Engie snoeit in de terugleververgoeding

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Engie is zichzelf wel aan het verneuken. Hun positie met "uw teruglevertarief bij meer-terug-levering is nog maar 4 cent" is nu nog zwakker dan ooit.

Bij het door mijn strot geduwde nieuwe contract dat per 01-01-2024 in zou gaan, is in de app de terugleververgoeding nog steeds gekoppelt aan het kale leveringstarief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rPjJXn0bWinU3tzh17ai3LU3xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr1QejKwEhGidVZ8NW0sScAc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 01-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robindd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 05:08
_Arthur schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:57:
Engie is zichzelf wel aan het verneuken. Hun positie met "uw teruglevertarief bij meer-terug-levering is nog maar 4 cent" is nu nog zwakker dan ooit.

Bij het door mijn strot geduwde nieuwe contract dat per 01-01-2024 in zou gaan, is in de app de terugleververgoeding nog steeds gekoppelt aan het kale leveringstarief:

[Afbeelding]
Grappig, hier gewoon doorzetting van huidige contract met het bericht van Engie dat het 4ct zou worden, echter de app zegt exact dezelfde bedragen als jouw screenshot bij mij ook.

PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos

Acties:
  • +29 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de verschillende punten ook nog even met de ACM doorgenomen telefonisch en op basis van mijn uitleg bevestigen ze alle standpunten.

De documentatieset is bij hen geregistreerd in huidige vorm en voortgang zal worden toegevoegd na het gesprek volgende week. Onwaarschijnlijk, maar wellicht dat ze schriftelijk nog iets kunnen toevoegen wat helpt in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
_Arthur schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:57:

[Afbeelding]
Apart, bij mij in de app staat er alleen dat ik een vergoeding krijg maar nergens is terug te vinden wat deze is. Verschil tussen ons is dat ik met dubbeltarief zit en jij met enkeltarief. De getoonde tarieven komen wel overeen met het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvl-2 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Apart, bij mij in de app staat er alleen dat ik een vergoeding krijg maar nergens is terug te vinden wat deze is. Verschil tussen ons is dat ik met dubbeltarief zit en jij met enkeltarief. De getoonde tarieven komen wel overeen met het contract.
Let erop dat de app slechts 'een poging tot het geven van informatie is' (mijn beschrijving). Wat telt zijn overeenkomsten en persoonlijke communicaties.

In mijn app staan ook de vaste leveringskosten aangepast, het tarief aangepast met TLV hetzelfde. Maar deze informatie heeft maar beperkte juridische waarde, zeker zo kort na een aanpassingsronde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoYkiFB7-OXzAUxgqCU0d_9AxPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iScrURAmGUkxmsROsQW6mvzy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 22:19
Bij mij staat in mijn nieuwe contract ook nog gewoon het kale leveringstarief vermeld als vergoeding voor terugleveren na salderen. Blij dat ik ben blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:14
@Wouterkaas kun je uitleggen wat je bedoelt met "nieuwe contract", wat meer details, achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb precies hetzelfde: modelcontract, vanaf 1-1-2024 t/m onbepaald, met 38ct tarief en idem TLV.

Het ziet er in ieder geval uit alsof het modelcontract "nieuw" - m.a.w. er is iets anders ingesteld en het is i.i.g. niet het Engie Open contract dat ze hadden aangekondigd - is anders had er neem ik aan gestaan dat het vanaf 16-2-2023 liep (toen gestart), maar misschien is de nieuwe datum het gevolg van de gewijzigde tarieven.

Verder geen reactie gehad op mijn laatste mail, moet nog eens contact op gaan nemen met mijn rechtsbijstand.

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 03-01-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:49
Homer-Simpson schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:02:
[...]

Ik heb geen reactie op mijn klacht van 13 december jongstleden ontvangen. Heb zojuist een reminder verzonden met aansprakelijkheidsstelling voor schade door het niet nakomen van de overeenkomst.

[...]
Aangezien ik tot op heden niks meer heb gehoord van Engie heb ik zojuist mijn klacht geregistreerd bij de geschillencommissie Energie. Helaas krijg je maar 500 karakters om e.e.a. te duiden. In een later stadium zou ik meer tekst en ook de relevante documenten moeten kunnen delen. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik denk dat het een fout is in de app hoor (fingers crossed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flierefluiter
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0o_d7OEptQ3e6_EI2QVs4sdxOrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/694uHYSzNO7W9xPgRg7aB9zw.jpg?f=fotoalbum_large

Al jouw opgewekte stroom wordt tegen dit tarief verrekend met jouw verbruik.
Als ze per jaar salderen zou dat al iets zijn, maar ze salderen per tariefsperiode.
Ik lees diverse uitspraken van de geschillen commissie dat het per jaar moet, maar ze doen het gewoon per 3 periodes.
laatste 6 weken van het jaar mag ik bijna 10 keer zoveel betalen als wat ik voor het overschot terug krijg de volgende periode. Moet je dan echt ieder jaar naar de commissie om de saldering per jaar af te dwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
Vandaag mail van onze "vrienden" bij Engie gekregen dat mijn nieuwe "Engie Open" contract is ingegaan.

Op mijn modelcontract uit 2022 (2022.1) staat toch echt looptijd contract onbepaald.
dus:
1. volgens mij is dit modelcontract nog steeds rechtsgeldig
2. ik heb wel 2 keer mail gekregen dat de tarieven zouden veranderen per 01-01-2024, maar niet dat ik een nieuw contract zou krijgen.
3. op mijn 2e mail met mijn klacht d.d. 15-12 over de tariefswijziging heb ik geen reactie meer gekregen

het blijven boeven.

Wat voor reactie kan ik nu weer naar Engie sturen over hun contracts wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Flierefluiter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:29:
[Afbeelding]

Moet je dan echt ieder jaar naar de commissie om de saldering per jaar af te dwingen?
Ik vrees van wel...want ze gokken erop dat het gros van de klanten het er gewoon bij laat zitten...
Zelf ook al bezwaar gemaakt hiertegen maar Engie blijft beweren ondanks het door mij verwijzen naar uitspraken van geschillencommissie etc. Dat hetag wat ze doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Nicootje077 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:56:
Vandaag mail van onze "vrienden" bij Engie gekregen dat mijn nieuwe "Engie Open" contract is ingegaan.

Op mijn modelcontract uit 2022 (2022.1) staat toch echt looptijd contract onbepaald.
dus:
1. volgens mij is dit modelcontract nog steeds rechtsgeldig
2. ik heb wel 2 keer mail gekregen dat de tarieven zouden veranderen per 01-01-2024, maar niet dat ik een nieuw contract zou krijgen.
3. op mijn 2e mail met mijn klacht d.d. 15-12 over de tariefswijziging heb ik geen reactie meer gekregen

het blijven boeven.

Wat voor reactie kan ik nu weer naar Engie sturen over hun contracts wijziging?
Dat je van ze verlangt dat ze de originele overeenkomst die je met ze had ongewijzigd (muv de tarieven) blijven uitvoeren, dat je naar de geschillencommissie stapt als ze dat niet doen en dat je ze aansprakelijk stelt voor alle schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flierefluiter
Stefke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:02:
Ze kunnen toch salderen per tariefsperiode maar afrekenen per jaar?
Periode 1: 1000 kwh afgenomen en 100 kwh teruggeleverd= 900 x 40 cent betalen.
Periode 2: 100 kwh afgenomen en 1000 kwh teruggeleverd= 900 x 4 cent ontvangen.

Per jaar salderen: 1100 kwh afgenomen en 1100 kwh teruggeleverd= 0 cent betalen en 0 cent ontvangen.

Snap je het verschil?
Beide rekenvoorbeelden staan op je jaarfactuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Je hoeft het aan mij niet uit te leggen? Ik denk dat mijn opmerking verkeerd geinterpreteerd is

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is gevraagd uiterlijk de 9e door te geven of er nog meer mensen meekomen. Er is wat overleg geweest met een enkeling, maar qua agenda paste het niet.

Dus: als er iemand met wat juridische achtergrond nog mee wil, stuur even een DM.

Vanuit de zijde van Engie is in ieder geval de directeur retail bevestigd en verder nog geen idee. Ik hoop dat er iemand met juridische achtergrond van hun kant bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19
Vanochtend een nieuwe update van de engie iOS app, nu is het concrete terug lever tarief helemaal verdwenen uit de app bij het contract, ook op de website kan ik onder mijn contract geen concreet terug lever tarief meer vinden.

Ik zou juist verwachten dat dit iets is wat ze expliciet moeten vermelden, nu weet je als klant helemaal niet meer wat je kunt verwachten aan het einde van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35

Crazy-

Best life ever

jwillemsen schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:40:
Vanochtend een nieuwe update van de engie iOS app, nu is het concrete terug lever tarief helemaal verdwenen uit de app bij het contract, ook op de website kan ik onder mijn contract geen concreet terug lever tarief meer vinden.

Ik zou juist verwachten dat dit iets is wat ze expliciet moeten vermelden, nu weet je als klant helemaal niet meer wat je kunt verwachten aan het einde van het contract.
Hmm ook dat wisselt. Is hier uo2date maar netjes met (Engie Open) 2 tarieven zichtbaar; gelijk aan elkaar. Enkeltarief & teruglevering 38ct

Ondertussen heb ik nog geen update over de aanstaande zitting - ik wacht nog op een datum

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.werkhoven
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-01 21:10
Goedemorgen,

Ik bezit een contract versie 2022.2.

Engie Open
Looptijd onbepaald
start op 01-04-2023
Soort tarief Variabel.

Ook in dit contract staat aangegeven:
Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
Onder de product voorwaarden staat dan weer het volgende:
Tarieven en betaling
2.1. Tariefwijzigingen: 2 keer per jaar
De tarieven voor de levering van elektriciteit en/of gas (de leveringskosten per kWh en m3) en de kosten die we maken
om energie aan jou te kunnen leveren (vaste leveringskosten) wat een vast bedrag is per dag worden door
marktontwikkelingen beïnvloed. ENGIE kan deze beide tarieven aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar, maar ENGIE kan de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen. De tariefswijzigingen gelden ook voor de terugleververgoeding en daarnaast kan ENGIE ook een ander tarief gaan hanteren voor de netto teruglevering. Er is sprake van netto teruglevering wanneer je meer opwekt dan je verbruikt en dan stroom teruglevert aan het net. Als na aanmelding blijkt dat je in plaats van de opgegeven slimme meter, een conventionele (ook wel domme) meter hebt, dan hanteren wij het enkeltarief.
Nu weet ik niet of er een groot verschil zit tussen de versies: 2022.1 en 2022.2 en of bovenstaande alinea 2.1 ook staat gedefinieerd in 2022.1.

Daarnaast ben ik benieuwd wat zwaarder weegt en hoe ik een en ander moet opvatten.

1.
Enerzijds zegt Engie dat ze een ander tarief kunnen hanteren voor de netto terug levering maar in een eerder alinea geven ze aan dat de terug levering gelijk is aan het kale leveringstarief.

2.
Betekend "gelijk is aan" in dit geval te allen tijde gelijk moet zijn aan het kale leveringstarief. Of kan men op basis van alinea 2.1 bedoelen dat het tarief dus kan wijzigen en niet per definitie gekoppeld is / gelijk is aan het kale leveringstarief.

Naar mijn mening zou het laatste juridisch gezien geen stand houden. Het heeft dan namelijk totaal geen toegevoegde waarde voor Engie om aan de klant te vermelden dat die vergoeding gelijk is aan het kale leveringstarief. Zeker niet als ze de tarieven toch kunnen aanpassen naar iets anders dan het kale leveringstarief. En dan zeker niet in het contract. Als ik het dus zo afweeg moet Engie zich dus simpelweg houden aan een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief. Ja ze mogen het tarief aanpassen maar wel naar een tarief die gelijk is aan het kale leveringstarief.

Tot slot hoor ik graag of er nog tips zijn vanuit jullie? Ik begrijp dat er actie wordt ondernomen? Kan ik mijn casus hier ook bij aanmelden ? Of gaat de vlieger niet op voor versie 2022.2. Moet ik Engie nog op de hoogte stellen?

Dankjewel.

Groetjes,

Thomas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
t.werkhoven schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:12:
Goedemorgen,

Ik bezit een contract versie 2022.2.

Engie Open
Looptijd onbepaald
start op 01-04-2023
Soort tarief Variabel.

Ook in dit contract staat aangegeven:

[...]

Onder de product voorwaarden staat dan weer het volgende:

[...]

Nu weet ik niet of er een groot verschil zit tussen de versies: 2022.1 en 2022.2 en of bovenstaande alinea 2.1 ook staart gedefinieerd in 2022.1.

Daarnaast ben ik benieuwd wat zwaarder weegt en hoe ik een en ander moet opvatten.

1.
Enerzijds zegt Engie dat ze een ander tarief kunnen hanteren voor de netto terug levering maar in een eerder alinea geven ze aan dat de terug levering gelijk is aan het kale leveringstarief.

2.
Betekend "gelijk is aan" in dit geval te allen tijde gelijk moet zijn aan het kale leveringstarief. Of kan men op basis van alinea 2.1 bedoelen dat het tarief dus kan wijzigen en niet per definitie gekoppeld is / gelijk is aan het kale leveringstarief.

Naar mijn mening zou het laatste juridisch gezien geen stand houden. Het heeft dan namelijk totaal geen toegevoegde waarde voor Engie om aan de klant te vermelden dat die vergoeding gelijk is aan het kale leveringstarief. Zeker niet als ze de tarieven toch kunnen aanpassen naar iets anders dan het kale leveringstarief. En dan zeker niet in het contract. Als ik het dus zo afweeg moet Engie zich dus simpelweg houden aan een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief. Ja ze mogen het tarief aanpassen maar wel naar een tarief die gelijk is aan het kale leveringstarief.

Tot slot hoor ik graag of er nog tips zijn vanuit jullie? Ik begrijp dat er actie wordt ondernomen? Kan ik mijn casus hier ook bij aanmelden ? Of gaat de vlieger niet op voor versie 2022.2. Moet ik Engie nog op de hoogte stellen?

Dankjewel.

Groetjes,

Thomas
Mijn tip is om even iets meer te zoeken in dit topic. Al je vragen zijn al meerdere keren behandeld. Met name de verschillen tussen 2022.1 en 2022.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flierefluiter
Waar kun je vinden welk contract je hebt? In de app staat nu weer engie opgewekt, hetzelfde als tussen 19-11-2019 en 20-11-2022. Toen liep het vaste contract af, maar nooit bericht gehad van een nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Flierefluiter schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:50:
Waar kun je vinden welk contract je hebt? In de app staat nu weer engie opgewekt, hetzelfde als tussen 19-11-2019 en 20-11-2022. Toen liep het vaste contract af, maar nooit bericht gehad van een nieuw contract.
In de bevestigingsmail die je bij aanvang hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flierefluiter
Flierefluiter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:29:
[Afbeelding]

Al jouw opgewekte stroom wordt tegen dit tarief verrekend met jouw verbruik.
Als ze per jaar salderen zou dat al iets zijn, maar ze salderen per tariefsperiode.
Ik lees diverse uitspraken van de geschillen commissie dat het per jaar moet, maar ze doen het gewoon per 3 periodes.
laatste 6 weken van het jaar mag ik bijna 10 keer zoveel betalen als wat ik voor het overschot terug krijg de volgende periode. Moet je dan echt ieder jaar naar de commissie om de saldering per jaar af te dwingen?
Vandaag deze reactie ontvangen, lijkt me wel een soort van toegeven dat er iets niet klopt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rm8qdbYWss5yFSSYfOspO0Ry6DU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjU0EDfxkvvh10b9Y14xOHdL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flierefluiter
Homer-Simpson schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Dat was in 2019
Homer-Simpson schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Ik bedoel na afloop van het vaste contract, toen is dat overgegaan op een variabel contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:26
Flierefluiter schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Vandaag deze reactie ontvangen, lijkt me wel een soort van toegeven dat er iets niet klopt.[Afbeelding]
Hier hetzelfde bericht gekregen betreft de jaarafrekening. Al staat dit los van de contractwijziging, daar loopt de klacht nog steeds van.

Het gaat bij mij maar om 300kwh. Dus twijfel wel om dit te accepteren... Maar wel met de melding dat ik volgend jaar wederom bezwaar zal maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 15:00
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door davasch op 05-01-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 16:30
Flierefluiter schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Vandaag deze reactie ontvangen, lijkt me wel een soort van toegeven dat er iets niet klopt.[Afbeelding]
Vandaag dezelfde email ontvangen alleen met een veel hoger bedrag....

Morgen eens rekenen of ik er mee wegkom en wat de consequenties zijn voor de volgende rekening. (Wat accepteer ik precies)

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Laatst online: 02-09 00:00
DeHollander schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Morgen eens rekenen of ik er mee wegkom en wat de consequenties zijn voor de volgende rekening. (Wat accepteer ik precies)
Wat zagen jullie wat er fout was op jullie (eind) afrekening?
Ik heb die van @Flierefluiter bekeken maar ik weet de fout niet te vinden. Oftewel ik heb geen idee wat ze goed of fout hebben gedaan...
Ik zal eerdaags ook de eindafrekening krijgen en dan weet ik waar ik op moet letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:08
DeHollander schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Wat je accepteert is hun verhaal "we hebben eigenlijk wel gelijk maar we geven de klant een korting omdat hij zo lief kijkt". Ofwel, door niet toe te geven dat ze fout zitten maar het onder "coulance" te schuiven, houden ze de deur open om volgend jaar exact hetzelfde te doen (en dan kunnen ze zeggen: we zijn vorig jaar al coulant geweest, maar dit jaar wist je dat we het zo doen dus we houden eraan vast). En in ieder geval kunnen ze dit per klant blijven doen; als ze toe zouden geven dat ze fout zitten zouden ze nu alle klanten moeten corrigeren en aangezien de meeste niet klagen en gewoon betalen zou dat erg jammer voor ze zijn.

De vraag is natuurlijk of jij namens alle klanten dit probleem wilt oplossen, of denkt "ik heb voor mezelf nu het resultaat wat ik wilde". Denk dat je niets kwalijk te nemen valt als je voor die laatste optie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:32:
Mij is gevraagd uiterlijk de 9e door te geven of er nog meer mensen meekomen. Er is wat overleg geweest met een enkeling, maar qua agenda paste het niet.

Dus: als er iemand met wat juridische achtergrond nog mee wil, stuur even een DM.

Vanuit de zijde van Engie is in ieder geval de directeur retail bevestigd en verder nog geen idee. Ik hoop dat er iemand met juridische achtergrond van hun kant bij zit.
Hoop dat je reactie ontvangen hebt. Helaas bezit ik niet de juridische kennis om je bij te staan.
Je oproep is hiermee wel weer even onder de aandacht.

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ik hoop dat er iemand met juridische achtergrond van hun kant bij zit.
Die kans is waarschijnlijk klein, anders hadden ze zakken vanaf het begin af aan beter aangepakt? Tenzij ze pas iemand hebben aangenomen of ingehuurd......Maar ik hoop het dat ik ongelijk heb.

Ik ben een beetje bang dat ze niet met heel veel concreet gaan komen en dan bewust of onbewust proberen om te vertragen. We (jij) gaat het zien / horen. Helaas heb ik hierover geen juridische kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 23:11

Het maakt ze niet uit. Het is gewoon wegpesten van klanten met voor hun nadelige contracten en alleen die piepen daar reageren ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
rube schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Die kans is waarschijnlijk klein, anders hadden ze zakken vanaf het begin af aan beter aangepakt? Tenzij ze pas iemand hebben aangenomen of ingehuurd......Maar ik hoop het dat ik ongelijk heb.

Ik ben een beetje bang dat ze niet met heel veel concreet gaan komen en dan bewust of onbewust proberen om te vertragen. We (jij) gaat het zien / horen. Helaas heb ik hierover geen juridische kennis.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 22:36
Flierefluiter schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Periode 1: 1000 kwh afgenomen en 100 kwh teruggeleverd= 900 x 40 cent betalen.
Periode 2: 100 kwh afgenomen en 1000 kwh teruggeleverd= 900 x 4 cent ontvangen.

Per jaar salderen: 1100 kwh afgenomen en 1100 kwh teruggeleverd= 0 cent betalen en 0 cent ontvangen.

Snap je het verschil?
Beide rekenvoorbeelden staan op je jaarfactuur.
Periode 1: 1000 kwh afgenomen en 900 kwh teruggeleverd (40 cent kwh)
Periode 2: 800 kwh afgenomen en 1200 kwh teruggeleverd (4 cent kwh)

Hoe zou het dan zijn met correct jaarsalderen? Op jaarbasis heb je 100 kwh netto teruggeleverd, maar waardeer je die tegen 40 cent, of 4 cent, of een bepaalde verhouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:19
Het netste zou zijn in de verhouding van bruto teruglevering, dus 900/2100 deel van 100 kWh tegen 40ct en 1200/2100 deel van 100 kWh tegen 4ct.
Maar ik vraag me af hoeveel leveranciers dat zo doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shengstah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:31
FastFox91 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Periode 1: 1000 kwh afgenomen en 900 kwh teruggeleverd (40 cent kwh)
Periode 2: 800 kwh afgenomen en 1200 kwh teruggeleverd (4 cent kwh)

Hoe zou het dan zijn met correct jaarsalderen? Op jaarbasis heb je 100 kwh netto teruggeleverd, maar waardeer je die tegen 40 cent, of 4 cent, of een bepaalde verhouding?
Ik heb enkeltarief en bij mij hebben ze het gedaan op basis van verhouding van totale levering en teruglevering. Het percentage van salderen over je teruglevering is 1800/2100 per periode en omgekeerd dan 300/2100 voor terugleververgoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Out.of.Control schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:11:
Het netste zou zijn in de verhouding van bruto teruglevering, dus 900/2100 deel van 100 kWh tegen 40ct en 1200/2100 deel van 100 kWh tegen 4ct.
Oke. Even ter controle, dan kom ik op 19,43 euro uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shliwiVJzY11cqgLYlldQ-SR5xk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9A3ZiWY5nuQSvKiRJ0rC0Y1W.png?f=user_large
Shengstah schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:37:
[...]
Ik heb enkeltarief en bij mij hebben ze het gedaan op basis van verhouding van totale levering en teruglevering. Het percentage van salderen over je teruglevering is 1800/2100 per periode en omgekeerd dan 300/2100 voor terugleververgoeding
Sorry, deze snap ik nog niet helemaal. Ik snap hoe je op 1800, 2100 en 300 komt, maar weet nog niet hoe ik dit verder moet gebruiken in de berekeningen. Is het dan 1800/2100*0.4*100 + 300/2100*0.04*100 dat ik terug moet krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door FastFox91 op 07-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shengstah
FastFox91 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Oke. Even ter controle, dan kom ik op 19,43 euro uit?
[Afbeelding]

[...]

Sorry, deze snap ik nog niet helemaal. Ik snap hoe je op 1800, 2100 en 300 komt, maar weet nog niet hoe ik dit verder moet gebruiken in de berekeningen. Is het dan 1800/2100*0.4*100 + 300/2100*0.04*100 dat ik terug moet krijgen?
Je terugleverbedrag is 300/2100*900*€0,40 + 300/2100*1200*€0,04. Maar ze salderen per tariefperiode.
Het aantal kwh wat gesaldeerd wordt van je teruglevering is van periode 1 1800/2100*900=771 kwh en afname was 1000 kwh. Dus 229 kwh moet je eerst nog afrekenen tegen het levertarief toen.
Voor periode 2 1800/2100*1200=1029 kwh.
Je betaalt 800 kwh tegen periode 2 levertarief waarvan dan 1029 kwh * levertarief afgaat. Afhankelijk van de tarieven kan het dus gunstiger uitpakken.

Afrekening was een avondje puzzelen, dus hopelijk maakt dit het iets duidelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Poosje dit topic niet meer gevolgd, maar wat een gedoe zeg. Lijkt erop dat ik mazzel heb dat ik een 3-jarig contract bij Engie heb afgesloten toendertijd, met de hoge TLV. Dit alles gaat dus pas in 2026 bij mij spelen I guess.

Edit: mijn vaste contract nog eens goed bekeken. Ik heb PV versie 2023.2, waar nergens staat dat Engie de TLV kan loskoppelen van het KLT (zoals b.v. wel in PV versie 2022.2 staat). Feitelijk geldt er dus na afloop van mijn vaste contract hetzelfde als PV versie 2022.1. Maar goed dit topic in de gaten houden dan.

[ Voor 45% gewijzigd door Mitt3nz op 07-01-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Shengstah schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:14:
[...]

Je terugleverbedrag is 300/2100*900*€0,40 + 300/2100*1200*€0,04. Maar ze salderen per tariefperiode.
Het aantal kwh wat gesaldeerd wordt van je teruglevering is van periode 1 1800/2100*900=771 kwh en afname was 1000 kwh. Dus 229 kwh moet je eerst nog afrekenen tegen het levertarief toen.
Voor periode 2 1800/2100*1200=1029 kwh.
Je betaalt 800 kwh tegen periode 2 levertarief waarvan dan 1029 kwh * levertarief afgaat. Afhankelijk van de tarieven kan het dus gunstiger uitpakken.

Afrekening was een avondje puzzelen, dus hopelijk maakt dit het iets duidelijker :)
Het is helaas nog niet helder, wellicht komt het door mijn gebrek aan energie. Het is zeker puzzelen.

"Dus 229 kwh moet je eerst nog afrekenen tegen het levertarief toen."
Ik snap hoe je op 229 komt, maar hoezo moet ik 229 kwh afrekenen in periode 1 terwijl in het voorbeeld maar 100 kwh netto wordt afgenomen in die periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shengstah
FastFox91 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:28:
[...]

Het is helaas nog niet helder, wellicht komt het door mijn gebrek aan energie. Het is zeker puzzelen.

"Dus 229 kwh moet je eerst nog afrekenen tegen het levertarief toen."
Ik snap hoe je op 229 komt, maar hoezo moet ik 229 kwh afrekenen in periode 1 terwijl in het voorbeeld maar 100 kwh netto wordt afgenomen in die periode?
Dat is helaas de verdeelsleutel van de teruglevering per periode die Engie hanteert. Sommigen in dit topic hebben daar bezwaar tegen gemaakt en een schikkingsvoorstel gekregen.
Zie bijvoorbeeld dit topic engie: Netto verbruik jaarbasis -136kWh, toch betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 20:06
Shengstah schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:50:
[...]

Dat is helaas de verdeelsleutel van de teruglevering per periode die Engie hanteert. Sommigen in dit topic hebben daar bezwaar tegen gemaakt en een schikkingsvoorstel gekregen.
Zie bijvoorbeeld dit topic engie: Netto verbruik jaarbasis -136kWh, toch betalen.
Helaas is dit topic er niet meer als topic, maar geïntegreerd in het huidige "Engie snoeit in de terugleververgoeding" topic.

Apart, want dat betreft de eindafrekening qua verdeling afrekening verbruik/teruglevering en staat m.i. los van de hoogte/voorwaarden vd terugleververgoeding en de evt. juridische vervolgstappen waarop dit topic betrekking heeft.
Daarnaast bestaat een ander topic wel separaat.

Ik vrees nu al voor de eerste eindafrekeningen met (al dan niet deels) het verlaagde tlv-bedrag van €0,04.
Dan verwacht ik een forse toename van mensen die op dat moment tegen het probleem van verrekening per periode aanlopen (of er i.i.g. dan pas meer problemen mee hebben dan nu en het vooralsnog wel geloven/goed vinden en er dan pas mee aan de slag gaan).
Dan wordt dit in feite dus een algemeen Engie topic wat de zaken vertroebelt.

Huidig topic is overigens medio mei '23 ontstaan door een afsplitsing van het topic "(Zero Tolerance) Wat is nu de beste terugleververgoeding".

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:29
Peet-je schreef op maandag 8 januari 2024 @ 00:08:
[...]

Helaas is dit topic er niet meer als topic, maar geïntegreerd in het huidige "Engie snoeit in de terugleververgoeding" topic.

Apart, want dat betreft de eindafrekening qua verdeling afrekening verbruik/teruglevering en staat m.i. los van de hoogte/voorwaarden vd terugleververgoeding en de evt. juridische vervolgstappen waarop dit topic betrekking heeft.
Daarnaast bestaat een ander topic wel separaat.

Ik vrees nu al voor de eerste eindafrekeningen met (al dan niet deels) het verlaagde tlv-bedrag van €0,04.
Dan verwacht ik een forse toename van mensen die op dat moment tegen het probleem van verrekening per periode aanlopen (of er i.i.g. dan pas meer problemen mee hebben dan nu en het vooralsnog wel geloven/goed vinden en er dan pas mee aan de slag gaan).
Dan wordt dit in feite dus een algemeen Engie topic wat de zaken vertroebelt.

Huidig topic is overigens medio mei '23 ontstaan door een afsplitsing van het topic "(Zero Tolerance) Wat is nu de beste terugleververgoeding".
Het was mijn topic en ik snap er ook niets van waarom het in dit topic verder moest van de moderator.
Maar als je er vragen over hebt, roep maar.

Het komt op het volgende neer:

Jaarafrekening gesaldeerd in tariefperdiode.
Klacht ingediend maar Engie geeft niet thuis
Geschillencommissie ingeschakeld
Engie doet een acceptabel schikkingsvoorstel
Schikking geaccepteerd maar er wel bij gezet dat dit niet betekend dat ik het eens ben met het per tariefperiode salderen.

En op afstand uitlezen slimme meter uitgeschakeld.

[ Voor 5% gewijzigd door sparkly op 08-01-2024 08:52 ]

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:26
sparkly schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:51:
[...]

En op afstand uitlezen slimme meter uitgeschakeld.
Gaan ze dan niet gewoon schatten? En moet je dan alsnog de juiste standen doorgeven uiteindelijk...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparkly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:29
sjoerdvd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:25:
[...]

Gaan ze dan niet gewoon schatten? En moet je dan alsnog de juiste standen doorgeven uiteindelijk...?
Waarschijnlijk wel. Echter kan ik zelf bepalen wanneer ik het doorgeef, als ze er uberhaupt om vragen, want sinds ik het uit heb gezet heeft Engie hier nog niet om gevraagd. Het is ook om te kijken wat voor effect dit heeft uiteindelijk op de volgende jaarafrekening.

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
Out.of.Control schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:11:
De meeste doen het niet - uit zichzelf - zo.
maar kun je wl afdwingen via de geschillencommissie. want dit is de netste manier en zo zou het ook moeten.
het kan behoorlijk negatief uitpakken als je in 1 periode veel meer verbruik hebt dan opwek, tov een andere periode....En dat is nooit het idee achter salderen geweest (dat moet per jaar).
MAAR omdat er verschillende tarieven per periode gelden, moet je daar rekening mee houden bij de verrekening/(uit)betaling.
Dus daarom dat o.m. ook de gschillencommissie zo een formule hanteert: "Het komt de commissie redelijk en billijk voor dat het aantal kWh dat resteert nadat de op jaarbasis de hoeveelheid ingevoede en de hoeveelheid onttrokken elektriciteit tegen elkaar zijn weggestreept voor zover niet voor alle perioden eenzelfde invoedingstarief geldt wordt berekend aan de hand van de formule:
• Voor het geval er meer verbruik is dan teruglevering op jaarbasis: het verbruik van een tariefperiode, gedeeld door het totale verbruik op jaarbasis, vermenigvuldigd met het saldo na verrekening op jaarbasis (= resultaat van de saldering). Het aldus aan een tariefperiode toegerekend verbruik wordt afgerekend tegen het tarief van de betreffende periode;
• Voor het geval er minder verbruik is dan teruglevering op jaarbasis: de ingevoede stroom van een tariefperiode, gedeeld door het totaal van de ingevoede stroom op jaarbasis, vermenigvuldigd met het saldo na verrekening op jaarbasis (=resultaat van de saldering). De aldus aan een bepaalde tariefperiode toegerekende invoeding wordt afgerekend tegen het invoedingstarief van die tariefperiode"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:26
sparkly schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Waarschijnlijk wel. Echter kan ik zelf bepalen wanneer ik het doorgeef, als ze er uberhaupt om vragen, want sinds ik het uit heb gezet heeft Engie hier nog niet om gevraagd. Het is ook om te kijken wat voor effect dit heeft uiteindelijk op de volgende jaarafrekening.
dat kan ik je binnenkort laten weten; mijn eindafrekening over afgelopen jaar met 2 tariefperiodes komt eraan. Digitale maar domme meter, dus er valt niks uit te lezen, en ik moet straks een eindstand opgeven, en heb niks hoeven doorgeven bij wisseling van tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Shengstah schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:50:
[...]

Ah ja helder. Mijn vraag ging specifiek over hoe het dan wel correct zou zijn. Out.of.Control heeft daar een mogelijke oplossing voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Sannietje1985 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:58:
[...]

De meeste doen het niet - uit zichzelf - zo.
maar kun je wl afdwingen via de geschillencommissie. want dit is de netste manier en zo zou het ook moeten.
het kan behoorlijk negatief uitpakken als je in 1 periode veel meer verbruik hebt dan opwek, tov een andere periode....En dat is nooit het idee achter salderen geweest (dat moet per jaar).
MAAR omdat er verschillende tarieven per periode gelden, moet je daar rekening mee houden bij de verrekening/(uit)betaling.
Dus daarom dat o.m. ook de gschillencommissie zo een formule hanteert: "Het komt de commissie redelijk en billijk voor dat het aantal kWh dat resteert nadat de op jaarbasis de hoeveelheid ingevoede en de hoeveelheid onttrokken elektriciteit tegen elkaar zijn weggestreept voor zover niet voor alle perioden eenzelfde invoedingstarief geldt wordt berekend aan de hand van de formule:
• Voor het geval er meer verbruik is dan teruglevering op jaarbasis: het verbruik van een tariefperiode, gedeeld door het totale verbruik op jaarbasis, vermenigvuldigd met het saldo na verrekening op jaarbasis (= resultaat van de saldering). Het aldus aan een tariefperiode toegerekend verbruik wordt afgerekend tegen het tarief van de betreffende periode;
• Voor het geval er minder verbruik is dan teruglevering op jaarbasis: de ingevoede stroom van een tariefperiode, gedeeld door het totaal van de ingevoede stroom op jaarbasis, vermenigvuldigd met het saldo na verrekening op jaarbasis (=resultaat van de saldering). De aldus aan een bepaalde tariefperiode toegerekende invoeding wordt afgerekend tegen het invoedingstarief van die tariefperiode"
Weet jij (of een andere mede tweaker) misschien hoe Engie het doet als er in beide periodes netto is terug geleverd. Zoals hier beschreven wordt of ook weer op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Laatst online: 11-09 16:13
Volgens mij past deze vraag dan ook hier: voor de gebruikers van de Engie app met een variabel contract en teruglevering: staat bij jullie in de app ook nog altijd een terugleververgoeding ter hoogte van het levertarief (in mijn geval €0,38) in tegenstelling tot het gemelde in de mail van 4 cent per 1 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Modelcontract hier, origineel 2022.1 en door ENGIE naar een nieuwere geforceerd (waartegen dus bezwaar is gemaak).

Bij mij staan op dit moment nog de oude tarieven (TLV: 0,38085 dal en 0,39625 normaal). De looptijd is wel gewijzigd naar start per 1 januari 2024. Er lijkt dus weinig van te kloppen m.i. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
Ik denk dat Engie een “half ei” voor hun geld aan het kiezen is:
In mijn Engie app staat als terugleververgoeding een bedrag gelijk aan de leververgoeding, dit itt de €0,04 in het “nieuwe contract”
Ze denken zeker dat we het er nu dan wel bij zullen laten zitten, en bij de volgende ronde dan alsnog naar €0,04 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

BlisterAMG schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:31:
Volgens mij past deze vraag dan ook hier: voor de gebruikers van de Engie app met een variabel contract en teruglevering: staat bij jullie in de app ook nog altijd een terugleververgoeding ter hoogte van het levertarief (in mijn geval €0,38) in tegenstelling tot het gemelde in de mail van 4 cent per 1 januari?
ik moest ff door de sneeuw heen kijken in de app.. maar hier ook nog gewoon volle tarief. 0,3873)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Homer-Simpson schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Aangezien ik tot op heden niks meer heb gehoord van Engie heb ik zojuist mijn klacht geregistreerd bij de geschillencommissie Energie. Helaas krijg je maar 500 karakters om e.e.a. te duiden. In een later stadium zou ik meer tekst en ook de relevante documenten moeten kunnen delen. I'll keep you posted.
Tot op heden niks van Engie vernomen. Vandaag bericht van de geschillencommissie dat ze mijn klacht kunnen behandelen. Krijg 1 maand om alle input te leveren. Direct alles opgestuurd en klachtengeld voldaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
BlisterAMG schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:31:
Let op de formulering als je het openklapt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UM4TSx8b5SZdrb4lr-L5UUJfz5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPldnF6hGiHabZxUaW2ZUI6K.jpg?f=fotoalbum_large

"een vergoeding"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze ook mijn gesprek Donderdag afwachten. Dan ga ik ook breder zaken aankaarten dan alleen mijn eigen situatie - ik kan je tot morgen nog aanmelden om mee te gaan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dirtbiter schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]

"een vergoeding"
Hahaha, dat is ook wel weer een knap staaltje onduidelijkheid. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ze blijkbaar zo slecht voorbereid zijn, de contracten onnodig zo vol gaten zitten en dan ook weer een halfbakken beschrijving weten te produceren in de app.

De app is niet leidend, dat is de overeenkomst. Dus neem geen dingen aan die daar getoond worden. Maar op het geheel is het natuurlijk wel relevant als we ooit naar de rechter moeten omdat het zo duidelijk maakt wat een puinhoop ze er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:04:
[...]

Hahaha, dat is ook wel weer een knap staaltje onduidelijkheid. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ze blijkbaar zo slecht voorbereid zijn, de contracten onnodig zo vol gaten zitten en dan ook weer een halfbakken beschrijving weten te produceren in de app.

De app is niet leidend, dat is de overeenkomst. Dus neem geen dingen aan die daar getoond worden. Maar op het geheel is het natuurlijk wel relevant als we ooit naar de rechter moeten omdat het zo duidelijk maakt wat een puinhoop ze er van maken.
En dat voor een bedrijf met een netto waarde van ongeveer €38 miljard in 2019; nu ongeveer €45 miljard :9 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Crazy- schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:16:
[...]

En dat voor een bedrijf met een netto waarde van ongeveer €38 miljard in 2019; nu ongeveer €45 miljard :9 :7
Waar basseer jij die waarde op. Dat is de waarde van de Engie groep. Ik neem aan dat je een contract met de B.V. heb en die heeft een lagere waarde.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

John245 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:30:
[...]

Waar basseer jij die waarde op. Dat is de waarde van de Engie groep. Ik neem aan dat je een contract met de B.V. heb en die heeft een lagere waarde.
correct; maar of het een dochter is of niet: Engie is en blijft een Frans bedrijf van die waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat ze ook mijn gesprek Donderdag afwachten. Dan ga ik ook breder zaken aankaarten dan alleen mijn eigen situatie - ik kan je tot morgen nog aanmelden om mee te gaan ;)
Dat denk ik ook! Tijd rekken... en ach, als er dan een goede reactie komt kan ik daar nog wel op wachten. Ik zie namelijk geen mogelijkheid waarop ze dit recht kunnen praten. Hopelijk komen ze zelf ook tot die conclusie en draaien ze zelf alles terug. Anders zet ik die dagvaarding met vertrouwen door.

Ik zou aan de ene kant graag mee gaan om te horen wat ze te zeggen hebben, maar heb aan al jouw punten niets inhoudelijks toe te voegen. Ik heb zelf ook verder geen juridische kennis en ik weet van mezelf dat ik beter communiceer als ik er even een nachtje over kan slapen op alles op een rij te zetten voordat ik m'n reactie geef in plaats van daar terplekke een reactie te moeten geven :)

In mijn conceptdagvaarding heb ik het volgende uitgezet:
  • aantonen dat modelcontract versie 2022.1 nog steeds geldig is
    • contract voor onbepaalde tijd
    • zelf nooit om beëindiging gevraagd
    • aan geen van de redenen beschreven in de voorwaarden voldaan om het contract te beëindigen
    • contract dient dus voortgezet te worden
  • aantonen dat aangepaste AV geen effect hebben
    • lid 5 van de productvoorwaarden benoemt specifiek dat bij tegenstrijdigheden het modelcontract voor gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:04:
[...]

Thanks @Dirtbiter en ja idd, ik ga hier niet op gokken dat ze die 38 cent in stand gaan houden bij de jaarafrekening. Ik ga maar eens shoppen naar een andere leverancier, met ongeveer 8k KWh teruglevering en 6k m3 gas zijn er betere opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
BlisterAMG schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Thanks @Dirtbiter en ja idd, ik ga hier niet op gokken dat ze die 38 cent in stand gaan houden bij de jaarafrekening. Ik ga maar eens shoppen naar een andere leverancier, met ongeveer 8k KWh teruglevering en 6k m3 gas zijn er betere opties.
Met 6k m3 gas is de betere optie ... isoleren.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlisterAMG
John245 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Met 6k m3 gas is de betere optie ... isoleren.
Het betreft geen eigen woning, maar een wat groter pand met wat kamers/studio's/appartementen en een winkelruimte. Maar isoleren blijft een goede optie.

[ Voor 6% gewijzigd door BlisterAMG op 09-01-2024 10:41 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Dirtbiter schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]

"een vergoeding"
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flierefluiter
JMS-2 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:46:
[...]

Wat zagen jullie wat er fout was op jullie (eind) afrekening?
Ik heb die van @Flierefluiter bekeken maar ik weet de fout niet te vinden. Oftewel ik heb geen idee wat ze goed of fout hebben gedaan...
Ik zal eerdaags ook de eindafrekening krijgen en dan weet ik waar ik op moet letten.
Salderen per tarief periode, als de vergoeding voor netto teruglevering naar 4 cent gaat krijg je bijna niks in de zomerperiode voor je overschot. Maar moet je dik betalen als je meer afneemt in de winterperiode. Het beste zou zijn als je contract loopt van 1 januari tot en met 31 december. Bij mij loopt het van 19 november, dus die anderhalve maand is een zeer ongunstige periode als ze niet per jaar salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Flierefluiter schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Salderen per tarief periode, als de vergoeding voor netto teruglevering naar 4 cent gaat krijg je bijna niks in de zomerperiode voor je overschot. Maar moet je dik betalen als je meer afneemt in de winterperiode. Het beste zou zijn als je contract loopt van 1 januari tot en met 31 december. Bij mij loopt het van 19 november, dus die anderhalve maand is een zeer ongunstige periode als ze niet per jaar salderen.
Maar had jij al niet een afrekening gekregen welke niet juist was.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik begreep dat jullie afrekening niet juist gesaldeerd was en dat jullie daar bezwaar tegen hebben gemaakt...

Aangezien ik met de rare fratsen van Engie per 1 januari over ben naar een ander, en mijn periode gaat over 1 maart tot 1 januari, wilde ik graag weten waar op te letten kwa salderen en tlv. Oftewel de eindafrekening.

Ik heb 2 tariefperiode's en omdat ik per 1 januari weg ben gegaan lever ik in beide ook netto terug.

[ Voor 6% gewijzigd door JMS-2 op 09-01-2024 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flierefluiter
Als je van 1-1 tot-31-12 gaat met 2 periodes heb je er niet zoveel last van.
Ik heb 3 periodes waarvan de eerste zeer ongunstig, bezwaar gemaakt en 200 euro compensatie gekregen.
Was eigenlijk niet nodig omdat over de andere periodes de netto teruglevering nog gelijk was aan het kale tarief.
Het gaat pas echt zeer doen als ze dit flikken met 4 cent vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 19:07
Inmiddels heeft engie een voorstel gedaan. Wat me bij doornemen van de afrekening ook nog opvalt is dat ze alleen dal teruglevering vermelden terwijl er in de piek ook veel is terug geleverd, is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirandajh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-06-2024
Hier een stille meelezer, die dankzij alle info vorig jaar een Engie jaarcontract (voorwaarden 2022.1) is aangegaan, met ingangsdatum mei 2023. Ik val dus niet in de categorie waar Floppus naar vraagt, maar ben onderdeel van de groep geinteresseerden die willen weten wat er gebeurt met de TLV na de datum van het vaste contract (ik lever jaarlijks meer terug dan ik afneem).

Zojuist ben ik gebeld door Engie, die mij graag een nieuw vast contract willen aanbieden. Ik meldde dat ik dat alleen onder de huidige voorwaarden wil, of anders variabel ga met voorwaarden 2022.1 na de datum van het vaste contract. De mijnheer beweerde hoog bij laag dat na de datum van het vaste contract je sowieso wordt omgezet naar nieuwe voorwaarden, ook als dat met variabele prijzen wordt. Ik meldde dat ik daar niet mee akkoord ga, en dat er meer mensen zijn die dat niet willen.

@Verwijderd kick ass morgen en ik ben heel benieuwd naar wat de (jurische/gerechtelijk) gevolgen gaan zijn van het gedrag van Engie!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicootje077
Succes morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannus
  • Laatst online: 17-03 12:58
Succes @Verwijderd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
heel veel succes morgen @Verwijderd en dank dat je deze moeite neemt.

Ik heb op 16 december een klacht ingediend bij engie en daar nog steeds geen reactie op gehad. Ik wacht nog de terugkoppeling van het gesprek morgen af en daarna meld ik de zaak aan bij de geschillencommissie.

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 10-01-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
mirandajh schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:51:
Hier een stille meelezer, die dankzij alle info vorig jaar een Engie jaarcontract (voorwaarden 2022.1) is aangegaan, met ingangsdatum mei 2023. Ik val dus niet in de categorie waar Floppus naar vraagt, maar ben onderdeel van de groep geinteresseerden die willen weten wat er gebeurt met de TLV na de datum van het vaste contract (ik lever jaarlijks meer terug dan ik afneem).

Zojuist ben ik gebeld door Engie, die mij graag een nieuw vast contract willen aanbieden. Ik meldde dat ik dat alleen onder de huidige voorwaarden wil, of anders variabel ga met voorwaarden 2022.1 na de datum van het vaste contract. De mijnheer beweerde hoog bij laag dat na de datum van het vaste contract je sowieso wordt omgezet naar nieuwe voorwaarden, ook als dat met variabele prijzen wordt. Ik meldde dat ik daar niet mee akkoord ga, en dat er meer mensen zijn die dat niet willen.

@Verwijderd kick ass morgen en ik ben heel benieuwd naar wat de (jurische/gerechtelijk) gevolgen gaan zijn van het gedrag van Engie!!!!
Hier ook nog een vast jaar contract tot juni met de voorwaarden 2022.1 en de koppeling in het contract.

Zeer benieuwd of ik binnenkort ook een belletje ga krijgen.

Wat betreft @Verwijderd succes morgen. Laat ze maar voelen dat ze een stel knooiers zijn.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik laat weten hoe het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:18
Succes @Verwijderd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 20:06
Dinjesk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:17:
[...]
Hier ook nog een vast jaar contract
@mirandajh

Heb jullie toegevoegd aan het overzicht met de "jaarcontractanten".
Wellicht t.z.t. handig om evt. stappen jegens Engie te ondernemen.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Peet-je schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:06:
[...]

@mirandajh

Als er tijd voor is, kaart ik morgen het scenario ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlisterAMG
Doe het niet vaak, maar dit topic leest als een goed boek. Heb ook een modelcontract, uit 2018 nog maar in app staat er vanaf 27 september 2021, dat is de afloop van de 3 jaar die ik had afgesloten. Ook geen wijzigingsbeding en wel koppeling levering-teruglevering.

Ik blijf toch nog even hangen bij Engie met nog een netto teruglevering van bijna 5900 (totale teruglevering bijna 15k.)

Even het resultaat van Floppus vandaag afwachten en dan mijn bezwaar ook maar eens indienen. En mijn jaarrekening narekenen, want ik zie daar ook 3 regels KWh's genoemd voor levering normaaltarief, maar vervolgens 6 regels teruglevering normaaltarief. Idem voor dal.

Begreep ik het goed dat ik voor gas naar een ander zou kunnen stappen zonder consequenties voor mijn electra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvdbnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 11:00
BlisterAMG schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:30:
Doe het niet vaak, maar dit topic leest als een goed boek. Heb ook een modelcontract, uit 2018 nog maar in app staat er vanaf 27 september 2021, dat is de afloop van de 3 jaar die ik had afgesloten. Ook geen wijzigingsbeding en wel koppeling levering-teruglevering.

Ik blijf toch nog even hangen bij Engie met nog een netto teruglevering van bijna 5900 (totale teruglevering bijna 15k.)

Even het resultaat van Floppus vandaag afwachten en dan mijn bezwaar ook maar eens indienen. En mijn jaarrekening narekenen, want ik zie daar ook 3 regels KWh's genoemd voor levering normaaltarief, maar vervolgens 6 regels teruglevering normaaltarief. Idem voor dal.

Begreep ik het goed dat ik voor gas naar een ander zou kunnen stappen zonder consequenties voor mijn electra?
Correct, je kan gas bij een andere leverancier onder brengen

All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirandajh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-06-2024
Peet-je schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:06:
[...]

@mirandajh

Dank en helemaal goed!

Acties:
  • +79 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUiY2Km34ew7PuZsKV_q_oWWxg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eas42JbuDI4KVrDwl71e0h8u.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, hier de update. Voordat ik wat details doorneem, hier alvast het belangrijkste.

Engie besluit de ontkoppeling op dit moment niet door te voeren.

Per saldo gaan ze eerst terug naar de tekentafel. Het juridische aspect is eigenlijk beperkt besproken en uiteraard zeggen ze niet ronduit dat we juridisch gelijk hebben.

Ze voeren het op dit moment niet door, zo ik begrijp, voor alle klanten ongeacht versie contract. Dan gaan ze de komende maanden bekijken hoe ze in deze markt het best om kunnen gaan met aanbod aan bestaande en nieuwe klanten en dat goed toetsen.
  • LV blijft TLV. Dus minimaal tot volgende tariefswijziging.
  • Nog lopende contracten vallen dus ook niet terug.
  • Grootproducenten worden per geval bekeken qua vaste leverkosten. Mogelijk wordt een aantal niet verdedigbaar als consument gezien
  • Modelcontracten blijven modelcontracten. Maar ook daar doen ze geen uitspraak over wat wel en niet gewijzigd kan worden.
  • Mensen die al zijn overgestapt zijn zal per geval bekeken moeten worden. Dit is wat complexer en heeft ook invloed op de nieuwe leverancier. Dit is centraal lastig af te stemmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvzcDJWGe14HLnRvoJxvP8jy_us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7DDzqlXXKfYSslAhxqkZji6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:56:

*knip*

Per saldo gaan ze eerst terug naar de tekentafel. Het juridische aspect is eigenlijk beperkt besproken en uiteraard zeggen ze niet ronduit dat we juridisch gelijk hebben.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door Oekol op 11-01-2024 12:00 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smullie78
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-09 22:51
...

...
@Verwijderd _/-\o_ Top, bedankt voor al je tijd en energie hierin!! _/-\o_

Ben benieuwd wanneer vanuit ENGIE de communicatie hierover begint... Want tot op heden blijft het erg stil vanuit ENGIE (mogelijk niet zonder reden(en) ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:22

bdu

Zo, hier de update. Voordat ik wat details doorneem, hier alvast het belangrijkste.
Baas! 🎉 Mooi resultaat 🎊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Inderdaad een mooi resultaat @Verwijderd ! Chappeau!
Heb je de lijst met Tweakers daar achtergelaten? Of was dat niet meer van toepassing?

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een lijst was niet nodig omdat dit gewoon voor iedereen van toepassing is. Hoe, of en wanneer communicatie konden ze zo niet zeggen.

Zelf ga ik bovenstaande ook nog even bevestigen als wat begrepen is en daarbij ga ik vermelden dat op dit moment geen aanleiding is om een zaak door te zetten maar dat ik nog steeds de wijziging van voorwaarden niet accepteer en ik mijn originele overeenkomst van toepassing acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[Afbeelding]

Ze voeren het op dit moment niet door, zo ik begrijp, voor alle klanten ongeacht versie contract. Dan gaan ze de komende maanden bekijken hoe ze in deze markt het best om kunnen gaan met aanbod aan bestaande en nieuwe klanten en dat goed toetsen.
  • Nog lopende contracten vallen dus ook niet terug.
  • Grootproducenten worden per geval bekeken qua vaste leverkosten. Mogelijk wordt een aantal niet verdedigbaar als consument gezien
  • Modelcontracten blijven modelcontracten. Maar ook daar doen ze geen uitspraak over wat wel en niet gewijzigd kan worden.
  • Mensen die al zijn overgestapt zijn zal per geval bekeken moeten worden. Dit is wat complexer en heeft ook invloed op de nieuwe leverancier. Dit is centraal lastig af te stemmen.
[Afbeelding]
Fantastisch @Verwijderd , we gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning88
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:13
Helaas ben ik overgestapt omdat ik niet had verwacht dat hier iets uitkwam. Via de chat van Engie geen medewerking om het contract met voorwaarden te herstellen.Ik heb een klacht ingediend. Ik zal de reactie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
@Verwijderd fantastisch! Dat is meer dan ik verwacht had.
Uiteraard wacht ik eerst nog even de communicatie vanuit Engie af (en is de vraag of we daarvoor eerst zelf nog aan dit gesprek moeten refereren of niet?) want ik wil het eerst nog even zwart op wit zien, maar dat is heel goed nieuws. Als het zover is stuur ik je graag een appeltaart (o.i.d. :9B ) toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
Koning88 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:23:
Helaas ben ik overgestapt omdat ik niet had verwacht dat hier iets uitkwam. Via de chat van Engie geen medewerking om het contract met voorwaarden te herstellen.Ik heb een klacht ingediend. Ik zal de reactie posten.
Ja ik zit hier in dezelfde situatie..
Mijn laatste verstuurde mail aan ENgie hierover dateert van 22-12 met het verzoek dat zij voor 1-1 zouden reageren (omdat ik dan zou overstappen).
Maar uiteraard wacht ik nog altijd op reactie.

Eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van dat ze mij actief zullen benaderen, zeker omdat ze mijn gegevens nu niet via @Verwijderd hebben gekregen...
Plus het feit dat ik dan natuurlijk benadeeld ben door de overstap naar GC en als ik dat weer ongedaan moet maken dat ook een hoop extra kosten meebrengt. Ik geloof er niets van dat Engie dat gaat compenseren eerlijk gezegd...

@Koning88 is jouw klacht van vandaag naar aanleiding van het bezoek van Floppus, of ook al van eerder gedateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Wat een resultaat @Verwijderd!! Bedankt!

Aangezien ik me opgegeven heb op je lijst zie ik graag je rekeningnummer in een PM om van mijn kant een donatie te doen voor de tijd en energie die je hierin gestoken hebt (of je moet een andere bestemming weten voor een donatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
@Floppus!! Chapeau!

Bedankt voor de hierin door jou bestede tijd, moeite en aandacht.

Mooi resultaat, nu afwachten hoe ze dit correct gaan oplossen middels vasthouden aan het bestaande (2022.1) contract en voorwaarden.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen lijst overlegd, dus Engie weet niet wie zich aangemeld hadden en dat hoeven ze ook niet te weten: ze geven aan dat het voor niemand daadwerkelijk doorgevoerd wordt op dit moment.

Een communicatieplan en hoe verder hadden ze nog niet. Dus dat zal nog moeten blijken. Ik vermoed dat ze dat pas doen als ze een idee hebben hoe ze het per Juli willen aanpakken.

Menen ze tegen die tijd dat het wél gewoon mocht? Veranderen ze het alleen voor mensen met 2022.2 en nieuwer? Verzinnen ze iets anders?

We weten het niet - en zij ook nog niet.

Ik was uiteindelijk de enige. 4 mensen van Engie: de directeur, hoofd sales, huisjurist en een externe advocaat (die met name het woord voerde)

Ik zie dat mensen een donatie willen doen voor de moeite, maar dat is echt niet nodig, tenzij iemand een miljoen wil doneren, daar zeg ik geen nee tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannus
  • Laatst online: 17-03 12:58
Top @Verwijderd zeer bedankt voor je inspanning(en)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Ik heb geen lijst overlegd, dus Engie weet niet wie zich aangemeld hadden en dat hoeven ze ook niet te weten: ze geven aan dat het voor niemand daadwerkelijk doorgevoerd wordt op dit moment.

Een communicatieplan en hoe verder hadden ze nog niet. Dus dat zal nog moeten blijken. Ik vermoed dat ze dat pas doen als ze een idee hebben hoe ze het per Juli willen aanpakken.

Menen ze tegen die tijd dat het wél gewoon mocht? Veranderen ze het alleen voor mensen met 2022.2 en nieuwer? Verzinnen ze iets anders?

We weten het niet - en zij ook nog niet.

Ik was uiteindelijk de enige. 4 mensen van Engie: de directeur, hoofd sales, huisjurist en een externe advocaat (die met name het woord voerde)

Ik zie dat mensen een donatie willen doen voor de moeite, maar dat is echt niet nodig, tenzij iemand een miljoen wil doneren, daar zeg ik geen nee tegen :+
Dank voor je terugkoppeling en de moeite die je in onze zaak hebt gestoken. Goed dat jouw dagvaarding uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat je aan tafel kwam zitten.
Zoals gepost heb ik een zaak bij de geschillencommissie gestart en kijk ik reikhalzend uit naar de input van Engie en het oordeel van de commissie, zeker in het licht van jouw gesprek vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Sannietje1985 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:45:
[...]

Ja ik zit hier in dezelfde situatie..
Mijn laatste verstuurde mail aan ENgie hierover dateert van 22-12 met het verzoek dat zij voor 1-1 zouden reageren (omdat ik dan zou overstappen).
Maar uiteraard wacht ik nog altijd op reactie.

Eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van dat ze mij actief zullen benaderen, zeker omdat ze mijn gegevens nu niet via @Verwijderd hebben gekregen...
Plus het feit dat ik dan natuurlijk benadeeld ben door de overstap naar GC en als ik dat weer ongedaan moet maken dat ook een hoop extra kosten meebrengt. Ik geloof er niets van dat Engie dat gaat compenseren eerlijk gezegd...

@Koning88 is jouw klacht van vandaag naar aanleiding van het bezoek van Floppus, of ook al van eerder gedateerd?
Ook ik ben per 01-01 overgestapt naar GC en denk ook inderdaad niet dat ik gecompenseerd wordt.

Edit: Ik zal afwachten tot er meer bekend is voordat ik contact met Engie opneem. (aangezien de wonderen de wereld nog niet uit zijn, kijk maar wat Floppus voor elkaar gekregen heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door JMS-2 op 11-01-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
JMS-2 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Ook ik ben per 01-01 overgestapt naar GC en denk ook inderdaad niet dat ik gecompenseerd wordt.

Edit: Ik zal afwachten tot er meer bekend is voordat ik contact met Engie opneem. (aangezien de wonderen de wereld nog niet uit zijn, kijk maar wat Floppus voor elkaar gekregen heeft)
Ik doe met je mee, ik hoop dat we het nog kunnen terugdraaien .Opzegboete heb je niet want je levert meer terug dan je verbruikt

[ Voor 10% gewijzigd door feddesman op 11-01-2024 17:46 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste

Let op:
Uitkomst van het harde werk van Floppus:
Floppus in "Engie snoeit in de terugleververgoeding"