Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10 15:48
Oke. Ik ben na een avond spelen overtuigd! Wát een briljante ervaring.
De interface met hun schermen. Het tracken van je ogen. Het (spatial)geluid wat uit de speakertjes je oor in komt. Het gebruik van de schermen en het spelen van media. Het is ongelofelijk hoe goed dit werkt.

Ook iPad apps zijn prima bruikbaar. Ik heb Podimo en NLZiet geinstalleerd en je kunt terwijl je op de bank ligt alles kijken wat je wil. Op een scherm 4x groter dan je tv.

Draagcomfort valt me goed mee. De band kun je echt strak zetten, en nog steeds zit het comfortabel.

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wanneer is het volgende Apple event? In maart? Het wordt tijd dat ze de uitrol naar andere landen aankondigen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:22
Johnvh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:54:
Oke. Ik ben na een avond spelen overtuigd! Wát een briljante ervaring.
De interface met hun schermen. Het tracken van je ogen. Het (spatial)geluid wat uit de speakertjes je oor in komt. Het gebruik van de schermen en het spelen van media. Het is ongelofelijk hoe goed dit werkt.

Ook iPad apps zijn prima bruikbaar. Ik heb Podimo en NLZiet geinstalleerd en je kunt terwijl je op de bank ligt alles kijken wat je wil. Op een scherm 4x groter dan je tv.

Draagcomfort valt me goed mee. De band kun je echt strak zetten, en nog steeds zit het comfortabel.

Heerlijk!
Wat ga je ermee doen uiteindelijk?
Ben je van plan elke avond met de VP op de bank te gaan liggen TV kijken?
Of kan je er iets mee voor je werk oid?

Tip voor VP-zoekers: zag op MP een Nederlander in NYC die ze doorstuurt naar NL. Binnen 2-3 dagen in huis, 4500 incl alles.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 09-02-2024 08:59 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Tip voor VP-zoekers: zag op MP een Nederlander in NYC die ze doorstuurt naar NL. Binnen 2-3 dagen in huis, 4500 incl alles.
Ik kwam toevallig op deze reel: https://www.instagram.com...U2/?igsh=eGRlYnRtZTI4aWc0

En toen dacht ik “hé had ik die kamer niet op marktplaats gezien” :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:58
[...]

Thanks, ff eentje scoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
[...]

Ik heb hm besteld voor m’n werk. Creatief en development. En gewoon omdat het leuk is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Iets wat ik wel mis zijn profielen. Ik heb dit op de iPad ook altijd gemist maar op de Vision Pro met het calibreren van iemands ogen is dit serieus iets wat ze wel mogen toevoegen.

Even snel wisselen binnen het gezin is er nu niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:16
Johnvh schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:53:
Iets wat ik wel mis zijn profielen. Ik heb dit op de iPad ook altijd gemist maar op de Vision Pro met het calibreren van iemands ogen is dit serieus iets wat ze wel mogen toevoegen.

Even snel wisselen binnen het gezin is er nu niet bij.
Sowieso is dat lastig, want de hardware is gericht op bepaalde hoofden. Dus kan maar zo dat het ook niet past op het gezicht van anderen in het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
PrimusIP schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Sowieso is dat lastig, want de hardware is gericht op bepaalde hoofden. Dus kan maar zo dat het ook niet past op het gezicht van anderen in het gezin.
Daar valt natuurlijk wat aan te doen door meerdere light seals aan te schaffen. Want dat is het voornaamste. Sowieso maar vaag dat profielen op een ipad en nu dus de vision niet aanwezig is. Een ipad wordt vaak door meerdere mensen gebruikt en zo'm issue is het nu ook weer niet om ieder zijn eigen achtergrond en apps te kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind juist een Vision Pro heel erg een persoonlijk device, dat ze er daar ook weer voor kiezen dit niet te ondersteunen vind ik helemaal niet zo vreemd.

Met al mijn apparaten wel zo overigens, de kleine zou natuurlijk prima op mijn iPad Pro Netflix kunnen kijken maar dat wil ik helemaal niet, ik wil dat ze dat doet op een iPad mini in een gigantische foam case :P

Los van dat Apple gewoon devices wil verkopen natuurlijk en dat de daadwerkelijke reden is.

Edit: Is toch ook super irritant met elk apparaat trouwens, zit je net op <insert device> en komt de andere gebruiker aan welke even wat moet opzoeken en niet kan/wil wachten. Continu op elkaar wachten want de tijden dat er gebruik plaats vind bij bijvoorbeeld een iPad is vaak wel gelijk in een huishouden (in de avond op de bank), nee mij niet gezien.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 09-02-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
Er zit toch een guest user op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 08:46
ik heb mijn betaal probleem ook op kunnen lossen. Uit wanhoop gekozen voor verwijder betaalmethode en dat heeft wonder boven wonder alles opgelost, beetje vreemd want de enige betaalmethode die ik had was dus het saldo van mijn apple gift card. Wie weet helpt dit een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
[...]

Heb er eentje besteld via hem. Contact is soepel en hij toont zijn ID etc. ik heb er een goed gevoel over, dus de knoop doorgehakt en besteld. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:20

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik wil niet de concurent promoten, maar Mr. Apple van Bright heeft de Apple Vision geïmporteerd en heeft hem al. Voor de liefhebbers.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
50 uur non stop met de bril op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:03:
Ik wil niet de concurent promoten, maar Mr. Apple van Bright heeft de Apple Vision geïmporteerd en heeft hem al. Voor de liefhebbers.

[YouTube: Vision Pro in Nederland: ERWIN PAKT UIT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:29
Voor de mensen die de Vision Pro koppelen met Mac: zijn er beperkingen gekend dat bepaalde Macs en/of MacOS versies niet ondersteund worden? Bvb enkel Macs met Apple silicon en geen Intel exemplaren. Of misschien zowel Intel als de M chips maar enkel met Sonoma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
StevenRSCA schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:06:
Voor de mensen die de Vision Pro koppelen met Mac: zijn er beperkingen gekend dat bepaalde Macs en/of MacOS versies niet ondersteund worden? Bvb enkel Macs met Apple silicon en geen Intel exemplaren. Of misschien zowel Intel als de M chips maar enkel met Sonoma?
Das een goeie. Ik heb nog een mac pro intel (2019) dus ik mag wel hopen dat het werkt.

edit: en het kan https://www.macrumors.com...o-can-display-intel-macs/

[ Voor 9% gewijzigd door Yzord op 09-02-2024 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord
[...]

Even een kleine review over deze verkoper. Nadat @matthijst me op de MP link wees de stoute schoenen aangetrokken en er eentje besteld. Sympathieke kerel, woont in New York ergens in de wolken. Facetimecall gehad al meteen voelde het goed en vertrouwd. Zijn prijzen zijn vast, maar daar zit dan ook wel alles in, zoals tax, verzekering van 3500 dollar en paypal fees. Vanmiddag 3 uur belletje met hem gedaan en 5 uur later kreeg ik foto's van pakketje en tracking. Gewoon een eerlijke gast. Dus mocht je op zoek zijn naar een AVP en je wilt hem snel hebben (mijne komt als alles goed verloopt maandag al aan) dan is dit zeker geen misselijke deal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-10 08:44
Zo aanschaffen zou mij iets te spannend zijn. Ik hoop dat alles goed verloopt. Persoonlijk vind ik hier een positieve review posten voordat je de Vision Pro daadwerkelijk ontvangen hebt wel erg prematuur.
Wat me opvalt is dat de beste man op marktplaats slechts 8 recensies heeft waarvan de laatste in 2021 over een rugtas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord
lexuzu schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:05:
Zo aanschaffen zou mij iets te spannend zijn. Ik hoop dat alles goed verloopt. Persoonlijk vind ik hier een positieve review posten voordat je de Vision Pro daadwerkelijk ontvangen hebt wel erg prematuur.
Wat me opvalt is dat de beste man op marktplaats slechts 8 recensies heeft waarvan de laatste in 2021 over een rugtas.
Ik heb echt 0,0 argwaan bij deze transactie en geloof mij, als er iemand paranoide kan zijn dan ben ik het wel. Nee de gehele afwikkeling van het proces heeft mij geen moment doen twijfelen of hij wel eens iets anders in de zin had. Ik heb een videocall met hem gehad en hij toonde me tijdens die call een ruimte waarin meerdere AVP dozen stonden die klaar stonden om te verzenden of al verzonden waren (lege shells). Uit zichzelf stuurde hij een kopie van zijn ID na me toe en Paypal houdt het geld vast totdat UPS zegt dat het is afgeleverd. Hij stuurde me foto's van het inpakken (incl. serienummer), trackingslip en zelfs een live photo dat hij het pakketje bij UPS had afgegeven.

Ik durf 100% mijn hand in het vuur te steken dat deze kerel legit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
Yzord schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:30:
[...]
Zijn prijzen zijn vast, maar daar zit dan ook wel alles in, zoals tax, verzekering van 3500 dollar en paypal fees.
Regelt hij dan ook met UPS de BTW in Nederland of komt dat er nog bij?

Ben nog een beetje aan het rekenen hoeveel duurder importeren zal zijn tov wachten en de reguliere prijs als ie in Nederland uit komt. Ik gok er een beetje op dat ze hem hier niet boven de 4k uit laten komen en het 3999 zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Dennisdn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:08:
[...]

Ben nog een beetje aan het rekenen hoeveel duurder importeren zal zijn tov wachten en de reguliere prijs als ie in Nederland uit komt. Ik gok er een beetje op dat ze hem hier niet boven de 4k uit laten komen en het 3999 zal worden.
Alles zit er bij. Met tax bedoel ik salestax en btw naar nederland. Hij noemt dat import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
Kan hij de invoerkosten vooraf al betalen dan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Rivanov schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:25:
Kan hij de invoerkosten vooraf al betalen dan?
Ja het kan, dat ligt eraan hoe de verzender hem bij UPS opgeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf5bURWadPV1SAW5jIH-IaZLcwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0CwsTQZ8cIbVxK9oIhMKGkqJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:08:
[...]

Lastig om een schatting te doen over de Nederlandse prijs maar de mijne is inmiddels van mijn CC afgeschreven en dat gaat om €3320,-

Daar komt dan ongeveer €65 verzending (ups 2-3dagen) bij en €700 btw. Dus voor iets meer dan €4050 haal je er eentje naar NL.

Zou mij verbazen als dat veel duurder zal zijn dan de uiteindelijke prijs in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
Dennisdn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:29:
[...]

Ja het kan, dat ligt eraan hoe de verzender hem bij UPS opgeeft.

[Afbeelding]
Duidelijk! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:01:
[...]

Lastig om een schatting te doen over de Nederlandse prijs maar de mijne is inmiddels van mijn CC afgeschreven en dat gaat om €3320,-

Daar komt dan ongeveer €65 verzending (ups 2-3dagen) bij en €700 btw. Dus voor iets meer dan €4050 haal je er eentje naar NL.

Zou mij verbazen als dat veel duurder zal zijn dan de uiteindelijke prijs in Europa.
Ah, natuurlijk, USD-EUR is weer wat gunstiger tegenwoordig. Dan is geld geen reden om het niét te doen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier was nog niet zoveel beeldmateriaal van vanwege copyright enz maar dit ziet er ook wel weer indrukwekkend uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:42
Dennisdn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:20:
[...]

Ah, natuurlijk, USD-EUR is weer wat gunstiger tegenwoordig. Dan is geld geen reden om het niét te doen :p
Zonder de BTW had ik hem gekocht ;)
700 euro aan BTW zeg, wel weer zonde echt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou verder helemaal geen Apple producten hebt en deze verder ook niet wil aanschaffen, is de Apple Vision (Pro) dan nog wel interessant om te kopen? Dus in feite gewoon als stand-alone VR/AR bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07
Sony was in deze eigenlijk al ver vooruit: Wikipedia: Glasstron.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Yzord schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:30:
[...]

Even een kleine review over deze verkoper. Nadat @matthijst me op de MP link wees de stoute schoenen aangetrokken en er eentje besteld. Sympathieke kerel, woont in New York ergens in de wolken. Facetimecall gehad al meteen voelde het goed en vertrouwd. Zijn prijzen zijn vast, maar daar zit dan ook wel alles in, zoals tax, verzekering van 3500 dollar en paypal fees. Vanmiddag 3 uur belletje met hem gedaan en 5 uur later kreeg ik foto's van pakketje en tracking. Gewoon een eerlijke gast. Dus mocht je op zoek zijn naar een AVP en je wilt hem snel hebben (mijne komt als alles goed verloopt maandag al aan) dan is dit zeker geen misselijke deal.
Daar zit geen 21% btw bij invoer bij toch? Anders maakt hij weinig/geen winst:

Vision Pro: $3.499
NYC sales tax (8,875%): $310,54
—————
Aankoop in euro: €3.531,44
Verzenden: €120 ~ €200
Verzekering: €50 ~ €100
21% btw bij invoer: €777,30 ~ €804,60
—————
Totaal: €4.479 ~ €4.636

Dit is exclusief eventuele Paypal fees en inklaringskosten die de koeriersdienst vaak aan de klant doorberekent. Of mis ik nu iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Mog op 10-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Daar zit geen 21% btw bij invoer bij toch? Anders maakt hij weinig/geen winst:

—————
Verzenden: €120 ~ €200
Verzekering: €50 ~ €100
21% btw bij invoer: €777,30 ~ €804,60
—————
Totaal: €4.479 ~ €4.636

Dit is exclusief eventuele Paypal fees en inklaringskosten die de koeriersdienst vaak aan de klant doorberekent
Zijn prijs is inclusief dat sowieso maar je prijzen zijn ook wel wat aan de hoge kant verder.

Verzenden met is bij de forwarders (waar het winst model nog in zit) €60,- dus voor hem goedkoper waarschijnlijk en verzekering is €100 ook gerekend met forwarder prijzen dus waarschijnlijk ook lager

Btw is €700 (zie boven. Waarde mag hij opgeven als $350 $3500 en hoeft geen $3800 te zijn).

Oftewel hij pakt €200,- per Vision Pro ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Voorbeeld hoe een slechtziende er gebruik van kan maken.

[ Voor 81% gewijzigd door absrnd op 10-02-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:28:
[...]

Zijn prijs is inclusief dat sowieso maar je prijzen zijn ook wel wat aan de hoge kant verder.

Verzenden met is bij de forwarders (waar het winst model nog in zit) €60,- dus voor hem goedkoper waarschijnlijk en verzekering is €100 ook gerekend met forwarder prijzen dus waarschijnlijk ook lager

Btw is €700 (zie boven. Waarde mag hij opgeven als $350 en hoeft geen $3800 te zijn).

Oftewel hij pakt €200,- per Vision Pro ongeveer
Ik ga ervanuit dat hij de echte waarde invult, want anders heeft hij een probleem als hij bij een steekproef gepakt wordt.

—————
Aankoop in dollar: $3.809,54

Verzenden en verzekeren: €60
21% btw bij invoer: €754,20
—————
Totaal: €4.345,64

€154,36 winst per Vision Pro. Exclusief eventuele paypal kosten en inklaringskosten van koerier.

Ik vind het nog steeds minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Ik ga ervanuit dat hij de echte waarde invult, want anders heeft hij een probleem als hij bij een steekproef gepakt wordt.

—————

—————

€154,36 winst per Vision Pro. Exclusief eventuele paypal kosten en inklaringskosten van koerier.

Ja maar de echte waarde voor de btw is dus $3499 dat bedoelde ik. Hij hoeft de waarde + salestax niet in te vullen. Edit: Ik zie nu pas dat ik een tikfout gemaakt hebt in het originele bericht 8)7, de berekening klopt verder wel.

Daarom dus ongeveer €200,- per unit winst maar misschien dat hij nog gokt op het weglaten van de verzekering ofz en zo zijn marge wat omhoog gooit.

Ik zou geen €3500 voorschieten om €200 te verdienen maar het is aan de andere kant ook wel weer makkelijk verdient natuurlijk. Je haalt wat brillen, gooit ze op Mp en als je ze niet verkoopt breng je ze terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 10-02-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Ja maar de echte waarde voor de btw is dus $3499 dat bedoelde ik. Hij hoeft de waarde + salestax niet in te vullen. Edit: Ik zie nu pas dat ik een tikfout gemaakt hebt in het originele bericht 8)7, de berekening klopt verder wel.

Daarom dus ongeveer €200,- per unit winst maar misschien dat hij nog gokt op het weglaten van de verzekering ofz en zo zijn marge wat omhoog gooit.

Ik zou geen €3500 voorschieten om €200 te verdienen maar het is aan de andere kant ook wel weer makkelijk verdient natuurlijk. Je haalt wat brillen, gooit ze op Mp en als je ze niet verkoopt breng je ze terug.
Nee, oke. Ik zou dat ook never nooit doen als verkoper. Gooi er maar 500 euro bovenop, mensen die hem echt graag willen leggen dat ook wel neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:11
Misschien doet hij het ook wel omdat hij een ander wat gunt. Als je €150 per verzending pakt tegen minimale moeite, dan is dat mooi meegenomen.

Ik vind het mooi dat dit soort mensen nog bestaan. Met goede bedoelingen zeg maar.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:15:
Misschien doet hij het ook wel omdat hij een ander wat gunt. Als je €150 per verzending pakt tegen minimale moeite, dan is dat mooi meegenomen.

Ik vind het mooi dat dit soort mensen nog bestaan. Met goede bedoelingen zeg maar.
Noem het geen moeite. Die dozen zijn groot. Inkopen, vervoeren, opslaan, verkopen (incl. FaceTime call) en verzenden. Maximaal €150 marge pakken is een onkostenvergoeding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Mog schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:30:
[...]

Noem het geen moeite. Die dozen zijn groot. Inkopen, vervoeren, opslaan, verkopen (incl. FaceTime call) en verzenden. Maximaal €150 marge pakken is een onkostenvergoeding.
Dat was mijn punt zeg maar. Misschien doet hij het dus niet om er rijk van te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
In Nederland niet mee deelnemen aan het verkeer ...

https://www.ad.nl/auto/mi...ructuur%20en%20Waterstaat.

[ Voor 11% gewijzigd door lexuzu op 10-02-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
Haha, wat een idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd goed om even te dreigen met boetes natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010

kaanmijo

Picobello B.V.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Maar even een domme vraag waarschijnlijk. Kan ik als Nederlander de Apple Store in New York inlopen en er gewoon 1 kopen? Of moet je dan echt een Amerikaan zijn zeg maar?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:10:
Maar even een domme vraag waarschijnlijk. Kan ik als Nederlander de Apple Store in New York inlopen en er gewoon 1 kopen? Of moet je dan echt een Amerikaan zijn zeg maar?
Nee hoor dat kan gewoon, mits er voorraad is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:23
Iemand al geprobeerd om die ZEISS inserts te krijgen? Krijg mijn Apple Vision Pro vanavond binnen, maar heb die ZEISS lenzen nodig. Apple accepteert echter alleen een Amerikaans recept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Nee hoor dat kan gewoon, mits er voorraad is natuurlijk.
Hmm, dat is wel interessant. Een vliegticket is 250 euro retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

carpebios schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Hmm, dat is wel interessant. Een vliegticket is 250 euro retour.
Waar vlieg je dan mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord
carpebios schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:10:
Ik zou wel engels praten anders gaat het niet lukken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Microsoft Flight Simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1g1x9S8/Screenshot-2024-02-10-at-16-21-53.png

Dit is een offline LLM die ik draai op mijn Mac Pro. Ik vind het toch best creapy allemaal. Hoe te fuck weet dat ding over de AVP als het een offline model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:07
Yzord schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:29:
[Afbeelding]

Dit is een offline LLM die ik draai op mijn Mac Pro. Ik vind het toch best creapy allemaal. Hoe te fuck weet dat ding over de AVP als het een offline model is?
weird idd, Welke LLM draai je? Wel vet om zelf ook te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:53:
[...]

weird idd, Welke LLM draai je? Wel vet om zelf ook te hebben
OpenHermes 2 Mistral en ik vind het maar creapy eigenlijk. Of dat ding kijkt met me mee de afgelopen dagen, omdat ik alleen maar info over de AVP aan het zoeken ben of het heeft toch een connectie met het internet. Als het laatste zo is, dan ga ik dit tot de bodem uitzoeken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• iamjesse
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-08-2024
Mog schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:38:
[...]

—————

—————

Hola, adverteerder hier :).

Wat je vergeet te melden is dat ik geen sales tax over de unit betaal dmv een resale certificate en nog 3% cashback krijg via Apple Card.

De kostenberekening is dus als volgt:

Unit prijs in USD: (- $3,499.00)
Cashback: $104.97
Verzending incl. insurance (- $136.51)
PayPal fee (- $164.93) (3.4% over $4,850.84 verkoop)
Btw 21% (- $763.46) (21% over $3,635.51 unit prijs + shipping)
—————
Totale kosten: (- $4,458.93)
Verkoop: $ 4,850.84
Winst: $ 391.91

Daarnaast zou evt ik de btw nog kunnen opgeven in de voorbelasting (dat doe ik nu niet).
MelvinW schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:18:
Iemand al geprobeerd om die ZEISS inserts te krijgen? Krijg mijn Apple Vision Pro vanavond binnen, maar heb die ZEISS lenzen nodig. Apple accepteert echter alleen een Amerikaans recept.
Reloptix waarschijnlijk: https://reloptix.com/page...-reloptix-vr-lens-inserts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T1G51zwt/Screenshot-2024-02-10-at-17-04-52.png

Ok, fuck this shit.

edit: sorry voor de offtopic. ik zal er mee ophouden, maar het is gewoon weird dat dat ding al informatie kan geven over de avp, vandaar dat ik het even hier plaatste.

[ Voor 43% gewijzigd door Yzord op 10-02-2024 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:23
iamjesse schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:03:
[...]

Wat je vergeet te melden is dat ik geen sales tax over de unit betaal dmv een resale certificate en nog 3% cashback krijg via Apple Card.

—————

Daarnaast zou evt ik de btw nog kunnen opgeven in de voorbelasting (dat doe ik nu niet).

[...]

Goeie, maar nog niet beschikbaar zo te zien. Heb zelf nu maar wat uitgeschreven op basis van m'n recept. Hopelijk accepteren ze het.

Edit: gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXkutq27119sVXtM1tqk6hjJZ_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NojUaDfQGkkT8DMh1Fhjo9h9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door MelvinW op 10-02-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

iamjesse schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:03:
[...]

—————

[...]

Geweldig dat je hier reageert! Bedankt voor je rekensom.Tof dat je dit voor mensen regelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:27
Man man man wat gaaf zo'n AVP. Heb denk ik al een stuk of 25 YT video's erover gezien. Ik hoop dat de release naar NL niet al te lang (jaren) op zich laat wachten! Hij zal in ieder geval waarschijnlijk sneller in Duitsland uitkomen, haal ik hem daar wel vandaan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De minister van Infrastructuur en Waterstaat is net als een heleboel media getrapt in een aardige prank die bijna een week geleden al is ontkracht door de maker.
“So all it showed was a pass through video feed,” referring to the headset’s ability to visualize external surroundings with a reportedly 12 millisecond latency, “as if I was just wearing sunglasses.”
Maar ook alleen pass trough is natuurlijk risicovol. Ben wel benieuwd of Apple dit nog gaat aanpakken. Het lijkt mij met een beetje AI niet zo heel moeilijk om een stuur te zien voor de gebruiker en dan helemaal op zwart te blijven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
Maar ook alleen pass trough is natuurlijk risicovol. Ben wel benieuwd of Apple dit nog gaat aanpakken. Het lijkt mij met een beetje AI niet zo heel moeilijk om een stuur te zien voor de gebruiker en dan helemaal op zwart te blijven...
Het risico zit hem niet zozeer in de techniek maar met name de afleiding tijdens het rijden. Je wilt niet dat iemand die een auto bestuurt tegelijk z’n TikTok tijdlijn aan het checken is en daarnaast ook nog een film zit te kijken. Buiten dat lijkt mij een beperkte FOV ook niet bijdragen aan de veiligheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iedereen ging toch vanuit dat diegene in passthrough stond? Het is ook geen "prank", het is gewoon ronduit gevaarlijk gedrag. Een AVP (of andere VR headset) in passthrough is niet net als een zonnebril. En een boete met zo'n ding op rijden lijkt mij nogal een inkopper (persoonlijk zie ik graag rijbewijs ingenomen worden van mensen wie hun drie hersencellen niet kunnen bedenken dat dit gewoon een debiel idee is om wat aandacht te krijgen, maar goed, ik snap dat het zo niet werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:11:
[...]

De minister van Infrastructuur en Waterstaat is net als een heleboel media getrapt in een aardige prank die bijna een week geleden al is ontkracht door de maker.

[...]

Haha 12 millisecond latency kan toch niet de reden zijn zou je zeggen, FOV oke dat snap ik helemaal maar 12 millisecond latency is prima. Ik zit relatief veel op de weg en kom elke dag meermaals mensen tegen met een latency van 20 seconden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:29
Ik merk hier in het topic - en voor alle duidelijkheid: ik beschouw mezelf ook tot deze categorie - best wel veel enthousiasme over de AVP. Zelf blijf ik me de vraag stellen hoe de gewone man in de straat - die wel met een iPhone en Apple Watch bijvoorbeeld rondloopt - denkt over dit nieuwe product.

Een manier om dit proberen in te schatten - en ik gebruik bewust de woorden "proberen" en "inschatten" - is kijken op YouTube hoe populair de verschillende video's over de APV zijn. Er zijn ondertussen al tientallen video's verschenen over de unboxing en het dagelijks gebruik van dit apparaat. Er zijn uiteindelijk maar 24u in een dag en je moet een keuze maken. Zelf hou ik het wat Apple en YouTube betreft tot de video's van Bright in Nederland en MKBHD, Brandon Butch en Aaron Zollo in de USA. Met af en toe eens een uitzondering voor iJustine.

Wat de APV coverage in aantal views betreft, steekt MKBHD er met vlag en wimpel boven uit, maar dat geldt ook voor zijn andere content. Een gemene deler voor al deze YouTuber's is eigenlijk dat hun APV content op vlak van kijkdichtheid eigenlijk zeker niet bij de top behoort. Sterker nog: een gemiddelde review over een beta van iOS 17.4 haalt eigenlijk meer kijkers dan een APV-video. Effe er vanuit gaan dat hogervermelde mensen de bulk van hun publiek in hun thuisland hebben: dan kan je dus het feit dat de Vision Pro in Europa nog niet beschikbaar is buiten beschouwing laten als verklaring. Anderzijds maak ik ook de assumptie dat, als je naar zo'n video's kijkt, je sowieso een meer dan gemiddelde interesse hebt in Apple en hun producten. Maar dus blijkbaar dan niet zo zeer in de Apple Vision Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Haha 12 millisecond latency kan toch niet de reden zijn zou je zeggen, FOV oke dat snap ik helemaal maar 12 millisecond latency is prima. Ik zit relatief veel op de weg en kom elke dag meermaals mensen tegen met een latency van 20 seconden :+
Nee die latency is het probleem niet denk ik. Wat wel een risico is is dat het een camera-beeld blijft en ie door een fail of lege batterij op zwart kan springen en dat is wellicht niet handig bij 160 op de linkerbaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Nee die latency is het probleem niet denk ik. Wat wel een risico is is dat het een camera-beeld blijft en ie door een fail of lege batterij op zwart kan springen en dat is wellicht niet handig bij 160 op de linkerbaan :p
Haha ja dat is wat onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StevenRSCA schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:50:

Effe er vanuit gaan dat hogervermelde mensen de bulk van hun publiek in hun thuisland hebben
Ik denk eigenlijk niet dat dit klopt, je hoort die YouTubers wel eens het tegenovergestelde zeggen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Zijn blijkbaar nu al neppe in omloop?

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adQY-30bbqvbdheXimlHBSkPzig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iJ8tC0vI2IuYnhri5uQ50xNZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:27
...............Pfffffffffff

En er zijn ook gewoon mensen die hier helaas in gaan trappen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oU2i_p1zKRkgnAdaqHjyBLuaOQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KE2q4zKFRp2fEeKgoTKyKQK9.png?f=user_large

Gerapporteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zag ook eentje die legit was (of lijkt) waar ze duizenden euro’s meer betalen dan de waarde.

Dat ga ik ook wel even proberen 😋
Mocht ik de mijne (geïmporteerd voor €4000,-) kunnen verkopen voor een duizendje meer (of nog meer) dan importeer ik zelf wel een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Ben even gesprekje met hem aangegaan en dat stokte bij de vraag welke maat light seals er bij zitten. Dus dan weet je genoeg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Yzord schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:06:
[...]

Ben even gesprekje met hem aangegaan en dat stokte bij de vraag welke maat light seals er bij zitten. Dus dan weet je genoeg :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BktwVFtlvwZ8D-frUy9Ig_tDJyU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IwZME2s6b47kogaK7mfIwYN0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord
Haha, ja, bij mij raakt zijn translator in de war ofzo haha. Als mensen hier in trappen dan heb je echt een iq van een vis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haha keurig. Ik was hem/haar/het ook al een uit uithoren.

Aan de antwoorden die ze geven merk je wel dat er een of ander jong oplichtertje achter zit die helemaal niets van het product weet en alleen op de populariteit mee probeert te liften.

Inmiddels maar gerapporteerd bij Martkplaats voor wat het waard is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yzord
Je moet vooruitbetalen via paypal. Die ben ik nu even aan het losfutselen, kan ik die ook weer even doorgeven aan paypal.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1XwCh8C8/Screenshot-2024-02-11-at-17-24-34.png

ik geloof dat hij de link heeft gesnapt lol

[ Voor 36% gewijzigd door Yzord op 11-02-2024 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23

TheVMaster

Moderator WOS
Yzord schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:29:
Je moet vooruitbetalen via paypal. Die ben ik nu even aan het losfutselen, kan ik die ook weer even doorgeven aan paypal.

[Afbeelding]

ik geloof dat hij de link heeft gesnapt lol
Ben dat ook even aan het proberen. Hij wil hem idd alleen opsturen (logisch :+ ). Wel jammer weer dat er weer mensen proberen mee te liften op het succes van de Vision Pro. Helaas, zijn paypal is (natuurlijk) een anoniem Gmail account. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy3uWBbA7FVdClpp8ZAwEgF4vAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/72LYCqiFe6o80p41qsvaLt4d.png?f=fotoalbum_large

hoe rapporteer je iemand bij Paypal trouwens? :?

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2024 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Tegen mij zei die dat een koerier hem zou brengen. Duidelijk iemand die niet eens in NL woont, want alles gaat door een vertaalprogramma. Maar goed, hij heeft aangifte tegen me gedaan dus als ik niet meer reageer dan zit ik op pliesieburo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
TheVMaster schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:03:
[...]

hoe rapporteer je iemand bij Paypal trouwens? :?
phishing@paypal.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:11:
Tegen mij zei die dat een koerier hem zou brengen. Duidelijk iemand die niet eens in NL woont, want alles gaat door een vertaalprogramma. Maar goed, hij heeft aangifte tegen me gedaan dus als ik niet meer reageer dan zit ik op pliesieburo.
Ja overduidelijk een vertaal programma inderdaad. Ik vroeg naar de maat en toen antwoordde hij “Deze glazen zijn niet onderverdeeld in maten, ze zijn allemaal hetzelfde

Oftewel bril werd glasses en glasses werd glas/glazen.

Overal gerapporteerd voor wat het waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKvgvA7GBwbJ9W3LOEha6CfF0dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHUKFNYqJSTXSOw6XBjTsVct.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zei hij overigens dat zijn Paypal TerenceHodges1 is.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 11-02-2024 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:14:
[...]

Ja overduidelijk een vertaal programma inderdaad. Ik vroeg naar de maat en toen antwoordde hij “Deze glazen zijn niet onderverdeeld in maten, ze zijn allemaal hetzelfde

Oftewel bril werd glasses en glasses werd glas/glazen.

Overal gerapporteerd voor wat het waard is.
Interessant. Hij beweerd bij mij echt Denis Full te heten, want dat staat op z'n paspoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
TheVMaster schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Interessant. Hij beweerd bij mij echt Denis Full te heten, want dat staat op z'n paspoort.
Denis Fullofshit ja. Dat geloof ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yzord schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Denis Fullofshit ja. Dat geloof ik wel.
Dat zeker. HIj beweerd nu dat hij hem wel even kan komen brengen over een paar dagen , vliegt hij ff naar NL.
Hij wil geen screenshot van z'n paspoort sturen, want dan ga ik een loan op hem nemen. Ben maar overgeschakeld naar het Engels btw, ook handiger voor Paypal :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgtkGGLNQUOwnyP-Uru6Qc0-sok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dCZiSt9oVO6maAyGLKEO0EE.png?f=fotoalbum_large

Hij leest ook niet alles....als ik scammer was zou ik dan toch snel doorgaan met iemand anders als iemand dit zou zeggen.

[ Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2024 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ja kom, hij is de onschuld zelve. Wat doet ie fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yzord schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:28:
Ja kom, hij is de onschuld zelve. Wat doet ie fout?
Daarom. MP zal hem ook wel niet verwijderen en Paypal doet ook weinig verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
TheVMaster schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Daarom. MP zal hem ook wel niet verwijderen en Paypal doet ook weinig verwacht ik.
Hij biedt ook iPhone 15 Pro Max 1 TB aan voor weinig. (Helaas wel een foto van iPhone 15 erbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Goh, Marktplaats heeft oplichters :O
Heeft toch geen fuck met de VP te maken 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
matthijst schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:15:
Nou ja, lijkt me zeker wel relevant om mensen te waarschuwen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Want mensen die hier posten weten niet dat 1000 euro voor een VP niet kan. OK.

Realizing the Apple Vision Pro headset's "ideal form" could take four successive generations of the device, some people in Apple's Vision Products Group believe. That's according to well-connected Bloomberg reporter Mark Gurman.
Gurman says the feeling amongst some of the team working on Apple's headset is that there is much work to do before the device can be considered refined enough for customers to use on a day-to-day basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:15:
Nou ja “geen fuck” hij bied de Vision Pro aan dus er is een raakvlak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Los van dat:

Knakker is op youtube de laatste week al korte video’s aan het plaatsen over zijn eigen gebruik. Zitten best wel geinige beelden bij die je in de reviews niet altijd zag.

Edit: Deze dus:

(sommige reeds gepost)

[ Voor 71% gewijzigd door Donstil op 11-02-2024 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:26:
[...]

Nou ja “geen fuck” hij bied de Vision Pro aan dus er is een raakvlak :)
Ik heb hem zover gekregen dat hij de advertenties (hij had er ook een voor een iPhone) heeft weggegooid. Hij zegt een gast van 17 te zijn uit regio Amsterdam. :X

update: MP heeft de advertenties en het account van die verkoper weggegooid. 🎉🎉

Zijn er trouwens nog veel beperkingen/issues met het zelf importeren van een Vision Pro?

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
TheVMaster schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:26:
[...]

Zijn er trouwens nog veel beperkingen/issues met het zelf importeren van een Vision Pro?
Ja wat zijn beperkingen. De delaware lokaties hebben het druk dus je moet wel geduld hebben vanaf het moment dat je pakket is geleverd en wordt verzonden. Voor de rest als je je aan de regels houdt vwb importeren is het voornamelijk geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yzord schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:56:
[...]

Ja wat zijn beperkingen. De delaware lokaties hebben het druk dus je moet wel geduld hebben vanaf het moment dat je pakket is geleverd en wordt verzonden. Voor de rest als je je aan de regels houdt vwb importeren is het voornamelijk geduld hebben.
Ja, maar ik bedoelde eigenlijk meer 'technische' beperkingen. Wat ik vooral lees is dat je hem gewoon kunt configureren met een NL Apple ID, maar dat je aankopen (en dus ook de Store) alleen met een US account kunt gebruiken. Dus geen van de streaming apps werken?

Maar kun je bv. wel met een NL apple ID de Apple Apps gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
TheVMaster schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:58:
[...]

Ja, maar ik bedoelde eigenlijk meer 'technische' beperkingen. Wat ik vooral lees is dat je hem gewoon kunt configureren met een NL Apple ID, maar dat je aankopen (en dus ook de Store) alleen met een US account kunt gebruiken. Dus geen van de streaming apps werken?

Ja, ik heb ergens hier gelezen dat dat wel kan. Het is wel een gedoe geloof ik, maar het is wel mogelijk.

Volgens mij is het dat je in de app store met de US account ingelogd moet zijn en met icloud kan je met je NL account overweg. Dus om je NL apps te kunnen gebruiken kan je alleen je iphone/ipad apps uit de app store halen met je NL account. Aankopen specifiek voor de AVP moet je doen met je US account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:58:
[...]

Ja dat laatste kan wel behalve Apple apps waar wat voor aangeschaft moet worden. Dus denk aan Apple Music, de store, tv+.

Je kunt uitloggen op de Appstore en alleen voor de Appstore gebruik maken van de Amerikaanse id.

Ik begreep dat er ook third party apps zijn welke je uit de US store download maar dan vervolgens werken met je EU gegevens. Ergens had ik gelezen dat dit bijvoorbeeld voor Disney+ wel werkt maar voor HBO niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je alles op NL ingelogd laat en de app via de Nederlandse store naar je Vision laat pushen.

Die functie lijkt er al in te zitten maar kan hem zelf nog niet testen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O1Hp0h5NpW2p1LBs585C-nCi4A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oTARYpAKbVUE9LVnXS0ybCWz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sossienl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 04:58
Morgen komt ie binnen. Vandaag:

VPN ingesteld op USA
iPhone reeds US AppStore ingesteld (iCloud Nederlands)
Disney+ USA abo icm VPN ready
Wat 180 & 360 content op 8K klaar staan.

Heel erg benieuwd. Voelt hetzelfde als het moment dat ik de iPhone 1 (en later de iPad) naar Nederland shipte.

ook benieuwd naar:

Plex interactie (voorlopig iPad app)
Intergratie opties met m’n Home Automation
Web apps (PWA) support?

[ Voor 2% gewijzigd door sossienl op 11-02-2024 23:50 . Reden: Webapps ]

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste