Mijn driver rating kijk ik eigenlijk nauwelijks naar, ik ben niet goed genoeg om vooraan mee te doen, maar af en toe profiteren van andermans ongeluk helpt, twee podiums gepakt in GTE races
In de GT3 lekker aan de Safety rating gewerkt en een paar auto's uitgeprobeerd.
- Porsche rijdt heerlijk maar spint vlug als je de bocht te scherp aansnijdt (wat me dus op Monza gebeurde, meteen klaar). Ik zag bij een deelnemer op Fuji later ook, hij reed 3 seconden per rondje sneller dan ik maar spinde elke twee rondjes eraf in bocht 2
- Ferrari is koersvaster dan de Porsche, heerlijke auto voor slipstream duels
- BMW past het best bij mijn rijstijl. Laat en hard remmen, gas los en door de bocht rollen. Motorblok voorin helpt ook met de balans. Uiterlijk doet de wagen me echter denken aan de rijdende variant van de A10 Warthog
- Ik ben er ook achter waarom de draaicirkel van de Aston me tegen stond, het was gewoon een combi van teveel ABS (stond nog op 9) en koude remmen en banden. Nadat ie wat was opgewarmd ging het al beter.
Uiteindelijk gemixte resultaten. Twee keer in de rondte getikt op Fuji bij bocht 1, daarom de alternatieve strategie gepakt en meteen de volgende ronde pitstop, toch nog 10e, waar ik ook was begonnen. Monza leek ik op een top 5 af te stevenen tot een kluns na een spin in de parabolica dwars over de baan wil oversteken

Auto krom en uiteindelijk 19e aan de finish na de reparaties. De kluns was een wiel kwijt, good riddance. De P2 race op Fuji daarna was een hel, dat aanremmen krijg ik met controller niet onder de knie. Ter vergelijking daarna een hosted race op Fuji in een Cadillac Hypercar gedaan, dat was moeilijk omdat ik steeds te snel op het gas ging maar geen balanceact bij het remmen