Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mog schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:06:
Op Reddit zijn er mensen die de Light Seal weglaten en zo de FOV halveren verdubbelen: https://www.reddit.com/r/VisionPro/s/auq50BJPQK
ftfy 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Dit is gewoon een smerige verkooptruuk van Apple. Ik heb een 33W toegwezen gekregen terwijl ik niet eens een bril draag of iets. Het zorgt er voor dat de fov stuk kleiner wordt, maar verkoopt dan stiekem wel andere light seals voor 199 dollar zoals de 11N. Daardoor wordt je fov weer groter en hebben de boefjes van Apple weer 200 dollar verdiend aan een stuk plastic met stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:28:
Dit is gewoon een smerige verkooptruuk van Apple. Ik heb een 33W toegwezen gekregen terwijl ik niet eens een bril draag of iets. Het zorgt er voor dat de fov stuk kleiner wordt, maar verkoopt dan stiekem wel andere light seals voor 199 dollar zoals de 11N. Daardoor wordt je fov weer groter en hebben de boefjes van Apple weer 200 dollar verdiend aan een stuk plastic met stof.
Ik heb eigenlijk de cijfers niet opgezocht. Ik heb Medium 21W en dat schijnt wel heel gangbaar te zijn.
W lijkt mij Wide en 21 is dan de diepte?

Edit: 11w lijkt de laagste variant van Wide te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 04-02-2024 15:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ik vraag mij af waarom ik de 33W toegewezen heb gekregen. Ik draag geen bril, heb geen abnormale neus ofzo. Dat wordt weer ff heen en weer mailen ofzo :)

Edit: heb nu een nieuwe order geplaatst waarbij de measuring in daglicht plaatst heeft gevonden en dan krijg ik een 21W toegewezen. Heb alleen nu dus twee orders staan lol. Misschien beide maar pakken en de tweede verkopen hier in NL.

[ Voor 43% gewijzigd door Yzord op 04-02-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Grazie! Aangepast.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De Vision Pro heeft nu een 2-3 weken verzending. Dat valt me alles mee. Hopelijk snel naar Europa met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:44:
De Vision Pro heeft nu een 2-3 weken verzending. Dat valt me alles mee. Hopelijk snel naar Europa met dat ding.
Al klopt dat niet helemaal. Want als je daadwerkelijk besteld krijg je een datum van begin maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Gr4mpyC3t schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Het valt me op (na opnieuw bekijken) dat de schermen ook letterlijk-letterlijk blijven staan. Hij staat op een moment in de gang en dan zie je door de muren heen de Apple TV app die in de woonkamer staat. Nu al indrukwekkend, maar zou tof zijn als ze daar ook nog iets op verzinnen.
Dat is momenteel een bewuste keuze; ze zijn half doorzichtig als er iets voor zit; het systeem zou ze ook onzichtbaar kunnen maken

(Ik zie ze zelf ook liever niet persoonlijk dus zou liever jouw voorstel hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door OLED op 04-02-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
Yzord schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:28:
Zolang je ze gratis kunt ruilen totdat je de juiste maat hebt, mits je hem binnen 2 weken test/past is er niets aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
OLED schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Zolang je ze gratis kunt ruilen totdat je de juiste maat hebt, mits je hem binnen 2 weken test/past is er niets aan de hand toch?
Maar geldt dat ook in de US? Ben niet bekend met de consumentenrechten daar. Ik denk dat ik er geen recht op heb in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Yzord schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Maar geldt dat ook in de US? Ben niet bekend met de consumentenrechten daar. Ik denk dat ik er geen recht op heb in ieder geval :)
Misschien dat eerst uitzoeken voordat je een rant post? :D

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
Yzord schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Als dat niet zo was dan hadden we al lang op de tweakers website gelezen over het internationale schandaal “AppleStore Exchange Gate” (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Gr4mpyC3t schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Misschien dat eerst uitzoeken voordat je een rant post? :D
Lijkt me niet nodig aangezien Apple met gemak 3 light seals in verschillende maten mee had kunnen leveren voor deze prijs ipv 199 dollar te vragen voor een stukje plastic met wat foam erom heen. Al helemaal als een light seal de fov enorm beinvloed.

Zelfde als de finewoven bandjes van 99 euro voor de apple watch. Op Ali 2 dollar lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Yzord schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:32:
[...]

Lijkt me niet nodig aangezien Apple met gemak 3 light seals in verschillende maten mee had kunnen leveren voor deze prijs ipv 199 dollar te vragen voor een stukje plastic met wat foam erom heen. Al helemaal als een light seal de fov enorm beinvloed.

Zelfde als de finewoven bandjes van 99 euro voor de apple watch. Op Ali 2 dollar lol.
Je weet dat Apple niet scheutig is met het meeleveren van extra accessoires. Had makkelijk gekund maar hebben ze niet gedaan. Ze zijn ook niet goedkoop, klopt. Hier hoeven we wat mij betreft ook niet over te discussiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Gr4mpyC3t schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:36:
[...]

Je weet dat Apple niet scheutig is met het meeleveren van extra accessoires. Had makkelijk gekund maar hebben ze niet gedaan. Ze zijn ook niet goedkoop, klopt. Hier hoeven we wat mij betreft ook niet over te discussiëren.
Dan moet je natuurlijk ook geen suggestieve opmerkingen plaatsen, want daar kan je een antwoord op verwachten toch? Maar ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stevenj95 Ik lees op het Macrumors forum dat je wel alleen voor de Appstore kunt uitloggen, net zoals op iOS. Dat zou helemaal ideaal zijn, jij dat al gevonden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Na de video van MKBHD te hebben gezien en te begrijpen dat je je MacBook scherm niet kan uitbreiden in vr vind ik dat toch wel een aderlating voor het product. Juist op iedere locatie met je MacBook 3 schermen virtualiseren zou ideaal zijn lijkt me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Valyx_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:01:
Na de video van MKBHD te hebben gezien en te begrijpen dat je je MacBook scherm niet kan uitbreiden in vr vind ik dat toch wel een aderlating voor het product. Juist op iedere locatie met je MacBook 3 schermen virtualiseren zou ideaal zijn lijkt me
Het is een Gen1 product. Heel veel mensen lijken dat te vergeten. De Gen1 iPhone had nog niet eens een appstore. In de Podcast van MKBHD zijn ze tot de conclusie gekomen dat de CPU nog niet krachtig genoeg is om 3 schermen te rederen. Dit gaat echt wel komen, geloof me. We moeten alleen geduld hebben en wachten op de Gen2 of zelfs 3 voordat dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Tristan schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:58:
[...]

Het is een Gen1 product. Heel veel mensen lijken dat te vergeten. De Gen1 iPhone had nog niet eens een appstore. In de Podcast van MKBHD zijn ze tot de conclusie gekomen dat de CPU nog niet krachtig genoeg is om 3 schermen te rederen. Dit gaat echt wel komen, geloof me. We moeten alleen geduld hebben en wachten op de Gen2 of zelfs 3 voordat dit mogelijk is.
Tuurlijk begrijp ik dat het een eerste generatie product is. Maar het lijkt mij een enorm gemiste kans om een grote groep gebruikers aan te spreken. Al is het maar in een omgeving waarbij pass through niet available is om rekenkracht te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Valyx_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Tuurlijk begrijp ik dat het een eerste generatie product is. Maar het lijkt mij een enorm gemiste kans om een grote groep gebruikers aan te spreken. Al is het maar in een omgeving waarbij pass through niet available is om rekenkracht te besparen.
Ben het met je eens. Het is gissen, maar ik denk dat ze bewust die M2-chip er in gestopt hebben om te kijken hoe de belasting, power management en warmteafgifte in de praktijk werkt. Die M2-chip kan slechts één scherm aansturen, dat is ook bij de Macs zo.

Straks de Vision Pro Max of zo? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Valyx_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Hou er ook rekening mee dat ding in al jaren gelden ontwikkeld is. Een M2 Pro of M3 was misschien nog niet ver genoeg ontwikkeld om in de Vision te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:00
Valyx_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:01:
Je kan toch verschillende applicaties draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Deleon78 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:05:
[...]

Ja, maar slechts één Mac scherm. Dus de overige applicaties dien je via de Vision Pro zelf te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:05:
[...]

Ja dat lijkt de visie te zijn idd. Je hebt je Mac applicatie op dat scherm en dan de Vision Pro native apps ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goji
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-05-2024
785 EUR btw betaald bij de douane voor het 512gb model. ze hebben kennelijk al veel mensen beboet die speciaal naar de US zijn gevlogen voor de AVP lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
Vrijwillig aangegeven?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goji
yes, aangezien ik m zakelijk gekocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17
Toen ik voor de zoveelste keer eruit werd gepakt tijdens een businesstrip heb ik het gevraagd. Wie binnen een paar dagen heen en weer vliegt krijgt sowieso een vinkje om even van dichtbij te bekijken en als je dan ook nog eens in je eentje reist is het een dubbele red flag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Dennisdn schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:36:
Toen ik voor de zoveelste keer eruit werd gepakt tijdens een businesstrip heb ik het gevraagd. Wie binnen een paar dagen heen en weer vliegt krijgt sowieso een vinkje om even van dichtbij te bekijken en als je dan ook nog eens in je eentje reist is het een dubbele red flag.
Niet alleen paar dagen. Ook als je alleen een paar maanden weg bent wordt je er uit gepikt en ondervraagd. Heb het zelf mee mogen maken. Al vond ik de erop volgende ‘keuring’ nou niet bepaald grondig lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dennisdn schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:36:
Enig idee hoe?
Iedereen staat toch bij dezelfde kofferband te wachten. Hoe zien ze daar nog aan je hoofd dat je in je eentje op en neer bent gereisd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
matthijst schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Enig idee hoe?
Iedereen staat toch bij dezelfde kofferband te wachten. Hoe zien ze daar nog aan je hoofd dat je in je eentje op en neer bent gereisd?
De eerste check bij de marachausee net uit het vliegtuig krijgen in een briefing al mee wie er aandacht nodig hebben, die staan er niet altijd, maar het valt mij wel op dat als ik bij hun aan de beurt ben, ik daarna overal aan de beurt ben. Vanuit business mogen wij er altijd als eerste uit en dan staan er in de slurf altijd al “reizigers” te wachten die in de stroom gaan meelopen om te kijken hoe je je gedraagt en of je in een groep bent enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
matthijst schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Enig idee hoe?
Lol kerel, er is een heel team die de hele dag mensen zoals mij (alleen reizende vraagtekens) er uit vissen en doorscannen. Ik vloog toen eerste klas, ben alleen en kom uit Thailand. Ja, dan in hun visie gaan er wat red flags af. Daar worden ze op getraind. En je je hoofd hebben ze natuurlijk allang op scherm staan want paspoort.

En ergens kan ik het er ook niet mee oneens zijn ofzo. Maar is wel vervelend voor de fam die een half uur langer moeten wachten op je terwijl ze je naar de uitgang hebben zien kuieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klinkt en beetje para allemaal 😂
Helft vd tijd staat dr niemand bij koffercontrole?

Paspoort is 10 jaar geldig. De helft herken je ueberhaupt nauwelijks meer.

[ Voor 72% gewijzigd door matthijst op 05-02-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
matthijst schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:11:
Klinkt en beetje para allemaal 😂
Helft vd tijd staat dr niemand bij koffercontrole?
Omdat? Wat denk je dan wat de douane staat te doen daar de hele dag? Koffie drinken? Ze hebben een functie en een vakomschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Discussies over douane, koffercontroles en invoerrechten is hier offtopic. Graag weer ontopic over de Apple Vision Pro zelf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goji
Nederlandse Apple id in combinatie met US Apple id voor app store/Apple tv/etc werkt gewoon prima! Je moet wel weer opnieuw een abonnement nemen voor Apple tv/music helaas. Met Nederlands id krijg je alleen je library te zien. Tenzij iemand hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben benieuwd naar de officiele app van TikTok

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goji schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:24:
Nederlandse Apple id in combinatie met US Apple id voor app store/Apple tv/etc werkt gewoon prima! Je moet wel weer opnieuw een abonnement nemen voor Apple tv/music helaas. Met Nederlands id krijg je alleen je library te zien. Tenzij iemand hier een oplossing voor heeft?
Ja dat is wel goed nieuws. Zit er nog 3 promotie op Apple Music/tv voor nieuwe apparaten?

Want met mijn US id heb ik daar nooit gebruik van gemaakt en dat overbrugt weer wat maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:40
Mog schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:06:
[Twitter]

Die is er nog niet maar vraag me wel af of dan de iPad versie beschikbaar is want ik zie TikTok tot nu toe alleen nog in een browser

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
Als je nog een rede nodig had om AVP te kopen :)

[ Voor 18% gewijzigd door absrnd op 05-02-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zo bij Humberto op 4 item over de VP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
matthijst schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:02:
Zo bij Humberto op 4 item over de VP.
En, was het wat?

https://appsforapplevision.com/ kan van pas komen als me bril er is

[ Voor 17% gewijzigd door Yzord op 06-02-2024 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43
https://www.bloomberg.com...-to-take-it-back-to-store

Goed voor de frequent flyer punten 🤡.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik zie Alexander misschien op dezelfde wijze een beetje vastlopen als ik. Ik heb een poging gedaan met wat review-filmpjes om aan onwetenden (mijn ouders) te laten zien hoe vet en wat voor gamechanger dit is. Het is mij in een heel uur nog niet gelukt, ze bleven mij met grote ogen aankijken alsof ik een grote witte boze tovenaar was. Laat staan een item van 5 minuten in een talkshow .... :p

Ondertussen ook een eerste serieuze demo hoe we dit in muziekproductie kunnen gaan gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 06-02-2024 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hoe zit het eigenlijk met garantie buiten de VS? Is een Amerikaanse Apple Care ook hier geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:15:
Hoe zit het eigenlijk met garantie buiten de VS? Is een Amerikaanse Apple Care ook hier geldig?
Ja dat is een hele goeie vraag. Apple heeft expliciet gezegd dat er geen support is buiten de v.s. maar repte helaas niet over Apple Care.

In de kleine lettertjes van Express replacement staat dit:
Availability of each option depends on country in which service is requested. Service coverage may be subject to certain restrictions. The battery is the only accessory eligible for Express Replacement Service and subject to the Damage to Included Accessories service fee. Express Replacement Service is otherwise subject to the Other Accidental Damage service fee. If your device is replaced with Express Replacement Service, the original product becomes Apple’s property. The replacement product is your property and, if you have an AppleCare+ plan, becomes the Covered Equipment. You are responsible for backing up all software programs, data, and passwords residing on your original device.
Niet direct veel duidelijker maar er staat in ieder geval niet “only in the us” oid.

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 06-02-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:17:
[...]

Ja dat is een hele goeie vraag. Apple heeft expliciet gezegd dat er geen support is buiten de v.s. maar repte helaas niet over Apple Care.

In de kleine lettertjes van Express replacement staat dit:

[...]

Niet direct veel duidelijker maar er staat in ieder geval niet “only in the us” oid.
Stel je voor dat er een defect is in augustus. En tegen die tijd ligt de Vision Pro ook in Nederland in de winkel, kan ik dan voor reparatie onder garantie terecht in een Nederlandse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Stel je voor dat er een defect is in augustus. En tegen die tijd ligt de Vision Pro ook in Nederland in de winkel, kan ik dan voor reparatie onder garantie terecht in een Nederlandse winkel?
Met de normale garantie niet verwacht ik, niet alle apparaten van Apple hebben wereldwijde garantie ondanks de beschikbaarheid. Met AppleCare wordt dat dan vaak uitgebreid naar ook de landen waar het product beschikbaar is. Zo heb ik een Amerikaanse iPhone met AppleCare welke hier gewoon geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Met de normale garantie niet verwacht ik, niet alle apparaten van Apple hebben wereldwijde garantie ondanks de beschikbaarheid. Met AppleCare wordt dat dan vaak uitgebreid naar ook de landen waar het product beschikbaar is. Zo heb ik een Amerikaanse iPhone met AppleCare welke hier gewoon geldig is.
Hmm. Dan ga ik het definitief niet uit Amerika halen. Ik moet geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Hmm. Dan ga ik het definitief niet uit Amerika halen. Ik moet geduld hebben.
Nee eens, ik neem er AppleCare op voor de zekerheid.
En ik ben in Augustus weer in de vs dus in het ergste geval moet hij op de plank tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
https://www.thingiverse.com/thing:6470452

Apple Vision - "Dual Solo" band adapter/clip - V1

Kan ook van pas komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
De Vision Pro komt dit jaar al uit in China. Niet later dan Mei. Wanneer zijn wij aan de beurt?

https://www.ithome.com/0/749/243.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:45:
De Vision Pro komt dit jaar al uit in China. Niet later dan Mei. Wanneer zijn wij aan de beurt?

https://www.ithome.com/0/749/243.htm
De geruchten gingen al even dat de bril voor de WWDC "globaly" uitgebracht zou worden.
Globaly als in Canada, UK, China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ik blijf het apart vinden dat een land als China dit soort extra's sneller toegewezen krijgt dan de rest van het westen. Doet me toch een beetje vermoeden dat er meer mogelijk moet zijn voor inlichtingendiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is Vision Pro een soort geavanceerd alu hoedje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
matthijst schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:22:
Dan zou ik me toch maar eens verdiepen in Apple's M soc backdoor

YouTube: The Mystery of CVE-2023-38606 - SpinRite Update, Nebula Mesh, Apple'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:22:
Nou in China zijn ze er in ieder geval heel blij mee als de bevolking met camera's op het hoofd zou rondlopen.
Dat is het enige wat nog mist schat ik zo in 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:40:
[...]

Nou in China zijn ze er in ieder geval heel blij mee als de bevolking met camera's op het hoofd zou rondlopen.
Dat is het enige wat nog mist schat ik zo in 8)7
De Vision Pro en andere vergelijkbare concepten zijn echt een potentiële privacy nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
En even een aanvulling op de Apple M soc backdoor verhaal welke geclassificeerd is als CVE-2023-38606. Dit is een hardwarematige backdoor die ingebakken zit in elke M soc en welke met een 256bit password hash beveiligd is. Dit is dus een opzettelijke backdoor in de hardware. De CVE-2023-38606 sheet doet vermoeden dat de vier exploits gepatcht zijn door Apple, maar de backdoor zit er nog steeds in en zal vast via andere omwegen te benaderen zijn. De vraag die nu rond gaat is, voor wie en door wie is deze backdoor geplaatst. NSA? China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:41:
[...]

De Vision Pro en andere vergelijkbare concepten zijn echt een potentiële privacy nachtmerrie.
Mede daarom zou ik dat ding van Meta nooit overwogen hebben. Apple is wel een bedrijf die daarin in ieder geval goeie keuzes lijkt te maken (even los van zaken die van overheden moeten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 13:54
Hallo allemaal,

Ik heb ook mijn Vision Pro binnen en ben bezig om de App Store aan de praat te krijgen (Zonder apps store geen Disney+ enzo) Ik heb via People mijn US Apple ID kunnen toevoegen maar zie geen mogelijkheid om te wisselen. Mijn App Store blijft "isn't available in your country zeggen" en ik heb helemaal geen avatar of zoiets waarbij ik van account kan wisselen. Ook met US VPN (via mijn iPhone) helpt niet. Iemand enig idee hoe ik dit precies aan de praat krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
BigBen11 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:32:
Hallo allemaal,

Ik heb ook mijn Vision Pro binnen en ben bezig om de App Store aan de praat te krijgen (Zonder apps store geen Disney+ enzo) Ik heb via People mijn US Apple ID kunnen toevoegen maar zie geen mogelijkheid om te wisselen. Mijn App Store blijft "isn't available in your country zeggen" en ik heb helemaal geen avatar of zoiets waarbij ik van account kan wisselen. Ook met US VPN (via mijn iPhone) helpt niet. Iemand enig idee hoe ik dit precies aan de praat krijg ?
Je hebt het over wisselen. Ik neem hierbij aan dat je eerst je NL Apple account hebt gebruikt en daarna pas de US account wilt toevoegen? Denk dat daar de issue zit. Waarom denk ik dat..omdat ik vandaag las dat je naar de Apple Store moet om je account te resetten als je je pincode bent vergeten. Dus ik vermoed dat ze de bril locken op account.

[ Voor 10% gewijzigd door Yzord op 06-02-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
ja dat is dd wat ik gedaan heb, andersom is geen optie denk ik want je hebt een iPhone nodig tijdens de Setup van de Vision Pro. Anders ga ik het morgen gewoon proberen dan kom ik er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allemaal,

Wat mij opviel is dat er wel een Nederlandse store is maar niet toegankelijk. Als ik een Vision Pro app wil kopen dan komt er een pop-up die zegt dat deze app naar de Vision Pro gestuurd wordt.

Dat zou je nog even kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt overigens wel wisselen van AppleID in de bril, op macrumors las ik dat je zelfs alleen voor de store kunt uitloggen.

Dus NL account op hele OS. Store account op US.
Alleen ik heb zelf nog geen bril om te testen.

@stevenj95 zegt dit:
stevenj95 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:21:
Inmiddels even kunnen proberen, demo ook gedaan in de Apple store maar wat een pracht apparaat zeg!

Mijn NL Apple ID werkt gewoon, alleen de App store niet. Je kunt hiervoor ook niet een andere gebruiken dus je zult helemaal uit moeten loggen en wisselen om Apps te downloaden.

[ Voor 48% gewijzigd door Donstil op 06-02-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
ja dat had ik ook al op Reddit gelezen maar ik heb helemaal geen optie in de App Store op de AVP om van profiel te wisselen.

Waar zie jij AVP apps ? op de App Store op je iPhone ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
Hallo allemaal,

Terwijl je Apple Vision Pro op je nederlandse apple id is ingelogd, ga naar settings-icloud-media and purchases, daar log je uit en opnieuw in met je amerikaanse apple id, en voila.. app store staat op amerikaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nice going :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
@hedset Thanks! Ik las dit te laat maar het is mij ook gelukt door met mijn NL Apple ID uit te loggen (irritant want dan verwijderd hij ook alle Apple Pay kaarten die ik net had toegevoegd) en vervolgens in te loggen met mijn US account. Daarna had ik wel de optie om in te loggen met een ander account in de store. Nu nog even apple gift card of zoiets kopen om geld op mijn US account te zetten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:52
Net even 10 minuten de Apple Vision Pro op gehad, m'n eerste ervaringen:
  • Beeldscherm en de spatial mapped videos zijn echt geweldig.. de video passthrough is geweldig je ziet bijna niet dat het een beeldscherm is
  • Hand & eye tracking werken goed maar de eye tracking is nog wel echt wennen. Controls vind ik zelf niet altijd even duidelijk, hoe sluit je een window of verplaats je het, wat doe je met eye/hand wat met de crown etc
  • De headset is wel serieus zwaar en zonder optionele headband, niet comfortabel langer dan 10 minuten.. Best hoge druk op neus en voorhoofd en je merkt de zacht knitted band niet echt (als je niet kaal bent tenminste)
  • Het is goed dat ze de battery pack los hebben gehaald van de headset anders was t gewicht echt niet te doen.. wel onhandig natuurlijk, ongeveer even grootte als een smartphone (ongeveer gelijke afmetingen als mn opgevouwen fold 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Mog schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:06:
[Twitter]

adhd ultra accelerator _O- man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
Ik ben ook wel onder de indruk (ik heb ook de Varjo Aero dus ben wel wat gewend). Waar ik me over verbaas is dat ik makkelijk mijn telefoon kan lezen (en unlocken) terwijl ik de AVP op heb (Ik heb wel require Attention for Face ID uit staan). Nee het is uiteraard niet zo scherp als zonder bril maar ik kan ook kleine lettertjes eigenlijk wel prima lezen. Ik vrees wel voor schade, want hoewel ik weet dat je de AVP aan het frame moet vastpakken heb ik al verschillende keren per ongeluk de face insert vastgehouden en die klikt redelijk makkelijk los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
Voor de AVP bezitters. Het immersive filmpje uit de AVP demo in de apple store is te vinden in de Apple TV app - search - only on vision pro - experience immersive.
Leuk om aan vrienden/familie te laten zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Heb ook alvast een extra batterij en de airbag besteld. Kunnen we meteen zien of de forwarder ok is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Be gentle with the Apple Vision Pro - ITS PLASTIC!!

Gisteren al verstuurd met de knop 'Tip de redactie' maar geen plaatsing, daarom maar hier :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:54:
Be gentle with the Apple Vision Pro - ITS PLASTIC!!

[YouTube: Be gentle with the Apple Vision Pro - ITS PLASTIC!!]

Gisteren al verstuurd met de knop 'Tip de redactie' maar geen plaatsing, daarom maar hier :)
Tikkie clickbait wel, want het is gelamineerd glas en niet volledig plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:57:
[...]

Tikkie clickbait wel, want het is gelamineerd glas en niet volledig plastic.
Het was/is ook niet mijn intentie om Apple te bashen, want hier is ook alles Apple en dat zal altijd zo blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
Om wat apps te kunnen kopen in de store heb ik via een US apple gift card $ 50 op mijn US apple ID gestort. Dit ging prima en ik kreeg er meteen gratis 2 maanden apple TV+ bij. Das best fijn want mijn NL account voor TV+ werkt niet in de Vision Pro (en dan heb je dus ook geen enkele demo). Mijn NL Disney + account werkt trouwens wel prima in de Vision Pro (HBO Max doet het ook niet).
Ik heb dus nu netjes $50 op mijn account staan maar ik kan geen enkele app kopen, hij blijft maar zeuren dat het adres niet klopt (zelfde adres waar Apple mijn VP naar gestuurd heeft dus….)

Geen idee hoe ik dit kan oplossen, denk dat het toch te maken heeft met het mixen van accounts. Als iemand tips heeft….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:15:
[...]

Het was/is ook niet mijn intentie om Apple te bashen, want hier is ook alles Apple en dat zal altijd zo blijven :)
Ooh nee dat bedoelde ik niet hoor, was een kanttekening bij de video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
BigBen11 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:17:
Om wat apps te kunnen kopen in de store heb ik via een US apple gift card $ 50 op mijn US apple ID gestort. Dit ging prima en ik kreeg er meteen gratis 2 maanden apple TV+ bij. Das best fijn want mijn NL account voor TV+ werkt niet in de Vision Pro (en dan heb je dus ook geen enkele demo). Mijn NL Disney + account werkt trouwens wel prima in de Vision Pro (HBO Max doet het ook niet).
Ik heb dus nu netjes $50 op mijn account staan maar ik kan geen enkele app kopen, hij blijft maar zeuren dat het adres niet klopt (zelfde adres waar Apple mijn VP naar gestuurd heeft dus….)

Geen idee hoe ik dit kan oplossen, denk dat het toch te maken heeft met het mixen van accounts. Als iemand tips heeft….
Dan zou ik proberen hem een factory reset te geven en elke link naar je bril uit je NL account verwijderen in icloud.com. En dan weer opnieuw beginnen.

https://support.apple.com/en-us/HT213976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
ik weet niet of ik dat de moeite waard vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Want je hebt liever dat je geen enkele app kunt openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
Ik heb ook het bestelde exemplaar binnen gekregen dankzij een vriend van me die hem doorgestuurd heeft. Zojuist even snel tussen het werk door gecheckt en het voelt echt magisch! De menu's en hoe je het gebruikt. Supertof. Vanavond ga ik er verder mee spelen.

Wat me wel tegenvalt, en misschien valt dat mee als het binnen minder donker en regenachtig is... Het beeld dat je vanuit de camera krijgt. Waar je naar de wereld om je heen kijkt dus.
Dat is vrij matig wat betreft kwaliteit. Je kunt je iPhone of Apple watch wel lezen maar het houd niet over. Toen ik net naar m'n computerscherm keek kon ik het allemaal amper lezen. Zo korrelig als het is.

Misschien is het beter als de zon schijnt. Straks maar eens kijken naar alle instellingen en de App Stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Johnvh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:00:
Ik heb ook het bestelde exemplaar binnen gekregen dankzij een vriend van me die hem doorgestuurd heeft. Zojuist even snel tussen het werk door gecheckt en het voelt echt magisch! De menu's en hoe je het gebruikt. Supertof. Vanavond ga ik er verder mee spelen.

Wat me wel tegenvalt, en misschien valt dat mee als het binnen minder donker en regenachtig is... Het beeld dat je vanuit de camera krijgt. Waar je naar de wereld om je heen kijkt dus.
Dat is vrij matig wat betreft kwaliteit. Je kunt je iPhone of Apple watch wel lezen maar het houd niet over. Toen ik net naar m'n computerscherm keek kon ik het allemaal amper lezen. Zo korrelig als het is.

Misschien is het beter als de zon schijnt. Straks maar eens kijken naar alle instellingen en de App Stoer :)
Hmm, kan je wat duidelijker zijn? Bedoel je het beeld wat je opneemt met de bril of het beeld wat je ziet in de bril als je hem op hebt? Want als het om het laatste gaat heb ik begrepen dat dat toch wel goede kwaliteit moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Ik bedoel het beeld dat je ziet als je door de bril kijkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
Johnvh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:00:

Moest je nog extra Douane kosten betalen voor het pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Johnvh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:15:
Standaard "klacht" in de reviews toch?
Meer omgevingslicht lost het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
absrnd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Moest je nog extra Douane kosten betalen voor het pakket ?
€729,24 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Deze Spanjaard vertelt lyrisch over zijn ervaringen met streaming diensten downloads bekijken op een trans-Atlantische vlucht: Apple Vision Pro on an Airplane: How It's (Actually) Like

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 08:41
Kleine update nog, inmiddels thuis in Nederland weer. Ik weet niet precies hoe ik het heb geflikt, maar ik ben momenteel ingelogd met mijn Nederlandse Apple ID, en in de App Store met mijn Amerikaanse.

Volgens mij is dit de truc:

1. Log in met je US Apple ID op je Vision Pro
2. Open de App Store en houdt dit venster open.
3. Log uit je US ID in settings van de Vision Pro (dus niet de App Store)
4. Log in met je NL account in settings.
5. Log in met je US account in het App Store venster.

Na een reboot blijft dit ook werken, kan nu gewoon alles van mijn main NL account gebruiken en Apps installeren via mijn US account. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Johnvh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:15:
Volgens mij komt dat door eyetracking. Het stelt alleen het beeld scherp waar jouw ogen naar kijken. De rest er om heen krijgt minder rekenkracht. Net als bij de PSVR2. Dat denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stevenj95 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:33:
Kleine update nog, inmiddels thuis in Nederland weer. Ik weet niet precies hoe ik het heb geflikt, maar ik ben momenteel ingelogd met mijn Nederlandse Apple ID, en in de App Store met mijn Amerikaanse.

Volgens mij is dit de truc:

1. Log in met je US Apple ID op je Vision Pro
2. Open de App Store en houdt dit venster open.
3. Log uit je US ID in settings van de Vision Pro (dus niet de App Store)
4. Log in met je NL account in settings.
5. Log in met je US account in het App Store venster.

Na een reboot blijft dit ook werken, kan nu gewoon alles van mijn main NL account gebruiken en Apps installeren via mijn US account. _/-\o_
Ik had het hier niet meer gepost zo te zien maar je kunt wel uitloggen uit de Appstore apart.
Heb het ergens op MacRumors of Reddit gelezen maar kan zo snel niet vinden waar

Edit: Toch gevonden:
Open up the App Store on the Vision Pro. Up right icon is your account. Click and open . Droll all the way down, Sign Out. Then sign in again with your desired ID

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 08-02-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zie google.
Logisch ook, het blijven camera's. Die werken nou eenmaal minder goed met minder licht.

Dat filmpje van die Spanjaard word ik wel enthousiast van :D
Nog een VLC app erop voor de downloads en klaar ben je.

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 08-02-2024 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:15:
Dat filmpje van die Spanjaard word ik wel enthousiast van :D
Nog een VLC app erop voor de downloads en klaar ben je.
Er is de Moon Spatial Player welke vrijwel alles ondersteund waarin je "vakantie video's" opgeslagen kunnen zijn.

Plex heeft niet voor een Opt-out gekozen en kan daarom als iPad app gedraaid worden en infusie Infuse komt met een native app welke binnenkort al in beta gaat.

Komt wel goed dus als het aankomt op het afspelen van eigen files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Donstil Infuse hoop ik? Dat zou erg interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:36:
@Donstil Infuse hoop ik? Dat zou erg interessant zijn.
Ooh ja Infuse inderdaad 👍🏼

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste