Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-10 22:23
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:17:
[...]

De prijs zal naar verwachting hetzelfde zijn. Jammer :(
Ik hoop dat ze het eindelijk in Nederland uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-10 08:18
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:17:
[...]

De prijs zal naar verwachting hetzelfde zijn. Jammer :(
Dan betekent dat dat de prijsstrategie onveranderd is en dat een goedkoper model alleen beschikbaar komt in een andere modelreeks. Zoals Vision Air of gewoon Vision.
Daarbij wekken de geruchten dat de focus van een goedkopere Vision verschuiven naar Smart glasses bij mij de indruk dat we een nieuw pad inslaan. De smartglasses zullen daarbij stap voor stap gaan evolueren naar een device dat leent wat kan van de Vision Pro. En als het moment technisch daar is zal de Vision Pro in een lichtere vorm uitkomen. Die 2 device categorieën groeien dan als het waren naar elkaar toe. De Vision kan telkens alles en blijft voorop lopen, maar de Smart glasses kunnen steeds meer waarmee ze steeds dichter in de buurt van een Vision Pro komen.
Beetje ala iPad vs MacBook.

[ Voor 10% gewijzigd door nms2003 op 04-10-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De eerste live immersive sportwedstrijden worden volgend jaar een feit voor de vision pro.
A selection of live Lakers games will be available to watch in the Apple Immersive format.
bron: https://www.theverge.com/...mmersive-nba-lakers-games

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Volgens geruchten op MacRumors zou Apple alle ontwikkeling aan nieuwe Vision-headsets hebben gepauzeerd, waaronder de goedkopere Vision Air en de Vision Pro 2. Bronnen suggereren dat het bedrijf nu zijn aandacht verlegt naar slimme brillen, terwijl alleen een lichte M5-update van de huidige Vision Pro nog op komst is. Daarmee lijkt de toekomst van Apple’s headsetlijn voorlopig onzeker.

Als dit waar is, waarom zou iemand nog een Vision Pro M5 halen? Of zou je hem gratis krijgen bij 12 maanden Apple TV+?

[ Voor 12% gewijzigd door Mog op 12-10-2025 09:00 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat het succes van Meta/RayBan wat ogen in Cupertino heeft doen openen. En wat mij betreft terecht. AR vind ik supervet en als vision pro in NL zou komen en er genoeg immersive (live) content zou worden aangeboden zou ik er zeker 1 kopen. Maar voor het brede publiek zijn smartglasses denk ik de way to go. Zeker in combinatie met AI.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Apache4u schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:09:
Ik denk dat het succes van Meta/RayBan wat ogen in Cupertino heeft doen openen. En wat mij betreft terecht. AR vind ik supervet en als vision pro in NL zou komen en er genoeg immersive (live) content zou worden aangeboden zou ik er zeker 1 kopen. Maar voor het brede publiek zijn smartglasses denk ik de way to go. Zeker in combinatie met AI.
Ja, inderdaad. De Vision lijn kan gewoon in een andere form factor doorgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache4u schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:09:
Beetje pet peeve van mij, maar ik vind juist smart glasses AR (even ervan uitgaande dat het smart glasses zijn die wat kunnen projecteren op het scherm). En of het nou een AVP is of een Quest, dat zijn gewoon VR headsets. Noem het MR als je wil (behalve dat Microsoft die term al heeft gebruikt), maar met camera's het filmen en dan op een scherm weer projecteren noem ik geen AR. Je voegt dan de buitenwereld aan je VR toe, ipv je VR aan de buitenwereld toevoegen.

En ooit is dat verschil misschien irrelevant, maar daar zijn we nog heel ver vandaan puur qua techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 15:59
Heel eerlijk, ik snap de hype niet rondom de Raybans, 1) Een product van het grootste spionage bedrijf ter wereld (meta), 2) Wat doet de bril wat je niet met een smartphone kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

19JM81 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:44:
Heel eerlijk, ik snap de hype niet rondom de Raybans, 1) Een product van het grootste spionage bedrijf ter wereld (meta), 2) Wat doet de bril wat je niet met een smartphone kan doen?
1: Eens. 2: AR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb twee Meta Glasses en vind het wel fijne brillen, al gebruik ik het meta cloud stuk en de AI niet. Het is wel fijn om even snel foto’s te maken vanuit je eigen gezichtsveld.

Los daarvan snap ik de Meta Display wat minder, 100x draagbaarder dan de Vision Pro natuurlijk maar verder ook in niets hetzelfde product. Moet nog maar zien dat de Meta Display Apple helemaal heeft doen shiften van Vision Pro naar Camera zonnebril. Daar is de meta Glasses helemaal niet goed genoeg voor naar mijn mening.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verkoopt de belofte van AR maar het zijn nu vooral hele simpele appjes op een doorzichtig display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
@Mog Wat Meta Raybans doen is per definitie geen AR. Het zijn slechts Headsup displays. Alsof je transparante Apple Watches voor je ogen draagt. Om iets als AR te bestempelen zal er toch echt digitale content moeten worden toegevoegd aan de echte wereld, in de ruimtelijke context van de echte wereld. Kijk naar de eerste versie van AR-Kit en je ziet wat het verschil is met een headsup display die enkel en alleen platte informatie toont onafhankelijk vanuit welke hoek je naar je omgeving kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

nms2003 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:16:
@Mog Wat Meta Raybans doen is per definitie geen AR. Het zijn slechts Headsup displays. Alsof je transparante Apple Watches voor je ogen draagt. Om iets als AR te bestempelen zal er toch echt digitale content moeten worden toegevoegd aan de echte wereld, in de ruimtelijke context van de echte wereld. Kijk naar de eerste versie van AR-Kit en je ziet wat het verschil is met een headsup display die enkel en alleen platte informatie toont onafhankelijk vanuit welke hoek je naar je omgeving kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was het prototype. Wat er nu uit is leent hier wel zaken van maar juist niet het AR gedeelte. De Apps zijn gewoon Apps op een doorzichtig display, niet AR. Ze heten ook niet voor niets Ray-Ban Display schat ik zo in, had het als AR device in de markt gezet hadden ze hem zeker Ray-Ban AR oid genoemd.

AR valt geen 1x in de “review”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik denk dat Apple de Vision Pro en de losse smart bril als twee aparte apparaten blijft beschouwen. De Vision Pro zal dienen als een multimedia- en computerapparaat, terwijl de smart bril, net als de Apple Watch, fungeert als een verlengstuk van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:36:
[...]

Dat was het prototype. Wat er nu uit is leent hier wel zaken van maar juist niet het AR gedeelte. De Apps zijn gewoon Apps op een doorzichtig display, niet AR. Ze heten ook niet voor niets Ray-Ban Display schat ik zo in, had het als AR device in de markt gezet hadden ze hem zeker Ray-Ban AR oid genoemd.

[Video: Wait... Smart Glasses are Suddenly Good?]
AR valt geen 1x in de “review”.
Dat snap ik. Maar AR is het appeal van Smart Glasses. Daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Mog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:48:
[...]

Dat snap ik. Maar AR is het appeal van Smart Glasses. Daar gaat het om.
En dat is nu net het onderscheid. Smartglasses zijn niet AR en de headsets (eigenlijk VR) bieden enkel AR met behulp van passthrough.
Smartglasses zijn precies dat; smart. Voorzien van AI en audio input/output i.c.m. een headsup display dat ongeveer kan weergeven wat een Apple Watch ook kan. Ik heb de Apple Watch dan ook altijd de Google Glass voor op je pols genoemd. In principe is er (vrijwel)niets wat een Apple Watch niet zou kunnen, wat Smart Glasses wel kunnen. Het verschil is de locatie van de informatie; op je pols v.s. in je gezichtsveld.
Dan rest nog de camera; een lage kwaliteit opname op ooghoogte. Heb je dan liever een lage kwaliteit opname op ooghoogte of pak je even je telefoon en maak je fatsoenlijke kwaliteit beelden? Neemt ook nog een privacy zorgen rondom zo’n bril met camera’s weg.
Het product dat de functionaliteit van een Vision in de vormfactor van een bril biedt bestaat niet, behalve in prototype. En daar handelt Meta anders dan Apple; zij laten glimmertjes van achter de schermen zien, Apple alleen producten die daadwerkelijk beschikbaar komen (en dus ook een specifieke launchdate meekrijgen.)

[ Voor 34% gewijzigd door nms2003 op 13-10-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

nms2003 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:32:
[...]

En dat is nu net het onderscheid. Smartglasses zijn niet AR en de headsets (eigenlijk VR) bieden enkel AR met behulp van passthrough.
Smartglasses zijn precies dat; smart. Voorzien van AI en audio input/output i.c.m. een headsup display dat ongeveer kan weergeven wat een Apple Watch ook kan. Ik heb de Apple Watch dan ook altijd de Google Glass voor op je pols genoemd. In principe is er (vrijwel)niets wat een Apple Watch niet zou kunnen, wat Smart Glasses wel kunnen. Het verschil is de locatie van de informatie; op je pols v.s. in je gezichtsveld.
Dan rest nog de camera; een lage kwaliteit opname op ooghoogte. Heb je dan liever een lage kwaliteit opname op ooghoogte of pak je even je telefoon en maak je fatsoenlijke kwaliteit beelden? Neemt ook nog een privacy zorgen rondom zo’n bril met camera’s weg.
Het product dat de functionaliteit van een Vision in de vormfactor van een bril biedt bestaat niet, behalve in prototype. En daar handelt Meta anders dan Apple; zij laten glimmertjes van achter de schermen zien, Apple alleen producten die daadwerkelijk beschikbaar komen (en dus ook een specifieke launchdate meekrijgen.)
Volgens mij zijn we het eens met elkaar. Alleen jij kijkt naar wat smart glasses nu zijn en ik heb het over wat smart glasses in de toekomst zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Mog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:39:
[...]

Volgens mij zijn we het eens met elkaar. Alleen jij kijkt naar wat smart glasses nu zijn en ik heb het over wat smart glasses in de toekomst zullen zijn.
Absoluut. Dat is de toekomst die we voor een dergelijk denk ik allemaal graag zien. Ik vraag me af wat Apple’s take zou zijn, als ze nu effort steken in smart glasses. Gaan ze dan voor smart zonder AR of tóch voor een minimum delightful AR bril. Die welliswaar beter wordt over tijd, maar toch meteen het product in concept neerzet dat ze eigenlijk voor ogen hebben. Dat is immers wel hoe ze tot nu toe altijd gewerkt; mdp over time to market.
Wat mij alvast opviel aan het meta prototype; like clockwork kwam de presentatie overeen met de gestelde timeline voor OEM’s van de AR technologie van CREAL.

Video
Must see;)

[ Voor 35% gewijzigd door nms2003 op 13-10-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goeie AR in een bril zoals de Meta die het op de batterij ook nog even kan uithouden is er nu simpelweg nog niet. Daarom dat Meta voor nu kiest voor een Ray-Ban Meta met alleen een schermpje erin.

Wat ze in de toekomst gaan doen is natuurlijk wel leuk en spannend maar ook nog wel even weg.

Edit: Een Ray-Ban Display maar dan van Apple zou voor mij prima voldoende zijn overigens, zeker als ik daar dan een os op gaat draaien wat app gelijkenis heeft met bijvoorbeeld WatchOS.

Edit:

Best grappige Live demo van het scherm in "real life", en Apple Music bediening is ook wel handig.
Als daar nou mijn podcast player bij komt wil ik het best wel overwegen al :P

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 13-10-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik hoop dat er (snel, maar dat zal wel niet) wetgeving komt tegen het gebruik van dit soort brillen in het openbaar. De wereld wordt er niet beter van. Het heeft veel meer nadelen dan voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou de Spec bump is er, niet iets om naar de winkel voor te rennen als je dat nog niet gedaan had.
Met de M2 heb ik nou niet het idee dat ik te weinig power heb, zal wel op raken ofz.

Dat gezegd hebbende, de nieuwe band ziet er wel goed uit. Ik gebruik nu de standaard Apple band met de Belkin aanvulling maar ga deze zeker ook even naar Nederland halen, Gewoon aan de knop kunnen draaien is toch wel het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 14:56
Donstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:56:
Nou de Spec bump is er, niet iets om naar de winkel voor te rennen als je dat nog niet gedaan had.
Met de M2 heb ik nou niet het idee dat ik te weinig power heb, zal wel op raken ofz.

Dat gezegd hebbende, de nieuwe band ziet er wel goed uit. Ik gebruik nu de standaard Apple band met de Belkin aanvulling maar ga deze zeker ook even naar Nederland halen, Gewoon aan de knop kunnen draaien is toch wel het fijnst.
https://www.apple.com/sho...US-DM-c01828-M00000-DV-ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helaas niet naar Nederland :-( Ik vraag me af of we hem überhaupt nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 20:37
Donstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:56:

Ik twijfel er aan om nu wel naar de Duitse winkel te rennen. Ik heb de Vision Pro M2 overgeslagen, maar het jeukt toch iedere keer als ik Vision Pro content voorbij zie komen.

Is het nu goed te doen om een Vision Pro in Nederland te gebruiken? Ik vind op internet voornamelijk ervaringen van vlak na de US release. Is het nu niet veel makkelijker door je Nederlandse Apple Id regio aan te passen naar Duits? Of zitten er grote verschillen in die regio’s? Of moet je dan verplicht The Morning Show in het Duits nagesynchroniseerd kijken? Bedankt voor je reactie alvast :-)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
KeaveXL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:28:
[...]

Ik twijfel er aan om nu wel naar de Duitse winkel te rennen. Ik heb de Vision Pro M2 overgeslagen, maar het jeukt toch iedere keer als ik Vision Pro content voorbij zie komen.

Is het nu goed te doen om een Vision Pro in Nederland te gebruiken? Ik vind op internet voornamelijk ervaringen van vlak na de US release. Is het nu niet veel makkelijker door je Nederlandse Apple Id regio aan te passen naar Duits? Of zitten er grote verschillen in die regio’s? Of moet je dan verplicht The Morning Show in het Duits nagesynchroniseerd kijken? Bedankt voor je reactie alvast :-)
De AVP is perfect te gebruiken in Nederland, maar een US account is wel raadzaam om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeaveXL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:28:
[...]

Eigenlijk is er op dat gebied niets gewijzigd, ook niet toen de Vision Pro in andere landen naast de VS beschikbaar kwam. Je kunt gewoon ingelogd blijven met je Nederlandse Apple-account voor alles behalve je abonnementen. iCloud, iMessage, Mail, Agenda, iCloud-opslag, FaceTime, enzovoort werken allemaal.

Wil je echter bijvoorbeeld Apple TV gebruiken, dan heb je een extra account met een abonnement nodig uit een van de ondersteunde landen. Je hoeft daarvoor niet volledig uit te loggen en telkens te wisselen; je logt alleen voor je abonnementen in op je buitenlandse account. Hetzelfde geld voor de Appstore

Ik ben dus op dat ding met mijn Nederlandse Apple Account ingelogd voor alles en met mijn Amerikaanse account voor de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Eigenlijk hoe meer ik er over nadenk, des te pissiger ik word lol. Ik heb dus een AVP van ruim een jaar oud met een M2 soc erin. Maar nu brengen ze er eentje uit met een M5 soc erin gewoon om mij een kut gevoel te geven. Want waarom werd er in de eerste versie niet meteen de M3/M4 gebruikt?

Afijn, hier de verschillen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hhntF7M/Screenshot-2025-10-15-at-20-30-35.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:34:
Eigenlijk hoe meer ik er over nadenk, des te pissiger ik word lol. Ik heb dus een AVP van ruim een jaar oud met een M2 soc erin. Maar nu brengen ze er eentje uit met een M5 soc erin gewoon om mij een kut gevoel te geven. Want waarom werd er in de eerste versie niet meteen de M3/M4 gebruikt?

[Afbeelding]
Omdat toen de Vision Pro aangekondigd werd de M2 chip het huidige model was.

Het is natuurlijk ook alweer 19 maanden sinds de daadwerkelijke release hè. Niet “ruim een jaar”, het is eerder bijna 2 jaar.

Ik ben zelf wel blij met deze refresh eigenlijk, goed voor de portemonnee. “Was hij maar sneller” heb ik precies nooit gedacht in die 19 maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar komt die samenvatting vandaan eigenlijk, is niet officieel toch zo aan de knullige verwoording te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:42:
Waar komt die samenvatting vandaan eigenlijk, is niet officieel toch zo aan de knullige verwoording te zien.
Van Grok natuurlijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh haha, vond het al typisch dat Apple zou zeggen “minder nekpijn” 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:50:
[...]

Ooh haha, vond het al typisch dat Apple zou zeggen “minder nekpijn” 8)7
Wilde even een snelle uitdraai hebben van de verschillen tussen de twee. Dan kan je alleen maar bij grok terecht als je niet zelf alles op wilt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:00

R.G

Yzord schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Wilde even een snelle uitdraai hebben van de verschillen tussen de twee. Dan kan je alleen maar bij grok terecht als je niet zelf alles op wilt zoeken.
Gaaf hoor Grok, dus hmm hoe gebruik je dat dan?
Heb je daar een abbo voor en hoe gebruik je het in praktijk?

Open je dan twitter/ X en typ je een prompt
Open je grok app als dat bestaat?
Praat je tegen je telefoon en Grok ai realtime antwoord jouw prompt of hoe doe je dat.

Gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Yzord schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:34:

[Afbeelding]
Deze vergelijking klopt natuurlijk niet, he.. de apps die op de m2 doen, werken ook op de m5 en vice-versa, het ecosysteem is hetzelfde.
Ja, m5 is iets sneller en misschien iets zuiniger met batterij. En je heb die nieuwe hoofdband. Maar verder is het gewoon hetzelfde. Dus zo slecht hoef je je er niet over te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
R.G schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 04:41:
[...]

Gaaf hoor Grok, dus hmm hoe gebruik je dat dan?
Heb je daar een abbo voor en hoe gebruik je het in praktijk?

Open je dan twitter/ X en typ je een prompt
Open je grok app als dat bestaat?
Praat je tegen je telefoon en Grok ai realtime antwoord jouw prompt of hoe doe je dat.

Gewoon benieuwd.
Heel simpel, ga naar Grok.com en typ je raak haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
ChrisM schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:03:
[...]

Deze vergelijking klopt natuurlijk niet, he.. de apps die op de m2 doen, werken ook op de m5 en vice-versa, het ecosysteem is hetzelfde.
Ja, m5 is iets sneller en misschien iets zuiniger met batterij. En je heb die nieuwe hoofdband. Maar verder is het gewoon hetzelfde. Dus zo slecht hoef je je er niet over te voelen.
Nou, dat doe ik een beetje wel. Want waarom krijgen wij een verouderde soc en deze versie een soc die nog niet eens uit is/was? Want de originele versie had dus ook de M3 kunnen krijgen die toen al 4 maanden op de markt was.

En het levert toch een aardige minwaarde op voor de huidige versie voor een eventuele verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Hij kreeg een m2 omdat dat apparaat natuurlijk al langer in ontwikkeling was en je met zo’n nieuw apparaat dan niet altijd de nieuwste soc kan gebruiken want je hebt minder test capaciteit etc, en het is ook een kwestie van geld en resources. Daarom kreeg v1 een m2, denk ik.
Verder is de Apple Vision Pro nog wel echt een niche product, die updaten ze niet bij elke SOC. En nu vonden ze het tijd voor een v2, en toen wel de nieuwste soc er in (m5 dus), want het is eigenlijk alleen een soc update, verder niks, dus simpeler.

En.. zoals altijd met gadgets: koop iets wanneer je het wilt, en geniet er van. Er komt altijd een nieuwere betere snellere versie uit.. maar als je daar op had gewacht, had je een jaar lang er niet van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:11
Yzord schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:09:
[...]

Nou, dat doe ik een beetje wel. Want waarom krijgen wij een verouderde soc en deze versie een soc die nog niet eens uit is/was? Want de originele versie had dus ook de M3 kunnen krijgen die toen al 4 maanden op de markt was.

En het levert toch een aardige minwaarde op voor de huidige versie voor een eventuele verkoop.
Volgens mij was de M3 destijds ook een tussenstap in de ontwikkeling van Apple Silicon. De M3-varianten van de MacBook Pro’s waren bijvoorbeeld qua geheugenbandbreedte juist een stap terug ten opzichte van de M2-serie.

Ik herken je gevoel wel, maar achter het nummertje schuilt soms wat meer nuance. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:32:
[...]

Volgens mij was de M3 destijds ook een tussenstap in de ontwikkeling van Apple Silicon. De M3-varianten van de MacBook Pro’s waren bijvoorbeeld qua geheugenbandbreedte juist een stap terug ten opzichte van de M2-serie.

Ik herken je gevoel wel, maar achter het nummertje schuilt soms wat meer nuance. :)
Ja maar dat was alleen bij de pro en max varianten, maar zover ik weet zit deze niet in de AVP en dus heeft de M3 eenzelfde bandbreedte als de M2 (100Gb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 12:49
De reden dat de AVP volgens mij niet in België en Nederland beschikbaar is, is de Nederlandse taal. We hebben geen Apple Intelligence, maar ik draai momenteel iOS 26.1 beta en is de eerste versie waar we wel AI krijgen. Ik hoop dan ook dat de release van 26.1 de deur opent naar een release in de lage landen...

Ik heb destijds veel reviews online gezien en had altijd het gevoel dat er toch telkens een fanboysausje over werd gegoten, maar heb in de Apple Store van Lille, Frankrijk, een demo van een uur gekregen en wat een toestel... Ik was echt onder de indruk. De toekomst vandaag. Sinds die dag wil ik er één, maar aangezien ik een bril draag en het een heel gedoe is om die lenzen te pakken te krijgen, wacht ik geduldig op een officiële release bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 15:59
Ik wil de AVP M5 in Duitsland gaan halen. Zijn er mensen die ervaring hebben met AppleCare en die maandelijkse betalen, zoals ik het nu lees heb je dan garantie zolang je maandelijks blijft betalen? Hoor het graag ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hè bah de nieuwe band vergeten door te voeren en nu is de levertijd al 4 weken in Duitsland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
https://www.bright.nl/nie...vol-gas-via-apple-tv.html

Betekend dit dat we zo met ons Vision Pro icm us Apple TV account F1 kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ashwani schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:38:

Betekend dit dat we zo met ons Vision Pro icm us Apple TV account F1 kunnen kijken?
Dat lijkt mij wel ja. En hopelijk gaan ze ook de camera's gebruiken die ze in de film F1 hebben gebruikt zodat we met Max mee kunnen tuffen haha.

Denk wel dat de prijs opgeschroefd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 14:59
Zal zo de Sprintrace gaan kijken op de AVP, kan ik toch naast m'n vrouw zitten op de bank als die Fortnite zit te spelen 8)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Ashwani schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:38:

Nee dit is alleen voor de uitzendrechten in Amerika.
Hier in Nederland zal je vast zitten aan Viaplay of F1TV.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
jdiezrequejo schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:47:
[...]

Nee dit is alleen voor de uitzendrechten in Amerika.
Hier in Nederland zal je vast zitten aan Viaplay of F1TV.
Niet als je een US account hebt welke hier de meeste wel hebben voor hun avp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Yzord schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:47:
[...]

Niet als je een US account hebt welke hier de meeste wel hebben voor hun avp
Zonder VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Zover ik weet wel. Ik gebruik nooit vpn als ik apple tv+ gebruik op mijn us account

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, Amerikaanse Apple TV werkt hier zonder vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:42:
[...]

Yup, Amerikaanse Apple TV werkt hier zonder vpn.
TV geloof ik wel. Maar live sports? Jullie hebben geen MLS abonnement gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:03:
[...]

TV geloof ik wel. Maar live sports? Jullie hebben geen MLS abonnement gok ik?
Apple doet niets, of bijna niets afzonderen op IP regio. Het kan natuurlijk nu de eerste keer zijn maar de aanname dat dit ook nu niet gaat gebeuren lijkt aannemelijker.

Zit MLS in Apple TV? Anders kan ik het wel even proberen.

Edit:
Apple TV, the recently rebranded streaming service, will include comprehensive access to Formula 1 races for all subscribers.
That means that unlike Apple’s MLS service, which is a separate paid subscription, Formula 1 races will stream entirely free for Apple TV subscribers.
MLS heeft een losse subscription nodig idd, F1 niet dus dat zal wel werken dan.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 19-10-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, was te verwachten naar het geld kan in onze zak blijven dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Die band ziet er toch wel erg goed uit. Hopelijk versturen ze de mijne een beetje vlot.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 21-10-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:16:
[Video: What's Going on with Apple Vision Pro?]

[Video: M5 Apple Vision Pro | Heavier, Faster and Better!]

Edit: Die band ziet er toch wel erg goed uit. Hopelijk versturen ze de mijne een beetje vlot.
Laat even weten of het echt een vooruitgang is. Ik kom hier om in de Anna Pro meuk. heb denk ik wel 7 verschillende liggen hier, maar er is er niet een die me echt kan bekoren, dus zit er ook aan te denken deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:25:
[...]

Laat even weten of het echt een vooruitgang is. Ik kom hier om in de Anna Pro meuk. heb denk ik wel 7 verschillende liggen hier, maar er is er niet een die me echt kan bekoren, dus zit er ook aan te denken deze aan te schaffen.
Zeker!

Ik heb nu de normale band met de belkin uitbreiding. Opzich wel fijn om iets boven op het hoofd te hebben, alleen verstellen met klittenband is net niet lekker.

Dat lijkt deze originele band op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V21
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-10 20:22

V21

@Donstil kan je toelichten hoe je deze hebt besteld zodat hij in Nederland wordt afgeleverd? Ik wil hem ook graag bestellen maar geen tijd voor een ritje naar Duitsland. Kan ook niet echt een externe partij vinden die imports kan regelen.

De reviews zijn allemaal positief over de nieuwe band 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
V21 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:29:
@Donstil kan je toelichten hoe je deze hebt besteld zodat hij in Nederland wordt afgeleverd? Ik wil hem ook graag bestellen maar geen tijd voor een ritje naar Duitsland. Kan ook niet echt een externe partij vinden die imports kan regelen.

Ik gebruik Forward2Me daarvoor. Je besteld het op de duitse website, verstuurd het naar je duitse adres en deze stuurt het weer naar jouw adres in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V21 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:29:

Wat @Yzord zegt maar dan met Mailboxde.com :)
Al heb ik ook goeie ervaringen met Forward2me i.c.m de andere landen, Duitsland gebruik ik altijd mailboxde voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 22-10-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm dit valt toch allemaal wel wat tegen voor een product wat 2,5 jaar na de introductie van de Vision Pro op de markt komt: nieuws: Samsung onthult Galaxy XR-headset van 1800 dollar met Android XR-soft...

De resolutie van Samsung is ietsje hoger maar verder is het in alles een "minder product" (minder camera's, beroerde standaard refreshrate) , je betaald wel minder, dat is dan weer wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:47
Als incidenteel meelezer in dit topic ben ik wel benieuwd naar de prestaties van verkoop van de Samsung. Het product zal waarschijnlijk / is inferieur aan de AVP maar het zou interessant zijn dat, wanneer het product voldoet voor die prijs, Apple alsnog kan bewegen om een SE versie of iets dergelijks uit te brengen.

Ik lees jullie verhalen en zie dat jullie een use case er voor hebben en tevreden zijn. Ik zie voor mijzelf niet direct een use case maar ben wel tech nieuwsgierig. Alleen de prijs voor de AVP is mij te gortig op dit moment in mijn leven om het enkel een kans te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
https://www.reddit.com/r/...h_better_than_the_1st_gen

Ik word nu toch wel een beetje moe van apple. De huidige dev strap kan ook hogere snelheden aan (volgens 9to5), maar wordt gecapped door software, maar ik vrees dat ik nu een nieuwe strap moet kopen om deze snelheden te kunnen behalen. Belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V21

V21

Thnx, dank voor de tips! Ik ga bestellen en kijken of de forward naar NL werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:20:
https://www.reddit.com/r/...h_better_than_the_1st_gen

Ik word nu toch wel een beetje moe van apple. De huidige dev strap kan ook hogere snelheden aan (volgens 9to5), maar wordt gecapped door software, maar ik vrees dat ik nu een nieuwe strap moet kopen om deze snelheden te kunnen behalen. Belachelijk.
Wat moet je met die hogere snelheden op de dev strap dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:12:
Als incidenteel meelezer in dit topic ben ik wel benieuwd naar de prestaties van verkoop van de Samsung. Het product zal waarschijnlijk / is inferieur aan de AVP maar het zou interessant zijn dat, wanneer het product voldoet voor die prijs, Apple alsnog kan bewegen om een SE versie of iets dergelijks uit te brengen.

Ik lees jullie verhalen en zie dat jullie een use case er voor hebben en tevreden zijn. Ik zie voor mijzelf niet direct een use case maar ben wel tech nieuwsgierig. Alleen de prijs voor de AVP is mij te gortig op dit moment in mijn leven om het enkel een kans te geven :).
Ik ben ook wel benieuwd naar de verkopen van de Samsung Bril. Want stel dat ding wordt een groot succes, dan heb je best kans dat er mooie apps komen die de VP ook krijgt.

Ik ben alleen bang dat het weer een Android debacle wordt zoals altijd. Namelijk dezelfde smartphone apps maar dan op een ander platform, en iPad apps op de VP vind ik dan precies weer niet zo lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:57:
[...]

Wat moet je met die hogere snelheden op de dev strap dan?
PCVR, geen gezeik met wifi kanalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

PCVR, geen gezeik met wifi kanalen etc.
Ooh grappig, daar zijn al goeie oplossing voor? Dat heb ik helemaal gemist.

Maar werkt dat niet met 400Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:49:
[...]

Ooh grappig, daar zijn al goeie oplossing voor? Dat heb ik helemaal gemist.

Maar werkt dat niet met 400Mbps?
Nou 400Mbps is maar, met ruis meegerekend, +/- 40MB/s en ik heb ooit eens een test gelezen dat 80MB/s over wifi minimaal moet zijn voor PCVR. En ja, 5Ghz doet dat wel (wat vaak 1.3Gbps aan kan als je Unifi meuk gebruikt), maar dan zit je nog met ruis en andere storingen. Dus ik wil gewoon bekabeld PCVR spelen voor de continuiteit. Snapte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:59:
[...]

Nou 400Mbps is maar, met ruis meegerekend, +/- 40MB/s en ik heb ooit eens een test gelezen dat 80MB/s over wifi minimaal moet zijn voor PCVR. En ja, 5Ghz doet dat wel (wat vaak 1.3Gbps aan kan als je Unifi meuk gebruikt), maar dan zit je nog met ruis en andere storingen. Dus ik wil gewoon bekabeld PCVR spelen voor de continuiteit. Snapte?
Ah ik snap, ja dan moet je dat zelf proberen idd.

Met welke app doe je dat? Ik heb de dev dinges niet maar wil het wel eens via wifi proberen, zie via Google zo snel ALVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Ah ik snap, ja dan moet je dat zelf proberen idd.

Met welke app doe je dat? Ik heb de dev dinges niet maar wil het wel eens via wifi proberen, zie via Google zo snel ALVR.
ALVR idd met de PSVR controllers tesamen met PCVR. Nu moet ik gaan lopen kutten door mijn dreammachine op India in te stellen zodat er kanalen vrij komen die niet gebruikt worden hier in nl om een ruisloze data toevoer te krijgen. Dan heb ik liever alles over een kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16
Die nieuwe Vision Pro is ook wel een stuk zwaarder. Ik vind het al een redelijk zwaar ding op m'n hoofd. Laat staat als hij nog zwaarder wordt..

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:19:
Die nieuwe Vision Pro is ook wel een stuk zwaarder. Ik vind het al een redelijk zwaar ding op m'n hoofd. Laat staat als hij nog zwaarder wordt..
Door de zwaardere band idd. Maar daar zijn wel veel positieve geluiden over, dat ondanks het gewicht de balans nu veel beter is en daarmee ook het comfort.

Het ding zelf is gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16
Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:26:
[...]

Door de zwaardere band idd. Maar daar zijn wel veel positieve geluiden over, dat ondanks het gewicht de balans nu veel beter is en daarmee ook het comfort.

Het ding zelf is gelijk gebleven.
Ben erg benieuwd naar je ervaring, want van comfort kan ik niet spreken met de huidige band.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaring, want van comfort kan ik niet spreken met de huidige band.
Ja ik ook, Ik heb hem een paar keer 10 uur achter elkaar opgehad. Lukte opzich wel maar je bent heel blij als hij af mag/gaat.

Ik ben vooral benieuwd naar de balans, extra gewicht achter lijkt mij precies wat hij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ook maar bestellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik merk dat youtube sinds de release van samsung vr bril het ook beter doet op de vision pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Heb hem ook maar besteld. Ben benieuwd of ik al mijn headstrap collecties weg kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Heb hem ook besteld. 3 december ophalen Centro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 01:17:
Ik merk dat youtube sinds de release van samsung vr bril het ook beter doet op de vision pro.
Als in de website? Ik gebruik nog steeds Juno met plezier maar blijft toch elke keer weer spannend of die nog werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:21:
[...]

Als in de website? Ik gebruik nog steeds Juno met plezier maar blijft toch elke keer weer spannend of die nog werkt 8)7
Ja ze hebben de site aangepast als je met de vp browser naar YouTube gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V21

V21

Yzord schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:08:
[...]

ALVR idd met de PSVR controllers tesamen met PCVR. Nu moet ik gaan lopen kutten door mijn dreammachine op India in te stellen zodat er kanalen vrij komen die niet gebruikt worden hier in nl om een ruisloze data toevoer te krijgen. Dan heb ik liever alles over een kabeltje
Hier heb ik ook naar gekeken maar de algemene opinie is dat gamen nog steeds niet top is qua pcvr en de Q3 nog steeds de beste oplossing is met virtual desktop (wat ik gebruik voor pcvr gaming). Ik wil zelf nog aan de slag met ALVR met een dedicated router om het verschil te ervaren, maar wat ik duwen qua adviezen en YT video’s, blijft Q3 de best oplossing. Voor FPS games (de meeste urvr games bv) is de AVP ook wel zwaar als je snel om je heen moet kijken. Dat werkt met een Q3 draadloos echt hee chill vind ik zelf. Ben benieuwd naar je pcvr ervaring straks!
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste