[PC] Le Mans Ultimate

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Thinlanet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 01:58:
[...]

Mag ik vragen waarom je deze titels aanhoudt? Om “bij” te blijven in iRacing zit je regelmatig races/kampioenschappen te rijden, al is het maar om je monthly subscription + dure dlc eruit te halen. Daar staat die 35 eu voor LMU in schraal contrast mee.
iRacing heb ik in de Steam spring sale gehaald voor 24,99 voor 1 jaar. Ik race gewoon voor mijn plezier en gamen kost nu eenmaal geld. Een avondje uitgaan kost nog meer.

Ik ga gewoon genieten van die genoemde race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-06 12:24
jfeelders schreef op maandag 31 maart 2025 @ 06:49:
Kennen jullie deze al? Le Mans Ultimate Daily. RaceControl daily races in de app want hun website is zo slecht.
Ik heb de app zien langskomen in de discord van LMU, maar ben altijd wat wantrouwig tegenover applicaties van onbekenden op smartphone. Sinds enkele weken staan de daily races ook op de website https://www.racecontrol.gg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 09:56
Anoniem: 170423 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:10:
[...]

iRacing heb ik in de Steam spring sale gehaald voor 24,99 voor 1 jaar. Ik race gewoon voor mijn plezier en gamen kost nu eenmaal geld. Een avondje uitgaan kost nog meer.

Ik ga gewoon genieten van die genoemde race games.
Ah ok, ja dat is nog wel te doen, Ik heb geen zicht wat de "base-content" van iRacing tegenwoordig is. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het bleef maar niet hangen, mede met de vrees flink te moeten investeren om steeds meer en meer te spelen om die investering er weer een beetje uit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 06:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

JeGoBE schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Ik heb de app zien langskomen in de discord van LMU, maar ben altijd wat wantrouwig tegenover applicaties van onbekenden op smartphone. Sinds enkele weken staan de daily races ook op de website https://www.racecontrol.gg/
Op de website zijn de races echter niet tijdzone-gecompenseerd (dus tijden in GMT) en door het scrollen zie je niet direct verdere tijden op de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 12:02
als er hier nog mensen zijn die op de maandagen wedstrijdjes zoeken met nederlands sprekende gelijk gestemden

kijk dan eens bij sim racing holland. https://discord.com/chann...98048/1320046373319737415

https://simracingholland.nl/

altijd al ACC gedaan en nu om de week op maandag ACC en LMU

[ Voor 5% gewijzigd door murky123 op 01-04-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
TS aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

M'n zoon heeft een issue met LMU met z'n nieuwe setup.
Hij heeft nu een Moza R12 base, en hiervoor een Trustmaster T300.
Gister heeft hij met de nieuwe setup voor het eerst LMU gedraaid, maar we krijgen de Steering Help niet uit - de optie staat nu op OFF.
Wat we ook instellen: de game blijft terugduwen naar de assist line.

Heb al effe gezocht in dit topic en online, maar niets kunnen vinden nog.

Wat doen we verkeerd? Iemand een idee?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
ByteDelight schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:46:
M'n zoon heeft een issue met LMU met z'n nieuwe setup.
Hij heeft nu een Moza R12 base, en hiervoor een Trustmaster T300.
Gister heeft hij met de nieuwe setup voor het eerst LMU gedraaid, maar we krijgen de Steering Help niet uit - de optie staat nu op OFF.
Wat we ook instellen: de game blijft terugduwen naar de assist line.

Heb al effe gezocht in dit topic en online, maar niets kunnen vinden nog.

Wat doen we verkeerd? Iemand een idee?
Er is een "apply" knop onderaan de lijst, deze eens ingedrukt?

Hernoem eens de file onder SteamLibrary\steamapps\common\Le Mans Ultimate\UserData\player\direct input.json
Dan start je met een properer config van de wheelbase.

[ Voor 12% gewijzigd door JeGoBE op 07-04-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 12:02
https://www.thesimgrid.com/championships/14276?s=6XPa0WQI een nederlandse league start binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

JeGoBE schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:24:
[...]

Er is een "apply" knop onderaan de lijst, deze eens ingedrukt?

Hernoem eens de file onder SteamLibrary\steamapps\common\Le Mans Ultimate\UserData\player\direct input.json
Dan start je met een properer config van de wheelbase.
We hadden de game verwijderd en reïnstall al aangezet, en idd dat lostte het probleem op.
Dus die config files worden niet lekker door de game bijgehouden.

Anyway, dank!

Nu volop met Simhub bezig met configureren LED profiles, knobs en buttons.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeGoBE
Pimax investeert in Le Mans Ultimate

https://traxion.gg/vr-man...x-saves-le-mans-ultimate/

[ Voor 23% gewijzigd door JeGoBE op 15-04-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35

miekol

erm

Van de week heb ik deze game ook aangeschaft alleen ik snap de FFB instellingen niet helemaal.

Ik heb een Thrustmaster T GT II en die stuurt extreem licht in LMU. Mijn enige andere ervaring is GT7 en daar stuurt het stuur juist zwaar zo lang je grip hebt en heel licht als je dat niet hebt. In LMU voelt nu de hele tijd of ik geen grip heb of mét stuurbekrachtiging stuur. Is hier aan te passen instelling voor en zo ja welke?

Edit: hmmm ik had gisteren ook even gegoogled en heb deze toen kennelijk over het hoofd gezien: https://community.lemansu...forcefeedback-wheels.141/

[ Voor 19% gewijzigd door miekol op 20-04-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Een vriend van me had ook erg lichte ffb met een Thrustmaster wiel maar na Thrustmaster drivers/software update is dat verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Poljert schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:58:
Ik ben inmiddels de 24h van Le Mans aan het proberen tegen de AI. Ik rij zelf in de #9 LMP2. Ik rijf af en toe 1 of 2 stints en sla dan op zodat ik later verder kan. Ik moet nog 17,5 uur.
Hoe is het je vergaan met je 24u race? Ik ben vandaag ook zo'n race begonnen maar dan in de 488GTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-07 08:05
jfeelders schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:46:
[...]

Hoe is het je vergaan met je 24u race? Ik ben vandaag ook zo'n race begonnen maar dan in de 488GTE.
Ik heb de race nooit afgemaakt. Het spel draaide wat moeizaam in het donker op bepaalde stukken, dat is redelijk irritant. En er gebeurde verder gewoon erg weinig in de race.

Laatste weken vooral ATS gespeeld. Misschien dat ik binnenkort de race nog eens oppak. Misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35

miekol

erm

Gisteren voor het eerst een online race geprobeerd. Maar het viel me eerlijk gezegd wel tegen dat ik in de eerste drie rondjes meerdere keren aangetikt werd van achteren en twee keer spinde.

De tweede keer ben ik iets te ongeduldig de baan weer op gereden en knalde er weer anderen op mij. Lastig om te zien zonder VR of triple monitors wanneer je er weer veilig bij kan. Het leek ook niet echt of de anderen afremde ivm de gele vlag, maar goed prima.

Hierdoor kreeg ik dus een drive through penalty. Die heb ik keurig gedaan alleen kwam net te hard de pit lane in dus kreeg daarna weer een stop and go penalty for speeding in the pitlane, binnen 3 ronden uit te voeren 8)7 .

Dus ik na tweede ronden weer naar binnen, op mijn plekje gaan staan en keurig gewacht (11 seconden), maar er verscheen geen melding of niks. Dus weer gaan rijden. Kennelijk niet goed gedaan dus de volgende ronde werd ik gediskwalificeerd. Wat heb ik nou - met betrekking tot de stop and go - verkeerd gedaan? Deze straf mag je wel combineren met een pit stop toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:59
miekol schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:21:
Gisteren voor het eerst een online race geprobeerd. Maar het viel me eerlijk gezegd wel tegen dat ik in de eerste drie rondjes meerdere keren aangetikt werd van achteren en twee keer spinde.

De tweede keer ben ik iets te ongeduldig de baan weer op gereden en knalde er weer anderen op mij. Lastig om te zien zonder VR of triple monitors wanneer je er weer veilig bij kan. Het leek ook niet echt of de anderen afremde ivm de gele vlag, maar goed prima.

Hierdoor kreeg ik dus een drive through penalty. Die heb ik keurig gedaan alleen kwam net te hard de pit lane in dus kreeg daarna weer een stop and go penalty for speeding in the pitlane, binnen 3 ronden uit te voeren 8)7 .

Dus ik na tweede ronden weer naar binnen, op mijn plekje gaan staan en keurig gewacht (11 seconden), maar er verscheen geen melding of niks. Dus weer gaan rijden. Kennelijk niet goed gedaan dus de volgende ronde werd ik gediskwalificeerd. Wat heb ik nou - met betrekking tot de stop and go - verkeerd gedaan? Deze straf mag je wel combineren met een pit stop toch?
Een stop and go penalty kun je niet combineren met een pit stop volgens mij.

Wat betreft het zicht met terug de baan op rijden. Je kunt naar links, rechts of achteren kijken via buttons. Als je deze op je stuur mapped, dan kun je snel om je heen kijken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
Ik denk voor een S&G net tijdens een pitwindow, best de MFD wordt nagezien of de S&G geselecteerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:11

jbbrans

Ik ben even klaar met online proberen te racen.
Ten eerste zijn de races per klasse te weinig. Ik moet nog de beginners klasse doen en wil dan gt3 doen, dus eenmaal per uur.
Aan het einde van de practise steeds een crash to desktop. Zonder melding of het aan het spel ligt of mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:33
Thinlanet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 01:58:
[...]

Mag ik vragen waarom je deze titels aanhoudt? Om “bij” te blijven in iRacing zit je regelmatig races/kampioenschappen te rijden, al is het maar om je monthly subscription + dure dlc eruit te halen. Daar staat die 35 eu voor LMU in schraal contrast mee.
Ik rij bijna nooit officials op iracing (is al 7+ maanden geleden).
Test Drive, AI race en league race zijn de dingen die ik doe.
Ik heb wel AC/ACC en AMS2, maar op de nieuwe installatie (nieuwe PC) staat enkel nog iracing.

Ga LMU wel eens proberen denk ik. Eens kijken of dat wat is.
Ik vind AMS2 vooral tof, maar ben bij V1.6 gestopt, vond de auto's veel te 'los'.

[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-04-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 14:43

lasharor

7 december 2004

LMU aangeschaft en de ervaring is wel een beetje so-so:
  • Je hebt (gratis) DLC nodig om online te kunnen racen. Dit staat nergens goed aangegeven. Dus ik heb echt lang moeten zoeken. Helemaal gefrustreerd omdat het niet werkte
  • Ik heb een super irritant probleem met VR in combinatie met LMU. Wanneer ik VR opstart met Virtual Desktop veranderd de resolutie van mijn monitor opeens. Waardoor ik mijn muis niet meer goed kan bewegen (als in; het kader is opeens een stuk kleiner, ik kan niet naar de uithoeken)
  • De menu's zijn een beetje irritant. Ze pushen overal de DLC, bij het kiezen van auto's kan je de helft niet kiezen omdat je DLC nodig hebt. Maar, dat zie je pas nadat je die auto hebt geselecteerd. Ook dat gepush van die subscription is behoorlijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
lasharor schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:51:
LMU aangeschaft en de ervaring is wel een beetje so-so:
  • Je hebt (gratis) DLC nodig om online te kunnen racen. Dit staat nergens goed aangegeven. Dus ik heb echt lang moeten zoeken. Helemaal gefrustreerd omdat het niet werkte
  • Ik heb een super irritant probleem met VR in combinatie met LMU. Wanneer ik VR opstart met Virtual Desktop veranderd de resolutie van mijn monitor opeens. Waardoor ik mijn muis niet meer goed kan bewegen (als in; het kader is opeens een stuk kleiner, ik kan niet naar de uithoeken)
  • De menu's zijn een beetje irritant. Ze pushen overal de DLC, bij het kiezen van auto's kan je de helft niet kiezen omdat je DLC nodig hebt. Maar, dat zie je pas nadat je die auto hebt geselecteerd. Ook dat gepush van die subscription is behoorlijk irritant
Gratis dlc moet inderdaad apart gedownload worden zou beter in base package toegevoegd worden; Helemaal akkoord hiermee.

Voor online races, is het normaal gezien enkel zeker mogelijk met free dlc in beginners races te rijden en sommige weekly races/special events als ze op tracks zijn die in basis-pakket zitten (circuits 2023). Intermediate en advanced is ook niet altijd met gratis circuits. League races zijn mogelijk.

Ik denk/twijfel dat betalende content/niet gedownloade content meestal aangeduid is met een rood driehoekje in de car-select/circuit-select.

Dat er wat limiet zit op een recent spel van +- 35 EUR lijkt me wel wat logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 09:53
JeGoBE schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:10:
[...]

Dat er wat limiet zit op een recent spel van +- 35 EUR lijkt me wel wat logisch.
Eens. Daarom kan je beter meteen de gehele bundel kopen. Zo extreem veel geld is het nou ook weer niet als je het vergelijkt met andere moderne games.

[ Voor 4% gewijzigd door Vermaeson op 23-05-2025 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
Voorbeschouwing op release van 10 juni: YouTube: Le Mans Ultimate: June 2025 Update News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De lang verwachte update video, met ‘one more thing’ aan het einde.

Valt me wel op dat ze een aantal nieuwe features achter de paid online service stoppen. Tsja… het geld moet ergens vandaan komen…

[ Voor 52% gewijzigd door PatrickC op 03-06-2025 15:15 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
PatrickC schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:13:
De lang verwachte update video, met ‘one more thing’ aan het einde.
[YouTube: Le Mans Ultimate: June 2025 Update News]
Valt me wel op dat ze een aantal nieuwe features achter de paid online service stoppen. Tsja… het geld moet ergens vandaan komen…
Het valt nog wel mee.

Rijders met een Lite (gratis) abonnement kunnen lid worden van een team en rijden met livery van team, maar de team owner moet wel een RC pro subscription hebben.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welke auto team wil rijden, er is gratis DLC en betaalde DLC.

De liveries brengen op zich wel wat kosten mee, hosting en data transfer. De liveries moeten voor iedere event/race getransfereerd worden van racecontrol naar de deelnemende LMU-rijders.

Opmaak van de liveries is zoals met de psd bestanden van rf2, echter moet er geen export meer gemaakt worden naar DDS maar naar TGA bestand. Hierdoor zijn die Nvidia of Intel plugins in photoshop niet meer nodig. Je kan de liveries maken met Photopea.

Persoonlijk vind ik dit een GIGANTISCHE vooruitgang voor LMU als je ziet hoe ambachtelijk en echt van de pot gerukt systeem bij rFactor 2. Bij rf2 moest je nog opletten met lengte van bestandsnaam van 12 karakters ... Dit zal vanaf 10 juni allemaal voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
JeGoBE schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:29:
[...]

Het valt nog wel mee.

Rijders met een Lite (gratis) abonnement kunnen lid worden van een team en rijden met livery van team, maar de team owner moet wel een RC pro subscription hebben.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welke auto team wil rijden, er is gratis DLC en betaalde DLC.

De liveries brengen op zich wel wat kosten mee, hosting en data transfer. De liveries moeten voor iedere event/race getransfereerd worden van racecontrol naar de deelnemende LMU-rijders.

Opmaak van de liveries is zoals met de psd bestanden van rf2, echter moet er geen export meer gemaakt worden naar DDS maar naar TGA bestand. Hierdoor zijn die Nvidia of Intel plugins in photoshop niet meer nodig. Je kan de liveries maken met Photopea.

Persoonlijk vind ik dit een GIGANTISCHE vooruitgang voor LMU als je ziet hoe ambachtelijk en echt van de pot gerukt systeem bij rFactor 2. Bij rf2 moest je nog opletten met lengte van bestandsnaam van 12 karakters ... Dit zal vanaf 10 juni allemaal voorbij zijn.
Ik speel met name offline tegen de AI, dus die hele Team functionaliteit zal aan mij voorbij gaan. Ik vind het wel een mooie toevoeging trouwens, maar vraag me wel af hoe het uit gaat pakken. Ook het livery systeem ziet er interessant uit, maar ben wel benieuwd hoe goed het gaat werken uiteindelijk. Lijkt me een behoorlijke opgave om dat stabiel en bug vrij te krijgen.

Liveries in rF2 was inderdaad een crime… als ik zie hoe simpel het is voor AMS2 en AC, dan vind ik het LMU systeem mooier, maar ook een stuk complexer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Ik ben vorige week aan de game begonnen. Ik ben onder de indruk. Het racen voelt erg goed. Gister de AI verslagen op 88% difficulty op Monza in de McClaren GT3

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeGoBE
Wat informatie over de nieuwe update:

https://traxion.gg/le-man...-lmgt3-tyre-improvements/
https://www.overtake.gg/n...date-full-changelog.3280/

[ Voor 8% gewijzigd door JeGoBE op 09-06-2025 23:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
1.0 release, 2025 content for free!, Single Player career mode en ELMS met 3 nieuwe circuits en LMP3’s.
https://lemansultimate.com/what-next-for-le-mans-ultimate/

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 13-06-2025 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Het ziet er naar uit dat het ronde record van 397 rondjes op Le Mans vandaag verbroken gaat worden. Studio 397 dankt zijn naam aan dit record. Wel bijzonder dat dat dan gebeurt net voordat LMU release versie 1.0 haalt.

Het aantal van 397 rondes werd voor de eerste keer bereikt in 1971 door Helmut Marko and Gijs van Lennep in een Porsche 917K. In 2010 gebeurde het nog een keer door Audi's R15+ TDI, gereden door Dumas, Bernhard, and Rockenfeller.

Vanwege deze historie zou Studio 397 er goed aan doen om een 1971 seizoen en 2010 seizoen uit te brengen voor LMU. Met natuurlijk de bijbehorende Le Mans circuit layout uit 1971. >:)

Edit: De info op RTL7/Videoland was niet correct. De 397 rondes zullen niet worden gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 15-06-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sinds kort ook begonnen aan LMU met een Fanatec CSL DD 8nm. Helaas is er nog geen recommended settings te vinden dus ik heb maar wat overgenomen van reddit.

Zit nog een beetje te stoeien met de Sensitivity in fanalab en de steering wheel settings in LMU. Hoe hebben jullie dit staan?

In fanalab heb ik Sens op 900 staan en in LMU de "Use Steering Wheel Range From Vehicle" op ON en "Use Steering Wheel Maximum Rotation from Driver" ON. Of is het beter om alle drie de settings op 900 te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 08:45

Ik had deze week een leuke race online race op Spa (daily race).
Je merkte dat iedereen nog moest wennen aan de nieuwe banden model in de GT3's.
Kreeg meteen schade aan de voor en achterkant (geel en oranje) waardoor de auto de hele race onderstuurde wat voor een uitdaging zorgde, ongeacht leuke race gehad.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
ProfaNe schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:09:
Sinds kort ook begonnen aan LMU met een Fanatec CSL DD 8nm. Helaas is er nog geen recommended settings te vinden dus ik heb maar wat overgenomen van reddit.

Zit nog een beetje te stoeien met de Sensitivity in fanalab en de steering wheel settings in LMU. Hoe hebben jullie dit staan?

In fanalab heb ik Sens op 900 staan en in LMU de "Use Steering Wheel Range From Vehicle" op ON en "Use Steering Wheel Maximum Rotation from Driver" ON. Of is het beter om alle drie de settings op 900 te zetten?
Als je "Use Steering Wheel Maximum Rotation from Driver" Off hebt staan, dan meot zowel fanalab als LMU 900° hebben. Zo had ik het staan voor Fanatec, en nu voor Asetek.

Dit heeft op zich niks te maken met de instelling "Use Steering Wheel Range From Vehicle". Deze staat bij mij nu op on, maar als je manueel plaatst, zal dit eerder iets rond de 400° - 440° zijn denk ik. Mijn voorkeur gaat naar automatisch, on.

[ Voor 3% gewijzigd door JeGoBE op 16-06-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ProfaNe schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:09:

Ik heb een GT DD pro 8nm, dus in de basis hetzelfde stuur. Ik zal later deze week wel even mijn settings hier posten. Wellicht dat je al jouw settings ook even kunt delen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:34
PatrickC schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:39:
Het ziet er naar uit dat het ronde record van 397 rondjes op Le Mans vandaag verbroken gaat worden. Studio 397 dankt zijn naam aan dit record. Wel bijzonder dat dat dan gebeurt net voordat LMU release versie 1.0 haalt.

Het aantal van 397 rondes werd voor de eerste keer bereikt in 1971 door Helmut Marko and Gijs van Lennep in een Porsche 917K. In 2010 gebeurde het nog een keer door Audi's R15+ TDI, gereden door Dumas, Bernhard, and Rockenfeller.

Vanwege deze historie zou Studio 397 er goed aan doen om een 1971 seizoen en 2010 seizoen uit te brengen voor LMU. Met natuurlijk de bijbehorende Le Mans circuit layout uit 1971. >:)

Edit: De info op RTL7/Videoland was niet correct. De 397 rondes zullen niet worden gehaald.
Niet gelukt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Nee, Rudy van Buren kan waarschijnlijk niet rekenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Ik heb een GT DD pro 8nm, dus in de basis hetzelfde stuur. Ik zal later deze week wel even mijn settings hier posten. Wellicht dat je al jouw settings ook even kunt delen hier?
Dit zijn mijn settings:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GY6hgIj.png

[ Voor 3% gewijzigd door ProfaNe op 16-06-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
Ik probeer de wheelbase zo min mogelijk fake effecten toe te voegen.

Fanatec Fanalab
NDP, INT op 0 plaatsen;
FEI op 100

LMU
Force Feedback Strength kan 75% blijven denk ik, is naar voorkeur.
Smooting kan naar 1 denk ik.
Collision strength staat bij mij op 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
Deze grafiek spreekt voor zich :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gZ_90szLXX5G8scOzTlqWv75hQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MSYsdkBGASBy5kiosumlpZju.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:03
Jammer dat Le Mans Ultimate geen 24 Nurburgring heeft .
Alleen Assetto Corsa Competizione heeft deze Nordschleife en GP-Strecke.

[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 22-06-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 15:18
Albert020 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:56:
iRacing heeft die layout ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-07 17:50
De Nordschleife lijkt me ook niet echt een baan voor veel van de auto's. De P2s en Hypercars zie je er niet echt. Lijkt me dus ook niet dat er veel prio ligt op de Nordschleife voor een spel als LMU.

XBox: HachiPudi | Steam: PudiPudi | Discord: hachipudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hypercars en LMP2’s mogen helemaal niet rijden op de Nordschleife. De benodigde veiligheidsmaatregelen ontbreken daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Heeft rF2 ‘m niet? PC2? RaceRoom? Rennsport?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Automobilista 2 heeft hem ook. Is ook erg leuk met de oude mercedessen en bmw’s 😄

Met een hypercar zou ik het zeker niet willen proberen, echt een lastige baan

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
PatrickC schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Heeft rF2 ‘m niet? PC2? RaceRoom? Rennsport?
Le Mans Virtual Series heeft een bezoekje gebracht aan het circuit.
Was toen met LMP2 & GTE, op rFactor 2 platform. Auto's en circuits zijn nog steeds in rFactor 2.

https://www.youtube.com/l...i=L1dkiBx388VpnDLx&t=5083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:44
De virtuele 24-uur van de Nurburgring is in iRacing. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Mijn FFB settings zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59pPtkGvM5CzEfDtdegxmqrTrkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJ7UDJPeFCJ0mWCGTjEWaeAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA0fYWDww0Cx_I_ixgWgj-kfdBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fHJ6XAs8A6sB5qskyPnc3zF.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 2 3 Laatste