enkele AI. Dit AI aantal (per klasse) kun je ook nergens instellen volgens mij?
Niet toevallig Private Practice aangevinkt? Klopt idd dat er geen instel mogelijkheid is om per klasse of per totale AI het aantal in te stellen

Het blijft inderdaad Early Access met nog best wat bugs, wat career-achtige content en finetuning qua performance. Ik zelf merk dat bij een resolutie lager dan 4K de performance significant omhoog gaat (en ik draai nog op een oude 1080TI).

Qua spins met een GTE, het tyremodel is wel anders dan die van RF2. Ik merk vooral dat met iets te koude/afgekoelde banden de GTEs vooral erg listig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb het ook geprobeerd. Op het eerste oog ben ik redelijk positief en zie ik de potentie van deze game. Helaas lijkt deze game extreem zwaar te zijn. Ik krijg 'm amper goed werkend. Grafische settings op medium en het hapert nog aan alle kanten. Zo erg dat het zelfs onspeelbaar is.

Ik speel op een i7 / 64gb / Nvidia 3080 10 gb. Vreemd dat ik Automobilista en ACC wel op Ultra/High kan spelen en deze game niet. Doe ik iets verkeerd qua settings?

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Thinlanet schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:03:
[...]

Niet toevallig Private Practice aangevinkt? Klopt idd dat er geen instel mogelijkheid is om per klasse of per totale AI het aantal in te stellen

Het blijft inderdaad Early Access met nog best wat bugs, wat career-achtige content en finetuning qua performance. Ik zelf merk dat bij een resolutie lager dan 4K de performance significant omhoog gaat (en ik draai nog op een oude 1080TI).

Qua spins met een GTE, het tyremodel is wel anders dan die van RF2. Ik merk vooral dat met iets te koude/afgekoelde banden de GTEs vooral erg listig zijn.
Nee, private practice stond uit en ook in de race was ik de enige auto met de safetycar.

Ik heb de ultra preset gebruikt. 3440x1440: is geen 4K natuurlijk, maar ik verwacht dat mijn RTX 4080:daar ook geen moeite mee zou hebben. 8) Maar ja, deze game was ook één van de redenen voor mijn nieuwe systeem sinds december vorig jaar.

Ik denk dat je gelijk hebt mbt het tyremodel. Bandjes zullen nog wel te koud zijn geweest en track nog onvoldoende geëvolueerd.

Morgen de game maar eens goed testen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
NutteFrenkie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:03:
Ik heb het ook geprobeerd. Op het eerste oog ben ik redelijk positief en zie ik de potentie van deze game. Helaas lijkt deze game extreem zwaar te zijn. Ik krijg 'm amper goed werkend. Grafische settings op medium en het hapert nog aan alle kanten. Zo erg dat het zelfs onspeelbaar is.

Ik speel op een i7 / 64gb / Nvidia 3080 10 gb. Vreemd dat ik Automobilista en ACC wel op Ultra/High kan spelen en deze game niet. Doe ik iets verkeerd qua settings?
Ik zag bij Jardier op YT ook dat hij spontaan lage FPS kreeg dus dat is dus ook een bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Gok dat deze game binnen nu en enkele weken al dood is. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Waarom? Ik zie tot nu toe gemixte reacties. De rF2 ‘haters’ vinden dit ook niets want het heeft dezelfde bugs, is problematisch om aan het werk te krijgen (een probleem dat ik nog nooit gehad heb met rF2 en LMU werkte ook gewoon ‘plug and play’), de UI sucks, de game is gewoon een rF2 DLC, MSG is de duivel, etc.. En dit oordeel hadden ze eigenlijk al geveld voordat de game is released.

En dan heb je de groep die positief is, de bugs van de EA release accepteert en nu al de potentie ziet van een goede of misschien wel geweldige game.

Veel zal afhangen van hoe snel de bugs worden opgelost en nieuwe features worden toegevoegd. Studio 397 / MSG moet hier echt bovenop zitten, net als bijvoorbeeld Reiza doet met AMS2. Doen ze dat niet, dan vrees ik dat je gelijk krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 21-02-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Op de volgende pagina is een overzicht te vinden van known issues en mogelijke oplossingen hiervoor.

https://community.lemansu...p?forums/known-issues.17/

Stuttering is bijvoorbeeld mogelijk op te lossen met:
Rarely, users may experience very frequent stutters in gameplay. If you experience this please visit the root folder C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\LeMansUltimate\UserData\player\settings.json and set "Record To Memory":true, (change from false to true)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zojuist een eerste race weekend voltooid met een practice. kwalificatie en race. Race van1 uur op Spa met allemaal GTE's en ik reed in de Ferrari. Ik wilde eerste een single class test doen op een track die ik kan dromen namelijk en kijken hoe de AI dan rijdt. En ik ben wel onder de indruk. De laatste tijd best wel veel ACC gereden tegen de AI, maar dan bevalt mij de AI in LMU nu al beter.

Wel iets vreemds... 1 AI heeft niet gepit en ik vraag me af of dat eigenlijk wel kan. 26 rondjes op Spa zonder banden te wisselen (wat kan) en zonder te tanken (dat kan volgens mij niet?).

Maar verder is de eerste indruk echt zeer positief. Draait super smooth met alles op Ultra, geen frame drops, prima FFB, AI en graphics. Ik ben inmiddels ook gewend aan de iets andere physics mbt de banden en track temperaturen en dat bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Omdat het een veredelde DLC van rF2 is met alle bijbehorende bugs en quirks.
En ook die game is (zeker online) niet van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Omdat het een veredelde DLC van rF2 is met alle bijbehorende bugs en quirks.
En ook die game is (zeker online) niet van de grond gekomen.
Waarom is het een probleem dat de basis van LMU gebaseerd is op rF2? Welke game braking bugs ervaar je dan in rF2 die nu ook in LMU zitten? En het nieuwe online systeem van rF2, wat een test was voor LMU, was de laatste maanden een succes. Zelfs een single player racer als ik heeft er flink wat uurtjes online doorgebracht en het systeem werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Michi Hoyer heeft een aantal tutorial videos gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik kwam vandaag de game tegen, als Le Mans fan wil gelijk de game op de wishlist gezet, even wachten voor ik het kan aanschaffen. :+ Wat me wel opvalt is dat de Glickenhaus auto's schijnbaar in de game zitten, maar zij doen juist met het '24 seizoen juist niet meer mee. :( Terwijl de game wel verkocht wordt als 'de wEC ' 24 game''. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CH4OS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:14:
Ik kwam vandaag de game tegen, als Le Mans fan wil gelijk de game op de wishlist gezet, even wachten voor ik het kan aanschaffen. :+ Wat me wel opvalt is dat de Glickenhaus auto's schijnbaar in de game zitten, maar zij doen juist met het '24 seizoen juist niet meer mee. :( Terwijl de game wel verkocht wordt als 'de wEC ' 24 game''. :P
Waar zie je 2024 staan dan? Deze game is namelijk een WEC 2023 game. :)

Drive the latest manufacturer Hypercars from the incredible 2023 centenary season

Enjoy the pulsating challenge of racing around some of the most revered circuits in the world including the seven destinations on the 2023 calendar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PatrickC schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:58:
[...]

Waar zie je 2024 staan dan? Deze game is namelijk een WEC 2023 game. :)

Drive the latest manufacturer Hypercars from the incredible 2023 centenary season

Enjoy the pulsating challenge of racing around some of the most revered circuits in the world including the seven destinations on the 2023 calendar
Hmmm, scherp. Ik zal er dan overheen gekeken hebben of in een van de trailers op het eind snel de 24 gezien hebben en toen gedacht hebben dat het om het aankomende '24 seizoen ging. Mea culpa. :)

• PatrickC
CH4OS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:10:
[...]

Hmmm, scherp. Ik zal er dan overheen gekeken hebben of in een van de trailers op het eind snel de 24 gezien hebben en toen gedacht hebben dat het om het aankomende '24 seizoen ging. Mea culpa. :)
De auto’s en tracks voor het 2024 seizoen komen er in de toekomst wel bij, maar ik verwacht dat dat paid DLC gaat zijn, zeker gezien de financiële situatie waarin MSG verkeert.

• NutteFrenkie
PatrickC schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:35:

Maar verder is de eerste indruk echt zeer positief. Draait super smooth met alles op Ultra, geen frame drops, prima FFB, AI en graphics. Ik ben inmiddels ook gewend aan de iets andere physics mbt de banden en track temperaturen en dat bevalt prima.
Wat voor hardware heb jij als je alles op ultra hebt en het ook nog eens soepel draait ?

Vandaag wederom een poging gedaan maar de performance (wellicht toch mijn pc?) is dramatisch en maakt het onspeelbaar. Helaas ook bij ACC merk ik, terwijl ik bij AMS2 totaal geen issues heb.

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

• PatrickC
NutteFrenkie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:12:
[...]

Wat voor hardware heb jij als je alles op ultra hebt en het ook nog eens soepel draait ?

Vandaag wederom een poging gedaan maar de performance (wellicht toch mijn pc?) is dramatisch en maakt het onspeelbaar. Helaas ook bij ACC merk ik, terwijl ik bij AMS2 totaal geen issues heb.
December vorig jaar nieuw onderstaand systeem aangeschaft. Welke hardware gebruik jij?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 359,-€ 359,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 243,-€ 243,-
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4080 16GB X3€ 1.249,-€ 1.249,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 159,-€ 159,-
1MonitorsIiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart€ 376,95€ 376,95
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 58,90€ 58,90
1VentilatorsNoctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm€ 25,80€ 25,80
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 113,90€ 113,90
1VoedingenCorsair RM1000x SHIFT ATX3.0€ 194,05€ 194,05
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 244,90€ 244,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.024,50

• Kloever
Ik heb nu alles beetje High/Medium/Ultra mix. Haal op Spa 98FPS met 20 auto's zichtbaar. Le Mans Circuit is Stadion gedeelte 30FPS en de rest rond de 80FPS.

Ben nog aan het stoeien met de instellingen dus qua instellingen. FFB gaat redelijk, stond gisteren wat te hoog. De AI daarin tegen moet ik nog even mee bezig. Zit op 90% strengt en Agression zit op 100. Maar als ze een bocht in gaan lijkt het wel alsof ze stil staan.

• NutteFrenkie
PatrickC schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:18:
[...]

December vorig jaar nieuw onderstaand systeem aangeschaft. Welke hardware gebruik jij?

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 359,-€ 359,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 243,-€ 243,-
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4080 16GB X3€ 1.249,-€ 1.249,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 159,-€ 159,-
1MonitorsIiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart€ 376,95€ 376,95
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 58,90€ 58,90
1VentilatorsNoctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm€ 25,80€ 25,80
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 113,90€ 113,90
1VoedingenCorsair RM1000x SHIFT ATX3.0€ 194,05€ 194,05
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 244,90€ 244,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.024,50
Heb er niet veel verstand van, maar dat ziet er goed uit. Dit is wat ik heb. Dat zou krachtig genoeg moeten zijn lijkt me :)

1ProcessorsIntel Core i7-12700F Boxed€ 299,08€ 299,08
1MoederbordenMSI PRO Z690-A DDR4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR€ 1.017,01€ 1.017,01
1BehuizingenPhanteks Eclipse P360A Zwart€ 0,-€ 0,-
3MonitorsMSI Optix MAG322CQR Zwart€ 687,61€ 2.062,83
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L Illusion Zwart€ 89,90€ 89,90
2Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18€ 93,90€ 187,80
1VoedingenCorsair CX750F RGB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 160,99€ 160,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.817,61

• Thinlanet
NutteFrenkie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Heb er niet veel verstand van, maar dat ziet er goed uit. Dit is wat ik heb. Dat zou krachtig genoeg moeten zijn lijkt me :)

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.817,61
Op zich zijn de optimalisaties/settings niet zo uitgebreid als in bijv. RDR2 (en uiteraard totaal een andere game), maar ik vond de optimalisatie video's uit de community bijzonder handig. Bepaalde instellingen gaven nauwelijks grafisch resultaat maar snoepte wel de nodige FPS/GPU RAM op. Hopelijk komt er ook een voor LMU, buiten de fixes onder de motorkap. Rendering van stadion/start-finish secties is altijd een bottleneck geweest voor de gmotor engine, vooral op momenten dat het niet nodig is (bijv. op Spa vanaf Bruxelles je zicht weer naar het noordwesten gaat en in de verte S/F wordt gerenderd met alle toeteters en bellen). Ik zal binnen het team nog eens aankaarten of we daar met de LODs iets aan kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
PatrickC schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:08:
[...]

De auto’s en tracks voor het 2024 seizoen komen er in de toekomst wel bij, maar ik verwacht dat dat paid DLC gaat zijn, zeker gezien de financiële situatie waarin MSG verkeert.
Met BMW, Lamborghini, Alpine en Isotta voor HYP in aantocht gaan we weer de tijden achterna als toen met de laatste jaren Group-C begin jaren 90. 23 HYP entries voor Le Mans 24h vernam ik. GT3's zijn ook bijzonder divers en uitgebreid. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbertvw
Ik hen gisteravond tot diep in de nacht multiplayer zitten spelen.

Ik race op iRacing in VR en heb dan ook op mijn rig geen monitor meer. Omdat er nog geen (officiële) VR ondersteuning is heb ik op de Quest 3 in Theater mode met VD gespeeld. Brede FOV en het scherm groot maken en het lijkt precies op een triple monitor setup.

De handeling/physics is wennen tov iRacing maar bevielen me naar verloop van tijd veel beter. Ik kan beter voelen wanneer de auto uit gaat breken en kan hem nog opvangen waar ik de auto in iRacing meestal niet meer kan corrigeren.

Graphics en geluid (wow wat klinkt de Porsche GTE goed) is veel beter en de Netcode is ook zoooo veel beter.

Ik zie goede mogelijkheid dat dit spel voor mij iRacing overbodig kan maken, vooral gezien de kosten van iRacing.

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:30
Weet iemand of dit werkt?

Le Mans Ultimate - How to run in VR tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=YnKscCSc-cc&t=0s

• PatrickC
NutteFrenkie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.817,61
Ja, dat zou meer dan voldoende moeten zijn. Er zijn wel wat performanc3 problemen met het gebruik van MSI Afterburner en Rivatuner. Dus mocht je die gebruiken, dan moet je die even afsluiten.

• robbertvw
Disarmed070 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:19:
Weet iemand of dit werkt?

Le Mans Ultimate - How to run in VR tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=YnKscCSc-cc&t=0s
Ga het straks proberen en zal een post maken of het bij mij werkt.

• Disarmed070
robbertvw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:37:
[...]

Ga het straks proberen en zal een post maken of het bij mij werkt.
Top. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
Yep werkt. Alleen geen HUD, maar voor de korte online races heb ik die nog niet zo nodig.
Ziet er echt geweldig uit. Beter dan iRacing in VR zover ik nu gezien heb.

• Disarmed070
robbertvw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:25:
[...]

Yep werkt. Alleen geen HUD, maar voor de korte online races heb ik die nog niet zo nodig.
Ziet er echt geweldig uit. Beter dan iRacing in VR zover ik nu gezien heb.
Goed om te horen. Dan ga ik deze ook aanschaffen. En nogmaals bedankt voor het uitproberen.

• robbertvw
Disarmed070 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:09:
[...]

Goed om te horen. Dan ga ik deze ook aanschaffen. En nogmaals bedankt voor het uitproberen.
Online laadt het spel niet voorbij 54% en gaat terug naar Windows in VR mode. Singleplayer gaat vooralsnog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:48
Als ik het goed begrijp is het momenteel niet aan te raden om het spel te proberen als je onder recommended spec zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb LMU op de Quest3 best aardig werkend gekregen via Virtual Desktop. Wel medium settings maar veel minder lag als via SteamVR. Maar het is nog wel buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Het heeft voor VR nog wel wat werk nodig. Dus blijf nog even bij de AC mod (helemaal het zelfde als deze game)

https://www.racedepartmen...-championship-2023.63536/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
stijn014 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:48:
Als ik het goed begrijp is het momenteel niet aan te raden om het spel te proberen als je onder recommended spec zit?
Proberen kan altijd. Als het niet goed werkt, vraag je gewoon een refund in Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
Ik heb het geïnstalleerd.

Het menu voelt heel stroperig traag.

Ik heb nog geen goede instelmogelijkheid gevonden voor mijn triple-screen setup. Force feedback werkt niet, het spel herkent wel mijn wheelbase wel.

Ik had even geen zin om me hier verder in te verdiepen. Misschien dat ik dat binnenkort wel even ga doen.

Eerste indruk is moeilijk te zeggen, want aan rijden ben ik nog niet toegekomen :+

Setup:
5600X
16 GiB
6700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
Ik heb heel kort even geprobeerd om VR werkend te krijgen in de Quest 3.

Het zag er heel raar uit, alles was veel te klein en alle objecten zag er uit als 2d tekeningen die in verschillende dieptes achter elkaar werden gerendered.

Wacht wel even op de officiele VR ondersteuning, gelukkig is er al wel ondersteuning voor de SFX100

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Poljert schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:29:
Ik heb het geïnstalleerd.

Het menu voelt heel stroperig traag.

Ik heb nog geen goede instelmogelijkheid gevonden voor mijn triple-screen setup. Force feedback werkt niet, het spel herkent wel mijn wheelbase wel.

Ik had even geen zin om me hier verder in te verdiepen. Misschien dat ik dat binnenkort wel even ga doen.

Eerste indruk is moeilijk te zeggen, want aan rijden ben ik nog niet toegekomen :+

Setup:
5600X
16 GiB
6700XT
Menu performance is een bekend probleem. Ik heb er zelf maar af en toe last van. Hier kun je er meer over lezen, met mogelijke fixes.
https://community.lemansu...ues-23rd-february-2024.9/

Met de eerste hotfix zou er een optie bij gekomen moeten zijn voor triple-screen setup.
Enabled the classic multi-view tool – this can be triggered by pressing “ctrl” + “shift” + “=” to configure multiple monitors

Welke wheelbase/stuur heb je? Werkt FFB totaal niet of is deze misschien ‘inverted’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:05

BNX

Na 2 uurtjes spelen met wat settings draait hij goed op mijn RTX3070TI. Ik loopt hier nog even tegenaan:

1. De view pitch (shift+pov) werkt niet goed. Na 4-5x drukken doet hij als je geluk hebt 1x 0,1 pitch. Andere keren doet ie alleen POV. Dit werkt wel goed in RF2. Vlekkeloos de view pitch instellen.

2. Nog niet kunnen vinden waar ik het aantal tegenstanders kan instellen. Race graag met 19 opponents en zelf start ik dan 20. Edit: klopt wat PatrickC zegt. Deze feature zit nog niet in de EA.

3. Hij onthoudt de racetijd niet bij een track. Nu stel ik 24min in, volgende keer staat deze op 1,5 uur of 6 uur (random). Soms zelfs op 1min ?!

4. Seat adjustment naar voren heeft een grens van 100. Dit is bij mijn FOV van 50 nog te ver weg. Moet nu genoodzaakt naar FOV 40 om dezelfde view te krijgen als bij RF2

[ Voor 20% gewijzigd door BNX op 25-02-2024 16:51 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@BNX Aantal AI instellen kan niet. Ik weet ook niet of dat ook gaat worden toegevoegd. Het lijkt overeen te komen met het aantal per raceklasse per circuit voor het WEC in 2023. Het enige wat je kunt doen is een complete raceklasse aan of uit te zetten.

De race tijd is een bekend issue. De UI heeft nog de meeste problemen van deze game. Daar is nog flink werk aan de winkel voor Studio 397.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 25-02-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag toch echt de eerste serieuze problemen met meerdere CTD’s. Geen idee waar die nu ineens vandaan komen, want er is niets gewijzigd op mijn systeem. Uiteindelijk lukte het toch om een race te rijden. Ik had een race van 2 uur en 24 minuten ingesteld met 10x acceleratie op Le Mans in de Ferrari GTE tegen alle race klassen. Na een half uur vielen echter alle AI stil. Ik verwacht dat er iets mis is gegaan met de brandstof bij de AI. Ik heb dit in rFactor 2 ook een keertje gehad, maar dat is al een heel tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
PatrickC schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:55:
[...]

Menu performance is een bekend probleem. Ik heb er zelf maar af en toe last van. Hier kun je er meer over lezen, met mogelijke fixes.
https://community.lemansu...ues-23rd-february-2024.9/

Met de eerste hotfix zou er een optie bij gekomen moeten zijn voor triple-screen setup.
Enabled the classic multi-view tool – this can be triggered by pressing “ctrl” + “shift” + “=” to configure multiple monitors

Welke wheelbase/stuur heb je? Werkt FFB totaal niet of is deze misschien ‘inverted’?
Thanx.

Inmiddels de beeldscherminstellingen en FFB goed gekregen.

Alles van Fanatec geüpdatet. Dat was al even geleden. Jammer dat in Fanalab de game nog ontbreekt.

Game draait op zich redelijk goed. Op Le Mans in mijn uppie. Eerste gevoel is wel goed, wel weer even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Poljert schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Thanx.

Inmiddels de beeldscherminstellingen en FFB goed gekregen.

Alles van Fanatec geüpdatet. Dat was al even geleden. Jammer dat in Fanalab de game nog ontbreekt.

Game draait op zich redelijk goed. Op Le Mans in mijn uppie. Eerste gevoel is wel goed, wel weer even wennen.
Ik gebruik in Fanalab de settings van rFactor 2 en je kunt LMU ook zelf toevoegen als game aan Fanalab,

Ik gebtuik nog wel een oude Fanatec driver en Fanalab versie. Alles werkt gewoon, dus waarom zou ik dan iets updaten? Zeker als ik op het Fanatec forum lees dat er bij het updaten nog wel eens problemen kunnen ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Na een 5-tal hotfixes nu de eerste grote patch voor LMU.

https://lemansultimate.co...-march-2024-public-notes/

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 12-03-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Paar weken terug een nieuwe game pc gebouwd en gisteren dit spel gekocht.

Het was even zoeken naar de juiste instellingen voor mijn stuur (Fanatec Clubsport DD). Nu fijne instellingen gevonden.
Ik zie veel potentie in dit spel. Het rijdt erg goed. Gevoel is wennen na ACC. Meer connectie met het asfalt, maar mis het gevoel echt te pushen. Audiovisueel ook meer dan OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:01
FastForwardNL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:49:
Paar weken terug een nieuwe game pc gebouwd en gisteren dit spel gekocht.

Het was even zoeken naar de juiste instellingen voor mijn stuur (Fanatec Clubsport DD). Nu fijne instellingen gevonden.
Ik zie veel potentie in dit spel. Het rijdt erg goed. Gevoel is wennen na ACC. Meer connectie met het asfalt, maar mis het gevoel echt te pushen. Audiovisueel ook meer dan OK.
Had jij eerder niet een CSL DD? Zo ja, merk je veel verschil tussen deze 2 bases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
LAPJENL70 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:48:
[...]

Had jij eerder niet een CSL DD? Zo ja, merk je veel verschil tussen deze 2 bases?
Klopt, ja iets meer detail en power. Sweet spot wat mij betreft. Meer Nm hoeft voor mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-06 09:22
Als beginnend simracer dit spel aangeschaft nadat Assetto Corsa voor mij (nog) niet werkte, ik reed meer naast het asfalt dan op.

Maar hier kan ik me tot nu toe goed mee vermaken en kan niet wachten tot het spel completer word!
Ik vermaak me en kan nog een genoeg leren ben ik bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Na 12 races online eindelijk S1 bij de safety rating. Dus nu mag ik ook aan de Intermediate races gaan meedoen. :)

Ik moet zeggen dat er best wel netjes gereden wordt online. Bij rFactor 2 werd ik toch wel vaker van de baan geramd. Nu ook wel eens contact, maar dan zijn het bescheiden tikjes en nog geen enkele DNF gehad in die 12 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-06 09:22
PatrickC schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:42:
Na 12 races online eindelijk S1 bij de safety rating. Dus nu mag ik ook aan de Intermediate races gaan meedoen. :)

Ik moet zeggen dat er best wel netjes gereden wordt online. Bij rFactor 2 werd ik toch wel vaker van de baan geramd. Nu ook wel eens contact, maar dan zijn het bescheiden tikjes en nog geen enkele DNF gehad in die 12 races.
Mij is het nog niet gelukt om online te racen, kom niet in de lobbes.
Ga van het weekend het maar weer eens proberen. Lijkt me erg leuk om eens online te racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Inmiddels is patch 2 al een aantal dagen uit:
En hotfix 1 voor patch 2:

Ik heb de laatste tijd geen CTD’s meer gehad, dus de game lijkt ook wel wat stabieler geworden. Wat ik wel gemerkt heb is dat het langer duurt voordat de resultaten van een online race zichtbaar worden. Er staat dat het tot 2 minuten kan duren, maar mijn ervaring met de laatste 2 online races is dat het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-06 21:16
Als er iemand toch van de Replay functionaliteit wil gebruik maken:
https://github.com/JeGoBE8900/LMUTools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:03
Heb de game ook aangeschaft, ziet er grafische best goed uit, en speelt goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
https://lemansultimate.co...-le-mans-ultimate-season/

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 27-05-2024 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Helaas ben ik wel een beetje klaar met het Online racen in deze sim. Al een paar races achter elkaar wordt ik gewoon constant van de baan geramd. :( Je bent al snel 3 kwartier kwijt met als resultaat een dalende safety rating terwijl je zelf er niets aan kunt doen.

[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 04-06-2024 20:02 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste